Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(134)
IBUK Libra
(5)
Forma i typ
Książki
(132)
Publikacje naukowe
(15)
Publikacje fachowe
(14)
E-booki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(102)
dostępne
(64)
Placówka
Wypożyczalnia
(64)
Czytelnia
(102)
Autor
Barta Janusz (1947-2021)
(23)
Markiewicz Ryszard (1948- )
(21)
Grzybczyk Katarzyna
(7)
Golat Rafał
(6)
Matlak Andrzej (1965- )
(6)
Ślęzak Piotr
(5)
Gniewek Edward (1947- )
(3)
Klafkowska-Waśniowska Katarzyna
(3)
Michniewicz Grzegorz
(3)
Sikorski Rafał
(3)
Traple Elżbieta
(3)
Antoniuk Jarosław R
(2)
Brodecki Zdzisław
(2)
Czajkowska-Dąbrowska Monika
(2)
Howorka Bolesław
(2)
Jezioro Julian (1959- )
(2)
Kępiński Jakub
(2)
Marcinkowska Joanna
(2)
Niewęgłowski Adrian
(2)
Nowicka Aurelia (1953-2021)
(2)
Późniak-Niedzielska Maria (1936- )
(2)
Radwański Zbigniew (1924-2012)
(2)
Ratusińska Izabela
(2)
Sieńczyło-Chlabicz Joanna (1965- )
(2)
Szczotka Jerzy
(2)
Szewc Andrzej
(2)
Szpringer Włodzimierz
(2)
Załucki Mariusz
(2)
Adamczak Alicja
(1)
Auleytner Aleksandra
(1)
Baran Arkadiusz
(1)
Barański Michał
(1)
Barczewski Maciej
(1)
Barć-Krupińska Anna
(1)
Baszkowski Adam
(1)
Bielska-Brodziak Agnieszka (1969- )
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Brzozowska Monika
(1)
Brzozowska-Pasieka Monika
(1)
Brzozowski Adam
(1)
Bystrzyńska Magdalena
(1)
Błeszyńska Katarzyna
(1)
Błeszyński Jan
(1)
Błotnicki Maciej
(1)
Chałubińska-Jentkiewicz Katarzyna
(1)
Chlebny Julia
(1)
Chodorowski Maciej
(1)
Chudzikiewicz Magdalena
(1)
Cieśliński Aleksander
(1)
Cisek Andrzej (1952-2010)
(1)
Cisek Rafał
(1)
Cmok Jarosław
(1)
Conde Pablo Llareba
(1)
Czarny-Drożdżejko Elżbieta
(1)
Czerwińska-Koral Katarzyna
(1)
Czub Krzysztof
(1)
Czul Karolina
(1)
Damasiewicz Agnieszka
(1)
Dereń Aldona Małgorzata
(1)
Doroszczak Jan
(1)
Drzewiecki Andrzej
(1)
Dudek Wiesław
(1)
Fitt Joanna
(1)
Flisak Damian
(1)
Geodecki Tomasz
(1)
Gerus Ewa
(1)
Gienas Krzysztof
(1)
Giesen Beata
(1)
Golat Katarzyna
(1)
Gosztyła Małgorzata
(1)
Grubalska Aleksandra
(1)
Grzeszak Teresa
(1)
Grzybowski Stefan
(1)
Gurdek Magdalena (1977- )
(1)
Góra Ewa
(1)
Górski Marcin
(1)
Gęba Karolina
(1)
Horosz Piotr
(1)
Hołda Joanna
(1)
Hołda Zbigniew (1950-2009)
(1)
Huras Agnieszka
(1)
Jacyszyn Jerzy
(1)
Jakimczuk Ewa
(1)
Janiszewska Kamila
(1)
Jankowska Katarzyna
(1)
Jasińska Katarzyna
(1)
Jaworski Lech
(1)
Jung Marcin (1979- )
(1)
Juściński Paweł
(1)
Juściński Przemysław
(1)
Kadyszewski Borys
(1)
Kakareko Ksenia
(1)
Karpowicz Andrzej
(1)
Kil Jan
(1)
Kleban Bartosz
(1)
Kobroń-Gąsiorowska Łucja
(1)
Kobyliński Konrad
(1)
Kotarba Wiesław
(1)
Kotula Marcin
(1)
Kowalik-Bańczyk Krystyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(41)
2000 - 2009
(84)
1990 - 1999
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
Kraj wydania
Polska
(137)
Rosja
(1)
nieznany (us)
(1)
Język
polski
(137)
angielski
(1)
rosyjski
(1)
Temat
Prawo autorskie
(129)
Własność przemysłowa
(18)
Autorskie prawa osobiste
(16)
Dobra osobiste
(15)
Internet
(13)
Reklama
(10)
Prawo cywilne
(9)
Baza danych
(8)
Patenty
(8)
Prawo własności intelektualnej
(8)
Konkurencja
(7)
Prawo prasowe
(7)
Środki masowego przekazu
(7)
Dane osobowe
(6)
Prawo komputerowe
(6)
Prawo międzynarodowe
(6)
Prawo Unii Europejskiej
(5)
Autorstwo
(4)
Handel elektroniczny
(4)
Konsumenci (ekon.)
(4)
Majątek
(4)
Nieuczciwa konkurencja
(4)
Prawo
(4)
Prawo pracy
(4)
Prawo rodzinne
(4)
Prawo rzeczowe
(4)
Prawo wspólnotowe europejskie
(4)
Społeczeństwo informacyjne
(4)
Telewizja
(4)
Ubezpieczenia społeczne
(4)
Umowa
(4)
Znaki towarowe
(4)
Artyści
(3)
Bibliotekarstwo
(3)
Gospodarka elektroniczna
(3)
Parlament Europejski
(3)
Plagiat
(3)
Podpis elektroniczny
(3)
Prawo handlowe
(3)
Prawo własności przemysłowej
(3)
Prawo zobowiązaniowe
(3)
Radiofonia
(3)
Spadek
(3)
Własność
(3)
Znak towarowy
(3)
Aukcja internetowa
(2)
Dziennikarstwo
(2)
Dziennikarze
(2)
Edytorstwo
(2)
Etyka
(2)
Film
(2)
Gospodarka
(2)
Handel międzynarodowy
(2)
Informacja naukowa
(2)
Instytucje kultury
(2)
Jednolity rynek Unii Europejskiej
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Kultura masowa
(2)
Leki
(2)
Licencja (umowa)
(2)
Licencje (umowy)
(2)
Media społecznościowe
(2)
Monopol
(2)
Mowa nienawiści
(2)
Obywatelstwo
(2)
Ochrona danych osobowych
(2)
Pieniądz elektroniczny
(2)
Prawa człowieka
(2)
Prawo gospodarcze
(2)
Prawo karne procesowe
(2)
Prawo nowych technologii
(2)
Prawo prywatne międzynarodowe
(2)
Prawo reklamy
(2)
Prawo zobowiązań
(2)
Programy komputerowe
(2)
Promocja handlowa
(2)
Przedsiębiorcy
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Spółki
(2)
Spółki kapitałowe
(2)
Ubezpieczenia
(2)
Unia Europejska
(2)
Unia Europejska (UE)
(2)
Upadłość
(2)
Usługi elektroniczne
(2)
Wynalazki
(2)
Wzornictwo przemysłowe
(2)
Zniewaga
(2)
Administracja elektroniczna
(1)
Adopcja
(1)
Alkohol
(1)
Apartheid
(1)
Audycje radiowe
(1)
Autoryzacja wypowiedzi
(1)
Awatary (rzeczywistość wirtualna)
(1)
Banki
(1)
Banki internetowe
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Blog
(1)
Budownictwo mieszkaniowe
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1989-
(3)
Temat: miejsce
Polska
(26)
Kraje Unii Europejskiej
(6)
Europa
(1)
Izrael
(1)
Kanada
(1)
Kosowo
(1)
Palestyna
(1)
Gatunek
Opracowanie
(13)
Podręcznik
(10)
Praca zbiorowa
(7)
Komentarz prawny
(2)
Monografia
(2)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradnik
(1)
Wywiady
(1)
Wzory umów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(31)
Informatyka i technologie informacyjne
(5)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(5)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Kultura i sztuka
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Historia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
139 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Instytutu Prawa Własności Intelektualnej UJ / red. Janusz Barta ; Instytut Prawa Własności Intelektualnej UJ ; Zeszyt 89)
1. Tajemnica przedsiębiorstwa i jej cywilnoprawna ochrona na podstawie przepisów prawa nieuczciwej konkurencji, 2. Europejskie prawo o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji? (prezentacja projektu dyrektywy o nieuczciwych praktykach handlowych), 3. Ochrona odmian roślin w świetle nowych regulacji prawnych, 4. Wybrane problemy intertemporalne prawa autorskiego, 5. Right of publicity w orzecznictwie amerykańskim, 6. Prawo do wizerunku w Republice Federalnej Niemiec, 7. Normy bezwzględnie obowiązujące w międzynarodowych umowach autorskoprawnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 346 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie)
Zawiera: Stanisław Waltoś: Rola kodeksów etycznych ICOM w kształtowaniu postaw wobec dóbr kultury; Katarzyna Zalasińska: Wpływ przepisów z zakresu ochrony dziedzictwa na rynek sztuki w Polsce - wybrane zagadnienia; Bartosz Hordecki: Wizerunek jako kategoria teologiczno-filozoficzna; Mateusz Maria Bieczyński: Prawo do dziedzictwa kulturowego w prawie Unii Europejskiej - sprawa dwóch sądów; Jacek Sobczak, Maria Gołda-Sobczak: Digitalizacja i udostępnienie w Internecie dorobku kulturowego oraz ochrona zasobów cyfrowych; Dorota Sokołowska: Ewolucja droit de suite w prawie polskim; Grzegorz Tylec: Dobra osobiste w działalności twórczej - czyli o tym, gdzie nie sięga ochrona autorskich praw osobistych; Małgorzata Czuryk: Twórczość pracownicza w świetle art. 12 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych; Katarzyna Błeszyńska: Wykorzystywanie utworów z przestrzeni publicznej w społeczeństwie informacyjnym jako ograniczenie praw autorskich; Maria Błeszyńska-Przybylska: Rola organizacji zbiorowego zarządzania w relacjach twórca - korzystający; Anna Kociołek-Pęksa, Jerzy Menkes: Ochrona dóbr kultury w reżimie ochrony ludności - obrony cywilnej - prawo polskie i międzynarodowe; Katarzyna Chałubińska-Jentkiewicz: O praktycznych i prawnych aspektach korzystania z notacji muzycznych; Joanna Taczkowska-Olszewska: (Samo)związanie się twórcy do niewykonywania autorskich praw osobistych na przykładzie umów wydawniczych; Joanna Buchalska: Prawne aspekty ochrony mody; Agnieszka Wąsowska: Promowanie kultury i sztuki w radiu i telewizji. Otoczenie prawne; Rafał Paprzycki: Prawna ocena "sztuki obrazoburczej"; Robert Kaczmarczyk: Sztuka cmentarna - zagadnienia prawne; Paweł Trojanek: Czy artyści powinni płacić podatki?.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347.7 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 340 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
1. Podstawowe wiadomości z zakresu prawa, 2. Działalność kulturalna w Unii Europejskiej, 3. Prowadzenie działalności kulturalnej, 4. Instytucje kulturalne, 5. Prawo autorskie, 6. Media, prasa, film, reklama, 7. Prowadzenie działalności kulturalnej - umowy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347.7 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Biblioteki w społeczeństwie informacyjnym, 2. Prawo autorskie w działalności bibliotecznej, 3. Ochrona danych osobowych w bibliotekach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 002 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autoryzacja wypowiedzi / Joanna Taczkowska. - Stan prawny na 30/11/2007 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2008. - 312, [1] s. ; 21 cm.
(Monografie)
1. Status prawny autoryzacji. Autoryzacja w systemach komunikowania wybranych państw; Autoryzacja w Polsce. 2. Funkcje autoryzacji. Funkcje konstruktywne; Funkcje destruktywne. 3. Prawna ochrona wypowiedzi. Rodzaje wypowiedzi; Wypowiedź jako przesłanka ochrony dóbr osobistych; Odpowiedzialność prawna.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347.7 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347.7 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria z paragrafem)
Ustawa z dnia 12 września 2002 r. o elektronicznych instrumentach płatniczych; Ustawa z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych; Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych; Ustawa z dnia 15 grudnia 2000 r. o ochronie konkurencji i konsumentów; Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych; Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną; Ustawa z dnia 21 lipca 2000 r. - prawo telekomunikacyjne; Ustawa z dnia 30 czerwca 2000 r. - prawo własności przemysłowej; Ustawa z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym; Uchwała Sejmu RP z dnia 14 lipca 2000 r. w sprawie budowania podstaw społeczeństwa informacyjnego w Polsce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Publiczne)
1. Istota i pojecie innowacyjności oraz polityki innowacyjnej; 2. Innowacje a wzrost gospodarczy; 3. Metodyka pomiaru działalności innowacyjnej; 4. Źródła i cele polityki naukowej, technologicznej i innowacyjnej; 5. Polityka innowacyjna z perspektywy systemów innowacyjnych: narodowy i regionalny system innowacji; 6. Znaczenie miast w kreowaniu innowacyjności oraz rozwoju regionalnego i lokalnego; 7. Instytucjonalny wymiar polityki innowacyjnej; 8. Prawna ochrona własności intelektualnej; 9. Przemysły kreatywne; 10. Wzornictwo przemysłowe jako źródło przewagi innowacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Reklama / Robert Nowacki. - Warszawa : Difin, 2005. - 272 s. : tab. ; 23 cm.
1. Reklama w systemie narzędzi promocyjnych przedsiębiorstwa, 2. Reklama, cele i klasyfikacje, 3. Budowa przekazu reklamowego, 4. Techniki liternictwa, 5. Media, środki i nośniki reklamy, 6. Reklama wystawiennicza, 7. Programowanie działalności reklamowej, 8. Współpraca z agencją reklamową, 9. Psychologia oddziaływania reklamy, 10. Prawo i etyka w reklamie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 659 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie Lex)
1. Ekonomia wiedzy a infrastruktura sieci; 2. Koncepcja wolnego dostępu do wiedzy (Open Access); 3. Czy Open Access jest równoznaczny z Open Conect?; 4. Modele prawa autorskiego a inicjatywy: Google Books i Open Contenst Foundation; 5. Law&Economics jako teoretyczna podstawa badania systemów Open Access; 6. Perspektywy i ograniczenia regulacji praw własności intelektualnej i przemysłowej (IPR); 7. Strategie autoarchiwizacji: złota, zielona i szara; 8. Przyszłość systemów Open Access; 9. Rynek publikacji elektronicznych- tendencję rozwojową?; 10. Kierunki rozwoju modeli biznesowych w Internecie; 11. Modele finansowania repozytoriów; 12. Przykłady; 13. Cyfrowy conect- kontekst odpowiedzialności operatorów ISP i ochrony prywatności; 14. Przyszłość rynku conectu cyfrowego (kierunki dyskusji); 15. Open Access i Opec Conect- kluczowe problemy prawne; 16. Możliwość cyfryzacji, udostępniania i publicznego użyczenia utworów przez biblioteki cyfrowe (otoczenie regulacyjne); 17. Problemy licencjonowania- perspektywa bibliotek; 18. Reative Commons a rozwój Internetu; 19. Inspiracje z Open Source Software; 20. Creative Commons- perspektywa bibliotek; 21. Ochrona baz danych; 22. Systemy kontroli dostępu TPM/DRM; 23. Umowy międzynarodowe; 24. Standaryzacja i standardy de facto a infrastruktura wiedzy; 25. Wyszukiwarki a prawo autorskie i ochrona baz danych; 26. Manipulowanie wyszukiwarkami, roboty (agenci), grid computing, Cloud computing; 27. Perspektywa integracji bibliotek cyfrowych a proces wyszukiwania; 28. Rozwój infrastruktury bibliotek naukowych; 29. Skłonność operatorów do inwestowania w infrastrukturę Next Generation Networks a niepewność otoczenia regulacyjnego; 30. Komercjalizacja wiedzy- nauka a biznes; 31. Synteza.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 342.72/.73 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie)
1. Ekonomiczne i psychologiczne aspekty naśladownictwa opakowań produktów znanych marek; 2. Zwalczanie naśladownictwa opakowań jako przejawu nieuczciwej konkurencji w wybranych państwach; 3. Naśladownictwo opakowań a model przeciętnego konsumenta; 4. Opakowanie jako przedmiot praw wyłącznych; 5. Naśladownictwo opakowań produktów znanych marek w świetle przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji; 6. Naśladownictwo opakowań produktów znanych marek a ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 341 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Cele, rodzaje i charakter prac dyplomowych, 2.Proces pisania pracy naukowej, 3.Wewnętrzna budowa pracy naukowej, 4.Przypisy do tekstu, 5.Wymagania redakcyjne i techniczne, 6.Egzamin dyplomowy, 7.Przewód i obrona rozprawy doktorskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Myśl Ekonomiczna i Prawna : kwartalnik Wyższej Szkoły Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego w Warszawie ISSN 1644-4213 ; 3(10)/2005)
Po co nam wspólna polityka zagraniczna i bezpieczeństwa?; Parlament Europejski - geneza i rozwój, działalność, struktura oraz znaczenie dla procesów integracyjnych w Europie; Osobowość prawna Unii Europejskiej; Instrumenty pozasądowej ochrony praw podmiotowych we Wspólnotach Europejskich; Proces decyzyjny Europejskiego Banku Centralnego; Ochrona autorskich dóbr osobistych po śmierci twórcy; Wady i zalety tworzenia spółek publicznych; Pozapłacowe systemy motywacji pracowników;
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prawo reklamy / Katarzyna Grzybczyk. - Kraków : ZAKAMYCZE, 2004. - 208 s. ; 23 cm.
(Seria Akademicka)
1. Wprowadzenie, 2. Cywilnoprawne skutki reklamy, 3. Dobra osobiste a reklama, 4. Reklama w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, 5. Ochrona elementów reklamy na podstawie ustawy- Prawo własności przemysłowej, 6. Reklama w prawie autorskim, 7. Prawo reklamy w mediach, 8. Reklama zewnętrzna, 9. Szczególne regulacje dotyczące reklamy niektórych produktów i usług, 10. kodeksy etyki w dziedzinie reklamy.
reklay niektórych produktów i usług, 10.Kodeks etyki w dziedzinie reklamy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 659 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Prawa Handlowego)
1.Podejmowanie i prowadzenie działalności gospodarczej w Internecie, 2.Handel elektroniczny. Etap przedofertowy, 3.Zawarcie umowy w postaci elektronicznej, 4.Treść umowy zawieranej w postaci elektronicznej, 5.Prawne aspekty podpisu elektronicznego, 6.Wykonanie zobowiązania z użyciem środków komunikacji elektronicznej, 7.Wykonanie zobowiązania pieniężnego przez zapłatę pieniądzem elektronicznym, 8.Prawo właściwe i jurysdykcja krajowa dla stosunków gospodarczych w Internecie, 9.Odpowiedzialność za odesłania w Internecie, 10.Ochrona prywatności w handlu elektronicznym, 11.Handel elektroniczny a prawo autroskie, 12.Własność przemysłowa, 13.Ochrona konsumentów w umowach zawieranych na odległość, 14.Ochrona zbiorowych interesów konsumentów na przykładzie przesyłania niezamawianej korespondencji, 15.Handel elektroniczny - współczesne wyzwanie dla fiskusa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Instytutu Prawa Własności Intelektualnej UJ / red. Janusz Barta ; Instytut Prawa Własności Intelektualnej UJ ; Zeszyt 90)
1. Konstytucyjna zasada wolności prasy i jej ograniczenia, 2. Dziennikarskie prawo do informacji jako środek dochodzenia prawdy, 3. Organizacja działalności prasowej, 4. Środki masowego komunikowania, 5. Przestępstwo prasowe jako skutek działalności dziennikarskiej, 6. Część jako dobro prawnie chronione, 7. Znamiona zniesławienia w środkach masowego komunikowania, 8. Odpowiedzialność za zniesławienie w środkach masowego komunikowania, 9. Okoliczności wyłączające odpowiedzialność za zniesławienie w środkach masowego komunikowania, 10. Kary i środki karne za zniesławienie popełnione w środkach masowego komunikowanie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Aktualne problemy prawa autorskiego w działalności wydawniczej w kontekście przystąpienia Polski do Unii Europejskiej, 2. Odpowiedzialność wydawcy za treść publikacji w orzecznictwie polskim i amerykańskim, 3. Działania public relations w obszarze książki niskonakładowej, 4. Rola bibliotek w marketingu wydawnictw szkół wyższych, 5. Zarządzania nowymi technologiami na rynku wydawniczym publikacji naukowych i fachowych, 6. Wydawanie publikacji Śląskiej Wyższej Szkoły Zarządzania w Katowicach na podstawie systemu zarządzania jakością ISO 9001, 7. Standaryzacja małej drukarni offsetowej, 8. Refleksje nad komunikacją interpersonalną w aspekcie psychospołecznych uwarunkowań pracy bibliotekarzy (na przykładzie środowiska osób o szczególnych potrzebach)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 002 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prawo reklamy / Katarzyna Grzybczyk. - Wyd. 2 Stan prawny na 1.09.2008 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2008. - 228, [2] s. ; 24 cm.
(Seria Akademicka)
1. Wprowadzenie; 2. Cywilnoprawne skutki reklamy; 3. Dobra osobiste a reklama; 4. Reklama w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji; 5. Reklama jako nieuczciwa praktyka rynkowa; 6. Ochrona elementów reklamy na podstawie ustawy- Prawo własności przemysłowej; 7. Reklama w prawie autorskim; 8. Prawo reklamy w mediach; 9. Reklama zewnętrzna; 10. Szczególne regulacje dotyczące reklamy niektórych produktów i usług; 11. Kodeks etyki w dziedzinie reklamy; 12. Merchandising
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 659 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Zagadnienia Prawne)
Wykaz skrótów. Wstęp. Rozdział pierwszy. Wolność słowa. 1.1. Uwagi wstępne. 1.2. Pojęcie wolności słowa. 1.3. Wolność słowa w ujęciu Europejskiej Konwencji Praw Człowieka. 1.3.1. Wprowadzenie. 1.3.2. Zakres wolności słowa. 1.3.3. Swoboda wypowiedzi w debacie politycznej i w sprawach publicznie ważnych. 1.3.4. Swoboda wypowiedzi artystycznej. 1.3.5. Swoboda wypowiedzi komercyjnej. 1.3.6. Swoboda otrzymywania informacji. 1.3.7. Obowiązki i odpowiedzialność. 1.3.8. Ograniczenia swobody wypowiedzi. 1.3.8.1. Trójelementowy test zgodności. 1.3.8.2. Ochrona bezpieczeństwa państwa. 1.3.8.3. Ochrona moralności. 1.3.8.4. Ochrona dobrego imienia i praw osób trzecich. 1.3.8.5. Ochrona informacji poufnych. 1.3.8.6. Gwarancja powagi i bezstronności wymiaru sprawiedliwości. 1.3.8.7. Działalność nadawców radiowych, telewizyjnych lub przedsiębiorstw kinematograficznych. 1.4. Wolność słowa w ujęciu konstytucyjnym. 1.4.1. Wprowadzenie. 1.4.2. Wolność mediów w Konstytucji RP. 1.4.3. Gwarancje wolności słowa w Konstytucji RP. 1.4.3.1. Wprowadzenie. 1.4.3.2. Wolność słowa. 1.4.3.3. Zakaz cenzury prewencyjnej. 1.4.3.4. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. Rozdział drugi. Prawo prasowe – wybrane zagadnienia. 2.1. Podstawowe pojęcia. 2.2. Prawa i obowiązki dziennikarzy. 2.3. Sprostowania prasowe. 2.4. Rejestracja dzienników i czasopism. Rozdział trzeci. Radiofonia i telewizja. 3.1. Uwagi wstępne. 3.2. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. 3.2.1. Wprowadzenie. 3.2.2. Zadania KRRiT. 3.2.3. Członkowie KRRiT. 3.2.4. Przewodniczący KRRiT. 3.3. Rada Mediów Narodowych. 3.4. Reżimy prawne świadczenia audiowizualnych usług medialnych. 3.4.1. Wprowadzenie. 3.4.2. Nadawcy publiczni. 3.4.3. Nadawcy niepubliczni. 3.4.4. Nadawcy społeczni. 3.4.5. Operatorzy sieci kablowych. 3.4.6. Programy telewizyjne rozpowszechniane wyłącznie w systemie teleinformatycznym. 3.4.7. Audiowizualne usługi medialne na żądanie. 3.5. Zasady budowy programów. 3.5.1. Wprowadzenie. 3.5.2. Samodzielność nadawcy. 3.5.3. Obowiązki informacyjne nadawcy. 3.5.4. Kwoty programowe. 3.5.5. Przekazy handlowe. 3.5.6. Treść audycji. 3.5.6.1. Wprowadzenie. 3.5.6.2. Zakaz propagowania niektórych postaw. 3.5.6.2.1. Uwagi ogólne. 3.5.6.2.2. Działania sprzeczne z prawem. 3.5.6.2.3. Działania sprzeczne z polską racją stanu. 3.5.6.2.4. Postawy i poglądy sprzeczne z moralnością. 3.5.6.2.5. Postawy i poglądy sprzeczne z dobrem społecznym. 3.5.6.2.6. Zakaz nawoływania do nienawiści i zakaz dyskryminacji. 3.5.6.2.7. Zachowania zagrażające zdrowiu. 3.5.6.2.8. Zachowania zagrażające bezpieczeństwu. 3.5.6.2.9. Zachowania zagrażające środowisku naturalnemu. 3.5.6.3. Poszanowanie przekonań religijnych odbiorców. 3.5.6.4. Ochrona małoletnich. 3.5.6.5. Poprawność języka. 3.5.7. Dostępność programów dla niepełnosprawnych. 3.5.8. Ważne wydarzenia. Rozdział czwarty. Postęp techniczny w mediach. 4.1. Uwagi wstępne. 4.2. Media w Internecie. 4.2.1. Pojęcie Internetu. 4.2.2. Internet jako środek przekazu. 4.2.3. E-prasa. 4.2.4. Radio i telewizja w Internecie. 4.3. Platformy cyfrowe. 4.4. Konwergencja mediów. Rozdział piąty. Reklama w mediach. 5.1. Pojęcie reklamy. 5.2. Reklama w Prawie prasowym. 5.2.1. Kryptoreklama. 5.2.2. Obowiązek umieszczania reklam i ogłoszeń. 5.3. Reklama w ustawie o radiofonii i telewizji. 5.3.1. Przekazy handlowe. 5.3.2. Reklama i telesprzedaż. 5.3.3. Sponsoring. 5.3.4. Lokowanie produktu. 5.3.5. Przepisy wspólne. 5.4. Reklama w Internecie. 5.4.1. Spam. 5.4.2. Reklama behawioralna. 5.4.3. Reklama kontekstowa. 5.4.4. Influencer marketing. 5.4.5. Przykłady reklam naruszających prawo. 5.4.5.1. Wyszukiwarki internetowe. 5.4.5.2. Domeny internetowe i metatagi. 5.4.5.3. Odpowiedzialność za ogłoszenia reklamowe w serwisie internetowym. 5.4.6. Blokowanie reklam w Internecie. Rozdział szósty. Ochrona dóbr osobistych w kontekście działalności mediów. 6.1. Uwagi wstępne. 6.2. Legitymacja czynna osoby fizycznej. 6.3. Legitymacja czynna osoby prawnej i innych podmiotów. 6.4. Legitymacja czynna w sprawach naruszania w mediach dobra osobistego w postaci tożsamości narodowej. 6.5. Cześć jako dobro osobiste. 6.5.1. Nieprawdziwe informacje, sugestie i nieuzasadnione oceny w mediach a naruszenie czci. 6.5.2. Debata publiczna. 6.5.3. Cytaty i przedruki a naruszenie czci. 6.5.4. Argumenty „ad Hitlerum” w mediach a odpowiedzialność za naruszenie czci. 6.6. Prywatność. 6.7. Kult pamięci osoby zmarłej i tożsamość narodowa jako dobra osobiste. 6.8. Wizerunek. 6.8.1. Pozowanie i opłata jako przesłanka zwalniająca z konieczności posiadania przez media odrębnej zgody osoby uwiecznionej na wizerunku. 6.8.2. Osoby powszechne znane i ich wizerunki w mediach. 6.8.3. Osoby stanowiące tło (element większej całości) i ich wizerunki w mediach. Rozdział siódmy. Ochrona małoletnich w kontekście działalności mediów. 7.1. Uwagi wstępne. 7.2. Treści szkodzące rozwojowi małoletnich. 7.3. Przemoc. 7.4. Pornografia. 7.5. Kwalifikowanie audycji jako szkodliwych. 7.6. Zabezpieczenia techniczne. 7.7. Niedozwolona treść reklamy. 7.8. Zagrożenia w cyberprzestrzeni. 7.8.1. Wprowadzenie. 7.8.2. Bezpieczeństwo osobiste. 7.8.3. Prywatność. Rozdział ósmy. Prawo własności intelektualnej w działalności mediów. 8.1. Uwagi wstępne. 8.2. Prawo autorskie. 8.2.1. Wprowadzenie. 8.2.2. Utwór. 8.2.3. Autorskie prawa osobiste. 8.2.4. Autorskie prawa majątkowe. 8.2.5. Dozwolony użytek w zakresie działalności mediów. 8.3. Ochrona tytułu prasowego i tytułu utworu. 8.4. Ochrona znaków towarowych i usługowych. Rozdział dziewiąty. Zatrudnienie w mediach. 9.1. Stosunek pracy dziennikarza. 9.2. Zatrudnienie dziennikarza na podstawie umów cywilnoprawnych. 9.3. Zatrudnienie dziennikarza a „samozatrudnienie”. Rozdział dziesiąty. Etyka dziennikarska. 10.1. Uwagi wstępne. Moralność, etyka i metaetyka. 10.2. Główne stanowiska etyczne – deontologia i konsekwencjalizm. 10.3. Etyka zawodowa. 10.4. Charakterystyka etyki dziennikarskiej. 10.5. Wzorzec osobowy i wartości w pracy dziennikarza. 10.6. Współczesne problemy etyki dziennikarskiej. Etyka sytuacyjna. 10.7. Przykładowe dylematy etyczne dziennikarstwa. Rozdział jedenasty. Odpowiedzialność karna. 11.1. Uwagi wstępne. 11.2. Odpowiedzialność karna w Prawie prasowym. 11.3. Odpowiedzialność karna w zakresie reklamy. 11.3.1. Odpowiedzialność karna w przypadku bezprawnej reklamy alkoholu. 11.3.2. Odpowiedzialność karna w przypadku bezprawnej reklamy produktów leczniczych. 11.3.3. Odpowiedzialność karna w przypadku bezprawnej reklamy gier hazardowych. Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347.7 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cyberkultura, Internet, Społeczeństwo)
1. Kultury: Kultury naszej przeszłości; Kultury naszej przyszłości; Kultura RO, rozszerzona; Kultura RW, wskrzeszona, Porównanie kultur. 2. Dwie gospodarki: gospodarka komercyjna i gospodarska dzielenia się; Gospodarki hybrydowe; Lekcje dla gospodarki. 3. Kształtowanie przyszłości: Zreformujmy prawo; Zreformujmy siebie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej