Przydatność zawodowa
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(44)
Forma i typ
Książki
(42)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje fachowe
(6)
Czasopisma
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(35)
dostępne
(24)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(26)
Czytelnia
(36)
Autor
Oleksyn Tadeusz (1945- )
(3)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(2)
Filipowicz Grzegorz
(2)
Jabłoński Marek
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Klasińska Barbara
(2)
Pietrulewicz Bogusław
(2)
Alimpiiev Yevhenii
(1)
Baka Łukasz
(1)
Baraniak Barbara
(1)
Barczak Andrzej S
(1)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Baryń Magdalena
(1)
Bednarczyk Henryk
(1)
Bernátová Renáta
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Budzisz Bolesław
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Chodkowski Zbigniew
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Czabanowska Katarzyna
(1)
Czopek Jakub
(1)
Detyna Beata
(1)
Dietl Jerzy (1927-2021)
(1)
Dudak Anna
(1)
Dusza Bożena
(1)
Forma Paulina
(1)
Francik Kamila
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Grabiec Olimpia (1975- )
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Gruszczyńska-Malec Grażyna
(1)
Gurba Ewa
(1)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(1)
Hallada Marek
(1)
Horodeński Ryszard Cz
(1)
Illiashenko Nataliia
(1)
Illiashenko Sergii
(1)
Janiga Jan
(1)
Jeruszka Urszula (1952- )
(1)
Juchnowicz Marta (1948- )
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Karpińska Anna
(1)
Klimkowska Katarzyna
(1)
Kobis Paweł
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Kocór Maria
(1)
Koprowska Dorota
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Kowalczuk Karol
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalik Piotr
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Kowalska Sylwia
(1)
Kowaluk Marzena
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Kulhánek Lumír
(1)
Kupidura Tomasz
(1)
Listwan Tadeusz
(1)
Lulek Barbara
(1)
Lęgowicz Aleksandra
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Mazurek-Kucharska Beata
(1)
Miąsek Dagmara
(1)
Moczydłowska Joanna
(1)
Musiał Emilia
(1)
Nikodemska Sabina
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Olszak Alicja
(1)
Ostrowska Małgorzata
(1)
Ostrowski Kazimierz
(1)
Pactwa Bożena
(1)
Palak Zofia (1951- )
(1)
Pilich Mateusz
(1)
Piwowarska Ewa
(1)
Podgórska-Rykała Joanna (1987- )
(1)
Porvazník Ján
(1)
Przewoźnik Sylwia
(1)
Pudło Mariusz
(1)
Pędziwiatr Ewelina
(1)
Rojek-Adamek Paulina (1976- )
(1)
Rzewucka Paulina
(1)
Różański Andrzej
(1)
Sadowska-Snarska Cecylia
(1)
Samujło Małgorzata
(1)
Sapijaszka Zofia
(1)
Shypulina Yuliia
(1)
Springer Agnieszka
(1)
Stabryła Adam (1942- )
(1)
Stańczyk Izabela
(1)
Stolarska Agnieszka
(1)
Sulich Adam
(1)
Sułkowski Łukasz
(1)
Symela Krzysztof
(1)
Szczepańska-Woszczyna Katarzyna
(1)
Szerląg Alicja (1958- )
(1)
Tarnowski Adam
(1)
Tausz Konrad
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(22)
2000 - 2009
(20)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(44)
Język
polski
(44)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1422)
Zarządzanie
(682)
Unia Europejska
(634)
Polska
(627)
Samorząd terytorialny
(531)
Przydatność zawodowa
(-)
Środki masowego przekazu
(427)
Kadry
(418)
Marketing
(414)
Gospodarka
(406)
Banki
(383)
Organizacja
(379)
Prawo pracy
(358)
Internet
(352)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(322)
Integracja europejska
(318)
Prawo
(307)
Nauczanie początkowe
(300)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(280)
Polityka
(266)
Rodzina
(262)
Prawa człowieka
(256)
Unia Europejska (UE)
(253)
Prawo administracyjne
(252)
Praca
(245)
Zarządzanie strategiczne
(245)
Prawo cywilne
(243)
Pedagogika
(242)
Administracja
(241)
Język angielski
(238)
Prawo karne
(238)
Szkolnictwo
(236)
Nauczyciele
(235)
Finanse
(234)
Państwo
(233)
Podatek
(231)
Polityka społeczna
(230)
Kultura
(229)
Psychologia
(227)
Finanse publiczne
(226)
Socjologia
(218)
Społeczeństwo
(217)
Innowacje
(216)
Rachunkowość
(216)
Nauczanie
(213)
Szkolnictwo wyższe
(212)
Zarządzanie jakością
(212)
Opieka społeczna
(209)
Reklama
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(207)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(201)
Menedżerowie
(200)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(198)
Nieruchomości
(194)
Prawo międzynarodowe
(194)
Konkurencja
(193)
Public relations
(192)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(189)
Osobowość
(188)
Zatrudnienie
(183)
Konsumenci (ekon.)
(181)
Bezrobocie
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(179)
Prawo karne procesowe
(177)
Rynek finansowy
(177)
Ochrona środowiska
(176)
Prawo Unii Europejskiej
(175)
Rynek kapitałowy
(175)
Prawo gospodarcze
(165)
Kształcenie
(157)
Umowa
(157)
Filozofia
(152)
Logistyka gospodarcza
(151)
Turystyka
(150)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(148)
Decyzje
(146)
Papiery wartościowe
(146)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Ubezpieczenia społeczne
(144)
Demokracja
(140)
Płaca
(137)
Stosunki interpersonalne
(136)
Psychologia społeczna
(135)
Służba zdrowia
(135)
Prawo konstytucyjne
(134)
Inwestycje
(132)
Postępowanie cywilne
(132)
Terroryzm
(132)
Prawo autorskie
(128)
Język polski
(126)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(124)
Motywacja pracy
(120)
Bezpieczeństwo publiczne
(119)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1989-2000
(3)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(3)
Bieruń (woj. śląskie)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Europa
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Tychy (woj. śląskie)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(7)
Opracowanie
(6)
Praca zbiorowa
(5)
Materiały konferencyjne
(4)
Czasopismo naukowe
(2)
Monografia
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Komentarz do ustawy
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(12)
Edukacja i pedagogika
(7)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Nauka i badania
(4)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
44 wyniki Filtruj
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 21/2020)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Wybrane aspekty sytuacji szkolnej uczniów z zespołem Aspergera; Nauczyciel i uczeń wobec ery konwergencji medialnej; Kreatywne wykorzystanie potencjału wirtualnej rzeczywistości w dydaktyce; Resentyment a społeczna akceptacja rodzin wielodzietnych. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Obserwacja etnograficzna w kształceniu nauczycieli wczesnej edukacji; Po co jest szkoła? Funkcje szkoły z perspektywy kandydatów do zawodu nauczyciela; Rodzice w przestrzeni szkolnej; Dziecięce prace graficzne jako źródło informacji o rodzinie; Myśli i groźby samobójcze jako elementy zachowań presuicydalnych przejawiane u osób pozbawionych wolności. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: The development paths of hermeneutic competences: the end of an alibi, the beginning of a “sunny adventure”; Information and communication technology in the life of university students - future pre-school and first grade of primary school teachers.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wiadomości wstępne o komunikacji; 2. Klasyfikacja potrzeb człowieka i ich charakterystyka; 3. Komunikacja interpersonalna; 4. Komunikacja werbalna i niewerbalna; 5. Typologia zachowań klientów; 6. Komunikacja międzynarodowa i międzykulturowa; 7. Podróż psychologiczna; 8. Konflikty międzyludzkie - główne ich przyczyny w miejscu pracy; 9. Różne role w grupie; 10. Negocjacje; 11. Etyka w relacji z drugim człowiekiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Manipulacja w kierowaniu ludźmi; 2. Szkolenia pracowników z wykorzystaniem outsourcingu; 3. Pragmatyczne przywództwo jako sposób budowania potencjału organizacji; 4. Pomiar cech i zachowań przywódczych w kontekście wartości kultury organizacyjnej; 5. Metody kształtowania kultury organizacyjnej; 6. Zarządzanie karierami pracowniczymi w organizacji: współczesne problemy i wyzwania; 7. Kształtowanie satysfakcji i zaangażowania pracowników; 8. Koncepcje, modele i metody zarządzania różnorodnością; 9. Metody i techniki zarządzania zasobami ludzkimi w kontekście wirtualizacji zarządzania; 10. Metody zarządzania zasobami ludzkimi oparte na kompetencjach; 11. Metody kształtowania wynagrodzeń w przedsiębiorstwie; 12. Jak zmierzyć to, co niemierzalne? Zasady konstruowania wskaźników syntetycznych w zarządzaniu zasobami ludzkimi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wybrane modele zachowań kierowcy; Starsi kierowcy; Praktyka psychologiczna badań kierowców seniorów; Cel badań; Metoda badań; Wyniki badań; Podsumowanie i interpretacja wyników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Istota kompetencji zawodowych, 2. Zarządzanie kompetencjami w organizacjach, 3. Problematyka kompetencji w teoriach motywowania pracowników, 4. Motywacyjny wymiar procesów kadrowych opartych na zarządzaniu kompetencjami zawodowymi, 5. Wynagradzanie pracowników w procesie zarządzania kompetencjami, 6. modelowanie systemu zarządzania kompetencjami, 7. Motywowanie w systemie zarządzania kompetencjami zawodowymi - studium przypadku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Assessment Development Center : projektowanie procesu i narzędzi oceny / Sabina Nikodemska. - Warszawa : INFOR PL, 2018. - 247 s., [1] karta tablic złożona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Zawiera: Wstęp. Rozdział 1. Assessment Development Center jako metoda oceny kompetencji: 1. Krótka historia metody; 2. Assessment i Development Center - podobieństwa i różnice; 3. Elementy procesu; 4. Czynniki budujące obiektywizm metody; Wiele kryteriów; Wiele narzędzi oceny; Wielu oceniających; Wiele ocen. Rozdział 2. Kompetencje - czyli kryteria oceny: 1. Czym są kompetencje?; 2. Kompetencje - jak je zdefiniować?; Różne modele opisu; Model otwarty; Model addytywny; Model matrycowy; 3. Skale oceny kompetencji; Ile poziomów?; Skala parzysta czy nieparzysta?; Ilościowa czy jakościowa?; 4. Profil i model kompetencji - czy są tym samym?; Profil kompetencji; Model kompetencji; Katalog lub księga kompetencji; W jakim celu?; Struktura profilu kompetencji; Struktura modelu kompetencji; 5. W jaki sposób opracować profil kompetencji na użytek sesji AC|DC?. Rozdział 3. Narzędzia oceny wykorzystywane podczas sesji AC|DC: 1. Wywiad; Wywiad biograficzny; Wywiad kompetencyjny/behawioralny; 2. Różne typy testów; Testy wiedzy; Testy osobowości, testy psychologiczne; Testy kompetencyjne, zadaniowe, sytuacyjne; 3. Próbki pracy; 4. Wywiady i testy w procesach AC|DC - atuty i ograniczenia; 5. Zadania symulacyjne; Rodzaje zadań symulacyjnych; Zadania grupowe; Zadania symulacyjne (rozmowy); Zadania indywidualne (pisemne]; 6. Jak przygotować matrycę/macierz oceny kompetencji?; Etapy tworzenia matrycy obserwacji i oceny; Jakość i efektywność oceny - tworzenie matrycy i harmonogramu sesji. Rozdział 4. Tworzenie zadań symulacyjnych: 1. Elementy składowe zadania; Instrukcja logistyczna (dla administratora sesji i asesora); Instrukcja dla uczestnika; Instrukcja dla asesora; Instrukcja dla aktora; Arkusz oceny - wskaźniki zadaniowe; 2. Zadania grupowe; Kiedy stosować grupowe zadania symulacyjne, a kiedy nie; Dyskusja grupowa z rolami i bez ról - podobieństwa i różnice; Kluczowe kompetencje oceniane w dyskusjach - jakie oceniać, a jakich nie; 3. Dyskusja bez ról; 4. Dyskusja z rolami; 5. Zadania indywidualne - symulacje rozmów; 6. Rozmowa z pracownikiem; 7. Rozmowa ze współpracownikiem; 8. Rozmowa z klientem; 9. Analiza danych i poszukiwanie faktów; 10. Dokumenty na biurku (koszyk zadań); Instrukcja i klucz otwarty; Instrukcja i klucz zamknięty; Tworzenie zadania. Rozdział 5. Pilotaż i weryfikacja zadań symulacyjnych: 1. Testowanie i pilotaż zadań; Weryfikacja teoretyczna; Weryfikacja empiryczna; 2. Kto bierze udział w pilotażu?; Dobór uczestników; Kontrakt z uczestnikiem pilotażu; Test roli aktora; Zespół obserwatorów; Informacje zwrotne od "testerów" zadania; 3. Jak zorganizować pilotaż?; Co weryfikujemy podczas pilotażu?; Kilka prób testowych; Ocena wartości diagnostycznej; Skalowanie czasu; Od pilotażu do... pilotażu. Rozdział 6. Opracowanie raportu po sesji AC|DC: Cele realizowane podczas sesji oceny, czyli o zawartości raportu; Odbiorcy raportu; Opis zachowań w zadaniu, wskaźników, kompetencji, czyli o formule raportu; Kilka zasad, które mogą być pomocne w tworzeniu raportów. Rozdział 7. Przygotowanie organizacyjne sesji: Harmonogram; Zespół pracujący podczas sesji; Podsumowanie (integracja wyników); Komunikacja procesu; Pomocnik koordynatora projektu AC|DC. Rozdział 8. Różne metody - różne wyniki: 1. Porównywalność wyników oceny kompetencji z wykorzystaniem zadań symulacyjnych i testów; Różny sposób definiowania kryteriów oceny; Różne skale i punkt odniesienia wyników; Różny sposób oceny; Porównywać, czy nie?; 2. Porównywalność wyników oceny w ramach sesji AC|DC i oceny 360 stopni; Jak różne mogą być wyniki?; Kontekst sytuacyjny i przedmiot diagnozy; Oceniający; Skale oceny; Efekt synergii. Rozdział 9. Metoda AC|DC - kontrowersje i dylematy: 1. Kontrowersje dotyczące AC|DC jako metody oceny kompetencji; 2. Kontrowersje dotyczące narzędzi wykorzystywanych podczas sesji AC|DC; 3. Kontrowersje dotyczące osób oceniających – asesorów; 4. Kontrowersje dotyczące wiarygodności wyników uzyskanych z zastosowaniem metody; 5. Kontrowersje dotyczące formalnych aspektów stosowania metody AC|DC. Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zarządzanie kompetencjami : teoria i praktyka / Tadeusz Oleksyn. - Wyd. 3. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2018. - 394, [7] s. : il.; tab. ; 24 cm.
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Zawiera: Wprowadzenie. Rozdział 1. Wyjaśnienie pojęć i relacji: 1.1. Kompetencje a kwalifikacje; 1.2. Kompetencje a wartości; 1.3. Kompetencje ludzi a kapitał ludzki i intelektualny; 1.4. Kluczowe kompetencje; 1.5. Kompetencje organizacji; 1.6. Kompetencje uniwersalne, specyficzne i osobiste; 1.7. Kompetencje zawodowe i stanowiskowe; 1.8. Profesjogramy/profile stanowisk; 1.9. Role organizacyjne; 1.10. Zarządzanie kompetencjami i jego podmioty. Rozdział 2. Charakterystyka najważniejszych kompetencji: 2.1. Wiedza; 2.2. Doświadczenie i praktyczne umiejętności; 2.3. Kreatywność i innowacyjność; 2.4. Samodzielność; 2.5. Odpowiedzialność; 2.6. Przedsiębiorczość; 2.7. Orientacja biznesowa; 2.8. Profesjonalizm; 2.9. Decyzyjność; 2.10. Od formalnej dyscypliny pracy do „5 S”; 2.11. Skuteczność i ekonomiczność – czyli efektywność; 2.12. Komunikacja; 2.13. Współpraca; 2.14. Kompetencje etyczne; 2.15. Inteligencja; 2.16. Kultura i styl; 2.17. Asertywność; 2.18. Niektóre inne kompetencje. Rozdział 3. Przywództwo, przywódcy i ich style: 3.1. Misja przywódców; 3.2. Przywództwo a zarządzanie; 3.3. Przywództwo jako wywieranie wpływu i jako kierowanie; 3.4. Przywództwo dzikie – jako twarde przejmowanie, sprawowanie i (nad)używanie władzy; 3.5. Przywództwo jako służenie; 3.6. Demokracja i przywódcy demokratyczni; 3.7. Autorytaryzm i przywódcy autorytarni; 3.8. Przywódcy charyzmatyczni i transakcyjni; 3.9. Od przewodzenia opartego na przymusie do „przewodzenia bez przewodzenia”; 3.10. Indywidualne style kierowania. Rozdział 4. Wymiary przywództwa: 4.1. Wskazywanie i uzasadnianie celów; 4.2. Określanie zasad i wartości; 4.3. Dobór i wymiana ludzi; 4.4. Budowa zespołów; 4.5. Integrowanie; 4.6. Rozwój zawodowy; 4.7. Inspirowanie i motywowanie; 4.8. Komunikacja; 4.9. Rozwiązywanie konfliktów i negocjacje; 4.10. Reprezentowanie; 4.11. Inne wymiary przywództwa; 4.12. Jak być przywódcą akceptowanym. Rozdział 5. Kompetencje wybranych grup zawodowych z sektora przedsiębiorstw: 5.1. Przedsiębiorcy i biznesmeni; 5.2. Menedżerowie i liderzy; 5.3. Kompetencje różnych grup menedżerów; 5.4. Specjaliści, specjaliści wiodący/koordynatorzy, główni specjaliści; 5.5. Pracownicy merytoryczno-wykonawczy; 5.6. Pracownicy operacyjni. Rozdział 6. Zarządzanie kompetencjami w organizacji: 6.1. Zarządzanie kompetencjami w ujęciu systemowym; 6.2. Podmioty zarządzania kompetencjami w organizacji; 6.3. Wzmacnianie portfeli kluczowych kompetencji; 6.4. Harmonizacja kompetencji oczekiwanych i posiadanych; 6.5. Doskonalenie zawodowe; 6.6. Organizacja ucząca się – wybrane problemy; 6.7. Zarządzanie kompetencjami a ocena; 6.8. Zarządzanie kompetencjami a wynagradzanie. Rozdział 7. Zarządzanie własnymi kompetencjami: 7.1. Self-management w świetle psychologii rozwoju; 7.2. Dobre praktyki związane z rozwojem własnym; 7.3. Meandry i zagrożenia samorozwoju; 7.4. Czy wszyscy powinni pracować zawodowo?; 7.5. Sztuczna inteligencja – pomocnik i rywal. Uwagi końcowe. Bibliografia. Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
1. Podstawowe pojęcia i związane z nimi kontrowersje. 2. Charakterystyka najważniejszych kompetencji. 3. Przywództwo i związane z nim kompetencje. 4. Kompetencje wybranych grup zawodowych. 5. Zarządzanie kompetencjami w organizacji. 6. Zarządzanie własnymi kompetencjami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie kompetencjami : teoria i praktyka / Tadeusz Oleksyn. - Wyd. 2 uzupeł. i uaktual. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2010. - 357, [3] s. : il., tab. ; 24 cm.
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
1. Wyjaśnienie pojęć; 2. Charakterystyka najważniejszych kompetencji; 3. Przywództwo i związane z nim kompetencje; 4. Kompetencje wybranych grup zawodowych z sektora przedsiębiorstw; 5. Zarządzanie kompetencjami w organizacji; 6. Zarządzanie własnymi kompetencjami
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Nauczyciel szkoły specjalnej w literaturze przedmiotu, 2. Czynniki warunkujące kompetencje nauczyciela szkoły specjalnej, 3. Opis badań własnych, 4. Prezentacja wyników badań w zakresie postaw pedagogicznych nauczycieli szkół specjalnych, 5. Hierarchia wartości nauczycieli szkół pedagogicznych a ich postawy pedagogiczne, 6. Analiza i interpretacja wyników badań dotyczących kwalifikacji zawodowych nauczycieli szkół specjalnych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Zarządzania i Nauk Społecznych w Tychach)
1. Juniorzy i debiutanci na rynku pracy. Nowoczesny pracownik - próba portretu socjologicznego, 2. Bezrobocie i rynek pracy jako przedmiot badań socjologicznych, 3. Bezrobocie na lokalnym rynku pracy Tychów i powiatu bieruńsko-lędzińskiego, 4 .Dynamika zmiany stopy oraz struktury bezrobocia na loklanym rynku pracy Tychów i powiatu bieruńsko-lędzińskiego w okresie grudzień 2000-czerwiec 2005, 5. Edukacja całożyciowa - kompetencje cywilizacyjne a regionalny rynek pracy (raport z badań), 6. Kompetencje cywilizacyjne osób bezrobotnych w świetle badań empirycznych, 7. Monitoring zawodów deficytowych i nadwyżkowych w Tychach i powiecie bieruńsko-lędzińskim (styczeń 2003-czerwiec 2005)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I Problematyka kształcenia akademickiego pedagogów specjalnych: 1. Rozwijanie umiejętności zrozumienia rodziców jako element ksztalcenia studentów pedagogiki specjalnej, 2. Przygotowania zawodowe pedagogów specjalnych do uczestnictwa w procesie edukacji i rehabilitacji, 3. Student pedagogiki specjalnej jako osoba dorosła, 4. Postawa wobec życia a gotowość do pracy w kontakcie pomocnym u studentów kierunku pedagogka specjalna, 5. Osobowościowe predyspozycje do zawodu pedagoga specjalnego studentów pedagogiki specjalnej, 6. Kompetencje społeczne studentów resocjalizacji. Część II. Kompetencje pedagoga specjalnego w aktualnym ustroju edukacyjnym: 7. Wybrane kompetencje diagnostyczne pedagoga specjalnego - diagnoza pozytywna, 8. Psychopedagogiczne kompetencje nauczycieli szkół specjalnych - w świetle badań, 9. Próba określenia cech nauczyciela szkoły specjalnej dla uczniów upośledzonych umysłowo, 10. Kompetencje nuczyciela wymagane przy pracy z uczniem z uposledzeniem umysłowym w procesie edukacji inkluzyjnej, 11. Kompetencje komunikacyjne wolontariuszy pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi, 12. O potrzebie badania związków między wypaleniem zawodowym a hierarchią wartości pedagogów specjalnych, 13. Współczesny pedagog specjalny - jego rozwój i potrzeby zawodowe, 14. Nauczyciel wobec wyzwań przyszłości - dylematy i nadzieje kształcenia i wychowania młodzieży niepełnosprawnej, 15. Nauczyiel wobec medycznych i psychospołecznych problemów dzieci z chorobami alergicznymi. Część III. Mozliwości i uwarunkowania pracy nauczycieli w szkole specjalnej, ogólnodostepnej i integracyjnej: 16. Interakcje społeczne nauczyciel - uczeń na lekcji w szkole spewcjalnej 17. Sukcesy i porazki zawodowe nauczycieli szkół specjalnych, 18. Rola i miejsce surdopedagoga w edukacji uzdolnionego ucznia z wadą słuchu, 19. Kształcenie pedagogów specjalnych a jakość pracy w kontekście integracyjnej i segregacyjnej formy edukacji specjalnej, 20. Edukacja dziecka niesłyszącego w szkole ogóolnodostępnej wyzwaniem nie tytlko dla surdopedagoga, 21. Postrzeganie funkcjonowania społecznego dzieci niepełnosprawnych na tle klasy integracyjnej przez ich rodziców i wychowawców, 22. Rola rodziców i nauczycieli we wspólczesnej szkole, 23. Nowe wyzwania dla pedagoga specjalnego w kontakcie z uczniem niesłyszącym i słabo słyszącym w procesie edukacji integracyjnej i włączającej. Część IV. Pedagogika specjalna w działaniu praktycznym: 24. Wspieranie społecznych kompetencji uczniów klas integracyjnych z wykorzystaniem metody Magic Circle, 25. Znaczenie muzykoterapii i poezjoerapii w rehebilitacji osób niepełnosprawnych, 26. Terapia pedagogiczna na tle kompleksowej rehabilitacji dzieci i młodzieży w Dziennym Centrum Aktywności w Świdniku, 27. Edukacja terapeutyczna dzieci z cukrzycą na turnusach rehabilitacyjntych, 28. Sylwetka terapeuty w domu pomocy społecznej, 29. Pedagog wobec stresu rodzicielskiego matek wychowujących dzieci z uszkodzeniami słuchu, 30. Uwarunkowania efektywności wczesnego wspomagania rozwoju dziecka zagrożonego niepełnosprawnością, 31. Kompetencje społeczne studentów niepełnosprawnych. Możliwości wspomagania i rozowju, 32. Poziom uspołecznienia młodzieży podsądnej w percepcji kuratorów sądowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ustawa o systemie oświaty : komentarz / Mateusz Pilich. - Wyd. 6 Stan prawny na 01.09.2015 r. - Warszawa : Wolters Kluwer SA , 2015. - 1486, [1] s. ; 21 cm.
(Praktyczne Komentarze Lex)
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty; Przepisy ogólne; Wychowanie przedszkolne, obowiązek szkolny i obowiązek nauki; Przyjmowanie do publicznych przedszkoli, publicznych innych form wychowania przedszkolnego, publicznych szkół i publicznych placówek; zarządzanie szkołami i placówkami publicznymi; Ocenianie, klasyfikowanie i promowanie uczniów w szkołach publicznych; Sprawdzian, egzamin gimnazjalny i egzamin maturalny oraz egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie; Społeczne organy w systemie oświaty; Organizacja kształcenia, wychowania i opieki w szkołach i placówkach publicznych; Zakłady kształcenia i placówki doskonalenia nauczycieli; Finansowanie szkół i placówek publicznych; Szkoły i placówki niepubliczne; Pomoc materialna dla uczniów; Przepisy szczegółowe; Zmiany w przepisach obowiązujących; Przepisy przejściowe i końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1 Kompetencje pracowników: Kompetencje pracowników we współczesnym przedsiębiorstwie - wprowadzenie; Definiowanie kompetencji; problemy definicyjne i pomiarowe kompetencji; Różnorodność kompetencji zawodowych; Wykorzystanie kompetencji w zarządzaniu zasobami ludzkimi w organizacji. R. 2 Satysfakcja z pracy: Satysfakcja z pracy jako kluczowa postawa pracowników; Satysfakcja a zachowania pracowników; Indywidualne i środowiskowe wyznaczniki satysfakcji z pracy; Pomiar satysfakcji pracowniczej; Nie tylko satysfakcja - różnorodność postaw pracowniczych. R. 3 Dopasowanie pracownika do stanowiska, zawodu i organizacji: Koncepcja dopasowania pracownika do środowiska pracy; Dopasowanie do pracy - wykonywanego zawodu i stanowiska; Dopasowanie pracownika do organizacji; Wieloaspektowe podejście do dopasowania pracownika do środowiska pracy. R. 4 Metodyka badań: Problem badań i hipotezy badawcze; Tury badań i próba badawcza; Analizowanie zmienne i narzędzia badawcze. R. 5 Kompetencje pracowników - ocena i charakterystyka wymagań: Identyfikacja skupisk kompetencyjnych; Wymagania kompetencyjne na różnych stanowiskach pracy; Znaczenie kompetencji dla podejmowania i efektywności pracy o różnym charakterze; Kompetencyjna charakterystyka pracowników - determinanty zróżnicowania. R. 6 Satysfakcja z pracy - czynniki środowiskowe i poziom oczekiwań: W poszukiwaniu kluczowych organizacyjnych wymiarów satysfakcji z pracy; Waga czynników środowiskowych w kształtowaniu satysfakcji pracownika; Determinanty satysfakcji z pracy. R. 7 Luka kompetencyjna a poziom satysfakcji i inne postawy pracownicze: Dopasowanie pracownika do wymagań stanowiska pracy; Rola dopasowania w zakresie posiadanych kompetencji w kształtowaniu satysfakcji pracownika; Inne negatywne skutki poczucia niedopasowania do wymagań stanowiska pracy. R. 8 Zarządzanie oparte na kompetencjach - implikacje praktyczne prowadzonych badań: Proces wdrażania zarządzania zasobami ludzkimi opartego na kompetencjach; Zarządzanie zasobami ludzkimi oparte na kompetencjach na różnych stanowiskach. Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie / C.H.Beck)
1. Interpretacja i zakres metodologii projektowania; 2. Wybrane obszary projektowania; 3. Zasady projektowania; 4. Klasyczne i współczesne metodyki projektowania; 5. Projektowanie usprawniające i projektowanie bazowe; 6. Uniwersalne ujęcie procesu projektowo-realizacyjnego; 7. Dyspozycje projektów; 8. Procedura operacjonizacji; 9. Makiety badawcze i listy kontrolne; 10. Ryzyko i wykonalność projektu; 11. Podejście systemowe w projektowaniu organizacji; 12. Projektowanie struktur organizacyjnych w perspektywie gospodarki opartej na wiedzy; 13. Projektowanie zintegrowane systemu zadaniowego; 14. Projektowanie systemów zarządzania procesowego; 15. Projektowanie systemów zarządzania strategicznego; 16. Projektowanie łańcucha wartości; 17. Projektowanie systemów zarządzania jakością; 18. Projektowanie systemów logistycznych i operacyjnych; 19. Projektowanie struktur sieciowych; 20. Projektowanie struktur algorytmicznych; 21. Projektowanie systemów wczesnego ostrzegania; 22. Projektowanie systemów zarządzania kryzysowego; 23. Projektowanie systemów zarządzania ryzykiem; 24. Projektowanie systemów motywacyjnych; 25. Projektowanie systemu oceny kompetencji kadry menedżerskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział 1. Definicje, modele, profile kompetencji: 1.1. Definicje kompetencji; 1.2. Modele, profile, katalogi kompetencji; 1.3. Kompetencje przyszłości. Rozdział 2. Doradztwo personalne: 2.1. Funkcjonowanie doradztwa; 2.2. Istota doradztwa personalnego; 2.3. Kompetencje doradcy personalnego; 2.4. Metody stosowane w doradztwie personalnym; 2.5. Metoda Hogana - narzędzie badające kompetencje w doradztwie personalnym; 2.6. Studia podyplomowe HR Business Partner – Partner Strategiczny w Zarządzaniu Ludźmi; 2.7. Doradztwo personalne z punktu widzenia firmy konsultingowej. Rozdział 3. Doradztwo zawodowe: 3.1. Istota funkcjonowania doradztwa zawodowego; 3.2. Zadania i kompetencje doradcy zawodowego; 3.3. Metody stosowane w doradztwie zawodowym; 3.4. Doradztwo zawodowe w szkole podstawowej; 3.5. Doradztwo zawodowe w Akademickim Biurze Karier. Rozdział 4. Postawy studentów w wobec rynku pracy: 4.1. Charakterystyka pokolenia Y; 4.2. Oczekiwania osób studiujących wobec rynku pracy; 4.3. Postawy studentów wobec pracy. Zakończenie. Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie. 1. Menedżer w tradycyjnej i współczesnej organizacji: 1.1. Menedżer - rozumienie pojęcia; 1.2. Menedżer w teorii zarządzania i ekonomii; 1.3. Menedżer a przywódca; 1.4. Rola, funkcje i zadania menedżera we współczesnym przedsiębiorstwie; 1.5. Styl kierowania i jego rola w kształtowaniu zachowań innowacyjnych w organizacji. 2. Kompetencje menedżerskie jako przedmiot badań: 2.1. Pojęcie kompetencji i ich znaczenie w pracy menedżera; 2.2. Struktura i cechy kompetencji menedżerskich; 2.3. Klasyfikacje kompetencji menedżerskich; 2.4. Kompetencje indywidualne a organizacyjne. 3. Teoretyczne ujęcie innowacyjności oraz determinanty innowacyjności organizacji: 3.1. Innowacyjność przedsiębiorstw - podstawowe kwestie terminologiczne; 3.2. Uwarunkowania rozwoju innowacyjności przedsiębiorstw; 3.3. Rola kreatywności i twórczości pracowników w procesie innowacyjnym; 3.4. Zachowania menedżerskie jako czynnik innowacyjności; 3.5. Organizacyjne uwarunkowania innowacyjności przedsiębiorstwa. 4. Kompetencje menedżerskie i ich wpływ na innowacyjność przedsiębiorstwa w świetle badań empirycznych: 4.1. Metodyka podjętych badań; 4.2. Doświadczenia wybranych przedsiębiorstw związane z wprowadzaniem innowacji; 4.3. Wiedza, umiejętności, cechy i postawy menedżerów w kontekście innowacyjności przedsiębiorstwa; 4.3.1. Wiedza jako składnik kompetencji menedżerskich sprzyjający wprowadzaniu innowacji; 4.3.2. Umiejętności menedżerskie a innowacyjność organizacji; 4.3.3. Cechy osobowości i postawy sprzyjające wprowadzaniu innowacji w przedsiębiorstwie; 4.4. Organizacyjny kontekst wpływu kompetencji menedżerskich na innowacyjność przedsiębiorstwa; 4.4.1. Strategia a poziom innowacyjności; 4.4.2. Struktura a poziom innowacyjności; 4.4.3. Kultura organizacyjna a poziom innowacyjności; 4.4.4. Procesy operacyjne a innowacyjność; 4.4.5. Wielkość przedsiębiorstwa a poziom jego innowacyjności; 4.5. Modelowe ujęcie kompetencji menedżerskich stymulujących innowacyjność przedsiębiorstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Edukacyjne wyzwania wobec kształcenia na poziomie akademickim: Społeczna rola uniwersytetu: siedlisko rozumu czy szkoła fachowców?; Kompetencje absolwenta szkoły wyższej- model teoretyczny; Oczekiwania wobec absolwenta szkoły wyższej jako podmiotu edukacji; Absolwent szkoły wyższej- humanista na rynku pracy; Studia doktoranckie jako element Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego; 2. Humanistyczny kontekst edukacji akademickiej: Osoba i rozwój. Podejście Gestalt w edukacji akademickiej; Odkrywanie nadziei- wybranej kompetencji pedagogicznego działania; Znaczenie kompetencji autokreacyjnych w procesie kształcenia akademickiego; Kompetencje kluczowe studentów w kontekście oczekiwań społeczeństwa informacyjnego; Kompetencje edukacyjne z perspektywy zarządzania wiedzą; Aksjologiczne aspekty kształcenia studentów w szkole wyższej; Obywatelskość w procesie kształcenia studentów; Kompetencje międzykulturowe absolwenta szkoły wyższej; Kompetencja kreowania zdrowia jako komponent wykształcenia na poziomie wyższym; 3. Nauczycielskie kompetencje: Nauczyciel jako "aktor społeczny"- możliwości teoretycznego wyjaśnienia profesjonalizacji; Różne modele i kategorie przygotowania zawodowego współczesnego nauczyciela; Kompetencje komunikacyjne nauczycieli- rzeczywistość a oczekiwania; Kompetencje komunikacyjne nauczycieli akademickich w opinii studentów; Kompetencje absolwentów studiów nauczycielskich- przyszłych nauczycieli; Kompetencje absolwentów studiów nauczycielskich do współpracy z rodzicami uczniów; 4. Kompetencje zawodowe studentów wybranych kierunków: Wyzwania cywilizacyjne a kompetencje zawodowe studentów pedagogiki- rozważania o pewnym rozdźwięku; Autoedukacja studentów pedagogiki w perspektywie przygotowania do zawodu; Potencjał zawodowy absolwentów pedagogiki resocjalizacyjnej; Ocena jakości kształcenia oraz przygotowania do zawodu pedagoga w opinii absolwentów krakowskich uczelni pedagogicznych; Wiedza o kulturze jako niezbędny komponent edukacji akademickiej pielęgniarek, lekarzy i nauczycieli; Standardy kształcenia dla kierunku lekarskiego w Polsce; Absolwent Wydziału Prawa i jego przyszłość w kontekście projektu zmian ustaw samorządowych radcowskiej i adwokackiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Kompetencje a przewaga konkurencyjna: Kultura organizacyjna w kontekście zarządzania kompetencjami; Wizja, misja, wartość, strategia jako podstawowe wyznaczniki tworzenia zintegrowanych systemów zarządzania kompetencjami; 2. Systematyka kompetencji: Definicje kompetencji; Kompetencje a inteligencja emocjonalna; Księga kompetencji; Metodologia tworzenia ksiąg kompetencji; Firmy doradcze; Wiedza innych organizacji; Załącznik "Księga kompetencji"; Agregacja wiedzy firmy; Profil kompetencyjny; Metodologia tworzenia profilu; Statystyczna; Dobór profilu ze względu na strategię firmy; Dobór kompetencji ze względu na realizowaną strategię firmy; Pożądane poziomy kompetencji; Mierzenie kompetencji; Testy kompetencji; Opis procedury projektu dla skandynawskiej firmy; Ocena 360; 3. Implementacja profili kompetencyjnych w narzędziach zarządzania zasobami ludzkimi: Procedura implementacji ZSZK; Księga kompetencji; Cykl zarządzania zasobami ludzkimi w firmie; Kompetencje w opisie stanowiska; Etapy tworzenia opisów stanowisk; Kompetencje w rekrutacji i selekcji; Narzędzia używane w selekcji kandydatów; Kompetencje w systemie oceny okresowej; Kompetencyjny system ocen; Kompetencje w szkoleniach; Metody podnoszenia kompetencji; Uczenie się poprzez wykonywanie powierzonej pracy; Outdoor; Mentoring; Coaching; Ocena efektywności programów szkoleniowych; Proces rozwoju kompetencji; Kompetencje w planowaniu ścieżek kariery i awansów; Wynagradzanie pracowników- podnoszenie profilu kompetencyjnego na systemy wartościowania stanowisk pracy i systemy premiowania; Płaca zasadnicza; System premiowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Twórczość - płaszczyzny rozpatrywania zjawiska w refleksji humanistycznej, 2. Kompetencje twórcze - aspekty teoretyczne i praktyczne, 3. kompetencje twórcze a funkcjonowanie zawodowe jednostki, 4. Rozwijanie kompetencji twórczych z wykorzystaniem treningów i warsztatów psychologicznych, 5. Program badan własnych, 6. Analiza wyników badań, 7. Interpretacja wyników badań, 8. Rozwijanie kompetencji twórczych -wnioski i perspektywy dalszych badań
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej