Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(33)
Książki
(33)
ebookpoint BIBLIO
(7)
Forma i typ
E-booki
(40)
Książki
(31)
Publikacje naukowe
(5)
Czasopisma
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(24)
dostępne
(18)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(19)
Czytelnia
(24)
Autor
Baliński Jacek
(4)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(4)
Kisiel Mirosław
(3)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(3)
Strowski Bartek
(3)
Blake Mark
(2)
Gielata Ireneusz
(2)
Godawa Grzegorz
(2)
Gryglewski Krzysztof
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Hałat Aleksandra
(2)
Kaiser Izabella
(2)
Kaleńska-Rodzaj Julia
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Kochanowska Ewa
(2)
Kocór Maria
(2)
Kowalewski Michał
(2)
Kuliś Jakub
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Majzner Rafał
(2)
Markiewicz Leon
(2)
Morbitzer Janusz
(2)
Pisarski Jakub
(2)
Soszyński Piotr
(2)
Szawerna-Dyrszka Anna
(2)
Wiśniewski Cyprian
(2)
Wiśniewski Jerzy
(2)
Barańska Małgorzata
(1)
Barta Janusz (1947-2021)
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bobik Bogumiła
(1)
Bodanko Anatol
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Brannigan Paul
(1)
Chopin Fryderyk
(1)
Chyra Andrzej
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Ciszkowska Ewa
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Czekanowska Anna
(1)
Czopek Jakub
(1)
Dadak-Kozicka Katarzyna J
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Derda Olga
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dusza Bożena
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Dziadek Magdalena
(1)
Dziekońska Joanna
(1)
Furman Joanna
(1)
Gancarczyk Paweł
(1)
Glocková Mária
(1)
Gołębiewski Łukasz
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Gromek Monika
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Grzesiek Michał
(1)
Głowacki Michał
(1)
Hallada Marek
(1)
Herod Paweł
(1)
Hince Peter
(1)
Hunter Davies
(1)
Jakacka Ewa (1964- )
(1)
Jakoniuk Leszek Mariusz
(1)
Jakubowicz-Bryx Anna
(1)
Jelinek Jan Amos
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Kilbach Grażyna
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Klimczak Dariusz Piotr
(1)
Knapik Eugeniusz
(1)
Konieczna Ewelina J
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kowalczyk Weronika
(1)
Kołodziej Małgorzata
(1)
Krajewska Anna (1956- )
(1)
Kruszewska Aleksandra
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Kulej Wiktoria
(1)
Kulmatycki Lesław
(1)
Lawandowski Rafał
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Lubieniecka Małgorzata (1974- )
(1)
Lulek Barbara
(1)
Makowiecki Andrzej
(1)
Markiewicz Malwina
(1)
Marks Mirosława
(1)
Mastalski Janusz
(1)
Matusek Beata (1975- )
(1)
Mazaraki Karolina
(1)
Mańkowska Anna
(1)
Mierzejewska Bożena
(1)
Mojžišová Michaela
(1)
Neckar-Ilnicka Teresa
(1)
Nowicka Marzenna (1962- )
(1)
Ociepa Waldemar
(1)
Ogrodnik Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(40)
2000 - 2009
(18)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(71)
Język
polski
(69)
angielski
(2)
Temat
Muzyka
(14)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(6)
Edukacja muzyczna
(4)
Multimedia
(4)
Muzykoterapia
(4)
Nauczyciele
(4)
Wychowanie
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Młodzież
(3)
Nauczanie na odległość
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Studenci
(3)
Sztuka
(3)
Uczniowie
(3)
Umuzykalnianie
(3)
Śpiew
(3)
Dziecko
(2)
Edukacja medialna
(2)
Kompetencje medialne
(2)
Kultura
(2)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Nauczanie
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika muzyki
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Wychowanie fizyczne
(2)
Zastosowania multimediów w edukacji
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Adler, Alfred (1870-1937)
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Altruizm
(1)
Animaloterapia
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Autorytet
(1)
Bajkoterapia
(1)
Biblioterapia
(1)
Cele życiowe
(1)
Cyberbezpieczeństwo
(1)
Cyfrowi tubylcy
(1)
Dogoterapia
(1)
Dyrygenci
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dźwięk
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Emergentyzm
(1)
Epidemie
(1)
Felinoterapia
(1)
Filozofia nauki
(1)
Folklor
(1)
Gry i zabawy
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Hipoterapia
(1)
Hymn narodowy
(1)
Indie
(1)
Indonezja
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Integracja społeczna
(1)
Internet
(1)
Karmienie piersią
(1)
Kompozytorzy polscy
(1)
Kompozytorzy słowaccy
(1)
Komunikacja elektroniczna
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Konflikt szkolny
(1)
Kontrola emocjonalna
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura audiowizualna
(1)
Kultura chrześcijańska
(1)
Markiewicz, Leon (1928- )
(1)
Matematyka
(1)
Mediacja szkolna
(1)
Mediatorzy szkolni
(1)
Mentoring
(1)
Metoda Dobrego Startu
(1)
Metody nauczania
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Moniuszko, Stanisław (1819-1872)
(1)
Muzycy
(1)
Muzycy polscy
(1)
Muzyka dla dzieci
(1)
Muzyka filmowa
(1)
Muzyka instrumentalna
(1)
Muzyka polska
(1)
Muzyka polska historia
(1)
Muzyka religijna
(1)
Muzyka słowacka
(1)
Muzyka żydowska
(1)
Muzykolodzy
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1801-
(2)
1901-
(2)
1601-
(1)
1701-
(1)
Temat: miejsce
Afryka
(1)
Azja
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Chiny
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(11)
Opracowanie
(4)
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Raport z badań
(2)
Jazz
(1)
Podręcznik
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Śpiewnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(11)
Kultura i sztuka
(5)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Psychologia
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
73 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
[Czuję] wyjątkowo przykry stan, tę okropną nie do opisania mękę, zwaną tremą. Odbiera ona nie tylko odwagę, ale i pozbawia sił – istna męczarnia. Ignacy Jan Paderewski Praca zawodowego muzyka jest jednym z najbardziej złożonych rodzajów działalności. Podstawą sukcesu są tu wieloletnie codzienne ćwiczenia, wymagające dużego wysiłku fizycznego i psychicznego. Można powiedzieć, że występ publiczny jest „wierzchołkiem góry lodowej” w życiu muzyka, na którym za każdym razem ważą się losy muzyka-wykonawcy i muzyka-osoby. Jeśli muzyk pozytywnie ocenia obie te sfery, owocuje to poczuciem dobrostanu psychicznego, co stwarza dobre warunki do dalszego twórczego rozwoju. Dlatego już sama myśl o możliwości niepowodzenia wzbudza lęk, który doprowadzić może do dezorganizacji procesu gry i radykalnego spadku jakości wykonania. Zjawisko tremy z pewnością znane jest każdej osobie występującej publicznie, doświadczamy tego uczucia w najważniejszych dla nas momentach życiowych. Dla większości zawodów problem tremy nie jest tak istotny ze względu na to, że występy publiczne są w nich zjawiskiem okazjonalnym. Natomiast w zawodach artystycznych, wykonawczych umiejętność radzenia sobie z tremą jest często czynnikiem decydującym o możliwości wykonywania zawodu. Julia Kaleńska-Rodzaj, doktor psychologii, psycholog-praktyk i zawodowy muzyk, poszukuje naukowych odpowiedzi na pytania: Czym jest trema? Czy jest wyłącznie zjawiskiem negatywnym, przeszkodą, którą należałoby usunąć z drogi, by występ był udany? Autorka eksploruje możliwości interpretacji tremy jako stanu podwyższonego pobudzenia, jako lęku społecznego oraz jako emocji złożonej. Dzieli się własnymi doświadczeniami wyniesionymi z pracy psychologicznej z muzykami: dwa ostatnie rozdziały książki mają praktyczny charakter − poświęcone są radzeniu sobie z tremą oraz optymalnemu przygotowaniu się wykonawcy do występu publicznego. Choć książka napisana jest głównie z myślą o muzykach – wykonawcach i pedagogach, to zaprezentowane w niej techniki mogą pomóc każdemu z nas w regulacji emocji podczas ważnych wydarzeń życiowych. Mamy do czynienia z książką na wskroś nowoczesną, która dostarcza gotowych narzędzi do zrozumienia zjawiska tremy jako fenomenu umysłowego. Z recenzji dr. hab. Kamila Imbira, prof. UW Autorka wykazała się erudycją i w ciekawy sposób oraz dobrym językiem pomaga zrozumieć czytelnikowi psychologiczne mechanizmy tremy muzyków. Z recenzji dr hab. Agaty Błachnio, prof. KUL
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Biblia fanów Queen, manifest pokolenia, portret fenomenu Niepublikowane wcześniej wspomnienia, zaskakujące anegdoty, intrygujące fakty. Zagrożone losy zespołu, kiedy muzycy Genesis próbowali pozyskać do swojego składu Rogera Taylora. Śmierć Mercury’ego niedaleko miejsca, gdzie 21 lat wcześniej znaleziono ciało jego idola, Jimiego Hendrixa. Głęboka depresja Johna Deacona po stracie przyjaciela. Legendarna gitara Briana zbudowana domowym sposobem. Fascynacja zespołu scrabble’ami. Gdy Elton John usłyszał Bohemian Rhapsody, zapytał: „Czy wyście, k…a, oszaleli?”. Mark Blake przez lata rozmawiał z trzema żyjącymi muzykami grupy, dotarł także do dziesiątków innych osób – zapomnianych basistów Queen czy szkolnych kolegów Freddiego. Po raz pierwszy możemy tak szczegółowo prześledzić bogatą karierę zespołu uwielbianego przez Michaela Jacksona i wiele innych gwiazd, przemianę nieśmiałego chłopca z Zanzibaru w najbardziej charyzmatyczną postać w historii rocka, a także późniejsze kariery pozostałych członków grupy. Z wielką dumą prezentujemy polskim czytelnikom prawdziwą perłę na rynku biografii muzycznych – najlepszą historię Queen, jaka kiedykolwiek została napisana.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Queen. Nieznana historia to rock’n’rollowa opowieść z czasów świetności muzycznego szaleństwa, snuta ze sceny, zza kulis i ze studyjnego zacisza. Ten niepowtarzalny zapis autorstwa Petera Hince’a, który spędził z zespołem wiele lat jako członek ekipy technicznej, rzuca zupełnie nowe światło na Freddiego Mercury’ego, Briana Maya i ich kolegów z jednej z grup wszech czasów. To spojrzenie świeże i nowe, bo osobiste, wykraczające dalece poza monotonię zwyczajnej biografii. Książka odkrywa szereg nierzadko zaskakujących faktów z życia Queen i ich lidera, ale Hince ani na chwilę nie zniża się do poziomu kolorowego tabloidu. To nie historia rodem z brukowej prasy, ale przepustka access all areas do muzycznej przygody życia. Queen. Nieznana historia to esencja tego, co składa się na żywot rock’n’rollowca. Dodatkiem do publikacji są unikatowe zdjęcia z archiwum autora, które stały się elementem wystawy poświęconej zespołowi – Queen: The Unseen Archive. Redaktorem polskiego wydania i autorem wstępu jest Roman Rogowiecki, dziennikarz i manager, współautor pierwszej polskiej encyklopedii rocka, znawca i wielki fan Queen. O autorze: Peter Hince – Brytyjczyk, który w latach 70 i 80-tych, był członkiem i szefem ekipy technicznej zespołu Queen. W tym czasie towarzyszył zespołowi podczas tras koncertowych oraz pracy w studio. Hince jest także fotografem i autorem wielu unikatowych zdjęć Freddiego Mercury oraz członków Queen. Obecnie zajmuje się pisaniem i pracuje jako fotograf. Jest również autorem wystawy: Queen, The Unseen Archive.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku

Problematyka prezentowanej monografii dotyczy osoby pedagoga sztuki i jego roli we współczesnej edukacji. W tytule zakres odniesień został ujęty szeroko – obejmuje on wszystkich pedagogów podejmujących świadomie działalność wychowawczą, których przedmiotem działań jest sztuka w aspekcie twórczym i odbiorczym. Większość przedstawionych rozważań dotyczy jednak pedagogów sztuki, tzw. zawodowców. Zwrócono uwagę na bariery i perspektywy w działalności pedagoga sztuki. Tematy podjęte i rozważane przez autorów sugerować mogą potrzebę zdefiniowania pragmatyki zawodowej. Główną jednak motywację do poszukiwań badawczych stanowiło określenie aktualnych preferencji zawodowych na podstawie doświadczeń z praktyki i analiz procesu kształcenia pedagogów sztuki oraz ich uwarunkowań

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
JEDYNA AUTORYZOWANA BIOGRAFIA Jest tylko jedna książka prawdziwie opisująca Beatlesów. Właśnie trzymasz ją w dłoni. W latach 1967–1968 Hunter Davies spędził osiemnaście miesięcy z Beatlesami, którzy wówczas definiowali gusta nowej generacji i tworzyli podstawy współczesnej muzyki popularnej. Jako ich jedyny autoryzowany biograf miał nieograniczony dostęp nie tylko do Johna, Paula, George’a i Ringo, ale również do ich przyjaciół, rodzin i znajomych. Podczas współpracy z zespołem i jego otoczeniem zebrał pokaźne bogactwo materiałów – często intymnych i odsłaniających nieznane fakty. To czyni z niniejszej książki biografię-matkę, na której pozostali biografowie opierają swoje własne teksty. The Beatles to rzetelne i kompletne dzieło, które aktualizuje historię członków zespołu o informacje na temat ich solowych karier i życia prywatnego. Dzięki archiwaliom autora i samych Beatlesów książka ta rzuca zupełnie nowe światło na legendę gigantów rock and rolla. Opieka merytoryczna: Piotr Metz. „Beatlesi uratowali świat od nudy”, mawiał George Harrison. Tak samo Hunter Davies uratował od nudy wszystkich spragnionych wiedzy fanów Wielkiej Czwórki. – Robert Sankowski, „Gazeta Wyborcza” Dla każdego szanującego się fana Beatlesów ta oficjalna biografia to lektura absolutnie obowiązkowa. - Tymon Tymański O autorze: Hunter Davies (1936) brytyjski pisarz, dziennikarz i nadawca radiowy. Autor ponad trzydziestu książek. Pisze dla „Sunday Times”, „Daily Mail” i „New Statesman”. Razem z żoną i córką – również zajmującymi się pisarstwem – mieszka w Londynie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Po ponad dwóch latach wytężonych prac, w czerwcu 2018 roku światło dzienne ujrzała bezprecedensowa książka „To nie jest hip-hop. Rozmowy”, w której znalazło się 20 obszernych wywiadów z nietuzinkowymi przedstawicielami polskiej branży hiphopowej. Jak się miało okazać niedługo po premierze, efekty pracy Jacka Balińskiego i Bartka Strowskiego spotkały się z uznaniem w opiniotwórczych mediach, takich jak „Polityka”, „Rzeczpospolita” czy „Wprost”. Wszyscy zaproszeni do tej przewrotnie zatytułowanej książki goście wywodzą się z hip-hopu i mają dla niego ogromne zasługi, a przy tym hip-hop jest dla nich tylko jedną z płaszczyzn, na których się realizują. Z jednej strony, obok znakomitych raperów, producentów muzycznych i DJ-ów, w „To nie jest hip-hop. Rozmowy” znaleźli się również wydawcy, menedżerowie czy inżynierowie dźwięku. Z drugiej strony, obok prawnika czy wykładowcy akademickiego są tutaj przedsiębiorcy z branży kreatywnej i informatycznej czy filmowiec. Najciekawsze jest w tym, że obie strony reprezentują te same osoby. „Gdy zlecałem przelew do drukarni za pierwszy nakład, kończyłem jeszcze studia i byłem pełen obaw, czy ta olbrzymia wówczas inwestycja się chociaż zwróci. Na szczęście okazało się, że czytelnicy byli wręcz spragnieni takiej pozycji, a szef wytwórni Asfalt Records Marcin »Tytus« Grabski podczas panelu dyskusyjnego w prestiżowym CSW Zamek Ujazdowski nazwał książkę »biblią polskiego hip-hopu«. Duże zainteresowanie publikacją sprawiło, że już dwukrotnie musieliśmy ją wznawiać, a do tego oczywiście wydaliśmy dwie następne części” – mówi wydawca, współautor i redaktor prowadzący Jacek Baliński. Poza wysoką wartością merytoryczną, książka wyróżnia się również schludnym składem i designem. Komplet zdjęć wykonał Maciej Bogucki, natomiast za ilustracje odpowiada Mateusz Holak. Wznowione wydanie „To nie jest hip-hop. Rozmowy” zostało poprawione i pozbawione nielicznych błędów z pierwszej edycji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Po sukcesie pierwszej części, którą chwalono m.in. w „Polityce”, „Rzeczpospolitej” czy „Wprost”, pod koniec września 2019 roku ukazała się kontynuacja wyjątkowej książki „To nie jest hip-hop. Rozmowy”. Jacek Baliński oraz Bartek Strowski po raz kolejny zaprosili 20 zasłużonych dla polskiego hip-hopu postaci, by wyciągnąć z nich to, czego nie wyciągnął wcześniej nikt inny. Autorzy zadbali o wyselekcjonowanie bardzo różnorodnego grona rozmówców, stąd obok najbardziej popularnych raperów można tu znaleźć znamienite osobistości stojące zazwyczaj na drugim planie. Blisko 70 (!) godzin nagrań przełożyło się na ponad 450-stronicową publikację, która poziomem nie tylko dorównuje swojej poprzedniczce, ale wręcz bije ją na głowę. „Zależało nam z Bartkiem na tym, aby nasi goście czuli się przy nas swobodnie i żeby mogli się otworzyć. Chcieliśmy ich namówić na szczerą i wyczerpującą rozmowę o tych wszystkich czynnikach, które wpływają na to, że każdy z nich jest tak fascynujący i intrygujący. Jestem przekonany, że wspólnymi siłami udało nam się stworzyć coś ważnego” – mówi wydawca, współautor i redaktor prowadzący Jacek Baliński. Starannie przeprowadzone i wyczerpujące wywiady nie są jedynym atutem książki; jest ona bowiem atrakcyjna również od strony wizualnej. Autorami analogowych fotografii oraz ilustracji są najlepsi w swoim fachu, odpowiednio: Ania Bystrowska i Jacek Rudzki Znajomy Grafik.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Jacek Baliński i Bartek Strowski w poprzednich dwóch tomach książki udowodnili, że wiedzą, jak przeprowadzić rzeczowe wywiady z ludźmi, którzy nadają ton rapowej scenie. Trzecia część „To nie jest hip-hop. Rozmowy” po prostu musiała powstać. Taco Hemingway, Oskar i Steez83 (PRO8L3M), KęKę, Pezet, Miuosh, Włodi – długo by wymieniać znakomitości, które uświetniły dwie pierwsze książki. Polski hip-hop jest jednak na tyle bogatym i fascynującym zjawiskiem, że autorzy nie mieli najmniejszego problemu z wyselekcjonowaniem następnych piętnastu osób, z którymi mogliby porozmawiać na potrzeby trzeciego wolumenu. „To nie jest hip-hop. Rozmowy III” kontynuuje tradycje poprzedniczek, goszcząc na swoich łamach zarówno niezwykle popularnych raperów, jak i mniej medialnych, ale równie istotnych: producentów, DJ-ów, projektantów czy wydawców. Baliński i Strowski starannie przygotowali się do każdego z wywiadów, czego efektem było pełne zaangażowanie i zaufanie ze strony Rozmówców. Dość powiedzieć, że blisko 350-stronicowa książka powstała na bazie aż 75 godzin nagrań. „Praca nad tą częścią była bardzo intensywna, ale przy tym szalenie satysfakcjonująca. Po kilku spotkaniach miałem wręcz wrażenie, że na nowo wymyśliliśmy formułę wywiadu. Przyświecała nam z Bartkiem idea, by zadawać jak najmniej pytań, a jak najwięcej słuchać i dać jak największą swobodę Rozmówcom. Po raz kolejny podnieśliśmy sobie poprzeczkę i uważam, że trzeci tom jest najlepszy ze wszystkich dotychczasowych” – mówi wydawca, współautor i redaktor prowadzący Jacek Baliński. Seria książek „To nie jest hip-hop. Rozmowy” od początku duży nacisk kładzie na oprawę wizualną, dlatego ponownie za zdjęcia odpowiedzialna jest Ania Bystrowska, a za ilustracje Jacek Rudzki Znajomy Grafik. Nazwiska te są dla czytelników gwarancją najwyższego poziomu i nietuzinkowych pomysłów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
„Jesteś magikiem – z mojej chaotycznej, fristajlowej gadki wyciągasz jedynie istotne informacje i ubierasz je w zdania, które czyta się z lekkością” – tak brzmiał fragment SMSa, którego do autora książki wystosował jeden z rozmówców w trakcie autoryzacji. To prawdopodobnie najlepsza rekomendacja, by sięgnąć po czwarty tom „To nie jest hip-hop. Rozmowy”. Ponad 350-stronicowa publikacja stanowi zbiór 15 wyczerpujących i niezwykle rzetelnie przygotowanych wywiadów, z których najdłuższy trwał… blisko 8 godzin. Jacek Baliński po raz kolejny spotkał się z ważnymi dla polskiej sceny rapowej postaciami w celu przybliżenia czytelnikom ich historii. Wzorem trzech poprzednich i wciąż cieszących się dużym zainteresowaniem tomów, również i w tym pojawiają się osoby reprezentujące różne oblicza najpopularniejszego w Polsce gatunku muzycznego. Raperzy, producenci, DJ-e, wydawcy, menedżerowie – mniej lub bardziej aktywni, z krótszym lub dłuższym stażem, ale zawsze nietuzinkowi. „To nie jest hip-hop. Rozmowy IV” to idealna propozycja dla odbiorców ceniących sobie starannie opracowane, angażujące i inspirujące treści, które zostaną z nimi na dłużej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Przedmiotem niniejszej monografii jest problematyka związana z kreatywnym kształtowaniem interpretacji pianistycznej w muzyce kameralnej z uwzględnieniem różnorodnych transkrypcji.

Celem pełnego ujęcia tematu autorka podjęła się usystematyzowania terminologii pojęcia transkrypcji. Przedstawiła również rodowód wybranych, wchodzących w skład dzieła artystycznego utworów, na tle twórczości kameralnej ich twórców: J. Brahmsa i D. Szostakowicza. Niniejsza rozprawa objęła również obszar wiedzy dotyczący zależności pomiędzy ewoluowaniem utworów kameralnych z udziałem fortepianu a rozwojem brzmienia fortepianu na przełomie XVIII i XIX wieku.

Podjęty w niniejszej monografii aspekt - interpretacji pianistycznej względem zmieniającego się w utworze medium wykonawczego - został zaprezentowany na przykładzie transkrypcji substancjalnej, za pomocą wybranych elementów dzieła muzycznego: dynamiki, artykulacji, agogiki oraz niektórych elementów ekspresji muzycznej.

Analiza omawianej problematyki została zaprezentowana z wykorzystaniem zróżnicowanych pod względem stylistycznym utworów: Sonaty Es-dur op.120 nr 2 na klarnet i fortepian oraz jej transkrypcji na altówkę i fortepian, jak również transkrypcji na skrzypce i fortepian historyczny, i Sonaty d-moll op.40 D. Szostakowicza na wiolonczelę i fortepian oraz jej transkrypcji na kontrabas i fortepian Jamesa Rapporta. Z uwagi na potrzebę ukazania twórczej roli pianisty względem możliwości wykonawczych i brzmieniowych instrumentów współinterpretujących dzieło kameralne, dokonano wyboru w obrębie duetów instrumentalnych z udziałem instrumentów zarówno smyczkowych jak i dętych. Typ transkrypcji substancjalnej posłużył w niniejszej pracy jako środek do ukazania czynników przyczyniających się do zindywidualizowania gry fortepianowej w muzyce kameralnej oraz przedstawienia jej odmiennego oblicza w zależności od charakterystyki wybranego instrumentu współinterpretatora.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Przedmiotem niniejszej monografii jest problematyka związana z kreatywnym kształtowaniem interpretacji pianistycznej w muzyce kameralnej z uwzględnieniem różnorodnych transkrypcji. Celem pełnego ujęcia tematu autorka podjęła się usystematyzowania terminologii pojęcia transkrypcji. Przedstawiła również rodowód wybranych, wchodzących w skład dzieła artystycznego utworów, na tle twórczości kameralnej ich twórców: J. Brahmsa i D. Szostakowicza. Niniejsza rozprawa objęła również obszar wiedzy dotyczący zależności pomiędzy ewoluowaniem utworów kameralnych z udziałem fortepianu a rozwojem brzmienia fortepianu na przełomie XVIII i XIX wieku. Podjęty w niniejszej monografii aspekt - interpretacji pianistycznej względem zmieniającego się w utworze medium wykonawczego - został zaprezentowany na przykładzie transkrypcji substancjalnej, za pomocą wybranych elementów dzieła muzycznego: dynamiki, artykulacji, agogiki oraz niektórych elementów ekspresji muzycznej. Analiza omawianej problematyki została zaprezentowana z wykorzystaniem zróżnicowanych pod względem stylistycznym utworów: Sonaty Es-dur op.120 nr 2 na klarnet i fortepian oraz jej transkrypcji na altówkę i fortepian, jak również transkrypcji na skrzypce i fortepian historyczny, i Sonaty d-moll op.40 D. Szostakowicza na wiolonczelę i fortepian oraz jej transkrypcji na kontrabas i fortepian Jamesa Rapporta. Z uwagi na potrzebę ukazania twórczej roli pianisty względem możliwości wykonawczych i brzmieniowych instrumentów współinterpretujących dzieło kameralne, dokonano wyboru w obrębie duetów instrumentalnych z udziałem instrumentów zarówno smyczkowych jak i dętych. Typ transkrypcji substancjalnej posłużył w niniejszej pracy jako środek do ukazania czynników przyczyniających się do zindywidualizowania gry fortepianowej w muzyce kameralnej oraz przedstawienia jej odmiennego oblicza w zależności od charakterystyki wybranego instrumentu współinterpretatora.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
U brzegów jazzu / Leopold Tyrmand. - Warszawa : MG ; IBUK Libra, 2013. - 232 s.
Forma i typ
Książka ma charakter eseju wypełnionego rozważaniami, zawierającego nieco informacji i dużo zupełnie osobistych impresji. Jest pochyleniem się nad problemem. Zagad­nienie rozlewa się szeroko, obejmuje obszar ogromny, omy­wa różne dziedziny współczesnej kultury, wiąże się niero­zerwalnie z codziennością – tak jak obyczaj i sztuka prze­nikają się we współczesności ze zjawiskiem trudnym i socjologicznie mało zbadanym, a zwanym na co dzień życiem rozrywkowym. Czy książka ta odpowie generalnie na pytanie: co to jest jazz? Chyba nie, chociaż jej ambicją jest zawarcie i przeka­zanie czytelnikowi pewnego kompendium. Powstaje jednak zagadnienie, czy w ogóle można na takie pytanie odpowiedzieć."
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Vade Nobiscum to cyklicznie wydawana monografia wieloautorska pod auspicjami Studenckiego Koła Naukowego Historyków UŁ. Trzymają Państwo w dłoniach XXIII tom tego cyklu. W każdym tomie studenci i doktoranci z całej Polski poruszają inną, wybraną tematykę z zakresu historii i nauk pokrewnych. W tej części znajdują się artykuły dotyczące wybranych problemów badawczych XIX i XX stulecia. Teksty zawarte w publikacji mają charakter interdyscyplinarny i stanowią cenne przyczynki dla dalszych badań. Znajdują się tu artykuły poświęcone historii historiografii oraz historii politycznej, a także dziejom medycyny, gospodarki i muzyki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku

Vade Nobiscum to cyklicznie wydawana monografia wieloautorska pod auspicjami Studenckiego Koła Naukowego Historyków UŁ. Trzymają Państwo w dłoniach XXIII tom tego cyklu. W każdym tomie studenci i doktoranci z całej Polski poruszają inną, wybraną tematykę z zakresu historii i nauk pokrewnych. W tej części znajdują się artykuły dotyczące wybranych problemów badawczych XIX i XX stulecia. Teksty zawarte w publikacji mają charakter interdyscyplinarny i stanowią cenne przyczynki dla dalszych badań. Znajdują się tu artykuły poświęcone historii historiografii oraz historii politycznej, a także dziejom medycyny, gospodarki i muzyki.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
1. Sztuka, łowiectwo i zbieractwo 40 000 - 5 000 p.n.e., 2. Sztuka, rolnictwo i urbanizacja 5000-500 p.n.e., 3. Sztuka, woja i imperium 500 p.n.e. - 600 n.e., 4. Sztuka, religia i władza 600-1500, 5. Sztuka, użytkowanie i ekspresja 1500-1800, 6. Sztuka, rewolucja przemysłowa, nauka 1800-1900, 7. Sztuka, idee, tachnika 1900-2000
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 930.85 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Książka o zespole Włochaty nie jest tylko jubileuszową laurką z okazji dwudziestolecia zespołu. Znalazły się tu teksty napisane specjalnie z myślą o tej publikacji, znalazła się tu pierwsza wyczerpująca historia zespołu, są też wywiady, pełna dyskografia, teksty wszystkich nagranych na płytach piosenek. Materiał uzupełniają liczne archiwalne zdjęcia, wiele z nich publikowanych po raz pierwszy. Włochaty zjednał sobie przez lata wierną publiczność - nie tylko swoją myzuką, ale także pozytywnym przekazem, w którym jest zarówno bunt przeciwko skostniałym strukturom państwowym, jak i nadzieja, że można żyć inaczej, można odnaleźć radość z życia w miłości, przyjaźni, samorealizacji, wierności młodzieńczym ideałom. "Mam taką cichą, skrywaną gdzieś głęboko nadzieję, że pomogliśmy sobie nawzajem w tworzeniu lepszego świata. To dobra idea, jedna z wielu, a najlepsze idee przetrwają." Włochaty Jeż
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Instytutu Prawa Własności Intelektualnej UJ / red. Janusz Barta ; Instytut Prawa Własności Intelektualnej UJ ; Zeszyt 93)
Ochrona idei - zagadnienia wybrane; Muzyka filmowa w prawie autorskim; Nadania programów jako przedmiot ochrony praw nadawców; Istota i proces kształtowania się instytucji dozwolonego użytku w prawie autorskim; Stanowienie wyjątków od prawa autorskiego na rzecz osób niepełnosprawnych. Uwagi na tle art. 33 pr. aut.; Zakres klauzuli copyleft w prawie polskim; Naruszenie prywatności w Internecie poprzez ingerencję w tajemnice korespondencji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347.7 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zagadnienia Rodzajów Literackich to wielojęzyczne czasopismo zostało powołane przez założycieli przede wszystkim dla prezentacji problematyki genologicznej w ujęciach badaczy z Polski i z całego świata. Redakcja podjęła też publikację, w każdym zeszycie, materiałów do przyszłego słownika rodzajów literackich. Oprócz tego ukazywały się tu również artykuły komparatystyczne i teoretycznoliterackie. Obecnie redaktorzy zachowując dotychczasowy profil pisma, otwierają szerzej łamy dla wszelkiego typu studiów literaturoznawczych bez względu na tematykę i założenia metodologiczne. Pojawiać się będą w "Zagadnieniach Rodzajów Literackich" także teksty o tematach kulturoznawczych, które będą penetrować bliższe i dalsze konteksty literatury. "ZRL" to jedyne w Polsce czasopismo wielojęzyczne, w którym kształtuje się międzynarodowa współpraca literaturoznawców Wschodu i Zachodu. Na jego wzór powstał swego czasu w USA genologiczny periodyk „Genre” (o czym anonsowali w artykule wstępnym z pierwszego tomu jego redaktorzy).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
1. Filozofia zarządzania organizacją z pierwiastkami pedagogiki, kultury i sztuki: Zarządzanie organizacją w kontekście zmiany; Refleksje nad bezmiarem – zarządzania organizacjami – i nie tylko; Myślę, więc jestem. Refleksje – niekoniecznie – zarządzaniu organizacjami; Nauka i wiedza wobec strategicznych wyzwań XXI wieku; Ewolucja zarządzania w subtelnie filozoficznym ujęciu. 2. Animacja kultury, edukacja, wychowanie: Kultura muzyczna w Kościele katolickim; Kierowanie zespołem muzycznym; Zarządzanie w przykościelnym zespole muzycznym; Wychowawcza i kulturotwórcza funkcja zespołów przykościelnych. 3. Geneza i konteksty młodzieżowej muzyki religijnej: Geneza piosenki religijnej; Rodzaje piosenek religijnych; Pojęcia i charakterystyka współczesnej kultury muzycznej chrześcijan; Relacje kulturowo-społeczne, funkcje i ideologia. 4. Środki masowego przekazu w przestrzeni publicznej: Media katolickie uznawane przez Kościół katolicki; Początki katolickich mass mediów; Promocja chrześcijańskiej kultury muzycznej; Wartości i edukacja kulturalna społeczności chrześcijańskiej; Rola rodziny w promowaniu kultury i wartości chrześcijańskich. 5. Badania własne. Zarządzanie karierą – determinanty edukacyjnych decyzji uczniów szkół średnich uwarunkowanych oddziaływaniem rodziny, środowiska oraz szkoły – z perspektywy doradcy zawodowego: Cel badań własnych; Rozdział 1: Rodzina a decyzje zawodowe absolwentów szkół średnich; Podstawowe terminy i pojęcia; Rola i znaczenie wychowania w rodzinie – w kontekście decyzji zawodowych; Rozdział 2: Doradztwo zawodowe; Rynek pracy a edukacja młodzieży szkolnej na poziomie średnim; Doradztwo zawodowe a w szkole średniej; Rozdział 3: Metodologia oraz badania własne; Metodologia badań; Ankieta oraz pytania badawcze; Charakterystyka próby badawczej; Wybór kierunku studiów wyższych; Czynniki oddziałujące na wybór kierunku studiów; Wnioski z badań własnych; Podsumowanie; Bibliografia; Streszczenie pracy badawczej. 6. Badania własne. Animacja kultury religijnej na przykładzie przykościelnych zespołów muzycznych w Archidiecezji Lubelskiej: Przedmiot i cel badań; Problemy i hipotezy badawcze; Główny problem badawczy; Hipoteza główna; Zmienne i wskaźniki; Obszar i grupa badawcza; Organizacja i przebieg badań; Rozdział 1: Zespoły śpiewające przy Kościele katolickim w Polsce; Organizacja i uwarunkowania; Pomoce dydaktyczne wykorzystywane przez zespoły przykościelne; Funkcjonowanie zespołów przykościelnych; Działalność zespołów przyparafialnych; Relacje duszpasterza z zespołem; Rozdział 2: Zakres realizacji zasad wykonywania śpiewów liturgicznych; Zespół przykościelny a liturgia; Repertuar zespołów przyparafialnych; Rozdział 3. Świadomość wspólnoty parafialnej i ludzi w Kościele na temat piosenki religijnej; Miejsce spotkania z piosenką religijną; Popularni wykonawcy piosenek religijnych; Rozpoznawalność stylu i gatunków muzyki religijnej wśród wiernych Kościoła katolickiego; Rozpoznawalność piosenki religijnej; Wnioski z przeprowadzonych badań; Obraz zebranego materiału muzycznego; Podsumowanie; Bibliografia; Załącznik do płyty CD; Noty biograficzne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Jubileusze)
Zawiera: Słowo wstępne; Wstęp. W kręgu idei: Moniuszko AD 2019: stan badań i problemy moniuszkologii; Próba odczytania oper Stanisława Moniuszki w świetle współczesnej ideologii; Stanisław Moniuszko i jego pokolenie. Studium kilku szczegółów; Stanisław Moniuszko w szkole litewskiej. Wokół pierwszego „Śpiewnika domowego”; Mickiewiczowska twórczość Stanisława Moniuszki w świetle pierwszej recenzji; „Niezaprzeczony talent tworzenia słów pod muzykę. Kilka uwag o Janie Chęcińskim; Moniuszko w świecie teatru. Życie i twórczość: Wiktor Każyński, jego muzyka i związki ze Stanisławem Moniuszką; „Homo religiosus”. Twórczość religijna Stanisława Moniuszki w kontekście jego postawy życiowej i wobec dziewiętnastowiecznego kryzysu muzyki kościelnej; Pierwiastek taneczny w twórczości operowej Stanisława Moniuszki. Recepcja: Recepcja muzyki Moniuszki w „długim” XIX wieku – główne tendencje i ich tło polityczno-społeczne; Poglądy biografów Stanisława Moniuszki na jego muzykę na tle dyskusji społecznych odzwierciedlonych w wybranych dziełach literackich; Propagandowy wymiar muzyki Moniuszki w XX wieku; Moniuszko „pod strzechą” – kształtowanie się użytkowego kanonu dzieł Stanisława Moniuszki w kulturze XIX i XX wieku; Moniuszko w kulturze żydowskiej – historia w trzech odsłonach; spory o teatr Moniuszki w PRL (1945-1989); Moniuszko na miarę naszych możliwości. O dwóch współczesnych inscenizacjach „Halki”; „Halka” na ekranie; Cokolwiek… Moniuszki w polskim kabarecie. Humor, ironia, dowcip, żart, czasem i… głębsze znaczenie; Najnowsze jazzowe parafrazy Moniuszki na tle dwudziestowiecznych spotkań muzyki klasycznej i jazzu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej