Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(170)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(161)
Publikacje naukowe
(38)
Publikacje fachowe
(21)
Czasopisma
(9)
E-booki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(121)
dostępne
(114)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(116)
Czytelnia
(122)
Autor
Pocztowski Aleksy (1956- )
(6)
Rudolf Stanisław
(6)
Antonowicz Paweł
(5)
Dzieńdziora Joanna
(5)
Grabiec Olimpia (1975- )
(5)
Strużycki Marian
(5)
Borkowska Stanisława (1939- )
(4)
Huczek Marian (1939-2023)
(4)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(4)
Altkorn Jerzy (1931-2004)
(3)
Bartkowiak Piotr
(3)
Chodyński Andrzej
(3)
Marcinkiewicz Cezary
(3)
Siciński Jędrzej
(3)
Baran Michał
(2)
Buzek Ludgarda (1935- )
(2)
Bućko Józef
(2)
Bławat Franciszek (1945- )
(2)
Czajka Kamil
(2)
Fleszer Dorota (1971- )
(2)
Gorynia Marian
(2)
Grudzewski Wiesław M
(2)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(2)
Hofman-Kohlmeyer Magdalena
(2)
Juchnowicz Marta (1948- )
(2)
Jędraszczyk-Kałwak Joanna
(2)
Kocot Maria
(2)
Kondak Anna
(2)
Kowalska Sylwia
(2)
Kozioł Leszek
(2)
Kramer Matthias (1959- )
(2)
Kwiatkowski Stefan
(2)
Lachiewicz Stefan (1950- )
(2)
Merski Janusz
(2)
Stefańska-Matuszyn Maria
(2)
Sulich Adam
(2)
Szabłowski Józef
(2)
Tarczydło Beata
(2)
Tworzydło Dariusz
(2)
Widera Wiktor
(2)
Wolniak Radosław
(2)
Wąsik Teresa Lidia
(2)
Adamkiewicz-Drwiłło Hanna G
(1)
Alimpiiev Yevhenii
(1)
Andruszkiewicz Krzysztof
(1)
Antonowicz Alicja
(1)
Bakonyi Jadwiga
(1)
Balcerak Alicja
(1)
Balcerzak-Paradowska Bożena
(1)
Balcerzyk Robert
(1)
Baryń Magdalena
(1)
Bazan-Bulanda Anna
(1)
Beck-Krala Ewa
(1)
Bednarska-Wnuk Izabela
(1)
Berliński Andrzej
(1)
Białecki Klemens Paweł (1929-2021)
(1)
Bielecka Agnieszka
(1)
Bielski Ireneusz
(1)
Biesok Grzegorz (1976- )
(1)
Bojewska Barbara
(1)
Borkowski Stanisław (1945- )
(1)
Borowiecki Ryszard
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Brauweiler Jan
(1)
Brdulak Jakub J
(1)
Bryke Mariusz
(1)
Budzik Tomasz
(1)
Bugaj Justyna M
(1)
Busławski Adam
(1)
Bęben Robert
(1)
Błaszczuk Anna
(1)
Błaszczyk Mateusz
(1)
Błeszyński Tomasz
(1)
Cewińska Joanna
(1)
Chodyńska-Kukułka Agata
(1)
Chrobak Gracjan
(1)
Ciechan-Kujawa Marlena
(1)
Ciechomski Wiesła
(1)
Ciejpa-Znamirowski Krzysztof
(1)
Cierniak-Emerych Anna
(1)
Ciszewska Mariola
(1)
Czainska Katarzyna
(1)
Czechowski Lucjan
(1)
Dacko-Pikiewicz Zdzisława
(1)
Detyna Beata
(1)
Dmytruszyńska Benita
(1)
Dobiegała-Korona Barbara
(1)
Dojwa Katarzyna
(1)
Doligalski Tymoteusz
(1)
Duda Magdalena
(1)
Dudek Marek
(1)
Dudziak Arkadiusz
(1)
Dudziak Arkadiusz Stanisław
(1)
Dudzińska-Korczak Natalia
(1)
Duraj Jan
(1)
Dworak Janusz
(1)
Dyhdalewicz Anna
(1)
Falecki Janusz
(1)
Falencikowski Tadeusz
(1)
Filipowicz Janina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(15)
2010 - 2019
(42)
2000 - 2009
(105)
1990 - 1999
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(38)
Kraj wydania
Polska
(173)
Język
polski
(173)
Temat
Przedsiębiorstwo
(107)
Zarządzanie
(28)
Kadry
(21)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(19)
Innowacje
(17)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(16)
Zarządzanie wiedzą
(15)
Gospodarka
(11)
Zarządzanie strategiczne
(11)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(11)
Przedsiębiorczość (postawa)
(10)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(9)
Otoczenie firmy
(9)
Polska
(8)
Rynek pracy
(8)
Zarządzanie jakością
(8)
Globalizacja
(7)
Menedżerowie
(7)
Systemy informatyczne zarządzania
(7)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(7)
Konkurencyjność
(6)
Kultura organizacyjna
(6)
Logistyka
(6)
Motywacja pracy
(6)
Ochrona środowiska
(6)
Organizacja
(6)
Zarządzanie ryzykiem
(6)
Banki
(5)
Efektywność ekonomiczna
(5)
Finanse przedsiębiorstwa
(5)
Inwestycje
(5)
Konkurencja
(5)
Marketing
(5)
Ocena pracowników
(5)
Organizacja ucząca się
(5)
Polityka zatrudnienia
(5)
Rachunkowość
(5)
Restrukturyzacja przedsiębiorstwa
(5)
Unia Europejska
(5)
Bezrobocie
(4)
Bibliotekarstwo
(4)
Euro (pieniądz)
(4)
Informacja dla zarządzania
(4)
Innowacje organizacyjne
(4)
Instytucje nonprofit
(4)
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
(4)
Komunikacja marketingowa
(4)
Logistyka gospodarcza
(4)
Outsourcing
(4)
Praca
(4)
Produkcja
(4)
Prywatyzacja
(4)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(4)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(4)
Rozwój regionalny
(4)
Szczupłe zarządzanie
(4)
Szkolnictwo wyższe
(4)
Turystyka
(4)
Zarządzanie kryzysowe
(4)
Zarządzanie projektami
(4)
Controlling
(3)
Decyzje
(3)
Etyka biznesu
(3)
Fundusze strukturalne UE
(3)
Gospodarka oparta na wiedzy
(3)
Integracja europejska
(3)
Inwestycje zagraniczne
(3)
Klaster (ekonomia)
(3)
Marka*
(3)
Marketing strategiczny
(3)
Przedsiębiorczość
(3)
Przedsiębiorstwo rodzinne
(3)
Przedsiębiorstwo społeczne
(3)
Przedsiębiorstwo usługowe
(3)
Płaca
(3)
Rynek kapitałowy
(3)
Siła robocza
(3)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(3)
Wartość ekonomiczna
(3)
Wizerunek przedsiębiorstwa
(3)
Zaangażowanie pracowników
(3)
Zarządzanie publiczne
(3)
Zarządzanie talentami
(3)
Zatrudnienie
(3)
Analiza finansowa
(2)
Audyt wewnętrzny
(2)
Baza danych
(2)
Benchmarking
(2)
Blogi
(2)
Branża TSL
(2)
COVID-19
(2)
Czas pracy
(2)
Dialog społeczny
(2)
Dobrostan psychiczny
(2)
Ekonomia
(2)
Ekonomika pracy
(2)
Ekonomika przedsiębiorstwa
(2)
Ekorozwój
(2)
Energetyka
(2)
Faktoring
(2)
Temat: dzieło
Konstytucja Polski (1997)
(1)
Temat: czas
2001-
(46)
1989-2000
(24)
1901-2000
(11)
1945-1989
(3)
1989-
(3)
2001-0
(3)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Polska
(85)
Kraje Unii Europejskiej
(12)
Niemcy
(3)
Czechy
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Czarnków (woj. wielkopolskie)
(1)
Europa
(1)
Japonia
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Kołbaskowo (woj. zachodniopomorskie, pow. policki, gm. Kołbaskowo)
(1)
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie ; okolice)
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie ; okolice)
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(33)
Opracowanie
(22)
Monografia
(12)
Case study (studium przypadku)
(10)
Czasopismo naukowe
(9)
Podręcznik
(8)
Czasopismo ekonomiczne
(6)
Materiały pomocnicze
(6)
Poradnik
(4)
Raport z badań
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Przegląd literatury
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(79)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(61)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(7)
Transport i logistyka
(3)
Ochrona środowiska
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Podróże i turystyka
(1)
173 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Kultura i klimat organizacyjny - zarys problematyki, 2. Kultura organizacyjna a system wartości pracowników z róznych typów organizacji, 3. Klimat organizacyjny jako wyznacznik stylu sprawowania władzy w układzie przełożony - podwładny, 4. Klimat organizacyjny a preferowane style komunikowanie się w środowisku pracy, 5. Klimat organizacyjny a postawy pracowników wobec zmian, 6. Postrzeganie stresu roli zawodowej w kontekscie kliamtu organizacyjnego i rozwoju zawodowego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Kapitał intelektualny w rozwoju konkurencyjności przedsiębiorstw; 2. Konkurencyjność polskich mikroprzedsiębiorstw; 3. Konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce. Stan aktualny i perspektywy rozwoju; 4. Wpływ marki na konkurencyjność przedsiębiorstw w sektorze rolniczym; 5. Czynniki sukcesu w kształtowaniu konkurencyjności małych przedsiębiorstw z perspektywy menedżerów; 6. Celowe spółki uczelniane jako sposób na wykorzystanie infrastruktury naukowo-badawczej - w kontekście konkurencyjności; 7. Analiza porównawcza instrumentów wsparcia finansowego wspólnej polityki rolnej z lat 2007-2013 w stosunku do lat 2014-2020; 8. Determinanty trwałej konkurencyjności łańcuchów rolno-żywnościowych. Ujęcie teoretyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp 1. Znaczenie wartości dla klienta 1.1. Wartość i źródła wartości - perspektywa klienta 1.2. Kreowanie wartości dla klienta - perspektywa przedsiębiorstwa 1.3. Obszary kreowania wartości 2. Jakość w kształtowaniu wartości dla klienta 2.1. Znaczenie jakości w kreowaniu wartości 2.2. Klient w Systemie Zarządzania Jakością 2.3. Transformacja potrzeb klientów w obliczu konkurencji oraz pandemii 2.4. Jakość obsługi klienta w kontekście relacji klient - przedsiębiorstwo 2.5. Doskonalenie jakości w aspekcie wartości dla klienta 3. Kreatywność a wartość dla klienta 3.1. Kreatywność w przedsiębiorstwie 3.2. Produkt kreatywny - próba deskrypcji pojęcia 3.3. Cechy produktu kreatywnego 3.4. Czynniki wpływające na kreatywność produktu w przedsiębiorstwie 4. Wartość w opinii konsumentów i przedsiębiorców 4.1. Wartość w opinii konsumentów i przedsiębiorców - case study 4.2. Charakterystyka badanych 4.3. Hipotezy i pytania badawcze 4.4. Rezultat i wnioski z badań ilościowych; Zakończenie; Bibliografia; Spis tabel; Spis rysunków; Spis wykresów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Wejście. Kontekst wewnętrzny i zewnętrzny: 1. Środowisko społeczno-polityczne: Zaufanie podstawą relacji społecznych, Normy etyczne a normy sprawnościowe w zarządzaniu, biznesie i gospodarce, Ewolucja państwa opiekuńczego, Sprawiedliwość społeczna w Polsce lat dziewięćdziesiątych. O kontekście problematyki i realizacji zasady równości szans, Stosunki pracy w Polsce: od społecznego partnerstwa do oświeconego paternalizmu, 2. Środowisko ekonomiczno-konkurencyjne: Jaki kapitalizm? Modelowe trendy i kierunki polityki, Modelowe trendy i kierunki polityki kapitalizmu. Cz. II Transformacja: 1. Menedżer: Fenomen przywództwa, Przywództwo: między Scyllą potrzeb a Charybdą możliwości, Błogosławiony zmierzch przywództwa, Kultura menedżerska, 2. Decyzje: Konsulting menedżerski dla przyszłości, Konsulting menedżerski dla przyszłości: przemysł i tworzenie wiedzy, Społeczno-kulturowe uwarunkowania eksternalizacji funkcji organizacyjnych, Przedsiębiorczość intelektualna, Możliwości rozwoju przedsiębiorczości intelektualnej w Polsce, Ewolucja myślenia o strategii organizacyjnej, Sens i nonsens w wypowiedziach na temat ryzyka. Cz. III Aplikacje: Nadzór korporacyjny - perspektywy badawcze, Transformacja administracji publicznej (1990-1999) w świetle teorii organizacji i zarządzania
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
Książka
W koszyku
PRZEDSŁOWIE – od autorów; WSTĘP – społeczne konsekwencje upadłości przedsiębiorstw jako przesłanka sine qua non szerokiego rozwoju instytucji restrukturyzacji przedsiębiorstw; ROZDZIAŁ I. NIEUCHRONNOŚĆ SYTUACJI KRYZYSOWYCH W CYKLU ŻYCIA ORGANIZACJI W TEORII NAUK EKONOMICZNYCH 1.1. Zmieniający się paradygmat zarządzania antykryzysowego – w kierunku organizacji zorientowanej na „millenialsów” 1.2. Znaczenie zasobów niematerialnych w rozwoju organizacji przyszłości – zarządzanie antykryzysowe 1.3. Różnorodność pokoleniowa pracowników XXI wieku – destruktor versus generator wartości dla organizacji 1.4. Sharing Economy i post-COVID-19-owe tendencje w zarządzaniu zasobami ludzkimi 1.5. Zarządzanie antykryzysowe przyszłości – w zgodzie z ideą work–life balance 1.6. Zarządzanie kryzysowe w organizacji w kontekście legislacyjnym ROZDZIAŁ II. SKALA ZJAWISKA UPADŁOŚCI I RESTRUKTURYZACJI PRZEDSIĘBIORSTW W POLSCE 2.1. Procesy upadłościowe i restrukturyzacyjne przedsiębiorstw w gospodarce polskiej – makroekonomiczna analiza zjawiska w latach 2016–2019 2.2. Metodyka badań ilościowych – proces przygotowania danych o upadłościach i restrukturyzacjach podmiotów gospodarki narodowej 2.3. Skala upadłości i restrukturyzacji przedsiębiorstw 2.4. Analiza rozkładu upadłości i restrukturyzacji przedsiębiorstw z lat 2016–2019 w podziale administracyjnym Polski 2.5. Sektorowa analiza upadłości i restrukturyzacji przedsiębiorstw w latach 2016–2019 ROZDZIAŁ III. ANALIZA EKONOMICZNO-FINANSOWA PRZEDSIĘBIORSTW W RESTRUKTURYZACJI 3.1. Analiza płynności finansowej – zdolności jednostki do wywiązywania się ze zobowiązań bieżących 3.2. Analiza wspomagania finansowego – ocena stopnia zadłużenia i zdolności jego obsługi 3.3. Analiza sprawności działania – ocena składowych cyklu konwersji gotówki 3.4. Analiza rentowności jednostki – efektywności funkcjonowania ROZDZIAŁ IV. WCZESNE OSTRZEGANIE PRZED ZAGROŻENIEM UTRATY ZDOLNOŚCI DO KONTYNUACJI DZIAŁALNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW 4.1. Prospektywna analiza finansowa we wczesnym ostrzeganiu przed sądową restrukturyzacją zadłużenia i niewypłacalnością przedsiębiorstw 4.2. Sprawozdawczość finansowa – źródła informacji zarządczej w procesie określania wiarygodności finansowej kooperantów na rynku 4.3. Istota oceny płynności finansowej w procesie oceny zagrożenia utratą zdolności do ciągłości funkcjonowania przedsiębiorstw 4.4. Poziom i zdolność obsługi zadłużenia przedsiębiorstw upadających i zmienności ich struktury finansowania ROZDZIAŁ V. PRAKTYCZNY WYMIAR PLANU RESTRUKTURYZACYJNEGO – STUDIA PRZYPADKÓW 5.1. Analiza przyczyn i konsekwencje pogarszającej się sytuacji przedsiębiorstw przed restrukturyzacją 5.2. Plan restrukturyzacyjny jako narzędzie planowania strategicznego 5.3. Plan restrukturyzacyjny jako zarządcze narzędzie restrukturyzacji 5.4. Skuteczna restrukturyzacja – studia przypadków ROZDZIAŁ VI. KONCEPCJE I MODELE WYCENY WARTOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW W RESTRUKTURYZACJI 6.1. Modele wyceny przedsiębiorstwa (ujęcie statyczne, ujęcie dynamiczne, ujęcie hybrydowe) 6.2. Wycena przedsiębiorstw zagrożonych upadłością lub będących w restrukturyzacji – ujęcie autorskie 6.3. Błędy popełniane w sztuce wyceny i sposoby ich eliminacji 6.4. Komponent jakościowy i storytelling w wycenie podmiotu – przypadek przedsiębiorstwa w restrukturyzacji; PODSUMOWANIE.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Logistyka usług / Grzegorz Biesok (red.). - Wyd. 2. - Warszawa : CeDeWu, 2021. - 160 s. : rys., tab. ; 24 cm.
Przedmowa; Rozdział 1. Usługi: Pojęcie usług; Cechy usług; Klasyfikacja usług; Usługi w polskich klasyfikacjach standardowych; Usługi w Polskiej Klasyfikacji Działalności; Usługi w Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług; Jakość usług; Determinanty i ocena jakości usług; Logistyka usług; Literatura do rozdziału pierwszego; Rozdział 2. Usługi logistyczne: Pojęcie usług logistycznych; Rodzaje usług logistycznych; Charakterystyka usług logistycznych; Usługi spedycyjne; Usługi transportowe; Usługi kurierskie; Centra logistyczne; Outsourcing usług logistycznych; Branża usług logistycznych; Literatura do rozdziału drugiego; Rozdział 3. Logistyka usług transportu samochodowego rzeczy: Charakterystyka transportu samochodowego; Przepisy regulujące transport drogowy rzeczy; Infrastruktura transportu drogowego; Środki transportu drogowego rzeczy; Koszty producenta usługi transportowej; Koszty rodzajowe; Koszty bezpośrednie i pośrednie; Koszty paliwa w Europie; Analiza ograniczeń czasowych w transporcie drogowym rzeczy; Czas pracy kierowców; Ograniczenia wynikające ze specyfiki przewożonego towaru; Indywidualne ograniczenia ruchu drogowego; Czynniki losowe; Literatura do rozdziału trzeciego; Rozdział 4. Logistyka usług komunikacji miejskiej: Logistyka miejska; Cele i zadania logistyki miejskiej; Funkcjonalny i obszarowy podział logistyki miejskiej; Charakterystyka komunikacji miejskiej; Infrastruktura transportu miejskiego; Środki komunikacji miejskiej; Organizacja komunikacji miejskiej; Systemy biletowe w komunikacji miejskiej; Komunikacja miejska a niepełnosprawni; Literatura do rozdziału czwartego; Rozdział 5. Logistyka w turystyce: O turystyce; Logistyka w usługach turystycznych; Literatura do rozdziału piątego; Rozdział 6. Logistyka usług gastronomicznych: Usługa gastronomiczna; Logistyka w gastronomii; Problemy zarządzania logistycznego w gastronomii; Obsługa klienta; Gastronomia a turystyka; Nowe trendy i rozwiązania w gastronomii; Literatura do rozdziału szóstego; Rozdział 7. Logistyka imprez masowych: Pojęcie imprezy masowej; Motywy organizacji imprez masowych; Rodzaje imprez masowych; Formalnoprawne aspekty organizacji imprez masowych; Bezpieczeństwo imprez masowych; Zabezpieczenie imprezy masowej; Logistyczne aspekty imprez masowych; Lokalizacja; Rozmieszczenie obiektów i publiczności; Transport i komunikacja; Przepływ informacji; Obsługa klienta; Problemy logistyczne imprez masowych; Literatura do rozdziału siódmego; Rozdział 8. Logistyka usług. Studia praktyczne: Transport i magazynowanie dzieł sztuki; Logistyka usług transportowych i magazynowych; Logistyka przedsiębiorstw usługowych; Obsługa logistyczna dzieł sztuki; Przewóz dzieł sztuki na przykładzie firmy ART LOGISTICS; Literatura i źródła; Warunki bezpiecznej organizacji przewozu materiałów niebezpiecznych; Obowiązki stron w przewozie materiałów niebezpiecznych; Znakowanie opakowań materiałów niebezpiecznych; Niezgodności w przewozie materiałów niebezpiecznych; Literatura i źródła; O autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Rola i zadania logistyki międzynarodowej w integracji przedsiębiorstw Unii Europejskiej, 2. Integracja przedsiębiorstw Unii Europejskiej, 3. Identyfikacja strategii wejścia przedsiębiorstwa na rynki zagraniczne, 4. Zagraniczne inwestycje bezpośrednie w rozwoju logistyki międzynarodowej, 5. Przesłanki rozwoju infrastruktury telekomunikacyjnej w Polsce w świetle strategii Lizbońskiej, 6. Uwarunkowania polskiego systemu transportowego w obliczu przystąpienia do Unii Europejskiej, 7. Logistyka w strategiach ekspansji międzynarodowej firm
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie / C.H.Beck. Przedsiębiorczość)
Rozdział 1. Instrumenty wspierania lokalnych inicjatyw gospodarczych pozostające w dyspozycji JST: 1.1. Wprowadzenie - aspekty decentralizacji państwa a lokalna polityka wspierania przedsiębiorczości; 1.2. Regulacje warunkujące prowadzenie polityki wspierania przedsiębiorczości przez JST; 1.3. Klasyfikacja instrumentów wspierania przedsiębiorczości przez samorząd terytorialny; 1.4. Próba systematyzacji; 1.5. Podsumowanie i próba oceny. Rozdział 2. Tocqueville w Polsce. Efektywność instrumentów wspierania przedsiębiorczości pozostających w dyspozycji JST i rola samoorganizacji społecznej i gospodarczej: 2.1. Wprowadzenie; 2.2. Instrumenty wspierania przedsiębiorczości: badania ankietowe gmin; 2.3. Konstrukcja zmiennych wyjaśniających powstawanie nowych firm; 2.4. Strategia estymacji; 2.5. Wyniki: modele podstawowe; 2.6. Wyniki: gminy o niskiej i wysokiej przedsiębiorczości; 2.7. Wyniki: różne rodzaje działalności; 2.8. Podsumowanie. Rozdział 3. Rola klastrów w rozwoju podregionów i regionów 3.1. Wprowadzenie: 3.2. Konceptualizacja definicyjna klastra i inicjatyw klastrowych; 3.3. Klastry w rozwoju podregionów i regionów; 3.4. Podsumowanie. Rozdział 4. Znaczenie kapitału społecznego dla rozwoju klastrów: 4.1. Wprowadzenie; 4.2. Wpływ kapitału społecznego na inicjatywy klastrowe; 4.3. Podsumowanie. Rozdział 5. Terytorialny i branżowy rozkład klastrów: 5.1. Wprowadzenie; 5.2. Charakterystyka klastrów mających siedzibę w Polsce; 5.3. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 352/354 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Małe i średnie przedsiębiorstwa w rozwoju gospodarki narodowej i regionalnej: Przetrwanie małych i średnich przedsiębiorstw - koncepcje i ich weryfikacja empiryczna w gospodarce polskiej; Bariery rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce; Małe i średnie przedsiębiorstwa w procesach rozwoju konkurencyjności i partnerstwa lokalnego; Przedsiębiorstwa rodzinne w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw; Małe i średnie przedsiębiorstwa a kapitał społeczny. Cz.II Determinanty zarządzania w małych i średnich przedsiębiorstwach: Finansowanie procesu powstawania oraz rozwoju mikroprzedsiębiorstw i małych przedsiębiorstw; Sektor małych i średnich przedsiębiorstw oraz jego finansowanie w Wielkiej Brytanii; Wpływa państwa na dostęp małych i średnich przedsiębiorstw do rynku zamówień publicznych; Podatek od wartości dodanej oraz jego skutki ekonomiczne dla małych i średnich przedsiębiorstw; Małe i średnie przedsiębiorstwa a innowacje; Internet w komunikacji marketingowej małych i średnich przedsiębiorstw; Doskonalenie kompetencji pracowników w małych i średnich przedsiębiorstwach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Funkcjonowanie małych i średnich przedsiębiorstw na rynku turystycznym, 2. Proces uruchomienia działalności usługowej w małych i średnich przedsiębiorstwach sektora turystycznego, 3. Wybrane nowoczesne metody organizacji i zarządzania małymi i średnimi przedsiębiorstwami na rynku turystycznym, 4. Zarządzanie finansami małych i średnich przedsiębiorstw w sektorze turystycznym, 5. Ocena efektywności ekonomicznej małego i średniego przedsiębiorstwa w sektorze turystycznym, 6. Rozliczenia podatkowo-ubezpieczeniowe małych i średnich przedsiębiorstw
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
WSTĘP; ROZDZIAŁ 1. TEORETYCZNE ASPEKTY SYMBOLIZMU W ZARZĄDZANIU: 1.1. Paradygmatyczny zwrot w naukach społecznych 1.2. Postmodernizm i ponowoczesność 1.3. Interakcjonizm symboliczny 1.4. Konstruktywizm społeczny 1.5. Zagadnienie wyboru w naukach społecznych 1.6. Szkoły psychologiczne i program psychologii kulturowej 1.7. „Zwrot lingwistyczny” oraz rola myślenia metaforycznego w naukach społecznych 1.8. Symbolizm i symbolizm organizacyjny 1.9. Symbolizm organizacyjny w świetle paradygmatów nauk społecznych 1.10. Ewolucja teorii organizacji oraz jej warunki ROZDZIAŁ 2. MODERNIZM W KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ. KLASYCZNE SYSTEMY POZYCJONOWANIA W UJĘCIU KRYTYCZNYM: 2.1. Teorie komunikacji. Szkoła procesu komunikacyjnego i szkoła semiotyczna 2.2. Perspektywa znaczeniowa i perspektywa informacyjna w komunikacji marketingowej 2.3. Reklama – między nauką a sztuką 2.4. Podstawowe schematy pozycjonowania w reklamie. ELM, hierarchia efektów, macierz FCB 2.5. Kapitał marki w orientacji funkcjonalnej 2.6. Segmentacja konsumentów 2.7. Marka korporacyjna jako praktyka „kapitalizmu interesariuszy” 2.8. Tożsamość organizacyjna. Wizerunek i reputacja 2.9. Symbolizm w modernistycznych modelach komunikowania ROZDZIAŁ 3. MODEL MARKETINGU KULTUROWEGO: 3.1. Założenia modelu marketingu kulturowego 3.2. Rynek w rozumieniu kulturowym 3.3. Stanowisko pozycjonowania i brief kulturowy 3.4. Organizacja pracy strategicznej. Biurokracje marketingowe i studia kulturowe 3.5. Marka kulturowa jako sieć społeczna 3.6. Rola tekstów kultury w budowie marki tożsamościowej 3.7. Kulturowa teoria innowacji 3.8. Strategia kulturowa 3.9. Korporacyjny marketing symboliczny 3.10. Model dostosowawczy VCI (Vision-Culture-Image Alignment Model). Dialog tożsamościowy 3.11. Ograniczenia w stosowaniu modelu kulturowego ROZDZIAŁ 4. MODEL MARKETINGU KULTUROWEGO I STRATEGIA KULTUROWA W KOMUNIKACJI MAREK W POLSCE: 4.1. Metodyka badania 4.2. Historyczno-hermeneutyczna analiza polskich kampanii reklamowych 4.3. Kulturowe innowacje polskich marek 4.4. Aplikacja modelu kulturowego; ZAKOŃCZENIE; BIBLIOGRAFIA; ZAŁĄCZNIKI; 1. Scenariusz Szumisie Kochanie; 2. Scenariusz Szumisie Ciało; 3. Scenariusz Szumisie Praca; 4. Fotoreportaż Revolt of Nature Lato; SPIS RYCIN.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przesłanki wdrażania koncepcji marketingu opartego na wiedzy w zarządzaniu jednostką samorządu terytorialnego; Relacyjne przesłanki tworzenia megaproduktu terytorialnego; Metody badań marketingowych dotyczących interesariuszy w marketingu terytorialnym; Możliwości wykorzystania Internetu w promocji jednostek terytorialnych; Instytucje regionalnego systemu innowacji a marketing terytorialny; Orkiestracja innowacyjnych sieci przedsiębiorstw; Rozwiązania teleinformatyczne służące do komunikacji i współpracy wielko¸ polskich podmiotów ekonomii społecznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Turystyka i rynek turystyczny; 2. Znaczenie marketingu w działalności przedsiębiorstw turystycznych; 3. Instrumenty marketingu w działalności firm i biur turystycznych; 4. Plan marketingowy a ogólna strategia przedsiębiorstwa turystycznego; 5. Działalność firm usługowych zorientowanych na klienta; 6. Elementy psychologii w nowoczesnej turystyce; 7. Kultura obsługi i normy etyczne w turystyce; 7. Badania marketingowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podstawy, cechy i formy sprawowania włądzy w organizacjach gospodarczych, 2. Rola kadry kierowniczej w działalności współczesnych organizacji gospodarczych, 3. Funkcjonowanie menedżerów w strukturach włądzy organizacji gospodarczych w Polsce, 4. Postawy kadry kierowniczej wobec głownych problemów włądzy w organizacjach gospodarczych, 5. Proces przygotowania menedżerów do profesjonalnego działania w strukturach władzy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. 1. Podstawy teoretyczne i aspekty praktyczne analizy finansowej: 1.1. Analiza finansowa w systemie dyscyplin mikroekonomicznych; 1.2. Istota analizy finansowej przedsiębiorstwa; 1.3. Przedmiot i zakres analizy finansowej przedsiębiorstwa; 1.4. Rodzaje analizy finansowej przedsiębiorstwa; 1.5. Materiały źródłowe analizy finansowej przedsiębiorstwa. 2. Metodyczne aspekty analizy finansowej: 2.1. Istota i znaczenie metod badawczych w analizie finansowej przedsiębiorstwa; 2.2. Podział metod analizy finansowej; 2.2.1. Metody ogólne i szczegółowe; 2.2.2. Metody indukcji i dedukcji; 2.2.3. Metody badań wstępnych; 2.2.4. Metody badań pogłębionych. 3. Metody analizy sytuacji zasobowej przedsiębiorstwa: 3.1. Związek majątku i kapitału jako podstawa działalności przedsiębiorstwa; 3.2. Cele i zakres analizy zasobów majątkowych przedsiębiorstwa; 3.3. Podejście metodyczne do analizy zasobów majątkowych przedsiębiorstwa; 3.4. Metody analizy głównych zasobów majątkowych przedsiębiorstwa; 3.4.1. Analiza środków trwałych; 3.4.2. Analiza zapasów; 3.4.3. Analiza należności handlowych; 3.5. Metody analizy zasobów kapitałowych przedsiębiorstwa; 3.5.1. Cele i zakres analizy zasobów kapitałowych; 3.5.2. Analiza wielkości i zmian kapitałów w czasie; 3.5.3. Analiza struktury kapitałów; 3.5.4. Analiza kapitału własnego; 3.5.5. Analiza kapitałów obcych; 3.5.6. Analiza sytuacji majątkowo-kapitałowej; 3.5.7. Analiza kosztu kapitałów. 4. Metody analizy kategorii strumieniowych: 4.1. Metody analizy przychodów ze sprzedaży; 4.1.1. Istota i zakres analizy przychodów ze sprzedaży; 4.1.2. Analiza wielkości i dynamiki przychodów ze sprzedaży; 4.1.3. Analiza struktury przychodów ze sprzedaży; 4.1.4. Analiza możliwości zwiększenia przychodów ze sprzedaży; 4.2. Metody analiza kosztów działalności przedsiębiorstwa; 4.2.1. Istota, cel i zadania analizy kosztów; 4.2.2. Ogólna analiza kosztów; 4.2.3. Analiza kosztów w układzie rodzajowym; 4.2.4. Analiza kosztów w układzie kalkulacyjnym; 4.2.5. Metody analizy kosztów bezpośrednich; 4.2.6. Metody analizy kosztów pośrednich; 4.2.7. Metody analizy kosztu jednostkowego; 4.3. Wynik finansowy i metody jego analizy; 4.3.1. Wynik finansowy miernikiem oceny działalności przedsiębiorstwa; 4.3.2. Analiza porównawcza zysku ze sprzedaży; 4.3.3. Analiza przyczynowa zysku ze sprzedaży. 5. Analiza wskaźnikowa jako narzędzie oceny sytuacji finansowej przedsiębiorstwa: 5.1. Istota i główne obszary analizy wskaźnikowej; 5.2. Analiza sprawności działalności przedsiębiorstwa; 5.2.1. Analiza obrotowości majątku; 5.2.2. Analiza obrotowości zapasów; 5.2.3. Analiza rotacji należności handlowych; 5.2.4. Analiza okresu spłaty zobowiązań; 5.2.5. Analiza cyklu środków pieniężnych; 5.3. Metody analizy rentowności; 5.3.1. Rentowność jako cel działania przedsiębiorstwa; 5.3.2. Analiza rentowności sprzedaży; 5.3.3. Analiza rentowności majątku; 5.3.4. Analiza rentowności kapitału własnego; 5.4. Metody analizy płynności finansowej; 5.4.1. Istota i czynniki kształtujące płynność finansową; 5.4.2. Statyczne metody analizy płynności finansowej; 5.4.3. Dynamiczne metody analizy płynności finansowej; 5.5. Metody pomiaru i analizy zadłużenia przedsiębiorstwa; 5.5.1. Cele analizy zadłużenia; 5.5.2. Analiza poziomu zadłużenia; 5.5.3. Analiza zdolności do obsługi zadłużenia; 5.6. Ocena wskaźników rynku kapitałowego. 6. Metody analizy zdolności przedsiębiorstwa do rozwoju: 6.1. Zdolność przedsiębiorstwa do rozwoju i jej determinanty; 6.2. Analiza otoczenia przedsiębiorstwa; 6.3. Analiza zasobów przedsiębiorstwa; 6.4. Syntetyczna ocena zdolności przedsiębiorstwa do rozwoju. Literatura.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.14/.17 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Zarządzania "Edukacja" ; Nr 9)
Cz.1 Nowoczesne technologie informatyczne w działalności przedsiębiorstwa: Multimedia w zarządzaniu; Możliwości zastosowania rozległych sieci komputerowych w obiektach gospodarczych; Wybór właściwego narzędzia do projektowania sieciowego. Cz.2 Wybrane problemy informatyzacji rachunkowości jako głównego źródła informacji do oceny działalności przedsiębiorstwa: Ryzyko informatyzacji rachunkowości; Rewizja finansowa wspomagana komputerem; Ryzyko użytkownika systemów informatycznych rachunkowości w aspekcie rewizji finansowej. Cz.3 Metody badania sprawozdań finansowych przedsiębiorstw: Ryzyko w badaniu sprawozdań finansowych; Badanie ksiąg rachunkowych w środowisku informatycznym; Ocena majątkowo-kapitałowa przedsiębiorstwa na podstawie mierników efektywności. Cz.4 Zasady formułowania oceny działalności przedsiębiorstwa: Opinia i raport biegłego rewidenta; Ocena działalności przez biegłego rewidenta.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Ekonomiczne / C.H.Beck)
R.I Instrumenty analizy wewnętrznej oddziaływania przedsiębiorstw na środowisko: 1. Listy kontrolne i analiza input-output jako instrumenty wspomagające zarządzanie środowiskiem, 2. Rozwój koncepcji audytu środowiskowego, 3. Ocena Oddziaływania na środowisko (OOŚ), 4. Globalne systemy informacji środowiskowej, 5. Funkcje systemów informacji środowiskowej w przedsiębiorstwie, 6. Możliwości i zastosowanie analityki w ochronie środowiska. R.II Koncepcje kompleksowego zarządzania środowiskiem: 1. Zasadnicze właściwości systemów zarządzania środowiskowego, 2. Wymagania systemów zarządzania środowiskowego wg rozporządzenia EMAS i normy ISO 140001, 3. Efekty stosowania systemów zarządzania środowiskowego. R.III Zarządzanie środowiskiem w Republice czeskiej i w Polsce : 1. Globalny Przegląd Zarządzania Środowiskowego - przykład Republiki Czeskiej, 2. Zastoswoanie EMAS i ISO 140001 w Republice Czeskiej, 3. Program Czystszej Produkcji w Republice Czeskiej i jego wyniki, 4. Globalny Przegląd Zarządzania Środowiskiem - przykład Polski, 5. Systemy zarządzania środowiskowego w polskich przedsiębiorstwach ze szczególnym uwzględnieniem normy ISO 140001, 6. Koncepcja Czystszej Produkcji jako strategia zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw w Polsce, 7. Rezultaty i osiągnięcia Polskiego Programu Czystszej Produkcji. R.IV Inne aspekty zarządzania: 1. Integracja systemów zarządzania, 2. Zarządzanie ryzykiem i jego wpływ na proekologiczne zarządzanie przedsiębiorstwem. R.V Integracja proekologicznych wymagań na szczeblu normatywnym: 1. Cechy i funkcje wyznaczania celów, 2. Geneza celów w ramach strategicznych koncepcji przedsiębiorstw, 3. Elementy celów, 4. Wymagania dotyczące mierzalnego i wykonalnego formułowania celów, 5. Możliwości precyzyjnego i mierzalnego wyznaczania celów środowiskowych w przedsiębiorstwach. R.VI Integracja proekologicznych wymagań na szczeblu strategicznym: 1. Cele i systemy celów jako przesłanki strategii środowiskowej, 2. Strategiczne koncepcje przedsiębiorstw, 3. Przesłanki wdrożenia strategii na szczeblu operacyjnym, 4. Role celów w ramach strategicznych koncepcji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 504 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Ekonomiczne / C.H.Beck)
1. Operacyjne zarządzanie środowiskiem w aspekcie międzynarodowym i interdyscyplinarnym, 2. Proekologiczne ukierunkowanie w obszarach funkcyjnych przedsiębiorstwa: Ekologiczne projektowanie produktu, Proekologiczne zaopatrzenie i logistyka, Proekologiczne zarządzanie produkcją i gospodarka cyrkulacyjna 3. Technicze aspekty ochrony środowiska w przedsiębiorstwie: Stan techniki i potencjały innowacji na przykładzie Niemiec, Polski i Republiki Czeskiej, Zarządzanie energią w przedsiębiorstwie, Podstawy ochrony powietrza przed zanieczyszczeniami w przedsiębiorstwie, Gospodarka wodno-ściekowa w przedsiębiorstwie, Zarządzanie strumieniem materiałów i odpadami w przedsiębiorstwie, Wykorzystanie gleby i terenów. 4. Proekologicznie ukierunkowanie w obszarach przekrojowych przedsiębiorstwa : Ekobilansowanie, Rachunek kosztów środowiskowych, Controlling ekologiczny i systemy wskaźników środowiskowych, Organizacja ochrony środowiska w przedsiębiorstwie, Proekologiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, Marketing ekologiczny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 504 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Modele biznesu z perspektywy ogólnej teorii systemów; 2. Przewaga konkurencyjna a modele biznesu; 3. Ekonomiczne uwarunkowania modeli biznesu w Internecie; 4. Podejścia do analizy modeli biznesu; 5. Model biznesu firm mediowych w Polsce. Perspektywa sprzężeń; 6. Model biznesu serwisu aukcyjnego i grupy Allegro; 7. Innowacje popytowe w modelu biznesu na przykładzie banku pomysłów BZ WBK; 8. Media społecznościowe w modelach biznesu startupów internetowych na rynku mody; 9. Konflikt społeczny w procesie kierowania wartości przedsiębiorstwa - analiza modelu biznesu serwisu internetowego Salon24.pl.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie firmą; 24)
Wstęp; Instytucjonalne otoczenie firmy w Polsce; Podstawowy paradygmat zarządzania jakością; Typy modeli zarządzania jakością; Produktowa i procesowa orientacja modeli zapewnienia jakości; Modele polityki innowacyjnej; Normalizacja i atestacja jako czynniki podnoszenia poziomu jakości i dostosowania do rynku światowego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej