Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(227)
Forma i typ
Książki
(226)
Publikacje fachowe
(144)
Publikacje dydaktyczne
(44)
Publikacje naukowe
(8)
Dostępność
dostępne
(205)
tylko na miejscu
(59)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(207)
Czytelnia
(59)
Autor
Górczyński Robert
(13)
Walczak Tomasz
(10)
Watrak Andrzej
(10)
Rajca Piotr (1970- )
(7)
Cieślak Piotr
(6)
Piwko Łukasz
(6)
Freeman Adam (1972- )
(5)
Meryk Radosław
(5)
Waśko Zbigniew
(5)
Zatorska Joanna
(5)
Grażyński Andrzej
(4)
Grębosz Jerzy
(4)
Moch Wojciech
(4)
Prata Stephen
(4)
Szczepaniak Mikołaj
(4)
Szeremiota Przemysław
(4)
Górczyńska Agnieszka
(3)
Janusz Jacek
(3)
Józefiok Adam
(3)
Koronkiewicz Paweł (1973- )
(3)
Martin Robert C
(3)
Płoski Zdzisław
(3)
Aho Alfred V
(2)
Anderson Ross (1956- )
(2)
Augustyniak Piotr (1965- )
(2)
Bakonyi Jadwiga
(2)
Bogusławska Katarzyna
(2)
Bąbol Krzysztof
(2)
Carlson Piotr
(2)
Deitel Harvey M. (1945- )
(2)
Deitel Paul J
(2)
Flasiński Mariusz
(2)
Gagne Greg
(2)
Galvin Peter B
(2)
Garbacz Bartłomiej
(2)
Horstmann Cay S. (1959- )
(2)
Hubisz Jakub
(2)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(2)
Kowalczyk Grzegorz (informatyka)
(2)
Lachowski Lech
(2)
Majewski Jerzy
(2)
Mizerska Anna
(2)
Niedzielska Elżbieta (1934- )
(2)
Ortega Candel José Manuel
(2)
Pasek Joanna
(2)
Pilch Piotr
(2)
Sawka Krzysztof
(2)
Silberschatz Abraham
(2)
Simiński Roman
(2)
Sochacki Tomasz
(2)
Sweigart Al
(2)
Tadeusiewicz Ryszard (1947- )
(2)
Trojan Anna
(2)
Ullman Jeffrey D. (1942- )
(2)
Werner Grzegorz
(2)
Włodarz Marek
(2)
Zimek Roland
(2)
Abiteboul Serge
(1)
Abramowicz Witold (1954- )
(1)
Ahmad Imran (1977- )
(1)
AlbahariJoseph
(1)
Amini Kamran
(1)
Andress Jason
(1)
Andrzejewska Anna
(1)
Anton Kelly Kordes (1967- )
(1)
Arcuri Jennifer (1985- )
(1)
Arnold Tim
(1)
Arundel John
(1)
Aumasson Jean-Philippe
(1)
Bacon Jono
(1)
Badura Ewelina
(1)
Banachowski Lech
(1)
Banks Ethan
(1)
Beaulieu Alan
(1)
Behrman Kennedy
(1)
Benicewicz-Miazga Anna
(1)
Berdychowski Jerzy
(1)
Bhargava Aditya Y
(1)
Białas Andrzej
(1)
Bilski Tomasz
(1)
Bojarski Roman
(1)
Boorshtein Marc
(1)
Borkowski Paweł
(1)
Bost Kevin
(1)
Bożyk Paweł (1939-2021)
(1)
Bradshaw Shannon
(1)
Brazil Eoin
(1)
Briggs Asa (1921-2016)
(1)
Brookshear J. Glenn
(1)
Brown Ethan
(1)
Brzeziński Marek (1949- )
(1)
Brzozowski Maciej
(1)
Brągoszewski Paweł
(1)
Buchwald Paweł
(1)
Buelta Jaime
(1)
Buneman Peter (1943- )
(1)
Burger Corey
(1)
Burke Peter (1937- )
(1)
Burton Celia
(1)
Bąk Adam
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(95)
2010 - 2019
(60)
2000 - 2009
(65)
1990 - 1999
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(124)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(226)
Rosja
(1)
Język
polski
(226)
rosyjski
(1)
Odbiorca
Szkoły średnie
(1)
Temat
Programowanie (informatyka)
(60)
Informatyka
(36)
Języki programowania
(31)
Python (język programowania)
(24)
Systemy informatyczne
(17)
Sieć komputerowa
(15)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(12)
Aplikacja internetowa
(10)
Komputery
(10)
Programy komputerowe
(10)
Baza danych
(9)
C (język programowania)
(9)
Przedsiębiorstwo
(9)
Systemy informatyczne zarządzania
(9)
Internet
(8)
Systemy operacyjne
(8)
Algorytmy
(7)
C++ (język programowania)
(7)
Excel
(7)
Zarządzanie projektami
(7)
JavaScript
(6)
Projektowanie stron WWW
(6)
Zastosowanie i wykorzystanie
(6)
Access
(5)
Administracja systemem
(5)
Bezpieczeństwo systemów
(5)
Informacja dla zarządzania
(5)
Java (język programowania)
(5)
Komputeryzacja
(5)
Obsługa i eksploatacja
(5)
Programowanie zwinne
(5)
Przetwarzanie w chmurze
(5)
SQL (język zapytań)
(5)
Szyfry
(5)
Uczenie się maszyn
(5)
Arkusz kalkulacyjny
(4)
Bezpieczeństwo informacyjne
(4)
Haking
(4)
Informacja
(4)
Linux
(4)
Strony WWW
(4)
Systemy informacyjne
(4)
Systemy informacyjne zarządzania
(4)
Sztuczna inteligencja
(4)
Automatyzacja
(3)
C# (język programowania)
(3)
CCNA
(3)
Cisco IOS
(3)
DevOps (informatyka)
(3)
Handel elektroniczny
(3)
Inżynieria biomedyczna
(3)
Kaskadowe arkusze stylów
(3)
Kryptologia
(3)
Logistyka
(3)
Logistyka gospodarcza
(3)
Matematyka dyskretna
(3)
Nauczanie na odległość
(3)
PHP (język programowania)
(3)
Programowanie obiektowe
(3)
Programy graficzne
(3)
Projektowanie
(3)
Przetwarzanie danych
(3)
Relacyjna baza danych
(3)
Rzeczywistość wirtualna
(3)
Systemy operacyjne sieciowe
(3)
Systemy zarządzania bazami danych
(3)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(3)
Transmisja danych
(3)
Zarządzanie
(3)
Aplikacja mobilna
(2)
AutoCAD
(2)
Baza danych relacyjna
(2)
Data mining
(2)
Deep learning
(2)
Docker (oprogramowanie)
(2)
E-logistyka
(2)
Edukacja medialna
(2)
Framework (platforma programistyczna)
(2)
Gospodarka
(2)
Grafika komputerowa
(2)
Grafika wektorowa
(2)
HTML
(2)
Informacja gospodarcza
(2)
Informatyka ekonomiczna
(2)
Innowacje
(2)
Internet rzeczy
(2)
Kodowanie sygnału
(2)
Kontener (struktura danych)
(2)
Krzywa Béziera
(2)
Kubernetes (program komputerowy)
(2)
Marketing cyfrowy
(2)
Matematyka
(2)
Multimedia
(2)
Nauki ekonomiczne
(2)
Ochrona danych
(2)
Oprogramowanie open source
(2)
Organizacja
(2)
Outsourcing
(2)
Photoshop
(2)
Produkcja
(2)
Temat: czas
2001-
(8)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Gatunek
Podręcznik
(190)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Podręczniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(189)
Zarządzanie i marketing
(11)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(9)
Inżynieria i technika
(8)
Matematyka
(5)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Medycyna i zdrowie
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Nauka i badania
(1)
227 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
CZĘŚĆ I. ZNACZENIE JAKOŚCI OPROGRAMOWANIA. 1. Wyjaśnienia wstępne. 1.1. Jakość oprogramowania czy jakość systemów? 1.2. Od pomyłki do katastrofy. 2. Znaczenie jakości systemów informatycznych. 2.1. Jakość systemów informatycznych w naszym życiu. 2.2. Nagłośnione skutki błędów oprogramowania. 2.3. Skala problemu. 3. Studium przypadku – Therac-25. 3.1. Geneza i budowa systemów Therac. 3.2. Przebieg wypadków. 3.3. Ustalenia powypadkowe. CZĘŚĆ II. PODSTAWOWE POJĘCIA I PROBLEMY JAKOŚCI. 4. Definicje jakości oprogramowania. 4.1. Definicje jakości oprogramowania według IEEE. 4.2. Różne spojrzenia na jakość oprogramowania. 5. Składowe jakości. 5.1. Funkcjonalność. 5.2. Wiarygodność. 5.3. Wydajność. 5.4. Elastyczność. 5.5. Użyteczność. 5.6. Łatwość pielęgnacji (utrzymania). 5.7. Inne atrybuty jakości. 6. Drzewo jakości. 6.1. Wagi atrybutów. 6.2. Co to są metryki i miary jakości? 6.3. Skalowanie i normalizacja miar. 6.4. Problemy pomiarów jakości. 6.5. Problemy oceny jakości oprogramowania. 7. Podstawy zarządzania ryzykiem. 7.1. Definicja ryzyka. 7.2. Minimalizacja ryzyka. CZĘŚĆ III. JAKOŚĆ W UJĘCIU KLASYCZNYM. 8. Jakość w cyklu życia oprogramowania. 8.1. Opłacalność jakości oprogramowania. 8.2. Ewolucja podejścia do jakości w procesie wytwarzania. 8.3. Zapewnienie jakości oprogramowania (SQA). 8.4. Zarządzanie jakością – tło historyczne. 8.5. Kompleksowe zarządzanie jakością (TQM). 9. Klasyczne modele procesu programowego. 9.1. Tradycyjny model kaskadowy. 9.2. Model klasyczny z prototypowaniem. 9.3. Model iteracyjno-inkrementacyjny. 9.4. Model spiralny. 9.5. Model V. 9.6. Wielofazowy model RUP. 9.7. Podsumowanie metodyk klasycznych. 10. Wybrane klasyczne modele jakości. 10.1. Model McCalla. 10.2. Model Boehma. 10.3. Model FURPS. 10.4. Model Dromeya. 10.5. Model ISO/IEC 9126. 10.6. Model SQuaRE. CZĘŚĆ IV. POMIARY JAKOŚCI. 11. Pomiary i metryki w inżynierii oprogramowania. 11.1. Wiadomości podstawowe. 11.2. Metryki zorientowane na rozmiar kodu. 11.3. Metryki zorientowane na funkcjonalność. 11.4. Metryki złożoności. 11.5. Metryki grafów. 11.6. Metryki obiektowe. 12. Metryki i miary jakości produktu wg ISO/IEC 9126. 12.1. Metryki jakości zewnętrznej. 12.2. Metryki jakości wewnętrznej. 12.3. Metryki jakości użytkowej. 13. Alternatywne metody oceny jakości. 13.1. Metoda Goal-Question-Metrics. 13.2. Analytic Hierarchy Process (metoda Saaty’ego). CZĘŚĆ V. DOKUMENTACJA I NORMY JAKOŚCI PROCESU. 14. Dokumentacja projektowa. 14.1. Znaczenie dokumentacji technicznej. 14.2. Artefakty projektowe. 14.3. Jakość dokumentacji. 14.4. Zarządzanie zmianami dokumentacji. 15. Dojrzałość procesu wytwarzania. 15.1. Model dojrzałości SW-CMM. 15.2. Zintegrowany model dojrzałości CMMI. 16. Jakość według ISO. 16.1. Standardy ISO inżynierii i jakości oprogramowania. 16.2. Standardy ISO 9000. 16.3. ISO 90003, czyli ISO 9001 dla oprogramowania. 16.4. Podsumowanie ISO dla wytwarzania oprogramowania. 17. PRINCE2. 17.1. Główne zasady PRINCE2. 17.2. Tematy PRINCE2. 17.3. Procesy. 17.4. Dokumenty i produkty do zarządzania. 17.5. Jakość w PRINCE2. 18. PMBOK. 18.1. Procesy i obszary wiedzy. 18.2. Systemowe podejście procesowe. 18.3. PMBOK a jakość. 19. Six Sigma. 19.1. Six Sigma w procesie produkcji. 19.2. Narzędzia Six Sigma. 19.3. Six Sigma w wytwarzaniu oprogramowania. CZĘŚĆ VI. JAKOŚĆ W PODEJŚCIU ZWINNYM. 20. Przegląd metodyk zwinnych. 20.1. Agile Manifesto. 20.2. Programowanie ekstremalne (XP). 20.3. Scrum. 20.4. Inne podejścia zwinne i szczupłe. 20.5. Silne i słabe strony metodyk zwinnych. 21. Jakość według Agile. 21.1. Co znaczy „jakość” w metodykach zwinnych. 21.2. Czynniki powodzenia metodyk zwinnych. 21.3. Wpływ praktyk zwinnych na jakość oprogramowania. 21.4. Czy Agile może zapewnić jakość oprogramowania? 21.5. Podsumowanie i dyskusja o metodykach Agile. 22. Integracja klasycznych i zwinnych metod zapewnienia jakości. 22.1. Zwiększanie zwinności metod klasycznych. 22.2. Disciplined Agile Development. 22.3. Stan obecny i perspektywy. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp do informatyki / Rafał Kawa, Jacek Lembas. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2017. - 301, [1] s. : il., wykresy ; 24 cm.
(Wykłady z Informatyki)
1. Wprowadzenie. 1.1. Informacja. 1.2. Podstawowe cechy informacji. 1.3. Informatyka. 1.4. Komputer. 1.5. Działy informatyki. 2. Teoria informacji. 2.1. Miara informacji. 2.2. Entropia źródła informacji. 2.3. Kodowanie komunikatów. 2.4. Algorytmy kodowania optymalnego. 3. Systemy liczbowe. 3.1. Wprowadzenie. 3.2. Analogowość, cyfrowość, binarność. 3.3. Działania na liczbach naturalnych w systemach pozycyjnych. 3.4. Konwersje między systemami liczbowymi. 4. Arytmetyka komputerowa. 4.1. Kodowania stałopozycyjne. 4.2. Kodowania zmiennopozycyjne. 5. Maszyna Turinga. 5.1. Wprowadzenie. 5.2. Definicja. 5.3. Przykłady. 6. Przykładowa Maszyna Cyfrowa (PMC). 6.1. Architektura von Neumanna. 6.2. Budowa PMC. 6.3. Działanie PMC. 6.4. Realizacja przykładowych algorytmów. 7. Podstawy algorytmiki. 7.1. Wprowadzenie. 7.2. Podstawowe pojęcia. 7.3. Zapis algorytmów. 7.4. Strukturalność. 7.5. Tworzenie algorytmów. 7.6. Złożoność algorytmów. 7.7. Poprawność algorytmów. 8. Notacje wyrażeń algebraicznych. 8.1. Generalia. 8.2. Notacje algebraiczne w informatyce. 8.3. Konwersje notacji. 8.4. Zapis algorytmów w ONP. 9. Języki formalne. 9.1. Podstawowe pojęcia i oznaczenia. 9.2. Gramatyka formalna. 9.3. Gramatyki regularne a maszyna Turinga.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.System zarządzania a system informatyczny, 2.Komputer i jego struktura, 3.Komunikacja użytkownik-komputer, 4.Oprogramowanie, 5.Sieci komputerowe
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Informacja w społeczeństwie i zarządzaniu 2. Podstawy organizacji danych 3. Sprzęt komputerowy 4. Oprogramowanie komputera 5. Sieci komputerowe 6. Systemy informatyczne zarządzania 7. Zarys algorytmizacji 8. Podstawy technologii przetwarzania danych 9. Tworzenie systemów informatycznych zarządzania 10. Bezpieczeństwo danych i systemów
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie. 1. Środowisko programistyczne. Edytor tekstu. Terminal. Narzędzia powłoki i menedżer Homebrew (tylko w systemie macOS). Node.js i menedżer pakietów npm. MongoDB. Git. Expo. Prettier. ESLint. Ładny wygląd kodu w edytorze. Podsumowanie. 2. Wprowadzenie do API. Co będziemy budować? Jak zbudujemy nasze API? Rozpoczęcie pracy. Podsumowanie. 3. Aplikacja internetowa utworzona za pomocą Node.js i frameworka Express. Witaj, świecie! nodemon. Rozszerzone opcje portu. Podsumowanie. 4. Pierwsze API GraphQL. Zmiana serwera na API (mniej więcej). Podstawy GraphQL. Dostosowanie API do naszych potrzeb. Podsumowanie. 5. Baza danych. Rozpoczęcie pracy z MongoDB. Połączenie MongoDB z aplikacją. Odczytywanie i zapisywanie danych przez aplikację. Podsumowanie. 6. Operacje CRUD. Rozdzielenie schematu GraphQL i funkcji resolverów. Tworzenie schematu CRUD GraphQL. Funkcje resolverów CRUD. Data i godzina. Podsumowanie. 7. Konta użytkownika i uwierzytelnianie. Uwierzytelnianie w aplikacji. Szyfrowanie i tokeny. Integracja uwierzytelniania z naszym API. Dodawanie użytkownika do kontekstu funkcji resolvera. Podsumowanie. 8. Akcje użytkownika. Zanim zaczniesz. Dodawanie użytkownika do nowej notatki. Uprawnienia użytkownika w zakresie uaktualniania i usuwania notatek. Zapytania użytkownika. Oznaczanie notatki jako ulubionej. Zapytania zagnieżdżone. Podsumowanie. 9. Istotne szczegóły. Najlepsze praktyki podczas tworzenia aplikacji internetowej i aplikacji opartej na Express.js. Stronicowanie. Ograniczenia danych. Pozostałe aspekty tworzenia naszej aplikacji. Podsumowanie. 10. Wdrożenie naszego API. Hosting bazy danych. Wdrożenie aplikacji. Podsumowanie. 11. Interfejsy użytkownika i React. JavaScript i interfejs użytkownika. Interfejsy deklaratywne tworzone za pomocą JavaScriptu. Minimalna znajomość biblioteki React. Podsumowanie. 12. Budowa klienta internetowego za pomocą React. Co będziemy budować? Jak będziemy budować naszą aplikację? Rozpoczęcie pracy. Budowa aplikacji. Routing. Komponenty UI. Podsumowanie. 13. Nadawanie stylu aplikacji. Tworzenie komponentu układu. CSS. Podsumowanie. 14. Praca z klientem Apollo. Konfiguracja klienta Apollo. Wykonywanie zapytań do API. Zapytania dynamiczne. Stronicowanie. Podsumowanie. 15. Uwierzytelnianie i informacje o stanie. Utworzenie formularza rejestracyjnego. Przekierowania. Dołączanie nagłówków do żądania. Zarządzanie lokalnymi informacjami o stanie. Wylogowanie. Utworzenie formularza logowania. Trasy chronione. Podsumowanie. 16. Operacje tworzenia, odczytywania, uaktualniania i usuwania. Tworzenie nowych notatek. Odczytywanie notatek użytkownika. Uaktualnianie notatek. Usunięcie notatki. Zmiana ulubionych. Podsumowanie. 17. Wdrożenie aplikacji internetowej. Statyczna witryna internetowa. Procedura wdrożenia. Podsumowanie. 18. Aplikacje utworzone za pomocą frameworka Electron. Co zbudujemy? Jak utworzymy aplikację? Rozpoczęcie pracy. Nasza pierwsza aplikacja Electron. Szczegóły związane z oknem aplikacji w systemie macOS. Narzędzia programistyczne. API frameworka Electron. Podsumowanie. 19. Integracja istniejącej aplikacji internetowej z frameworkiem Electron. Integracja aplikacji internetowej. Konfiguracja. Polityka CSP. Podsumowanie. 20. Wdrożenie aplikacji frameworka Electron. Electron Builder. Kompilacja dla bieżącej platformy. Ikony aplikacji. Kompilacja aplikacji dla różnych platform. Podpisywanie kodu. Podsumowanie. 21. Tworzenie aplikacji mobilnych za pomocą React Native. Co będziemy tworzyć? W jaki sposób utworzymy aplikację? Rozpoczęcie pracy. Podsumowanie. 22. Tworzenie aplikacji mobilnej. Elementy konstrukcyjne React Native. Style i biblioteka Styled Components. Routing. Ikony. Podsumowanie. 23. GraphQL i React Native. Utworzenie widoków listy i przewijanej treści. GraphQL i klient Apollo. Dodanie paska postępu wczytywania danych. Podsumowanie. 24. Uwierzytelnianie w aplikacji mobilnej. Mechanizm uwierzytelniania. Utworzenie formularza logowania. Uwierzytelnienie za pomocą mutacji GraphQL. Uwierzytelnione zapytania GraphQL. Dodanie formularza rejestracji. Podsumowanie. 25. Dystrybucja aplikacji mobilnej. Konfiguracja pliku app.json. Ikony i ekrany wczytywania aplikacji. Publikowanie aplikacji za pomocą Expo. Tworzenie kompilacji natywnych. Dystrybucja aplikacji w sklepach Apple'a i Google'a. Podsumowanie. Zakończenie. A. Lokalne uruchomienie API. B. Lokalne uruchomienie aplikacji internetowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Inżynieria oprogramowania : 1.Inżynieria oprogra mowania.Modele cyklu życia oprogramowania, 2.Wstęp do analizy obiektowej i UML, 3.Tworzenie systemu informa tycznego w środowisku bazy danych, 4.Proces utrzymania oprogramowania. Cz.II Zastosowanie Internetu : 5.Tworzenie serwisów in ternetowych - wybrane zagadnienia, 6.Internet na rynku papierów wartościowych, 7.Wprowadzenie do e-marketing u, 8.Marketing wirusowy - nowy, efektywny trend w mar ketingu wirtualnym
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Informatyka: mechanizacja abstrakcji, 2. Iteracja, indukcja i rekurencja, 3. Czas działania programów, 4. Kombinatoryka i prawdopodobieństwo, 5. Model danych oparty na drzewach, 6.Model danych oparty na listach, 7.Model danych oparty na zbiorach, 8.Relacyjny model danych, 9. Grafowy model danych, 10.Wzorzec, automaty i wyrażenia regularne, 11. Rekurencyjny opis wzorców, 12.Logika zdań, 13.Wykorzystanie logiki do projektowania komponentów komputerów, 14.Logika predykatów
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Wprowadzenie. 1.1. Czym jest wzorzec projektowy? 1.2. Wzorce projektowe w architekturze MVC w języku Smalltalk. 1.3. Opisywanie wzorców projektowych. 1.4. Katalog wzorców projektowych. 1.5. Struktura katalogu. 1.6. Jak wzorce pomagają rozwiązać problemy projektowe? Znajdowanie odpowiednich obiektów. Określanie poziomu szczegółowości obiektu. Określanie interfejsów obiektów. Określanie implementacji obiektów. Zastosowanie mechanizmów powtórnego wykorzystania rozwiązania. Związki między strukturami czasu wykonywania programu i strukturami czasu kompilacji. Projektowanie pod kątem zmian. 1.7. Jak wybrać wzorzec projektowy? 1.8. Jak stosować wzorce projektowe? Rozdział 2. Studium przypadku projektowanie edytora dokumentów. 2.1. Problemy projektowe. 2.2. Struktura dokumentu. 2.3. Formatowanie. 2.4. Ozdabianie interfejsu użytkownika. 2.5. Obsługa wielu standardów wyglądu i działania. 2.6. Obsługa wielu systemów okienkowych. Czy można zastosować Fabrykę abstrakcyjną? Kapsułkowanie zależności implementacyjnych. Klasy Window i WindowImp. Wzorzec Most. 2.7. Działania użytkowników. 2.8. Sprawdzanie pisowni i podział słów. 2.9. Podsumowanie. Rozdział 3. Wzorce konstrukcyjne. BUDOWNICZY (builder). FABRYKA ABSTRAKCYJNA (abstract factory). METODA WYTWÓRCZA (Factory Method). PROTOTYP (prototype). SINGLETON (singleton). Omówienie wzorców konstrukcyjnych. Rozdział 4. Wzorce strukturalne. ADAPTER (adapter). DEKORATOR (decorator). FASADA (facade). KOMPOZYT (composite). MOST (bridge). PEŁNOMOCNIK (proxy). PYŁEK (flyweight). Omówienie wzorców strukturalnych. Kompozyt, Dekorator i Pełnomocnik. Rozdział 5. Wzorce operacyjne. INTERPRETER (interpreter). ITERATOR (iterator). ŁAŃCUCH ZOBOWIĄZAŃ (chain of responsibility). MEDIATOR (mediator). METODA SZABLONOWA (template method). OBSERWATOR (observer). ODWIEDZAJĄCY (visitor). PAMIĄTKA (memento). POLECENIE (command). STAN (state). STRATEGIA (strategy). Rozdział 6. Podsumowanie. 6.1. Czego można oczekiwać od wzorców projektowych? 6.2. Krótka historia. 6.3. Społeczność związana ze wzorcami. 6.4. Zaproszenie. 6.5. Słowo na zakończenie. Dodatek A Słowniczek. Dodatek B Przewodnik po notacji. B.1. Diagram klas. B.2. Diagram obiektów. B.3. Diagram interakcji. Dodatek C Klasy podstawowe. C.1. List. C.2. Iterator. C.3. ListIterator. C.4. Point. C.5. Rect.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Rusz Głową!)
Zawiera: Wprowadzenie; Dla kogo przeznaczona jest ta książka?; Wiemy, co sobie myślisz; Wiemy także, co sobie myśli Twój mózg; Wyobrażamy sobie, że Czytelnik tej książki jest uczniem; Metapoznanie: myślenie o myśleniu; Oto co zrobiliśmy; Oto co możesz zrobić, aby zmusić swój mózg do posłuszeństwa; Kilka ostatnich spraw, o których musisz wiedzieć; Zespół recenzentów technicznych; Podziękowania; ROZDZIAŁ 1. Wprowadzenie do wzorców projektowych. Witamy w krainie wzorców projektowych: Wszystko rozpoczęło się od prostej aplikacji o nazwie KaczySim; Ale teraz nasze kaczki muszą LATAĆ; Ale coś poszło strasznie nie tak...; Józek rozmyśla o dziedziczeniu...; A może by tak interfejs?; Co byś zrobił na miejscu Józka?; Jedyny pewny element procesu wytwarzania oprogramowania; Zerowanie problemu...; Oddzielanie tego, co się zmienia, od tego, co pozostaje niezmienione; Projektowanie zachowań Kaczki; Implementacja zachowań klasy Kaczka; Integracja zachowań klasy Kaczka; Testowanie kodu klasy Kaczka; Dynamiczne ustawianie zachowania; Kompletny diagram hermetyzowanych zachowań; Relacja MA może być lepsza od JEST; Rozmawiając o wzorcach projektowych...; Zasłyszane w lokalnym barze szybkiej obsługi...; Zasłyszane w sąsiednim boksie; Potęga wspólnego słownika wzorców; W jaki sposób mogę używać wzorców projektowych?; Narzędzia do Twojej projektowej skrzynki narzędziowej; ROZDZIAŁ 2. Wzorzec Obserwator. Jak sprawić, by Twoje obiekty były zawsze dobrze poinformowane: Ogólne spojrzenie na aplikację monitorującą warunki pogodowe; Spotkanie ze wzorcem Obserwator; Wydawca + prenumeratorzy = wzorzec Obserwator; Definicja wzorca Obserwator; Siła luźnych powiązań; Projektowanie stacji meteorologicznej; Implementacja stacji meteorologicznej; Włączamy zasilanie stacji meteorologicznej; Podglądanie wzorca Obserwator w naturze; Pisanie kodu aplikacji, która odmieni nasze życie; Wróćmy do prac nad aplikacją meteorologiczną; Jazda próbna nowego kodu; Twoja projektowa skrzynka narzędziowa; Reguły projektowe – wyzwanie; ROZDZIAŁ 3. Wzorzec Dekorator. Dekorowanie obiektów: Witamy w "Star Café"; Reguła otwarte-zamknięte; Spotkanie z wzorcem Dekorator; Konstruowanie zamówień przy użyciu dekoratorów; Definicja wzorca Dekorator; Dekorujemy nasze napoje; Tworzymy kod aplikacji "Star Café"; Tworzenie klas napojów; Tworzenie kodu klas dodatków; Podajemy kawy; Dekoratory w świecie rzeczywistym: obsługa wejścia-wyjścia w języku Java; Dekorowanie klas pakietu java.io; Tworzenie własnych dekoratorów obsługi wejścia-wyjścia; Testowanie nowego dekoratora strumieni wejścia-wyjścia; Twoja projektowa skrzynka narzędziowa; ROZDZIAŁ 4. Wzorzec Fabryka. Wypieki obiektowe: Identyfikacja zmiennych elementów aplikacji; Hermetyzacja procesu tworzenia obiektów; Budujemy prostą fabrykę pizzy; Tworzymy definicję "wzorca" Prosta Fabryka; Nowa struktura klasy Pizzeria; Zezwalamy klasom podrzędnym na podejmowanie decyzji; Deklarowanie metody typu Fabryka; Wreszcie nadszedł czas na spotkanie ze wzorcem Metoda Wytwórcza; Spojrzenie na równoległe hierarchie klas twórców i produktów; Definicja wzorca Metoda Wytwórcza; Sprawdzamy zależności między obiektami; Reguła odwracania zależności; Stosowanie reguły DIP; Rodziny składników...; Budujemy fabryki składników pizzy; Aktualizacja kodu klas Pizza; Odwiedzamy lokalne oddziały naszej sieci pizzerii; Czego udało się nam dokonać?; Definicja wzorca Fabryka Abstrakcyjna; Porównanie Metody Wytwórczej oraz Fabryki Abstrakcyjnej; Twoja projektowa skrzynka narzędziowa; ROZDZIAŁ 5. Wzorzec Singleton. Obiekty jedyne w swoim rodzaju: Analiza klasycznej implementacji wzorca Singleton; Fabryka czekolady; Definicja wzorca Singleton; Ups, mamy problem...; Jak sobie radzić z wielowątkowością?; Czy możemy ulepszyć działanie wielowątkowości?; A w międzyczasie w fabryce czekolady...; Twoja projektowa skrzynka narzędziowa; ROZDZIAŁ 6. Wzorzec Polecenie. Hermetyzacja wywołań: Automatyka w domu i zagrodzie; Przegląd dostarczonych klas; Krótkie wprowadzenie do wzorca Polecenie; Od baru do wzorca Polecenie; Nasze pierwsze polecenie; Zastosowanie polecenia; Przypisywanie poleceń do gniazd; Implementujemy SuperPilota; Implementacja poleceń; Sprawdzamy możliwości naszego SuperPilota; Nadszedł wreszcie czas, aby przygotować trochę dokumentacji...; Co robimy?; Sprawdzamy poprawność działania przycisku Wycofaj; Implementacja mechanizmu wycofywania przy użyciu stanów; Dodajemy mechanizm wycofywania do poleceń sterujących wentylatorem; Każdy pilot powinien mieć tryb Impreza!; Stosowanie makropoleceń; Kolejne zastosowania wzorca Polecenie - kolejkowanie żądań; Kolejne zastosowania wzorca Polecenie - żądania rejestracji; Wzorzec Polecenie w rzeczywistych zastosowaniach; Twoja projektowa skrzynka narzędziowa; ROZDZIAŁ 7. Wzorce Adapter i Fasada. Zdolność adaptacji: Adaptery są wszędzie wokół nas; Adaptery obiektowe; Jeśli coś chodzi jak kaczka i kwacze jak kaczka, to musi może być kaczką indykiem opakowanym w adapter kaczki..; Testujemy adapter dla indyka; Wzorzec Adapter bez tajemnic; Definicja wzorca Adapter; Adaptery obiektów i klas; Adaptery w świecie rzeczywistym; Adaptujemy interfejs Enumeration do wymagań interfejsu Iterator; Nie ma to jak kino domowe; Oglądanie filmów (wersja dla prawdziwych twardzieli); Światła, kamera, fasada!; Konstruujemy fasadę naszego systemu kina domowego; Implementujemy uproszczony interfejs; Czas na seans (wersja soft, dla całej rodziny); Definicja wzorca Fasada; Reguła ograniczonej interakcji; Jak zrazić do siebie przyjaciół, czyli interakcje między obiektami; Wzorzec Fasada kontra reguła ograniczania interakcji; Twoja projektowa skrzynka narzędziowa; ROZDZIAŁ 8. Wzorzec Metoda Szablonowa. Hermetyzacja algorytmów Czas na nieco więcej kofeiny...; Tworzymy klasy reprezentujące kawę i herbatę (w języku Java); Kawa i herbata, czyli klasy abstrakcyjne; Posuńmy nasz projekt o krok dalej...; Wyodrębnianie metody recepturaParzenia(); Co udało się nam osiągnąć?; Spotkanie z wzorcem Metoda Szablonowa; Co nam daje zastosowanie metody szablonowej?; Definicja wzorca Metoda Szablonowa; Stosujemy haczyk we wzorcu Metoda Szablonowa...; Zastosowanie haczyka; Reguła Hollywood a wzorzec Metoda Szablonowa; Wzorzec Metoda Szablonowa w dziczy...; Sortowanie przy użyciu wzorca Metoda Szablonowa; A teraz musimy posortować parę kaczek...; Czym jest metoda compareTo()?; Porównywanie kaczek z innymi kaczkami; No to posortujmy sobie trochę kaczek; Robimy maszynę do sortowania kaczek; Zabawy z ramkami; Tworzenie niestandardowej listy przy użyciu klasy AbstractList; Twoja projektowa skrzynka narzędziowa; ROZDZIAŁ 9. Wzorce Iterator i Kompozyt. Zarządzanie kolekcjami: Z ostatniej chwili - fuzja baru Obiadowo i restauracji Naleśnikarnia; Przegląd pozycji menu; Implementacja specyfikacji kelnerki: podejście pierwsze; Czy można hermetyzować iteracje?; Poznajemy wzorzec Iterator; Dodawanie iteratora do ObiadowoMenu; Poprawiamy kod kelnerki; Testowanie kodu; Przegląd aktualnego rozwiązania; Uproszczenia po wprowadzeniu interfejsu java.util.Iterator; Wzorzec Iterator – definicja; Struktura wzorca Iterator; Reguła pojedynczej odpowiedzialności; Poznajemy interfejs Iterable; Usprawniona pętla for Javy; Rzut oka na klasę ObiadManiaMenu; Iteratory i kolekcje; Czy kelnerka jest już gotowa?; Wzorzec Kompozyt; Projektujemy menu bazujące na wzorcu Kompozyt; Implementacja klasy MenuSkładnik; Implementacja klasy PozycjaMenu; Implementacja klasy Menu; A teraz testujemy...; Twoja projektowa skrzynka narzędziowa; ROZDZIAŁ 10. Wzorzec Stan. Stan obiektu: Guma do żucia i Java; Maszyny stanowe 101; Piszemy kod; Test wewnętrzny; Wiedziałeś, że to jest blisko... prośba o zmianę!; Kłopotliwy stan rzeczy; Nowy projekt; Definiowanie interfejsów i klas reprezentacji stanu; Nowa wersja automatu sprzedającego; Przyjrzyjmy się nowej klasie AutomatSprzedający...; Implementowanie kolejnych stanów; Definicja wzorca Stan; Została jeszcze promocja 1 z 10; Kończymy implementowanie promocji; Wersja demo dla prezesa; Weryfikacja projektu...; Niemal zapomnieliśmy!; Twoja projektowa skrzynka narzędziowa; ROZDZIAŁ 11. Wzorzec Pośrednik. Kontrola dostępu do obiektu: Kod monitora; Testowanie monitora; Zdalne wywołania metod 101; Przygotowanie klasy AutomatSprzedający do pracy w charakterze usługi zdalnej; Dodanie wpisu do rejestru RMI...; Definicja wzorca Pośrednik; Przygotuj się na pośrednika wirtualnego; Projektowanie wirtualnego pośrednika do wyświetlania okładek; Kod klasy PośrednikObrazków; Wykorzystanie mechanizmów Java API do stworzenia pośrednika chroniącego; Swatanie w Obiektowie; Implementacja interfejsu Osoba; Teatrzyk - ochrona podmiotów; Z lotu ptaka - budowanie dynamicznego pośrednika klasy Osoba; Zoo pośredników; Twoja projektowa skrzynka narzędziowa; Kod przeglądarki okładek; ROZDZIAŁ 12. Wzorce złożone. Łączenie wzorców: Współdziałanie wzorców; Powrót kaczek; Co zrobiliśmy?; Widok z lotu kaczki - diagram klas; Król wzorców złożonych; Poznajemy wzorzec Model-Widok-Kontroler; Przyjrzyjmy się bliżej…; Model-Widok-Kontroler jako zestaw wzorców; Wykorzystujemy MVC do sterowania beatem...; Piszemy kod elementów; A teraz spójrzmy na rzeczywistą klasę BeatModel; Widok; Implementowanie widoku; A teraz kontroler; Łączymy wszystko w całość...; Eksplorujemy możliwości wzorca Strategia; Adaptowanie modelu; Testujemy...; Twoja projektowa skrzynka narzędziowa; ROZDZIAŁ 13. Lepsze życie dzięki wzorcom. Wzorce projektowe w praktyce: Wzorzec projektowy – definicja; Bliższe spojrzenie na definicję wzorca; Niech moc będzie z Tobą; A więc chcesz zostać autorem wzorców projektowych; Porządkowanie wzorców projektowych; Myślenie wzorcami; Głowa pełna wzorców; Nie zapominaj o potędze wspólnego słownictwa; Gang Czterech w Obiektowie; Podróż dopiero się zaczyna...; Zoo pełne wzorców; Walka ze złem przy użyciu antywzorców; Twoja projektowa skrzynka narzędziowa; Wyjeżdżamy z Obiektowa; DODATEK: Pozostałe wzorce: Most; Budowniczy; Łańcuch Odpowiedzialności; Pyłek; Interpreter; Mediator; Memento; Prototyp; Odwiedzający; Skorowidz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp. Czy ta książka jest dla Ciebie? O tej książce. Czego nie należy oczekiwać po tej książce. Jak korzystać z tej książki. Interpretowanie diagramów zamieszczonych w tej książce. Przykładowe bazy danych użyte w tej książce. Część I Relacyjne bazy danych i SQL. 1 Co to znaczy relacyjna? Rodzaje baz danych. Krótka historia modelu relacyjnego. Anatomia relacyjnej bazy danych. Co to oznacza dla Ciebie? Podsumowanie. 2 Prawidłowa struktura bazy danych. Skąd wziął się tutaj ten rozdział? Dlaczego warto się troszczyć o prawidłowe struktury? Optymalizacja kolumn. Optymalizacja tabel. Definiowanie poprawnych zależności. I to już wszystko? Podsumowanie. 3 Krótka historia SQL. Początki SQL. Wczesne implementacje niezależnych producentów. ...i wtedy narodził się standard. Ewolucja norm ANSI/ISO. Implementacje komercyjne. Co przyniesie przyszłość? Dlaczego warto się uczyć SQL? Która wersja SQL została opisana w tej książce? Podsumowanie. Część II Podstawy SQL. 4 Tworzenie prostego zapytania. Krótka dygresja: dane a informacje. Przekładanie żądania na SQL. Sortowanie informacji. Zapisywanie pracy. Przykładowe instrukcje. Podsumowanie. Zagadnienia do samodzielnego rozwiązania. 5 Nie tylko zwykłe kolumny. Czym jest wyrażenie? Jakich typów danych można użyć w wyrażeniu? Zmiana typu danych funkcja CAST. Podawanie konkretnych wartości. Rodzaje wyrażeń. Zastosowanie wyrażeń w klauzuli SELECT. Żadna wartość, czyli Null. Przykładowe instrukcje. Podsumowanie. Zagadnienia do samodzielnego rozwiązania. 6 Filtrowanie danych. Uściślanie wyników za pomocą klauzuli WHERE. Definiowanie warunków wyszukiwania. Stosowanie wielu warunków. Jeszcze o Null: mała przestroga. Różne metody konstruowania wyrażeń warunkowych. Przykładowe instrukcje. Podsumowanie. Zagadnienia do samodzielnego rozwiązania. Część III Praca z wieloma tabelami. 7 Myślenie zbiorami. Cóż to takiego ten zbiór? Działania na zbiorach. Część wspólna. Różnica. Suma. SQL i działania na zbiorach. Podsumowanie. 8 Złączenie INNER JOIN. Co to jest JOIN? Złączenie INNER JOIN. Zastosowania INNER JOIN. Przykładowe instrukcje. Więcej niż dwie tabele. Szukanie pasujących wartości. Podsumowanie. Zagadnienia do samodzielnego rozwiązania. 9 Złączenie OUTER JOIN. Co to jest OUTER JOIN? Złączenie LEFT/RIGHT OUTER JOIN. Złączenie FULL OUTER JOIN. FULL OUTER JOIN na wartościach niebędących kluczami. Złączenie UNION JOIN. Zastosowania OUTER JOIN. Przykładowe instrukcje. Podsumowanie. Zagadnienia do samodzielnego rozwiązania. 10 Operacja UNION. Co to jest UNION? Tworzenie zapytań z użyciem UNION. Zastosowania UNION. Przykładowe instrukcje. Podsumowanie. Zagadnienia do samodzielnego rozwiązania. 11 Podzapytania. Co to jest podzapytanie? Podzapytania służące do generowania kolumn. Podzapytania jako filtry. Zastosowania podzapytań. Przykładowe instrukcje. Podzapytania w wyrażeniach. Podzapytania w filtrach. Podsumowanie. Zagadnienia do samodzielnego rozwiązania. Część IV Podsumowywanie i grupowanie danych. 12 Proste zestawienia. Funkcje agregujące. Zastosowanie funkcji agregujących w filtrach. Przykładowe instrukcje. Podsumowanie. Zagadnienia do samodzielnego rozwiązania. 13 Grupowanie danych. Po co grupować dane? Klauzula GROUP BY. Z pewnymi zastrzeżeniami. Zastosowania GROUP BY. Przykładowe instrukcje. Podsumowanie. Zagadnienia do samodzielnego rozwiązania. 14 Filtrowanie zgrupowanych danych. Selekcja niejedno ma imię. Miejsce filtrowania nie jest bez znaczenia. Zastosowania HAVING. Przykładowe instrukcje. Podsumowanie. Zagadnienia do samodzielnego rozwiązania. Część V Modyfikowanie zbiorów danych. 15 Aktualizowanie zbiorów danych. Co to jest UPDATE? Instrukcja UPDATE. Niektóre systemy baz danych umożliwiają stosowanie złączeń JOIN w klauzuli UPDATE. Zastosowania UPDATE. Przykładowe instrukcje. Podsumowanie. Zagadnienia do samodzielnego rozwiązania. 16 Wstawianie zbiorów danych. Co to jest INSERT? Instrukcja INSERT. Zastosowania INSERT. Przykładowe instrukcje. Zagadnienia do samodzielnego rozwiązania. 17 Usuwanie zbiorów danych. Co to jest DELETE? Instrukcja DELETE. Zastosowania DELETE. Przykładowe instrukcje. Podsumowanie. Zagadnienia do samodzielnego rozwiązania. Część VI Wstęp do rozwiązywania trudnych problemów. 18 Problemy z NIE i ORAZ. Krótkie przypomnienie zbiorów. Uwzględnianie kryterium na nie. Uwzględnianie wielu kryteriów na tak w jednej tabeli. Przykładowe instrukcje. Podsumowanie. Zagadnienia do samodzielnego rozwiązania. 19 Operacje warunkowe. Wyrażenia warunkowe (CASE). Rozwiązywanie problemów za pomocą CASE. Przykładowe instrukcje. Podsumowanie. Zagadnienia do samodzielnego rozwiązania. 20 Zastosowanie niepowiązanych danych i tabel sterujących. Co to są niepowiązane dane?. Rozwiązywanie problemów przy użyciu niepowiązanych danych. Rozwiązywanie problemów z użyciem tabel sterujących. Przykładowe instrukcje. Przykłady z użyciem niepowiązanych tabel. Przykłady z użyciem tabel sterujących. Podsumowanie. Zagadnienia do samodzielnego rozwiązania. 21 Złożone działania na grupach. Grupowanie w podgrupach. Rozszerzanie klauzuli GROUP BY. Obliczanie sum hierarchicznie za pomocą operacji ROLLUP. Obliczanie sum kombinacji za pomocą operacji CUBE. Tworzenie zestawień sum za pomocą operacji GROUPING SETS. Różne techniki grupowania. Przykładowe instrukcje. Przykłady z użyciem ROLLUP. Przykłady z użyciem CUBE. Przykłady z użyciem GROUPING SETS. Podsumowanie. Zagadnienia do samodzielnego rozwiązania. 22 Dzielenie danych na okna. Co można zrobić z oknem na dane? Obliczanie numeru wiersza. Określanie pozycji w szeregu. Dzielenie danych na kwintyle. Zastosowanie okien z funkcjami agregującymi. Przykładowe instrukcje. Przykłady z użyciem ROW_NUMBER. Przykłady z użyciem RANK, DENSE_RANK i PERCENT_RANK. Przykłady z użyciem NTILE. Przykłady z użyciem funkcji agregujących. Podsumowanie. Na zakończenie. Część VII Dodatki. A Diagramy zgodne ze standardem SQL. B Schematy przykładowych baz danych. C Typy daty i czasu, operacje i funkcje. IBM DB2. Microsoft Access. Microsoft SQL Server. MySQL. Oracle. PostgreSQL. D Polecane lektury. Książki poświęcone bazom danych. Książki poświęcone SQL. E Słowniczek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Istota i rodzaje outsourcingu informatycznego, 2. Zarządzanie autsourcingiem, 3. Analiza decyzjna wyboru outsourcingu informatycznego, 4. Wdrażanie outsourcingu, 5. CZynniki sukcesu outsourcingu informatycznego, 6. Strategiczne scenariusze rozowju outsourcingu informatycznego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie, 2. Planowanie, 3. Przygotowanie produkcji, 4. Sterowanie produkcją, 5. Informatyczne systemy zarządzania, 6.Instrumentarium zarządzania produkcją, 7. Techniki usprawniania działania systemu produkcyjnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie projektami informatycznymi / Mariusz Flasiński. - Wyd. 2 - 4 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2013. - 194 s. : rys., tab., wykr. ; 25 cm.
Część I: Planowanie i realizacja programów informatyzacji przedsiębiorstw i organizacji. 1. Problematyka informatyzacji przedsiębiorstw i organizacji. 2. Zasady opracowywania strategii informatyzacji. Część II: Projekty wdrożeniowe systemów informatycznych. 3. Główne fazy i charakterystyka przedsięwzięć wdrożeniowych. 4. Analiza przedwdrożeniowa. 5. Projekt wdrożeniowy systemu informatycznego. Część III: Projekty konstrukcji systemów informatycznych. 7. Fazy projektów i modele konstrukcji systemów oprogramowania. 8. Analiza wymagań i modelowanie systemu informatycznego. 9. Projektowanie systemu informatycznego. 10. Implementacja i testowanie systemu informatycznego. 11. Pielęgnacja i dalszy rozwój systemu informatycznego. Część IV: Metody i techniki zarządzania kluczowymi aspektami projektów informatycznych. 12. Metody szacowania wielkości przedsięwzięcia konstrukcji systemu informatycznego. 13. Zarządzanie harmonogramem i budżetem projektów informatycznych. 14. Analiza finansowa projektów informatycznych. 15. Zarządzanie ryzykiem w projektach informatycznych. 16. Zarządzanie jakością w projektach informatycznych. 17 Zarządzanie zmianami w projektach informatycznych. 18 Zarządzanie konfiguracjami i wersjami systemu informatycznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie projektami informatycznymi / Mariusz Flasiński. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2006. - 194 s. : rys., tab., wykr. ; 25 cm.
Część I: Planowanie i realizacja programów informatyzacji przedsiębiorstw i organizacji. 1. Problematyka informatyzacji przedsiębiorstw i organizacji. 2. Zasady opracowywania strategii informatyzacji. Część II: Projekty wdrożeniowe systemów informatycznych. 3. Główne fazy i charakterystyka przedsięwzięć wdrożeniowych. 4. Analiza przedwdrożeniowa. 5. Projekt wdrożeniowy systemu informatycznego. Część III: Projekty konstrukcji systemów informatycznych. 7. Fazy projektów i modele konstrukcji systemów oprogramowania. 8. Analiza wymagań i modelowanie systemu informatycznego. 9. Projektowanie systemu informatycznego. 10. Implementacja i testowanie systemu informatycznego. 11. Pielęgnacja i dalszy rozwój systemu informatycznego. Część IV: Metody i techniki zarządzania kluczowymi aspektami projektów informatycznych. 12. Metody szacowania wielkości przedsięwzięcia konstrukcji systemu informatycznego. 13. Zarządzanie harmonogramem i budżetem projektów informatycznych. 14. Analiza finansowa projektów informatycznych. 15. Zarządzanie ryzykiem w projektach informatycznych. 16. Zarządzanie jakością w projektach informatycznych. 17 Zarządzanie zmianami w projektach informatycznych. 18 Zarządzanie konfiguracjami i wersjami systemu informatycznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Problematyka zarządzania projektami, Metodyka tworzenia systemów informatycznych, Czynniki krytyczne sukcesu, Zarządzanie zakresem projektu, Wymiarowanie projektów informatycznych, Zarządzanie czasem w projekcie Zarządzanie zasobami projektu, Zarządzanie komunikacją w projekcie, Zarządzanie ryzykiem w projekcie, Zarządzanie zmianami w projekcie, Kierownik projektu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Przedmowa, 1. Co ma do tego zarządzanie projektem?, 2. Co ma z tym wspólnego strategia korporacji?, 3. Poruszanie się po polityce korporacji, 4. Zarządzanie zespołem projektowym, 5. Definiowanie projektu, 6. Organizowanie projektów informatycznych, 7. Jakość od podstaw, 8. Tworzenie zespołu projektowego, 9. Planowanie projektu, 10. Zarządzanie projektami IT, 11. Śledzenie projektu, 12. Zamykanie projektu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Kreatywność)
Cz. I Faza pierwsza- Co powinieneś wiedzieć i co uczy nić, aby sporządzić schemat zarządzania projektem:1. Przegląd technik i strategii; 2. Nieco więcej na te mat uruchomienia projektu; 3. Sprawdzenie wykonalności 4. Ludzie: terminologia. procesy; problemy. Cz. II Faza druga- Planowanie szczegółowe i harmonogram czasowy: 5. Rozpoczyna się opracowanie planu szczegółowego: 6. Przygotowanie planu zadań projektowych i zasobów. Cz. III Uruchomienie planu- 7. Uruchomienie projektu, monitorowanie i kontrola. Cz. IV Faza czwarta- 8. Zamknięcie projektu i przegląd powykonawczy. Cz. V Negocjacje, konsultanci i kontrakty, komputery; 9. Negocjacje; 10. Konsultanci i kontrakty; 11. Jak najlepiej wykorzystać komputer.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Geneza zarządzanie projektami; 2. Planowanie projektu informatycznego; 3. Śledzenie i zarządzanie zmianami projektu; 4. Modele pracy i komunikacji; 5. Zarządzanie ryzykiem; 6. Projekty wdrożeniowe - outsourcing 7. Czynniki sukcesów i niepowodzeń projektów; 8. Rola i zadania kierownika projektu; 9. Dodatek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
CZĘŚĆ I. ZWINNE WYTWARZANIE OPROGRAMOWANIA. Rozdział 1. Praktyki agile. Agile Alliance. Zasady. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 2. Przegląd informacji o programowaniu ekstremalnym. Praktyki programowania ekstremalnego. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 3. Planowanie. Początkowa eksploracja. Planowanie wersji dystrybucyjnych. Planowanie iteracji. Planowanie zadań. Przebieg iteracji. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 4. Testowanie. Programowanie sterowane testami. Testy akceptacyjne. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 5. Refaktoryzacja. Generowanie liczb pierwszych - prosty przykład refaktoryzacji. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 6. Epizod programowania. Gra w kręgle. Wniosek. CZĘŚĆ II. PROJEKT AGILE. Symptomy złego projektu. Zasady. Zapachy a zasady. Bibliografia. Rozdział 7. Co to jest projekt agile? Co złego dzieje się z oprogramowaniem? Zapachy projektu - woń psującego się oprogramowania. Program Copy. Utrzymywanie projektu w jak najlepszej postaci. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 8. SRP - zasada pojedynczej odpowiedzialności. SRP - zasada pojedynczej odpowiedzialności. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 9. OCP - zasada otwarte-zamknięte. OCP - zasada otwarte-zamknięte. Opis. Kluczem jest abstrakcja. Aplikacja Shape. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 10. LSP - zasada podstawiania Liskov. LSP - zasada podstawiania Liskov. Prosty przykład naruszenia zasady LSP. Kwadraty i prostokąty - bardziej subtelne naruszenie zasady LSP. Realny przykład. Wydzielanie zamiast dziedziczenia. Heurystyki i konwencje. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 11. DIP - zasada odwracania zależności. DIP - zasada odwracania zależności. Podział na warstwy. Prosty przykład. Przykład programu Furnace. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 12. ISP - zasada segregacji interfejsów. Zaśmiecanie interfejsów. Odrębne klienty oznaczają odrębne interfejsy. ISP - zasada segregacji interfejsów. Interfejsy klas a interfejsy obiektów. Przykład interfejsu użytkownika bankomatu. Wniosek. Bibliografia. CZĘŚĆ III. STUDIUM PRZYPADKU: SYSTEM PŁACOWY. Szczątkowa specyfikacja systemu płacowego. Rozdział 13. Wzorce projektowe Polecenie i Aktywny obiekt. Proste polecenia. Transakcje. Metoda Undo. Aktywny obiekt. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 14. Metoda szablonowa i Strategia: dziedziczenie a delegacja. Metoda szablonowa. Strategia. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 15. Wzorce projektowe Fasada i Mediator. Fasada. Mediator. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 16. Wzorce projektowe Singleton i Monostate. Singleton. Monostate. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 17. Wzorzec projektowy Obiekt Null. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 18. Studium przypadku: system płacowy. Pierwsza iteracja. Wprowadzenie. Analiza według przypadków użycia. Refleksja: czego się nauczyliśmy? Wyszukiwanie potrzebnych abstrakcji. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 19. Studium przypadku: system płacowy. Implementacja. Dodawanie pracowników. Usuwanie pracowników. Karty pracy, raporty sprzedaży i składki. Zmiana danych pracowników. Realizacja wypłat. Program główny. Baza danych. Podsumowanie projektu systemu płacowego. Bibliografia. CZĘŚĆ IV. PODZIAŁ SYSTEMU PŁACOWEGO NA PAKIETY. Rozdział 20. Zasady projektowania pakietów. Projektowanie z wykorzystaniem pakietów? Ziarnistość: zasady spójności pakietów. Stabilność: zasady sprzęgania pakietów. Projekt góra-dół. Zasada stabilnych zależności (SDP). Zasada stabilnych abstrakcji (SAP). Wniosek. Rozdział 21. Wzorzec projektowy Fabryka. Cykl zależności. Fabryki wymienne. Wykorzystanie wzorca Fabryka do tworzenia zestawów testowych. Znaczenie korzystania z fabryk. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 22. Studium przypadku: system płacowy (część 2.). Struktura pakietów i notacja. Zastosowanie zasady zbiorowego domykania (CCP). Zastosowanie zasady równoważności wielokrotnego wykorzystania kodu i dystrybucji (REP). Sprzężenia i hermetyzacja. Metryki. Zastosowanie wskaźników do aplikacji płacowej. Ostateczna struktura pakietów. Wniosek. Bibliografia. CZĘŚĆ V. STUDIUM PRZYPADKU: STACJA POGODOWA. Rozdział 23. Wzorzec projektowy Kompozyt. Przykład: polecenia kompozytowe. Wielokrotność czy brak wielokrotności. Rozdział 24. Obserwator - ewolucja kodu do wzorca. Zegar cyfrowy. Wniosek. Wzorzec projektowy Obserwator. Bibliografia. Rozdział 25. Wzorce projektowe Serwer abstrakcyjny i Most. Wzorzec projektowy Serwer abstrakcyjny. Wzorzec projektowy Adapter. Wzorzec projektowy Most. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 26. Wzorce projektowe Pełnomocnik i Schody do nieba - zarządzanie zewnętrznymi interfejsami API. Wzorzec projektowy Pełnomocnik. Schody do nieba. Wniosek. Inne wzorce projektowe, które można wykorzystywać z bazami danych. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 27. Analiza przypadku: stacja pogodowa. Firma Chmura. Projekt oprogramowania systemu Nimbus-LC. Wniosek. Bibliografia. Przegląd wymagań dla oprogramowania Nimbus-LC. Przypadki użycia systemu Nimbus-LC. Plan publikacji wersji dystrybucyjnych systemu Nimbus-LC. CZĘŚĆ VI. STUDIUM PRZYPADKU: ETS. Rozdział 28. Wzorzec projektowy Wizytator. Rodzina wzorców projektowych Wizytator. Wizytator. Wzorzec projektowy Acykliczny wizytator. Wzorzec projektowy Dekorator. Wzorzec projektowy Obiekt rozszerzenia. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 29. Wzorzec projektowy Stan. Przegląd informacji o automatach stanów skończonych. Techniki implementacji. Wzorzec projektowy Stan. Kiedy należy korzystać z maszyn stanów? Wniosek. Listingi. Bibliografia. Rozdział 30. Framework ETS. Wprowadzenie. Framework. Projekt frameworka. Przypadek zastosowania wzorca Metoda szablonowa. Wniosek. Bibliografia. Dodatek A. Notacja UML. Część I: Przykład CGI. System rejestrowania kursów: opis problemu. Podsumowanie. Bibliografia. Dodatek B. Notacja UML. Część II: STATMUX. Definicja statystycznego multipleksera. Wniosek. Bibliografia. Dodatek C. Satyra na dwa przedsiębiorstwa. Rufus! Inc. Project Kickoff. Rupert Industries Projekt Alpha. Dodatek D. Kod źródłowy jest projektem. Czym jest projekt oprogramowania?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej