Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(223)
Forma i typ
Książki
(223)
Publikacje naukowe
(83)
Publikacje fachowe
(52)
Publikacje dydaktyczne
(22)
Publikacje informacyjne
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(188)
tylko na miejscu
(135)
wypożyczone
(16)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(199)
Czytelnia
(141)
Autor
Szymonik Andrzej (1952- )
(7)
Sułkowski Łukasz
(6)
Borecka-Biernat Danuta
(4)
Ignatowski Grzegorz
(3)
Jeruszka Urszula (1952- )
(3)
Piwowarski Juliusz (1954- )
(3)
Szmalec Jacek
(3)
Łączek Tomasz
(3)
Augustynek Andrzej
(2)
Brzuzy Grzegorz
(2)
Chudzik Daniel
(2)
Dobrowolski Zbysław
(2)
Dołęga Zofia
(2)
Gasiul Henryk (1950- )
(2)
Gołębiewski Jan
(2)
Gąsowska Magdalena K
(2)
Itrich-Drabarek Jolanta
(2)
Jegier Aneta
(2)
Kosmaty Piotr
(2)
Kotowski Artur
(2)
Kozdroń Agnieszka
(2)
Kud Marzena
(2)
Kuleczka-Raszewska Maria
(2)
Kulińska Ewa
(2)
Lewandowska-Walter Aleksandra
(2)
Malinowski Irena (1961- )
(2)
Michalski Mariusz
(2)
Misiuk Andrzej (1958- )
(2)
Moczydłowska Joanna
(2)
Paszkowska Małgorzata
(2)
Poklek Robert
(2)
Sikorski Wiesław
(2)
Skolimowska Katarzyna
(2)
Sołtyk Piotr
(2)
Wieczór Elżbieta
(2)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(2)
Ziobro Jan
(2)
Łabuz Piotr
(2)
Aleksandrowicz Tomasz R
(1)
Antolak-Szymanski Katarzyna
(1)
Babińska-Górecka Renata
(1)
Badora Sylwia
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Bek-Gaik Bogusława
(1)
Bereza Bernarda
(1)
Bień Witold (1927-2018)
(1)
Bitkowska Agnieszka Anna
(1)
Borowicz Jacek
(1)
Borowski Krzysztof (ekonomia)
(1)
Borowski Szczepan
(1)
Breska Radosław
(1)
Bronowski Paweł
(1)
Brzezińska Małgorzata
(1)
Brzeziński Marek
(1)
Brzuska Eugeniusz
(1)
Bręczewski Grzegorz
(1)
Budnik Monika
(1)
Burczaniuk Piotr
(1)
Busławski Adam
(1)
Błachnio Aleksandra
(1)
Błaszczyk Artur
(1)
Błażek Magdalena
(1)
Celińska-Miszczuk Agata
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Chatizow Joanna (1964- )
(1)
Chlebowicz Piotr
(1)
Chmielnicki Paweł (1972- )
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Chojnacka Magdalena
(1)
Cichosz Adam
(1)
Cisek Marek
(1)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(1)
Czernicka Aneta
(1)
Czuryk Małgorzata
(1)
Domańska Łucja
(1)
Drozdowska Urszula
(1)
Dyczkowska Joanna
(1)
Dziuba Damian
(1)
Dąbski Maciej
(1)
Dębowska-Sołtyk Monika
(1)
Feret Krzysztof
(1)
Fiutak Agnieszka
(1)
Flaszyńska Ewa
(1)
Fudaliński Janusz (1970-2015)
(1)
Galińska Barbara
(1)
Giedrojć Marzenna
(1)
Godlewski Mariusz
(1)
Gołowkin-Hudała Magdalena
(1)
Graczkowska Małgorzata
(1)
Grala Dariusz
(1)
Grobelna Aleksandra
(1)
Gross-Gołacka Elwira
(1)
Grzebyk-Dulak Iwona
(1)
Grąbczewska-Różycka Katarzyna
(1)
Górnicz-Mulcahy Agnieszka
(1)
Górska-Warsewicz Hanna
(1)
Górski Adam
(1)
Gąsior Marcin
(1)
Głód Wojciech
(1)
Główka Cezary
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(34)
2010 - 2019
(189)
Okres powstania dzieła
2001-
(95)
Kraj wydania
Polska
(223)
Język
polski
(223)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Temat
Zarządzanie
(12)
Dziecko
(10)
Bezpieczeństwo narodowe
(9)
Przedsiębiorstwo
(9)
Kadry
(8)
Kultura organizacyjna
(8)
Policja
(8)
Logistyka
(7)
Logistyka gospodarcza
(7)
Zarządzanie jakością
(7)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(6)
Bezpieczeństwo
(5)
Etyka zawodowa
(5)
Innowacje
(5)
Osoby z niepełnosprawnością
(5)
Praca
(5)
Prawo
(5)
Rynek pracy
(5)
Terapia zajęciowa
(5)
Łańcuch dostaw
(5)
Administracja publiczna
(4)
Agresywność
(4)
Bezpieczeństwo publiczne
(4)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(4)
Jakość życia
(4)
Kariera
(4)
Komunikacja interpersonalna
(4)
Konkurencyjność
(4)
Kryminalistyka
(4)
Mózg
(4)
Młodzież
(4)
Neuropsychologia
(4)
Organizacja
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Rodzina
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
System obronny państwa
(4)
Służby mundurowe
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Dowód elektroniczny
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Ekonomia społeczna
(3)
Filozofia prawa
(3)
Gospodarka magazynowa
(3)
Instytucje nonprofit
(3)
Integracja sensoryczna
(3)
Kompetencje zawodowe
(3)
Komunikacja drogowa
(3)
Komunikacja marketingowa
(3)
Konflikt społeczny
(3)
Kultura
(3)
Media społecznościowe
(3)
Mediacja (prawo)
(3)
Menedżerowie
(3)
Mowa
(3)
Nauki o bezpieczeństwie
(3)
Negocjacje
(3)
Obsługa klienta
(3)
Opakowania
(3)
Opieka społeczna
(3)
Organizacja ucząca się
(3)
Osobowość
(3)
Osoby w wieku starszym
(3)
Outsourcing
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Praca socjalna
(3)
Prawo karne
(3)
Przydatność zawodowa
(3)
Przywództwo
(3)
Psychologia
(3)
Reklama
(3)
Samorząd terytorialny
(3)
Sprawność motoryczna
(3)
Stres zawodowy
(3)
Sukces
(3)
Służba więzienna
(3)
Transport
(3)
Uczniowie
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Wykładnia prawa
(3)
Zapobieganie
(3)
Zarządzanie finansami
(3)
Zarządzanie strategiczne
(3)
Zarządzanie wiedzą
(3)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(3)
Adaptacja zawodowa
(2)
Aspiracje zawodowe
(2)
Autodestruktywność
(2)
Autyzm
(2)
Badania marketingowe
(2)
Bezrobocie
(2)
Budżety terenowe
(2)
Controlling
(2)
Cyberprzestępczość
(2)
Czynności operacyjne
(2)
Decyzje
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Dzieci
(2)
Temat: czas
2001-
(77)
1901-2000
(12)
1989-2000
(10)
2001-0
(5)
1989-
(3)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(75)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Azja
(2)
Europa
(2)
Województwo podkarpackie (1999- )
(2)
Ameryka Północna
(1)
Niemcy
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Województwo lubuskie (1999- )
(1)
Gatunek
Monografia
(53)
Opracowanie
(39)
Praca zbiorowa
(32)
Podręcznik
(29)
Materiały pomocnicze
(12)
Raport z badań
(9)
Poradnik
(5)
Case study (studium przypadku)
(3)
Scenariusz zajęć
(2)
Vademecum
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(42)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(36)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(34)
Psychologia
(28)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(24)
Socjologia i społeczeństwo
(23)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(21)
Edukacja i pedagogika
(21)
Medycyna i zdrowie
(14)
Transport i logistyka
(11)
Filozofia i etyka
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Biologia
(1)
Historia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
223 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; Rozdział 1. Nowoczesna komunikacja w zmieniającym się otoczeniu społeczno-ekonomicznym 1.1. Istota komunikacji międzyludzkiej 1.2. Trendy w komunikacji społecznej i biznesowej u progu XXI wieku 1.3. Kluczowe czynniki w budowaniu skutecznej komunikacji firmy 1.3.1. Tożsamość firmy 1.3.2. Wizerunek 1.3.3. Reputacja 1.4. Strategiczni odbiorcy komunikacji firm 1.4.1. Duże przedsiębiorstwa 1.4.2. Małe i średnie przedsiębiorstwa 1.5. Realizacja celów w strategicznych grupach odbiorców 1.6. Całościowy model skutecznej komunikacji ze strategicznymi grupami odbiorców Rozdział 2. Skuteczna komunikacja w środowisku biznesowym - B2B 2.1. Profesjonalna komunikacja w obsłudze klienta B2B 2.1.1. Otwieranie rozmowy z klientem 2.1.2. Poznawanie potrzeb klienta 2.1.3. Przedstawianie korzyści 2.1.4. Asertywność 2.1.5. Współpraca w sytuacji konfliktowej 2.2. Budowanie relacji w komunikacji przedsiębiorstw 2.2.1. Podejście partnerskie w komunikacji B2B 2.2.2. Zarządzanie jakością (TQM - Total Quality Management) 2.2.3. Koncepcja marketingu relacji 2.2.4. Pracownicy organizacji jako part-time marketers 2.2.5. Doskonała obsługa klienta 2.2.6. Metody zdobywania wiedzy o klientach - lead generation 2.2.7. Zarządzanie relacjami z klientem - CRM 2.2.8. Budowa lojalności 2.2.9. Zintegrowana komunikacja marketingowa w modelu B2B Rozdział 3. Zintegrowana komunikacja marketingowa z odbiorcą końcowym - B2C 3.1. Integralny charakter nowoczesnej komunikacji marketingowej 3.1.1. Nowa rola marketingu - od orientacji na firmę do orientacji na klienta i społeczeństwo 3.1.2. Czy koncepcja 4P jest aktualna? Nowy mix marketingowy 3.1.3. Integralny charakter nowoczesnej komunikacji z konsumentami 3.1.4. Odbiorcy komunikacji B2C a B2B 3.2. Narzędzia nowoczesnej Zintegrowanej Komunikacji Marketingowej 3.2.1. Reklama 3.2.2. Marketingowe public relations 3.2.3. Promocja sprzedaży i POS 3.2.4. Sprzedaż osobista 3.2.5. Marketing bezpośredni 3.2.6. Marketing internetowy 3.2.7. Mobile marketing 3.2.8. Marketing szeptany 3.2.9. Sponsoring 3.2.10. Event marketing 3.3. Integralne spojrzenie na media w nowoczesnym komunikowaniu marketingowym 3.3.1. Założenia strategii POE - spójne zarządzanie kanałami komunikacji 3.3.2. Media Paid 3.3.3. Media Owned 3.3.4. Media Earned 3.3.5. Odbiorcy i zakres oddziaływania poszczególnych mediów 3.4. Wybrane techniki i numery nowoczesnej komunikacji marketingowej 3.4.1. Content marketing 3.4.2. Storytelling 3.4.3. Autentyczność i podkreślanie pochodzenia 3.4.4. Dostarczanie doświadczeń 3.4.5. Komunikacja wideo w internecie 3.4.6. Retrokomunikacja: sentyment konsumentów Rozdział 4. Komunikacja motywacyjna wewnątrz organizacji 4.1. Narzędzia komunikacji budujące motywację pracowników 4.1.1. Pochwała i wyrazy uznania 4.1.2. Dystrybucja opinii klienta 4.1.3. Wyrazy wdzięczności 4.1.4. Wzajemna motywacja pracowników poprzez rozrywkę 4.1.5. Wyjście poza rolę i schematy komunikacyjne 4.1.6. Uświadomienie funkcji pełnionej w organizacji 4.2. Skuteczna komunikacja motywacyjna w zarządzaniu zespołem 4.2.1. Wyznaczanie i komunikowanie celów motywujących 4.2.2. Deklaracja zobowiązania 4.2.3. Efekt rozgrzeszenia 4.2.4. Organizacja zebrań 4.2.5. Plan realizacji celu 4.2.6. Słowa komunikujące sukces lub porażkę 4.2.7. Wizualizacja konsekwencji 4.2.8. Monitoring progresu 4.2.9. Udzielanie motywującej informacji zwrotnej Rozdział 5. CSR - zintegrowana komunikacja społecznej odpowiedzialności biznesu 5.1. CSR - zobowiązania społeczne stawiane nowoczesnej firmie 5.2. Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu 5.3. Odpowiedzialność społeczna jako cel przedsiębiorstwa 5.4. Strategia odpowiedzialnego społecznie biznesu 5.5. CSR w komunikacji public relations 5.6. Narzędzia zarządzania społeczną odpowiedzialnością biznesu 5.7. Marketing społecznie zaangażowany - Cause Related Marketing (CRM); Bibliografia; Spis rysunków i tabel; Sylwetki autorów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Socjologia pracy w zarysie / Monika Budnik. - Warszawa : Difin SA, 2019. - 282 s. : rys., tab. ; 24 cm.
(Engram)
Wprowadzenie; Rozdział 1. Socjologia pracy jako socjologia szczegółowa 1.1. Socjologia pracy w Polsce 1.2. Definicja i funkcje pracy 1.3. Metody i techniki badań społecznych w socjologii pracy Rozdział 2. Wiodące problemy badawcze współczesnej socjologii pracy 2.1. Problem przemian podmiotowości człowieka pracującego w ponowoczesności 2.2. Problem dematerializacji i dekoncentracji pracy 2.3. Problem destandaryzacji form pracy 2.4. Problem biednych pracujących i pojęcie prekariatu 2.5. Problem niepewności wobec niestabilnych form pracy zarobkowej Rozdział 3. Zawód i kariera - pojęcia i klasyfikacje 3.1. Zagadnienia karier zawodowych 3.2. Problem płynności pojęcia kariery i zawodu 3.3. Predyspozycje do zawodu 3.4. Teorie dotyczące życia zawodowego człowieka 3.5. Klasyfikacje zawodowe 3.6. Stratyfikacja zawodowa i struktura zawodowa w Polsce Rozdział 4. Rynek pracy i segmentacja rynku pracy 4.1. Teorie rynku pracy 4.2. Instytucje rynku pracy 4.3. Sektor ekonomii społecznej w zatrudnieniu wspomaganym 4.4. Mobilność zawodowa i pojęcie ruchliwości społecznej 4.5. Bezrobocie typy i modele Rozdział 5. Na peryferiach zatrudnienia 5.1. Usługi i formy wsparcia kierowane do osób poszukujących pracy 5.2. Pojęcie grup zagrożonych wykluczeniem na rynku pracy 5.3. Formy jawnej i ukrytej dyskryminacji na rynkach pracy 5.4. Pojęcie dialogu społecznego, zagadnienie konfliktów i negocjacji Rozdział 6. Organizacja procesów pracy - perspektywa pracy ludzkiej 6.1. Adaptacja w życiu zawodowym 6.2. Zespoły w miejscu pracy i praca indywidualna 6.3. Praca z ludźmi: dobór pracowników 6.4. Budowanie profili stanowisk pracy 6.5. Motywacja i jej znaczenie w pracy 6.6. Bezpieczeństwo i higiena pracy 6.7. Bezpieczeństwo socjalne Rozdział 7. Zagrożenia psychospołeczne związane z wykonywaniem pracy 7.1. Wypalenie zawodowe, prezentyzm, stres 7.2. Pracoholizm - i inne zachowania ryzykowne 7.3. Zagrożenia relacyjne - mobbing 7.4. Narzędzia diagnozowania zagrożeń psychospołecznych Rozdział 8. Kultura organizacyjna 8.1. Kulturowe modele organizacji pracy 8.2. Pojęcie zmiany wobec pracy 8.3. Czas w pracy w perspektywie kulturowej 8.4. Filozofia równowagi Life Work Balance; Podsumowanie; Bibliografia; Spis tabel, rysunków i wykresów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. Rozdział 1. Od społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw do sprawozdawczości zintegrowanej: Wprowadzenie; 1.1. Idea społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw; 1.2. Obszary społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw; 1.3. Raportowanie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw; 1.4. Istota sprawozdawczości zintegrowanej; Podsumowanie. Rozdział 2. Główne standardy raportowania społecznej odpowiedzialności: Wprowadzenie; 2.1. Standardy Global Reporting Initiative (GRI); 2.2. Zasady UN Global Compact; 2.3. Wytyczne Międzynarodowej Rady ds. Zintegrowanego Raportowania; 2.4. Dyrektywa ws. Ujawniania informacji niefinansowych oraz białe i zielone księgi Unii Europejskiej; 2.5. Social Accountability 8000 oraz Standard AA1000; 2.6. Inne standardy raportowania społecznej odpowiedzialności; Podsumowanie. Rozdział 3. Audyt informacji z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu: Wprowadzenie; 3.1. Potrzeba weryfikacji informacji niefinansowych przez niezależne podmioty zewnętrzne; 3.2. Audyt społecznej odpowiedzialności biznesu jako usługa atestacyjna; 3.3. Metodologia prowadzenia oraz raport z wykonania usług atestacyjnych; 3.4. Wyzwania związane z weryfikacją informacji z zakresu społecznej odpowiedzialności; 3.5. Regulacje szczegółowe usług atestacyjnych dotyczących sprawozdań na temat gazów cieplarnianych; Podsumowanie. Rozdział 4. Inwestowanie społecznie odpowiedzialne: Wprowadzenie; 4.1. Istota oraz mierniki rynkowe SRI; 4.2. RESPECT Index jako projekt grupujący spółki społecznie odpowiedzialne notowane na GPW; 4.3. Metody pomiaru efektywności stosowania SRI; 4.4. Wpływ SRI na decyzje inwestycyjne; Podsumowanie. Rozdział 5. Raportowanie informacji niefinansowych w zakładach ubezpieczeń: Wprowadzenie; 5.1. Zasady publikowania informacji niefinansowych; 5.2. Raport społeczny PZU SA jako źródło informacji na temat społecznej odpowiedzialności; 5.3. Informacje z zakresu społecznej odpowiedzialności dostępne na stronach internetowych wybranych zakładów ubezpieczeń; Podsumowanie. Rozdział 6. Informacje niefinansowe w raportach społecznych i raportach rocznych wybranych spółek energetycznych: Wprowadzenie; 6.1. Branża energetyczna a społeczna odpowiedzialność biznesu; 6.2. Analiza ujawnień na temat społecznej odpowiedzialności dokonywanych przez wybrane spółki; Podsumowanie. Rozdział 7. Społeczna odpowiedzialność biznesu w jednostkach służby zdrowia na przykładzie Grupy Skanmed: Wprowadzenie; 7.1. Zdrowie i jego znaczenie 7.2. Racjonalne gospodarowanie i zarządzanie w systemie opieki zdrowotnej; 7.3. Istota i podstawowe obszary społecznej odpowiedzialności biznesu; 7.4. Społeczna odpowiedzialność biznesu w Grupie Scanmed i jej raportowanie; Podsumowanie. Rozdział 8. Raportowanie społecznej odpowiedzialności biznesu a kształtowanie wyniku finansowego w świetle zagranicznych badań empirycznych: Wprowadzenie; 8.1. Pojęcie społecznej odpowiedzialności biznesu oraz jej pomiar w badaniach empirycznych; 8.2. Relacje pomiędzy raportowaniem społecznej odpowiedzialności a zarządzaniem zyskami w teorii rachunkowości; 8.3. Badania empiryczne w zakresie wpływu raportowania społecznej odpowiedzialności na zarządzanie zyskami; Podsumowanie. Rozdział 9. Wyniki finansowe, ryzyko i koszt kapitału a społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw – przegląd wyników badań: Wprowadzenie; 9.1. Wyniki finansowe a społeczna odpowiedzialność biznesu; 9.2. Ryzyko i koszt kapitału w kontekście społecznej odpowiedzialności; 9.3. Teoria ujawnień księgowych i jej powiązanie z kosztem kapitału; 9.4. Badania empiryczne dotyczące społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw i kosztu kapitału; Podsumowanie. Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 657 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 657 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział 1. Zarys problematyki: Uwagi wprowadzające; Zasada ostrożności i jej uwarunkowania; Typizacja przestępstw i wykroczeń drogowych. Rozdział 2. Penalizacja niebezpieczeństwa w rozdziale xxi kodeksu karnego. Zagadnienia podstawowe: Zagadnienia wstępne; Sprowadzenie niebezpieczeństwa katastrofy; Katastrofa w ruchu drogowym; Wypadek drogowy; Pozostałe przestępstwa z rozdziału XXI Kodeksu karnego; Zbieg przepisów określających przestępstwa skierowane przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji drogowej. Rozdział 3. Spowodowanie niebezpieczeństwa w systemie wykroczeń drogowych: Wstęp; Spowodowanie zagrożenia bezpieczeństwa ruchu; Zagrożenie bezpieczeństwa innej osoby. Rozdział 4. Zasady bezpieczeństwa: Zagadnienia wprowadzające; Nieprzewidywalność zachowań i ich ocena; Zasada ruchu prawostronnego; Zasada pierwszeństwa; Zasada pierwszeństwa na skrzyżowaniu; Zasada pierwszeństwa przy jeździe na wprost; Zasada pierwszeństwa między kierującymi i pieszymi; Pierwszeństwo pojazdu uprzywilejowanego; System znaków; Zasada ostrożności szczególnej i ograniczonego zaufania; Zasada prędkości dostosowanej; Zachowanie wobec pieszych na przejściu; Zatrzymanie i postój; Wymijanie, omijanie i wyprzedzanie; Hamowanie i bezpieczny odstęp; Używanie świateł; Przejeżdżanie przez przejazd kolejowy; Reguły taktyczne; Reguły nieskodyfikowane. Rozdział 5. Czynniki wpływające na spowodowanie niebezpieczeństwa w ruchu drogowym: Wprowadzenie; Osłabienie reakcji psychomotorycznej; Inne czynniki wpływające na czas reakcji; Kwalifikacje i doświadczenie; Ucieczka z miejsca zdarzenia; Czynniki techniczne; Czynniki związane z drogą i organizacją ruchu. Rozdział 6. Dowody uzyskane w ramach czynności niepowtarzalnych: Uwagi wstępne; Oględziny miejsca przestępstwa drogowego; Oględziny pojazdu i wstępne badanie jego sprawności technicznej; Informacje uzyskane z zapisów tachografów oraz systemów informatycznych pojazdów; Odczytywanie oraz interpretacja zapisów z monitoringu oraz urządzeń pomiarowych; Badanie sprawności psychomotorycznej kierujących; Pobranie krwi i wydzielin organizmu; Oględziny osób żywych i ich odzieży; Oględziny i otwarcie zwłok; Rozpytanie uczestników oraz świadków; Dokumentowanie czynności niepowtarzalnych. Rozdział 7. Pozyskiwanie dalszych dowodów: Wyjaśnienia oskarżonego; Zeznania świadków; Pozycja i rola pokrzywdzonego; Konfrontacja; Eksperyment i wizja lokalna; Okazanie rzeczy i osoby; Opiniowanie; Opinia rekonstrukcyjna; Identyfikacja kierującego. Rozdział 8. Ocena zgromadzonego materiału dowodowego: Uwagi wstępne; Ocena materiału empirycznego; Pozostałe dowody; Dogmatyczna ocena materiału empirycznego. Rozdział 9. Zapobieganie niebezpieczeństwu w ruchu drogowym. Zagadnienia wybrane: Uwagi wprowadzające; Działania zapobiegawcze; Niebezpieczny pojazd i droga; Akcje propagandowe. Rozdział 10. problematyka karania. zagadnienia podstawowe związane z funkcjami prewencyjnymi: Zagadnienia wstępne; Nadzwyczajne złagodzenie kary; Konsensualne zakończenie postępowania karnego; Podsumowanie. Rozdział 11. Wnioski końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 343 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sukces edukacyjny, sukces zawodowy, sukces życiowy / red. nauk. Tomasz Łączek. - Warszawa : Difin SA, 2018. - 302 s. : rys., tab., wykresy ; 24 cm.
(Engram)
Wstęp; Część I. Rodzinne uwarunkowania sukcesu życiowego dzieci i młodzieży: Mądre rodzicielstwo – wpływ postaw i zachowań rodziców na sukces edukacyjny, zawodowy i życiowy dziecka; Uczenie się na błędach jako droga do edukacyjnego sukcesu; Rola wsparcia społecznego rodziny dotkniętej urodzeniem dziecka zagrożonego nieprawidłowym; rozwojem lub zmagającej się z niepełnosprawnością dziecka a jego sukces; Potrzeba sukcesów i osiągnięć w świetle potrzeb jednostki – uwarunkowania rodzinne; Część II. Standaryzacja i kreatywność w edukacji szkolnej – wyzwania i ograniczenia: Samoskuteczność uczniów w edukacji wczesnoszkolnej warunkiem sukcesu życiowego; Edukacja matematyczna jako czynnik socjalizacji ekonomicznej dzieci; Wychowanie młodzieży do sukcesu na przykładzie doświadczeń międzynarodowego programu wychowawczo-profilaktycznego „Golden Five”; Działania w cyberprzestrzeni użytkowników Internetu – wieloaspektowość zagrożeń; Część III. Współczesne aspiracje i oczekiwania młodzieży w ujęciu interdyscyplinarnym Inteligencja emocjonalna a osiąganie sukcesów życiowych: Kulturowe postrzeganie sukcesu według antropologicznej teorii Edwarda Halla; Wychowanie zdrowotne i wychowanie poprzez sport – procesy wspierające sukces życiowy; Motywacyjne uwarunkowania wyboru studiów studentów Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży drogą do sukcesu życiowego; Sukces w społeczeństwie osiągnięć; Część IV. Wieloaspektowa integracja edukacji i rynku pracy jako jedna z dróg prowadzących do sukcesu: X, Y, Z, czyli generacyjna perspektywa sukcesu w kontekście edukacji i zatrudnienia; Sukces w pracy socjalnej w opinii pracowników socjalnych; Praca i kształcenie ustawiczne w opinii osób dorosłych; Pracownik socjalny urzędnik czy opiekun spolegliwy – porażka czy sukces?; Część V. Istota sukcesu życiowego a potrzeby społeczne jednostki; Sukces – powodzenie – samorealizacja; W kierunku sukcesu życiowego więźniów – resocjalizacja poprzez edukację; Zachowania suicydalne młodzieży jako problem społeczny – doświadczenia własne; Współczesne „sytuacje życiowe” a aspiracje i oczekiwania młodzieży w ujęciu interdyscyplinarnym; Późna dorosłość (sukces życia) i jego determinanty w opiniach seniorów; Noty o autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sukces życiowy w społeczeństwie konsumpcyjnym / red. nauk. Tomasz Łączek. - Warszawa : Difin SA, 2020. - 307 s. : rys., tab., wykresy ; 24 cm.
(Engram)
Wprowadzenie; Część I. Sukces w społeczeństwie konsumpcyjnym: Sukces życiowy na kanwie sukcesu edukacyjnego w socjologicznej koncepcji Geerta Hofstede; Rzetelność w ujęciu Bertranda Russella a sukces w społeczeństwie konsumpcyjnym; Idea sukcesu życiowego w kontekście granic społeczeństwa konsumpcyjnego; Sukces życiowy młodzieży w społeczeństwie konsumpcyjnym; Część II. Poczucie własnej wartości – wymiar aksjologiczny sukcesu dzieci w młodszym wieku szkolnym: Pedagogiczne uwarunkowania odniesienia życiowego sukcesu; Aksjologiczny wymiar sukcesu życiowego w opinii uczniów edukacji wczesnoszkolnej; Koncepcja Inteligencji Wielorakich, jako szansa na osiągnięcie sukcesu edukacyjnego przez ucznia; Poczucie własnej wartości jednostki w kontekście osiągania sukcesu życiowego; Kształtowanie poczucia własnej skuteczności jako przyczynek do sukcesu edukacyjnego i życiowego dzieci w młodszym wieku szkolnym; Część III. Sukces zawodowy jednostki: Uwarunkowania wyborów edukacyjno-zawodowych 15–16-latków – determinanty sukcesu; Sukces to nie przypadek. Projekty z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego jako przykład wsparcia karierowego młodzieży i młodych dorosłych; Zawód jako kategoria poznawcza w perspektywie sukcesu zawodowego jednostki; Internet i jego zasoby w planowaniu sukcesu zawodowego – wyzwania edukacyjne w społeczeństwie konsumpcyjnym; Część IV. Znaczenie sukcesu wychowawczego w przestrzeni edukacyjnej: Sukces pedagogiki specjalnej na szczeblu szkoły średniej – z zapisków szkolnego subiekta; Znaczenie nauczycielskich kompetencji z zakresu wyrównywania szans edukacyjnych w procesie kreowania sukcesu szkolnego dziecka z rodziny ubogiej – raport z badań; Komercjalizacja efektów kształcenia jako droga do sukcesu zawodowego absolwentów uczelni wyższych (na przykładzie magisterskich prac wdrożeniowych w naukach społecznych i humanistycznych); Awans zawodowy jako element sukcesu w pracy nauczyciela; Przystosowanie do studiów sposobem dążenia do osiągnięcia sukcesu przez studentów PWSIiP w Łomży; Część V. Uwarunkowania sukcesu społecznego młodych polaków w różnych środowiskach: Sukces życiowy a świat wartości i marzeń w perspektywie oglądu pokolenia Zet; Wpływ oddziaływań reintegracyjnych i postpenitencjarnych na osiągnięcie sukcesu życiowego osób osadzonych w środowisku wolnościowym – odniesienie do wyników badań własnych; Program Rodzina 500+ a aspiracje życiowe Polaków; Resocjalizacja kobiet – poprawa kompetencji opiekuńczo-wychowawczych jako sukces społeczny; O autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sukces życiowy w warunkach dystansu społecznego / red. nauk. Tomasz Łączek. - Warszawa : Difin SA, 2021. - 292 s. : rys., tab., wykresy ; 24 cm.
(Engram)
Wprowadzenie Część I. Sukcesy i porażki nastolatków w przestrzeni dystansu społecznego: Kompetencje miękkie jako klucz do sukcesu w dobie pandemii; Sukcesy i porażki, gdy „Czarny Łabędź” nadleci. Niespodziewana nauka w zarazie; Pomiędzy przymusem szczęścia i sukcesu a pragnieniem godnego życia. Pozorny czy realny dylemat egzystencji?; Rezyliencja nastolatków w czasie pandemii COVID-19; Internet jako przestrzeń kompensacji relacji społecznych rodzin osób z niepełnosprawnością; Część II. Społeczność akademicka w dobie pandemii COVID-19: Satysfakcja z życia studentów w dobie pandemii COVID-19; Promowanie tolerancji wśród studentów pedagogiki z wykorzystaniem action research w przestrzeni wirtualnej; Istota autorytetu nauczyciela akademickiego w kontekście sukcesu życiowego według studentów pierwszego roku studiów; Nauczanie zdalne w okresie pandemii COVID-19 z perspektywy nauczyciela oraz ucznia/studenta – „bilans zysków, bilans strat” w sukcesie edukacyjnym; Sukces życiowy młodzieży akademickiej w warunkach pandemii COVID-19; Część III. Sukces życiowy w kontekście wykonywanego zawodu: Sukces zawodowy nauczyciela w świetle własnych rozważań i badań; Relacja między samooceną a definiowaniem i osiąganiem sukcesu życiowego; Znaczenie pasji w odnoszeniu sukcesu zawodowego; Sukces życiowy pielęgniarki a zapisy Kodeksu Etyki Zawodowej; Aktywność społeczna i zawodowa osadzonych odbywających karę w Systemie Dozoru; Elektronicznego jako forma oddziaływania reintegracyjnego – odniesienie do wyników badań własnych; Część IV. Funkcjonowanie jednostki w trakcie nauki zdalnej – zmienność interakcji społecznych: Zdobywanie wiedzy i kontakty społeczne młodych ludzi w cyberprzestrzeni w dobie zarazy; Młodzież ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w czasie pandemii COVID-19 – wyzwania dla nauczycieli wspomagających; Rodzice a wybory edukacyjno-zawodowe dzieci – implikacje do osiągania sukcesu; Pojęcie sukcesu uwzględniające korelację międzyprzedmiotową w kształceniu języka angielskiego i ochrony środowiska w warunkach zdalnego nauczania; CALL (Computer Assisted Language Learning) – szanse i wyzwania; Noty o autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Współczesne mity o nauczycielu i jego wizerunki: 1.1. Nauczyciel – mediator; 2. O współczesnych uzależnieniach: 2.1. Uzależnienie od mediów a manipulacja; 2.2. „Pokolenie spektaklu”; 2.3. Charakter filmowych zainteresowań współczesnej młodzieży; 3. Jak mówić o cierpieniu i bólu z radością?; 4. O mediacjach; 5. O inteligencjach wielorakich; 6. O mediacjach uwzględniających różne typy inteligencji uczniów; 7. Spojrzenie młodzieży na nieagresywny i bezkonfliktowy wymiar życia człowieka w oparciu o literaturę – stan obecny; 8. Czy można nabyć umiejętności mediacji, zdając dzisiejszą maturę z języka polskiego?; 9. Nowy kształt matury z języka polskiego; 10. Mediacje w pracy i w życiu dorosłym; 11. Piramida mediacji literackich w obszarze wielu inteligencji – przykłady; 12. Między krytyczną i alternatywną akceptacją a lansowaniem fascynacji młodych – czyli o możliwościach przełożeń w piramidzie mediacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ślady cyfrowe : studium prawno-kryminalistyczne / Wojciech Andrzej Kasprzak. - Warszawa : Difin SA , 2015. - 245, [1] s. : rys., tab. ; 23 cm.
1. Pojęcie i charakterystyka śladu cyfrowego; 2. Cyberprzestrzeń jako współczesne zjawisko technologiczne i społeczne; 3. Prawna regulacja cyberprzestrzeni; 4. Mechanizm powstawania śladów cyfrowych; 5. Ujawnianie i zabezpieczanie śladów cyfrowych; 6. Badanie śladów cyfrowych w warunkach ekspertyzy kryminalistycznej; 7. Wykorzystanie śladów cyfrowych w pracy wykrywczej; 8. Wykorzystanie śladów cyfrowych w praktyce śledczej i sądowej; 9. Etyczne problemy wykorzystania śladów cyfrowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 343 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Środki karne w Kodeksie karnym skarbowym / Jacek Kośla, Maciej Rogalski, Marta Roma Tużnik. - Wyd. 1 Stan prawny na dzień 29.02.2020 r. - Warszawa : Difin SA, 2020. - 247, [1] s. ; 23 cm.
Wykaz skrótów; Wstęp; Rozdział 1. Dobrowolne poddanie się odpowiedzialności 1.1. Istota i charakter prawny dobrowolnego poddania się odpowiedzialności 1.2. Przesłanki dobrowolnego poddania się odpowiedzialności 1.2.1. Przesłanki pozytywne dobrowolnego poddania się odpowiedzialności 1.2.2. Przesłanki negatywne dobrowolnego poddania się odpowiedzialności 1.3. Faza negocjacyjna postępowania w przedmiocie dobrowolnego poddania się odpowiedzialności 1.4. Treść i forma wniosku o dobrowolne poddanie się odpowiedzialności 1.5. Faza decyzyjna postępowania w przedmiocie dobrowolnego poddania się odpowiedzialności Rozdział 2. Przepadek przedmiotów 2.1. Wprowadzenie 2.2. Charakter prawny 2.3. Zakres przepadku przedmiotów 2.4. Przesłanki orzekania 2.5. Tryb orzekania 2.6. Wykonanie środka Rozdział 3. Ściągnięcie równowartości pieniężnej przepadku przedmiotów 3.1. Wprowadzenie 3.2. Charakter prawny 3.3. Zakres ściągnięcia równowartości pieniężnej przepadku przedmiotów 3.4. Przesłanki orzekania 3.5. Tryb orzekania 3.6. Wykonanie środka Rozdział 4. Przepadek korzyści majątkowej 4.1. Wprowadzenie 4.2. Charakter prawny 4.3. Zakres przepadku korzyści majątkowej 4.4. Przesłanki orzekania 4.5. Tryb orzekania 4.6. Wykonanie środka Rozdział 5. Ściągnięcie równowartości pieniężnej przepadku korzyści majątkowej 5.1. Wprowadzenie 5.2. Charakter prawny 5.3. Zakres ściągnięcia równowartości pieniężnej przepadku korzyści majątkowej 5.4. Przesłanki orzekania 5.5. Tryb orzekania 5.6. Wykonanie środka Rozdział 6. Zakaz prowadzenia określonej działalności gospodarczej, wykonywania określonego zawodu lub zajmowania określonego stanowiska 6.1. Wprowadzenie 6.2. Cele i funkcje zakazu zajmowania określonego stanowiska, wykonywania określonego zawodu lub prowadzenia określonej działalności gospodarczej 6.3. Treść zakazów zajmowania określonego stanowiska, wykonywania określonego zawodu lub prowadzenia określonej działalności gospodarczej 6.3.1. Znaczenie pojęć stanowiska, zawodu i działalności gospodarczej 6.3.1.1. Stanowisko 6.3.1.2. Zawód 6.3.1.3. Działalność gospodarcza 6.3.2. Przesłanki orzekania zakazu prowadzenia określonej działalności gospodarczej, wykonywania określonego zawodu lub zajmowania określonego stanowiska 6.3.2.1. Przesłanki orzekania zakazu prowadzenia określonej działalności gospodarczej 6.3.2.2. Przesłanki orzekania zakazu wykonywania określonego zawodu lub zajmowania określonego stanowiska 6.4. Sądowy wymiar zakazu zajmowania określonego stanowiska, wykonywania określonego zawodu lub prowadzenia określonej działalności gospodarczej Rozdział 7. Podanie wyroku do publicznej wiadomości 7.1. Treść środka karnego podania wyroku do publicznej wiadomości 7.2. Przesłanki podania wyroku do publicznej wiadomości 7.3. Sposób podania wyroku do publicznej wiadomości 7.4. Wykonanie środka karnego podania wyroku do publicznej wiadomości Rozdział 8. Pozbawienie praw publicznych 8.1. Treść pozbawiania praw publicznych 8.1.1. Utrata prawa wyborczego 8.1.2. Utrata prawa do udziału w sprawowaniu wymiaru sprawiedliwości 8.1.3. Utrata prawa do pełnienia funkcji 8.1.4. Utrata stopnia wojskowego i powrót do stopnia szeregowego 8.1.5. Utrata orderów, odznaczeń i tytułów honorowych 8.2. Przesłanki orzekania pozbawienia praw publicznych w Kodeksie karnym skarbowym 8.3. Prawne skutki skazania na pozbawienie praw publicznych Rozdział 9. Warunkowe umorzenie postępowania karnego, warunkowe zawieszenie wykonania kary, warunkowe zwolnienie 9.1. Wprowadzenie 9.2. Warunkowe umorzenie postępowania karnego 9.2.1. Istota i charakter prawny warunkowego umorzenia postępowania karnego 9.2.2. Przesłanki pozytywne warunkowego umorzenia postępowania karnego 9.2.3. Przesłanki negatywne warunkowego umorzenia postępowania karnego 9.2.4. Okres próby i obowiązki probacyjne 9.2.5. Podjęcie postępowania warunkowo umorzonego 9.2.5.1. Obligatoryjne podjęcie postępowania warunkowo umorzonego 9.2.5.2. Fakultatywne podjęcie postępowania warunkowo umorzonego 9.3. Warunkowe zawieszenie wykonania kary 9.3.1. Charakter prawny warunkowego zawieszenia wykonania kary 9.3.2. Przesłanki pozytywne warunkowego zawieszenia wykonania kary 9.3.3. Przesłanki negatywne warunkowego zawieszenia wykonania kary 9.3.4. Okres próby i obowiązki probacyjne 9.3.5. Zarządzenie wykonania zawieszonej kary 9.3.6. Zamiana zarządzenia wykonania kary pozbawienia wolności na karę ograniczenia wolności lub grzywnę 9.3.7. Zatarcie skazania przy warunkowym zawieszeniu wykonania kary 9.4. Warunkowe zwolnienie 9.4.1. Charakter prawny warunkowego zwolnienia 9.4.2. Przesłanki warunkowego zwolnienia 9.4.3. Okres próby i obowiązki probacyjne 9.4.4. Przesłanki odwołania warunkowego zwolnienia 9.4.5. Zwolnienie od reszty kary ograniczenia wolności Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 343 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 343 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bezpieczeństwo)
Rozdział 1. Środowisko bezpieczeństwa międzynarodowego w drugiej dekadzie XXI wieku: 1.1. Trendy, wyzwania i ryzyka; 1.2. Powrót do zimnej wojny; 1.3. Zmiana architektury bezpieczeństwa europejskiego; Rozdział 2. Rosyjska wojna hybrydowa na Ukrainie i zaangażowanie militarne w Syrii: 2.1. Praktyczny wymiar rosyjskiej wojny hybrydowej podczas konfliktu na Ukrainie; 2.2. Potencjalne zagrożenia wynikające z wojny hybrydowej i możliwości obrony; 2.3. Kulisy interwencji militarnej Federacji Rosyjskiej w Syrii; Rozdział 3. Masowe migracje i uchodźstwo w dobie globalizacji: 3.1. Wprowadzenie do problematyki globalizacji; 3.2. Konsekwencje globalizacji; 3.3. Zmiany klimatyczne, degradacja środowiska naturalnego i migracja; 3.4. Wojna i przemoc jako przyczyny uchodźstwa; 3.5. Polityka migracyjna i rozwoju; Rozdział 4. Uchodźcy a bezpieczeństwo Polaków: 4.1. Wprowadzenie do problematyki migracji i uchodźstwa; 4.2. Zarys metodologii badań i charakterystyka respondentów; 4.3. Kim są uchodźcy i czy należy im pomagać?; 4.4. Stosunek studentów do przyjmowania i pomagania uchodźcom; 4.5. Poziom dystansu społecznego wobec imigrantów; 4.6. Zagrożenia dla bezpieczeństwa a uchodźcy; Rozdział 5. Bezpieczeństwo w świetle korupcji na przykładzie Polski: 5.1. Wprowadzenie do problematyki korupcji; 5.2. Korupcja w polskim systemie prawnym; 5.3. Skala korupcji w Polsce; 5.4. Obszary funkcjonowania państwa najbardziej narażone na korupcję; 5.5. Badania opinii publicznej na temat korupcji w Polsce; 5.6. Skutki przestępczości korupcyjnej dla bezpieczeństwa państwa; Rozdział 6. Proliferacja BMR zagrożeniem bezpieczeństwa w świetle działań terrorystycznych: 6.1. Terroryzm zagrożeniem bezpieczeństwa międzynarodowego; 6.2. Walka z terroryzmem; 6.3. Instytucje państwa zwalczające akty terroryzmu na obszarze RP; 6.4. Proliferacja broni masowego rażenia zagrożeniem bezpieczeństwa międzynarodowego; Rozdział 7. Zagrożenia ekologiczne - konflikty, przemoc i inne następstwa społeczne: 7.1. Wprowadzenie do problematyki zagrożeń ekologicznych; 7.2. Pojęcie zagrożeń ekologicznych, ich zasięg i potrzeba współpracy międzynarodowej; 7.3. Charakterystyka wybranych zagrożeń ekologicznych, ich przyczyn i następstw; 7.4. Konflikty, przemoc i inne skutki zagrożeń ekologicznych; Rozdział 8. Wyzwania i zagrożenia wobec człowieka w perspektywie zarządzania humanistycznego i nauk o bezpieczeństwie: 8.1. Wprowadzenie do problematyki zarządzania humanistycznego i nauk o bezpieczeństwie; 8.2. Zarządzanie humanistyczne dla człowieka i organizacji; 8.3. Zagrożenia i wyzwania wobec człowieka w jego przestrzeniach bezpieczeństwa; 8.4. Zarządzanie humanistyczne w naukach o bezpieczeństwie; Rozdział 9. Megatrendy - prognoza przyszłości do roku 2035: 9.1. Wprowadzenie do problematyki prognozowania przyszłości; 9.2. Demografia; 9.3. Środowisko naturalne; 9.4. Nowoczesne technologie; 9.5. Zjawiska noszące cechy globalnego szoku; 9.6. Cyberprzestrzeń; 9.7. Inne zjawiska noszące cechy globalnego szoku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 327 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bezpieczeństwo)
Wstęp; Rozdział 1. Prawno-organizacyjne uwarunkowania funkcjonowania ochotniczych straży pożarnych 1.1. Prawne podstawy działalności ochotniczych straży pożarnych 1.2. Organizacja ochotniczych straży pożarnych, zadania oraz finansowanie ich działalności interwencyjnej 1.3. Reguły organizacji oraz prowadzenia działań ratowniczo-gaśniczych 1.4. Potencjał ochotniczych straży pożarnych w Polsce Rozdział 2. Krajowy system ratowniczo-gaśniczy – organizacja i funkcjonowanie 2.1. Aspekty formalnoprawne – cel, zakres działania oraz zadania KSRG 2.2. Aspekty organizacyjno-funkcjonalne działania KSRG – organizacja i reguły funkcjonowania 2.3. Potencjał oraz organizacja przestrzenna krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego na przykładzie województwa podkarpackiego 2.3.1. Organizacja Państwowej Straży Pożarnej 2.3.2. Organizacja sieci ochotniczych straży pożarnych 2.4. Działalność interwencyjna jednostek ochrony przeciwpożarowej na przykładzie województwa podkarpackiego 2.5. Rola współdziałania oraz koordynacji w organizacji i funkcjonowaniu krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego Rozdział 3. Istota uwarunkowań geograficzno-przestrzennych w procesie organizacji krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego na przykładzie województwa podkarpackiego 3.1. Charakterystyka geograficzno-przestrzenna 3.2. Wpływ uwarunkowań przestrzennych na zagrożenia bezpieczeństwa powszechnego – klasyfikacja, źródła, charakter, skala 3.3. Rola statystyki zdarzeń w procesie organizacji KSRG; Konkluzje; Bibliografia; Wykaz skrótów; Spis rysunków; Spis tabel.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 351/354 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 351/354 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bezpieczeństwo)
Wstęp; Rozdział 1. Epistemologiczne podstawy badań sprawności KSRG oraz gotowości operacyjnej funkcjonujących w jego strukturach podmiotów 1.1. Istota, przeznaczenie oraz funkcje nauki w badaniach problematyki bezpieczeństwa 1.2. Metodologiczne i metodyczne uwarunkowania badań problematyki sprawności KSRG i gotowości funkcjonujących w jego strukturach podmiotów 1.3. Charakterystyka wybranych metod badawczych możliwych do zastosowania w badaniach problematyki bezpieczeństwa 1.4. Wybrane aspekty metodyki badań gotowości operacyjnej OSP i sprawności KSRG Rozdział 2. Sprawność KSRG i OSP – determinanty oraz diagnoza na przykładzie województwa podkarpackiego 2.1. Główne determinanty sprawności systemu decydujące o skuteczności działań ratowniczo-gaśniczych 2.2. Organizacja przestrzennej sieci podmiotów KSRG 2.3. Zdolność techniczna OSP w KSRG 2.4. Zdolność osobowa OSP w KSRG Rozdział 3. Koncepcja i kierunki doskonalenia sprawności i jakości działania OSP i KSRG 3.1. Zagadnienia prawne 3.2. Aspekty organizacyjne 3.3. Wdrażanie zmian w organizacji – sposoby i metody 3.4. Zarządzanie KSRG – prognozowane kierunki transformacji; Konkluzje; Podsumowanie; Bibliografia; Wykaz skrótów; Wykaz rysunków i tabel; Załączniki; Załącznik 1. Ankieta oceny potencjału ratowniczego OSP; Załącznik 2. Ankieta dotycząca finansowania gotowości operacyjnej OSP w województwie podkarpackim; Załącznik 3. Kwestionariusz mobilności ratownika OSP; Załącznik 4. Wyniki analizy zdolności osobowej jednostek OSP włączonych do KSRG w województwie podkarpackim w układzie powiatowym do skompletowania zastępu ratowniczego w dni robocze i wolne od pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 351/354 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 351/354 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie. 1. Wartość w procesie decyzyjnym: 1.1. Wartość - jakość a wartość relatywna; 1.1.1. Transformata przestrzenna a ambiwalencja funkcji estymowanej przepływu; 1.1.2. Nowe wprowadzenie, czyli parę słów o strukturze wszystkiego; 1.2. Przestrzeń decyzji na podstawie funkcji celu; 1.3. Rozkład Gaussa i tworzona wartość estymowana; 1.3.1. Poziomy optymalizacyjne; 1.3.2. Tworzenie i przechwytywanie wartości. 2. Topologia przestrzeni zarządzania: 2.1. Topologia przestrzeni a optymalizacja decyzji; 2.2. Kwantyfikacja cech nieparametrycznych; 2.2.1. Organizacja przyszłości a strategie tworzenia wartości logistycznej; 2.2.2. Nonkonformizm, czyli radykalizm poznawczy; 2.2.3. Radykalizm fundamentalny; 2.3. Model wartości zarządczej; 2.3.1. Kryterium optymalności; 2.3.2. Radykalizm fundamentalny a funkcja barierowa; 2.3.3. Modelowe odniesienie do strategii łańcuchów dostaw i przejmowania w nich wartości; 2.3.4. Tautologia binarna a modelowanie hybrydowe jako odpowiedź na przechwytywanie wartości; 2.3.5. Ontologia systemu poznania; 2.4. Kryzys, czyli wojna emocji; 2.4.1. Dysfunkcja egzystencjalna jako wartość dodana; 2.5. Zarządzanie miękkie w logistyce przepływu; 2.5.1. Jakość procesu i produktu a ECR; 2.5.2. Marketingowo-logistyczny wymiar produktu; 2.5.3. Logistyka produkcji a pole strategiczne. 3. Klaster i konfiguracja sieci: 3.1. Projektowanie sieci w zarządzaniu logistycznym; 3.1.1. Dobrostan emocji, czyli trochę o szczęściu; 3.1.2. Inżynieria zarządzania siecią; 3.2. Mapowanie procesu poprzez układ jednostek skumulowanych; 3.2.1. Niehierarchiczna analiza skupień; 3.2.2. Odpowiedź systemu informacji - transfer rozwiązań w sieci; 3.3. Produkt potencjalny a efektywność kosztowa łańcucha wartości. 4. Sieci lameralne w zarządzaniu: 4.1. Korytarze decyzyjne - tautologia empiryczna w procesie regresji; 4.2. Kompozycja sieci logistycznej; 4.3. Struktura klastrowa. 5. Przedsiębiorstwo fraktalne: 5.1. Morał małej dziewczynki; 5.2. Sieci lameralne a teoria decyzji; 5.2.1. Struktury lameralne i sandwiczowe; 5.2.2. Problemy podejmowania decyzji, czyli problemy zarządzania; 5.2.3. Poszukiwanie rozwiązań; 5.3. Zarządzanie miękkie wartością niematerialną; 5.4. Jakość w sieci jako wartość dodana; 5.5. Dziewczynka z zapałkami; 5.6. Strategia zarządzania wartością logistyczną. 6. Modelowanie przestrzeni logitu: 6.1. Systemowe podejście do zaburzeń równowagi; 6.1.1. Założenia budowy intuicyjnej; 6.1.2. Dylatacja a rozkład logitu można podejść na kilka sposobów; 6.2. Sieci lameralne a teoria decyzji; 6.3. Kompozycja sieci logistycznej; 6.4. Konkurencja w sieci a kształtowanie przepływu. 7. Struktury holonowo-rozmyte jako odpowiedź na znaki zapytania w sieci: 7.1. Architektura sieci w rozkładzie nieparametrycznym; 7.2. Kontekst - wartość a sieciowanie; 7.2.1. Sieci Hopfielda, kategoryzacja warstwowa; 7.2.2. Teoria decyzji a koszty alternatywne; 7.2.3. Konformizm poznawczy; 7.2.4. Radykalizm fundamentalny; 7.3. Koszty ukryte jako kryterium oceny efektywności działań organizacji; 7.3.1. Teoria góry lodowej jako sposób na ekstrapolację pola szacowań; 7.3.2. Aplikacje matematyki intuicjonistycznej w strategii zarządzania siecią. Bibliografia. Spis rysunków. Spis wzorów. Podsumowanie. Eksplikacje autorskie - precesja teorii zarządzania. Topologia przestrzeni. Morał małej dziewczynki. Morał dziewczyny z kwiatami, czyli co z układem relacyjnym [?]. Streszczenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1 Geneza i pojęcie terapii zajęciowej: terapia zajęciowa w Polsce i na świecie; R. 2 Zawód terapeuty zajęciowego: Formy organizacyjno-prawne wykonywania zawodu terapeuty zajęciowego; Rola i zadania terapeutów zajęciowych; Specyfika relacji terapeuta zajęciowy – klient; Etyczne aspekty realizacji zawodu terapeuty; Organizacje zrzeszające terapeutów zajęciowych; Prestiż zawodu terapeuty zajęciowego; R. 3 Kształcenie terapeutów zajęciowych: Standardy kształcenia terapeutów promowane przez WFOT – wymagana wiedza i umiejętności; Kształcenie terapeutów zajęciowych w Polsce; R. 4 Założenia metodologiczne badań własnych: Cel i przedmiot badań; Problem i pytania badawcze; Hipotezy; Metody i techniki badawcze; Dobór próby badawczej; Organizacja i przebieg badań; R. 5 Oczekiwania osób podejmujących kształcenie a realia wykonywania zawodu terapeuty zajęciowego na przykładzie pierwszych w Polsce absolwentów kierunku terapia zajęciowa w świetle badań własnych: Ogólna charakterystyka społeczno-demograficzna badanych; Charakter motywów wyboru i podjęcia studiów. Oczekiwania dotyczące zawodu; „Nowi terapeuci” – zadania zawodowe, satysfakcja z pracy, wyzwania związane z implementowaniem terapii zajęciowej według świtowych standardów, prestiż zawodu; Perspektywy profesjonalizacji zawodu terapeuty zajęciowego w Polsce; R. 6 Praca zawodowa pierwszych w Polsce absolwentów kierunku terapia zajęciowa – opis przypadków: „Nowy terapeuty” zajęciowy w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej; Dzienny Dom Opieki Medycznej – nowy podmiot, nowe możliwości; terapia zajęciowa w Centrum rehabilitacji – implementacja światowych standardów w praktyce; terapeuta zajęciowy w miejscu pracy – między nadzieją a frustracją; Podsumowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I. Strategie terapeutyczne w integracji sensorycznej - przykłady ćwiczeń i zabaw „Cyrk sensoryczny”: 1. Zabawy i ćwiczenia sensoryczne z dzieckiem; 2. Zabawy motoryczne i sensoryczne z dziećmi; 3. Zabawy i ćwiczenia sensoryczne i motoryczne dla dzieci w wieku przedszkolnym; 4. Strategie terapeutyczne do wykorzystania przez rodziców i nauczycieli; 5. Obserwacja kliniczna dziecka z zastosowaniem prób diagnostycznych; 6. Ćwiczenia motoryczne (z zastosowaniem piłek, woreczków, taśmy) w terapii ręki i koordynacji; 7. Sensoryczne karty pracy indywidualnej dziecka. Cz. II. Wybrane narzędzia diagnostyczne do badania przetwarzania sensorycznego i rozwoju motoryki u dzieci: 1. Listy kontrolne sensoryczno-motoryczne; 2. Obserwacja dziecka z problemami przetwarzania sensorycznego; 3. Kwestionariusz do oceny lateralizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia logopedyczna / Edyta Joanna Lichota. - Warszawa : Difin SA , 2015. - 159 s. : il. ; 23 cm.
Zawiera: Przedmowa; Diagnoza, teoria i praktyka logopedyczna; Wskazówki dla logopedów; Ćwiczenia narządów mowy (Wkładka I); Wymowa spółgłosek i samogłosek (Wkładka II); Narządy mowy w przekroju; Materiał do ćwiczeń spółgłosek; Obrazy spółgłosek: SZ, Ż, CZ, DŻ; SZ; Ż (RZ); CZ; DŻ; S; Z; C; DZ; Ś (SI); Ź (ZI); Ć (CI); DŹ (DZI); T; D; N; R; L; L’ (LI); K; G; CH (H); K’ (KI); G’ (GI); CH’ (CHI); P; B; M; P’ (PI); B’ (BI); M’ (MI); F; W; F’ (FI); W’ (WI); Ń (NI); J; Ł; Materiał do ćwiczeń samogłosek: A; E; O; U; I; Y; Ą; Ę; Obrazy spółgłosek (wg M. Abińskiego): SZ. Ż. CZ. DŻ; S, Z, C, DZ; Ś, Ź, Ć, DŹ; T, D, N; R, L, LI; K, G, CH; K’ (KI), G’ (GI), CH’ (CHI); P, B, M; P’ (PI), B’ (BI), M’ (MI); F, W, F’ (FI), W’ (WI); Ń, J; A, E, O, U; I, Y, Ą, Ę. Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Rozdział I. Ogólne zasady pracy z uczniem podczas terapii pedagogicznej: Metoda Dobrego Startu; Zastosowanie Metody Dobrego Startu; Rozdział II. Początki: Jak rozpocząć naukę czytania?; Scenariusz zajęć dla uczniów przygotowujących się do nauki czytania; Jak przygotować dziecko do nauki pisania?; Scenariusz zajęć – dla dzieci rozpoczynających przygodę z pisaniem; Rozdział III. Funkcje wzrokowe – scenariusze; Rozdział IV. Funkcje słuchowo-językowe; Rozdział V. Koordynacja wzrokowo-ruchowa; Rozdział VI. Scenariusze zajęć: Scenariusz zajęć dla uczniów z autyzmem i zespołem Aspergera Temat: Emocje; Scenariusz zajęć dla uczniów z niedosłuchem lub słabosłyszących Temat: Posłuchaj i opowiedz; Scenariusz zajęć dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim Temat: Znajdź, powtórz, pogrupuj; Scenariusz zajęć dla uczniów z zaburzoną koncentracją uwagi Temat: Litery i cyfry; Scenariusz zajęć dla uczniów z zespołem Downa Temat: Dwuznaki; Scenariusz zajęć dla uczniów słabowidzących Temat: Ćwiczenia liter mylonych; Scenariusz zajęć dla ucznia z afazją Temat zajęć: „Opowiedz mi...!”; Rozdział VII. Programy rewalidacji: Program rewalidacji dla ucznia ze stwierdzonym niedosłuchem; Program rewalidacji dla ucznia z autyzmem; Program rewalidacji dla ucznia z afazją; Program rewalidacji ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim; Rozdział VIII. Zamiast zakończenia: Wzór opinii wystawianej dla rodziców w celu przedłożenia innym specjalistom; Wzór Karty Zajęć Specjalistycznych (np. korekcyjno-kompensacyjne); Wzór Karty Zajęć Rewalidacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Rozdział 1 Konstytuowanie osoby społecznej z organizmu biologicznego w ontogenezie osobniczej: 1. Rozwój – definicyjne ujęcie zjawiska; 2. Determinanty rozwoju; 3. Czynniki wpływające na rozwój. Rozdział 2 Biologiczne determinanty rozwoju jednostki: 1. Geny: 1.1. Rozwój społeczny warunkowany genetycznie; 1.2. Emocje, genetyczny regulator rozwoju; 1.3. Zaburzenia rozwojowe aktywowane genetycznie; 1.4. Genetyczne podłoże zaburzeń ze spektrum autyzmu; 1.5. Genetyczne systemy naprawcze; 1.6. Geny – szanse i zagrożenia. 2. Mózg: 2.1. Charakterystyka procesu uczenia się mózgu; 2.2. Schematy, memy, wzorce; 2.4. Plastyczność mózgu; 2.5. Okresy krytyczne w rozwoju; 2.6. Dojrzewanie mózgu a rozwój kompetencji społeczno-emocjonalnych; 2.7. Uszkodzenia mózgu; 2.8. Systemy naprawcze w strukturach umysłu. 3. Zmiana mapy mózgu. Rozdział 3 Wpływ środowiska społecznego na rozwój człowieka: 1. Socjalizacja; 2. Rodzina pochodzenia; 3. Środowisko rodzinne dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu; 4. Człowiek jako element terapeutycznej socjalizacji; 5. Podsumowanie. Rozdział 4 Aktywność własna osoby społecznej: 1. Aktywność własna i mentalna tożsamość; 2. Zaburzenia aktywności własnej i mentalnej tożsamości; 3. Zaburzenia ze spektrum autyzmu. Rozdział 5 Analiza biograficzna w transformacji osobowości: 1. Analiza biograficzna; 2. Proces osobowego wzrostu; 3. Projekty do autoanalizy i autokorekty. Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Wychowawcza funkcja szkoły; 2. Trudności wychowawcze w szkole; 3. Niezgrana klasa; 4. Niezdyscyplinowana klasa; 5. Skonfliktowana klasa; 6. Agresja i przemoc w klasie; 7. Nadmierna rywalizacja w klasie; 8. Klasa mało aktywna; 9. Niska motywacja do nauki; 10. Ściąganie; 11. Niepowodzenia w szkole; 12. Uczeń drugoroczny w klasie; 13. Wagary uczniowskie; 14. Mobbing elektroniczny; 15. W powodzi „komórek”; 16. Uczniowie różniący się kulturowo i językowo w klasie szkolnej; 17. Trudne relacje z rodzicami uczniów oraz pomiędzy nimi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej