Jegier Aneta
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje fachowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(5)
Czytelnia
(1)
Autor
Praca zbiorowa
(159)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(61)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(61)
Radwański Zbigniew (1924-2012)
(57)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(54)
Jegier Aneta
(-)
Borski Maciej (1975- )
(50)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(48)
Kosikowski Cezary (1942- )
(46)
Świątkowski Andrzej M. (1944- )
(46)
Barcz Jan (1953- )
(45)
Evans Virginia
(40)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(39)
Huczek Marian (1939-2023)
(39)
Faliszewska Jolanta
(38)
Fleszer Dorota (1971- )
(37)
Łuczkiewicz Grzegorz
(36)
Barta Janusz (1947-2021)
(35)
Lityński Adam (1940- )
(35)
Wróbel Andrzej (1953- )
(35)
Baran Krzysztof Wojciech
(34)
Borkowski Janusz (1934-2012)
(33)
Chodyński Andrzej
(32)
Gurdek Magdalena (1977- )
(32)
Krawiec Grzegorz (1977- )
(32)
Markiewicz Ryszard (1948- )
(31)
Garlicki Leszek (1946- )
(30)
Marek Andrzej (1940-2012)
(30)
Wierzbowski Marek (1946- )
(30)
Adamiak Barbara (1949- )
(29)
Nowak Edward (1951- )
(29)
Rozmus Dariusz (1961- )
(29)
Niewiadomski Zygmunt (1950- )
(28)
Pawlak Mirosław
(28)
Penc Józef (1939-2017)
(28)
Rogacka-Łukasik Anna (1980- )
(28)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(28)
Lewicka Maria
(27)
Radzicki Józef
(27)
Skrzydło Wiesław (1929-2021)
(27)
Wojtaszczyk Konstanty Adam
(27)
Bauman Zygmunt (1925-2017)
(26)
Bieniek Gerard
(26)
Chmaj Marek (1969- )
(26)
Izdebski Hubert (1947- )
(26)
Sadowska-Snarska Cecylia
(26)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(26)
Tokarczyk Roman Andrzej (1942- )
(26)
Brodecki Zdzisław
(25)
Florek Ludwik (1946- )
(25)
Hauser Roman (1949- )
(25)
Kozioł Leszek
(25)
Wentkowska Aleksandra
(25)
Grabiec Olimpia (1975- )
(24)
Kołakowski Leszek (1927-2009)
(24)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(24)
Łaszczyca Grzegorz (1970- )
(24)
Chmielnicki Paweł (1972- )
(23)
Dooley Jenny
(23)
Głuchowski Jan (1940- )
(23)
Hołyst Brunon (1930- )
(23)
Leoński Zbigniew (1929-2006)
(23)
Obara Małgorzata
(23)
Shakespeare William
(23)
Kotler Philip (1931- )
(22)
Kotowski Wojciech (1950- )
(22)
Latham-Koenig Christina
(22)
Ochendowski Eugeniusz (1925-2015)
(22)
Oxenden Clive
(22)
Skowrońska-Bocian Elżbieta (1948- )
(22)
Szczepański Marek S
(22)
Winiarska Kazimiera (1948- )
(22)
Banaszak Bogusław (1955-2018)
(21)
Bielenica Krystyna
(21)
Borkowska Stanisława (1939- )
(21)
Brzeziński Bogumił (1948- )
(21)
Bura Maria
(21)
Dolnicki Bogdan (1956- )
(21)
Kwil Małgorzata
(21)
Majewski Kamil
(21)
Misiorowska Ewa
(21)
Nowicki Marek Antoni
(21)
Petkowicz Helena
(21)
Szewc Andrzej
(21)
Słomczyński Maciej
(21)
Boć Jan (1939-2017)
(20)
Cieślak Zbigniew (1954- )
(20)
Kalisz Anna
(20)
Konieczna Anna
(20)
Matan Andrzej
(20)
Mruk Henryk (1948- )
(20)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(20)
Szpor Grażyna
(20)
Tarno Jan Paweł (1951- )
(20)
Łazowski Adam
(20)
Dobrowolska Hanna
(19)
Ehrlich Andrzej
(19)
Gepert Bożena
(19)
Juchnowicz Marta (1948- )
(19)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(19)
Mik Cezary (1964- )
(19)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(3)
Zabawa
(3)
Żłobki
(3)
Agresywność
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Gniew
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Uczucia
(1)
Wspomaganie rozwoju
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Gry i zabawki
(1)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Psychologia
(2)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Jak to widzą naukowcy? Czyli najnowsze doniesienia z badań nad złością; 2. Skąd się wzięła złość? Czyli o tym, jak w pierwszych latach życia dziecko rozwija kompetencje emocjonalne; 3. Przemoc, której nie widać, czyli o tym jak dorośli przekształcają dziecięce myślenie?; 4. Czy ty nie możesz być taki jak inne dzieci? Czyli o tym, jak odróżnić problemy w zachowaniu od rzeczywistych zaburzeń; 5. Czy my musimy zawsze się kłócić? Czyli o tym, jakie strategie radzenia sobie ze złością stosuje twoje dziecko; 6. Skrzynka z narzędziami, czyli o tym, co, gdzie, kiedy, w jaki sposób w jakiej kolejności mówić dziecku o złości; 7. Apteczka pierwszej pomocy, czyli o tym, jak zapobiegać wybuchom złości oraz ograniczać wywołane nią straty; 8. Żebyś ty się wreszcie uspokoił, czyli o tym jak prowadzić trening umiejętności wychowawczych dla rodziców dzieci z problemami w zachowaniu; 9. Informator społeczny, czyli gdzie szukać pomocy i wsparcia; 10. Biblioteczka złośnika, czyli o tym, co czytać aby dowiedzieć się więcej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Zawiera: 1. Podstawy prawne funkcjonowania żłobków 2. Rozwój psychoruchowy dziecka do trzeciego roku życia 3. Trudności rozwojowe małych dzieci 4. Żłobek jako instytucja opiekuńczo-wychowawcza: 4.1. Organizacja pracy w żłobku 4.1.1. Żywienie dzieci w żłobkach 4.2. Realizacja funkcji opiekuńczej 4.2.1. Czy warto wprowadzać program adaptacyjny w żłobku? 4.2.2. Opieka nad małym dzieckiem 4.2.3. Znacząca rola pielęgniarki w żłobku 4.3. Realizacja funkcji wychowawczej 4.3.1. Kształtowanie umiejętności samoobsługowych 4.3.2. Wychowanie poprzez zabawę 5. Przestrzeń dla edukacji w placówce 5.1. Metody pracy wykorzystywane podczas zajęć z dziećmi 5.2. Język angielski w żłobku – nauka poprzez zabawę i czynności dnia codziennego 5.3. Dobre praktyki – zajęcia edukacyjne prowadzone metodą programu rocznego 5.4. Współpraca z uczelniami i organizacjami pozarządowymi 6. Zabawa jako forma uczenia się dzieci 6.1. Zabawy fundamentalne 6.2. Zajęcia muzyczno-ruchowe w żłobku 6.3. Zajęcia muzyczno-ruchowe dla dzieci jako profilaktyka logopedyczna – Edyta Żebrowska 6.4. Zajęcia taneczne 6.5. Teatr w życiu małych dzieci 6.6. Zajęcia plastyczne dla najmłodszych 7. Bajki i baśnie dla najmłodszych 8. Profesjonalny opiekun małych dzieci 9. Znaczenie dobrych relacji z rodzicami 10. Wsparcie psychologiczno-pedagogiczne w żłobkach; Kilka słów na zakończenie…; Dedykacja Bożeny Kurelskiej; Dedykacja Anety Jegier; Bibliografia; O autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział 1 Biologiczne potrzeby małych dzieci; 1.1. Rola snu; 1.2. Prawidłowe żywienie; 1.3. Zasady organizacji żywienia małego dziecka; 1.3.1. Bobas Lubi Wybór; 1.3.2. Aktywność ruchowa; 1.4. Potrzeba właściwej opieki pielęgnacyjnej i zdrowotnej; 1.4.1. Pielęgnacja, dbałość o higienę ciała; 1.4.2. Zdrowe zęby; 1.4.3. Ubranie dobrane odpowiednio do warunków; 1.4.4. Rezygnacja z pieluchy; 1.4.5. Ochrona przed promieniowaniem UV i elektromagnetycznym; 1.4.6. Ochrona zdrowia – kontrola pediatryczna; Rozdział 2 Zaspokajanie potrzeb psychicznych; 2.1. Dążenie do samodzielności i potrzeba badania otoczenia; 2.2. Potrzeba bliskości, przynależności i bezpieczeństwa; 2.3. Ochrona dziecka przed krzywdzeniem; 2.4. Potrzeba kontaktu z rówieśnikami; 2.5. Potrzeba samodzielnego poznawania i uczenie się przez doświadczanie; 2.6. Respektowanie potrzeb dzieci w żłobku; Rozdział 3 Wspomaganie rozwoju psychoruchowego w żłobku; 3.1. Rozwój i proces uczenia się; 3.2. Co należy mieć na uwadze, wspierając rozwój małego dziecka; 3.3. Wspomaganie rozwoju dziecka w żłobku; 3.4. Wczesne wspomaganie dziecka z trudnościami rozwojowymi; 3.5. Zalety wczesnego wsparcia rozwoju małego dziecka; 3.6. Zasady organizacji procesu wspomagania rozwoju; 3.7. Metoda Weroniki Sherborne we wspomaganiu rozwoju małych dzieci; Rozdział 4 Fizyczne i społeczne środowisko żłobka; 4.1. Przestrzenie budowania relacji; 4.2. Bodźce zmysłowe płynące z przestrzeni; 4.3. Co to jest dieta sensoryczna; 4.4. Społeczne środowisko żłobka; 4.5. Interakcje w żłobku; 4.6. Powody komunikowania się; 4.7. Posiłki w żłobku. Czy chodzi jedynie o to, żeby dziecko zjadło?; Rozdział 5 Zabawa swobodna i zorganizowana; 5.1. Czym jest zabawa dla małego dziecka i jakich kompetencji ono potrzebuje, by się bawić?; 5.2. Rola dorosłego w organizacji zabaw dla małych dzieci; 5.3. Diagnostyczny walor zabaw; 5.4. Terapeutyczny walor zabawy; 5.5. Propozycje zabaw dla dzieci w wieku poniemowlęcym; 5.5.1. Zabawy fundamentalne; 5.5.2. Zabawy konstrukcyjne; 5.5.3. Zabawy ruchowe – wsparcie naturalnej potrzeby dziecka; 5.5.4. Elementy jogi w grupie żłobkowej; 5.5.5. Elementy sensoplastyki w grupie żłobkowej; 5.5.6. Elementy terapii ręki w grupie żłobkowej; 5.5.7. Zabawy z elementami dramy; 5.5.8. Zabawy z wykorzystaniem muzyki; Rozdział 6 Czas wolny małych dzieci; Rozdział 7 Możliwości i zagrożenia atrakcji w żłobku – teatrzyków, balów, spotkań świątecznych; Rozdział 8 Bank dobrych praktyk dla rodziców i wychowawców małych dzieci; Zakończenie; Bibliografia; Załącznik. Sprawdzian rozwoju dzieci kończących pierwszy, drugi i trzeci rok życia; Koniec pierwszego roku życia; Koniec drugiego roku życia; Koniec trzeciego roku życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Część I. Kształtowanie rozwoju społeczno-emocjonalnego dzieci: Rozdział 1. Społeczno-emocjonalny rozwój dziecka, czyli o poznawaniu i rozumieniu siebie oraz świata; Rozdział 2. Treningi umiejętności społecznych dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; Rozdział 3. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci poprzez gry i zabawy. Część II. Wspieranie rozwoju umiejętności społecznych dzieci ze specjalnymi potrzebami: Rozdział 1. Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się; Rozdział 2. Wspieranie rozwoju kompetencji społecznych u dzieci głuchych i słabosłyszących; Rozdział 3. Dzieci z zaburzeniem przetwarzania słuchowego (APD); Rozdział 4. Kształtowanie umiejętności społecznych dziecka z niepełnosprawnością ruchową; Rozdział 5. Dzieci niepełnosprawne intelektualnie; Rozdział 6. Dzieci z chorobami przewlekłymi; Rozdział 7. Analiza społecznego funkcjonowania dziecka z ASD - przesłanki dla praktyki terapeutycznej; Rozdział 8. Dzieci zaniedbane środowiskowo; Rozdział 9. Trudności w kształtowaniu umiejętności społecznych dzieci związane z różnicami kulturowymi czy językowymi; Rozdział 10. Dzieci zdolne i uzdolnione; Rozdział 11. Dziecko w sytuacji rozstania rodziców. Część III. Rola nauczyciela w kształtowaniu rozwoju emocjonalno-społecznego dzieci: Rozdział 1. Nauczyciel - jego wartości, przekonania i postawa; Rozdział 2. Wpływ oceny na kształtowanie umiejętności społecznych dzieci; Rozdział 3. Rozwój społeczno-emocjonalny dziecka w przedszkolu Montessori; Na zakończenie…
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział 1 Prawidłowości rozwojowe dzieci w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym; 1.1. Rozwój fizyczny; 1.2. Rozwój motoryczny; 1.3. Rozwój poznawczy; 1.4. Rozwój mowy i komunikacji; 1.5. Emocje i nawiązywanie relacji w wieku poniemowlęcym; Rozdział 2 Wybrane obszary wspierania rozwoju i wychowania małego dziecka; 2.1. Samodzielność życiowa człowieka; 2.2. Aktywność ruchowa jako baza dla procesu wspomagania rozwoju; 2.3. Stymulacja sensoryczna; 2.4. Zabawa dziecka w wieku poniemowlęcym; 2.5. Aktywne poznawanie otoczenia; 2.6. Media w wychowaniu najmłodszych; Rozdział 3 Wspomaganie rozwoju – koncentracja na dziecku, rodzinie i środowisku społecznym; 3.1. Dziecko podmiotem wspomagania rozwoju; 3.2. Bliskość i bezpieczne środowisko we wspomaganiu rozwoju; 3.3. Zabawa i relacja we wczesnym wspomaganiu rozwoju; 3.4. Wspomaganie rozwoju w rutynach dnia; 3.5. Interwencyjny profesjonalizm we wczesnym wspomaganiu rozwoju; 3.6. Poznanie dziecka we wczesnym wspomaganiu rozwoju; 3.7. Obserwuj, reaguj i wspomagaj; 3.8. Aranżowanie przestrzeni do uczenia się przez zabawę i rutyny dnia; Rozdział 4 O wartościach opieki, wychowania i edukacji w żłobku; 4.1. Wsparcie opiekunów w budowaniu świadomego rodzicielstwa; 4.2. Jak wspierać rodziców w radzeniu sobie z lękiem separacyjnym?; 4.3. Jak wspierać dziecko w radzeniu sobie z lękiem separacyjnym?; 4.4. Czym się różnią grupy terapeutyczne między sobą?; Podsumowanie; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej