Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(29)
Forma i typ
Książki
(25)
Czasopisma
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(26)
dostępne
(19)
Placówka
Wypożyczalnia
(19)
Czytelnia
(26)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(11)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(8)
Klasińska Barbara
(4)
Kowalewski Michał
(4)
Gawlik Ewa
(3)
Grabowska Tatiana
(3)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(3)
Kaliszewska Małgorzata
(3)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(3)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(3)
Laskowski Mirosław
(3)
Markiewicz-Patkowska Julita
(3)
Urbańska Magda
(3)
Wojciechowska Katarzyna
(3)
Białoszewski Dariusz
(2)
Colonna-Kasjan Daniela
(2)
Czopek Jakub
(2)
Czyż Stanisław
(2)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(2)
Dobrakowski Paweł
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Godawa Grzegorz
(2)
Grusiewicz Mirosław
(2)
Guła-Kubiszewska Halina
(2)
Hallada Marek
(2)
Kaczmarek Żanetta
(2)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(2)
Kocór Maria
(2)
Konarzewski Krzysztof
(2)
Korabiewska Izabela
(2)
Kowalkowski Stanisław
(2)
Kryk Gabriela
(2)
Lewandowska Monika
(2)
Musiał Emilia
(2)
Nycz Edward
(2)
Ostrowska Małgorzata
(2)
Ostrowski Kazimierz
(2)
Parczewska Teresa
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Przewoźnik Sylwia
(2)
Romanowska-Tołłoczko Anna
(2)
Starościak Wojciech
(2)
Waloszek Danuta (1947- )
(2)
Wasylewicz Magdalena
(2)
Wereszczyńska Katarzyna
(2)
Widawski Krzysztof
(2)
Wrońska Marta
(2)
Łabuz-Roszak Beata
(2)
Angiel Joanna
(1)
Augustyniak Ewa
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Batiuk Anna
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Derda Olga
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Dusza Bożena
(1)
Dziewulak Dobromir (1958- )
(1)
Furman Joanna
(1)
Gurba Ewa
(1)
Guzik Paweł
(1)
Guzy-Steinke Halina
(1)
Gębora Agnieszka Katarzyna
(1)
Holt John Caldwell (1923-1985)
(1)
Jadczak Stanisław
(1)
Jastrząb Jadwiga
(1)
Jelinek Jan Amos
(1)
Juszczyk-Rygałło Joanna
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kaiser Izabella
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kalinowski Romuald
(1)
Karpińska Anna
(1)
Klimczak Dariusz Piotr
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Konowrocka Dorota
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Koszczyc Tadeusz
(1)
Kowalczyk Weronika
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Kozerska Agnieszka
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Kołodziej Małgorzata
(1)
Krajewska Anna (1956- )
(1)
Krakowski Krzysztof
(1)
Kraus Ewa (1971- )
(1)
Kulej Wiktoria
(1)
Kulmatycki Lesław
(1)
Kwatera Anna
(1)
Kwaśna Anna
(1)
Langier Cecylia
(1)
Levin Eyal
(1)
Lewandowski Marek
(1)
Leśniewski Zbigniew
(1)
Lisiecka Alina
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Lulek Barbara
(1)
Machnio Dominika
(1)
Majewski Tomasz
(1)
Majzner Rafał
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(13)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(29)
Język
polski
(29)
Temat
Nauczyciele
(10)
Szkolnictwo
(10)
Nauczanie
(9)
Kształcenie
(8)
Wychowanie
(8)
Nauczanie początkowe
(7)
Wychowanie fizyczne
(7)
Pedagogika
(6)
Wychowanie przedszkolne
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Młodzież
(5)
Rodzice
(5)
Studenci
(5)
Uczniowie
(5)
Dziecko
(4)
Nauczanie zintegrowane
(4)
Szkolnictwo podstawowe
(4)
Szkolnictwo wyższe
(4)
Wychowanie estetyczne
(4)
Edukacja medialna
(3)
Nauczanie na odległość
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Sprawność motoryczna
(3)
Agresywność
(2)
Akademia Sztuki Wojennej
(2)
Aktywność fizyczna
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Edukacja
(2)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(2)
Gimnazja
(2)
Historia wychowania
(2)
Konflikt szkolny
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Kultura
(2)
Kultura fizyczna
(2)
Ludzie starzy
(2)
Ludzie starzy w rodzinie
(2)
Mediacja szkolna
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Muzykoterapia
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Oświata
(2)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Rodzina
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Umuzykalnianie
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Wychowanie moralne
(2)
Wychowanie patriotyczne
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Adler, Alfred (1870-1937)
(1)
Adopcja
(1)
Altruizm
(1)
Andragogika
(1)
Animaloterapia
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Antypedagogika
(1)
Arteterapia
(1)
Autorytet
(1)
Autyzm
(1)
Badania naukowe
(1)
Barwy
(1)
Bibliotekarstwo szkolne
(1)
Biblioterapia
(1)
Cele wychowania
(1)
Cele życiowe
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dieta cukrzycowa
(1)
Dietetyka
(1)
Dogoterapia
(1)
Domy dziecka
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dyslekcja i dysgrafia
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko zdolne
(1)
E-learning
(1)
E-zdrowie
(1)
Edukacja domowa
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja najmłodszych
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Edukacja teatralna
(1)
Egalitaryzm
(1)
Emergentyzm
(1)
Epidemie
(1)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
1901-
(2)
1901-2000
(2)
2001-
(2)
1801-
(1)
1801-1900
(1)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Chiny
(1)
Czechy
(1)
Europa
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Grecja
(1)
Hiszpania
(1)
Irlandia
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Litwa
(1)
Niemcy
(1)
Norwegia
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Portugalia
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Czasopismo naukowe
(4)
Czasopismo pedagogiczne
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
29 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozwój praktyki przedszkolnej w ujęciu historycznym; Organizacja środowiska przedszkolnego; Organizacja przestrzeni przedszkola - aspekty teoretyczne i praktyka; Planowanie działań pedagogicznych w przedszkolu; Poczytaj mi, mamo! O potrzebie czytania dzieciom; Zabawa jako forma wspierania rozwoju dziecka; Prawne aspekty organizowania niepublicznych placówek przedszkolnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
6. Zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne a edukacja jutra: Nieprzemijające wartości szkolnego ruchu krajoznawczo-turystycznego; Arkana kształtowania uczniowskich zainteresowań; Socjoterapia jako pedagogiczna forma zajęć pozalekcyjnych w perspektywie pracy szkoły; Funkcjonowanie ucznia zdolnego w środowisku szkolnym i pozaszkolnym - komunikat z badań własnych. 7. Możliwości i ograniczenia edukacji medialnej: Edukacja w kulturze rzeczywistej wirtualności; Pozytywne i negatywne znaczenie mass mediów dla środowiska edukacyjnego uczniów; W stronę przyszłej edukacji medialnej; Portale społecznościowe - aspekty edukacyjne; Wirtualne społeczności w dydaktyce akademickiej; Krytyczna edukacja medialna i konsumencka jako współczesne wyzwanie edukacyjne. 8. Ocenianie postępów w nauce uczniów i studentów. Efekty kształcenia, edukacyjna wartość dodana i straty szkolne: Wpływ metod waloryzacyjnych na efektywność nauczania języka polskiego w gimnazjum; Zastosowanie edukacyjnej wartości dodanej do oceny efektywności nauczania; Proces kształcenia w szkole wyższej w opinii studentów pedagogiki szkół niepaństwowych; Zaniedbane obszary edukacji a wyzwania współczesnej rzeczywistości; Mierzenie wyników kształcenia; Ocenianie uczniów z wychowanie fizycznego - polemiki i kontrowersje. 9. Nauczyciele edukacji jutra: Uwarunkowania rozwoju zawodowego współczesnego nauczyciela; O istocie; strukturach i funkcjach ciągów pytań i poleceń nauczyciela; Oczekiwania i wymagania nauczyciela, czyli o refleksji w rozmowie z dzieckiem; Rzut oka wstecz wobec edukacji jutra; Między sukcesem a porażką - przestrzeń nauczycielskiego działania (z pespektywy nauczycieli emerytów); Ocenianie kryterialne studenckich esejów pedagogicznych; Wpływ autorefleksji na proces adaptacji nauczyciela akademickiego; Autorefleksje studentów nad edukacją szkolną w perspektywie stawania się nauczycielem; Nauczyciele w szkole jutra; Obecność i rola nauczyciela w wieloznacznej przestrzeni mikro- i makroedukacyjnej; Jak kształcić nauczycieli edukacji jutra. 10. Aktualne i perspektywistyczne problemy edukacji prozawodowej i zawodowej. Ciągłość i zmiana: Humanizacyjne i cywilizacyjne problemy edukacji jutra (na przykładzie edukacji zawodowej); Trudności występujące w procesie studiowania w systemie niestacjonarnym a rok studiów; Style studiowania w aspekcie edukacyjnych osiągnięć studentów uczelni technicznych; Funkcjonowanie młodych kobiet na rynku pracy - ciągłość i zmiana; Rola edukacji w kształtowaniu kompetencji kluczowych w zakresie przedsiębiorczości ; Edukacja w dyskursie o nowy model więzienia resocjalizującego na przykładzie Polski; Czech i Niemiec; Plany edukacyjno-zawodowe uczniów w kontekście ich stałych indywidualnych cech osobowości. 11. Kultura fizyczna (wychowanie fizyczne, sport, rekreacja, turystyka i krajoznawstwo) w szkole jutra, jej korzenie, dzisiejsza pozycja, wyzwania na przyszłość: Próba oceny systemu wychowania fizycznego w Polsce; Wycieczki szkolne efektywną formą zajęć pozaszkolnych; System oceny stron internetowych poświęconych turystyce na przykładzie wybranych miejsc turystycznych w Polsce; Dewiza "w zdrowym ciele zdrowy duch" z perspektywy pedagogiki jutra; Koncepcje wartości ciała w perspektywie akademickiego wychowania fizycznego w Polsce; Krajoznawstwo szansą na poniesienie efektywności działalności wychowawczej i dydaktycznej szkoły; "Wychowanie fizyczne i zdrowotne" w służbie edukacji; Wychowanie fizyczne w szkole jutra (I i II etap edukacyjny); Problemy edukacji studentów AWF we Wrocławiu z zakresu turystyki i rekreacji; Rola wychowania fizycznego i sportu w kształtowaniu postaw patriotycznych i obywatelskich młodego pokolenia polonii mandżurskiej; Edukacyjny efekt informacji zwrotnej stosowanej podczas zajęć z wychowania fizycznego. Przegląd badań; Wartość gry a edukacja jutra. 12. Europejski obszar szkolnictwa wyższego: Strategia rozwoju szkolnictwa wyższego Polsce; Imię a tożsamość. Dyskurs i analiza dyskursu na podstawie analizy narracji studentów wyjeżdżających na uczelnie zagraniczne; Wyższe szkoły niepaństwowe w Polsce na przełomie wieków: burza po kontroli NIK-u w 2000 r.; Kanon użytecznej wiedzy i umiejętności absolwenta szkoły wyższej (na przykładzie studiów pedagogicznych); Uczelnie niepubliczne (nie)kłopotliwym elementem systemu szkolnictwa wyższego; Uczelnie wyższe w kształceniu ustawicznym osób w wieku powyżej 50 lat; system niepaństwowej szkoły wyższej w kontekście wzajemnego oddziaływania tendencji lokalnych i globalizacyjnych; Edukacja poprzez percepcję zakopiańskiego krajobrazu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (12 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
Zawiera: Cz. I Cyfrowy świat we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej: Tożsamość i nastawienie do życia młodzieży akademickiej w dobie popkultury; Wspomaganie procesu nauczania i uczenia się - utrwalenie i sprawdzanie osiągnięć ucznia w epoce cyfrowej; Korzystanie z Internetu przez nauczycieli i uczniów w celach edukacyjnych; Nowe media w kształceniu medycznym. Cz. II Formalne i nieformalne wymiary edukacji artystycznej: Jakiej muzyki słuchasz? Preferencje muzyczne młodzieży akademickiej; Przygotowanie dzieci do uczestnictwa w świecie muzyki; Schola przyparafialna środowiskiem nieformalnego kształcenia muzycznego dzieci i młodzieży; Performans w edukacji chemicznej - teoria i praktyka; Koncepcja swobodnej ekspresji w sztuce i edukacji plastycznej w ujęciu Anny Trojanowskiej-Kaczmarskiej. Cz. III Zorganizowane formy edukacji fizycznej: O potrzebie pedagogiki sportu w edukacji jutra; Miejsce i rola edukacji fizycznej w działalności statutowej szkoły; Zespół Szkół Ogólnokształcących Mistrzostwa Sportowego w Raciborzu - kultura fizyczna i edukacja w zmieniających się realiach społecznych. Cz. IV Znaczenie zdrowia w życiu współczesnego człowieka: Środowiskowe aspekty kształtowania nawyków żywieniowych dzieci w wieku przedszkolnym; Konwledge of pregnant women about nutririon of new-borns; Wiedza na temat bólów krzyża jako istotny element edukacji zdrowotnej młodzieży; Ergonomia pracy nauczyciela zawodu - na kierunku technik masażysta; Wiedza na temat udaru mózgu wśród studentów uczelni medycznej i niemedycznej - potrzeba edukacji prozdrowotnej w społeczeństwie polskim. Cz. V Wielowymiarowość współczesnej edukacji: Obraz kariery zawodowej z perspektywy młodzieży akademickiej z wybranych kierunków studiów uczelni wrocławskich wchodzącej na rynek pracy; Możliwość wykorzystania kształcenia przez badanie w edukacji na rzecz równoważnego rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Pedagogiczne konteksty edukacji rodziców. Z historii kształcenia rodziców; Programy Szkoły Rodziców jako przejaw troski o wychowanie do rodzicielstwa; Wiedza rodziców o wychowaniu podstawą planowania edukacji; Permanentna edukacja rodziców pilnym wyzwaniem doby współczesnej w świetle nauczania Jana Pawła II; Szkoła Rodziców w świetle nauczania Jana Pawła II; Problem podmiotowości wychowanka - aspekt pedagogiczny; Kulturowy kontekst wychowania dziecka wyzwaniem dla edukacji rodziców. Część II: Kierunki edukacji rodziców w dyskursie pedagogicznym. Kultura pedagogiczna rodziców a rodzinna edukacja medialna; Pedagogiczne aspekty "kultury medialnej" rodziców; Specyfika religijnego wychowania w rodzinie; Pomoc rodzicom w wychowaniu moralnym dzieci w świetle pism Luigiego Giussaniego; Znaczenie świadomości rodziców w zakresie kształtowania poczucia sensu życia; Znaczenie ojca w kształtowaniu tożsamości płciowej córki; Źródła i czynniki kształtujące kulturę pedagogiczną ojców - na przykładzie badań w środowisku wielkomiejskim; Świadomość opiekuńczo-wychowawcza rodziców dzieci przewlekle chorych; Formacja rodziców zastępczych a potrzeby dzieci opuszczonych. Część III: Instytucje i środowiska wspierające rodzicielstwo. Szkoła rodzenia szkołą rodzicielstwa; Miejsce rodziny i instytucji przedszkola w wychowaniu dziecka - stan aktualny i możliwości; Szkoła rodzinie, ale i rodzina szkole - dylemat stale otwarty; Rodzice znaczącym podmiotem edukacji szkolnej; Edukacja zdrowotna w szkole - współpraca szkoły z rodzicami; Rodzina jako miejsce wychowania świeckiego i religijnego w diecezji lubelskiej w okresie międzywojennym; Parafia katolicka a edukacja rodziców; Ocena psychoedukacyjnych walorów publikacji na temat Szkół dla Rodziców w miesięczniku "Twoje Dziecko"; Edukacja rodziców w świetle doświadczeń pracy poradni psychologiczno-pedagogicznej z rodziną; Wolontariat wobec rodziców niewydolnych wychowawczo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanistyczno Ekonomicznej w Łodzi ; Nr 4 (39)/2003)
1. Egzaminy zewnętrzne w polskim systemie oświaty, 2. Edukacja w Europie - standardy oceniania, 3. Jak badać jakość pracy szkoły?, 4. Istota i modele wychowania w świetle racjonalności adaptacyjnej i emancypacyjnej, 5. Tożsamość jednostki a nabywanie wyobrażeń o rolach społecznych, 6. Wykorzystanie aktywnych metod i technik nauczania we współczesnej dydaktyce, 7. Metoda projektów w edukacji wyższej. Podejmowanie odpowiedzialności za uczenie się, 8. Metody gier dydaktycznych a techniki darmowe, 9. Warunki skuteczności kar w wychowaniu, 10. Wybrane typologie postaw rodzicielskich na przykładzie zachowań bohaterów baśni, 11. Terapeutyczna funkcja książki w pedagogice specjalnej, 12. W poszukiwaniu złotego środka...Próby realizacji wychowania przez sztukę w galeriach sztuki współczesnej, 13. Działalność państwa w zakresie opieki nad dzieckiem opuszczonym w międzywojennej Polsce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Instytucjonalizacja edukacji 2. Podstawy dydaktyki menadżerskiej 3. Metody kształcenia menedżerów 4. Podnoszenie efektywności edukacji menedżerskiej 5. Rola nauczyciela akademickiego 6. Praca dydaktyczno- wychowawcza 7. Pomoce dydaktyczne wspomagające efektywność nauczyciela 8. Łączenie procesu dydaktycznego z procesem wychowawczym 9. Funkcje dydaktyczne i wychowawcze nauczyciela w kształceniu menedżerów 10. Narzędzia wirtualne - infostrady
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Ekosystem rozwoju i wychowania dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim: Pedagogiczne, społeczne i medyczne problemy dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych a wielokontekstowe wymiary koncepcji rozumienia niepełnosprawności; Rozwój dziecka w okresie edukacji wczesnoszkolnej; Holistyczne wspomaganie dzieci z trudnościami w rozwoju; Wczesne wspomaganie zdrowotno-rozwojowe dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Systemowa diagnoza dla rozwoju; Rodzina jako system wspomagania rozwoju i społecznego wsparcia (jako dawca i biorca wsparcia). Sytuacje wspomagania rozwoju dziecka w rodzinie; Szkoła jako miejsce edukacji, zdrowia i "równych szans" kształcenia uczniów niepełnosprawnych; Możliwości i konteksty rozwoju oraz wychowania w perspektywie integracji i normalizacji życia osób niepełnosprawnych. 2. Problematyka pracy i metodologiczna charakterystyka badań własnych: Przedmiot, cel oraz charakter badań; Podstawowe założenia badawcze, problemy, hipotezy; Metoda badań i techniki badań; Teren badań i dobór próby badawczej; Organizacja i przebieg badań. 3. Warunki wspomagania rozwoju dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w rodzinie: Sytuacja materialna rodziny z dzieckiem upośledzonym umysłowo w stopniu lekkim i jej znaczenie dla wypełniania funkcji wspomagania jego rozwoju i wychowania; Pedagogiczne aspekty wypełniania funkcji wspomagania rozwoju przez badane rodziny. 4. Szkoła jako system wspomagania rozwoju, profilaktyki, zdrowia i edukacji uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim: Szkoła w perspektywie rozwoju; Profilaktyczno-terapeutyczna gotowość szkoły na przyjęcie uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Diagnostyczno-rewalidacyjna gotowość szkoły na przyjęcie i usprawnianie uczniów z upośledzeniem w stopniu lekkim; Atmosfera pomocy; wsparcia w środowisku szkoły; Zmiany dokonywane w szkole dla zabezpieczenia specjalnych potrzeb uczniów; 5. Środowisko lokalne jako system wspomagania rozwoju dziecka oraz wsparcia jego rodziny: Formy pomocowego wsparcia dla rodziny podejmowane ze strony lokalnego środowiska; Wsparcie rodziny ze strony instytucjonalnych form pomocy; Możliwości zapewnienia dzieciom specjalistycznych zajęć terapeutyczno-wychowawczych wspomagających rozwój; Globalna ocena środowiska lokalnego jako systemu wspomagania rozwoju dziecka - profilaktyki, zdrowia i edukacji uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. 6. Intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów i więzi na poziomie mikrosystemu dziecka: Zakłócenia atmosfery emocjonalno-wychowawczej w rodzinie wynikające z reakcji rodziców na wiadomość o niepełnosprawności dziecka; Konflikty w rodzinie wynikające z niepełnosprawności; Konflikty między rodzeństwem; Wzajemne postawy członków rodziny i dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim; Bilans uczuciowy dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. 7. Intensywność oraz wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów rówieśniczych na poziomie mezosystemu dziecka: Samopoczucie w społeczności klasy szkolnej oraz relacje niepełnosprawnych dzieci z kolegami szkolnymi; Stosunki emocjonalne dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim z nauczycielami; Globalna ocena intensywności i wszechstronności oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów na poziomie dziecka. 8. Różnorodność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie uruchamiania strategii optymalizujących rozwój oraz pomoc dziecku i jego rodzinie na poziomie ekosystemu: Rodzaje pomocy udzielanej dziecku z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Oczekiwania oraz otrzymywania przez dziecko pomoc ze strony szkoły; Wsparcie społeczne rodziny dziecka z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Współpraca rodziców ze szkoła; Warunki wzajemnej współpracy organizowane prze szkołę. 9. Intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju dla eliminowania barier, społecznych stereotypów, w tym prezentowane postawy i wartości na poziomie makrosystemu dziecka: Hierarchia wartości dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Postawy nauczycieli wobec osób niepełnosprawnych; Hierarchia wartości nauczycieli; Postawy środowiska lokalnego wobec niepełnosprawnego dziecka i jego rodziny. 10. Warunki wspomagania badanych dzieci oraz intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju tych dzieci a ich wszechstronny rozwój, w tym ich psychospołeczna integracja ze szkolnymi kolegami-rówieśnikami: Interpersonalne i intrapersonalne kompetencje rozwoju i wychowania dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Psychospołeczna integracja dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Warunki oraz intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju a kompetencje rozwojowe dzieci i psychospołeczna integracja z pełnosprawnymi rówieśnikami
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 19/2019)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: I. Theoretical foundations of pedagogical problems - discussion and polemics: The crisis of global neoliberalism and education; The potential of an (un)intimidated teacher; On the need of change in thinking about school and its causative power; The perspective and conditions of pupil supportive assessment in theory and educational school practice; New faces of a contemporary student - digital e-migrant; Traditional communication goals in the educational strategy of shaping the student; Moral education in China - cultural context, history, and contemporary practice; Conclusions from the alfred adler concept for the analysis of the meaning of life in contemporary pedagogy; Feminist critique of multiculturalism. Pedagogical aspects of debates on S. Okin paper „Is multiculturalism bad for women”? II. Practical application of pedagogical research results: The authority of an early childhood education teacher in the perception of children and parents; The potential of a child’s personal knowledge in the awareness of early childhood teachers - practical implications; The effectiveness of peer tutoring in the field of teaching basic astronomical concepts among older preschoolers and younger pupils. A quantitative analysis; The educational potential of the impact of music on integrated teaching; Early school mathematics education from the perspective of future teachers. Reflections after practical teaching placement; Circumstances constricting the didactic cooperation of teachers and students in their assessment; Profiles of social competence of academic teachers of military universities; Emotional intelligence - an indispensable competence in teaching and physiotherapist practice.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
Cz. I Wychowanie w edukacji jutra: Refleksje o wychowaniu w warunkach kultury ponowoczesnej; Reklama a wychowanie; Czy szczęście rodzinne jest dziełem przypadku? Rodzina najlepszym nauczycielem; Zjawisko sekstingu wśród młodzieży oraz jego konsekwencje; Raniące doświadczenia dorastającego, czyli spaleni słoneczkiem w proch… Namysł nad zjawiskiem seksualizacji młodzieży oraz życiem z piętnem śmierci; Regulacyjny wymiar arteterapii w kompensowaniu braków i niepowodzeń życiowych młodego człowieka. Cz. II Uwarunkowania współczesnej edukacji: Szkoły stowarzyszeniowe w perspektywie edukacji jutra; Przestrzenie i nie/miejsca szkoły; Agresja i przemoc w środowisku szkolnym; Uwarunkowania zachowań agresywnych; Bunt jako wartość w procesie edukacyjnym. Cz. III Jakość kształcenia i niepowiedzenia szkolne: Tutoring szkolny jako narzędzie edukacji zindywidualizowanej; „Przeciętność” ucznia i mechanizmy jej generowania w środowisku szkolnym; Dziecko w edukacji wczesnoszkolnej - podmiot czy już przedmiot współczesnego systemu edukacji?; Edukacja dla bezpieczeństwa w przestrzeniu edukacyjnej i społecznej; Społeczne konsekwencje cyberprzemocy i deficytów emocjonalnych współczesnych i przyszłych pokoleń uczniów; Nadmierny kontakt z mediami jako przyczyna zaburzeń rozwoju poznawczego dzieci kończących wychowanie przedszkolne - raport z badań; „Ugrowienie” (w) edukacji. Cz. IV Role nauczyciela we współczesnej edukacji: Współpraca nauczycieli w zespołach - wzory zachowań i sposoby działania w świetle wyników badań własnych; Współpraca rodziców i nauczycieli wobec zróżnicowanych problemów wychowawczych i dydaktycznych; Kompetencja komunikacyjna nauczycieli w działaniach edukacyjnych; Skuteczność komunikacji dydaktycznej w aspekcie indywidualnego profilu uczenia się czynności ruchowych; Wybrane aspekty kształtowania asertywności u studentów pedagogiki; Między dystansem a bliskością. Empatia jako kompetencja hermeneutyczna. Cz. V Kształcenie zawodowe nauczycieli: Mankamenty kształcenia nauczycieli w szkołach wyższych; Przygotowanie absolwenta szkoły wyższej do roli zawodowej nauczyciela akademickiego na przykładzie Akademii Obrony Narodowej; Rozwijanie kompetencji dydaktycznych młodej kadry akademickiej, Ars Docendi UJ - opis przypadku; Wspomnienia i plany przyszłych pedagogów dotyczące edukacji uczniów zdolnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Uwagi krytyczne 2. Rys historyczny 3. Metoda Case Dei Bambini 4. Jak nauczycielka powinna odbywać lekcję?5. Tryb życia w Case dei Bambini 6. Ćwiczenie mięśni 7. Przyroda w wychowaniu 8. Roboty ręczne 9. Kształcenie zmysłów. 10. Przyrządy do kształcenia zmysłów 9. Wykształcenie umysłowe 12. Nauka czytania i pisania 13. Początki arytmetyki 14. Wnioski i wrażenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zarys kształcenia nauczycieli rysunku w latach 1918-1939; 2. Kształcenie nauczycieli rysunku w latach 1944-1961; 3. Kształcenie nauczycieli wychowania plastycznego w latach 1961-1973; 4. Kształcenie nauczycieli plastyki w latach 1973-1989
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Koncepcja i realizacja Toruńskiej Szkoły Terapeutycznej. 1. Szkoła Terapeutyczna - projekt autorski. 2. Specjalne potrzeby edukacyjne. 3. Program wychowawczy Szkoły Terapeutycznej. 4. Edukacja terapeutyczna. 5. Dyrektor Szkoły Terapeutycznej. Część II: Działalność edukacyjna. 6. Podstawy edukacji wczesnoszkolnej. 7. Praktyka edukacji wczesnoszkolnej. 8. Edukacja polonistyczna. 9. Historia i społeczeństwo. 10. Przyroda. 11. Język angielski. 12. Matematyka. 13. Terapia wychowawcza. 14. Wychowanie fizyczne. 15. Edukacja techniczna. 16. Edukacja muzyczna. 17. Edukacja plastyczna. 18. Katecheza. 19. Ścieżki edukacyjne - założenia i realizacja. 20. Ścieżki edukacyjne realizowane w Toruńskiej Szkole Terapeutycznej. Część III: Działalność terapeutyczna. 21. Terapia logopedyczna. 22. Terapia dysleksji, dysgrafii i dysortografii. 23. Terapia matematyczna. 24. "Dziecięca matematyka" w terapii matematycznej. 25. Socjoterapia. 26. Szkoła dla rodziców. Część IV: Działalność wspomagająca rozwój i wychowanie. 27. Baza Szkoły Terapeutycznej. 28. Działalność pedagoga i psychologa szkolnego oraz opieka medyczna. 29. Szkolna świetlica terapeutyczna. 30. Biblioteka szkolna i czytelnictwo uczniów. 31. Formy aktywności pozalekcyjnej. 32. Wybrane scenariusze szczególnych wydarzeń szkolnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe. Pedagogia , ISSN 1634-7071 ; Nr 4)
Zawiera: Wystąpienie otwierające uroczystość inauguracji roku akademickiego 2003/2004; Szkolnictwo polskie na progu XXI wieku. Próba aktualizacji „Strategii rozwoju oświaty do roku 2020”; Jan Henryk Pestalozzi „Ojciec elementarnej szkoły ludowej”; Janusz Korczak jako humanista XX wieku; Historia wobec zagadnień świadomości społecznej; Kilka refleksji na temat definicji, przedmiotu i zadań dydaktyki ogólnej w kontekście współczesnych badań niemieckich; Szkolnictwo specjalne w państwach Unii Europejskiej i w Polsce; Kształcenie języka w społeczeństwie wielokulturowym; Edukacja odpowiedzialna - imperatywem kompetentnych działań czy oczekiwaniem dialektycznych zmian?; Problemy wychowawcze współczesnej rodziny; Kształcenie na odległość w Polsce; Problematyka pedagogiki specjalnej na łamach „Kwartalnika Pedagogicznego” w latach 1956-2003; W 100-lecie urodzin profesora Bogdana Suchodolskiego - Trwałość inspiracji; „Szkolnictwo w Belgii a integracja europejska” Bruksela, 11-18 listopada 2003 roku; Priorytety polityki edukacyjnej Unii Europejskiej; Krajowa Konferencja poświęcona Procesowi Bolońskiemu Warszawa, 20 listopada 2003 r.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 20/2019)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Człowiek w zwierciadle przemian kultury - wyzwania dla ludzi zatrwożonych; Nauczyciel - system - badania naukowe; Praca domowa ucznia - konieczność versus zbędność; Kształtowanie tożsamość w epoce nowoczesnych technologii informacyjnych; Dydaktyka szkoły wyższej wobec zmiany cywilizacyjnej - nowa formuła wykładu; Kompetencje medialne wyznacznikiem konstruktywnego seniora w przestrzeni medialnej; Rola uniwersytetów trzeciego wieku w kształtowaniu jakości życia seniorów i zarządzaniu czasem; Jakość kształcenia w uczelni wojskowej - szanse i dylematy; Szkoła branżowa w opałach. Rzecz o kondycji szkolnictwa zawodowego w kontekście wyborów edukacyjnych młodzieży; Niepowodzenia szkolne z matematyki pedagogicznym wyzwaniem dla edukacji. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Agresja wśród uczniów edukacji wczesnoszkolnej w opinii nauczycieli i rodziców - problem czy syndrom czasu?; Profilaktyka systemowa zachowań ryzykownych młodzieży. Raport z badań efektywności programu profilaktycznego „Mówimy nie uzależnieniom”; Mediacje jako narzędzia rozwiązywania konfliktów szkolnych i rodzinnych z perspektywy młodzieży studenckiej; Good behawior game - alternatywa dla tradycyjnych metod zarządzania klasą. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Factors impacting the improvement of hermeneuatic competences during academic education preparing for social professions; The role of new media in medical students’ acquisition of cognitive and social skills. An introduction to some fundamental considerations; Expectations of parents towards school in the context of responsibility for the upbringing and eduactional achievements of the child; Evaluation of the eduaction-related achievements of primary school pupils - between supporting and exclusion; A kindergarten teacher in students’ creative motor expression development; Positive and negative parental attitudes facing of child’s distability; Two perspectives on modern art. Education - between marginalization and globalization; The role of shared historical memory in Israeli and Polish education systems. Issues and trends; Determinants and dilemmas impacting the cooperation of family and school in conveying community values from the perspective of the literary output of Teresa Śliwińska, a teacher from Poznań. Bibliogaphical research; In the circle of the social and pedagogical significance of folk tradition and culture. The cult of saint roch - a patron saint of plague victims.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
Temat
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Wstęp. Część I. Społeczno-kulturowe warunki zmian w edukacji. Rozdział 1. Potencjał kategorii emergencji w rozpoznawaniu kwestii społeczno-humanistycznych. Rozdział 2. Zwrot edukacyjny w perspektywie kulturowej. Rozdział 3. Środowiskowe strategie profilaktyczne jako obszar zainteresowania pedagogiki społecznej. Ewolucja teorii i praktyki pedagogicznej. Część II. Edukacja w okresie dzieciństwa a przyszłe losy człowieka. Rozdział 1. Ochrona dziecka i dzieciństwa? Niektóre, wybrane aspekty. Rozdział 2. Oczekiwania rodziców i nauczycieli w obszarze zaangażowania w proces edukacji dziecka. Afirmacja pozoru współpracy. Rozdział 3. Grupa wielowiekowa szansą na adaptację dziecka do warunków przedszkola. Rozdział 4. Plany życiowe młodszych uczniów. Część III. Zagadnienia dydaktyczno-wychowawcze we współczesnej szkole. Rozdział 1. W kręgu problemów wychowawczych współczesnej szkoły - recepcja postaw uczniów przez nauczycieli wybranych placówek oświatowych. Rozdział 2. Mediator w szkole - szansa na porozumienie w konfliktach szkolnych i rówieśniczych. Rozdział 3. Dlaczego edukacja muzyczna jest ważna? Rozdział 4. Komputer w małej szkole. Rozdział 5. Animatorzy kultury jako wychowawcy dzieci i młodzieży. Część IV. Wychowanie moralne w edukacji człowieka. Rozdział 1. Rola wartości etycznych we współczesnym świecie a wpływy wychowania i środowisko życia jednostki. Rozdział 2. Dialog w wychowaniu do wartości w szkole. Rozdział 3. Przyszłe nauczycielki wobec aktywności prospołecznej jako celu wychowania moralnego ucznia. Część V. Edukacja zdrowotna, profilaktyka i terapia. Rozdział 1. Wybrane aspekty procesu wychowania fizycznego w opinii dzieci i młodzieży bydgoskich szkół. Rozdział 2. Aktywność fizyczna u dzieci w wieku szkolnym jako profilaktyka wad postawy. Rozdział 3. Wiedza i nawyki żywieniowe dzieci w wieku szkolnym w zakresie gospodarki wapniowo-fosforanowej. Rozdział 4. Rola muzyki w wychowaniu, edukacji i terapii uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Rozdział 5. Wybrane metody zooterapii w leczeniu dzieci z autyzmem. Część VI. Edukacja wyższa w toku przemian cywilizacyjnych. Rozdział 1. Przemiany szkolnictwa wyższego - między globalnymi procesami a tradycją. Rozdział 2. Czas pandemii czasem innowacyjności, kreatywności i próby nauczyciela akademickiego. Rozdział 3. Wolność, Tomku, w swoim domku? Uwarunkowania warsztatu pracy i nauki na studiach pedagogicznych w czasach pandemii. Rozdział 4. Przygotowanie zawodowe kadry oficerskiej polskich sił zbrojnych. Rozdział 5. Badania losów absolwentów Akademii Sztuki Wojennej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kultura w procesie edukacji; 2. Pedagogiczny wymiar edukacji teatralnej; 3. Założenia metodologiczne prezentowanych eksplikacji; 4. Edukacja teatralna w szkole w świetle własnych badań empirycznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Część 1. Ustrój szkolny: Obowiązek szkolny w Unii Europejskiej; Przegląd ustrojów szkolnych w wybranych państwach; Szkolnictwo średnie w wybranych państwach Unii Europejskiej; Szkolnictwo wyższe w świetle raportów edukacyjnych; System szkolny Finlandii; System szkolny Irlandii. Część 2. Program nauczania: Kształcenie zawodowe w Polsce i wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej; Szkolna przedsiębiorczość w systemach oświatowych wybranych państw europejskich; Edukacja kulturalna w szkolnictwie wybranych państw europejskich; Kształcenie dzieci i młodzieży w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego w wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej; Wychowanie fizyczne w szkołach w wybranych państwach europejskich. Część 3. Uczniowie: Wspieranie uczniów uzdolnionych w szkolnictwie europejskim i USA; Doradztwo edukacyjno-zawodowe w szkolnictwie zawodowym w Polsce i wybranych państwach Unii Europejskiej; Zwalnianie uczniów z lekcji wychowania fizycznego w szkołach w Polsce i wybranych państwach europejskich; Dni wolne od zajęć szkolnych dla uczniów działających w sferze publicznej w wybranych państwach Unii Europejskiej; Ulgowe przejazdy dla uczniów i studentów w wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej. Część 4. Organizacja pracy szkoły: Kształcenie na odległość w wybranych państwach europejskich; wymiar czasu pracy nauczycieli w wybranych państwach Unii Europejskiej; nadzór pedagogiczny w systemach edukacyjnych w Polsce i wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej; Edukacja dwujęzyczna z językiem migowym dla uczniów głuchych w Polsce i wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej; Dostęp do podręczników dla dzieci niewidomych i słabowidzących w Polsce, Szwecji i Wielkiej Brytanii; Finansowanie zakupu podręczników szkolnych w wybranych państwach europejskich. Część 5. Uwarunkowania społeczno-ekonomiczne oświaty: Wybrane zagadnienia prawa adopcyjnego na Białorusi, Litwie i Ukrainie; Monitorowanie losów dziecka z użyciem baz danych w wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej; Monitorowanie przez polskie wyższe uczelnie karier zawodowych absolwentów; Instytucja rejestrowanego związku partnerskiego PACS we Francji; Zasady recenzowania wniosków o granty naukowe finansowane ze środków publicznych we Francji, w Niemczech i Wielkiej Brytanii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gatunek
Wstęp. Część I. Obraz i wyzwania współczesnej edukacji. Rozdział 1. Zmiana społeczna a edukacja. Rozdział 2. Cele i zadania edukacji jutra – dyskurs interdyscyplinarny. Rozdział 3. Metody i formy aktywizacji edukacyjnej osób dorosłych. Część II. Kultura u podstaw edukacji. Rozdział 1. Wpływ edukacji kulturowej z pogranicza dziedzin na profilaktykę stresu i kierunki rozwoju edukacji jutra. Rozdział 2. „Piękno uspołecznione”. Poglądy Johna Ruskina na społeczeństwo i wychowanie. Rozdział 3. Nauczyciel kształcenia zintegrowanego jako przewodnik po kulturze – raport z badania. Rozdział 4. Założenia organizacyjno-metodyczne edukacji muzycznej dzieci młodszych a praktyka szkolna. Rozdział 5. Możliwości wykorzystania technik muzykoterapii w edukacji. Część III. Edukacja moralna i etyczna w rozwoju jednostki i instytucji. Rozdział 1. Wychowanie moralne i jego konsekwencje w poglądach i zachowaniach młodzieży. Rozdział 2. Wyobraźnia moralna dzieci w kontekście rozważań nad wychowaniem moralnym. Część IV. Patriotyzm i edukacja obronna w rozwiązywaniu problemów współczesnego świata. Rozdział 1. Wychowawca i działanie wychowawcze w wychowaniu patriotycznym. Rozdział 2. Tożsamość narodowa i patriotyzm uczniów klas wojskowych w Polsce i studentów wojskowej uczelni wyższej jako istotne elementy bezpieczeństwa narodowego. Rozdział 3. Treści szkolenia w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Rozdział 4. Edukacja wojskowa w opinii uczniów pierwszej edycji programu certyfikowanych wojskowych klas mundurowych – porównanie. Rozdział 5. Selected problems of defence training in Poland. Część V. Przyszłość i przeszłość w edukacji zdrowotnej. Rozdział 1. Medycyna cyfrowa – nowe wyzwania społeczne. Rozdział 2. Czy edukacja zmienia świadomość żywieniową chorych na cukrzycę? Rozdział 3. Wiedza kobiet w wieku prokreacyjnym na temat zdrowego odżywania w ciąży. Rozdział 4. „Dach czy fundamenta?” – problematyka zdrowotna na łamach „Wychowania Fizycznego” z lat 1920-1939 w perspektywie przełomu dwoistości w pedagogice. Część VI. Rola wsparcia edukacyjnego w eliminowaniu zagrożeń społecznych. Rozdział 1. Społeczne uwarunkowania świadomości młodzieży Ochotniczych Hufców Pracy. Rozdział 2. Postawy rodzicielskie jako czynnik ryzyka wystąpienia depresji wśród młodzieży. Rozdział 3. Obraz nastoletniego samobójcy. Rozdział 4. Wsparcie rodzin z dzieckiem ze spektrum autyzmu we wczesnym wspomaganiu w teorii i praktyce. Rozdział 5. Znaczenie opieki wytchnieniowej dla rodziców osób o niepełnej sprawności jako formy wsparcia – rozważania wstępne. Rozdział 6. Przygotowanie uczniów z umiarkowana i znaczną niepełnosprawnością intelektualną do samodzielności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gatunek
Wstęp. Część I. Organizacja pracy w szkole. Rozdział 1. Szkoła równych szans? (raport z badań wśród nauczycieli). Rozdział 2. Mediacje w szkole jako forma wsparcia w środowisku oświatowym – w opiniach młodzieży akademickiej. Rozdział 3. Siła czy wytrwałość? – Pytania o czynniki warunkujące poczucie sprawstwa. Rozważania w świetle wyników badań własnych. Rozdział 4. Tworzenie projektu edukacyjnego – współdziałanie czy zakamuflowana praca indywidualna? Rozważania w kontekście wyników badań własnych. Rozdział 5. Problemy kierowania szkołą na łamach „Nowej Szkoły” (1945-2017). Część II. Kompetencje i obszary pracy nauczyciela we współczesnej szkole. Rozdział 1. Znane i nieznane wymiary innowacji nauczycielskiej. Kontekst badawczy. Rozdział 2. Wspierające wymiary komunikacji językowej w praktyce edukacyjnej szkoły i w pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela. Rozdział 3. Pedagogiczne uwarunkowania relacji interpersonalnych rodziców i nauczycieli wybranych szkół podstawowych. Rozdział 4. Znaczenie dotyku w edukacji. Model węgierski. Część III. Potencjał edukacji przedszkolnej i zintegrowanej. Rozdział 1. Prawo dziecka do nauki w edukacji wczesnoszkolnej. Rozdział 2. „What we will learn in our youth…” – that it to say, to reasonably support the development of a child’s creative potential. Rozdział 3. Dyscyplina w przedszkolu – wspólne ustalanie zasad czy narzędzie do kierowania grupą? Rozdział 4. Wartości estetyczne przyrody w wytworach plastycznych uczniów kończących edukację wczesnoszkolną. Część IV. Edukacja medialna w instytucjach edukacyjnych. Rozdział 1. Edukacja w społeczeństwie technokratycznym i informacyjnym. Spojrzenie krytyczne i horyzontalne. Rozdział 2. Edukacja cyfrowa, czyli jaka? Rozdział 3. Emocjonalne funkcjonowanie „cyfrowych” uczniów we wczesnym wieku szkolnym. Rozdział 4. Profilaktyka i terapia fonoholizmu wśród uczniów szkół podstawowych. Rozdział 5. Poszukiwanie informacji przez studentów – raport z badań pilotażowych. Rozdział 6. Uczenie się nie musi być monochromatyczne. Kolor jako czynnik mogący wspomagać uczenie się. Część V. Młodzi dorośli jako podmiot oddziaływań edukacyjnych. Rozdział 1. Przeżycie – przebudzenie – przemiana. Inicjacyjne dynamizmy egzystencji ludzkiej w motywowaniu studentów pedagogiki i pracy socjalnej do (samo)doskonalenia kompetencji hermeneutycznych. Rozdział 2. Pojęcie wdzięczności w opinii osób u progu dorosłości. Rozdział 3. Inteligencja emocjonalna studentów – przyszłych nauczycieli. Rozdział 4. Wybrane problemy aktywności fizycznej studentów Uniwersytetu Mikołaja Kopernika – kontekst doświadczeń sportowych i wychowania rodzinnego. Rozdział 5. About the need of preparation of candidates for teachers for cooping with stress at school and supporting students in this range.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 15/2017)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: TEORETYCZNE UJĘCIA PROBLEMÓW PEDAGOGICZNYCH - DYSKUSJE I POLEMIKI: Współtworzenie wiedzy między ewolucją a rewolucją epistemologii pedagogicznej; Towarzystwa naukowe w przestrzeni edukacji całożyciowej; Samoobrona powszechna społeczeństwa Rzeczypospolitej Polskiej; Teraźniejszość i przyszłość edukacji dla bezpieczeństwa; Jakość kształcenia w Akademii Sztuki Wojennej - uwarunkowania i wyzwania; Szkolenia obronne w administracji publicznej jako istotny element edukacji dla bezpieczeństwa w RP; Ikonosfera w komunikacji a prywatność współczesnej młodzieży; Bezpieczeństwo w rodzinie - osamotniona starość; Magia literatury i teatru - zapomniane pojęcia w terapii i wspieraniu dziecka zdrowego i dotkniętego chorobą; Wybrane psychologiczne koncepcje mądrości z perspektywy badań nad uczeniem się w okresie późnej dorosłości. PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIE EFEKTÓW BADAŃ PEDAGOGICZNYCH: E-meryt, czyli blogujący senior - raport z badań; Wolontariat jako forma aktywności prospołecznej młodzieży studenckiej; Wybrane motywy aktywności ruchowej w środowisku wodnym w świetle wartości; Aktywność fizyczna w czasie wolnym na przykładzie uczniów w środowisku wiejskim; W stronę przyrody: o norweskich praktykach edukacji na zewnątrz; Wpływ informacji graficznej oraz negatywnego afektu na ocenę ryzyka zachowań seksualnych. WSPÓŁCZESNE PROBLEMY BADAŃ PEDAGOGICZNYCH W WYMIARZE MIĘDZYNARODOWYM: Pedagogical reflection on the usefulness of popular proverbs in a hermeneutic exploration of the world; An employee of generation Y in the face of changes in the global labour market; Characteristics of total institution based on the example of educational care; Motor skills assessment of youth aged 13-14; Eating habits of primary and middle school students; Vulnerability in Family and Creativity Support by Living-Learning Workshops; Parents’ psychological absence in upbringing children: causes, consequences, pedagogical implications; Феликс Францевич Мовчановский - основатель Александровского училища-хутора глухонемых; Духовно-моральний розвиток особистості у педагогічній спадщині Івана Огієнка.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej