Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(58)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(58)
Publikacje fachowe
(17)
E-booki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(48)
tylko na miejscu
(19)
Placówka
Wypożyczalnia
(48)
Czytelnia
(19)
Autor
Thomson Laura
(3)
Welling Luke
(3)
Dobrzański Jarosław
(2)
Gonera Paweł
(2)
Górczyński Robert
(2)
Masłowski Krzysztof
(2)
Meryk Radosław
(2)
Rajca Piotr (1970- )
(2)
Sikorski Witold
(2)
Włodarz Marek
(2)
Abdulezer Loren
(1)
Aho Alfred V
(1)
Arent Michał
(1)
Arundel John
(1)
Biernat Marcin
(1)
Bogusławska Katarzyna
(1)
Boorshtein Marc
(1)
Braun-Gałkowska Maria
(1)
Burns Brendan (1976- )
(1)
Busch David D
(1)
Bąbol Krzysztof
(1)
Cassel Paul
(1)
Chrabański Karol
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Comer Douglas E
(1)
Domingus Justin
(1)
Dąbrowski Włodzimierz
(1)
Evenson Lachlan
(1)
Filar Ewa
(1)
Freeman Eric (1965- )
(1)
Gallagher Simon
(1)
Gamma Erich
(1)
Gugger Sylvain
(1)
Gwioździk Elżbieta
(1)
Hamilton Dennis
(1)
Helm Richard
(1)
Howard Jeremy
(1)
Imlay John P
(1)
Janca Tanya
(1)
Janusz Jacek
(1)
Jaskulski Andrzej
(1)
Johnson Ralph E. (1955- )
(1)
Jones Nora
(1)
Józefowska Joanna
(1)
Kaczmarek Daniel
(1)
Kamiński Bogdan
(1)
Karbowski Marcin
(1)
Keeling Michael
(1)
Kenan Kevin
(1)
Kobyliński Andrzej
(1)
Kopertowska Mirosława
(1)
Koronkiewicz Paweł (1973- )
(1)
Kostka-Bochenek Aleksandra
(1)
Koszykowski Marek
(1)
Kowalczyk Grzegorz (informatyka)
(1)
Krawiec Stanisław
(1)
Król Marek (1965- )
(1)
Kuchta Jarosław
(1)
Kurylak Witold
(1)
Lachowski Lech
(1)
Lam Monica S
(1)
Lane David
(1)
Lewandowski Tomasz
(1)
Luszniewicz Andrzej (1930- )
(1)
Madej Tomasz
(1)
Mendrala Danuta
(1)
Mendys Wacław
(1)
Mrugalski Jakub
(1)
Orłowski Karol
(1)
Palmer Pamela (1964- )
(1)
Pamuła Teresa
(1)
Podgórski Jarosław
(1)
Robson Elisabeth (programistka)
(1)
Rogulska Magdalena (informatyk)
(1)
Rogulski Mariusz
(1)
Romanek Arkadiusz
(1)
Rosenthal Casey
(1)
Sethi Ravi
(1)
Shinder Debra Littlejohn
(1)
Siemieniecka Dorota
(1)
Siemińska-Łosko Agnieszka
(1)
Sieńczyło-Chlabicz Joanna (1965- )
(1)
Simon Jinjer
(1)
Skrzypek Jerzy
(1)
Smyrnova-Trybulska Eugenia
(1)
Sommerville Ian (1951- )
(1)
Srokosz Witold
(1)
Stecyk Adam
(1)
Steinhart Jonathan E
(1)
Stoneman Elton
(1)
Strebel Dave
(1)
Subieta Kazimierz
(1)
Suma Łukasz
(1)
Surovich Scott
(1)
Szeliga Marcin
(1)
Słaby Teresa (1947- )
(1)
Tittel Ed
(1)
Trembowiecki Aleksander
(1)
Ulfik Iwona
(1)
Ullman Jeffrey D. (1942- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(35)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(60)
Język
polski
(60)
Temat
Programy komputerowe
(43)
Programowanie (informatyka)
(7)
Komputery
(6)
Sieć komputerowa
(6)
Baza danych
(5)
Baza danych relacyjna
(5)
Programy graficzne
(5)
Kubernetes (program komputerowy)
(4)
MySQL
(4)
Przestępstwo komputerowe
(4)
Excel
(3)
Gospodarka elektroniczna
(3)
Grafika komputerowa
(3)
Internet
(3)
Języki programowania
(3)
Programowanie obiektowe
(3)
Strony WWW
(3)
Edytorstwo
(2)
Kontener (struktura danych)
(2)
PHP
(2)
Programowanie (informat.)
(2)
Programy wydawnicze
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Statgraphics (program komputerowy)
(2)
Statystyka
(2)
Systemy informatyczne
(2)
Szyfry
(2)
Wirusy komputerowe
(2)
Wzorzec projektowy (informatyka)
(2)
Access
(1)
Aplikacja internetowa
(1)
Architektura oprogramowania
(1)
Arkusz kalkulacyjny
(1)
Arkusze kalkulacyjne
(1)
Aukcja internetowa
(1)
AutoCAD
(1)
Autorskie prawa osobiste
(1)
Awaria techniczna
(1)
Banki
(1)
Bezpieczeństwo informacyjne
(1)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(1)
Biblioteki
(1)
Biblioteki wirtualne
(1)
Biurowość
(1)
Budowa i konstrukcje
(1)
CorelDRAW
(1)
Creative Suite
(1)
DDD
(1)
Deep learning
(1)
Delphi
(1)
DevOps (informatyka)
(1)
Docker (oprogramowanie)
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Drukarstwo
(1)
Dziecko
(1)
Dzieła osierocone
(1)
Ekonomia
(1)
FTP
(1)
Fotografia
(1)
Fotografia cyfrowa
(1)
Gry komputerowe
(1)
InDesign
(1)
Inteligencja sztuczna
(1)
Jakość
(1)
Kompilatory (programy komputerowe)
(1)
Komputer
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Linux
(1)
Management Science America
(1)
MySQL (program komputerowy)
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie on-line
(1)
Normy ISO 9000
(1)
Obsługa i eksploatacja
(1)
OpenOffice 2
(1)
Oprogramowanie open source
(1)
PHP (język programowania)
(1)
PageMaker
(1)
Patenty
(1)
Photoshop
(1)
Plagiat
(1)
Planowanie a programy komputerowe
(1)
Poczta elektroniczna
(1)
Podpis elektroniczny
(1)
PowerPoint
(1)
Prawo autorskie
(1)
Prezentacje i wystąpienia
(1)
Prezentacje multimedialne
(1)
Programy telewizyjne
(1)
Projektowanie
(1)
Projektowanie stron WWW
(1)
Projektowanie wspomagane komputerowo
(1)
Protokół (informat.)
(1)
Przedsiębiorstwo produkcyjne
(1)
Przemoc
(1)
Przetwarzanie obrazów
(1)
Przetwarzanie rozproszone
(1)
Przetwarzanie w chmurze
(1)
Reklama internetowa
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(18)
Poradnik
(4)
Opracowanie
(3)
Praca zbiorowa
(1)
Programy komputerowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(19)
Inżynieria i technika
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Matematyka
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
60 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Podręczniki Akademicki / edytor Leonard Bolc ; T.20)
1. Przedmiot inżynierii oprogramowania, 2. Faza strategiczna, 3. Faza określania wymagań, 4. Faza analizy, 5. Faza projektowania, 6. Projektowanie aplikacji internetowych, 7. Systemy klasy B2B i B2C, 8. Faza implementacji, 9. Instalacja i konserwacja oprogramowania. Narzędzia CASE, 10. Weryfikacja i atestowanie oprogramowania, 11. Jakość oprogramowania, 12. Miary oprogramowania, 13. Zarządzanie przedsięwzięciem programistycznym (1), 14. Zarządzanie przedsięwzięciem programistycznym (2), 15. Zarządzanie konfiguracją i wersjami oprogramowania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
CZ.I System operacyjny Windows 2000 (98,95), programy serwisowe, najpopularniejsze usługi Internetu, Cz.II Tworzenie oraz edycja dokumentu w edytorze tekstów MS Word 2000, Cz.III Praktyczne zastosowanie Arkusza kalk ulacyjnego MS Excel 2000, Cz.IV Przygotowanie prezentacji w MS Power Point
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
W „Pracach Instytutu Elektrotechniki” publikowane są oryginalne artykuły naukowe, prace przeglądowe, prace habilitacyjne i skrócone prace doktorskie z zakresu szeroko pojętej elektrotechniki. Czasopismo ukazuje się nieprzerwanie od 1951 roku. Początkowo zawierało artykuły oparte na wykonanych w Instytucie Elektrotechniki badaniach tak teoretycznych jak i doświadczalnych. Obecnie na łamach "Prac IEL" bardzo często goszczą autorzy spoza Instytutu – z kraju i zagranicy. Wszystkie artykuły naukowe zgłoszone do publikacji w czasopiśmie były zawsze recenzowane.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zawieranie umów przez Internet, 2. Podpis elektroniczny, 3. Świadczenie usług drogą elektroniczną, 4. Uprawnienia konsumentów przy zawieraniu umów za pośrednictwem Internetu, 5. Aukcje internetowe - wybrane zagadnienia prawne, 6. Płatność w Internecie, 7. Reklama w Internecie, 8. Ochrona znaków towarowych w Internecie, 9. Prawa autorskie do programu komputerowego, 10. Ochrona baz danych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Prawo autorskie: Ogólna charakterystyka prawa autorskiego i praw pokrewnych; Utwór jako przedmiot prawa autorskiego; Podmiot prawa autorskiego; Rodzaje utworów; Autorskie prawa majątkowe; Dozwolony użytek osobisty i publiczny; Utwory osierocone; Organizacje zbiorowego zarządzania prawami autorskimi lub prawami pokrewnymi; Umowy prawnoautorskie; Autorskie prawa osobiste; Plagiat; Odpowiedzialność cywilna z tytułu naruszenia autorskich prawa majątkowych i osobistych; Odpowiedzialność karna; Utwory audiowizualne i programy komputerowe; Ochrona wizerunku i adresata korespondencji; Prawa pokrewne; Prawa autorskie w Internecie; Ochrona baz danych 2. Prawo własności przemysłowej: Źródła prawa własności przemysłowej; Prawo patentowe; Prawo znaków towarowych; Prawo wzorów przemysłowych; Oznaczenia geograficzne; Wzory użytkowe; Topografie układów scalonych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347.7 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Podziękowania; Wstęp; Wprowadzenie; 1. Język wewnętrzny komputerów; 2. Układy kombinacyjne; 3. Układy sekwencyjne; 4. Anatomia komputera; 5. Architektura komputera; 6. Analiza komunikacji; 7. Organizacji danych; 8. Przetwarzanie języka; 9. Przeglądarki internetowe; 10. Programowanie aplikacyjne i systemowe;; 11. Skróty i przybliżenia; 12. Zakleszczenia i wyścigi; 13. Bezpieczeństwo; 14. Sztuczna inteligencja; 15. Świat realny; Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Sieci komputerowe i intersieci / Douglas E. Comer. - Wyd.3 zm. i rozsz. - Warszawa : Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, 2001. - 746, [1] s. : rys. ; 25 cm.
1. Wstęp, 2. Motywy i narzędzia, 3. Programowanie sieciowe i użytkowe. Cz. I Transmisja danych : 4. Ośrodki transmisji, 5. Lokalna komunikacja asynchroniczna (RS-232), 6. Komunikacja na duże odległości (fale nośne, modulacja i modemy), Cz. II Transmisja pakietów : 7. Pakiety, ramki i wykrywanie błędów, 8.Technika LAN i typologia sieci, 9. Adresy sprzętowe i identyfikacja typów ramek, 10. Okablowanie sieci LAN, typologia fizyczna i interfejsy, 11. Rozszerzanie sieci lokalnych : modemy optyczne, wzmacniaki, mosty i przełączniki, 12. Dalekosiężne łącza cyfrowe, 13. Techniki WAN i wyznaczanie tras, 14. Połączenia w sieciach ATM, 15. Właśćciele sieci, model usług i wydajność, 16. Protokoły i podział na warstwy. Cz. III Praca w intersieciach ; 17 Intersieci : pojęcia, architektura i protokoły, 18. IP : adresy w protokole intersieci, 19. Odwzorowywanie adresów protokołowych (ARP), 20. Datagramy IP i ich przekazywanie, 21. Kapsułkowanie IP, fragmentacja i składnie pakietów, 22. Przyszłość protokołu IP (Ipv6), 23. Mechanizm powiadamiania o błędach ICMP, 24. TCP : usługa niezawodnego przesyłania, 25. Wyznaczanie tras w Internecie. Cz. IV Programy sieciowe : 26. Model klient-serwer, 27. Interfejs gniazd, 28. Przykład klienta i serwera, 29. Nazywanie za pomocą systemu DNS, 30. Poczta elektroniczna i jej przesyłanie, 31. Przesyłanie i dostęp do odległych plików, 32. Strony i przeglądarki www, 33. Techniki tworzenia dynamicznych dokumentów www (CGI, ASP, JSP, PHP, coldFusion), 34. Technika dokumentów aktywnych www (Java i JavaScript), 35. RPC i oprogramowanie pośredniczące, 36. Zarządzanie siecią (SNMP), 37. Bezpieczeństwo w sieci, 38.Inicjowanie (konfiguracja)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Badanie statystyczne, Diagnostyka struktury zjawisk masowych; Diagnostyka współzależności zjawisk masowych Diagnostyka dynamiki zjawisk masowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 311 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 311 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Statystyka z komputerem : Statgraphics, wersja 5 i 6 / Jarosław Podgórski. - Wyd. 3 popr. - Warszawa : MIKOM, 1996. - 300 s. : tab., wykr. ; 24 cm.
Podstawowe wiadomości o pakiecie. Zasady obsługi pakietu - wersja 5. Zasady obsługi pakietu - wersja 6. Metody opisu statystycznego - descriptive methods. Estymacja i testowanie hipotez statystycznych - estymation and testing. Funkcje rozkładów zmiennych - dystribution funktions. Wstępna analiza danych - exploratory data analysis. Analiza wariancji - Analysis of variance. Analiza regresji - Regression analysis. Analiza szeregów czasowych - Time series procedures. Analiza danych jakościowych - Categorical data analysis. Dodatek 1. Komunikaty o błędach. Dodatek 2. Operatory strategiczne. Dodatek 3. Procedura oblicznia wyrażeń. Dodatek 4. Funkcje rozkładów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 311 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp, 1. Organizacja pracy organizacji wytwarzających oprogramowania w oparciu o normy serii ISO, 2. Terminologia, 3. Normy ISO serii 9000.Rodzaje.Struktura, 4. Uszczegółowienie wybranych procesów dla organizacji wytwarzającej oprogrammowanie, 5. Przykład systemu zarządzania jakością dla organizacji wytwarzającej oprogramowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Natłok informacji (kłamstwa, kłamstwa i statystyka): 1. Szukanie potrzebnych informacji: magia wyszukiwarek internetowych, 2. Alternatywne źródła informacji, 3. Cenzura informacji (my wiemy, co jest dla ciebie najlepsze), 4. Haktywizm: aktywizm online, 5. Gdzie są hakerzy. Cz. II Niebezpieczeństwa w Internecie: 7. Wirusy i robaki, 8. Konie trojańskie: uważaj na tych, którzy wręczają prezenty, 9. Oszustwa w Internecie, 10. Tropiciele internetowi. Cz. III Łamanie zabezpieczeń i włamywanie się do komputerów: 11. Sondowanie celu, 12. Włamanie, 13. Penetracja. Cz. IV Jak się zabezpieczyć? : 14. Komputery w zasięgu ręki, 15. Ochrona danych i prywatności, 16. Walka ze spamem, 17. Pluskwy internetowa, oprogramowanie adware i spyware oraz rekalmy pop-up. Cz. V Ochrona komputerów : 18. Zapory firewall, system wykrywania intruzów i komputery-wabiki, 19. Śledztwa komputerowe: odtwarzanie i usuwanie danych, 20. Ochrona komputerów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
1. Multimedia w pracy dydaktycznej i innowacyjnej nauczyciela, 2. Adobe Photoshop - wybrane narzędzia i funkcje programu, 3. Adobe Photoshop - praktyczne zastosowania, 4. Podstawowe pojęcia cyfrowego wideo, 5. Windows Movie Maker - opis funkcji programu, 6. Windows Movie Maker - praktyczne zastosowanie programu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wartość systemów e-learningowych w podmiotach edukacyjnych / Adam Stecyk. - Warszawa : Difin , 2013. - 263, [1] s. : rys., tab., wykr. ; 24 cm.
1. Charakterystyka systemowego podejścia do e-learningu; 2. Metody definiowania wartości w systemach e-learningowych; 3. Główne procesy wartościotwórcze w organizacji edukacyjnej; 4. Metody pomiaru wartości w organizacji edukacyjnej; 5. Tendencje rozwojowe systemów e-learningowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
CZĘŚĆ I. ZNACZENIE JAKOŚCI OPROGRAMOWANIA. 1. Wyjaśnienia wstępne. 1.1. Jakość oprogramowania czy jakość systemów? 1.2. Od pomyłki do katastrofy. 2. Znaczenie jakości systemów informatycznych. 2.1. Jakość systemów informatycznych w naszym życiu. 2.2. Nagłośnione skutki błędów oprogramowania. 2.3. Skala problemu. 3. Studium przypadku – Therac-25. 3.1. Geneza i budowa systemów Therac. 3.2. Przebieg wypadków. 3.3. Ustalenia powypadkowe. CZĘŚĆ II. PODSTAWOWE POJĘCIA I PROBLEMY JAKOŚCI. 4. Definicje jakości oprogramowania. 4.1. Definicje jakości oprogramowania według IEEE. 4.2. Różne spojrzenia na jakość oprogramowania. 5. Składowe jakości. 5.1. Funkcjonalność. 5.2. Wiarygodność. 5.3. Wydajność. 5.4. Elastyczność. 5.5. Użyteczność. 5.6. Łatwość pielęgnacji (utrzymania). 5.7. Inne atrybuty jakości. 6. Drzewo jakości. 6.1. Wagi atrybutów. 6.2. Co to są metryki i miary jakości? 6.3. Skalowanie i normalizacja miar. 6.4. Problemy pomiarów jakości. 6.5. Problemy oceny jakości oprogramowania. 7. Podstawy zarządzania ryzykiem. 7.1. Definicja ryzyka. 7.2. Minimalizacja ryzyka. CZĘŚĆ III. JAKOŚĆ W UJĘCIU KLASYCZNYM. 8. Jakość w cyklu życia oprogramowania. 8.1. Opłacalność jakości oprogramowania. 8.2. Ewolucja podejścia do jakości w procesie wytwarzania. 8.3. Zapewnienie jakości oprogramowania (SQA). 8.4. Zarządzanie jakością – tło historyczne. 8.5. Kompleksowe zarządzanie jakością (TQM). 9. Klasyczne modele procesu programowego. 9.1. Tradycyjny model kaskadowy. 9.2. Model klasyczny z prototypowaniem. 9.3. Model iteracyjno-inkrementacyjny. 9.4. Model spiralny. 9.5. Model V. 9.6. Wielofazowy model RUP. 9.7. Podsumowanie metodyk klasycznych. 10. Wybrane klasyczne modele jakości. 10.1. Model McCalla. 10.2. Model Boehma. 10.3. Model FURPS. 10.4. Model Dromeya. 10.5. Model ISO/IEC 9126. 10.6. Model SQuaRE. CZĘŚĆ IV. POMIARY JAKOŚCI. 11. Pomiary i metryki w inżynierii oprogramowania. 11.1. Wiadomości podstawowe. 11.2. Metryki zorientowane na rozmiar kodu. 11.3. Metryki zorientowane na funkcjonalność. 11.4. Metryki złożoności. 11.5. Metryki grafów. 11.6. Metryki obiektowe. 12. Metryki i miary jakości produktu wg ISO/IEC 9126. 12.1. Metryki jakości zewnętrznej. 12.2. Metryki jakości wewnętrznej. 12.3. Metryki jakości użytkowej. 13. Alternatywne metody oceny jakości. 13.1. Metoda Goal-Question-Metrics. 13.2. Analytic Hierarchy Process (metoda Saaty’ego). CZĘŚĆ V. DOKUMENTACJA I NORMY JAKOŚCI PROCESU. 14. Dokumentacja projektowa. 14.1. Znaczenie dokumentacji technicznej. 14.2. Artefakty projektowe. 14.3. Jakość dokumentacji. 14.4. Zarządzanie zmianami dokumentacji. 15. Dojrzałość procesu wytwarzania. 15.1. Model dojrzałości SW-CMM. 15.2. Zintegrowany model dojrzałości CMMI. 16. Jakość według ISO. 16.1. Standardy ISO inżynierii i jakości oprogramowania. 16.2. Standardy ISO 9000. 16.3. ISO 90003, czyli ISO 9001 dla oprogramowania. 16.4. Podsumowanie ISO dla wytwarzania oprogramowania. 17. PRINCE2. 17.1. Główne zasady PRINCE2. 17.2. Tematy PRINCE2. 17.3. Procesy. 17.4. Dokumenty i produkty do zarządzania. 17.5. Jakość w PRINCE2. 18. PMBOK. 18.1. Procesy i obszary wiedzy. 18.2. Systemowe podejście procesowe. 18.3. PMBOK a jakość. 19. Six Sigma. 19.1. Six Sigma w procesie produkcji. 19.2. Narzędzia Six Sigma. 19.3. Six Sigma w wytwarzaniu oprogramowania. CZĘŚĆ VI. JAKOŚĆ W PODEJŚCIU ZWINNYM. 20. Przegląd metodyk zwinnych. 20.1. Agile Manifesto. 20.2. Programowanie ekstremalne (XP). 20.3. Scrum. 20.4. Inne podejścia zwinne i szczupłe. 20.5. Silne i słabe strony metodyk zwinnych. 21. Jakość według Agile. 21.1. Co znaczy „jakość” w metodykach zwinnych. 21.2. Czynniki powodzenia metodyk zwinnych. 21.3. Wpływ praktyk zwinnych na jakość oprogramowania. 21.4. Czy Agile może zapewnić jakość oprogramowania? 21.5. Podsumowanie i dyskusja o metodykach Agile. 22. Integracja klasycznych i zwinnych metod zapewnienia jakości. 22.1. Zwiększanie zwinności metod klasycznych. 22.2. Disciplined Agile Development. 22.3. Stan obecny i perspektywy. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Wprowadzenie. 1.1. Czym jest wzorzec projektowy? 1.2. Wzorce projektowe w architekturze MVC w języku Smalltalk. 1.3. Opisywanie wzorców projektowych. 1.4. Katalog wzorców projektowych. 1.5. Struktura katalogu. 1.6. Jak wzorce pomagają rozwiązać problemy projektowe? Znajdowanie odpowiednich obiektów. Określanie poziomu szczegółowości obiektu. Określanie interfejsów obiektów. Określanie implementacji obiektów. Zastosowanie mechanizmów powtórnego wykorzystania rozwiązania. Związki między strukturami czasu wykonywania programu i strukturami czasu kompilacji. Projektowanie pod kątem zmian. 1.7. Jak wybrać wzorzec projektowy? 1.8. Jak stosować wzorce projektowe? Rozdział 2. Studium przypadku projektowanie edytora dokumentów. 2.1. Problemy projektowe. 2.2. Struktura dokumentu. 2.3. Formatowanie. 2.4. Ozdabianie interfejsu użytkownika. 2.5. Obsługa wielu standardów wyglądu i działania. 2.6. Obsługa wielu systemów okienkowych. Czy można zastosować Fabrykę abstrakcyjną? Kapsułkowanie zależności implementacyjnych. Klasy Window i WindowImp. Wzorzec Most. 2.7. Działania użytkowników. 2.8. Sprawdzanie pisowni i podział słów. 2.9. Podsumowanie. Rozdział 3. Wzorce konstrukcyjne. BUDOWNICZY (builder). FABRYKA ABSTRAKCYJNA (abstract factory). METODA WYTWÓRCZA (Factory Method). PROTOTYP (prototype). SINGLETON (singleton). Omówienie wzorców konstrukcyjnych. Rozdział 4. Wzorce strukturalne. ADAPTER (adapter). DEKORATOR (decorator). FASADA (facade). KOMPOZYT (composite). MOST (bridge). PEŁNOMOCNIK (proxy). PYŁEK (flyweight). Omówienie wzorców strukturalnych. Kompozyt, Dekorator i Pełnomocnik. Rozdział 5. Wzorce operacyjne. INTERPRETER (interpreter). ITERATOR (iterator). ŁAŃCUCH ZOBOWIĄZAŃ (chain of responsibility). MEDIATOR (mediator). METODA SZABLONOWA (template method). OBSERWATOR (observer). ODWIEDZAJĄCY (visitor). PAMIĄTKA (memento). POLECENIE (command). STAN (state). STRATEGIA (strategy). Rozdział 6. Podsumowanie. 6.1. Czego można oczekiwać od wzorców projektowych? 6.2. Krótka historia. 6.3. Społeczność związana ze wzorcami. 6.4. Zaproszenie. 6.5. Słowo na zakończenie. Dodatek A Słowniczek. Dodatek B Przewodnik po notacji. B.1. Diagram klas. B.2. Diagram obiektów. B.3. Diagram interakcji. Dodatek C Klasy podstawowe. C.1. List. C.2. Iterator. C.3. ListIterator. C.4. Point. C.5. Rect.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Rusz Głową!)
Zawiera: Wprowadzenie; Dla kogo przeznaczona jest ta książka?; Wiemy, co sobie myślisz; Wiemy także, co sobie myśli Twój mózg; Wyobrażamy sobie, że Czytelnik tej książki jest uczniem; Metapoznanie: myślenie o myśleniu; Oto co zrobiliśmy; Oto co możesz zrobić, aby zmusić swój mózg do posłuszeństwa; Kilka ostatnich spraw, o których musisz wiedzieć; Zespół recenzentów technicznych; Podziękowania; ROZDZIAŁ 1. Wprowadzenie do wzorców projektowych. Witamy w krainie wzorców projektowych: Wszystko rozpoczęło się od prostej aplikacji o nazwie KaczySim; Ale teraz nasze kaczki muszą LATAĆ; Ale coś poszło strasznie nie tak...; Józek rozmyśla o dziedziczeniu...; A może by tak interfejs?; Co byś zrobił na miejscu Józka?; Jedyny pewny element procesu wytwarzania oprogramowania; Zerowanie problemu...; Oddzielanie tego, co się zmienia, od tego, co pozostaje niezmienione; Projektowanie zachowań Kaczki; Implementacja zachowań klasy Kaczka; Integracja zachowań klasy Kaczka; Testowanie kodu klasy Kaczka; Dynamiczne ustawianie zachowania; Kompletny diagram hermetyzowanych zachowań; Relacja MA może być lepsza od JEST; Rozmawiając o wzorcach projektowych...; Zasłyszane w lokalnym barze szybkiej obsługi...; Zasłyszane w sąsiednim boksie; Potęga wspólnego słownika wzorców; W jaki sposób mogę używać wzorców projektowych?; Narzędzia do Twojej projektowej skrzynki narzędziowej; ROZDZIAŁ 2. Wzorzec Obserwator. Jak sprawić, by Twoje obiekty były zawsze dobrze poinformowane: Ogólne spojrzenie na aplikację monitorującą warunki pogodowe; Spotkanie ze wzorcem Obserwator; Wydawca + prenumeratorzy = wzorzec Obserwator; Definicja wzorca Obserwator; Siła luźnych powiązań; Projektowanie stacji meteorologicznej; Implementacja stacji meteorologicznej; Włączamy zasilanie stacji meteorologicznej; Podglądanie wzorca Obserwator w naturze; Pisanie kodu aplikacji, która odmieni nasze życie; Wróćmy do prac nad aplikacją meteorologiczną; Jazda próbna nowego kodu; Twoja projektowa skrzynka narzędziowa; Reguły projektowe – wyzwanie; ROZDZIAŁ 3. Wzorzec Dekorator. Dekorowanie obiektów: Witamy w "Star Café"; Reguła otwarte-zamknięte; Spotkanie z wzorcem Dekorator; Konstruowanie zamówień przy użyciu dekoratorów; Definicja wzorca Dekorator; Dekorujemy nasze napoje; Tworzymy kod aplikacji "Star Café"; Tworzenie klas napojów; Tworzenie kodu klas dodatków; Podajemy kawy; Dekoratory w świecie rzeczywistym: obsługa wejścia-wyjścia w języku Java; Dekorowanie klas pakietu java.io; Tworzenie własnych dekoratorów obsługi wejścia-wyjścia; Testowanie nowego dekoratora strumieni wejścia-wyjścia; Twoja projektowa skrzynka narzędziowa; ROZDZIAŁ 4. Wzorzec Fabryka. Wypieki obiektowe: Identyfikacja zmiennych elementów aplikacji; Hermetyzacja procesu tworzenia obiektów; Budujemy prostą fabrykę pizzy; Tworzymy definicję "wzorca" Prosta Fabryka; Nowa struktura klasy Pizzeria; Zezwalamy klasom podrzędnym na podejmowanie decyzji; Deklarowanie metody typu Fabryka; Wreszcie nadszedł czas na spotkanie ze wzorcem Metoda Wytwórcza; Spojrzenie na równoległe hierarchie klas twórców i produktów; Definicja wzorca Metoda Wytwórcza; Sprawdzamy zależności między obiektami; Reguła odwracania zależności; Stosowanie reguły DIP; Rodziny składników...; Budujemy fabryki składników pizzy; Aktualizacja kodu klas Pizza; Odwiedzamy lokalne oddziały naszej sieci pizzerii; Czego udało się nam dokonać?; Definicja wzorca Fabryka Abstrakcyjna; Porównanie Metody Wytwórczej oraz Fabryki Abstrakcyjnej; Twoja projektowa skrzynka narzędziowa; ROZDZIAŁ 5. Wzorzec Singleton. Obiekty jedyne w swoim rodzaju: Analiza klasycznej implementacji wzorca Singleton; Fabryka czekolady; Definicja wzorca Singleton; Ups, mamy problem...; Jak sobie radzić z wielowątkowością?; Czy możemy ulepszyć działanie wielowątkowości?; A w międzyczasie w fabryce czekolady...; Twoja projektowa skrzynka narzędziowa; ROZDZIAŁ 6. Wzorzec Polecenie. Hermetyzacja wywołań: Automatyka w domu i zagrodzie; Przegląd dostarczonych klas; Krótkie wprowadzenie do wzorca Polecenie; Od baru do wzorca Polecenie; Nasze pierwsze polecenie; Zastosowanie polecenia; Przypisywanie poleceń do gniazd; Implementujemy SuperPilota; Implementacja poleceń; Sprawdzamy możliwości naszego SuperPilota; Nadszedł wreszcie czas, aby przygotować trochę dokumentacji...; Co robimy?; Sprawdzamy poprawność działania przycisku Wycofaj; Implementacja mechanizmu wycofywania przy użyciu stanów; Dodajemy mechanizm wycofywania do poleceń sterujących wentylatorem; Każdy pilot powinien mieć tryb Impreza!; Stosowanie makropoleceń; Kolejne zastosowania wzorca Polecenie - kolejkowanie żądań; Kolejne zastosowania wzorca Polecenie - żądania rejestracji; Wzorzec Polecenie w rzeczywistych zastosowaniach; Twoja projektowa skrzynka narzędziowa; ROZDZIAŁ 7. Wzorce Adapter i Fasada. Zdolność adaptacji: Adaptery są wszędzie wokół nas; Adaptery obiektowe; Jeśli coś chodzi jak kaczka i kwacze jak kaczka, to musi może być kaczką indykiem opakowanym w adapter kaczki..; Testujemy adapter dla indyka; Wzorzec Adapter bez tajemnic; Definicja wzorca Adapter; Adaptery obiektów i klas; Adaptery w świecie rzeczywistym; Adaptujemy interfejs Enumeration do wymagań interfejsu Iterator; Nie ma to jak kino domowe; Oglądanie filmów (wersja dla prawdziwych twardzieli); Światła, kamera, fasada!; Konstruujemy fasadę naszego systemu kina domowego; Implementujemy uproszczony interfejs; Czas na seans (wersja soft, dla całej rodziny); Definicja wzorca Fasada; Reguła ograniczonej interakcji; Jak zrazić do siebie przyjaciół, czyli interakcje między obiektami; Wzorzec Fasada kontra reguła ograniczania interakcji; Twoja projektowa skrzynka narzędziowa; ROZDZIAŁ 8. Wzorzec Metoda Szablonowa. Hermetyzacja algorytmów Czas na nieco więcej kofeiny...; Tworzymy klasy reprezentujące kawę i herbatę (w języku Java); Kawa i herbata, czyli klasy abstrakcyjne; Posuńmy nasz projekt o krok dalej...; Wyodrębnianie metody recepturaParzenia(); Co udało się nam osiągnąć?; Spotkanie z wzorcem Metoda Szablonowa; Co nam daje zastosowanie metody szablonowej?; Definicja wzorca Metoda Szablonowa; Stosujemy haczyk we wzorcu Metoda Szablonowa...; Zastosowanie haczyka; Reguła Hollywood a wzorzec Metoda Szablonowa; Wzorzec Metoda Szablonowa w dziczy...; Sortowanie przy użyciu wzorca Metoda Szablonowa; A teraz musimy posortować parę kaczek...; Czym jest metoda compareTo()?; Porównywanie kaczek z innymi kaczkami; No to posortujmy sobie trochę kaczek; Robimy maszynę do sortowania kaczek; Zabawy z ramkami; Tworzenie niestandardowej listy przy użyciu klasy AbstractList; Twoja projektowa skrzynka narzędziowa; ROZDZIAŁ 9. Wzorce Iterator i Kompozyt. Zarządzanie kolekcjami: Z ostatniej chwili - fuzja baru Obiadowo i restauracji Naleśnikarnia; Przegląd pozycji menu; Implementacja specyfikacji kelnerki: podejście pierwsze; Czy można hermetyzować iteracje?; Poznajemy wzorzec Iterator; Dodawanie iteratora do ObiadowoMenu; Poprawiamy kod kelnerki; Testowanie kodu; Przegląd aktualnego rozwiązania; Uproszczenia po wprowadzeniu interfejsu java.util.Iterator; Wzorzec Iterator – definicja; Struktura wzorca Iterator; Reguła pojedynczej odpowiedzialności; Poznajemy interfejs Iterable; Usprawniona pętla for Javy; Rzut oka na klasę ObiadManiaMenu; Iteratory i kolekcje; Czy kelnerka jest już gotowa?; Wzorzec Kompozyt; Projektujemy menu bazujące na wzorcu Kompozyt; Implementacja klasy MenuSkładnik; Implementacja klasy PozycjaMenu; Implementacja klasy Menu; A teraz testujemy...; Twoja projektowa skrzynka narzędziowa; ROZDZIAŁ 10. Wzorzec Stan. Stan obiektu: Guma do żucia i Java; Maszyny stanowe 101; Piszemy kod; Test wewnętrzny; Wiedziałeś, że to jest blisko... prośba o zmianę!; Kłopotliwy stan rzeczy; Nowy projekt; Definiowanie interfejsów i klas reprezentacji stanu; Nowa wersja automatu sprzedającego; Przyjrzyjmy się nowej klasie AutomatSprzedający...; Implementowanie kolejnych stanów; Definicja wzorca Stan; Została jeszcze promocja 1 z 10; Kończymy implementowanie promocji; Wersja demo dla prezesa; Weryfikacja projektu...; Niemal zapomnieliśmy!; Twoja projektowa skrzynka narzędziowa; ROZDZIAŁ 11. Wzorzec Pośrednik. Kontrola dostępu do obiektu: Kod monitora; Testowanie monitora; Zdalne wywołania metod 101; Przygotowanie klasy AutomatSprzedający do pracy w charakterze usługi zdalnej; Dodanie wpisu do rejestru RMI...; Definicja wzorca Pośrednik; Przygotuj się na pośrednika wirtualnego; Projektowanie wirtualnego pośrednika do wyświetlania okładek; Kod klasy PośrednikObrazków; Wykorzystanie mechanizmów Java API do stworzenia pośrednika chroniącego; Swatanie w Obiektowie; Implementacja interfejsu Osoba; Teatrzyk - ochrona podmiotów; Z lotu ptaka - budowanie dynamicznego pośrednika klasy Osoba; Zoo pośredników; Twoja projektowa skrzynka narzędziowa; Kod przeglądarki okładek; ROZDZIAŁ 12. Wzorce złożone. Łączenie wzorców: Współdziałanie wzorców; Powrót kaczek; Co zrobiliśmy?; Widok z lotu kaczki - diagram klas; Król wzorców złożonych; Poznajemy wzorzec Model-Widok-Kontroler; Przyjrzyjmy się bliżej…; Model-Widok-Kontroler jako zestaw wzorców; Wykorzystujemy MVC do sterowania beatem...; Piszemy kod elementów; A teraz spójrzmy na rzeczywistą klasę BeatModel; Widok; Implementowanie widoku; A teraz kontroler; Łączymy wszystko w całość...; Eksplorujemy możliwości wzorca Strategia; Adaptowanie modelu; Testujemy...; Twoja projektowa skrzynka narzędziowa; ROZDZIAŁ 13. Lepsze życie dzięki wzorcom. Wzorce projektowe w praktyce: Wzorzec projektowy – definicja; Bliższe spojrzenie na definicję wzorca; Niech moc będzie z Tobą; A więc chcesz zostać autorem wzorców projektowych; Porządkowanie wzorców projektowych; Myślenie wzorcami; Głowa pełna wzorców; Nie zapominaj o potędze wspólnego słownictwa; Gang Czterech w Obiektowie; Podróż dopiero się zaczyna...; Zoo pełne wzorców; Walka ze złem przy użyciu antywzorców; Twoja projektowa skrzynka narzędziowa; Wyjeżdżamy z Obiektowa; DODATEK: Pozostałe wzorce: Most; Budowniczy; Łańcuch Odpowiedzialności; Pyłek; Interpreter; Mediator; Memento; Prototyp; Odwiedzający; Skorowidz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Telewizja i gry komputerowa jako czynnik oddziaływania na dzieci, 2. Wpływ telewizyjnych obrazów przemocy na agresywność dzieci : Oddziaływanie telewizyjnych obrazów przemocy w świetle literatury, Wpływ telewizyjnych obrazów przemocy na agresywność dzieci. 3. Wpływ "agresywnych" gier komputerowych na orientację wobec rzeczywistości : Oddziaływanie gier komputerowych na dzieci w świetle literatury, Oddziaływanie "agresywnych" gier komputerowych na dzieci w świetle badań własnych, 4. Mechanizmy psychologiczne wyjaśniające wpływ przemocy medialnej na psychikę odbiorców, 5. Obrona przed szkodliwym wpływem przemocy w mediach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kto pyta nie błądzi, 2. Mierzenie to też trudna sprawa, 3. Jak najlepiej to zapisać?, 4. Czego najpierw powinniśmy się dowiedzieć?, 5. Co na pierwszy rzut oka może nie być widoczne, 6. Wyższe wtajemniczenie, 7. Gdy chcemy wiedzieć jeszcze więcej, 8. Automatyzacja pracy z pakietem-przetwarzanie wsadowe, 9. Dodatki
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Podziękowania; Przedmowa; Witamy; Część I. Wprowadzenie do architektury oprogramowania: 1. Zostać architektem oprogramowania: Czym zajmują się architekci oprogramowania?; Czym jest architektura oprogramowania?; Zostańmy architektami w naszym zespole; Budowanie niesamowitego oprogramowania; Studium przypadku: Projekt Lionheart; Co dalej; 2. Podstawy myślenia projektowego: Cztery zasady myślenia projektowego; Zastosowanie nastawienia projektowego; Myślenie, robienie, sprawdzanie; Co dalej; Część II. Podstawy projektowania architektury: 3. Opracowywanie strategii projektowania; Poszukiwanie satysfakcjonującego projektu; Decydowanie, ile zaprojektować na początku; Niech ryzyko będzie naszym przewodnikiem; Tworzenie planu projektowania; Projekt Lionheart: do tej pory; Co dalej; 4. Wczuwanie się w interesariuszy: Rozmawianie z właściwymi ludźmi; Tworzenie mapy interesariuszy; Odkrywanie celów biznesowych; Projekt Lionheart: do tej pory...; Co dalej; 5. W poszukiwaniu wymagań istotnych dla architektury: Zawężanie możliwości projektowych za pomocą ograniczeń; Definiowanie atrybutów jakościowych; Poszukiwanie klas wymagań funkcjonalnych; Dowiedzmy się, co jeszcze wpływa na architekturę; Poszukiwanie potrzebnych informacji; Budowanie specyfikacji ASR; Projekt Lionheart: do tej pory...; Co dalej; 6. Wybór architektury (zanim ona wybierze nas): Rozszerzamy, aby dostrzegać możliwości, zawężamy, aby decydować; Akceptowanie ograniczeń; Wspieranie pożądanych atrybutów jakościowych; Przypisywanie elementom funkcjonalnych obowiązków; Projektowanie z myślą o zmianach; Projekt Lionheart: do tej pory; Co dalej; 7. Tworzenie fundamentów z użyciem wzorców: Czym jest wzorzec architektoniczny?; Wzorzec warstwowy; Wzorzec porty i adaptery; Wzorzec potoki i filtry; Wzorzec architektury zorientowanej na usługi; Wzorzec publish-subscribe; Wzorzec współdzielonych danych; Wzorzec wielowarstwowy; Wzorzec centrum kompetencji; Wzorzec otwartego udziału; Wzorzec wielkiej kuli błota; Odkrywanie nowych wzorców; Projekt Lionheart: do tej pory; Co dalej; 8. Zarządzanie złożonością za pomocą sensownych modeli: Myślenie o architekturze; Projektowanie metamodelu; Wbudowywanie modeli do kodu; Projekt Lionheart: do tej pory; Co dalej; 9. Prowadzenie architektonicznych warsztatów projektowych: Planowanie architektonicznych warsztatów projektowych; Wybieranie odpowiednich działań projektowych; Zapraszanie właściwych uczestników; Zarządzanie grupą; Praca z rozproszonymi zespołami; Projekt Lionheart: do tej pory; Co dalej; 10. Wizualizacja decyzji projektowych: Przedstawianie architektury z różnych perspektyw; Rysowanie fantastycznych diagramów; Projekt Lionheart: do tej pory; Co dalej; 11. Opisywanie architektury: Opowiadanie całej historii; Dopasowywanie metody opisu do sytuacji; Szanowanie swoich odbiorców; Tworzenie widoków wokół potrzeb interesariuszy; Wyjaśnianie powodów naszych decyzji; Projekt Lionheart: do tej pory...; Co dalej; 12. Karty oceny dla architektury: Ocenianie służy uczeniu się; Testowanie projektu; Prowadzenie warsztatów ewaluacyjnych; Oceniajmy wcześnie, oceniajmy często, oceniajmy w sposób; Projekt Lionheart: do tej pory...; Co dalej; 13. Wzmacnianie architektów w zespole: Promowanie myślenia architektonicznego; Ułatwianie podejmowania decyzji i wspieranie rozwoju umiejętności; Stworzenie możliwości bezpiecznej praktyki; Delegowanie kompetencji projektowych; Wspólne projektowanie architektury; Projekt Lionheart: epickie podsumowanie; Co dalej; Część III. Skrzynka narzędziowa architekta: 14. Działania na rzecz zrozumienia problemu: Działanie 1. Wybór jednej rzeczy; Działanie 2. Mapa empatii; Działanie 3. Warsztaty cel-pytanie-metryka; Działanie 4. Wywiad z interesariuszami; Działanie 5. Lista założeń; Działanie 6. Sieć atrybutów jakościowych; Działanie 7. Miniwarsztaty atrybutów jakościowych; Działanie 8. Mad lib „punkty widzenia”; Działanie 9. Miara odpowiedzi sofizmatu rozszerzenia; Działanie 10. Mapa interesariuszy; 15. Działania w celu zbadania potencjalnych rozwiązań: Działanie 11. Personifikacja architektury; Działanie 12. Architektoniczny fl ipbook; Działanie 13. Karty komponent-odpowiedzialność-współpracownik; Działanie 14. Mapa pojęć; Działanie 15. Dzielenie i zdobywanie; Działanie 16. Burza zdarzeń; Działanie 17. Grupowe postery; Działanie 18. Projektowanie karuzelowe; Działanie 19. Wspólna sesja przy białej tablicy; 16. Działania służące osiągnięciu namacalności projektu: Działanie 20. Zapisy decyzji architektonicznych; Działanie 21. Architektoniczne haiku; Działanie 22. Diagram kontekstowy; Działanie 23. Lista najpopularniejszych haseł; Działanie 24. Tablica koncepcyjna; Działanie 25. Modularny diagram dekompozycji; Działanie 26. Odrzucone ścieżki; Działanie 27. Prototypowanie w celu zdobycia wiedzy lub podjęcia decyzji; Działanie 28. Diagram sekwencji; Działanie 29. Metafora systemowa; 17. Działania służące ocenie możliwości projektowych: Działanie 30. Briefi ng architektury; Działanie 31. Przegląd kodu; Działanie 32. Macierz decyzyjna; Działanie 33. Obserwacja zachowania; Działanie 34. Pytanie-komentarz-potrzeba; Działanie 35. Burza ryzyk; Działanie 36. Sprawdzanie poczytalności; Działanie 37. Przegląd scenariusza; Działanie 38. Szkicowanie i porównywanie; D1. Biografi e przedstawicieli społeczności; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej