Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(389)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(382)
Publikacje naukowe
(95)
Publikacje fachowe
(71)
Czasopisma
(7)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje dydaktyczne
(5)
E-booki
(2)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(275)
tylko na miejscu
(267)
wypożyczone
(7)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(282)
Czytelnia
(269)
Autor
Romanowska Maria (1947- )
(9)
Altkorn Jerzy (1931-2004)
(7)
Grabiec Olimpia (1975- )
(7)
Antonowicz Paweł
(6)
Bień Witold (1927-2018)
(6)
Dzieńdziora Joanna
(6)
Huczek Marian (1939-2023)
(6)
Obłój Krzysztof (1954- )
(6)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(6)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(6)
Siciński Jędrzej
(6)
Sierpińska Maria (1950- )
(6)
Borkowska Stanisława (1939- )
(5)
Gierszewska Grażyna
(5)
Kokoszczyński Ryszard
(5)
Nowak Edward (1951- )
(5)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(5)
Sudoł Stanisław (1928-2020)
(5)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(4)
Borowiecki Ryszard
(4)
Filipiak Beata (1967- )
(4)
Gabrusewicz Wiktor (1943- )
(4)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(4)
Kaczmarek Tadeusz Teofil (1936-2021)
(4)
Kasiewicz Stanisław (1946- )
(4)
Klimek Jan (1952- )
(4)
Machała Robert
(4)
Malinowska Ewa
(4)
Michalski Grzegorz
(4)
Pierścionek Zdzisław (1941-2011)
(4)
Bakonyi Jadwiga
(3)
Brigham Eugene F. (1930- )
(3)
Chodyński Andrzej
(3)
Czekaj Jan (1950- )
(3)
Dresler Zbigniew (1943- )
(3)
Dudzik-Lewicka Irena
(3)
Duliniec Elżbieta (1948- )
(3)
Kiziukiewicz Teresa (1947- )
(3)
Monkiewicz Jan (1949- )
(3)
Penc Józef (1939-2017)
(3)
Rusiński Michał
(3)
Rutkowski Andrzej
(3)
Stabryła Adam (1942- )
(3)
Trocki Michał (1945- )
(3)
Wędzki Dariusz
(3)
Bangs David H. Jr
(2)
Bednarski Lech
(2)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(2)
Borkowski Stanisław
(2)
Brigham Eugene F
(2)
Buzek Ludgarda (1935- )
(2)
Bławat Franciszek (1945- )
(2)
Cieślik Jerzy
(2)
Drucker Peter F. (1909-2005)
(2)
Dudycz Tadeusz
(2)
Duliniec Aleksandra
(2)
Duraj Jan
(2)
Dzyuma-Zaremba Ulyana
(2)
Ehrlich Andrzej (1928-2023)
(2)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(2)
Fleszer Dorota (1971- )
(2)
Gajewska Paulina
(2)
Gregor Bogdan (1943- )
(2)
Gąsiorkiewicz Lech (1946- )
(2)
Houston Joel F
(2)
Jabłoński Adam Stefan
(2)
Jabłoński Marek Marian
(2)
Jaki Andrzej (1964- )
(2)
Janczewski Jerzy
(2)
Jaworski Jacek
(2)
Juraszek Marian
(2)
Juruś Jerzy
(2)
Kaczmarczyk Stanisław (1945- )
(2)
Krakowczyková Mariola
(2)
Kramer Matthias (1959- )
(2)
Król Henryk (1932-2014)
(2)
Kurtys Edmund
(2)
Lemańska-Majdzik Anna
(2)
Lis Marcin
(2)
Madyda Aneta
(2)
Majewski Miłosz
(2)
Mruk Henryk (1948- )
(2)
Najlepszy Eugeniusz
(2)
Perenc Józef (1945- )
(2)
Piocha Stanisław (1941- )
(2)
Pluta Wiesław
(2)
Porvazník Ján
(2)
Shim Jae K
(2)
Siegel Joel G
(2)
Skowronek-Mielczarek Anna
(2)
Szczepankowski Piotr J
(2)
Szczepańska-Woszczyna Katarzyna
(2)
Szczęsny Wiesław
(2)
Szewczyk Irena
(2)
Vollmuth Hilmar J. (1936- )
(2)
Waśniewski Tadeusz
(2)
Wersty Bolesław
(2)
Wierzbicka Ewa
(2)
Wierzbicki Zbigniew R
(2)
Wiktor Jan W
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(16)
2010 - 2019
(77)
2000 - 2009
(224)
1990 - 1999
(74)
Okres powstania dzieła
2001-
(57)
Kraj wydania
Polska
(387)
Rosja
(2)
Słowacja
(1)
Czechy
(1)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(388)
rosyjski
(2)
angielski
(1)
Temat
Przedsiębiorstwo
(270)
Zarządzanie
(72)
Zarządzanie strategiczne
(40)
Finanse przedsiębiorstwa
(36)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(36)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(33)
Kadry
(27)
Zarządzanie finansami
(26)
Organizacja
(24)
Innowacje
(23)
Marketing
(23)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(20)
Ekonomika przedsiębiorstwa
(19)
Zarządzanie wiedzą
(19)
Finanse
(18)
Planowanie strategiczne
(18)
Konkurencyjność
(17)
Zarządzanie jakością
(17)
Analiza strategiczna
(16)
Kapitał
(16)
Konkurencja
(16)
Wartość ekonomiczna
(16)
Zarządzanie ryzykiem
(16)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(15)
Otoczenie firmy
(15)
Controlling
(14)
Decyzje
(14)
Inwestycje
(14)
Rynek finansowy
(14)
Globalizacja
(13)
Rachunkowość
(13)
Logistyka gospodarcza
(11)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(11)
Teoria organizacji
(11)
Usługi
(11)
Przedsiębiorczość
(10)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(10)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(10)
Przedsiębiorstwo usługowe
(10)
Rachunkowość zarządcza
(10)
Turystyka
(10)
Efektywność ekonomiczna
(9)
Informacja gospodarcza
(9)
Koszty
(9)
Analiza finansowa
(8)
Leasing
(8)
Menedżerowie
(8)
Motywacja pracy
(8)
Organizacja ucząca się
(8)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(8)
Płynność finansowa
(8)
Ryzyko
(8)
Sprawozdawczość finansowa
(8)
Usługi turystyczne
(8)
Zatrudnienie
(8)
Środki obrotowe
(8)
Analiza SWOT
(7)
Bilans księgowy
(7)
Decyzje finansowe
(7)
Fuzja przedsiębiorstw
(7)
Kultura organizacyjna
(7)
Polityka zatrudnienia
(7)
Przedsiębiorczość (postawa)
(7)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(7)
Zarządzanie projektami
(7)
Badania marketingowe
(6)
Gospodarka oparta na wiedzy
(6)
Instytucje nonprofit
(6)
Marketing strategiczny
(6)
Produkt turystyczny
(6)
Restrukturyzacja przedsiębiorstwa
(6)
Wycena przedsiębiorstwa
(6)
Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa
(6)
Banki
(5)
Diagnostyka przemysłowa
(5)
Innowacje organizacyjne
(5)
Jakość usług
(5)
Logistyka
(5)
Ochrona środowiska
(5)
Outsourcing
(5)
Planowanie
(5)
Przedsiębiorstwo rodzinne
(5)
Public relations
(5)
Rozwój zrównoważony
(5)
Rynek kapitałowy
(5)
Ryzyko gospodarcze
(5)
Systemy informatyczne zarządzania
(5)
Biznesplan
(4)
Budżetowanie
(4)
Finanse międzynarodowe
(4)
Franchising
(4)
Holdingi
(4)
Informacja dla zarządzania
(4)
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
(4)
Inwestycje zagraniczne
(4)
Komunikacja marketingowa
(4)
Marketing międzynarodowy
(4)
Ocena pracowników
(4)
Produkcja
(4)
Przedsiębiorcy
(4)
Temat: czas
2001-
(55)
1989-2000
(26)
1901-2000
(11)
1945-1989
(3)
Temat: miejsce
Polska
(61)
Kraje Unii Europejskiej
(8)
Niemcy
(3)
Czechy
(2)
Czarnków (woj. wielkopolskie)
(1)
Europa
(1)
Japonia
(1)
Kołbaskowo (woj. zachodniopomorskie, pow. policki, gm. Kołbaskowo)
(1)
Rosja
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie ; okolice)
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie ; okolice)
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Podręcznik
(135)
Praca zbiorowa
(60)
Opracowanie
(57)
Monografia
(14)
Poradnik
(14)
Case study (studium przypadku)
(12)
Czasopismo naukowe
(6)
Czasopismo ekonomiczne
(5)
Materiały konferencyjne
(5)
Materiały pomocnicze
(4)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Raport z badań
(2)
Przegląd literatury
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(287)
Zarządzanie i marketing
(244)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(12)
Podróże i turystyka
(4)
Transport i logistyka
(4)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Ochrona środowiska
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
391 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Wykorzystanie wyników badań w zarządzaniu. 2. Modele postępowania nabywców dóbr konsumcyjnych. 3. Badania uwarunkowań wewnętrznych postępowania nabywców dóbr konsumcyjnych. 4. Badania uwarunkowań zewnętrznych postepowania dóbr konsumcyjnych. 5. Badania uwarunkowań postępowania nabywców dóbr inwestycyjnych. 6. Badania ogólnych uwarunkowań rynkowych przedsiębiorstwa. 7. Badania segmentacyjne rynku. 8.Metody badania konkurencji. 9.Badania rynków zagranicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Organizacja zakupów; Strategie zakupów; Jakość w zakupach; Zakupy a ekologia; Controlling zakupów; Proces zakupu; Import; Negocjacje; Umowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338.139 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie turystyką / red. nauk. Aleksander S. Kornak. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 1999. - 202, [1] s. : wykr. ; 21 cm.
Wprowadzenie; I. Zdobywanie rynków w turystyce; Koncentracja kapitałów i wspólnoty gospodarcze; Badanie i ustalenie segmentów oraz typów rynku turystycznego; Tworzenie techniczno-organizacyjnych układów informacyjnych wspomagających kierowanie turystyką; Samodzielność regionalna turystyki; II. Dziedziny strategii rynkowych; Stosowanie metod heurystycznych; Strategia produkcji, świadczenia usług oraz udostępniania dóbr wolnych i naturalnych; Kanały rynkowe w turystyce; Strategia dystrybucji i aktywnej sprzedaży; Promocja sprzedaży w turystyce; Strategia cen w turystyce; III. Parametry i instrumenty w turystyce (diagnoza stanu); Parametry i instrumenty w systemie marketingowym; Menedżering i marketing w symbiozie na rynkach turystycznych; Organizacja funkcji marketingowych w przedsiębiorstwie; Planowanie działań marketingowych; Niektóre parametry finansowe w turystyce; IV. Instrumenty zbytu i aktywnej sprzedaży; Planowanie promocji i zbytu; Konkurencja hoteli i biur podróży; Negocjacje i umowy; Reklama; Oferty, innowacje, katalogi; Akwizycja; Zdobywanie przychylności opinii publicznej; Znaki handlowe; Targi i giełdy turystyczne; Jakość i obsługa klientów; Praca i płaca w turystyce; Polska turystyka na drodze do nowej Europy; Niektóre definicje i określenia; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
1. Wprowadzenie do idei employer brandingu; 2. Ujęcie employer brandingu w strategii organizacji; 3. Najważniejsze obszary employer brandingu wewnątrz przedsiębiorstwa; 4. Employer branding zewnętrzny; 5. CSR- wymiar pracowniczy społecznej odpowiedzialności biznesu; 6. Wsparcie głównego biznesu firmy jako kluczowy element działań employer brandingowych; 7. Studia przypadków. Opisy dobrych praktyk prowadzonych przez firmy na polskim rynku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 659 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Partyzanckie podejście do marketingu: Czym jest dziś marketing partyzancki?; Potrzeba marketingu partyzanckiego; Szesnaście największych tajemnic marketingu partyzanckiego; Tworzenie partyzanckiego planu marketingowego; Tworzenie kreatywnego planu marketingowego; Wybieranie najskuteczniejszych metod marketingowych; Sekrety marketingowych oszczędności; Badania marketingowe jako punkt wyjścia partyzanckiej kampanii marketingowej; 2. Minimarketing: Partyzancki mini marketing; 3. Marketing w dużych mediach: Partyzancki marketing w dużych mediach; 4. Marketing w nowych mediach: Marketing w mediach elektronicznych; Marketing w mediach informacyjnych; Człowiek jako nośnik przekazu marketingowego; Marketing pozamedialny; 5. Natura marketingowego partyzanta: Atrybuty firmy marketingowego partyzanta; Nastawienie firmy na marketingowego partyzanta; Psychologia w marketingu partyzanckim; 200 rodzajów broni marketingowego partyzanta.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Turystyka / PWN Wydawanictwo Naukowe)
1. Koncepcja marketingu usług, 2. Rynek usług turystycznych, 3. Zachowanie klienta na rynku usług turystycznych, 4. Koncepcja marketingowa w turystyce, 5. Produkt na rynku usług turystycznych, 6. Cena usług turystycznych, 7. Dystrybucja usług turystycznych, 8. Promocja usług turystycznych, 9. Personel turystyczny, 10. Badania marketingowe na rynku usług turystycznych, 11. Strategie rynkowe w turystyce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
1. Znaczenie ekspatriantów w przedsiębiorstwie międzynarodowym; 2. Uwarunkowania kulturowe misji zagranicznych; 3. Proces zarządzania misjami zagranicznymi pracowników; 4. Pozyskanie i przygotowanie ekspatrianta do wyjazdu na misję zagraniczną; 5. Proces adaptacji pracowników delegowanych na misje zagraniczne; 6. Ocena pracy ekspatriantów; 7. Kariera zawodowa ekspatriantów; 8. Powrót ekspatriantów z misji zagranicznej; 9. Osobiste i rodzinne aspekty misji zagranicznych; 10. Efektywność misji zagranicznych ekspatriantów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rachunek kosztów logistycznych w przedsiębiorstwie / Beata Sadowska. - Wyd. 3. - Warszawa : CeDeWu, 2024. - 278 s. : tab., rys. ; 24 cm.
Wprowadzenie; Rozdział 1 Rola i znaczenie logistyki w przedsiębiorstwie; Rozdział 2 Koszty w logistyce; Rozdział 3 Koszty logistyki a rachunek kosztów działań; Rozdział 4 Modele rachunku kosztów logistycznych; Rozdział 5 Budżetowanie i kontrola w przedsiębiorstwie; Literatura; Spis tabel; Spis rysunków; O Autorce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 657 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział 1. Teoria upadłości przedsiębiorstw 1.1 Istota i przebieg kryzysu w organizacji 1.2 Ekonomiczny wymiar bankructwa przedsiębiorstwa 1.3 Prawne aspekty upadłości przedsiębiorstw 1.4 Bankructwa i upadłości jako naturalny składnik ekosystemu przedsiębiorstwa Rozdział 2. Determinanty i konsekwencje bankructw przedsiębiorstw 2.1 Makroekonomiczne determinanty upadłości przedsiębiorstw 2.2 Sektorowe determinanty upadłości – perspektywa strategiczna na przykładzie branży transportowej 2.3 Wewnątrzorganizacyjne czynniki bankructw 2.4 Czynniki bankructw i upadłości przedsiębiorstw w dobie pandemii COVID‑19 2.5 Konsekwencje bankructw i upadłości przedsiębiorstw Rozdział 3. Wybrane modele wczesnego ostrzegania przed upadłością 3.1 Sprawozdanie finansowe jako podstawowe źródło informacji w predykcji zagrożenia upadłością 3.2 Historia rozwoju systemów wczesnego ostrzegania 3.3 Ilościowe metody predykcji upadłości przedsiębiorstw 3.4 Wybrane systemy wczesnego ostrzegania przed upadłością 3.5 Ograniczenia systemów wczesnego ostrzegania i kierunki ich rozwoju Rozdział 4. Kompleksowy system wczesnego ostrzegania dla przedsiębiorstw branży transportowej 4.1 Przykładowa metodyka konstrukcji zbiorowości uczącej i testowej 4.2 Metodyka badań i przygotowania danych 4.3 Prezentacja wyników i ocena sprawności stworzonego algorytmu klasyfikującego 4.4 Ocena zdolności klasyfikacyjnej dla nowych przypadków 4.5 Kompleksowy system wczesnego ostrzegania przed upadłością; Zakończenie; Bibliografia; Akty prawne; Źródła internetowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozumienie strategii globalnej; Analizowanie potencjału globalizacyjnego sektora; Budowanie uczestnictwa w rynku globalnym; Projektowanie globalnych produktów i usług; Lokalizowanie globalnej działalności; Tworzenie marketingu globalnego; Globalne posunięcia konkurencyjne; Budowanie organizacji globalnej; Strategia regionalna; Pomiar czynników globalizacji sektora i instrumentów strategii globalnej; Globalna analiza strategiczna. Aneks: Formularze do oceny strategii bazowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozdział I. Generatory wartości przedsiębiorstwa w różnych fazach cyklu koniunkturalnego Rozdział II. Rozwój start-upu – uwarunkowania legislacyjne i prawne Rozdział III. Przewaga konkurencyjna przedsiębiorstw funkcjonujących w specjalnych strefach ekonomicznych w Polsce Rozdział IV. Kondycja finansowa polskich przedsiębiorstw handlowych Rozdział V. Teoria agencji i polityka wypłat dywidend na przykładzie spółek indeksu WIG20 Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie Rozdział VI. Zintegrowany controlling finansowy w grupie kapitałowej Rozdział VII. Ujawnienia niefinansowe w obszarze pracowniczym na przykładzie sprawozdań spółek Respect Index Destruktory i kreatory wartości na poziomie sektora, przedsiębiorstwa, produktu i usługi Rozdział VIII. Polskie modele dyskryminacyjne w prognozowaniu zagrożenia upadłością spółek z rynku New Connect Rozdział IX. Ocena skuteczności modeli dyskryminacyjnych w prognozowaniu upadłości polskich sieci marketów i delikatesów Rozdział X. Zarządzanie przedsiębiorstwem komunalnym w warunkach kryzysowych Rozdział XI. Motywacja do służby publicznej pracowników organizacji publicznych na przykładzie urzędów gmin Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii Rozdział XII. Innowacje w komunikacji miejskiej – rozwiązania w polskich miastach Rozdział XIII. Źródła przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw branży numizmatycznej w Polsce Rozdział XIV. Wpływ wdrażania innowacyjnych systemów bikesharingowych na przedsiębiorstwo na przykładzie Nextbike Polska Rozdział XV. Agile jako metoda tworzenia innowacyjnych projektów w banku - przykład ING Banku Destruktory i kreatory wartości na poziomie sektora, przedsiębiorstwa, produktu i usługi Rozdział XVI. Wykorzystanie zielonych obligacji przez przedsiębiorstwa w Polsce i we Francji Rozdział XVII. Ocena kontroli jakości instrumentem nadzoru realizacji projektów ERASMUS+.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ROZDZIAŁ I. Zarządzanie zmianą w warunkach permanentnej zmiany - podejście prospektywne ROZDZIAŁ II. "Nowa Gospodarka", czyli przemiany ekonomiczno-społeczne we współczesnym świecie ROZDZIAŁ III. Modele biznesu gospodarki obiegu zamkniętego a potencjał konkurencyjności przedsiębiorstw ROZDZIAŁ IV. Znaczenie innowacji we współczesnych modelach biznesowych ROZDZIAŁ V. Budowanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw przy wykorzystaniu nowych technologii ROZDZIAŁ VI. Informatyzacja procesów zarządzania projektami w organizacjach pozarządowych w Polsce ROZDZIAŁ VII. Innowacyjne rozwiązania technologiczne w procesie wdrażania tłumaczenia maszynowego w sektorze usług ROZDZIAŁ VIII. Modele e-biznesowe start-upów sektora FinTech w Polsce ROZDZIAŁ IX. Ocena skutków ekonomicznych robotyzacji na przykładzie sklepów samoobsługowych ROZDZIAŁ X. Wykorzystanie rynku e-commerce i chińskich platform społecznościowych w handlu sztuką ROZDZIAŁ XI. Ponowne wykorzystanie baterii pojazdów elektrycznych jako sposób na popularyzację koncepcji gospodarki o obiegu zamkniętym - studium przypadku ROZDZIAŁ XII. Behawioralne skłonności inwestorów giełdowych na przykładzie indeksu mWIG40 notowanego na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych ROZDZIAŁ XIII. Sieci pracownicze jako narzędzie wsparcia różnorodności i inkluzji w organizacji ROZDZIAŁ XIV. Skuteczność różnych technik burzy mózgów w zarządzaniu organizacjami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.1 Kurs walutowy w gospodarce rynkowej: Zmiany kursu walut a reakcje uczestników rynku; Przykłady zadań wymagających oszacowania aprecjacji/deprecjacji walut. R.2 Rynek walut zagranicznych: Ch-ka rynku walutowego; Uwagi dotyczące techniki notowań kursów wymiany walut; Przekształcanie notowań kursów walut. Przykłady arbitrażu walutowego. R.3 Kontrakty walutowe futures i opcje walutowe: Cechy kontraktów futures i opcji; Wyznaczanie ceny europejskiej opcji walutowej; Problemy (sytuacje) decyzyjne związane z wykorzystaniem kontraktów futures i opcji walutowych; Przykłady zadań wymagających oszacowania rentowności kontraktów futures i opcji walutowych. R.4 Zmiany kursów walutowych na rynkach kasowych i ter minowych: Uwagi metodyczne dot. współzależności kursów walut, stóp procentowych i inflacji; Parytet siły nabywczej; Problemy związane z relacjami parytetu kursów walutowych; Przykłady zadań wymagających zastosowań relacji parytetowych. R.5 Ryzyko kursowe w zarządzaniu finansami przedsiębiorstwa: Formy ryzyka kursowego- sposoby pomiaru i kontroli; Strategie kontroli ryzyka kursowego; Dylematy działalności osłonowej (osłaniać czy nie osłaniać transakcji/operacji zagranicznych) Przykłady zadań z zakresu zarządzania ryzykiem kursowym. R.6 Ryzyko kursowe konwersji (przeliczenia) w sprawo zdaniach finansowych: Praktyka księgowa a ryzyko konwersji; Problemy metodyczne przy wycenie ryzyka konwersji; Przykłady zadań z zakresu wyceny ryzyka konwersji R.7 Ryzyko transakcyjne. Pomiar i metody osłony (hedging): Kwantyfikacja i ograniczanie ryzyka transakcyjnego; Przykłady kalkulacji ryzyka transakcyjnego i zastosowania technik osłony w rozliczeniach bieżących. R.8 Zarządzanie ryzykiem ekonomicznym (operacyjnym). Metody wyceny: Identyfikacja i sposoby redukcji ryzyka operacyjnego; Przykłady zadań z rozwiązaniami. R.9 Polityka krótkookresowego finansowania zagraniczne go firmy: Uwagi dot. bieżącego finansowania; Problemy decyzyjne; Przykłady zadań z zakresu polityki kredytowej. R.10 Finansowanie bieżących transakcji handlu zagranicznego: Instrumenty krótkookresowego finansowania obrotów zagranicznych; Przykłady zadań z rozwiązaniami R.11 Kapitał obrotowy i bieżąca polityka kredytowa: Specyfika zarządzania kapitałem obrotowym w przedsiębiorstwie międzynarodowym; Problemy decyzyjne; Przykłady zadań z rozwiązaniami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.14/.17 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Przesłanki wdrażania koncepcji marketingu opartego na wiedzy w zarządzaniu jednostką samorządu terytorialnego; Relacyjne przesłanki tworzenia megaproduktu terytorialnego; Metody badań marketingowych dotyczących interesariuszy w marketingu terytorialnym; Możliwości wykorzystania Internetu w promocji jednostek terytorialnych; Instytucje regionalnego systemu innowacji a marketing terytorialny; Orkiestracja innowacyjnych sieci przedsiębiorstw; Rozwiązania teleinformatyczne służące do komunikacji i współpracy wielko¸ polskich podmiotów ekonomii społecznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: CZĘŚĆ I. Globalne i instytucjonalne uwarunkowania współistnienia sektora publicznego i prywatnego: Nowa rola państwa w świecie globalnej finansjalizacji; Sektory własności a równowaga instytucjonalna; Efektywność i konkurencyjność instytucji publicznych w świetle nowej filozofii zarządzania; Wpływ wydatków publicznych na inwestycje sektora prywatnego; Adaptacja podejścia zasobowego w teorii zarządzania publicznego; Robotnicze wizje gospodarki dobrze urządzonej w okresie przełomu ustrojowego i pierwszej dekadzie transformacji w Polsce; Struktura własności w polskim sektorze przedsiębiorstw; Źródła danych do podejmowania decyzji a zarządzanie jakością. CZĘŚĆ II. Doświadczenia międzynarodowe współistnienia sektora publicznego i prywatnego: Relacje sektorowe – doświadczenia wschodnioazjatyckie - w warunkach przyspieszonego rozwoju gospodarczego; Możliwości wykorzystania dla potrzeb polskiej gospodarki doświadczeń z procesów industrializacji Korei Południowej, ze szczególnym uwzględnieniem współpracy sektora publicznego i prywatnego; Usługi pożytku publicznego – doświadczenia europejskie. CZĘŚĆ III. Zagadnienia społeczne w relacjach sektora publicznego i prywatnego: Uwarunkowania funkcjonowania modeli biznesu w przedsiębiorstwach społecznych; Rola zaufania w koprodukcji usług społecznych; Partycypacja pracownicza jako instrument kształtowania kapitału ludzkiego przedsiębiorstw; Zastosowanie nowatorskich instrumentów partycypacji społecznej w zarządzaniu publicznym; Zasady określania wynagrodzenia z tytułu służebności przesyłu w praktyce orzeczniczej. CZĘŚĆ IV. Partnerstwo w relacjach sektora publicznego i prywatnego: Między PPP a prywatyzacją. Ustawowe granice partnerstwa publiczno-prywatnego; Efektywne wdrożenie partnerstwa publiczno-prywatnego w Polsce; Aspekty prawne i ekonomiczne; Publiczne i prywatne koszty leczenia chorób na przykładzie chorób przewlekłych. CZĘŚĆ V. Finanse publiczne i ich skutki makroekonomiczne: Biflacja. Zderzenie się publicznego i prywatnego sektora gospodarki; Rządowa procedura budżetowa a jej „oddziaływanie” na gospodarkę; Zagadnienia prawne; Luka podatkowa w Polsce w podatku VAT w latach 2005-2016 a podjęte działania zaradcze; Niska emisja to przede wszystkim problem finansowy. CZĘŚĆ VI. Problemy rozwoju regionalnego i lokalnego: Przestrzeń publiczna – dobro publiczne, wspólne czy społeczne? Modele współpracy w gospodarowaniu przestrzenią miast; Społeczno-ekonomiczne i prawne przesłanki stymulowania rozwoju lokalnego; Regionalne aspekty interwencjonizmu proinnowacyjnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Zmieniająca się istota biznesu międzynarodowego. Podstawowe pojęcia, 2.Teorie biznesu międzynarodowego, 3.Niepewność w międzynarodowym otoczeniu przedsiębiorstw, 4.Międzynarodowe regulacje handlu światowego, 5.Przem,iany w korporacjach transnarodowych, 6.Międzyanrodwe sieci przedsiębiorstw handlowych, 7.Przedsiębiorstwa wirtualne, 8.Małe i średnie przedsiębiorstwa, 9.Podmioty z udziałem kapitału zagranicznego, 10.Zarządzanie międzynarodowe, 11. B+R. Produkcja międzynarodowa (rozwój technologii i produkcja międzynarodowa), 12.Marketing na rynkach zagranicznych, 13.Logistyka międzynarodowa, 14.Finansowanie w biznesie międzynarodowym, 15.Ryzyko kursowe w działalności gospodarczej i metody jego minimalizowania - zarządzanie przepływami środków walutowych w firmie międzynarodowej, 16.Euro jako katalizator rozwoju, 17.Międzyanrodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Zarządzanie wiedzą jako strategiczne wyzwanie dla działu zasobów ludzkich 1. Zmiany w świecie biznesu wymuszające zarządzanie wiedzą, 2. Awans działu kadr za szczebla operacyjnego na strategiczny, 3. Jak wykształcić kulturą podporządkowaną wiedzy. Cz. II Budowanie kultury podporządkowanej wiedzy: 4. Struktura, funkcje i zakres obowiązków w kulturze podporządkowanej wiedzy, 5. Rola działu zasobów ludzkich w budowaniu kultury podporządkowanej wiedzy, 6. Nauka od nowa, 7. Co motywuje pracowników umysłowych do nauki?, 8. Nauka i praca we wspólnotach praktyków. Cz. III Zwiększenie umiejętności i wiarygodności działu zasobów ludzkich w zakresie zarządzania wiedzą: 9. Dostosowanie zarządzania zasobami ludzkimi do zarządzania wiedzą, 10. Dowiedz się, co wiesz: język i narzędzia do tworzenia mapy wiedzy, 11. Kompletowanie własnego zestawu narzędzi zarządzania wiedzą, 12. Jak mądrze wykorzystać technologię
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorczość w XXI wieku / Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie)
1. Lojalność klienta firmy usługowej; 2. Budowanie długookresowych rentownych relacji firmy usługowej z klientami w oparciu o informacje i wiedze o kliencie; 3. Procesowe podejście do logistyki w łańcuchach dostaw firm usługowych; 4. Wykorzystanie informacji o lojalnych klientach i relacjach z nimi w zarządzaniu logistyką firmy usługowej- wyniki badań empirycznych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Podstawy logistyki / Stanisław Krawczyk. - Wyd. 2 zm. i poszerz. (dodruk) - Warszawa : CeDeWu, 2021 - 605 s. : b. ; 24 cm.
Wstęp; Rozdział 1. Pojęcie logistyki - wprowadzenie 1.1. Etymologia pojęcia „logistyka" 1.2. Wprowadzenie terminu logistyka do gospodarki cywilnej 1.3. Ewaluacja domeny pojęcia „logistyka" - etapy i wybrane definicje 1.4. Logistyka jako koordynacja procesów 1.5. Logistyka w naukach o zarządzaniu Rozdział 2. Teoria koordynacji 2.1. Podstawy tworzenia teorii 2.2. Formalne wymagania wobec teorii 2.3. Wymagania dobrego definiowania pojęć 2.4. Teoria w odniesieniu do świata realnego 2.5. Zasady tworzenia teorii 2.6. Domena teorii koordynacji - obiekty 2.7. Grupa obiektów 2.8. System 2.9. Zmienność obiektu - proces zmian 2.10. Działania 2.11. Transformacja, transfer, zatrzymanie w miejscu 2.12. Relacje między działaniami 2.13. Zależności między działaniami określone przez transfer wyniku 2.14. Proces przejmowania wyniku 2.15. Prezentacja zapisu procesu 2.16. System wykonawczy procesu 2.17. Prezentacja graficzna procesu 2.18. Zarządzanie procesem 2.19. Procesy niezależne i zależne 2.20. Wartościowanie procesu 2.21. Interpretacje pojęcia koordynacja Rozdział 3. Koordynacja procesów w praktyce 3.1. Identyfikacja procesu 3.2. Analiza strukturalna procesu 3.3. Tworzenie mapy procesu 3.4. Grupowanie działań w skoordynowany proces Rozdział 4. Informacja i komunikacja w koordynacji procesów 4.1. Informacja 4.2. Aspekt syntaktyczny 4.3. Aspekt semantyczny 4.4. Aspekt pragmatyczny 4.5. Komunikacja 4.6. System komunikacji Rozdział 5. Przedsiębiorstwo 5.1. Definicja przedsiębiorstwa jako podmiotu biznesowego 5.2. Przedsiębiorstwo jako obiekt 5.3. Potencjał przedsiębiorstwa 5.4. Przedsiębiorstwo jako podmiot gospodarczy 5.5. Cele i zadania zarządzania przedsiębiorstwem 5.6. Przedsiębiorstwo jako system 5.7. Kategorie przedsiębiorstw 5.8. Powiązania między przedsiębiorstwami 5.9. Powiązania z poziomu zarządzania 5.10. Koordynacja działań wewnątrz przedsiębiorstwa 5.11. Koordynacja działań między przedsiębiorstwami 5.12. Kooperacja 5.13. Powiązania prawno-biznesowe 5.14. Powiązania tworzące sieci przedsiębiorstw 5.15. Sieci przedsiębiorstw Rozdział 6. Działalność przedsiębiorstwa produkcyjnego - orientacja procesowa 6.1. Istota działalności przedsiębiorstwa produkcyjnego 6.2. Produkcja z punktu widzenia tworzenia i dystrybucji produktów 6.3. Strategie produkcyjne 6.4. Orientacja procesowa w działalności przedsiębiorstwa produkcyjnego 6.5. Poziom operacyjny 6.6. Segmenty procesowe w działalności przedsiębiorstwa produkcyjnego 6.7. Koordynacja w transferach między dostawcami i odbiorcami Rozdział 7. System logistyczny przedsiębiorstwa produkcyjnego 7.1. Infrastruktura techniczna systemu logistycznego w przedsiębiorstwie 7.2. Magazyny 7.3. Magazyny w przedsiębiorstwie produkcyjnym 7.4. Zadania magazynów 7.5. Wyposażenie magazynu 7.6. Transport wewnętrzny 7.7. Przesłanki doboru środków transportu wewnętrznego 7.8. Zarządzanie magazynem - Warehouse Management System 7.9. Infrastruktura transportowa w przedsiębiorstwie 7.10. Ogólnodostępne systemy logistyczne 7.11. Infrastruktura telekomunikacyjna Rozdział 8. Planowanie produkcji 8.1. Istota planowania 8.2. Planowanie produkcji 8.3. Pozyskiwanie informacji dla planowania produkcji 8.4. Modele przepływów produkcyjnych Rozdział 9. Zadania zaopatrzenia. Klasyfikacje surowców 9.1. Zaopatrzenie w przedsiębiorstwie produkcyjnym 9.2. Baza wiedzy działu zaopatrzenia 9.3. Decyzje strategiczne w zaopatrzeniu 9.4. Scenariusz tworzenia strategii zaopatrzeniowej 9.5. Klasyfikacja surowców ze względu na ważność dla produkcji i dostępność nabywania 9.6. Wybór dostawcy 9.7. Relacje dostawca - odbiorca 9.8. Zakres zadań menedżerskich i operacyjnych zaopatrzenia 9.9. Klasyfikacje operacyjne produktów i materiałów wspomagające planowanie zakupów Rozdział 10. Polityki utrzymywania zapasów 10.1. Zapasy - definicje 10.2. Zapasy surowcowe (materiałów produkcyjnych) 10.3. Przesłanki ekonomiczne planowania wielkości dostaw 10.4. Parametry sterowania zapasami surowcowymi 10.5. Ekonomiczna partia zamówienia 10.6. Wielkość partii uzupełniającej wyznaczonej na podstawie parametrów ekonomicznych 10.7. Polityki utrzymywania zapasów surowcowych 10.8. Uzupełnienia skoordynowane (dla grup surowców) 10.9. Praktyka składania zamówień Rozdział 11. Proces obsługi zamówień u dostawców 11.1. Założenia operacyjne procesu składania zamówień u dostawców 11.2. Podprocesy obsługi zamówienia 11.3. Uzgodnienia logistyczne z dostawcami 11.4. Zamówienia z punktu widzenia dostawcy 11.5. Procedury operacyjne w zadaniach logistycznych zaopatrzenia 11.6. Ocena dostawcy Rozdział 12. Warianty organizacji dostaw 12.1. Kryteria logistyczne w procesie transportowym 12.2. Warianty dostaw od jednego dostawcy 12.3. Organizacja dostaw od wielu dostawców 12.4. Znaczenie czasu w realizacji dostaw 12.5. Warunki dobrej organizacji dostaw Rozdział 13. Obsługa logistyczna produkcji 13.1. Organizacja magazynu wejściowego 13.2. Proces przepływu produktów przez magazyn wejściowy 13.3. Identyfikacja i monitorowanie zapasów 13.4. Przesłanki obsługi stanowisk produkcyjnych - dostawy z magazynu 13.5. KANBAN - idea koncepcji 13.6. Supermarket - kanban magazynowy 13.7. Sterowanie przepływami między stanowiskami produkcyjnymi - kanban produkcyjny i transportowy 13.8. Reguły kanbanu 13.9. Kanban zewnętrzny Rozdział 14. Dystrybucja. Systemy magazynów dystrybucyjnych 14.1. Idea dystrybucji - podstawowe pojęcia 14.2. Strategie dystrybucji 14.3. Dystrybucja bezpośrednia i z pośrednikami 14.4. System dystrybucji wewnętrznej 14.5. Dystrybucja zewnętrzna. Powiązanie dystrybucji wewnętrznej i zewnętrznej 14.6. Dystrybucja z wielu miejsc produkcji 14.7. Dystrybucja do jednostek handlowych 14.8. Dystrybutorzy jako pośrednicy handlow Rozdział 15. Planowanie i proces obsługi dostaw dystrybucyjnych 15.1. Współpraca producenta i jednostek handlowych w planowaniu i realizacji dystrybucji 15.2. Koncepcja Efektywnej Obsługi Klienta (ECR) 15.3. Planowanie dystrybucji 15.4. Proces obsługi zamówienia klienta - poziom operacyjny 15.5. Warianty dostaw produktów do klientów 15.6. Techniki przygotowania wysyłek w magazynie dystrybutora 15.7. Metody dokonywania kompletacji 15.8. Podział i grupowanie zleceń kompletacji 15.9. Organizacja wydań z magazynu dystrybutora 15.10. Węzły kompletacji - cross-docking 15.11. Dystrybucja przez węzły konsolidacji - scalanie dostaw w tranzycie (merge-in-transit) Rozdział 16. Usługi logistyczne 16.1. Specyfika usługi 16.2. Zaangażowanie stron w realizację usługi 16.3. Różnica między produkcją a usługą 16.4. Definicja usługi logistycznej 16.5. Usługa logistyczna z pozycji wykonawcy usługi 16.6. Usługi transportowe 16.7. Usługi magazynowe 16.8. Magazyny kontraktowe 16.9. Centra logistyczne 16.10. Usługodawcy i ich zakresy ofertowe 16.11. Poprawność i miary wykonania usługi Rozdział 17. Usługi logistyczne świadczone przez operatora logistycznego 17.1. Operator logistyczny 17.2. Kategorie operatorów logistycznych 17.3. Planowanie działalności operatora logistycznego 17.4. Flow Logistics 17.5. Logistyka kontraktowa 17.6. Wybór operatora logistycznego 17.7. Łańcuch transportowy 17.8. Sieć transportowa 17.9. Planowanie tras przewozów; Zakończenie; Bibliografia; Spis rysunków; Spis tabel.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Menedżera i Służby Pracowniczej ; Zeszyt 53/97)
Wstęp; 1. Jakość życia a jakość wyrobów i usług; 2. Jakość wyrobów i usług w świetle norm ISO 9000; 3. Podstawy prawne systemu badań i certyfikacji w Polsce; 4. Koszty jakości; 5. Dokumentacja systemu jakości; 6. Narzędzia, metody i techniki zarządzania jakością; 7. Wprowadzenie do SPC (Statistical Process Control); 8. Komputerowe wspomaganie w systemie zapewniania jakości; 9. Audit jakości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej