Rozdział 1 Zastosowanie technologii ICT w organizacjach; Rozdział 2 Historia i rozwój e-government - podstawy teoretyczne; Rozdział 3 Możliwości załatwiania spraw urzędowych drogą elektroniczną; Rozdział 4 Case studies - studia przypadków zastosowania rozwiązań w e-administracji, badania projektowe; Rozdział 5 Rozwiązania funkcjonujące w polskim sądownictwie powszechnym; Rozdział 6 Bariery ograniczające rozwój usług elektronicznych w administracji publicznej.
1. Wprowadzenie do offshoringu i lokalizacji działalności gospodarczej; 2. Współczesne uwarunkowania offshoringu usług biznesowych; 3. Przemiany w wykorzystaniu zagranicznych lokalizacji przez korporacje; 4. Analiza walorów lokalizacji w offshoringu usług biznesowych; 5. Charakterystyka gospodarek goszczących przenoszone usługi biznesowe; 6. Polska jako rynek offshoringu usług biznesowych.
1. Internacjonalizacja przedsiębiorstw i marketing na rynkach zagranicznych, 2. Czynniki przewagi konkurencyjnej w strategiach marketingowych polskich przedsiębiorstw na wewnętrznym rynku Unii Europejskiej, 3. Możliwości stosowania marketingowych narzędzi konkurowania w branżach napojów alkoholowych w Polsce i innych krajach Unii Europejskiej, 4. Transfer technologii w międzynarodowym cyklu życia produktu, 5. Efekt kraju pochodzenia w marketingu międzynarodowym, 6. Sposoby pozyskiwania marek przez przedsiębiorstwa działajace na rynku międzynarodowym, 7. Kształtowanie wizerunku firmy i marki na rynku międzynarodowym, 8. Umiędzynarodowienie przedsiębiorstw usługowych a ich strategie marketingowe, 9. Miedzynarodowa segmentacja rynku, 10. Wpływ internetu na marketing międzynarodowy, 11. Miedzynarodowe i globalne systemy informacji marketingowej, 12. Zakupy w procesie umiędzynarodawiania i globalizacji przedsiębiorstw, 13. Marketing wewnętrzny w ujęciu międzynarodowym, 14. Przedsiębiorstwo odpowiedzialne społeczenie na rynku międzynarodowym - aspekty marketingowe, 15. społeczna odpowiedzoalność przedsiębiorstw w kontekscie repektowania praw człowieka i marketingu etycznego (przykład wizerunku kobiet e reklamie)
Wstęp; Rozdział 1. Marketing relacji 1.1. Istota relacyjnej koncepcji zarządzania przedsiębiorstwem 1.2. Ewolucja koncepcji zarządzania marketingowego 1.3. Konceptualizacja pojęcia i istota marketingu relacji 1.4. Obszary zastosowania marketingu relacji 1.5. Klasyfikacja relacji z klientem 1.6. Relacje a etapy lojalności klientów Rozdział 2. Rozwój technologii cyfrowych a marketing relacji 2.1. Rozwój technologii cyfrowych w marketingu 2.2. Ewolucja od 1.0 do 5.0 w technologii i marketingu 2.3. Miejsce technologii w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw 2.4. Cztery wymiary Internetu 2.5. Klasyfikacja narzędzi komunikacji wirtualnej Rozdział 3. Nowe technologie a nowy konsument 3.1. Sześć generacji konsumentów 3.2. Konsument wobec ewolucji technologii cyfrowych 3.3. Segmentacja behawioralna internautów 3.4. "Momenty prawdy" w dobie technologii cyfrowych 3.5. Ścieżka podróży klienta w erze cyfrowej Rozdział 4. Determinanty kształtowania relacji w świecie wirtualnym 4.1. Propozycja wartości i wygoda klienta 4.2. Bezpieczeństwo i zaufanie 4.3. Obsługa klienta 4.4. Zaangażowanie i poczucie przynależności 4.5. Wartość dodatkowa Rozdział 5. Narzędzia komunikacji w środowisku WWW 5.1. Strona WWW jako podstawowe narzędzie komunikacji online 5.2. Klasyfikacja stron WWW 5.3. Marketing w wyszukiwarkach internetowych 5.4. Reklamy online 5.5. Chatboty Rozdział 6. Narzędzia marketingu bezpośredniego w Internecie 6.1. E-mail marketing 6.2. Instant messaging marketing 6.3. Marketing szeptany (eWOM) 6.4. Komunikacja przez zabawę (advergaming) 6.5. Komunikacja przez współtworzenie Rozdział 7. Media społecznościowe w kreowaniu relacji 7.1. Definicja i charakterystyka mediów społecznościowych 7.2. Społeczności wirtualne 7.3. Klasyfikacja mediów społecznościowych 7.4. Wybrane rodzaje mediów społecznościowych 7.5. Przyczyny zainteresowania przedsiębiorstw mediami społecznościowymi 7.6. Proces budowania relacji w mediach społecznościowych Rozdział 8. Nowoczesne formy działań marketingowych w kreowaniu relacji 8.1. Influencer marketing 8.2. Content marketing 8.3. Storytelling i archetypy marki 8.4. Real time marketing (RTM) 8.5. Marketing mobilny i technologia noszona; Bibliografia.
Cz. I Wprowadzenie oraz przeglądanie danych w programie Microsoft Access 2000: Korzystanie z formularzy, Wykorzystanie tabeli i podformularzy, Stosowanie filtrów i raportów; Cz. II Tworzenie i rozbudowa baz danych: Zarządzanie zmianami bazy danych, Utrzymywanie integralności i spójności bazy danych, Praca z danymi zewnętrznymi; Cz. III Uzyskiwanie istotnych informacji za zgromadzonych danych: Wykorzystanie kwerend, analizowanie danych, scalanie danych w jednym formularzu, Powtórzenie i ćwiczenia; Cz.IV: udoskonalanie raportów i formularzy: Tworzenie efektownych formularzy, Prezentowanie efektownych raportów, Grupowanie danych w raporcie; Cz. V: Udostępnianie bazy danych w Internecie: Tworzenie połączń, Powtórzenie i ćwiczenia, Dopasowywanie ćwiczeń, Projektowanie bazy danych, Wykorzystanie wyrażeń.
Zarządzanie technologiami w przedsiębiorstwie klastrowym charakteryzuje się intensywną współpracą pomiędzy przedsiębiorstwami w zakresie pozyskiwania i wymiany wiedzy, natomiast pozyskiwanie środków finansowych na technologie stanowi najbardziej cenioną korzyść z przynależności do klastra.
Prace badawcze prezentowane w niniejszej monografii obejmują studia literaturowe, studia przypadków, studia koncepcyjne oraz badania ankietowe. Skupiają się na określeniu głównych działań i obszarów współpracy występujących pomiędzy przedsiębiorstwami i innymi członkami klastra w zakresie zarządzania technologiami oraz na rozpoznaniu przyczyn, dla których przedsiębiorstwa decydują się na podejmowanie współpracy w ramach klastra.
CZĘŚĆ I. POLITYKA REDAKCYJNA TWOJEJ FIRMY; Rozdział 1. Content marketing nie jest o Tobie, tylko o Twoich odbiorcach: Mój klient, czyli kto?; Zacznij od zdefiniowania celów; Rozpoznaj potrzeby swoich odbiorców; Komunikaty adekwatne do odbiorców; Jak poznawać się z odbiorcą?; Media własne; Google Analytics; Monitoring internetu; Kampanie CPC; Remarketing; Jak zbudować personę z twarzą?. Rozdział 2. Jak budować komunikację contentmarketingową wspierającą sprzedaż?: Wiadomości klucze, które zapełnią Twój koszyk; Narzędzia contentmarketingowe wspierające sprzedaż; ROI, czyli zwrot z inwestycji w content marketing; Biznes pełen treści; CZĘŚĆ II. BUDOWA SERWISU BRANDEDCONTENTOWEGO - PIERWSZE KROKI: Rozdział 3. Typ domeny internetowej ma znaczenie; Serwis w domenie firmowej; Serwis we własnej domenie, czyli niezależny blog lub portal firmowy; Jak skonstruować niezależną domenę dla bloga lub portalu?; Rozdział 4. O technikaliach dla humanistów, czyli co technicznego każdy redaktor wiedzieć powinien: Dobry dom dla treści, czyli wybór hostingu; Wybór silnika dla Twojego serwisu; Rozdział 5. Jak powinna wyglądać treść, żeby była wiarygodna?: Wygląd serwisu - pierwsze wrażenie ma znaczenie; Czy projektowanie graficzne serwisu od zera jest konieczne?; Wygląd serwisu dostosowany do liczby publikacji; Logo przystosowane do wysokich rozdzielczości; Rozdział 6. Mobile first, mobile only...; Rozdział 7. Bezpieczeństwo Twojego serwisu: Zabezpieczenie WordPressa; Zadbaj o kłódkę przy adresie WWW, czyli bezpieczne przesyłanie danych; Konta użytkowników i uprawnienia; CZĘŚĆ III. STRUKTURA TREŚCI W SERWISIE BRANDEDCONTENTOWYM: Rozdział 8. Kategoryzacja w serwisie, czyli tzw. menu marketing; Rozdział 9. Jak budować serwis w zgodzie z SEO?; Adresy URL; Linki; Polityka treści; Konstrukcja treści w Twoim serwisie brandedcontentowym; Poprawność kodu Twojego serwisu; Mikroformaty; Zdobywanie linków; Rozdział 10. Struktura artykułu: Umiejscowienie tytułu artykułu; Grafika główna - co się klika?; Podpisy pod ilustracjami; Szerokość kolumny; Interlinia i wielkość fontów; Śródtytuły; Stopka autora pod artykułem; Rozdział 11. Zbuduj mosty między swoimi treściami: Crosslinkowanie treści; Doładowywanie artykułów; Rozdział 12. Generowanie leadów za pomocą bloga lub portalu firmowego: Numer telefonu vs adres e-mail; Ogranicz liczbę pól w formularzu; Pop-up - denerwuje czy konwertuje?; Exit pop-up; MailWall; Chatbot; Rozdział 13. Co na to prawo?: Polityka prywatności; Obowiązek informacyjny; Zgody marketingowe; Treść biznesu; Podziękowania; Polecam lekturę serwisów, które wzbogacą Twoją wiedzę o marketingu.
Wstęp; Rozdział 1 Digitalizacja: istota i znaczenie; Rozdział 2 Charakterystyka outsourcingu jako współczesnej koncepcji zarządzania przedsiębiorstwem; Rozdział 3 Outsourcing IT i jego znaczenie w procesie cyfryzacji rynku; Rozdział 4 Outsourcing IT w organizacjach w świetle badań własnych; Zakończenie; Bibliografia; Spis rysunków; Spis tabel; Aneks.
1. Opis projekty; 2. Praca; 3. Przedsiębiorstwo wiedzy; 4. Pracownik wiedzy; 5. Uwagi o metodzie; 6. Nowoczesne biurokracje; 7. Czas pracy; 8. Zaufanie; 9. HRM u pracowników wiedzy; 10. Zakończenie
1. Zarządzanie produkcją i jakością w branży meblarskiej, 2. Identyfikacja obszarów powstawania niezgodności emaliowanych wyrobów sprzętu gospodarstwa domowego, 3. Jakość pieczywa z zautomatyzowanej piekarni, 4. Struktura niezgodności drutów i ocena nowoczesności wykorzystania maszyn, 5. Determinanty jakości profilowania rur, 6. Proces produkcyjny i struktura niezgodności firan/serwet, 7. Zasoby ludzkie i koszty produkcji w przędzalni, 8. Determinanty jakości folii i nowoczesność wykorzystanych maszyn do jej produkcji, 9. Model jakości wirtualnych usług bankowych, 10. Jakość obsługi klienta w urzędzie miejskim, 11. Jakość usług medycznych w szpitalu powiatowym, 12. Determinanty jakości wyrobów ceramicznych, 13. Jakość produktów wytwarzanych w zakładzie pracy chronionej dla przemysłu elektrotechnicznego, 14. Wyniki analizy SWOT podstawą utworzenia specjalistycznej firmy, 15. Jakość organizacji czasu pozaszkolnego a koszty utrzymania specjalistycznego ośrodka, 16. Problem jakości w czystszej produkcji, 17. Jakość usług w miejskiej bibliotece publicznej, 18. Lean Banking, 19. Jakość nauczania w szkole podstawowej
Zawiera: Opinie o książce; Przedmowa: O tym, jak przegadałem swoją drogę do świata designu; UX to wciąż młoda dziedzina; O czym jest ta książka?; Kto powinien przeczytać tę książkę?; Struktura książki; Dlaczego napisałem tę książkę?; Podziękowania; 1. Zdolny projektant umie rozmawiać: Ważne zebranie; Dobry design to kwestia gustu, ale nie do końca; Gdzie kucharek sześć; Każdy jest projektantem!; Interfejs to Twoje dzieło; Praca zespołowa nie tak znowu dobra; Twoja praca polega na komunikacji; Elokwencja to sukces; Bądź sprawnym projektantem; 2. Interesariusz też człowiek: Zrozum ich punkt widzenia; Wskazywanie wpływowych jednostek; Wartości interesariuszy; Historyjki interesariuszy; Nawiązuj korzystne relacje; 3. Spotkanie jako projekt: Określ kontekst; Optymalizuj z myślą o zapamiętywaniu; Pozbądź się zakłóceń; Przewiduj reakcje; Zbuduj sieć wsparcia; Próba generalna; 4. Wysłuchać znaczy zrozumieć: Czynności pasywne; Czynności aktywne; 5. Właściwy stan umysłu: Zrozum swoją rolę; Okiełznaj swoje ego; Bądź na tak; Rozwiń pozytywną personę; Zmień słownictwo; Przejście; 6. Sformułuj odpowiedź: Strategia udzielania odpowiedzi; Taktyka to działanie; 7. Określ przekaz: Biznes; Projekt; Badania; Ograniczenia; 8. Zabezpieczenie poparcia: Zdobycie poparcia; Zsumujmy wszystko; 9. Dalsze działania: Spotkanie po zebraniu; Przekaż sprawozdanie; Odfiltruj ważne informacje; Poszukaj sprzymierzeńców; Zrób cokolwiek choćby nie to, co trzeba; 10. Radzenie sobie ze zmianami: Chodzi o to, żeby coś zmienić prawda?; Co tu się rzeczywiście dzieje?; Nie ma tego złego; Bank Zaufania; Kiedy się mylisz; Zarządzanie oczekiwaniami; To już prawie koniec; 11. Jak decydenci mogą pomagać projektantom?: Ślepiec i król; Dziesięć wskazówek współpracy z projektantami; Przygotuj listę kontrolną projektu; Miejsce przy stole konferencyjnym; O autorze; Kolofon.
Kryzys gospodarczy wymusza nowe podejście menedżerów do organizacji produkcji oraz wdrażania nowych technologii produkcji. Klasycznym przykładem w tym względzie jest firma Biliński. Factory Of Colour, która jest obecnie największym i najnowocześniejszym technologicznie zakładem w branży kolorystycznej w Polsce i jednym z najnowocześniejszych w Europie. Dotychczasowe osiągnięcia firmy, ciągłe myślenie o doskonaleniu usług barwiarskich na najwyższym techniczno-technologicznym, zgodnym ze współczesnymi wymogami ekologicznymi i ochrony środowiska naturalnego ,to niezaprzeczalne atuty firmy, które zasługują na popularyzacje i stawianie jej za wzór i przykład znakomitego zarządzania w dobie kryzysu, a menedżerów produkcji usług – jako najlepszych profesjonalistów w swojej dziedzinie. Myślą oni i działają na rzecz dalszego doskonalenia już osiągniętego poziomu w różnych dziedzinach. Tematyka książki dotyczy funkcjonowania i uwarunkowań pracy menedżerów i podmiotów prowadzących działalność gospodarczą, propozycji redukcji kosztów w technologiach barwienia, zmniejszania i odnawiania zasobów wodnych, redukcji zanieczyszczeń w technologii oczyszczania ścieków i ich filtrowania, biologicznych oczyszczalni ścieków, oszczędności energii, wody i redukcji emisji CO2, wykorzystania celulozowych barwników do tkanin, recyklingu odpadów w procesie barwienia, prania itp.
1. Zbalansowana karta wyników; 2. Budowanie karty wyników; 3. Analiza źródeł danych; 4. Data Mining, czyli wyszukiwanie informacji w zbiorach danych; 5. Tworzenie ScoreCardu dostosowanego do potrzeb organizacji; 6. Porady i triki.
O autorze; Podziękowania; Wstęp do drugiego wydania; Wprowadzenie Zamiast wstępu; 1. Myślenie odwrotne. Czym jest agile?: Szkoła przetrwania; Wodospad; Pan Samochodzik i tworzenie oprogramowania; Ludzie z kryjówek; Wychodzenie z kryjówki; Myślenie odwrotne; Zdrowie szaleńców; Manifest agile; 2. Lekcje pływania. O zwinnym zarządzaniu projektami: Klasyka i jazz; Piankowe wyzwanie; Dama z łasiczką; Agile i pornografia; Scrum; Lekcje pływania; 3. Kontrabasista. Nowe role i obowiązki: Lekcja z Kontrabasisty; Scrum Master; Cechy dobrego Scrum Mastera; Wybór Scrum Mastera; W dużej organizacji; Właściciel Produktu; Czy kierownik projektu jest potrzebny w Scrumie?; 4. Ława przysięgłych. O hodowaniu zwinnych zespołów projektowych: Ugotowani; Zespół = nirwana projektu; Szlachetny cel; Uprawa zwinnych zespołów; Wielofunkcyjne zespoły; Zespoły komponentowe; Ława przysięgłych; 5. Platon, idee i ryby. Jak zwinnie zarządzać wymaganiami?: Jaszczurka czy dinozaur?; Diabeł tkwi w... komunikacji; Historyjki użytkownika; ZaINWESTuj w dobre historyjki; Rejestr produktu i ocean plazmy; Historyjki, epiki, tematy... thriller; Wymagania jak góra lodowa; Pielęgnacja; Praca z dużym rejestrem; Tylko 150, reszta nie ma znaczenia; 6. Lizanie znaczków i chirurgia mózgu. Szacowanie projektów w Scrumie: Kadzidłowy dym, ekstatyczny trans; O istocie szacowania; W punktach czy w osobodniach?; Trochę techniki i człowiek... się nie gubi; 7. O żeglowaniu i obieraniu cebuli. Planowanie projektów w Scrumie: Obsesja planowania; Zwinne planowanie; Żeglowanie i obieranie cebuli; Jak się do tego zabrać?; Plan wydania; Planowanie na dużą skalę; Jak śledzić postęp prac?; 8. Biegnij, Forrest, biegnij. Sprint: Jak na nartach po Barcelonie; Planowanie sprintu; Plan sprintu; Gotowi!... Do startu!... Gotowi?!; W dużych projektach; Zrobione czy niezrobione?; Puste taczki; Komunikacja; Śledzenie postępu prac; 9. W pokoju sztabowym. Codzienne scrumy: Wniosek o zakończenie wojny; Codzienny scrum; Jak się komunikować?; Zespoły rozproszone; Scrum of Scrums; 10. Furtka do ogrodu. O tym, jak zorganizować przegląd sprintu: W sklepie z zabawkami; Przegląd sprintu; Metoda Kawasakiego; Zarażać dobrą energią; Furtka do ogrodu; Atak na Ziemian; 11. Myślodsiewnia. Retrospektywa na koniec sprintu: Myślodsiewnia; Oczyszczenie; Najczęściej pomijana praktyka; Lekcja anatomii; Próba ogarnięcia kuwety; 12. Wspólny rejs. Historia z morza wzięta: Skorowidz.
Znaczenie analiz sektorowych w zmieniającym się otoczeniu prawnym, ekonomicznym, społecznym i technologicznym współczesnych przedsiębiorstw; Nowe uwarunkowania zarządzania informacją w e-przedsiębiorstwach w świetle RODO; Standardy interoperacyjności oprogramowania w perspektywie; Przemysł 4.0; Mikroekonomiczne determinanty bezpieczeństwa ekonomicznego przedsiębiorstw na przykładzie sektora ubezpieczeniowego; Wpływ certyfikacji systemu zarządzania na proces zarządzania ryzykiem w obliczu nowelizacji normy ISO 9001:2015 (na przykładzie przedsiębiorstw z branży spożywczej); Rozwój i przetrwanie start-upów w branży technologii reklamowych w Polsce; Marketing wielokanałowy w sieciach handlowych drogerii; Wykorzystanie stref czasowych we współpracy jednostek R&D sektora automotive; Rola i znaczenie wzornictwa przemysłowego w branży modowej; Ocena ważności czynników koncepcji rozwoju w przedsiębiorstwie z branży obuwniczej; Marka korporacyjna jako strategiczny instrument budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw sektora usług hotelarskich; Jakość obsługi celnej a konkurencyjność przedsiębiorstw uczestniczących w obrocie międzynarodowym; Efektywność i skuteczność procesu kształcenia na przykładzie publicznych uczelni technicznych w Polsce.
Podziękowania; Rozdział 1.Wyszukiwarka Google - miejsce twojej kampanii SEO: Podstawowe pojęcia dotyczące pozycjonowania; W jaki sposób zwiększyć widoczność firmy w internecie?; Wskazówki, które pomogą określić idealny profil Twojego klienta; Dlaczego warto wykorzystać usługę pozycjonowania?; Algorytmy wyszukiwarki Google - co warto o nich wiedzieć?; Rozdział 2. Zacznij od słów kluczowych - analiza fraz; W jaki sposób trafić do odpowiedniej grupy docelowej?; W jaki sposób wybrać odpowiednie słowa kluczowe?; Słowa kluczowe z długim ogonem; Rozdział 3. Wykonaj analizę swojego serwisu - audyt SEO: Na czym polega audyt i dlaczego warto go przeprowadzić?; Elementy, które należy wziąć pod uwagę podczas audytu; Rozdział 4. Dostosuj swój serwis - optymalizacja SEO: Najważniejsze elementy na stronie internetowej; Jak powinno wyglądać odpowiednie linkowanie wewnętrzne?; Responsywność, czyli zadbaj o urządzenia mobilne; W jaki sposób zoptymalizować kartę produktu w sklepie?; Przekierowanie 301 - czym jest i kiedy z niego korzystać?; Optymalizacja strony internetowej pod frazy lokalne; Optymalizacja strony typu one-page; Rozdział 5. Pozyskuj linki pozycjonujące - link building: Na czym polega usługa link buildingu?; Podstawowe metody pozyskiwania linków pozycjonujących; Zaawansowane metody pozyskiwania linków pozycjonujących; Rozdział 6. Publikuj wartościowe treści - content marketing: Dlaczego dobra treść jest ważniejsza od linków pozycjonujących?; O czym pamiętać podczas tworzenia treści?; Czy posiadanie bloga jest konieczne?; W jaki sposób aktualizować treści na stronie internetowej?; W jaki sposób przygotować treści do umieszczenia w sklepie internetowym?; Rozdział 7. Weryfikuj ważne informacje - analiza danych: Google Search Console; Google Analytics; Rozdział 8. Wykorzystaj odpowiednie narzędzia w swojej pracy; Wizytówka w "Google Moja Firma"; Google Tag Manager; Google Data Studio; Google Trends; Google Keyword Planner; AnswerThePublic; Ubersuggest; Keyword Tool; Senuto; Semstorm; SurferSEO; SEMrush; Ahrefs; MajesticSEO; Yandex.Metrica; Screaming Frog SEO Spider; Sitebulb; SEO SpyGlass; Clusteric Auditor; SEOptimer; Stat4Seo; WebPozycja; SeoStation; OnCrawl; DeepCrawl; Copyscape; Brand24; SentiOne.
Słowo wstępne; Przedmowa; Podziękowania; O autorze; CZĘŚĆ I. IDEOLOGIA I PODEJŚCIE. Rozdział 1. Tworzenie oprogramowania w XXI wieku: Starszeństwo; Nowa rzeczywistość; Rozdział 2. Agile, czyli zwinność: Dyscypliny Agile ukierunkowane na proces; Dyscypliny ukierunkowane na technikę; Na czym polega bycie zwinnym?; Manifest Agile; Czas wdrażania zasad Agile; Kac agilowy; Zwinność a rzemiosło programowania; Podsumowanie; Rozdział 3. Software Craftsmanship: Lepsza metafora; Co mówi Wikipedia?; Definicja osobista; Definicja krótka; Wykraczając poza definicje; Rzemiosło, zawód, inżynieria, nauka czy sztuka; Historia idei Software Craftsmanship; Podsumowanie; Rozdział 4. Podejście rzemieślnicze: Kto rządzi Twoją karierą?; Nadążanie za postępem; Za kim podążać?; Praktyka, praktyka, praktyka; Wiedzieć, czego się nie wie; Nie samą pracą człowiek żyje; Podsumowanie; Rozdział 5. Bohaterowie, życzliwość i profesjonalizm: Nauka mówienia "NIE"; Wysuwanie propozycji; Oświecone kierownictwo; Podsumowanie; Rozdział 6. Oprogramowanie działające: Działanie oprogramowania to jeszcze nie wszystko; Pielęgnowanie ogrodu; Ukryte zagrożenie; Niewłaściwe poczucie czasu; Kod zastany; Podsumowanie; Rozdział 7. Praktyki techniczne: Właściwy produkt kontra właściwe wykonanie; Kontekst; Historia programowania ekstremalnego; Praktyki i wartości; Odpowiedzialność; Pragmatyzm; Podsumowanie; Rozdział 8. Długa droga: Opowieść brazylijskiego nastolatka; Koncentracja i wytrwałość; Praca jako inwestycja; Samodzielność, mistrzostwo i cel; Kariera w ramach firmy; Podsumowanie; CZĘŚĆ II. PEŁNA TRANSFORMACJA. Rozdział 9. Rekrutacja: Typowy opis stanowiska pracy; Zbyt zajęci, by przeprowadzić rozmowę kwalifikacyjną; Bez opisów stanowiska pracy; Rekomendacje; Współpraca ze środowiskiem; Definiowanie skutecznych kryteriów wyboru; Rekrutacja proaktywna; Podsumowanie; Rozdział 10. Rozmowa kwalifikacyjna z programistą-rzemieślnikiem: Negocjacje biznesowe; Rozpoznawanie efektywnego partnerstwa; Dobra rozmowa kwalifikacyjna; Sztuka wyboru; Przyjmowanie do zespołu istniejącego a przyjmowanie do zespołu zupełnie nowego; Ćwiczenia w kodowaniu przed rozmową kwalifikacyjną; Każdy powinien umieć przeprowadzać rozmowy kwalifikacyjne; Z deweloperami powinni rozmawiać deweloperzy; Podsumowanie; Rozdział 11. Antywzorce rozmowy kwalifikacyjnej: Nie wymądrzaj się; Nie dawaj łamigłówek do rozwiązania; Nie zadawaj pytań, na które nie znasz odpowiedzi; Nie próbuj udowadniać kandydatowi, że jest głupcem; Nie blokuj internetu; Nie każ pisać kodu na papierze; Nie stosuj algorytmów; Nie przeprowadzaj telefonicznych rozmów kwalifikacyjnych; Podsumowanie; Rozdział 12. Koszt niskiego morale: Kac agilowy - niskie morale; Koszty zatrudniania deweloperów pracujących od 9.00 do 17.00; Ograniczenia wynikające z braku motywacji; Zaszczepianie pasji; Podsumowanie; Rozdział 13. Kult uczenia się: Zła motywacja; Tworzenie kultu uczenia się; A jeśli towarzystwo jest oporne?; Podsumowanie; Rozdział 14. Wprowadzanie zmian technicznych: Rodzaje sceptycyzmu; Bądź przygotowany; Od czego zacząć?; Strach i niekompetencja; Jak przekonać kierownika?; Jak przekonać zespół do stosowania metodyki TDD?; Jak przekonać sceptyków?; Czy naprawdę powinno nas to wszystko obchodzić?; Podsumowanie; Rozdział 15. Rzemiosło pragmatyczne: Jakość jest zawsze oczekiwana; Obalanie mitu jakości kosztownej i czasochłonnej; Refaktoryzacja; "Jedyny" sposób tworzenia oprogramowania; Pomaganie stronie biznesowej; W projektach informatycznych nie chodzi o nas; Wybitny kontra przeciętny; Cztery zasady prostoty; Rzemiosło a pragmatyzm; Podsumowanie; Rozdział 16. Kariera programisty-rzemieślnika: Bycie rzemieślnikiem; Rozwój kariery; Drogi i kamienie milowe; Różnorodność prac; Misja; Dodatek A. Mity na temat rzemiosła i dalsze wyjaśnienia; Deweloper-rzemieślnik a zwykły deweloper; Elitaryzm; Terminator, czeladnik i mistrz; Mistrz rzemiosła; Klapki na oczach; Rzemiosło a XP; Przywiązanie do praktyk; Agile coachowie i kierownicy; Nauka zawodu programisty; Problem z metaforą; Skorowidz.
Organizacja „społecznie ukierunkowana” – zmieniający się paradygmat kluczowych czynników sukcesu współczesnych przedsiębiorstw; Psychologiczne aspekty transformacji cyfrowej przedsiębiorstw; Media społecznościowe w działalności marketingowej przedsiębiorstw; Identyfikacja społeczności w sieci społecznościowej opartej na komunikacji e-mail przy użyciu modularności; Rola CSR w budowaniu wartości rynkowej przedsiębiorstw; CSR w Polsce na tle rynku europejskiego – analiza komparatywna; Formy i zakres wykorzystania mediów społecznościowych w strategii CSR polskich przedsiębiorstw; Storytelling w social mediach jako czynnik kreowania wartości marki; Badanie aktywności banków spółdzielczych w mediach społecznościowych w aspekcie budowania relacji z klientem; Rola influencer marketingu jako kanału komunikacji marketingowej marki NeoNail w wybranych mediach społecznościowych w oparciu o badania własne; Prosumpcja w działalności firm rodzinnych – ujęcie teoretyczne i praktyczne; Koncepcje badawcze kapitału intelektualnego i społecznego we włoskich spółdzielniach socjalnych.