Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(33)
Książki
(33)
ebookpoint BIBLIO
(7)
Forma i typ
E-booki
(40)
Książki
(31)
Publikacje naukowe
(5)
Czasopisma
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(24)
dostępne
(18)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(19)
Czytelnia
(24)
Autor
Baliński Jacek
(4)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(4)
Kisiel Mirosław
(3)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(3)
Strowski Bartek
(3)
Blake Mark
(2)
Gielata Ireneusz
(2)
Godawa Grzegorz
(2)
Gryglewski Krzysztof
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Hałat Aleksandra
(2)
Kaiser Izabella
(2)
Kaleńska-Rodzaj Julia
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Kochanowska Ewa
(2)
Kocór Maria
(2)
Kowalewski Michał
(2)
Kuliś Jakub
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Majzner Rafał
(2)
Markiewicz Leon
(2)
Morbitzer Janusz
(2)
Pisarski Jakub
(2)
Soszyński Piotr
(2)
Szawerna-Dyrszka Anna
(2)
Wiśniewski Cyprian
(2)
Wiśniewski Jerzy
(2)
Barańska Małgorzata
(1)
Barta Janusz (1947-2021)
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bobik Bogumiła
(1)
Bodanko Anatol
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Brannigan Paul
(1)
Chopin Fryderyk
(1)
Chyra Andrzej
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Ciszkowska Ewa
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Czekanowska Anna
(1)
Czopek Jakub
(1)
Dadak-Kozicka Katarzyna J
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Derda Olga
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dusza Bożena
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Dziadek Magdalena
(1)
Dziekońska Joanna
(1)
Furman Joanna
(1)
Gancarczyk Paweł
(1)
Glocková Mária
(1)
Gołębiewski Łukasz
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Gromek Monika
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Grzesiek Michał
(1)
Głowacki Michał
(1)
Hallada Marek
(1)
Herod Paweł
(1)
Hince Peter
(1)
Hunter Davies
(1)
Jakacka Ewa (1964- )
(1)
Jakoniuk Leszek Mariusz
(1)
Jakubowicz-Bryx Anna
(1)
Jelinek Jan Amos
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Kilbach Grażyna
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Klimczak Dariusz Piotr
(1)
Knapik Eugeniusz
(1)
Konieczna Ewelina J
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kowalczyk Weronika
(1)
Kołodziej Małgorzata
(1)
Krajewska Anna (1956- )
(1)
Kruszewska Aleksandra
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Kulej Wiktoria
(1)
Kulmatycki Lesław
(1)
Lawandowski Rafał
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Lubieniecka Małgorzata (1974- )
(1)
Lulek Barbara
(1)
Makowiecki Andrzej
(1)
Markiewicz Malwina
(1)
Marks Mirosława
(1)
Mastalski Janusz
(1)
Matusek Beata (1975- )
(1)
Mazaraki Karolina
(1)
Mańkowska Anna
(1)
Mierzejewska Bożena
(1)
Mojžišová Michaela
(1)
Neckar-Ilnicka Teresa
(1)
Nowicka Marzenna (1962- )
(1)
Ociepa Waldemar
(1)
Ogrodnik Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(40)
2000 - 2009
(18)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(71)
Język
polski
(69)
angielski
(2)
Temat
Muzyka
(14)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(6)
Edukacja muzyczna
(4)
Multimedia
(4)
Muzykoterapia
(4)
Nauczyciele
(4)
Wychowanie
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Młodzież
(3)
Nauczanie na odległość
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Studenci
(3)
Sztuka
(3)
Uczniowie
(3)
Umuzykalnianie
(3)
Śpiew
(3)
Dziecko
(2)
Edukacja medialna
(2)
Kompetencje medialne
(2)
Kultura
(2)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Nauczanie
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika muzyki
(2)
Psychologia muzyki
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Wychowanie fizyczne
(2)
Zastosowania multimediów w edukacji
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Adler, Alfred (1870-1937)
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Altruizm
(1)
Animaloterapia
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Autorytet
(1)
Bajkoterapia
(1)
Biblioterapia
(1)
Cele życiowe
(1)
Cyberbezpieczeństwo
(1)
Cyfrowi tubylcy
(1)
Dogoterapia
(1)
Dyrygenci
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dźwięk
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Emergentyzm
(1)
Epidemie
(1)
Felinoterapia
(1)
Filozofia nauki
(1)
Folklor
(1)
Gry i zabawy
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Hipoterapia
(1)
Hymn narodowy
(1)
Indie
(1)
Indonezja
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Integracja społeczna
(1)
Internet
(1)
Karmienie piersią
(1)
Kompozytorzy polscy
(1)
Kompozytorzy słowaccy
(1)
Komunikacja elektroniczna
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Konflikt szkolny
(1)
Kontrola emocjonalna
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura audiowizualna
(1)
Kultura chrześcijańska
(1)
Markiewicz, Leon (1928- )
(1)
Matematyka
(1)
Mediacja szkolna
(1)
Mediatorzy szkolni
(1)
Mentoring
(1)
Metoda Dobrego Startu
(1)
Metody nauczania
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Moniuszko, Stanisław (1819-1872)
(1)
Muzycy
(1)
Muzycy polscy
(1)
Muzyka dla dzieci
(1)
Muzyka filmowa
(1)
Muzyka instrumentalna
(1)
Muzyka polska
(1)
Muzyka polska historia
(1)
Muzyka religijna
(1)
Muzyka słowacka
(1)
Muzyka żydowska
(1)
Muzykolodzy
(1)
Nastolatki
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1801-
(2)
1901-
(2)
1601-
(1)
1701-
(1)
Temat: miejsce
Afryka
(1)
Azja
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Chiny
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(11)
Opracowanie
(5)
Raport z badań
(3)
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Jazz
(1)
Podręcznik
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Śpiewnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(11)
Kultura i sztuka
(6)
Psychologia
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
73 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej)
1. Znaczenie muzyki w edukacji dziecka: Dziecko poznaje siebie językiem sztuki; Ekspresja muzyczna w przedszkolu; Muzyka i jej formy w rozwijaniu aktywności dziecka wczesnoszkolnego; 2. Aktywne formy wspomagające rozwój głosu i mowy dziecka: Proces powstawania dźwięku i kształtowanie się głosu dziecka; Muzyka czynnikiem stymulującym aktywność językowa dziecka; Różne formy aktywności muzycznej w usprawnianiu narządów mowy; Muzyka, zabawa i taniec w pracy nad głosem i mową dziecka; Kształtowanie głosu i mowy dziecka w aspekcie dydaktycznym; 3. Muzykoterapia dziecięca: Dziecko o specjalnych potrzebach edukacyjnych w szkole; Istota muzykoterapii- znaczenie edukacyjne; 4. Implikacje empiryczne wykorzystywania muzyki w stymulacji rozwoju dziecka: Motywowanie uczniów do nauki i czynniki determinujące aktywność taneczna; 2. Muzyka, taniec i praca nad mową- w opinii nauczycieli i terapeutów; Projekty działań edukacyjno-kompensacyjnych opartych na muzyce: Zintegrowane formy wprowadzania dziecka w świat muzyki; Muzyka Mozarta w procesie wspierania rozwoju dziecka; Projekt "Mój Portret"= poznanie siebie, poszukiwanie tożsamości; Muzyczna aktywność dziecka specjalnej troski- ujęcie case study w quasi- eksperymencie indywidualizującym; Idea integracji- współczesne wyzwania muzykoterapii: Optyka nauczycieli i terapeutów; Integracja- w postrzeganiu dziecka o harmonijnym rozwoju; Zysk terapeutyczny- perspektywa dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 14/2017)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych – dyskusje i polemiki: Projekt zmian procesu kształcenia akademickiego ukierunkowanego na wartości społeczne; Zróżnicowanie motywacji wobec studiowania i nie-uczciwości akademickiej studentów; Ściąganie i plagiaryzm jako wyraz studiowania pozorowanego we współczesnych szkołach wyższych; Wielowymiarowa działalność szkoły na rzecz wspierania rozwoju dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi wyzwaniem dla edukacji jutra; Teoretyczne podstawy pracy z uczniem ze specyficznymi trudnościami w nauce; Współczesny uczeń jako Homo mediens – edukacyjne implikacje; Czy w edukacji jest miejsce na Big Data? Bilans szans i zagrożeń; Kompetencja hermeneutyczna wychowawców/nauczycieli zdrowia; Pobudzanie przez czytanie, czyli biblioterapia w pracy nauczyciela, wychowawcy, terapeuty. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Wartości w zawodzie nauczyciela – wykorzystanie systemowej metody analizy pojęć wieloznacznych; Popularność nauczyciela jutra w szkole w świetle narracji własnej; Osiągnięcia szkolne uczniów szkół podstawowych pracujących w systemie klas łączonych; Aspiracje edukacyjne uczniów a poziom ich osiągnięć szkolnych; Zaufanie i odpowiedzialne zaangażowanie szkolnych podmiotów w edukację dla lepszego jutra; Nauczyciel dzieci w wieku wczesnoszkolnym kreatorem twórczej aktywności. Mity czy fakty?; Rozwijanie samodzielności poznawczej dziecka jako działanie (nie)pozorne nauczycieli w edukacji wczesnoszkolnej; Przebieg edukacji matematycznej w przedszkolu Montessori. Perspektywa badawcza; Wybrane kierunki optymalizacji edukacji muzycznej w klasach początkowych szkoły podstawowej w opiniach studentów; Oddziaływanie bajki na życie emocjonalne dziecka kończącego roczne przygotowanie przedszkolne; Bajka animowana i literacka w codzienności dziecka przedszkolnego; Aktywność edukacyjna studentów pedagogiki wczesnoszkolnej w kontekście ich planów dotyczących własnej przyszłości; Wybrane aspekty diagnozy surdologopedycznej dziecka z niedosłuchem przewodzeniowym. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Didactic, Educational and Social Dimension of Verbal Communication in Educational Theory and Practice of Contemporary Schools; Two types of contemporary reading style and its consequences for proces of thinking and school education; Opinions of parents and children on causes of peer rejection of young primary school students; The impact of lowering and raising the school age and its impact on healthy children, as well as children with disabilities and special educational needs; Creativity as a factor of students’ social intelligence. Summary of research findings; Organization of the educational process in schools with polish and the special boarding-schools for deaf children in the conditions of independent ukraine as a reflection of external differentiation between 1991 and 2010.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 19/2019)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: I. Theoretical foundations of pedagogical problems - discussion and polemics: The crisis of global neoliberalism and education; The potential of an (un)intimidated teacher; On the need of change in thinking about school and its causative power; The perspective and conditions of pupil supportive assessment in theory and educational school practice; New faces of a contemporary student - digital e-migrant; Traditional communication goals in the educational strategy of shaping the student; Moral education in China - cultural context, history, and contemporary practice; Conclusions from the alfred adler concept for the analysis of the meaning of life in contemporary pedagogy; Feminist critique of multiculturalism. Pedagogical aspects of debates on S. Okin paper „Is multiculturalism bad for women”? II. Practical application of pedagogical research results: The authority of an early childhood education teacher in the perception of children and parents; The potential of a child’s personal knowledge in the awareness of early childhood teachers - practical implications; The effectiveness of peer tutoring in the field of teaching basic astronomical concepts among older preschoolers and younger pupils. A quantitative analysis; The educational potential of the impact of music on integrated teaching; Early school mathematics education from the perspective of future teachers. Reflections after practical teaching placement; Circumstances constricting the didactic cooperation of teachers and students in their assessment; Profiles of social competence of academic teachers of military universities; Emotional intelligence - an indispensable competence in teaching and physiotherapist practice.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
W lipcu 2005 roku PINK FLOYD wystąpili na scenie w Hyde Parku. Pierwszy raz od 24 lat zagrali w pełnym składzie. Niecały rok później umarł jeden z założycieli grupy, Syd Barrett, a śmierć klawiszowca Richarda Wrighta (2008) definitywnie położyła kres występom jednego z największych zespołów w historii muzyki. Mark Blake w pierwszej pełnej biografii grupy opowiada, jak szkolni kumple z Cambridge zawojowali świat albumami Dark Side of the Moon i The Wall oraz w jaki sposób stworzyli jedne z najbardziej widowiskowych spektakli wszech czasów. Oparta m.in. na ponad stu najnowszych wywiadach Prędzej świnie zaczną latać podąża za Floydami całą drogę – od psychodelicznych nocy w klubie UFO w połowie lat 60. aż do ery gorzkich konfliktów, które położyły kres istnieniu zespołu w połowie lat 80. Mark Blake drobiazgowo opisuje także solowe kariery każdego z członków grupy. Skrupulatna, pracochłonna i ambitna, jak każdy album Pink Floyd, książka Prędzej świnie zaczną latać jest ostatecznym sprawozdaniem z działalności najbardziej angielskiego zespołu rockowego. Syd Barrett umarł bogaty, a Pink Floyd mieli swoją Yoko Ono. Teraz wiem to i znacznie więcej. Opowieść bez cenzury. – Piotr Metz Jak dotąd najbardziej kompletna i rozległa praca poświęcona historii grupy Pink Floyd. – Record Collector Book of the Year Zebranie do kupy wszystkich opowieści o Floydach to niełatwe zadanie. Mark Blake dokonał tego w znakomitym stylu, łącząc klarowność wywodu z prostą zasadą trzymania się faktów… Dzięki temu niniejsza książka to drobiazgowa i uporządkowana analiza. Naprawdę pierwszorzędna lektura. – Q Rzetelna i uczciwa opowieść. – Mojo Kompleksowa biografia, która aspiruje do miana totalnej… Zdecydowanie warta przeczytania. – METRO
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Pierwszy rocznik „Prac Polonistycznych ukazał się w Łodzi w 1937 roku, z inicjatywy wybitnych humanistów związanych z Wolną Wszechnicą (ze Stefanią Skwarczyńską na czele). Pismo na trwałe związało się z Łodzią i regionem, ale od początku było periodykiem o charakterze ogólnopolskim. Po wojnie, nie przestając pełnić funkcji forum środowiska macierzystego, zyskiwało z każdym wydanym tomem coraz większy zasięg oddziaływania i coraz mocniejszą pozycję ogólnopolską. Przyjęto i konsekwentnie realizowano zasadę, aby publikować w kolejnych rocznikach artykuły literaturoznawców z rozmaitych ośrodków i środowisk, oraz aby byli to najlepsi specjaliści w zakresie danej problematyki. W ciągu ponad siedemdziesięciu lat istnienia „Prace Polonistyczne” zyskały uznanie i wysoką rangę ze względu na to, że każdy rocznik w zgodnej opinii badaczy wydatnie wzbogacał wiedzę o rodzimej literaturze. Rozprawy opublikowane w „Pracach Polonistycznych” weszły w dziesiątkach pozycji do podstawowej bibliografii każdej epoki literackiej i każdej dziedziny literaturoznawstwa. Od blisko dwudziestu lat redakcja „Prac Polonistycznych” (najpierw pod kierunkiem Krystyny Poklewskiej, a od ponad dekady — Wiesława Pusza) nadaje tomom charakter monograficzny. Ukazały się roczniki poświęcone dorobkowi autorskiemu: Z. Herberta, J. Słowackiego, J. Tuwima, wydano tomy tematyczne: Przypomnienia i promocje; U zbiegów stuleci; Zaskoczenia; „Jakaż to nuża wisi nade mną”, czyli w okowach ciała i duszy; Romantycy — fantastyka — podróż; Tobie — teraz. W kręgu literackich ofiarowań; Z powodu okoliczności, pod wpływem chwili; Pory dnia, pory roku; Potomność i potomkowie. Zapisać się w pamięci, zapisać się w nazwisku; Jak literat z literatem. Słowem i czynem, na tak i na nie; Z warsztatów badaczy literatury oświecenia. Aktualia. W ostatnich latach pismo wzbogaciło się o nowe działy; do „Rozpraw i artykułów” doszły „Edycje”, „Na marginesach lektur” i „Przekłady”. W roku 2014 planowany jest tom: Talent i umiejętności w literackiej potrzebie. Wszystkie publikowane artykuły mają charakter naukowy. Każdy z publikowanych artykułów ma angielską wersję tytułu oraz streszczenie w języku angielskim. Od rocznika 2012 tomy zawierają indeks nazwisk.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1. Promocja zdrowia w ujęciu interdyscyplinarnym: Kreowanie zasobów osobowych wyzwaniem dla promocji zdrowia. Perspektywa psychologiczna; Promocja zdrowia psychicznego. Polityka dla Europy; Walka z samotnością współczesnego człowieka formą promocji zdrowia. Perspektywa pedagogiczna; Choroba a duchowość; Duchowy wymiar zdrowia człowieka. Próba nakreślenia niektórych możliwości interpretacyjnych; 2. Promocja zdrowia w praktyce psychologicznej: Prawda w medycynie; Rehabilitacja psychospołeczna w onkologii- model i jego wstępna weryfikacja. Doświadczenia śląskie; Style radzenia sobie ze stresem a zdrowie w ujęciu holistyczno-funkcjonalnym u pacjentów cierpiących na łuszczycę; Samoocena zasobów radzenia sobie jako czynnik ryzyka problematycznego angażowania się w używanie alkoholu; 3. Promocja zdrowia z perspektywy rozwojowej: Odporność psychiczna jako wyznacznik zdrowia; Czynniki zdrowia w rodzinach dzieci chorych na astmę oskrzelową; Zasoby osobiste i rodzinne a zdrowie psychiczne dorastających: pośrednicząca rola odporności na stres; Założenia i schemat programu poprawiającego radzenie sobie ze stresem młodzieży; Promocja zdrowia wśród osób w starszym wieku; 4. Rola muzyki w promocji zdrowia: Muzyka w promocji zdrowia- znaczenie dla pozyskiwania i pogłębiania wsparcia społecznego; Czynniki szkodliwe wpływające na zaburzenia funkcjonowania aparatu głosowego; Aktywność muzyczna w profilaktyce oraz terapii; Muzykoterapia w połączeniu z dźwiękoterapią w promocji zasobów- propozycja programu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Rocznik, którego głównym celem jest prezentacja najnowszych polskich osiągnięć badawczych we współczesnej muzykologii. Publikowane teksty dotyczą historii muzyki powszechnej i polskiej (od średniowiecza do XX wieku), teorii i estetyki muzyki, akustyki, antropologii i archeologii muzycznej oraz etnomuzykologii polskiej i obcej. W odrębnym dziale prezentowane są dokonania zagranicznych muzykologów. Pismo, dzięki szerokiemu zakresowi poruszanych zagadnień, adresowane jest do szerokiego kręgu czytelników w kraju i za granicą, zainteresowanych problematyką poszczególnych dziedzin współczesnej muzykologii.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Wspólną ramą odniesienia dla artykułów zamieszczonych w tomie 64/3 Przeglądu Socjologicznego jest szeroko rozumiana problematyka kultury rozważana w odniesieniu do różnych aspektów współczesności. Autorzy tekstów koncentrują się zwłaszcza na tematyce konsumpcji kulturowej, socjologii muzyki oraz przemianach religijności. Punktem wyjścia dla rozważań na temat, często ostatnio dyskutowanego, zjawiska konsumpcji kulturowej jest analiza oparta o charakterystykę struktury współczesnego społeczeństwa (po)nowoczesnego i związanej z tym płynności gustów odbiorców. Na uwagę zasługuje tu zwłaszcza dyskutowane w tekstach pojęcie wszystkożerności, jak się zdaje, niewystarczająco wykorzystywane w polskiej socjologii kultury. Z kolei intencją Autorów artykułów prezentujących dorobek socjologii muzyki było przede wszystkim przedstawienie Czytelnikowi tej, ciągle mało znanej w socjologii polskiej, subdyscypliny. Teksty mają charakter informacyjno-analityczny. Ich lektura daje wyobrażenie o pracach badawczych i zainteresowaniach teoretycznych socjologów muzyki oraz umożliwia wgląd do szerokiej literatury przedmiotu. Ostatni zamieszczony w tym tomie Przeglądu Socjologicznego tekst poświęcony jest problematyce religijności w Rosji. W artykule przedstawiony jest zarówno kontekst historyczny jak i zachodzące współcześnie w społeczeństwie rosyjskim procesy przemian religijności. Rozpatrywane tu kwestie, w perspektywie szerzej rozumianych zmian kulturowych i społecznych, można rozważać nie tylko w odniesieniu do zaprezentowanego studium przypadku.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Psychologia tremy : teoria i praktyka / Julia Kaleńska-Rodzaj. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2021. - X, [2], 241, [5] s. : rys., tab. ; 21 cm.
Wstęp; CZĘŚĆ I. Zjawisko tremy w opisach muzyków i psychologów muzyki Rozdział 1. Doświadczanie tremy 1.1. Trema w opisach doświadczeń znanych muzyków 1.2. Trema w opisach doświadczeń młodych muzyków 1.3. Trema jako specyficzny problem wykonawstwa muzycznego 1.4. Psychologiczne definicje tremy 1.5. Podsumowanie: porządkowanie terminologii – pobudzenie, stres, lęk, strach, trema CZĘŚĆ II. Trema z perspektywy psychologii sportu Rozdział 2. Trema jako wzrost pobudzenia 2.1. Optymalny stan koncertowy 2.2. Mechanizmy wyjaśniające powstawanie tremy – poziom pobudzenia a jakość wykonania; Temperament a pobudzenie; Temperament a efektywne działanie na scenie; 2.3. Podsumowanie: pobudzenie jako nieodłączny element występowania CZĘŚĆ III. Trema z perspektywy psychologii klinicznej Rozdział 3. Trema jako lęk 3.1. Perspektywa kliniczna: triada objawów lęku 3.2. Podsumowanie: współwystępowanie objawów Rozdział 4. Cechy zwiększające podatność na tremę 4.1. Czynniki osobowościowe 4.2. Czynniki moderujące: wiek i płeć 4.3. Czynniki motywacyjne 4.4. Podsumowanie: rozwojowy schemat powiązań Rozdział 5. Trema jako lęk społeczny 5.1. Trema a lęk społeczny: podobieństwa i różnice 5.2. Trema a inne zaburzenia kliniczne 5.3. Wieloczynnikowe modele wyjaśniające występowanie tremy 5.4. Podsumowanie: profilaktyka lęku scenicznego (tremy) CZĘŚĆ IV. Trema z perspektywy psychologii emocji Rozdział 6. Trema jako złożone zjawisko emocjonalne 6.1. Emocje przedkoncertowe z perspektywy psychologii emocji 6.2. Poszerzenie perspektywy: wyjście poza lęk 6.3. Trema jako złożony stan emocjonalny: wnioski z badań własnych 6.4. Optymalny stan koncertowy i optymalne emocje. Korzyści z ujmowania tremy jako złożonego stanu emocjonalnego 6.5. Podsumowanie: trema z perspektywy psychologii emocji CZĘŚĆ V. Radzenie sobie z tremą – regulacja emocji przedkoncertowych Rozdział 7. Radzenie sobie z tremą – zastosowanie teorii w praktyce 7.1. Ryzykowne strategie radzenia sobie z tremą 7.2. Adaptacyjne strategie radzenia sobie z tremą demobilizującą; Uwaga; Styl myślenia; Rozdział 8. Psychologiczne przygotowanie wykonawcy do występu publicznego 8.1. Budowanie tożsamości artysty – poczucie sensu 8.2. Wspierające środowisko – poczucie wspólnoty 8.3. Rozwijanie umiejętności dbania o kondycję psychiczną i fizyczną – poczucie skuteczności 8.4. Podsumowanie: dobrostan psychiczny muzyka; Bibliografia; Indeks rzeczowy; Indeks nazwisk; O Autorce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
[Czuję] wyjątkowo przykry stan, tę okropną nie do opisania mękę, zwaną tremą. Odbiera ona nie tylko odwagę, ale i pozbawia sił – istna męczarnia. Ignacy Jan Paderewski Praca zawodowego muzyka jest jednym z najbardziej złożonych rodzajów działalności. Podstawą sukcesu są tu wieloletnie codzienne ćwiczenia, wymagające dużego wysiłku fizycznego i psychicznego. Można powiedzieć, że występ publiczny jest „wierzchołkiem góry lodowej” w życiu muzyka, na którym za każdym razem ważą się losy muzyka-wykonawcy i muzyka-osoby. Jeśli muzyk pozytywnie ocenia obie te sfery, owocuje to poczuciem dobrostanu psychicznego, co stwarza dobre warunki do dalszego twórczego rozwoju. Dlatego już sama myśl o możliwości niepowodzenia wzbudza lęk, który doprowadzić może do dezorganizacji procesu gry i radykalnego spadku jakości wykonania. Zjawisko tremy z pewnością znane jest każdej osobie występującej publicznie, doświadczamy tego uczucia w najważniejszych dla nas momentach życiowych. Dla większości zawodów problem tremy nie jest tak istotny ze względu na to, że występy publiczne są w nich zjawiskiem okazjonalnym. Natomiast w zawodach artystycznych, wykonawczych umiejętność radzenia sobie z tremą jest często czynnikiem decydującym o możliwości wykonywania zawodu. Julia Kaleńska-Rodzaj, doktor psychologii, psycholog-praktyk i zawodowy muzyk, poszukuje naukowych odpowiedzi na pytania: Czym jest trema? Czy jest wyłącznie zjawiskiem negatywnym, przeszkodą, którą należałoby usunąć z drogi, by występ był udany? Autorka eksploruje możliwości interpretacji tremy jako stanu podwyższonego pobudzenia, jako lęku społecznego oraz jako emocji złożonej. Dzieli się własnymi doświadczeniami wyniesionymi z pracy psychologicznej z muzykami: dwa ostatnie rozdziały książki mają praktyczny charakter − poświęcone są radzeniu sobie z tremą oraz optymalnemu przygotowaniu się wykonawcy do występu publicznego. Choć książka napisana jest głównie z myślą o muzykach – wykonawcach i pedagogach, to zaprezentowane w niej techniki mogą pomóc każdemu z nas w regulacji emocji podczas ważnych wydarzeń życiowych. Mamy do czynienia z książką na wskroś nowoczesną, która dostarcza gotowych narzędzi do zrozumienia zjawiska tremy jako fenomenu umysłowego. Z recenzji dr. hab. Kamila Imbira, prof. UW Autorka wykazała się erudycją i w ciekawy sposób oraz dobrym językiem pomaga zrozumieć czytelnikowi psychologiczne mechanizmy tremy muzyków. Z recenzji dr hab. Agaty Błachnio, prof. KUL
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Biblia fanów Queen, manifest pokolenia, portret fenomenu Niepublikowane wcześniej wspomnienia, zaskakujące anegdoty, intrygujące fakty. Zagrożone losy zespołu, kiedy muzycy Genesis próbowali pozyskać do swojego składu Rogera Taylora. Śmierć Mercury’ego niedaleko miejsca, gdzie 21 lat wcześniej znaleziono ciało jego idola, Jimiego Hendrixa. Głęboka depresja Johna Deacona po stracie przyjaciela. Legendarna gitara Briana zbudowana domowym sposobem. Fascynacja zespołu scrabble’ami. Gdy Elton John usłyszał Bohemian Rhapsody, zapytał: „Czy wyście, k…a, oszaleli?”. Mark Blake przez lata rozmawiał z trzema żyjącymi muzykami grupy, dotarł także do dziesiątków innych osób – zapomnianych basistów Queen czy szkolnych kolegów Freddiego. Po raz pierwszy możemy tak szczegółowo prześledzić bogatą karierę zespołu uwielbianego przez Michaela Jacksona i wiele innych gwiazd, przemianę nieśmiałego chłopca z Zanzibaru w najbardziej charyzmatyczną postać w historii rocka, a także późniejsze kariery pozostałych członków grupy. Z wielką dumą prezentujemy polskim czytelnikom prawdziwą perłę na rynku biografii muzycznych – najlepszą historię Queen, jaka kiedykolwiek została napisana.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Queen. Nieznana historia to rock’n’rollowa opowieść z czasów świetności muzycznego szaleństwa, snuta ze sceny, zza kulis i ze studyjnego zacisza. Ten niepowtarzalny zapis autorstwa Petera Hince’a, który spędził z zespołem wiele lat jako członek ekipy technicznej, rzuca zupełnie nowe światło na Freddiego Mercury’ego, Briana Maya i ich kolegów z jednej z grup wszech czasów. To spojrzenie świeże i nowe, bo osobiste, wykraczające dalece poza monotonię zwyczajnej biografii. Książka odkrywa szereg nierzadko zaskakujących faktów z życia Queen i ich lidera, ale Hince ani na chwilę nie zniża się do poziomu kolorowego tabloidu. To nie historia rodem z brukowej prasy, ale przepustka access all areas do muzycznej przygody życia. Queen. Nieznana historia to esencja tego, co składa się na żywot rock’n’rollowca. Dodatkiem do publikacji są unikatowe zdjęcia z archiwum autora, które stały się elementem wystawy poświęconej zespołowi – Queen: The Unseen Archive. Redaktorem polskiego wydania i autorem wstępu jest Roman Rogowiecki, dziennikarz i manager, współautor pierwszej polskiej encyklopedii rocka, znawca i wielki fan Queen. O autorze: Peter Hince – Brytyjczyk, który w latach 70 i 80-tych, był członkiem i szefem ekipy technicznej zespołu Queen. W tym czasie towarzyszył zespołowi podczas tras koncertowych oraz pracy w studio. Hince jest także fotografem i autorem wielu unikatowych zdjęć Freddiego Mercury oraz członków Queen. Obecnie zajmuje się pisaniem i pracuje jako fotograf. Jest również autorem wystawy: Queen, The Unseen Archive.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku

Problematyka prezentowanej monografii dotyczy osoby pedagoga sztuki i jego roli we współczesnej edukacji. W tytule zakres odniesień został ujęty szeroko – obejmuje on wszystkich pedagogów podejmujących świadomie działalność wychowawczą, których przedmiotem działań jest sztuka w aspekcie twórczym i odbiorczym. Większość przedstawionych rozważań dotyczy jednak pedagogów sztuki, tzw. zawodowców. Zwrócono uwagę na bariery i perspektywy w działalności pedagoga sztuki. Tematy podjęte i rozważane przez autorów sugerować mogą potrzebę zdefiniowania pragmatyki zawodowej. Główną jednak motywację do poszukiwań badawczych stanowiło określenie aktualnych preferencji zawodowych na podstawie doświadczeń z praktyki i analiz procesu kształcenia pedagogów sztuki oraz ich uwarunkowań

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
JEDYNA AUTORYZOWANA BIOGRAFIA Jest tylko jedna książka prawdziwie opisująca Beatlesów. Właśnie trzymasz ją w dłoni. W latach 1967–1968 Hunter Davies spędził osiemnaście miesięcy z Beatlesami, którzy wówczas definiowali gusta nowej generacji i tworzyli podstawy współczesnej muzyki popularnej. Jako ich jedyny autoryzowany biograf miał nieograniczony dostęp nie tylko do Johna, Paula, George’a i Ringo, ale również do ich przyjaciół, rodzin i znajomych. Podczas współpracy z zespołem i jego otoczeniem zebrał pokaźne bogactwo materiałów – często intymnych i odsłaniających nieznane fakty. To czyni z niniejszej książki biografię-matkę, na której pozostali biografowie opierają swoje własne teksty. The Beatles to rzetelne i kompletne dzieło, które aktualizuje historię członków zespołu o informacje na temat ich solowych karier i życia prywatnego. Dzięki archiwaliom autora i samych Beatlesów książka ta rzuca zupełnie nowe światło na legendę gigantów rock and rolla. Opieka merytoryczna: Piotr Metz. „Beatlesi uratowali świat od nudy”, mawiał George Harrison. Tak samo Hunter Davies uratował od nudy wszystkich spragnionych wiedzy fanów Wielkiej Czwórki. – Robert Sankowski, „Gazeta Wyborcza” Dla każdego szanującego się fana Beatlesów ta oficjalna biografia to lektura absolutnie obowiązkowa. - Tymon Tymański O autorze: Hunter Davies (1936) brytyjski pisarz, dziennikarz i nadawca radiowy. Autor ponad trzydziestu książek. Pisze dla „Sunday Times”, „Daily Mail” i „New Statesman”. Razem z żoną i córką – również zajmującymi się pisarstwem – mieszka w Londynie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Po ponad dwóch latach wytężonych prac, w czerwcu 2018 roku światło dzienne ujrzała bezprecedensowa książka „To nie jest hip-hop. Rozmowy”, w której znalazło się 20 obszernych wywiadów z nietuzinkowymi przedstawicielami polskiej branży hiphopowej. Jak się miało okazać niedługo po premierze, efekty pracy Jacka Balińskiego i Bartka Strowskiego spotkały się z uznaniem w opiniotwórczych mediach, takich jak „Polityka”, „Rzeczpospolita” czy „Wprost”. Wszyscy zaproszeni do tej przewrotnie zatytułowanej książki goście wywodzą się z hip-hopu i mają dla niego ogromne zasługi, a przy tym hip-hop jest dla nich tylko jedną z płaszczyzn, na których się realizują. Z jednej strony, obok znakomitych raperów, producentów muzycznych i DJ-ów, w „To nie jest hip-hop. Rozmowy” znaleźli się również wydawcy, menedżerowie czy inżynierowie dźwięku. Z drugiej strony, obok prawnika czy wykładowcy akademickiego są tutaj przedsiębiorcy z branży kreatywnej i informatycznej czy filmowiec. Najciekawsze jest w tym, że obie strony reprezentują te same osoby. „Gdy zlecałem przelew do drukarni za pierwszy nakład, kończyłem jeszcze studia i byłem pełen obaw, czy ta olbrzymia wówczas inwestycja się chociaż zwróci. Na szczęście okazało się, że czytelnicy byli wręcz spragnieni takiej pozycji, a szef wytwórni Asfalt Records Marcin »Tytus« Grabski podczas panelu dyskusyjnego w prestiżowym CSW Zamek Ujazdowski nazwał książkę »biblią polskiego hip-hopu«. Duże zainteresowanie publikacją sprawiło, że już dwukrotnie musieliśmy ją wznawiać, a do tego oczywiście wydaliśmy dwie następne części” – mówi wydawca, współautor i redaktor prowadzący Jacek Baliński. Poza wysoką wartością merytoryczną, książka wyróżnia się również schludnym składem i designem. Komplet zdjęć wykonał Maciej Bogucki, natomiast za ilustracje odpowiada Mateusz Holak. Wznowione wydanie „To nie jest hip-hop. Rozmowy” zostało poprawione i pozbawione nielicznych błędów z pierwszej edycji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Po sukcesie pierwszej części, którą chwalono m.in. w „Polityce”, „Rzeczpospolitej” czy „Wprost”, pod koniec września 2019 roku ukazała się kontynuacja wyjątkowej książki „To nie jest hip-hop. Rozmowy”. Jacek Baliński oraz Bartek Strowski po raz kolejny zaprosili 20 zasłużonych dla polskiego hip-hopu postaci, by wyciągnąć z nich to, czego nie wyciągnął wcześniej nikt inny. Autorzy zadbali o wyselekcjonowanie bardzo różnorodnego grona rozmówców, stąd obok najbardziej popularnych raperów można tu znaleźć znamienite osobistości stojące zazwyczaj na drugim planie. Blisko 70 (!) godzin nagrań przełożyło się na ponad 450-stronicową publikację, która poziomem nie tylko dorównuje swojej poprzedniczce, ale wręcz bije ją na głowę. „Zależało nam z Bartkiem na tym, aby nasi goście czuli się przy nas swobodnie i żeby mogli się otworzyć. Chcieliśmy ich namówić na szczerą i wyczerpującą rozmowę o tych wszystkich czynnikach, które wpływają na to, że każdy z nich jest tak fascynujący i intrygujący. Jestem przekonany, że wspólnymi siłami udało nam się stworzyć coś ważnego” – mówi wydawca, współautor i redaktor prowadzący Jacek Baliński. Starannie przeprowadzone i wyczerpujące wywiady nie są jedynym atutem książki; jest ona bowiem atrakcyjna również od strony wizualnej. Autorami analogowych fotografii oraz ilustracji są najlepsi w swoim fachu, odpowiednio: Ania Bystrowska i Jacek Rudzki Znajomy Grafik.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Jacek Baliński i Bartek Strowski w poprzednich dwóch tomach książki udowodnili, że wiedzą, jak przeprowadzić rzeczowe wywiady z ludźmi, którzy nadają ton rapowej scenie. Trzecia część „To nie jest hip-hop. Rozmowy” po prostu musiała powstać. Taco Hemingway, Oskar i Steez83 (PRO8L3M), KęKę, Pezet, Miuosh, Włodi – długo by wymieniać znakomitości, które uświetniły dwie pierwsze książki. Polski hip-hop jest jednak na tyle bogatym i fascynującym zjawiskiem, że autorzy nie mieli najmniejszego problemu z wyselekcjonowaniem następnych piętnastu osób, z którymi mogliby porozmawiać na potrzeby trzeciego wolumenu. „To nie jest hip-hop. Rozmowy III” kontynuuje tradycje poprzedniczek, goszcząc na swoich łamach zarówno niezwykle popularnych raperów, jak i mniej medialnych, ale równie istotnych: producentów, DJ-ów, projektantów czy wydawców. Baliński i Strowski starannie przygotowali się do każdego z wywiadów, czego efektem było pełne zaangażowanie i zaufanie ze strony Rozmówców. Dość powiedzieć, że blisko 350-stronicowa książka powstała na bazie aż 75 godzin nagrań. „Praca nad tą częścią była bardzo intensywna, ale przy tym szalenie satysfakcjonująca. Po kilku spotkaniach miałem wręcz wrażenie, że na nowo wymyśliliśmy formułę wywiadu. Przyświecała nam z Bartkiem idea, by zadawać jak najmniej pytań, a jak najwięcej słuchać i dać jak największą swobodę Rozmówcom. Po raz kolejny podnieśliśmy sobie poprzeczkę i uważam, że trzeci tom jest najlepszy ze wszystkich dotychczasowych” – mówi wydawca, współautor i redaktor prowadzący Jacek Baliński. Seria książek „To nie jest hip-hop. Rozmowy” od początku duży nacisk kładzie na oprawę wizualną, dlatego ponownie za zdjęcia odpowiedzialna jest Ania Bystrowska, a za ilustracje Jacek Rudzki Znajomy Grafik. Nazwiska te są dla czytelników gwarancją najwyższego poziomu i nietuzinkowych pomysłów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
„Jesteś magikiem – z mojej chaotycznej, fristajlowej gadki wyciągasz jedynie istotne informacje i ubierasz je w zdania, które czyta się z lekkością” – tak brzmiał fragment SMSa, którego do autora książki wystosował jeden z rozmówców w trakcie autoryzacji. To prawdopodobnie najlepsza rekomendacja, by sięgnąć po czwarty tom „To nie jest hip-hop. Rozmowy”. Ponad 350-stronicowa publikacja stanowi zbiór 15 wyczerpujących i niezwykle rzetelnie przygotowanych wywiadów, z których najdłuższy trwał… blisko 8 godzin. Jacek Baliński po raz kolejny spotkał się z ważnymi dla polskiej sceny rapowej postaciami w celu przybliżenia czytelnikom ich historii. Wzorem trzech poprzednich i wciąż cieszących się dużym zainteresowaniem tomów, również i w tym pojawiają się osoby reprezentujące różne oblicza najpopularniejszego w Polsce gatunku muzycznego. Raperzy, producenci, DJ-e, wydawcy, menedżerowie – mniej lub bardziej aktywni, z krótszym lub dłuższym stażem, ale zawsze nietuzinkowi. „To nie jest hip-hop. Rozmowy IV” to idealna propozycja dla odbiorców ceniących sobie starannie opracowane, angażujące i inspirujące treści, które zostaną z nimi na dłużej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Przedmiotem niniejszej monografii jest problematyka związana z kreatywnym kształtowaniem interpretacji pianistycznej w muzyce kameralnej z uwzględnieniem różnorodnych transkrypcji.

Celem pełnego ujęcia tematu autorka podjęła się usystematyzowania terminologii pojęcia transkrypcji. Przedstawiła również rodowód wybranych, wchodzących w skład dzieła artystycznego utworów, na tle twórczości kameralnej ich twórców: J. Brahmsa i D. Szostakowicza. Niniejsza rozprawa objęła również obszar wiedzy dotyczący zależności pomiędzy ewoluowaniem utworów kameralnych z udziałem fortepianu a rozwojem brzmienia fortepianu na przełomie XVIII i XIX wieku.

Podjęty w niniejszej monografii aspekt - interpretacji pianistycznej względem zmieniającego się w utworze medium wykonawczego - został zaprezentowany na przykładzie transkrypcji substancjalnej, za pomocą wybranych elementów dzieła muzycznego: dynamiki, artykulacji, agogiki oraz niektórych elementów ekspresji muzycznej.

Analiza omawianej problematyki została zaprezentowana z wykorzystaniem zróżnicowanych pod względem stylistycznym utworów: Sonaty Es-dur op.120 nr 2 na klarnet i fortepian oraz jej transkrypcji na altówkę i fortepian, jak również transkrypcji na skrzypce i fortepian historyczny, i Sonaty d-moll op.40 D. Szostakowicza na wiolonczelę i fortepian oraz jej transkrypcji na kontrabas i fortepian Jamesa Rapporta. Z uwagi na potrzebę ukazania twórczej roli pianisty względem możliwości wykonawczych i brzmieniowych instrumentów współinterpretujących dzieło kameralne, dokonano wyboru w obrębie duetów instrumentalnych z udziałem instrumentów zarówno smyczkowych jak i dętych. Typ transkrypcji substancjalnej posłużył w niniejszej pracy jako środek do ukazania czynników przyczyniających się do zindywidualizowania gry fortepianowej w muzyce kameralnej oraz przedstawienia jej odmiennego oblicza w zależności od charakterystyki wybranego instrumentu współinterpretatora.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Przedmiotem niniejszej monografii jest problematyka związana z kreatywnym kształtowaniem interpretacji pianistycznej w muzyce kameralnej z uwzględnieniem różnorodnych transkrypcji. Celem pełnego ujęcia tematu autorka podjęła się usystematyzowania terminologii pojęcia transkrypcji. Przedstawiła również rodowód wybranych, wchodzących w skład dzieła artystycznego utworów, na tle twórczości kameralnej ich twórców: J. Brahmsa i D. Szostakowicza. Niniejsza rozprawa objęła również obszar wiedzy dotyczący zależności pomiędzy ewoluowaniem utworów kameralnych z udziałem fortepianu a rozwojem brzmienia fortepianu na przełomie XVIII i XIX wieku. Podjęty w niniejszej monografii aspekt - interpretacji pianistycznej względem zmieniającego się w utworze medium wykonawczego - został zaprezentowany na przykładzie transkrypcji substancjalnej, za pomocą wybranych elementów dzieła muzycznego: dynamiki, artykulacji, agogiki oraz niektórych elementów ekspresji muzycznej. Analiza omawianej problematyki została zaprezentowana z wykorzystaniem zróżnicowanych pod względem stylistycznym utworów: Sonaty Es-dur op.120 nr 2 na klarnet i fortepian oraz jej transkrypcji na altówkę i fortepian, jak również transkrypcji na skrzypce i fortepian historyczny, i Sonaty d-moll op.40 D. Szostakowicza na wiolonczelę i fortepian oraz jej transkrypcji na kontrabas i fortepian Jamesa Rapporta. Z uwagi na potrzebę ukazania twórczej roli pianisty względem możliwości wykonawczych i brzmieniowych instrumentów współinterpretujących dzieło kameralne, dokonano wyboru w obrębie duetów instrumentalnych z udziałem instrumentów zarówno smyczkowych jak i dętych. Typ transkrypcji substancjalnej posłużył w niniejszej pracy jako środek do ukazania czynników przyczyniających się do zindywidualizowania gry fortepianowej w muzyce kameralnej oraz przedstawienia jej odmiennego oblicza w zależności od charakterystyki wybranego instrumentu współinterpretatora.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej