Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(33)
Książki
(33)
ebookpoint BIBLIO
(7)
Forma i typ
E-booki
(40)
Książki
(31)
Publikacje naukowe
(5)
Czasopisma
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(24)
dostępne
(18)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(19)
Czytelnia
(24)
Autor
Baliński Jacek
(4)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(4)
Kisiel Mirosław
(3)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(3)
Strowski Bartek
(3)
Blake Mark
(2)
Gielata Ireneusz
(2)
Godawa Grzegorz
(2)
Gryglewski Krzysztof
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Hałat Aleksandra
(2)
Kaiser Izabella
(2)
Kaleńska-Rodzaj Julia
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Kochanowska Ewa
(2)
Kocór Maria
(2)
Kowalewski Michał
(2)
Kuliś Jakub
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Majzner Rafał
(2)
Markiewicz Leon
(2)
Morbitzer Janusz
(2)
Pisarski Jakub
(2)
Soszyński Piotr
(2)
Szawerna-Dyrszka Anna
(2)
Wiśniewski Cyprian
(2)
Wiśniewski Jerzy
(2)
Barańska Małgorzata
(1)
Barta Janusz (1947-2021)
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bobik Bogumiła
(1)
Bodanko Anatol
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Brannigan Paul
(1)
Chopin Fryderyk
(1)
Chyra Andrzej
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Ciszkowska Ewa
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Czekanowska Anna
(1)
Czopek Jakub
(1)
Dadak-Kozicka Katarzyna J
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Derda Olga
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dusza Bożena
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Dziadek Magdalena
(1)
Dziekońska Joanna
(1)
Furman Joanna
(1)
Gancarczyk Paweł
(1)
Glocková Mária
(1)
Gołębiewski Łukasz
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Gromek Monika
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Grzesiek Michał
(1)
Głowacki Michał
(1)
Hallada Marek
(1)
Herod Paweł
(1)
Hince Peter
(1)
Hunter Davies
(1)
Jakacka Ewa (1964- )
(1)
Jakoniuk Leszek Mariusz
(1)
Jakubowicz-Bryx Anna
(1)
Jelinek Jan Amos
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Kilbach Grażyna
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Klimczak Dariusz Piotr
(1)
Knapik Eugeniusz
(1)
Konieczna Ewelina J
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kowalczyk Weronika
(1)
Kołodziej Małgorzata
(1)
Krajewska Anna (1956- )
(1)
Kruszewska Aleksandra
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Kulej Wiktoria
(1)
Kulmatycki Lesław
(1)
Lawandowski Rafał
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Lubieniecka Małgorzata (1974- )
(1)
Lulek Barbara
(1)
Makowiecki Andrzej
(1)
Markiewicz Malwina
(1)
Marks Mirosława
(1)
Mastalski Janusz
(1)
Matusek Beata (1975- )
(1)
Mazaraki Karolina
(1)
Mańkowska Anna
(1)
Mierzejewska Bożena
(1)
Mojžišová Michaela
(1)
Neckar-Ilnicka Teresa
(1)
Nowicka Marzenna (1962- )
(1)
Ociepa Waldemar
(1)
Ogrodnik Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(40)
2000 - 2009
(18)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(71)
Język
polski
(69)
angielski
(2)
Temat
Muzyka
(14)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(6)
Edukacja muzyczna
(4)
Multimedia
(4)
Muzykoterapia
(4)
Nauczyciele
(4)
Wychowanie
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Młodzież
(3)
Nauczanie na odległość
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Studenci
(3)
Sztuka
(3)
Uczniowie
(3)
Umuzykalnianie
(3)
Śpiew
(3)
Dziecko
(2)
Edukacja medialna
(2)
Kompetencje medialne
(2)
Kultura
(2)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Nauczanie
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika muzyki
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Wychowanie fizyczne
(2)
Zastosowania multimediów w edukacji
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Adler, Alfred (1870-1937)
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Altruizm
(1)
Animaloterapia
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Autorytet
(1)
Bajkoterapia
(1)
Biblioterapia
(1)
Cele życiowe
(1)
Cyberbezpieczeństwo
(1)
Cyfrowi tubylcy
(1)
Dogoterapia
(1)
Dyrygenci
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dźwięk
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Emergentyzm
(1)
Epidemie
(1)
Felinoterapia
(1)
Filozofia nauki
(1)
Folklor
(1)
Gry i zabawy
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Hipoterapia
(1)
Hymn narodowy
(1)
Indie
(1)
Indonezja
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Integracja społeczna
(1)
Internet
(1)
Karmienie piersią
(1)
Kompozytorzy polscy
(1)
Kompozytorzy słowaccy
(1)
Komunikacja elektroniczna
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Konflikt szkolny
(1)
Kontrola emocjonalna
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura audiowizualna
(1)
Kultura chrześcijańska
(1)
Markiewicz, Leon (1928- )
(1)
Matematyka
(1)
Mediacja szkolna
(1)
Mediatorzy szkolni
(1)
Mentoring
(1)
Metoda Dobrego Startu
(1)
Metody nauczania
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Moniuszko, Stanisław (1819-1872)
(1)
Muzycy
(1)
Muzycy polscy
(1)
Muzyka dla dzieci
(1)
Muzyka filmowa
(1)
Muzyka instrumentalna
(1)
Muzyka polska
(1)
Muzyka polska historia
(1)
Muzyka religijna
(1)
Muzyka słowacka
(1)
Muzyka żydowska
(1)
Muzykolodzy
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1801-
(2)
1901-
(2)
1601-
(1)
1701-
(1)
Temat: miejsce
Afryka
(1)
Azja
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Chiny
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(11)
Opracowanie
(4)
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Raport z badań
(2)
Jazz
(1)
Podręcznik
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Śpiewnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(11)
Kultura i sztuka
(5)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Psychologia
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
73 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I. Wybrane problemy kultury: Kultura jako wartość i przedmiot refleksji pedagogicznej; Wychowanie w kulturze i współczesnych kontekstach; Kultura jako przekraczanie granic; Kultura duszy- duszą kultury; Kulturowy wymiar formacji katechetycznej; Słownictwo religijne w kulturze języka i nauczaniu; "Kształtem miłości piękno jestů" Jana Pawła II propozycja dla artystów. Poezja jako wartość dla człowieka i kultury; Pamięć- element konstytutywny tożsamości. Propozycja biblijna wobec kryzysu kultur; Akt twórczy w perspektywie afektywnej; Ewaluacja kultury jako forma samorefleksji wspomagającej proces rozwoju osobowości; Wychowanie do humanizmu planetarnego; Podejście metodologiczne w badaniach zjawisk edukacji międzykulturowej; Cz. II. Młodzież a kultura: Młodzież i kultura w świetle antropologii ekonomicznej; Specyfika międzykulturowa Europejskich Spotkań Młodych animowanych przez Wspólnotę Braci z Taize; Miejsce muzyki w życiu młodzieży integrującej się Europy na tle innych zainteresowań kulturalnych; Rola pieśni historycznych w kształtowaniu obrazu ojczyzny; Rola mediów w rozwijaniu zainteresowania muzyką młodzieży; Jakość kontaktów młodzieży z kulturą audiowizualną; Zagrożenia rozwoju osobowości przez środki masowego przekazu; Wpływ mediów na kształtowanie aktywnej postawy studentów wobec kultury; Wolnoczasowa aktywność kulturalna młodzieży akademickiej; Językowy obraz kultury współczesnej młodzieży; Media jako inspiracja zachowań językowych dzieci i młodzieży; Perspektywa temporalna jako wyraz postawy młodzieży wobec świata; Postawy wobec kultury fizycznej młodzieży z wybranych ośrodków wychowawczych na terenie powiatu krakowskiego; Cz. III. Edukacja a kultura: Edukacja w środowisku pluralizmu kulturowego i religijnego; Kształcić czy inkulturować? Jaki jest cel edukacji szkolnej? Kultura a edukacja- szanse i zagrożenia; Resocjalizacyjna rola twórczości i sztuki; Rola aktywności twórczej w życiu osób głuchoniewidomych; Wychowanie przez sztukę; Sylwetka współczesnego odbiorcy muzyki a praktyka edukacyjna; Znaczenie edukacji muzycznej w kształceniu młodzieży szkolnej; Innowacje w kształceniu wczesnoszkolnym zintegrowanym dotyczące edukacji kulturalnej; Różne formy edukacji kulturalnej w szkole podstawowej na przykładzie SP nr 4 im. H. Sienkiewicza w Grajewie; Aranżacja przestrzeni edukacyjnej przedszkola a edukacja estetyczna dzieci; Wpływ aktywności plastycznej dzieci na ich rozwój i poszukiwanie własnych dróg twórczych; Kontakty ze sztuką w przedszkolu- doświadczenia w kontekście wychowawczych i rozwojowych funkcji sztuki; Rola przedszkola w przygotowaniu dzieci niepełnosprawnych do odbioru dób kultury
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Afryka "ludzi z księżyca". Rytm- ruch- dialog; 2. Indie- jedna czy wiele cywilizacji? Dawne źródła i zachowane do dziś praktyki; 3. Indonezja- jedność w wielości (Bhinneka Tunggal Ika). Kontynuacja czy promocja tradycji?; 4. Azja postsowiecka w dobie obecnych przemian: Azja Środkowa- na jedwabnym szlaku; Syberia- "ziemia uśpiona"; 5. Oceania- świat wysp i wielkich migracji. Symbole i metafory; 6. Muzyka żydowska- modlitwa i pieśń; 7. Mit Ameryki- propozycja kultury/ muzyki dla otwartego świata; 8. Uwagi końcowe. Podstawowe pojęcia i definicje na nowo przejrzane. Kultura- tradycja- tożsamość- muzyka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 930.85 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
"Mazurek Dąbrowskiego". Polski hymn narodowy / Anatol Bodanko, Waldemar Ociepa. - Racibórz, Wodzisław Śląski : [b.w.], 2008. - 48 s. : fot. ; 22 cm.
1. Stan świadomosci narodowej Polaków po utracie niepodległości w 1795 roku, 2. Postawnie Legionów Polskich we Włoszech, 3. Kształtowanie świadomości narodowej legionistów polskich w latach 1979-1800, 4. Analiza treści "Piesni Legionów Polskich we Włoszech", 5. "Jeszcze Polska nie zginęła1"
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 930.85 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 930.85 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Środki dydaktyczne i ich wykorzystanie w pedagogice: Powszechne wychowanie muzyczne w przestrzeni stosowanych mediów i środków dydaktycznych. 2. Media dydaktyczne w edukacji muzycznej uczniów: Stan posiadania i wykorzystania mediów dydaktycznych na lekcji muzyki w szkole ogólnokształcącej; Nauczyciel muzyki w dobie wielokanałowego (multimedialnego) przekazu informacji; wykorzystanie mediów dydaktycznych w usprawnieniu czynności ucznia podczas realizowania wybranych form aktywności muzycznej. 3. Miejsce i znaczenie mass mediów w kształtowaniu percepcji muzycznej uczniów szkoły ogólnokształcącej. 4. Charakterystyka wybranych mediów oraz propozycje ich wykorzystania w edukacji muzycznej uczniów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cyfrowy Tubylec w Szkole - Diagnozy i Otwarcia ; t. 3)
Wstęp; Rozdział I Cyfrowe pokolenie w refleksji pedagogicznej i badawczych doniesieniach; Młode pokolenie pod cyfrową egidą – różne oblicza fenomenu; Cyfrowy potencjał współczesnych uczniów w perspektywie polskich raportów z badań; Muzyka w i-mózgu – muzyczne kompetencje percepcyjne cyfrowych tubylców; Edukacja muzyczna w perspektywie technologiczno-medialnej – założenia, wizje i praktyka; Wiedza osobista dziecka w młodszym wieku szkolnym w perspektywie mediatyzacji przestrzeni życia i edukacji; Obraz szkoły w e-kulturze dziecięcej. Analiza komunikacji internetowej dzieci w wybranych miejscach sieciowych; Трансформация механизмов социализации подростков средствами интернет; Rozdział II Ucyfrowienie przestrzeni edukacji – propozycje i zapytania; Współpraca nauczyciela i rodziców w przygotowaniu dziecka do bezpiecznego korzystania z cyberprzestrzeni; Urządzenia mobilne jako wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; Wykorzystanie technik cyfrowych w działaniach promujących studia polonistyczne; Współczesne wykorzystanie zasady poglądowości w edukacji matematycznej; Technologie informacyjno-komunikacyjne a efektywna edukacja w szkole podstawowej; Dydaktyk szkolny wobec potrzeby rozwijania umiejętności uczenia się uczniów; Realizacja innowacji pedagogicznej a konwergentne kompetencje medialne, informacyjne i cyfrowe dzieci; Młody nauczyciel kontra komputer – o problemach nabywania kompetencji z zakresu wykorzystywania TIK w edukacji; Bibliografia; Noty o autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
The aim of this book is to investigate how traits of a mythical hero are manifested in modern culture and, to be more precise, in social beliefs about Michael Jackson. These beliefs are traces leading to complex levels of understanding the phenomenon of pop culture and its taboo. Pop culture makes up its own mythologies and creates its own heroes, but it does so with a reference to the more complex cultural wholeness. This book is an attempt to follow these references and reflect on them. Celem tej książki jest zbadanie, w jaki sposób cechy mitycznego bohatera przejawiają się we współczesnej kulturze, a ściślej w przekonaniach społecznych na temat Michaela Jacksona. Przekonania te są śladami prowadzącymi do złożonych poziomów zrozumienia zjawiska popkultury i jej tabu. Popkultura tworzy własne mitologie i tworzy własnych bohaterów, ale czyni to w odniesieniu do bardziej złożonej kulturowej całości. Niniejsza książka jest próbą prześledzenia tych odniesień i refleksji nad nimi.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
I.Pedagogika : Co dalej z tą edukacją , Panie Profesorze ? ! , Edukacja muzyczna z mojej naukowej i zawodowej perspektywy , Folklor jako podstawa umuzykalnienia oraz klucz do muzyki profesjonalnej , Obecność Zoltana Kodaly ' a w teorii i praktyce edukacji muzycznej w Polsce , Kodaly w Akademii , Miejsce literatury muzycznej XX wieku w polskich podręcznikach do kształcenia słuchu przeznaczonych dla uczniów szkół muzycznych II stopnia , Zadania twórcze oparte na literaturze muzycznej w realizacji przedmiotu kształcenia słuchu ; II.Kultura Muzyczna : Ewolucja pojęcia " polska muzyka narodowa " na przestrzeni półwiecza końca XIX i początku XX wieku - w słowie i dźwięku , Recepcja idei muzyki narodowej w twórczości kompozytorskiej pierwszej połowy XX wieku , Karol Szymanowski i reforma szkolnictwa muzycznego . Epizod z dziejów warszawskiego konserwatorium , Znaczenie niemieckich ( berlińskich ) czasopism dla wzrostu popularności Karola Szymanowskiego na świecie , Kształcenie muzyczne w XIX - wiecznym Kaliszu , Lubelska perspektywa na Wschód i Zachód . O tradycjach kultury muzycznej , Lwowskie towarzystwa muzyczne - z dziejów życia muzycznego we Lwowie do 1939 roku , Z dziejów wyższego szkolnictwa muzycznego we Lwowie , Opera włoska we Wrocławiu (1725 -1734 ) i jej związki z innymi ośrodkami muzycznymi , Wrocławska prapremiera opery " Eros i Psyche " Ludomira Różyckiego , Scena operowa Teatru Polskiego w Katowicach , Glosa do rozważań nad stylem narodowym w muzyce islandzkiej , Laik - meloman o muzyce ; III.Twórcy : Wolfgang Amadeusz Mozart jako postać literacka w nowelistyce niemieckiej , Wileński epizod Feliksa Nowowiejskiego , Bydgoski przełom w twórczości Karola Szymanowskiego , Życie i działalność Wojciecha Łukaszewskiego ( 1936 - 1978 ) ; IV.Dzieło : Anton Webernus " Erlosung " op. 18 no 2 , Utwory skrzypcowe Krzysztofa Pendereckiego , " Extensions " Marka Stachowskiego - nieistniejąca grafika ? Pieśń " Es ist Zeit " Ryszarda Gabrysia .
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W przedszkolu; Marsz dzieci; Karuzela; Zwierzaczki; Kosi, kosi, łapci; Warszawska poleczka; Wlazł kotek na płotek; Jawor, jawor; Uciekaj, myszko; Ojciec Wirgiliusz; Kółko graniaste; Stary niedźwiedź; Mam chusteczkę haftowaną; Dziś pod liściem łopianu; Kasztelanka; Krasnoludki; Jada, jada misie; Chodzi lisek koło drogi; Jedzie pociąg z daleka; Miała baba koguta; Był sobie król; Walczyk; Wielka wyprawa; Jedzie pociąg; Mało nas; Przyszła żabka; Idzie Grześ przez wieś; Iskiereczka; Miauczy kotek; Dorotka; Jesienny kujawiaczek; Tańcowały dwa Michały; Szedł listopad; Psotny wiatr; Idzie jesień; Szara piosenka; Zmarzlak; Zima zła; Choinka w lesie; Mróz; Pójdźmy wszyscy do stajenki; Kaczka pstra; Gdzieś bywał, czarny baranie; Walczyk przedszkolny; Lata ptaszek; Cztery mile za Warszawą; Piosenka dla babci; Naszej Pani; Laurka; Bukiet; Gęś wodą, gęś wodą; Ogródek Bartoszka; W poniedziałek rano; Idzie niebo ciemną nocą; Tańcowała igła z nitką; Jadą, jadą dzieci drogą; Polka na łące; Piesek mój i ja; Rzepa; Pomidor; Koło mego ogródeczka; Była babuleńka; Panie Janie; Piosenka Kreta Cezarego; Idzie polem deszczyk; Wspomnienie z wakacji; Pac, gruszka do fartuszka; Krakowiaczek jeden; Płynie Wisła, płynie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka o komunikowaniu / red. Bogusława Dobek-Ostrowska)
Specyfika amerykańskiego systemu medialnego; 1. Pojęcie rynku medialnego 2. Cechy amerykańskiego systemu medialnego 3. System telewizyjny w Stanach Zjednoczonych; Fenomen MTV 1. Narodziny muzycznej telewizji 2. Udział MTV w rewolucji medialnej 3. "Inna MTV" w ujęciu A. Goodwina; MTV a problemy społeczne 1. Etapy funkcjonowania "Innej MTV" 2. Kampanie społeczne MTV 3. Videoclip jako nośnik prospołecznych idei; Analiza zawartości prezentowanych przez MTV POLSKA prospołecznych treści w okresie styczeń-grudzień 2005
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Muzyczna zabawa / Mirosław Zalewski. - Rzeszów : Wydawnictwo Oświatowe FOSZE, 2008. - 125, [3] s. : rys.; schem.; tab. ; 24 cm.
I. Część teoretyczno-praktyczna: 1. Wspomaganie rozwoju dzieci z głęboką niepełnosprawnością: Dziecięce porażenie mózgowe- definicje i klasyfikacja; Charakterystyka rozwoju psychofizycznego osób z głębokim stopniem niepełnosprawności intelektualnej; Rehabilitacja osób ze sprzężonymi upośledzeniami- metody oddziaływań rehabilitacyjnych w odniesieniu do osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną i mózgowym porażeniem dziecięcym; Muzykoterapia w teorii i praktyce; 2. Wspomaganie rozwoju dzieci przedszkolnych: Wspomaganie rozwoju mowy dzieci przedszkolnych w wieku od 3 do 6 roku życia w kontekście kompetencji językowych i komunikacyjnych- terapia śpiewem; II. Część praktyczna: 1. Repertuar piosenek i propozycje aktywności
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Osoba pedagoga - podstawowy problem edukacji muzycznej , Współczesność jako obecność tradycji . O czterech podejściach do tradycji muzycznej , Rozwój idei wychowania muzycznego w systemie edukacji ogólnokształcącej w świetle literatury , Percepcja muzyczna w polskiej myśli pedagogicznej II połowy XX wieku - próba syntezy , Muzyczna edukacja wielo - i międzykulturowa - zarys problematyki , Edukacja muzyczna w świetle oczekiwań szkoły powszechnej , Tradycja w nauczaniu przedmiotów humanistycznych i muzycznych na poziomie liceum ogólnokształcącego - treści , metody , cele , Programy dla gimnazjum - krótkie porównanie , Relacja z badań ankietowych nauczycieli zajęć muzycznych we wrocławskim szkolnictwie ogólnokształcącym , Muzyka jako medium w tworzeniu więzi międzyosobowych , O korespondencji sztuk raz jeszcze , Burza w szklance wody czyli rzecz o integracji sztuk w edukacji , Cele kształcenia muzycznego w zreformowanej szkole , Miejsce muzyki w integracji międzyprzedmiotowej w edukacji szkolnej , Współczesny warsztat nauczyciela muzyki , Edukacja muzyczna w dobie multimedialnego przekazu informacji , Perspektywy edukacji muzycznej wspieranej technologią informacyjną , Realizacja przedmiotu " muzyka " w szkolnych pracowniach komputerowych , Nowa technologia - szansa i zagrożenia dla muzyki , Indywidualne koncepcje uzdolnienia muzycznego wśród nauczycieli szkół muzycznych II stopnia , Teoretyczne podstawy muzycznej aktywności twórczej , Zagadnienia teoretyczne dotyczące pieśni ludowej jako fundamentu edukacji muzycznej , Edukacyjne funkcje szkolnego repertuaru pieśniowego ( na przykładzie klas IV - VI ogólnokształcącej szkoły podstawowej ) , Repertuar chórów szkolnych , " Śpiewający Wrocław " jako program edukacji chóralnej dzieci , Edukacja artystyczna w ramach " Poranków Muzycznych " dla dzieci , Zastosowanie wybranych ćwiczeń metody Emila Jaques - Dalcroze ' a w pracy nad głosem dziecka , Metody rytmiki Emila Jaques - Dalcroze ' a w kształceniu zintegrowanym , Orff - Schulwerk spojrzenie w przyszłość , Prezentacja wyników w pracy z dziećmi " klasy śpiewającej " - klasa Szkoły Podstawowej nr 1 w Katowicach , Wizualizacja kinestetyczna a płaszczyzny integrowania działań ekspresyjnych dziecka w wieku wczesnoszkolnym , Emocjonalność dziecka a jego funkcjonowanie podczas zajęć muzycznych w szkole ogólnokształcącej , Ujarzmić nie ujarzmione , czyli miejsce muzyki rozrywkowej w szkole XXI wieku , Technika wokalna XXI wieku : wykorzystanie tradycyjnej wiedzy w służbie nowych pojęć i potrzeb , Zarys życia muzycznego Słobockiej Ukrainy u schyłku wieku XX . Szkoły , indywidualności
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka jest próbą całościowego spojrzenia na znaczenie wynalazku druku dla kultury muzycznej XVI wieku. Po zarysowaniu historii wczesnego drukarstwa muzycznego, jego podstaw technologicznych, finansowych i społecznych autor charakteryzuje kształtujący się wówczas rynek wydawnictw nutowych. Wskazuje na zależność zawartości i zewnętrznej postaci druków od warunków ekonomicznych, omawia przejawy rywalizacji między oficynami oraz przedstawia krąg protektorów edycji muzycznych. Typografia przyczyniła się do wzrostu alfabetyzacji muzycznej, umożliwiła unifikację europejskiego repertuaru, pogłębiając zarazem różnice między poszczególnymi gatunkami i stylami muzycznymi. Zapewniła długie trwanie niektórych typów twórczości, co nie wykluczało promowania w pierwszym rzędzie dzieł najnowszych i reagowania na bieżące wydarzenia religijne czy polityczne. Nowe medium wpłynęło nie tylko na obieg i funkcjonowanie repertuaru, ale także na świadomość twórców: ich poczucie autorstwa i indywidualności. Autor stawia tezę, że dzięki rewolucji druku poszerzył się społeczny i estetyczny horyzont kultury muzycznej, powstały nowe typy twórczości oraz zwiększył się krąg odbiorców zapisywanej muzyki. Proponuje powiązanie tych zjawisk z narodzinami nowożytności muzycznej, odnajdując niekiedy kontynuację zmian zapoczątkowanych w XVI wieku w kulturze współczesnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Powołaniem Chopina było bez wątpienia komponowanie, co do tego nikt nie ma najmniejszych wątpliwości. Ale, co może mniej oczywiste, ten słynny kompozytor i wirtuoz fortepianu posiadał też inne talenty. Znakomicie rysował, posiadał zdolności aktorskie, a także całkiem nieźle pisał. Co prawda, jak poetów romantycznych, cierpiał na podejrzliwość wobec werbalnej ekspresji ("Tyle rzeczy za piórem powstaje" - pisał do swego przyjaciela, Wojciecha Grzymały) i zamiast listów do rodziny, wolał pisać nuty, ale i tak pozostawił po sobie mnóstwo listów, notatki, laurki, wiersze, fragmenty dziennika. A sądząc po ich stylu, przywiązywał do nich i do przekazywanych treści wielką wagę, nigdy nie pisał od niechcenia. Smakował sens słów, dobierając je niesłychanie trafnie. Umiejętność doboru określeń i naturalny dowcip wskazują, że słuch muzyczny ujawniał się u Chopina również w budowaniu frazy językowej Pisząc używał cudownej polszczyzny inteligenckiej Warszawy. Kiedy chciał wyrazić coś bardzo istotnego, potrafił łamać reguły. Ale wszystko, co pisał, pełne jest Chopina. Chopina, który kształtował się w czasie romantyzmu, po upadku naszego państwa w 1795 roku. Chopina, który odczuwał, że egzystować znaczy jednocześnie być przedmiotem i podmiotem. Że dopiero wtedy człowiek istnieje, kiedy żyje i dla siebie i dla innych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku

Monografia jest efektem badawczego namysłu nad radosnym aspektem szczęścia, wynikiem poszukiwania przeciwwagi dla estetyki tragedii, cierpienia, smutku, dla ugruntowanej we współczesnych badaniach nad kulturą pozycji melancholii. Autorzy, zbliżając się do bieguna radości, czytają literaturę, tropiąc szczęście w grozie gór (Elżbieta Dutka), w niepewności jutra (Paulina Czernek), w nieszczęściu (Marek Bernacki), w trudach życia (Beata Mytych-Forajter), w melancholii (Karolina Kolasa-Rusek), w kuchni (Iwona Gralewicz-Wolny), w przedmiotach (Krzysztof Babicki). Poszukują też szczęścia w radosnej pieśni i samym śpiewaku (Elżbieta Grodzka-Łopuszyńska) oraz w ciężkim brzmieniu i krzyku muzyki heavymetalowej (Mateusz Żyła). „Co myślimy o szczęściu?”, „Jak myślimy o szczęściu?”, „Czy jeszcze w ogóle o szczęściu myślimy?” – to najważniejsze pytania stanowiące punkt wyjścia zawartych w książce refleksji, których adresatem jest humanista szukający odpowiedzi w literaturze, sztuce, filozofii.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Monografia jest efektem badawczego namysłu nad radosnym aspektem szczęścia, wynikiem poszukiwania przeciwwagi dla estetyki tragedii, cierpienia, smutku, dla ugruntowanej we współczesnych badaniach nad kulturą pozycji melancholii. Autorzy, zbliżając się do bieguna radości, czytają literaturę, tropiąc szczęście w grozie gór (Elżbieta Dutka), w niepewności jutra (Paulina Czernek), w nieszczęściu (Marek Bernacki), w trudach życia (Beata Mytych-Forajter), w melancholii (Karolina Kolasa-Rusek), w kuchni (Iwona Gralewicz-Wolny), w przedmiotach (Krzysztof Babicki). Poszukują też szczęścia w radosnej pieśni i samym śpiewaku (Elżbieta Grodzka-Łopuszyńska) oraz w ciężkim brzmieniu i krzyku muzyki heavymetalowej (Mateusz Żyła). „Co myślimy o szczęściu?”, „Jak myślimy o szczęściu?”, „Czy jeszcze w ogóle o szczęściu myślimy?” – to najważniejsze pytania stanowiące punkt wyjścia zawartych w książce refleksji, których adresatem jest humanista szukający odpowiedzi w literaturze, sztuce, filozofii.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Artysta muzyk jako pedagog; 2. Pedagogika gry instrumentalnej; Uczeń jako podmiot; Nauczyciel- jego kwalifikacje, osobowość i zadania artystyczno-wychowawcze; Problematyka pedagogiczno-psychologiczna w polskim piśmiennictwie muzycznym; 3. Dydaktyka ogólna a nauczanie gry instrumentalnej; Proces dydaktyczny; Zasady nauczani; Metody nauczania; Organizacyjne formy nauczania; Obowiązki i prawa nauczyciela w szkole muzycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Wyruszyliśmy do salonu i zobaczyliśmy dzikie tłumy, zastanawiając się, co się stało. Okazało się, że to wszystko z naszego powodu. Ludzie zaczęli tak napierać na witrynę, że w pewnym momencie pękła szyba i na ulicy rozsypało się szkło. Obsługa wpuszczała po kilka osób, ale po paru chwilach wszystko się skończyło, bo dalsze składanie autografów mogło się dla nas skończyć śmiercią lub kalectwem. Oddział Zamknięty nie uznawał półśrodków W mechanizmie muzyków istniał tylko piąty bieg, po czym następowała straceńcza jazda aż do zatarcia silnika. W pierwszej biografii zespołu znajdzie się miejsce na hotelowe rozróby, prywatki, jakich nie przeżył nikt, i ocean alkoholu, ale przede wszystkim muzykę – równie ostrą i bezkompromisową jak jej twórcy. Żadna kapela nie przemawiała do młodzieży tak wprost, prowokując do myślenia i zapraszając do zabawy bez oglądania się na siermiężną szarzyznę ulic. Kręgosłup tej historii to pełen zwierzęcego magnetyzmu Krzysztof Jaryczewski, zdolny z marszu tworzyć pokoleniowe hymny, i Wojciech Łuczaj-Pogorzelski, strażnik rockowego riffu, zdystansowany wobec świata naturszczyk gitary. Dawniej bliscy sobie jak bracia, napiętnowani marzeniami, dziś podzieleni ścianą prawników. Ponad cztery dekady triumfów i katastrof, gdzie nie ma miejsca na neutralne pastele, letnie temperatury i emocjonalną Saharę. Każdy oddział zamknięty to bowiem miejsce, w którym ekstrema są codziennością. Ponad czterdzieści lat minęło jak jeden dzień. Zobaczmy, jak wyglądał ten ich cudny świat.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozdział I Rola upodobań muzycznych w życiu człowieka. Rozdział II Rozwojowe uwarunkowania preferencj muzycznych człowieka. Rozdział III Osobowościowe uwarunkowania preferencji muzycznych. Rozdział IVMetodologiczne założenia badań własnych. Rozdział V Zależność między preferencjami deklaratywnymi a doświadczeniami - wyniki badań własnych. Rozdział VI Próba wyodrębnienia i klasyfikacji typów preferencji muzycznych. Rozdział VI Ilościowa analiza związku cech osobowości z poziomem preferencji deklaratywnych i doświadczalnych. Rozdział VIII Wiek jako dyskretny moderator wpływu osobowości na preferencji muzyczne. Rozdział IX Uwarunkowania preferencji muzycznych - analiza przyczynowości poprzez modelowanie równań strukturalnych oraz próba utworzenia jednolitego modelu teoretyczno-statystycznego. Rozdział X Dyskusja wyników i wnioski końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej