Żychowicz Paweł
Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(1)
Książki
(1)
Forma i typ
E-booki
(1)
Książki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Autor
Praca zbiorowa
(159)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(61)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(61)
Radwański Zbigniew (1924-2012)
(57)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(54)
Żychowicz Paweł
(-)
Borski Maciej (1975- )
(50)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(48)
Kosikowski Cezary (1942- )
(46)
Świątkowski Andrzej M. (1944- )
(46)
Barcz Jan (1953- )
(45)
Evans Virginia
(40)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(39)
Huczek Marian (1939-2023)
(39)
Faliszewska Jolanta
(38)
Fleszer Dorota (1971- )
(37)
Łuczkiewicz Grzegorz
(36)
Barta Janusz (1947-2021)
(35)
Lityński Adam (1940- )
(35)
Wróbel Andrzej (1953- )
(35)
Baran Krzysztof Wojciech
(34)
Borkowski Janusz (1934-2012)
(33)
Chodyński Andrzej
(32)
Gurdek Magdalena (1977- )
(32)
Krawiec Grzegorz (1977- )
(32)
Markiewicz Ryszard (1948- )
(31)
Garlicki Leszek (1946- )
(30)
Marek Andrzej (1940-2012)
(30)
Wierzbowski Marek (1946- )
(30)
Adamiak Barbara (1949- )
(29)
Nowak Edward (1951- )
(29)
Rozmus Dariusz (1961- )
(29)
Niewiadomski Zygmunt (1950- )
(28)
Pawlak Mirosław
(28)
Penc Józef (1939-2017)
(28)
Rogacka-Łukasik Anna (1980- )
(28)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(28)
Lewicka Maria
(27)
Radzicki Józef
(27)
Skrzydło Wiesław (1929-2021)
(27)
Wojtaszczyk Konstanty Adam
(27)
Bauman Zygmunt (1925-2017)
(26)
Bieniek Gerard
(26)
Chmaj Marek (1969- )
(26)
Izdebski Hubert (1947- )
(26)
Sadowska-Snarska Cecylia
(26)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(26)
Tokarczyk Roman Andrzej (1942- )
(26)
Brodecki Zdzisław
(25)
Florek Ludwik (1946- )
(25)
Hauser Roman (1949- )
(25)
Kozioł Leszek
(25)
Wentkowska Aleksandra
(25)
Grabiec Olimpia (1975- )
(24)
Kołakowski Leszek (1927-2009)
(24)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(24)
Łaszczyca Grzegorz (1970- )
(24)
Chmielnicki Paweł (1972- )
(23)
Dooley Jenny
(23)
Głuchowski Jan (1940- )
(23)
Hołyst Brunon (1930- )
(23)
Leoński Zbigniew (1929-2006)
(23)
Obara Małgorzata
(23)
Shakespeare William
(23)
Kotler Philip (1931- )
(22)
Kotowski Wojciech (1950- )
(22)
Latham-Koenig Christina
(22)
Ochendowski Eugeniusz (1925-2015)
(22)
Oxenden Clive
(22)
Skowrońska-Bocian Elżbieta (1948- )
(22)
Szczepański Marek S
(22)
Winiarska Kazimiera (1948- )
(22)
Banaszak Bogusław (1955-2018)
(21)
Bielenica Krystyna
(21)
Borkowska Stanisława (1939- )
(21)
Brzeziński Bogumił (1948- )
(21)
Bura Maria
(21)
Dolnicki Bogdan (1956- )
(21)
Kwil Małgorzata
(21)
Majewski Kamil
(21)
Misiorowska Ewa
(21)
Nowicki Marek Antoni
(21)
Petkowicz Helena
(21)
Szewc Andrzej
(21)
Słomczyński Maciej
(21)
Boć Jan (1939-2017)
(20)
Cieślak Zbigniew (1954- )
(20)
Kalisz Anna
(20)
Konieczna Anna
(20)
Matan Andrzej
(20)
Mruk Henryk (1948- )
(20)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(20)
Szpor Grażyna
(20)
Tarno Jan Paweł (1951- )
(20)
Łazowski Adam
(20)
Dobrowolska Hanna
(19)
Ehrlich Andrzej
(19)
Gepert Bożena
(19)
Juchnowicz Marta (1948- )
(19)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(19)
Mik Cezary (1964- )
(19)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(1)
2 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: CZĘŚĆ I. TEORETYCZNE ASPEKTY NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI I TERAPII ZAJĘCIOWEJ 1. Niepełnosprawność intelektualna – definicje, przyczyny, klasyfikacje 1.2. Ustalenia terminologiczne 1.3. Wybrane definicje 1.4. Przyczyny niepełnosprawności intelektualnej 1.5. Wybrane sposoby klasyfikowania 2. Charakterystyka wybranych zaburzeń rozwojowych związanych z niepełnosprawnością intelektualną 2.2. Zespół Downa (Down syndrome – DS) 2.3. Spektrum autyzmu (autism spectrum disorder – ASD) 2.4. Mózgowe porażenie dziecięce (MPD; cerebral palsy – CP) 2.5. Mukopolisacharydoza (mucopolysaccharidosis – MPS) 2.6. Embriopatia poróżyczkowa (congenital rubell syndrome – CRS) 2.7. Alkoholowy zespół płodowy ( fetal alcohol syndrome – FAS) 3. Charakterystyka wybranych zaburzeń psychicznych współwystępujących z niepełnosprawnością intelektualną 3.2. Charakterystyka zaburzeń psychicznych 3.3. Problemy diagnozy i występowanie zaburzeń psychicznych u osób z niepełnosprawnością intelektualną 3.4. Wybrane zaburzenia psychiczne 4. Rozumienie terapii zajęciowej i umiejętności terapeuty zajęciowego pracującego z osobami z niepełnosprawnością intelektualną 4.2. Rozumienie terapii zajęciowej 4.3. Podejście Skoncentrowane Na Osobie 4.4. Przegląd umiejętności terapeuty zajęciowego 5. Wybrane narzędzia oceny w terapii zajęciowej osób z niepełnosprawnością intelektualną 5.2. Wybrane podstawowe narzędzia oceny terapeutycznej 5.3. Wybrane narzędzia oceny poziomu wydolności funkcjonalnej 5.4. Wybrane narzędzia oceny zdolności poznawczych i kognitywnych oraz zachowania 5.5. Wybrane narzędzia oceny zdolności społecznych 5.6. Wybrane narzędzia oceny dysfunkcji fizycznych CZĘŚĆ II. OBSZARY FUNKCJONOWANIA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ I MOŻLIWOŚCI, JAKIE DAJE TERAPIA ZAJĘCIOWA 6. Podstawowe i złożone czynności życia codziennego 6.2. Charakterystyka czynności życia codziennego w aspekcie niepełnosprawności intelektualnej 6.3. Analiza aktywności i trening czynności życia codziennego 6.4. Zapobieganie urazom i upadkom podczas wykonywania czynności życia codziennego 6.5. Podstawowe czynności życia codziennego 6.6. Złożone czynności życia codziennego 6.7. Interwencja terapeutyczna w czynnościach życia codziennego 6.8. Studium przypadku 7. Terapia zajęciowa osób z niepełnosprawnością intelektualną w środowisku szkolnym 7.2. System edukacji specjalnej w Polsce 7.3. Terapia zajęciowa w szkole 7.4. Komunikacja w środowisku szkolnym 8. Praca jako istotny obszar terapii zajęciowej osób z niepełnosprawnością intelektualną 8.2. Zatrudnienie osób z niepełnosprawnością intelektualną w Polsce – dane statystyczne i wybrane podmioty 8.3. Terapia zajęciowa w rehabilitacji zawodowej 8.4. Rehabilitacja zawodowa – zadania terapeuty zajęciowego 9. Czas wolny i zabawa osób z niepełnosprawnością intelektualną 9.2. Czas wolny 9.3. Czas wolny osób z niepełnosprawnością intelektualną 9.4. Rola terapeuty zajęciowego i sposoby włączania osób z niepełnosprawnością intelektualną w różne formy spędzania czasu wolnego 9.5. Zabawa 10. Uczestnictwo społeczne 10.2. Podstawy teoretyczne uczestnictwa społecznego osób z niepełnosprawnością intelektualną 10.3. Przykłady modeli i projektów w zakresie uczestnictwa społecznego osób z niepełnosprawnością intelektualną CZĘŚĆ III. WYBRANE PROBLEMY ZAJĘCIOWE OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ 11. Terapia zajęciowa osób z zespołem Downa w okresie wczesnego dzieciństwa 11.2. Wspomaganie rozwoju fizycznego i nabywania umiejętności przez dzieci z zespołem Downa 12. Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną z perspektywy terapii zajęciowej 12.2. Rozwój psychoseksualny osób z niepełnosprawnością intelektualną 12.3. Zakresy seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną a rola terapii zajęciowej 12.4. Przykład interaktywnych zajęć w ramach wychowania psychoseksualnego 12.5. Poczucie prywatności osób z niepełnosprawnością intelektualną 12.6. Ochrona przed wykorzystaniem seksualnym 13. Wybrane zagadnienia terapii zajęciowej osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim 13.2. Niepełnosprawność intelektualna w stopniu głębokim ze sprzężeniami 13.3. Zwiększanie zakresu uczestnictwa poprzez terapię zajęciową 14. Środowiska polisensoryczne dla osób z niepełnosprawnością intelektualną na przykładzie metody Snoezelen (MSE) 14.2. Geneza i istota metody Snoezelen 14.3. Osiem zasad prowadzenia sesji Snoezelen 14.4. Wyposażenie pomieszczenia Snoezelen (Sali Doświadczania Świata) 14.5. Problemy w stosowaniu metody Snoezelen 14.6. Metoda Snoezelen współcześnie 14.7. Miejsce metody Snoezelen w terapii zajęciowej; Skorowidz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Teoretyczne podstawy projektowania środowiska dla osób z niepełnosprawnością (definicje, przepisy prawne, źródła finansowania, praca osób niepełnosprawnych) oraz wytyczne do jego projektowania, w tym do projektowania wybranych pomieszczeń oraz wybranych budynków użyteczności publicznej i transportu. Omówiono także ergonomię wykonywania czynności oraz wybrane adaptacje pomagające w wykonywaniu czynności życia codziennego. Treści zgodne ze standardami szkolenia i pracy terapeuty zajęciowego w krajach Unii Europejskiej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej