Stanowisko pracy
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(3)
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Czytelnia
(3)
Autor
Liksza Joanna
(1)
Romanowska-Słomka Iwona
(1)
Springer Agnieszka
(1)
Słomka Adam
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1422)
Zarządzanie
(682)
Unia Europejska
(634)
Polska
(627)
Samorząd terytorialny
(531)
Stanowisko pracy
(-)
Środki masowego przekazu
(427)
Kadry
(418)
Marketing
(414)
Gospodarka
(406)
Banki
(383)
Organizacja
(379)
Prawo pracy
(358)
Internet
(352)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(322)
Integracja europejska
(318)
Prawo
(307)
Nauczanie początkowe
(300)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(280)
Polityka
(265)
Rodzina
(262)
Prawa człowieka
(256)
Unia Europejska (UE)
(253)
Prawo administracyjne
(252)
Praca
(245)
Zarządzanie strategiczne
(245)
Prawo cywilne
(243)
Pedagogika
(242)
Administracja
(241)
Język angielski
(238)
Prawo karne
(238)
Szkolnictwo
(236)
Nauczyciele
(235)
Finanse
(234)
Państwo
(233)
Podatek
(231)
Polityka społeczna
(230)
Kultura
(229)
Psychologia
(227)
Finanse publiczne
(226)
Socjologia
(217)
Społeczeństwo
(217)
Innowacje
(216)
Rachunkowość
(216)
Nauczanie
(213)
Szkolnictwo wyższe
(212)
Zarządzanie jakością
(212)
Opieka społeczna
(209)
Reklama
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(207)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(200)
Menedżerowie
(200)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(198)
Nieruchomości
(194)
Prawo międzynarodowe
(194)
Konkurencja
(193)
Public relations
(192)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(189)
Osobowość
(188)
Zatrudnienie
(183)
Konsumenci (ekon.)
(181)
Bezrobocie
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(179)
Prawo karne procesowe
(177)
Rynek finansowy
(177)
Ochrona środowiska
(176)
Prawo Unii Europejskiej
(175)
Rynek kapitałowy
(175)
Prawo gospodarcze
(165)
Kształcenie
(157)
Umowa
(157)
Filozofia
(152)
Logistyka gospodarcza
(151)
Turystyka
(150)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(148)
Decyzje
(146)
Papiery wartościowe
(146)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Ubezpieczenia społeczne
(144)
Demokracja
(140)
Płaca
(137)
Stosunki interpersonalne
(136)
Psychologia społeczna
(135)
Służba zdrowia
(135)
Prawo konstytucyjne
(134)
Inwestycje
(132)
Postępowanie cywilne
(132)
Terroryzm
(132)
Prawo autorskie
(128)
Język polski
(126)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(124)
Motywacja pracy
(120)
Bezpieczeństwo publiczne
(119)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Słowo wstępu; Przedmowa; Rozdział I. Istota wynagradzania i model Total Rewards 1. Nowoczesne systemy wynagrodzeń wspierają strategię biznesową 2. Ewolucja idei wynagradzania – świat zmierza do modelu Total Rewards 3. Model i schemat procesu budowy systemu wynagrodzeń Rozdział II. Opis stanowiska podstawą budowy rozwiązań HR 1. Podstawowe zasady budowy systemów wynagradzania 2. Cel tworzenia opisów stanowisk pracy 3. Zakres formularza/opisu stanowiska pracy 4. Cele i metody budowania struktury stanowisk 5. Przykładowy opis stanowiska pracy Rozdział III. Wartościowanie stanowisk 1. Cel wartościowania stanowisk pracy 2. Metodyka wartościowania stanowisk opracowana przez Charlesa Beadaux 3. Metodyka wartościowania stanowisk opracowana przez Edwarda Haya 4. Metoda Wartościowania UMEWAP – przykład uniwersalnej metody analityczno -punktowej 5. Metody wartościowania – uniwersalne czy szyte na miarę 6. Uproszczone metody wartościowania na przykładzie metody klasyfikacyjnej DBM 7. Proces wartościowania stanowisk 8. Wybór optymalnej metody wartościowania stanowisk i odpowiednie komunikowanie Rozdział IV. Budowa nowoczesnych taryfikatorów 1. Próba definicji pojęcia taryfikator i taryfikacja pracy 2. Po co budujemy taryfikatory? 3. Taryfikator pracy a taryfikator płac 4. Ile kategorii zaszeregowania powinien mieć taryfikator? 5. Taryfikator tradycyjny lub liniowy versus dwuwymiarowa mapa stanowisk Rozdział V. Przegląd rynku 1. Uwagi ogólne 2. Problemy związane z porównaniami rynkowymi 3. Jak wybrać organizację wzorcową i rynek odniesienia? 4. Aktualność i wiarygodność danych 5. Rozkład wynagrodzeń i jego miary 6. Źródła danych rynkowych 7. Analiza i zastosowanie danych z przeglądu rynku 8. Podsumowanie Rozdział VI. Polityka wynagrodzeń i rynkowe tabele lub siatki płac 1. Uwagi ogólne 2. Tabela płac zasadniczych 3. Siatki płac zasadniczych 4. Polityka płac versus praktyka firmowa (lub rynkowa) płac 5. Zasady konstruowania tabel płac zasadniczych 6. Polityki i tabele płac zasadniczych dla taryfikatorów w formie map stanowisk 7. Dobre praktyki versus „życie” 8. Wdrażanie polityk i tabel płac zasadniczych Rozdział VII. Systemy płac zmiennych 1. Wprowadzenie A. System premiowy MBO 1. Uwagi ogólne 2. Zarządzanie przez cele (Management by Objectives) 3. Mierzalność celów 4. Karta celów (scorecard) 5. Krzywe premiowe 6. Okresy rozliczeniowe 7. Dobre praktyki w stosowaniu premii MBO 8. Najczęściej popełniane błędy w stosowaniu premii MBO 9. Podsumowanie B. System premiowy dla sprzedaży 1. Idea systemu premiowego dla sprzedaży: nagradzamy za wyniki (ang. pay for performance) 2. Role sprzedażowe 3. Premia czy prowizja 4. Schemat wynagradzania sił sprzedaży 5. Sales by objectives (SBO) – system premiowy dla sprzedaży C. System premiowy dla produkcji 1. Formy wynagradzania pracowników produkcji 2. Cele systemu premiowego dla pracowników na stanowiskach produkcyjnych 3. Mechanizmy premiowe dla pracowników produkcji 4. Case study igus – dlaczego system premii zespołowej sprawdził się w organizacji? D. System premiowy dla kadry zarządzającej 1. Uwagi ogólne 2. Jaki cel ma osiągnąć system premiowy kadry zarządzającej? 3. Rodzaje systemów premiowych dla kadry zarządzającej: Rozdział VIII. Benefity 1. Uwagi ogólne 2. Finansowanie benefitów 3. Różnice pokoleniowe a benefity 4. Praktyki rynkowe 5. Kreowanie Unikatowej Propozycji Sprzedaży 6. Budowanie świadczeń dodatkowych 7. Wdrażanie świadczeń dodatkowych 8. Komunikacja świadczeń dodatkowych Rozdział IX. Efektywność polityki wynagradzania 1. Uwagi ogólne 2. Kiedy polityka wynagradzania jest efektywna oraz jak efektywność weryfikować i wyrażać wskaźnikami 3. Czym jest kapitał ludzki dla organizacji 4. Kontroling personalny jako podstawowe narzędzie zarządzania polityką wynagradzania i pomiaru jej efektywności 5. Podstawowe wskaźniki HR 6. Proces budowy skutecznego systemu pomiaru efektywności HR 7. Bariery oraz ryzyka w mierzeniu efektywności HR Rozdział X. Nowoczesne technologie w zarządzaniu wynagrodzeniami i wynikami pracy 1. Systemy informatyczne 2. Algorytmy, uczenie maszynowe, sztuczna inteligencja 3. Chmury obliczeniowe 4. Boty 5. Przykłady zastosowań technologii IT w systemach motywacyjnych i monitoringowych Rozdział XI. Regulacje prawne w wynagrodzeniach 1. Uwagi ogólne 2. Wprowadzanie wewnętrznych regulacji płacowych 3. Wpływ regulacji prawnych na kształt systemów wynagradzania 4. Regulacje prawne a składniki wynagrodzenia pracownika 5. Rozwiązania stosowane przez pracodawców w zakresie innych świadczeń związanych z pracą 6. Szczególny charakter wynagrodzenia za pracę i zasady jego ochrony; Zakończenie; Literatura; O autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zarządzanie ryzykiem zawodowym / Iwona Romanowska-Słomka, Adam Słomka. - Wyd. 3. - Tarnobrzeg : TARBONUS Sp. z o.o., 2003. - 143 s. : tab., rys. ; 24 cm.
1. Wprowadzenie; 2. Ocena ryzyka: Definicje; Cele oceny ryzyka; Kiedy wykonywać ocenę ryzyka zawodowego; Wymagania gwarantujące poprawną ocenę ryzyka; Algorytm oceny ryzyka zawodowego. 3. Dokumentowanie oceny ryzyka: Charakterystyka stanowisk pracy; Informacje dot. identyfikacji zagrożeń; Szacowanie parametrów ryzyka i jego wartościowanie; Informacje dot. kryteriów akceptacji oraz poziomu ryzyka akceptowanego; Środki ochrony konieczne do zlikwidowania zagrożeń lub zmniejszenia ryzyka; Wynik końcowy oceny ryzyka oraz zlecenia dot. monitorowania ryzyka i jego okresowej oceny; Przepisy, normy lub wytyczne stosowane przy ocenie ryzyka. 4.Informowanie o ryzyku zawodowym. Cz. II 5. Metody badania zagrożeń i szacowania ryzyka: Metoda ALARP - As Low As Reasonably Practicable - Tak Małe Jak Rozsądnie Możliwe (wg AEA Technology); Matryce ryzyka; Wskaźniki ryzyka; Grafy ryzyka; Inne metody oceny ryzyka zawodowego; Uwagi do metod oceny ryzyka zawodowego; Wybór metody, a osiągnięcia celów oceny ryzyka zawodowego; Inne metody oceny ryzyka. Cz. III 6. Przykłady: charakterystyka stanowisk pracy; Identyfikacja i charakterystyka zagrożeń; Szacowanie i wartościowanie ryzyka zawodowego; Karta informacji o ryzyku zawodowym na stanowiska pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1 Kompetencje pracowników: Kompetencje pracowników we współczesnym przedsiębiorstwie - wprowadzenie; Definiowanie kompetencji; problemy definicyjne i pomiarowe kompetencji; Różnorodność kompetencji zawodowych; Wykorzystanie kompetencji w zarządzaniu zasobami ludzkimi w organizacji. R. 2 Satysfakcja z pracy: Satysfakcja z pracy jako kluczowa postawa pracowników; Satysfakcja a zachowania pracowników; Indywidualne i środowiskowe wyznaczniki satysfakcji z pracy; Pomiar satysfakcji pracowniczej; Nie tylko satysfakcja - różnorodność postaw pracowniczych. R. 3 Dopasowanie pracownika do stanowiska, zawodu i organizacji: Koncepcja dopasowania pracownika do środowiska pracy; Dopasowanie do pracy - wykonywanego zawodu i stanowiska; Dopasowanie pracownika do organizacji; Wieloaspektowe podejście do dopasowania pracownika do środowiska pracy. R. 4 Metodyka badań: Problem badań i hipotezy badawcze; Tury badań i próba badawcza; Analizowanie zmienne i narzędzia badawcze. R. 5 Kompetencje pracowników - ocena i charakterystyka wymagań: Identyfikacja skupisk kompetencyjnych; Wymagania kompetencyjne na różnych stanowiskach pracy; Znaczenie kompetencji dla podejmowania i efektywności pracy o różnym charakterze; Kompetencyjna charakterystyka pracowników - determinanty zróżnicowania. R. 6 Satysfakcja z pracy - czynniki środowiskowe i poziom oczekiwań: W poszukiwaniu kluczowych organizacyjnych wymiarów satysfakcji z pracy; Waga czynników środowiskowych w kształtowaniu satysfakcji pracownika; Determinanty satysfakcji z pracy. R. 7 Luka kompetencyjna a poziom satysfakcji i inne postawy pracownicze: Dopasowanie pracownika do wymagań stanowiska pracy; Rola dopasowania w zakresie posiadanych kompetencji w kształtowaniu satysfakcji pracownika; Inne negatywne skutki poczucia niedopasowania do wymagań stanowiska pracy. R. 8 Zarządzanie oparte na kompetencjach - implikacje praktyczne prowadzonych badań: Proces wdrażania zarządzania zasobami ludzkimi opartego na kompetencjach; Zarządzanie zasobami ludzkimi oparte na kompetencjach na różnych stanowiskach. Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej