Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(62)
IBUK Libra
(13)
ebookpoint BIBLIO
(2)
Forma i typ
Książki
(54)
Publikacje naukowe
(22)
E-booki
(15)
Czasopisma
(8)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(41)
tylko na miejscu
(31)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(45)
Czytelnia
(32)
Autor
Babbie Earl R. (1938- )
(4)
Bauman Teresa (1955-2017)
(3)
Betkiewicz Witold
(3)
Godawa Grzegorz
(3)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(3)
Klasińska Barbara
(3)
Nowak Stefan (1925-1989)
(3)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(3)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(3)
Wrońska Marta
(3)
Babik Wiesław (1956- )
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Dzimińska Małgorzata
(2)
Gilewicz Joanna
(2)
Gnitecki Janusz (1945-2008)
(2)
Gnitecki Janusz (1945-2008). Wstęp do ogólnej metodologii badań w naukach pedagogicznych
(2)
Grabarz Barbara
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(2)
Górny Mirosław
(2)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(2)
Kalemba Marcelina
(2)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Karpińska Anna
(2)
Kochanowska Ewa
(2)
Krajewska Anna (1956- )
(2)
Krzewińska Aneta
(2)
Mamroł Andrzej
(2)
Markiewicz-Patkowska Julita
(2)
Marszał Tadeusz
(2)
Musiał Emilia
(2)
Parczewska Teresa
(2)
Pietruch-Reizes Diana
(2)
Pilch Tadeusz (1939- )
(2)
Rzewucka Paulina
(2)
Szlosek Franciszek (1943- )
(2)
Warwas Izabela
(2)
Wasylewicz Magdalena
(2)
Widawski Krzysztof
(2)
Wosińska Wilhelmina (1943-2021)
(2)
Zenderowski Radosław (1974- )
(2)
Akert Robin M
(1)
Antonides Gerrit
(1)
Arciszewska-Leszczuk Aleksandra
(1)
Aronson Elliot (1932- )
(1)
Baca Teresa
(1)
Bakonyi Jadwiga
(1)
Barankiewicz Tomasz (1963- )
(1)
Batiuk Anna
(1)
Bernátová Renáta
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Boć Jan (1939-2017)
(1)
Brzozowski Adam
(1)
Bucholc Marta (1978- )
(1)
Bąk Janina
(1)
Chanduszko-Salska Jolanta
(1)
Chowaniak Jolanta
(1)
Chymkowski Roman
(1)
Cichocki Ryszard
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Cisek Sabina
(1)
Creswell John W. (1945- )
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Cynalewska Joanna
(1)
Czopek Jakub
(1)
Dudzińska Agnieszka (1965- )
(1)
Dusza Bożena
(1)
Dzierżyńska Jolanta
(1)
Eco Umberto (1932-2016)
(1)
Forma Paulina
(1)
Frączek Renata
(1)
Gadomski Przemysław
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Gorzeń Mariusz
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Gurba Ewa
(1)
Gurowiec Piotr Jerzy
(1)
Gutowska-Wyka Agnieszka
(1)
Habrajska Mariola
(1)
Hallada Marek
(1)
Haman Jacek
(1)
Herbstem Jan
(1)
Herbuś Aneta
(1)
Hetmańczyk Hewilia
(1)
Hołyst Brunon (1930- )
(1)
Iwankowski Paweł
(1)
Izdebski Hubert (1947- )
(1)
Jabłońska Magdalena
(1)
Jabłoński Marek
(1)
Januszko-Szakiel Aneta
(1)
Jasiewicz-Betkiewicz Agnieszka
(1)
Jopkiewicz Agata
(1)
Jopkiewicz Maria
(1)
Jurkowlaniec Grażyna
(1)
Józefacka Natalia
(1)
Józefowski Tomasz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(20)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(25)
1990 - 1999
(8)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
Kraj wydania
Polska
(77)
Język
polski
(77)
Temat
Badania naukowe
(38)
Metodologia
(24)
Nauki społeczne
(9)
Pedagogika
(9)
Socjologia
(9)
Dysertacje naukowe
(7)
Szkolnictwo wyższe
(7)
Informacja naukowa
(6)
Metody badawcze
(6)
Praca dyplomowa
(5)
Studenci
(4)
Badania jakościowe
(3)
Bibliotekarstwo
(3)
Internet
(3)
Kształcenie nauczycieli
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Nauczyciele
(3)
Radzenie sobie ze stresem
(3)
Społeczeństwo
(3)
Szkolnictwo
(3)
Uczniowie
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Agresywność
(2)
Badania ilościowe
(2)
Baza danych
(2)
E-learning
(2)
Fundusze strukturalne UE
(2)
Infobrokerzy
(2)
Kobieta
(2)
Kształcenie
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Młodzi dorośli
(2)
Młodzież
(2)
Podmiotowość
(2)
Pokolenie Z
(2)
Postawy
(2)
Praca magisterska
(2)
Prace badawczo-rozwojowe
(2)
Projektowanie badań naukowych
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Psychologia
(2)
Public relations
(2)
Rodzice
(2)
Samokształcenie
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Stereotyp
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Współdziałanie
(2)
Wyszukiwanie informacji
(2)
Zarządzanie projektami
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Życie seksualne
(2)
Aktywność fizyczna
(1)
Analiza danych
(1)
Antropologia mediów
(1)
Artykuły konsumpcyjne
(1)
Badania etnologiczne
(1)
Barwy
(1)
Bibliometria
(1)
Bibliotekarstwo naukowe
(1)
Biblioteki akademickie
(1)
Biblioteki publiczne
(1)
Biblioteki szkolne
(1)
Biblioterapia
(1)
Ból
(1)
COVID-19
(1)
Chemia
(1)
Chemicy
(1)
Chore z nowotworem piersi
(1)
Choroba wieńcowa
(1)
Chęć komunikowania się
(1)
Crowdsourcing
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czasopisma naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Dane
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dogoterapia
(1)
Doktorat (stopień naukowy)
(1)
Domy dziecka
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Duchowość
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Egalitaryzm
(1)
Egzaminy
(1)
Eksperyment pedagogiczny
(1)
Epidemie
(1)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1989-2000
(2)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(13)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Częstochowa (woj. śląskie)
(1)
Dolny Śląsk
(1)
Europa
(1)
Francja
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Małopolska
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(20)
Praca zbiorowa
(13)
Czasopismo naukowe
(8)
Poradnik
(8)
Opracowanie
(7)
Czasopismo pedagogiczne
(5)
Raport z badań
(3)
Księga pamiątkowa
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Biografia
(1)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Czasopismo prasoznawcze
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Nauka i badania
(32)
Edukacja i pedagogika
(19)
Socjologia i społeczeństwo
(11)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Zarządzanie i marketing
(4)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(3)
Psychologia
(3)
Językoznawstwo
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Chemia
(1)
Fizyka i astronomia
(1)
Historia
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
77 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Seminaria Metodologii Pedagogiki / Polskie Towarzystwo Pedagogiczne)
1. Badawcza praktyka i jakość wiedzy- wybrane uwarunkowania; 2. Rola teorii w pedagogicznych badaniach empirycznych. Sygnalizacja zagadnienia; 3. Od poznawania do zmieniania. Czy "zwrot pedagogiczny" w praktykach badawczych nauk społecznych?; 4. Problemy badawcze w pedagogice a praktyka badawcza pedagogów; 5. Metodologiczna analiza praktyki badań pedagogicznych; 6. Kompetencje badawcze a świadomość metodologiczna; 7. Uczenie się dorosłych w splocie badań interpretatywnych. O pewnej praktyce obecnej w badaniach andragogicznych; 8. Trudności w tworzeniu przez początkujących badaczy koncepcji empirycznych badań pedagogicznych; 9. Mity, rafy i realia etnografii w eksploracjach pedagogicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kształcenie bibliotekarzy i pracowników informacji naukowej w USA, Porównanie nośnika papierowego oraz elektronicznego w kontekście biblioteki cyfrowej, Edytory tekstu, Projekty digitalizacji zbiorów zwartych i ciągłych w bibliotekach uniwersyteckich USA stowarzyszonych w ARL, Katalogowanie współczesnych źródeł informacji - poszukiwanie nowych rozwiązań, Wskaźniki stosowane do wyznaczania wartości kompletności jako parametru efektywności bibliotek naukowych, Problemy przygotowywania bazy danych dla dydaktyki języków obcych, Zmiany w językach naturalnych spowodowane przez multimedia, Impact factor polskich czasopism naukowych z dziedziny humanistyki, Publikacje pracowników Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w międzynarodowych indeksach cytowań, Wybrane zagadnienia ochrony prawnej danych osobowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Charakterystyka programu badawczego: 1. Zleceniodawaca projektu. 2.Wykonawca projektu.3.Opis programu badawczego. 4.Główny cel programu badawczego. 5.Główny problem badawczy. 6. Szczegółowe problemy badawcze. 7.Metody, techniki i narzędzia badawcze. 8.Populacja badania. 9.Próba badawcza. 10.Czas realizacji badania. 11. Stopień realizacji próby. II.Prezentacja wyników z badań ilościowych: 1.Dwustopniowy system kształcenia. 2.Suplement do dyplomu 3.ECTS - punktowy system rozliczania osiągnięć studenta. 4.Problematyka europejska w kształceniu. 5.Studenci a Proces Boloński. 6.Mobilność studentów i pracowników naukowych. 7.Współpraca między uczelniami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(ENCHIRIDION)
Szczegółowy spis treści; Analityczny spis treści – procedury i techniki badawcze; Przedmowa; Podziękowania; O autorze. Część I. Rozważania wstępne 1. Wybór typu projektu badawczego 2. Przegląd literatury 3. Zastosowanie teorii 4. Strategie pisania i zasady etyczne Część II. Projektowanie badań naukowych 5. Wprowadzenie 6. Sformułowanie celu 7. Pytania badawcze i hipotezy 8. Metody ilościowe 9. Procedury jakościowe 10. Procedury badań mieszanych; Słowniczek terminologiczny; Bibliografia; Indeks autorów; Indeks przedmiotowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Słowo wstępne; 1. Czy twój projekt naukowy jest zarządzany? 1.1. Czym jest projekt naukowy? 1.2. Czym jest zarządzanie projektem naukowym? 1.3. Przykład; Jak planować projekt naukowy? 2.1. Najważniejszy element projektu naukowego 2.2. Jak sformułować cel dla własnych badań? 2.3. Jak prawidłowo odróżnić cel, środki i rezultaty projektu naukowego? 2.4. Rezultaty projektu naukowego 2.5. Działania projektowe. Harmonogramowanie 3. Harmonogram projektu naukowego – budowanie zespołu 3.1. Osoby zaangażowane w projekt naukowy 3.2. Role w projekcie naukowym i kategorie współpracowników 3.3. Specyfika konsorcjum 3.4. Tworzenie zespołu projektowego 4. Zasoby i logistyka projektu naukowego 4.1. Wynajem pomieszczeń 4.2. Potrzeby w zakresie urządzeń i materiałów 4.3. Logistyka projektu naukowego 5. Sprawy kadrowe projektu naukowego 5.1. Na jakich zasadach ogólnych mogą pracować członkowie zespołu badawczego? 5.2. Z jakiej puli sfinansujesz pracę zespołu badawczego? 5.3. Jakie są rodzaje zatrudnienia? 5.4. Ile kosztuje zatrudnienie jednego pracownika? 5.5. Czy specjalista ds. kadr i księgowy to ta sama osoba? 5.6. Kilka rad praktycznych związanych z decyzjami kadrowymi 5.7. Budżet projektu naukowego 5.8. Jak mogą wyglądać wytyczne budżetowe udostępniane przez instytucje finansujące? 5.9. Sporządzenie wstępnej wersji budżetu 5.10. Co jeszcze warto uwzględnić przy opracowaniu budżetu? 5.11. Definitywna wersja budżetu 6. Dobry początek i prawidłowa realizacja projektu naukowego 6.1. Dokumentacja projektu naukowego 6.2. Oprawa prawna projektu naukowego 6.3. Plan Zarządzania Danymi 6.4. Inne procedury wstępne projektu naukowego 6.5. Zasady efektywnej realizacji projektu naukowego 7. Monitoring i kontrola, czyli jak nadzorować projekt naukowy 7.1. Monitorowanie projektu naukowego 7.2. Kontrola projektu naukowego 7.3. Analiza ryzyka projektu naukowego 7.4. Narzędzia ułatwiające monitoring i kontrolę projektu naukowego 8. Zakończenie i zamknięcie projektu naukowego 8.1. Ewaluacja projektu naukowego – definicja i struktura 8.2. Wyniki ewaluacji projektu naukowego – kiedy i jak je wdrażać? 8.3. Jak sporządzić raport finansowy z projektu naukowego? 8.4. Ewaluacja merytoryczna projektu naukowego 8.5. Inne kategorie ewaluacji projektu naukowego 8.6. Kiedy można uznać projekt naukowy za zamknięty? 9. Profesjonalne prowadzenie badań naukowych 9.1. Kim jest profesjonalny naukowiec? 9.2. Co różni doktora od magistra? 9.3. Co potrafi profesjonalny naukowiec? 9.4. Co to znaczy „prowadzić badania”? 9.5. Czym jest doktorat? 9.6. Co robić, by być innowacyjnym naukowcem? 9.7. Normy jakości badań 9.8. Podstawowe metody badawcze 9.9. Etyczne aspekty doktoratu i publikowania 10. Relacje międzypokoleniowe w zespole badawczym – zasady i wyzwania 10.1. Pod kierunkiem mentora – zaufanie i praca 10.2. Naukowe relacje międzypokoleniowe; Glosariusz; Bibliografia; Słowo końcowe; Podziękowania; O autorze; Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece (1 egz.)
E-book
W koszyku
Roślinna historia kultury. Autorki i autorzy artykułów zamieszczonych w numerze zastanawiają się, w jaki sposób humanistyka w czasach rewolucji naukowej mogłaby na nowo zająć się badaniem natury i jak powinna się zmienić pod wpływem najnowszych odkryć biologii. Reprezentując różne dyscypliny, m. in.: etnografię, antropologię, filozofię, literaturoznawstwo, historię gospodarczą, historię sztuki i wykorzystując różne metodologie, próbują opisać skomplikowane relacje nawiązywane przez rośliny i ludzi w obrębie wspólnych, historycznie zmiennych środowisk.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
OD REDAKCJI "Zaczęła się wprawdzie przed 30 laty, ale wiek XXI przynosi jej wyraźną intensyfikację i konkretyzację. Chodzi o debatę na temat znaczenia wiedzy dla gospodarki i życia społecznego. Debata jest tym bardziej potrzebna, że problem nie jest jednoznaczny, a rozmaite perspektywy badawcze i praktyczne, niekiedy bardzo różniące się między sobą, wzbogacają argumentację. Niniejszy zeszyt „Przeglądu Socjologicznego” poświęcamy zagadnieniu „społeczeństwa wiedzy” (knowledge-based society) w zróżnicowanym interdyscyplinarnie i analitycznie ujęciu".(fragment)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Niniejszy tom „Przeglądu Socjologicznego” prezentuje rozważania i wyniki analiz dotyczące zastosowań różnych, zarówno ilościowych jak i jakościowych technik w badaniach społecznych. Przedstawiamy teksty zgrupowane w trzech modułach tematycznych. Pierwszy omawia zagadnienia statusu metodologicznego różnego rodzaju technik badawczych, poczynając od propozycji klasyfikacji sondażowych technik otrzymywania materiałów, poprzez refleksje nad badaniami na małych próbach celowych, do analiz dotyczących badań ewaluacyjnych, panelu badawczego, sondażu perswazyjnego, wywiadów eksperckich i delfickich oraz wywiadu grupowego. W drugiej części przedstawiono teksty omawiające metodologiczne aspekty badania zjawisk społecznych na przykładzie postaw wobec bezrobocia oraz środowiska osób świadczących usługi seksualne. Trzeci moduł prezentuje artykuły poświęcone nowym technologiom w badaniach społecznych – głównie programom komputerowym do analizy danych jakościowych i badaniom internetowym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanistyczno Ekonomicznej w Łodzi ; Nr 1 (21) 2002)
Nieregularnie
Radzenie sobie ze stresem u funkcjonariuszy policji, Strategie radzenia sobie ze stresem a poczucie własnej skuteczności u chorych z rozpoznaniem nowotworu narządów rodnych i wewnętrznych, radzenie sobie ze stresem a cechy osobowości u dzieci z nadwagą, Cechy osobowości i wzór zachowania A u pacjentów z chorobą niedokrwienną serca, Psychologiczne aspekty leczenia bólu, Powody obniżenia wagi i oczekiwania kobiet uczestniczących w programie oddziaływań psychologicznych wspomagających redukcję nadwagi, Postawy wobec raka piersi kobiet zdrowych uczestniczących w programie profilaktyki, Postawy rodzicielskie percypowane przez młodzież a formy ujawnianej przez nią agresji, Nieśmiałość - określenie zjawiska oraz doniesienie wstępne z badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia społeczna / Elliot Aronson, Timothy D. Wilson, Robin M. Akert ; przeł. Joanna Gilewicz. - Nowe wyd. popr. i uzupeł. - Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, 2012. - 543, [1] s. : rys., tab. ; 28 cm.
1. Wprowadzenie do psychologii społecznej; 2. Metodologia: Jak wyglądają badania psychologii społecznej; 3. Poznanie społeczne: Jak myślimy o świecie społecznym; 4. Spostrzeganie społeczne: Jak dochodzimy do zrozumienia innych ludzi; 5. Własne Ja: Rozumienie siebie w kontekście społecznym; 6. Potrzeba uzasadniania swoich zachowań; 7. Postawy i zmiany postaw: Oddziaływanie na myśli i uczucia; 8. Konformizm: Wpływ na zachowanie; 9. Procesy grupowe: Wpływ w grupach społecznych; 10. Atrakcyjność interpersonalna: Od pierwszego wrażenia do związków uczuciowych; 11. Zachowania prospołeczne: Dlaczego ludzie pomagają; 12. Agresja: Dlaczego krzywdzimy innych ludzi. Czy możemy temu zapobiec; 13. Uprzedzenia: Przyczyny i środki zaradcze; Jak psychologia społeczna może zmienić świat w trosce o zrównoważony rozwój; Psychologia społeczna a zdrowie; Psychologia społeczna a prawo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Rocznik Prasoznawczy , ISSN 1897-5496 ; Rok 3/2009)
Rocznik, 2007-
System medialny Azerbejdżanu, Armenii i Gruzji. Historia i współczesność; Reklama telewizyjna w Rosji w aspekcie historyczno-teoretycznym; Od medialnego koncernu do partii politycznej; Częstochowskie mutacje "Trybuny Śląskiej" i "Dziennika Zachodniego"; System komunikacji wizualnej jako narzędzie public relations szkoły wyższej; Uwagi o analizie zawartości mediów. Prasa i dziennikarstwo internetowe. Wybrane praktyczne problemy na tle prawa prasowego; Etyka w dziennikarstwie - teoria a praktyka; Młodzi reklamożercy, czyli o percepcji reklamy przez studentów; Fotografia prasowa. Wybrane aspekty praktyczne; Raport o stanie komunikacji społecznej w Polsce. Sierpień 1980-13 grudnia 1981, Universitas Kraków 2001, s. 372.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Biblioteka Narodowa we współczesnej przestrzeni informacyjnej, 2. Nowe funkcje i zadania bibliotek uczelnianych i ich konsekwencje organizacyjno-kadrowe, 3. Wykorzystanie bibliotecznego e-informatorium w dydaktyce szkoły wyższej, 5. Orientacja na czytelnika wyzwaniem dla nowoczesnej biblioteki, 5. Rola biblioteki szkolnej w edukacji ponadgimnazjalnej, 6. Biblioteki w krajach Unii Europejskiej, 7. Rola powiatowych bibliotek publicznych w kształtowaniu środowiska lokalnego, 8. Rola funduszy unijnych w kształtowaniu nowoczesnej infrastruktury na przykładzie Biblioteki Głównej Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Stanisława Staszica w Pile, 9. Nowoczesny biblioteczny system informacyjny na przykładzie Biblioteki Głównej Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Stanisława Staszica w Pile
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 002 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zamieszczane w Rozprawach Komisji Językowej artykuły podejmują tematykę z wielu dziedzin lingwistycznych, prezentujących różną metodologię badawczą. Publikowane rozprawy i artykuły mają charakter teoretyczno-metodologiczny i materiałowy. Obok prac polonistycznych w Rozprawach... ukazują się prace slawistyczne i komparatywne z odniesieniem do stanu indoeuropejskiego, autorstwa głównie językoznawców łódzkich, ale także pozałódzkich i zagranicznych – przedstawicieli wszystkich pokoleń.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział 1. Wykorzystanie teorii interesariuszy w rozwoju uczelni publicznych w Polsce 1.1. Podstawowe założenia teorii interesariuszy 1.2. Uczelnia publiczna oraz jej interesariusze 1.2.1. Formalne i prawne ramy funkcjonowania szkolnictwa wyższego w Polsce 1.2.2. Ekonomiczno-społeczne uwarunkowania rozwoju szkolnictwa wyższego w Polsce 1.2.3. Źródła finansowania uczelni publicznych w Polsce 1.2.4. Modele szkolnictwa wyższego w Europie i na świecie w kontekście współpracy z przedsiębiorstwami 1.2.5. Charakterystyka interesariuszy uczelni publicznej w Polsce 1.3. Przedsiębiorstwa jako grupa interesariuszy uczelni publicznej 1.3.1. Uczelnia jako podmiot wpływający na rozwój gospodarki opartej na wiedzy 1.3.2. Istota współpracy uczelni z przedsiębiorstwami Rozdział 2. Podstawy teoretyczne relacji pomiędzy uczelnią a przedsiębiorstwami 2.1. Teoria relacji międzyorganizacyjnych 2.1.1. Relacje w kontekście usługowym 2.1.2. Ekonomiczne aspekty relacji między podmiotami 2.1.3. Relacje w ujęciu marketingowym 2.1.4. Wybrane modele marketingu relacji i ich znaczenie w kształtowaniu relacji organizacji z interesariuszami 2.2. Zarządzanie relacjami z interesariuszami organizacji 2.2.1. Etapy rozwoju relacji 2.2.2. Model oceny rentowności relacji z interesariuszami 2.3. Znaczenie relacji uczelni publicznych z przedsiębiorstwami w budowaniu ich przewagi konkurencyjnej na rynku usług edukacyjnych 2.3.1. Współczesne modele przewagi konkurencyjnej 2.3.2. Znaczenie wyróżniających zdolności w budowaniu przewagi konkurencyjnej organizacji 2.3.3. Zarządzanie relacjami z interesariuszami przez publiczne uczelnie 2.3.4. Wartość jako element warunkujący budowanie relacji na rynku i uzyskanie przewagi konkurencyjnej Rozdział 3. Charakterystyka relacji pomiędzy wydziałami ekonomicznymi uczelni publicznych a przedsiębiorstwami na przykładzie województwa zachodniopomorskiego 3.1. Uwarunkowania i charakterystyka otoczenia współpracy uczelni z przedsiębiorstwami w województwie zachodniopomorskim i w Polsce 3.2. Próba badawcza i metodyka badań wybranych wydziałów uczelni publicznych 3.3. Analiza wyników badań ilościowych 3.4. Analiza wyników badań jakościowych 3.5. Podsumowanie zebranych wyników badań Rozdział 4. Koncepcja modelu rozwoju relacji pomiędzy wydziałami ekonomicznymi uczelni publicznych a przedsiębiorstwami 4.1. Założenia modelu rozwoju relacji pomiędzy wydziałami ekonomicznymi uczelni publicznych a przedsiębiorstwami; 4.2. Ekonomiczne i społeczne uwarunkowania implementacji modelu rozwoju relacji pomiędzy wydziałami ekonomicznymi czelni publicznych a przedsiębiorstwami 4.3. Uzasadnienie i możliwości wykorzystania modelu rozwoju relacji; Zakończenie; Bibliografia; Spis rysunków; Spis tabel; Załączniki; Załącznik 1. Kwestionariusz ankiety; Załącznik 2. Pierwszy scenariusz do badania fokusowego; Załącznik 3. Drugi scenariusz do badania fokusowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sharing research data across disciplines / edited by Anna Wałek. - Gdańsk : Gdańsk University of Technology Publishing House, 2022. - 271, [1] s. : fotografie, ilustracje, mapy, wykresy ; 24 cm.
Introduction; Part 1. The Bridge of Data Project Assumptions: The Bridge of Data Project Objectives; Data Analysis in Bridge of Data; Part 2. Data Management Practices: The Digital Tissue and Cell Atlas and the Virtual Microscope; Towards Open Research Data in the Economics Discipline; A Text as a Set of Research Data. A Number of Aspects of Data Acquisition and Creation of Datasets in Neo-Latin Studies; Surf Zone Currents in the Coastal Zone of the Southern Baltic Sea – a Modelling Approach; Using Synchronously Registered Biosignals Dataset for Teaching Basics of Medical Data Analysis – Case Study; Part 3. Data Descriptors: Educational Dataset of Handheld Doppler Blood Flow Recordings; Testing the Diagnostic Utility of Recombinant Toxoplasma Gondii; Chimeric Antigens – Generated Datasets; Long-Term Measurement of Physiological Parameters – Child Dataset; Porous Phantoms Mimicking Tissues – Investigation of Optical Parameter Stability Over Time; Non-Contact Temperature Measurements Dataset; Determination of Changes in Viscosity of Hydrogel Depending on Shear Rates; Mechanical Properties of Human Stomach Tissue; Measurement of the Temporal and Spatial Temperature Distribution on the Surface of PVCP Tissue Phantom Illuminated by Laser Dataset; Herbarium of Division of Marine Biology and Ecology as the Primary Basis for Conservation Status Assessments in the Gulf of Gdańsk; Macrophytobenthos in the Puck Bay in 2010–2018 Dataset; Cyanobacterial and Algal Strains in the Culture Collection of Baltic Algae (CCBA); Occurrence of Cyanobacteria in the Gulf of Gdańsk (2008–2009); Mercury in various components of the environment (Gulf of Gdańsk, southern Baltic Sea); Methodology of the Morphometry Study on Baltic Herring; Early Oceanographical Data Collected by the Institute of Oceanography University of Gdańsk; High-Resolution Wind Wave Parameters in the Area of the Gulf of Gdańsk During; Extreme Storms; Long-term Hindcast Simulation of Currents, Sea Level, Water Temperature and Salinity in the Baltic Sea; Areas of Updraft Air Motion in an Idealised Weather Research and Forecasting; Model Simulation of Atmospheric Boundary Layer Response to Different Floe; Size Distributions; High Resolution Sea Ice Floe Size and Shape Data from Knox Coast, East Antarctica; Long-Term GNSS Tropospheric Parameters for theTropics (2001-2018) derived from selected IGS stations; Simulations of the Derecho Event in Poland of 11th August 2017 Using WRF Model; Split-Beam Echosounder Data from Puck Bay; Vehicle Detection and Speed Estimation Using Millimetre Wave Radar; AC Motor Voltage and Audible Noise Dataset; Impedance Spectra of RC Model as a Result of Testing Pulse Excitation; Measurement Method Dataset; X-ray Photoelectron Spectroscopy of Carboxylic Acids as Corrosion Inhibitors of Aluminium Alloys; Crack Mouth Opening Displacement for EH36 Shipbuilding Steel Measurements; Dataset; Tribological Properties of Thermoplastic Materials Formed by 3D; Printing by FDM Process; Potential Energy Curves of Diatomic Alkali Molecules Datasets; Minimal Sets of Lefschetz Periods for Morse-Smale Diffeomorphisms of a Connected Sum of g Real Projective Planes; On Computing Curlicues Generated by Circle Homeomorphisms; Video of LEGO Bricks on Conveyor Belt Dataset Series; Regeneration Project of Market Places GOSPOSTRATEG – “Polanki” Market in Gdańsk-Oliwa Pilot Project Monitoring Dataset; Description of the Dataset Hanow – Praecepta de Arte Disputandi – Transcription and Photographs; Description of the Dataset Rhetoric at School – a Selection of the Syllabi from the Academic Gymnasium in Gdańsk – Transcription and Photographs; Legislation and Practice of Selected State Aid Issues, According to EU and Polish Law; Dataset Relating Collective Angst, Identifications, Essentialist Continuity and Collective Action for Progressive City Policy among Gdańsk Residents; Multiple Group Membership and Collective Action Intention; Data from the Survey on Entrepreneurs’ Opinions on Factors Determining the Employment of the Gdańsk University of Technology Graduates; Data from the Survey on Gdańsk University of Technology; Graduates’ Professional Careers; Summary.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Na początek: czy wiecie, że istnieje matematyczny wzór na dobre piwo? Ilu osób potrzeba, by napisać jedną książkę? Statystyka – królowa nauk czy popychadło medialnego świata? Czy naukowcy są jak żony i nigdy się nie mylą? Dlaczego koń i szop pracz nie dostały doktoratu? Skąd wiemy, że owca rozpoznałaby na ulicy prezydenta? Czy kiedy wychodzimy z psem na spacer, to średnio mamy po trzy nogi? Czy 117% Polaków może się mylić? Czy da się zmierzyć szczęście linijką? Czy po seksie będziemy opanierowani w banknotach niczym krokiet w bułce? Na imieniny lepiej kupić czekoladki czy kokainę? Czy jesteśmy rasistami? Czy jak wsadzimy głowę do lodówki, a nogi do piekarnika, to będzie nam w sam raz? Ile trzeba zjeść czekolady, żeby dostać Nobla? Czy język angielski powoduje zawały serca, a masło przedłuża życie? Czego statystyka nauczyła się od martwego łososia? Dlaczego ufamy szarlatanom? Na koniec: dlaczego wciąż się wzruszam na myśl o bezdomnych lamach?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 311 (3 egz.)
E-book
W koszyku
Czasopismo z zakresu nauk prawnych. Wydawane od 1974 roku. Autorami tekstów są nie tylko wybitni naukowcy, ale również praktycy polscy i zagraniczni. Opisują i wyjaśniają problemy pojawiające się w prawie polskim i innych krajów, a także w prawie międzynarodowym. W czasopiśmie publikowane są artykuły w językach polskim, angielskim, rosyjskim i niemieckim.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W polskim piśmiennictwie naukowym systematyczne przeglądy literatury są wciąż nową, nieznaną formą eksploracji wątków tematycznych. W światowej nauce odchodzi się od narracyjnych przeglądów literatury na rzecz analiz usystematyzowanych, replikowalnych i w rezultacie jasno ukazujących to, co warto badać, gdyż zawiera potencjalnie dużą wartość naukową. Książka jest jedną z nielicznych (a pierwszą, która przedstawia liczne przykłady zastosowania omawianej tematyki w naukach ekonomicznych, i to w tak szerokim ujęciu) na polskim rynku pracą obrazującą, na czym polega systematyczny przegląd literatury, w tym analiza bibliometryczna. Pokazuje, do czego takie przeglądy prowadzą: jak przekonująco (bo transparentnie, przy podaniu powtarzalnej metody) pozwalają wyłonić z naukowego gąszczu piśmienniczego te wątki, które warto badać przy wykorzystaniu określonych teorii i metod oraz jakie pytania lub hipotezy badawcze są warte dalszego dociekania. Książka jest adresowana do młodszych naukowców (doktorantów, doktorów) i osób aspirujących do zostania akademikami. Może być też pomocna w pisaniu prac magisterskich w częściach poświęconych przeglądowi literatury naukowej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie, 2. Kraina nieufności: kapitał społeczny, rozwój gospodarczy i sprawność instytucji publicznych w polskiej literaturze akademickiej, 3. Kapitał społeczny Dolnego Śląska i Małopolski na tle ogólnopolskiego zróżnicowania regionalnego, 4. Pełzająca decentralizacja: wykorzystanie funduszy europejskich przez polskie samorządy, 5. Szafarze darów europejskich: sieć społeczna w realizacji polityki regionalnej na Dolnym Śląsku i w Małopolsce, 6. Realizacja polityki regionalnej a kapitał społeczny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R. 1 Przestrzeń edukacyjna współczesnej szkoły: Uczeń w rzeczywistości szkolnej; Interakcja zogniskowana według Ervinga Goffmana; Pragmatyzm empiryczny zamiast modelu teoretycznego; R. 2 Metodologiczne podstawy projektu badawczego: Przedmiot i cele eksploracji; Problemy badawcze; Zmienne i wskaźniki; Metody, techniki i narzędzia badawcze; Wybór terenu badań i próby badawczej; Organizacja i przebieg badań; R. 3 Uczniowie i nauczyciele w ikonosferze współczesnej szkoły – empiryczne studium zjawiska: Charakterystyka badanej grupy; Poczucie zakorzenienia – uczeń w szkole, ale czy szkoła w uczniu?; Szkoła jako miejsce bezpieczne i intuicja wychowująca; Troska nauczycieli o ucznia; Nauczyciele oceniający i oceniani; Zdobywanie wiedzy i towarzyszące temu procesowi warunki; Refleksja nad wyborem i funkcjonowaniem szkoły; Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej