Waśko Zbigniew
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(6)
ebookpoint BIBLIO
(5)
Forma i typ
Książki
(6)
E-booki
(5)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Dostępność
dostępne
(6)
Placówka
Wypożyczalnia
(6)
Autor
Praca zbiorowa
(159)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(61)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(61)
Radwański Zbigniew (1924-2012)
(57)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(54)
Waśko Zbigniew
(-)
Borski Maciej (1975- )
(50)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(48)
Kosikowski Cezary (1942- )
(46)
Świątkowski Andrzej M. (1944- )
(46)
Barcz Jan (1953- )
(45)
Evans Virginia
(40)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(39)
Huczek Marian (1939-2023)
(39)
Faliszewska Jolanta
(38)
Fleszer Dorota (1971- )
(37)
Łuczkiewicz Grzegorz
(36)
Barta Janusz (1947-2021)
(35)
Lityński Adam (1940- )
(35)
Wróbel Andrzej (1953- )
(35)
Baran Krzysztof Wojciech
(34)
Borkowski Janusz (1934-2012)
(33)
Chodyński Andrzej
(32)
Gurdek Magdalena (1977- )
(32)
Krawiec Grzegorz (1977- )
(32)
Markiewicz Ryszard (1948- )
(31)
Garlicki Leszek (1946- )
(30)
Marek Andrzej (1940-2012)
(30)
Wierzbowski Marek (1946- )
(30)
Adamiak Barbara (1949- )
(29)
Nowak Edward (1951- )
(29)
Rozmus Dariusz (1961- )
(29)
Niewiadomski Zygmunt (1950- )
(28)
Pawlak Mirosław
(28)
Penc Józef (1939-2017)
(28)
Rogacka-Łukasik Anna (1980- )
(28)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(28)
Lewicka Maria
(27)
Radzicki Józef
(27)
Skrzydło Wiesław (1929-2021)
(27)
Wojtaszczyk Konstanty Adam
(27)
Bauman Zygmunt (1925-2017)
(26)
Bieniek Gerard
(26)
Chmaj Marek (1969- )
(26)
Izdebski Hubert (1947- )
(26)
Sadowska-Snarska Cecylia
(26)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(26)
Tokarczyk Roman Andrzej (1942- )
(26)
Brodecki Zdzisław
(25)
Florek Ludwik (1946- )
(25)
Hauser Roman (1949- )
(25)
Kozioł Leszek
(25)
Wentkowska Aleksandra
(25)
Grabiec Olimpia (1975- )
(24)
Kołakowski Leszek (1927-2009)
(24)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(24)
Łaszczyca Grzegorz (1970- )
(24)
Chmielnicki Paweł (1972- )
(23)
Dooley Jenny
(23)
Głuchowski Jan (1940- )
(23)
Hołyst Brunon (1930- )
(23)
Leoński Zbigniew (1929-2006)
(23)
Obara Małgorzata
(23)
Shakespeare William
(23)
Kotler Philip (1931- )
(22)
Kotowski Wojciech (1950- )
(22)
Latham-Koenig Christina
(22)
Ochendowski Eugeniusz (1925-2015)
(22)
Oxenden Clive
(22)
Skowrońska-Bocian Elżbieta (1948- )
(22)
Szczepański Marek S
(22)
Winiarska Kazimiera (1948- )
(22)
Banaszak Bogusław (1955-2018)
(21)
Bielenica Krystyna
(21)
Borkowska Stanisława (1939- )
(21)
Brzeziński Bogumił (1948- )
(21)
Bura Maria
(21)
Dolnicki Bogdan (1956- )
(21)
Kwil Małgorzata
(21)
Majewski Kamil
(21)
Misiorowska Ewa
(21)
Nowicki Marek Antoni
(21)
Petkowicz Helena
(21)
Szewc Andrzej
(21)
Słomczyński Maciej
(21)
Boć Jan (1939-2017)
(20)
Cieślak Zbigniew (1954- )
(20)
Kalisz Anna
(20)
Konieczna Anna
(20)
Matan Andrzej
(20)
Mruk Henryk (1948- )
(20)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(20)
Szpor Grażyna
(20)
Tarno Jan Paweł (1951- )
(20)
Łazowski Adam
(20)
Dobrowolska Hanna
(19)
Ehrlich Andrzej
(19)
Gepert Bożena
(19)
Juchnowicz Marta (1948- )
(19)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(19)
Mik Cezary (1964- )
(19)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Temat
Dobre praktyki
(1)
HTML
(1)
Java (język programowania)
(1)
Języki programowania
(1)
Kaskadowe arkusze stylów
(1)
Obsługa i eksploatacja
(1)
Photoshop
(1)
PowerPoint
(1)
Programowanie (informatyka)
(1)
Programowanie ekstremalne
(1)
Programowanie zwinne
(1)
Programy graficzne
(1)
Projektowanie stron WWW
(1)
Windows 10
(1)
Zarządzanie projektami
(1)
Zwinne zarządzanie
(1)
Gatunek
Podręcznik
(5)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(5)
Zarządzanie i marketing
(1)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Java w 24 godziny / Rogers Cadenhead ; tłum.Zbigniew Waśko, Paweł Jóźwiak. - Gliwice : Helion , cop. 2018. - 424 s. : fot., rys., tab. ; 24 cm.
Godzina 1. Zostań programistą. Wybór języka. Mówienie komputerowi, co ma robić. Jak działają programy. Gdy program nie chce działać. Wybór narzędzia programistycznego. Instalowanie narzędzia programistycznego. Podsumowanie. Warsztaty. Godzina 2. Napisz swój pierwszy program. Co jest potrzebne do napisania programu? Przygotowanie do pisania programu Saluton. Rozpoczynamy pisanie programu. Przechowywanie informacji w zmiennych. Zapisywanie kompletnego programu. Kompilowanie programu do pliku klasy. Naprawianie błędów. Uruchamianie programu. Podsumowanie. Warsztaty. Godzina 3. Wycieczka z Javą. Przystanek pierwszy – Oracle. Java w szkole. Przerwa na lunch w kuchni Food Network. Oglądanie nieba w NASA. Powrót do spraw przyziemnych. Przystanek SourceForge. Podsumowanie. Warsztaty. Godzina 4. Jak działają programy pisane w Javie. Tworzenie aplikacji. Przekazywanie argumentów do aplikacji. Biblioteka klas Javy. Testowanie instrukcji Javy w JShell. Podsumowanie. Warsztaty. Godzina 5. Przechowywanie i modyfikowanie informacji. Instrukcje a wyrażenia. Określanie typu zmiennej. Nazywanie zmiennych. Przechowywanie informacji w zmiennych. Wszystko o operatorach. Stosowanie wyrażeń matematycznych. Podsumowanie. Warsztaty. Godzina 6. Komunikacja przy użyciu łańcuchów. Przechowywanie tekstów w formie łańcuchów. Wyświetlanie łańcuchów. Umieszczanie znaków specjalnych w łańcuchach. Sklejanie łańcuchów. Wstawianie zmiennych do łańcucha. Zaawansowana obsługa łańcuchów. Wyświetlanie napisów końcowych. Podsumowanie. Warsztaty. Godzina 7. Instrukcje warunkowe a podejmowanie decyzji. Instrukcja if/ Instrukcja if-else. Instrukcja switch. Operator warunkowy. Wyświetlanie zegara. Podsumowanie. Warsztaty. Godzina 8. Powtarzanie działań za pomocą pętli. Pętle for. Pętle while. Pętle do-while. Zakończenie działania pętli. Nazwanie pętli. Testowanie szybkości komputera. Podsumowanie. Warsztaty. Godzina 9. Przechowywanie informacji w tablicach. Tworzenie tablic. Używanie tablic. Tablice wielowymiarowe. Sortowanie tablic. Liczenie znaków w łańcuchach. Podsumowanie. Warsztaty. Godzina 10. Utwórz swój pierwszy obiekt. Na czym polega programowanie obiektowe? Obiekty w akcji. Czym są obiekty? Dziedziczenie. Budowanie hierarchii dziedziczenia. Przekształcanie obiektów i prostych zmiennych. Tworzenie obiektu. Podsumowanie. Warsztaty. Godzina 11. Nadawanie cech obiektowi. Tworzenie zmiennych. Tworzenie zmiennych klasowych. Definiowanie zachowań klas. Zagnieżdżanie klas. Stosowanie słowa kluczowego this. Stosowanie metod i zmiennych klasowych. Podsumowanie. Warsztaty. Godzina 12. Wykorzystuj maksymalnie obiekty istniejące. Moc dziedziczenia. Ustanawianie dziedziczenia. Wykorzystywanie obiektów istniejących. Przechowywanie obiektów tej samej klasy na listach tablicowych. Tworzenie podklasy. Podsumowanie. Warsztaty. Godzina 13. Przechowywanie obiektów w strukturach danych. Lista tablicowa. Mapy. Podsumowanie. Warsztaty. Godzina 14. Obsługa błędów. Wyjątki. Zgłaszanie wyjątków i ich przechwytywanie. Podsumowanie. Warsztaty. Godzina 15. Tworzenie programu z użyciem wątków. Wątki. Stosowanie wątków. Konstruktor. Przechwytywanie błędów przy wprowadzaniu adresów URL. Uruchamianie wątku. Obsługa kliknięć myszą. Cykliczne wyświetlanie łączy. Podsumowanie. Warsztaty. Godzina 16. Stosowanie klas wewnętrznych i domknięć. Klasy wewnętrzne. Domknięcia. Podsumowanie. Warsztaty. Godzina 17. Budowanie prostego interfejsu użytkownika. Biblioteki Swing i AWT. Komponenty interfejsu graficznego. Podsumowanie. Warsztaty. Godzina 18. Projektowanie interfejsu użytkownika. Posługiwanie się menedżerami układu. Projektowanie interfejsu aplikacji. Podsumowanie. Warsztaty. Godzina 19. Reagowanie na działania użytkownika. Implementacja nasłuchu zdarzeń. Ustawianie komponentów, żeby były słyszane. Obsługa zdarzeń wywoływanych przez użytkownika. Kompletowanie aplikacji. Podsumowanie. Warsztaty. Godzina 20. Zapisywanie i odczytywanie plików. Strumienie. Zapisywanie danych za pomocą strumienia. Zapisywanie i odczytywanie parametrów konfiguracyjnych. Podsumowanie. Warsztaty. Godzina 21. Korzystanie z nowego klienta http. Moduły Javy. Przygotowanie żądania http. Pobieranie pliku z sieci. Umieszczanie danych w sieci. Podsumowanie. Warsztaty. Godzina 22. Tworzenie grafik przy użyciu biblioteki Java2D. Klasa Font. Klasa Color. Tworzenie kolorów niestandardowych. Rysowanie linii i kształtów. Tworzymy diagram kołowy. Podsumowanie. Warsztaty. Godzina 23. Tworzenie modów do Minecrafta. Konfigurowanie serwera gry Minecraft. Łączenie się z serwerem. Utwórz swój pierwszy mod. Uczymy zombie jeździć na koniach. Wyszukujemy wszystkie moby (i je zabijamy). Tworzymy mod, który może coś zbudować. Podsumowanie. Warsztaty. Godzina 24. Pisanie aplikacji androidowych. Wprowadzenie do Androida. Tworzenie aplikacji androidowej. Uruchamianie aplikacji. Projektowanie prawdziwej aplikacji mobilnej. Podsumowanie. Warsztaty. Dodatek A. Korzystanie ze zintegrowanego środowiska programistycznego NetBeans. Instalacja środowiska NetBeans. Tworzenie nowego projektu. Tworzenie nowej klasy Javy. Uruchamianie aplikacji. Naprawianie błędów. Dodatek B. Co dalej: zasoby związane z Javą. Inne warte uwagi książki. Oficjalna strona internetowa firmy Oracle poświęcona Javie. Inne witryny poświęcone Javie. Spotkania użytkowników Javy. Oferty pracy. Dodatek C. Witryna internetowa książki. Dodatek D. Rozwiązywanie problemów związanych z emulatorem wbudowanym w Android Studio. Problemy z uruchamianiem aplikacji. Dodatek E. Naprawianie błędów związanych z niewidocznymi pakietami w NetBeans. Dodawanie informacji o module.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
WPROWADZENIE. Seria Oficjalny podręcznik. Co nowego w tym wydaniu. Wymagania wstępne. Instalacja programów Adobe Photoshop i Adobe Bridge. Uruchamianie programu Adobe Photoshop. Materiały pomocnicze. Przywracanie ustawień domyślnych. Dodatkowe źródła informacji. Autoryzowane centra szkoleniowe firmy Adobe. 1. NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE O PRZESTRZENI ROBOCZEJ. Rozpoczynanie pracy w programie Adobe Photoshop. Używanie narzędzi. Próbkowanie koloru. Narzędzia i ich właściwości. Cofanie wykonanych operacji. Jeszcze o panelach i ich rozmieszczeniu. 2. PODSTAWOWA KOREKCJA FOTOGRAFII. Strategia retuszu. Rozdzielczość i wymiary obrazu. Otwieranie pliku za pośrednictwem programu Adobe Bridge. Prostowanie i kadrowanie obrazu w Photoshopie. Poprawianie kolorystyki i tonacji. Narzędzie Spot Healing Brush (Punktowy pędzel korygujący). Stosowanie narzędzia Patch (Łatka) w trybie uwzględniania zawartości obrazu. Retuszowanie za pomocą narzędzia Clone Stamp (Stempel). Wyostrzenie obrazu. 3. ZAZNACZENIA. Zaznaczenia i narzędzia do ich tworzenia. Zaczynamy. Przechowywanie dokumentów w chmurze. Zaznaczanie za pomocą narzędzia Magic Wand (Różdżka). Stosowanie narzędzia Quick Selection (Szybkie zaznaczanie). Przesuwanie zaznaczonego obszaru. Zastosowanie narzędzia Object Selection (Zaznaczanie obiektów). Manipulowanie zaznaczeniami. Zaznaczanie za pomocą narzędzi typu lasso. Obracanie zaznaczenia. Zaznaczanie za pomocą narzędzia Magnetic Lasso (Lasso magnetyczne). Zaznaczanie od punktu środkowego. Zmienianie rozmiarów i kopiowanie zaznaczenia. Kadrowanie obrazu. 4. PODSTAWOWE INFORMACJE O WARSTWACH. O warstwach. Zaczynamy. Panel Layers (Warstwy). Nakładanie gradientu na warstwę. Stosowanie stylów warstw. Dodanie warstwy dopasowania. Aktualizacja efektu warstwy. Dodawanie obramowania. Spłaszczanie i zapisywanie obrazu. 5. SZYBKIE POPRAWKI. Zaczynamy. Poprawianie zdjęcia. Korygowanie rysów twarzy za pomocą filtra Liquify (Formowanie). Rozmywanie tła. Tworzenie panoramy. Wypełnianie pustych przestrzeni powstałych podczas kadrowania. Korygowanie zniekształceń. Zwiększanie głębi ostrości. Usuwanie obiektów za pomocą funkcji wypełniania z uwzględnieniem zawartości. Dopasowywanie perspektywy. 6. MASKI I KANAŁY. Praca z maskami i kanałami. Zaczynamy. Zaznaczanie obiektu za pomocą funkcji Select and Mask (Zaznacz i maskuj). Tworzenie szybkiej maski. Manipulowanie obrazem za pomocą funkcji Puppet Warp (Wypaczenie marionetkowe). Tworzenie cienia na podstawie kanału alfa. 7. PROJEKT TYPOGRAFICZNY. O typografii. Zaczynamy. Tworzenie maski przycinającej z tekstu. Układanie tekstu wzdłuż ścieżki. Zniekształcanie tekstu. Projektowanie tekstu akapitowego. Dodawanie zaokrąglonego prostokąta. Dodawanie tekstu pionowego. 8. TECHNIKI RYSUNKU WEKTOROWEGO. O obrazach bitmapowych i grafice wektorowej. O ścieżkach i narzędziu Pen (Pióro). Zaczynamy. Rysowanie kształtu za pomocą narzędzia Pen (Pióro). Obrysowywanie kształtu na zdjęciu. Przekształcanie ścieżki w zaznaczenie i maskę warstwy. Tworzenie logo z użyciem elementów tekstowych i niestandardowego kształtu. 9. KOMPONOWANIE ZAAWANSOWANE. Zaczynamy. Ustawianie warstw. Używanie filtrów inteligentnych. Malowanie warstwy. Dodawanie tła. Cofanie operacji za pomocą panelu History (Historia). Skalowanie obrazu o małej rozdzielczości. 10. MALOWANIE PĘDZLEM MIESZAJĄCYM. O pędzlu mieszającym. Zaczynamy. Konfigurowanie parametrów pędzla. Mieszanie kolorów. Mieszanie kolorów pędzla z kolorami fotografii. Malowanie i mieszanie kolorów przy użyciu pędzla predefiniowanego. 11. EDYCJA WIDEO. Zaczynamy. Panel Timeline (Oś czasu). Tworzenie nowego filmu. Animowanie tekstu za pomocą klatek kluczowych. Tworzenie efektów. Dodawanie przejść. Podkład muzyczny. Wyciszanie niepożądanych dźwięków. Renderowanie filmu. 12. KORZYSTANIE Z MODUŁU CAMERA RAW. Zaczynamy. Wewnętrzny format aparatu (RAW). Przetwarzanie plików w Camera Raw. Zaawansowana korekcja kolorów. 13. PRZYGOTOWYWANIE PLIKÓW DO ZAMIESZCZENIA W INTERNECIE. Zaczynamy. Tworzenie obiektów zastępczych za pomocą narzędzia Frame (Ramka). Automatyzacja zadań wieloetapowych. Stosowanie obszarów kompozycji. 14. JAK UZYSKAĆ ZGODNOŚĆ KOLORÓW NA EKRANIE I NA WYDRUKU. Przygotowanie obrazu do drukowania. Zaczynamy. Wykonanie "testu zbliżeniowego". Zarządzanie kolorem. Definiowanie ustawień zarządzania kolorem. Identyfikacja kolorów spoza danej przestrzeni. Ekranowa próba kolorów. Dostosowywanie kolorów do przestrzeni docelowej. Konwersja obrazu na CMYK. Zapisywanie obrazu w pliku CMYK EPS. Drukowanie obrazu CMYK z poziomu Photoshopa. 15. DRUKOWANIE PLIKÓW 3D. Zaczynamy. Poznawanie środowiska 3D. Ustawianie obiektów 3D. Drukowanie pliku 3D. DODATEK.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
ROZDZIAŁ 1. Podstawy internetu i WWW. Internet i WWW. Standardy i dostępność w internecie. Przeglądarki i serwery internetowe. Protokoły internetowe. Jednolite identyfikatory zasobów i nazwy domen. Czerpanie informacji z internetu. HTML w zarysie. Struktura strony internetowej. Twoja pierwsza strona internetowa. Utrwalanie i stosowanie nabytej wiedzy. ROZDZIAŁ 2. Podstawy HTML. Nagłówek. Akapit. Podział wiersza i linia pozioma. Cytat blokowy. Elementy frazowe. Lista uporządkowana. Lista nieuporządkowana. Lista opisowa. Znaki specjalne. Sprawdzanie składni HTML. Elementy strukturalne. Ćwiczenia z elementami strukturalnymi. Inne elementy strukturalne. Elementy kotwicowe. Ćwiczenia z hiperłączami. Hiperłącza e-mailowe. Utrwalanie i stosowanie nabytej wiedzy. ROZDZIAŁ 3. Podstawy projektowania stron internetowych. Docelowa grupa odbiorców. Organizacja witryny internetowej. Zasady projektowania wizualnego. Projektowanie z uwzględnieniem dostępności. Stosowanie tekstu. Kolory w internecie. Projektowanie witryny z uwzględnieniem cech odbiorcy docelowego. Wybór schematu kolorystycznego. Stosowanie grafik i multimediów. Inne zalecenia projektowe. Projektowanie nawigacji. Plany i układy stron internetowych. Statyczne i płynne układy stron WWW. Projektowanie witryn internetowych z myślą o urządzeniach mobilnych. Responsywne projekty internetowe. Lista kontrolna najlepszych technik projektowania webowego. Utrwalanie i stosowanie nabytej wiedzy. ROZDZIAŁ 4. Wprowadzenie do kaskadowych arkuszy stylów. Podstawowe informacje o CSS. Selektory i deklaracje CSS. Zapisywanie wartości kolorów w CSS. Stosowanie stylów wpisanych. Stosowanie stylów osadzonych. Stosowanie stylów zewnętrznych. Selektory klasy, identyfikatora i potomka. Formatowanie zakresowe. Ćwiczenia w opracowywaniu arkuszy stylów. Kaskadowość stylów. Kaskadowość stylów w praktyce. Sprawdzanie składni CSS. Utrwalanie i stosowanie nabytej wiedzy. ROZDZIAŁ 5. Podstawy formatowania grafiki i tekstu. Grafika w sieci. Element graficzny. Hiperłącza graficzne. Konfigurowanie obrazu stanowiącego tło. Rozmieszczanie obrazów tła. Tło wieloobrazowe w CSS. Czcionki w CSS. Właściwości tekstu w CSS. Ćwiczenia w konfigurowaniu grafiki i tekstu. Konfigurowanie punktorów za pomocą kodu CSS. Favicon. Mapy odsyłaczy. Elementy figure i figcaption. Utrwalanie i stosowanie nabytej wiedzy. ROZDZIAŁ 6. Podstawy CSS - ciąg dalszy. Szerokość i wysokość w CSS. Model pudełkowy. Marginesy i wypełnienia w CSS. Obramowania w CSS. Zaokrąglanie rogów w CSS3. Wyśrodkowanie zawartości strony. Kodowanie cieni w CSS. Przycinanie i umiejscawianie obrazów tła. Skalowanie tła w CSS. Ćwiczenie konfigurowania właściwości CSS3. Przezroczystość w CSS. Kolory RGBA w CSS3. Kolory HSLA w CSS. Gradienty w CSS. Utrwalanie i stosowanie nabytej wiedzy. ROZDZIAŁ 7. Podstawy projektowania układów stron. Układ normalny. Elementy pływające. Likwidacja efektu opływania. Przepełnienie. Ustalanie wymiarów elementów w CSS. Prosty układ dwukolumnowy. Pionowy pasek nawigacyjny jako lista nieuporządkowana. Nawigacja w formie poziomej listy nieuporządkowanej. Pseudoklasy a interaktywność w CSS. Ćwiczenia z opracowywania układu dwukolumnowego. Przygotowanie strony do druku. Sprajty CSS. Ustalanie położenia elementów strony internetowej. Ćwiczenia z rozmieszczania elementów strony. Stała pozycja paska nawigacyjnego. Utrwalanie i stosowanie nabytej wiedzy. ROZDZIAŁ 8. Projektowanie stron w układach responsywnych. Układ typu Flexible Box. O kontenerach elastycznych ciąg dalszy. Flexboksowa galeria zdjęć. Konfigurowanie elementów flexboksu. Flexbox w praktyce. Układ siatkowy. Kolumny, wiersze i odstępy w układzie siatkowym. Siatkowy układ dwukolumnowy. Warunkowe wprowadzanie siatki. Justowanie zawartości flexboksu i siatki. Metatag viewport. Zapytania o media w CSS. Układ responsywny z zapytaniami o media. Responsywny układ siatkowy z zapytaniami o media. Elastyczność obrazów w CSS. Element picture. Responsywne atrybuty elementu img. Testowanie wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Utrwalanie i stosowanie nabytej wiedzy. ROZDZIAŁ 9. Podstawy stosowania tabel. Informacje wstępne o tabelach. Wiersze, komórki i nagłówki tabeli. Scalanie komórek tabeli. Konfiguracja i dostępność tabel. Formatowanie tabeli za pomocą kodu CSS. Pseudoklasy strukturalne w CSS. Konfigurowanie poszczególnych obszarów tabeli. Utrwalanie i stosowanie nabytej wiedzy. ROZDZIAŁ 10. Podstawy konfigurowania formularzy. Informacje wstępne o formularzach. Pole tekstowe. Przyciski submit i reset. Pole wyboru i przycisk opcji. Pole ukryte i pole hasła. Przewijany obszar tekstowy. Lista wyboru i jej opcje. Etykieta. Elementy fieldset i legend. Konfigurowanie formularzy przy użyciu kodu CSS. Formularz w układzie siatkowym. Przetwarzanie formularza po stronie serwerowej. Praktyka tworzenia formularzy. Inne tekstowe kontrolki formularza. Element datalist. Suwaki i pokrętła w HTML5. Kontrolki typu datownik i próbnik kolorów. Praktyka tworzenia wyspecjalizowanych kontrolek formularza. Utrwalanie i stosowanie nabytej wiedzy. ROZDZIAŁ 11. Podstawy interaktywności i obsługi mediów. Pluginy, kontenery i kodeki. Konfigurowanie wizji i fonii. Flash i element embed. Elementy audio i source. Elementy video i source. Element video w praktyce. Ramki lokalne. Przekształcanie obiektów w CSS3. Efekt przejścia w CSS. Praktyka tworzenia przejść. CSS a rozwijane menu. Elementy details i summary. JavaScript i jQuery. Interfejsy programistyczne w HTML5. Utrwalanie i stosowanie nabytej wiedzy. ROZDZIAŁ 12. Podstawy publikowania w internecie. Organizacja plików. Hiperłącza wskazujące. Rejestracja nazwy domeny. Wybór serwera macierzystego. Protokół SSL. Publikowanie przez FTP. Zgłaszanie witryny internetowej w wyszukiwarce. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek. Sprawdzanie dostępności. Sprawdzanie funkcjonalności. Utrwalanie i stosowanie nabytej wiedzy. DODATEK. Odpowiedzi na pytania sprawdzające. Ściągawka z HTML5. Ściągawka z CSS. Przewodnik po WCAG 2.1. ARIA i role punktów orientacyjnych. Współtwórcy. Paleta bezpiecznych kolorów WWW.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Słowo wstępne; Przedmowa; Podziękowania; O autorze; CZĘŚĆ I. IDEOLOGIA I PODEJŚCIE. Rozdział 1. Tworzenie oprogramowania w XXI wieku: Starszeństwo; Nowa rzeczywistość; Rozdział 2. Agile, czyli zwinność: Dyscypliny Agile ukierunkowane na proces; Dyscypliny ukierunkowane na technikę; Na czym polega bycie zwinnym?; Manifest Agile; Czas wdrażania zasad Agile; Kac agilowy; Zwinność a rzemiosło programowania; Podsumowanie; Rozdział 3. Software Craftsmanship: Lepsza metafora; Co mówi Wikipedia?; Definicja osobista; Definicja krótka; Wykraczając poza definicje; Rzemiosło, zawód, inżynieria, nauka czy sztuka; Historia idei Software Craftsmanship; Podsumowanie; Rozdział 4. Podejście rzemieślnicze: Kto rządzi Twoją karierą?; Nadążanie za postępem; Za kim podążać?; Praktyka, praktyka, praktyka; Wiedzieć, czego się nie wie; Nie samą pracą człowiek żyje; Podsumowanie; Rozdział 5. Bohaterowie, życzliwość i profesjonalizm: Nauka mówienia "NIE"; Wysuwanie propozycji; Oświecone kierownictwo; Podsumowanie; Rozdział 6. Oprogramowanie działające: Działanie oprogramowania to jeszcze nie wszystko; Pielęgnowanie ogrodu; Ukryte zagrożenie; Niewłaściwe poczucie czasu; Kod zastany; Podsumowanie; Rozdział 7. Praktyki techniczne: Właściwy produkt kontra właściwe wykonanie; Kontekst; Historia programowania ekstremalnego; Praktyki i wartości; Odpowiedzialność; Pragmatyzm; Podsumowanie; Rozdział 8. Długa droga: Opowieść brazylijskiego nastolatka; Koncentracja i wytrwałość; Praca jako inwestycja; Samodzielność, mistrzostwo i cel; Kariera w ramach firmy; Podsumowanie; CZĘŚĆ II. PEŁNA TRANSFORMACJA. Rozdział 9. Rekrutacja: Typowy opis stanowiska pracy; Zbyt zajęci, by przeprowadzić rozmowę kwalifikacyjną; Bez opisów stanowiska pracy; Rekomendacje; Współpraca ze środowiskiem; Definiowanie skutecznych kryteriów wyboru; Rekrutacja proaktywna; Podsumowanie; Rozdział 10. Rozmowa kwalifikacyjna z programistą-rzemieślnikiem: Negocjacje biznesowe; Rozpoznawanie efektywnego partnerstwa; Dobra rozmowa kwalifikacyjna; Sztuka wyboru; Przyjmowanie do zespołu istniejącego a przyjmowanie do zespołu zupełnie nowego; Ćwiczenia w kodowaniu przed rozmową kwalifikacyjną; Każdy powinien umieć przeprowadzać rozmowy kwalifikacyjne; Z deweloperami powinni rozmawiać deweloperzy; Podsumowanie; Rozdział 11. Antywzorce rozmowy kwalifikacyjnej: Nie wymądrzaj się; Nie dawaj łamigłówek do rozwiązania; Nie zadawaj pytań, na które nie znasz odpowiedzi; Nie próbuj udowadniać kandydatowi, że jest głupcem; Nie blokuj internetu; Nie każ pisać kodu na papierze; Nie stosuj algorytmów; Nie przeprowadzaj telefonicznych rozmów kwalifikacyjnych; Podsumowanie; Rozdział 12. Koszt niskiego morale: Kac agilowy - niskie morale; Koszty zatrudniania deweloperów pracujących od 9.00 do 17.00; Ograniczenia wynikające z braku motywacji; Zaszczepianie pasji; Podsumowanie; Rozdział 13. Kult uczenia się: Zła motywacja; Tworzenie kultu uczenia się; A jeśli towarzystwo jest oporne?; Podsumowanie; Rozdział 14. Wprowadzanie zmian technicznych: Rodzaje sceptycyzmu; Bądź przygotowany; Od czego zacząć?; Strach i niekompetencja; Jak przekonać kierownika?; Jak przekonać zespół do stosowania metodyki TDD?; Jak przekonać sceptyków?; Czy naprawdę powinno nas to wszystko obchodzić?; Podsumowanie; Rozdział 15. Rzemiosło pragmatyczne: Jakość jest zawsze oczekiwana; Obalanie mitu jakości kosztownej i czasochłonnej; Refaktoryzacja; "Jedyny" sposób tworzenia oprogramowania; Pomaganie stronie biznesowej; W projektach informatycznych nie chodzi o nas; Wybitny kontra przeciętny; Cztery zasady prostoty; Rzemiosło a pragmatyzm; Podsumowanie; Rozdział 16. Kariera programisty-rzemieślnika: Bycie rzemieślnikiem; Rozwój kariery; Drogi i kamienie milowe; Różnorodność prac; Misja; Dodatek A. Mity na temat rzemiosła i dalsze wyjaśnienia; Deweloper-rzemieślnik a zwykły deweloper; Elitaryzm; Terminator, czeladnik i mistrz; Mistrz rzemiosła; Klapki na oczach; Rzemiosło a XP; Przywiązanie do praktyk; Agile coachowie i kierownicy; Nauka zawodu programisty; Problem z metaforą; Skorowidz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Podstawy tworzenia pokazu slajdów: 1. Tworzenie prostej prezentacji, 2. Edytowanie slajdów, 3. Formatowanie i wyrównanie tekstu, 4. Formatowania slajdów, 5. Edytowanie pokazu slajdów, 6. Wstawianie wykresów, diagramów i tabel. Cz. II Prezentowanie pokazu slajdów: 7. Przedstawianie prezentacji, 8. Drukowanie prezentacji. Cz. III Coś więcej niż punktory- multimedia, animacje i interaktywność: 9. Umieszczenie na slajdach obrazów i dokumentów, 10. Dodawanie dźwięków i wideo, 11. Przejścia do innych slajdów oraz animacje, 12. Stwórz aktywne slajdy. Cz. IV Możliwości poprawy szybkości i wydajności pracy: 13. Dostosowywanie PowerPointa do własnych potrzeb, 14. Makra - prezentacje na autopilocie, 15. Współpraca
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie. Rozdział 1. Zagadnienia i narzędzia. Wersje systemu operacyjnego Windows. Podstawowe pojęcia i terminy. Interfejs API systemu Windows. Usługi, funkcje i programy. Procesy. Wątki. Zadania. Pamięć wirtualna. Porównanie trybu jądra i trybu użytkownika. Hipernadzorca. Oprogramowanie sprzętowe. Usługi terminalowe i wiele sesji. Obiekty i dojścia. Zabezpieczenia. Rejestr. Unicode. Analizowanie wewnętrznych mechanizmów systemu Windows. Debugowanie jądra. Windows Software Development Kit. Windows Driver Kit. Narzędzia z witryny Sysinternals. Podsumowanie. Rozdział 2. Architektura systemu. Wymagania i cele projektowe. Model systemu operacyjnego. Opis architektury systemu. Krótki opis architektury z mechanizmami bezpieczeństwa opartymi na wirtualizacji. Kluczowe komponenty systemu. Uruchamianie podsystemu. Podsystem Windows. Inne podsystemy. Centrum wykonawcze. Jądro. Warstwa abstrakcji sprzętowej. Sterowniki urządzeń. Procesy systemowe. Podsumowanie. Rozdział 3. Procesy i zadania. Tworzenie procesu. Wewnętrzne elementy procesów. Chronione procesy. Procesy minimalne i procesy Pico. Programy Trustlet (bezpieczne procesy). Przepływ funkcji CreateProcess. Kończenie procesu. Program ładujący obrazy. Baza danych załadowanych modułów. Analizowanie importu. Inicjalizacja procesu po imporcie. Technologia SwitchBack. Mechanizm API Sets. Zadania. Podsumowanie. Rozdział 4. Wątki. Tworzenie wątków. Wewnętrzne mechanizmy wątków. Sprawdzanie aktywności wątków. Planowanie wątków. Kwant. Zwiększanie priorytetu. Przełączanie kontekstu. Warianty planowania. Wątki bezczynności. Wstrzymanie wątków. Głębokie zamrożenie. Wybór wątku. Systemy wieloprocesorowe. Wybór wątku w systemach wieloprocesorowych. Wybór procesora. Planowanie heterogeniczne (big.LITTLE). Planowanie oparte na grupach. Fabryki procesów roboczych (pule wątków). Podsumowanie Rozdział 5. Zarządzanie pamięcią. Wprowadzenie do menedżera pamięci. Usługi menedżera pamięci. Sterty w trybie jądra (systemowe pule pamięci). Menedżer sterty. Układy wirtualnej przestrzeni adresowej. Tłumaczenie adresów. Tłumaczenie adresów wirtualnych na platformie x64. Tłumaczenie adresów wirtualnych na platformie ARM. Obsługa błędów strony. Stosy. Deskryptory adresów wirtualnych. Obiekty sekcji. Zestawy robocze. Baza danych numerów stron pamięci. Ograniczenia pamięci fizycznej. Kompresja pamięci. Partycje pamięci Scalanie pamięci. Enklawy pamięci. Proaktywne zarządzanie pamięcią (mechanizm SuperFetch). Podsumowanie. Rozdział 6. System operacji wejścia-wyjścia. Komponenty systemu operacji wejścia-wyjścia. Poziomy żądań przerwania IRQL i wywołania DPC. Sterowniki urządzeń. Przetwarzanie operacji wejścia-wyjścia. Typy operacji wejścia-wyjścia. Pakiety żądań operacji wejścia-wyjścia IRP. Żądanie operacji wejścia-wyjścia wysyłane do jednowarstwowego sterownika urządzenia. Żądania operacji wejścia-wyjścia kierowane do sterowników z warstwami. Operacja wejścia-wyjścia agnostyczna względem wątków. Anulowanie operacji wejścia-wyjścia. Porty ukończenia operacji wejścia-wyjścia. Określanie priorytetu operacji wejścia-wyjścia. Driver Verifier. Opcje weryfikacji powiązane z operacjami wejścia-wyjścia. Opcje weryfikacji związane z pamięcią. Menedżer technologii PnP. Ładowanie i instalowanie ogólnego sterownika. Środowisko WDF. Menedżer zasilania. Podsumowanie. Rozdział 7. Bezpieczeństwo. Klasy bezpieczeństwa. Składniki systemu zabezpieczeń. Bezpieczeństwo oparte na wirtualizacji. Ochrona urządzenia. Ochrona obiektów. Identyfikatory zabezpieczeń. Wirtualne konta usług. Deskryptory zabezpieczeń i kontrola dostępu. Dynamiczna kontrola dostępu. Interfejs AuthZ. Prawa i przywileje konta. Tokeny dostępowe procesów i wątków. Inspekcje zabezpieczeń. Kontenery aplikacji. Logowanie. Kontrola konta użytkownika i wirtualizacja. Osłabianie exploitów. Identyfikacja aplikacji. AppLocker. Zasady ograniczeń oprogramowania Ochrona przed poprawkami jądra. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Profesjonalna analiza danych przekłada się na sukces rynkowy i zyski. Liderem w dziedzinie analityki biznesowej jest Microsoft Power BI, pakiet obejmujący usługi w chmurze, aplikacje mobilne, aplikacje do modelowania danych i tworzenia raportów, a także inne narzędzia, takie jak lokalne bramy danych. Zdobycie zaawansowanych umiejętności korzystania z Power BI umożliwi tworzenie interaktywnych i pełnych treści analiz, które ułatwią podejmowanie trafnych decyzji. To drugie, w pełni zaktualizowane wydanie podręcznika dla profesjonalistów. Zarówno osoby zawodowo zajmujące się tworzeniem rozwiązań w Power BI, jak i zarządzający czy administrujący wdrożeniami takich rozwiązań znajdą tu coś dla siebie. Książka zawiera rozbudowaną analizę narzędzi i funkcji Power BI, dzięki którym nauczysz się kształtować i rozbudowywać dane źródłowe, jak również tworzyć modele analityczne. Dowiesz się, jak stosować niestandardowe wizualizacje, implementować nowe polecenia DAX, zarządzać obszarami roboczymi i metadanymi. Poznasz najlepsze praktyki projektowania raportów i interaktywnych pulpitów nawigacyjnych. Dowiesz się, jakie są nowe możliwości aplikacji mobilnych Power BI i techniki samoobsługowej analizy danych. Zapoznasz się z technikami zarządzania systemem, w tym z zarządzaniem cyklem życia aplikacji z użyciem potoków Power BI. Najciekawsze zagadnienia: język Power Query M i przepływy danych skalowalne modele danych w trybach DirectQuery proste i zaawansowane miary DAX korzystanie z map ArcGIS skalowanie rozwiązań za pomocą Power BI Premium Power BI: Twój sposób na ekspercką analizę dla biznesu!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Adobe Photoshop jest rozbudowanym programem, udostępniającym mnóstwo narzędzi, filtrów i opcji. W pełni zasłużył na opinię kultowego. Korzystają z niego najlepsi, najsłynniejsi i najbardziej kreatywni artyści. Jednak nawet oni nierzadko muszą się zastanawiać nad sposobem uzyskania dostępu do potrzebnego im właśnie modułu czy filtra. A przy tym Photoshop jest cały czas rozwijany i każde wydanie przynosi nowe możliwości i nowe funkcje. Aby uzyskiwać profesjonalne efekty, trzeba więc wciąż aktualizować wiedzę i na bieżąco zapoznawać się z nowościami w Photoshopie. Oto kolejne, zaktualizowane i uzupełnione wydanie oficjalnego podręcznika firmy Adobe, od lat uznawanego za najlepszą pomoc do nauki Photoshopa. Książka składa się z 15 lekcji, w ramach których omówiono zarówno podstawy, jak i zaawansowane techniki edycji obrazów. Zamieszczono tu setki przydatnych wskazówek, instrukcji i wyjaśnień, dzięki którym praca z Photoshopem stanie się efektywniejsza i o wiele bardziej satysfakcjonująca. Pokazano, jak korygować cyfrowe obrazy, w tym usuwać bez śladu niepotrzebne obiekty ze zdjęć. Wyjaśniono zasady pracy na wersjach projektów za pomocą obszarów roboczych. Zaprezentowano zaawansowane funkcje typograficzne. Opisano też techniki automatyzacji zadań i korzystania z Adobe Document Cloud. Dowiedz się, jak: zacząć pracę w Photoshopie i nauczyć się korekcji fotografii stosować zasady pracy z warstwami, maskami i kanałami płynnie przejść do zaawansowanych technik kompozycji i edycji obrazu edytować sekwencje wideo wykorzystać w pełni możliwości Camera Raw przygotować obraz do publikacji w internecie i zadbać o wierność kolorów W Adobe wiedzą najwięcej o Photoshopie!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Profesjonalne modelowanie danych — pewny sukces w biznesie! Możliwości Excela są imponujące, a odkąd Microsoft udostępnił narzędzia w rodzaju Analysis Services, Power BI czy Power Pivot, arkusz ten stał się znakomitym narzędziem do analizy, modelowania oraz innych form przetwarzania dużych i złożonych zbiorów danych. Są to umiejętności, które przydadzą się w wielu dziedzinach życia, nie tylko w biznesie. Ich opanowanie nie jest zbyt trudne, a może stać się źródłem wielkiej radości i prawdziwej satysfakcji zwłaszcza dla każdego, kto lubi pracować z liczbami. Oczywiście osoby, które osiągną wysoki poziom umiejętności w tym zakresie, będą mogły liczyć na bardzo konkretne profity! Ta książka jest świetnym wprowadzeniem do modelowania danych w Excelu za pomocą narzędzi Power BI i Power Pivot. Dowiesz się z niej, jak optymalnie analizować zgromadzone dane i skutecznie wydobyć z nich potrzebne informacje. Zapoznasz się z ważnymi pojęciami i przyswoisz podstawowe techniki kształtowania modeli danych w Excelu i Power BI. Dzięki licznym praktycznym i przydatnym przykładom uzyskasz nową perspektywę — spojrzysz na zgromadzone dane okiem wytrawnego modelarza. Co więcej, szybko się przekonasz, że należyte zbudowanie modelu wcale nie jest trudne, a w efekcie przynosi prawidłowe odpowiedzi na wiele ważnych pytań! W tej książce między innymi: zasady i popularne techniki modelowania danych tabele faktów w złożonym modelu danych metody śledzenia atrybutów historycznych migawki i ich zastosowania analiza zdarzeń o określonym czasie trwania dobieranie rodzaju modelu do konkretnych pytań biznesowych Alberto Ferrari i Marco Russo od dwóch dekad zajmują się procesami business intelligence i Analysis Services. Obaj posiadają tytuły Microsoft MVP i SSAS Maestro. Często występują na prestiżowych konferencjach. Ferrari jest autorytetem w dziedzinie modelowania danych oraz usług analitycznych w dużych i złożonych hurtowniach danych, Russo specjalizuje się w analizie danych dla potrzeb wywiadu gospodarczego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Visual Basic for Applications (VBA) jest dobrze znanym językiem programowania; w pakiecie Microsoft Office zaimplementowano jego siódmą wersję. Skrypty VBA świetnie się sprawdzają w automatyzowaniu pracy w aplikacjach MS Office, pozwalają też na tworzenie własnych funkcji zwiększających możliwości tych programów. Co więcej, VBA jest językiem, który wyjątkowo łatwo opanować. Nawet te osoby, które nic nie wiedzą o programowaniu, błyskawicznie uczą się pisania kodu VBA i szybko mogą się cieszyć efektami swojej pracy. Dzięki tej książce nauczysz się programować w języku VBA. Dowiesz się także, w jaki sposób można zautomatyzować wiele żmudnych czynności wykonywanych w Excelu i w innych aplikacjach pakietu MS Office. Naukę rozpoczniesz od podstaw, które podano tu w przystępnej i zrozumiałej formie. Dowiesz się, w jaki sposób można nagrywać makra, a później stopniowo będziesz przechodzić do bardziej złożonych zadań programistycznych. Zapoznasz się też z zaawansowanymi narzędziami wbudowanymi w Excela i przekonasz się, jak bardzo mogą one zwiększyć Twoją produktywność. Dodatkowym plusem jest mnóstwo ćwiczeń, wskazówek i propozycji praktycznych projektów z wykorzystaniem Excela, Worda i PowerPointa. Pracę ułatwią Ci również przykładowe kody i filmy instruktażowe. Korzystaj do woli! W książce między innymi: język VBA w środowisku aplikacji pakietu MS Office tworzenie własnych procedur, funkcji i formularzy w VBA operowanie na arkuszach Excela wykrywanie i obsługa błędów tworzenie własnych okien dialogowych i pobieranie danych użytkownika poszerzanie możliwości aplikacji z pakietu Office VBA i Excel: przekonaj się, jak łatwe jest programowanie!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Elektronik, zwłaszcza gdy pracuje nad trudniejszymi projektami, musi mieć dostęp do rzetelnych i sprawdzonych informacji. Oczywiście, jakieś dane są dostępne w kartach produktów, biuletynach producentów czy internecie. Tyle że wyszukiwanie i weryfikowanie tych źródeł bywa czasochłonne. Każdy elektronik, zarówno zawodowiec, jak i amator, doceni więc zamysł, by niezbędne informacje zebrać w jednym miejscu, w formie dobrze zorganizowanego zestawienia, zawierającego również sprawdzone i trudno dostępne dane szczegółowe. To trzeci tom niezwykłej encyklopedii przeznaczonej dla osób zajmujących się elektroniką. Tak jak w pozostałych częściach serii, znalazła się tu uporządkowana i potwierdzona wiedza o podzespołach. W książce znajdziesz informacje o czujnikach elektronicznych, skrupulatnie uzupełnione fotografiami, schematami i wykresami. Dowiesz się, do czego służy każdy z prezentowanych komponentów, jak działa, dlaczego jest przydatny i w jakich odmianach występuje. Jako że istnieje bardzo dużo różnego rodzaju czujników i nieraz są to skomplikowane układy, uzyskasz cenną pomoc w usystematyzowaniu swojej wiedzy. To prawdziwy niezbędnik dla praktyków! Książka zawiera dokładne informacje o czujnikach wykrywających: położenie, odległość obecność, nachylenie, przyśpieszenie oscylacje, siłę, ingerencję człowieka światło, ciepło, dźwięk natężenie i napięcie prądu Czujniki elektroniczne: masz wszystkie potrzebne informacje w jednym miejscu!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej