Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(126)
IBUK Libra
(27)
ebookpoint BIBLIO
(15)
Forma i typ
Książki
(115)
E-booki
(42)
Publikacje naukowe
(41)
Publikacje fachowe
(35)
Publikacje dydaktyczne
(11)
Czasopisma
(7)
Druki ulotne
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(95)
dostępne
(64)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(68)
Czytelnia
(95)
Autor
Gajdzica Zenon (1970- )
(12)
Niedbalski Jakub
(9)
Całek Grzegorz
(7)
Żuchowska-Skiba Dorota
(7)
Borski Maciej (1975- )
(6)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(5)
Krukowska Małgorzata
(5)
Racław Mariola
(5)
Brzezińska Anna Izabela
(4)
Gurdek Magdalena (1977- )
(4)
Kaczan Radosław
(4)
Kirenko Janusz (1954- )
(4)
Koczur Wiesław
(4)
Staszkiewicz Ewa
(4)
Baran Krzysztof Wojciech
(3)
Dawidowicz Maria
(3)
Frąckiewicz Lucyna (1926-2009)
(3)
Głodkowska Joanna
(3)
Kijak Remigiusz J. (1979- )
(3)
Kozak Katarzyna
(3)
Majewski Kamil
(3)
Paluszkiewicz Magdalena
(3)
Piotrowski Konrad
(3)
Półtorak Magdalena (1981- )
(3)
Rogacka-Łukasik Anna (1980- )
(3)
Sobas Magdalena
(3)
Śladkowska Ewa
(3)
Świątkowski Andrzej M. (1944- )
(3)
Żabiński Dawid
(3)
Bac Aneta
(2)
Baran Jolanta
(2)
Baran-Wesołowska Beata
(2)
Bartnikowska Urszula
(2)
Buchnat Marzena
(2)
Błeszyński Jacek (1963- )
(2)
Ciechorski Jan
(2)
Cytowska Beata (1964- )
(2)
Fijałkowski Adam
(2)
Golinowska Stanisława (1947- )
(2)
Gredka-Ligarska Iwona
(2)
Jurczyk Marta
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Klinik Anna
(2)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(2)
Krawiec Grzegorz (1977- )
(2)
Kuczkowski Przemysław
(2)
Maj Konrad
(2)
Mazurczak Anna
(2)
Miłkowski Tomasz (1970- )
(2)
Naprawa Renata
(2)
Parchomiuk Monika
(2)
Plichta Piotr
(2)
Pluta Tomasz
(2)
Rycielski Piotr
(2)
Strzępek Łukasz (1976- )
(2)
Sztobryn-Giercuszkiewicz Joanna
(2)
Sęk Helena (1938- )
(2)
Tanajewska Alicja
(2)
Tylewska-Nowak Beata
(2)
Uścińska Gertruda (1958- )
(2)
Winczura Barbara (1969- )
(2)
Wolan-Nowakowska Mariola
(2)
Woynarowska Agnieszka
(2)
Woźniak Zbigniew
(2)
Włodarczyk Mirosław
(2)
Ćwirynkało Katarzyna
(2)
Żmijewski Michał Wiktor
(2)
Abramczyk Marta
(1)
Abramski Olgierd
(1)
Adamczyk Grażyna
(1)
Adamus Rafał
(1)
Aleksander-Szymanowicz Paulina
(1)
Antonów Kamil
(1)
Augustyn Paulina
(1)
Augustyniak Piotr (1965- )
(1)
Baczała Ditta
(1)
Baran Beata
(1)
Barnes Colin
(1)
Bartoszek Żaneta
(1)
Bartoszewski Jakub
(1)
Barut Arkadiusz (1974- )
(1)
Bała Karolina
(1)
Bednarkowa Wiga
(1)
Belzyt Joanna Iza (1977- )
(1)
Bełszyński Jacek J. (1963- )
(1)
Bełza Magdalena
(1)
Bielak-Jomaa Edyta (1972- )
(1)
Bobińska Kinga
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bogdanowicz Marcin
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Bondyra Bożena
(1)
Borowska Teresa
(1)
Borzęcka Anna
(1)
Bosak-Sojka Maria
(1)
Brzezińska Anna
(1)
Brzostek-Kleszcz Mirosława
(1)
Brząkowski Mateusz
(1)
Bręczewski Grzegorz
(1)
Buratowska Klaudia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(49)
2010 - 2019
(74)
2000 - 2009
(43)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(46)
Kraj wydania
Polska
(167)
Język
polski
(167)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(9)
Szkoły specjalne
(5)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(4)
Nauczanie początkowe
(3)
Przedszkola
(3)
Pedagodzy specjalni
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Osoby z niepełnosprawnością
(47)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(24)
Dziecko z niepełnosprawnością
(22)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(21)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(18)
Pedagogika specjalna
(15)
Nauczanie
(12)
Rehabilitacja medyczna
(12)
Kształcenie integracyjne
(9)
Prawa osób z niepełnosprawnościami
(8)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(8)
Integracja społeczna
(7)
Rodzina
(7)
Socjologia niepełnosprawności
(7)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Nauczanie początkowe
(6)
Niepełnosprawność intelektualna
(6)
Opieka społeczna
(6)
Prawo pracy
(6)
Rehabilitacja zawodowa
(6)
Socjalizacja
(6)
Wsparcie społeczne
(6)
Wykluczenie społeczne
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością fizyczną
(5)
Młodzież z niepełnosprawnością
(5)
Nauczanie zintegrowane
(5)
Niepełnosprawność
(5)
Praca
(5)
Praca osób z niepełnosprawnością
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Zaburzenia mowy
(5)
Adaptacja społeczna
(4)
Jakość życia
(4)
Polityka społeczna
(4)
Postępowanie administracyjne
(4)
Prawo Unii Europejskiej
(4)
Psychologia
(4)
Samorząd terytorialny
(4)
Socjologia
(4)
Szkolnictwo
(4)
Szkolnictwo specjalne
(4)
Wczesna interwencja
(4)
Życie codzienne
(4)
Edukacja włączająca
(3)
Osoby w szczególnej sytuacji na rynku pracy
(3)
Osoby z niepełnosprawnością fizyczną
(3)
Postępowanie cywilne
(3)
Prawa człowieka
(3)
Prawo miejscowe
(3)
Prawo międzynarodowe
(3)
Psychoterapia
(3)
Rehabilitacja społeczna
(3)
Seksualność
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Wsparcie edukacyjne
(3)
Zakład pracy chronionej
(3)
Zatrudnienie wspomagane
(3)
Arteterapia
(2)
Bezradność
(2)
Bezrobocie
(2)
COVID-19
(2)
Dobra osobiste
(2)
Dorosłość
(2)
Dowody (prawo)
(2)
Drama (pedagogika)
(2)
Dyskryminacja chorych i niepełnosprawnych
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Edukacja prozdrowotna
(2)
Emerytura
(2)
Globalizacja
(2)
Kadencja (prawo)
(2)
Kobieta
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Konwencja o Prawach Osób Niepełnosprawnych (2006)
(2)
Kształcenie
(2)
Marginalizacja społeczna
(2)
Małżeństwo
(2)
Metoda Sherborne
(2)
Migracje
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele
(2)
Neuropsychologia
(2)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu głębokim
(2)
Ochrona dóbr osobistych
(2)
Organizacja oświaty
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Osoby z zaburzeniami psychicznymi
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Poczytalność ograniczona
(2)
Podmiotowość
(2)
Polityka
(2)
Praca socjalna
(2)
Pracownicy samorządowi
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Temat: dzieło
Konstytucja Polski (1997)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(44)
1989-2000
(14)
1901-2000
(4)
1939-1945
(2)
1945-1989
(2)
1801-1900
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Polska
(48)
Kraje Unii Europejskiej
(9)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Czechy
(1)
Europa
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Włochy
(1)
ZSRR
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(44)
Opracowanie
(28)
Podręcznik
(17)
Materiały pomocnicze
(9)
Raport z badań
(9)
Monografia
(7)
Czasopismo naukowe
(6)
Czasopismo prawnicze
(5)
Karty pracy ucznia
(5)
Poradnik
(5)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Materiały konferencyjne
(3)
Artykuły
(2)
Komentarz do ustawy
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(70)
Socjologia i społeczeństwo
(50)
Medycyna i zdrowie
(22)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(18)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(17)
Psychologia
(16)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(8)
Językoznawstwo
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Inżynieria i technika
(1)
168 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I Wybrane aspekty wspomagania zaburzonego rozwoju małego dziecka: Teoria; Kilka uwag o procesie wspomagania; Zrozumieć świat dziecka/osoby dorosłej z niepełnosprawnością intelektualną; Metody terapeutyczne – krótki przegląd; Słowo o zasadach wspomagania rozwoju; Część II Wybrane aspekty wspomagania zaburzonego rozwoju małego dziecka: Praktyka; Ocena profilu sensorycznego/reaktywności sensorycznej dziecka z niepełnosprawnością intelektualną; Jak diagnozować profil sensoryczny dzieci z niepełnosprawnością intelektualną – wybrane zagadnienia; Program nauki spożywania posiłków przy stole; Program nauki spożywania posiłków przy użyciu sztućców; Trening czystości, czyli trudna sztuka korzystania z nocnika; Samodzielne zasypianie; Jak nauczyć dziecko posługiwania się własnymi rękoma; Metoda Félicie Affolter; Codzienna stymulacja sensoryczna; Domowe zabawy z zakresu metody integracji sensorycznej (SI); Praca z dzieckiem z głęboką niepełnosprawnością; Muzyka w procesie wspomagania zaburzonego rozwoju dziecka; Słowo o wyglądzie zewnętrznym; Seksualność i potrzeby seksualne niepełnosprawnych intelektualnie; Kiedy nadmiar zajęć i aktywności może być szkodliwy?; Rodzina dziecka; Do Rodziców! Zakończenie; Aneks; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Uwarunkowania sytuacji społecznej osób z upośledzeniem umysłowym. Rozwój mowy i języka dziecka z niepełnosprawnością intelektualną; Zaburzenia psychiczne u osób z rozpoznanym upośledzeniem umysłowym; Płaszczyzny wykluczenia społecznego osób niepełnosprawnych intelektualnie i ich rodzin; Lekkie upośledzenie umysłowe a nieprzystosowanie społeczne. Przegląd stanowisk. Część II: Uczeń z lekkim upośledzeniem umysłowym w szkole ogólnodostępnej. Psychospołeczne i edukacyjne funkcjonowanie ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w szkole ogólnodostępnej; Wykorzystanie biblioterapii i czytelnictwa w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim; Lekcja z wrażliwości. Propozycja wykorzystania edukacji humanitarnej jako stymulatora rozoju emocnonalno-uczuciowego dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym; W trosce o wielostronny rozwój ucznia. Kilka uwag o wyborze szkoły i formach realizacji obowiązku szkolnego dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym. Część III: Obszary rehabilitacji społecznej osób z głębszym i głębokim upośledzeniem umysłowym. Metoda Knillów a teoria osobowości Kurta Goldsteina (studium indywidualnego przypadku); Rodzina i personel placówek opiekunczych w procesie edukacji osób z głębokim upośledzeniem umysłowym; Obszary aktywności mieszkańców domu pomocy społecznej; Twórczość osób niepełnosprawnych w kontekśdcie terapii Gestalt; Efekty kształcenia zawodowego osób z umiarkowanym i znacznym upośledzeniem umysłowym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika specjalna w procesie zmiany - od Historii szaleństwa Michaela Foucaulta do Końca człowieka Francisa Fukuyamy; Ku paradygmatyczności dyscyplin naukowych; 1. Tło przeobrażeń paradygmatycznych związanych z niepełnosprawnością: Rehabilitacja człowieka niepełnosprawnego; Szkoła w dynamicznej fazie przejścia- zaniechania i absurdy; Dziecko niepełnosprawne w integracji szkolnej; Wychowanie- pedagogika specjalna w odwrocie; 2. Pedagogika specjalna i ryzyko paradygmatycznych uzgodnień: Terminologiczna reprezentacja paradygmatów pedagogiki specjalnej; Zdiagnozowana odmienność jako podłoże konstrukcyjne paradygmatu; Paradygmaty a uzgodnienia społeczne na temat niepełnosprawności; Ryzyko konstruowania wiedzy o osobach niepełnosprawnych w pedagogice specjalnej; 3. Paradygmaty pedagogiki specjalnej: Paradygmatyczne poszukiwania w pedagogice specjalnej; Paradygmatyczne dezaktualizacje- biologizm i rehabilitacja; Paradygmatyczne kłopoty z integracją; Paradygmatyczne aktualizacje w pedagogice specjalnej: Paradygmat społeczny niepełnosprawności; Paradygmat normalizacji środowiska; Paradygmat emancypacyjny; Pedagogika specjalna w zmianie paradygmatycznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wybrane aspekty studiowania osób z niepełnosprawnością; Jakość studiowania osób niepełnosprawnych na Uniwersytecie Śląskim; Środowisko inkluzyjne na Uniwersytecie Ostrawskim; Wpływ edukacji na świadomość studentek w zakresie profilaktyki i metod wczesnego wykrywania raka piersi; 2. Komunikacja w procesie edukacji i socjalizacji: Kompetencje komunikacyjne w edukacji niepełnosprawnych; Różne oblicza zaburzeń komunikacji u dzieci z wadami twarzoczaszki; Praca indywidualna z dzieckiem o obniżonej sprawności intelektualnej w aspekcie niwelowania wad wymowy; 3. Wychowanie i socjalizacja w przestrzeni przedszkola i szkoły: Adaptacja przedszkolna dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną; Wzmacnianie poczucia własnej wartości ucznia niepełnosprawnego w klasie integracyjnej w kontekście inteligencji wielorakich Gardnera; Wychowanie religijne dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie; Funkcjonowanie dziecka z autyzmem w szkole specjalnej; 4. Niektóre uwarunkowania efektywności kształcenia osób z niepełnosprawnością: Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole masowej; Kształcenie zawodowe młodzieży niesłyszącej we Francji w szkolnictwie specjalnym; Kształcenie integracyjne w szkole- wstępna analiza przypadku jednej placówki; Wybrane aspekty edukacji zdrowotnej niepełnosprawnych pacjentów geriatrycznych po leczeniu szpitalnym; 5. Koncepcje badań nad edukacją, wychowaniem i terapią osób z niepełnosprawnością: Dwie koncepcje badania systemu kształcenia uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym; Przydatność badań komparatystycznych we wprowadzaniu ulepszeń i nowych rozwiązań w rodzimy system edukacji osób niepełnosprawnych intelektualnie; Edukacja humanitarna dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym- koncepcja badań; Obyczaj, zwyczaj i norma społeczna w życiu młodzieży z lekką niepełnosprawnością intelektualną; Przysposobienie do pracy zawodowej uczniów z umiarkowanym upośledzeniem umysłowym- koncepcja badań; Uwarunkowania efektów terapii osób z glęboką niepełnosprawnością intelektualną w domach pomocy społecznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
E-book
W koszyku
(...) Praca zogniskowana jest na poszukiwaniu i analizie relacji zachodzących pomiędzy cechami wychowania, z jakimi zetknęły się i doświadczały w dzieciństwie badane osoby niepełnosprawne, a ich późniejszą aktywnością zawodową i wybranymi aspektami szerzej rozumianego sukcesu życiowego. Autorzy uznają, że „sposób wychowania dziecka od najmłodszych lat w ogromnym stopniu decyduje o tym, na ile będzie ono przygotowane do radzenia sobie w życiu i do podejmowania oraz efektywnego wypełniania zadań okresu dorosłości”. Jednym z takich ogólnie pojętych zadań jest przynoszące satysfakcję funkcjonowanie na rynku pracy. Tak więc problem aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych rozpatrywany jest tutaj jako odłożony efekt wychowania. Wychowanie – określone jego cechy – może wyposażyć człowieka w osobisty kapitał, który bądź to procentuje w dorosłości, bądź staje się dla danej osoby życiowym balastem, nie tylko w sytuacjach dotyczących zatrudnienia i funkcjonowania w rolach zawodowych. Z takiego punktu widzenia podjęte tu analizy nabierają szerokiego wymiaru praktycznego, bo pozwalają skupić się na pytaniu: ? jak wychowywać dzieci z ograniczoną sprawnością, aby łatwiej poradziły sobie w późniejszym dorosłym życiu (zwłaszcza zawodowym)? oraz ? jak wychowywać dzieci pozbawione deficytów sprawności, aby w razie ewentualnego ich nabycia lepiej mogły odnaleźć się na rynku pracy? Pytanie to (jeżeli szerzej spojrzymy na problem wyzwań rozwojowych i potraktujemy niepełnosprawność jako jedno z nich) można sformułować bardziej ogólnie: ? jak wychowywać dzieci, aby lepiej radziły sobie w życiu, nawet gdy szczęśliwie zachowają pełną sprawność do późnych lat? Autorzy recenzowanej pracy próbują dostarczyć czytelnikom przystępnej, choć oczywiście cząstkowej odpowiedzi na tego typu pytania. (...) (...) Praca Anny Brzezińskiej i Radosława Kaczana jest również cenną pozycją z tego względu, że uważnego czytelnika zmusza do refleksji na temat edukacji i wychowania (nie tylko osób niepełnosprawnych) – refleksji, która może niepokoić wychowawców opierających swe działania na wiedzy moralizatorskiej i powierzchownej zarazem. W konkluzji chcę zaznaczyć, że pozycja ta jest – w moim przekonaniu – pracą godną szerokiego upowszechnienia ze względu na jej liczne, przywołane wyżej walory. dr Krzysztof Puchalski Instytut Medycyny Pracy im. prof. J. Nofera w Łodzi Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej w Warszawie Publikacja bezpłatna powstała w ramach projektu finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny i Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie nr WUE/0041/IV/05 pt. Psychospołeczne uwarunkowania aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych. Książka wydana w jednej z trzech serii publikacji prezentujących rezultaty i wyniki badań zespołu naukowców SWPS pod kierunkiem prof. Anny Izabeli Brzezińskiej finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS). Celem projektu było uzyskanie wiedzy odnośnie do zasobów osób niepełnosprawnych (ON), odkrycie istnienia stereotypów i uprzedzeń wobec ON oraz ukazanie kierunków zmiany nastawienia wobec ON podejmujących aktywne życie zawodowe. Badania były ukierunkowane na wykrycie barier, jakie współcześnie tkwią w mentalności ON, ich rodzin i osób związanych z ich zatrudnianiem. Książka ukazała się w Serii III: OSOBY Z OGRANICZENIEM SPRAWNOŚCI NA RYNKU PRACY
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
Wykluczenie społeczne w skali makro i mikroregionalnej; Od trzech elementarnych strategii badawczych do programu badań wykluczenia społecznego; Zrozumieć ekskluzję społeczną; Dla kogo inkluzja, dla kogo ekskluzja. Instytucja pomocy społecznej wobec problemu wykluczenia społecznego; Prawa człowieka wobec wykluczenia społecznego; Wykluczenie społeczne w nauczaniu Jana Pawła II; Podstawy prawne wspierania inkluzji; www.wykluczeni.com, czyli rzecz o wykluczeniu informacyjnym; Zrównoważony rozwój a problem wykluczenia społecznego i ubóstwa; Wykluczenie społeczne a kluby integracji społecznej; Kontrola i przeciwdziałanie społecznej marginalności: funkcje kontraktów w pomocy społecznej; Marginalność poza marginesem, czyli o skutkach zmian na rynku pracy; Długotrwale bezrobotni wykluczeni? Kształtowanie kapitału ludzkiego a walka z marginalizacją rynku pracy; Koszty jakości działań personalnych w zapobieganiu wykluczenia społecznego; Osoby niepełnosprawne a wykluczenie społeczne - bariery dostępu do pracy; Okres pracy, bezrobocia i bierności zawodowej a poziom wykształcenia we współczesnej Polsce; Marginalizacja na obszarach popegeerowskich - społeczna konsekwencja transformacji; Aktywne formy przeciwdziałania bezrobociu w gminach wiejskich powiatu zgierskiego; Zapobieganie wykluczeniu społecznemu na wsi w województwie świętokrzyskim. Reorientacja zawodowa i aktywizacja bezrobotnych; System pomocy rodzinom i dzieciom jako narzędzie przeciwdziałania wykluczeniu w środowiskach lokalnych; Wykluczenie społeczne a tworzenie i rozpad rodziny; Marginalizacja dzieci z niepełnosprawnością w systemie edukacji; Pomiędzy asymilacją a marginalizacją. Imigranci jako grupa zagrożona wykluczeniem społecznym; Potencjalne uwarunkowania wykluczenia społecznego na obszarze gmin o wysokim udziale ludności niepolskiej; Zachowania konsumpcyjne osób biernych zawodowo w świetle badań; Marginalizacja oraz wykluczenie osobnicze i społeczne bezdomnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Książka jest adresowana do szerokiego grona odbiorców: zarówno osób z różnymi ograniczeniami sprawności, jak do ogółu osób znajdujących się w ich otoczeniu – tu zwłaszcza do tych tworzących społeczne środowisko ich pracy (pracodawców, menedżerów przedsiębiorstw, współpracowników), do rodzin, w których dorastają i funkcjonują osoby niepełnosprawne, do ich wychowawców, nauczycieli, szkoleniowców, a wreszcie do profesjonalistów zajmujących się niepełnosprawnością (pomagających niepełnosprawnym i organizujących dla nich wsparcie instytucjonalne). Intencją autorów jest stymulowanie tworzenia społecznego systemu pomocy i wsparcia (rozumianego bardziej jako sieć jednostkowych działań i interakcji, niż instytucji i organizacji) dla aktywności zawodowej osób z ograniczoną sprawnością – osiągane poprzez inspirowanie pomysłów i działań wymienionych wyżej grup adresatów. Nawiązują w ten sposób do takiej idei i mechanizmu życia wspólnotowego, który Anthony Giddens nazywa „refleksyjnością społeczną”. Podobnie jak ów prominentny brytyjski socjolog wydają się podzielać przekonanie, że nagłośnienie problemu w szerokich kręgach społeczeństwa przyczyni się do tego, że wielu ludzi (bardziej jednostki niż formalne struktury społeczne) podejmie różnorodną aktywność, mającą na celu przezwyciężenie negatywnie ocenianych zjawisk (i wspieranie pozytywnych) w oparciu o przesłanki wynikające z ich analizy. dr Krzysztof Puchalski Jest pewne, że książka wypełnia w istotny sposób lukę, jaka istnieje w tej dziedzinie na polskim rynku wydawniczym. Praca nosi wyraźnie piętno osobistych przemyśleń oraz poszukiwań badawczych. Przez to jest oryginalna, wciągająca w lekturę, a jednocześnie dobrze pokazuje problemy osób z ograniczoną sprawności, które są jakoś znane, w większości znajome lub nawet bliskie, ale nigdy wcześniej nie ujmowane w tak przystępny, precyzyjny i nowatorski sposób. Autorzy z powodzeniem starają się znaleźć indywidualny sposób, dotychczas przez nikogo nie stosowany, pokazania w naukowy sposób problemu pracy, jakości życia codziennego funkcjonowania, oraz perspektyw rozwoju osób z ograniczoną sprawnością, wobec których istnieje wiele stereotypów, uprzedzeń i uproszczeń. Jestem pewien, że praca ta jest od dawna oczekiwana i że zostanie dobrze przyjęta. Na polskim rynku wydawniczym oraz w polskich opracowaniach naukowych brak jest analiz, które w takim szerokim zakresie obejmowałyby problematykę satysfakcji z pracy osób z ograniczeniem niepełnosprawności. prof. dr hab. Augustyn Bańka Publikacja bezpłatna powstała w ramach projektu finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny i Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie nr WUE/0041/IV/05 pt. Psychospołeczne uwarunkowania aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych. Książka wydana w jednej z trzech serii publikacji prezentujących rezultaty i wyniki badań zespołu naukowców SWPS pod kierunkiem prof. Anny Izabeli Brzezińskiej finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS). Celem projektu było uzyskanie wiedzy odnośnie do zasobów osób niepełnosprawnych (ON), odkrycie istnienia stereotypów i uprzedzeń wobec ON oraz ukazanie kierunków zmiany nastawienia wobec ON podejmujących aktywne życie zawodowe. Badania były ukierunkowane na wykrycie barier, jakie współcześnie tkwią w mentalności ON, ich rodzin i osób związanych z ich zatrudnianiem. Książka ukazała się w Serii III: OSOBY Z OGRANICZENIEM SPRAWNOŚCI NA RYNKU PRACY
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Instytut Pracy i Spraw Socjalnych)
1. Zasiłki chorobowe. 2. Świadczenia z tytułu macierzyństwa. 3. Świadczenia rodzinne. 4. Renty z tytułu niezdolności do pracy. 5. Świadczenia emerytalne. 6. Świadczenia z tytułu śmierci żywiciela rodziny. 7. Świadczenia z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych. 8. Orzecznictwo lekarskie i rehabilitacja w zabezpieczeniu społecznym. 9. Założenia do ubezpieczenia pielęgnacyjnego. 10. Aktywizacja zawodowa osób niepełnosprawnych. Analiza rozwiązań, Propozycje na przyszłość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 349 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Część I. RÓŻNORODNOŚĆ W PRACY ZAWODOWEJ Rozdział 1. Zróżnicowanie personalne współczesnych organizacji 1.1. Wymiary różnorodności pracowniczej 1.2. Istota zarządzania różnorodnością pracowniczą 1.3. Korzyści wynikające z zarządzania różnorodnością pracowniczą Rozdział 2. Pokolenia aktywne na rynku pracy 2.1. Kategoria pokolenia w analizach kohortowych 2.2. Jakościowa charakterystyka pokoleń w kontekście ich funkcjonowania w miejscu pracy Rozdział 3. Niepełnosprawność jako wymiar różnicujący zasoby ludzkie 3.1. Współczesne rozumienie niepełnosprawności 3.2. Potencjał zawodowy osób niepełnosprawnych - od ograniczeń do możliwości 3.3. Niepełnosprawność a rynek pracy 3.4. Zarządzanie niepełnosprawnością w organizacji 3.5. Zatrudnienie wspomagane Rozdział 4. Zróżnicowanie zasobów pracy jako czynnik sprzyjający uczeniu się 4.1. Uczenie się w miejscu pracy. Orientacja nastawiona na rozwój 4.2. Uczenie się w miejscu pracy przez organizację pracy 4.3. Korzyści z uczenia się w miejscu pracy zróżnicowanych zasobów pracy Część II. ZARZĄDZANIE RÓŻNORODNOŚCIĄ Rozdział 5. Zarządzanie różnorodnością w organizacji a adaptacja społeczno-zawodowa pracowników 5.1. Znaczenie adaptacji do środowiska pracy w zarządzaniu personelem 5.2. Etapy rozwoju zawodowego w cyklu życia człowieka 5.3. Start zawodowy na etapie wczesnej kariery 5.4. Instrumenty wspierające adaptację społeczno-zawodową pracowników Rozdział 6. Zarządzenie pracownikami różnych pokoleń w polskich firmach 6.1. Istota zarządzania różnorodnością pokoleniową 6.2. Zespoły międzypokoleniowe 6.3. Zarządzanie międzypokoleniowe w obszarze rekrutacji i selekcji 6.4. Uwarunkowania dialogu międzypokoleniowego 6.5. Międzypokoleniowy transfer wiedzy 6.6. Różnicowanie motywatorów ze względu na przynależność pokoleniową Rozdział 7. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw a zarządzanie różnorodnością pracowników 7.1. Idea społecznej odpowiedzialności biznesu 7.2. Społeczna odpowiedzialność biznesu wobec problemów grup defaworyzowanych 7.3. Wielokulturowość a zarządzanie zróżnicowanym zespołem pracowników 7.4. Strategia współpracy instytucjonalnej Rozdział 8. Zarządzanie w start-upie. Różnorodność kompetencyjna zespołu start-upu 8.1. Organizacja typu start-up. Zwinne zarządzanie 8.2. Zespoły tworzące start-up i ich różnorodność 8.3. Praktyki w działalności start-upów Rozdział 9. Kształtowanie zróżnicowanych zespołów pracowniczych 9.1. Kultura organizacyjna 9.2. Rola przełożonego w tworzeniu zróżnicowanych zespołów pracowniczych 9.3. Psychologiczne aspekty zarządzania różnorodnością pracowników 9.4. Inteligencja emocjonalna pracowników a zarządzanie różnorodnością; Zakończenie; Aneks - Karta Różnorodności; Spis tabel, rysunków, schematów; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zatrudnianie niepełnosprawnych / Mateusz Brząkowski. - Stan prawny na wrzesień 2014 r. - Warszawa : C.H.Beck , 2014 - 322 s. : tab. ; 24 cm.
1. Osoba niepełnosprawna- definicja, orzecznictwo o niepełnosprawności oraz podstawy funkcjonowania rehabilitacji społecznej i zawodowej; 2. Uprawnienia pracowników z niepełnosprawnością; 3. Pracodawcy chronionego oraz otwartego rynku pracy; 4. Obowiązki w zakresie zatrudniania niepełnosprawnych; 5. Rodzaje wsparcia dla pracodawców oraz osób z niepełnosprawnością; 6. Uprawnienia kontrolne organów administracji publicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Prawa osób niepełnosprawnych w dziedzinie zatrudnienia- rozwiązania w prawie polskim na tle międzynarodowych i unijnych standardów: Wdrażanie, stosowanie i kontrola wykonywania Konwencji ONZ o prawach osób niepełnosprawnych; Definicje niepełnosprawności na potrzeby rehabilitacji zawodowej i zatrudnienia; Orzekanie o niepełnosprawności oraz jej stopniu; Niezdolność do pracy w ubezpieczeniu społecznym a niepełnosprawność; prawo osób niepełnosprawnych do pracy- zarys problematyki; Prawo osób niepełnosprawnych do zrzeszania się w związki zawodowe; 2. Wspieranie zatrudnienia osób niepełnosprawnych na poziomie Unii Europejskiej oraz krajowym: Polityka społeczna UE wobec zatrudniania osób niepełnosprawnych; Wyrównywanie szans osób niepełnosprawnych w zakresie dostępu do zatrudnienia; Rola edukacji w przeciwdziałaniu wykluczeniu osób niepełnosprawnych z rynku pracy; Szkolenie osób niepełnosprawnych jako sposób wyrównywania szans w zatrudnieniu; Wspieranie ze środków publicznych pracodawców zatrudniających osoby niepełnosprawne; 3. Zatrudnianie osób niepełnosprawnych na otwartym rynku pracy oraz w warunkach pracy chronionej: Wykonywanie pracy w formie telepracy przez osoby niepełnosprawne; Zatrudnianie osób niepełnosprawnych w administracji publicznej; Uzyskanie statusu pracodawcy prowadzącego zakład pracy chronionej; Obowiązki pracodawcy prowadzącego zakład pracy chronionej; Zakładowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych; Zakłady aktywności zawodowej w Polsce; Spółdzielnia socjalna osób niepełnosprawnych; Prawo pracy wobec niepełnosprawnych intelektualnie- specyfika problemu; Zatrudnianie pracowników pomagających osobie niepełnosprawnej w pracy; 4. Niepełnosprawność a prawa i obowiązki stron stosunku pracy: Prawo pracodawcy do pozyskiwania informacji o niepełnosprawności i pracownika oraz osoby ubiegającej się o zatrudnienie; Dodatkowe uprawnienia pracowników niepełnosprawnych- ogólna charakterystyka; Wprowadzenie racjonalnych uprawnień dla osób niepełnosprawnych w zakładzie pracy; Czas pracy pracowników niepełnosprawnych; Niepełnosprawność pracownika powodowana wypadkiem przy pracy a obowiązki pracodawcy; Ochrona trwałości stosunku pracy pracowników niepełnosprawnych i opiekunów osób niepełnosprawnych; Uprawnienia pracownika sprawującego opiekę nad dzieckiem niepełnosprawnym- zarys problematyki; Świadczenia przysługujące pracownikowi w okresie sprawowania opieki nad dzieckiem niepełnosprawnym; Udział organizacji pozarządowych po stronie osób niepełnosprawnych w sprawach z zakresu prawa pracy; Głosowanie osób niepełnosprawnych w świetle przepisów Kodeksu wyborczego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 349 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
1. Lepsze rozumienie niepełnosprawności ; 2. Wspieraj kulturę przyjazną niepełnosprawności ; 3. Rekrutacja ukierunkowana na niepełnosprawność ; 4. Rozpoznaj kandydatów, którzy będą rozwijać się w kulturze twojej firm ; 5. Zarządzanie z perspektywy niepełnosprawności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział I. Zdrowie jako czynnik warunkujący przydatność zawodową; Rozdział II. Niepełnosprawność a niezdolność do pracy; Rozdział III. Wypadki przy pracy i choroby zawodowe; Rozdział IV. Obowiązki i uprawnienia pracodawców z tytułu zatrudniania osób niepełnosprawnych lub niezdolnych do pracy; Rozdział V. Uprawnienia pozostających w zatrudnieniu osób niepełnosprawnych lub niezdolnych do wykonywania pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Problematyka artykułów składających się na niniejszy zeszyt koncentruje się głównie wokół zagadnień dotyczących rozwoju naukowego zarządzania w minionych wiekach, oceny przemian gospodarczych i społecznych w Polsce w ostatnim ćwierćwieczu, kultury bezpieczeństwa pracy i efektywności szkoleń pracowników z zakresu ergonomii i bhp, rozwoju nowych rodzajów turystyki w kraju i za granicą, znaczenia organizacji pozarządowych w rozwijaniu działalności turystycznej w jednostkach samorządu terytorialnego. W artykułach zaprezentowano również koncepcję oceny efektywności kontraktów menedżerskich w przedsiębiorstwach komunalnych, opisano technologie informatyczne wspomagające osoby z niepełnosprawnością ruchową w sterowaniu komputerem, w ostatnim artykule dokonano oceny przemian w zakresie warunków pracy i wypadkowości w polskich przedsiębiorstwach w latach 2011–2016, ze szczególnym uwzględnieniem wypadkowości kobiet.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku

Monografia Zjawiska niepożądane w zatrudnieniu z perspektywy prawa pracy - wybrane zagadnienia została przygotowana przez studentów Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego - członków Studenckiego Koła Naukowego Prawa Pracy działającego przy Katedrze Prawa Pracy UŁ. Publikacja zawiera zbiór opracowań dotyczących niepożądanych zjawisk w środowisku pracy, w ramach których Autorzy poddają analizie rozwiązania prawne dotyczące m.in. mobbingu czy dyskryminacji, zwracając przy tym uwagę na ich niedoskonałość oraz formułując postulaty de lege ferenda. Rozważania osadzone są nie tylko na gruncie polskiego prawa pracy, ale uwzględniają także dokumenty międzynarodowe - w tym zwłaszcza Konwencję nr 190 Międzynarodowej Organizacji Pracy z 2019 r. dotyczącą eliminacji przemocy i molestowania w świecie pracy, wokół której toczą się w ostatnim czasie ożywione dyskusje naukowe. Nie umknęło uwadze Autorów również zagrożenie pojawienia się nowych niepożądanych zjawisk w zatrudnieniu, mogących być konsekwencją m.in. rozwoju nowoczesnych technologii. Przygotowanie opracowania przez najmłodszych badaczy prawa pracy, pozwala na nieco inną perspektywę postrzegania przedmiotowej problematyki, co może ożywić dyskurs naukowy w tym obszarze.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
W książce ukazano niepełnosprawność jako zagadnienie o charakterze interdyscyplinarnym, pozostające w polu zainteresowań przedstawicieli wielu dyscyplin naukowych. Znalazły się w niej rozdziały poświęcone: rozwiązaniom systemowym i politykom w obszarze niepełnosprawności, roli i znaczeniu instytucji w systemie wsparcia osób niepełnosprawnych, społeczeństwu i społecznościom wobec niepełnosprawności i osób niepełnosprawnych, interakcyjnemu wymiarowi niepełnosprawności, a także niepełnosprawności jako doświadczeniu osobistemu. Publikacja, poza jej wymiarem naukowym, ma również istotny walor społeczny poprzez jej praktyczny i aplikacyjny charakter. Proponowana książka jest zatem skierowana zarówno do przedstawicieli środowiska akademickiego, przede wszystkim socjologów i pedagogów zainteresowanych problematyką niepełnosprawności, jak i praktyków zaangażowanych w udzielanie pomocy i wsparcia tej grupie klientów pomocy społecznej, a także tych wszystkich, którzy w życiu codziennym stykają się z ludźmi z niepełnosprawnościami, ich bliskimi oraz członkami rodzin.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku

W książce ukazano niepełnosprawność jako zagadnienie o charakterze interdyscyplinarnym, pozostające w polu zainteresowań przedstawicieli wielu dyscyplin naukowych. Znalazły się w niej rozdziały poświęcone: rozwiązaniom systemowym i politykom w obszarze niepełnosprawności, roli i znaczeniu instytucji w systemie wsparcia osób niepełnosprawnych, społeczeństwu i społecznościom wobec niepełnosprawności i osób niepełnosprawnych, interakcyjnemu wymiarowi niepełnosprawności, a także niepełnosprawności jako doświadczeniu osobistemu.

Publikacja, poza jej wymiarem naukowym, ma również istotny walor społeczny poprzez jej praktyczny i aplikacyjny charakter. Proponowana książka jest zatem skierowana zarówno do przedstawicieli środowiska akademickiego, przede wszystkim socjologów i pedagogów zainteresowanych problematyką niepełnosprawności, jak i praktyków zaangażowanych w udzielanie pomocy i wsparcia tej grupie klientów pomocy społecznej, a także tych wszystkich, którzy w życiu codziennym stykają się z ludźmi z niepełnosprawnościami, ich bliskimi oraz członkami rodzin.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
Zawiera: CZĘŚĆ PIERWSZA. Warstwy kryzysu Rozdział I. Świat w kryzysie Rozdział II. Rodzina w kryzysie Rozdział III. Osoba z niepełnosprawnością wobec kryzysu CZĘŚĆ DRUGA. Wyzwania codzienności osób z niepełnosprawnością sensoryczną Wprowadzenie; Rozdział I. Uwarunkowania funkcjonowania osób z niepełnosprawnością wzroku Rozdział II. Osoby z niepełnosprawnością słuchu oraz Głusi w aspekcie emancypacyjnym i kulturowym Rozdział III. Osoby z jednoczesną niepełnosprawnością słuchu oraz wzroku – czyli o sumie, ilorazie i/lub sprzężeniu wyzwań i potrzeb CZĘŚĆ TRZECIA. Codzienność rodzin osób z niepełnosprawnością sensoryczną w kryzysie – projekt badań własnych CZĘŚĆ CZWARTA. Rok pandemii COVID-19 w doświadczeniach osób z niepełnosprawnością sensoryczną i ich rodzin Wprowadzenie; Rozdział I. Prezentacja badanych rodzin Rozdział II. Obrazy pandemii w relacjach badanych rodzin Rozdział III. Emocje wzbudzane przez pandemię Rozdział IV. Relacje społeczne w dobie pandemii Rozdział V. Konstruowanie codzienności w warunkach pandemii Rozdział VI. Wizje przyszłości rysowane przez członków badanych rodzin: Życie z niepełnosprawnością w kryzysie – podsumowanie projektu empirycznego Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
E-book
W koszyku

W prezentowanej monografii skupiamy się przede wszystkim na wpływie, jaki zachodzące obecnie procesy i ich dynamika mają na osoby z niepełnosprawnościami. Jakie jest życie z niepełnosprawnością w świecie VUCA? Czy doświadczenia izolacji, niepewności jutra i utraty kontroli w trakcie pandemii zmieniły coś w funkcjonowaniu osób z niepełnosprawnością i w ich rzeczywistościach? Czy na skutek pandemii mamy do czynienia z kolejnymi wymiarami wykluczenia? Jakie są sposoby rozwiązywania dylematów codzienności i strategie radzenia sobie osób z niepełnosprawnością z elementami świata VUCA? Jak definiują siebie, tworzą tożsamości i odnajdują swoje miejsce w „płynnej nowoczesności”?

Autorzy poszczególnych rozdziałów – naukowcy, praktycy i osoby z niepełnosprawnościami – próbują odpowiedzieć na te pytania.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Dorośli z niepełnosprawnością - przegląd badań, 2. Założenia metodologiczne, 3. Dorastanie z niepełnosprawnością, 4. Trudne problemy teraźniejszości dorosłych osób z niepełnosprawnością, 5. Wybrane sposoby radzenia sobie z niepełnosprawnością
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej