Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(86)
IBUK Libra
(5)
Forma i typ
Książki
(85)
Publikacje fachowe
(60)
Publikacje dydaktyczne
(21)
E-booki
(5)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(78)
tylko na miejscu
(9)
Placówka
Wypożyczalnia
(78)
Czytelnia
(9)
Autor
Górczyński Robert
(9)
Walczak Tomasz
(7)
Watrak Andrzej
(5)
Grębosz Jerzy
(4)
Meryk Radosław
(4)
Piwko Łukasz
(4)
Prata Stephen
(4)
Rajca Piotr (1970- )
(4)
Szczepaniak Mikołaj
(4)
Jońca Rafał
(3)
Bojar Bożenna
(2)
Bąbol Krzysztof
(2)
Cieślak Piotr
(2)
Deitel Harvey M. (1945- )
(2)
Deitel Paul J
(2)
Garbacz Bartłomiej
(2)
Górczyńska Agnieszka
(2)
Hubisz Jakub
(2)
Mizerska Anna
(2)
Moch Wojciech
(2)
Nurzyńska Anna
(2)
Pfaffenberger Bryan (1949- )
(2)
Rajca Piotr
(2)
Sawka Krzysztof
(2)
Sochacki Tomasz
(2)
Sweigart Al
(2)
Szeremiota Przemysław
(2)
Trojan Anna
(2)
Abiteboul Serge
(1)
Ahmad Imran (1977- )
(1)
Aho Alfred V
(1)
AlbahariJoseph
(1)
Amini Kamran
(1)
Arnold Tim
(1)
Babik Wiesław (1956- )
(1)
Beaulieu Alan
(1)
Behrman Kennedy
(1)
Bogusławska Katarzyna
(1)
Bost Kevin
(1)
Brookshear J. Glenn
(1)
Brown Ethan
(1)
Brągoszewski Paweł
(1)
Buelta Jaime
(1)
Buneman Peter (1943- )
(1)
Cadenhead Rogers
(1)
Chisnall David
(1)
Cowell John (1957- )
(1)
Cutajar James
(1)
Czajkowski Michał
(1)
Dawson Michael
(1)
De Graaf Robert
(1)
Deza Alfredo (1979- )
(1)
Dróżdż Paweł
(1)
Dzieniszewski Sławomir
(1)
Elmasri Ramez A
(1)
Engel Marcin
(1)
Fenner Mark E
(1)
Flanagan David
(1)
Forta Ben
(1)
Francuz Piotr
(1)
Freeman Adam (1972- )
(1)
Gheorghiu Grig
(1)
Gift Noah
(1)
Goldwasser Matt
(1)
Grażyński Andrzej
(1)
Grinberg Miguel
(1)
Gutierrez Felipe
(1)
Géron Aurélien
(1)
Hanchett Erik
(1)
Hare Keith W
(1)
Horstmann Cay (1959- )
(1)
Horstmann Cay S. (1959- )
(1)
Janusz Jacek
(1)
Johnston Benjamin
(1)
Jóźwiak Paweł
(1)
Kamiński Filip
(1)
Kapil Sunil
(1)
Kernighan Brian W. (1942- )
(1)
Koronkiewicz Paweł (1973- )
(1)
Kowalczyk Grzegorz
(1)
Krieger-Kneja Jolanta
(1)
Lamża Aleksander
(1)
Lausen Georg
(1)
Liang Y. Daniel
(1)
Lippert Eric
(1)
Listosz Piotr
(1)
Listwon Benjamin
(1)
Luliński Marek
(1)
Lutz Mark
(1)
Malik Upom
(1)
Matthes Eric (1972- )
(1)
Matuk Konrad
(1)
Matulewski Jacek (1972- )
(1)
Mayer Christian
(1)
Melé Antonio
(1)
Michaelis Mark
(1)
Mirjalili Vahid
(1)
Moczulski Bartłomiej
(1)
Molinaro Anthony
(1)
Monk Simon
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(54)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(19)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(55)
Kraj wydania
Polska
(91)
Język
polski
(91)
Temat
Programowanie (informatyka)
(50)
Języki programowania
(35)
Python (język programowania)
(27)
C (język programowania)
(9)
C++ (język programowania)
(9)
Java (język programowania)
(8)
Aplikacja internetowa
(7)
JavaScript
(7)
SQL (język zapytań)
(6)
Baza danych
(5)
C# (język programowania)
(4)
Informatyka
(4)
Języki informacyjne
(4)
Komputery
(4)
Uczenie się maszyn
(4)
Automatyzacja
(3)
PHP (język programowania)
(3)
Projektowanie stron WWW
(3)
Strony WWW
(3)
.NET
(2)
Algorytmy
(2)
Bezpieczeństwo systemów
(2)
Informacja naukowa
(2)
Internet
(2)
Języki zapytań
(2)
Programowanie obiektowe
(2)
Raspberry Pi
(2)
Sztuczna inteligencja
(2)
Terminologia
(2)
XHTML (język programowania)
(2)
Algorytmy2
(1)
Analiza danych
(1)
Automatyka
(1)
Banki
(1)
Baza danych relacyjna
(1)
Bezpieczeństwo informacyjne
(1)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Big data
(1)
DDD
(1)
Data mining
(1)
Deep learning
(1)
DevOps (informatyka)
(1)
Django (framework)
(1)
Excel
(1)
Flask (platforma programistyczna)
(1)
Framework (platforma programistyczna)
(1)
Gospodarka
(1)
Gry komputerowe
(1)
HTML
(1)
Haking
(1)
Informacja dla zarządzania
(1)
Java Servlet
(1)
Język haseł przedmiotowych
(1)
Język polski
(1)
Języki
(1)
Kaskadowe arkusze stylów
(1)
Klasyfikacja dziesiętna
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Laravel (framework)
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
Matematyka
(1)
Matematyka dyskretna
(1)
Mikroserwis
(1)
Minikomputery i mikrokomputery
(1)
MySQL (program komputerowy)
(1)
Node.js
(1)
Obiektowa baza danych
(1)
Objective-C
(1)
Opracownie rzeczowe
(1)
Perswazja
(1)
Praca biurowa
(1)
Programy komputerowe
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przetwarzanie danych
(1)
Reklama
(1)
Retoryka
(1)
Roboty i manipulatory
(1)
Rozumienie
(1)
Scratch (język programowania)
(1)
Sieci neuronowe
(1)
Sieć komputerowa
(1)
Społeczeństwo
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Spring (informatyka)
(1)
Struktury danych
(1)
Stylizacja językowa
(1)
Systemy informatyczne rozproszone
(1)
Systemy operacyjne
(1)
Systemy operacyjne sieciowe
(1)
Słownik polski
(1)
Telewizyjne programy informacyjne
(1)
TypeScript
(1)
Uczenie maszynowe
(1)
Walka informacyjna
(1)
Wyszukiwanie informacji
(1)
XML
(1)
XML (język znaczników)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(65)
Poradnik
(8)
Słownik języka polskiego
(3)
Słownik terminologiczny
(3)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Kompendia i repetytoria
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(79)
Edukacja i pedagogika
(2)
Matematyka
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Językoznawstwo
(1)
Nauka i badania
(1)
91 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Dlaczego Laravel? Po co używać frameworku? Krótka historia WWW i frameworków PHP. Co jest tak wyjątkowe w Laravelu? Jak działa Laravel? Dlaczego Laravel? 2. Konfiguracja środowiska roboczego do korzystania z Laravela. Wymagania systemowe. Composer. Lokalne środowisko programistyczne. Tworzenie nowego projektu Laravela. Struktura katalogów Laravela. Konfiguracja. Wszystko gotowe. Testowanie. TL;DR. 3. Trasowanie i kontrolery. Szybkie wprowadzenie do MVC, czasowników HTTP oraz architektury REST. Definiowanie tras. Grupy tras. Trasy podpisane. Widoki. Kontrolery. Wiązanie tras i modelu. Przechowywanie tras w pamięci podręcznej. Oszukiwanie metod obsługi formularzy. Zabezpieczanie przed atakami CSRF. Przekierowania. Przerywanie przekierowania. Niestandardowe odpowiedzi. Testowanie. TL;DR. 4. Szablony Blade. Wyświetlanie danych. Struktury sterujące. Dziedziczenie szablonów. Twórcy widoków i wstrzykiwanie usług. Dyrektywy niestandardowe. Testowanie. TL;DR. 5. Bazy danych i Eloquent. Konfiguracja. Wypełnianie tabel danymi. Budowniczy zapytań. Wprowadzenie do mechanizmu Eloquent. Zdarzenia mechanizmu Eloquent. Testowanie. TL;DR. 6. Komponenty frontendowe. System budowania Mix. Predefiniowane ustawienia frontendowe i generowanie kodu uwierzytelniającego. Podział na strony. Pojemniki komunikatów. Funkcje pomocnicze do obsługi łańcuchów, tworzenia liczb mnogich i lokalizowania. Testowanie. TL;DR. 7. Gromadzenie i obsługa danych od użytkowników. Wstrzykiwanie obiektu Request. Dane tras. Pliki przesyłane na serwer. Walidacja. Żądania formularzy. Masowe przypisania w obiektach mechanizmu Eloquent. {{ a {!!. Testowanie. TL;DR. 8. Artisan i Tinker. Prezentacja Artisana. Podstawowe polecenia Artisana. Pisanie niestandardowych poleceń Artisan. Wywoływanie poleceń Artisana w normalnym kodzie. Tinker. Serwer zrzutów Laravela. Testowanie. TL;DR. 9. Uwierzytelnianie i autoryzacja użytkowników. Model User i jego migracja. Stosowanie globalnej funkcji pomocniczej auth() i fasady Auth. Kontrolery związane z uwierzytelnianiem. Metoda Auth::routes(). Generowany kod obsługujący uwierzytelnianie. "Zapamiętaj mnie". Ręczne uwierzytelnianie użytkowników. Ręczne wylogowywanie użytkownika. Oprogramowanie pośrednie związane z uwierzytelnianiem. Weryfikacja adresu e-mail. Dyrektywy mechanizmu Blade związane z uwierzytelnianiem. Strażniki. Zdarzenia związane z uwierzytelnianiem. Autoryzacja (ACL) i role. Testowanie. TL;DR. 10. Żądania, odpowiedzi i oprogramowanie pośrednie. Cykl życia żądania w Laravelu. Obiekt Request. Obiekt Response. Laravel i oprogramowanie pośrednie. Zaufane serwery pośredniczące. Testowanie. TL;DR. 11. Kontener. Krótkie wprowadzenie do wstrzykiwania zależności. Wstrzykiwanie zależności w Laravelu. W jaki sposób kontener określa zależności? Dodawanie klas do kontenera. Wstrzykiwanie do konstruktora w plikach Laravela. Wstrzykiwanie do metod. Fasady a kontener. Dostawcy usług. Testowanie. TL;DR. 12. Testowanie. Podstawy testowania. Nazewnictwo testów. Testowanie środowiska. Cechy używane podczas testowania. Proste testy jednostkowe. Testy aplikacji - jak działają? Testy http. Testy baz danych. Testowanie innych systemów Laravela. Stosowanie atrap. Testowanie komend Artisana. Testy w przeglądarce. TL;DR. 13. Tworzenie API. Podstawy tworzenia API typu REST-like dla zasobów JSON. Organizacja kontrolera i zwracanie danych w formacie JSON. Odczyt i wysyłanie nagłówków. Dzielenie wyników modeli Eloquent na strony. Sortowanie i filtrowanie. Przekształcanie wyników. Zasoby API. Uwierzytelnianie API przy użyciu Laravel Passport. Uwierzytelnianie przy użyciu żetonu API. Dostosowywanie odpowiedzi 404. Testowanie TL;DR. 14. Przechowywanie i pobieranie. Magazyny plików - lokalne oraz w chmurze. Podstawowe sposoby przesyłania plików na serwer i operacji na nich. Proste sposoby pobierania plików. Sesje. Pamięć podręczna. Ciasteczka. Rejestracja. Wyszukiwanie pełnotekstowe przy użyciu Laravel Scout. Testowanie. TL;DR. 15. Poczta elektroniczna i powiadomienia. Poczta elektroniczna. Powiadomienia. Testowanie. TL;DR. 16. Kolejki, zadania, zdarzenia, rozgłaszanie i mechanizm planowania. Kolejki. Laravel Horizon. Zdarzenia. Rozgłaszanie zdarzeń przy użyciu WebSocket i Laravel Echo. Mechanizm planujący. Testowanie. TL;DR. 17. Funkcje pomocnicze i kolekcje. Funkcje pomocnicze. Kolekcje. TL;DR. 18. Ekosystem Laravela. Narzędzia opisane w niniejszej książce. Narzędzia nieopisane w tej książce. Inne zasoby. Słowniczek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp. Czy ta książka jest dla Ciebie? O tej książce. Czego nie należy oczekiwać po tej książce. Jak korzystać z tej książki. Interpretowanie diagramów zamieszczonych w tej książce. Przykładowe bazy danych użyte w tej książce. Część I Relacyjne bazy danych i SQL. 1 Co to znaczy relacyjna? Rodzaje baz danych. Krótka historia modelu relacyjnego. Anatomia relacyjnej bazy danych. Co to oznacza dla Ciebie? Podsumowanie. 2 Prawidłowa struktura bazy danych. Skąd wziął się tutaj ten rozdział? Dlaczego warto się troszczyć o prawidłowe struktury? Optymalizacja kolumn. Optymalizacja tabel. Definiowanie poprawnych zależności. I to już wszystko? Podsumowanie. 3 Krótka historia SQL. Początki SQL. Wczesne implementacje niezależnych producentów. ...i wtedy narodził się standard. Ewolucja norm ANSI/ISO. Implementacje komercyjne. Co przyniesie przyszłość? Dlaczego warto się uczyć SQL? Która wersja SQL została opisana w tej książce? Podsumowanie. Część II Podstawy SQL. 4 Tworzenie prostego zapytania. Krótka dygresja: dane a informacje. Przekładanie żądania na SQL. Sortowanie informacji. Zapisywanie pracy. Przykładowe instrukcje. Podsumowanie. Zagadnienia do samodzielnego rozwiązania. 5 Nie tylko zwykłe kolumny. Czym jest wyrażenie? Jakich typów danych można użyć w wyrażeniu? Zmiana typu danych funkcja CAST. Podawanie konkretnych wartości. Rodzaje wyrażeń. Zastosowanie wyrażeń w klauzuli SELECT. Żadna wartość, czyli Null. Przykładowe instrukcje. Podsumowanie. Zagadnienia do samodzielnego rozwiązania. 6 Filtrowanie danych. Uściślanie wyników za pomocą klauzuli WHERE. Definiowanie warunków wyszukiwania. Stosowanie wielu warunków. Jeszcze o Null: mała przestroga. Różne metody konstruowania wyrażeń warunkowych. Przykładowe instrukcje. Podsumowanie. Zagadnienia do samodzielnego rozwiązania. Część III Praca z wieloma tabelami. 7 Myślenie zbiorami. Cóż to takiego ten zbiór? Działania na zbiorach. Część wspólna. Różnica. Suma. SQL i działania na zbiorach. Podsumowanie. 8 Złączenie INNER JOIN. Co to jest JOIN? Złączenie INNER JOIN. Zastosowania INNER JOIN. Przykładowe instrukcje. Więcej niż dwie tabele. Szukanie pasujących wartości. Podsumowanie. Zagadnienia do samodzielnego rozwiązania. 9 Złączenie OUTER JOIN. Co to jest OUTER JOIN? Złączenie LEFT/RIGHT OUTER JOIN. Złączenie FULL OUTER JOIN. FULL OUTER JOIN na wartościach niebędących kluczami. Złączenie UNION JOIN. Zastosowania OUTER JOIN. Przykładowe instrukcje. Podsumowanie. Zagadnienia do samodzielnego rozwiązania. 10 Operacja UNION. Co to jest UNION? Tworzenie zapytań z użyciem UNION. Zastosowania UNION. Przykładowe instrukcje. Podsumowanie. Zagadnienia do samodzielnego rozwiązania. 11 Podzapytania. Co to jest podzapytanie? Podzapytania służące do generowania kolumn. Podzapytania jako filtry. Zastosowania podzapytań. Przykładowe instrukcje. Podzapytania w wyrażeniach. Podzapytania w filtrach. Podsumowanie. Zagadnienia do samodzielnego rozwiązania. Część IV Podsumowywanie i grupowanie danych. 12 Proste zestawienia. Funkcje agregujące. Zastosowanie funkcji agregujących w filtrach. Przykładowe instrukcje. Podsumowanie. Zagadnienia do samodzielnego rozwiązania. 13 Grupowanie danych. Po co grupować dane? Klauzula GROUP BY. Z pewnymi zastrzeżeniami. Zastosowania GROUP BY. Przykładowe instrukcje. Podsumowanie. Zagadnienia do samodzielnego rozwiązania. 14 Filtrowanie zgrupowanych danych. Selekcja niejedno ma imię. Miejsce filtrowania nie jest bez znaczenia. Zastosowania HAVING. Przykładowe instrukcje. Podsumowanie. Zagadnienia do samodzielnego rozwiązania. Część V Modyfikowanie zbiorów danych. 15 Aktualizowanie zbiorów danych. Co to jest UPDATE? Instrukcja UPDATE. Niektóre systemy baz danych umożliwiają stosowanie złączeń JOIN w klauzuli UPDATE. Zastosowania UPDATE. Przykładowe instrukcje. Podsumowanie. Zagadnienia do samodzielnego rozwiązania. 16 Wstawianie zbiorów danych. Co to jest INSERT? Instrukcja INSERT. Zastosowania INSERT. Przykładowe instrukcje. Zagadnienia do samodzielnego rozwiązania. 17 Usuwanie zbiorów danych. Co to jest DELETE? Instrukcja DELETE. Zastosowania DELETE. Przykładowe instrukcje. Podsumowanie. Zagadnienia do samodzielnego rozwiązania. Część VI Wstęp do rozwiązywania trudnych problemów. 18 Problemy z NIE i ORAZ. Krótkie przypomnienie zbiorów. Uwzględnianie kryterium na nie. Uwzględnianie wielu kryteriów na tak w jednej tabeli. Przykładowe instrukcje. Podsumowanie. Zagadnienia do samodzielnego rozwiązania. 19 Operacje warunkowe. Wyrażenia warunkowe (CASE). Rozwiązywanie problemów za pomocą CASE. Przykładowe instrukcje. Podsumowanie. Zagadnienia do samodzielnego rozwiązania. 20 Zastosowanie niepowiązanych danych i tabel sterujących. Co to są niepowiązane dane?. Rozwiązywanie problemów przy użyciu niepowiązanych danych. Rozwiązywanie problemów z użyciem tabel sterujących. Przykładowe instrukcje. Przykłady z użyciem niepowiązanych tabel. Przykłady z użyciem tabel sterujących. Podsumowanie. Zagadnienia do samodzielnego rozwiązania. 21 Złożone działania na grupach. Grupowanie w podgrupach. Rozszerzanie klauzuli GROUP BY. Obliczanie sum hierarchicznie za pomocą operacji ROLLUP. Obliczanie sum kombinacji za pomocą operacji CUBE. Tworzenie zestawień sum za pomocą operacji GROUPING SETS. Różne techniki grupowania. Przykładowe instrukcje. Przykłady z użyciem ROLLUP. Przykłady z użyciem CUBE. Przykłady z użyciem GROUPING SETS. Podsumowanie. Zagadnienia do samodzielnego rozwiązania. 22 Dzielenie danych na okna. Co można zrobić z oknem na dane? Obliczanie numeru wiersza. Określanie pozycji w szeregu. Dzielenie danych na kwintyle. Zastosowanie okien z funkcjami agregującymi. Przykładowe instrukcje. Przykłady z użyciem ROW_NUMBER. Przykłady z użyciem RANK, DENSE_RANK i PERCENT_RANK. Przykłady z użyciem NTILE. Przykłady z użyciem funkcji agregujących. Podsumowanie. Na zakończenie. Część VII Dodatki. A Diagramy zgodne ze standardem SQL. B Schematy przykładowych baz danych. C Typy daty i czasu, operacje i funkcje. IBM DB2. Microsoft Access. Microsoft SQL Server. MySQL. Oracle. PostgreSQL. D Polecane lektury. Książki poświęcone bazom danych. Książki poświęcone SQL. E Słowniczek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomiczno-Informatycznej w Warszawie / Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Informatyczna w Warszawie ; 17/2004)
1. Innowacje jako czynnik dynamiczności w zarządzaniu przedsiębiorstwem, 2. Rola menedżera w rozwiązywaniu sytuacji konfliktowych w organizacji, 3. Efektywna komunikacja interpersonalna - czynnik determinujący skuteczne zarządzanie współczesną organizacją, 4. Znaczenie rynku pieniężno-kapitałowego dla rozwoju polskich przedsiębiorstw, 5.Mechanizmy przepływu wybranych instrumentów rynku finansowego w warunkach globalizacji, 6. Zmiany w polsko-rosyjskich kontaktach handlowych w warunkach członkostwa Polski w UE, 7. Konsekwencje dla turystyki przyjazdowej do Polski w związku z wprowadzeniem wiz dla Rosjan po akcesji Polski do Unii Europejskiej, 8. Transformacja systemowa a upadłość przedsiębiorstw na Ukrainie, 9. Oczekiwania i motywacje ludzi w organizacji, 10. Mierniki oceny efektywności w bibliotekach szkół akademickich a marketing biblioteczny 1. Modele finansowania przedsiębiorstw, 2. Ocena procesów logistycznych w relacji koszt-efekt (dobór narzędzi), 3. Marketing społeczny-istota i determinanty, 4. Konkurencyjność polskiej gospodarki w ocenie zagranicznych ośrodków badawczych, 5. Analiza struktury źródeł finansowania MSP w Polsce, 6. Sieci neuronowe w zarządzaniu informacją, 7. System bankowy w Rosji, 8. Tendencje w teorii i praktyce języków informacyjno-wyszukiwawczych, 9. Zarządzanie w procesie zmian (na podstawie doświadczeń w zarządzaniu Biblioteką Wyższej Szkoły Ekonomiczno-Informatycznej), 10. Układ księgozbioru podręcznego w WSE-I, 11. Strony internetowe ekonomiczne-pomoc zasadnicza czy marginalna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: O autorze; O recenzentach; Przedmowa; CZĘŚĆ I. ŚRODOWISKO JĘZYKA PYTHON I NARZĘDZIA DO PROGRAMOWANIA SYSTEMOWEGO: Rozdział 1. Skrypty w języku Python: Wymagania techniczne; Wprowadzenie do języka Python; Struktury danych; Funkcje, klasy i wyjątki; Moduły i pakiety; Zależności i środowiska wirtualne; Środowiska programistyczne; Podsumowanie; Pytania; Dalsza lektura; Rozdział 2. Pakiety systemowe: Wymagania techniczne; Wprowadzenie do modułów systemowych; Korzystanie z systemu plików; Zarządzanie wątkami; Wielowątkowość i współbieżność; Moduł socketio; Podsumowanie; Pytania; Dalsza lektura; CZĘŚĆ II. KOMUNIKACJA SIECIOWA I POZYSKIWANIE INFORMACJI Z SIECI TOR: Rozdział 3. Programowanie sieciowe: Wymagania techniczne; Wprowadzenie do programowania sieciowego; Implementacja serwera HTTP; Implementacja odwrotnej powłoki; Odwzorowywanie nazw domen na adresy IP i obsługa wyjątków; Skanowanie portów; Implementacja prostych programów serwera i klienta TCP; Implementacja prostych programów serwera i klienta UDP; Podsumowanie; Pytania; Dalsza lektura; Rozdział 4. Programowanie komunikacji HTTP: Wymagania techniczne; Wprowadzenie do protokołu HTTP; Tworzenie aplikacji klienckich za pomocą modułu http.client; Tworzenie aplikacji klienckich za pomocą modułu urllib.request; Tworzenie aplikacji klienckich za pomocą modułu requests; Tworzenie aplikacji klienckich za pomocą modułu httpx; Mechanizmy uwierzytelniania użytkowników; Podsumowanie; Pytania; Dalsza lektura; Rozdział 5. Sieć Tor i ukryte usługi: Wymagania techniczne; Projekt Tor i ukryte usługi; Narzędzia i anonimowość w sieci Tor; Wykrywanie ukrytych usług za pomocą narzędzi OSINT; Moduły i pakiety do komunikacji z siecią Tor; Narzędzia do wyszukiwania ukrytych usług i automatyzowania procesu indeksowania; Podsumowanie; Pytania; CZĘŚĆ III. SKRYPTY SERWEROWE I SKANOWANIE PORTÓW: Rozdział 6. Uzyskiwanie informacji o serwerach: Wymagania techniczne; Uzyskiwanie informacji o serwerach za pomocą usługi Shodan; Filtry Shodan i usługa BinaryEdge; Uzyskiwanie informacji o serwerach za pomocą modułu socket; Uzyskiwanie informacji o serwerach DNS za pomocą modułu dnspython; Wyszukiwanie adresów serwerów podatnych na ataki; Podsumowanie; Pytania; Dalsza lektura; Rozdział 7. Usługi FTP, SFTP i SSH: Wymagania techniczne; Korzystanie z usługi FTP; Korzystanie z usługi SSH; Implementacja programów serwerowych i klienckich z wykorzystaniem modułów asyncssh i asyncio; Weryfikacja bezpieczeństwa usługi SSH za pomocą narzędzia ssh-audit; Podsumowanie; Pytania; Dalsza lektura; Rozdział 8. Skaner Nmap: Wymagania techniczne; Skanowanie portów za pomocą narzędzia Nmap; Skanowanie portów przy użyciu modułu nmap; Tryby skanowania w module nmap; Uruchamianie narzędzia Nmap za pomocą modułów os i subprocess; Wykrywanie usług i ich podatności na ataki za pomocą skryptów narzędzia Nmap; Podsumowanie; Pytania; Dalsza lektura; CZĘŚĆ IV. PODATNOŚCI SERWERÓW NA ATAKI I BEZPIECZEŃSTWO MODUŁÓW JĘZYKA PYTHON: Rozdział 9. Skanery podatności na ataki: Wymagania techniczne; Podatność na ataki i szkodliwe oprogramowanie; Skaner Nessus; Skaner OpenVAS; Korzystanie ze skanera OpenVAS w języku Python; Podsumowanie; Pytania; Dalsza lektura; Rozdział 10. Wykrywanie podatności serwerów i aplikacji WWW na ataki: Wymagania techniczne; Podatności aplikacji internetowych na ataki opisane w projekcie OWASP; Wykrywanie i analizowanie podatności systemów CMS na ataki; Narzędzia do wykrywania podatności stron na wstrzykiwanie zapytań SQL; Wykrywanie zagrożenia Heartbleed i podatności protokołów SSL/TLS; Skanowanie konfiguracji protokołów SSL/TLS za pomocą narzędzia SSLyze; Podsumowanie; Pytania; Dalsza lektura; Rozdział 11. Luki w bezpieczeństwie modułów języka Python: Wymagania techniczne; Bezpieczeństwo modułów języka Python; Statyczna analiza kodu i wykrywanie podatności na ataki; Wykrywanie ukrytych wejść i szkodliwego kodu w modułach; Bezpieczeństwo aplikacji opartych na platformie Flask; Dobre praktyki bezpiecznego kodowania w języku Python; Podsumowanie; Pytania; Dalsza lektura; CZĘŚĆ V. ANALIZA ŚLEDCZA: Rozdział 12. Narzędzia do analizy śledczej: Wymagania techniczne; Wyodrębnianie danych z obrazów pamięci i dysków przy użyciu platformy Volatility; Analizowanie bazy danych SQLite; Analiza ruchu sieciowego za pomocą narzędzia PcapXray; Pozyskiwanie informacji z rejestru systemu Windows; Rejestrowanie komunikatów; Podsumowanie; Pytania; Dalsza lektura; Rozdział 13. Dane geograficzne i metadane w dokumentach, obrazach i przeglądarkach: Wymagania techniczne; Uzyskiwanie informacji geolokalizacyjnych; Wyodrębnianie metadanych z obrazów; Wyodrębnianie metadanych z dokumentów PDF; Identyfikowanie technologii używanych do tworzenia witryn internetowych; Wyodrębnianie metadanych z przeglądarek; Podsumowanie; Pytania; Dalsza lektura; Rozdział 14. Kryptografia i steganografia: Wymagania techniczne; Szyfrowanie i deszyfrowanie danych za pomocą modułu pycryptodome; Szyfrowanie i deszyfrowanie danych za pomocą modułu cryptography; Techniki steganograficzne ukrywania informacji w obrazach; Generowanie kluczy i haseł za pomocą modułów secrets i hashlib; Podsumowanie; Pytania; Dalsza lektura; Odpowiedzi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
O autorze; O recenzencie; Przedmowa; WSTĘP I PODSTAWOWE ALGORYTMY Rozdział 1. Wprowadzenie do algorytmów; Co to jest algorytm?; Fazy algorytmu; Określenie logiki algorytmu; Zrozumienie pseudokodu; Korzystanie z fragmentów kodu (snippetów); Stworzenie planu wykonania; Wprowadzenie do pakietów w Pythonie; Pakiety w Pythonie; Programowanie w Pythonie z Jupyter; Notebook; Techniki projektowania algorytmów; Wymiar danych; Wymiar obliczeniowy; Analiza efektywności; Analiza pamięciowej złożoności obliczeniowej; Czasowa złożoność obliczeniowa; Szacowanie efektywności; Wybór algorytmu; Notacja dużego O; Walidacja algorytmu; Algorytmy dokładne, aproksymacyjne i randomizowane; Możliwość wyjaśnienia Podsumowanie; Rozdział 2. Struktury danych w algorytmach; Struktury danych w Pythonie; Lista; Krotka; Słownik; Zbiór; Ramka danych; Macierz; Abstrakcyjne typy danych; Wektor; Stos; Kolejka; Kiedy używać stosów i kolejek?; Drzewo; Podsumowanie; Rozdział 3. Algorytmy sortowania wyszukiwania; Wprowadzenie do algorytmów sortowania; Zamiana wartości zmiennych w Pythonie; Sortowanie bąbelkowe; Sortowanie przez wstawianie; Sortowanie przez scalanie; Sortowanie; Shella; Sortowanie przez wymianę; Wprowadzenie do algorytmów wyszukiwania; Wyszukiwanie liniowe; Wyszukiwanie binarne; Wyszukiwanie interpolacyjne; Praktyczne przykłady; Podsumowanie; Rozdział 4. Projektowanie algorytmów; Wprowadzenie do projektowania algorytmów; Kwestia 1: Czy algorytm zwraca rezultat, jakiego oczekujemy?; Kwestia 2: Czy robi to w optymalny sposób?; Kwestia 3: Jak efektywny będzie ten algorytm zastosowany do większych zbiorów danych?; Strategie algorytmiczne; Strategia "dziel i rządź"; Strategia programowania dynamicznego; Strategia algorytmu zachłannego; Praktyczny przykład - rozwiązanie problemu komiwojażera; Metoda siłowa; Zastosowanie algorytmu zachłannego; Algorytm PageRank; Definicja problemu; Implementacja algorytmu PageRank; Programowanie liniowe; Definicja problemu w programowaniu liniowym; Praktyczny przykład - planowanie przepustowości za pomocą programowania liniowego; Podsumowanie; Rozdział 5. Algorytmy grafowe; Reprezentacja grafów; Rodzaje grafów; Specjalne rodzaje krawędzi; Sieci egocentryczne; Analiza sieciowa; Wprowadzenie do teorii analizy sieciowej; Najkrótsza ścieżka; Określanie sąsiedztwa; Wskaźnik centralności; Obliczanie wskaźników centralności w Pythonie; Trawersowanie grafu; Wyszukiwanie wszerz; Wyszukiwanie w głąb; Studium przypadku - analiza oszustw; Prosta analiza pod kątem oszustwa; Podejście strażnicy; Podsumowanie; ALGORYTMY UCZENIA MASZYNOWEGO; Rozdział 6. Algorytmy nienadzorowanego uczenia maszynowego; Wprowadzenie do nienadzorowanego uczenia maszynowego; Uczenie nienadzorowane w cyklu życia eksploracji danych; Trendy badawcze w zakresie uczenia nienadzorowanego; Praktyczne przykłady; Algorytmy klasteryzacji; Wyliczanie podobieństw; Grupowanie hierarchiczne; Ocena klastrów; Zastosowania klasteryzacji; Redukcja wymiarów; Analiza głównych składowych; Ograniczenia analizy głównych składowych; Reguły asocjacyjne; Przykłady użycia; Analiza koszykowa; Reguły asocjacyjne; Wskaźniki reguł; Algorytmy analizy asocjacyjnej; Praktyczny przykład - grupowanie podobnych tweetów; Modelowanie tematów; Klasteryzacja; Algorytmy wykrywania odchyleń; Wykorzystanie klastrów; Wykorzystanie wykrywania odchyleń opartego na gęstości; Wykorzystanie maszyny wektorów nośnych; Podsumowanie; Rozdział 7. Tradycyjne algorytmy uczenia nadzorowanego; Nadzorowane uczenie maszynowe; Żargon nadzorowanego uczenia maszynowego; Warunki konieczne; Rozróżnienie między klasyfikatorami a regresorami; Algorytmy klasyfikujące; Wyzwanie dla klasyfikatorów; Inżynieria cech w przetwarzaniu potokowym; Ocena klasyfikatorów; Określenie faz klasyfikacji; Algorytm drzewa decyzyjnego; Metody zespolone; Regresja logistyczna; Maszyna wektorów nośnych; Naiwny klasyfikator bayesowski; Zwycięzcą wśród algorytmów klasyfikacji jest...; Algorytmy regresji; Wyzwanie dla regresji; Regresja liniowa; Algorytm drzewa regresji; Regresyjny algorytm wzmocnienia gradientowego; Zwycięzcą wśród algorytmów regresji jest...; Praktyczny przykład, jak przewidywać pogodę; Podsumowanie; Rozdział 8. Algorytmy sieci neuronowych; Wprowadzenie do sieci neuronowych; Ewolucja sieci neuronowych; Trenowanie sieci neuronowej; Anatomia sieci neuronowej; Definicja gradientu prostego; Funkcje aktywacji; Narzędzia i modele Keras TensorFlow; Rodzaje sieci neuronowych; Uczenie transferowe; Studium przypadku - użycie uczenia głębokiego do wykrywania oszustw; Metodologia; Podsumowanie; Rozdział 9. Algorytmy przetwarzania języka naturalnego; Wprowadzenie do przetwarzania języka naturalnego; Terminologia przetwarzania języka naturalnego NLTK; Model bag-of-words; Wektorowe przedstawienie słów; Otoczenie słowa; Właściwości wektorowego przedstawienia słów; Użycie rekurencyjnych sieci neuronowych do przetwarzania języka naturalnego; Wykorzystanie przetwarzania języka naturalnego do analizy sentymentu; Studium przypadku - analiza sentymentu w recenzjach filmowych; Podsumowanie; Rozdział 10. Silniki poleceń; Wprowadzenie do silników poleceń; Rodzaje silników poleceń; Silniki poleceń oparte na treści; Silniki poleceń oparte na filtrowaniu kooperacyjnym Hybrydowe silniki poleceń; Ograniczenia systemów poleceń; Zimny start; Wymagania dotyczące metadanych; Problem rzadkości danych; Tendencyjność ze względu na wpływ społeczny; Ograniczone dane; Obszary praktycznych zastosowań; Przykład praktyczny - stworzenie silnika poleceń; Podsumowanie; ZAGADNIENIA ZAAWANSOWANE; Rozdział 11. Algorytmy danych; Wprowadzenie do algorytmów danych; Klasyfikacja danych; Algorytmy przechowywania danych; Strategie przechowywania danych; Algorytmy strumieniowania danych; Zastosowania strumieniowania; Algorytmy kompresji danych; Algorytmy kompresji bezstratnej; Przykład praktyczny - analiza sentymentu na Twitterze; Podsumowanie; Rozdział 12. Kryptografia; Wprowadzenie do kryptografii; Waga najsłabszego ogniwa; Terminologia; Wymagania bezpieczeństwa; Podstawy projektowania szyfrów; Rodzaje technik kryptograficznych; Kryptograficzna funkcja skrótu; Szyfrowanie symetryczne; Szyfrowanie asymetryczne; Przykład - kwestie bezpieczeństwa we wdrażaniu modelu uczenia maszynowego; Atak man-in-the-middle; Obrona przed techniką masquerading; Szyfrowanie danych i modelu; Podsumowanie; Rozdział 13. Algorytmy przetwarzania danych w dużej skali; Wprowadzenie do algorytmów przetwarzania danych w dużej skali; Definicja dobrze zaprojektowanego algorytmu przetwarzania danych w dużej skali; Terminologia; Projektowanie algorytmów równoległych; Prawo Amdahla; Szczegółowość podprocesów Równoważenie obciążenia; Przetwarzanie lokalne; Procesy współbieżne w Pythonie; Tworzenie strategii przetwarzania na puli zasobów; Architektura CUDA; Obliczenia w klastrze; Strategia hybrydowa; Podsumowanie; Rozdział 14. Uwagi praktyczne; Wprowadzenie do uwag praktycznych; Smutna historia bota sztucznej inteligencji na Twitterze; Transparentność algorytmu; Algorytmy uczenia maszynowego i transparentność; Etyka i algorytmy; Problemy z algorytmami uczącymi się; Znaczenie kwestii etycznych; Ograniczanie stronniczości modeli; Problemy NP-trudne; Uproszczenie problemu; Dopasowanie dobrze znanego rozwiązania podobnego problemu; Metoda probabilistyczna; Kiedy używać algorytmów; Praktyczny przykład - teoria czarnego łabędzia; Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie do technologii Express. JavaScriptowa rewolucja. Wprowadzenie do technologii Express. Aplikacje działające po stronie serwera i aplikacje działające po stronie klienta. Krótka historia platformy Express. Node - nowy rodzaj serwera WWW. Ekosystem Node. Licencje. Podsumowanie. 2. Pierwsze kroki w Node. Pobieranie Node. Użycie terminala. Edytory. Npm. Prosty serwer WWW z użyciem Node. Przejdźmy do platformy Express. 3. Oszczędność czasu dzięki Expressowi. Tworzenie szkieletu aplikacji. Witryna WWW Meadowlark Travel. Wstępne kroki. Podsumowanie. 4. Porządki. Struktura plików i katalogów. Najlepsze praktyki. Kontrola wersji. Jak używać systemu Git wraz z tą książką? Pakiety npm. Metadane projektu. Moduły Node. Podsumowanie. 5. Zapewnienie jakości. Plan zapewnienia jakości. QA: czy warto? Logika kontra prezentacja. Rodzaje testów. Przegląd technik zapewniania jakości. Instalowanie i konfigurowanie platformy Jest. Testy jednostkowe. Testy integracyjne. Lintowanie. Ciągła integracja. Podsumowanie. 6. Obiekty żądania i odpowiedzi. Elementy URL. Metody żądania http. Nagłówki żądań. Nagłówki odpowiedzi. Internet Media Type. Ciało żądania. Obiekt żądania. Obiekt odpowiedzi. Znajdowanie dodatkowych informacji. Najważniejsze funkcje. Podsumowanie. 7. Tworzenie szablonów za pomocą silnika Handlebars. Nie ma absolutnych zasad z wyjątkiem tej jednej. Wybór silnika szablonów. Pug, czyli inne podejście. Podstawy silnika Handlebars. Podsumowanie. 8. Przetwarzanie formularzy. Wysyłanie danych klienta na serwer. Formularze HTML. Kodowanie. Inne sposoby obsługi formularzy. Przetwarzanie formularzy w platformie Express. Wysyłanie danych formularza za pomocą funkcji fetch. Przesyłanie plików. Ulepszamy interfejs użytkownika formularza do przesyłania plików. Podsumowanie. 9. Obiekty cookie i sesje. Przeniesienie danych dostępowych na zewnątrz. Obiekty cookie w Expressie. Sprawdzanie zawartości cookie. Sesje. Użycie sesji do implementowania wiadomości typu flash. Przeznaczenie sesji. Podsumowanie. 10. Oprogramowanie pośredniczące. Zasady dotyczące oprogramowania pośredniczącego. Przykłady oprogramowania pośredniczącego. Często wykorzystywane oprogramowanie pośredniczące. Oprogramowanie pośredniczące od zewnętrznych producentów. Podsumowanie. 11. Wysyłanie wiadomości e-mail. SMTP, MSA i MTA. Otrzymywanie poczty elektronicznej. Nagłówki poczty elektronicznej. Formaty wiadomości e-mail. E-mail w formacie HTML. Nodemailer. Lepsze opcje wysyłania masowych wiadomości. Wysyłanie poczty w formacie HTML. Podsumowanie. 12. Kwestie produkcyjne. Środowiska wykonywania. Konfiguracja specyficzna dla środowiska. Uruchamianie procesów Node. Skalowanie witryny WWW. Monitorowanie witryny WWW. Testy wytrzymałościowe. Podsumowanie. 13. Trwałość. Trwałość z wykorzystaniem systemu plików. Trwałość z wykorzystaniem chmury. Trwałość z wykorzystaniem baz danych. Baza danych jako magazyn sesji. Podsumowanie. 14. Trasowanie. Trasy i SEO. Subdomeny. Funkcje obsługi tras są elementami oprogramowania pośredniczącego. Ścieżki tras i wyrażenia regularne. Parametry trasy. Porządkowanie tras. Deklarowanie tras w module. Logiczne grupowanie funkcji obsługi tras. Automatyczne renderowanie widoków. Podsumowanie. 15. API typu REST i JSON. JSON i XML. Tworzenie API. Zgłaszanie błędów API. Mechanizm Cross-Origin Resource Sharing. Testy. Udostępnianie API za pomocą platformy Express. Podsumowanie. 16. Aplikacje jednostronicowe. Krótka historia tworzenia aplikacji WWW. Technologie SPA. Tworzenie aplikacji za pomocą Reacta. Podstawy aplikacji tworzonych za pomocą Reacta. Podsumowanie. 17. Treści statyczne. Kwestie wydajnościowe. Systemy dostarczania treści. Projektowanie z myślą o CDN. Zapisywanie zasobów statycznych w pamięci podręcznej. Zmiana treści statycznych. Podsumowanie. 18. Bezpieczeństwo. HTTPS. Ataki Cross-Site Request Forgery. Uwierzytelnianie. Podsumowanie. 19. Integracja z zewnętrznymi API. Serwisy społecznościowe. Geokodowanie. Dane o pogodzie. Podsumowanie. 20. Debugowanie. Pierwsza zasada debugowania. Wykorzystanie REPL i konsoli. Użycie wbudowanego debuggera Node. Klienty inspekcji Node. Debugowanie funkcji asynchronicznych. Debugowanie kodu platformy Express. Podsumowanie. 21. Publikacja. Rejestracja domeny i hosting. Podsumowanie. 22. Konserwacja. Zasady konserwacji. Ponowne wykorzystanie kodu i refaktoryzacja. Podsumowanie. 23. Dodatkowe zasoby. Dokumentacja online. Periodyki. Stack Overflow. Wkład w rozwój platformy Express. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Leksykon Profesjonalisty)
Rozdział 1. Filozofia Objective-C. Model obiektowy. Opowieść o dwóch systemach typów. C to Objective-C. Język i biblioteka. Historia Objective-C. Wieloplatformowość. Kompilowanie programów napisanych w Objective-C. Rozdział 2. Elementarz Objective-C. Deklarowanie typów w Objective-C. Wysyłanie wiadomości. Selektory. Deklarowanie klas. Protokoły. Dodawanie metod do istniejącej klasy. Nieformalne protokoły. Generowanie metod przy użyciu zadeklarowanych właściwości. Słowa kluczowe self, _cmd i super. Wskaźnik isa. Inicjalizowanie klas. Kodowanie typów. Używanie bloków. Rozdział 3. Zarządzanie pamięcią. Zajmowanie i zwalnianie pamięci. Przypisywanie do zmiennych instancyjnych. Automatyczne zliczanie referencji. Zwracanie obiektów przez argumenty będące wskaźnikami. Unikanie cykli pozyskanych referencji. Migracja do ARC. Pule automatycznego zwalniania pamięci. Konstruktory automatycznie zwalniające pamięć. Automatyczne zwalnianie obiektów w akcesoriach. Wsparcie dla automatycznego odśmiecania kolekcji. Współpraca z C. Niszczenie obiektów. Słabe referencje. Alokowanie skanowanej pamięci. Rozdział 4. Najważniejsze wzorce w Objective-C. Dwufazowe tworzenie obiektów. Kopiowanie obiektów. Archiwizowanie obiektów. Tworzenie wyznaczonych inicjalizatorów. Singleton. Delegowanie. Budowanie fasad. Tworzenie klastrów klas. Pętla wykonania. Rozdział 5. Liczby. Przechowywanie liczb w kolekcjach. Arytmetyka liczb dziesiętnych. Konwersje między ciągami znakowymi i liczbami. Odczytywanie liczb z ciągów znakowych. Rozdział 6. Operacje na ciągach znakowych. Tworzenie stałych ciągów znakowych. Porównywanie ciągów znakowych. Przetwarzanie ciągu znakowego litera po literze. Zmiana kodowania ciągów znakowych. Przycinanie ciągów znakowych. Dzielenie ciągów znakowych. Kopiowanie ciągów znakowych. Tworzenie ciągów znakowych z szablonów. Dopasowywanie wzorców do ciągów znakowych. Przechowywanie tekstu z formatowaniem. Rozdział 7. Kolekcje. Używanie tablic. Kontrolowanie indeksów. Przechowywanie nieuporządkowanych grup obiektów. Tworzenie słownika. Iterowanie po kolekcji. Wyszukiwanie obiektu w kolekcji. Dziedziczenie z kolekcji. Przechowywanie obiektów Objective-C w kolekcjach C++. Rozdział 8. Data i czas. Odczytywanie aktualnej daty. Przygotowanie dat do wyświetlenia. Zliczanie upływającego czasu. Odczytywanie dat z ciągów znakowych. Zdarzenia stopera. Rozdział 9. Listy właściwości. Przechowywanie kolekcji w listach właściwości. Odczytywanie danych z listy właściwości. Zmiana formatu list właściwości. JSON. Przechowywanie ustawień. Przechowywanie dowolnych obiektów w systemie ustawień. Rozdział 10. Interakcja ze środowiskiem. Pobieranie wartości środowiskowych. Przetwarzanie argumentów z linii komend. Ustawienia regionalne użytkownika. Nagłe zakończenie programu. Rozdział 11. Kodowanie klucz-wartość. Dostęp do wartości poprzez klucz. Uzyskiwanie zgodności z KVC. Ścieżki do klucza. Obserwowanie kluczy. Uzyskiwanie zgodności z KVO. Rozdział 12. Obsługa błędów. Różnice w implementacji wyjątków. Rzucanie i łapanie wyjątków. Obiekty wyjątków. Zunifikowany model wyjątków. Wyjątki a zarządzanie pamięcią. Przekazywanie delegat z błędami. Zwracanie informacji o błędzie. NSError. Rozdział 13. Dostęp do katalogów i plików. Odczytywanie pliku. Przenoszenie i kopiowanie plików. Pobieranie atrybutów pliku. Modyfikacja ścieżek. Sprawdzanie, czy plik lub katalog istnieje. Praca z pakietami. Odszukiwanie plików w lokacjach systemowych. Rozdział 14. Wątki. Tworzenie wątków. Ustawianie priorytetu wątku. Synchronizowanie wątków. Przechowywanie danych specyficznych dla danego wątku. Oczekiwanie na prawdziwość warunku. Rozdział 15. Bloki i Grand Central. Wiązanie zmiennych z blokami. Zarządzanie pamięcią a bloki. Wykonywanie czynności w tle. Tworzenie własnych kolejek pracy. Rozdział 16. Powiadomienia. Żądanie powiadomień. Wysyłanie powiadomień. Kolejkowanie powiadomień. Przesyłanie powiadomień między aplikacjami. Rozdział 17. Sieć. Wykorzystywanie obudowanych socketów z języka C. Łączenie się z serwerami. Przesyłanie obiektów przez sieć. Wyszukiwanie węzłów równoległych. Wczytywanie danych spod adresu URL. Rozdział 18. Debugowanie Objective-C. Inspekcja obiektów. Rozpoznawanie problemów z pamięcią. Obserwowanie wyjątków. Asercje. Zapisywanie wiadomości o błędach. Rozdział 19. Środowisko uruchomieniowe Objective-C. Wysyłanie wiadomości na podstawie nazwy. Odszukiwanie klas według nazwy. Sprawdzanie, czy obiekt posiada daną metodę. Przekierowywanie wiadomości. Odszukiwanie klas. Inspekcja klas. Tworzenie nowych klas. Dodawanie nowych zmiennych instancyjnych. Skorowidz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Idee, metody i narzędzia informatyki)
1. Dlaczego potrzebujesz XHTML?, 2. XMLi XHTML, 3. Tworzenie dokumentów XHTML, 4. Formatowanie dokumentów, 5. Tworzenie odsyłaczy, 6. Tworzenie tabel, 7. Praca z ilustracjami, 8. Kaskadowe arkusze stylów, 9. Tworzenie ramek, 10. Tworzenie formularzy, 11. JavaScript i XHTML, 12. Język JavaScript, 13. Podstawowe obiekty JavaScript, 14. Obsługa zdarzeń, 15. Elemety obowiązujące oraz zdezaktualizowane,
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
CZĘŚĆ I. PODSTAWY PROGRAMOWANIA. Rozdział 1. Pierwszy kontakt ze środowiskiem Visual Studio 2019 i językiem C#. Projekt aplikacji konsolowej. Skróty klawiszowe Visual Studio. Podpowiadanie kodu (IntelliSense). Strumienie wyjścia i wejścia. Wszystkiego po trochu. Pytania. Rozdział 2. NET Framework, .NET Core i .NET Standard. Pytania. Rozdział 3. Podstawowe typy danych. Deklaracja i zmiana wartości zmiennej. Typy liczbowe oraz typ znakowy. Określanie typu zmiennej przy inicjacji (pseudotyp var). Operatory. Konwersje typów. Łańcuchy. String kontra StringBuilder. [Dla dociekliwych] Formatowanie łańcuchów. Typ wyliczeniowy. Ćwiczenia. Pytania. Zadanie. Rozdział 4. Metody. Parametry metody. Przeciążanie metod. Domyślne wartości argumentów metod - argumenty opcjonalne. Argumenty nazwane. Wartości zwracane przez metody. Zwracanie wartości przez argument metody. [Dla dociekliwych] Zagadnienia zaawansowane. Ćwiczenia. Pytania. Rozdział 5. Sterowanie przepływem. Wybór. Instrukcja warunkowa if..else. Konstrukcja if..else..if. Instrukcja wyboru switch. [Dla dociekliwych] Nowa składnia switch. Powtarzanie. Wyjątki. [Dla dociekliwych] Dyrektywy preprocesora. [Dla dociekliwych] Atrybuty. Ćwiczenia. Pytania. Zadania. Rozdział 6. Wiele hałasu o null. Typy wartościowe i referencyjne. Zwalnianie obiektów z pamięci. Nullable. [Dla dociekliwych] Leniwe inicjowanie zmiennych. Pudełkowanie. Operatory is i as. [Dla dociekliwych] Typy dynamiczne. Ćwiczenie. Pytania. Rozdział 7. Tablice, pętle i pliki. Tablice. Pętla foreach. Wybór elementów z tablicy. Tablica jako argument metody. Sortowanie. Liczby losowe. Pliki tekstowe. Tablice dla typów referencyjnych. Ćwiczenia. Pytania. Zadania. Rozdział 8. Tropienie błędów. Program z błędem logicznym - pole do popisu dla debuggera. Kontrolowane uruchamianie aplikacji w Visual Studio. Stan wyjątkowy. Rozdział 9. Kolekcje i krotki. Kolekcje. Krotki. Ćwiczenia. Pytania. Zadania. [Dla dociekliwych] Rozdział 10. Maszyna Turinga. Maszyna Turinga. Dodawanie plików tekstowych do projektu. Analiza zapisu taśmy. Wczytywanie i parsowanie kodu programu. Wykonywanie programu. Argumenty linii komend. Dystrybucja programów. Zadania. CZĘŚĆ II. PROGRAMOWANIE OBIEKTOWE. Rozdział 11. Definiowanie typów. Po co definiować własne typy? Pojęcia programowania obiektowego. Klasa czy struktura? Ćwiczenia. Przygotowywanie projektu. Konstruktor i statyczne pola. Pierwsze testy. Konwersje na łańcuch (metoda ToString) i na typ double. Nadpisywanie i przeciążanie metod. Metoda upraszczająca ułamek. Właściwości. Domyślnie implementowane właściwości. Operatory arytmetyczne. Operatory porównania oraz metody Equals i GetHashCode. Operatory konwersji. [Dla dociekliwych] Różne sposoby definiowania metod. [Dla dociekliwych] Operator potęgowania. Implementacja interfejsu IComparable<>. Pytania. Zadania. Rozdział 12. Biblioteki DLL. Tworzenie zarządzanej biblioteki DLL. Dodawanie do aplikacji referencji do biblioteki DLL. [Dla dociekliwych] Dynamiczne ładowanie typów. [Dla dociekliwych] Pakiet NuGet. Pytania. Rozdział 13. Testy jednostkowe. Projekt testów jednostkowych. Przygotowania do tworzenia testów. Pierwszy test jednostkowy. Uruchamianie testów. Dostęp do prywatnych pól testowanej klasy. Testowanie wyjątków. Kolejne testy weryfikujące otrzymane wartości. Test ze złożoną weryfikacją. Wielokrotnie powtarzane testy losowe. Niepowodzenie testu. Nieuniknione błędy. Pytania. Zadania. Rozdział 14. Przykłady I. Rozwiązywanie równań kwadratowych. [Dla dociekliwych] Maszyna Turinga 2.0. Statystyka. Zadania. Rozdział 15. Miscellanea. Rozszerzenia. Singleton. Dopasowywanie wzorca. [Dla dociekliwych] Zdarzenia. [Dla dociekliwych] Typy anonimowe. [Dla dociekliwych] Uwaga na temat zwalniania pamięci w klasach. Ćwiczenia. Pytania. Zadania. [Dla dociekliwych] Rozdział 16. Typy ogólne. Definiowanie typów ogólnych. Określanie warunków, jakie mają spełniać parametry. Implementacja interfejsów przez typ ogólny. Definiowanie aliasów. Typy ogólne z wieloma parametrami. Kowariancja i kontrawariancja typów. Pytania. Rozdział 17. Dziedziczenie i polimorfizm. Dziedziczenie. Polimorfizm. Ćwiczenia. Zakres chroniony. Pytania. Zadania. Rozdział 18. Interfejsy. Interfejsy jako "wspólny mianownik". Interfejsy a klasy abstrakcyjne. Przykład. Interfejsy ogólne. Pytania. Zadania. Rozdział 19. Klasa do klasy. SOLID. GRASP. Zapachy kodu. Rozdział 20. Przykłady II. Oprogramowanie dla działu kadr. Rozszerzenie parametrów statystycznych. Zadania. CZĘŚĆ III. DANE W APLIKACJI. Rozdział 21. Wzorzec MVC. Model. Kontroler. Widok. Stosowanie i wycofywanie zmian. Przerost formy nad treścią? Zadania. Rozdział 22. Przechowywanie danych w plikach XML. Podstawy języka XML. LINQ to XML. Zadania. Rozdział 23. LINQ. Operatory LINQ. Pobieranie danych (filtrowanie i sortowanie). Analiza pobranych danych. Wybór elementu. Weryfikowanie danych. Prezentacja w grupach. Łączenie zbiorów danych. Łączenie danych z różnych źródeł (operator join). Możliwość modyfikacji danych źródła. Zapisywanie danych z kolekcji do pliku XML. Zadania. Rozdział 24. Serializacja do XML i JSON. XML. JSON. Zadanie. Rozdział 25. CSV. Zapis kolekcji do pliku CSV. Kwestia przecinka. Odczytywanie danych. Uogólnienie. Zadania. Rozdział 26. OpenXML (.docx). Pakiet NuGet. Formatowania. Tekst. Tworzenie dokumentu. Rysunek. Tabela. Strumień w pamięci. Rozdział 27. Entity Framework Core i SQLite. Instalacja pakietów NuGet. Klasy encji i relacje. Baza danych i tabele. Dodawanie rekordów do tabeli. Wyświetlanie rekordów. Usuwanie rekordów. Zmienianie danych w rekordzie. Pominięte zagadnienia. Inne scenariusze. Zadania. DODATKI. Dodatek A. Informacje o systemie. Informacje o środowisku aplikacji. Podstawowe informacje o systemie i profilu użytkownika. Katalogi specjalne zdefiniowane w bieżącym profilu użytkownika. Odczytywanie zmiennych środowiskowych. Lista dysków logicznych. Dodatek B. Elementy programowania współbieżnego. Równoległa pętla for. Przerywanie pętli. Programowanie asynchroniczne. Modyfikator async i operator await. Zadania. Dodatek C. Git. Wersjonowanie i kopie bezpieczeństwa kodu źródłowego. Systemy kontroli wersji kodu źródłowego. Serwisy Git. Tworzenie projektu. Tworzenie nowej gałęzi. Wprowadzanie zmian w projekcie. Zatwierdzanie zmian. Wypychanie do repozytorium. Klonowanie projektu. Rozwiązywanie konfliktów (scalanie). Scalanie gałęzi. Przywracanie wcześniejszej wersji projektu. O czym nie musimy wiedzieć, korzystając z Git w Visual Studio? Dodatek D. Co nowego w C# 9.0? Nowa inicjacja własności. Rekordy. Zmiany w instrukcji switch. Polecenia najwyższego poziomu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie. 1. Środowisko programistyczne. Edytor tekstu. Terminal. Narzędzia powłoki i menedżer Homebrew (tylko w systemie macOS). Node.js i menedżer pakietów npm. MongoDB. Git. Expo. Prettier. ESLint. Ładny wygląd kodu w edytorze. Podsumowanie. 2. Wprowadzenie do API. Co będziemy budować? Jak zbudujemy nasze API? Rozpoczęcie pracy. Podsumowanie. 3. Aplikacja internetowa utworzona za pomocą Node.js i frameworka Express. Witaj, świecie! nodemon. Rozszerzone opcje portu. Podsumowanie. 4. Pierwsze API GraphQL. Zmiana serwera na API (mniej więcej). Podstawy GraphQL. Dostosowanie API do naszych potrzeb. Podsumowanie. 5. Baza danych. Rozpoczęcie pracy z MongoDB. Połączenie MongoDB z aplikacją. Odczytywanie i zapisywanie danych przez aplikację. Podsumowanie. 6. Operacje CRUD. Rozdzielenie schematu GraphQL i funkcji resolverów. Tworzenie schematu CRUD GraphQL. Funkcje resolverów CRUD. Data i godzina. Podsumowanie. 7. Konta użytkownika i uwierzytelnianie. Uwierzytelnianie w aplikacji. Szyfrowanie i tokeny. Integracja uwierzytelniania z naszym API. Dodawanie użytkownika do kontekstu funkcji resolvera. Podsumowanie. 8. Akcje użytkownika. Zanim zaczniesz. Dodawanie użytkownika do nowej notatki. Uprawnienia użytkownika w zakresie uaktualniania i usuwania notatek. Zapytania użytkownika. Oznaczanie notatki jako ulubionej. Zapytania zagnieżdżone. Podsumowanie. 9. Istotne szczegóły. Najlepsze praktyki podczas tworzenia aplikacji internetowej i aplikacji opartej na Express.js. Stronicowanie. Ograniczenia danych. Pozostałe aspekty tworzenia naszej aplikacji. Podsumowanie. 10. Wdrożenie naszego API. Hosting bazy danych. Wdrożenie aplikacji. Podsumowanie. 11. Interfejsy użytkownika i React. JavaScript i interfejs użytkownika. Interfejsy deklaratywne tworzone za pomocą JavaScriptu. Minimalna znajomość biblioteki React. Podsumowanie. 12. Budowa klienta internetowego za pomocą React. Co będziemy budować? Jak będziemy budować naszą aplikację? Rozpoczęcie pracy. Budowa aplikacji. Routing. Komponenty UI. Podsumowanie. 13. Nadawanie stylu aplikacji. Tworzenie komponentu układu. CSS. Podsumowanie. 14. Praca z klientem Apollo. Konfiguracja klienta Apollo. Wykonywanie zapytań do API. Zapytania dynamiczne. Stronicowanie. Podsumowanie. 15. Uwierzytelnianie i informacje o stanie. Utworzenie formularza rejestracyjnego. Przekierowania. Dołączanie nagłówków do żądania. Zarządzanie lokalnymi informacjami o stanie. Wylogowanie. Utworzenie formularza logowania. Trasy chronione. Podsumowanie. 16. Operacje tworzenia, odczytywania, uaktualniania i usuwania. Tworzenie nowych notatek. Odczytywanie notatek użytkownika. Uaktualnianie notatek. Usunięcie notatki. Zmiana ulubionych. Podsumowanie. 17. Wdrożenie aplikacji internetowej. Statyczna witryna internetowa. Procedura wdrożenia. Podsumowanie. 18. Aplikacje utworzone za pomocą frameworka Electron. Co zbudujemy? Jak utworzymy aplikację? Rozpoczęcie pracy. Nasza pierwsza aplikacja Electron. Szczegóły związane z oknem aplikacji w systemie macOS. Narzędzia programistyczne. API frameworka Electron. Podsumowanie. 19. Integracja istniejącej aplikacji internetowej z frameworkiem Electron. Integracja aplikacji internetowej. Konfiguracja. Polityka CSP. Podsumowanie. 20. Wdrożenie aplikacji frameworka Electron. Electron Builder. Kompilacja dla bieżącej platformy. Ikony aplikacji. Kompilacja aplikacji dla różnych platform. Podpisywanie kodu. Podsumowanie. 21. Tworzenie aplikacji mobilnych za pomocą React Native. Co będziemy tworzyć? W jaki sposób utworzymy aplikację? Rozpoczęcie pracy. Podsumowanie. 22. Tworzenie aplikacji mobilnej. Elementy konstrukcyjne React Native. Style i biblioteka Styled Components. Routing. Ikony. Podsumowanie. 23. GraphQL i React Native. Utworzenie widoków listy i przewijanej treści. GraphQL i klient Apollo. Dodanie paska postępu wczytywania danych. Podsumowanie. 24. Uwierzytelnianie w aplikacji mobilnej. Mechanizm uwierzytelniania. Utworzenie formularza logowania. Uwierzytelnienie za pomocą mutacji GraphQL. Uwierzytelnione zapytania GraphQL. Dodanie formularza rejestracji. Podsumowanie. 25. Dystrybucja aplikacji mobilnej. Konfiguracja pliku app.json. Ikony i ekrany wczytywania aplikacji. Publikowanie aplikacji za pomocą Expo. Tworzenie kompilacji natywnych. Dystrybucja aplikacji w sklepach Apple'a i Google'a. Podsumowanie. Zakończenie. A. Lokalne uruchomienie API. B. Lokalne uruchomienie aplikacji internetowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: O autorach; O korektorze merytorycznym; Podziękowania; Przedmowa; Wstęp; 1. Przygotowanie środowiska Pythona: Instalowanie systemu Kali Linux; Konfigurowanie języka Python 3; Instalowanie środowiska programistycznego; Higiena kodu; 2. Podstawowe narzędzia sieciowe: Narzędzia sieciowe Pythona; Klient TCP; Klient UDP; Serwer TCP; Budowa netcata; Tworzenie proxy TCP; SSH przez Paramiko; Tunelowanie SSH; 3. Tworzenie szperacza sieciowego: Budowa narzędzia UDP do wykrywania hostów; Tropienie pakietów w Windowsie i Linuksie; Dekodowanie warstwy IP; Dekodowanie danych ICMP; 4. Władanie siecią za pomocą Scapy: Wykradanie danych poświadczających użytkownika z wiadomości e-mail; Atak ARP cache poisoning przy użyciu biblioteki Scapy; Przetwarzanie pliku PCAP; 5. Hakowanie aplikacji sieciowych: Biblioteki internetowe; Mapowanie aplikacji sieciowych typu open source; Analizowanie aplikacji metodą siłową; Ataki siłowe na formularze uwierzytelniania; 6. Rozszerzanie narzędzi Burp: Wstępna konfiguracja; Fuzzing przy użyciu Burpa; Bing w służbie Burpa; Treść strony internetowej jako kopalnia haseł; 7. Centrum dowodzenia GitHub: Tworzenie konta w portalu GitHub; Tworzenie modułów; Konfiguracja trojana; Budowa trojana komunikującego się z portalem GitHub; 8. Popularne zadania trojanów w systemie Windows: Rejestrowanie naciskanych klawiszy; Robienie zrzutów ekranu; Wykonywanie kodu powłoki przy użyciu Pythona; Wykrywanie środowiska ograniczonego; 9. Zabawa w wyprowadzanie danych: Szyfrowanie i deszyfrowanie plików; Wyprowadzanie danych za pomocą poczty e-mail; Wyprowadzanie danych za pomocą transferu plików; Wyprowadzanie danych do serwera WWW; Wszystko razem; 10. Zwiększanie uprawnień w systemie Windows: Instalacja potrzebnych narzędzi; Tworzenie testowej usługi BlackHat; Tworzenie monitora procesów; Uprawnienia tokenów Windows; Pierwsi na mecie; Wstrzykiwanie kodu; 11. Ofensywna analiza śledcza: Instalacja; Ogólny rekonesans; Rekonesans użytkowników; Rekonesans słabych punktów; Interfejs volshell; Własne wtyczki dla Volatility; Czy to w ogóle działa; Idź dalej!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
CZĘŚĆ 1. POZNAJEMY VUE.JS. Rozdział 1. Wprowadzenie do Vue.js. 1.1. Na ramionach giganta. 1.2. Dlaczego Vue.js? 1.3. Dalsze przemyślenia. Podsumowanie. Rozdział 2. Instancja Vue. 2.1. Nasza pierwsza aplikacja. 2.2. Cykl życia Vue. 2.3. Wyświetlanie produktu. 2.4. Stosowanie filtrów wyjścia. Ćwiczenie. Podsumowanie. CZĘŚĆ 2. WIDOK I MODEL WIDOKU. Rozdział 3. Dodawanie interaktywności. 3.1. Początkiem danych koszyka jest dodanie tablicy. 3.2. Powiązania ze zdarzeniami DOM. 3.3. Dodanie przycisku koszyka i liczby produktów. 3.4. Dodawanie afordancji do przycisku. Ćwiczenie. Podsumowanie. Rozdział 4. Formularze i pola. 4.1. Stosowanie powiązań v-model. 4.2. Rzut oka na powiązania wartości. 4.3. Prezentacja modyfikatorów. Ćwiczenie. Podsumowanie. Rozdział 5. Dyrektywy warunkowe, pętle i listy. 5.1. Wyświetlanie komunikatu o stanie magazynu. 5.2. Przeglądanie listy produktów. 5.3. Sortowanie rekordów. Ćwiczenie. Podsumowanie. Rozdział 6. Stosowanie komponentów. 6.1. Czym są komponenty? 6.2. Zależności w komponentach. 6.3. Stosowanie właściwości props do przekazywania danych. 6.4. Definiowanie szablonu komponentu. 6.5. Stosowanie zdarzeń niestandardowych. Ćwiczenie. Podsumowanie. Rozdział 7. Zaawansowane zastosowania komponentów i trasowanie. 7.1. Stosowanie gniazd. 7.2. Rzut oka na gniazda nazwane. 7.3. Gniazda z zasięgiem. 7.4. Tworzenie aplikacji z komponentami dynamicznymi. 7.5. Tworzenie komponentów asynchronicznych. 7.6. Konwersja aplikacji składu dla zwierzaków z użyciem Vue-CLI. 7.7. Stosowanie tras. Ćwiczenie. Podsumowanie. Rozdział 8. Efekty przejść i animacje. 8.1. Podstawy efektów przejść. 8.2. Podstawy animacji. 8.3. Funkcje zwrotne animacji. 8.4. Efekty przejść dla komponentów. 8.5. Aktualizacja aplikacji składu dla zwierzaków. Ćwiczenie. Podsumowanie. Rozdział 9. Rozszerzanie Vue. 9.1. Wielokrotne stosowanie możliwości funkcjonalnych dzięki wstawkom. 9.2. Poznawanie dyrektyw niestandardowych na przykładach. 9.3. Funkcje renderujące i JSX. Ćwiczenie. Podsumowanie. CZĘŚĆ 3. MODELOWANIE DANYCH, KORZYSTANIE Z API I TESTOWANIE. Rozdział 10. Vuex. 10.1. Biblioteka Vuex - do czego może się przydać? 10.2. Stan i modyfikacje w bibliotece Vuex. 10.3. Akcesory get i akcje. 10.4. Dodawanie Vuex do aplikacji Vue-CLI na przykładzie składu dla zwierzaków. 10.5. Metody pomocnicze Vuex. 10.6. Krótka prezentacja modułów. Ćwiczenie. Podsumowanie. Rozdział 11. Komunikacja z serwerem. 11.1. Renderowanie po stronie serwera. 11.2. Wprowadzenie do Nuxt.js. 11.3. Komunikacja z serwerem na przykładzie Firebase i VuexFire. Ćwiczenie. Podsumowanie. Rozdział 12. Testowanie. 12.1. Tworzenie przypadków testowych. 12.2. Ciągła integracja, dostarczanie i wdrażanie. 12.3. Rodzaje testów. 12.4. Przygotowywanie środowiska. 12.5. Pisanie pierwszego przypadku testowego z użyciem vue-test-utils. 12.6. Testowanie komponentów. 12.7. Konfiguracja debuggera Chrome. Ćwiczenie. Podsumowanie. Dodatek A. Przygotowywanie środowiska. Dodatek B. Rozwiązania ćwiczeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Obiektowość w bazach danych: Rozwój historyczny, Rela- cyjne bazy danych i sql, Obiektowe bazy danych; Języki obiektowych baz danych: Wymagania ogólne, Wymagane właściwości, Nawigacja z użyciem wyrażenia ścieżkowego Dziedziczenie; Formalne ramy struktury i zachowania: modelowanie struktury, Modelowanie zachowania, Forma- lne ujęcie wyrażeń ścieżkowych; Architektura i model trwałości obiektowych baz danych, Illustra, Gemstone, Objectstore; SQL3, Standardy OMG, Propozycje ODMG; Pojęcia teoretyczne: Operacje algebraiczne na bazach danych, Operacje algebraiczne na relacjach zagnieżdzo- nych, Operacje algebraiczne na bazach obiektów, Kompletność języków obiektowych, Obiektowość i reguły.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Część 01. Na czym polega programowanie; Część 02. Jak samodzielnie rozwiązywać problemy; Część 03. Jak stworzyć wymarzoną grę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
JavaScript : interaktywne aplikacje webowe / Tomasz Sochacki. - Gliwice : Helion S.A., cop. 2020. - 196, [4] s. ; 20 cm.
Zawiera: Rozdział 1. Wstęp: W świecie wielu przeglądarek; Nie tylko przeglądarki internetowe; Czym będziemy się zajmować w tej książce?; Narzędzia do pracy z książką; Edytory online do pracy z książką; Rozdział 2. Podstawy HTML i DOM: Czym są HTML i DOM?; Podstawowa struktura strony internetowej; Zaczynamy pracę ze znacznikami HTML; Wczytywanie skryptów JavaScript; Narzędzia deweloperskie w przeglądarce internetowej; Rozdział 3. Podstawy pracy z elementami DOM: Pobieranie referencji do elementów DOM; Pobieranie wartości tekstowych elementów; Rozdział 4. Obsługa zdarzeń: Rejestrowanie zdarzeń; Obiekt event funkcji obsługi zdarzeń; Delegowanie zdarzeń; Moment wczytania i pełnego załadowania strony; Wyłączenie domyślnych akcji przeglądarki; Wybrane zdarzenia ruchu i kliknięć myszy; Obsługa zdarzeń klawiatury; Dynamiczne tworzenie obrazków; Wykrywanie połączenia z internetem; Kontrolowane wywoływanie zdarzeń za użytkownika; Dodawanie obsługi zdarzeń dla elementów tworzonych dynamicznie; Propagacja zdarzeń i świadome jej wyłączanie; Obiekt target oraz currentTarget; Rozdział 5. JavaScript i CSS: Ustawianie stylów z poziomu JavaScriptu; Dynamiczne dodawanie i usuwanie klas CSS; Dynamiczne podmienianie klas CSS; Refaktoring przykładowej aplikacji; Odczytywanie stylów CSS; Określanie pozycji elementu na stronie; Przewijanie ekranu do wskazanego elementu; Szerokość i wysokość okna przeglądarki; Dynamiczna zmiana parametrów media query; Rozdział 6. Podstawowe metody i obiekty globalne w przeglądarce internetowej: Natywne okna dialogowe; Kodowanie i dekodowanie znaków; Praca z formatem JSON; Funkcja setTimeout; Wywołania cykliczne setInterval; Obiekt location - podstawowe informacje o adresie strony; Lokalne przechowywanie danych w przeglądarce przy użyciu cookies; Pamięć lokalna localStorage oraz sessionStorage; Obiekt navigator; Rozdział 7. Asynchroniczny JavaScript: Asynchroniczność i obiekt Promise; Tworzenie obietnic; Wykorzystanie funkcji zwracających obietnicę; Praca z obietnicami przy użyciu składni async/await; Obsługa błędów w pracy z obietnicami; Wielokrotne wywołania then i catch; Praca z wieloma obietnicami jednocześnie; Technologia Ajax; Przykładowe API dostępne publicznie; Ajax i metoda fetch; Technologia Ajax z biblioteką axios; Technologia Ajax i obiekt XMLHttpRequest; Rozdział 8. Formularze internetowe: Podstawowe informacje o formularzach; Elementy stosowane w formularzach; Zdarzenia występujące w formularzach; Format danych wprowadzanych w polach formularza; Walidacja formularzy; Ustawianie stanu focus dla pól formularza; Tworzymy formularz wniosku kredytowego; Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Wstęp: Dlaczego JavaScript?; Historia rozwoju JavaScript; Dla kogo przeznaczona jest książka?; Przygotowujemy środowisko; Uruchamianie kodu w przeglądarce; Edytor kodu JavaScript; Praca w środowisku Node.js; Rozdział 2. Podstawy ECMAScript: Podstawowe elementy składni; Nawiasy; Komentarze; Deklarowanie zmiennych i stałych; Typy zmiennych; Zmienne vs stałe w JavaScript; Operatory przypisania i matematyczne; Konkatenacja ciągów znakowych; Operatory porównania; Operatory logiczne; Instrukcja warunkowa if-else; Instrukcja warunkowa switch; Pętla for; Pętle for-in oraz for-of; Pętle while oraz do-while; Konwersja typów zmiennych; Tryb ścisły strict mode; Konieczność deklarowania zmiennych; Duplikowanie parametrów funkcji; Rozdział 3. Funkcje i obiekty: Czym są funkcje?; Definiowanie i wywoływanie funkcji; Tworzymy funkcje; Wartość zwracana przez funkcję; Zakresy i domknięcia w JavaScript; Zakres globalny; Zakres funkcyjny; Zakres blokowy; Funkcje, które od razu się wykonują; Parametry domyślne funkcji; Definiowanie obiektów; Modyfikowanie obiektów; Operatory spread i rest; Prototypy i dziedziczenie; Czym jest dziedziczenie prototypowe?; Nadpisywanie metod z prototypu; Dziedziczenie i typy proste...; Czym jest wskaźnik this?; Wskaźnik this i funkcje strzałkowe; Czym są metody call i apply?; Dobre praktyki podczas tworzenia funkcji i obiektów; Używaj języka angielskiego; Twórz sensowne nazwy funkcji i zmiennych; Dziel kod na małe, proste fragmenty; Bądź ostrożny z wieloma parametrami funkcji; Unikaj zwracania różnych typów przez jedną funkcję; Unikaj dynamicznej zmiany typów; Rozdział 4. Klasy w języku JavaScript: Zacznijmy od funkcji...; Dodanie metod do prototypu; Definiowanie klas w JavaScript; Rozszerzanie klas - słowa extends i super; Rozszerzanie klas i nadpisywanie metod klasy bazowej; Metody statyczne; Klasy z wieloma metodami; Metody prywatne i publiczne; Rozdział 5. Operacje na ciągach znakowych; Tworzenie ciągów znakowych; Modyfikacje wielkości znaków; Wycinanie fragmentu ciągu; Sprawdzanie początku i końca ciągu znakowego; Przeszukiwanie ciągu znakowego; Metoda includes; Wyszukiwanie metodą indexOf; Metoda lastIndexOf do analizy ciągów znakowych; Podział ciągu na tablicę; Rozdział 6. Tablice w języku JavaScript: Podstawowe operacje na tablicach; Definiowanie tablic w JavaScript; Dodawanie elementów na końcu tablicy; Dodawanie elementów na początku tablicy; Dodawanie elementów wewnątrz tablicy; Usuwanie elementów z tablicy; Sprawdzanie czy obiekt jest tablicą; Konwertowanie tablic do ciągów znakowych; Iterowanie po tablicach; Pętla for; Pętla for-in; Pętla for-of; Metoda forEach; Przetwarzanie i filtrowanie tablic; Metoda map; Metoda map vs forEach; Metoda filter; Metody reduce i reduceRight; Metoda flat; Metoda reverse; Wyszukiwanie elementów w tablicy; Metoda indexOf i lastIndexOf; Metoda includes; Metoda find i findIndex; Metoda some i every; Sortowanie elementów tablicy; Rozdział 7. Liczby w JavaScript: Czym właściwie jest typ numer; Liczby i nie-liczby; Jak sprawdzić czy wartość to NaN?; Konwertowanie ciągów znakowych do typu numer; Operacje na liczbach zmiennoprzecinkowych; Metody toFixed i toPrecision; Obiekt globalny Math; Przydatne stałe obiektu Math; Szukanie wartości największej i najmniejszej; Zaokrąglanie liczb; Liczby losowe; Inne przydatne metody obiektu Math; Rozdział 8. Praca z datami w JavaScript: Tworzenie obiektu Date; Obiekt Date i znacznik czasu timestamp; Odczyt parametrów obiektu daty; Problem stref czasowych; Wyświetlanie daty dostosowanej do lokalnych ustawień przeglądarki; Modyfikowanie obiektu Date; Rozdział 9. Ćwiczenia praktyczne: Wyznaczenie sumy kolejnych N liczb; Tablica unikalnych elementów; Wyznaczenie przecięcia dwóch tablic; Wyznaczenie różnicy dwóch tablic; Częstość występowania elementów w tablicy; Sprawdzenie czy podany rok jest rokiem przestępnym; Obliczenie ilości dni w danym miesiącu; Określanie wieku w latach; Generator liczb losowych; Walidacja numeru NIP; Walidacja numeru REGON; Wyznaczenie n-tego wyrazu ciągu Fibonacciego; Sprawdzenie czy liczba jest liczbą pierwszą; Obliczanie średniej oceny bez znajomości wszystkich ocen cząstkowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie. Do kogo jest skierowana ta książka? Konwencje. Czym jest programowanie? O tej książce. Pobieranie i instalacja Pythona. Pobieranie i instalowanie edytora tekstu Mu. Uruchomienie edytora Mu. Uruchomienie środowiska IDLE. Powłoka interaktywna. Instalowanie modułów zewnętrznych. Jak otrzymać pomoc? Sprytne zadawanie pytań dotyczących programowania. Podsumowanie. CZĘŚĆ I. PODSTAWY PROGRAMOWANIA W PYTHONIE. 1. Podstawy Pythona. Wprowadzanie wyrażeń w powłoce interaktywnej. Liczby całkowite, zmiennoprzecinkowe i ciągi tekstowe. Konkatenacja i replikacja ciągu tekstowego. Przechowywanie wartości w zmiennych. Twój pierwszy program. Analiza programu. Podsumowanie. Pytania kontrolne. 2. Kontrola przepływu działania programu. Wartości boolowskie. Operatory porównania. Operatory boolowskie. Łączenie operatorów boolowskich i porównania. Elementy kontroli przepływu działania programu. Wykonywanie programu. Polecenia kontroli przepływu działania programu. Import modułów. Wcześniejsze zakończenie programu za pomocą sys.exit(). Krótki program - odgadnij liczbę. Krótki program - kamień, papier, nożyce. Podsumowanie. Pytania kontrolne. 3. Funkcje. Polecenie def wraz z parametrami. Wartość zwrotna funkcji i polecenie return. Wartość None. Argumenty w postaci słów kluczowych i funkcja print(). Stos wywołań. Zasięgi lokalny i globalny. Zmienne lokalne nie mogą być używane w zasięgu globalnym. W zasięgu lokalnym nie można używać zmiennych zdefiniowanych w innych zasięgach lokalnych. Zmienna globalna może być używana w zasięgu lokalnym. Zmienna lokalna i globalna o takiej samej nazwie. Polecenie global. Obsługa wyjątków. Krótki program – zigzag. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekt praktyczny. 4. Listy. Typ danych List. Praca z listą. Operatory przypisania i zmiany wartości. Metody. Przykładowy program - Magic 8 Ball utworzony za pomocą listy. Typy danych w postaci sekwencji. Odwołania. Krótki program - gra w życie. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 5. Słowniki i strukturyzacja danych. Typ danych Dictionary. Eleganckie wyświetlanie danych. Użycie struktur danych do modelowania rzeczywistych rozwiązań. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 6. Operacje na ciągach tekstowych. Praca z ciągami tekstowymi. Umieszczenie ciągu tekstowego w innym. Użyteczne metody ciągu tekstowego. Wartości liczbowe znaków pobrane za pomocą funkcji ord() i chr(). Kopiowanie i wklejanie ciągów tekstowych za pomocą modułu pyperclip. Projekt - schowek dla wielu ciągów tekstowych. Projekt - dodanie wypunktowania do kodu znaczników Wiki. Krótki program - świńska łacina. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekt praktyczny. CZĘŚĆ II. AUTOMATYZACJA ZADAŃ. 7. Dopasowanie wzorca za pomocą wyrażeń regularnych. Wyszukiwanie wzorców w tekście bez użycia wyrażeń regularnych. Wyszukiwanie wzorców w tekście z użyciem wyrażeń regularnych. Jeszcze więcej o dopasowaniach wzorca za pomocą wyrażeń regularnych. Dopasowanie zachłanne i niezachłanne. Metoda findall(). Klasy znaków. Utworzenie własnej klasy znaków. Znaki oraz $. Znak wieloznaczny. Przegląd znaków stosowanych w wyrażeniach regularnych. Dopasowanie bez uwzględnienia wielkości znaków. Zastępowanie ciągu tekstowego za pomocą metody sub(). Zarządzanie skomplikowanymi wyrażeniami regularnymi. Połączenie opcji re.IGNORECASE, re.DOTALL i re.VERBOSE. Projekt - wyodrębnianie numeru telefonu i adresu e-mail. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 8. Weryfikacja danych wejściowych. Moduł PyInputPlus. Projekt - zajęcie kogoś godzinami. Projekt - quiz z tabliczki mnożenia. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 9. Odczyt i zapis plików. Pliki i ścieżki dostępu do plików. Proces odczytu i zapisu pliku. Zapis zmiennych za pomocą modułu shelve. Zapis zmiennych za pomocą funkcji pprint.pformat(). Projekt - generowanie losowych plików quizu. Projekt - schowek przechowujący wiele elementów. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 10. Organizacja plików. Moduł shutil. Przejście przez drzewo katalogu. Kompresja plików za pomocą modułu zipfile. Projekt - zmiana plików z datami w stylu amerykańskim na daty w stylu europejskim. Projekt - utworzenie archiwum ZIP będącego kopią katalogu. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 11. Usuwanie błędów. Zgłaszanie wyjątku. Pobranie stosu wywołań w postaci ciągu tekstowego. Asercje. Rejestracja danych. Debugger edytora Mu. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekt praktyczny. 12. Pobieranie danych z internetu. Projekt - mapIt.py z użyciem modułu webbrowser. Pobieranie plików z internetu za pomocą modułu requests. Zapis pobranych plików na dysku twardym. HTML. Przetwarzanie kodu HTML za pomocą modułu bs4. Projekt - wyświetlenie wyników wyszukiwania. Projekt - pobranie wszystkich komiksów z witryny XKCD. Kontrolowanie przeglądarki WWW za pomocą modułu selenium. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 13. Praca z arkuszami kalkulacyjnymi programu Excel. Dokumenty Excela. Instalacja modułu openpyxl. Odczyt dokumentów Excela. Projekt - odczyt danych z arkusza kalkulacyjnego. Zapis dokumentów Excela. Projekt - uaktualnienie skoroszytu. Ustawienie stylu czcionki komórek. Obiekt Font. Formuły. Dostosowanie wierszy i kolumn do własnych potrzeb. Wykresy. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 14. Praca z Arkuszami Google. Instalacja i konfiguracja EZSheets. Obiekt skoroszytu. Obiekt arkusza. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 15. Praca z dokumentami PDF i Worda. Dokumenty w formacie PDF. Projekt - połączenie wybranych stron z wielu dokumentów PDF. Dokumenty procesora tekstu Microsoft Word. Tworzenie dokumentu PDF na podstawie dokumentu Worda. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 16. Praca z plikami CSV i danymi JSON. Moduł csv. Projekt - usunięcie nagłówka z pliku CSV. JSON i API. Moduł json. Projekt - pobieranie bieżących danych prognozy pogody. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 17. Czas, harmonogram zadań i uruchamianie programów. Moduł time. Zaokrąglanie liczb. Projekt – superstoper. Moduł datetime. Przegląd funkcji czasu w Pythonie. Wielowątkowość. Projekt - wielowątkowy program pobierający dane z witryny XKCD. Uruchamianie innych programów z poziomu Pythona. Projekt - prosty program odliczający czas. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 18. Wysyłanie wiadomości e-mail i tekstowych. Wysyłanie i odbieranie poczty za pomocą API Gmail. SMTP. Wysyłanie wiadomości e-mail. IMAP. Pobieranie i usuwanie wiadomości e-mail za pomocą protokołu IMAP. Projekt - wysyłanie wiadomości e-mail z przypomnieniami o składkach. Wysyłanie wiadomości tekstowych za pomocą bramek SMS. Wysyłanie wiadomości tekstowych za pomocą Twilio. Projekt - moduł typu "wyślij mi wiadomość SMS". Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 19. Praca z obrazami. Podstawy teorii obrazu cyfrowego. Praca z obrazami za pomocą modułu pillow. Projekt - dodanie logo. Rysowanie na obrazach. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 20. Kontrolowanie klawiatury i myszy za pomocą automatyzacji GUI. Instalacja modułu pyautogui. Konfiguracja ustawień dostępności w macOS. Pozostajemy na kursie. Kontrola poruszania myszą. Kontrola działania myszy. Planowanie ruchu myszą. Praca z ekranem. Rozpoznawanie obrazu. Pobieranie informacji o oknie. Kontrola klawiatury. Konfiguracja skryptów automatyzacji GUI. Projekt - automatyczne wypełnianie formularzy. Wyświetlanie okien dialogowych. Podsumowanie. Pytania kontrolne Projekty praktyczne. A. Instalacja modułów firm trzecich. B. Uruchamianie programów. C. Odpowiedzi na pytania kontrolne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Wprowadzenie w DDD. Czy mogę zastosować DDD? Dlaczego należy stosować DDD? W jaki sposób stosować DDD? Wartość biznesowa używania technik DDD. Wyzwania związane ze stosowaniem DDD. Fikcja z dużą dawką realizmu. Podsumowanie. Rozdział 2. Dziedziny, Poddziedziny i Konteksty Ograniczone. Szeroka perspektywa. Dlaczego projektowanie strategiczne jest tak ważne? Świat prawdziwych Dziedzin i Poddziedzin. Nadawanie sensu Kontekstom Ograniczonym. Przykładowe Konteksty. Podsumowanie. Rozdział 3. Mapy Kontekstu. Dlaczego Mapy Kontekstu są takie ważne? Podsumowanie. Rozdział 4. Architektura. Wywiad z człowiekiem sukcesu - CIO firmy SaaSOvation. Warstwy. Architektura Sześciokątna albo Porty i Adaptery. Architektura ukierunkowana na usługi. REST (Representational State Transfer). CQRS (Command-Query Responsibility Segregation). Architektura Sterowana Zdarzeniami. Podsumowanie. Rozdział 5. Encje. Do czego używamy Encji? Unikatowa tożsamość. Odkrywanie Encji i ich cech wrodzonych. Podsumowanie. Rozdział 6. Obiekty Wartości. Cechy Wartości. Minimalizm integracji. Typy Standardowe wyrażane w formie Wartości. Testowanie Obiektów Wartości. Implementacja. Utrwalanie Obiektów Wartości. Podsumowanie. Rozdział 7. Usługi. Czym jest Usługa Dziedziny (a przede wszystkim czym ona nie jest)? Upewnij się, że potrzebujesz Usługi. Modelowanie usługi w dziedzinie. Testowanie Usług. Podsumowanie. Rozdział 8. Zdarzenia Dziedziny. Kiedy i dlaczego warto korzystać ze Zdarzeń Dziedziny? Modelowanie Zdarzeń. Publikowanie Zdarzeń z Modelu Dziedziny. Rozpowszechnianie wiadomości w odległych Kontekstach Ograniczonych. Magazyn Zdarzeń. Style architektoniczne wysyłania zmagazynowanych Zdarzeń. Implementacja. Podsumowanie. Rozdział 9. Moduły. Projektowanie z użyciem Modułów. Podstawowe konwencje nazewnictwa Modułów. Konwencja nazewnictwa Modułów w modelu. Moduły Kontekstu Zarządzanie Projektem Agile. Moduły w innych warstwach. Moduł przed Kontekstem Ograniczonym. Podsumowanie. Rozdział 10. Agregaty. Zastosowanie Agregatów wewnątrz Dziedziny Głównej Scrum. Reguła: rzeczywiste niezmienniki modelu w granicach spójności. Reguła: projektuj małe Agregaty. Reguła: odwołuj się do innych Agregatów za pomocą identyfikatora tożsamości. Reguła: na zewnątrz granicy używaj spójności ostatecznej. Powody łamania reguł. Pozyskiwanie informacji przez odkrywanie. Implementacja. Podsumowanie. Rozdział 11. Fabryki. Fabryki w modelu dziedziny. Metody Fabrykujące wewnątrz Rdzenia Agregatu. Fabryki na poziomie Usług. Podsumowanie. Rozdział 12. Repozytoria. Repozytoria typu kolekcja. Repozytoria typu trwały magazyn. Dodatkowe zachowanie. Zarządzanie transakcjami. Hierarchie typów. Repozytoria a Obiekty Dostępu do Danych. Testowanie Repozytoriów. Podsumowanie. Rozdział 13. Integrowanie Kontekstów Ograniczonych. Podstawy integracji. Integracja z wykorzystaniem zasobów RESTful. Integracja z wykorzystaniem mechanizmu przekazywania komunikatów. Podsumowanie. Rozdział 14. Aplikacja. Interfejs użytkownika. Usługi Aplikacji. Kompozycja wielu Kontekstów Ograniczonych. Infrastruktura. Kontenery komponentów. Podsumowanie. Dodatek A. Agregaty i Źródła Zdarzeń: A+ES. Wewnątrz Usługi Aplikacji. Handlery Poleceń. Składnia lambda. Zarządzanie współbieżnością. Swoboda struktury przy zastosowaniu wzorca A+ES. Wydajność. Implementacja Magazynu Zdarzeń. Utrwalanie z wykorzystaniem relacyjnej bazy danych. Utrwalanie obiektów BLOB. Agregaty ukierunkowane. Rzutowanie odczytów modelu. Zastosowanie łącznie z projektem bazującym na Agregatach. Wzbogacanie Zdarzeń. Narzędzia i wzorce pomocnicze. Generowanie kontraktu. Testy jednostkowe i specyfikacje. Wsparcie dla wzorca A+ES w językach funkcyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 80)
1. Kognitywne teorie rozumienia tekstu, 2. Rozumienie przekazu audiowizualnego, 3. Wybrane determinanty rozumienia tekstu, 4. Założenia i hipotezy badawcze, 5. Metoda, 6. Wyniki badań, 7. Rozumienie przekazu telewizyjnego - synteza wyników i ogólna dyskusja
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej