Znak towarowy
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(19)
Forma i typ
Książki
(18)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje fachowe
(5)
Dostępność
dostępne
(13)
tylko na miejscu
(12)
Placówka
Wypożyczalnia
(13)
Czytelnia
(12)
Autor
Nowińska Ewa (1948- )
(4)
Promińska Urszula
(3)
Szczepanowska-Kozłowska Krystyna (1965- )
(3)
Altkorn Jerzy (1931-2004)
(2)
Baran Arkadiusz
(1)
Barć-Krupińska Anna
(1)
Błotnicki Maciej
(1)
Chlebny Julia
(1)
Chodorowski Maciej
(1)
Dąbski Maciej
(1)
Grobelna Aleksandra
(1)
Górska-Warsewicz Hanna
(1)
Gęba Karolina
(1)
Jakimczuk Ewa
(1)
Juściński Paweł
(1)
Juściński Przemysław
(1)
Kall Jacek (1962- )
(1)
Kostański Piotr (1979-2018)
(1)
Kotler Philip (1931- )
(1)
Krasuski Andrzej
(1)
Krzyżowska Katarzyna
(1)
Miksza Paulina
(1)
Mruk Henryk (1948- )
(1)
Nieradka-Bernaciak Monika
(1)
Niewęgłowska Klaudia
(1)
Niewęgłowski Adrian
(1)
Nowak Iwona
(1)
Pfoertsch Waldemar
(1)
Radwański Zbigniew (1924-2012)
(1)
Rodek-Kietlińska Joanna
(1)
Sieńczyło-Chlabicz Joanna (1965- )
(1)
Sitko Joanna Jowita
(1)
Skubisz Ryszard (1950- )
(1)
Smoczyńska Joanna
(1)
Szwed Małgorzata
(1)
Tomasiak Natalia
(1)
Vall Michał du (1952-2012)
(1)
Wilk Iwona
(1)
Wolska-Bagińska Anna
(1)
Wójcik Kamil
(1)
Zinkiewicz-Będźmirowska Olga
(1)
Łyszkowska Elżbieta
(1)
Ściuba Natalia
(1)
Żelechowski Łukasz
(1)
Żywicka Alicja
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(19)
Język
polski
(19)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1422)
Zarządzanie
(682)
Unia Europejska
(634)
Polska
(627)
Samorząd terytorialny
(531)
Znak towarowy
(-)
Środki masowego przekazu
(427)
Kadry
(418)
Marketing
(414)
Gospodarka
(406)
Banki
(383)
Organizacja
(379)
Prawo pracy
(358)
Internet
(352)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(322)
Integracja europejska
(318)
Prawo
(307)
Nauczanie początkowe
(300)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(280)
Polityka
(265)
Rodzina
(262)
Prawa człowieka
(256)
Unia Europejska (UE)
(253)
Prawo administracyjne
(252)
Praca
(245)
Zarządzanie strategiczne
(245)
Prawo cywilne
(243)
Pedagogika
(242)
Administracja
(241)
Język angielski
(238)
Prawo karne
(238)
Szkolnictwo
(236)
Nauczyciele
(235)
Finanse
(234)
Państwo
(233)
Podatek
(231)
Polityka społeczna
(230)
Kultura
(229)
Psychologia
(227)
Finanse publiczne
(226)
Socjologia
(217)
Społeczeństwo
(217)
Innowacje
(216)
Rachunkowość
(216)
Nauczanie
(213)
Szkolnictwo wyższe
(212)
Zarządzanie jakością
(212)
Opieka społeczna
(209)
Reklama
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(207)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(200)
Menedżerowie
(200)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(198)
Nieruchomości
(194)
Prawo międzynarodowe
(194)
Konkurencja
(193)
Public relations
(192)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(189)
Osobowość
(188)
Zatrudnienie
(183)
Konsumenci (ekon.)
(181)
Bezrobocie
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(179)
Prawo karne procesowe
(177)
Rynek finansowy
(177)
Ochrona środowiska
(176)
Prawo Unii Europejskiej
(175)
Rynek kapitałowy
(175)
Prawo gospodarcze
(165)
Kształcenie
(157)
Umowa
(157)
Filozofia
(152)
Logistyka gospodarcza
(151)
Turystyka
(150)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(148)
Decyzje
(146)
Papiery wartościowe
(146)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Ubezpieczenia społeczne
(144)
Demokracja
(140)
Płaca
(137)
Stosunki interpersonalne
(136)
Psychologia społeczna
(135)
Służba zdrowia
(135)
Prawo konstytucyjne
(134)
Inwestycje
(132)
Postępowanie cywilne
(132)
Terroryzm
(132)
Prawo autorskie
(128)
Język polski
(126)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(124)
Motywacja pracy
(120)
Bezpieczeństwo publiczne
(119)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(11)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(7)
Podręcznik
(6)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(9)
Zarządzanie i marketing
(7)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
19 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Strategia marki / Jerzy Altkorn. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 1999. - 194 s. : tab. ; 20 cm.
(Marketing bez tajemnic)
Anatomia marki, Pojęcie i rola marki, Determinanty silnej marki; Wizerunek marki, Tożsamość a wizerunek marki, Cylk życia marki; Sponsorowanie marki; Nazwa marki; kryteria projektowania nazw marek; Znak marki; Marka jako przedmiot transakcji; Internacjolizacja i globalizacja marek.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wizualizacja firmy / Jerzy Altkorn. - Kraków : Instytut Marketingu, 1999. - 68 s., [4] k. : rys., tabl. ; 21 cm.
Wstęp; R.1 Pojęcie i funkcje systemu identyfikacji wizualnej; R.2 Nazwa firmy; R.3 Godło firmy; R.4 Firmowe kolory; R.5 Firmowe liternictwo; R.6 Wizytówki; R.7 Znakowanie środków transportu; R.8 Firmowe unifor my; R.9 Flagi firmowe; R.10 Firmowe upominki; R.11 Druki firmowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Konkurencyjność jako podstawa rozwoju. Rozdział 2. Marka jako narzędzie konkurencyjności. Rozdział 3. Marka a region turystyczny. Rozdział 4. Marka a produkt turystyczny. Rozdział 5. Marka a przedsiębiorstwo turystyczne. Rozdział 6. Marka a organizacje i stowarzyszenia turystyczne. Rozdział 7. Marka pracodawcy w turystyce - wybrane zagadnienia. Rozdział 8. Employer branding wewnętrzny w praktyce przedsiębiorstw turystycznych - charakterystyka wybranych narzędzi. Rozdział 9. Employer branding zewnętrzny w praktyce przedsiębiorstw turystycznych - charakterystyka wybranych narzędzi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Komunikacja marketingowa w budowaniu kapitału marki; 2. Homo smartphonicus i jego gadżet; 3. Narzędzia komunikacji mobilnej; 4. Komunikacja marki z wykorzystaniem smartfonów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prawo własności przemysłowej / Piotr Kostański, Łukasz Żelechowski. - Stan prawny na 30.11.2013 r. - Warszawa : C.H.Beck , 2014. - 537, [1] s. ; 21 cm.
(Podręczniki Prawnicze)
1. Pojęcie własności przemysłowej; 2. Ochrona rozwiązać; 3. Ochrona znaków towarowych i oznaczeń geograficznych; 4. Obrót prawami własności przemysłowej; 5. Ochrona praw własności przemysłowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347.7 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Być znanym czy być jednym z wielu?, 2. Kreować markę czy nie?, 3. wymiary kreowania marki B2B, 4. Przyspieszenie dzięki kreowaniu marki, 5. Udane przypadki kreowania marki w segmencie B2B, 6. Bądź świadom możliwości porażki w kreowaniu marki, 7. Perspektywy na przyszłosć
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Domena internetowa – definicja i charakter prawny. 1. Domena internetowa – wyjaśnienie pojęcia. 2. Rodzaje domen internetowych. 3. Charakter prawny domeny. Rozdział 2. Rola NASK w rejestracji nazw domen internetowych. 1. Powstanie NASK. 2. Formalnoprawne podstawy działania NASK. 3. Rejestracja nazw domen internetowych. 3.1. Model partnerski. 3.2. Etapy rejestracji nazw domen internetowych. 3.3. Umowa o rejestrację i utrzymywanie domeny internetowej. Rozdział 3. Działalność telekomunikacyjna NASK S.A. Rozdział 4. Rozwiązywanie sporów o nazwy domen internetowych. Rozdział 5. Rola Rady europejskich rejestrów krajowych domen najwyższego poziomu. Rozdział 6. Rola Internetowej Korporacji ds. Nadanych Nazw i Numerów w zakresie rejestracji nazw domen internetowych. Rozdział 7. Rola Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego w systemie nazewnictwa i adresowania w Internecie. Rozdział 8. Omówienie działań naruszających prawo do domeny internetowej. 1. Cybersquatting. 2. Typosquatting. 3. Inne rodzaje naruszeń. Rozdział 9. Regulacje prawne dotyczące domen na gruncie międzynarodowym. 1. Rola Europejskiego Rejestru Domen Internetowych w rejestrowaniu domen internetowych. 2. Rola WIPO w pozasądowym rozstrzyganiu sporów domenowych. 3. Zastosowanie Porozumienia w sprawie handlowych aspektów praw własności intelektualnej do domen internetowych. Rozdział 10. Podstawy materialnoprawne rozstrzygania sporów domenowych. 1. Zagadnienia ogólne. 2. Kolizja uprawnień do domeny z zarejestrowanym znakiem towarowym. 3. Kolizja prawa do domeny i ochrony wynikającej z przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. 4. Naruszenie prawa do firmy w zarejestrowanej domenie internetowej. Rozdział 11. Rozstrzyganie sporów dotyczących naruszenia praw do domen. Rozdział 12. Przestępstwa popełniane w związku z wykorzystaniem domen internetowych. 1. Wstęp. 2. Sprawcy przestępstw popełnianych z wykorzystaniem domen internetowych. 2.1. Motywacja sprawców przestępstw popełnianych z wykorzystaniem domen internetowych. 2.2. Pokrzywdzeni w przestępstwach popełnianych z wykorzystaniem domen internetowych. 3. Mechanizmy przestępcze. 3.1. Przejęcie domeny internetowej. 3.2. Podszywanie się pod domenę internetową. 3.3. Cybersquatting i typosquatting. 3.4. Oszustwa na domenę. 4. Kwalifikacja prawna. Rozdział 13. Metodyka prowadzenia postępowań w sprawach z wykorzystaniem domen internetowych. 1. Wstęp. 2. Blokada dostępności. 3. Właściwość miejscowa i rzeczowa. 4. Zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa i inny materiał inicjujący postępowanie. 5. Przebieg czynności procesowych po wpłynięciu zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa lub innego materiału inicjującego postępowanie. 6. Wszczęcie postępowania przygotowawczego. 7. Przebieg postępowania przygotowawczego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347.7 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347.7 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Marka i jej miejsce w marketingu, 2. Uwarunkowania zarządzania markę, 3. Marka pośrednia, 4. Marka na różnych rynkach, 5. Metody wyceny marki, 6. Skuteczność promowania marki w Internecie w świetle badań
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sklepy internetowe i świadczenie innych usług przez Internet; Blogi i portale społecznościowe; Prawo autorskie w Internecie; Znaki towarowe; Mini One Stop Shop - MOSS - mały punkt kompleksowej obsługi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347.7 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Prawnicze)
Renoma jako dobro niematerialne ze szczególnym uwzględnieniem problematyki znaków towarowych; Dochodzenie roszczeń z tytułu naruszenia autorskich praw osobistych w działalności prasowej; Ochrona znaków towarowych w działalności gospodarczej - prawnokarne ujęcie i konsekwencje; Ochrona materiału naukowego zawartego w utworze naukowym; Unijna reforma ochrony danych osobowych - największe wyzwania dla polskiego przedsiębiorcy; Zastaw i użytkowanie praw własności; Komercyjne wykorzystanie sztuki ulicznej (murale) w kontekście wolności panoramy; Przedsiębiorca a prawa do wytworu intelektualnego stworzonego przez jego pracownika; Zakres pojęcia przedsiębiorcy w Prawie własności przemysłowej; Autor utworu jako konsument; Niedozwolone naśladownictwo produktów w działalności gospodarczej; Komercjalizacja wizerunku. Aspekty prawne; Jurysdykcja krajowa w zakresie czynów nieuczciwej konkurencji naruszających prawa własności intelektualnej na gruncie prawa polskiego oraz prawa Unii Europejskiej; Ochrona ras zwierząt w prawie własności intelektualnej; Informacja o Stowarzyszeniu KOPIPOL - organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi do utworów naukowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347.7 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347.7 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I. Patent, prawo ochronne na wzór użytkowy, prawo z rejestracji wzoru przemysłowego, dodatkowe świadectwo ochronne. Wstęp – Prawo własności przemysłowej na tle uregulowań normatywnych konwencji międzynarodowych. Rozdział I. Wynalazek jako przedmiot ochrony patentu. 1. Wprowadzenie. 2. Wynalazek posiadający zdolność patentową. 3. Techniczny charakter rozwiązania. 4. Rozwiązania, które nie są wynalazkami w rozumieniu art. 28 p.w.p. 4.1. Odkrycia, teorie naukowe, metody matematyczne. 4.2. Wytwory o charakterze estetycznym. 4.3. Schematy, zasady i metody przeprowadzenia procesów myślowych, rozgrywanie gier lub prowadzenie działalności gospodarczej. 4.4. Wytwory lub sposoby niemożliwe do wykorzystania. 4.5. Programy komputerowe. 4.6. Przedstawienie informacji. 5. Nowość wynalazku. 6. Poziom wynalazczy. 7. Przemysłowa stosowalność. 8. Wyłączenia od patentowania. 8.1. Wynalazki, których wykorzystywanie byłoby sprzeczne z porządkiem publicznym lub dobrymi obyczajami. 8.2. Odmiany roślin i rasy zwierząt oraz czysto biologiczne sposoby hodowli. 8.3. Sposoby leczenia ludzi i zwierząt oraz sposoby diagnostyczne. Rozdział II. Wzór użytkowy jako przedmiot ochrony prawa ochronnego na wzór użytkowy. 1. Definicja wzoru użytkowego. 2. Przesłanki zdolności rejestracyjnej. Rozdział III. Projekt racjonalizatorski. 1. Definicja projektu racjonalizatorskiego. 2. Regulamin racjonalizacji. 3. Skutki prawne przyjęcia projektu racjonalizatorskiego przez przedsiębiorcę. Rozdział IV. Wzory przemysłowe. 1. Uwagi wstępne. 2. Pojęcie wzoru przemysłowego w prawie międzynarodowym i rozwiązaniach unijnych. 2.1. Konwencja paryska i Porozumienie TRIPS. 2.2. Prawo Unii Europejskiej. 2.2.1. Wzór podlegający rejestracji. 2.2.2. Prawo z rejestracji. 2.2.3. Ochrona wzorów niezarejestrowanych przepisami rozporządzenia. 3. Ochrona wzorów przemysłowych w prawie polskim. 3.1. Uwagi wstępne. 3.2. Ochrona wzorów przemysłowych w ustawie – Prawo własności przemysłowej. 3.2.1. Przedmiot ochrony, postać wytworu, wytwór. 3.2.2. Nowość i indywidualny charakter wzoru. 3.2.3. Części składowe wytworu złożonego. 3.2.4. Brak zdolności rejestracyjnej wzoru. 4. Postępowanie rejestracyjne przed Urzędem Patentowym. 4.1. Podmiot uprawniony do zgłoszenia wzoru przemysłowego do ochrony. 4.2. Zasady postępowania przed Urzędem Patentowym. 4.2.1. Warunki formalne dokumentacji zgłoszeniowej, decyzje Urzędu Patentowego. 4.2.2. Pierwszeństwo do uzyskania prawa z rejestracji. 4.2.3. Dalsze kwestie postępowania zgłoszeniowego. 4.2.4. Decyzja o udzieleniu prawa z rejestracji. 5. Prawo z rejestracji wzoru przemysłowego. 5.1. Prawa twórcy. 5.1.1. Ochrona dóbr osobistych twórcy wzoru przemysłowego. 5.1.2. Majątkowe prawa twórcy i innych podmiotów uprawnionych do wzoru przemysłowego. 5.2. Treść i zakres prawa z rejestracji. 5.3. Ograniczenie prawa z rejestracji. 5.3.1. „Dozwolony użytek” chronionych wzorów przemysłowych. 5.3.2. Przywilej komunikacyjny i klauzula napraw. 5.3.3. Uprawnienia używacza uprzedniego. 5.4. Ustanie prawa – unieważnienie i wygaśnięcie prawa z rejestracji. 5.4.1. Unieważnienie prawa z rejestracji. 5.4.2. Tryb postępowania; decyzja. 5.4.3. Wygaśnięcie prawa z rejestracji wzoru. 6. Ochrona wzoru przemysłowego na podstawie ustawy – Prawo własności przemysłowej oraz ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Rozdział V. Topografia układów scalonych. 1. Uwagi wstępne. 2. Ochrona topografii układów scalonych. Rozdział VI. Zagadnienia podmiotowe. 1. Tryb postępowania. 2. Twórca jako uprawniony do uzyskania patentu na wynalazek, prawa ochronnego na wzór użytkowy bądź prawa z rejestracji wzoru przemysłowego. 3. Nabycie pierwotne prawa. 4. Nabycie pochodne prawa do uzyskania patentu, prawa ochronnego na wzór użytkowy i prawa z rejestracji wzoru przemysłowego. 5. Wynagrodzenie twórcy. Rozdział VII. Patent. 1. Charakterystyka patentu jako prawa podmiotowego. 2. Rodzaje patentów. 2.1. Uwagi ogólne. 2.2. Patenty wyróżniane ze względu na przedmiot chronionego wynalazku. 2.3. Patenty wyróżniane ze względu na zachodzące pomiędzy nimi relacje. 3. Treść patentu. 3.1. Zagadnienia wstępne. 3.2. Korzystanie zawodowe/zarobkowe. 3.3. Formy korzystania objęte wyłącznością patentową. Rozdział VIII. Naruszenie patentu. 1. Naruszenie a zakres prawa z patentu. 1.1. Naruszenie a czasowy zakres prawa. 1.2. Terytorialny zakres prawa. 1.3. Naruszenie a przedmiotowy zakres prawa. 2. Postacie korzystania z wynalazku niestanowiące naruszenia patentu. 2.1. Przywilej komunikacyjny. 2.2. Przywilej państwowy. 2.3. Przywilej badawczy. 2.4. Wyjątek Bolara. 2.5. Wykonanie leku w aptece na podstawie indywidualnej recepty lekarskiej. 2.6. Korzystanie z materiału biologicznego. 2.7. Wcześniejsze używanie. 2.8. Przywilej farmerski. 3. Wyczerpanie patentu. 3.1. Wprowadzenie. 3.2. Wprowadzenie do obrotu. 3.3. Zakres wyczerpania prawa. 3.4. Wyczerpanie patentu na wynalazek biotechnologiczny. 3.5. Szczególny mechanizm. Rozdział IX. Dodatkowe świadectwo ochronne. 1. Wprowadzenie. 2. Warunki uzyskania dodatkowego świadectwa ochronnego. 3. Pojęcie produktu. 4. Produkt leczniczy. 5. Patent podstawowy. 6. Pozwolenie na wprowadzenie do obrotu. 7. Produkt, który nie był uprzednio przedmiotem świadectwa. 8. Przedmiot i zakres ochrony. 9. Czas ochrony. 10. Podmiot uprawniony do uzyskania dodatkowego świadectwa ochronnego. 11. Obrót prawami ze świadectwa. 12. Ustanie dodatkowego świadectwa ochronnego. Rozdział X. Prawo ochronne na wzór użytkowy. 1. Prawo ochronne na wzór użytkowy jako prawo podmiotowe. 2. Zakres przedmiotowy prawa ochronnego na wzór użytkowy. Rozdział XI. Umowy licencyjne. 1. Wprowadzenie. 2. Ustawowy model umowy licencyjnej. 3. Zawarcie i ustanie umowy licencyjnej. 4. Przejście praw i obowiązków. 5. Prawa i obowiązki stron umowy licencyjnej. 6. Szczególne rodzaje licencji. 6.1. Licencja dorozumiana. 6.2. Licencja otwarta. 6.3. Licencja przymusowa. Rozdział XII. Rozporządzanie prawem wyłącznym. 1. Umowy przeniesienia praw wyłącznych. 2. Obciążenie praw. Rozdział XIII. Ustanie praw wyłącznych. 1. Wprowadzenie. 2. Unieważnienie. 2.1. Postępowanie sprzeciwowe a postępowanie unieważnieniowe. 2.2. Podstawy unieważnienia. 2.3. Legitymacja czynna w postępowaniach prowadzących do unieważnienia. 3. Wygaśnięcie. 3.1. Podstawy wygaśnięcia. 3.2. Skutki prawne wygaśnięcia prawa wyłącznego. 4. Wpis do rejestru. 5. Postępowanie sporne. 6. Ograniczenie praw wyłącznych. Rozdział XIV. Środki ochrony. 1. Roszczenia i środki pomocnicze. 1.1. Roszczenie zapobiegawcze. 1.2. Roszczenie o ustalenie braku naruszenia. 1.3. Roszczenie o zabezpieczenie dowodów. 1.4. Wyjawienie lub wydanie środka dowodowego. 1.5. Wezwanie do udzielenia informacji. 2. Roszczenia z tytułu naruszenia. 2.1. Wprowadzenie. 2.2. Legitymacja czynna. 2.3. Roszczenie o zaniechanie naruszenia. 2.4. Roszczenie o wydanie bezpodstawnie uzyskanych korzyści. 2.5. Roszczenie odszkodowawcze. 2.6. Roszczenie publikacyjne. 2.7. Roszczenie o usunięcie skutków naruszenia. 2.8. Nakazanie zapłaty stosownej sumy pieniężnej. 2.9. Okres, za jaki można dochodzić roszczeń z tytułu naruszenia. 2.10. Przedawnienie roszczeń. Część II. Prawo ochronne na znak towarowy, prawo z rejestracji oznaczenia geograficznego. Rozdział XV. Znaki towarowe i prawo ochronne. 1. Znak towarowy jako dobro niematerialne. 1.1. Natura prawna znaku towarowego. 1.2. Funkcje znaku towarowego. 1.2.1. Uwagi wstępne. 1.2.2. Funkcja oznaczania pochodzenia (odróżniająca). 1.2.3. Funkcja gwarancyjna. 1.2.4. Funkcja reklamowa. 1.2.5. Inne funkcje znaku towarowego. 1.3. Znak towarowy jako przedmiot ochrony. 2. Znak towarowy jako przedmiot prawa ochronnego. 2.1. Normatywna definicja znaku towarowego. 2.2. Otwarty katalog form przedstawieniowych zdatnych do odróżniania. 2.3. Zdolność do odróżniania oznaczeń stanowiących kształt towaru lub opakowania, koloru perse, oznaczeń dźwiękowych, zapachowych i smakowych w świetle orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości. 3. Zdolność rejestracyjna znaku towarowego. 3.1. Uwagi wstępne. 3.2. Przeszkody bezwzględne. 3.3. Przeszkody względne. 4. Kategorie normatywne znaków chronionych. Znaki usługowe. 4.1. Kategorie normatywne znaków chronionych. Kryteria wyodrębnienia. 4.2. Znak towarowy indywidualny. Znaki wspólne. Wspólne prawo ochronne. 4.3. Znak powszechnie znany. 4.4. Znak renomowany. 4.5. Znak usługowy. 5. Udzielenie prawa ochronnego. Zasady ogólne. 5.1. Pierwszeństwo do uzyskania prawa ochronnego. 5.2. Zgłoszenie znaku towarowego i rozpatrywanie zgłoszenia. 5.3. Postępowanie w sprawie ochrony międzynarodowych znaków towarowych. Wzmianka. 6. Prawo ochronne na znak towarowy. Charakterystyka ogólna. 6.1. Prawo ochronne na znak towarowy jako podmiotowe prawo bezwzględne. 6.2. Prawo ochronne na znak towarowy jako prawo formalne. Ograniczenie terytorialne i czasowe. 6.3. Zasada specjalizacji. 6.4. Majątkowy charakter prawa. 7. Treść prawa ochronnego na znak towarowy. 7.1. Używanie znaku towarowego. Charakterystyka regulacji. 7.2. Charakterystyka używania jako wykonywania prawa ochronnego. 7.3. Ograniczenie skuteczności prawa wyłącznego. 8. Ustanie prawa ochronnego na znak towarowy. Unieważnienie i wygaśnięcie. 8.1. Unieważnienie prawa ochronnego. 8.2. Wygaśnięcie prawa ochronnego. 9. Naruszenia prawa ochronnego na znak towarowy. 9.1. Uwagi wstępne. 9.2. Bezprawność używania. 9.3. Naruszenie funkcji oznaczania pochodzenia (art. 296 ust. 2 pkt 1 i 2 p.w.p.). 9.4. Naruszenie prawa ochronnego na renomowany znak towarowy (art. 296 ust. 2 pkt 3 p.w.p.). 9.5. Środki ochrony. Rozdział XVI. Oznaczenia geograficzne. 1. Uwagi wstępne. 2. Ochrona oznaczeń geograficznych w umowach międzynarodowych. 2.1. Konwencja paryska o ochronie własności przemysłowej i akty prawne wydane na jej podstawie. 2.2. Porozumienie w sprawie handlowych aspektów praw własności intelektualnej (TRIPS). 2.3. Porozumienie TRIPS w systemie prawa unijnego i w systemach krajowych. 2.4. Ochrona oznaczeń geograficznych w prawie Unii Europejskiej. 2.5. Ochrona oznaczeń win. 2.6. Ochrona oznaczeń napojów spirytusowych. 2.7. Ochrona oznaczeń wód mineralnych. 3. Ochrona oznaczeń geograficznych w systemie prawa polskiego. 3.1. Ochrona na podstawie przepisów zwalczających nieuczciwe działania rynkowe. 3.2. Ochrona oznaczeń geograficznych na podstawie ustawy – Prawo własności przemysłowej. 4. Ustawa o rejestracji i ochronie nazw i oznaczeń produktów rolnych i środków spożywczych oraz o produktach tradycyjnych, 5. Ochrona oznaczeń geograficznych wód mineralnych i napojów spirytusowych. 5.1. Geograficzna indywidualizacja wód mineralnych, źródlanych i stołowych. 5.2. Geograficzna indywidualizacja napojów spirytusowych. 5.3. Geograficzna indywidualizacja wyrobów winiarskich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347.7 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347.7 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Omówienie ustawy - prawo własności przemysłowej: Zakres ustawy - prawo własności przemysłowej; Wynalazki; Wzory użytkowe; Wzory przemysłowe; Zasady wspólne dla wynalazków, wzorów użytkowych i wzorów przemysłowych; Projekt racjonalizatorski; Znaki towarowe i prawa ochronne; Oznaczenia geograficzne; Topografia układów scalonych. Cz. II Akty prawne: -Ustawa z dn. 30 czerwca 2000r. - prawo własności przemysłowej; -Ustawa z dn. 6 czerwca 2002r. o zmianie ustawy - prawo własności przemysłowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347.7 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Wprowadzenie, 1. Wzory przemysłowe, 2. Znaki towarowe, 3. Oznaczenie geograficzne, 4. Topografia układów scalonych. Cz. II Wybór aktów prawnych, 1. Prawo polskie, 2. Prawo europejskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347.7 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Prawnika / LexisNexis Polska Sp. z o.o.)
1. Wynalazek; 2. Patent; 3. Dodatkowe świadectwo ochronne; 4. Wzór użytkowy; 5. Projekt racjonalizatorski; 6. Wzory przemysłowe; 7. Topografia układów scalonych; 8. Zagadnienia podmiotowe; 9. Roszczenia z tytułu naruszenia; 10. Znaki towarowe i prawo ochronne; 11. Oznaczenia geograficzne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Prawo autorskie: Ogólna charakterystyka prawa autorskiego i praw pokrewnych; Utwór jako przedmiot prawa autorskiego; Podmiot prawa autorskiego; Rodzaje utworów; Autorskie prawa majątkowe; Dozwolony użytek osobisty i publiczny; Utwory osierocone; Organizacje zbiorowego zarządzania prawami autorskimi lub prawami pokrewnymi; Umowy prawnoautorskie; Autorskie prawa osobiste; Plagiat; Odpowiedzialność cywilna z tytułu naruszenia autorskich prawa majątkowych i osobistych; Odpowiedzialność karna; Utwory audiowizualne i programy komputerowe; Ochrona wizerunku i adresata korespondencji; Prawa pokrewne; Prawa autorskie w Internecie; Ochrona baz danych 2. Prawo własności przemysłowej: Źródła prawa własności przemysłowej; Prawo patentowe; Prawo znaków towarowych; Prawo wzorów przemysłowych; Oznaczenia geograficzne; Wzory użytkowe; Topografie układów scalonych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347.7 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie)
Zawiera: Wstęp. Rozdział I. Znak towarowy renomowany jako kategoria normatywna – istota i geneza: 1. Ratio legis ochrony znaków towarowych renomowanych; 2. Ewolucja pojęcia i ochrony znaku towarowego renomowanego w federalnym prawie amerykańskim; 3. Ewolucja pojęcia i ochrony znaku towarowego renomowanego w prawie Unii Europejskiej; 4. Ewolucja pojęcia i ochrony znaku towarowego renomowanego w prawie polskim; 5. Ewolucja pojęcia i ochrony znaku towarowego renomowanego w prawie międzynarodowym. Rozdział II. Renoma znaku towarowego: 1. Renoma jako kryterium wyodrębnienia osobnej kategorii znaków towarowych a powszechna znajomość znaku; 2. Pojęcie renomy znaku towarowego w aspekcie przedmiotowym i podmiotowym; 2.1. Federalne prawo amerykańskie; 2.2. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie; 3. Pojęcie renomy znaku towarowego w aspekcie terytorialnym; 3.1. Federalne prawo amerykańskie; 3.2. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie; 4. Pojęcie renomy znaku towarowego w aspekcie czasowym; 4.1. Federalne prawo amerykańskie; 4.2. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie; 5. Dowody na istnienie renomy znaku; 5.1. Federalne prawo amerykańskie; 5.2. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie; 6. Wnioski. Rozdział III. Ustawowe znamiona używania kolizyjnego oznaczenia jako działania naruszającego prawo do znaku towarowego renomowanego: 1. Używanie kolizyjnego oznaczenia w handlu, w obrocie handlowym, w obrocie gospodarczym; 1.1. Federalne prawo amerykańskie; 1.2. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie; 2. Używanie kolizyjnego oznaczenia w odniesieniu do towarów lub usług; 2.1. Federalne prawo amerykańskie; 2.2. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie; 3. Używanie kolizyjnego oznaczenia jako znaku towarowego a wpływ używania kolizyjnego oznaczenia na funkcje pełnione przez znak towarowy renomowany; 3.1. Federalne prawo amerykańskie; 3.2. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie; 4. Zasada słuszności w prawie amerykańskim a brak zgody uprawnionego na używanie kolizyjnego oznaczenia w prawie UE oraz bezprawność używania kolizyjnego oznaczenia w prawie polskim; 5. Terytorialny zakres używania kolizyjnego oznaczenia a używanie kolizyjnego oznaczenia w Internecie; 5.1. Federalne prawo amerykańskie; 5.2. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie; 6. Wnioski. Rozdział IV. Przesłanki naruszenia prawa do znaku towarowego renomowanego uwarunkowane relacjami zachodzącymi pomiędzy oznaczeniami i towarami: 1. Tożsamość lub podobieństwo oznaczeń; 1.1. Federalne prawo amerykańskie; 1.2.. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie; 2. Brak wymogu podobieństwa towarów; 2.1. Federalne prawo amerykańskie; 2.2. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie; 3. Skojarzenie/związek zachodzący pomiędzy znakiem renomowanym a kolizyjnym oznaczeniem; 3.1. Federalne prawo amerykańskie; 3.2. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie; 4. Wnioski. Rozdział V. Skutek używania kolizyjnego oznaczenia jako przesłanka naruszenia prawa do znaku towarowego renomowanego: 1. Formy zjawiskowe naruszenia prawa do znaku towarowego renomowanego; 2. Szkodliwość dla odróżniającego charakteru znaku towarowego renomowanego/osłabienie znaku towarowego renomowanego przez rozmycie; 2.1. Federalne prawo amerykańskie; 2.2. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie; 3. Szkodliwość dla renomy znaku towarowego renomowanego/ osłabienie znaku towarowego renomowanego przez przyćmienie; 3.1. Federalne prawo amerykańskie; 3.2. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie; 4. Czerpanie nienależnych korzyści z renomy lub odróżniającego charakteru znaku towarowego renomowanego (pasożytnictwo); 4.1. Federalne prawo amerykańskie; 4.2. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie; 5. Wnioski. Rozdział VI. Okoliczności wyłączające naruszenie prawa do znaku towarowego renomowanego: 1. Okoliczności wyłączające naruszenie prawa do znaku towarowego renomowanego w federalnym prawie amerykańskim; 1.1. Uczciwe użycie kolizyjnego oznaczenia; 1.2. Opisowe użycie kolizyjnego oznaczenia; 1.3. Nominatywne użycie kolizyjnego oznaczenia; 1.4. Użycie kolizyjnego oznaczenia w reklamie porównawczej; 1.5. Użycie kolizyjnego oznaczenia w ramach parodii, krytyki lub komentarza; 1.6. Użycie kolizyjnego oznaczenia w związku z relacjonowaniem i komentowaniem wiadomości; 1.7. Niehandlowe użycie kolizyjnego oznaczenia; 1.8. Doktryna pierwszej sprzedaży w federalnym prawie amerykańskim; 1.9. „Porzucenie” znaku towarowego renomowanego; 2. Okoliczności wyłączające naruszenie prawa do znaku towarowego renomowanego w prawie Unii Europejskiej i w prawie polskim; 2.1. Uzasadniona przyczyna używania kolizyjnego oznaczenia („due cause”); 2.2. Dozwolone używanie oznaczeń (art. 14 ust. 1 rozporządzenia 2017/1001 i art. 156 p.w.p.); 2.3. Użycie kolizyjnego oznaczenia w reklamie porównawczej; 2.4. Prawo używacza uprzedniego; 2.5. Wyczerpanie prawa do znaku renomowanego; 2.6. Tolerowanie przez uprawnionego do znaku towarowego renomowanego przez osobę trzecią; 2.7. Brak rzeczywistego używania znaku towarowego renomowanego; Rozdział VII. Naruszenie prawa do znaku towarowego renomowanego a czyn nieuczciwej konkurencji: 1.Możliwości ochrony znaku towarowego renomowanego na gruncie prawa zwalczania nieuczciwej konkurencji w USA, UE i Polsce; 1.1. Federalne prawo amerykańskie; 1.2. Prawo Unii Europejskiej; 1.3. Prawo polskie; 2. Przesłanki ochrony znaku towarowego renomowanego wynikające z art. 3 ust. 1 u.z.n.k.; 2.1. Uwagi wprowadzające; 2.2. Sprzeczność z prawem lub dobrymi obyczajami; 2.3. Zagrożenie lub naruszenie interesu innego przedsiębiorcy lub klienta; 2.4. Przesłanki szczególne; 3. Relacja przepisów ustawy – Prawo własności przemysłowej oraz rozporządzenia 2017/1001 do ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji w aspekcie możliwości ochrony znaku towarowego renomowanego; 3.1. Uwagi wprowadzające; 3.2. Możliwość kumulatywnego stosowania przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i ustawy – Prawo własności przemysłowej oraz odpowiednio rozporządzenia 2017/1001 w aspekcie ochrony znaku towarowego renomowanego; 3.3. Przesłanki stosowania art. 3 ust. 1 u.z.n.k. dla ochrony znaku towarowego renomowanego chronionego na podstawie ustawy – Prawo własności przemysłowej lub rozporządzenia 2017/1001. Podsumowanie. Bibliografia. Spis wyroków sądów amerykańskich. Spis wyroków Trybunału Sprawiedliwości UE oraz sądu UE. Spis wyroków sądów polskich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347.7 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347.7 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(System Prawa Prywatnego ; T. 14b)
1. Wzory przemysłowe w prawie międzynarodowym i prawie Unii Europejskiej; 2. Pojęcie wzoru przemysłowego, przesłanki zdolności rejestracyjnej i wyłączenia spod ochrony prawem z rejestracji wzoru przemysłowego; 3. Postępowanie w sprawie udzielenia prawa z rejestracji wzoru przemysłowego; 4. Prawo z rejestracji wzoru przemysłowego; 5. Naruszenie prawa z rejestracji wzoru przemysłowego; 6. Ustanie prawa z rejestracji wzoru przemysłowego; 7. Ochrona kumulatywna wzorów przemysłowych; 8. Znaki towarowe w prawie międzynarodowym i prawie UE; 9. Pojęcie znaku towarowego. Rodzaje oznaczeń. Kategorie znaków towarowych; 10. Uprawniony do znaku towarowego; 11. Postępowanie w sprawie udzielenia prawa ochronnego na znak towarowy; 12. Pierwszeństwo do uzyskania prawa ochronnego na znak towarowy; 13. Bezwzględne przeszkody rejestracji znaku towarowego; 14. Względne podstawy odmowy udzielenia prawa ochronnego na znak towarowy; 15. Praw ochronne na znak towarowy; 16. Wspólne prawo ochronne na znak towarowy; 17. Obowiązek używania znaku towarowego; 18. Ograniczenia prawa ochronnego na znak towarowy; 19. Wyczerpanie prawa ochronnego na znak towarowy; 20. Przejście prawa ochronnego na znak towarowy; 21. Licencja znaków towarowych; 22. Naruszenie prawa ochronnego na znak towarowy; 23. Ustanie prawa ochronnego na znak towarowy; 24. Znaki towarowe wspólne; 25. Geograficzne oznaczenia pochodzenia; 26. Roszczenia z tytułu naruszenia praw własności przemysłowej; 27. Ochrona celna praw własności przemysłowej; 28. Kolizyjnoprawna problematyka praw własności przemysłowej; 29. Jurysdykcja w sprawach dotyczących praw własności przemysłowej. Uznawanie i wykonywanie orzeczeń wydanych w tych sprawach; 30. Dochodzenie roszczeń z zakresu prawa własności przemysłowej w postępowaniu cywilnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347,7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie Prawnicze)
1. Zagadnienia ogólne. 2. Historia koncepcji wyczerpania praw własności przemysłowej. 3. Definicja wyczerpania. 4. Patent i prawa ochronne jako prawo wyłączne. 5. Konstrukcja wyczerpania a natura praw wyłącznych. 6. Terytorialny zakres wyczerpania. 7. Zgoda uprawnionego. 8. Wprowadzenie do obrotu. 9. Zakres wyczerpania praw z patentu. 10. Zakres wyczerpania prawa ochronnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347.7 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Politechniki Łódzkiej ; 2379)
Wstęp; 1. Działalność wizerunkowa przedsiębiorstwa a marketing 1.1. Istota wizerunku 1.2. Wizerunek a marketingowe podejście do aktywności rynkowej przedsiębiorstwa 1.3. Relacyjne aspekty marketingu w kreowaniu wizerunku przedsiębiorstwa 2. Public relations w działaniach wizerunkowych przedsiębiorstwa - wybrane zagadnienia 2.1. Istota public relations 2.2. Znak towarowy w systemie identyfikacji wizualnej jako prawnie chroniona własność przemysłowa przedsiębiorstwa 2.3. Reklama korporacyjna i storytelling a wizerunek przedsiębiorstwa 2.4. Employer branding w kreowaniu wizerunku przedsiębiorstwa 3. Wizerunkowy potencjał zielonego marketingu 3.1. Wizerunkowy aspekt ekologicznej społecznej odpowiedzialności biznesu 3.2. Rola zielonego marketingu w kształtowaniu wizerunku przedsiębiorstwa; Podsumowanie; Literatura; Streszczenie; Summary.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej