Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(122)
IBUK Libra
(12)
ebookpoint BIBLIO
(9)
Forma i typ
Książki
(114)
Publikacje naukowe
(24)
E-booki
(21)
Publikacje fachowe
(18)
Czasopisma
(7)
Audiobooki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(93)
tylko na miejscu
(88)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(95)
Czytelnia
(88)
Autor
Huczek Marian (1939-2023)
(8)
Opolski Krzysztof (1948- )
(8)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(7)
Chodyński Andrzej
(6)
Kozioł Leszek
(5)
Altkorn Jerzy (1931-2004)
(4)
Wojciechowski Eugeniusz
(4)
Filipiak Beata (1967- )
(3)
Huczek Antoni
(3)
Kowalska Sylwia
(3)
Antonowicz Paweł
(2)
Borkowski Stanisław
(2)
Borkowski Stanisław (1945- )
(2)
Chądzyński Jacek
(2)
Gogołek Włodziemierz
(2)
Grabiec Olimpia (1975- )
(2)
Jabłoński Adam Stefan
(2)
Jabłoński Marek Marian
(2)
Janczewski Jerzy
(2)
Jeziorski Leopold
(2)
Jędrzejczyk Irena
(2)
Kalisiak-Mędelska Magdalena
(2)
Lemańska-Majdzik Anna
(2)
Majewski Miłosz
(2)
Modzelewski Piotr
(2)
Oleksiuk Adam
(2)
Paradowski Mariusz
(2)
Perenc Józef (1945- )
(2)
Pietrzyk Małgorzata
(2)
Podgórniak-Krzykacz Aldona
(2)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(2)
Socha Irena (1946- )
(2)
Znańska-Kozłowska Katarzyna
(2)
Abdrabou Lucia
(1)
Abt Stefan (1937-2002)
(1)
Alchusová Zuzana
(1)
Alimpiiev Yevhenii
(1)
Allievi Andrea
(1)
Babik Wiesław (1956- )
(1)
Bakalarczyk Sebastian
(1)
Balcerzyk Robert
(1)
Baryń Magdalena
(1)
Batabyal Debasish
(1)
Bańkowska Agnieszka
(1)
Beck-Krala Ewa
(1)
Bednarska-Wnuk Izabela
(1)
Bekas Robert
(1)
Bentyn Zbigniew
(1)
Białas Andrzej
(1)
Bieliński Jerzy
(1)
Bielski Ireneusz
(1)
Bienias Mateusz
(1)
Biesok Grzegorz (1976- )
(1)
Biliński Waldemar
(1)
Bodo Monika
(1)
Bohdan Łukasz
(1)
Brauer Jakub
(1)
Brol Ryszard
(1)
Bronakowski Henryk
(1)
Brzeziński Andrzej
(1)
Bugdol Marek (1966- )
(1)
Burcon Tomasz
(1)
Burzyński Andrzej
(1)
Burzyński Krzysztof
(1)
Bąbol Krzysztof
(1)
Cebulski Kamil
(1)
Celej Piotr (1981- )
(1)
Cewińska Joanna
(1)
Chimkowska Angelika
(1)
Chodyńska-Kukułka Agata
(1)
Chrenko Alchusová Lucia
(1)
Chłodnicki Mateusz
(1)
Cichosz Marzenna
(1)
Cichoń Mariusz
(1)
Cichy Janusz
(1)
Ciejpa-Znamirowski Krzysztof
(1)
Cierniak-Emerych Anna
(1)
Cioczek Konrad
(1)
Cisek Marcin
(1)
Clark Graham
(1)
Czainska Katarzyna
(1)
Czaplicka Monika
(1)
Czubała Anna (1943- )
(1)
Dahmen Andreas (1962- )
(1)
Das Dillip Kumar
(1)
Daszkowska Marianna
(1)
Dehghani Zhamak
(1)
Dejnaka Agnieszka
(1)
Detyna Beata
(1)
Dileep M.R
(1)
Dobiegała-Korona Barbara
(1)
Dobska Monika
(1)
Dobski Paweł
(1)
Drabik Ireneusz
(1)
Duliniec Elżbieta (1948- )
(1)
Durlik Marek
(1)
Dutko Maciej
(1)
Dyczek-Formanek Elfryda
(1)
Dyczkowska Joanna
(1)
Dytkowska Grażyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(47)
2000 - 2009
(69)
1990 - 1999
(14)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
Kraj wydania
Polska
(140)
Rosja
(1)
Czechy
(1)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(140)
angielski
(2)
rosyjski
(1)
Temat
Usługi
(44)
Marketing
(24)
Jakość usług
(22)
Zarządzanie jakością
(20)
Banki
(17)
Turystyka
(16)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(15)
Przedsiębiorstwo
(13)
Usługi turystyczne
(13)
Przedsiębiorstwo usługowe
(12)
Zarządzanie
(11)
Logistyka gospodarcza
(9)
Zarządzanie strategiczne
(9)
Jakość produktu
(8)
Obsługa klienta
(8)
Usługi elektroniczne
(8)
Usługi logistyczne
(8)
Produkt turystyczny
(7)
Bankowe usługi detaliczne
(6)
Hotelarstwo
(6)
Służba zdrowia
(6)
Zarządzanie służbą zdrowia
(6)
Internet
(5)
Organizacja
(5)
Systemy informatyczne zarządzania
(5)
Usługi publiczne
(5)
Badania marketingowe
(4)
Innowacje
(4)
Instytucje nonprofit
(4)
Konsumenci
(4)
Kultura organizacyjna
(4)
Marketing strategiczny
(4)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(4)
Samorząd terytorialny
(4)
Sektor publiczny
(4)
Społeczeństwo informacyjne
(4)
Transport
(4)
Usługi finansowe
(4)
Branża TSL
(3)
Budżety terenowe
(3)
Globalizacja
(3)
Handel elektroniczny
(3)
Informacja
(3)
Kanały marketingowe
(3)
Komunikacja marketingowa
(3)
Logistyka
(3)
Lojalność konsumentów
(3)
Outsourcing
(3)
Public relations
(3)
Rynek finansowy
(3)
Ubezpieczenia
(3)
Zarządzanie publiczne
(3)
Zarządzanie ryzykiem
(3)
Zarządzanie wiedzą
(3)
Zdrowie publiczne
(3)
Łańcuch dostaw
(3)
Administracja
(2)
Administracja publiczna
(2)
Banki internetowe
(2)
Bezpieczeństwo systemów
(2)
Bibliotekarstwo
(2)
Biblioteki
(2)
Dostęp do świadczeń zdrowotnych
(2)
Ekonomika
(2)
Gastronomia
(2)
Gospodarka elektroniczna
(2)
Gospodarka oparta na wiedzy
(2)
Handel
(2)
Informatyka
(2)
Infrastruktura społeczna
(2)
Internet -- stosowanie -- zarządzanie -- podręcznik
(2)
Kadry
(2)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(2)
Kapitał ludzki
(2)
Karty płatnicze
(2)
Konkurencja
(2)
Konsumenci (ekon.)
(2)
Kredyt
(2)
Marketing cyfrowy
(2)
Marketing partnerski
(2)
Marketing-mix
(2)
Menedżerowie
(2)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(2)
Podatek
(2)
Podatek od towarów i usług
(2)
Przedsiębiorstwo rodzinne
(2)
Reklama internetowa
(2)
Ryzyko gospodarcze
(2)
Sieć komputerowa
(2)
Szczupłe zarządzanie
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Transfer technologii
(2)
Usługi biblioteczne
(2)
Usługi biznesowe
(2)
Usługi informacyjne
(2)
Usługi prozdrowotne
(2)
Wartość ekonomiczna
(2)
Wizerunek instytucji kultury
(2)
Zarządzanie projektami
(2)
Temat: czas
2001-
(13)
1989-2000
(5)
1901-2000
(4)
1989-
(3)
Temat: miejsce
Polska
(21)
Kraje Unii Europejskiej
(4)
Katowice (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Niemcy
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(30)
Opracowanie
(23)
Praca zbiorowa
(19)
Czasopismo naukowe
(6)
Monografia
(4)
Czasopismo ekonomiczne
(3)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Case study (studium przypadku)
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Raport z badań
(2)
Artykuł z czasopisma muzycznego
(1)
Artykuły
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(70)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(45)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(10)
Medycyna i zdrowie
(7)
Podróże i turystyka
(7)
Transport i logistyka
(7)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
143 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Bakalavr. Akademičeskij kurs)
Zawiera: Раздел I. ИНФОРМАЦИЯ. ИНФОРМАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ И ПРОЦЕССЫ. ИНФОРМАЦИОННЫЕ СИСТЕМЫ Глава 1. Экономическая информация: Экономическая информация как часть информационного ресурса общества; Информация и информационные процессы в организационно-экономической сфере; Сущность, значение и закономерности развития информационных систем и технологий в современной экономике; Экономические законы развития информационных технологий. Глава 2. Информационные технологии: Основные понятия, терминология и классификация; Технология и методы обработки экономической информации; Структура базовой информационной технологии. Глава 3. Информационные системы: Роль и место автоматизированных информационных систем в экономике; Виды информационных систем и принципы их создания; Состав информационных систем; Жизненный цикл информационных систем. Раздел II. ИНФОРМАЦИОННЫЕ СИСТЕМЫ И ТЕХНОЛОГИИ В УПРАВЛЕНИИ ПРЕДПРИЯТИЕМ Глава 4. Организация и средства информационных технологий обеспечения управленческой деятельности: Предприятие как объект управления; Роль и место информационных технологий в управлении предприятием; нформационные технологии организационного развития и стратегического управления предприятием. Глава 5. Методические основы создания информационных систем и технологий в управлении предприятием: Основные понятия; Системный подход; Информационный подход; Стратегический подход; Объектно-ориентированный подход; Методические принципы совершенствования управления предприятием на основе информационных технологий; Разработка информационного обеспечения систем управления предприятием. Глава 6. Информационные технологии документационного обеспечения управленческой деятельности: Основные понятия документационного обеспечения управленческой деятельности; Виды информационных систем управления документационным обеспечением предприятия; Организация электронной системы управления документооборотом. Глава 7. Инструментальные средства компьютерных технологий информационного обслуживания управленческой деятельности: Общие свойства КИС; Типовой состав функциональных модулей КИС; Корпоративная информационная система SAP R/3; Корпоративные информационные системы компании «Microsoft»; Корпоративная информационная система «Галактика»; Корпоративная информационная система «Парус». Глава 8. Компьютерные технологии интеллектуальной поддержки управленческих решений: Корпоративная сеть Интранет; Информационные базы корпоративных информационных систем; Аналитическая обработка данных. Раздел III. ИНФОРМАЦИОННЫЕ СИСТЕМЫ И ТЕХНОЛОГИИ В МАРКЕТИНГЕ Глава 9. Структура и состав информационной системы маркетинга; Маркетинг как объект управления; Информационное обеспечение в системе управления маркетингом; Управление взаимоотношениями с потребителем (CRM); Планирование ресурсов в зависимости от потребности клиента (CSRP); Непрерывная информационная поддержка поставок и жизненного цикла (CALS); Программные продукты в маркетинге. Глава 10. Функциональное назначение и ресурсы Интернета: Технология Интернет в маркетинге; Электронная коммерция. Раздел IV. ИНФОРМАЦИОННЫЕ СИСТЕМЫ И ТЕХНОЛОГИИ В БУХГАЛТЕРСКОМ УЧЕТЕ Глава 11. Общая характеристика информационной системы бухгалтерского учета: Сущность и принципы ведения бухгалтерского учета; Учетная политика; Функциональная архитектура бухгалтерского учета. Глава 12. Компьютерные информационные технологии в бухгалтерском учете: Программные продукты ИС бухгалтерского учета; Классы программных продуктов ИС бухгалтерского учета. Раздел V. ИНФОРМАЦИОННЫЕ СИСТЕМЫ И ТЕХНОЛОГИИ В БАНКОВСКОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ Глава 13. Специфика организации банковского дела в России: Сущность банковской деятельности; Операции и услуги банков; Основные тенденции развития банковской системы России. Глава 14. Проблемы создания информационных систем банковской деятельности: Принципы построения автоматизированных банковских систем; Технические решения банковских систем; Информационное и программное обеспечение банковских систем; Электронный документооборот в банке Глава 15. Электронные банковские услуги: Электронные услуги с использованием банковских карт; Электронные услуги дистанционного банковского обслуживания; Автоматизация межбанковских расчетов; Электронные платежные системы в Интернете. Раздел VI. ИНФОРМАЦИОННЫЕ СИСТЕМЫ И ТЕХНОЛОГИИ В СТРАХОВОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ Глава 16. Понятие страховой деятельности и ее организации: Риск как экономическая категория; Основные функции и задачи страхования; Основы финансово-хозяйственной деятельности страховщиков. Глава 17. Автоматизированные информационные системы страховой деятельности: Организационная структура ИС СД; Функциональная структура ИС СД; Информационные технологии ИС СД; Программа «Парус-Страхование»; Программа «ИНЭК-Страховщик»; Развитие ИС СД. Раздел VII. СТАНДАРТИЗАЦИЯ ИНФОРМАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ Глава 18. Основы построения системы стандартов ИТ: Понятие открытых систем; Международные структуры в области стандартизации информационных технологий; Методологический базис открытых систем; Архитектурные спецификации (эталонные модели); Эталонная модель взаимосвязи открытых систем; Базовые спецификации. Глава 19. Инструменты функциональной стандартизации: Понятие профиля открытой системы; Классификация профилей; Основные свойства и назначение профилей; Пример компоновки функционального профиля. Раздел VIII. БЕЗОПАСНОСТЬ ИНФОРМАЦИОННЫХ СИСТЕМ Глава 20. Защищенная информационная система: Определение защищенной информационной системы; Методология анализа защищенности информационной системы; Требования к архитектуре информационной системы для обеспечения безопасности ее функционирования; Этапы построения системы безопасности ИС; Стандартизация подходов к обеспечению информационной безопасности; Обеспечение интегральной безопасности информационных систем.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Oddajemy w ręce Czytelników kolejne już opracowanie z serii „Informatyka Ekonomiczna”. Należy podkreślić unikatowy charakter niniejszego zeszytu, który stanowi drugą część rozważań oraz dyskusji realizowanej w wyniku wymiany naukowej między ośrodkami akademickimi, zainicjowanej w ramach kolejnej już XI konferencji naukowo-dydaktycznej Naukowego Towarzystwa Informatyki Ekonomicznej. Prowadzone w trakcie konferencji dyskusje oraz rozważania przybrały ustrukturalizowaną formę artykułów, które składają się na przedkładaną Czytelnikom publikację naukową. Główną przesłanką do stworzenia tego numeru była chęć zaprezentowania szerokiego spektrum poglądów oraz przemyśleń autorów wynikających z doświadczeń zdobytych w trakcie wieloletniej praktyki związanej z tworzeniem, doskonaleniem oraz implementacją nowoczesnych technologii w organizacjach. W opracowaniu zostały zebrane również artykuły prezentujące kierunki naukowe oraz tendencje w zakresie rozwoju dydaktyki wynikającej z prowadzenia współpracy między podmiotami gospodarczymi a ośrodkami naukowymi z całej Polski. Wybrane do opublikowania w aktualnym 32. numerze „Informatyki Ekonomicznej” prace, które otrzymały pozytywne recenzje, zostały podzielone na dwa główne bloki tematyczne. Pierwszy blok związany jest z prezentacją problematyki szeroko rozumianych kierunków rozwoju oraz zastosowań informatyki w organizacji. W tym obszarze znalazły się artykuły takich Autorów, jak: Z. Antczak, E. Badzińska, G. Biziel, A. Pyka, T. Skalniak, J. Słowik, I. Chomiak-Orsa, M. Flieger, M. Furmankiewicz, A. Sołtysik-Piorunkiewicz, P. Ziuziański, W. Gryncewicz, K. Łopaciński, J. Jankowski, M. Janiak, J. Korczak, B.F. Kubiak, I. Kutzner, M. Leszczyńska, B. Lewoc, A. Izworski, S. Skowroński, A. Kieleczawa, M.A. Hersh, P. Kopacek, M. Mach-Król, A. Nowicki, B. Burkot, M. Pietruszka, M. Niedźwiedziński, C. Stępniak, T. Turek, R. Wójtowicz, Ł. Żabski. Druga grupa artykułów to prace prezentujące związek między rozwojem informatyki a trendami w doskonaleniu metod dydaktycznych i kreowania nowoczesnych kierunków dydaktycznych. Tutaj zamieszczone zostały artykuły takich Autorów, jak: E. Badzińska, P. Chrobak, D. Jelonek, B. Łukasik-Makowska, J. Korczak, W. Abramowicz, J. Gołuchowski, A. Kobyliński, M. Owoc, K. Korczak, K. Szymański, M. Bac, K. Muszyńska, J. Swacha, M. Pańkowska.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1. Innowacyjnośc i jakość - wyzwania współczesnych organizacji; 2. Wiedza w procesie innowacyjnym organizacji; 3. System transferu technologii i komercjalizacji wiedzy w Polsce; 4. System zarządzania jakością w organizacji i jego certyfikacja; 5. Podnoszenie poziomu innowacyjności organizacji za pomocą metod i zasad projakościowych; 6. Zarządzanie projektem innowacyjnym i jakościowym w organizacji; 7. Kapitał w finansowaniu działalności innowacyjnej w organizacji; 8. Działalność innowacyjna w przedsiębiorstwach przemysłowych w województwie zachodniopomorskim - wybrane charakterystyki; 9. Zarządzanie jakością w przedsiębiorstwach usługowych; 10. Standardy jakości w bankach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Materiały Instytutu Zarządzania i Marketingu Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego / red. Krzysztof Ciejpa-Znamirowski ; Katolicki Uniwersytet Lubelski Wydział Nauk Społecznych ; Tom 3)
1.Najnowsze tendencje w zarządzaniu bankiem, 2.Innowacyjność produktowa na rynku ubezpieczeniowym, 3.Polski rynek kapitałowy w obliczu zmian
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 336.71 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336.71 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Publikacja monografii „Innowacje w łańcuchach dostaw źródłem przewagi konkurencyjnej w XXI wieku” jest jednym z najważniejszych projektów zrealizowanych przez Studenckie Koło Naukowe Zarządzania Łańcuchem Dostaw – SKN SCM, działające przy Katedrze Logistyki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Zostało ono utworzone w 2013 roku. Zrzesza studentów, których ambitne inicjatywy i projekty udowadniają, jak inspirującym i interesującym zagadnieniem jest zarządzanie łańcuchem dostaw. Żądni wiedzy i chcący poszerzać własne horyzonty Członkowie SKN SCM systematycznie od trzech lat organizują ogólnopolską konferencję naukową, w której uczestniczą zarówno przedstawiciele świata akademickiego, jak i praktyki gospodarczej. Wydarzenie stwarza możliwość prezentacji wyników badań i analiz prowadzonych przez młodych naukowców, w szczególności doktorantów i studentów. Stanowi także wyjątkowe forum wymiany ich wiedzy i doświadczeń z menedżerami logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw. Niniejsza publikacja stanowi zbiór artykułów zgłoszonych na III edycję konferencji, które udowodniły, jak ważnym i pasjonującym tematem są innowacje w łańcuchach dostaw.
Monografia może stanowić inspirację dla kolejnych pokoleń Członków SKN SCM i innych organizacji akademickich w myśl mantry życiowej wielkiego wizjonera i innowatora Steva Jobsa stay hungry, stay foolish, którą podzielił się z Absolwentami Uniwersytetu Stanford w 2005 roku. Słowa te, dla wielu młodych ludzi na całym świecie, stanowią inspirację do działania, rozwoju, chęci poznawania nowych rzeczy. Dziękujemy wszystkim, którzy prezentując taką postawę, przyczynili się do sukcesu konferencji w 2016 roku, a w szczególności Autorom za przygotowanie artykułów. Realizacja projektów służących rozwijaniu pasji społeczności młodych logistyków stanowi ogromny zaszczyt dla Członków Studenckiego Koła Naukowego Zarządzania Łańcuchem Dostaw, zgodnie z jego misją każdy z nas jest ogniwem, wartość tworzymy razem!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
1. Istota, funkcje, i znaczenie usług biznesowych w polskiej gospodarce; 2. Konkurencyjność przedsiębiorstw - przejawy, uwarunkowania, mierniki, instrumenty; 3. Innowacje jako narzędzie konkurowania w usługach; 4. Innowacyjność usług biznesowych w świetle wyników badań własnych; 5. Wykorzystanie innowacyjnych usług biznesowych w procesie konkurowania; 6. Współpraca przedsiębiorstw świadczących usługi biznesowe i ich klientów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
W 2008 r. współczesna gospodarka światowa stanęła wobec wyzwań spowodowanych recesją gospodarczą i kryzysem idei globalizacji jako procesu gwarantującego trwały, szybki i zrównoważony wzrost ekonomiczny. Skutki tego można zaobserwować bezpośrednio w bardzo różnych sferach działalności gospodarczej: nie tylko we współpracy międzynarodowej, ale także na rynkach towarowych, w przedsiębiorstwach i życiu społecznym. Ta złożoność i wieloaspektowość sytuacji w gospodarce światowej znajduje swoje odbicie w opracowaniu. Sfera finansów reprezentowana jest w tematyce rezerw walutowych, zarządzania ryzykiem, czy usług bankowych. Kolejna grupa artykułów dotyczy struktur organizacyjnych korporacji transnarodowych, funkcjonowania poszczególnych rynków, czy wymiany handlowej Polski z kluczowymi partnerami biznesowymi. Dużą część opracowania zajmuje również problematyka społecznych skutków zachodzących zmian - przede wszystkim w obszarze rynku pracy oraz strategii zarządzania zasobami ludzkimi. Ta dość zróżnicowana tematycznie pozycja przynosi oryginalne spojrzenie na gospodarkę światową – globalizacja wywiera wpływ na rozwój społeczno-gospodarczy w wymiarze międzynarodowym, poszczególnych krajów, przedsiębiorstw, a także jednostek. Niniejsza publikacja powinna stanowić inspirację do dalszych szczegółowych i pogłębionych badań. (Strona internetowa czasopisma: www.ibage.ug.edu.pl) Plik pdf uniemożliwia przeszukiwanie i kopiowanie tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Internet- aktualne problemy stoanowienia i stosowania prawa: Jak Internet zmienia prawne ramy prywatności?; Privacy by Design jako paradygmat ochrony prywatności; Propozycje zmian Kodeksu cywilnego i Kodeksu postępowania cywilnego w zakresie dokumentów elektronicznych; Internet a nowe prawo prywatne międzynarodowe; Rola Kodelsu pracy w systemie przepisów dotyczących ochrony danych pracownika; Problemy administracyjnoprawne związane z ekspansją Internetu; 2. Sieci i portale internetowe: Bezpieczeństwo systemu nazw domenowych; Obowiązki przedsiębiorcy- administratora w sieci; Regulacją wyłączenia odpowiedzialności dostawców usług hostingowych; Ochrona informacji- problemy nie tylko projektowe; Funkcjonowanie portali internetowych- wybrane problemy prawne; Portale internetowe- zagrożenia realne i pozorne; Analiza internetowych sieci społecznościowych jako zagrożenia dla bezpieczeństwa organizacji; Portale społecznościowe a prawo do ochrony danych osobowych- zarys problemu; Zgoda na przetwarzanie danych osobowych w serwisach społecznościowych; Prywatność w serwisach społecznościowych. Nowe wyzwania dla ruchu wolnego oprogramowania; Dane osobowe w systemach monitoringu- stan aktualny i kierunki zmian; Anonimowość w sieci. Zagadnienia udostępniania danych osobowych; 3. Publiczne systemy informacyjne i e-usługi: Publiczne zasoby informacyjne jako podstawa tworzenia platform integracyjnych; Podpis osobisty jako metoda identyfikacji w publicznych systemach informatycznych; Udostępnianie informacji publicznej - elektroniczny wniosek i stosowanie Kodeksu postępowania administracyjnego; Rola Elektronicznej Skrzynki Podawczej w bezpiecznej komunikacji organu administracyjnego ze stroną postępowania administracyjnego; Informacja o prawie jako szczególny rodzaj informacji publicznej; elektroniczny dostęp do Nowej Księgi Wieczystej i Krajowego Rejestru Sądowego; Informatyzacja Krajowego Rejestru Karnego- zmiany regulacji; System informacji oświatowej; Prawna problematyka obrotu detalicznego produktami leczniczymi w Internecie; Zakres i jawność danych rejestrów lekarskich; Edukacyjno-informacyjny portal e-zdrowie; Systemy Advenced Passenger Information oraz Passenger Name Record: e-usługi; E-lerning w administracji publicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. DLACZEGO PROJEKTOWANIE USŁUG?: 1.1. Czego pragną klienci?; 1.2. Wyzwania dla organizacji; 1.3. Dlaczego projektowanie usług jest najlepszą odpowiedzią?; 2. CZYM JEST PROJEKTOWANIE USŁUG?: 2.1. Definicje projektowania usług; 2.2. Różne spojrzenia; 2.3. Korzenie i rozwój; 2.4. Czym nie jest projektowanie usług?; 2.5. Zasady projektowania usług - nowe spojrzenie; 3. PODSTAWOWE NARZĘDZIA DO PROJEKTOWANIA USŁUG: 3.1. Dane badawcze; 3.2. Persony; 3.3. Mapy podróży; 3.4. Mapy systemów; 3.5. Prototypy usług; 3.6. Szablon modelu biznesowego; 4. GŁÓWNE CZYNNOŚCI W RAMACH PROJEKTOWANIA USŁUG: 4.1. W poszukiwaniu procesu projektowania usługi; 4.2. Główne schematy w procesie projektowania; 4.3. Prezentacja najważniejszych czynności w metodach projektowania usług TiSDD; 5. BADANIA: 5.1. Proces badawczy w projektowaniu usług; 5.2. Metody zbierania danych; 5.3. Metody wizualizacji, syntezy i analizy danych; 5.4. Studia przypadków; 6. IDEACJA: 6.1. Pomysły; 6.2. Decyzje; 6.3. Proces ideacji; 6.4. Metody ideacji; 6.5. Studia przypadków; 7. PROTOTYPOWANIE: 7.1. Proces prototypowania usług; 7.2. Metody prototypowania; 7.3. Studia przypadków; 8. IMPLEMENTACJA: 8.1. Od prototypu do produkcji; 8.2. Projektowanie usług a zarządzanie zmianami; 8.3. Projektowanie usług a tworzenie oprogramowania; 8.4. Projektowanie usług a zarządzanie produktem; 8.5. Projektowanie usług a architektura; 8.6. Studia przypadków; 9. PROCES PROJEKTOWANIA USŁUG I ZARZĄDZANIE NIM: 9.1. Zrozumieć proces projektowania usług: przyspieszony przegląd; 9.2. Planowanie pod kątem procesu projektowania usług; 9.3. Zarządzanie procesem projektowania usług; 9.4. Przykłady: szablony procesów; 9.5. Studia przypadków; 10. PROWADZENIE WARSZTATÓW: 10.1. Najważniejsze pojęcia związane z facylitacją; 10.2. Style i role w facylitacji; 10.3. Czynniki sukcesu; 10.4. Najważniejsze techniki facylitacji; 10.5. Metody prowadzenia warsztatów; 10.6. Studia przypadków; 11. TWORZENIE PRZESTRZENI DLA PROJEKTOWANIA USŁUG: 11.1. Rodzaje przestrzeni; 11.2. Organizowanie przestrzeni; 11.3. Przestrzeń - potrzebna czy niepotrzebna?; 11.4. Studia przypadków; 12. OSADZANIE PROJEKTOWANIA USŁUG W ORGANIZACJACH: 12.1. Pierwsze kroki; 12.2. Skalowanie; 12.3. Dążenie do biegłości; 12.4. Sprinty projektowe; 12.5. Studia przypadków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Jakość i efektywność w teorii: 1. Znaczenie jakości usług w banku, 2. Badania jakości usług, 3. Efektywność i jakość w nieparametrycznych badaniach banków, 4. Podsumowanie - jakość w banku, restrukturyzacja. Cz. II Jakość i efektywność - szczegóły przeprowadzonego badania : 5. Metodologia badania wpływu jakości usług na efektywność oddziałów bankowych, 6.Struktura badania jakości w oddziałach banku, 7.Jakość w oczach klientów na podstawie wyników badań empirycznych, 8.Ocena wpływu jakości na efektywność
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 336.71 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336.71 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Turystyka / PWN Wydawanictwo Naukowe)
1. Zarządzanie przedsiębiorstwem hotelowym w aspekcie uzyskania wysokiej jakości działania, 2. Jakośc usług w hotelarstwie, 3. Analiza i ocena poziomu jakości usług oferowanych przez hotele w Polsce, 4. Sposoby pomiaru efektywności funkcjonowania przedsiębiorstw hotelarskich, 5. Koncepcja modelowej zależności między jakością usług hotelarskich a efektywnością funkcjonowania hoteli
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Jakość w zarządzaniu bankiem; Normy ISO w banku detalicznym; Metoda target costing w analizie jakości w banku; Jakość w procesach finansowych banku; Marketing w zarządzaniu przez jakość; Total Quality Management (TQM) w zarządzaniu zasobami ludzkimi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 336.71 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336.71 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Andrzej Chodyński: Organizacja non - profit jako akywny interesariusz firmy zarządzającej wiedzą. Uwarunkowania zrównoważonego. Agata Dudek: Public relations szkół wyższych na przykładzie Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu w Sosnowcu. Alicja Gębczyńska: Czynniki determinujące satysfakcję klienta wewnętrznego w organizacji non - profit. Zdzisław Gebołyś: Jak badać misję biblioteki? Honorata Howaniec: Public relations a wizerunek organizacji non - profit. Marian Huczek: Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych biblioteki. Marian Huiczek, Irena Socha: Komunikacja w doskonaleniu procesu public relations w bibliotece. Adam Stefan Jabłoński: Projakościowy model zarządzania widzą w organizacjach non - profit. Marek Marian Jabłoński: Innowacyjny menedżer organizacji non - profit. Joanna Kamińska: Czynniki wpływające na jakość pracy w bibliotece. Maja Kitlińska: Wykorzystanie metod organizatorskich do poprawy efektywności pracy w bibliotece. Małgorzata Koszembar-Wiklik: Tożsamość wizualna organizacji non profit. Baeata Palma, Izabela Jurczak: Program komputerowy Sowa jako narzędzie wspomagania usług świadczonych użytkownikowi biblioteki Szkoły Zarządzania i Marketingu. Beata Żołędowska: Orientacja na użytkownika podstawą doskonalenia usług bibliotecznych. Marta Bartkowska - Stenek: wdrażanie systemu zarządzania jakością w urzędzie administracji publicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Mechanizmy wzrostu wartości i konkurencyjności przedsiębiorstw:1. Uwarunkowania i czynniki konkurencyjności przedsiębiorstw na rynku globalnym; 2. Konkurencyjność przedsiębiorstw w świetle Strategii Lizbońskiej; 3. Wartość dla akcjonariuszy a wartość dla interesariuszy. Ewolucja orientacji spółek publicznych w świetle badań empirycznych; 4. Kapitał menedżerski oferowany przez fundusze venture capital/private equity jako źródło wzrostu wartości spółek portfelowych; 5. Wykorzystanie Valute at Risk w zarządzaniu wartością przedsiębiorstwa; 6. Rola kapitału intelektualnego w kształtowaniu kompetencji przedsiębiorstwa; 7. Tworzenie wartości w sieciach przedsiębiorstw; 8. Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw poprzez fuzje i przejęcia. Cz. II Instrumenty finansowe i prawne zwiększania wartości i konkurencyjności przedsiębiorstw: 9. Fundusze poręczeń kredytowych a bankowe finansowanie przedsiębiorstw; 10. Opodatkowanie należności licencyjnych za korzystanie z własności przemysłowej podatkami dochodowymi; 11. Opodatkowanie dochodów osób fizycznych z depozytów bankowych jako jeden z elementów tworzenia jednolitego rynku usług finansowych w ramach Strategii Lizbońskiej; 12. Międzynarodowe Standardy Rachunkowości - nowa koncepcja postrzegania wartości przedsiębiorstwa w gospodarce opartej na wiedzy; 13. Zarządzanie kosztami w prowadzeniu działalności gospodarczej warunkiem wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw; 14. Ekonomiczna wartość dodana - szansa na wzrost konkurencyjności europejskich przedsiębiorstw? Cz. III Rozwój przedsiębiorczości w małych i średnich przedsiębiorstwach: 15. Ewolucja przedsiębiorczości a małe i średnie przedsiębiorstwa; 16. Determinanty przedsiębiorczości gospodarstw domowych w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
1. Lojalność konsumentów na rynku; 2. Zachowania klientów na rynku usług ubezpieczeniowych jako podstawa działalności lojalnościowej firm; 3. Lojalność na rynku usług bankowych; 4. Marketing w kształtowaniu lojalności klientów przedsiębiorstw handlowych; 5. Marka w kreowaniu lojalności konsumentów na rynku produktów żywnościowym; 6. Wizerunek organizacji non profit w kształtowaniu lojalności donatorów i wolontariuszy; 7. Lojalność na rynku usług artystycznych; 8. Lojalność na rynku politycznym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Część 1. Logistyka i spedycja w modelach rozgrywających i ujęciu teoriomnogościowym Rozdział 1. Model informacyjny operatora oraz obiektu technicznego w ujęciu rozgrywającym 1.1. Pojęcie operatora oraz obiektu technicznego w ujęciu holistycznym 1.2. Elementy pojęcia systemu rozgrywającego (SR) 1.3. Ujęcie rozgrywające procesów logistycznych (strony: operator (OP) - obiekt techniczny (OT)) 1.4. Ujęcie rozgrywające działalności podmiotów gospodarczych (strony: produkcyjny - operator) 1.4.1. Istota ujęcia rozgrywającego. Rozważania teoretyczne 1.4.2. Ujęcie modelowe podmiotu gospodarczego produkcyjnego oraz operatora logistycznego 1.4.3. Model gry logistycznej w ujęciu teoriomnogościowym (uczestnicy: podmiot gospodarczy produkcyjny oraz operator logistyczny) 1.4.4. Ujęcie modelowe podmiotu gospodarczego oraz sytuacji konfliktowej Rozdział 2. Pojęcia spedycji oraz usług logistycznych w ujęciu teoriomnogościowym 2.1. Pojęcie spedycji w ujęciu teoriomnogościowym 2.2. Pojęcie usługi logistycznej w ujęciu teoriomnogościowym Część 2. Usługi logistyczne w ujęciu pragmatycznym (transport i spedycja) Rozdział 3. Rynek transportu samochodowego w realizacji usług logistycznych 3.1. Potencjał infrastruktury drogowej w Polsce 3.2. Potencjał taborowy 3.3. Potencjał magazynowy 3.4. Potencjał przewozowy Rozdział 4. Ceny w transporcie samochodowym 4.1. Podstawowe zagadnienia związane z pojęciem ceny 4.2. Konkurencja na rynku transportu samochodowego w Polsce 4.3. Tendencje kształtowania się kosztów i cen w transporcie samochodowym 4.4. Problematyka konkurencji cenowej - dumping Rozdział 5. Warunki funkcjonowania transportu samochodowego w Polsce 5.1. Konwencja TIR 5.2. Znaczenie regulacji prawnych w transporcie samochodowym w Polsce; Bibliografia; Spis tabel; Spis rysunków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1 Zastosowanie technologii ICT w organizacjach; Rozdział 2 Historia i rozwój e-government - podstawy teoretyczne; Rozdział 3 Możliwości załatwiania spraw urzędowych drogą elektroniczną; Rozdział 4 Case studies - studia przypadków zastosowania rozwiązań w e-administracji, badania projektowe; Rozdział 5 Rozwiązania funkcjonujące w polskim sądownictwie powszechnym; Rozdział 6 Bariery ograniczające rozwój usług elektronicznych w administracji publicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 351/354 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Logistyka usług / Grzegorz Biesok (red.). - Wyd. 2. - Warszawa : CeDeWu, 2021. - 160 s. : rys., tab. ; 24 cm.
Przedmowa; Rozdział 1. Usługi: Pojęcie usług; Cechy usług; Klasyfikacja usług; Usługi w polskich klasyfikacjach standardowych; Usługi w Polskiej Klasyfikacji Działalności; Usługi w Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług; Jakość usług; Determinanty i ocena jakości usług; Logistyka usług; Literatura do rozdziału pierwszego; Rozdział 2. Usługi logistyczne: Pojęcie usług logistycznych; Rodzaje usług logistycznych; Charakterystyka usług logistycznych; Usługi spedycyjne; Usługi transportowe; Usługi kurierskie; Centra logistyczne; Outsourcing usług logistycznych; Branża usług logistycznych; Literatura do rozdziału drugiego; Rozdział 3. Logistyka usług transportu samochodowego rzeczy: Charakterystyka transportu samochodowego; Przepisy regulujące transport drogowy rzeczy; Infrastruktura transportu drogowego; Środki transportu drogowego rzeczy; Koszty producenta usługi transportowej; Koszty rodzajowe; Koszty bezpośrednie i pośrednie; Koszty paliwa w Europie; Analiza ograniczeń czasowych w transporcie drogowym rzeczy; Czas pracy kierowców; Ograniczenia wynikające ze specyfiki przewożonego towaru; Indywidualne ograniczenia ruchu drogowego; Czynniki losowe; Literatura do rozdziału trzeciego; Rozdział 4. Logistyka usług komunikacji miejskiej: Logistyka miejska; Cele i zadania logistyki miejskiej; Funkcjonalny i obszarowy podział logistyki miejskiej; Charakterystyka komunikacji miejskiej; Infrastruktura transportu miejskiego; Środki komunikacji miejskiej; Organizacja komunikacji miejskiej; Systemy biletowe w komunikacji miejskiej; Komunikacja miejska a niepełnosprawni; Literatura do rozdziału czwartego; Rozdział 5. Logistyka w turystyce: O turystyce; Logistyka w usługach turystycznych; Literatura do rozdziału piątego; Rozdział 6. Logistyka usług gastronomicznych: Usługa gastronomiczna; Logistyka w gastronomii; Problemy zarządzania logistycznego w gastronomii; Obsługa klienta; Gastronomia a turystyka; Nowe trendy i rozwiązania w gastronomii; Literatura do rozdziału szóstego; Rozdział 7. Logistyka imprez masowych: Pojęcie imprezy masowej; Motywy organizacji imprez masowych; Rodzaje imprez masowych; Formalnoprawne aspekty organizacji imprez masowych; Bezpieczeństwo imprez masowych; Zabezpieczenie imprezy masowej; Logistyczne aspekty imprez masowych; Lokalizacja; Rozmieszczenie obiektów i publiczności; Transport i komunikacja; Przepływ informacji; Obsługa klienta; Problemy logistyczne imprez masowych; Literatura do rozdziału siódmego; Rozdział 8. Logistyka usług. Studia praktyczne: Transport i magazynowanie dzieł sztuki; Logistyka usług transportowych i magazynowych; Logistyka przedsiębiorstw usługowych; Obsługa logistyczna dzieł sztuki; Przewóz dzieł sztuki na przykładzie firmy ART LOGISTICS; Literatura i źródła; Warunki bezpiecznej organizacji przewozu materiałów niebezpiecznych; Obowiązki stron w przewozie materiałów niebezpiecznych; Znakowanie opakowań materiałów niebezpiecznych; Niezgodności w przewozie materiałów niebezpiecznych; Literatura i źródła; O autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Logistyka w globalizacji usług: Istota usług w XXI wieku; Ważniejsze przesłanki globalizacji usług; Zadania logistyki globalnej w zarządzaniu usługami; 2. Rola i miejsce logistyki w usługach: Przedmiot i zakres logistyki w globalizujacych się usługach; Wybrane sposoby realizacji operacji logistycznych w usługach; Kierunki rozwoju logistyki w usługach; 3. Ocena efektywności procesu logistycznego w usługach: Proces logistyczny w usługach; Ważniejsze modele jakości usług; Metody pomiaru efektów działalności logistycznej w usługach; 4. Usługi logistyczne: Mierniki i wskaźniki systemu logistycznego w przedsiębiorstwie usługowym; Siły konkurencyjne na rynku usług logistycznych; Ceny i koszty usług logistycznych; 5. Ważniejsze problemy zarządzania ryzykiem logistycznym w usługach: Istota ryzyka w logistyce w przedsiębiorstwie usługowym; Zarządzanie ryzykiem logistycznym; Zarządzanie ryzykiem w praktyce; 6. Zarządzanie ryzykiem w usługach logistycznych: Narzędzia i metody zarządzania ryzykiem w usługach logistycznych; Ważniejsze instrumenty oceny ryzyka; Zasady wdrażania zarządzania ryzykiem
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej