Osobowość
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(188)
Forma i typ
Książki
(186)
Publikacje naukowe
(23)
Publikacje fachowe
(5)
Czasopisma
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(115)
tylko na miejscu
(107)
wypożyczone
(10)
nieokreślona
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(128)
Czytelnia
(109)
Autor
Radzicki Józef
(12)
Strelau Jan (1931-2020)
(8)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(8)
Kowalczewska Joanna
(6)
Materska Maria (1942- )
(5)
Oleś Piotr K
(5)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(4)
Gerrig Richard J. (1959- )
(4)
Jaworska Aleksandra
(4)
Majczyna Beata
(4)
Brzezińska Anna
(3)
Czerniawska Ewa
(3)
Czerniawska Ewa (1955- )
(3)
Gasiul Henryk (1950- )
(3)
Gilewicz Joanna
(3)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(3)
Hall Calvin S
(3)
Kacmajor Anna
(3)
Kacmajor Magdalena
(3)
Lindzey Gardner
(3)
Rudkowska Grażyna
(3)
Suchecki Jacek
(3)
Wrona Leszek
(3)
Appelt Karolina
(2)
Borecka-Biernat Danuta
(2)
Butcher James N
(2)
Campbell Jihn B
(2)
Carson Robert C
(2)
Colman Andrew M
(2)
Dietrich Włodzimierz
(2)
Doliński Dariusz (1959- )
(2)
Eichelberger Wojciech
(2)
Eysenck Hans (1916-1997)
(2)
Eysenck Michael W. (1944- )
(2)
Friedman Howard S
(2)
Harwas-Napierała Barbara
(2)
Johnson Robert Lee (1941- )
(2)
Kowlaczewska Joanna
(2)
Kud Marzena
(2)
Leary Mark
(2)
Majczyna Marek
(2)
McCann Vivian
(2)
Mineka Susan
(2)
Ogińska-Bulik Nina
(2)
Orski Marek
(2)
Ostrowska Krystyna
(2)
Pervin Lawrence A. (1936- )
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Piontek Franciszek
(2)
Siek Stanisław (1930- )
(2)
Sikora Katarzyna
(2)
Skolimowska Katarzyna
(2)
Trempała Janusz (1953- )
(2)
Wilkin-Day Aleksandra
(2)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(2)
Zagrodzki Michał
(2)
Ziółkowska Beata
(2)
Łuczyński Jan
(2)
Argyle Michael (1925- )
(1)
Arntz Arnoud
(1)
Aronson Elliot
(1)
Atkinson Sue
(1)
Augustynek Andrzej
(1)
Baka Łukasz
(1)
Bakalarz Dariusz
(1)
Balcerak Alicja
(1)
Bańka Augustyn
(1)
Beck Aaron T
(1)
Benedict Ruth (1887-1948)
(1)
Bernacka Ryszarda Ewa
(1)
Berryman Julia C
(1)
Bilikiewicz Adam
(1)
Borowik Irena
(1)
Brzezińska Maria
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Brzozowski Piotr
(1)
Bucki Piotr
(1)
Buss David M
(1)
Byra Stanisława
(1)
Błachnio Agata
(1)
Błaż Agata
(1)
Cataluccio Francesco M
(1)
Cervone Daniel
(1)
Chanduszko-Salska Jolanta
(1)
Chodkiewicz Jan
(1)
Chrzanowska Beata
(1)
Chwaszcz Joanna
(1)
Cibor Ryszard
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Cooper Mick
(1)
Costa Paul T. Jr
(1)
Coto Julia
(1)
Crosby John F
(1)
Cudowska Agata
(1)
Czajka Kamil
(1)
Czajkowska Anna
(1)
Czapliński Janusz (1951- )
(1)
Czerny Janusz
(1)
Deckers Lambert
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(35)
2000 - 2009
(126)
1990 - 1999
(9)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(5)
1960 - 1969
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(188)
Język
polski
(188)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1422)
Zarządzanie
(682)
Unia Europejska
(634)
Polska
(627)
Samorząd terytorialny
(531)
Osobowość
(188)
Środki masowego przekazu
(427)
Kadry
(418)
Marketing
(414)
Gospodarka
(406)
Banki
(383)
Organizacja
(379)
Prawo pracy
(358)
Internet
(352)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(322)
Integracja europejska
(318)
Prawo
(307)
Nauczanie początkowe
(300)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(280)
Polityka
(265)
Rodzina
(262)
Prawa człowieka
(256)
Unia Europejska (UE)
(253)
Prawo administracyjne
(252)
Praca
(245)
Zarządzanie strategiczne
(245)
Prawo cywilne
(243)
Pedagogika
(242)
Administracja
(241)
Język angielski
(238)
Prawo karne
(238)
Szkolnictwo
(236)
Nauczyciele
(235)
Finanse
(234)
Państwo
(233)
Podatek
(231)
Polityka społeczna
(230)
Kultura
(229)
Psychologia
(227)
Finanse publiczne
(226)
Socjologia
(217)
Społeczeństwo
(217)
Innowacje
(216)
Rachunkowość
(216)
Nauczanie
(213)
Szkolnictwo wyższe
(212)
Zarządzanie jakością
(212)
Opieka społeczna
(209)
Reklama
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(207)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(200)
Menedżerowie
(200)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(198)
Nieruchomości
(194)
Prawo międzynarodowe
(194)
Konkurencja
(193)
Public relations
(192)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(189)
Zatrudnienie
(183)
Konsumenci (ekon.)
(181)
Bezrobocie
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(179)
Prawo karne procesowe
(177)
Rynek finansowy
(177)
Ochrona środowiska
(176)
Prawo Unii Europejskiej
(175)
Rynek kapitałowy
(175)
Prawo gospodarcze
(165)
Kształcenie
(157)
Umowa
(157)
Filozofia
(152)
Logistyka gospodarcza
(151)
Turystyka
(150)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(148)
Decyzje
(146)
Papiery wartościowe
(146)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Ubezpieczenia społeczne
(144)
Demokracja
(140)
Płaca
(137)
Stosunki interpersonalne
(136)
Psychologia społeczna
(135)
Służba zdrowia
(135)
Prawo konstytucyjne
(134)
Inwestycje
(132)
Postępowanie cywilne
(132)
Terroryzm
(132)
Prawo autorskie
(128)
Język polski
(126)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(124)
Motywacja pracy
(120)
Bezpieczeństwo publiczne
(119)
Temat: czas
1989-
(3)
2001-
(3)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Ameryka Północna
(1)
Nowa Gwinea (wyspa)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(31)
Opracowanie
(14)
Monografia
(4)
Czasopismo naukowe
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Poradnik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Ankieta
(1)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Literatura
(1)
Raport z badań
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(49)
Edukacja i pedagogika
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Zarządzanie i marketing
(4)
Medycyna i zdrowie
(3)
Biologia
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Nauka i badania
(1)
Rozwój osobisty
(1)
188 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Psychologia stosunków międzyludzkich / Michael Argyle ; przeł. Waldemar Domachowski. - Wyd. 2 zm. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 1999. - 363, [1] s. : rys., tab., wykr. ; 21 cm.
Zawiera: Motywacja społeczna; Twarz, spoglądanie i inne niewerbalne komunikaty; Komunikacja werbalna i konwersacja; Spostrzeganie innych; Wpływ osobowości i sytuacji na zachowania społeczne; Relacje między dwie- ma osobami; Grupy, organizacja, klasa i kultura; Samo- wyobrażenie i samoprezentacja; Zachowanie społeczne a zaburzenia psychiczne; Wybrane profesjonalne umiejętności społeczne; Szkolenie umiejętności społecznych; Epilog.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (4 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Część 1 Konceptualizacja przypadku: Rozdział 1: Podstawowe zagadnienia: 1.1. Nieadaptacyjne schematy; 1.2. Potrzeby pacjentów; 1.3. Radzenie sobie ze schematem; 1.4. Model trybów schematów; 1.5. Często zadawane pytania. Rozdział 2: Pojęcie trybów: 2.1. Przegląd trybów schematów; 2.2. Konceptualizacja przypadku w ramach modelu trybów; 2.3. Specyficzne modele trybów dla różnych zaburzeń osobowości; 2.4. Często zadawane pytania. Rozdział 3 Omówienie modelu trybów z pacjentem: 3.1. Planowanie terapii z użyciem modelu trybów; 3.2. Często zadawane pytania. Część 2 Terapia: Rozdział 4 Ogólny zarys terapii: 4.1. Cele terapii w przypadku poszczególnych trybów; 4.2. Techniki terapeutyczne; 4.3. Relacja terapeutyczna; 4.4. Często zadawane pytania. Rozdział 5 Przezwyciężanie trybów radzenia sobie: 5.1. Relacja terapeutyczna: 5.2. Techniki poznawcze; 5.3. Techniki skoncentrowane na emocjach; 5.4. Techniki behawioralne; 5.5. Często zadawane pytania. Rozdział 6 Leczenie trybu Wrażliwego Dziecka: 6.1. Ograniczone powtórne rodzicielstwo w relacji terapeutycznej; 6.2. Techniki poznawcze; 6.3. Techniki skoncentrowane na emocjach; 6.4. Techniki behawioralne; 6.5. Często zadawane pytania. Rozdział 7 Leczenie trybów Złoszczącego się Dziecka i Impulsywnego Dziecka: 7.1. Relacja terapeutyczna; 7.2. Techniki poznawcze; 7.3. Techniki skoncentrowane na emocjach; 7.4. Techniki behawioralne; 7.5. Często zadawane pytania. Rozdział 8 Leczenie nieadaptacyjnych trybów rodzicielskich: 8.1. Relacja terapeutyczna; 8.2. Techniki poznawcze; 8.3. Techniki skoncentrowane na emocjach; 8.4. Techniki behawioralne; 8.5. Często zadawane pytania. Rozdział 9 Wzmacnianie trybu Zdrowego Dorosłego: 9.1. Relacja terapeutyczna; 9.2. Techniki poznawcze; 9.3. Techniki skoncentrowane na emocjach; 9.4. Techniki behawioralne; 9.5. Zakończenie terapii; 9.6. Często zadawane pytania. Bibliografia. Indeks haseł.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wspinaczka górska dla lemingów, 2. Jak ja się tu dostałem(am)?, 3. Czy wspinaczka jest dla mnie?, 4. Pierwsze kroki, 5. Trzymaj się mocno, 6. Spadanie, 7. Coraz wyżej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wybrane zagadnienia z biologicznych podstaw psychiki: Budowa mózgu; Neuron- mechanizm funkcjonowania; Rola poszczególnych struktur mózgu; Płeć mózgu; Inne aspekty funkcjonowania mózgu człowieka; Biologia agresji; 2. Pamięć i uczenie się: Fazy procesów pamięciowych; Przykład zadania badającego pamięć; Rodzaje pamięci; Nadczynność pamięci; Zasady efektywnego wykorzystania pamięci; 3. Myślenie i rozwiązywanie problemów: Rodzaje myślenia; Operacje myślowe; Rozwiązywanie problemów; Zadania badające skuteczność rozwiązywania problemów; Czy urządzenia informatyczne są zdolne do myślenia?; 4. Emocje i stres: Charakterystyka emocji; Najważniejsze rodzaje i formy emocji; Stres; Asertywność; 5. Inteligencja i zdolności: Zdolności, ich specyfika i rodzaje; Zdolności- wrodzone czy nabyte?; Inteligencja ogólna; Testy inteligencji ogólnej; Teorie inteligencji ogólnej; Znaczenie badania inteligencji ogólnej; Inne rodzaje inteligencji; 6. osobowość: Różne sposoby rozumienia pojęcia "osobowość"; Teorie osobowości; 7. Negocjacja, manipulacja i konflikty: Pojęcie negocjacji; Konflikt i jego cechy; Negocjacje sposobem osiągania porozumienia; Typy i style negocjacji; Fazy negocjacji; Podmiotowe uwarunkowania skuteczności negocjacji; Manipulacja; Obrona przed manipulacją; 8. Kierowanie karierą: Fazy procesu kadrowego; Sposoby efektywnego poszukiwania pracy; 9. Człowieka w społeczeństwie informacyjnym: Geneza i historia Internetu; Człowiek w dobie Internetu; Psychologiczne zagrożenia w kształtującym się społeczeństwie informacyjnym; Kryteria diagnostyczne rozpoznania uzależnienia od Internetu; Krótka historia badań nad uzależnieniem od Internetu, czyli kto jest najbardziej zagrożony uzależnieniem?; Przykłady indywidualnych przypadków osób uzależnionych od Internetu, które zgłosiły się do Ośrodka Psychologiczno- Psychiatrycznego w Krakowie; Poszukiwanie przyczyn uzależnień komputerowych; Teoria uzależnień komputerowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej)
CZĘŚĆ I Podstawy teoretyczne Rozdział 1 Zachowania kontrproduktywne w pracy - konceptualizacje, sposoby pomiaru, skala zjawiska: 1.1. Próba zdefiniowania zachowań kontrproduktywnych w pracy; 1.2. Zachowania kontrproduktywne w pracy z perspektywy teorii agresji; 1.3. Cechy zachowań kontrproduktywnych w pracy; 1.4. Sposoby pomiaru zachowań kontrproduktywnych w pracy; 1.5. Wybrane narzędzia do pomiaru zachowań kontrproduktywnych w pracy; 1.6. Skala zjawiska zachowań kontrproduktywnych w pracy w Polsce i na świecie. Rozdział 2 Wybrane typologie zachowań kontrproduktywnych w pracy: 2.1. Typologia Hollingera i Clarka; 2.2. Typologia Robinson i Bennett; 2.3. Typologia Gruys i Sacketta; 2.4. Typologia Spectora i Fox. Rozdział 3 Modele zachowań kontrproduktywnych w pracy: 3.1. Model zachowań odwetowych Skarlickiego i Folgera; 3.2. Model rewanżu Biesa i Trippa; 3.3. Model moralnego zdystansowania Bandury; 3.4. Model stresory-emocje Spectora i Fox. Rozdział 4 Stresory w pracy jako źródło zachowań konrtrproduktywnych: 4.1. Pojęcie stresorów w pracy; 4.2. Typologia stresorów w pracy; 4.3. Stresory w pracy a zachowania kontrproduktywne. Rozdział 5 Rola emocji w relacji: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne: 5.1. Funkcje emocji pozytywnych i negatywnych; 5.2. Wrogie i instrumentalne motywy; zachowań kontrproduktywnych w pracy; 5.3. Style radzenia sobie ze stresem a zachowania kontrproduktywne; 5.4. Pośrednicząca funkcja emocji - przegląd badań. Rozdział 6 Rola wypalenia zawodowego w relacji: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne: 6.1. Ewolucja podejścia do wypalenia zawodowego; 6.2. Wybrane koncepcje wypalenia zawodowego; 6.3. Pośrednicząca rola wypalenia zawodowego - przegląd badań. Rozdział 7 Rola kontroli i wsparcia w pracy w relacji: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne: 7.1. Pojęcie kontroli w pracy; 7.2. Rodzaje kontroli w pracy; 7.3. Kontrola w pracy a zachowania kontrproduktywne; 7.4. Pojęcie i rodzaje wsparcia społecznego; 7.5. Mechanizmy oddziaływania wsparcia społecznego - efekt główny, addytywny i buforowy; 7.6. Wsparcie społeczne a zachowania kontrproduktywne; 7.7. Wspierające przywództwo a zachowania kontrproduktywne; 7.8. Model wymagania-kontrola-wsparcie. Rozdział 8 Rola osobowości w relacji: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne: 8.1. Wielka Piątka a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.2. Style atrybucji a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.3. Negatywna afektywność a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.4. Gniew i lęk jako cechy a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.5. Samokontrola a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.6. Umiejscowienie źródła kontroli a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.7. Cechy Ciemnej Triady a zachowania kontrproduktywne w pracy. CZĘŚĆ II Badania własne Rozdział 9 Cel, uzasadnienie i plan badań własnych: 9.1. Cel badań; 9.2. Uzasadnienie problemów badawczych; 9.3. Plan badań. Rozdział 10 Bezpośredni i pośredniczony przez negatywne emocje efekt stresorów w pracy na ogólne zachowania kontrproduktywne (badanie 1): 10.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 10.2. Metoda; 10.3. Wyniki badań; 10.4. Dyskusja. Rozdział 11 Bezpośredni i pośredniczony przez negatywne emocje efekt stresorów w pracy na cztery rodzaje zachowań kontrproduktywnych (badanie 2): 11.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 11.2. Metoda; 11.3. Wyniki badań; 11.4. Dyskusja. Rozdział 12 Relacja: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne. Mediacyjne efekty negatywnych emocji i wypalenia zawodowego oraz moderacyjne efekty kontroli i wsparcia w pracy (badanie 3): 12.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 12.2. Metoda; 12.3. Wyniki badań; 12.4. Dyskusja. Rozdział 13 Relacje: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne. Mediacyjne efekty wyczerpania i braku zaangażowania oraz moderacyjne efekty kontroli i wsparcia w pracy (badanie 4): 13.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 13.2. Metoda; 13.3. Wyniki badań; 13.4. Dyskusja. Rozdział 14 Relacje: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne. Moderujący efekt makiawelizmu (badanie 5): 14.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 14.2. Metoda; 14.3. Wyniki badań; 14.4. Dyskusja. Rozdział 15 Relacje: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne. Moderujący efekt Ciemnej Triady i kontroli w pracy (badanie 6): 15.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 15.2. Metoda; 15.3. Wyniki badań; 15.4. Dyskusja. Rozdział 16 Ogólna dyskusja: 16.1. Podsumowanie i dyskusja wyników; 16.2. Ograniczenia badań własnych oraz kierunki dalszych badań; 16.3. Implikacje praktyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jakość życia a jakość rozwoju. Społeczny kontekst płci, aktywności i rodziny; Jakość interakcji międzyludzkich: Model wielkiej piątki czy poza nim; Egzemplifikacja wykorzystania psychobiografii w badaniach nad jakością życia; Percepcja czynników ryzyka zostania ofiarą przestępstwa w środowisku zamieszkania a poczucie jakości życia; Poczucie jakości życia osób bezrobotnych pięć lat temu a obecnie. Badania porównawcze; Poczucie jakości życia w małżeństwie kobiet i mężczyzn; Machiawelizm a oceny jakości życia; Struktura osobowości i podświadomy plan życia a ocena jakości życia; Poczucie jakości życia a przywiązanie pracownika do organizacji; Oddziaływania zwiększające poczucie jakości życia u pacjentów z zaburzeniami widzenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Przegląd problematyki uzależnień, 2. Poznawczy model uzależnienia, 3. Teoria i terapia uzleżnienia, 4. Relacja terapeutyczna, 5. Tworzenie studium przypadku, 6. Struktura sesji terapeutycznych, 7. Wprowadzenie pacjentów w model poznawczy, 8. Ustalanie celów terapeutycznych, 9. Techniki stosowane w terapii poznawczej, 10. Radzenie sobie z pragnieniem i głodem, 11. Przekonania, 12. Radzenie sobie z problemami życiowymi, 13. Interwencja kryzysowa, 14. Terapia depresji u pacjentów uzależnionych, 15. Złość i lęk, 16. Zaburzenia osobowosci i uzależnienia, 17. Zapobieganie nawrotom
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Spectrum)
Zawiera: Wstęp; Nauka o zwyczajach; Różnorodność kultur; Integracja kultury; Indianie Pueblo z Nowego Meksyku; Dobu; Północno - zachodnie wybrzeże Ameryki; Istota społeczeństwa; Jednostka i wzór kultury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1 Nonkonformizm: Wprowadzenie; Pojęcie nonkonformizmu: Nonkonformizm w zachowaniu się człowieka; Nonkonformizm w zachowaniu się grup społecznych; Nonkonformizm jako aspekt struktury osobowości człowieka; Nonkonformizm jako aspekt osobowości twórczej; Nonkonformizm jako aspekt postawy twórczej; Nonkonformizm pozorny – rozważania terminologiczne. R. 2 Nonkonformizm jako personalne źródło aktywności emancypacyjnej: Wprowadzenie; v w kontekście emancypacji; Nonkonformizm i postawa twórcza a podmiotowość; Nonkonformizm w szkole” Typy uczniów nonkonformistycznych w praktyce szkolnej. R. 3 Predyktory nonkonformizmu pozornego – poszukiwania modelu badań własnych: Wprowadzenie; Biologiczne podłoże nonkonformizmu – temperament; Osobowościowe przesłanki nonkonformizmu; Emocjonalne przesłanki nonkonformizmu; Społeczny kontekst nonkonformizmu – postawy rodzicielskie; Inne przesłanki nonkonformizmu: Płeć; Wiek; Model teoretyczny badań własnych. R. 4 program badań własnych: Wprowadzenie; Cele badawcze; Definicje zmiennych; Problemy i hipotezy badawcze; Narzędzia badawcze; Charakterystyka badanej grupy; uwagi o statystycznym opracowaniu wyników. R. 5 Analiza wyników badań własnych: Wprowadzenie; Etap pierwszy – analiza skupień; Etap drugi – analiza skupień pod względem zmiennych kryterialnych; Etap drugi – porównanie skupień pod względem predyktorów; Etap trzeci – regresja logistyczna; Podsumowanie analizy statystycznej wyników badań własnych. R. 6 Interpretacja wyników badań własnych: Wprowadzenie; Podjęte decyzje dotyczące weryfikacji hipotez; Osobowościowe przesłanki nonkonformizmu pozornego; Społeczny predyktor nonkonformizmu pozornego; Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zakres psychiatrii oraz jej miejsce w kulturze i wśród innych dyscyplin nauki, 2. Zarys dziejów psychiatrii. Kierunki w psychiatrii, 3. Fizjologiczne podstawy czynności psychicznych, 4. Etiologia i patogeneza zaburzeń psychicznych, 5. Psychopatologia ogólna - objawy i zespoły zaburzeń psychicznych, 6. Klasyfikacja zaburzeń psychicznych i zagadnienia nazewnictwa, 7. Epidemiologia psychiatryczna, 8. Badanie chorego, 9. Zaburzenia psychiczne na tle organicznym, 10. Zaburzenia psychiczne spowodowane chorobą somatyczną, 11. Zaburzenia psychiczne spowodowane przyjmowaniem substancji psychoaktywnych, 12. Psychozy schizofreniczne, 13. Paranoja i reakcje paranoiczne, 14.Halucynozy (psychozy parafreniczne), 15. Choroby afektywne, 16. Nerwice, 17. Zaburzenia reaktywne, 18. Rola czynników psychologicznych i behawioralnych w genezie niektórych chorób somatycznych, 19. Zespoły psychopatogeniczne związane z zaburzeniami procesów fizjologicznych, 20. Zaburzenia osobowości, 21. Samobójstwa i zaburzenia psychiczne, 22. Psychiatria dzieci i młodzieży (wybrane zagadnienia), 23. Starzenie się i zaburzenia psychiczne wieku podeszłego, 24. Somatoterapia zaburzeń psychicznych, 25. Farmakologiczna profilaktyka chorób psychicznych, 26. Psychoterapia, 27. Doraźna pomoc psychiatryczna, 28. Psychiatria konsultacyjna. Psychiatria związków z medycyną, 29. Psychiatria środowiskowa i organizacja psychiatrycznej opieki zdrowotnej, 30. Koszty leczenia w psychiatrii, 31. Ustawa o ochronie zdrowia psychicznego i jej realizacja, 32. Psychiatria sądowa i orzecznictwo, 33. Niektóre problemy etyczno-deontologiczne w psychiatrii,
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 2889)
I. Pojęcie sytuacji trudnej. Radzenie sobie człowieka w sytuacjach trudnych: 1. Pojęcie sytuacji trudnej. stres psychologiczny. 2. Rodzaje sytuacji trudnych. 3. Sytuacje społecznej interakcji jako sytuacje trudne. 4. Pojęcie i kategorie radzenia sobie w sytuacjach trudnych. 5. Strategie radzenia sobie w kontekście sytuacji trudnych. II. Osobowościowe uwarunkowania strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych: 1. Samoocena jako czynnik determinujący strategie radzenia sobie w sytuacjach trudnych. 2. Rola poczucia umiejscowienia kontroli w wyznaczaniu strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych. 3. Lęk jako predykator strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych. III. Rodzinne uwarunkowania strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych: 1. Rola postaw rodzicielskich w generowaniu strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych. 2. Modelujący wpływ rodziców w kształtowaniu strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych. IV. Metodologia badań własnych: 1. Teoretyczne podstawy badań. 2. Problemy i hipotezy badawcze. 3. Metody badań własnych. 4. Charakterystyka osób badanych i przebieg badań. V. Wyniki badań. Osobowościowe uwarunkowania stosowanych przez młodzież strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych: 1. Poziom samooceny badanej młodzieży a ich strategie radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych. 2. Porównanie strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych pod względem poziomu samooceny młodzieży. 3. Poczucie umiejscowienia kontroli młodzieży a ich strategie radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych. 4. Porównanie strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych pod względem poczucia umiejscowienia kontroli młodzieży. 5. Poziom leku dorastającej młodzieży a ich strategie radzenia sobie w trudnych sytuacjach. 6. Porównanie strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych pod względem poziomu lęku młodzieży. 7. Zmienne osobowościowe jako determinanty strategii radzenia sobie młodzieży w trudnych sytuacjach społecznych. 8. Zmienne osobowościowe jako wskaźnik prognozy strategii radzenia sobie młodzieży w trudnych sytuacjach społecznych. VI. Wyniki badań. Rodzinne uwarunkowania stosowanych przez młodzież strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych: 1. Percepcja postaw rodzicielskich a strategie radzenia sobie młodzieży w trudnych sytuacjach społecznych. 2. Porównanie strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych pod względem postaw rodzicielskich percypowanych przez młodzież. 3. Strategie radzenia sobie rodziców w trudnych sytuacjach społecznych w percepcji młodzieży a przejawiane przez nią strategie radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych. 4. Zmienne rodzinne jako determinanty strategii radzenia sobie młodzieży w trudnych sytuacjach społecznych. 5. Zmienne rodzinne jako wskaźnik prognozy strategii radzenia sobie młodzieży w trudnych sytuacjach społecznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Czynniki biologiczne, osobowościowe i społeczne jako predyktory zaburzeń w zachowaniu dzieci i młodzieży: Dobrostan psychiczny adolescenta w obliczu realizacji rozwojowych zadań społecznych; Temperament jako wyznacznik strategii radzenia sobie młodzieży gimnazjalnej w sytuacji społecznego nacisku; Sposoby reagowania młodzieży na presję społeczną jako funkcja różnic indywidualnych w oporowości psychologicznej oraz źródła presji; Osobowościowe dyskryminanty strategii radzenia sobie młodzieży gimnazjalnej w trudnych sytuacjach społecznych; Wybrane osobowościowe uwarunkowania trudności doświadczonych przez studentów pierwszego roku; Neurobehawioralne rozhamowanie a postawy młodzieży wobec używania substancji psychoaktywnych w kontekście postaw wychowawczych rodziców; Komunikacja rodziców z młodzieżą- przegląd badań nad zagadnieniem; Zachowania agresywne u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w sytuacjach konfliktu; 2. Formy pomocy dzieciom i młodzieży w zapobieganiu i redukowaniu zaburzeń w zachowaniu: Biologiczne, psychologiczne i społeczne podłoże a kontrola i profilaktyka zachowań agresywnych; Wagary jako forma niedostosowania społecznego młodzieży- próba rozwiązania problemu; Zachowania dzieci nieśmiałych w trudnej sytuacji społecznej- diagnoza i korygowanie; Specyfika trudnych sytuacji społecznych w relacji uczeń- nauczyciel w procesie diagnozy zaburzeń socjalizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Teorie tożsamości, 2. Tożsamość w warunkach transformacji, 3. Tożsamości zbiorowe, 4. Obszary tożsamości: religia, 5. Tożsamość jako proces i jako ekspresja
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Co i jak bada psychologia rozwoju?: Zmiany społeczne oraz ich skutki dla rozwoju indywidualnego – obszary zapotrzebowania na badania psychologii rozwoju; Status teorii i perspektywy badawcze; Różnorodność sposobów opisywania i wyjaśniania rozwoju człowieka; Nowe podejście w psychologii rozwoju; Zadania psychologii rozwoju. 2. Zmiana a rozwój: Pojęcie rozwoju; Rodzaje zmian rozwojowych; Dynamika zmian rozwojowych; Interakcje czynników rozwoju; Etapy rozwoju i zadania rozwojowe. 3. Badania nad procesem i efektami rozwoju: Podejścia badawcze w psychologii rozwoju; Problemy badawcze psychologii rozwoju; Strategie prowadzenia badań. 4. Rozwój w okresie prenatalnym i niemowlęcym: Struktura i ery rozwoju i znaczenie poszczególnych etapów; Rozwój fizyczny i umiejętności motoryczne; Rozwój procesów poznawczych; Rozwój społeczny i rozwój osobowości; Zagrożenia dla rozwoju dziecka w I erze; Efekty rozwojowe – z czym dziecko kończy I erę rozwoju i do czego jest gotowe w erze II. 5. Rozwój w okresie dzieciństwa: Struktura II ery rozwoju i znaczenie poszczególnych etapów; Rozwój fizyczny i umiejętności motoryczne; Rozwój procesów psychicznych; Zabawa i nauka; Rozwój społeczny i rozwój osobowości; Przebieg i skutki kryzysów w rozwoju dziecka; Efekty rozwojowe – z czym dziecko kończy II erę rozwoju i do czego jest gotowe w erze III. 6. Rozwój w okresie dorastania: Istota III ery rozwoju; Zadania okresu adolescencji; Społeczne środowiska rozwoju w okresie adolescencji; Zmiany w sferze biologicznej, psychicznej i społecznej; Istota kryzysu adolescencyjnego; Kształtowanie się tożsamości; Tożsamość negatywna i jej znaczenie w procesie rozwoju; Zaburzenia rozwoju w okresie dorastania; Źródła i istota wsparcia udzielanego nastolatkom; efekty rozwojowe – z czym dorastający kończy III erę rozwoju i do czego jest gotowy w erze IV. 7. Rozwój w okresie dorosłości: Istota IV ery rozwoju; Podział okresu dorosłości na etapy i zadania z nimi związane; Rozwiązanie kryzysu okresu adolescencji a proces wchodzenia w dorosłość; Zmiany okresu dorosłości; Kryzysy dorosłości i ich źródła; od debiutanta do mistrza – o uczeniu się roli osoby dorosłej; Ewolucja roli pracownika w dorosłości; Życie rodzinne w okresie dorosłości; Wybrane problemy zdrowotne okresu dorosłości; Efekty rozwojowe ery IV. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Co i jak bada psychologia rozwoju?: Zmiany społeczne oraz ich skutki dla rozwoju indywidualnego – obszary zapotrzebowania na badania psychologii rozwoju; Status teorii i perspektywy badawcze; Różnorodność sposobów opisywania i wyjaśniania rozwoju człowieka; Nowe podejście w psychologii rozwoju; Zadania psychologii rozwoju. 2. Zmiana a rozwój: Pojęcie rozwoju; Rodzaje zmian rozwojowych; Dynamika zmian rozwojowych; Interakcje czynników rozwoju; Etapy rozwoju i zadania rozwojowe. 3. Badania nad procesem i efektami rozwoju: Podejścia badawcze w psychologii rozwoju; Problemy badawcze psychologii rozwoju; Strategie prowadzenia badań. 4. Rozwój w okresie prenatalnym i niemowlęcym: Struktura i ery rozwoju i znaczenie poszczególnych etapów; Rozwój fizyczny i umiejętności motoryczne; Rozwój procesów poznawczych; Rozwój społeczny i rozwój osobowości; Zagrożenia dla rozwoju dziecka w I erze; Efekty rozwojowe – z czym dziecko kończy I erę rozwoju i do czego jest gotowe w erze II. 5. Rozwój w okresie dzieciństwa: Struktura II ery rozwoju i znaczenie poszczególnych etapów; Rozwój fizyczny i umiejętności motoryczne; Rozwój procesów psychicznych; Zabawa i nauka; Rozwój społeczny i rozwój osobowości; Przebieg i skutki kryzysów w rozwoju dziecka; Efekty rozwojowe – z czym dziecko kończy II erę rozwoju i do czego jest gotowe w erze III. 6. Rozwój w okresie dorastania: Istota III ery rozwoju; Zadania okresu adolescencji; Społeczne środowiska rozwoju w okresie adolescencji; Zmiany w sferze biologicznej, psychicznej i społecznej; Istota kryzysu adolescencyjnego; Kształtowanie się tożsamości; Tożsamość negatywna i jej znaczenie w procesie rozwoju; Zaburzenia rozwoju w okresie dorastania; Źródła i istota wsparcia udzielanego nastolatkom; efekty rozwojowe – z czym dorastający kończy III erę rozwoju i do czego jest gotowy w erze IV. 7. Rozwój w okresie dorosłości: Istota IV ery rozwoju; Podział okresu dorosłości na etapy i zadania z nimi związane; Rozwiązanie kryzysu okresu adolescencji a proces wchodzenia w dorosłość; Zmiany okresu dorosłości; Kryzysy dorosłości i ich źródła; od debiutanta do mistrza – o uczeniu się roli osoby dorosłej; Ewolucja roli pracownika w dorosłości; Życie rodzinne w okresie dorosłości; Wybrane problemy zdrowotne okresu dorosłości; Efekty rozwojowe ery IV. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wstęp. 2. Dzieciństwo XXI wieku. 3. Raj utracony. 4. Wrażliwość opiekuna. 5. Kiedy dzieci zaczynają nas rozumieć? 6. Dokąd prowadzi zabawa? 7. Meble z gałganków, klocki lego czy gry komputerowe? 8. Dziecięce kryzysy. 9. Zbuntowane trzylatki. 10. Kłębki energii. 11. Moment intelektualny. 12. Układy ryzyka. 13. Co to jest ufność? 14. Trudne rozmowy. 15. Następna szansa. 16. Edukacja. 17. Epizody wspólnego zaangażowania. 18. Nauczyciel jako organizator. 19. Dzieci nadpobudliwe. 20. Raz jeszcze o organizacji. 21. Trudny wiek. 22. Tożsamość. 23. Wypuszczanie dzieci w świat. 24. Zegary życia. 25. O stałym centrum i płynnych peryferiach. 26. Czy aby się rozwijać, trzeba się cofać? 27. W gorsetach ról. 28. Uwolnienie. 29. Intymność. 30. Lider - jaki jest? 31. Bunt (nie przemija...). 32. Jesień życia. 33. Dziadkowie, rodzice i dzieci. 34. Wspomnienia. 35 Aneks: osiem etapów rozwoju osobowości według Erika. H. Eriksona.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Elementy filozofii wartości 2. Wybrane psychologiczne koncepcje wartości 3. Wybrane problemy psychologii wartości 4. Metody badań wzorcowej hierarchii wartości 5. Wokół wzorcowej hierarchii wartości - analizy empiryczne 6. Wartości niższe i wyższe 7. Korelacje między wartościami a cechami osobowości, postawami i uczuciami 8. Korelacje między kategoriami wartości SWS i "pakietem zmiennych" 9. Wzorcowa i uniwersalna hierarchia wartości - podsumowania i interpretacje
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawowe założenia psychologii ewolucyjnej; Problem walki o byt; Życie płciowe i wybór partnera; Rodzicielstwo i pokrewieństwo; Problemy życia w grupie; Psychologia zintegrowana.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Radzenie sobie ze stresem studentów I roku: Stres w życiu studentów, Problematyka radzenia sobie ze stresem w funkcjonowaniu młodzieży studenckiej. 2. Wybrane zasoby radzenia sobie studentów ze stresem: Problematyka inteligencji emocjonalnej, Problematyka osobowości, Problematyka wsparcia społecznego, Problematyka postaw rodzicielskich. 3. Struktura zależności miedzy radzeniem sobie studentów pierwszego roku a wybranymi zmiennymi psychospołecznymi: Inteligencja emocjonalna badanych studentów a ich sposoby radzenia sobie ze stresem, Cechy osobowości badanych studentów a ich sposoby radzenia sobie ze stresem; Wsparcie społeczne badanych studentów a ich sposoby radzenia sobie ze stresem; Postawy rodzicielskie w percepcji studentów a ich sposoby radzenia sobie ze stresem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Psychologia zaburzeń: zarys ogólny, 2. Historyczne poglądy na zaburzone zachowanie, 3. Przyczyny zaburzeń psychicznych i poglądy na psychologię zaburzeń, 4. Stres i zaburzenia przystosowania, 5. Zaburzenia na tle lękowym, 6. Zaburzenia nastroju i samobójstwa, 7. Zaburzenia somatomorficzne i dysocjacyjne, 8 Zaburzenia odżywiania i inne szkodliwe dla zdrowia fizycznego czynniki psychologiczne, 9. Zaburzenia osobowości, 10. Zaburzenia związane z substancjami psychoaktywnymi i inne wywołane przez uzależnienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej