Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(126)
IBUK Libra
(27)
ebookpoint BIBLIO
(15)
Forma i typ
Książki
(115)
E-booki
(42)
Publikacje naukowe
(41)
Publikacje fachowe
(35)
Publikacje dydaktyczne
(11)
Czasopisma
(7)
Druki ulotne
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(95)
dostępne
(64)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(68)
Czytelnia
(95)
Autor
Gajdzica Zenon (1970- )
(12)
Niedbalski Jakub
(9)
Całek Grzegorz
(7)
Żuchowska-Skiba Dorota
(7)
Borski Maciej (1975- )
(6)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(5)
Krukowska Małgorzata
(5)
Racław Mariola
(5)
Brzezińska Anna Izabela
(4)
Gurdek Magdalena (1977- )
(4)
Kaczan Radosław
(4)
Kirenko Janusz (1954- )
(4)
Koczur Wiesław
(4)
Staszkiewicz Ewa
(4)
Baran Krzysztof Wojciech
(3)
Dawidowicz Maria
(3)
Frąckiewicz Lucyna (1926-2009)
(3)
Głodkowska Joanna
(3)
Kijak Remigiusz J. (1979- )
(3)
Kozak Katarzyna
(3)
Majewski Kamil
(3)
Paluszkiewicz Magdalena
(3)
Piotrowski Konrad
(3)
Półtorak Magdalena (1981- )
(3)
Rogacka-Łukasik Anna (1980- )
(3)
Sobas Magdalena
(3)
Śladkowska Ewa
(3)
Świątkowski Andrzej M. (1944- )
(3)
Żabiński Dawid
(3)
Bac Aneta
(2)
Baran Jolanta
(2)
Baran-Wesołowska Beata
(2)
Bartnikowska Urszula
(2)
Buchnat Marzena
(2)
Błeszyński Jacek (1963- )
(2)
Ciechorski Jan
(2)
Cytowska Beata (1964- )
(2)
Fijałkowski Adam
(2)
Golinowska Stanisława (1947- )
(2)
Gredka-Ligarska Iwona
(2)
Jurczyk Marta
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Klinik Anna
(2)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(2)
Krawiec Grzegorz (1977- )
(2)
Kuczkowski Przemysław
(2)
Maj Konrad
(2)
Mazurczak Anna
(2)
Miłkowski Tomasz (1970- )
(2)
Naprawa Renata
(2)
Parchomiuk Monika
(2)
Plichta Piotr
(2)
Pluta Tomasz
(2)
Rycielski Piotr
(2)
Strzępek Łukasz (1976- )
(2)
Sztobryn-Giercuszkiewicz Joanna
(2)
Sęk Helena (1938- )
(2)
Tanajewska Alicja
(2)
Tylewska-Nowak Beata
(2)
Uścińska Gertruda (1958- )
(2)
Winczura Barbara (1969- )
(2)
Wolan-Nowakowska Mariola
(2)
Woynarowska Agnieszka
(2)
Woźniak Zbigniew
(2)
Włodarczyk Mirosław
(2)
Ćwirynkało Katarzyna
(2)
Żmijewski Michał Wiktor
(2)
Abramczyk Marta
(1)
Abramski Olgierd
(1)
Adamczyk Grażyna
(1)
Adamus Rafał
(1)
Aleksander-Szymanowicz Paulina
(1)
Antonów Kamil
(1)
Augustyn Paulina
(1)
Augustyniak Piotr (1965- )
(1)
Baczała Ditta
(1)
Baran Beata
(1)
Barnes Colin
(1)
Bartoszek Żaneta
(1)
Bartoszewski Jakub
(1)
Barut Arkadiusz (1974- )
(1)
Bała Karolina
(1)
Bednarkowa Wiga
(1)
Belzyt Joanna Iza (1977- )
(1)
Bełszyński Jacek J. (1963- )
(1)
Bełza Magdalena
(1)
Bielak-Jomaa Edyta (1972- )
(1)
Bobińska Kinga
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bogdanowicz Marcin
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Bondyra Bożena
(1)
Borowska Teresa
(1)
Borzęcka Anna
(1)
Bosak-Sojka Maria
(1)
Brzezińska Anna
(1)
Brzostek-Kleszcz Mirosława
(1)
Brząkowski Mateusz
(1)
Bręczewski Grzegorz
(1)
Buratowska Klaudia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(49)
2010 - 2019
(74)
2000 - 2009
(43)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(46)
Kraj wydania
Polska
(167)
Język
polski
(167)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(9)
Szkoły specjalne
(5)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(4)
Nauczanie początkowe
(3)
Przedszkola
(3)
Pedagodzy specjalni
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Osoby z niepełnosprawnością
(47)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(24)
Dziecko z niepełnosprawnością
(22)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(21)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(18)
Pedagogika specjalna
(15)
Nauczanie
(12)
Rehabilitacja medyczna
(12)
Kształcenie integracyjne
(9)
Prawa osób z niepełnosprawnościami
(8)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(8)
Integracja społeczna
(7)
Rodzina
(7)
Socjologia niepełnosprawności
(7)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Nauczanie początkowe
(6)
Niepełnosprawność intelektualna
(6)
Opieka społeczna
(6)
Prawo pracy
(6)
Rehabilitacja zawodowa
(6)
Socjalizacja
(6)
Wsparcie społeczne
(6)
Wykluczenie społeczne
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością fizyczną
(5)
Młodzież z niepełnosprawnością
(5)
Nauczanie zintegrowane
(5)
Niepełnosprawność
(5)
Praca
(5)
Praca osób z niepełnosprawnością
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Zaburzenia mowy
(5)
Adaptacja społeczna
(4)
Jakość życia
(4)
Polityka społeczna
(4)
Postępowanie administracyjne
(4)
Prawo Unii Europejskiej
(4)
Psychologia
(4)
Samorząd terytorialny
(4)
Socjologia
(4)
Szkolnictwo
(4)
Szkolnictwo specjalne
(4)
Wczesna interwencja
(4)
Życie codzienne
(4)
Edukacja włączająca
(3)
Osoby w szczególnej sytuacji na rynku pracy
(3)
Osoby z niepełnosprawnością fizyczną
(3)
Postępowanie cywilne
(3)
Prawa człowieka
(3)
Prawo miejscowe
(3)
Prawo międzynarodowe
(3)
Psychoterapia
(3)
Rehabilitacja społeczna
(3)
Seksualność
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Wsparcie edukacyjne
(3)
Zakład pracy chronionej
(3)
Zatrudnienie wspomagane
(3)
Arteterapia
(2)
Bezradność
(2)
Bezrobocie
(2)
COVID-19
(2)
Dobra osobiste
(2)
Dorosłość
(2)
Dowody (prawo)
(2)
Drama (pedagogika)
(2)
Dyskryminacja chorych i niepełnosprawnych
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Edukacja prozdrowotna
(2)
Emerytura
(2)
Globalizacja
(2)
Kadencja (prawo)
(2)
Kobieta
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Konwencja o Prawach Osób Niepełnosprawnych (2006)
(2)
Kształcenie
(2)
Marginalizacja społeczna
(2)
Małżeństwo
(2)
Metoda Sherborne
(2)
Migracje
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele
(2)
Neuropsychologia
(2)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu głębokim
(2)
Ochrona dóbr osobistych
(2)
Organizacja oświaty
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Osoby z zaburzeniami psychicznymi
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Poczytalność ograniczona
(2)
Podmiotowość
(2)
Polityka
(2)
Praca socjalna
(2)
Pracownicy samorządowi
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Temat: dzieło
Konstytucja Polski (1997)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(44)
1989-2000
(14)
1901-2000
(4)
1939-1945
(2)
1945-1989
(2)
1801-1900
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Polska
(48)
Kraje Unii Europejskiej
(9)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Czechy
(1)
Europa
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Włochy
(1)
ZSRR
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(44)
Opracowanie
(28)
Podręcznik
(17)
Materiały pomocnicze
(9)
Raport z badań
(9)
Monografia
(7)
Czasopismo naukowe
(6)
Czasopismo prawnicze
(5)
Karty pracy ucznia
(5)
Poradnik
(5)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Materiały konferencyjne
(3)
Artykuły
(2)
Komentarz do ustawy
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(70)
Socjologia i społeczeństwo
(50)
Medycyna i zdrowie
(22)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(18)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(17)
Psychologia
(16)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(8)
Językoznawstwo
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Inżynieria i technika
(1)
168 wyników Filtruj
E-book
W koszyku

Obierz kurs na dostępność cyfrową

Nowe technologie i zasoby Internetu zdecydowanie ułatwiają codzienne funkcjonowanie w niemal każdym obszarze życia. Czy jednak wszyscy mogą korzystać z tych dobrodziejstw w równym stopniu? Na świecie aż miliard ludzi zmaga się z niepełnosprawnością i napotyka bariery również w sieci. Nieodpowiedni kontrast, brak możliwości nawigowania po stronie myszą, klawiaturą czy za pomocą czytnika tekstu to zaledwie kilka przykładów. Dziedzinę, której celem jest eliminacja tych cyfrowych barier, nazywamy dostępnością cyfrową. Zgodnie z jej założeniami dostępny serwis internetowy jest przeznaczony dla wszystkich użytkowników, bez wykluczania żadnej grupy ze względu na poziom niepełnosprawności, podeszły wiek, ograniczenia sprzętowe lub słabe łącze internetowe. Większość stron składa się z tekstów, dokumentów i multimediów, stąd nie można ich pominąć podczas tworzenia dostępnych cyfrowo treści. Jak zatem sprawić, by dokumenty spełniały kryteria dostępności? To proste - należy pamiętać, dla kogo się je tworzy, i zadbać o czytelną, zrozumiałą strukturę tekstu. Już przy bardzo niewielkim wysiłku można zapewnić, by skan dokumentu zapisany w formacie PDF spełniał wymogi dostępności cyfrowej i umożliwiał przeszukiwanie zawartości. Z kolei multimedia da się ujarzmić za pomocą audiodeskrypcji, napisów do wideo i transkrypcji tekstowej. Projektuj treści dla jak najszerszego grona osób. Poznaj kryteria dostępności i twórz dokumenty i multimedia dostępne cyfrowo!

W trakcie naszego profesjonalnego szkolenia:

  • Nauczysz się przeprowadzać audyt strony internetowej pod kątem dostępności cyfrowej
  • Stworzysz deklarację dostępności i raport oceny zgodności (WCAG-EM)
  • Dowiesz się, jak tworzyć dostępne cyfrowo dokumenty tekstowe
  • Poznasz metody raportowania zgodnie z metodologią WCAG-EM
  • Przyswoisz obsługę przydatnych walidatorów, w tym Wave
  • Dowiesz się, jak opracować skany dokumentów, by były dostępne cyfrowo
  • Poznasz zasady tworzenia dostępnych cyfrowo dokumentów Word i PDF
  • Nauczysz się weryfikować poprawność dokumentów tekstowych za pomocą wbudowanego narzędzia edytora Word
  • Dowiesz się, jak weryfikować poprawność dokumentów PDF poprzez program Acrobat
  • Przećwiczysz weryfikowanie poprawności dokumentów PDF przy użyciu darmowego oprogramowania PAC3 (Free PDF Accessibility Checker)
  • Nauczysz się eliminować problemy dostępności cyfrowej w treści dokumentów PDF

Co więcej...

  • Nabędziesz umiejętność obróbki dokumentów PDF zawierających skany, aby były dostępne cyfrowo, a w szczególności umożliwiały użytkownikom wyszukiwanie w treści
  • Nauczysz się tworzyć napisy i audiodeskrypcję do treści multimedialnych

Dostępność cyfrowa. Kurs video. Narzędzia walidacyjne i tworzenie dostępnych treści stanowi dawkę solidnej teoretycznej wiedzy od podstaw po poziom średnio zaawansowany. W ramach pierwszych lekcji czeka Cię staranne wprowadzenie do tematyki dostępności cyfrowej. Uwaga! Wprowadzenie jest ujednolicone dla wszystkich trzech kursów z serii o dostępności cyfrowej, dzięki temu szkolenie możesz rozpocząć bez wcześniejszego przygotowania. W następnych modułach poznasz narzędzia walidacyjne i automatyczne walidatory stron. Dowiesz się, jak wykonać raport i jak przeprowadzić audyt według metod WCAG-EM. Z kolejnych rozdziałów nauczysz się tworzyć dostępne dokumenty tekstowe i PDF według obowiązujących kryteriów. Na koniec nabędziesz elementarną wiedzę na temat tworzenia dostępnych multimediów, w tym napisów i audiodeskrypcji. Zdobyte podczas kursu umiejętności pozwolą Ci na dokonanie samodzielnej oceny dostępności stron internetowych. Fundamentalna wiedza o tworzeniu dostępnych treści cyfrowych będzie przydatna zarówno dla osób decyzyjnych zamawiających usługi na zewnątrz, jak i audytorów, twórców treści i programistów. Po ukończeniu szkolenia sprawnie ocenisz, czy treści, z którymi pracujesz, spełniają wymogi dostępności, a także będziesz wiedzieć, jak tworzyć poprawne dokumenty tekstowe.

Ten kurs jest drugą częścią przewodnika po dostępności cyfrowej - z ukierunkowaniem na dostępność dokumentów i treści multimedialnych. Jeśli chcesz zgłębić teorię dotyczącą kryteriów dostępności według WCAG 2.1, sprawdź koniecznie pierwszą część serii: Dostępność cyfrowa. Kurs video. Wprowadzenie do tematyki i wytycznych WCAG 2.1.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
1. Istota intersemiotycznej formuły zajęć. Rozważania teoretyczne: Ruch w diagnostyce i terapii; Niedyrektywna koncepcja terapeutyczna; Zastosowanie technik plastycznych w ocenie ekspresji i wspomaganiu rozwoju dziecka. 2. Metodologiczne podstawy badań diagnostycznych i procedury wizualizacyjnej 3. Wyniki wstępnych badań diagnostycznych: Grupa dzieci uzdolnionych – G 1; Grupa dzieci z zaburzeniami rozwoju – G 2; Rozszerzone wyniki badań diagnostycznych. 4. Materiał przeznaczony do indukowania wizualizacji: Przebieg wizualizacji kinetycznych w ujęciu uczestniczącym. 5. Analiza wyników badań - ich interpretacja – wnioski: Ruch i tworzenie układów przestrzenno-kinetycznych jako narzędzie poznania; Przydatność technik plastyczno-psychologicznych w weryfikacji i falsyfikacji danych diagnostycznych; Wyniki w kategoriach indywidualnych. Próby uogólnienia i wnioski. Bibliografia; Aneksy: Dokumentacja tekstowa i rysunkowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie. W kierunku dookreślenia znaczeń i budowania systematyki dydaktyki specjalnej. Część I DYDAKTYKA SPECJALNA – ŹRÓDŁA HISTORYCZNE, PERSPEKTYWA BADAWCZA, PROJEKTOWANIE DYDAKTYK SPECJALISTYCZNYCH: Uczniowie z niepełnosprawnością wzroku, z niepełnosprawnością słuchu, z niepełnosprawnością intelektualną, z niedostosowaniem społecznym – uwagi historyczne; Dydaktyka specjalna – teoretyczne i empiryczne podstawy kształcenia uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych; Dydaktyka specjalna – system znaczeń i relacji w projektowaniu dydaktyk specjalistycznych. Część II DYDAKTYKI SPECJALISTYCZNE ZDEFINIOWANE: Dydaktyka kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną; Tyflodydaktyka – kształcenie uczniów z niepełnosprawnością wzroku; Surdodydaktyka – kształcenie uczniów z niepełnosprawnością słuchu; Dydaktyka terapeutyczno-lecznicza – kształcenie uczniów z chorobą przewlekłą; Dydaktyka resocjalizacyjna – kształcenie uczniów z niedostosowaniem społecznym; Dydaktyka korekcyjna – kształcenie uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Część III DYDAKTYKI SPECJALISTYCZNE NIEZDEFINIOWANE: Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na szczególne uzdolnienia – dydaktyka uczniów zdolnych, uzdolnionych i utalentowanych; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na uwarunkowania kulturowe – dydaktyka edukacji międzykulturowej; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na spektrum autyzmu; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na mózgowe porażenie dziecięce; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na nadpobudliwość psychoruchową z zaburzeniami koncentracji uwagi; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na zaburzenia mowy. Część IV Kształcenie uczniów głuchoniewidomych; Kształcenie uczniów z wieloraką, złożoną niepełnosprawnością – poszukiwanie możliwości wszechstronnego rozwoju; Niektóre rzadkie zespoły genetyczne i wady wrodzone – nowe rozpoznania wyzwaniem dla kształcenia. Wybrane aspekty prawne. Dokumenty międzynarodowe i polskie akty prawne w sprawie kształcenia uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych; Zamiast zakończenia. Niektóre koncepcje pogłębiające przegląd „jedności w zróżnicowaniu” ze względu na uczestników procesu kształcenia; O autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzeni. Dookreślanie znaczeń i budowanie systematyki dydaktyki specjalnej. Rozdział 1 DYDAKTYKA SPECJALNA W POSZUKIWANIU WZORCÓW – WSPÓŁCZESNE TENDENCJE W EDUKACJI ŹRÓDŁEM UOGÓLNIAJĄCYCH INSPIRACJI: 1.1. Wzorzec pierwszy – edukacja z równym prawem dostępu; 1.2. Wzorzec drugi – edukacja zróżnicowana; 1.3. Wzorzec trzeci – edukacja do uczestniczenia; 1.4. Wzorzec czwarty – edukacja diagnostyczna; 1.5. Wzorzec piąty – edukacja ku podmiotowości; 1.6. Wzorzec szósty – edukacja w integrującej przestrzeni; 1.7. Wzorzec siódmy – edukacja w harmonizowaniu; 1.8. Wzorzec ósmy – edukacja profesjonalna; 1.9. Wzorzec dziewiąty – edukacja wyzwalająca; 1.10. Wzorzec dziesiąty – edukacja z optymizmem pedagogicznym. Rozdział 2 WZORCE DYDAKTYKI SPECJALNEJ – BUDOWANIE KONSTRUKTU WYJAŚNIAJĄCEGO RZECZYWISTOŚĆ EDUKACYJNĄ: 2.1. Wzorce dydaktyki specjalnej w kategorii UCZEŃ – potrzeby edukacyjne, uczestniczenie, podmiotowość, dynamizm rozwojowy; 2.2. Wzorce dydaktyki specjalnej w kategorii WARUNKI – podstawy prawne, zróżnicowane formy kształcenia, integrująca przestrzeń; 2.3. Wzorce dydaktyki specjalnej w kategorii NAUCZYCIEL – profesjonalizm, relacje edukacyjne, optymizm pedagogiczny. Rozdział 3 KANONY DYDAKTYKI SPECJALNEJ – WYŁONIENIE, NAZWANIE I IMPLIKACJA BADAWCZA: 3.1. Różnicowanie – z perspektywy kategorii edukacyjnej UCZEŃ; 3.2. Dostosowywanie – ze względu na kategorię edukacyjną WARUNKU; 3.3. Harmonizowanie – z perspektywy kategorii edukacyjnej NAUCZYCIEL; 3.4. Wzorce i kanony dydaktyki specjalnej – systematyzacja przestrzeni edukacyjnej i obszary poszukiwań badawczych. Rozdział 4 PRAWIDŁOWOŚCI DYDAKTYCZNE I RÓŻNORODNOŚĆ W EDUKACJI – OD ŹRÓDEŁ DO AKTUALNYCH KONCEPCJI: 4.1. Dydaktyka jako obszar poznawania prawidłowości procesu nauczania–uczenia się – tradycja i aktualne poszukiwania; 4.2. Kilka wątków historycznych – od praktyki wychowania do wypracowywania paradygmatu pedagogiki specjalnej jako dyscypliny naukowej; 4.3. Trudności w uczeniu się a potrzeby specjalnych świadczeń edukacyjnych – między 1978 a 2005 rokiem; 4.4. Specjalne potrzeby edukacyjne – próba redefinicji i zarysowania koncepcji; 4.5. Jedność w różnorodności – zróżnicowany system edukacji dla wszystkich. Rozdział 5 STAŁOŚĆ I ZMIENNOŚĆ W DYDAKTYCE SPECJALNEJ – OBSZARY INTERPRETACJI: 5.1. Potrzeby edukacyjne – propozycja wyjaśnienia w kategoriach stałości w dydaktyce specjalnej; 5.2. Dydaktyka specjalna – początki, definicje; 5.3. Przedmiot dydaktyki specjalnej; 5.4. Zasady dydaktyki specjalnej – jedność w różnorodności edukacyjnej. Rozdział 6 SWOISTOŚĆ DYDAKTYKI SPECJALNEJ – ODNIESIENIA, RELACJE I POSZUKIWANIA EMPIRYCZNE: 6.1. Wyłanianie się obszarów dydaktyki specjalnej; 6.2. Dydaktyka specjalna – rozpoznawanie relacji i nadawanie znaczeń; 6.3. Konstrukt naukowego poznawania rzeczywistości edukacyjnej; 6.4. Niektóre obszary dydaktyczne w zrealizowanych projektach badawczych młodych naukowców. Rozdział 7 SYSTEMATYKA DYDAKTYKI SPECJALNEJ – PROPZYCJE KONWENCJI DLA PROJEKTOWANIA DYDAKTYK SPECJALISTYCZNYCH: 7.1. Uczestnicy procesu kształcenia specjalnego – niektóre klasyfikacje ze względu na kanon RÓŻNICOWANIE; 7.2. Populacja uczniów objętych specjalnymi potrzebami różnicowania, dostosowywania i harmonizowania; 7.3. Stopień segregacyjności uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych; 7.4. Systematyka – dydaktyka specjalna a dydaktyki specjalistyczne; 7.5. Dydaktyka specjalna – istotne parametry kanonu DOSTOSOWYWANIE procesu nauczania-uczenia się; 7.6. Dydaktyka specjalna – ujęcie z perspektywy kanonu HARMONIZOWANIE relacji i kontekstów edukacyjnych. Rozdział 8 WYBRANE KONCEPCJE POGŁĘBIAJĄCE INTERPRETACJE WZORCÓW DYDAKTYKI SPECJALNEJ: 8.1. Afirmujący model niepełnosprawności – doświadczanie pozytywnego poczucia siebie jako osoby z niepełnosprawnością; 8.2. Edukacja włączająca – rozszerzenie uczestnictwa w powszechnej edukacji; 8.3. Kultura niepełnosprawności - odkrywanie prawdziwego życia osób z niepełnosprawnością, ich nadziei, poczucia szczęścia i pomyślności życiowej; 8.4. Normalizacja – zwiększanie świadomości społecznej, niwelowanie uprzedzeń, stygmatów, marginalizacji osób z niepełnosprawnością; 8.5. Paradygmat niepełnosprawności – poszukiwanie rzetelnych konstruktów zespalających psychologie pozytywną i niepełnosprawność. Rekapitulacja. Definicje i niektóre tezy do refleksji dydaktycznej; Bibliografia; O autorce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Dydaktyka specjalna w poszukiwaniu wzorców- współczesne tendencje w edukacji źródłem uogólniających inspiracji; 2. Dydaktyka specjalna- dział pedagogiki specjalnej i dydaktyki ogólnej; 3. Dydaktyka specjalna- z przeszłości w przyszłość; 4. Podmiot dydaktyki specjalnej- uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 5. Kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w powszechnym systemie oświatowym; 6. Nauczanie diagnostyczne w kształceniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 7. Rozwiązania dydaktyczne w specjalnym oddziaływaniu pedagogicznym; 8. Rodzina ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 9. Pedagog specjalny w kształceniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 10. Niekonwencjonalne prezentacje i szkice rozwiązań w realizacji przedmiotu- dydaktyka specjalna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Diagnoza psychopedagogiczna dziecka z niepełnosprawnością intelektualną; 2. Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dziecka; 3. Dziecko z niepełnosprawności intelektualną w szkolnictwie specjalnym; 4. Uczeń z lekką niepełnosprawnością intelektualną w szkolnictwie specjalnym; 5. Uczeń z lekką niepełnosprawnością intelektualną w szkolnictwie integracyjnym i ogólnodostępnym; 6. Uczeń z umiarkowanym i znacznym stopniem niepełnosprawności intelektualnej w szkole specjalnej; 7. Dzieci młodzież z głęboka niepełnosprawnością intelektualna w systemie edukacji; 8. Młodzież z lekka niepełnosprawnością w szkole ponadgimnazjalnej; 9. Młodzież z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością w szkolnictwie ponadgimnazjalnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Komunikacja – diagnoza, możliwości językowe i komunikacyjne: Psychologiczne aspekty języka i mowy; zaburzenia rozwoju mowy i komunikacji u małych dzieci z autyzmem. Dylematy wczesnej diagnozy autyzmu; Język, mowa i komunikacja u dzieci z FAS – doniesienie z badań; Mowa i język dzieci z zespołem Downa – czynniki zakłócające; Zaburzenia substancji segmentalnej czy wielowymiarowe zaburzenia rozwoju mowy dzieci z rozszczepem wargi i podniebienia; Komunikacja z dzieckiem z syndromem apallicznym – dylematy diagnostyczne. Cz. II Komunikacja – relacje interpersonalne, komunikacja społeczna: Dzieci ze specjalnymi potrzebami komunikacyjnymi – rozważania o możliwościach komunikacyjnych; Wczesne zabawy interakcyjne jako płaszczyzna rozwijania umiejętności komunikacyjnych u dzieci z zespołem Downa; Dziecko z zespołem Möbiusa w komunikacji interpersonalnej; Zaburzenia mowy i komunikacji w świetle relacji interpersonalnych; Wybrane aspekty procesu komunikacji u dzieci i młodzieży niedostosowanych społecznie. Cz. III Komunikacja – grupa rówieśnicza, edukacja integracyjna: Komunikacja dzieci przedszkolnych w grupach integracyjnych; Wybrane aspekty komunikowania w klasie integracyjnej; Sytuacja szkolna uczniów z zaburzeniami mowy w klasie i grupie rówieśniczej; Kompetencja komunikacyjna dzieci z niepełnosprawnością umysłową w stopniu lekkim w warunkach edukacji integracyjnej i specjalnej. Cz. IV Komunikacja – wspomaganie rozwoju i terapia: Wybrane zagadnienia terapii dziecka z zaburzeniami rozwoju mowy i komunikacji; Wspomaganie rozwoju komunikacji i odżywiania dziecka z rzadką chorobą genetyczną; wspomaganie pozawerbalnej komunikacji dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym i głębszą niepełnosprawnością intelektualną przez stymulację rozwoju emocjonalnego; Znaczenie i wykorzystanie komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC) w porozumiewaniu się z osobami z głęboką niepełnosprawnością intelektualną; Posługiwanie się prostymi instrumentami perkusyjnymi sposobem bezsłownego komunikowania się dzieci; Wspomaganie komunikacji niewerbalnej między dzieckiem a nauczycielem przez muzykoterapię; Wspomaganie komunikacji niewerbalnej między osób z niepełnosprawnością wzrokową przez sztukę; Wspieranie komunikacji osób niesłyszących w wirtualnym świecie internetu; wybrane aspekty diagnozy i terapii trudności komunikacyjnych u dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Rozpoznanie- różne podejścia diagnostyczne: Diagnoza dziecka z zaburzeniami w rozwoju- konteksty definicyjne; Pojęcie diagnozy psychologicznej i problem testowego diagnozowania intelektu; Podejście diagnostyczne wobec dzieci z niepełnosprawnością intelektualną; Diagnoza i terapia deficytów poznawczych dziecka autystycznego na podstawie koncepcji teorii umysłu; O dwóch takich, co.. dostali diagnozę. Problematyka diagnozy dziecka z dysleksją; 2. Terapia- wspieranie- edukacja: Programy wczesnej interwencji O.I. Lovaasa i S. Greenpana w terapii małego dziecka z autyzmem; ADHD- terapia czy inne spojrzenie na dziecko?; Czytanie mapy czy recytowanie wiersza? Strategie utrwalania wiedzy przez dzieci z uszkodzonym słuchem; Terapia poprzez dramę dziecka napotykającego trudności szkolne; Dziecięca obecność w działaniach artystycznych; Dolnośląski Ośrodek Osób Twórczych- jako przykład zintegrowanych działań dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej; Improwizacje na dziecięcych instrumentach perkusyjnych w muzykoterapii dzieci z zaburzeniami rozwojowymi; Wczesne wspomaganie rozwoju psychomotorycznego małego dziecka z zastosowaniem metody R. Castillo Moralesa; Nauczanie Kierowane dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; Wpływ rehabilitacji w wodzie na usprawnianie dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym, zespołem Downa i dzieci z autyzmem; Aktywność ruchowa jako forma rehabilitacji młodzieży oraz dzieci niewidomych i słabo widzących na przykładzie zimowych obozów integracyjnych; Edukacja seksualna uczniów z głębszą niepełnosprawnością intelektualna; 3. Rodzina w aspekcie diagnozy i terapii zaburzeń rozwoju dziecka: Niedoceniony w wychowaniu dziecka- świat uczuć; Podejście zorientowane na rodzinę we współczesnej teorii i praktyce wczesnej interwencji; Diagnoza rodziny biologicznej w pracy z wychowankiem domu dziecka; Porozumiewanie się dziecka z głęboką niepełnosprawnością intelektualną w codziennych sytuacjach
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Autonomia i tożsamość osoby niepełnosprawnej: Autonomia niepełnosprawnych warunkiem ich pełnej rehabilitacji; Pytania dotyczące autonomii osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualna; Niepełnosprawność jako aksjologiczny problem tożsamości osobowej; Kształtowanie poczucia tożsamości u osób niepełnosprawnych intelektualnie; Sens życia a trud samostanowienia. Rozważania nad problemem wychowania młodzieży z deficytem intelektualnym do doświadczania sensu życia; Niepełnosprawność- konstytutywne doświadczanie osoby ludzkiej; Wizja osoby w ujęciu Karola Wojtyły a człowiek niepełnosprawny; Kategorie personalistyczne w myśleniu o osobach niepełnosprawnych intelektualnie; 2. Socjalizacja osób niepełnosprawnych: Człowiek stary w domu pomocy społecznej; Przystosowanie społeczne dzieci z astmą oskrzelową- zagadnieniem otwartym; Poczucie samotności dziecka przewlekle chorego jako problem pedagogiczny; Rola komunikacji w diagnozie, rozwoju i kontaktach społecznych dziecka niepełnosprawnego; Psychospołeczna etiologia ADHD; Poczucie osamotnienia a depresja dziecka z niepełnosprawnością intelektualną; Koszty niepełnosprawności- indywidualny kontekst ekonomiczny; Rola mediów w procesie socjalizacji dzieci i młodzieży; 3. Wokół edukacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej: Możliwości a zaburzenia językowe i komunikacyjne dzieci z uszkodzonym słuchem; Norweskie media a edukacja niesłyszących; Komputer w edukacji dzieci o obniżonej sprawności intelektualnej; Podręcznik dla dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym- ucznia szkoły ogólnodostępnej; Jacy są uczniowie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych?; Aspekt społeczno-wychowawczy w integracji dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim z przejawami niedostosowania społecznego na przykładzie działań w Zespole Szkół Specjalnych nr 8 w Katowicach; Wybrane uwarunkowania i życiowe konsekwencje drugoroczności uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Autorzy książki podejmują temat niezwykle istotny z punktu widzenia problematyki i polityki przeciwdziałania nierównościom społecznym – w tym zapobiegania zjawiskom wykluczania osób i całych grup społecznych z rynku pracy. Piszą o tym, że jedną z takich grup podlegających wykluczaniu – i dodatkowo bardzo liczną – są w Polsce osoby niepełnosprawne. Zwłaszcza te, które ukończyły swoją edukację ogólną nie osiągnąwszy dyplomu uczelni wyższej. Książka adresowana jest głównie – w intencji Autorów – do władz uczelni wyższych, organizacji zajmujących się w uczelniach problemami osób niepełnosprawnych oraz do samorządów studenckich. Wydaje się, że ze względu na przedstawiane w niej treści, jej odbiorcami mogłaby być cała społeczność akademicka, a ponadto wszystkie osoby, środowiska oraz instytucje, które mają jakikolwiek wpływ na przebieg kształcenia osób z ograniczeniami sprawności na wszystkich poziomach edukacji – by stymulowały i wspierały niepełnosprawnych w ich karierze edukacyjnej, zmierzającej do zdobycia dyplomu akademickiego. Wśród adresatów powinni znaleźć się również politycy odpowiedzialni za kształt rozwiązań prawnych i systemowych dotyczących rehabilitacji społecznej i zawodowej tej marginalizowanej grupy. (...) Zaletą pracy jest przystępność całości jej struktury oraz języka i toku prezentacji. Autorzy prowadzą Czytelnika przez poszczególne ustalenia i wypływające z nich cząstkowe wnioski aż do rzeczowo ukazanych i niebanalnych rekomendacji ogólnych. Ich względnie powszechne zastosowanie w uczelniach wyższych zapewne przyczyni się do zwiększenia zainteresowania osób niepełnosprawnych możliwościami ukończenia studiów, a z całą pewnością podniesie komfort i efektywność studiowania tych osób. dr Krzysztof Puchalski Instytut Medycyny Pracy im. prof. J. Nofera w Łodzi SWPS w Warszawie (...) Istotną zaletą pracy jest próba zestawienia informacji z wielu różnych, często rozproszonych, źródeł. Nieczęsto zdarza się trafić na opracowania, w których autorzy biorą pod uwagę nie tylko własne dane, ale starają się zbudować spójny obraz analizowanego stanu rzeczy, bazując na różnych źródłach informacji. (...) To jest rzeczywiście raport (a nie tylko deklaracja autorów) opisujący sytuację osób niepełnosprawnych w Polsce, pragnących kontynuować edukację na studiach wyższych. Co ważniejsze – w pracy przytaczane są także liczne przepisy i rozporządzenia dotyczące osób niepełnosprawnych, jak również wewnętrzne ustalenia różnych uczelni dobrze ilustrujące moc – a częściej niemoc – w rozwiązywaniu problemów studentów niepełnosprawnych. prof. dr hab. Elżbieta Hornowska Instytut Psychologii UAM w Poznaniu SWPS w Warszawie Publikacja bezpłatna powstała w ramach projektu finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny i Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie nr WUE/0041/IV/05 pt. Psychospołeczne uwarunkowania aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych. Książka wydana w jednej z trzech serii publikacji prezentujących rezultaty i wyniki badań zespołu naukowców SWPS pod kierunkiem prof. Anny Izabeli Brzezińskiej finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS). Celem projektu było uzyskanie wiedzy odnośnie do zasobów osób niepełnosprawnych (ON), odkrycie istnienia stereotypów i uprzedzeń wobec ON oraz ukazanie kierunków zmiany nastawienia wobec ON podejmujących aktywne życie zawodowe. Badania były ukierunkowane na wykrycie barier, jakie współcześnie tkwią w mentalności ON, ich rodzin i osób związanych z ich zatrudnianiem. Książka ukazała się w Serii II: PRZECIW WYKLUCZANIU Z RYNKU PRACY
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Zawiera: W Tobie ja; Poznawanie własnego ciała; Treści kształcenia a głęboka niepełnosprawność - proces planowania zajęć; Przekazywanie wartości osobom z głęboką wieloraką niepełnosprawnością - rozważania na temat wychowania bazalnego; Podmiot szczególny i wartościowy - zajęcia w grupie heterogenicznej; Wiktor - niewidome dziecko odkrywa świat; Ambitne treści edukacyjne na zajęciach dla uczniów z głęboką wieloraką niepełnosprawnością - opis doświadczeń; Poznawanie świata: "Jedzie pociąg z daleka..."; Kto tu kogo wychowuje?; Szum lasu; "Parostatkiem w wielki rejs"; Propozycje kształcenia dla dorosłych z głęboką niepełnosprawnością realizowane w ich miejscu zamieszkania; Na koniec jeszcze raz bazalnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Każdy ma prawo do nauki. Prawo głuchych do dostępu do języka i edukacji; 2. Funkcjonowanie poznawcze i językowe u dzieci głuchych; 3. Wczesna interwencja; 4. Psychologiczne implikacje głuchoty dziecka w rodzinie i środowisku szkolnym; 5. Kształcenie głuchych w szkołach masowych i w klasach mieszanych z innymi niepełnosprawnościami; 6. Kształcenie akademickie głuchych; 7. Wybrane aspekty edukacji zawodowej osób głuchych; 8. Kształcenie ustawiczne głuchych; 9. Środki dydaktyczne w nauczaniu niesłyszących; 10. Głuchy- językowe podstawy stereotypu; 11. Rekomendacje organizacyjne dla szkolnictwa dla Głuchych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I: Podstawowe zagadnienia z rehabilitacji i edukacji osób z upośledzeniem umysłowym. 1. Istota upośledzenia umysłowego. 2. Rehabilitacja i edukacja osób z upośledzeniem umysłowym. 3. Przystosowanie psychospołeczne osób z upośledzeniem umysłowym. Część II: Badania własne. 4. Założenia badawcze. 5. Prezentacja wyników badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I: Podstawowe zagadnienia z rehabilitacji i edukacji osób z upośledzeniem umysłowym. 1. Istota upośledzenia umysłowego. 2. Rehabilitacja i edukacja osób z upośledzeniem umysłowym. 3. Przystosowanie psychospołeczne osób z upośledzeniem umysłowym. Część II: Badania własne. 4. Założenia badawcze. 5. Prezentacja wyników badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gatunek
Wstęp. Część I. Obraz i wyzwania współczesnej edukacji. Rozdział 1. Zmiana społeczna a edukacja. Rozdział 2. Cele i zadania edukacji jutra – dyskurs interdyscyplinarny. Rozdział 3. Metody i formy aktywizacji edukacyjnej osób dorosłych. Część II. Kultura u podstaw edukacji. Rozdział 1. Wpływ edukacji kulturowej z pogranicza dziedzin na profilaktykę stresu i kierunki rozwoju edukacji jutra. Rozdział 2. „Piękno uspołecznione”. Poglądy Johna Ruskina na społeczeństwo i wychowanie. Rozdział 3. Nauczyciel kształcenia zintegrowanego jako przewodnik po kulturze – raport z badania. Rozdział 4. Założenia organizacyjno-metodyczne edukacji muzycznej dzieci młodszych a praktyka szkolna. Rozdział 5. Możliwości wykorzystania technik muzykoterapii w edukacji. Część III. Edukacja moralna i etyczna w rozwoju jednostki i instytucji. Rozdział 1. Wychowanie moralne i jego konsekwencje w poglądach i zachowaniach młodzieży. Rozdział 2. Wyobraźnia moralna dzieci w kontekście rozważań nad wychowaniem moralnym. Część IV. Patriotyzm i edukacja obronna w rozwiązywaniu problemów współczesnego świata. Rozdział 1. Wychowawca i działanie wychowawcze w wychowaniu patriotycznym. Rozdział 2. Tożsamość narodowa i patriotyzm uczniów klas wojskowych w Polsce i studentów wojskowej uczelni wyższej jako istotne elementy bezpieczeństwa narodowego. Rozdział 3. Treści szkolenia w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Rozdział 4. Edukacja wojskowa w opinii uczniów pierwszej edycji programu certyfikowanych wojskowych klas mundurowych – porównanie. Rozdział 5. Selected problems of defence training in Poland. Część V. Przyszłość i przeszłość w edukacji zdrowotnej. Rozdział 1. Medycyna cyfrowa – nowe wyzwania społeczne. Rozdział 2. Czy edukacja zmienia świadomość żywieniową chorych na cukrzycę? Rozdział 3. Wiedza kobiet w wieku prokreacyjnym na temat zdrowego odżywania w ciąży. Rozdział 4. „Dach czy fundamenta?” – problematyka zdrowotna na łamach „Wychowania Fizycznego” z lat 1920-1939 w perspektywie przełomu dwoistości w pedagogice. Część VI. Rola wsparcia edukacyjnego w eliminowaniu zagrożeń społecznych. Rozdział 1. Społeczne uwarunkowania świadomości młodzieży Ochotniczych Hufców Pracy. Rozdział 2. Postawy rodzicielskie jako czynnik ryzyka wystąpienia depresji wśród młodzieży. Rozdział 3. Obraz nastoletniego samobójcy. Rozdział 4. Wsparcie rodzin z dzieckiem ze spektrum autyzmu we wczesnym wspomaganiu w teorii i praktyce. Rozdział 5. Znaczenie opieki wytchnieniowej dla rodziców osób o niepełnej sprawności jako formy wsparcia – rozważania wstępne. Rozdział 6. Przygotowanie uczniów z umiarkowana i znaczną niepełnosprawnością intelektualną do samodzielności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; Nr 2507)
1. Wprowadzenie w problematykę badań własnych; 6. Wymiary upośledzenia umysłowego; 3. Wokół fenomenu bezradności w życiu człowieka z lekkim upośledzeniem umysłowym; 4. Organizacja i podstawowe założenia procesu kształcenia uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym; 6. Sytuacja społeczna osób z lekkim upośledzeniem umysłowym; 6. Rzeczywistość społeczna w ujęciu badawczym; 7. Edukacja współczesna wobec determinantów bezradności
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku

Publikacja stanowi opracowanie przekrojowe i wielopłaszczyznowe, wpisujące się w nieustannie toczącą się dyskusję na temat współczesnych zagadnień ekonomicznych. Opracowanie jest ciekawym źródłem wiedzy i pozwala na nowe spojrzenie na otaczającą nas rzeczywistość społeczno-gospodarczą. Zakres podjętych w nim rozważań obejmuje głównie problematykę dotyczącą współczesnego rynku pracy oraz funkcjonowania podmiotów szeroko rozumianej ekonomii społecznej.Publikacja skierowana jest przede wszystkim do studentów zainteresowanych omawianymi zjawiskami oraz praktyków pragnących pogłębić swoją wiedzę w tych obszarach.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Teoretyczne podstawy projektowania środowiska dla osób z niepełnosprawnością (definicje, przepisy prawne, źródła finansowania, praca osób niepełnosprawnych) oraz wytyczne do jego projektowania, w tym do projektowania wybranych pomieszczeń oraz wybranych budynków użyteczności publicznej i transportu. Omówiono także ergonomię wykonywania czynności oraz wybrane adaptacje pomagające w wykonywaniu czynności życia codziennego. Treści zgodne ze standardami szkolenia i pracy terapeuty zajęciowego w krajach Unii Europejskiej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej