C# (język programowania)
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(4)
Autor
AlbahariJoseph
(1)
Bost Kevin
(1)
Dróżdż Paweł
(1)
Górczyński Robert
(1)
Hubisz Jakub
(1)
Lippert Eric
(1)
Matulewski Jacek (1972- )
(1)
Michaelis Mark
(1)
Piwko Łukasz
(1)
Walczak Tomasz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1422)
Zarządzanie
(682)
Unia Europejska
(634)
Polska
(627)
Samorząd terytorialny
(531)
C# (język programowania)
(-)
Środki masowego przekazu
(427)
Kadry
(418)
Marketing
(414)
Gospodarka
(406)
Banki
(383)
Organizacja
(379)
Prawo pracy
(358)
Internet
(352)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(322)
Integracja europejska
(318)
Prawo
(307)
Nauczanie początkowe
(300)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(280)
Polityka
(265)
Rodzina
(262)
Prawa człowieka
(256)
Unia Europejska (UE)
(253)
Prawo administracyjne
(252)
Praca
(245)
Zarządzanie strategiczne
(245)
Prawo cywilne
(243)
Pedagogika
(242)
Administracja
(241)
Język angielski
(238)
Prawo karne
(238)
Szkolnictwo
(236)
Nauczyciele
(235)
Finanse
(234)
Państwo
(233)
Podatek
(231)
Polityka społeczna
(230)
Kultura
(229)
Psychologia
(227)
Finanse publiczne
(226)
Socjologia
(217)
Społeczeństwo
(217)
Innowacje
(216)
Rachunkowość
(216)
Nauczanie
(213)
Szkolnictwo wyższe
(212)
Zarządzanie jakością
(212)
Opieka społeczna
(209)
Reklama
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(207)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(200)
Menedżerowie
(200)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(198)
Nieruchomości
(194)
Prawo międzynarodowe
(194)
Konkurencja
(193)
Public relations
(192)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(189)
Osobowość
(188)
Zatrudnienie
(183)
Konsumenci (ekon.)
(181)
Bezrobocie
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(179)
Prawo karne procesowe
(177)
Rynek finansowy
(177)
Ochrona środowiska
(176)
Prawo Unii Europejskiej
(175)
Rynek kapitałowy
(175)
Prawo gospodarcze
(165)
Kształcenie
(157)
Umowa
(157)
Filozofia
(152)
Logistyka gospodarcza
(151)
Turystyka
(150)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(148)
Decyzje
(146)
Papiery wartościowe
(146)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Ubezpieczenia społeczne
(144)
Demokracja
(140)
Płaca
(137)
Stosunki interpersonalne
(136)
Psychologia społeczna
(135)
Służba zdrowia
(135)
Prawo konstytucyjne
(134)
Inwestycje
(132)
Postępowanie cywilne
(132)
Terroryzm
(132)
Prawo autorskie
(128)
Język polski
(126)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(124)
Motywacja pracy
(120)
Bezpieczeństwo publiczne
(119)
Gatunek
Podręcznik
(3)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; 1. Wprowadzenie do C# i .NET: Obiektowość; Bezpieczeństwo typów; Zarządzanie pamięcią; Platformy; Historia C# w pigułce; 2. Podstawy języka C#: Pierwszy program w języku C#; Składnia; Podstawy typów; Typy liczbowe; Typ logiczny i operatory; Łańcuchy znaków i pojedyncze znaki; Tablice; Zmienne i parametry; Wyrażenia i operatory; Operatory null; Instrukcje; Przestrzenie nazw; 3. Tworzenie typów w języku C#: Klasy; Dziedziczenie; Typ object; Struktury; Modyfikatory dostępu; Interfejsy; Wyliczenia; Typy zagnieżdżone; Typy generyczne; 4. Zaawansowane elementy języka C#: Delegaty; Zdarzenia; Wyrażenia lambda; Metody anonimowe; Instrukcje try i wyjątki; Wyliczenia i iteratory; Typy wartościowe dopuszczające wartość null; Typy referencyjne dopuszczające wartość null; Metody rozszerzające; Typy anonimowe; Krotki; Rekordy (C# 9); Wzorce; Atrybuty; Atrybuty informacji wywołującego; Wiązanie dynamiczne; Przeciążanie operatorów; Niebezpieczny kod i wskaźniki; Dyrektywy preprocesora; Dokumentacja XML; 5. Ogólny zarys platformy: .NET Standard; Wersje środowiska i C#; Zestawy referencyjne 258 CLR i BCL; Warstwy aplikacji; 6. Podstawowe wiadomości o platformie .NET: Obsługa łańcuchów i tekstu; Data i godzina; Daty i strefy czasowe; Formatowanie i parsowanie obiektów DateTime; Standardowe łańcuchy formatu i flagi parsowania; Inne mechanizmy konwersji; Globalizacja; Praca z liczbami; Wyliczenia; Struktura Guid; Porównywanie; Określanie kolejności; Klasy pomocnicze; 7. Kolekcje: Przeliczalność; Interfejsy ICollection i IList; Klasa Array; Listy, kolejki, stosy i zbiory; Słowniki; Kolekcje i pośredniki z możliwością dostosowywania; Niezmienne kolekcje; Dołączanie protokołów równości i porządkowania; 8. Zapytania LINQ: Podstawy; Składnia płynna; Wyrażenia zapytań; Wykonywanie opóźnione; Podzapytania; Tworzenie zapytań złożonych; Strategie projekcji; Zapytania interpretowane; EF Core; Budowanie wyrażeń zapytań; 9. Operatory LINQ: Informacje ogólne; Filtrowanie; Projekcja; Łączenie; Porządkowanie; Grupowanie; Operatory zbiorów; Metody konwersji; Operatory elementów; Metody agregacyjne; Kwantyfikatory; Metody generujące; 10. LINQ to XML: Przegląd architektury; Informacje ogólne o X-DOM; Tworzenie drzewa X-DOM; Nawigowanie i wysyłanie zapytań; Modyfikowanie drzewa X-DOM; Praca z wartościami; Dokumenty i deklaracje; Nazwy i przestrzenie nazw; Adnotacje; Projekcja do X-DOM; 11. Inne technologie XML i JSON: Klasa XmlReader; Klasa XmlWriter; Typowe zastosowania klas XmlReader i XmlWriter; Praca z formatem JSON; 12. Zwalnianie zasobów i mechanizm usuwania nieużytków: IDisposable, Dispose i Close; Automatyczne usuwanie nieużytków; Finalizatory; Jak działa mechanizm usuwania nieużytków?; Wycieki pamięci zarządzanej; Słabe odwołania; 13. Diagnostyka: Kompilacja warunkowa; Debugowanie i klasy monitorowania; Integracja z debuggerem; Procesy i wątki procesów; Klasy StackTrace i StackFrame; Dziennik zdarzeń Windows; Liczniki wydajności; Klasa Stopwatch; Międzyplatformowe narzędzia diagnostyczne; 14. Współbieżność i asynchroniczność: Wprowadzenie; Wątki; Zadania; Reguły asynchroniczności; Funkcje asynchroniczne w języku C#; Wzorce asynchroniczności; Przestarzałe wzorce; 15. Strumienie i wejście-wyjście: Architektura strumienia; Użycie strumieni; Adapter strumienia; Kompresja strumienia; Praca z plikami w postaci archiwum ZIP; Operacje na plikach i katalogach; Plikowe operacje wejścia-wyjścia w UWP; Bezpieczeństwo systemu operacyjnego; Mapowanie plików w pamięci; 16. Sieć: Architektura sieci; Adresy i porty; Adresy URI; Klasy po stronie klienta; Praca z HTTP; Tworzenie serwera HTTP; Użycie FTP; Użycie DNS; Wysyłanie poczty elektronicznej za pomocą SmtpClient; Użycie TCP; Otrzymywanie poczty elektronicznej POP3 za pomocą TCP; TCP w UWP; 17. Zestawy: Co znajduje się w zestawie?; Silne nazwy i podpisywanie zestawu; Nazwy zestawów; Technologia Authenticode; Zasoby i zestawy satelickie; Ładowanie, znajdowanie i izolowanie zestawów; 18. Refleksja i metadane: Refleksja i aktywacja typów; Refleksja i wywoływanie składowych; Refleksja dla zestawów; Praca z atrybutami; Generowanie dynamicznego kodu; Emitowanie zestawów i typów; Emitowanie składowych typów; Emitowanie generycznych typów i klas; Kłopotliwe cele emisji; Parsowanie IL; 19. Programowanie dynamiczne: Dynamiczny system wykonawczy języka; Unifikacja typów liczbowych; Dynamiczne wybieranie przeciążonych składowych; Implementowanie obiektów dynamicznych; Współpraca z językami dynamicznymi; 20. Kryptografia: Informacje ogólne; Windows Data Protection; Obliczanie skrótów; Szyfrowanie symetryczne; Szyfrowanie kluczem publicznym i podpisywanie; 21. Zaawansowane techniki wielowątkowości: Przegląd technik synchronizacji; Blokowanie wykluczające; Blokady i bezpieczeństwo ze względu na wątki; Blokowanie bez wykluczania; Sygnalizacja przy użyciu uchwytów zdarzeń oczekiwania; Klasa Barrier; Leniwa inicjalizacja; Pamięć lokalna wątku; Zegary; 22. Programowanie równoległe: Dlaczego PFX?; PLINQ; Klasa Parallel; Równoległe wykonywanie zadań; Klasa AggregateException; Kolekcje współbieżne; Klasa BlockingCollection; 23. Struktury Spani Memory: Struktura Span i plasterkowanie; Struktura Memory; Enumeratory działające tylko do przodu; Praca z pamięcią alokowaną na stosie i niezarządzaną; 24. Współdziałanie macierzyste i poprzez COM: Odwołania do natywnych bibliotek DLL; Szeregowanie typów i parametrów; Wywołania zwrotne z kodu niezarządzanego; Symulowanie unii C; Pamięć współdzielona; Mapowanie struktury na pamięć niezarządzaną; Współpraca COM; Wywołanie komponentu COM z C#; Osadzanie typów współpracujących; Udostępnianie obiektów C# COM; 25. Wyrażenia regularne: Podstawy wyrażeń regularnych; Kwantyfikatory; Asercje o zerowej wielkości; Grupy; Zastępowanie i dzielenie tekstu; Receptury wyrażeń regularnych; Leksykon języka wyrażeń regularnych; Skorowidz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Programuj z .NET : praktyka ponad teorią / Paweł Dróżdż. - Gliwice : Helion S.A. , cop. 2020. - 279 s. : il. ; 24 cm.
Wstęp. Rozdział 1. Serwis usprawniający proces produkcyjny, Załóżmy, że... Dokumentacja. Mapa możliwości tego projektu. Trochę teorii dotyczącej projektu. Konfiguracja środowiska do pracy. Plan bazy danych. Implementacja bazy danych. Koncepcja oraz implementacja interfejsów dla serwisów. Implementacja serwisów. Implementacja kontrolerów. Wstępne testy przy użyciu narzędzi dedykowanych. Podsumowanie projektu Rozdział 2. Manager rachunków. Załóżmy, że... Dokumentacja. Mapa możliwości tego projektu. Część backendowa. Część frontendowa. Podsumowanie. Rozdział 3. Manager rachunków w wersji desktopowej. Załóżmy, że... Dokumentacja. Mapa możliwości tego projektu. Trochę teorii dotyczącej projektu. Plan bazy danych. Implementacja bazy danych. Serwis do bazy danych. Podpięcie serwisów do widoków. Podsumowanie projektu. Rozdział 4. Serwis usprawniający managera rachunków. Załóżmy, że... Dokumentacja. Mapa możliwości tego projektu. Burza mózgów. Trochę teorii dotyczącej projektu. Nasz wizja WCF. Tworzenie nowego projektu WCF. Podłączenie do istniejącego serwisu. Podsumowanie projektu. Rozdział 5. Asystent managera sklepu. Załóżmy, że... Dokumentacja. Mapa możliwości tego projektu. Trochę teorii dotyczącej projektu. Planowanie backlogu. Tworzenie backlogu. Sprint 1. Sprint 2. Sprint 3. Sprint 4. Sprint 5. Testowanie. Podsumowanie projektu. Rozdział 6. Asystent managera sklepu w wersji desktopowej. Załóżmy, że... Dokumentacja. Mapa możliwości tego projektu. Trochę teorii dotyczącej projektu. Tworzenie backlogu. Sprint 1. Sprint 2. Sprint 3. Sprint 4. Sprint 5. Testowanie. Podsumowanie projektu. Rozdział 7. Serwis usprawniający asystenta managera sklepu. Załóżmy, że... DOKUMENTACJA. Mapa możliwości tego projektu. Trochę teorii dotyczącej projektu. Tworzenie backlogu. Podsumowanie projektu. Rozdział 8. Elektroniczny podpis przy użyciu technologii blockchain. Załóżmy, że... Dokumentacja. Mapa możliwości tego projektu. Trochę teorii dotyczącej projektu. Tworzenie tablicy canbanowej. Rozpoczynamy pracę. Testy manualne. Podsumowanie projektu. Rozdział 9. Chmurowy serwis magazynujący i agregujący dane. Załóżmy, że... Dokumentacja. Mapa możliwości tego projektu. Trochę teorii dotyczącej projektu. Tworzenie tablicy canbanowej. Rozpoczynamy pracę. Podsumowanie projektu. Rozdział 10. Serwis do zarządzania plikami w wersji AWS. Załóżmy, że... Dokumentacja. Mapa możliwości tego projektu. Trochę teorii dotyczącej projektu. Tworzenie tablicy canbanowej. Rozpoczynamy pracę. Podsumowanie projektu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
CZĘŚĆ I. PODSTAWY PROGRAMOWANIA. Rozdział 1. Pierwszy kontakt ze środowiskiem Visual Studio 2019 i językiem C#. Projekt aplikacji konsolowej. Skróty klawiszowe Visual Studio. Podpowiadanie kodu (IntelliSense). Strumienie wyjścia i wejścia. Wszystkiego po trochu. Pytania. Rozdział 2. NET Framework, .NET Core i .NET Standard. Pytania. Rozdział 3. Podstawowe typy danych. Deklaracja i zmiana wartości zmiennej. Typy liczbowe oraz typ znakowy. Określanie typu zmiennej przy inicjacji (pseudotyp var). Operatory. Konwersje typów. Łańcuchy. String kontra StringBuilder. [Dla dociekliwych] Formatowanie łańcuchów. Typ wyliczeniowy. Ćwiczenia. Pytania. Zadanie. Rozdział 4. Metody. Parametry metody. Przeciążanie metod. Domyślne wartości argumentów metod - argumenty opcjonalne. Argumenty nazwane. Wartości zwracane przez metody. Zwracanie wartości przez argument metody. [Dla dociekliwych] Zagadnienia zaawansowane. Ćwiczenia. Pytania. Rozdział 5. Sterowanie przepływem. Wybór. Instrukcja warunkowa if..else. Konstrukcja if..else..if. Instrukcja wyboru switch. [Dla dociekliwych] Nowa składnia switch. Powtarzanie. Wyjątki. [Dla dociekliwych] Dyrektywy preprocesora. [Dla dociekliwych] Atrybuty. Ćwiczenia. Pytania. Zadania. Rozdział 6. Wiele hałasu o null. Typy wartościowe i referencyjne. Zwalnianie obiektów z pamięci. Nullable. [Dla dociekliwych] Leniwe inicjowanie zmiennych. Pudełkowanie. Operatory is i as. [Dla dociekliwych] Typy dynamiczne. Ćwiczenie. Pytania. Rozdział 7. Tablice, pętle i pliki. Tablice. Pętla foreach. Wybór elementów z tablicy. Tablica jako argument metody. Sortowanie. Liczby losowe. Pliki tekstowe. Tablice dla typów referencyjnych. Ćwiczenia. Pytania. Zadania. Rozdział 8. Tropienie błędów. Program z błędem logicznym - pole do popisu dla debuggera. Kontrolowane uruchamianie aplikacji w Visual Studio. Stan wyjątkowy. Rozdział 9. Kolekcje i krotki. Kolekcje. Krotki. Ćwiczenia. Pytania. Zadania. [Dla dociekliwych] Rozdział 10. Maszyna Turinga. Maszyna Turinga. Dodawanie plików tekstowych do projektu. Analiza zapisu taśmy. Wczytywanie i parsowanie kodu programu. Wykonywanie programu. Argumenty linii komend. Dystrybucja programów. Zadania. CZĘŚĆ II. PROGRAMOWANIE OBIEKTOWE. Rozdział 11. Definiowanie typów. Po co definiować własne typy? Pojęcia programowania obiektowego. Klasa czy struktura? Ćwiczenia. Przygotowywanie projektu. Konstruktor i statyczne pola. Pierwsze testy. Konwersje na łańcuch (metoda ToString) i na typ double. Nadpisywanie i przeciążanie metod. Metoda upraszczająca ułamek. Właściwości. Domyślnie implementowane właściwości. Operatory arytmetyczne. Operatory porównania oraz metody Equals i GetHashCode. Operatory konwersji. [Dla dociekliwych] Różne sposoby definiowania metod. [Dla dociekliwych] Operator potęgowania. Implementacja interfejsu IComparable. Pytania. Zadania. Rozdział 12. Biblioteki DLL. Tworzenie zarządzanej biblioteki DLL. Dodawanie do aplikacji referencji do biblioteki DLL. [Dla dociekliwych] Dynamiczne ładowanie typów. [Dla dociekliwych] Pakiet NuGet. Pytania. Rozdział 13. Testy jednostkowe. Projekt testów jednostkowych. Przygotowania do tworzenia testów. Pierwszy test jednostkowy. Uruchamianie testów. Dostęp do prywatnych pól testowanej klasy. Testowanie wyjątków. Kolejne testy weryfikujące otrzymane wartości. Test ze złożoną weryfikacją. Wielokrotnie powtarzane testy losowe. Niepowodzenie testu. Nieuniknione błędy. Pytania. Zadania. Rozdział 14. Przykłady I. Rozwiązywanie równań kwadratowych. [Dla dociekliwych] Maszyna Turinga 2.0. Statystyka. Zadania. Rozdział 15. Miscellanea. Rozszerzenia. Singleton. Dopasowywanie wzorca. [Dla dociekliwych] Zdarzenia. [Dla dociekliwych] Typy anonimowe. [Dla dociekliwych] Uwaga na temat zwalniania pamięci w klasach. Ćwiczenia. Pytania. Zadania. [Dla dociekliwych] Rozdział 16. Typy ogólne. Definiowanie typów ogólnych. Określanie warunków, jakie mają spełniać parametry. Implementacja interfejsów przez typ ogólny. Definiowanie aliasów. Typy ogólne z wieloma parametrami. Kowariancja i kontrawariancja typów. Pytania. Rozdział 17. Dziedziczenie i polimorfizm. Dziedziczenie. Polimorfizm. Ćwiczenia. Zakres chroniony. Pytania. Zadania. Rozdział 18. Interfejsy. Interfejsy jako "wspólny mianownik". Interfejsy a klasy abstrakcyjne. Przykład. Interfejsy ogólne. Pytania. Zadania. Rozdział 19. Klasa do klasy. SOLID. GRASP. Zapachy kodu. Rozdział 20. Przykłady II. Oprogramowanie dla działu kadr. Rozszerzenie parametrów statystycznych. Zadania. CZĘŚĆ III. DANE W APLIKACJI. Rozdział 21. Wzorzec MVC. Model. Kontroler. Widok. Stosowanie i wycofywanie zmian. Przerost formy nad treścią? Zadania. Rozdział 22. Przechowywanie danych w plikach XML. Podstawy języka XML. LINQ to XML. Zadania. Rozdział 23. LINQ. Operatory LINQ. Pobieranie danych (filtrowanie i sortowanie). Analiza pobranych danych. Wybór elementu. Weryfikowanie danych. Prezentacja w grupach. Łączenie zbiorów danych. Łączenie danych z różnych źródeł (operator join). Możliwość modyfikacji danych źródła. Zapisywanie danych z kolekcji do pliku XML. Zadania. Rozdział 24. Serializacja do XML i JSON. XML. JSON. Zadanie. Rozdział 25. CSV. Zapis kolekcji do pliku CSV. Kwestia przecinka. Odczytywanie danych. Uogólnienie. Zadania. Rozdział 26. OpenXML (.docx). Pakiet NuGet. Formatowania. Tekst. Tworzenie dokumentu. Rysunek. Tabela. Strumień w pamięci. Rozdział 27. Entity Framework Core i SQLite. Instalacja pakietów NuGet. Klasy encji i relacje. Baza danych i tabele. Dodawanie rekordów do tabeli. Wyświetlanie rekordów. Usuwanie rekordów. Zmienianie danych w rekordzie. Pominięte zagadnienia. Inne scenariusze. Zadania. DODATKI. Dodatek A. Informacje o systemie. Informacje o środowisku aplikacji. Podstawowe informacje o systemie i profilu użytkownika. Katalogi specjalne zdefiniowane w bieżącym profilu użytkownika. Odczytywanie zmiennych środowiskowych. Lista dysków logicznych. Dodatek B. Elementy programowania współbieżnego. Równoległa pętla for. Przerywanie pętli. Programowanie asynchroniczne. Modyfikator async i operator await. Zadania. Dodatek C. Git. Wersjonowanie i kopie bezpieczeństwa kodu źródłowego. Systemy kontroli wersji kodu źródłowego. Serwisy Git. Tworzenie projektu. Tworzenie nowej gałęzi. Wprowadzanie zmian w projekcie. Zatwierdzanie zmian. Wypychanie do repozytorium. Klonowanie projektu. Rozwiązywanie konfliktów (scalanie). Scalanie gałęzi. Przywracanie wcześniejszej wersji projektu. O czym nie musimy wiedzieć, korzystając z Git w Visual Studio? Dodatek D. Co nowego w C# 9.0? Nowa inicjacja własności. Rekordy. Zmiany w instrukcji switch. Polecenia najwyższego poziomu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie do języka C#. Witaj, świecie. Podstawy składni języka C#. Korzystanie ze zmiennych. Dane wejściowe i wyjściowe w konsoli. Wykonywanie kodu w środowisku zarządzanym iplatforma CLI. Różne wersje platformy .NET. Podsumowanie. 2. Typy danych. Podstawowe typy liczbowe. Inne podstawowe typy. Konwersje typów danych. Podsumowanie. 3. Jeszcze o typach danych. Kategorie typów. Deklarowanie typów umożliwiających stosowanie wartości null. Zmienne lokalne z niejawnie określanym typem danych. Krotki. Tablice. Podsumowanie. 4. Operatory i przepływ sterowania. Operatory. Zarządzanie przepływem sterowania. Bloki kodu ({}). Bloki kodu, zasięgi i przestrzenie deklaracji. Wyrażenia logiczne. Programowanie z użyciem wartości null. Operatory bitowe (, |, &, ~). Instrukcje związane z przepływem sterowania - ciąg dalszy. Instrukcje skoku. Dyrektywy preprocesora języka C#. Podsumowanie. 5. Metody i parametry. Wywoływanie metody. Deklarowanie metody. Dyrektywa using. Zwracane wartości i parametry metody Main(). Zaawansowane parametry metod. Rekurencja. Przeciążanie metod. Parametry opcjonalne. Podstawowa obsługa błędów z wykorzystaniem wyjątków. Podsumowanie. 6. Klasy. Deklarowanie klasy i tworzenie jej instancji. Pola instancji. Metody instancji. Stosowanie słowa kluczowego this. Modyfikatory dostępu. Właściwości. Konstruktory. Konstruktory a właściwości typów referencyjnych niedopuszczających wartości null. Atrybuty dopuszczające wartość null. Dekonstruktory. Składowe statyczne. Metody rozszerzające. Hermetyzacja danych. Klasy zagnieżdżone. Klasy częściowe. Podsumowanie. 7. Dziedziczenie. Tworzenie klas pochodnych. Przesłanianie składowych z klas bazowych. Klasy abstrakcyjne. Wszystkie klasy są pochodne od System.Object. Dopasowanie do wzorca za pomocą operatora is. Dopasowanie do wzorca w wyrażeniu switch. Unikaj dopasowania do wzorca, gdy możliwy jest polimorfizm. Podsumowanie. 8. Interfejsy. Wprowadzenie do interfejsów. Polimorfizm oparty na interfejsach. Implementacja interfejsu. Przekształcanie między klasą z implementacją i interfejsami. Dziedziczenie interfejsów. Dziedziczenie po wielu interfejsach. Metody rozszerzające i interfejsy. Zarządzanie wersjami. Metody rozszerzające a domyślne składowe interfejsu. Interfejsy a klasy abstrakcyjne. Interfejsy a atrybuty. Podsumowanie. 9. Typy bezpośrednie. Struktury. Opakowywanie. Wyliczenia. Podsumowanie. 10. Dobrze uformowane typy. Przesłanianie składowych z klasy object. Przeciążanie operatorów. Wskazywanie innych podzespołów. Hermetyzacja typów. Definiowanie przestrzeni nazw. Komentarze XML-owe. Odzyskiwanie pamięci. Porządkowanie zasobów. Leniwe inicjowanie. Podsumowanie. 11. Obsługa wyjątków. Wiele typów wyjątków. Przechwytywanie wyjątków. Ponowne zgłaszanie przetwarzanego wyjątku. Ogólny blok catch. Wskazówki związane z obsługą wyjątków. Definiowanie niestandardowych wyjątków. Ponowne zgłaszanie opakowanego wyjątku. Podsumowanie. 12. Typy generyczne. Język C# bez typów generycznych. Wprowadzenie do typów generycznych. Ograniczenia. Metody generyczne. Kowariancja i kontrawariancja. Wewnętrzne mechanizmy typów generycznych. Podsumowanie. 13. Delegaty i wyrażenia lambda. Wprowadzenie do delegatów. Deklarowanie typu delegata. Wyrażenia lambda. Lambdy w postaci instrukcji. Metody anonimowe. Delegaty nie zapewniają równości strukturalnej. Zmienne zewnętrzne. Drzewo wyrażeń. Podsumowanie. 14. Zdarzenia. Implementacja wzorca publikuj-subskrybuj za pomocą delegatów typu multicast. Zdarzenia. Podsumowanie. 15. Interfejsy kolekcji ze standardowymi operatorami kwerend. Inicjatory kolekcji. Interfejs IEnumerablesprawia, że klasa staje się kolekcją. Standardowe operatory kwerend. Typy anonimowe w technologii LINQ. Podsumowanie. 16. Technologia LINQ i wyrażenia z kwerendami. Wprowadzenie do wyrażeń z kwerendami. Wyrażenia z kwerendą to tylko wywołania metod. Podsumowanie. 17. Tworzenie niestandardowych kolekcji. Inne interfejsy implementowane w kolekcjach. Podstawowe klasy kolekcji. Udostępnianie indeksera. Zwracanie wartości null lub pustej kolekcji. Iteratory. Podsumowanie. 18. Refleksja, atrybuty i programowanie dynamiczne. Mechanizm refleksji. Operator nameof. Atrybuty. Programowanie z wykorzystaniem obiektów dynamicznych. Podsumowanie. 19. Wprowadzenie do wielowątkowości. Podstawy wielowątkowości. Zadania asynchroniczne. Anulowanie zadania. Używanie przestrzeni nazw System.Threading. Podsumowanie. 20. Programowanie z wykorzystaniem wzorca TAP. Synchroniczne wykonywanie operacji o wysokiej latencji. Asynchroniczne wywoływanie operacji o dużej latencji za pomocą biblioteki TPL. Asynchroniczność oparta na zadaniach oraz instrukcjach async i await. Dodanie możliwości zwracania typu ValueTaskw metodach asynchronicznych. Strumienie asynchroniczne. Interfejs IAsyncDisposable a deklaracje i instrukcje await using. Używanie technologii LINQ razem z interfejsem IAsyncEnumerable. Zwracanie wartości void w metodach asynchronicznych. Asynchroniczne lambdy i funkcje lokalne. Programy szeregujące zadania i kontekst synchronizacji. Modyfikatory async i await w programach z interfejsem użytkownika z systemu Windows. Podsumowanie. 21. Równoległe iteracje. Równoległe wykonywanie iteracji pętli. Równoległe wykonywanie kwerend LINQ. Podsumowanie. 22. Synchronizowanie wątków. Po co stosować synchronizację? Zegary. Podsumowanie. 23. Współdziałanie między platformami i niezabezpieczony kod. Mechanizm P/Invoke. Wskaźniki i adresy. Wykonywanie niezabezpieczonego kodu za pomocą delegata. Podsumowanie. 24. Standard CLI. Definiowanie standardu CLI. Implementacje standardu CLI. Specyfikacja .NET Standard. Biblioteka BCL. Kompilacja kodu w języku C# na kod maszynowy. Środowisko uruchomieniowe. Podzespoły, manifesty i moduły. Język Common Intermediate Language. Common Type System. Common Language Specification. Metadane. Architektura .NET Native i kompilacja AOT. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej