Filozofia nauki
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(5)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(2)
Czasopisma
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
tylko na miejscu
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(5)
Czytelnia
(1)
Autor
Baraniak Barbara (1954-2022)
(1)
Böckenförde Ernst-Wolfgang (1930-2019)
(1)
Ebeling Gerhard (1912-2001)
(1)
Gadamer Hans-Georg (1900-2002)
(1)
Gieysztor Aleksander (1916-1999)
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Grobler Adam (1949- )
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Jelinek Jan Amos
(1)
Kaiser Izabella
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Kocór Maria
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kołodziej Małgorzata
(1)
Krajewska Anna (1956- )
(1)
Kulmatycki Lesław
(1)
Laskowski Mirosław
(1)
Le Roy Ladurie Emmanuel (1929-2023)
(1)
Lévinas Emmanuel (1906-1995)
(1)
Majzner Rafał
(1)
Marks Mirosława
(1)
Mańkowska Anna
(1)
Michalski Krzysztof (1948-2013)
(1)
Morbitzer Janusz
(1)
Parczewska Teresa
(1)
Perechuda Kazimierz
(1)
Putnam Hilary (1926-2016)
(1)
Romanowska-Tołłoczko Anna
(1)
Rosół Adam
(1)
Spaemann Robert (1927-2018)
(1)
Taylor Charles (1931- )
(1)
Thom René (1923-2002)
(1)
Tischner Józef (1931-2000)
(1)
Weizsäcker Carl Friedrich von (1912-2007)
(1)
Ślęczka Kazimierz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(4)
Australia
(1)
Język
polski
(5)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1422)
Zarządzanie
(682)
Unia Europejska
(634)
Polska
(627)
Samorząd terytorialny
(531)
Filozofia nauki
(-)
Środki masowego przekazu
(427)
Kadry
(418)
Marketing
(414)
Gospodarka
(406)
Banki
(383)
Organizacja
(379)
Prawo pracy
(358)
Internet
(352)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(322)
Integracja europejska
(318)
Prawo
(307)
Nauczanie początkowe
(300)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(280)
Polityka
(265)
Rodzina
(262)
Prawa człowieka
(256)
Unia Europejska (UE)
(253)
Prawo administracyjne
(252)
Praca
(245)
Zarządzanie strategiczne
(245)
Prawo cywilne
(243)
Pedagogika
(242)
Administracja
(241)
Język angielski
(238)
Prawo karne
(238)
Szkolnictwo
(236)
Nauczyciele
(235)
Finanse
(234)
Państwo
(233)
Podatek
(231)
Polityka społeczna
(230)
Kultura
(229)
Psychologia
(227)
Finanse publiczne
(226)
Socjologia
(217)
Społeczeństwo
(217)
Innowacje
(216)
Rachunkowość
(216)
Nauczanie
(213)
Szkolnictwo wyższe
(212)
Zarządzanie jakością
(212)
Opieka społeczna
(209)
Reklama
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(207)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(200)
Menedżerowie
(200)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(198)
Nieruchomości
(194)
Prawo międzynarodowe
(194)
Konkurencja
(193)
Public relations
(192)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(189)
Osobowość
(188)
Zatrudnienie
(183)
Konsumenci (ekon.)
(181)
Bezrobocie
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(179)
Prawo karne procesowe
(177)
Rynek finansowy
(177)
Ochrona środowiska
(176)
Prawo Unii Europejskiej
(175)
Rynek kapitałowy
(175)
Prawo gospodarcze
(165)
Kształcenie
(157)
Umowa
(157)
Filozofia
(152)
Logistyka gospodarcza
(151)
Turystyka
(150)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(148)
Decyzje
(146)
Papiery wartościowe
(146)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Ubezpieczenia społeczne
(144)
Demokracja
(140)
Płaca
(137)
Stosunki interpersonalne
(136)
Psychologia społeczna
(135)
Służba zdrowia
(135)
Prawo konstytucyjne
(134)
Inwestycje
(132)
Postępowanie cywilne
(132)
Terroryzm
(132)
Prawo autorskie
(128)
Język polski
(126)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(124)
Motywacja pracy
(120)
Bezpieczeństwo publiczne
(119)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Chiny
(1)
Gatunek
Esej
(2)
Antologia
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Filozofia i etyka
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Nauka i badania
(2)
Religia i duchowość
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Wstęp; Pedagogika i jej struktura w dyskursie o nauce, naukowości i naukoznawstwie; Rozdział pierwszy Naukowość w triadzie nauki i naukoznawstwa; Rozdział drugi Nauka w poznawaniu i gromadzeniu oraz systematyzowaniu wiedzy; Rozdział trzeci Metodologia u podstaw struktur nauki; Rozdział czwarty Teoretyczność wyrazem naukowości opisanej kryteriami wyodrębniania dyscyplin (subdyscyplin) naukowych; Rozdział piąty Dyscyplinarność i instytucjonalność kolejnymi kryteriami wyodrębniania dyscyplin (subdyscyplin) naukowych; Podsumowanie; Bibliografia; Streszczenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 19/2019)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: I. Theoretical foundations of pedagogical problems - discussion and polemics: The crisis of global neoliberalism and education; The potential of an (un)intimidated teacher; On the need of change in thinking about school and its causative power; The perspective and conditions of pupil supportive assessment in theory and educational school practice; New faces of a contemporary student - digital e-migrant; Traditional communication goals in the educational strategy of shaping the student; Moral education in China - cultural context, history, and contemporary practice; Conclusions from the alfred adler concept for the analysis of the meaning of life in contemporary pedagogy; Feminist critique of multiculturalism. Pedagogical aspects of debates on S. Okin paper „Is multiculturalism bad for women”? II. Practical application of pedagogical research results: The authority of an early childhood education teacher in the perception of children and parents; The potential of a child’s personal knowledge in the awareness of early childhood teachers - practical implications; The effectiveness of peer tutoring in the field of teaching basic astronomical concepts among older preschoolers and younger pupils. A quantitative analysis; The educational potential of the impact of music on integrated teaching; Early school mathematics education from the perspective of future teachers. Reflections after practical teaching placement; Circumstances constricting the didactic cooperation of teachers and students in their assessment; Profiles of social competence of academic teachers of military universities; Emotional intelligence - an indispensable competence in teaching and physiotherapist practice.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Narracja inicjalna; 1. Prawda absolutna 2. Pustka 3. Forma 4. Prawda - nazywanie 5. Wszystko we wszystkim 6. Szczeliny bytu 7. Szczelina epistemologiczna 8. Logika procesu badawczego 9. Teorie krótkiego i średniego zasięgu 10. Złudzeniowość obszaru badawczego 11. Złudzeniowość „pustych" procesów badawczych 12. Zjawiska poza naszym doświadczeniem 13. Badanie nierzeczywistego 14. Holistyczne pole poznania 15. Od dualizmu poznawczego do interferencji pól znaczeń 16. Problem naukowy a pole niewiedzy 17. Problem badawczy - samopoznawanie obserwatora 18. Gry w polach badawczych 19. Ogradzanie „pastwisk" badawczych 20. Tożsamość a różnorodność 21. Dualność i różnorodność 22. Jedność a różnorodność 23. Przypuszczenie. Sacrum a profanum 24. Analiza podmiotowo-obiektowa 25. Obiekt modelowy a rzeczywisty 26. Rozrzut obiektów doświadczenia 27. Komunikowanie się z obiektem 28. Indywiduacja 29. Atomizacja 30. Niebezpieczeństwo fiksacji 31. Absolutna równość zjawisk 32. Klasyka sprzeczności: prawda subiektywna a prawda obiektywna 33. Prawda jako wyzerowanie dystansu między podmiotem a przedmiotem poznania 34. Zawężanie a rozszerzanie 35. Ześrodkowanie 36. Tworzenie a odtwarzanie 37. Poszerzanie 38. Odśrodkowanie 39. Synteza 40. Komponowanie 41. Realność 42. Substancjalizacja 43. Dekodowanie 44. Redukcjonizm 45. Działania jako przyczyna 46. Uniwersalność metody przypadków decyzyjnych 47. Przypadkowość 48. Analiza porównawcza 49. Badania etnograficzne 50. Wielkie i małe narracje 51. Piękno 52. Teatr 53. Gra na linearności 54. Czytanie tekstu 55. Analiza tekstu 56. Interpretacja 57. Obrzeża i peryferie 58. Lokalizacja badacza: centrum - peryferie 59. Dynamika a statyka 60. Obiektywność a subiektywność procesu poznania. Aspekty dynamiczne i statyczne 61. Koniec poznania; Narracja finalna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Współczesnych Filozofów / Wydawnictwo Naukowe PWN)
Analityczne i syntetyczne; Wyjaśnianie i odniesienie przedmiotowe; Znaczenie wyrazu "znaczenie"; Modele i rzeczywistość; Dlaczego świat nie jest wyrobem gotowym; Dlaczego rozumu nie można znaturalizować; Mózgi w naczyniu; Wiele twarzy realizmu; W obronie realizmu wewnętrznego; Realizm bez absolutów; Cóż po filozofie?; Odpowiedź Gary`emu Ebbsowi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej