Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(223)
Forma i typ
Książki
(223)
Publikacje naukowe
(83)
Publikacje fachowe
(52)
Publikacje dydaktyczne
(22)
Publikacje informacyjne
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(189)
tylko na miejscu
(135)
wypożyczone
(15)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(199)
Czytelnia
(141)
Autor
Szymonik Andrzej (1952- )
(7)
Sułkowski Łukasz
(6)
Borecka-Biernat Danuta
(4)
Ignatowski Grzegorz
(3)
Jeruszka Urszula (1952- )
(3)
Piwowarski Juliusz (1954- )
(3)
Szmalec Jacek
(3)
Łączek Tomasz
(3)
Augustynek Andrzej
(2)
Brzuzy Grzegorz
(2)
Chudzik Daniel
(2)
Dobrowolski Zbysław
(2)
Dołęga Zofia
(2)
Gasiul Henryk (1950- )
(2)
Gołębiewski Jan
(2)
Gąsowska Magdalena K
(2)
Itrich-Drabarek Jolanta
(2)
Jegier Aneta
(2)
Kosmaty Piotr
(2)
Kotowski Artur
(2)
Kozdroń Agnieszka
(2)
Kud Marzena
(2)
Kuleczka-Raszewska Maria
(2)
Kulińska Ewa
(2)
Lewandowska-Walter Aleksandra
(2)
Malinowski Irena (1961- )
(2)
Michalski Mariusz
(2)
Misiuk Andrzej (1958- )
(2)
Moczydłowska Joanna
(2)
Paszkowska Małgorzata
(2)
Poklek Robert
(2)
Sikorski Wiesław
(2)
Skolimowska Katarzyna
(2)
Sołtyk Piotr
(2)
Wieczór Elżbieta
(2)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(2)
Ziobro Jan
(2)
Łabuz Piotr
(2)
Aleksandrowicz Tomasz R
(1)
Antolak-Szymanski Katarzyna
(1)
Babińska-Górecka Renata
(1)
Badora Sylwia
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Bek-Gaik Bogusława
(1)
Bereza Bernarda
(1)
Bień Witold (1927-2018)
(1)
Bitkowska Agnieszka Anna
(1)
Borowicz Jacek
(1)
Borowski Krzysztof (ekonomia)
(1)
Borowski Szczepan
(1)
Breska Radosław
(1)
Bronowski Paweł
(1)
Brzezińska Małgorzata
(1)
Brzeziński Marek
(1)
Brzuska Eugeniusz
(1)
Bręczewski Grzegorz
(1)
Budnik Monika
(1)
Burczaniuk Piotr
(1)
Busławski Adam
(1)
Błachnio Aleksandra
(1)
Błaszczyk Artur
(1)
Błażek Magdalena
(1)
Celińska-Miszczuk Agata
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Chatizow Joanna (1964- )
(1)
Chlebowicz Piotr
(1)
Chmielnicki Paweł (1972- )
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Chojnacka Magdalena
(1)
Cichosz Adam
(1)
Cisek Marek
(1)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(1)
Czernicka Aneta
(1)
Czuryk Małgorzata
(1)
Domańska Łucja
(1)
Drozdowska Urszula
(1)
Dyczkowska Joanna
(1)
Dziuba Damian
(1)
Dąbski Maciej
(1)
Dębowska-Sołtyk Monika
(1)
Feret Krzysztof
(1)
Fiutak Agnieszka
(1)
Flaszyńska Ewa
(1)
Fudaliński Janusz (1970-2015)
(1)
Galińska Barbara
(1)
Giedrojć Marzenna
(1)
Godlewski Mariusz
(1)
Gołowkin-Hudała Magdalena
(1)
Graczkowska Małgorzata
(1)
Grala Dariusz
(1)
Grobelna Aleksandra
(1)
Gross-Gołacka Elwira
(1)
Grzebyk-Dulak Iwona
(1)
Grąbczewska-Różycka Katarzyna
(1)
Górnicz-Mulcahy Agnieszka
(1)
Górska-Warsewicz Hanna
(1)
Górski Adam
(1)
Gąsior Marcin
(1)
Głód Wojciech
(1)
Główka Cezary
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(34)
2010 - 2019
(189)
Okres powstania dzieła
2001-
(95)
Kraj wydania
Polska
(223)
Język
polski
(223)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Temat
Zarządzanie
(12)
Dziecko
(10)
Bezpieczeństwo narodowe
(9)
Przedsiębiorstwo
(9)
Kadry
(8)
Kultura organizacyjna
(8)
Policja
(8)
Logistyka
(7)
Logistyka gospodarcza
(7)
Zarządzanie jakością
(7)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(6)
Bezpieczeństwo
(5)
Etyka zawodowa
(5)
Innowacje
(5)
Osoby z niepełnosprawnością
(5)
Praca
(5)
Prawo
(5)
Rynek pracy
(5)
Terapia zajęciowa
(5)
Łańcuch dostaw
(5)
Administracja publiczna
(4)
Agresywność
(4)
Bezpieczeństwo publiczne
(4)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(4)
Jakość życia
(4)
Kariera
(4)
Komunikacja interpersonalna
(4)
Konkurencyjność
(4)
Kryminalistyka
(4)
Mózg
(4)
Młodzież
(4)
Neuropsychologia
(4)
Organizacja
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Rodzina
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
System obronny państwa
(4)
Służby mundurowe
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Dowód elektroniczny
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Ekonomia społeczna
(3)
Filozofia prawa
(3)
Gospodarka magazynowa
(3)
Instytucje nonprofit
(3)
Integracja sensoryczna
(3)
Kompetencje zawodowe
(3)
Komunikacja drogowa
(3)
Komunikacja marketingowa
(3)
Konflikt społeczny
(3)
Kultura
(3)
Media społecznościowe
(3)
Mediacja (prawo)
(3)
Menedżerowie
(3)
Mowa
(3)
Nauki o bezpieczeństwie
(3)
Negocjacje
(3)
Obsługa klienta
(3)
Opakowania
(3)
Opieka społeczna
(3)
Organizacja ucząca się
(3)
Osobowość
(3)
Osoby w wieku starszym
(3)
Outsourcing
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Praca socjalna
(3)
Prawo karne
(3)
Przydatność zawodowa
(3)
Przywództwo
(3)
Psychologia
(3)
Reklama
(3)
Samorząd terytorialny
(3)
Sprawność motoryczna
(3)
Stres zawodowy
(3)
Sukces
(3)
Służba więzienna
(3)
Transport
(3)
Uczniowie
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Wykładnia prawa
(3)
Zapobieganie
(3)
Zarządzanie finansami
(3)
Zarządzanie strategiczne
(3)
Zarządzanie wiedzą
(3)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(3)
Adaptacja zawodowa
(2)
Aspiracje zawodowe
(2)
Autodestruktywność
(2)
Autyzm
(2)
Badania marketingowe
(2)
Bezrobocie
(2)
Budżety terenowe
(2)
Controlling
(2)
Cyberprzestępczość
(2)
Czynności operacyjne
(2)
Decyzje
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Dzieci
(2)
Temat: czas
2001-
(77)
1901-2000
(12)
1989-2000
(10)
2001-0
(5)
1989-
(3)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(75)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Azja
(2)
Europa
(2)
Województwo podkarpackie (1999- )
(2)
Ameryka Północna
(1)
Niemcy
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Województwo lubuskie (1999- )
(1)
Gatunek
Monografia
(53)
Opracowanie
(39)
Praca zbiorowa
(32)
Podręcznik
(29)
Materiały pomocnicze
(12)
Raport z badań
(9)
Poradnik
(5)
Case study (studium przypadku)
(3)
Scenariusz zajęć
(2)
Vademecum
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(42)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(36)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(34)
Psychologia
(28)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(24)
Socjologia i społeczeństwo
(23)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(21)
Edukacja i pedagogika
(21)
Medycyna i zdrowie
(14)
Transport i logistyka
(11)
Filozofia i etyka
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Biologia
(1)
Historia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
223 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pracy Socjalnej)
Zawiera: O pracy socjalnej z osobami chorującymi psychicznie – raz jeszcze. 1. Od wykluczenia do integracji – nowe perspektywy we wspieraniu osób z doświadczeniem choroby psychicznej, 2. Wspieranie procesu zdrowienia w praktyce, 3. O kryzysie psychicznym i jego korelatach, 4. Praca socjalna z osobami z doświadczeniem choroby psychicznej – uwagi praktyczne
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Zawiera: 1. Podstawy prawne funkcjonowania żłobków 2. Rozwój psychoruchowy dziecka do trzeciego roku życia 3. Trudności rozwojowe małych dzieci 4. Żłobek jako instytucja opiekuńczo-wychowawcza: 4.1. Organizacja pracy w żłobku 4.1.1. Żywienie dzieci w żłobkach 4.2. Realizacja funkcji opiekuńczej 4.2.1. Czy warto wprowadzać program adaptacyjny w żłobku? 4.2.2. Opieka nad małym dzieckiem 4.2.3. Znacząca rola pielęgniarki w żłobku 4.3. Realizacja funkcji wychowawczej 4.3.1. Kształtowanie umiejętności samoobsługowych 4.3.2. Wychowanie poprzez zabawę 5. Przestrzeń dla edukacji w placówce 5.1. Metody pracy wykorzystywane podczas zajęć z dziećmi 5.2. Język angielski w żłobku – nauka poprzez zabawę i czynności dnia codziennego 5.3. Dobre praktyki – zajęcia edukacyjne prowadzone metodą programu rocznego 5.4. Współpraca z uczelniami i organizacjami pozarządowymi 6. Zabawa jako forma uczenia się dzieci 6.1. Zabawy fundamentalne 6.2. Zajęcia muzyczno-ruchowe w żłobku 6.3. Zajęcia muzyczno-ruchowe dla dzieci jako profilaktyka logopedyczna – Edyta Żebrowska 6.4. Zajęcia taneczne 6.5. Teatr w życiu małych dzieci 6.6. Zajęcia plastyczne dla najmłodszych 7. Bajki i baśnie dla najmłodszych 8. Profesjonalny opiekun małych dzieci 9. Znaczenie dobrych relacji z rodzicami 10. Wsparcie psychologiczno-pedagogiczne w żłobkach; Kilka słów na zakończenie…; Dedykacja Bożeny Kurelskiej; Dedykacja Anety Jegier; Bibliografia; O autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kultura i etyka zarządzania / Tadeusz Oleksyn. - Warszawa : Difin SA, 2021. - 350 s. : fot., il. ; 23 cm.
Wprowadzenie; CZĘŚĆ PIERWSZA. Kultura a zarządzanie ROZDZIAŁ 1. Różne rozumienia kultury; cywilizacje jako kultury 1.1. Czym jest kultura; trudności z definicją 1.2. Cywilizacje według Feliksa Konecznego 1.3. Cywilizacje według Samuela Huntingtona i ich zderzenia ROZDZIAŁ 2. Kultura duchowa 2.1. Kultura naukowa 2.2. Kultury religijne i ich przesłania 2.3. Chrześcijaństwo jako inspirator i mecenas kultury ROZDZIAŁ 3. Kultura antropocenu i jak ją zmienić? 3.1. Szacunek do przyrody w różnych wiekach i kulturach 3.2. Ery industrialna i postindustrialna czy antropocen? 3.3. Pan całej planety i postrach ekosystemów 3.4. Globalne ocieplenie, przyczyny i skutki, przeciwdziałanie ROZDZIAŁ 4. Kultura fizyczna a zarządzanie 4.1. Mark McCormack i IMG 4.2. Rekreacja i turystyka 4.3. Turystyka sportowa ROZDZIAŁ 5. Kultura materialna i techniczna 5.1. Dlaczego bywają niedoceniane? 5.2. Ogrody – przykład jedności kultury materialnej, sztuki i zarządzania 5.3. Casus Stainway & Sons – holistyka kultur i zarządzania 5.4. Kultura techniczna ROZDZIAŁ 6. Kultura polityczna i rządzenia 6.1. Czym jest kultura polityczna 6.2. Systemy autorytarne vs. systemy demokratyczne 6.3. Mężowie stanu, politycy i politykierzy 6.4. Osobowości autorytarne i paranoicy w polityce jako zagrożenie szczególne ROZDZIAŁ 7. Sztuka a zarządzanie 7.1. Zmienne w czasie rozumienie sztuki 7.2. Zarządzanie jako sztuka, menedżer jako artysta? 7.3. Artyści w systemach totalitarnych i autorytarnych 7.4. Ludzie sztuki w obronie zwierząt ROZDZIAŁ 8. Kultura wojskowa a zarządzanie 8.1. Dwie narracje 8.2. Pacyfizm nie jest rozwiązaniem, niemniej zmniejszmy tempo zbrojeń 8.3. Ewolucja ducha i kultury armii 8.4. Niektóre kontrowersje i zagrożenia ROZDZIAŁ 9. Kultura zarządzania – wybrane kwestie 9.1. Czym jest kultura zarządzania i jej składowe 9.2. Wojskowy rodowód zarządzania i wzorce kulturowe 9.3. Kultura folwarczna wiecznie żywa? 9.4. Kultura osobista, zwyczaje i styl bycia zarządzających ROZDZIAŁ 10. Narodowe kultury zarządzania 10.1. Kultury narodowe i ich determinanty 10.2. Specyfika zarządzania w USA 10.3. Specyfika zarządzania europejskiego (UE) 10.4. Specyfika zarządzania niemieckiego i jego uwarunkowania 10.5. Specyfika zarządzania brytyjskiego i jego uwarunkowania 10.6. Specyfika zarządzania francuskiego i jego uwarunkowania 10.7. Specyfika zarządzania polskiego i jego uwarunkowania 10.8. Specyfika zarządzania szwedzkiego 10.9. Specyfika zarządzania japońskiego i jego uwarunkowania ROZDZIAŁ 11. Kultury organizacji 11.1. Definicje i podstawowe założenia 11.2. Typologie kultur organizacji 11.3. Zarządzanie kulturą organizacji 11.4. Zarządzanie międzykulturowe Bibliografia, część pierwsza CZĘŚĆ DRUGA. Etyka rządzenia i zarządzania ROZDZIAŁ 12. Istota etyki i moralności 12.1. Czym jest etyka i skąd się wzięła 12.2. Etyka zmienną jest… 12.3. Czym jest moralność? 12.4. Mity o etyce ROZDZIAŁ 13. Wybrane wypowiedzi na temat etyki; etyka a duchowość ROZDZIAŁ 14. Inspiracje filozoficzne etyki – starożytna Grecja 14.1. Tales z Miletu 14.2. Pitagoras 14.3. Sofiści – praktykujący mądrość (V/IV wiek p.n.e.) 14.4. Sokrates (470–399 rok p.n.e.) 14.5. Etyka Platona (427–347 rok p.n.e.) 14.6. Hedonizm grecki – inaczej rozumiany niż dzisiaj 14.7. Szkoła cynicka (niemająca z cynizmem nic wspólnego) 14.8. Etyka umiaru Arystotelesa (384–322 rok p.n.e.) 14.9. Stoicyzm ROZDZIAŁ 15. Inspiracje filozoficzne – starożytne Chiny 15.1. Taoizm i Lao-cy 15.2. Konfucjanizm i Konfucjusz 15.3. Starochińskie cnoty/wyznaczniki moralne ROZDZIAŁ 16. Inspiracje filozoficzne, polityczne i zagrożenia – nowożytność 16.1. Utylitaryzm/filozofia zdrowego rozsądku i konsekwencjalizm 16.2. Relatywizm 16.3. Etyka sytuacyjna 16.4. Deontologia – etyka obowiązku 16.5. Egzystencjalizm – nurt nihilistyczno-ateistyczny 16.6. Personalizm chrześcijański/katolicki 16.7. Liberalizm 16.8. Ordoliberalizm czyli społeczna gospodarka rynkowa 16.9. Komunitaryzm 16.10. Socjaldemokratyzm 16.11. Postmodernizm/ponowoczesność i jego etyka ROZDZIAŁ 17. Nie zabijaj – najważniejsza i najszersza norma uniwersalna. Kontrowersyjne i nieetyczne branże 17.1. Zakaz zabijania i jego rozumienie 17.2. Produkcja i sprzedaż alkoholu 17.3. Produkcja i sprzedaż wyrobów tytoniowych 17.4. Handel bronią 17.5. Przemysłowy tucz i przemysł mięsny. Myślistwo i rybołówstwo ROZDZIAŁ 18. Wybrane kwestie etyczne związane z rządzeniem i zarządzaniem 18.1. Przewodzenie jako czynność naturalna; nie blokować przepływu elit 18.2. Siła władzy – nie za mała, nie za wielka 18.3. Etyka zarządzania państwem i rafy populizmu 18.4. Kompetencje zarządzających jako kwestia etyczna 18.5. Zysk przedsiębiorstw i zdrowa gospodarka jako kwestie etyczne 18.6. Jakość jako kwestia etyczna 18.7. Prawda jako kwestia etyczna 18.8. Respektowanie dobra wszystkich interesariuszy 18.9. Optymalizacja jako kwestia etyczna 18.10. Szara strefa – wymiar etyczny ROZDZIAŁ 19. Prawo a etyka i dobre obyczaje 19.1. Różnice między prawem a etyką 19.2. Etyczność prawa 19.3. Etyka a zasady współżycia społecznego, zwyczaje i obyczaje 19.4. Zróżnicowanie zwyczajów i obyczajów i ich kolizje z etyką uniwersalną 19.5. Kodeksy etyczne ROZDZIAŁ 20. Etyczny przedsiębiorca, menedżer, pracownik 20.1. Dlaczego ludzie chcą prowadzić firmy i zarządzać? 20.2. Etyczny przedsiębiorca 20.3. Etyczny menedżer 20.4. Etyczny pracownik ROZDZIAŁ 21. Wybrane międzynarodowe porozumienia etyczne 21.1. Manifest z Davos (1973) 21.2. Europejska Sieć Etyki Biznesu/European Business Ethics Network 21.3. Zasady Okrągłego Stołu z Caux (1994) 21.4. Kodeks etyki w biznesie dla chrześcijan, muzułmanów i żydów, 1993 21.5. Globalne Porozumienie/Global Compact; Bibliografia, część druga; Uwagi końcowe i niektóre refleksje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział 1. Ewolucja poglądów na temat konkurencyjności przedsiębiorstwa w naukach ekonomicznych 1.1. Pojęcie konkurencji i konkurencyjności przedsiębiorstwa 1.2. Elementy systemu konkurencyjności przedsiębiorstwa 1.3. Uwarunkowania budowania i umacniania konkurencyjności przedsiębiorstwa 1.4. Efektywność a konkurencyjność przedsiębiorstwa Rozdział 2. Implikacje logistyki dla budowania konkurencyjności przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych 2.1. Definicje logistyki, jej miejsce w naukach ekonomicznych i istota w zarządzaniu przedsiębiorstwem 2.2. Perspektywa zarządcza i badawcza systemów logistycznych przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych 2.3. Logistyczne elementy systemu konkurencyjności w przedsiębiorstwach produkcyjnych i handlowych – podstawy teoretyczne 2.4. Strategiczne i operacyjne zarządzanie procesami logistycznymi a konkurencyjność przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych Rozdział 3. Metodyka badań uwarunkowań i znaczenia logistyki w budowaniu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw 3.1. Logistyka jako determinanta konkurencyjności w polskich przedsiębiorstwach – przegląd badań empirycznych 3.2. Koncepcja przyjętego logistycznego modelu konkurencyjności przedsiębiorstwa 3.3. Metodyka badań empirycznych służących weryfikacji przyjętego logistycznego modelu konkurencyjności przedsiębiorstwa Rozdział 4. Logistyka a konkurencyjność polskich przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych – wyniki badań empirycznych 4.1. Wybrane uwarunkowania logistyki w zarządzaniu badanymi polskimi przedsiębiorstwami produkcyjnymi i handlowymi w latach 2014–2016 4.2. Logistyczny potencjał konkurencyjności jako element potencjału konkurencyjności badanych polskich przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych w latach 2014–2016 4.3. Działania i rozwiązania logistyczne a źródła przewagi konkurencyjnej badanych polskich przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych w latach 2014–2016 4.4. Strategie i instrumenty logistyczne jako narzędzie budowania pozycji konkurencyjnej badanych polskich przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych w latach 2014–2016 4.5. Logistyka a konkurencyjność przedsiębiorstwa w świetle badań przeprowadzonych w polskich przedsiębiorstwach produkcyjnych i handlowych; Podsumowanie; Bibliografia; Załącznik.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział 1. Miasto jako podmiot badań 1.1. Miasto jako kategoria logistyczna 1.2. Istota i charakter logistyki miejskiej 1.3. Przegląd infrastruktury miejskiej 1.4. Przejazd osób i ładunków na terenie miast Rozdział 2. Problemy logistyczne miast 2.1. Mobilność mieszkańców a funkcjonowanie miast 2.2. Kongestia transportowa 2.3. Bezpieczeństwo 2.4. Jakość usług a popyt 2.5. Świadczenie usług transportowych dla obszarów podmiejskich Rozdział 3. Jakość i bezpieczeństwo komunikacji w miastach 3.1. Regulacje prawne dotyczące bezpieczeństwa w miastach 3.2. Rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo drogowe w miastach 3.3. Systemy zarządzania ryzykiem w transporcie 3.4. Jakość komunikacji w aspekcie optymalizacji przepływów Rozdział 4. Kierunki poprawy problemów miast z wykorzystaniem narzędzi logistycznych 4.1. Zastosowanie inteligentnych systemów transportowych w miastach 4.1.1. Dynamiczna synchronizacja sygnalizacji świetlnej 4.1.2. System inteligentnego sterowania ruchem w miastach 4.1.3. Zmiany systemu taryfowego dla komunikacji publicznej 4.1.4. System dynamicznej informacji kierowców/pasażerów 4.2. Harmonogramowanie tras w miastach 4.3. Zastosowanie logistyki w celu rozwiązywania problemu kongestii Rozdział 5. Integracja działań w ramach szerszych obszarów 5.1. Optymalizacja tras obszarów podmiejskich 5.2. Wykorzystanie transportu rzecznego w mieście 5.3. Wsparcie komunikacji miejskiej komunikacją kolejową; Załącznik; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; 1. Istota i zadania magazynu w systemie logistycznym 1.1. Funkcjonalne ujęcie systemów logistycznych 1.2. Magazyn jako ogniwo łańcucha dostaw 1.3. Rodzaje magazynów 1.4. Przeznaczenie (funkcje) i specyfika obiektów magazynowych 2. Funkcjonowanie magazynu 2.1. Struktura organizacyjna magazynu 2.2. Organizacja pracy magazynu 2.3. Nowoczesne rozwiązania przepływu informacji wspomagające procesy magazynowe 2.4. Przygotowanie inwentaryzacji w magazynie 2.5. Odpowiedzialność za powierzone mienie 2.6. Metody i narzędzia pomocne w zarządzaniu gospodarką magazynową 3. Wyposażenie magazynowe 3.1. Klasyfikacja wyposażenia 3.2. Urządzenia do składowania 3.3. Środki transportu magazynowego 3.4. Pomocnicze urządzenia magazynowe 4. Technologia i organizacja prac magazynowych 4.1. Przyjmowanie towaru do magazynu 4.2. Składowanie towarów w magazynie 4.3. Kompletowanie towarów w magazynie 4.4. Wydawanie towarów w magazynie 4.5. Dokumentacja magazynowa 5. Przechowalnictwo towarów 5.1. Podstawowe czynniki wpływające na zmianę jakości towarów w czasie przechowywania 5.2. Urządzenia do pomiaru, kontroli i regulacji warunków w magazynach 5.3. Magazynowanie ciał stałych (sypkich, kawałkowych, bryłowych) 5.4. Racjonalne przechowywanie towarów 5.5. Ekologistyka w magazynie 6. Koszty związane z funkcjonowaniem innowacyjnego magazynu 6.1. Innowacyjny magazyn 6.2. Ocena gospodarki magazynowej 6.3. Kontroling magazynowy 6.4. Rachunek kosztów działań w gospodarce magazynowej 7. Bezpieczeństwo magazynów 7.1. Klasyfikacja zagrożeń w kontekście bezpieczeństwa magazynów 7.2. Determinanty bezpieczeństwa gospodarki magazynowej 7.3. Model zarządzania bezpieczeństwem magazynu; Bibliografia; Załącznik 2.1.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział 1. Istota i zakres ładunkoznawstwa w logistyce 1.1. Rola i znaczenie transportu w łańcuchach logistycznych 1.2. Ładunkoznawstwo jako specjalistyczna dziedzina wiedzy 1.3. Ładunkoznawstwo a efektywność procesów transportowych Rozdział 2. Ładunki w procesie transportowym 2.1. Klasyfikacje ładunków 2.2. Podatność transportowa ładunków 2.3. Bezpieczeństwo transportu ładunków Rozdział 3. Właściwości i wrażliwości ładunków 3.1. Podstawowe właściwości wybranych ładunków 3.2. Wrażliwości ładunków jako determinanty zarządzania procesami logistycznymi 3.3. Ładunki specjalistyczne Rozdział 4. Metody zabezpieczenia ładunków w łańcuchach logistycznych 4.1. Istota opakowań transportowych 4.2. Identyfikacja jednostek ładunkowych 4.3. Techniki i narzędzia zabezpieczenia ładunków Rozdział 5. Współczesne technologie przewozowe i przeładunkowe 5.1. Środki transportu i technologie przewozu poszczególnych gałęzi transportu 5.2. Wybrane technologie transportu intermodalnego Rozdział 6. Wybrane uregulowania prawne w międzynarodowym i krajowym transporcie ładunków 6.1. Międzynarodowe regulacje prawne w transporcie ładunków 6.2. Krajowe uregulowania prawne w przewozie ładunków Rozdział 7. Obsługa celna ładunków w transporcie międzynarodowym 7.1. Specyfika procesu transportowego w obrocie międzynarodowym 7.2. Dokumentacja celna w obrocie towarowym z zagranicą 7.3. Ograniczenia w obrocie towarowym z zagranicą; Zakończenie; Bibliografia; Spis rysunków i tabel.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie: Szanse i ograniczenia w doświadczeniu matki. O znaczeniu rozważania macierzyństwa z perspektywy psychologii osoby. Część I. Stawanie się matką. O przygotowaniu do macierzyństwa i macierzyństwie w toku życia: Psychologiczna analiza związków między ciałem i psyche w okresie ciąży; Kształtowanie i rozwój wzajemnej relacji z dzieckiem w pierwszych latach jego życia (o podwalinach charakteru człowieka); Pomiędzy tożsamością a autonomią. O byciu matką dziecka dorastającego i dorosłego. Część II. Trud bycia matką. O innych obliczach macierzyństwa: W oczekiwaniu na macierzyństwo. Funkcjonowanie kobiet z problemami w prokreacji; Macierzyństwo utracone. Funkcjonowanie matek dzieci nienarodzonych; Macierzyństwo przerwane. Żałoba po stracie dziecka; Macierzyństwo walczące. Funkcjonowanie matek dzieci niepełnosprawnych; Macierzyństwo przyjęte. O psychicznym funkcjonowaniu matek adopcyjnych. Zamiast zakończenia: macierzyństwo w XXI wieku. O autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Konkurencyjność jako podstawa rozwoju. Rozdział 2. Marka jako narzędzie konkurencyjności. Rozdział 3. Marka a region turystyczny. Rozdział 4. Marka a produkt turystyczny. Rozdział 5. Marka a przedsiębiorstwo turystyczne. Rozdział 6. Marka a organizacje i stowarzyszenia turystyczne. Rozdział 7. Marka pracodawcy w turystyce - wybrane zagadnienia. Rozdział 8. Employer branding wewnętrzny w praktyce przedsiębiorstw turystycznych - charakterystyka wybranych narzędzi. Rozdział 9. Employer branding zewnętrzny w praktyce przedsiębiorstw turystycznych - charakterystyka wybranych narzędzi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Marketing usług logistycznych / Joanna Dyczkowska. - Warszawa : Difin SA, 2014. - 192 s. : rys., tab. ; 24 cm.
Wstęp; Rozdział 1. Rynek usług transport-spedycja-logistyka (TSL) 1.1. Rynek usług logistycznych 1.1.1. Łańcuch logistyczny 1.1.2. Outsourcing 1.1.3. Przedsiębiorstwa TSL 1.2. Zarządzanie strategiczne usługami logistycznymi 1.2.1. Proces zarządzania wiedzą 1.2.2. Struktury organizacyjne 1.2.3. Zarządzanie poziomem zapasów 1.2.4. Łańcuch wartości dla przedsiębiorstw TSL 1.2.5. Funkcje zarządzania i strategie w przedsiębiorstwach TSL 1.3. Segmenty rynku logistycznego a zachowanie nabywców 1.3.1. Segmentacja rynku konsumentów 1.3.2. Marketing relacji 1.3.3. Segmenty klientów na rynku TSL 1.3.4. Wartość logistyczna a zachowanie klientów 1.4. System informacji marketingowej – telematyka 1.4.1. Informacja marketingowa 1.4.2. Informacja w procesie logistycznym 1.4.3. Elektroniczna wymiana danych 1.4.4. Telematyka Rozdział 2. Instrumenty marketingu usług logistycznych 2.1. Produkt – usługa logistyczna 2.1.1. Model usługi logistycznej 2.1.2. Cechy usługi logistycznej 2.1.3. Marka w usługach logistycznych 2.2. Promocja usług logistycznych 2.2.1. Komunikacja marketingowa 2.2.2. Sprzedaż osobista 2.2.3. Reklama 2.2.4. Public relations 2.2.5. Marketing bezpośredni 2.2.6. Promocja sprzedaży przez internet 2.3. Dystrybucja w usługach logistycznych 2.3.1. Strumienie w dystrybucji 2.3.2. Typy kanałów marketingowych 2.3.3. Rodzaje kanałów marketingowych 2.3.4. Funkcje dystrybucji 2.3.5. Strategie dystrybucji 2.3.6. Logistyka dystrybucji 2.4. Cena usługi logistycznej 2.4.1. Problem ustalania wysokości cen 2.4.2. Metody wyznaczania cen 2.4.3. Oferty cenowe usług logistycznych 2.5. Funkcje personelu w przedsiębiorstwie TSL 2.5.1. Zasoby ludzkie 2.5.2. Zarządzanie personelem 2.5.3. Personel w usługach logistycznych 2.6. Proces usług logistycznych 2.6.1. Proces świadczenia usługi 2.6.2. Determinanty procesu 2.6.3. Proces obsługi klienta 2.6.4. Logistyczna obsługa klienta 2.6.5. Fazy i mierniki procesu obsługi klienta 2.7. Jakość w usługach logistycznych 2.7.1. Koncepcja jakości 2.7.2. Kompleksowe zarządzanie jakością 2.7.3. Jakość w logistyce Rozdział 3. Kreowanie wizerunku operatora logistycznego 3.1. CSR – odpowiedzialność społeczna operatorów logistycznych 3.1.1. Zrównoważony łańcuch dostaw 3.1.2. Ekologistyka 3.1.3. Działania CSR u operatorów logistycznych 3.2. Logistyka ładunków niebezpiecznych przez operatorów logistycznych 3.2.1. Towary niebezpieczne 3.2.2. Odpowiedzialność przewoźnika 3.2.3. Logistyka ADR 3.3. Logistyka imprez sportowych 3.3.1. Obsługa klienta – zawodnika, klubu 3.3.2. Łańcuch dostaw w organizacji zawodów 3.3.3. Rola operatora w logistyce zawodów 3.4. Wizerunek wybranych przedsiębiorstw TSL 3.4.1. Konkurowanie marką 3.4.2. Benchmarking; Zakończenie; Bibliografia; Spis rysunków; Spis tabel.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Rynek jako podstawa działalności gospodarczej; 2. Orientacja marketingowa w przedsiębiorstwie; 3. Zachowania nabywców jako podstawa działalności marketingowej; 4. Segmentacja i wybór rynku docelowego; 5. Badania marketingowe; 6. Wykorzystanie metod statystycznych w badaniach marketingowych; 7. Polityka produktu; 8. Polityka cen; 9. Polityka dystrybucji; 10. Polityka promocji; 11. Zarządzanie i planowanie marketingowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Ekonomiczne uwarunkowania funkcjonowania i rozwoju mediów – podstawy teoretyczne: 1.1. Rola państwa w gospodarce – instytucjonalizm; 1.2. Teoretyczne podstawy usług medialnych a potrzeby zbiorowe; 1.3. Media w Polsce jako przykład dobra społecznego; 1.4. Funkcja mediów w życiu społecznym i rozwoju gospodarczym. 2. Media jako przedmiot finansowania: 2.1. Wpływ państwa na kształtowanie systemu medialnego; 2.2. Media publiczne a media komercyjne – różnice i podobieństwa; 2.3. Źródła finansowania mediów; 2.4. Efektywność ekonomiczna podmiotów systemu medialnego. 3. Finansowanie mediów publicznych w wybranych krajach Unii Europejskiej: 3.1. Model brytyjski jako przykład klasycznego systemu finansowania mediów publicznych; 3.2. Model niemiecki jako przykład mieszanego systemu finansowania mediów publicznych; 3.3. Modele włoski i hiszpański jako przykłady systemu śródziemnomorskiego; 3.4. Inne wybrane rozwiązania w państwach Unii Europejskiej. 4. Organizacja i finansowanie mediów publicznych w Polsce na tle wybranych krajów Unii Europejskiej: 4.1. Organizacja i status nadawców publicznych w Polsce; 4.2. Model finansowania mediów publicznych w Polsce po 1989 r.; 4.3. Finansowanie mediów publicznych w Polsce na tle uregulowań obowiązujących w wybranych krajach Unii Europejskiej; 4.4. Analiza przychodów i kosztów polskich nadawców publicznych. 5. Koncepcje rozwiązań w zakresie finansowania mediów publicznych w Polsce: 5.1. Uwarunkowania finansowania mediów publicznych w Polsce; 5.2. Finansowanie mediów publicznych na przykładzie wybranych podmiotów; 5.3. Finansowanie działalności mediów ze środków publicznych a misyjność programu; 5.4. Finansowanie mediów publicznych na podstawie badań własnych; 5.5. Propozycja finansowania nadawców publicznych w Polsce w oparciu o opłatę licencyjną i wnioski z rozprawy. Postscriptum: Konsekwencje kryzysu finansowania nadawców publicznych w Polsce w okresie 2012-2018 i perspektywy na przyszłość.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: ROZDZIAŁ 1. Media społecznościowe na rynku międzynarodowym: 1.1. Charakter mediów społecznościowych; 1.2. Podział i specyfika wybranych mediów społecznościowych; 1.2.1. Komunikatory internetowe; 1.2.2. Serwisy społecznościowe; 1.3. Zalety i wady „bycia connected”; 1.4. Media społecznościowe na mapie świata – z uwzględnieniem badanych krajów; 1.4.1. Dostęp do internetu oraz użytkowanie mediów społecznościowych na świecie – generalne statystyki; 1.4.2. Charakterystyka mediów społecznościowych na wybranych rynkach; 1.5. Kto jest głównym użytkownikiem mediów społecznościowych?; Różnice między generacjami X, Y i Z. ROZDZIAŁ 2. Badania na rynku międzynarodowym: 2.1. Specyfika badań międzynarodowych; 2.2. Metodyka badania empirycznego dotyczącego wykorzystania serwisów społecznościowych na rynkach zagranicznych; 2.2.1. Charakter badań; 2.2.2. Zakres przestrzenny; 2.2.3. Metoda badawcza; 2.2.4. Metoda doboru próby oraz jej wielkość; 2.2.5. Ograniczenia badania; 2.3. Charakterystyka badanej próby; 2.3.1. Charakterystyka respondentów; 2.3.2. Częstotliwość używania mediów społecznościowych. ROZDZIAŁ 3. Znaczenie mediów społecznościowych z perspektywy indywidualnych użytkowników – wyniki badań międzynarodowych: 3.1. Rola mediów społecznościowych w kształtowaniu zachowań konsumentów; 3.2. Rola mediów społecznościowych w zakresie edukacji; 3.3. Rola mediów społecznościowych w zakresie komunikacji i rozrywki; 3.4. Rola mediów społecznościowych w pracy. Podsumowanie. Bibliografia. Spis rysunków. Spis tabel. Aneks. Media społecznościowe – wykorzystanie. Media społecznościowe a zachowania konsumenta.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Słowo od autorów. Rozdział 1. Sukces, konflikt i współpraca w biznesie. 1.1. Pojęcie i aspekty sukcesu. 1.1.1. Wielowymiarowość sukcesu. 1.1.2. Uznanie jako warunek sukcesu. 1.2. Współpraca versus rywalizacja – modele biznesowe i negocjacyjne. 1.3. Konflikt. 1.3.1. Konflikt – podłoże i diagnoza. 1.3.3. Holistyczne podejście do konfliktu. 1.4. Współpraca, konflikt i decyzje w biznesie. 1.4.1. Styl turkusowy na tle innych stylów zarządzania. 1.4.2. Styl zarządzania a mediacja. Rozdział 2. Mediacja jako narzędzie opanowywania sporów, komunikacji oraz zarządzania w biznesie. 2.1. Wieloaspektowe cele mediacji. 2.2. Mediacja jako narzędzie rozwiązywania sporów. 2.3. Mediacja jako narzędzie wspierające zarządzanie w biznesie. 2.4. Komunikacja w mediacji. Rozdział 3. Spory gospodarcze i ich opanowywanie w postępowaniu sądowym i poza sądem. 3.1. Spory gospodarcze – ich wieloaspektowe diagnozowanie oraz ustalanie celów i potencjału ugodowego opanowania. 3.2. Regulacje prawne dotyczące sądowego postępowania gospodarczego. 3.3. Ugodowe rozwiązywanie sporów gospodarczych w ramach sądowego postępowania cywilnego. 3.4. Mediacja i inne pozasądowe formy polubownego rozwiązywania sporów cywilnych, w tym gospodarczych. 3.4.1. Negocjacje. 3.4.2. Mediacja. 3.4.3. Arbitraż (sąd polubowny). 3.4.4. Formy mieszane ADR. 3.5. Cele mediacji a strategie i techniki prowadzenia mediacji w sprawach cywilnych, w tym gospodarczych. 3.6. Obligatoryjność postępowania mediacyjnego w sprawach gospodarczych i zachęty ekonomiczne do prowadzenia mediacji. Rozdział 4. Mediacja cywilna (gospodarcza) w sporach prawnych, w tym sądowych. 4.1. Mediacja w ujęciu uniwersalnym – obszary zastosowania i zasady prowadzenia mediacji. 4.1.1. Obszary zastosowania mediacji. 4.1.2. Zasady prowadzenia mediacji. 4.2. Międzynarodowe, europejskie i polskie regulacje mediacyjne. 4.2.1. Europejskie standardy mediacji. 4.2.2. Konwencja singapurska. 4.3.3. Mediacja cywilna (w tym gospodarcza) w prawie polskim. 4.3. Mediacja w praktyce – ograniczenia i katalog dobrych praktyk. 4.3.1. Przeciwwskazania dla mediacji i obawy przed jej stosowaniem. 4.3.2. Proponowany katalog dobrych praktyk. Podsumowanie. Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 346 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 346 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I. OBLIGATORYJNOŚĆ MEDIACJI. PERSPEKTYWA INTERDYSCYPLINARNA: Rozdział 1. Komunikowanie i manifestowanie jako dwie strategie - mediacja i wojna kulturowa; Rozdział 2. Mediacje rodzinne obligatoryjne z perspektywy stron konfliktu - oczekiwania i kontrowersje; Rozdział 3. Obowiązkowe mediacje w przestrzennych procedurach planistycznych i w konfliktach przestrzennych; Rozdział 4. Mediacje obligatoryjne a gotowość stron do współdziałania w mediacji. Perspektywa psychologiczna. Część II. OBLIGATORYJNE MEDIACJE W POLSCE. PERSPEKTYWA PRAWNA: Rozdział 1. Wyzwania stawiane pełnomocnikom w reprezentowaniu klientów w mediacji obligatoryjnej; Rozdział 2. Obligatoryjność działań sądu w zakresie upowszechniania mediacji w sprawach cywilnych; Rozdział 3. Mediacja jako obligatoryjny etap procedury ogłoszenia strajku; Rozdział 4. Mediacje w odpowiedzialności zawodowej lekarzy. Analiza i propozycje zmian w kierunku obligatoryjności; Rozdział 5. Obligatoryjne postępowanie mediacyjne przed sądem rodzinnym i nieletnich. CzęŚĆ III. OBLIGATORYJNE MEDIACJE NA PRZYKłADZIE WYBRANYCH KRAJÓW: Rozdział 1. Mediacje obowiązkowe a prawo do sądu w Stanach Zjednoczonych: standardy wprowadzania ograniczeń co do postępowań mediacyjnych i implikacje dla Unii Europejskiej; Rozdział 2. Aktualny stan prawny w zakresie mediacji obowiązkowych we Włoszech; Rozdział 3. System rokowań zbiorowych w Finlandii i rola mediacji obowiązkowych; Rozdział 4. Obligatoryjne mediacje w Rumunii; Mediacje obligatoryjne - wnioski z analiz prawnych, interdyscyplinarnych oraz międzynarodowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; Rozdział 1. Istota medycyny pracy Rozdział 2. Rys historyczny medycyny pracy 2.1. Początki medycyny pracy 2.2. Medycyna pracy w dobie postępującej industrializacji 2.3. Rozwój medycyny pracy w Polsce Rozdział 3. Współczesna struktura organizacyjna służby medycyny pracy w Polsce Rozdział 4. Profilaktyka zdrowotna w medycynie pracy 4.1. Rola edukacji w profilaktyce 4.2. Profilaktyka higieniczna 4.3. Programy nadzoru 4.4. Profilaktyka medyczna Rozdział 5. Zasady wykonywania badań profilaktycznych pracowników 5.1. Podstawowe wiadomości o badaniach profilaktycznych 5.2. Skierowanie na badanie profilaktyczne 5.3. Ocena warunków pracy 5.4. Przebieg badania profilaktycznego Rozdział 6. Podstawowe zasady orzekania o zdolności do wykonywania pracy w niektórych stanach chorobowych 6.1. Choroby układu krążenia 6.2. Choroby układu oddechowego 6.3. Choroby układu pokarmowego 6.4. Choroby układu moczowego 6.5. Choroby układu endokrynnego 6.6. Cukrzyca 6.7. Zaburzenia układu nerwowego i narządów zmysłów 6.8. Choroby układu krwiotwórczego 6.9. Choroby skóry Rozdział 7. Prace wymagające pełnej sprawności psychoruchowej Rozdział 8. Opieka profilaktyczna nad osobami młodocianymi podejmującymi praktyczną naukę zawodu (uczniami) Rozdział 9. Badania dla celów sanitarno-epidemiologicznych Rozdział 10. Badania kierowców Rozdział 11. Przepisy dotyczące pracy kobiet Rozdział 12. Przepisy dotyczące badań profilaktycznych w szczególnych grupach zawodowych Rozdział 13. Rola pielęgniarek i psychologów w medycynie pracy Rozdział 14. Orzecznictwo o chorobach zawodowych 14.1. Pojęcie choroby zawodowej 14.2. Elementy definicji choroby zawodowej 14.3. Tryb postępowania w przypadkach podejrzenia choroby zawodowej Rozdział 15. Podstawowe zasady diagnostyki i orzecznictwa w poszczególnych chorobach zawodowych 15.1. Zatrucia ostre albo przewlekłe lub ich następstwa wywołane przez substancje chemiczne 15.2. Gorączka metaliczna 15.3. Pylice płuc 15.4. Choroby opłucnej lub osierdzia wywołane pyłem azbestu 15.5. Przewlekłe obturacyjne zapalenie oskrzeli, które spowodowało trwałe upośledzenie sprawności wentylacyjnej płuc z obniżeniem natężonej objętości wydechowej pierwszosekundowej (FEV1) poniżej 60% wartości należnej, wywołane narażeniem na pyły lub gazy drażniące, jeżeli w ostatnich 10 latach pracy zawodowej co najmniej w 30% przypadków stwierdzono na stanowisku pracy przekroczenia najwyższych dopuszczalnych stężeń 15.6. Astma oskrzelowa 15.7. Zewnątrzpochodne alergiczne zapalenie pęcherzyków płucnych 15.8. Ostre uogólnione reakcje alergiczne 15.9. Byssinoza 15.10. Beryloza 15.11. Choroby płuc wywołane pyłem metali twardych 15.12. Alergiczny nieżyt nosa 15.13. Zapalenie obrzękowe krtani o podłożu alergicznym 15.14. Przedziurawienie przegrody nosa wywołane substancjami o działaniu żrącym lub drażniącym 15.15. Przewlekłe choroby narządu głosu spowodowane nadmiernym wysiłkiem głosowym, trwającym co najmniej 15 lat 15.16. Choroby wywołane działaniem promieniowania jonizującego 15.17. Nowotwory złośliwe powstałe w następstwie działania czynników występujących w środowisku pracy, uznanych za rakotwórcze u ludzi 15.18. Choroby skóry 15.19. Przewlekłe choroby układu ruchu wywołane sposobem wykonywania pracy 15.20. Przewlekłe choroby obwodowego układu nerwowego wywołane sposobem wykonywania pracy 15.21. Obustronny trwały odbiorczy ubytek słuchu typu ślimakowego lub czuciowo-nerwowego spowodowany hałasem, wyrażony podwyższeniem progu słuchu o wielkości co najmniej 45 dB w uchu lepiej słyszącym, obliczony jako średnia arytmetyczna dla częstotliwości audiometrycznych 1,2 i 3 kHz 15.22. Zespół wibracyjny 15.23. Choroby wywołane pracą w warunkach podwyższonego ciśnienia atmosferycznego 15.24. Choroby wywołane działaniem wysokich albo niskich temperatur otoczenia 15.25. Choroby układu wzrokowego wywołane czynnikami fizycznymi, chemicznymi lub biologicznymi 15.26. Choroby zakaźne lub pasożytnicze albo ich następstwa Rozdział 16. Orzekanie w przypadku chorób zawodowych przebytych bez trwałych następstw klinicznych; Podsumowanie; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Metapoznanie – metapamięć: stary problem w nowszym ujęciu, 2. Struktura i działanie metapamięci, 3. Poznawcze i afektywne aspekty metapamięci, 4. Metapamięć – metody diagnozy, 5. Mózgowe mechanizmy metapamięci, 6. Determinanty metapmięci, 7. Zaburzenia metapamięci – modele wyjaśniające. Metapamięć w grupach klinivznych, 8. Skutki deficytów metapamięciowych. Treningi metapamięci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metody badania emocji i motywacji / red. nauk. Henryk Gasiul. - Warszawa : Difin SA , 2018. - 392, [2] s. : rys., tab. ; 24 cm.
Zawiera: Cz. I Metody badania emocji. R. 1. Wprowadzenie do sposobu pojmowania emocji i możliwości ich pomiaru: Pojęcie emocji; Perspektywa spojrzenia na emocje; Komponentowa interpretacja emocji; Kategorie i rodzaje zjawiska afektywnych - próba uporządkowania; Podsumowanie - uogólnienia. R. 2. Kategorialne i dymensjonalne podejście do interpretacji emocji i ich metodologiczne konsekwencje. Możliwości pomiaru fenomenologicznego komponentu emocji: Emocje jako odrębne kategorie; Wybrane sposoby pomiaru kategorii emocji podsystemowych; Pomiar innych kategorii doświadczanych emocji; Kontrowersje wokół pomiaru emocji z perspektywy doświadczającego je podmiotu; Podejście dymensjonalne i modele kołowe; Podsumowanie. R. 3. Emocje samoświadomościowe - podstawowe rozróżnienia i narzędzia pomiaru: Podstawy teoretyczne; Pomiar dumy i pychy, poczucia winy, wstydu; Podsumowanie. R. 4. Komponent ekspresywno-społeczny emocji i sposoby jego pomiaru: Biologiczne programy emocji - wskaźniki uniwersalności emocji; Znaczenie kontekstu kulturowego i społecznego w kształtowaniu oraz rozpoznawaniu emocji na podstawie jej ekspresji; Oszacowanie jako podstawa oceny ekspresji emocji; Możliwości pomiaru emocji na podstawie ekspresji. R. 5. Neurofizjologiczny składnik emocji - mózgowe podłoże emocji oraz strategie pomiaru: Wprowadzenie; Metody obrazowania mózgu; Percepcja twarzy; Mózgowa organizacja emocji - badania pacjentów z uszkodzeniami mózgu; Związek poszczególnych struktur mózgowych z rodzajem emocji: badania neuroobrazowe; Rola dynamiki w percepcji emocji. R. 6. Sposoby pomiaru inteligencji emocjonalnej: Wprowadzenie; Pomiar inteligencji emocjonalnej u osób dorosłych; Pomiar inteligencji emocjonalnej u dzieci; Podsumowanie. Cz. II Metody badania motywacji. R. 7. Motywacja ludzka i jej źródła: Pojęcie motywacji i motywu; Podstawowe właściwości ludzkiej motywacji; Źródła i rodzaje motywów. R. 8. Wybrane sposoby pomiaru motywacji osiągnięć: Wprowadzenie; Wybrane modele interpretacji motywacji osiągnięć; Możliwości pomiaru. R. 9. Style przywiązania jako jednostkowe dyspozycje motywacyjne: Przywiązanie i jego style - teoretyczne podstawy; Wybrane narzędzia do pomiaru stylów przywiązania. R. 10. Zachowania transgresyjne: Pojęcie transgresji; Transgresja w teoriach psychologicznych; Zachowania transgresyjne i ochronne w ujęciu J. Kozieleckiego; Kwestionariusz do badania zachowań transgresyjnych i ochronnych - lista zachowań alternatywnych (LIZA). R. 11. Wartości jako dyspozycje motywacyjno-transgresyjne. Pomiar wartości w kołowym modelu Schwartza: Wprowadzenie; Klasyczne modele wartości; Współczesne ujęcie wartości: kołowy model S.W. Schwartza; Praktyczne rekomendacje dla badaczy stosujących PVQ. R. 12. Motywy tożsamościowe - sposób pomiaru w ujęciu teorii motywowanego konstruowaniem tożsamości: Integrująca perspektywa teorii motywowanego konstruowania tożsamości; Nowa metodologia badania motywów. R. 13. Motywy Ja i możliwości ich pomiaru: Pojęcie motywów Ja - wprowadzenie ogólne; Kategoria motywów Ja - model SCENT; Funkcje motywów Ja oraz mechanizmy ich aktywizacji - kontrowersje; Pomiar motywów Ja - kwestionariusz motywów Ja (motywy samowartościowania): Skala Lubienia siebie/Kompetencji siebie (Self liking/Self-competence Scale) R.W. Tafarodi, W.B. Swanna, Jr.; Perspektywa personalistyczna propozycją uporządkowania motywów Ja; Kołowy Model Motywów Ja i ich pomiar w ujęciu H. Gasiula i W. Strusa; Podsumowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Manipulacja w kierowaniu ludźmi; 2. Szkolenia pracowników z wykorzystaniem outsourcingu; 3. Pragmatyczne przywództwo jako sposób budowania potencjału organizacji; 4. Pomiar cech i zachowań przywódczych w kontekście wartości kultury organizacyjnej; 5. Metody kształtowania kultury organizacyjnej; 6. Zarządzanie karierami pracowniczymi w organizacji: współczesne problemy i wyzwania; 7. Kształtowanie satysfakcji i zaangażowania pracowników; 8. Koncepcje, modele i metody zarządzania różnorodnością; 9. Metody i techniki zarządzania zasobami ludzkimi w kontekście wirtualizacji zarządzania; 10. Metody zarządzania zasobami ludzkimi oparte na kompetencjach; 11. Metody kształtowania wynagrodzeń w przedsiębiorstwie; 12. Jak zmierzyć to, co niemierzalne? Zasady konstruowania wskaźników syntetycznych w zarządzaniu zasobami ludzkimi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Analiza techniczna; 2. Analiza fundamentalna; 3. Analiza międzyrynkowa; Teoria portfelowa; 5. Modele rynku kapitałowego6. Teoria chaosu i jej zastosowanie na rynkach finansowych; 7. Zastosowanie teorii fraktali.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 336 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej