Rajca Piotr
Sortowanie
Źródło opisu
ebookpoint BIBLIO
(5)
Książki
(4)
Forma i typ
E-booki
(5)
Książki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(4)
Autor
Praca zbiorowa
(159)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(61)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(61)
Radwański Zbigniew (1924-2012)
(57)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(54)
Rajca Piotr
(-)
Borski Maciej (1975- )
(50)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(48)
Kosikowski Cezary (1942- )
(46)
Świątkowski Andrzej M. (1944- )
(46)
Barcz Jan (1953- )
(45)
Evans Virginia
(40)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(39)
Huczek Marian (1939-2023)
(39)
Faliszewska Jolanta
(38)
Fleszer Dorota (1971- )
(37)
Łuczkiewicz Grzegorz
(36)
Barta Janusz (1947-2021)
(35)
Lityński Adam (1940- )
(35)
Wróbel Andrzej (1953- )
(35)
Baran Krzysztof Wojciech
(34)
Borkowski Janusz (1934-2012)
(33)
Chodyński Andrzej
(32)
Gurdek Magdalena (1977- )
(32)
Krawiec Grzegorz (1977- )
(32)
Markiewicz Ryszard (1948- )
(31)
Garlicki Leszek (1946- )
(30)
Marek Andrzej (1940-2012)
(30)
Wierzbowski Marek (1946- )
(30)
Adamiak Barbara (1949- )
(29)
Nowak Edward (1951- )
(29)
Rozmus Dariusz (1961- )
(29)
Niewiadomski Zygmunt (1950- )
(28)
Pawlak Mirosław
(28)
Penc Józef (1939-2017)
(28)
Rogacka-Łukasik Anna (1980- )
(28)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(28)
Lewicka Maria
(27)
Radzicki Józef
(27)
Skrzydło Wiesław (1929-2021)
(27)
Wojtaszczyk Konstanty Adam
(27)
Bauman Zygmunt (1925-2017)
(26)
Bieniek Gerard
(26)
Chmaj Marek (1969- )
(26)
Izdebski Hubert (1947- )
(26)
Sadowska-Snarska Cecylia
(26)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(26)
Tokarczyk Roman Andrzej (1942- )
(26)
Brodecki Zdzisław
(25)
Florek Ludwik (1946- )
(25)
Hauser Roman (1949- )
(25)
Kozioł Leszek
(25)
Wentkowska Aleksandra
(25)
Grabiec Olimpia (1975- )
(24)
Kołakowski Leszek (1927-2009)
(24)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(24)
Łaszczyca Grzegorz (1970- )
(24)
Chmielnicki Paweł (1972- )
(23)
Dooley Jenny
(23)
Głuchowski Jan (1940- )
(23)
Hołyst Brunon (1930- )
(23)
Leoński Zbigniew (1929-2006)
(23)
Obara Małgorzata
(23)
Shakespeare William
(23)
Kotler Philip (1931- )
(22)
Kotowski Wojciech (1950- )
(22)
Latham-Koenig Christina
(22)
Ochendowski Eugeniusz (1925-2015)
(22)
Oxenden Clive
(22)
Skowrońska-Bocian Elżbieta (1948- )
(22)
Szczepański Marek S
(22)
Winiarska Kazimiera (1948- )
(22)
Banaszak Bogusław (1955-2018)
(21)
Bielenica Krystyna
(21)
Borkowska Stanisława (1939- )
(21)
Brzeziński Bogumił (1948- )
(21)
Bura Maria
(21)
Dolnicki Bogdan (1956- )
(21)
Kwil Małgorzata
(21)
Majewski Kamil
(21)
Misiorowska Ewa
(21)
Nowicki Marek Antoni
(21)
Petkowicz Helena
(21)
Szewc Andrzej
(21)
Słomczyński Maciej
(21)
Boć Jan (1939-2017)
(20)
Cieślak Zbigniew (1954- )
(20)
Kalisz Anna
(20)
Konieczna Anna
(20)
Matan Andrzej
(20)
Mruk Henryk (1948- )
(20)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(20)
Szpor Grażyna
(20)
Tarno Jan Paweł (1951- )
(20)
Łazowski Adam
(20)
Dobrowolska Hanna
(19)
Ehrlich Andrzej
(19)
Gepert Bożena
(19)
Juchnowicz Marta (1948- )
(19)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(19)
Mik Cezary (1964- )
(19)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Temat
Java (język programowania)
(2)
Języki programowania
(2)
HTML
(1)
PHP
(1)
PowerPoint
(1)
Programowanie (informat.)
(1)
Programowanie (informatyka)
(1)
Programy graficzne
(1)
Strony WWW
(1)
XML
(1)
Gatunek
Kompendia i repetytoria
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
9 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
CZ.I Zastosowanie PHP do ogólnych prac związanych z tworzeniem aplikacji internetowych: 1. Podstawy zastosowania PHP, 2. Tabilce, 3. Wyrażenia regularne, 4. Obsługa formularzy, 5. Zaawansowane techniki obsługi formularzy, 6. Zapewnianie trwałości danych przy użyciu sesji i cookies, 7. Stosowanie szablonów. Cz. II Zaawansowane programowanie dla www: 8. PEAR,, 9. XSLT oraz inne mechanizmy związane z XML, 10. Debugowanie i optymalizacja, 11. Uwierzytelnianie użytkowników, 12. Szyfrowanie danych, 13. Programowanie obiektowe a PHP, 14. Obsługa błędów, 15. Operacje na HTML i XHTML z użyciem Tidy, 16. Tworzenie poczty elektronicznej w PHP. Cz. III Tworzenie aplikacji w PHP: 17. Zastosowanie PHP w skryptach konsoli, 18. SOAP i PHP, 19. Tworzenie witryn do WAP. Cz. IV Wejście - wyjście, wywołania systemowe i PHP: 23. Wprowadzenie do zagadnień baz danych, 24. Stosowanie bazy danych MySQL w skryptach PHP, 25. Stosowanie bazy danych SQLite w skryptach PHP, 26. Funkcje dba. Cz. V Tworzenie grafiki w PHP: 27. Operacje na rysunkach, 28. Generowanie dokumentów drukowanych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Podziękowania; Rozdział 1. Strumienie: 1.1. Od iteracji do operacji na strumieniach; 1.2. Tworzenie strumieni; 1.3. Metody filter, map oraz flatMap; 1.4. Pobieranie podstrumieni i łączenie strumieni; 1.5. Inne przekształcenia strumieni; 1.6. Proste operacje redukcji; 1.7. Typ Optional; 1.8. Gromadzenie wyników; 1.9. Gromadzenie wyników w mapach; 1.10. Grupowanie i podział; 1.11. Kolektory przetwarzające; 1.12. Operacje redukcji; 1.13. Strumienie danych typów prostych; 1.14. Strumienie równoległe; Rozdział 2. Wejście i wyjście: 2.1. Strumienie wejścia-wyjścia; 2.2. Odczyt i zapis danych binarnych; 2.3. Strumienie obiektów i serializacja; 2.4. Zarządzanie plikami; 2.5. Mapowanie plików w pamięci; 2.6. Blokowanie plików; 2.7. Wyrażenia regularne; Rozdział 3. Język XML: 3.1. Wprowadzenie do języka XML; 3.2. Struktura dokumentu XML; 3.3. Parsowanie dokumentów XML; 3.4. Kontrola poprawności dokumentów XML; 3.5. Wyszukiwanie informacji i XPath; 3.6. Przestrzenie nazw; 3.7. Parsery strumieniowe; 3.8. Tworzenie dokumentów XML; 3.9. Przekształcenia XSL; Rozdział 4. Programowanie aplikacji sieciowych: 4.1. Połączenia z serwerem; 4.2. Implementacja serwerów; 4.3. Połączenia wykorzystujące URL; 4.4. Klient http; 4.5. Wysyłanie poczty elektronicznej; Rozdział 5. Programowanie baz danych: JDBC: 5.1. Architektura JDBC; 5.2. Język SQL; 5.3. Instalacja JDBC; 5.4. Stosowanie poleceń SQL; 5.5. Wykonywanie zapytań; 5.6. Przewijalne i aktualizowalne zbiory wyników zapytań; 5.7. Zbiory rekordów; 5.8. Metadane; 5.9. Transakcje; 5.10. Zaawansowane zarządzanie połączeniami; Rozdział 6. API dat i czasu: 6.1. Oś czasu; 6.2. Daty lokalne; 6.3. Modyfikatory dat; 6.4. Czas lokalny; 6.5. Czas strefowy; 6.6. Formatowanie i parsowanie; 6.7. Współdziałanie ze starym kodem; Rozdział 7. Internacjonalizacja: 7.1. Lokalizatory; 7.2. Formaty liczb; 7.3. Data i czas; 7.4. Porządek alfabetyczny i normalizacja; 7.5. Formatowanie komunikatów; 7.6. Wczytywanie i wyświetlanie tekstów; 7.7. Komplety zasobów; 7.8. Kompletny przykład; Rozdział 8. Skrypty, kompilacja i adnotacje: 8.1. Skrypty na platformie Java; 8.2. Interfejs kompilatora; 8.3. Stosowanie adnotacji; 8.4. Składnia adnotacji; 8.5. Adnotacje standardowe; 8.6. Przetwarzanie adnotacji w kodzie źródłowym; 8.7. Inżynieria kodu bajtowego; Rozdział 9. System modułów platformy Javy: 9.1. Pojęcie modułu; 9.2. Nadawanie nazw modułom; 9.3. Modularny program "Witaj, świecie!"; 9.4. Żądanie użycia modułów; 9.5. Eksportowanie pakietów; 9.6. Modularne pliki JAR; 9.7. Moduły a technika refleksji; 9.8. Moduły automatyczne; 9.9. Moduł nienazwany; 9.10. Flagi wiersza poleceń stosowane podczas migracji; 9.11. Wymagania przechodnie i statyczne; 9.12. Eksport kwalifikowany i otwieranie; 9.13. Wczytywanie usług; 9.14. Narzędzia do pracy z modułami; Rozdział 10. Bezpieczeństwo: 10.1. Ładowanie; 10.2. Menedżery bezpieczeństwa i pozwolenia; 10.3. Uwierzytelnianie użytkowników; 10.4. Podpis cyfrowy; 10.5. Szyfrowanie; Rozdział 11. Zaawansowane możliwości pakietu Swing i grafiki: 11.1. Tabele; 11.2. Drzewa; 11.3. Zaawansowane możliwości biblioteki AWT; 11.4. Grafika rastrowa; 11.5. Drukowanie; Rozdział 12. Metody macierzyste: 12.1. Wywołania funkcji języka C z programów w języku Java; 12.2. Numeryczne parametry metod i wartości zwracane; 12.3. Łańcuchy znaków jako parametry; 12.4. Dostęp do składowych obiektu; 12.5. Sygnatury; 12.6. Wywoływanie metod języka Java; 12.7. Dostęp do elementów tablic; 12.8. Obsługa błędów; 12.9. Interfejs programowy wywołań języka Java; 12.10. Kompletny przykład: dostęp do rejestru systemu Windows; Skorowidz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
CZĘŚĆ I. JĘZYK JAVA. 1. Historia i ewolucja języka Java. Rodowód Javy. Powstanie języka Java. Jak Java wywarła wpływ na internet. Magia języka Java - kod bajtowy. Hasła języka Java. Ewolucja Javy. Kultura innowacji. 2. Podstawy języka Java. Programowanie obiektowe. Pierwszy przykładowy program. Drugi prosty program. Dwie instrukcje sterujące. Bloki kodu. Kwestie składniowe. Biblioteki klas Javy. 3. Typy danych, zmienne i tablice. Java to język ze ścisłą kontrolą typów. Typy proste. Typy całkowitoliczbowe. Typy zmiennoprzecinkowe. Typ znakowy. Typ logiczny. Bliższe spojrzenie na stałe. Zmienne. Konwersja typów i rzutowanie. Automatyczne rozszerzanie typów w wyrażeniach. Tablice. Wnioskowanie typów zmiennych lokalnych. Kilka słów o łańcuchach. 4. Operatory. Operatory arytmetyczne. Operatory bitowe. Operatory relacji. Operatory logiczne. Operator przypisania. Operator ? Kolejność wykonywania operatorów. Stosowanie nawiasów okrągłych. 5. Instrukcje sterujące. Instrukcje wyboru. Instrukcje iteracyjne. Instrukcje skoku. 6. Wprowadzenie do klas. Klasy. Deklarowanie obiektów. Przypisywanie zmiennych referencyjnych do obiektów. Wprowadzenie do metod. Konstruktor. Słowo kluczowe this. Mechanizm odzyskiwania pamięci. Klasa stosu. 7. Dokładniejsze omówienie metod i klas. Przeciążanie metod. Obiekty jako parametry. Dokładniejsze omówienie przekazywania argumentów. Zwracanie obiektów. Rekurencja. Wprowadzenie do kontroli dostępu. Składowe statyczne. Słowo kluczowe final. Powtórka z tablic. Klasy zagnieżdżone i klasy wewnętrzne. Omówienie klasy String. Wykorzystanie argumentów wiersza poleceń. Zmienna liczba argumentów. Stosowanie wnioskowania typów zmiennych lokalnych z typami referencyjnymi. 8. Dziedziczenie. Podstawy dziedziczenia. Słowo kluczowe super. Tworzenie hierarchii wielopoziomowej. Kiedy są wykonywane konstruktory? Przesłanianie metod. Dynamiczne przydzielanie metod. Klasy abstrakcyjne. Słowo kluczowe final i dziedziczenie. Wnioskowanie typów zmiennych lokalnych a dziedziczenie. Klasa Object. 9. Pakiety i interfejsy. Pakiety. Dostęp do pakietów i składowych. Import pakietów. Interfejsy. Metody domyślne. Metody statyczne w interfejsach. Stosowanie metod prywatnych w interfejsach. Ostatnie uwagi dotyczące pakietów i interfejsów. 10. Obsługa wyjątków. Podstawy obsługi wyjątków. Typy wyjątków. Nieprzechwycone wyjątki. Stosowanie instrukcji try i catch. Wiele klauzul catch. Zagnieżdżone instrukcje try. Instrukcja throw. Klauzula throws. Słowo kluczowe finally. Wyjątki wbudowane w język Java. Tworzenie własnej klasy pochodnej wyjątków. Łańcuch wyjątków. Trzy dodatkowe cechy wyjątków. Wykorzystanie wyjątków. 11. Programowanie wielowątkowe. Model wątków języka Java. Wątek główny. Tworzenie wątku. Tworzenie wielu wątków. Stosowanie metod isAlive() i join(). Priorytety wątków. Synchronizacja. Komunikacja międzywątkowa. Zawieszanie, wznawianie i zatrzymywanie wątków. Uzyskiwanie stanu wątku. Stosowanie metody wytwórczej do tworzenia i uruchamiania wątku. Korzystanie z wielowątkowości. 12. Wyliczenia, automatyczne opakowywanie typów prostych i adnotacje. Typy wyliczeniowe. Opakowania typów. Automatyczne opakowywanie typów prostych. Adnotacje. Adnotacje typów. Adnotacje powtarzalne. Ograniczenia. 13. Wejście-wyjście, instrukcja try z zasobami i inne tematy. Podstawowa obsługa wejścia i wyjścia. Odczyt danych z konsoli. Wyświetlanie informacji na konsoli. Klasa PrintWriter. Odczyt i zapis plików. Automatyczne zamykanie pliku. Modyfikatory transient i volatile. Operator instanceof. Modyfikator strictfp. Metody napisane w kodzie rdzennym. Stosowanie asercji. Import statyczny. Wywoływanie przeciążonych konstruktorów za pomocą this(). Kilka słów o kompaktowych profilach API. 14. Typy sparametryzowane. Czym są typy sparametryzowane? Prosty przykład zastosowania typów sparametryzowanych. Klasa sparametryzowana z dwoma parametrami typu. Ogólna postać klasy sparametryzowanej. Typy ograniczone. Zastosowanie argumentów wieloznacznych. Tworzenie metody sparametryzowanej. Interfejsy sparametryzowane. Typy surowe i starszy kod. Hierarchia klas sparametryzowanych. Wnioskowanie typów a typy sparametryzowane. Wnioskowanie typów zmiennych lokalnych a typy sparametryzowane. Znoszenie. Błędy niejednoznaczności. Pewne ograniczenia typów sparametryzowanych. 15. Wyrażenia lambda. Wprowadzenie do wyrażeń lambda. Blokowe wyrażenia lambda. Sparametryzowane interfejsy funkcyjne. Przekazywanie wyrażeń lambda jako argumentów. Wyrażenia lambda i wyjątki. Wyrażenia lambda i przechwytywanie zmiennych. Referencje do metod. Referencje do konstruktorów. Predefiniowane interfejsy funkcyjne. 16. Moduły. Podstawowe informacje o modułach. java.base i moduły platformy. Stary kod i moduł nienazwany. Eksportowanie do konkretnego modułu. Wymagania przechodnie. Stosowanie usług. Grafy modułów. Trzy wyspecjalizowane cechy modułów. Wprowadzenie do jlink i plików JAR modułów. Kilka słów o warstwach i modułach automatycznych. Końcowe uwagi dotyczące modułów. CZĘŚĆ II. BIBLIOTEKA JĘZYKA JAVA. 17. Obsługa łańcuchów. Konstruktory klasy String. Długość łańcucha. Specjalne operacje na łańcuchach. Wyodrębnianie znaków. Porównywanie łańcuchów. Przeszukiwanie łańcuchów. Modyfikowanie łańcucha. Konwersja danych za pomocą metody valueOf(). Zmiana wielkości liter w łańcuchu. Łączenie łańcuchów. Dodatkowe metody klasy String. Klasa StringBuffer. Klasa StringBuilder. 18. Pakiet java.lang. Opakowania typów prostych. Klasa Void. Klasa Process. Klasa Runtime. Runtime.Version. Klasa ProcessBuilder. Klasa System. Interfejs System.Logger i klasa System.LoggerFinder. Klasa Object. Wykorzystanie metody clone() i interfejsu Cloneable. Klasa Class. Klasa ClassLoader. Klasa Math. Klasa StrictMath. Klasa Compiler. Klasy Thread i ThreadGroup oraz interfejs Runnable. Klasy ThreadLocal i InheritableThreadLocal. Klasa Package. Klasa Module. Klasa ModuleLayer. Klasa RuntimePermission. Klasa Throwable. Klasa SecurityManager. Klasa StackTraceElement. Klasa StackWalker i interfejs StackWalker.StackFrame. Klasa Enum. Klasa ClassValue. Interfejs CharSequence. Interfejs Comparable. Interfejs Appendable. Interfejs Iterable. Interfejs Readable. Interfejs AutoCloseable. Interfejs Thread.UncaughtExceptionHandler. Podpakiety pakietu java.lang. 19. Pakiet java.util, część 1. – kolekcje. Wprowadzenie do kolekcji. Interfejsy kolekcji. Klasy kolekcji. Dostęp do kolekcji za pomocą iteratora. Spliteratory. Przechowywanie w kolekcjach własnych klas. Interfejs RandomAccess. Korzystanie z map. Komparatory. Algorytmy kolekcji. Klasa Arrays. Starsze klasy i interfejsy. Ostatnie uwagi na temat kolekcji. 20. Pakiet java.util, część 2. - pozostałe klasy użytkowe. Klasa StringTokenizer. Klasa BitSet. Klasy Optional, OptionalDouble, OptionalInt oraz OptionalLong. Klasa Date Klasa Calendar. Klasa GregorianCalendar. Klasa TimeZone. Klasa SimpleTimeZone. Klasa Locale. Klasa Random. Klasy Timer i TimerTask. Klasa Currency. Klasa Formatter. Klasa Scanner. Klasy ResourceBundle, ListResourceBundle i PropertyResourceBundle. Dodatkowe klasy i interfejsy użytkowe. Podpakiety pakietu java.util. 21. Operacje wejścia-wyjścia: analiza pakietu java.io. Klasy i interfejsy obsługujące operacje wejścia-wyjścia. Klasa File. Interfejsy AutoCloseable, Closeable i Flushable. Klasy strumieni. Strumienie bajtów. Strumienie znaków. Klasa Console. Serializacja. Korzyści wynikające ze stosowania strumieni. 22. System NIO. Klasy systemu NIO. Podstawy systemu NIO. Udoskonalenia dodane w systemie NIO.2. Stosowanie systemu NIO. 23. Obsługa sieci. Podstawy działania sieci. Klasy i interfejsy pakietu java.net obsługujące komunikację sieciową. Klasa InetAddress. Klasy Inet4Address oraz Inet6Address. Gniazda klientów TCP/IP. URL. Klasa URLConnection. Klasa HttpURLConnection. Klasa URI. Pliki cookie. Gniazda serwerów TCP/IP. Datagramy. Prezentacja pakietu java.net.http. 24. Obsługa zdarzeń. Dwa mechanizmy obsługi zdarzeń. Model obsługi zdarzeń oparty na ich delegowaniu. Klasy zdarzeń. Klasa KeyEvent. Źródła zdarzeń. Interfejsy nasłuchujące zdarzeń. Stosowanie modelu delegowania zdarzeń. Klasy adapterów. Klasy wewnętrzne. 25. Wprowadzenie do AWT: praca z oknami, grafiką i tekstem. Klasy AWT. Podstawy okien. Praca z oknami typu Frame. Wprowadzenie do stosowania grafiki. Praca z klasą Color. Praca z czcionkami. Zarządzanie tekstowymi danymi wyjściowymi z wykorzystaniem klasy FontMetrics. 26. Stosowanie kontrolek AWT, menedżerów układu graficznego oraz menu. Podstawy kontrolek AWT. Etykiety. Stosowanie przycisków. Stosowanie pól wyboru. Klasa CheckboxGroup. Kontrolki list rozwijanych. Stosowanie list. Zarządzanie paskami przewijania. Stosowanie kontrolek typu TextField. Stosowanie kontrolek typu TextArea. Wprowadzenie do menedżerów układu graficznego komponentów. Menu i paski menu. Okna dialogowe. Przesłanianie metody paint(). 27. Obrazy. Formaty plików. Podstawy przetwarzania obrazów: tworzenie, wczytywanie i wyświetlanie. Podwójne buforowanie. Interfejs ImageProducer. Interfejs ImageConsumer. Klasa ImageFilter. Dodatkowe klasy obsługujące obrazy. 28. Narzędzia współbieżności. Pakiety interfejsu Concurrent API. Korzystanie z obiektów służących do synchronizacji. Korzystanie z egzekutorów. Typ wyliczeniowy TimeUnit. Kolekcje współbieżne. Blokady. Operacje atomowe. Programowanie równoległe przy użyciu frameworku Fork/Join. Pakiet Concurrency Utilities a tradycyjne metody języka Java. 29. API strumieni. Podstawowe informacje o strumieniach. Operacje redukcji. Stosowanie strumieni równoległych. Odwzorowywanie. Tworzenie kolekcji. Iteratory i strumienie. Inne możliwości API strumieni. 30. Wyrażenia regularne i inne pakiety. Przetwarzanie wyrażeń regularnych. Refleksje. Zdalne wywoływanie metod (RMI). Formatowanie dat i czasu przy użyciu pakietu java.text. Interfejs API dat i czasu - java.time. CZĘŚĆ III. WPROWADZENIE DO PROGRAMOWANIA GUI PRZY UŻYCIU PAKIETU SWING. 31. Wprowadzenie do pakietu Swing. Geneza powstania biblioteki Swing. Bibliotekę Swing zbudowano na bazie zestawu narzędzi AWT. Podstawowe cechy biblioteki Swing. Podobieństwo do architektury MVC. Komponenty i kontenery. Pakiety biblioteki Swing. Prosta aplikacja na bazie biblioteki Swing. Obsługa zdarzeń. Rysowanie w bibliotece Swing. 32. Przewodnik po pakiecie Swing. Klasy JLabel i ImageIcon. Klasa JTextField. Przyciski biblioteki Swing. Klasa JTabbedPane. Klasa JScrollPane. Klasa JList. Klasa JComboBox. Drzewa. Klasa JTable. 33. Wprowadzenie do systemu menu pakietu Swing. Podstawy systemu menu. Przegląd klas JMenuBar, JMenu oraz JMenuItem. Tworzenie menu głównego. Dodawanie mnemonik i kombinacji klawiszy do opcji menu. Dodawanie obrazów i etykiet ekranowych do menu. Stosowanie klas JRadioButtonMenuItem i JCheckBoxMenuItem. Tworzenie menu podręcznych. Tworzenie paska narzędzi. Stosowanie akcji. Finalna postać programu MenuDemo. Dalsze poznawanie pakietu Swing. CZĘŚĆ IV. STOSOWANIE JAVY W PRAKTYCE. 34. Java Beans. Czym jest komponent typu Java Bean? Zalety komponentów Java Beans. Introspekcja. Właściwości ograniczone. Trwałość. Interfejs Customizer. Interfejs Java Beans API. Przykład komponentu Java Bean. 35. Serwlety. Podstawy. Cykl życia serwletu. Sposoby tworzenia serwletów. Korzystanie z serwera Tomcat. Przykład prostego serwletu. Interfejs Servlet API. Pakiet javax.servlet. Odczytywanie parametrów serwletu. Pakiet javax.servlet.http. Obsługa żądań i odpowiedzi http. Korzystanie ze znaczników kontekstu użytkownika. Śledzenie sesji. DODATKI A. Komentarze dokumentujące. Znaczniki narzędzia javadoc. Ogólna postać komentarzy dokumentacyjnych. Wynik działania narzędzia javadoc. Przykład korzystający z komentarzy dokumentacyjnych. B. Wprowadzenie do JShell. C. Kompilowanie i uruchamianie prostych programów w jednym kroku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Podstawy tworzenia pokazu slajdów: 1. Tworzenie prostej prezentacji, 2. Edytowanie slajdów, 3. Formatowanie i wyrównanie tekstu, 4. Formatowania slajdów, 5. Edytowanie pokazu slajdów, 6. Wstawianie wykresów, diagramów i tabel. Cz. II Prezentowanie pokazu slajdów: 7. Przedstawianie prezentacji, 8. Drukowanie prezentacji. Cz. III Coś więcej niż punktory- multimedia, animacje i interaktywność: 9. Umieszczenie na slajdach obrazów i dokumentów, 10. Dodawanie dźwięków i wideo, 11. Przejścia do innych slajdów oraz animacje, 12. Stwórz aktywne slajdy. Cz. IV Możliwości poprawy szybkości i wydajności pracy: 13. Dostosowywanie PowerPointa do własnych potrzeb, 14. Makra - prezentacje na autopilocie, 15. Współpraca
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Twórcy aplikacji często zapominają o kodzie systemowym, a to dzięki niemu funkcjonują system operacyjny, sterowniki, system plików czy zarządzanie pamięcią. Żadna aplikacja nie będzie działać bez poprawnego kodu systemowego. Język Rust jest dla programistów systemowych wyjątkowym narzędziem, rozwiązującym wiele znanych od dziesięcioleci problemów. Pozwala uniknąć mnóstwa powszechnie popełnianych błędów i tworzyć należytej jakości kod systemowy. Dzięki tej książce zaczniesz kodować w języku Rust. Zrozumiesz też istotę programowania systemowego. Dowiesz się, w jaki sposób zapewnić bezpieczeństwo pamięci i wątków, a także jak sprawić, aby program był wykonywany szybko i bez błędów. Nauczysz się bezpiecznego stosowania operacji współbieżnych i poznasz zasady obsługi błędów. Przekonasz się, w jaki sposób Rust umożliwia kontrolę nad zużyciem pamięci i procesora, dodatkowo otrzymasz mnóstwo wskazówek ułatwiających tworzenie wydajnego i bezpiecznego kodu. Przewodnik jest przeznaczony głównie dla programistów systemowych, na lekturze jednak skorzystają również twórcy aplikacji, którzy dowiedzą się, jak mogą pisać lepszy, efektywniejszy i łatwiejszy w utrzymaniu kod. W książce między innymi: solidne wprowadzenie do języka Rust podstawowe typy danych, a także pojęcia związane z własnością i pożyczaniem obsługa błędów, paczki i moduły zestawy metod i typy generyczne domknięcia, iteratory i programowanie asynchroniczne zaawansowane mechanizmy języka Rust Rust: zadbasz o najwyższą jakość oprogramowania systemowego!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
JavaScript i jego następca, TypeScript, od lat są ulubionymi językami programowania zawodowców. Mogą oni korzystać z całej gamy wspaniałych narzędzi i frameworków, takich jak React, Node.js czy też Redux, Express i GraphQL. Dają one możliwość pisania całych aplikacji, zarówno części klienckich, jak i serwerowych, w jednym języku. Programiści coraz częściej doceniają korzyści, jakie płyną z tworzenia rozwiązań obejmujących pełny stos technologiczny. Jest to o wiele efektywniejszy i bardziej satysfakcjonujący sposób pracy niż tworzenie klasycznych aplikacji internetowych. To książka przeznaczona dla osób, które posługują się językiem JavaScript i chcą wykorzystać jego możliwości do zbudowania kompletnej aplikacji internetowej. Prezentuje język TypeScript i opisuje jego najlepsze cechy, pokazuje także, w jaki sposób za pomocą takich frameworków jak React, Redux, Node, Express i GraphQL zbudować złożoną aplikację internetową o pełnej funkcjonalności. Wyjaśniono tu tajniki pracy z poszczególnymi elementami całego stosu technologicznego, a przy tym omówiono przydatne narzędzia, techniki i biblioteki. Przedstawiono również sposoby używania bazy danych na potrzeby aplikacji. Ważnym elementem jest dokładny opis wdrażania gotowej aplikacji w chmurze AWS. W książce między innymi: najważniejsze możliwości języka TypeScript stosowanie hooków Reacta i magazynu Redux wdrażanie funkcjonalnych aplikacji za pomocą Reacta i GraphQL mechanizm uwierzytelniania z użyciem Redisa praca z bazą danych Postgres przy użyciu TypeORM konfiguracja serwera NGINX w chmurze AWS wraz z wdrażaniem aplikacji Nowy wymiar programowania: pełny stos najnowszych technologii!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Kariera Kotlina nabrała rozpędu, gdy w 2017 roku na konferencji Google ogłoszono go jednym z oficjalnie wspieranych języków programowania aplikacji dla Androida. Jest lubiany za zwartą składnię, elastyczność i ścisłą integrację z kodem Javy. Oczywiście odpowiada też kryteriom nowoczesnego i innowacyjnego języka programowania. Jest bardzo dobrym wyborem dla każdego, kto chce się stać profesjonalnym programistą, ale też osoby programujące hobbystycznie będą zadowolone z jego możliwości. Problemów z tym idealnym językiem programowania jest niewiele: trzeba poznać Kotlina, zrozumieć kilka niuansów i nauczyć się kodowania... Ta książka, podobnie jak inne pozycje z serii Rusz głową!, została przygotowana zgodnie z jedyną w swoim rodzaju metodyką nauczania wykorzystującą zasady funkcjonowania ludzkiego mózgu. Dzięki niej nauczysz się myśleć jak najlepsi programiści i niepostrzeżenie zaczniesz tworzyć wydajny kod w Kotlinie. Autorzy zastosowali najlepsze osiągnięcia psychologii, neurologii i innych nauk o uczeniu się, stąd niecodzienny wygląd i struktura książki. W efekcie zamiast klasycznego podręcznika otrzymujesz polisensoryczne doświadczenie poznawcze zaprojektowane tak, aby już wkrótce Kotlin stał się pewnym, niezawodnym narzędziem w Twoich rękach! W tej książce między innymi: solidne podstawy tworzenia kodu i pisanie pierwszych projektów typy sparametryzowane w Kotlinie praca na obiektach: dziedziczenie, klasy, kolekcje funkcje wyższego rzędu i wyrażenia lambda współbieżność wykonywania kodu i najciekawsze rozszerzenia Kotlin: oto radość z pisania kodu!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Python zasłużenie cieszy się ogromną popularnością. To język, który może służyć do wielu celów, szczególnie do szybkiego tworzenia niewielkich, wyspecjalizowanych programów. Projektowanie bardziej rozbudowanego, wyrafinowanego oprogramowania też jest możliwe, wymaga jednak zdobycia kilku ważnych umiejętności. Bardzo dobrym pomysłem okazuje się zastosowanie w programowaniu w Pythonie podejścia zorientowanego obiektowo. Tak tworzony kod jest czytelny, solidny, łatwy w rozbudowie i o wiele efektywniejszy w działaniu. Oto przyjazny przewodnik dla programistów Pythona, wyczerpująco wyjaśniający wiele zagadnień programowania obiektowego, takich jak dziedziczenie, kompozycja, polimorfizm, tworzenie klas i struktur danych. W książce szczegółowo omówiono zagadnienia obsługi wyjątków, testowania kodu i zastosowania technik programowania funkcyjnego. Opisano też dwa potężne zautomatyzowane systemy testowe: unittest i pytest. Zaprezentowano tematykę utrzymania złożonego oprogramowania napisanego w sposób zorientowany obiektowo, a także podano wskazówki odnoszące się do jego rozbudowy. Ważną częścią przewodnika jest omówienie zasad programowania współbieżnego we współczesnym Pythonie. Co ważne, poszczególne zagadnienia zostały zilustrowane diagramami UML, czytelnymi przykładami i studiami przypadków. W książce między innymi: kiedy korzystać z technik obiektowych implementacja obiektów i mechanizmu dziedziczenia w Pythonie stosowanie wyjątków, a także tworzenie testów jednostkowych i integracyjnych ważniejsze wzorce projektowe i ich implementacja w Pythonie statyczne typowanie dynamicznego kodu programowanie współbieżne przy użyciu asyncio Chcesz tworzyć solidny kod? Zorientuj się na obiekty!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
U podstaw sukcesu Dockera leżał bardzo prosty pomysł: spakowanie aplikacji w lekkim, łatwym do zainstalowania kontenerze. Nagle się okazało, że można zarządzać aplikacjami bez budowania złożonej infrastruktury. Kontenery są niezależne od platformy i wszechstronne. Upraszczają opracowanie, testowanie, wdrażanie i skalowanie aplikacji, a także ułatwiają automatyzację przepływu pracy i ciągły rozwój aplikacji. Docker jest przy tym rozwiązaniem bezpłatnym, o otwartych źródłach. Coraz większa liczba użytkowników, programistów i administratorów przekonuje się do tej technologii, co sprawia, że lawinowo rośnie liczba wdrożeń. Dziś Dockera po prostu trzeba znać! Ta książka składa się z ponad dwudziestu krótkich, praktycznych lekcji, w ramach których przedstawiono najważniejsze koncepcje związane ze stosowaniem Dockera. Dzięki niej szybko i bez problemów zaczniesz wdrażać aplikacje kontenerowe w środowisku produkcyjnym. Skupisz się na rzeczywistych zadaniach i stopniowo będziesz zdobywać doświadczenie związane z Dockerem, aplikacjami rozproszonymi, orkiestracją i ekosystemem kontenerów. Publikacja zawiera mnóstwo wskazówek, przykładów, ćwiczeń i rozbudowanych projektów, które ułatwią nabywanie wiedzy i przydatnych umiejętności. Każdy rozdział powinien Ci zająć nie więcej niż godzinę: w tym czasie zapoznasz się z niewielką porcją teorii, wykonasz ćwiczenia i przeanalizujesz praktyczne przykłady. W rezultacie po lekturze będziesz pewnie tworzyć i uruchamiać aplikacje w Dockerze. W książce: gruntowne wprowadzenie do koncepcji Dockera pakowanie aplikacji w kontenerach uruchamianie kontenerów w środowisku produkcyjnym tworzenie zoptymalizowanych obrazów Dockera uruchamianie i skalowanie skonteneryzowanych aplikacji Docker. Należy znać. Trzeba używać!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej