Architektura oprogramowania
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Autor
Ford Neal
(1)
Keeling Michael
(1)
Martin Robert C
(1)
Moch Wojciech
(1)
Richards Mark
(1)
Rogulska Magdalena (informatyk)
(1)
Rogulski Mariusz
(1)
Sagalara Leszek
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1422)
Zarządzanie
(682)
Unia Europejska
(634)
Polska
(627)
Samorząd terytorialny
(531)
Architektura oprogramowania
(-)
Środki masowego przekazu
(427)
Kadry
(418)
Marketing
(414)
Gospodarka
(406)
Banki
(383)
Organizacja
(379)
Prawo pracy
(358)
Internet
(352)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(322)
Integracja europejska
(318)
Prawo
(307)
Nauczanie początkowe
(300)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(280)
Polityka
(265)
Rodzina
(262)
Prawa człowieka
(256)
Unia Europejska (UE)
(253)
Prawo administracyjne
(252)
Praca
(245)
Zarządzanie strategiczne
(245)
Prawo cywilne
(243)
Pedagogika
(242)
Administracja
(241)
Język angielski
(238)
Prawo karne
(238)
Szkolnictwo
(236)
Nauczyciele
(235)
Finanse
(234)
Państwo
(233)
Podatek
(231)
Polityka społeczna
(230)
Kultura
(229)
Psychologia
(227)
Finanse publiczne
(226)
Socjologia
(217)
Społeczeństwo
(217)
Innowacje
(216)
Rachunkowość
(216)
Nauczanie
(213)
Szkolnictwo wyższe
(212)
Zarządzanie jakością
(212)
Opieka społeczna
(209)
Reklama
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(207)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(200)
Menedżerowie
(200)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(198)
Nieruchomości
(194)
Prawo międzynarodowe
(194)
Konkurencja
(193)
Public relations
(192)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(189)
Osobowość
(188)
Zatrudnienie
(183)
Konsumenci (ekon.)
(181)
Bezrobocie
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(179)
Prawo karne procesowe
(177)
Rynek finansowy
(177)
Ochrona środowiska
(176)
Prawo Unii Europejskiej
(175)
Rynek kapitałowy
(175)
Prawo gospodarcze
(165)
Kształcenie
(157)
Umowa
(157)
Filozofia
(152)
Logistyka gospodarcza
(151)
Turystyka
(150)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(148)
Decyzje
(146)
Papiery wartościowe
(146)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Ubezpieczenia społeczne
(144)
Demokracja
(140)
Płaca
(137)
Stosunki interpersonalne
(136)
Psychologia społeczna
(135)
Służba zdrowia
(135)
Prawo konstytucyjne
(134)
Inwestycje
(132)
Postępowanie cywilne
(132)
Terroryzm
(132)
Prawo autorskie
(128)
Język polski
(126)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(124)
Motywacja pracy
(120)
Bezpieczeństwo publiczne
(119)
Gatunek
Poradnik
(3)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: Podziękowania; Przedmowa; Witamy; Część I. Wprowadzenie do architektury oprogramowania: 1. Zostać architektem oprogramowania: Czym zajmują się architekci oprogramowania?; Czym jest architektura oprogramowania?; Zostańmy architektami w naszym zespole; Budowanie niesamowitego oprogramowania; Studium przypadku: Projekt Lionheart; Co dalej; 2. Podstawy myślenia projektowego: Cztery zasady myślenia projektowego; Zastosowanie nastawienia projektowego; Myślenie, robienie, sprawdzanie; Co dalej; Część II. Podstawy projektowania architektury: 3. Opracowywanie strategii projektowania; Poszukiwanie satysfakcjonującego projektu; Decydowanie, ile zaprojektować na początku; Niech ryzyko będzie naszym przewodnikiem; Tworzenie planu projektowania; Projekt Lionheart: do tej pory; Co dalej; 4. Wczuwanie się w interesariuszy: Rozmawianie z właściwymi ludźmi; Tworzenie mapy interesariuszy; Odkrywanie celów biznesowych; Projekt Lionheart: do tej pory...; Co dalej; 5. W poszukiwaniu wymagań istotnych dla architektury: Zawężanie możliwości projektowych za pomocą ograniczeń; Definiowanie atrybutów jakościowych; Poszukiwanie klas wymagań funkcjonalnych; Dowiedzmy się, co jeszcze wpływa na architekturę; Poszukiwanie potrzebnych informacji; Budowanie specyfikacji ASR; Projekt Lionheart: do tej pory...; Co dalej; 6. Wybór architektury (zanim ona wybierze nas): Rozszerzamy, aby dostrzegać możliwości, zawężamy, aby decydować; Akceptowanie ograniczeń; Wspieranie pożądanych atrybutów jakościowych; Przypisywanie elementom funkcjonalnych obowiązków; Projektowanie z myślą o zmianach; Projekt Lionheart: do tej pory; Co dalej; 7. Tworzenie fundamentów z użyciem wzorców: Czym jest wzorzec architektoniczny?; Wzorzec warstwowy; Wzorzec porty i adaptery; Wzorzec potoki i filtry; Wzorzec architektury zorientowanej na usługi; Wzorzec publish-subscribe; Wzorzec współdzielonych danych; Wzorzec wielowarstwowy; Wzorzec centrum kompetencji; Wzorzec otwartego udziału; Wzorzec wielkiej kuli błota; Odkrywanie nowych wzorców; Projekt Lionheart: do tej pory; Co dalej; 8. Zarządzanie złożonością za pomocą sensownych modeli: Myślenie o architekturze; Projektowanie metamodelu; Wbudowywanie modeli do kodu; Projekt Lionheart: do tej pory; Co dalej; 9. Prowadzenie architektonicznych warsztatów projektowych: Planowanie architektonicznych warsztatów projektowych; Wybieranie odpowiednich działań projektowych; Zapraszanie właściwych uczestników; Zarządzanie grupą; Praca z rozproszonymi zespołami; Projekt Lionheart: do tej pory; Co dalej; 10. Wizualizacja decyzji projektowych: Przedstawianie architektury z różnych perspektyw; Rysowanie fantastycznych diagramów; Projekt Lionheart: do tej pory; Co dalej; 11. Opisywanie architektury: Opowiadanie całej historii; Dopasowywanie metody opisu do sytuacji; Szanowanie swoich odbiorców; Tworzenie widoków wokół potrzeb interesariuszy; Wyjaśnianie powodów naszych decyzji; Projekt Lionheart: do tej pory...; Co dalej; 12. Karty oceny dla architektury: Ocenianie służy uczeniu się; Testowanie projektu; Prowadzenie warsztatów ewaluacyjnych; Oceniajmy wcześnie, oceniajmy często, oceniajmy w sposób; Projekt Lionheart: do tej pory...; Co dalej; 13. Wzmacnianie architektów w zespole: Promowanie myślenia architektonicznego; Ułatwianie podejmowania decyzji i wspieranie rozwoju umiejętności; Stworzenie możliwości bezpiecznej praktyki; Delegowanie kompetencji projektowych; Wspólne projektowanie architektury; Projekt Lionheart: epickie podsumowanie; Co dalej; Część III. Skrzynka narzędziowa architekta: 14. Działania na rzecz zrozumienia problemu: Działanie 1. Wybór jednej rzeczy; Działanie 2. Mapa empatii; Działanie 3. Warsztaty cel-pytanie-metryka; Działanie 4. Wywiad z interesariuszami; Działanie 5. Lista założeń; Działanie 6. Sieć atrybutów jakościowych; Działanie 7. Miniwarsztaty atrybutów jakościowych; Działanie 8. Mad lib „punkty widzenia”; Działanie 9. Miara odpowiedzi sofizmatu rozszerzenia; Działanie 10. Mapa interesariuszy; 15. Działania w celu zbadania potencjalnych rozwiązań: Działanie 11. Personifikacja architektury; Działanie 12. Architektoniczny fl ipbook; Działanie 13. Karty komponent-odpowiedzialność-współpracownik; Działanie 14. Mapa pojęć; Działanie 15. Dzielenie i zdobywanie; Działanie 16. Burza zdarzeń; Działanie 17. Grupowe postery; Działanie 18. Projektowanie karuzelowe; Działanie 19. Wspólna sesja przy białej tablicy; 16. Działania służące osiągnięciu namacalności projektu: Działanie 20. Zapisy decyzji architektonicznych; Działanie 21. Architektoniczne haiku; Działanie 22. Diagram kontekstowy; Działanie 23. Lista najpopularniejszych haseł; Działanie 24. Tablica koncepcyjna; Działanie 25. Modularny diagram dekompozycji; Działanie 26. Odrzucone ścieżki; Działanie 27. Prototypowanie w celu zdobycia wiedzy lub podjęcia decyzji; Działanie 28. Diagram sekwencji; Działanie 29. Metafora systemowa; 17. Działania służące ocenie możliwości projektowych: Działanie 30. Briefi ng architektury; Działanie 31. Przegląd kodu; Działanie 32. Macierz decyzyjna; Działanie 33. Obserwacja zachowania; Działanie 34. Pytanie-komentarz-potrzeba; Działanie 35. Burza ryzyk; Działanie 36. Sprawdzanie poczytalności; Działanie 37. Przegląd scenariusza; Działanie 38. Szkicowanie i porównywanie; D1. Biografi e przedstawicieli społeczności; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
CZĘŚĆ I. WPROWADZENIE. Rozdział 1. Czym są projekt i architektura? Cel? Studium przypadku. Wnioski. Rozdział 2. Opowieść o dwóch wartościach. Zachowanie. Architektura. Ważniejsza wartość. Macierz Eisenhowera. Walka o architekturę. CZĘŚĆ II. ZACZNIJ OD PODSTAW. PARADYGMATY OPROGRAMOWANIA/ Rozdział 3. Przegląd paradygmatów. Programowanie strukturalne. Programowanie obiektowe. Programowanie funkcyjne. Coś do przemyślenia. Wnioski. Rozdział 4. Programowanie strukturalne. Dowód. Ogłoszenie szkodliwości. Dekompozycja funkcyjna. Brak formalnych dowodów. Metoda naukowa. Testy. Wnioski. Rozdział 5. Programowanie obiektowe. Hermetyzacja? Dziedziczenie? Polimorfizm? Wnioski. Rozdział 6. Programowanie funkcyjne. Kwadraty liczb całkowitych. Niezmienność i architektura. Podział zmienności. Strumień zdarzeń. Wnioski. CZĘŚĆ III. REGUŁY PROJEKTOWE. Rozdział 7. SRP - reguła jednej odpowiedzialności. Symptom 1. Przypadkowa duplikacja. Symptom 2. Złączenia. Rozwiązania. Wnioski. Rozdział 8. Reguła otwarte-zamknięte. Eksperyment myślowy. Kontrola kierunku. Ukrywanie informacji. Wnioski. Rozdział 9. Reguła otwarte-zamknięte. Jak używać dziedziczenia? Problem z kwadratem i prostokątem. Zasada LSP i architektura. Przykład naruszenia zasady LSP. Wnioski. Rozdział 10. Zasada rozdzielania interfejsów. Zasada ISP i język. Zasada ISP i architektura. Wnioski. Rozdział 11. Zasada odwrócenia zależności. Stabilne abstrakcje. Fabryki. Komponenty konkretne. Wnioski. CZĘŚĆ IV. ZASADY KOMPONENTÓW. Rozdział 12. Komponenty. Krótka historia komponentów. Relokacje. Konsolidatory. Wnioski. Rozdział 13. Spójność komponentów. Zasada Reuse (Release Equivalence Principle). Zasada Common Closure Principle. Zasada Common Reuse Principle. Diagram napięć dla zasad spójności komponentów. Wnioski. Rozdział 14. Łączenie komponentów. Zasada zależności niecyklicznych. Projekt typu top-down. Zasada stabilnych zależności. Zasada stabilnych abstrakcji. Wnioski. CZĘŚĆ V. ARCHITEKTURA. Rozdział 15. Czym jest architektura? Rozwój systemu. Wdrożenia. Działanie. Konserwacja. Zachowywanie dostępnych opcji. Niezależność od urządzenia. Spam. Adresowanie fizyczne. Wnioski. Rozdział 16. Niezależność. Przypadki użycia. Działanie. Rozwój. Wdrożenia. Otwarte opcje. Oddzielanie warstw. Rozdzielanie przypadków użycia. Tryby rozdzielania. Możliwość niezależnego rozwijania. Niezależne wdrożenia. Duplikacja. Tryby rozdzielania (ponownie). Wnioski. Rozdział 17. Granice. Wyznaczanie linii. Dwie smutne historie. FitNesse. Jakie linie rysować i kiedy to robić? A co z wejściem i wyjściem? Architektura wtyczek. A jednak wtyczki. Wnioski. Rozdział 18. Anatomia granic. Przekraczanie granic. Straszliwy monolit. Instalowanie komponentów. Wątki. Procesy lokalne. Usługi. Wnioski. Rozdział 19. Zasady i poziomy. Poziomy. Wnioski. Rozdział 20. Reguły biznesowe. Encje. Przypadki użycia. Modele żądania i odpowiedzi. Wnioski. Rozdział 21. Krzycząca architektura. Motyw architektury. Cel architektury. A co z siecią WWW? Framework to narzędzie, a nie styl życia. Testowanie architektury. Wnioski. Rozdział 22. Czysta architektura. Zasada zależności. Typowy scenariusz. Wnioski. Rozdział 23. Prezentery i skromne obiekty. Wzorzec projektowy skromny obiekt. Prezentery i widoki. Testowanie i architektura. Bramy do baz danych. Mapowanie danych. Serwisy. Wnioski. Rozdział 24. Granice częściowe. Pomiń ostatni krok. Granice jednowymiarowe. Fasady. Wnioski. Rozdział 25. Warstwy i granice. Hunt the Wumpus. Czysta architektura? Przekraczanie strumieni. Dzielenie strumieni. Wnioski. Rozdział 26. Komponent Main. Najważniejszy detal. Wnioski. Rozdział 27. Serwisy, duże i małe. Architektura serwisów? Zalety serwisów? Problem z kotkami. Pomogą nam obiekty. Serwisy bazujące na komponentach. Sprawy ogólnosystemowe. Wnioski. Rozdział 28. Granice testów. Testy jako komponenty systemu. Projekt ułatwiający testy. API testujące. Wnioski. Rozdział 29. Czysta architektura osadzona. Test n-App-stawienia. Problem docelowego sprzętu. Wnioski. CZĘŚĆ VI. SZCZEGÓŁY. Rozdział 30. Baza danych jest szczegółem. Relacyjne bazy danych. Dlaczego systemy baz danych są takie powszechne? A gdyby nie było dysków? Szczegóły. A co z wydajnością? Anegdota. Wnioski. Rozdział 31. Sieć WWW jest szczegółem. Wieczne wahadło. Rezultat. Wnioski. Rozdział 32. Frameworki są szczegółem. Autorzy frameworków. Małżeństwo asymetryczne. Ryzyko. Rozwiązanie. Teraz ogłaszam was... Wnioski. Rozdział 33. Studium przypadku. Sprzedaż filmów. Produkt. Analiza przypadków użycia. Architektura komponentów. Zarządzanie zależnościami. Wnioski. Rozdział 34. Zaginiony rozdział. Pakowanie w warstwy. Pakowanie według funkcji. Porty i adaptery. Pakowanie według komponentów. Diabeł tkwi w szczegółach implementacji. Organizacja a hermetyzacja. Inne sposoby rozdzielania. Wnioski. Zaginiona porada. DODATKI. Dodatek A. Archeologia architektury. System księgowości Union. Cięcie laserowe. Monitorowanie odlewów aluminium. 4-TEL. Komputer SAC. Język C. BOSS. pCCU. DLU/DRU. VRS. Elektroniczny recepcjonista. System wysyłania serwisantów. Clear Communications. ROSE. Egzamin na architekta. Wnioski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Przedmowa: obalanie aksjomatów; 1. Wprowadzenie; Część I. Podstawy 2. Myślenie architektoniczne; 3. Modułowość; 4. Definiowanie parametrów architektury; 5. Identyfikacja parametrów architektury; 6. Pomiar parametrów architektury i zarządzanie nimi; 7. Zakres parametrów architektury; 8. Myślenie w oparciu o składniki; Część II. Style architektoniczne 9. Podstawy; 10. Styl architektury warstwowej; 11. Styl architektury potokowej; 12. Styl architektury mikrojądra; 13. Styl architektury bazującej na usługach; 14. Styl architektury sterowanej zdarzeniami; 15. Styl architektury przestrzennej; 16. Architektura zorientowana na usługi sterowana orkiestracją; 17. Architektura mikrousług; 18. Wybór odpowiedniego stylu architektonicznego; 19. Decyzje architektoniczne; 20. Analiza ryzyka w architekturze; 21. Tworzenie diagramów i prezentacja architektury; 22. Zwiększanie efektywności zespołów; 23. Umiejętności negocjacyjne i zdolności przywódcze; 24. Rozwijanie ścieżki kariery zawodowej; A. Pytania sprawdzając.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej