Pluta Tomasz
Sortowanie
Źródło opisu
ebookpoint BIBLIO
(2)
Forma i typ
E-booki
(2)
Autor
Praca zbiorowa
(159)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(61)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(61)
Radwański Zbigniew (1924-2012)
(57)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(54)
Pluta Tomasz
(-)
Borski Maciej (1975- )
(50)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(48)
Kosikowski Cezary (1942- )
(46)
Świątkowski Andrzej M. (1944- )
(46)
Barcz Jan (1953- )
(45)
Evans Virginia
(40)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(39)
Huczek Marian (1939-2023)
(39)
Faliszewska Jolanta
(38)
Fleszer Dorota (1971- )
(37)
Łuczkiewicz Grzegorz
(36)
Barta Janusz (1947-2021)
(35)
Lityński Adam (1940- )
(35)
Wróbel Andrzej (1953- )
(35)
Baran Krzysztof Wojciech
(34)
Borkowski Janusz (1934-2012)
(33)
Chodyński Andrzej
(32)
Gurdek Magdalena (1977- )
(32)
Krawiec Grzegorz (1977- )
(32)
Markiewicz Ryszard (1948- )
(31)
Garlicki Leszek (1946- )
(30)
Marek Andrzej (1940-2012)
(30)
Wierzbowski Marek (1946- )
(30)
Adamiak Barbara (1949- )
(29)
Nowak Edward (1951- )
(29)
Rozmus Dariusz (1961- )
(29)
Niewiadomski Zygmunt (1950- )
(28)
Pawlak Mirosław
(28)
Penc Józef (1939-2017)
(28)
Rogacka-Łukasik Anna (1980- )
(28)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(28)
Lewicka Maria
(27)
Radzicki Józef
(27)
Skrzydło Wiesław (1929-2021)
(27)
Wojtaszczyk Konstanty Adam
(27)
Bauman Zygmunt (1925-2017)
(26)
Bieniek Gerard
(26)
Chmaj Marek (1969- )
(26)
Izdebski Hubert (1947- )
(26)
Sadowska-Snarska Cecylia
(26)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(26)
Tokarczyk Roman Andrzej (1942- )
(26)
Brodecki Zdzisław
(25)
Florek Ludwik (1946- )
(25)
Hauser Roman (1949- )
(25)
Kozioł Leszek
(25)
Wentkowska Aleksandra
(25)
Grabiec Olimpia (1975- )
(24)
Kołakowski Leszek (1927-2009)
(24)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(24)
Łaszczyca Grzegorz (1970- )
(24)
Chmielnicki Paweł (1972- )
(23)
Dooley Jenny
(23)
Głuchowski Jan (1940- )
(23)
Hołyst Brunon (1930- )
(23)
Leoński Zbigniew (1929-2006)
(23)
Obara Małgorzata
(23)
Shakespeare William
(23)
Kotler Philip (1931- )
(22)
Kotowski Wojciech (1950- )
(22)
Latham-Koenig Christina
(22)
Ochendowski Eugeniusz (1925-2015)
(22)
Oxenden Clive
(22)
Skowrońska-Bocian Elżbieta (1948- )
(22)
Szczepański Marek S
(22)
Winiarska Kazimiera (1948- )
(22)
Banaszak Bogusław (1955-2018)
(21)
Bielenica Krystyna
(21)
Borkowska Stanisława (1939- )
(21)
Brzeziński Bogumił (1948- )
(21)
Bura Maria
(21)
Dolnicki Bogdan (1956- )
(21)
Kwil Małgorzata
(21)
Majewski Kamil
(21)
Misiorowska Ewa
(21)
Nowicki Marek Antoni
(21)
Petkowicz Helena
(21)
Szewc Andrzej
(21)
Słomczyński Maciej
(21)
Boć Jan (1939-2017)
(20)
Cieślak Zbigniew (1954- )
(20)
Kalisz Anna
(20)
Konieczna Anna
(20)
Matan Andrzej
(20)
Mruk Henryk (1948- )
(20)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(20)
Szpor Grażyna
(20)
Tarno Jan Paweł (1951- )
(20)
Łazowski Adam
(20)
Dobrowolska Hanna
(19)
Ehrlich Andrzej
(19)
Gepert Bożena
(19)
Juchnowicz Marta (1948- )
(19)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(19)
Mik Cezary (1964- )
(19)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
2 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Obierz kurs na dostępność cyfrową Dostępność cyfrowa w swoim założeniu stawia na eliminację cyfrowych barier, dzięki czemu zapewnia możliwość korzystania z zasobów Internetu jak najszerszemu gronu użytkowników. To, jak dokładnie powinien wyglądać dostępny cyfrowo serwis internetowy, zdefiniowała grupa W3C w dokumentacji WAI-ARIA. Jeśli ta nazwa jest Ci obca, wiedz, że WAI-ARIA to połączenie dwóch rzeczy: inicjatywy WAI (Web Accessibility Initiative) i specyfikacji ARIA (Accessible Rich Internet Applications). ARIA stanowi dodatkową warstwę atrybutów do znaczników HTML i umożliwia technologiom asystującym interpretację roli, właściwości lub stanu wybranego elementu. Co to oznacza w praktyce? W ujęciu cyfrowym technologie asystujące wspierają osoby niepełnosprawne w codziennych czynnościach, zapewniając im większą niezależność. W tej klasie technologii znajdziemy takie oprogramowanie jak czytniki ekranu, syntezatory mowy, programy głosowe współpracujące z przeglądarkami graficznymi, a także sprzęt: alternatywne klawiatury i urządzenia wskazujące. Atrybuty ARIA przekazują do aplikacji asystującej informacje o roli, stanie lub właściwości danego elementu. Zestaw atrybutów ARIA połączony z kodem HTML wspiera narzędzia pomocnicze w rozumieniu zawartości strony i odgrywa ważną rolę w dążeniu do zapewnienia dostępności cyfrowej w sieci. Nie czekaj, poznaj dobre praktyki WAI-ARIA i twórz aplikacje przeznaczone dla każdego! W trakcie naszego profesjonalnego szkolenia: Poznasz zasady tworzenia wygodnej i zrozumiałej dla użytkowników nawigacji Nauczysz się tworzenia stron o poprawnej logicznie strukturze Dowiesz się, jak stosować atrybuty WAI-ARIA Nauczysz się zarządzać dynamicznymi regionami na stronie Zweryfikujesz dostępność cyfrową strony internetowej Nabędziesz umiejętność weryfikowania poprawności struktury HTML Nauczysz się przeprowadzać testy manualne strony internetowej Dowiesz się, jak napisać poprawny semantycznie kod HTML Nauczysz się stosować semantyczne znaczniki HTML Zdobędziesz wiedzę na temat zastosowania ról, właściwości i stanów WAI-ARIA Dostępność cyfrowa. Kurs video. Dobre praktyki tworzenia dostępnych stron i poprawne stosowanie atrybutów ARIA jest przewidziany dla osób zajmujących się tworzeniem stron internetowych i wymaga podstawowej znajomości HTML. Szkolenie będzie stanowić dobre uzupełnienie wiedzy zarówno dla osób z dużym doświadczeniem, jak i tych stawiających pierwsze kroki w obszarze tworzenia stron internetowych. Nauczysz się tworzyć poprawny semantycznie kod HTML i prawidłowo opisywać elementy strony. Dowiesz się, jak zarządzać dynamicznymi regionami na stronie, i poznasz trzy główne komponenty ARIA: role, stany i właściwości. Dzięki zdobytej wiedzy ocenisz dostępność istniejących stron internetowych i będziesz wiedzieć, jak samodzielnie stworzyć dostępną stronę WWW w odniesieniu do zasad WAI-ARIA. Zgodnie z ustawą z 4 kwietnia 2019 roku od 2020 roku wszystkie portale, strony i aplikacje internetowe podmiotów publicznych muszą spełniać wymogi dostępności cyfrowej. Zatem znajomość dostępności cyfrowej jest bardzo pożądana na rynku pracy i każdy projektant UI i programista powinien znać wytyczne dotyczące dostępności oprogramowania użytkownika: przeglądarek, aplikacji i urządzeń służących do odczytywania treści cyfrowych. Ustawy, wytyczne i rynek pracy to jedno, ale pamiętajmy, że stosowanie zasad dostępności cyfrowej uczy przede wszystkim empatii i daje szansę osobom z niepełnosprawnościami na bardziej samodzielne i niezależne życie. Zachęcamy także do zapoznania się z pozostałymi szkoleniami z serii o dostępności cyfrowej: Dostępność cyfrowa. Kurs video. Wprowadzenie do tematyki i wytycznych WCAG 2.1 Dostępność cyfrowa. Kurs video. Narzędzie walidacyjne i tworzenie dostępnych treści
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Obierz kurs na dostępność cyfrową Nowe technologie i zasoby Internetu zdecydowanie ułatwiają codzienne funkcjonowanie w niemal każdym obszarze życia. Czy jednak wszyscy mogą korzystać z tych dobrodziejstw w równym stopniu? Na świecie aż miliard ludzi zmaga się z niepełnosprawnością i napotyka bariery również w sieci. Nieodpowiedni kontrast, brak możliwości nawigowania po stronie myszą, klawiaturą czy za pomocą czytnika tekstu to zaledwie kilka przykładów. Dziedzinę, której celem jest eliminacja tych cyfrowych barier, nazywamy dostępnością cyfrową. Zgodnie z jej założeniami dostępny serwis internetowy jest przeznaczony dla wszystkich użytkowników, bez wykluczania żadnej grupy ze względu na poziom niepełnosprawności, podeszły wiek, ograniczenia sprzętowe lub słabe łącze internetowe. Większość stron składa się z tekstów, dokumentów i multimediów, stąd nie można ich pominąć podczas tworzenia dostępnych cyfrowo treści. Jak zatem sprawić, by dokumenty spełniały kryteria dostępności? To proste - należy pamiętać, dla kogo się je tworzy, i zadbać o czytelną, zrozumiałą strukturę tekstu. Już przy bardzo niewielkim wysiłku można zapewnić, by skan dokumentu zapisany w formacie PDF spełniał wymogi dostępności cyfrowej i umożliwiał przeszukiwanie zawartości. Z kolei multimedia da się ujarzmić za pomocą audiodeskrypcji, napisów do wideo i transkrypcji tekstowej. Projektuj treści dla jak najszerszego grona osób. Poznaj kryteria dostępności i twórz dokumenty i multimedia dostępne cyfrowo! W trakcie naszego profesjonalnego szkolenia: Nauczysz się przeprowadzać audyt strony internetowej pod kątem dostępności cyfrowej Stworzysz deklarację dostępności i raport oceny zgodności (WCAG-EM) Dowiesz się, jak tworzyć dostępne cyfrowo dokumenty tekstowe Poznasz metody raportowania zgodnie z metodologią WCAG-EM Przyswoisz obsługę przydatnych walidatorów, w tym Wave Dowiesz się, jak opracować skany dokumentów, by były dostępne cyfrowo Poznasz zasady tworzenia dostępnych cyfrowo dokumentów Word i PDF Nauczysz się weryfikować poprawność dokumentów tekstowych za pomocą wbudowanego narzędzia edytora Word Dowiesz się, jak weryfikować poprawność dokumentów PDF poprzez program Acrobat Przećwiczysz weryfikowanie poprawności dokumentów PDF przy użyciu darmowego oprogramowania PAC3 (Free PDF Accessibility Checker) Nauczysz się eliminować problemy dostępności cyfrowej w treści dokumentów PDF Co więcej... Nabędziesz umiejętność obróbki dokumentów PDF zawierających skany, aby były dostępne cyfrowo, a w szczególności umożliwiały użytkownikom wyszukiwanie w treści Nauczysz się tworzyć napisy i audiodeskrypcję do treści multimedialnych Dostępność cyfrowa. Kurs video. Narzędzia walidacyjne i tworzenie dostępnych treści stanowi dawkę solidnej teoretycznej wiedzy od podstaw po poziom średnio zaawansowany. W ramach pierwszych lekcji czeka Cię staranne wprowadzenie do tematyki dostępności cyfrowej. Uwaga! Wprowadzenie jest ujednolicone dla wszystkich trzech kursów z serii o dostępności cyfrowej, dzięki temu szkolenie możesz rozpocząć bez wcześniejszego przygotowania. W następnych modułach poznasz narzędzia walidacyjne i automatyczne walidatory stron. Dowiesz się, jak wykonać raport i jak przeprowadzić audyt według metod WCAG-EM. Z kolejnych rozdziałów nauczysz się tworzyć dostępne dokumenty tekstowe i PDF według obowiązujących kryteriów. Na koniec nabędziesz elementarną wiedzę na temat tworzenia dostępnych multimediów, w tym napisów i audiodeskrypcji. Zdobyte podczas kursu umiejętności pozwolą Ci na dokonanie samodzielnej oceny dostępności stron internetowych. Fundamentalna wiedza o tworzeniu dostępnych treści cyfrowych będzie przydatna zarówno dla osób decyzyjnych zamawiających usługi na zewnątrz, jak i audytorów, twórców treści i programistów. Po ukończeniu szkolenia sprawnie ocenisz, czy treści, z którymi pracujesz, spełniają wymogi dostępności, a także będziesz wiedzieć, jak tworzyć poprawne dokumenty tekstowe. Ten kurs jest drugą częścią przewodnika po dostępności cyfrowej - z ukierunkowaniem na dostępność dokumentów i treści multimedialnych. Jeśli chcesz zgłębić teorię dotyczącą kryteriów dostępności według WCAG 2.1, sprawdź koniecznie pierwszą część serii: Dostępność cyfrowa. Kurs video. Wprowadzenie do tematyki i wytycznych WCAG 2.1.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej