Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(223)
Forma i typ
Książki
(223)
Publikacje naukowe
(83)
Publikacje fachowe
(52)
Publikacje dydaktyczne
(22)
Publikacje informacyjne
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(189)
tylko na miejscu
(134)
wypożyczone
(15)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(199)
Czytelnia
(141)
Autor
Szymonik Andrzej (1952- )
(7)
Sułkowski Łukasz
(6)
Borecka-Biernat Danuta
(4)
Ignatowski Grzegorz
(3)
Jeruszka Urszula (1952- )
(3)
Piwowarski Juliusz (1954- )
(3)
Szmalec Jacek
(3)
Łączek Tomasz
(3)
Augustynek Andrzej
(2)
Brzuzy Grzegorz
(2)
Chudzik Daniel
(2)
Dobrowolski Zbysław
(2)
Dołęga Zofia
(2)
Gasiul Henryk (1950- )
(2)
Gołębiewski Jan
(2)
Gąsowska Magdalena K
(2)
Itrich-Drabarek Jolanta
(2)
Jegier Aneta
(2)
Kosmaty Piotr
(2)
Kotowski Artur
(2)
Kozdroń Agnieszka
(2)
Kud Marzena
(2)
Kuleczka-Raszewska Maria
(2)
Kulińska Ewa
(2)
Lewandowska-Walter Aleksandra
(2)
Malinowski Irena (1961- )
(2)
Michalski Mariusz
(2)
Misiuk Andrzej (1958- )
(2)
Moczydłowska Joanna
(2)
Paszkowska Małgorzata
(2)
Poklek Robert
(2)
Sikorski Wiesław
(2)
Skolimowska Katarzyna
(2)
Sołtyk Piotr
(2)
Wieczór Elżbieta
(2)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(2)
Ziobro Jan
(2)
Łabuz Piotr
(2)
Aleksandrowicz Tomasz R
(1)
Antolak-Szymanski Katarzyna
(1)
Babińska-Górecka Renata
(1)
Badora Sylwia
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Bek-Gaik Bogusława
(1)
Bereza Bernarda
(1)
Bień Witold (1927-2018)
(1)
Bitkowska Agnieszka Anna
(1)
Borowicz Jacek
(1)
Borowski Krzysztof (ekonomia)
(1)
Borowski Szczepan
(1)
Breska Radosław
(1)
Bronowski Paweł
(1)
Brzezińska Małgorzata
(1)
Brzeziński Marek
(1)
Brzuska Eugeniusz
(1)
Bręczewski Grzegorz
(1)
Budnik Monika
(1)
Burczaniuk Piotr
(1)
Busławski Adam
(1)
Błachnio Aleksandra
(1)
Błaszczyk Artur
(1)
Błażek Magdalena
(1)
Celińska-Miszczuk Agata
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Chatizow Joanna (1964- )
(1)
Chlebowicz Piotr
(1)
Chmielnicki Paweł (1972- )
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Chojnacka Magdalena
(1)
Cichosz Adam
(1)
Cisek Marek
(1)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(1)
Czernicka Aneta
(1)
Czuryk Małgorzata
(1)
Domańska Łucja
(1)
Drozdowska Urszula
(1)
Dyczkowska Joanna
(1)
Dziuba Damian
(1)
Dąbski Maciej
(1)
Dębowska-Sołtyk Monika
(1)
Feret Krzysztof
(1)
Fiutak Agnieszka
(1)
Flaszyńska Ewa
(1)
Fudaliński Janusz (1970-2015)
(1)
Galińska Barbara
(1)
Giedrojć Marzenna
(1)
Godlewski Mariusz
(1)
Gołowkin-Hudała Magdalena
(1)
Graczkowska Małgorzata
(1)
Grala Dariusz
(1)
Grobelna Aleksandra
(1)
Gross-Gołacka Elwira
(1)
Grzebyk-Dulak Iwona
(1)
Grąbczewska-Różycka Katarzyna
(1)
Górnicz-Mulcahy Agnieszka
(1)
Górska-Warsewicz Hanna
(1)
Górski Adam
(1)
Gąsior Marcin
(1)
Głód Wojciech
(1)
Główka Cezary
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(34)
2010 - 2019
(189)
Okres powstania dzieła
2001-
(95)
Kraj wydania
Polska
(223)
Język
polski
(223)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Temat
Zarządzanie
(12)
Dziecko
(10)
Bezpieczeństwo narodowe
(9)
Przedsiębiorstwo
(9)
Kadry
(8)
Kultura organizacyjna
(8)
Policja
(8)
Logistyka
(7)
Logistyka gospodarcza
(7)
Zarządzanie jakością
(7)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(6)
Bezpieczeństwo
(5)
Etyka zawodowa
(5)
Innowacje
(5)
Osoby z niepełnosprawnością
(5)
Praca
(5)
Prawo
(5)
Rynek pracy
(5)
Terapia zajęciowa
(5)
Łańcuch dostaw
(5)
Administracja publiczna
(4)
Agresywność
(4)
Bezpieczeństwo publiczne
(4)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(4)
Jakość życia
(4)
Kariera
(4)
Komunikacja interpersonalna
(4)
Konkurencyjność
(4)
Kryminalistyka
(4)
Mózg
(4)
Młodzież
(4)
Neuropsychologia
(4)
Organizacja
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Rodzina
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
System obronny państwa
(4)
Służby mundurowe
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Dowód elektroniczny
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Ekonomia społeczna
(3)
Filozofia prawa
(3)
Gospodarka magazynowa
(3)
Instytucje nonprofit
(3)
Integracja sensoryczna
(3)
Kompetencje zawodowe
(3)
Komunikacja drogowa
(3)
Komunikacja marketingowa
(3)
Konflikt społeczny
(3)
Kultura
(3)
Media społecznościowe
(3)
Mediacja (prawo)
(3)
Menedżerowie
(3)
Mowa
(3)
Nauki o bezpieczeństwie
(3)
Negocjacje
(3)
Obsługa klienta
(3)
Opakowania
(3)
Opieka społeczna
(3)
Organizacja ucząca się
(3)
Osobowość
(3)
Osoby w wieku starszym
(3)
Outsourcing
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Praca socjalna
(3)
Prawo karne
(3)
Przydatność zawodowa
(3)
Przywództwo
(3)
Psychologia
(3)
Reklama
(3)
Samorząd terytorialny
(3)
Sprawność motoryczna
(3)
Stres zawodowy
(3)
Sukces
(3)
Służba więzienna
(3)
Transport
(3)
Uczniowie
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Wykładnia prawa
(3)
Zapobieganie
(3)
Zarządzanie finansami
(3)
Zarządzanie strategiczne
(3)
Zarządzanie wiedzą
(3)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(3)
Adaptacja zawodowa
(2)
Aspiracje zawodowe
(2)
Autodestruktywność
(2)
Autyzm
(2)
Badania marketingowe
(2)
Bezrobocie
(2)
Budżety terenowe
(2)
Controlling
(2)
Cyberprzestępczość
(2)
Czynności operacyjne
(2)
Decyzje
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Dzieci
(2)
Temat: czas
2001-
(77)
1901-2000
(12)
1989-2000
(10)
2001-0
(5)
1989-
(3)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(75)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Azja
(2)
Europa
(2)
Województwo podkarpackie (1999- )
(2)
Ameryka Północna
(1)
Niemcy
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Województwo lubuskie (1999- )
(1)
Gatunek
Monografia
(53)
Opracowanie
(39)
Praca zbiorowa
(32)
Podręcznik
(29)
Materiały pomocnicze
(12)
Raport z badań
(9)
Poradnik
(5)
Case study (studium przypadku)
(3)
Scenariusz zajęć
(2)
Vademecum
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(42)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(36)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(34)
Psychologia
(28)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(24)
Socjologia i społeczeństwo
(23)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(21)
Edukacja i pedagogika
(21)
Medycyna i zdrowie
(14)
Transport i logistyka
(11)
Filozofia i etyka
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Biologia
(1)
Historia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
223 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Część I. Kształtowanie rozwoju społeczno-emocjonalnego dzieci: Rozdział 1. Społeczno-emocjonalny rozwój dziecka, czyli o poznawaniu i rozumieniu siebie oraz świata; Rozdział 2. Treningi umiejętności społecznych dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; Rozdział 3. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci poprzez gry i zabawy. Część II. Wspieranie rozwoju umiejętności społecznych dzieci ze specjalnymi potrzebami: Rozdział 1. Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się; Rozdział 2. Wspieranie rozwoju kompetencji społecznych u dzieci głuchych i słabosłyszących; Rozdział 3. Dzieci z zaburzeniem przetwarzania słuchowego (APD); Rozdział 4. Kształtowanie umiejętności społecznych dziecka z niepełnosprawnością ruchową; Rozdział 5. Dzieci niepełnosprawne intelektualnie; Rozdział 6. Dzieci z chorobami przewlekłymi; Rozdział 7. Analiza społecznego funkcjonowania dziecka z ASD - przesłanki dla praktyki terapeutycznej; Rozdział 8. Dzieci zaniedbane środowiskowo; Rozdział 9. Trudności w kształtowaniu umiejętności społecznych dzieci związane z różnicami kulturowymi czy językowymi; Rozdział 10. Dzieci zdolne i uzdolnione; Rozdział 11. Dziecko w sytuacji rozstania rodziców. Część III. Rola nauczyciela w kształtowaniu rozwoju emocjonalno-społecznego dzieci: Rozdział 1. Nauczyciel - jego wartości, przekonania i postawa; Rozdział 2. Wpływ oceny na kształtowanie umiejętności społecznych dzieci; Rozdział 3. Rozwój społeczno-emocjonalny dziecka w przedszkolu Montessori; Na zakończenie…
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Plan zarządzania kryzysowego: Ogólne informacje dotyczące planowania; Część graficzna planu zarządzania kryzysowego; Część opisowa planu zarządzania kryzysowego; Część opisowa planu zarządzania kryzysowego; 2. Plan obrony cywilnej: Część graficzna- mapa; Część opisowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 327 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: CZĘŚĆ I. BEZPIECZEŃSTWO W ASPEKTACH PRAWNO-POLITOLOGICZNYCH: Rozdział 1. Rzecz o bezpieczeństwie prawnym; Rozdział 2. Kultura przekazu informacji a bezpieczeństwo prawne w cyberprzestrzeni; Rozdział 3. Bezpieczeństwo w perspektywie wybranych koncepcji psychologicznych; Rozdział 4. Korupcja jako zagrożenie dla bezpieczeństwa współczesnych państw; Rozdział 5. Bezpieczeństwo i porządek publiczny kształtowane aktami prawa miejscowego stanowionymi przez wojewodów i terenowe organy administracji niezespolonej; Rozdział 6. Bezpieczeństwo państwa we współczesnej Hiszpanii. CZĘŚĆ II. BEZPIECZEŃSTWO W ASPEKTACH HISTORYCZNYCH: Rozdział 1. Przestrzenny wymiar bezpieczeństwa społeczności lokalnych; Rozdział 2. Bezpieczeństwo granic Księstwa Warszawskiego i Królestwa Polskiego; Rozdział 3. Bezpieczeństwo państwa a kontrola ruchu granicznego w II RP; Rozdział 4. Za kulisami działalności Abwehry przeciwko Polsce po 1918 roku; Rozdział 5. Próby stworzenia nowego modelu cywilnej kontroli nad armią po zakończeniu zimnej wojny. CZĘŚĆ III. BEZPIECZEŃSTWO W ASPEKTACH INSTYTUCJONALNO-FORMALNYCH: Rozdział 1. Z problematyki modeli Policji; Rozdział 2. Czynności dochodzeniowo-śledcze i operacyjno-rozpoznawcze w działaniach Policji; Rozdział 3. Prywatyzacja zadań policyjnych na przykładzie usług detektywistycznych; Rozdział 4. Bezpieczeństwo imprez masowych - wybrane problemy; Rozdział 5. Istota współczesnego zarządzania jako element bezpieczeństwa; Rozdział 6. Specjalne użycie broni - nowe rozwiązanie w zakresie użycia broni palnej przez Policję w ustawie o działaniach antyterrorystycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 327 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wielowymiarowość diagnozy i terapii FASD / Anna Piekacz. - Warszawa : Difin SA, 2020. - 162 s. : rys. ; 24 cm.
(Engram)
Zawiera: Część 1. SPEKTRUM POALKOHOLOWYCH WRODZONYCH ZABURZEŃ ROZWOJOWYCH (FETAL ALCOHOL SPECTRUM DISORDERS, FASD) W ŚWIETLE ROZWAŻAŃ TEORETYCZNYCH I BADAŃ 1. Definicja pojęcia i klasyfikacje FASD 2. Rys historyczny rozwoju wiedzy na temat FASD 3. Traumatyzujący wpływ alkoholu na płód 4. Diagnozowanie FASD 4.1. Współczesne kategorie diagnostyczne FASD według wytycznych Sieci Diagnostyki i Prewencji FAS Stanu Washington (The Washington State FAS Diagnostic and Prevention Network, FAS DPN) 4.2. Procedura diagnostyczna według standardów 4-cyfrowego Kwestionariusza Diagnostycznego 4.3. Ocena zaburzeń, które mogą być efektem wpływu alkoholu na rozwijający się organizm. Zaburzenia pierwotne i wtórne 5. Wybrane formy pomocy osobom ze Spektrum Poalkoholowych Wrodzonych Zaburzeń Rozwojowych 5.1. Terapia Wygaszania i Stymulacji Odruchów wg Sally Goddard (INPP) 5.2. Indywidualna Symulacja Słuchu Kielda Johansena JIAS 5.3. Terapia Integracji Sensorycznej 5.4. Trening Bilateralnej Integracji (BI) 5.5. Self-Reg – metoda samoregulacji 5.6. Play Therapy 5.7. Zooterapia (animaloterapia) 5.8. Terapie funkcji poznawczych 5.9. Osteopatia 5.10. Podejście 8 kroków 5.11. Akomodacje środowiskowe według Małgorzaty Tomanik i Magdaleny Borkowskiej 5.12. Podejścia do traumy rozwojowej 6. Sytuacja osób z FASD w Polsce Część 2. CODZIENNOŚĆ Z FASD. DIAGNOZA, ZALECENIA TERAPEUTYCZNE, PROGNOZA 1. Wprowadzenie. Procedura diagnostyczna według standardów 4-cyfrowego Kwestionariusza Diagnostycznego 2. Chłopiec, wiek 1 rok 2 miesiące. Rozpoznanie diagnostyczne i postępowanie terapeutyczne: Częściowy Płodowy Zespół Alkoholowy (PFAS) 3. Chłopiec 4,6 roku. Rozpoznanie diagnostyczne i postępowanie terapeutyczne: Częściowy Płodowy Zespół Alkoholowy (PFAS), ekspozycja na alkohol 4. Dziewczynka 8 lat. Rozpoznanie diagnostyczne i postępowanie terapeutyczne: Płodowy Zespół Alkoholowy (FAS), ekspozycja na alkohol 5. Dziewczynka, 11 lat. Rozpoznanie diagnostyczne i postępowanie terapeutyczne: Zaburzenia Neurobehawioralne, ekspozycja na alkohol (ND/AE) 6. Chłopiec, 14 lat. Rozpoznanie diagnostyczne i postępowanie terapeutyczne: Encefalopatia niepostępująca, ekspozycja na alkohol (SE/AE) 7. Kobieta, 32 lata. Rozpoznanie diagnostyczne i postępowanie terapeutyczne: Płodowy Zespół Alkoholowy (FAS), ekspozycja na alkohol Część 3. DZIECKO Z FASD W SYSTEMIE PIECZY ZASTĘPCZEJ – SYSTEM ODDZIAŁYWAŃ WYCHOWAWCZO-TERAPEUTYCZNYCH 1. Organizacja pieczy zastępczej w Polsce 2. Obszary traumy rozwojowej dziecka z FASD w pieczy instytucjonalnej 3. Główne obszary pomocy dziecku z FASD w instytucjonalnej pieczy zastępczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział 1. Teoretyczne podstawy zarządzania globalnym łańcuchem dostaw 1.1. Istota koncepcji zarządzania globalnym łańcuchem dostaw 1.2. Integracja w zarządzaniu globalnym łańcuchem dostaw 1.3. Tendencje rozwojowe w zarządzaniu strumieniami podaży i popytu w globalnym łańcuchu dostaw 1.4. Efektywny i zorientowany na klienta globalny łańcuch dostaw Rozdział 2. Istota i mechanizm kształtowania nowoczesnych form pracy w globalnym łańcuchu dostaw 2.1. Znaczenie zasobów ludzkich w globalnym łańcuchu dostaw 2.2. Zmiany i wyzwania w obszarze zasobów ludzkich łańcucha dostaw 2.3. Istota nowoczesnych form pracy w globalnym łańcuchu dostaw 2.4. Przesłanki wyboru nowoczesnych form pracy w globalnym łańcuchu dostaw Rozdział 3. Wirtualna praca w globalnym łańcuchu dostaw 3.1. Strumienie informacji jako czynnik rozwoju wirtualnej pracy w łańcuchu dostaw 3.2. Znaczenie i rozwój wirtualnej pracy 3.3. Przejawy zastosowań wirtualnej pracy w obszarach łańcucha dostaw 3.4. Koszty i korzyści oraz zagrożenia i potencjały wirtualnej pracy w globalnym łańcuchu dostaw - próba identyfikacji Rozdział 4. Czynniki konkurencyjności a wyzwania globalnego łańcucha dostaw 4.1. Globalny wymiar konkurencji łańcucha dostaw 4.2. Wyznaczniki konkurencyjności efektywnego i elastycznego łańcucha dostaw 4.3. Uwarunkowania wirtualnej pracy jako czynnika konkurencyjności elastycznego i efektywnego łańcucha dostaw Rozdział 5. Wirtualna praca w globalnych łańcuchach dostaw - studia przypadków 5.1. Problem badawczy i kryteria doboru przypadków 5.2. Wirtualna praca w elastycznych i efektywnych łańcuchach dostaw 5.2.1. Elastyczny łańcuch dostaw producenta stolarki okiennej - studium przypadku 5.2.2. Elastyczny łańcuch dostaw huty - studium przypadku 5.2.3. Efektywny łańcuch dostaw producenta półosi napędowych - studium przypadku 5.2.4. Efektywny łańcuch dostaw producenta armatury sanitarnej - studium przypadku 5.3. Podsumowanie badań empirycznych; Zakończenie; Wykaz skrótów; Literatura; Spis tabel.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do inżynierii logistyki bezpieczeństwa / Bogumił Stęplewski. - Warszawa : Difin SA, 2019. - 180 s. : rys., wykresy, tab. ; 24 cm.
(Bezpieczeństwo)
Wstęp; Rozdział I. Zakres teorii i praktyki logistyki bezpieczeństwa 1.1. Rozwinięcie pojęcia „logistyka” 1.2. Logistyka jako nauka 1.3. Klasyfikacja form logistyki bezpieczeństwa 1.4. Aktualny dorobek naukowy logistyki bezpieczeństwa 1.5. Łańcuchy dostaw w logistyce bezpieczeństwa Rozdział II. Inżynieria zarządzania logistyką bezpieczeństwa 2.1. Przedmiot i zakres inżynierii zarządzania 2.2. Modelowanie systemów logistyki bezpieczeństwa 2.3. Przedmiot i zakres zarządzania wiedzą 2.4. Ogólne zasady i procesy transferu wiedzy w obszarze logistyki bezpieczeństwa Rozdział III. Nowoczesne technologie a potrzeby logistyki bezpieczeństwa 3.1. Charakterystyka nowoczesnych systemów informatycznych 3.2. Strategia(e) informatyzacji logistyki bezpieczeństwa 3.3. Zintegrowane systemy informatyczne w logistyce bezpieczeństwa Rozdział IV. Podstawy normatywnych wymagań bezpieczeństwa systemów logistycznych 4.1. Zasady bezpieczeństwa informacyjnego w systemach logistyki bezpieczeństwa 4.2. Stosowane w praktyce rozwiązania bezpieczeństwa przepływów logistycznych według wymagań norm ISO i standardów międzynarodowych 4.2.1. Unormowania i standardy międzynarodowe 4.2.2. Bezpieczeństwo łańcucha dostaw 4.2.3. Bezpieczeństwo działań logistycznych wynikających z podziału funkcjonalnego 4.3. Ryzyko w systemach organizacyjnych logistyki bezpieczeństwa 4.4. Dobre praktyki i rozwiązania korporacyjne z zakresu bezpieczeństwa logistycznego Rozdział V. Inżynieria ryzyka w logistyce bezpieczeństwa 5.1. Zdefiniowanie pojęcia ryzyka 5.2. Działania zapobiegawcze na wyzwania opatrzone ryzykiem Rozdział VI. Logistyka jako narzędzie racjonalizacji decyzji w systemach bezpieczeństwa 6.1. Zasady racjonalizacji decyzji logistycznych 6.2. Przegląd praktycznych metod racjonalizacji decyzji logistycznych Rozdział VII. Powiązanie zarządzania logistyką bezpieczeństwa z systemami gospodarczymi państwa 7.1. Identyfikacja zależności wybranych systemów gospodarki i logistyki bezpieczeństwa 7.2. Stabilność stanu bezpieczeństwa państwa i jego wpływ na zadania logistyki bezpieczeństwa 7.3. Zakres zadań logistyki bezpieczeństwa w sytuacjach kryzysu (zagrożeń); Spis rysunków i tabel.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 327 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 327 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do psychologii / Andrzej Augustynek. - Warszawa : Difin SA , 2018. - 456, [1] s. : il. ; 23 cm.
Zawiera: Wstęp; Rozdział 1. Biologiczne podstawy psychiki: Mikroskopowa budowa systemu nerwowego (Neuron; Glej); Makroskopowa budowa systemu nerwowego (Ośrodkowy układ nerwowy; Mózg; Rdzeń kręgowy; Móżdżek; Ośrodki podkorowe; Obwodowy system nerwowy); Rola poszczególnych struktur mózgu (Półkule mózgowe; Ośrodki pamięci; Ośrodki mowy; Ośrodek regulacji okresów czuwania i snu); Inne aspekty funkcjonowania mózgu człowieka (Płeć mózgu; Doznania fantomowe; Deprywacja sensoryczna; Biologiczne podłoże agresji); Bibliografia Rozdział 2. Pamięć i uczenie się: Fazy procesów pamięciowych (Zapamiętywanie, uczenie się; Pamiętanie – zapominanie; Przypominanie, rozpoznawanie); Przykład zadania badającego pamięć; Rodzaje pamięci; Warunkowanie klasyczne, instrumentalne (sprawcze) i ewaluatywne; Nadczynność pamięci; Pamięć wszczepiona – fałszywe wspomnienia; Imprinting – u podstaw tworzenia się więzi rodzinnych i preferencji seksualnych; Zasady efektywnego wykorzystania pamięci; Bibliografia. Rozdział 3. Myślenie i rozwiązywanie problemów: Rodzaje myślenia; Operacje myślowe; Rozwiązywanie problemów; Zadania badające skuteczność rozwiązywania problemów; Zaburzenia myślenia; Bibliografia. Rozdział 4. Zdolności i inteligencja: Zdolności, ich specyfika i rodzaje; Zdolności: wrodzone czy nabyte?; Inteligencja ogólna (Interpretacja ilorazu inteligencji; Testy inteligencji ogólnej; Teorie inteligencji ogólnej; Znaczenie badania inteligencji ogólnej); Inne rodzaje inteligencji (Inteligencja emocjonalna; Sztuczna inteligencja; Inteligencja pozaziemska; Inteligencja zwierząt; Inteligencja pojęciem socjologicznym; Inteligencja społeczna; Inteligencja ekologiczna); Bibliografia. Rozdział 5. Emocje, stres, motywacja: Charakterystyka emocji; Biologia emocji; Stres; Lęk (Rodzaje lęku; Wpływ lęku i strachu na zachowanie); Agresja; Motywacja; Bibliografia. Rozdział 6. Osobowość: Różne sposoby rozumienia pojęcia osobowości; Teorie osobowości (Osobowość formą różnic indywidualnych; Osobowość systemem stałych cech; Osobowość rodzajem związku człowieka ze światem (teorie relacyjne); Osobowość konfiguracją bodźców i reakcji (teorie behawiorystyczne); Osobowość funkcją sił dynamicznych: potrzeb i popędów (teorie psychoanalityczne); Osobowość w psychologii humanistycznej; Osobowość centralnym systemem regulacji i integracji; Bibliografia. Rozdział 7. Komunikacja interpersonalna: Rodzaje komunikacji interpersonalnej; Szum w komunikacji interpersonalnej; Skuteczna komunikacja interpersonalna; Asertywność w komunikacji interpersonalnej; Bibliografia. Rozdział 8. Negocjacje: Czym są negocjacje?; Negocjacje sposobem osiągania porozumienia i rozwiązywania konfliktów (Kiedy należy negocjować?; Kto powinien negocjować (skład zespołu negocjacyjnego)?; Miejsce negocjacji (przestrzeń negocjacyjna); Zachowanie negocjatorów podczas negocjacji; Uwarunkowania przebiegu negocjacji (istotne czynniki dla przebiegu negocjacji); Kontekst negocjacji; Zdobywanie i wykorzystywanie informacji ważnych w negocjowaniu); Reguły i sposoby negocjowania; Taktyki, chwyty i błędy negocjacyjne; Typy i style negocjacji; Strategie negocjacji; Fazy negocjacji (Podmiotowe uwarunkowania skuteczności negocjacji); Bibliografia. Rozdział 9. Konflikt jego rodzaje i cechy: Rodzaje konfliktów; Fazy, uwarunkowania i postawy wobec konfliktów (Fazy konfliktu; Uwarunkowania konfliktów; Postawy wobec konfliktów); Bibliografia. Rozdział 10. Wywieranie wpływu: Manipulacja (Stopnie (cele) ingerencji poprzez manipulacje w psychikę innych; Reguły i sposoby manipulowania innymi; Obrona przed manipulacją); Oddziaływanie podprogowe (subliminalne) (Historia badań spostrzegania podprogowego; Przekaz podprogowy w muzyce rockowej; Reklama podprogowa); Sugestia; Hipnoza; Sugestopedia; Efekt placebo; Narkoanaliza; Infradźwięki; Manipulacja elektroniczna; Bibliografia. Rozdział 11. Psychologiczne aspekty funkcjonowania człowieka w drugiej dekadzie xxi wieku: Geneza i historia internetu; Człowiek w dobie internetu; Telefon komórkowy – smartfon; Bibliografia. Rozdział 12. Kierowanie karierą: Fazy procesu kadrowego (Planowanie zasobów ludzkich Analiza i opis stanowiska pracy; Określenie pożądanych cech pracownika; Przegląd zasobów ludzkich; Rekrutacja; Rozmowa; Metody stosowane w procesie rekrutacji; Rozmowa kwalifikacyjna; Badanie testowe; Okres zatrudnienia; Wprowadzenie do pracy; Przenoszenie; Awans; Skierowanie do innej pracy (na tym samym szczeblu); Działania służące zatrzymaniu wartościowych pracowników w firmie (planowanie karier indywidualnych); Degradacja; Odejście pracownika); Kreowanie wizerunku (Sposoby efektywnego poszukiwania pracy; Życiorys i list motywacyjny); Jak korzystnie zaprezentować się podczas rozmowy kwalifikacyjnej?; Bibliografia. Rozdział 13. Zaburzenia psychiczne i ich leczenie: Zdrowie – choroba; norma – patologia; normalność – obłęd, szaleństwo; Klasyfikacje schorzeń psychicznych; Zaburzenia lękowe; Zaburzenia nastroju; Przeżycia traumatyczne i zaburzenia związane ze stresem (Zespół stresu pourazowego (PTSD)); Zaburzenia osobowości; Schizofrenia i inne zaburzenia psychotyczne (Schizofrenia; Częstość występowania; Wiek zachorowań; Przebieg choroby; Fazy schizofrenii; Przyczyny schizofrenii; Biologiczne podstawy; Czynniki psychospołeczne; Leczenie schizofrenii i innych psychoz); Uzależnienia (Mechanizm powstawania uzależnienia; Uzależnienia od substancji psychoaktywnych; Uzależnienia od czynności); Zaburzenia odżywiania; Zaburzenia seksualne i tożsamości płciowej (Zaburzenie tożsamości płciowej – transseksualizm; Zaburzenia preferencji seksualnych – parafilie; Dysfunkcje seksualne); Zaburzenia snu i czuwania; Leczenie zaburzeń psychicznych; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Rozdział 1. Autyzm dziecięcy i zespół Aspergera – charakterystyka zaburzeń: 1.1. Kryteria diagnostyczne autyzmu i zespołu Aspergera w obowiązujących w świecie klasyfikacjach zaburzeń psychicznych; 1.2. Charakterystyka objawów zaburzeń autystycznych oparta na kryteriach diagnostycznych ICD-10. Triada autystyczna; 1.3. Objawy mogące świadczyć o istnieniu autyzmu w pierwszych latach życia dziecka; 1.4. Charakterystyka zaburzeń w zespole Aspergera oparta na kryteriach diagnostycznych zawartych w ICD-10; 1.5. Objawy mogące świadczyć o istnieniu zespołu Aspergera u dziecka w kolejnych okresach rozwojowych; Rozdział 2. Wczesne wspomaganie dziecka z autyzmem. Zasady pracy oraz metody terapeutyczne dostosowane do zaburzonych funkcji: 2.1. Specyfika wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i rodziny; 2.2. Znaczenie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka dla skuteczności oddziaływań terapeutycznych w autyzmie; 2.3. Zasady postępowania terapeutycznego z dzieckiem autystycznym lub z zespołem Aspergera w zależności od zaburzonych funkcji; 2.4. Przegląd metod terapeutycznych stosowanych w terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu; Rozdział 3. Analiza indywidualnych przypadków; Podsumowanie; Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Współczesna logistyka / Andrzej Szymonik, Iwo Nowak. - Warszawa : Difin SA, 2018. - 351, [3] s. : rys., tab., wykresy ; 24 cm.
Wstęp; 1. Istota, geneza i rozwój logistyki 1.1. Istota i cele logistyki 1.2. System logistyczny 1.3. Etapy rozwoju logistyki 1.4. Uwarunkowania wpływające na rozwój i funkcjonowanie logistyki 2. Procesy logistyczne 2.1. Racjonalne gospodarowanie a procesy logistyczne 2.2. Procesy przepływu dóbr rzeczowych 2.3. Procesy informacyjno-decyzyjne 2.4. Procesy utrzymania zapasów rzeczowych 2.5. Infrastruktura strumieni logistycznych 2.6. Koszty procesów logistycznych 3. Funkcjonalny podział logistyki 3.1. Logistyczny system transportu 3.2. Logistyczny system kształtowania zapasów 3.3. Logistyczny system magazynowy 3.4. System logistyczny obsługi zamówień i klienta 3.5. System logistyczny obsługi opakowań 4. Fazowy podział logistyki 4.1. Logistyka zaopatrywania 4.2. Logistyka produkcji 4.3. Logistyka dystrybucji 5. Gospodarka magazynowa 5.1. Zadania magazynu w systemie logistycznym 5.2. Nowoczesny magazyn 5.3. Koszty związane z utrzymaniem magazynu 5.4. Bezpieczeństwo magazynu 6. Zarządzanie zapasami 6.1. Zapas i jego kategorie 6.2. Prognozowanie zapasów 6.3. Metody sterowania zapasami 7. Opakowania w logistyce 7.1. Funkcje opakowań 7.2. Gospodarowanie opakowaniami i odpadami opakowaniowymi 7.3. Innowacyjne opakowania w branży spożywczej 7.4. System wspomagający dobór opakowań 8. Informatyka w logistyce 8.1. Wybrane technologie wspierające i integrujące przepływ informacji 8.2. Elektroniczna wymiana danych dla potrzeb logistyki 8.3. Informatyka w e-commerce 8.4. Traceability w logistyce 8.5. Telematyka w transporcie 8.6. Bezpieczeństwo strumienia informacji 9. Zarządzanie łańcuchem dostaw 9.1. Istota łańcucha dostaw 9.2. Strategie zarządzania łańcuchem dostaw 9.3. Model zintegrowanego łańcucha dostaw 9.4. Czynniki integrujące działania w łańcuchu dostaw 10. Ekologistyka w systemie środowiska naturalnego 10.1. Bezpieczeństwo środowiska naturalnego 10.2. Istota ekologistyki 10.3. Gospodarka odpadami 10.4. Ekologistyka w "czystej produkcji"; Wykaz podstawowych pojęć i terminów logistycznych; Bibliografia; Załącznik 7.1.; Załącznik 8.1.; Załącznik 10.1.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Część pierwsza. Sprawcy przestępstw: modele i formy oddziaływań resocjalizacyjnych: 1. Metody wykorzystywane w probacji organizowanej strategią indywidualnych przypadków; 2. Warunki efektywnych programów resocjalizacyjnych w ujęciu ekologii społecznej; 3. Dobre praktyki w zakresie sprawiedliwości naprawczej w USA i Europie; 4. Poziom aktywności fizycznej a zaburzenia depresyjne wśród mężczyzn odbywających karę pozbawienia wolności; 5. Wykształcenie jako czynnik inkluzji społecznej skazanych; 6. Praca wychowawcy penitencjarnego ze zbiorowością osób zdegradowanych w społeczności więziennej; 7. Przewidywanie przestępczości jako element składowy procedury resocjalizacji; 8. Diagnoza penitencjarna i jej rola w projektowaniu oddziaływań penitencjarnych; 9. Grupy ryzyka powrotu do przestępstwa na gruncie Kodeksu karnego wykonawczego. Rola i zadania kuratora wykonującego orzeczenia w sprawach karnych; 10. Analiza preferencji wartości kobiet skazanych za zabójstwo. Część druga. Resocjalizacja osób niedostosowanych i wykluczonych społecznie: 1. Wykorzystanie konfliktu motywacyjnego w procesie resocjalizacji; 2. Rozmowa indywidualna wychowanka z wychowawcą w placówce resocjalizacyjnej; 3. Złe dzieci czy źli rodzice? Rodzina pochodzenia a funkcjonowanie nieletniego w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym; 4. Obawy i oczekiwania w zakresie usamodzielniania wychowanków Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Szczecinie; 5. Poczucie bezpieczeństwa chłopców niedostosowanych społecznie przebywających w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym; 6. Metoda Balinta – przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu i wsparcie oddziaływań kadry pedagogicznej; 7. Poczucie koherencji osób uzależnionych od narkotyków; 8. Teatr jako narzędzie adaptacji społecznej; 9. Wykorzystanie metod, technik i narzędzi psychologicznych w pracy resocjalizacyjnej; 10. Bezdomność kobiet z dziećmi a możliwości profilaktyki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Współzarządzanie miastem w koncepcjach zarządzania publicznego 1.1. Współzarządzanie publiczne a współzarządzanie miastem 1.2. Współzarządzanie miastem: ujęcie przedmiotowe 1.3. Współzarządzanie miastem w kontekście globalizacji i europeizacji 1.4. Współzarządzanie miastem inteligentnym 1.5. Współzarządzanie miastem a jakość miejsca i życia Rozdział 2. Operacjonalizacja koncepcji współzarządzania miastem 2.1. Wymiary instytucjonalne we współzarządzaniu miastem 2.2. Współzarządzanie miastem jako dobre współzarządzanie w wymiarze lokalnym 2.3. Współzarządzanie miastem jako zarządzanie partycypacyjne 2.4. Współzarządzanie metropolitalne jako specyficzny typ współzarządzania miastem Rozdział 3. Polityki miejskie w kontekście współzarządzania miastami w Europie 3.1. Ewolucja problematyki miejskiej w świetle standardów Unii Europejskiej 3.2. Współzarządzanie miastem a polityki miejskie w Unii Europejskiej 3.3. Polityki miejskie w Austrii, Danii, Niemczech i Szwajcarii 3.4. Wymiar polityki miejskiej a współzarządzanie miastami w Polsce Rozdział 4. Współzarządzanie miastami w praktyce - przykłady miast w Europie, w których żyje się najlepiej na świecie 4.1. Wiedeń 4.1.1. Profil miasta 4.1.2. Wiedeń jako miejsce o wysokiej jakości życia 4.1.3. Współzarządzanie miastem w praktyce instytucjonalnej Wiednia 4.2. Kopenhaga 4.2.1. Profil miasta 4.2.2. Kopenhaga jako miejsce o wysokiej jakości życia 4.2.3. Współzarządzanie miastem w praktyce instytucjonalnej Kopenhagi 4.3. Monachium 4.3.1. Profil miasta 4.3.2. Monachium jako miejsce o wysokiej jakości życia 4.3.3. Współzarządzanie miastem w praktyce instytucjonalnej Monachium 4.4. Zurych 4.4.1. Profil miasta 4.4.2. Zurych jako miejsce o wysokiej jakości życia 4.4.3. Współzarządzanie miastem w praktyce instytucjonalnej Zurychu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 352/354 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; Część 1. WYBRANE OBSZARY DIAGNOZY W PEDAGOGICE: Diagnoza czynników ryzyka i czynników chroniących w zakresie zachowań suicydalnych młodzieży – zarys problemu; Zachowania suicydalne dzieci i młodzieży w świetle badań; Holistyczna diagnoza rodziny jako najważniejszego środowiska wychowawczego w perspektywie familiologii; Środowisko rodzinne a kompetencje społeczne uczniów w młodszym wieku szkolnym; Współczesne dyskursy wokół diagnozy i terapii słuchu; Samoocena ucznia w perspektywie pracy nauczyciela szkoły podstawowej; Współczesne problemy rozwoju pedagogiki muzealnej w Ukrainie; Dobre samopoczucie czy zdrowie psychiczne? Refleksje nad kondycją psychiczną współczesnego człowieka; Instytucjonalizm jako kwintesencja mentalności społeczeństwa; Część 2. PROFILAKTYKA WOBEC WYBRANYCH PROBLEMÓW, SYTUACJI I ZAGROŻEŃ: Gotowość logopedów do realizacji zadań w zakresie profilaktyki zaburzeń komunikacji; Szkoła w profilaktyce sytuacji granicznych; Rodzaje zachowań ryzykownych wśród uczniów szkół ponadpodstawowych i sposoby ich niwelowania; Zapobieganie zachowaniom suicydalnym; Część 3. WYBRANE METODY PRACY, POMOCY I WSPARCIA (TERAPEUTYCZNEGO) DZIECI, MŁODZIEŻY ORAZ DOROSŁYCH: Metody wspomagające pracę dydaktyczną nauczyciela akademickiego; Żywa biblioteka jako metoda edukacji antydyskryminacyjnej; Aromaterapia, chromoterapia, luminoterapia i chi ball wsparciem oddziaływań logopedycznych; Bajkoterapia w edukacji dziecka w wieku przedszkolnym; Changing the Known into the Fresh; Modernizing Traditional TEFL Methods and Techniques When Teaching English to Young Learners as a Segment of Lifelong Education; Pomoc rodzinie i dziecku z FASD – okiem pedagoga: potrzeby, możliwości, propozycje rozwiązań systemowych; Metoda projektów jako element rozwoju kompetencji i narzędzie pracy pracowników socjalnych oraz edukatorów w kształceniu i pracy z młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; Noty o autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wykaz skrótów. Słowo wstępne. Część I. W kręgu problemów filozofii prawa Rozdział 1. Wybrane zagadnienia metodologiczne prawoznawstwa. Status Akademicki teorii i filozofii prawa. Teoria i filozofia prawa w strukturze nauk prawnych. Kształtowanie się metodologicznego statusu prawoznawstwa. Filozofia a teoria prawa. Pojęcie zjawiska prawnego i płaszczyzny badania prawa. Spór o metodę w teorii i filozofii prawa. Rozdział 2. Prawo a inne porządki normatywne. Charakterystyka porządków normatywnych jako systemów norm. Prawo jako unikalny porządek normatywny. Antropologiczne koncepcje genezy zjawiska prawa. Związek walidacyjny a związek treściowy oraz funkcjonalny prawa i moralności. Problematyka aksjologicznej oceny prawa i prawoznawstwa. Rozdział 3. Pozytywistyczne a niepozytywistyczne koncepcje prawa. Filozofie, szkoły prawa a pozytywistyczne i niepozytywistyczne filozofie prawa. Pozytywizm analityczny – prawo jako rozkaz i czysta teoria prawa. Pozytywizm wyrafinowany. Koncepcje prawa ponadustawowego Gustava Radbrucha. Interakcyjna teoria prawa Lona L. Fullera. Nowa teoria prawa naturalnego Johna Finnisa. Zintegrowana koncepcja prawa Ronalda Dworkina. Realizm prawniczy. Psychologiczna teoria prawa Leona Petrażyckiego. Prawo jako działanie komunikacyjne i teorie argumentacji prawniczej: nowa retoryka Chaïma Perelmana. Komunikacyjna wizja prawa Jürgena Habermasa. Teoria argumentacji prawniczej Roberta Alexy’ego. Autopojeza i autarkiczność prawa. Część II. Zagadnienia teorii normy prawnej. Rozdział 1. Norma prawna jako wypowiedź językowa. Norma prawna jako przedmiot badań. Juryslingwistyka. Język prawa jako profesjolekt. Dyrektywy i sposoby ich wysławiania. Język prawny jako opis świata możliwego. Język prawny i prawniczy. Teoria performatywów Johna L. Austina. Nieostrość języka prawnego i sposoby jej redukcji. Rozdział 2. Wybrane zagadnienia legisprudencji. Pojęcie legisprudencji. Powstawanie – tworzenie – stanowienie prawa. Sposoby tworzenia prawa. Modele i typy tworzenia prawa. Etapy tworzenia prawa. Podstawowe cechy polskiego procesu legislacyjnego. Rozdział 3. Lingwistyczna a nielingwistyczna koncepcja normy prawnej. Przepis prawa a norma prawna w świetle koncepcji Zygmunta Ziembińskiego. Koncepcja translacji normatywnej. Struktura normy prawnej jako wypowiedzi językowej. Nielingwistyczna koncepcja normy prawnej. Część III. Zagadnienia teorii wykładni prawa. Rozdział 1. Prawo jako zjawisko interpretacyjne. Prawo jako zjawisko interpretacyjne. Wykładnia prawa a wykładnia prawnicza. Interpretacja, egzegeza, hermeneutyka. Teoria wykładni prawa a teorie wykładni prawa: opisowe i normatywne. Problematyka znaczenia w wykładni prawa. Wykładnia in abstracto i in concreto. Rozdział 2. Polska tradycja interpretacyjna na tle kultury prawa stanowionego. Ogólna charakterystyka polskiej teorii wykładni prawa. Wykładnia klaryfikacyjna (sensu stricto), derywacyjna (sensu largo) a interpretacja humanistyczna (largissimo sensu). Ewolucja polskiej teorii wykładni prawa. Tradycyjna teoria wykładni prawa Eugeniusza Waśkowskiego. Socjologiczna teoria wykładni Sawy Frydmana. Spór o paradygmat wykładni: clara non sunt interpretanda i omnia sunt interpretanda. Współczesne kierunki badań. Rozdział 3. Semantyczo-intensjonalny model wykładni Jerzego Wróblewskiego. Teoria semantyczna wykładni jako teoria klaryfikacyjna. Wykładnia świadoma i nieświadoma. Dyrektywy sensu. Metody wykładni prawa i reguły preferencji. Status inferencji prawniczej. Znaczenie modelu wykładni J. Wróblewskiego w polskiej nauce i praktyce prawniczej. Rozdział 4. Derywacyjna koncepcja wykładni Macieja Zielińskiego. Wykładnia derywacyjna jako koncepcja pragmatyczna, analityczna i walidacyjna. Właściwości wysłowienia norm. Przepis – wyrażenie normokształtne – norma prawna. Holistyczność wykładni. Walidacyjno-derywacyjny model wykładni Leszka Leszczyńskiego. Rozdział 5. Empiryczne koncepcje wykładni prawa. Modelowanie a generowanie teorii wykładni prawa. Empiryczne analizy wykładni. Decyzyjne i kognitywne uwarunkowania wykładni prawa. Orientacyjność wykładni prawa. Część IV. Zagadnienia teorii stosowanie prawa. Rozdział 1. Stosowanie prawa na tle fenomenu prawa. Decyzyjność procesu stosowania prawa. Ideologie stosowania prawa. Fazy procesu stosowania prawa. Sądowe a administracyjne stosowanie prawa. Stosowanie prawa w niedemokratycznych systemach politycznych. Rozdział 2. Modele stosowania prawa. Aksjologia stosowania prawa. Sylogistyczne a argumentacyjne modele stosowania prawa. Subsumcyjny model stosowania prawa. Decyzyjny model stosowania prawa. Argumentacyjny model stosowania prawa. Precedensowy model stosowania prawa i jego ewolucja w kulturze common law. Rozdział 3. Władza aplikacyjna w ewolucji kultury prawa stanowionego. Stosowanie prawa a problem multicentryczności systemu prawa. Koncepcja prawa responsywnego. Koncepcja aktywizmu sędziowskiego i sędziowskiej wstrzemięźliwości. Stosowanie prawa a postulat demokracji deliberatywnej. Wykaz literatury powołanej. Noty o autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 340 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Okiem Kasi; Okiem Marzeny; Jak korzystać z książki; 1. SZKOŁA PROJEKTOWANIA MARZEŃ, czyli trening sporządzania celów; 2. NIE DAJ SIĘ SABOTOWAĆ, czyli jak uwolnić się od ograniczających przekonań; 3. USTAW SIĘ W DOBREJ KOLEJCE, czyli jak być przedsiębiorczym i rozwinąć swoją karierę; 4. WYOBRAŹNIA JEST KLUCZEM DO NASZEJ PAMIĘCI, czyli o efektywnej nauce; 5. WYGOOGLUJ SWÓJ UMYSŁ, czyli jak efektywnie szukać informacji; 6. KREATYWNOŚĆ, czyli samodzielność poza schematem; 7. PODEJMIJ DECYZJĘ I OPUŚĆ KRAINĘ „KIEDYŚ”; 8. ZBURZONA ŚCIANA W PUDEŁKU KOMFORTU… I co teraz? O elastyczności i zarządzaniu zmianą; 9. PRODUKTYWNOŚĆ TO NIE ZAJĘTOŚĆ, czyli pozorna efektywność zdemaskowana; 10. ZACZNIJ SIĘ SPRZEDAWAĆ, a Twoje życie nabierze rozmachu!; 11. ZAMKNIJ SIĘ! O komunikacji interpersonalnej i aktywnym słuchaniu; Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; 1. CO DOBREGO DAJE KŁÓTNIA? Jak rozwiązywać konflikty i dobrze je wykorzystać?; 2. ZDOBĄDŹ PRZYCHYLNOŚĆ INNYCH LUDZI I ODNIEŚ SUKCES - o umiejętności adaptacji i relacyjności; 3. ASERTYWNOŚĆ TO SZTUKA panowania nad sobą i swoim życiem; 4. BĄDŹ GRACZEM ZESPOŁOWYM I GRAJ O WIĘCEJ - o zarządzaniu zasobami ludzkimi i współpracy w zespole; 5. O BUDOWANIU MĄDREGO PRZYWÓDZTWA i wywieraniu autentycznego wpływu; 6. ZARZĄDZANIE CZASEM kluczem do większej spontaniczności; 7. RYZYKUJ MĄDRZE I SIĘGAJ PO WIĘCEJ - rzecz o zarządzaniu ryzykiem; 8. ŻYCIE TO BIBLIOTEKA BŁĘDÓW I SUKCESÓW, musisz nauczyć się z niej korzystać. O wyciąganiu wniosków z sukcesów i porażek; 9. POKAŻ SIĘ Z JAK NALEPSZEJ STRONY, czyli o komunikacji niewerbalnej słów kilka; 10. PRZEKONAJ I ZOSTAŃ ZAPAMIĘTANYM - o wystąpieniach publicznych; 11. SZACHY W PRZESTRZENI WERBALNEJ, czyli sztuka negocjacji; 12. INTELIGENCJA FINANSOWA, czyli dlaczego pieniądze jednak dają szczęście; Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; Część I. WSPIERANIE ROZWOJU MAŁEGO DZIECKA – METODY I FORMY: Rozdział 1. Wspomaganie rozwoju, wychowanie i kształcenie dzieci. Co łączy i dzieli te zakresy działalności pedagogicznej; Rozdział 2. Rozwój i kształtowanie umiejętności społeczno-emocjonalnych; Rozdział 3. Wspomaganie rozwoju fizycznego w zakresie motoryki małej i dużej dzieci w żłobkach i przedszkolach – teoria i praktyka; Rozdział 4. Rozwój mowy i potrzeba jej wspomagania; Rozdział 5. Wspieranie dzieci w samodzielnym rozwiązywaniu problemów i nabywaniu umiejętności samoobsługowych; Rozdział 6. Metody wspomagania rozwoju. Część II. WYCHOWANIE MAŁEGO DZIECKA: Rozdział 1. Wychowanie małego dziecka w rodzinie, żłobku i przedszkolu; Rozdział 2. Media w wychowaniu dzieci: korzyści i zagrożenia; Rozdział 3. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna; Rozdział 4. Problemy dzieci wychowywanych w domach małego dziecka, rodzinnych domach dziecka i rodzinach zastępczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. I. Społeczne i osobowościowe uwarunkowania agresji wśród dzieci i młodzieży: 1. Społeczno-kulturowe wyznaczniki agresji młodzieży – próba systematyzacji; 2. Modele i postacie uwarunkowań agresji adolescentów; 3. Determinanty zachowań agresywnych młodzieży agresywnej; 4. Percepcja postaw rodzicielskich matek i ojców a zachowania agresywne dorastających córek i synów; 5. Zachowania agresywne adolescentów jako efekt stylu wychowania w rodzinie pochodzenia; 6. Agresja w obrazie rodziny jako korelat atrakcyjności społecznej dziecka (studia na zjawiskiem resilience); 7. Poziom syndromu agresji a funkcjonowanie w roli zawodowej u nauczyciela; 8. Masmedia a agresywność dzieci; 9. Sytuacje stresowe w wyzwalaniu zachowań agresywnych; 10. Reagowanie oporem w sytuacji nacisku społecznego a wiek i płeć młodzieży; 11. Cechy temperamentalne w regulacyjnej teorii temperamentu a agresywna strategia radzenia sobie młodzieży gimnazjalnej w trudnych sytuacjach społecznych; 12. Wymiar emocjonalny agresywnej strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego i jej uzależnienie od postaw wychowawczych w rodzinie. II. Przejawy i przeciwdziałanie agresji wśród dzieci i młodzieży: 13. Skojarzenia związane ze słowem „agresja” u studentów; 14. Płeć jako korelat poziomu zachowań agresywnych u młodzieży; 15. Kozioł ofiarny w klasie – w poszukiwaniu psychologicznego portretu; 16. Zachowania o podłożu autoagresywnym u młodzieży szkolnej; 17. Dynamika, profilaktyka i resocjalizacja agresji dzieci i młodzieży; 18. Podstawy technik radzenia sobie z gniewem dzieci; 19. Agresja stadionowa – przejawy oraz strategie profilaktyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; 1. Psychologia penitencjarna jako nauka praktyczna: 1.1. Psychologia penitencjarna jako nauka o człowieku w sytuacji uwięzienia; 1.1.1. Psychologia resocjalizacyjna; 1.1.2. Psychologia penitencjarna; 1.1.3. Związek psychologii penitencjarnej z innymi dziedzinami nauki; 1.1.4. Nauki sądowe a psychologia penitencjarna; 1.2. Wykorzystanie dorobku psychologii penitencjarnej w oddziaływaniach na skazanych; 1.2.1. Psychologiczne bariery resocjalizacji penitencjarnej; 1.2.2. Oddziaływania penitencjarne a resocjalizacja; 1.2.3. Proces resocjalizacji penitencjarnej; 1.2.4. Psychologiczne aspekty stosowania środków oddziaływań penitencjarnych; 1.3. Rola psychologa więziennego w oddziaływaniach penitencjarnych; Podsumowanie rozdziału 1. 2. Środowisko więzienne i jego wpływ na funkcjonowanie więźniów; 2.1. Charakterystyka instytucji więzienia; 2.1.1. Humanitaryzm współczesnego systemu penitencjarnego; 2.1.2. Dolegliwości izolacji więziennej; 2.2. Mechanizmy przystosowania się do warunków izolacji więziennej; 2.2.1. Techniki adaptacyjne więźniów; 2.2.2. Prizonizacja jako przejaw błędnej adaptacji więziennej; 2.3. Wpływ pozbawienia wolności na funkcjonowanie więźniów; 2.3.1. Specyfika psychologicznego funkcjonowania więźniów; 2.3.2. Zaburzenia zachowania więźniów; 2.3.3. Więzienna podkultura przestępcza i jej wpływ na życie więzienne; 2.3.4. Agresja i przemoc w więzieniu. Podsumowanie rozdziału 2. 3. Więzienie jako miejsce pracy personelu więziennego: 3.1. Psychospołeczna charakterystyka personelu więziennego; 3.1.1. Społeczny odbiór więziennictwa; 3.1.2. Struktura organizacyjna personelu więziennego; 3.1.3. Wpływ pracy w więzieniu na zachowania organizacyjne personelu; 3.2. Relacje personelu więziennego z osadzonymi; 3.2.1. Interakcja konfliktu w społeczności więziennej; 3.2.2. Funkcjonowanie kobiet w roli funkcjonariusza Służby Więziennej; 3.3. Wpływ służby na funkcjonowanie personelu więziennego; 3.3.1. Osobowość funkcjonariuszy Służby Więziennej; 3.3.2. Wnioski z eksperymentu więziennego Philipa Zimbardo; 3.3.3. Stresogenny charakter służby a funkcjonowanie społeczne personelu więziennego; 3.3.4. Syndrom wypalenia zawodowego funkcjonariuszy Służby Więziennej; Podsumowanie.rozdziału 3.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 343 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 343 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział I. Geneza nowoczesnej administracji państwowej. Miejsce resortu spraw wewnętrznych w administracji państwowej w ujęciu prawno-historycznym 1. Kierunki rozwoju administracji w Europie w okresie XVII–XVIII w.; 2. Model administracji w republikach XVIII w.; 3. Rola resortu spraw wewnętrznych w kształtowaniu współczesnej administracji publicznej. Rozdział II. Czasy stanisławowskie 1. Próby reform administracji publicznej u schyłku Rzeczpospolitej szlacheckiej – w II połowie XVIII wieku; 2. Reformy Sejmu Czteroletniego. Konstytucja 3 maja 1791 r.; 3. Upadek Rzeczpospolitej; 4. Insurekcja kościuszkowska. Rozdział III. Dzieje porozbiorowe (1795–1918) 1. Systemy administracyjne na ziemiach polskich wcielonych do państw zaborczych po 1795 r.; 2. Księstwo Warszawskie (1807–1815); 3. Królestwo Polskie (1815–1830); 4. Wolne Miasto Kraków; 5. Zabór pruski (1807–1918). Wielkie Księstwo Poznańskie; 6. Autonomia Galicji; 7. Ziemie polskie w czasie I wojny światowej (1914–1918). Rozdział IV. II Rzeczpospolita (1918–1943) 1. Ustrój administracji publicznej państwa; 2. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych; 3. Organizacja terenowej administracji spraw wewnętrznych; 4. Organizacja statystyki administracyjnej; 5. Formacje ochrony granic; 6. Instytucje policyjne. Rozdział V. II wojna światowa (1939–1945) 1. Na emigracji; 2. Państwo podziemne; 3. Państwowy Korpus Bezpieczeństwa; 4. W służbie okupanta. Polska Policja w Generalnym Gubernatorstwie w czasie II wojny światowej. Rozdział VI. Polska Ludowa (1944–1989) 1. Kształtowanie się modelu resortu spraw wewnętrznych; 2. Milicja Obywatelska; 3. Organy bezpieczeństwa publicznego; 4. Wojska Wewnętrzne; 5. Służba Więzienna; 6. Ochotnicza Rezerwa Milicji Obywatelskiej. Rozdział VII. III Rzeczpospolita 1. Ewolucja organizacji i zakresu działania administracji spraw wewnętrznych; 2. Ewolucja cywilnych służb specjalnych w Polsce po 1989 r.; 3. Policja; 4. Straż Graniczna; 5. Państwowa Straż Pożarna; 6. Biuro Ochrony Rządu – Służba Ochrony Państwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 351/354 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wyzwania metodologiczne zarządzania bezpieczeństwem; 2. Metody i techniki zarządzania bezpieczeństwem ekonomicznym; zarządzanie odpowiedzialnością państwa za zagrożenia środowiska naturalnego; 4. Metody zarządzania złożonymi zagrożeniami geopolitycznymi we współczesnym świecie; 5. Metody i techniki zarządzania bezpieczeństwem społecznym; 6. Metody i techniki zarządzania bezpieczeństwem technologicznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 327 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej