Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(80)
Forma i typ
Książki
(78)
Publikacje naukowe
(27)
Publikacje fachowe
(22)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Czasopisma
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(64)
dostępne
(59)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(62)
Czytelnia
(64)
Autor
Szymonik Andrzej (1952- )
(9)
Kauf Sabina
(4)
Abt Stefan (1937-2002)
(3)
Andrzejczyk Paweł
(3)
Gołembska Elżbieta (1946- )
(3)
Witkowski Jarosław (1963- )
(3)
Banaś Jarosław
(2)
Blaik Piotr (1942- )
(2)
Christopher Martin
(2)
Dzieńdziora Joanna
(2)
Grabiec Olimpia (1975- )
(2)
Hofman-Kohlmeyer Magdalena
(2)
Kordel Zdzisław (1950- )
(2)
Krawczyk Stanisław
(2)
Kuriata Andrzej
(2)
Lutek Wojciech
(2)
Nowak Eugeniusz (1946- )
(2)
Pastuszak Zbigniew
(2)
Stefańska-Matuszyn Maria
(2)
Szołtysek Jacek
(2)
Wojciechowski Tadeusz
(2)
Artemenko Lina
(1)
Banaszyk Piotr
(1)
Bielecka Agnieszka
(1)
Biesok Grzegorz (1976- )
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Brauer Jakub
(1)
Budzyński Wojciech (nauki ekonomiczne)
(1)
Butryn-Karaś Magdalena
(1)
Błażukiewicz Anna
(1)
Chudzik Daniel
(1)
Cichosz Marzenna
(1)
Coop Tomasz
(1)
Coughlan Anne T
(1)
Danylenko Olena
(1)
Domagała Joanna
(1)
Drabik Ireneusz
(1)
Drejerska Nina
(1)
Drozda Mariola
(1)
Dudzik-Lewicka Irena
(1)
Dyczkowska Joanna
(1)
Dziedzic Dorota
(1)
Dziekański Paweł
(1)
Ehrlich Andrzej (1928-2023)
(1)
Ejdys Stanisław
(1)
El-Ansary Adel
(1)
Fajfer Paweł
(1)
Falecki Janusz
(1)
Ficoń Krzysztof (1947- )
(1)
Frankowska Marzena
(1)
Gajdzik Bożena
(1)
Galińska Barbara
(1)
Golonko Magdalena
(1)
Gorzeń-Mitka Iwona
(1)
Gołasa Piotr
(1)
Gołębiewski Jarosław
(1)
Gromada Arkadiusz
(1)
Gurdek Magdalena (1977- )
(1)
Górecka Aleksandra Katarzyna
(1)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(1)
Gąsowska Magdalena K
(1)
Hollins Bill
(1)
Huczek Marian (1939-2023)
(1)
Januła Eugeniusz
(1)
Jarosz Klaudia
(1)
Jedliński Mariusz
(1)
Jędraszczyk-Kałwak Joanna
(1)
Kacperska Elżbieta
(1)
Kaczmarczyk Stanisław (1945- )
(1)
Kasińska Małgorzata
(1)
Kasperek Marek
(1)
Kempny Danuta
(1)
Khozhylo Irina
(1)
Klepacki Bogdan (1953- )
(1)
Koliński Adam
(1)
Komorowski Jan
(1)
Koszembar-Wiklik Małgorzata (1970- )
(1)
Kramarz Marzena
(1)
Krystek Ryszard (1941-2017)
(1)
Krzyżaniak Stanisław
(1)
Kubka Janina
(1)
Kwiatkiewicz Piotr (1968- )
(1)
Kyciak Wojciech
(1)
Laskowski Marek
(1)
Limański Andrzej
(1)
Lis Marcin
(1)
Lisiński Marek
(1)
Macełko Marta
(1)
Maciejczak Mariusz
(1)
Maciąg Agnieszka
(1)
Majchrzak-Lepczyk Justyna
(1)
Majewski Jerzy (1952- )
(1)
Masiukiewicz Piotr
(1)
Matwiejczuk Rafał (1973- )
(1)
Małecka Małgorzata
(1)
Małkus Tomasz
(1)
Michalski Konrad
(1)
Minochkina Olga
(1)
Miszewski Maciej
(1)
Niemczyk Aleksander
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(27)
2000 - 2009
(36)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(31)
Kraj wydania
Polska
(80)
Język
polski
(80)
Odbiorca
Szkoły zawodowe
(2)
Temat
Logistyka gospodarcza
(48)
Przedsiębiorstwo
(18)
Logistyka
(16)
Łańcuch dostaw
(14)
Marketing
(11)
Zarządzanie
(10)
Obsługa klienta
(8)
Usługi logistyczne
(7)
Gospodarka magazynowa
(6)
Sieć dystrybucji
(6)
Transport
(6)
Gospodarka materiałowa
(5)
Magazynowanie
(5)
Branża TSL
(4)
Kadry
(4)
Konsumenci (ekon.)
(4)
Marketing strategiczny
(4)
Gospodarka odpadami
(3)
Handel elektroniczny
(3)
Handel międzynarodowy
(3)
Konkurencyjność
(3)
Logistyka zwrotna
(3)
Magazyn
(3)
Międzynarodowa logistyka gospodarcza
(3)
Otoczenie firmy
(3)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(3)
Przedsiębiorstwo usługowe
(3)
Rolnictwo
(3)
Rynek
(3)
Samorząd terytorialny
(3)
Satysfakcja konsumentów
(3)
Systemy informatyczne zarządzania
(3)
Usługi
(3)
Zarządzanie kryzysowe
(3)
Zarządzanie strategiczne
(3)
Banki
(2)
Budżetowanie
(2)
COVID-19
(2)
Controlling
(2)
Dobrostan psychiczny
(2)
Globalizacja
(2)
Gospodarka terenowa
(2)
Handel zagraniczny
(2)
Infrastruktura techniczna
(2)
Inteligentne miasta i wsie
(2)
Internet
(2)
Klęski elementarne
(2)
Konsumenci
(2)
Lojalność konsumentów
(2)
Marketing elektroniczny
(2)
Marketing partnerski
(2)
Organizacja
(2)
Poczta
(2)
Polityka transportowa
(2)
Powierzchnie magazynowo-przemysłowe
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(2)
Public relations
(2)
Transport samochodowy
(2)
Zaopatrzenie przedsiębiorstwa
(2)
Zarządzanie ryzykiem
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
Zarządzanie zapasami
(2)
Zwalczanie
(2)
Abt, Stefan (1937-2002)
(1)
Administracja
(1)
Analiza strategiczna
(1)
Analiza systemowa
(1)
Aukcja internetowa
(1)
Awans zawodowy
(1)
Azure (platforma chmurowa)
(1)
Bezpieczeństwo komunikacyjne
(1)
Bhp
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Budownictwo infrastrukturalne
(1)
Chatbot
(1)
Coworking
(1)
Dane osobowe
(1)
Dojrzałość procesowa organizacji
(1)
Dowód księgowy
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
E-logistyka
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Ekonomika transportu
(1)
Ekorozwój
(1)
Eksport
(1)
Elastyczne powierzchnie biurowe
(1)
Energetyka
(1)
Euro (pieniądz)
(1)
Ełk (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Faktura VAT
(1)
Farmacja
(1)
Firmowa witryna internetowa
(1)
Franchising
(1)
Freelancer
(1)
Gloede, Klaus (1936- )
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarka okrężna
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Handel
(1)
Temat: czas
2001-
(24)
1901-2000
(2)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(16)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Europa
(2)
Japonia
(2)
Gatunek
Podręcznik
(27)
Monografia
(14)
Praca zbiorowa
(9)
Opracowanie
(8)
Materiały pomocnicze
(4)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Czasopismo ekonomiczne
(2)
Czasopismo naukowe
(2)
Raport z badań
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Poradnik
(1)
Przegląd literatury
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(58)
Transport i logistyka
(35)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(31)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Psychologia
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
80 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski ; Nr 340)
Cz.I podstawowe informacje o badaniach w dziedzinie marketingu i logistyki : 1.Indormacyjno-decyzyjne aspekty zarządzania marketingowo-logistycznego, 2.Metody pomiaru i gormadzenia danych na potrzeby maketingu logistyki, 3.Metody analizy danych empirycznych na potrzeby marketingu logistyki. Cz.II Zachowania nabywców jako podstawa kształtowania działań marketingowo-logistycznych: 5.Metody segmentacji marketingowo-logistycznych : 5.Metody segmentacji marketingowo-logistycznej i ich wykorzystanie w wyborze rynku docelowego, 6.Cechy i prefernecje nabywców a działania marketingowo-logistyczne, 7.Zadowoloenie i lojalnośc jako przedmiot przesłanki kształtowania koncepcji obsługi klienta. Cz.III Analiza strategiczna jako przesłanka zintegrowanego planowania marketingowo-logistycznego : 8.kierunki i metody strategicznej analizy marketingowo-logistycznej, 9.Prognozowanie rozwoju zjawisk rynkowych w czasie a planowanie działalności marketingowo-logistycznej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Navigator ISSN 1425-0993 ; 17)
Wstęp, Cel i zakres pracy, 1. Charakterystyka systemów CRM w aspekcie zarządzania logistycznego, 1.1. Logistyczna obsługa klienta, 1.2. Ogólne pojęcie i definicje systemu CRM, 1.3. Poczatki i rozwój systemów CRM, 1.4. Filozofia CRM, 1.5. Koncentracja na kliencie jako podstawa strategii CRM, 1.6. Architektura systemów CRM, 2. Przegląd oraz porównanie wybranych systemów dostepnych na rynku, 2.1. Systemy o pełnej funkcjonalności CRM, 2.2. Systemy o ograniczonej funkcjonalności CRM, 2.3. Rynek CRM w Polsce, 3. technologie IT wspierające CRM, 3.1. Internet i rynki internetowe, 3.2. Elektroniczny biznes (e-business), 3.3. E-CRM, 3.4. Mobolny CRM, 3.5. Przegląd nowoczesnych technologii telematycznych, 4. Wdrożenie systemu TETA_CRM w modelowej firmie, 4.1. cele i oczekiwania wobec wdrożenia systemu, 4.2. Harmonogram wdrożenia, 4.3. Zakres funkcjonalny systemu TETA_CRM, 4.4. Charakterystyka firmy modelowej, 4.5. Zdefiniowanie potrzeb modelowej firmy wobec systemu, 5. Analiza wdrożenia systemu TETA_CRM, 5.1. Charakterystyka procesow biznesowych objetych wdrożeniem, 5.2. Ważniejsze modyfikacje systemu, 5.3. Środowisko informatyczne, 5.4. Koszty wdrożenia systemu TETA_CRM, 5.5. Przebieg wdrożenia systemu TETA_CRM, 5.6. Korzyści i zagrożenia związane z wdrożeniem systemu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. System dystrybucji przedsiębiorstwa; 2. Marketingowo-logistyczne ujęcie systemu dystrybucji; 3. Metodyka oceny efektywności systemu dystrybucji; 4. Kryteria oceny efektywności systemu dystrybucji; 5. Narzędzia oceny efektywności systemu dystrybucji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ekologistyka : teoria i praktyka / Andrzej Szymonik. - Warszawa : Difin SA, 2018. - 139 s. : il., zdj. ; 23 cm.
Wstęp; Rozdział 1. Ekologistyka a środowisko naturalne 1.1. Istota ekologistyki 1.2. Bezpieczeństwo środowiska naturalnego 1.3. Źródła zagrożeń związane z ekologistyką 1.4. Zarządzanie zagrożeniami ekologicznymi Rozdział 2. Gospodarka odpadami w ekologistyce 2.1. Odpady w liczbach 2.2. Determinanty funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami 2.3. Charakterystyka wybranych odpadów 2.4. Podstawowe procesy logistyczne w gospodarce odpadami 2.5. Transport odpadów niebezpiecznych Rozdział 3. Opakowania w logistyce i ekologistyce 3.1. Funkcje opakowań i ich rodzaj 3.2. Gospodarowanie opakowaniami i odpadami opakowaniowymi 3.3. Innowacyjne opakowania w branży spożywczej 3.4. System wspomagający dobór opakowań Rozdział 4. Systemy informatyczne w ekologistyce 4.1. Istota logistycznego systemu informacyjnego dla potrzeb ekologistyki 4.2. Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO) 4.3. Telematyka w bezpieczeństwie procesów transportowych 4.4. Monitorowanie samochodowych środków transportowych 4.5. Automatyczna identyfikacja 4.6. Wybrane technologie wspierające i integrujące przepływ informacji Rozdział 5. Ekologistyka a „czystsza produkcja” 5.1. Istota „czystszej produkcji” 5.2. Minimalizacja odpadów 5.3. System zarządzania środowiskowego; Bibliografia; Wykaz podstawowych pojęć i terminów ekologistycznych; Wykaz załączników.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 504 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 504 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Nowoczesnego Menedżera)
Wprowadzenie; Rozdział 1. Strategia marketingowa w eksporcie 1.1. Struktura eksportu jako uwarunkowanie działań marketingowych 1.2. Segmentacja rynku zagranicznego 1.3. Wybór strategii w zakresie produktu, ceny i logistyki marketingowej 1.4. Strategia działań promocyjnych za granicą 1.5. Strategia kreowania wizerunku przedsiębiorstwa eksportującego 1.6. Organizacja i budżetowanie działań marketingowych na rynku zagranicznym Rozdział 2. Analiza rynków eksportowych i wybór metody wejścia 2.1. Ustalanie sytuacji rynkowej 2.2. Metody wejścia na rynek zagraniczny 2.3. Badanie zachowań nabywców za granicą 2.4. Analiza uwarunkowań prawnych, kulturowych i politycznych Rozdział 3. Zarządzanie ryzykiem w eksporcie 3.1. Niepewność i ryzyko w odniesieniu do rynku zagranicznego 3.2. Sposoby ograniczania ryzyka eksportowego 3.3. Gwarancje bankowe jako forma przeniesienia ryzyka na bank 3.4. Ubezpieczenia w działalności eksportowej 3.5. Międzynarodowe procedury bezpieczeństwa dostaw Rozdział 4. Specyfika sporządzania oferty eksportowej 4.1. Prawne aspekty ofert w handlu zagranicznym 4.2. Elementy ofert zgodnych z wymaganiami rynków zagranicznych 4.3. Kalkulacja ceny ofertowej 4.4. Cykl zawierania umów w eksporcie za pomocą oferty 4.5. Postępowanie eksportera z zapytaniem i zamówieniem Rozdział 5. Kulturowe aspekty negocjacji z kupcami z różnych krajów 5.1. Etapy negocjacji w handlu zagranicznym 5.2. Taktyki negocjowania umów w eksporcie 5.3. Wykorzystanie przez eksportera taktyk obrony ceny 5.4. Specyfika negocjowania umów z kupcami z różnych kultur narodowych Rozdział 6. Zabezpieczanie interesów eksportera w kontrakcie handlowym 6.1. Uwarunkowania prawno-zwyczajowe kontraktów zagranicznych 6.2. Konwencja NZ o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów 6.3. Formułowanie klauzul podstawowych w kontrakcie 6.4. Posługiwanie się warunkami ogólnymi umów eksportowych 6.5. Zasady ustalania kar umownych i postępowania reklamacyjnego Rozdział 7. Etapy realizacji transakcji eksportowej 7.1. Cykl transakcji eksportowej i związane z nim czynności 7.2. Działania eksportera w zakresie dokumentacji 7.3. Kontrola przedwysyłkowa i wysyłka towaru 7.4. Załatwianie reklamacji towaru przez eksportera Rozdział 8. Warunki dostaw w transakcjach eksportowych 8.1. Uzanse międzynarodowe w zakresie bazy dostawy 8.2. Szczegółowa wykładnia uniwersalnych terminów Incoterms 2010 8.3. Postanowienia terminów Incoterms 2010 dla transportu morskiego 8.4. Nowe zwyczaje Combiterms 2011 dla dostaw kontenerowych 8.5. Amerykańskie formuły RAFTD Rozdział 9. Dobór finansowych zabezpieczeń i rozliczanie dostaw w eksporcie 9.1. Akredytywa dokumentowa jako tradycyjny sposób rozliczeń 9.2. Zwyczaje dotyczące akredytyw dokumentowych UCP 600 9.3. Zabezpieczenia przed odrzucaniem dokumentów eksportowych przez banki 9.4. Bankowe zobowiązanie płatnicze (BPO) jako najnowszy sposób rozliczeń 9.5. Rachunek zastrzeżony jako alternatywa akredytywy 9.6. Inkaso dokumentowe i jego negocjowanie przez eksportera 9.7. Analiza sposobu płatności z punktu widzenia eksportera Rozdział 10. Dokumenty w transakcjach eksportowych 10.1. Faktura handlowa jako jeden z dokumentów podstawowych 10.2. Dokumenty przewozowe, składowe i ubezpieczeniowe 10.3. Dokumenty kontroli i pochodzenia jako uzupełniające 10.4. Kwestie zgodności dokumentacji w zwyczajach UCP 600 Rozdział 11. Transport i spedycja w transakcjach eksportowych 11.1. Współpraca eksportera z przewoźnikiem i spedytorem 11.2. Umowa przewozu i list przewozowy w transporcie drogowym 11.3. Posługiwanie się konosamentem i dokumentami multimodalnymi w transporcie morskim 11.4. Wykorzystanie transportu kolejowego i lotniczego w eksporcie 11.5. Dokumenty spedycyjne FIATA Rozdział 12. Dochodzenie spraw spornych w eksporcie 12.1. Arbitraż instytucjonalny i ad hoc 12.2. Wzorcowe klauzule arbitrażowe w różnych sądach 12.3. Procedury arbitrażowe i sądy ponadnarodowe 12.4. Dochodzenie roszczeń przed sądami państwowymi 12.5. Porozumienia międzynarodowe o uznawaniu orzeczeń; Zakończenie; Załącznik 1. Konwencja CISG (wyciąg); Załącznik 2. Status Konwencji CISG; Literatura.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Logistyka międzynarodowa w internacjonalizacji zarządzania, 2. Strategiczne i operacyjne metody zarządzania logistyką międzynarodową, 3. Logistyka międzynarodowaw praktyce polskich przedsiębiorstw, wyniki badań, 4. Swobody gospodarcze oraz polityka celna, transportowa i wobec MSP według Traktatu Wspólnot Europejskich a zmiany warunków obsługi logistycznej, 5. Polski rynek TSL po wejściu do Unii Europejskiej, 6. Uwarunkowania i kierunki rozowju logistyki europejskiej, 7. Logistyka w polityce gospodarczej wybrnaych państw, 8. Społeczno-kulturowe uwarunkowania logistyki międzynarodowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Nowe czynniki przewagi konkurencyjnej. 2. Międzynarodowa współpraca przedsiębiorstw w warunkach globalnych. 3. Restrukturyzacja jako czynnik budowania przewagi konkurencyjnej. 4. Znaczenie zarządzania wiedzą i kreowania nowych produktów dla podnoszenia konkurencyjności. 5. Logistyka jako czynnik zwiększania konkurencyjności. 6. Dostosowania rozwojowe przedsiębiorstw farmaceutycznych w warunkach globalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gospodarka magazynowa / Barbara Galińska. - Warszawa : Difin SA, 2016. - 175, [1] s. : ilustracje, fotografie, wykresy ; 23 cm.
Wprowadzenie 1. Uwarunkowania funkcjonowania gospodarki magazynowej 1.1. Istota gospodarki magazynowej 1.2. Lokalizacja magazynu w sieci dostaw 1.3. Współzależność logistyki magazynowej i organizacji transportu 1.4. Koszty magazynowania 1.5. Koszty utrzymania zapasów – przykład praktyczny 2. Infrastruktura techniczna gospodarki magazynowej 2.1. Budowle magazynowe 2.2. Urządzenia do składowania 2.3. Środki transportu wewnętrznego 2.4. Urządzenia techniki obliczeniowej i informatycznej 2.5. Wybór regałów do składowania – przykład praktyczny 3. Jednostka ładunkowa w gospodarce magazynowej 3.1. Definicja, rola i rodzaje jednostek ładunkowych 3.2. Paletowa jednostka ładunkowa 3.3. Projektowanie paletowej jednostki ładunkowej – przykład praktyczny 4. Organizacja przestrzeni magazynowej 4.1. Fazy procesu magazynowania 4.2. Układy technologiczne magazynu 4.3. Układ rzędowy i blokowy w magazynie 4.4. Moduł magazynowy 4.5. Oznakowanie regałów 5. Klasyczne metody alokacji zapasów w przestrzeni magazynowej 5.1. Metoda stałych miejsc składowania i metoda wolnych miejsc składowania 5.2. Analiza ABC 5.3. Analiza XYZ 5.4. Metoda dwukryterialna ABC/XYZ 5.5. Wykorzystanie analizy ABC w magazynie – przykład praktyczny 6. Technologie wspomagające gospodarkę magazynową 6.1. System kodów kreskowych 6.2. Technologia RFID 6.3. Systemy typu „pick-by” 7. Systemy informatyczne wspomagające zarządzanie magazynem 7.1. Definicja i elementy systemu informatycznego 7.2. System ERP 7.3. System SCM 7.4. System WMS 8. Dokumentacja magazynowa 8.1. Dokumentacja organizacyjna 8.2. Dokumentacja obrotu magazynowego 9. Bezpieczeństwo pracy w procesach magazynowych 9.1. Przepisy i normy w magazynowaniu 9.2. Zagrożenia w procesach magazynowych 9.3. Bezpieczne składowanie zapasów magazynowych 10. Magazyn w przyszłości 10.1. Znaczenie kluczowych kompetencji 10.2. Inteligentny magazyn 10.3. Cechy magazynu przyszłości; Podsumowanie; Bibliografia; Spis rysunków; Spis tabel.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Informatyka dla potrzeb logistyka(I) / Andrzej Szymonik. - Warszawa : Difin SA, 2015. - 216 s. : rys., wykresy, tab. ; 23 cm
Wstęp; Rozdział 1. Informatyka w zarządzaniu 1.1. Informacja i jej wartość 1.2. System informacyjny a system zarządzania 1.3. Technologie zaopatrzenia informacyjnego w praktyce Rozdział 2. Logistyczny system informacyjny przedsiębiorstwa 2.1. Istota logistycznego systemu informacyjnego 2.2. Znaczenie informacji dla logistyki 2.3. Informacja w e-logistyce Rozdział 3. Elementy zarządzania logistycznym systemem informatycznym 3.1. Zastosowanie komputerów i sieci komputerowych 3.2. Baza danych dla logistyki 3.3. Hurtownie danych dla potrzeb logistyki 3.4. Cloud computing dla potrzeb logistyki Rozdział 4. Technologie informatyczne wspierające i integrujące przepływ informacji 4.1. Identyfikacja systemów informatycznych wykorzystywanych w logistyce 4.2. Informatyczne wspomaganie procesów logistycznych 4.2.1. System efektywnej obsługi klienta ECR 4.2.2. System zarządzania relacjami z klientem CRM 4.2.3. System zarządzania łańcuchem dostaw SCM 4.2.4. System planowania zasobów dystrybucji DRP 4.2.5. System łączący funkcje kalendarzowe i bazy danych CM oraz systemy automatyzacji sprzedaży SFA 4.2.6. System zarządzania magazynem WMS 4.2.7. System zarządzania transportem TMS 4.2.8. Planowanie potrzeb logistycznych LRP 4.2.9. System zarządzania środkami trwałymi EAM 4.2.10. System planowania potrzeb materiałowych MRP 4.2.11. System planowania zasobów produkcyjnych MRP II 4.2.12. System zarządzania zasobami przedsiębiorstwa ERP 4.2.13. Systemy informatyczne wykonujące operacje planistyczne i symulacyjne APS 4.2.14. System zarządzania relacjami z dostawcami SRM 4.3. Elektroniczna platforma logistyczna Rozdział 5. Elektroniczna wymiana danych dla potrzeb logistyki 5.1. Automatyczna identyfikacja w łańcuchach dostaw 5.2. Stosowane techniki automatycznej identyfikacji 5.2.1. Kody kreskowe 5.2.2. Elektroniczne oznakowanie produktu 5.2.3. Rozpoznawanie znaków metodą optyczną 5.2.4. Komunikacja głosowa 5.2.5. Metody biometryczne 5.3. Elektroniczna wymiana danych – EDI 5.4. Traceability w logistyce Rozdział 6. Technologie informatyczne w nowoczesnych systemach transportowych 6.1. Uwarunkowania usprawnień przepływu informacji w systemach transportowych 6.2. Telematyka w systemach transportowych 6.3. Systemy informatyczne w przedsiębiorstwach transportowych w praktyce 6.4. Karty elektroniczne w transporcie publicznym Rozdział 7. Bezpieczeństwo strumienia informacji 7.1. Podstawowe pojęcia z ochrony informacji 7.2. Zagrożenia 7.3. System zarządzania bezpieczeństwem informacji Rozdział 8. Wdrażanie systemów informatycznych dla potrzeb logistyki 8.1. Czynniki utrudniające zaimplementowanie systemów informatycznych w praktyce 8.2. Zarządzanie ryzykiem w projektach informatycznych dla potrzeb logistyki 8.3. Koszty a systemy informatyczne w logistyce; Załączniki; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wymagania logistyki dystrybucji względem systemów informatycznych. 2. Systemy informatyczne wykorzystywane w zarządzaniu logistycznym dystrybucji. 3. Narzędzia usprawniające funkcjonowanie logistyki dystrybucji. 4. Efekty, korzyści i bariery wdrażania systemów informatycznych w logistyce dystrybucji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Inżynieria bezpieczeństwa systemów logistycznych / Andrzej Szymonik. - Warszawa : Difin SA, 2016. - 353 s. : il., wykresy ; 23 cm.
Wstęp; 1. System logistyczny 1.1. Istota systemu logistycznego 1.2. Współdziałanie systemów logistycznych 1.3. Klasyfikacja zagrożeń w kontekście bezpieczeństwa systemów logistycznych 2. Determinanty funkcjonowania zarządzania bezpieczeństwem systemu logistycznego 2.1. Bezpieczeństwo systemu logistycznego i zarządzanie nim 2.2. Zarządzanie progresywne 2.3. Zarządzanie konserwatywne 2.4. Zarządzanie ryzykiem w systemach logistycznych 3. Bezpieczeństwo systemów logistycznych w wymogach i normach międzynarodowych 3.1. System Zarządzania Bezpieczeństwem Łańcucha Dostaw – ISO 28000:2007 3.2. Wytyczne dotyczące społecznej odpowiedzialności – ISO 26000:2010 3.3. System Zarządzania Ciągłością Działania – ISO 22301:2012 3.4. System Badania i Oceny Bezpieczeństwa i Jakości – SQAS (Safety and Quality Assessment System) 3.5. Inicjatywy Bezpieczeństwa Kontenerowego – CSI (Container Security Initiative) 3.6. Bezpieczeństwo łańcuchów dostaw przed terroryzmem w wymogach C-TAPT (Customs-Trade Partnership Against Terrorism) 3.7. Certyfikaty TAPA (Technology Asset Protection Association) 3.8 .Międzynarodowy Kodeks Ochrony Statku i Obiektu Portowego – ISPS (International Ship and Port Facility Security Code) 3.9. Zaawansowane informacje o ładunku ACI (Advanced Cargo Information) 3.10. Upoważniony podmiot gospodarczy – AEO (Authorised Economic Operator) 3.11. Zarządzanie ryzykiem – ISO 31000:2009 3.12. Zarządzanie ryzykiem w korporacji – COSO 3.13. Systemy Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji – ISO/IEC 27001 4. Bezpieczeństwo transportu samochodowego, kolejowego, kontenerowego, wewnętrznego 4.1. Uwarunkowania wpływające na bezpieczeństwo transportu 4.2. Bezpieczeństwa w transporcie samochodowym 4.3. Bezpieczeństwo w transporcie kolejowym 4.4. Bezpieczeństwo przewozów kontenerowych 4.5. Bezpieczeństwo w transporcie wewnętrznym 5. Bezpieczeństwo wybranych systemów logistycznych 5.1. Bezpieczeństwo gospodarki magazynowej 5.2. Zapewnienie bezpieczeństwa żywnościowego 5.3. Ekologistyka w bezpieczeństwie środowiska naturalnego 5.4. Logistyka imprez masowych 6. Bezpieczeństwo strumienia informacji 6.1. Istota ochrony informacji 6.2. Zagrożenia 6.3. System zarządzania bezpieczeństwem informacji 7. Technologie informatyczne w zarządzaniu bezpieczeństwem systemów logistycznych 7.1. Informatyczne wspomaganie 7.2. Automatyczna identyfikacja 7.3. Elektroniczna wymiana danych 7.4. Telematyka 8. Bezpieczeństwo a koszty logistyczne 8.1. Koszty logistyczne 8.2. Proces pozyskiwania sprzętu 8.3. Eksploatacja sprzętu 8.4. Koszty eksploatacji sprzętu 8.5. Redukcja kosztów 9. Model zarządzania bezpieczeństwem logistycznym 9.1. Modelowanie systemowe w zarządzaniu i logistyce 9.2. Wybiórcza analiza wyników badań i ich graficzne przedstawienie 9.3. Model zarządzania bezpieczeństwem systemów logistycznych (MZBSL); Zakończenie; Bibliografia; Załączniki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Marketing - promocja sklepu i komunikacja z klientem: 1.Strategie cenowe w sklepie internetowym. 2.Budujemy zaufanie klienta do sklepu. 3.Wyszukiwarki - jak optymalizować i pozycjonować sklep? 4.Program partnerski. 5.Pasaże handlowe, katalogi sklepów i wyszukiwarki produktów. 6.Aukcje internetowe. 7.Public relations - współpraca z prasą. 8.Inne metody promocji. 9.Kompleksowa analiza danych statystycznych. 10.tracking i personalizacja w sklepie internetowym. 11. Obliczamy zyski. 12.Płatność w sklepie internetowym. 13.Obsługa klienta. 14.Program lojalności. 15.Działania promocyjne. 16.Obsługa i ankietowanie po sprzedaży. 17.Przygotowujemy kampanię reklamową. 18.Grafika w sklepach internetowych. II. Użyteczność: 19.Rozmieszzcenie najważniejszych elementów w sklepie internetowym. 20.Strona główna sklepu. 21.Nawigacja w sklepie internetowym. 22.Strona kategorii. 23.Strona produktu. 24.Formy, metody i środki wspomagania sprzedaży. 25.Koszyk. 26.Logowanie, moje konto, założenia konta. 27.Proces zamówienia. 28. Wyszukiwarka. 29.Pomoc. 30.Bezpieczeństwo. 31.Centrum informacyjne. 32.Wersje obcojęzyczne sklepu. 33.Obliczamy skuteczność działań. III.Wybieramy sklep: 1.Cechy dobrego oprogramowania sklepowego. 35.Darmowe rozwiązania. 36.Rozwiązania "pudełkowe". 37.Sklep na zamówienie. IV.Logistyka w sklepie internetowym: 38.pakujemy i wysyłamy towar. 39.Problemy logistyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorczość / Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości ; przewodniczący komitetu red. Jerzy Dietl)
Ogólne spojrzenie; Kanały marketingowe - struktura, funkcje i relacje; Struktura kanału; Sprzedaż detaliczna; Pośrednicy kanałowi: hurtownicy; Logistyka dystrybucji; Projekt kanału i proces planowania; Zarządzanie kanałem; Systemy informatyczne a zarządzanie kanałem; Ocena skuteczności działania kanału marketingowego; Aspekty miedzynarodowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; 1. Logistyczna obsługa klientów w kontekście literaturowym 1.1. Zakres definicyjny logistycznej obsługi klienta 1.2. Teoretyczne podstawy logistycznej obsługi klienta 1.2.1. Paradygmat sieciowy w logistycznej obsłudze klienta 1.2.2. Kapitał społeczny a logistyczna obsługa klienta 1.2.3. Implikacje ekonomii behawioralnej w logistycznej obsłudze klienta 1.3. Elementy logistycznej obsługi klienta 1.4. Mierniki i wskaźniki obsługi klienta 1.5. Koszty logistycznej obsługi klienta 2. Istota, formy i rozwój handlu elektronicznego 2.1. Początki handlu elektronicznego 2.2. Zakres definicyjny handlu elektronicznego 2.3. Rozwój handlu elektronicznego w Polsce i na świecie 2.4. Modele obsługi logistycznej w handlu elektronicznym 2.5. Regulacje prawne handlu elektronicznego 2.6. Handel hybrydowy wyzwaniem dla kanału elektronicznego 3. Podmioty wzorcowe branży "odzież i obuwie" funkcjonujące w internecie - studium jakościowe 3.1. Cele i kryteria doboru podmiotów do badań jakościowych 3.2. Sklep odzieżowy Ąnswear.com 3.3. Największa oferta obuwia - eobuwie.pl 3.4. Więcej niż aukcje -Allegro.pl 4. Metodologia badań logistycznej obsługi klienta 4.1. Charakter zrealizowanych badań 4.2. Dobór próby do badań 4.3. Narzędzia analizy statystycznej 5. Logistyczna obsługa e-klienta - badania empiryczne 5.1. Zróżnicowanie pokoleniowe klientów handlu elektronicznego 5.2. Logistyczna obsługa e-klienta na europejskim rynku 5.3. Postrzeganie przez klienta logistycznej obsługi w handlu elektronicznym 5.4. Czynniki kształtujące logistyczną obsługę klienta handlu elektronicznego; Zakończenie; Aneks; Bibliografia; Spis tabel; Spis rysunków; Spis wykresów; Summary.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; CZĘŚĆ I. ISTOTA I ROZWÓJ LOGISTYKI Rozdział 1. Pojęcie i rys historyczny rozwoju logistyki 1.1. Pojęcie logistyki 1.2. Wybrane ważniejsze punkty rozwoju logistyki w ujęciu historycznym 1.3. Etapy rozwoju współczesnej logistyki 1.4. Przyczyny rozwoju logistyki Rozdział 2. Pozycja logistyki polskiej w Europie i na świecie 2.1. Znaczenie logistyki w wykorzystaniu zasobów i w tworzeniu Produktu Krajowego Brutto 2.2. Główni uczestnicy sektora logistyki w Polsce 2.3. Miejsce Polski w działalności logistycznej na tle wybranych państw europejskich 2.4. Poziom obsługi logistycznej w Polsce na tle wybranych państw Europy Środkowej, Wschodniej i Północnej 2.5. Ocena pozycji Polski w poziomie usług działań logistycznych na świecie CZĘŚĆ II. PODSTAWOWE OBSZARY DZIAŁAŃ LOGISTYCZNYCH Rozdział 3. Magazyny i ich wyposażenie 3.1. Pojęcie magazynu i czynności w ramach magazynowania 3.2. Rodzaje magazynów 3.3. Wyposażenie magazynów 3.4. Nowoczesne rodzaje wyposażenia magazynów 3.5. Opakowania i jednostki ładunkowe 3.4. Centra magazynowe i logistyczne Rozdział 4. Zarządzanie magazynem 4.1. Funkcje magazynów w systemie logistycznym 4.2. Stanowiska pracy i odpowiedzialność w magazynie 4.3. Organizacja procesów magazynowych Rozdział 5. Sterowanie zapasami 5.1. Definicja zapasu i zarządzania zapasami 5.2. Przyczyny utrzymywania zapasów 5.3. Klasyfikacja zapasów według metody ABC/XYZ 5.4. Metody sterowania zapasami 5.5. Wielkość dostawy bazująca na Ekonomicznej Wielkości Zamówienia Rozdział 6. Transport wewnętrzny – Tomasz Rokicki 6.1. Pojęcie transportu wewnętrznego i jego rodzaje 6.2. Rodzaje środków transportu wewnętrznego 6.3. Przepływ informacji w transporcie wewnętrznym Rozdział 7. Transport zewnętrzny – Tomasz Rokicki 7.1. Pojęcie transportu 7.2. Znaczenie i funkcje transportu 7.3. Proces transportowy 7.4. Klasyfikacje transportu 7.5. Charakterystyka gałęzi transportu 7.6. Struktura gałęziowa transportu Rozdział 8. Infrastruktura transportu 8.1. Infrastruktura transportu samochodowego 8.2. Infrastruktura transportu kolejowego 8.3. Infrastruktura transportu wodnego 8.4. Infrastruktura transportu intermodalnego 8.5. Infrastruktura transportu lotniczego Rozdział 9. Opakowania 9.1. Opakowania – rys historyczny 9.2. Opakowanie − definicja 9.3. Funkcje opakowań 9.4. Znakowanie opakowań 9.5. Rodzaje opakowań występujących w transporcie 9.6. Łańcuch logistyczny opakowań 9.7. Racjonalizacja użytkowania opakowań i poużytkowych odpadów opakowaniowych Rozdział 10. Systemy informatyczne w logistyce 10.1. Podstawowe pojęcia z zakresu informatyki ekonomicznej 10.2. Logistyczny system informacyjny i jego elementy 10.3. Geneza i funkcje systemów informatycznych w logistyce 10.4. Podział systemów informatycznych wspierających procesy logistyczne 10.5. Systemy do zarządzania magazynem (WMS) 10.6. Systemy realizacji produkcji (MES) 10.7. Systemy do zarządzania transportem (TMS) 10.8. Systemy zintegrowane (ERP) 10.9. Główne kierunki rozwoju systemów informatycznych w logistyce CZĘŚĆ III. LOGISTYKA W PRZEDSIĘBIORSTWIE Rozdział 11. Logistyka zaopatrzenia, produkcji i dystrybucji 11.1. Wstęp 11.2. Logistyka według faz w przedsiębiorstwie 11.3. Logistyka zaopatrzenia 11.4. Logistyka produkcji 11.5. Logistyka dystrybucji Rozdział 12. Logistyka usług 12.1. Różnice między produktem materialnym i usługą istotne z punktu widzenia logistyki 12.2. Charakterystyka systemu logistycznego dla usług 12.3. System wsparcia logistycznego dla usług 12.4. Zastosowanie koncepcji logistyki w sektorach usług Rozdział 13. Koncepcje zarządzania w logistyce 13.1. Zarządzanie logistyczne jako koncepcja zarządzania w logistyce 13.2. Procesowe koncepcje zarządzania w logistyce 13.3. Zarządzanie procesami biznesowymi (BPM) 13.4. Just in Time, Kanban i VMI jako metody zarządzania przepływami produktów w przedsiębiorstwach 13.5. Lean Management Rozdział 14. Dojrzałość procesów logistycznych 14.1. Wprowadzenie 14.2. Geneza koncepcji dojrzałości 14.3. Istota i definicje modelu dojrzałości 14.4. Model dojrzałości jako narzędzie zarządzania 14.5. Modele dojrzałości procesowej 14.6. Modele dojrzałości projektowej 14.7. Modele dojrzałości logistycznej Rozdział 15. Rachunek kosztów logistyki 15.1. Definiowanie kosztów logistyki 15.2. Funkcje rachunku kosztów logistyki 15.3. Istota rachunku kosztów działań 15.4. Nowoczesne koncepcje rachunku kosztów logistyki Rozdział 16. Ekonomika transportu 16.1. Pojęcie ekonomiki transportu i jej zakres 16.2. Mierniki produkcji usług transportowych 16.3. Popyt i podaż usług transportowych 16.4. Usługi spedycyjne 16.5. Koszty i ceny w transporcie Rozdział 17. Marketing w logistyce 17.1. Marketing i relacje z klientami 17.2. Segmentacja i podstawy marketingu mix 17.3. Marketing międzynarodowy i badania marketingowe Rozdział 18. Ubezpieczenia i prawo w logistyce 18.1. Pojęcie ubezpieczenia 18.2. Odpowiedzialność cywilna spedytora i przewoźnika 18.3. Rodzaje ubezpieczeń szczególnie przydatnych w logistyce 18.4. Ubezpieczenie CARGO 18.5. Prawo w logistyce Rozdział 19. Transport i magazynowanie towarów niebezpiecznych 19.1. Definicja i właściwości towarów niebezpiecznych 19.2. Pakowanie i oznakowanie towarów niebezpiecznych 19.3. Uwarunkowania prawno-technologiczne przewozu towarów niebezpiecznych 19.4. Uwarunkowania prawno-technologiczne magazynowania towarów niebezpiecznych 19.5. Zasady pracy w magazynach towarów niebezpiecznych 19.6. Środki ochrony indywidualnej dla pracowników magazynu towarów niebezpiecznych 19.7. Postępowanie w sytuacjach awaryjnych Rozdział 20. BHP w logistyce 20.1. Wprowadzenie 20.2. Koszty BHP w działalności logistycznej 20.3. Transport wewnątrzzakładowy a wymogi BHP 20.4. Użytkowanie wózków jezdniowych 20.5. Oznakowanie dróg 20.6. Ruch pieszych na terenie zakładu 20.7. Transport ręczny 20.8. Drogi ewakuacyjne i pożarowe oraz utrzymanie porządku Rozdział 21. Specyfika wyceny przedsiębiorstwa logistycznego 21.1. Metody oceny kondycji finansowej przedsiębiorstw w perspektywie wyceny firmy logistycznej 21.2. Zakres i rola dokumentacji finansowej w wycenie przedsiębiorstwa logistycznego 21.3. Metody szacowania wartości przedsiębiorstw a wycena firmy logistycznej CZĘŚĆ IV. PROJEKTOWANIE I FUNKCJONOWANIE SIECI ORAZ SYSTEMÓW LOGISTYCZNYCH Rozdział 22. Systemy logistyczne 22.1. Definiowanie systemów logistycznych 22.2. Cechy i rodzaje systemów logistycznych 22.3. Struktura systemów logistycznych 22.4. Ocena systemów logistycznych Rozdział 23. Projektowanie systemów logistycznych 23.1. Ogólne zasady projektowania systemów logistycznych 23.2. Uwarunkowania, płaszczyzny i kluczowe elementy projektowanego systemu logistycznego 23.3. Procedura projektowania systemu logistycznego 23.4. Formułowanie zadania logistycznego 23.5. Kształtowanie systemu logistycznego 23.6. Wymiarowanie systemu logistycznego 23.7. Ocena rozwiązań projektowych Rozdział 24. Łańcuchy dostaw i ich rola 24.1. Definicje łańcucha dostaw i zarządzania łańcuchem dostaw 24.2. Fazy rozwoju koncepcji zarządzania łańcuchami dostaw 24.3. Czynniki sprzyjające rozwojowi koncepcji zarządzania łańcuchami dostaw 24.4. Strategie łańcuchów dostaw 24.5. Technologie informatyczne wspomagające zarządzanie łańcuchem dostaw CZĘŚĆ V. METODY I TECHNIKI WSPOMAGAJĄCE PODEJMOWANIE DECYZJI LOGISTYCZNYCH Rozdział 25. Technologie informacyjne w logistyce 25.1. Znaczenie informacji i technologii informacyjnych 25.2. System GS1 i kody kreskowe 25.3. Zastosowanie systemów GPS w logistyce Rozdział 26. Nowoczesne technologie informatyczne w logistyce 26.1. Technologie towarzyszące systemom transakcyjnym logistyki 26.2. Aplikacje mobilne do zarządzania zleceniami 26.3. Platformy usług przewozowych (giełdy transportowe) 26.4. Rozwiązania telematyczne w transporcie 26.5. Traceability w łańcuchu dostaw 26.6. Systemy do zarządzania obiegiem dokumentów 26.7. Systemy informowania kierownictwa (MIS) w logistyce 26.8. Systemy wsparcia decyzji (DSS) w logistyce 26.9. Systemy zarządzania wiedzą (eksperckie) w logistyce 26.10. Główne kierunki rozwoju zastosowań informatycznych w logistyce Rozdział 27. Badania operacyjne i teoria optymalizacji 27.1. Podstawowe pojęcia z zakresu badań operacyjnych i teorii optymalizacji 27.2. Elementy sytuacji decyzyjnej 27.3. Problem plecakowy 27.4. Zagadnienie transportowe 27.5. Problem komiwojażera CZĘŚĆ VI. WSPÓŁCZESNE KIERUNKI ROZWOJU LOGISTYKI Rozdział 28. Logistyka międzynarodowa 28.1. Pojęcie logistyki międzynarodowej 28.2. Specyfika logistyki międzynarodowej 28.3. Przyczyny rozwoju logistyki międzynarodowej 28.4. Podmioty logistyki międzynarodowej 28.5. Metody zarządzania w logistyce międzynarodowej Rozdział 29. E-handel 29.1. Biznes elektroniczny 29.2. Handel elektroniczny w logistyce 29.3. Perspektywy rozwoju handlu elektronicznego Rozdział 30. Logistyka zwrotna 30.1. Pojęcie logistyki zwrotnej i rodzaje zwrotów w łańcuchach dostaw 30.2. Działania i procesy w logistyce zwrotnej 30.3. Recykling jako element logistyki zwrotnej 30.4. Korzyści z logistyki zwrotnej Rozdział 31. Logistyka miejska 31.1. Istota logistyki miejskiej 31.2. Cele i zadania logistyki miejskiej 31.3. Inteligentne miasta Rozdział 31. Agrologistyka 32.1. Pojęcie i zakres agrobiznesu 32.2. Miejsce rolnictwa i wybranych członów agrobiznesu w gospodarce 32.3. Pojęcie agrologistyki 32.4. Specyfika agrobiznesu jako miejsca zastosowania rozwiązań logistycznych 32.5. Pojęcie i cele zrównoważonego łańcucha żywnościowego 32.6. Typowy łańcuch dostaw w agrobiznesie 32.7. Przepływy zbóż jako przykład roślinnego łańcucha logistycznego 32.8. Rynek mleka jako przykład zwierzęcego łańcucha logistycznego 32.9. Rola zimnych łańcuchów dostaw w agrologistyce 32.10. Tendencje zmian w agrologistyce Rozdział 33. Rynek usług logistycznych 33.1. Usługi logistyczne, ich formy i rodzaje 33.2. Systematyka rynku usług logistycznych 33.3. Branża TSL 33.4. Popyt na usługi logistyczne i zachowania nabywców 33.5. Ceny usług logistycznych Rozdział 34. Logistyka w okresie P4.0 34.1. Megatrendy i ich rola w rozwoju ludzkości 34.2. Rys historyczny rozwoju społeczno-gospodarczego 34.3. Ważniejsze elementy ery Przemysł 4.0 34.4. Przemysł 4.0 a logistyka; Literatura; Wykaz wybranych skrótów stosowanych w logistyce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Logistyka : koncepcja zintegrowanego zarządzania / Piotr Blaik. - Wyd. 4 zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2017. - 400 s. : rys.; tab., wykresy ; 24 cm.
Od Autora; Rozdział 1. Istota i przewartościowania pojęcia logistyki 1.1. Przegląd i interpretacja znaczących definicji logistyki 1.2. Ewolucja i przewartościowania przedmiotu, celów i instrumentów logistyki jako podstawowych wyznaczników pojęcia logistyki 1.3. Logistyka jako kategoria zintegrowanego zarządzania 1.4. Teoretyczne koncepcje logistyki Rozdział 2. Trendy i determinanty rozwoju i zmian w logistyce 2.1. Geneza oraz fazy i kierunki rozwoju logistyki 2.2. Czynniki determinujące rozwój logistyki — próba klasyfikacji i hierarchizacji 2.3. Czynniki kształtujące zmiany w logistyce w świetle badań w krajach zachodnich 2.4. Megatrendy i determinanty określające popyt i możliwości podaży w sferze/zakresie logistyki i usług logistycznych w świetle badań w Europie Zachodniej 2.5. Czynniki stymulujące i ograniczające rozwój logistyki w Polsce 2.6. Wizja rozwoju logistyki Rozdział 3. Podstawowe wymiary nowoczesnej koncepcji logistyki 3.1. Relacje i właściwości nowoczesnej koncepcji logistyki 3.2. Podstawowe zasady kształtowania nowoczesnej koncepcji logistyki 3.3. Podstawowe aspekty i orientacje nowoczesnej koncepcji logistyki Rozdział 4. Identyfikacja i kształtowanie systemów logistycznych 4.1. Podejście systemowe jako podstawa interpretacji i kształtowania orientacji i struktur współczesnej logistyki 4.2. Podstawowe kryteria i przekroje klasyfikacji systemów logistycznych 4.3. Powiązania między systemami logistycznymi — wstępna identyfikacja 4.4. Kształtowanie i wdrażanie systemów logistycznych 4.5. System logistyczny przedsiębiorstwa jako przejaw rozwoju i pełnej integracji w skali mikroekonomicznej Rozdział 5. Struktura procesów logistycznych i problemy jej kształtowania 5.1. Istota i znaczenie orientacji na procesy w zintegrowanym zarządzaniu 5.2. Pojęcie i podstawowe właściwości procesu 5.3. Kryteria i przekroje klasyfikacji procesów 5.4. Klasyfikacja i strukturyzacja procesów logistycznych w aspekcie zarządzania i tworzenia wartości 5.5. Modelowanie kluczowych procesów logistycznych w przedsiębiorstwie 5.6. Poziomy oraz sposoby analizy i oceny procesów logistycznych 5.7. System i procesy transformacji logistycznej w aspekcie tworzenia wartości 5.8. Proces cyrkulacji logistycznej Rozdział 6. Identyfikacja struktury i przejawów wdrażania procesu zarządzania logistycznego 6.1. Istota i funkcje procesu zarządzania logistycznego 6.2. Kompleksowość logistycznych sytuacji decyzyjnych 6.3. Podstawowe orientacje procesu zarządzania logistycznego — próba systematyki 6.4. Założenia koncepcji zintegrowanego zarządzania logistycznego 6.5. Koncepcja „nawigatora” zarządzania logistycznego jako przykład całościowej orientacji logistycznej w badaniach i w praktyce zarządzania w przedsiębiorstwach Rozdział 7. Koncepcja logistycznie zorientowanego zintegrowanego zarządzania przedsiębiorstwem 7.1. Tendencje integracyjne w logistyce i przewartościowania strategicznych funkcji zarządzania logistycznego 7.2. Założenia i struktura koncepcji logistycznie zorientowanego zintegrowanego zarządzania przedsiębiorstwem 7.3. Zakres i możliwości oddziaływania koncepcji zarządzania logistycznego na podstawowe sfery zarządzania w przedsiębiorstwie 7.4. Opcje strategiczne logistyki 7.5. Proces logistycznie zorientowanego zarządzania strategicznego 7.6. Proces logistycznie zorientowanego zarządzania operacyjnego Rozdział 8. Zarządzanie łańcuchem dostaw (SCM) jako przejaw integracji zarządzania logistycznego między przedsiębiorstwami 8.1. Istota i rozwój koncepcji zarządzania łańcuchem dostaw (SCM) 8.2. Modele integracji zarządzania łańcuchem dostaw 8.3. Potencjały efektów związane z rozwojem koncepcji zarządzania łańcuchem dostaw 8.4. Korzyści wdrażania koncepcji SCM w świetle badań w przedsiębiorstwach w krajach zachodnich 8.5. Przesłanki i przejawy integracji zarządzania łańcuchem dostaw (SCM) i zarządzania relacjami z klientami (CRM) Rozdział 9. Logistyka a inne przekrojowe koncepcje zarządzania 9.1. Ogólne założenia integracji logistyki z innymi współczesnymi koncepcjami zarządzania w zintegrowanym zarządzaniu przedsiębiorstwem 9.2. Koncepcja zarządzania logistyczno-marketingowego jako przejaw rozwoju i integracji logistyki i marketingu 9.3. Logistyka a zarządzanie wyszczuplające (LM) 9.4. Logistyka a kompleksowe zarządzanie jakością (TQM) 9.5. Logistyka a zarządzanie kategorią czasu (TBM) 9.6. Logistyka a efektywna obsługa klienta (ECR) 9.7. Logistyka a zarządzanie innowacjami (IM) 9.8. Przejawy wpływu wdrażania przekrojowo zorientowanych koncepcji zarządzania na oczekiwane efekty i sukces przedsiębiorstwa Rozdział 10. Organizacja logistyki w przedsiębiorstwie 10.1. Podstawowe koncepcje i zasady kształtowania organizacji logistyki w przedsiębiorstwie 10.2. Czynniki wpływające na organizację logistyki w przedsiębiorstwie 10.3. Formy organizacyjne logistyki w przedsiębiorstwie 10.4. Logistyka w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa w świetle badań i doświadczeń w krajach zachodnich Rozdział 11. Problemy identyfikacji i racjonalizacji struktury kosztów logistyki 11.1. Istota i kierunki racjonalizacji kosztów logistyki 11.2. Zagadnienie wyodrębnienia i identyfikacji kosztów logistyki 11.3. Zadania, zakres i przekroje rachunku kosztów logistyki 11.4. System rachunku kosztów procesów 11.5. Target costing jako instrument rynkowo zorientowanego zarządzania kosztami logistyki 11.6. Tendencje rozwojowe i struktura kosztów logistyki w świetle badań w krajach zachodnich Rozdział 12. Podstawy systemowej koncepcji efektywności logistyki w aspekcie zarządczym oraz logistyczne potencjały efektów i tworzenia wartości 12.1. Założenia systemowej koncepcji efektywności logistyki w aspekcie zarządzania 12.2. Efektywność potencjalna logistyki w aspekcie zarządczym 12.3. Identyfikacja logistycznych potencjałów oczekiwanych efektów 12.4. Zakres wdrożenia koncepcji logistyki w przedsiębiorstwie a poziom efektywności w świetle badań w krajach zachodnich; Bibliografia; Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Część 1. Logistyka i spedycja w modelach rozgrywających i ujęciu teoriomnogościowym Rozdział 1. Model informacyjny operatora oraz obiektu technicznego w ujęciu rozgrywającym 1.1. Pojęcie operatora oraz obiektu technicznego w ujęciu holistycznym 1.2. Elementy pojęcia systemu rozgrywającego (SR) 1.3. Ujęcie rozgrywające procesów logistycznych (strony: operator (OP) - obiekt techniczny (OT)) 1.4. Ujęcie rozgrywające działalności podmiotów gospodarczych (strony: produkcyjny - operator) 1.4.1. Istota ujęcia rozgrywającego. Rozważania teoretyczne 1.4.2. Ujęcie modelowe podmiotu gospodarczego produkcyjnego oraz operatora logistycznego 1.4.3. Model gry logistycznej w ujęciu teoriomnogościowym (uczestnicy: podmiot gospodarczy produkcyjny oraz operator logistyczny) 1.4.4. Ujęcie modelowe podmiotu gospodarczego oraz sytuacji konfliktowej Rozdział 2. Pojęcia spedycji oraz usług logistycznych w ujęciu teoriomnogościowym 2.1. Pojęcie spedycji w ujęciu teoriomnogościowym 2.2. Pojęcie usługi logistycznej w ujęciu teoriomnogościowym Część 2. Usługi logistyczne w ujęciu pragmatycznym (transport i spedycja) Rozdział 3. Rynek transportu samochodowego w realizacji usług logistycznych 3.1. Potencjał infrastruktury drogowej w Polsce 3.2. Potencjał taborowy 3.3. Potencjał magazynowy 3.4. Potencjał przewozowy Rozdział 4. Ceny w transporcie samochodowym 4.1. Podstawowe zagadnienia związane z pojęciem ceny 4.2. Konkurencja na rynku transportu samochodowego w Polsce 4.3. Tendencje kształtowania się kosztów i cen w transporcie samochodowym 4.4. Problematyka konkurencji cenowej - dumping Rozdział 5. Warunki funkcjonowania transportu samochodowego w Polsce 5.1. Konwencja TIR 5.2. Znaczenie regulacji prawnych w transporcie samochodowym w Polsce; Bibliografia; Spis tabel; Spis rysunków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Logistyka i transport w ujęciu systemowym / Zdzisław Kordel, Andrzej Kuriata. - Wyd. 1 (dodruk). - Warszawa : CeDeWu, 2019. - 181 s. : ilustracje, mapy, wykresy ; 24 cm.
Wstęp; Rozdział 1. Ogólna teoria systemów. Logistyka oraz jako łańcuch informacyjny 1.1. Teoria systemów 1.2. Logistyka (pojęcie) 1.3. Transport (pojęcie) Rozdział 2. Systemowość pojęcia Międzynarodowego Transportu Multimodalnego (MTM) oraz jego bezpieczeństwa 2.1. Istota pojęcia MTM oraz jego bezpieczeństwa 2.2. Istota pojęcia MTM oraz jego bezpieczeństwa Rozdział 3. System logistyczny (SL) 3.1. Struktura elementowa i procesowa pojęcia systemu logistycznego (SL) 3.2. Algorytm struktury elementowej i procesowej pojęcia systemu logistycznego (SL) Rozdział 4. Ujęcie rozgrywające elementu D (dystrybucji) pojęcia systemu logistycznego (SL) (strony: producent - hurtownik) 4.1. Istota pojęcia systemu rozgrywającego (SR) 4.2. Model gry logistycznej (strony: producent - hurtownik) Rozdział 5. Instrumenty polityki transportowej 5.1. Liberalizacja w transporcie 5.2. Problematyka regulowania rynku 5.3. Bariery rozwoju rynku transportu samochodowego Rozdział 6. Funkcjonowanie rynku transportu samochodowego - Zdzisław Kordel 6.1. Polityka wspólnotowa w odniesieniu do transportu samochodowego 6.2. Ceny jako instrument polityki transportowej Rozdział 7. Ujęcie systemowe transportu samochodowego Polsce - Zdzisław Kordel; Zakończenie; Spis rysunków; Spis tabel.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pojęcie logistyki; 2. Procesy logistyczne; 3. Istota integracji procesów gospodarczych i podejścia systemowego do logistyki; 4. Podział funkcjonalny logistyki; 5. Podział fazowy logistyki- logistyka: zaopatrzenia, produkcji, dystrybucji; 6. Wewnątrzorganizacyjne i międzyorganizacyjne systemy logistyczne; 7. Przedsiębiorstwo w łańcuchu dostaw; 8. Definicja łańcucha dostaw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zarządzanie łańcuchem dostaw- metody, narzedzia, wskaźniki, kryteria oceny; 2. Czynniki integrujące przedsiębiorstwa w łańcuchy dostaw; 3. Strategie zarządzania łańcuchem dostaw na świecie i w Polsce; 4. Technologie informatyczne wspierające i integrujące rpzepływ informacji w łańcuchu dostaw; 5. Analiza procesowa i fazowa łańcucha dostaw; 6. Model zintegrowanego łańcucha dostaw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej