Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(169)
IBUK Libra
(30)
ebookpoint BIBLIO
(11)
Forma i typ
Książki
(167)
E-booki
(41)
Publikacje fachowe
(9)
Publikacje naukowe
(5)
Audiobooki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(141)
dostępne
(75)
Placówka
Wypożyczalnia
(75)
Czytelnia
(141)
Autor
Kozioł Leszek
(13)
Makowska-Iskierka Marzena
(6)
Wojciechowska Jolanta
(6)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(5)
Altkorn Jerzy (1931-2004)
(4)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(4)
Kachniewska Magdalena
(4)
Butowski Leszek
(3)
Cybula Piotr
(3)
Gaj Jerzy
(3)
Gaworecki Władysław W
(3)
Marcinkiewicz Cezary
(3)
Niezgoda Agnieszka
(3)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(3)
Stasiak Andrzej
(3)
Łazarek Roman
(3)
Alejziak Wiesław
(2)
Borodako Krzysztof
(2)
Chudoba Tadeusz
(2)
Gorzelak Grzegorz
(2)
Gospodarek Jerzy
(2)
Hojka Zbigniew
(2)
Jędrzejczyk Irena
(2)
Kowalczyk Andrzej
(2)
Kuciński Jerzy
(2)
Merski Janusz
(2)
Milewska Mariola
(2)
Nesterowicz Mirosław
(2)
Nowak Krzysztof
(2)
Oleksiuk Adam
(2)
Pawlicz Adam
(2)
Pyka Robert
(2)
Rapacz Andrzej
(2)
Szkup Roman
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Warszyńska Jadwiga
(2)
Wartecka-Ważyńska Agnieszka
(2)
Winiarski Ryszard
(2)
Włodarczyk Bogdan
(2)
Zaręba Dominika
(2)
Zmyślony Piotr
(2)
Abdrabou Lucia
(1)
Alchusová Zuzana
(1)
Bajtyngier Agnieszka
(1)
Bakier Sławomir
(1)
Banasiński Cezary (1953- )
(1)
Barcik Jacek
(1)
Batabyal Debasish
(1)
Bednarczyk Małgorzata
(1)
Berbeka Jadwiga
(1)
Berdychowski Jerzy
(1)
Biczysko Władysław
(1)
Bieńczyk Grzegorz
(1)
Biliński Jacek
(1)
Boguszewicz-Kreft Monika
(1)
Bohdanowicz Paulina
(1)
Borek Aleksandra
(1)
Boruszczak Mirosław
(1)
Bosiacki Stefan
(1)
Bołtromiuk Artur
(1)
Bronakowski Henryk
(1)
Buczkowska Karolina
(1)
Bąk Stanisław Andrzej
(1)
Chrenko Alchusová Lucia
(1)
Chruściel Tadeusz Jakub
(1)
Chymkowski Roman
(1)
Cynarski Wojciech J
(1)
Czarnecki Witold
(1)
Czechowski Lucjan
(1)
Das Dillip Kumar
(1)
Derek Marta
(1)
Dileep M.R
(1)
Domański Bolesław
(1)
Dudkiewicz Danuta
(1)
Dziewit Jakub
(1)
Dąbski Maciej
(1)
Dębniewska Maria
(1)
Fierla Irena
(1)
Fierla Irena (1933- )
(1)
Friedman Barry A
(1)
Golka Marian
(1)
Gorynia Marian
(1)
Gołembski Grzegorz
(1)
Gołembski Grzegorz (1947- )
(1)
Grabiec Olimpia (1975- )
(1)
Grabowski Jakub
(1)
Gracz Jacek
(1)
Grobelna Aleksandra
(1)
Gryszkiewicz Bronisław
(1)
Grzywacz Renata
(1)
Grębecka Zuzanna
(1)
Górecki Tomasz
(1)
Górska-Warsewicz Hanna
(1)
Hadzik Aleksandra
(1)
Hadzik Andrzej
(1)
Hendel Marek
(1)
Hofman-Kohlmeyer Magdalena
(1)
Holcomb Judy
(1)
Holloway Christopher J. (1934- )
(1)
Hościłowicz Edward
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(27)
2010 - 2019
(51)
2000 - 2009
(121)
1990 - 1999
(10)
190 - 199
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(209)
Czechy
(1)
Język
polski
(202)
angielski
(8)
Temat
Turystyka
(150)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(31)
Usługi
(25)
Usługi turystyczne
(20)
Marketing
(16)
Hotelarstwo
(15)
Produkt turystyczny
(11)
Ekoturystyka
(6)
Gastronomia
(6)
Gospodarka
(6)
Samorząd terytorialny
(6)
Unia Europejska
(6)
Odpoczynek
(5)
Prawo turystyczne
(5)
Promocja handlowa
(5)
Umowa
(5)
Badania marketingowe
(4)
Kultura
(4)
Ochrona środowiska
(4)
Podróżnictwo
(4)
Przedsiębiorstwo
(4)
Sport
(4)
Turystyka zdrowotna
(4)
Wycieczki szkolne
(4)
Zarządzanie
(4)
Zarządzanie strategiczne
(4)
Agroturystyka
(3)
Biura podróży
(3)
Ekologia
(3)
Konsumenci (ekon.)
(3)
Miasta
(3)
Polityka regionalna
(3)
Polityka turystyczna
(3)
Przemysł
(3)
Rolnictwo
(3)
Turystyka a gospodarka
(3)
Turystyka a gospodarka narodowa
(3)
Uczniowie
(3)
Uzdrowiska
(3)
Zarządzanie jakością
(3)
Zielona szkoła
(3)
Banki
(2)
Fundusze strukturalne UE
(2)
Geografia gospodarcza
(2)
Innowacje
(2)
Jakość produktu
(2)
Kadry
(2)
Klaster (ekonomia)
(2)
Komputery
(2)
Kultura fizyczna
(2)
Ludność
(2)
Marketing strategiczny
(2)
Marketing terytorialny
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Odpowiedzialność cywilna
(2)
Polityka regionalna UE
(2)
Polska
(2)
Popyt
(2)
Przyroda
(2)
Psychologia
(2)
Regiony przygraniczne
(2)
Rozwój zrównoważony
(2)
Studenci
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szlaki turystyczne
(2)
Transport
(2)
Turystyka biznesowa
(2)
Turystyka kulinarna
(2)
Turystyka kulturowa
(2)
Turystyka pielgrzymkowa
(2)
Turystyka przemysłowa
(2)
Ubezpieczenia
(2)
Wychowanie pozaszkolne
(2)
Wycieczki
(2)
Administracja publiczna
(1)
Agrosturystka
(1)
Agroturytyka
(1)
Arkusze kalkulacyjne
(1)
Atrakcyjność turystyczna
(1)
Autoprezentacja
(1)
Bezpieczeństwo narodowe
(1)
Bezpieczeństwo produktu
(1)
Budowanie wizerunku pracodawcy
(1)
Budżety obywatelskie
(1)
COVID-19
(1)
Couchsurfing
(1)
Demokracja
(1)
Dyplomacja kulturalna
(1)
Edukacja prawnicza
(1)
Ekonomia
(1)
Ekonomika
(1)
Ekonomika przedsiębiorstwa
(1)
Ekorozwój
(1)
Elita władzy
(1)
Emerytura
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Europa
(1)
Excel
(1)
Finanse
(1)
Fundusz Spójności UE
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1989-2000
(2)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(11)
Czechy
(2)
Indie
(1)
Iran
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Malezja
(1)
Meksyk
(1)
Niemcy
(1)
Portugalia
(1)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
kenia
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Podręcznik
(19)
Praca zbiorowa
(11)
Opracowanie
(7)
Akty prawne
(1)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Komentarz do ustawy
(1)
Komentarz prawny
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Raport z badań
(1)
Słownik terminologiczny
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(25)
Podróże i turystyka
(19)
Zarządzanie i marketing
(14)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(6)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
210 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Cz. I Aspekty integracji międzynarodowej w turystyce i rekreacji: Procesy integracji z UE w sektorach turystyki i kultury w świetle Traktatu Amsterdamskiego a nauczanie turyzmu w Polsce; Turystyka transgraniczna w Polsce i jej uwarunkowania; Integracyjne funkcje turystyki na przykładzie trójnarodowej wymiany młodzieżowej w ramach "Trójkąta Weimar'skiego"; Rozwój turystyki jako cel współpracy samorządów lokalnych; Turystyka socjalna czynnikiem integracji w euroregionie "Karpaty Wschodnie"; Wpływ procesu globalizacji gospodarki światowej na ekonomiczne i społeczne aspekty turystyki Turystyka zrównoważona- turystyka przyszłości; Współpraca transgraniczna a ochrona granicy państwa we Wschodniej części Karpat Polskich; Zagadnienia turystyki nadgranicznej; Turystyka zrównoważona - przemysł turystyczny a zrownoważony rozwój; Szanse rozwoju turystyki transgranicznej na przykładzie województwa podlaskiego; Walory przyrodniczo-turystyczne Roztocza Wschodniego; Wolny czas trurystyka młodzieży słowackiej; Koncepcja sportu dla wszystkich w aspekcie sponsoringu i marketingu; Linie lotnicze w sieci- rezerwacje online; Wykorzystanie Internetu w turystyce. Cz. II Uwarunkowania rozwoju, organizacji i zarządzania w turystyce: Finansowo-prawne organiczenia funkcjowa nia i rozwoju polskich uzdrowisk; Międzynarodowe i krajowe uwarunkowania rozwoju turystyki; Zagraniczna turystyka przyjazdowa do województwa podkarpackiego w latach 1998-2000; Lojalność klientów w kontekście marketingowego sposobu zarządzania przedsiębiorstwem; Możliwości finansowego wsparcia rozwoju turystyki wiejskiej w Polsce; Turystyka wiejska na Podhalu (na przykładzie Białki i Bukowiny Tatrzańskiej); Możliwości rozwoju turystyki w Kotlinie Jeleniogórskiej z uwzględnieniem agroturystyki; Ekologiczne aspekty rozwoju turystyki; Dziedzictwo kultury materialnej Żydów jako element oferty turystycznej Podkarpacia; Rekreacja fizyczna jako czynnik zdrowotny; Działalność organizacji pozarządowych w zakresie turystyki i rekreacji osób niepełnosprawnych; Turystyka w kształtowaniu dojrzałej osobowości; Ochrona środowiska w turystyce alternatywnej; Rekreacja dla osób niepełnosprawnych; Wykorzystanie czasu wolnego przez młodzież z regionu podkarpackiego; Program studiów na kierunku turystyka i rekreacja a oczekiwania studentów; Znaczenie żywności i żywienia w sektorze turystycznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1. Turystyka - historia i współczesność: Turystyka na świecie w ujęciu historycznym; Turystyka w Polsce w ujęciu historycznym; Ruch turystyczny w Polsce na początku XXI wieku. R. 2. Turystyka - jej istota i formy: Współczesne koncepcje turystyki; Koncept turystyki zrównoważonej. R. 3. Turystyka w programie edukacji szkolnej. R. 4. Turystyka szkolna - nowa perspektywa realizacji wychowania fizycznego w szkole: Cele i zakres obowiązków nauczyciela turystyki szkolnej; Preferowane formy krajoznawstwa i turystyki szkolnej; Pozytywne i niepożądane cechy osobowościowe nauczyciela turystyki szkolnej; Przydatność treści kierunkowych w zakresie turystyki szkolnej; Organizacja wycieczek i imprez szkolnych - stan wiedzy. R. 5. Turystyka szkolna a proces kształcenia przyszłych jej edukatorów: Motywy podjęcia studiów na Wydziale Wychowania Fizycznego; Aktywność turystyczna studentów; Przydatność oferty dydaktycznej w kształceniu nauczycieli turystyki; Plany zawodowe absolwentów. R. 6. Nauczyciel turystyki szkolnej - oczekiwany wizerunek: Cechy pozytywne; Cechy negatywne; Cechy osobowościowe nauczyciela turystyki. R. 7. Turystyka szkolna w procesie wychowania fizycznego uczniów szkół ponadgimnazjalnych. R. 8. Edukacja do kultury czasu wolnego w kontekście cech wzorcowych animatorów turystyki szkolnej. R. 9. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Turystyka i rynek turystyczny; 2. Instrumenty marketingu w działalności firm i biur turystycznych; 3. Plan marketingowy a ogólna strategia przedsiębiorstwa; 4. Działalność firm usługowych zorientowanych na klienta; 5. Elementy psychologii w nowoczesnej turystyce; 6. Badania marketingowe
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1."Nie tylko marzenia" albo kilka słów na temat podróżowania, 2."Bilans otwarcia" albo od potencjału do produktu turystycznego, 3."Całość z wielu częsci" albo elementy produktu turystycznego, 4."Każdy widzi inaczej" albo wymiary produktu turystycznego, 5."Produkty mają własne życie" albo cykle produktów turystycznych, 6."Nie tylko pieniądze" albo za co płacimy, 7."Nie sprzedawaj kota w worku" albo promocja produktu turystycznego, 8."Na siódmym piętrze bez windy" albo gdzie sprzedawać produkty, 9."Fachowiec to podstawa" albo kilka słów o personelu, 10."Informacja cenniejsza niż złoto" albo badania markteingowe, 11."Złota kura czy trudne dziecko" albo strategia produktu turystycznego, 12."Co dalej panie Rockefeller" albo świetlana przyszłość
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Turystyka w rozwoju gospodarczym Polski - aspekty teoretyczne: Wprowadzenie; R.1 Problematyka wzrostu i rozwoju gospodarczego w ujęciu teorii ekonomii; R. 2 Ekonomiczna teoria usług turystycznych; R. 3 Teoretyczne aspekty transformacji systemowej w turystyce polskiej. Cz. II Turystyka w rozwoju gospodarczym Polski - aspekty praktyczne: R.1 Wzrost i rozwój gospodarki polskiej a proces serwicyzacji; R. 2 Wzrost i rozwój turystyki w Polsce w latach 90-tych. Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Turystyka / red. nauk. Włodzimierz Kurek. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2007. - 540, [1] s.; tab., mapy, wykr. ; 24 cm.
(Turystyka / PWN Wydawanictwo Naukowe)
1. Turystyka jako przedmiot badań naukowych: 1.1. Problem definicji turystyki, 1.2. Turystyka jako przedmiot badań różnych dyscyplin naukowych, 1.3. Pojęcia podstawowe, 1.4. Wybrane koncepcje badawcze. 2. Historia turystyki: 2.1 Historia turystyki na świecie, 2.2. Historia turystyki w Polsce. 3. Międzynarodowy ruch turystyczny: 3.1. Wielkość i struktura międzynarodowego ruchu turystycznego, 3.2 Uwarunkowania rozowju turystyki międzynarodowej, 3.3. Współczesne trendy w turystyce międzynarodowej, 3.4. Główne regiony turystyczne świata. 4. Potrzeby i motywacje turystyczne: 4.1. potrzeby człowieka, 4.2. Proces motywacyjny i jego rola w podejmowaniu decyzji o wyjazdach turystycznych. 5. Usługi i zagospodarowanie turystyczne: 5.1. Uwagi wprowadzające, 5.2. Usługi hotelarskie, 5.3. usługi gastronomiczne, 5.4. Transport w turystyce, 5.5. Biura podróży, 5.6. Informacja turystyczna, 5.7. Pilotaż i przewodnictwo turystyczne, 5.8. Usługi ubezpieczenia w turystyce, 5.9. Usługi finansowe, 5.10. Inne usługi. 6. Rodzaje i formy turystyki: 6.1. Klasyfikacja ruchu turystycznego, 6.2.2 Charakterystyka wybranych form turystycznych, 6.3. Turystyka w wybranych typach przestrzeni. 7. Gospodarcze aspekty turystyki: 7.1. Turystyka jako sektor gospodarki, 7.2. Rynek turystyczny i mechanizmy jego funkcjonowania - podstawowe zagadnienia, 7.3. Marketing w gospdarce turystycznej, 7.5. Międzynarodowa współpraca w dziedzinie gospodarki turystycznej. 8. Przemiany pod wpływem turystyki na obszarach recepcji turystycznej: 8.1. Turystyka jako czynnik przemian ekonomicznych, 8.2. Turystyka jako czynnik przemian społecznych, 8.3. Tursytyka jako czynnik przemian kulturowych, 8.4. Turystyka jako czynnik przemian środowiska przyrodniczego, 8.5. Przemiany przestrzenne, 8.6. Sposoby ograniczania negatywnego wpływu turystyki. 9. Żródła inforamcji turystycznej: 9.1. Główne źródła informacji dla turystów, 9.2. Źródła informacji o turystyce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Region - Polityka - Promocja / przewodniczący kolegium red. Zbigniew Ptasiewicz ; Akademia Humanistyczna im. Aleksandra Gieysztora. Wydział Turystyki i Rekreacji ; Nr 6)
1. Odnotowanie zjawiska; 2. Przyczyny zjawiska; 3. Sposób oceny i selekcji zabytków dziedzictwa przemysłowego (stosowane kryteria); 4. Uznane zabytki dziedzictwa technicznego; 5. Stan polskiego dziedzictwa technicznego; 6. Przykład sensownej, skutecznej działalności na rzecz ochrony dziedzictwa techniczno-przemysłowego: wrocławska Fundacja Otwartego Muzeum Techniki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Turystyka w naukach humanistycznych / red. nauk. Ryszard Winiarski. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2008. - 177, [1] s. : rys.; tab. ; 24 cm.
(Turystyka / PWN Wydawanictwo Naukowe)
Turystyka jako zjawisko humanistyczne. 1. Filozofia turystyki; 2. Historia turystyki; 3. Antropologia turystyki; 4. Socjologia turystyki; 5. Psychologia turystyki; 6. Pedagogika turystyki; 7. Teologia turystyki ; 8. Semiotyka turystyki; 9. Metodologia badań w turystyce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Zarządzania "Edukacja" ; Nr 16)
Cz.I Wybrane problemy teorii turystyki: Problemy turystyki w gospodarce opartej na wiedzy; Wyzwania marketingowe w usługach turystycznych; Wizerunek firmy turystycznej; Franchising na tle wybranych polskich sieci hotelarskich; Jakość produktu turystycznego regionu; Zarządzanie turystyką; Psychologiczne aspekty osobowości menedżera turystyki; Prognozy ruchu przyjazdowego cudzoziemców do Polski; Rola nauczania języków obcych na przykładzie studentów kierunku turystyka i rekreacja; Marketing wirtualny w turystyce; Tworzenie marki dla jednostki terytorialnej. Cz.II Doświadczenia i praktyka rozwoju i promocji działalności turystycznej: Polityka turystyczna gminy; Promocja usług turystycznych na przykładzie doświadczeń firmy "Globtroter"; Rola kultury w rozwoju i promocji turystyka na przykładzie programów samorządowych Wrocławia i województwa dolnośląskiego; Globalne determinanty rozwoju turystyki i rekreacji w Polsce, z koncentracją na Ziemi Kłodzkiej; Turystyka w aglomeracji wrocławskiej; Stan środowiska naturalnego i jego wpływ na rozwój turystyki Ziemi Kłodzkiej; Rozwój turystyki w pasie przygranicznym miast i gmin należących do Euroregionu Glacensis; Możliwości rozwoju turystyki wiejskiej na Ziemi Kłodzkiej; Niektóre aspekty prawa turystycznego a rozwój oraz funkcjonowanie turystyki i hotelarstwa; Kredyt bankowy jako źródło finansowania przedsiębiorstwa turystycznego; Strategia Rozwoju Powiatu Kłodzkiego i Strategia Rozwoju Gminy Bystrzyca Kłodzka - przygotowanie samorządu do wspierania małej i średniej przedsiębiorczości w dziedzinie turystyki; Analiza i ocena możliwości rozwoju turystyki prowadzona na potrzeby tworzenia strategii na przykładzie :Strategii Rozwoju Turystyki w Mieście Jelenia Góra i Powiecie Jeleniogórskim"; Rola liderów społeczności lokalnych w Euroregionie Neisse-Nisa-Nysy; Profesjonalna turystyka zdrowotna - szansą rozwoju regionu Kotliny Kłodzkiej czy wyzwaniem, ktróemu nie potrafimy sprostać? Cz.III Przyszłość turystyki w rozwoju regionu: Warunki rozwoju turystyka na Ziemi Kłodzkiej ze szczególnym uwzględnieniem promocji i przykładowych przedsięwzięć rozwojowych; Forteczny Park Kultury - Twierdza Kłodzka - turystyczną przepustką do Europy; Inwestycje szansą rozwoju turystyki lokalnej w świetle literatury naukowej; Strategiczne uwarunkowania rozwoju Ziemi Kłodzkiej; Odnowa wsi szansą rozwoju turystyki wiejskiej; Perspektywy rozwoju turystyki wyjazdowej Polaków do Hiszpanii w ujęciu marketingowym; Znaczenie turystyki w rozwoju regionu; Nowe formy organizacji i promocji aktywnego wypoczynku jako alternatywa rozwoju regionu; Czynniki wpływające na wartość nieruchomości rekreacyjnych; Rozwój turystyki biznesowej w Polsce; Turystyka przyjazdowa w Polsce; Problemy gospodarki turystycznej w Polsce. Wybrane aspekty regionalne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zastosowania informatyki w turystyce i rekreacji. 2. Formuły i funkcje tablicowe programu Microsoft Excel. 3. Wybrane funkcje finansowe programu Microsoft Excel. 4. Wykorzystanie narzędzia "Analiza danych" do wykonywania analiz statystycznych. 5. Wykonywanie obliczeń symulacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Aspekty programowo - organizacyjne turystyki: Miejsce turystyki w strategii i polityce rozwoju regionalnej i lokalnej wspólnoty samorządowej; Programowanie działalności turystycznej w jednostkach przestrzennych; Samorząd terytorialny szansą rozwoju turystyki w Polsce; Przygotowanie specjalistycznych kadr dla turystyki na Ukrainie. Problemy teorii i praktyki; Metodologia i aspekty programowania rozwoju turystyki na szczeblu lokalnym; Wpływ samorządu terytorialnego na poziomie usług gastronomicznych decydujących a atrakcyjności regionu; Polityka turystyczna jako element polityki gospodarczej regionu; Kształcenie kadr dla potrzeb turystyki; Jakościowa analiza strategiczna gminy Stepnica; Promocja turystyczna na przykładzie gmin Szczecina i okolic; Problematyka rozwoju turystyki w regionie w tematyce prac dyplomowych studentów WSTiH w Sopocie; Wpływ sieci komputerowych na funkcjonowanie organizacji gospodarczych. Komunikacja wirtualna w hotelarstwie; Turystyka jako czynnik miastotówrczy na przykładzie Oberstdorfu. II. Samorządowe programy i inicjatywy turystyczne: Możliwości i spoosby oceny atrakcyjności turystycznej i inwestycyjnej regionów turystycznych; Rozwój nadmorskich stref miejskich jako produkt turystyczny - projekt "Phare" 5 miast polskich: Gdańsk, Gdynia, Elbląg, Szczecin, Tczew; Inicjatywy samorządowe w zakresie turystyki w Wejherowie; System promocji turystyki jako wymiar aktywności samorządu; Promocja produktu turystycznego Gdyni. Stan obecny i postulowane zmiany; Dostępność komunikacyjna jako czynnik rozwoju turystyki w regionie; Kształtowanie i rozwój turystycznego wizerun ku państwa; Inwestycje turystyczne w gminach na przykładzie gminy Somonino; Rola samorządu w świetle etycznych aspektów rozwoju turystyki w regionie; Promocja gmin turystycznych w internecie; Jak samorząd miasta Łeby buduje swój wizerunek - komunikat. III. Turystyka a środowisko: Turystyka a środowisko kulturowo - etniczne: szanse i zagrożenia; Agroturystyka w rozwoju obszarów wiejskich; Warunki ekoznakowania w hotelarstwie na przykładzie Skandynawii; Środowisko jako czynnik rozwoju turystyki w regionie. Stan i perspektywy; Turystyka ekologiczna a samorząd; Ekologiczne gospodarstwa rolne szansą agroturystyki; Agroturystyka w rozwoju obszarów wiejskich na przykładzie wybranego regionu (byłego województwa gdańskiego); Inwestycje turystyczne w gminach Puszczy Białowieskiej; Uzdrowisko Sopot w opinii studentów Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego. Analiza SWOT uzdrowiska Sopot Turystyka a degradacja środowiska naturalnego na przykładzie Alp Bawarskich; Rola środowiska kaszubskiego w turystyce regionu gdańskiego. IV. Marketing: Relacje między zdrowotną a ekonomiczną funkcją turystyki; Polityka podatkowa a rozwój turystyki na przykładzie gminy Ustka. Inwestycje turystyczne w gminie na przykładzie Ustki; Badania marketingowe w strategii rozwoju gminy turystycznej; Rola doboru strategii w rozwoju przedsiębiorstw; Struktury terytorialne w Unii Europejskiej; Rola internetu w rozwoju turystyki regionalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pojęcie, zasady i instrumenty marketingu usług turysytcznych, 2. Zachowania konsumentów usług turystycznych, 3. Proces planowania marketingowego w przedsiębiorstwie turystycznym, 4. Produkt turystyczny, 5. Cena jako instrument marketingu w turystyce, 6. Dystrybucja produktu turystycznego, 7. Promocja w turystyce, 8. E-marketing usług turystycznych, 9. Marketing regionu w turystyce, 10. Marketing usług agroturystycznych, 11. Marketing międzynarodowy usług turystycznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Specyfika gałęzi turystycznej i rynku turystycznego, 2. Komunikacja gałęzi turystycznej z rynkiem i otoczeniem, 3. Etapy rozowju podmiotów gałęzi turystycznej i wynikające z nich cele komunikacji z rynkiem i otoczeniem, 4. Zapotrzebowanie turystów na informację. Źródła informacji, 5. Komunikacja miedzy regionem a potencjalnymi turystami, 6. Komunikacja regionu z odwiedzającymi go turystami, 7. Komunikacja podmiotów gospodarczych z rynkiem turystycznym
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Acknowledgments. Chapter One: Introduction. Chapter Two: Types of Attractions. Chapter Three: Attraction Development. Chapter Four: Promotion, Advertising, and Marketing. Chapter Five: Media Relations. Chapter Six: Social Media Marketing. Chapter Seven: Sales Promotions and Merchandising. Chapter Eight: Special Events. Chapter Nine: Guest Relations and Customer Service. Chapter Ten: Employee Relations. Chapter Eleven: Crisis Communications. Chapter Twelve: Social Responsibility and Sustainability. Suggested Readings. Attraction Fun Fact Sources. Index.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Powroty do Itaki; 2. Krajoznawstwo i turystyka w kontekście nauki; 3. Piętnaście lat Tatrzańskich Seminariów; 4. Naczelna wartość krajoznawstwa i turystyki; 5. Wycieczki, które uczą i wychowują; 6. Zielone szkoły; 7. Wakacyjne wędrówki; 8. Z plecakiem po górach domowych Stanisława Vincenta; 9. Animatorzy krajoznawstwa i turystyki; 10. O pełniejsze wykorzystanie walorów krajoznawstwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Tourism: An Introduction: 1.1. Introduction; 1.2. Basic Concept of Tourism; 1.3. The Tourist; 1.4. Multidisciplinary Aspects of Tourism; 1.5. Tourism System; 1.6. Evolution and History of Tourism; 1.7. Evolution of Indian Tourism; 1.8. Reasons for the Growth of Tourism; 1.9. Why is Tourism Promoted?; 1.10. Conclusion; Key Terms; Review Questions. 2. Classification of Tourism: 2.1. Introduction; 2.2. International Tourism; 2.3. Domestic Tourism; 2.4. Inbound and Outbound Tourism; 2.5. Intraregional and Interegional Tourism; 2.6. Leisure and Business Tourism; 2.7. Mass Tourism and ‘Niche’ Tourism; 2.8. Culture Related Tourism Types; 2.9. Cultural Tourism; 2.10. Historical Tourism; 2.11. indigenous Tourism; 2.12. Film-induced Tourism; 2.13. Literary Tourism; 2.14. Music Tourism; 2.15. Ethnic Tourism; 2.16. Pilgrimage Tourism; 2.17. Red Tourism; 2.18. Yoga Tourism; 2.19. Industrial Tourism; 2.20. Alternative Tourism; 2.21. Conclusion; Key Terms; Review Questions. 3. Tourism Motivation and Demand; 3.1. Introduction; 3.2. Travel Motivation Theories; 3.3. demand for Tourism; 3.4. Indicators of Tourism Demand of a Population; 3.5. Determinants of Tourism Demand; 3.6. Measuring Demand for Tourism; 3.7. Problems of Measuring Tourism Demand; 3.8. Tourist Statistics; 3.9. Volume Statistics; 3.10. Value Statistics; 3.11. Visitor Profile Statistics; 3.12. Methods of Measurement; 3.13. Conclusion; Key Terms; Review Questions. 4. Tourism Industry: 4.1. Introduction; 4.2. Tourism Industry: The Concept; 4.3. Business Environments; 4.4. Components of Tourism Industry; 4.5. Destinations and Attractions; 4.6. Government Organizations; 4.7. National Tourism Organization (NTO); 4.8. Intermediaries; 4.9. Travel Agent; 4.10. Tour Operator; 4.11. Types of Tour Operators; 4.12. Transportation; 4.13. Modes of Transport; 4.14. Accomodation and Hospitality; 4.15. Food and Beverage; 4.16. Entertainment and Recreation; 4.17. Shopping; 4.18. Infrastructure; 4.19. Conclusion; Key Terms; ReviewQuestions. 5. Transport and Tourism: 5.1. Introduction; 5.2. Tourism and Transport: The Interrelationship; 5.3. Air Transport; 5.4. Evolution of Air transport; 5.5.Air Transport Industry; 5.6. Airports; 5.7. Structure of an Airport; 5.8. Navigation and Air Traffic Control; 5.9. Airlines; 5.10. Aircraft and Equipment Manufacturers; 5.11. Air transport Regulations; 5.12. Surface transport; 5.13. Road Transportation; 5.14. Rail Transportation; 5.15. Water Transportation; 5.16. Cruise Tourism; 5.17. Conclusion; Key terms; Review Questions. 6. Tourist Destination: 6.1. Introduction; 6.2. Destination: Concept and Definitions; 6.3. Common Characteristics of Destinations; 6.4. Fundamental Elements of Tourism in a Destination; 6.5. Attractions; 6.6. Accessibility; 6.7. Accomodation; 6.8. Amenities; 6.9. Ancillary Services; 6.10. Activities; 6.11. Awareness; 6.12. Evolution and Growth of Tourism in a Destination; 6.13. Destination Elements and Tourist Flows; 6.14. Destination Image; 6.15. Destination Marketing Organisation (DMO); 6.16. Conclusion; Key Terms; Review Questions. 7. Tourism Organisations: 7.1. Introduction; 7.2. international Organisations; 7.3. United Nations World Tourism Organisation (UNWTO); 7.4. international Air Transport Association (IATA); 7.5. International Civil Aviation Organisation (ICAO); 7.6. World Travel and Tourism Council (WTTC); 7.7. United Federation of Travel Agents Association (UFTAA); 7.8. Pacific Asia Travel Association (PATA); 7.9. Conclusion; Key Terms; Review Questions. 8. National Tourism Organisations in India: 8.1. Introduction; 8.2. India Tourism Development Corporation (ITDC); 8.3. Directorate General of Civil Aviation (DGCA); 8.4. Airports Authority of India (AAI); 8.5. Archeological Survey of India (ASI); 8.6. Indian Railway Catering and Tourism Corporation (IRCTC); 8.7. Tourism Finance Corporation of India (TFCI); 8.8. Travel Agents Association of India (TAAI); 8.9. India Association of Tour Operators (IATO); 8.10. Travel Agents Federation of India (TAFI); 8.11. Association of Domestic Tour Operators of India (ADTOI); 8.12. Association of Tourism Trade Organisations India (ATTOI); 8.13. Adventure Tour Operators’ Association of India (ATOAI); 8.14. Indian Medical Travel Association (IMTA); 8.15.Federation of Indian Chambers of Commerce and Industry (FICCI); 8.16. Confederation of Indian Industry (CII); 8.17. India Convention Promotion Bureau (ICPB); 8.18. Rajasthan Tourism Development Corporation (RTDC); 8.19. Delhi Tourism and Transportation Development Corporation (DTTDC); 8.20. Goa Tourism Development Corporation (GTDC); 8.21. Uttarakhand Tourism Development Board (UTDB); 8.22. Kerala Tourism Development Corporation (KTDC); 8.23. Himachal Pradesh Tourism Development Corporation (HPTDC); Conclusion; Key Terms; Review Questions. 9. Tourism Planning: 9.1. Introduction; 9.2. Planning in Tourism; 9.3. Significance of Planning in Tourism; 9.4. Planning Levels in Tourism; 9.5. Approaches to Tourism Planning; 9.6. Tourism Planning Process; 9.7. Tourism Policy; 9.8. Conclusion; Key Terms; Review Questions. 10. Benefits of Tourism: 10.1. Introduction; 10.2. Economic Benefits of Tourism; 10.3. Economic Growth and Diversification; 10.4. Local Entrepreneurship Development; 10.5. Redistribution of Wealth; 10.6. Direct, Indirect and Induced Benefits; 10.7. Multiplier Effect; 10.8. Measuring Economic Impacts; 10.9. Social Significance of Tourism; 10.10. Positive Cultural Impacts of Tourism; 10.11. Environmental Benefits of Tourism; 10.12. Conclusion; Key Terms; Review Questions. 11. Impacts of Tourism: 11.1 Introduction; 11.2. Economic Impacts; 11.3. Social Consequences; 11.4. Cultural Impacts; 11.5. Environmental Impacts of Tourism; 11.6. Conclusion; Key Terms; Review Questions. 12.Sustainable Tourism: 12.1. Introduction; 12.2. Sustainable Development; 12.3. Sustainable Tourism Development; 12.4. Components of Sustainable Tourism; 12.5. Carrying Capacity; 12.6. Environmental Impact Assessment (EIA); 12.7. Visitor Management; 12.8. Conclusion; Key Terms; Review Questions. 13. Ecotourism and Responsible Tourism: 13.1. Introduction; 13.2. Definition ad Concept of Ecotourism; 13.3. Ecotourism Resources of India; 13.4. Responisble Tourism; 13.5. Conclusion; Key Terms; Review Questions. 14. Tourism Marketing: 14.1. Introduction; 14.2. Tourism Marketing; 14.3. Tourism: the Product and Its Characteristics; 14.4. Characteristics of Tourism Products; 14.5. Tourist as the Customer and the Purchase Decision Making; 14.6. Market Segmentation and target Marketing; 14.7. Marketing Mix for Tourism; 14.8. Product; 14.9. Price; 14.10. Promotion; 14.11. Place; 14.12. People; 14.13. Physical Evidence; 14.14. Process; 14.15. Customer Relationship Management (CRM); Conclusion; Key Terms; Review Questions. 15. Tourism Information technology: 15.1. Introduction; 15.2. Significance of Information Technology in Tourism; 15.3. IT Application in Tourism; 15.4. e-Tourism; 15.5. e-Business in Tourism; 15.6. Cyber Tourism; 15.7. IT Application in Transport Sector; 15.8. Information Systems in Travel Intermediaries; 15.9. Influence of Technology in the Distribution of Travel Products; 15.10. Global Distribution System; 15.11. m-Commerce Distribution; 15.12. Disintermediation and Reintermediation; 15.13. IT Application in Hospitality Industry; 15.14. Destination’s Use of ICT for Competitive Advantage; 15.15. mobile Applications; 15.16. e-Marketing in Tourism; 15.17. Conclusion; Key Terms; Review Questions. 16. The Future of Tourism: 16.1. Introduction; 16.2. Unethical Tourism Practises; 16.3. Sex Tourism and Child Sex Tourism; 16.4. Terrorism and Political Crisis; 16.5. Climate Change and Tourism; 16.6. Globalization and Tourism; 16.7. Growth of Tourism and the Challenges; 16.8. The Future; 16.9. Conclusion; Key Terms; Review Questions. References and Bibliography. Index.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Turystyka i rynek turystyczny; 2. Znaczenie marketingu w działalności przedsiębiorstw turystycznych; 3. Instrumenty marketingu w działalności firm i biur turystycznych; 4. Plan marketingowy a ogólna strategia przedsiębiorstwa turystycznego; 5. Działalność firm usługowych zorientowanych na klienta; 6. Elementy psychologii w nowoczesnej turystyce; 7. Kultura obsługi i normy etyczne w turystyce; 7. Badania marketingowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Promocja produktu turystycznego. Turystyka miejska / Adam Pawlicz. - Warszawa : Difin, 2008. - 142 s. : rys.; tab. ; 23 cm.
1. Teoretyczne aspekty promocji obszarowego produktu turystycznego: Obszarowy produkt turystyczny; Miasto jako produkt turystyczny; Promocja obszarowego produktu turystycznego; 2. Instytucjonalne aspekty promocji produktu turystycznego w aglomeracjach miejskich: Produkt turystyczny badanych miast; Systemy promocji produktu turystycznego; Organizacje międzynarodowe w polityce promocji turystyki miast; 3. Instrumenty i determinanty promocji miejskiego produktu turystycznego: Wykorzystywane instrumenty promocji; Determinanty działań promocji produktu turystycznego; Wpływ położenia geograficznego na prowadzona politykę promocji; 4. Koncepcja modelu systemu promocji produktu promocji aglomeracji miejskiej: Ocena efektywności prowadzonych działań promocji produktu turystycznego; Modele systemu promocji produktu turystycznego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.95 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tourism management / David B. Weaver, Laura Lawton. - 5th ed. - Milton, Qld : John Wiley & Sons, 2014. - XIII, 430 s. : kolor il., mapy ; 25 cm.
Zawiera: About the authors. Preface. Acknowledgements. Features at a glance. 1.Introduction to tourism management: Introduction; The phenomenon of tourism; Definition of tourism; The importance of tourism; Tourism as an academic field of study; Obstacles to development; Current status; A sequence of tourism platforms; Universities and VET providers; Characteristics, outline and structure; Characteristics; Chapter outline; Chapter structure; Chapter review; Summary of key terms; Questions; Exercises; Further reading; References. 2.2 The tourism system: Introduction; A systems approach to tourism; The basic whole tourism system; The tourist; Spatial component; Temporal component; Travel purpose; Major tourist categories; Data problems; Origin region; Origin community; Origin government; Transit region; Management implications of transit regions; Effects of technology; Destination region; Destination communities; Destination governments; The tourism industry; Chapter review; Summary of key terms; Question; Exercises; Further reading; Case study; References. 3. The evolution and growth of tourism: Introduction; Premodern tourism; Mesopotamia, Egypt and the Indus Valley; China; Ancient Greece and Rome; The Dark Ages and Middle Ages; Early modern tourism (1500–1950); The Grand Tour; Spa resorts; Seaside resorts; Thomas Cook; The post-Cook period (1880–1950); Contemporary tourism (1950 onwards); The world’s biggest industry?; Factors associated with increased tourism demand; Economic factors; Social factors; Demographic factors ;Transportation technology factors; Political factors; Australian tourism participation; Future growth prospects; Chapter review; Summary of key terms; Questions; Exercises; Further reading; Case study; References. 4.Destinations: Introduction; Global destination patterns: Advanced and emerging economies; Tourism market share and growth; Reasons for the proliferation of the emerging economies as destinations; Pull factors influencing a destination; Geographical proximity to markets; Accessibility to markets; Availability of services; Availability of attractions; Cultural and spiritual links; Affordability; Peace, stability and safety; Positive market image; Pro-tourism policies; Regional destination patterns; Europe; Asia–Pacific; The Americas; The Middle East; Africa; Australia; Internal destination patterns; The Australian pattern; Chapter review; Summary of key terms; Questions; Exercises; Further reading; Case study; References. 5. The tourism product: Introduction; Tourist attractions; Natural sites; Natural events; Cultural sites; Attraction attributes; The tourism industry; Travel agencies; Transportation; Accommodation; Tour operators; Merchandise; Industry structure; Chapter review; Summary of key terms; Questions; Exercises; Further reading; Case study; References. 6. Tourist markets: Introduction; Tourist market trends; The democratisation of travel; The emergence of simple market segmentation and multilevel segmentation; Niche markets and ‘markets of one’; The destination selection proces; Multiple decision makers; Tourist market segmentation; Geographic segmentation; Sociodemographic segmentation; Psychographic segmentation; Behavioural segmentation; Chapter review; Summary of key terms; Questions; Exercises; Further reading; Case study; References. 7. Tourism marketing: Introduction; The nature of marketing; Definition of marketing; Services marketing; Intangibility; Inseparability; Variability; Perishability; Managing supply and demand; Daily variations in demand; Weekly variations in demand; Seasonal variations in demand; Long-term variations in demand; Supply/demand matching strategies; Market failure; Destination tourism organisations; Strategic tourism marketing; SWOT analysis and objectives; Objectives; Control/evaluation; Marketing mix; Place; Product; People; Price; Packaging; Programming; Promotion; Partnerships; Chapter review; Summary of key terms; Questions; Exercises; Further reading; Case study; References. 8. Economic impacts of tourism: Introduction; Economic benefits; Direct revenue; Indirect revenue; Economic integration and diversification; Employment (direct and indirect); Regional development; Formal and informal sectors; Economic costs; Direct financial costs; Indirect financial costs; Fluctuations in intake; Competition with other sectors; Employment problems; Chapter review; Summary of key terms; Questions; Exercises; Further reading; Case study; References. 9. Sociocultural and environmental impacts of tourism: Introduction; Sociocultural benefits; Promotion of cross-cultural understanding; Incentive to preserve culture and heritage; Promoting social wellbeing and stability; Sociocultural costs; Commodification; The demonstration effect revisited; The relationship between tourism and crime; Factors contributing to the increased likelihood of sociocultural costs; Resident reactions; Environmental benefits; Environmental costs; Environmental impact sequence; Ecological footprinting; Management implications of sociocultural and environmental impacts; Chapter review; Summary of key terms; Questions; Exercises; Further reading; Case study; References. 10. Destination development: Introduction; Destination cycle; The Butler sequence; Application and critique of the Butler sequence; Factors that change the destination cycle; Internal-intentional actions; External-unintentional actions; Internal-unintentional actions; External-intentional actions; National tourism development; Spatial diffusion; Effects of hierarchical diffusion; Effects of contagious diffusion; Model of national tourism development; Chapter review; Summary of key terms; Questions; Exercises; Further reading; Case study; References. 11. Sustainable tourism; Introduction; A paradigm shift?; Dominant Western environmental paradigm; Towards a green paradigm; Sustainable tourism; Indicators; Sustainability and mass tourism; Reasons for adoption; Practices; Quality control; Sustainability and small-scale tourism; Alternative tourism; Manifestations; Critique of alternative tourism; Ecotourism; Soft and hard ecotourism; Magnitude; Location; Destination sustainability; Extending the Butler sequence; Chapter review; Summary of key terms; Questions; Exercises; Further reading; Case study; References. 12.Tourism research: Introduction; Types of research; Basic research; Applied research; Cross-sectional research; Longitudinal research; Qualitative research; Quantitative research; Primary research; Secondary research; The research proces; Problem recognition; Question formulation; Identification of research methodology or methods; Data collection; Data analysis; Data presentation; Data interpretation; Chapter review; Summary of key terms; Questions; Exercises; Further reading; Case study; References. Appendix 1. Appendix 2. Appendix 3. Glossary. Index.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Turystyka a niepełnosprawność: 1. Turystyka - podstawowa terminologia, 2. system usług turystycznych, 3. Niepełnosprawność i jej rodzaje, 4. Polityka Unii europejskiej dotycząca dostępności w turystyce, 5. Osoby niepełnosprawne jako grupa docelowa dla sektora turystycznego, 6. Dostępność bazy turystycznej dla osób niepełnosprawnych. Cz.II Studium przypadku - praca audytora projektu DIADA
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej