C (język programowania)
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje fachowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Dostępność
dostępne
(9)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(9)
Czytelnia
(1)
Autor
Prata Stephen
(3)
Górczyński Robert
(2)
Aho Alfred V
(1)
Amini Kamran
(1)
Deitel Harvey M. (1945- )
(1)
Deitel Paul J
(1)
Garbacz Bartłomiej
(1)
Kernighan Brian W. (1942- )
(1)
Koronkiewicz Paweł (1973- )
(1)
Listosz Piotr
(1)
Piwko Łukasz
(1)
Ritchie Dennis M. (1941- )
(1)
Sacha Krzysztof M
(1)
Stroustrup Bjarne (1950-)
(1)
Szczepaniak Mikołaj
(1)
Szeremiota Przemysław
(1)
Ullman Jeffrey D. (1942- )
(1)
Werner Grzegorz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1422)
Zarządzanie
(682)
Unia Europejska
(634)
Polska
(627)
Samorząd terytorialny
(531)
C (język programowania)
(-)
Środki masowego przekazu
(427)
Kadry
(418)
Marketing
(414)
Gospodarka
(406)
Banki
(383)
Organizacja
(379)
Prawo pracy
(358)
Internet
(352)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(322)
Integracja europejska
(318)
Prawo
(307)
Nauczanie początkowe
(300)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(280)
Polityka
(265)
Rodzina
(262)
Prawa człowieka
(256)
Unia Europejska (UE)
(253)
Prawo administracyjne
(252)
Praca
(245)
Zarządzanie strategiczne
(245)
Prawo cywilne
(243)
Pedagogika
(242)
Administracja
(241)
Język angielski
(238)
Prawo karne
(238)
Szkolnictwo
(236)
Nauczyciele
(235)
Finanse
(234)
Państwo
(233)
Podatek
(231)
Polityka społeczna
(230)
Kultura
(229)
Psychologia
(227)
Finanse publiczne
(226)
Socjologia
(217)
Społeczeństwo
(217)
Innowacje
(216)
Rachunkowość
(216)
Nauczanie
(213)
Szkolnictwo wyższe
(212)
Zarządzanie jakością
(212)
Opieka społeczna
(209)
Reklama
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(207)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(200)
Menedżerowie
(200)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(198)
Nieruchomości
(194)
Prawo międzynarodowe
(194)
Konkurencja
(193)
Public relations
(192)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(189)
Osobowość
(188)
Zatrudnienie
(183)
Konsumenci (ekon.)
(181)
Bezrobocie
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(179)
Prawo karne procesowe
(177)
Rynek finansowy
(177)
Ochrona środowiska
(176)
Prawo Unii Europejskiej
(175)
Rynek kapitałowy
(175)
Prawo gospodarcze
(165)
Kształcenie
(157)
Umowa
(157)
Filozofia
(152)
Logistyka gospodarcza
(151)
Turystyka
(150)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(148)
Decyzje
(146)
Papiery wartościowe
(146)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Ubezpieczenia społeczne
(144)
Demokracja
(140)
Płaca
(137)
Stosunki interpersonalne
(136)
Psychologia społeczna
(135)
Służba zdrowia
(135)
Prawo konstytucyjne
(134)
Inwestycje
(132)
Postępowanie cywilne
(132)
Terroryzm
(132)
Prawo autorskie
(128)
Język polski
(126)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(124)
Motywacja pracy
(120)
Bezpieczeństwo publiczne
(119)
Gatunek
Podręcznik
(9)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(9)
9 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Informatyka: mechanizacja abstrakcji, 2. Iteracja, indukcja i rekurencja, 3. Czas działania programów, 4. Kombinatoryka i prawdopodobieństwo, 5. Model danych oparty na drzewach, 6.Model danych oparty na listach, 7.Model danych oparty na zbiorach, 8.Relacyjny model danych, 9. Grafowy model danych, 10.Wzorzec, automaty i wyrażenia regularne, 11. Rekurencyjny opis wzorców, 12.Logika zdań, 13.Wykorzystanie logiki do projektowania komponentów komputerów, 14.Logika predykatów
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Funkcje podstawowe. Dyrektywy preprocesora. Makra. Kompilacja warunkowa. Wskaźniki zmiennych. Wybrane informacje szczegółowe dotyczące funkcji. Wskaźniki funkcji. Struktury. Podsumowanie. Rozdział 2. Od kodu źródłowego do pliku binarnego. Proces kompilacji. Preprocesor. Kompilator. Asembler. Linker. Podsumowanie. Rozdział 3. Pliki obiektowe. Interfejs binarny aplikacji. Formaty plików obiektowych. Relokowane pliki obiektowe. Wykonywalne pliki obiektowe. Biblioteki statyczne. Biblioteki dynamiczne. Podsumowanie. Rozdział 4. Struktura pamięci procesu. Układ pamięci procesu. Określanie struktury pamięci. Analiza statycznego układu pamięci. Analiza dynamicznego układu pamięci. Podsumowanie. Rozdział 5. Stos i sterta. Stos. Sterta. Zarządzanie pamięcią w ograniczonym środowisku. Podsumowanie. Rozdział 6. Programowanie zorientowane obiektowo i hermetyzacja. Myślenie w sposób zorientowany obiektowo. Dlaczego język C nie jest zorientowany obiektowo? Hermetyzacja. Podsumowanie. Rozdział 7. Kompozycja i agregacja. Związki między klasami. Obiekt kontra klasa. Kompozycja. Agregacja. Podsumowanie. Rozdział 8. Dziedziczenie i polimorfizm. Dziedziczenie. Polimorfizm. Podsumowanie. Rozdział 9. Abstrakcja i programowanie zorientowane obiektowo w C++. Abstrakcja. Zorientowane obiektowo konstrukcje w C++. Podsumowanie. Rozdział 10. UNIX - historia i architektura. Historia systemu UNIX. Architektura systemu UNIX. Interfejs powłoki dla aplikacji użytkownika. Interfejs jądra do warstwy powłoki. Jądro. Sprzęt. Podsumowanie. Rozdział 11. Jądro i wywołania systemowe. Wywołania systemowe. Jądro systemu UNIX. Podsumowanie. Rozdział 12. Najnowsza wersja C. C11. Określenie obsługiwanej wersji standardu języka C. Usunięcie funkcji gets(). Zmiany wprowadzone w funkcji fopen(). Funkcje sprawdzające granice bufora. Funkcja niekończąca działania. Makra typu generycznego. Unicode. Unie i struktury anonimowe. Wielowątkowość. Słowo o standardzie C18. Podsumowanie. Rozdział 13. Współbieżność. Wprowadzenie do współbieżności. Równoległość. Współbieżność. Jednostka zarządcy zadań. Procesy i wątki. Ograniczenie typu "zachodzi wcześniej". Kiedy należy używać współbieżności. Stan współdzielony. Podsumowanie. Rozdział 14. Synchronizacja. Problemy związane ze współbieżnością. Wrodzone problemy ze współbieżnością. Problemy pojawiające się po synchronizacji. Techniki synchronizacji. Blokada typu spinlock. Współbieżność w standardzie POSIX. Wieloprocesowość. Wielowątkowość. Podsumowanie. Rozdział 15. Wykonywanie wątków. Wątki. Wątki POSIX. Tworzenie wątków POSIX. Przykład stanu wyścigu. Przykład wyścigu danych. Podsumowanie. Rozdział 16. Synchronizacja wątków. Kontrola współbieżności w standardzie POSIX Wątki POSIX i pamięć. Podsumowanie. Rozdział 17. Wykonywanie procesów. API wykonywania procesu. Procedura wykonania procesu. Stan współdzielony. Wielowątkowość kontra wieloprocesowość. Podsumowanie. Rozdział 18. Synchronizacja procesów. Kontrola współbieżności w pojedynczym hoście. Nazwane semafory POSIX. Nazwane muteksy. Nazwane zmienne warunkowe. Kontrola współbieżności rozproszonej. Podsumowanie. Rozdział 19. Gniazda i IPC w pojedynczym hoście. Techniki IPC. Protokół komunikacyjny. Komunikacja w pojedynczym hoście. Wprowadzenie do programowania gniazd. Podsumowanie. Rozdział 20. Programowanie oparte na gniazdach. Podsumowanie informacji o programowaniu gniazd. Projekt kalkulatora. Gniazda domeny systemu UNIX. Gniazda sieciowe. Podsumowanie. Rozdział 21. Integracja z innymi językami programowania. Dlaczego integracja w ogóle jest możliwa? Pobranie niezbędnych materiałów. Biblioteka stosu. Integracja z C++. Integracja z Javą. Integracja z Pythonem. Integracja z Go. Podsumowanie. Rozdział 22. Testy jednostkowe i debugowanie. Testowanie oprogramowania. Testy jednostkowe. Testowanie komponentu. Biblioteki testowania kodu w C. Debugowanie. Podsumowanie. Rozdział 23. Systemy kompilacji. Czym jest system kompilacji? Make. CMake - to nie jest system kompilacji! Ninja. Bazel. Porównanie systemów kompilacji. Podsumowanie. Epilog.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; Rozdział 1. Wprowadzenie do informatyki, internetu i sieci: 1.1. Wprowadzenie; 1.2. Hardware i software; 1.3. Hierarchia danych; 1.4. Język maszynowy, język asemblera i język wysokiego poziomu; 1.5. Język programowania C; 1.6. Biblioteka standardowa C; 1.7. C++ i inne oparte na C języki programowania; 1.8. Technologia obiektowa; 1.9. Typowe środowisko programowania w języku C; 1.10. Przykładowa aplikacja w języku C utworzona na platformach Windows, Linux i macOS; 1.11. System operacyjny; 1.12. Internet i sieć WWW; 1.13. Wybrana kluczowa terminologia związana z oprogramowaniem; 1.14. Na bieżąco z technologiami informatycznymi; Rozdział 2. Wprowadzenie do programowania w języku C: 2.1. Wprowadzenie; 2.2. Prosty program w języku C - wyświetlenie wiersza tekstu; 2.3. Następny prosty program w języku C - dodawanie dwóch liczb całkowitych; 2.4. Koncepcje dotyczące pamięci; 2.5. Arytmetyka w języku C; 2.6. Podejmowanie decyzji - operatory równości i relacji; 2.7. Bezpieczne programowanie w języku C; Rozdział 3. Programowanie strukturalne w języku C: 3.1. Wprowadzenie; 3.2. Algorytm; 3.3. Pseudokod; 3.4. Struktury kontrolne; 3.5. Polecenie wyboru if; 3.6. Polecenie wyboru if-else; 3.7. Polecenie iteracji while; 3.8. Studium przypadku tworzenia algorytmu 1 - iteracja kontrolowana przez licznik; 3.9. Studium przypadku tworzenia algorytmu 2 - iteracja kontrolowana przez wartownik; 3.10. Studium przypadku tworzenia algorytmu 3 - zagnieżdżone polecenia kontrolne; 3.11. Operatory przypisania; 3.12. Operatory inkrementacji i dekrementacji; 3.13. Bezpieczne programowanie w języku C; Rozdział 4. Struktury warunkowe programu w języku C: 4.1. Wprowadzenie; 4.2. Podstawy iteracji; 4.3. Iteracja oparta na liczniku; 4.4. Konstrukcja for; 4.5. Konstrukcja - uwagi i obserwacje; 4.6. Przykłady użycia polecenia for; 4.7. Konstrukcja switch umożliwiająca wybór spośród wielu możliwości; 4.8. Konstrukcja do-while; 4.9. Polecenia break i continue; 4.10. Operatory logiczne; 4.11. Mylenie operatorów równości (==) i przypisania (=); 4.12. Podsumowanie programowania strukturalnego; 4.13. Bezpieczne programowanie w języku C; Rozdział 5. Funkcje w języku C: 5.1. Wprowadzenie; 5.2. Modularyzacja programów w języku C; 5.3. Funkcje biblioteki matematycznej; 5.4. Funkcje; 5.5. Definicja funkcji; 5.6. Więcej o prototypie funkcji; 5.7. Stos wywołań funkcji i stos ramek; 5.8. Nagłówki; 5.9. Przekazywanie argumentów przez wartość i przez referencję; 5.10. Generowanie liczb losowych; 5.11. Przykład - gra hazardowa i wprowadzenie typu enum; 5.12. Klasy przechowywania; 5.13. Reguły dotyczące zasięgu; 5.14. Rekurencja; 5.15. Przykład użycia rekurencji - ciąg Fibonacciego; 5.16. Rekurencja kontra iteracja; 5.17. Bezpieczne programowanie w języku C; Rozdział 6. Tablice w języku C: 6.1. Wprowadzenie; 6.2. Tablica; 6.3. Definiowanie tablicy; 6.4. Przykłady tablic; 6.5. Stosowanie tablicy znaków do przechowywania ciągów tekstowych i operowania na nich; 6.6. Statyczna i automatyczna tablica lokalna; 6.7. Przekazywanie funkcji argumentu w postaci tablicy; 6.8. Sortowanie tablicy; 6.9. Studium przypadku - obliczanie średniej, mediany i dominanty za pomocą tablic; 6.10. Wyszukiwanie elementów w tablicy; 6.11. Tablica wielowymiarowa; 6.12. Tablica o zmiennej wielkości; 6.13. Bezpieczne programowanie w języku C; Rozdział 7. Wskaźniki w języku C: 7.1. Wprowadzenie; 7.2. Definiowanie i inicjalizowanie zmiennej wskaźnika; 7.3. Operatory wskaźnika; 7.4. Przekazywanie argumentów do funkcji przez referencję; 7.5. Stosowanie kwalifikatora conts ze wskaźnikiem; 7.6. Sortowanie bąbelkowe z użyciem przekazywania przez referencję; 7.7. Operator sizeof; 7.8. Wyrażenia i arytmetyka wskaźnika; 7.9. Związek między wskaźnikiem i tablicą; 7.10. Tablica wskaźników; 7.11. Studium przypadku - symulacja tasowania i rozdawania kart; 7.12. Wskaźnik do funkcji; 7.13. Bezpieczne programowanie w języku C; Rozdział 8. Znaki i ciągi tekstowe w języku C: 8.1. Wprowadzenie; 8.2. Podstawy dotyczące znaków i ciągów tekstowych; 8.3. Biblioteka obsługi znaków; 8.4. Funkcje konwersji ciągu tekstowego; 8.5. Funkcje biblioteki standardowej wejścia-wyjścia; 8.6. Funkcje biblioteki przeznaczonej do operacji na ciągach tekstowych; 8.7. Funkcje porównania zdefiniowane w bibliotece przeznaczonej do obsługi ciągów tekstowych; 8.8. Funkcje wyszukiwania zdefiniowane w bibliotece przeznaczonej do obsługi ciągów tekstowych; 8.9. Funkcje dotyczące pamięci zdefiniowane w bibliotece przeznaczonej do obsługi ciągów tekstowych; 8.10. Pozostałe funkcje w bibliotece przeznaczonej do obsługi ciągów tekstowych; 8.11. Bezpieczne programowanie w języku C; Rozdział 9. Formatowanie danych wejściowych i wyjściowych w języku C; 9.1. Wprowadzenie; 9.2. Strumienie; 9.3. Formatowanie danych wyjściowych za pomocą funkcji printf(); 9.4. Wyświetlanie liczb całkowitych; 9.5. Liczby zmiennoprzecinkowe; 9.6. Wyświetlanie ciągów tekstowych i znaków; 9.7. Inne specyfikatory konwersji; 9.8. Określanie szerokości pola i dokładności podczas wyświetlania danych; 9.9. Stosowanie opcji w ciągu tekstowym formatowania funkcji printf(); 9.10. Wyświetlanie literałów i sekwencje sterujące; 9.11. Pobieranie za pomocą funkcji scanf() sformatowanych danych wejściowych; 9.12. Bezpieczne programowanie w języku C; Rozdział 10. Struktury, unie, operacje na bitach i wyliczenia w języku C; 10.1. Wprowadzenie; 10.2. Definicja struktury; 10.3. Inicjalizacja struktury; 10.4. Uzyskanie dostępu do elementu struktury za pomocą operatorów . i ->; 10.5. Stosowanie struktur wraz z funkcjami; 10.6. Definicja typedef; 10.7. Przykład - wysoko wydajna symulacja tasowania i rozdawania kart; 10.8. Unia; 10.9. Operatory bitowe; 10.10. Pole bitowe; Rozdział 11. Przetwarzanie plików w języku C; 11.1. Wprowadzenie; 11.2. Plik i strumień; 11.3. Tworzenie pliku o dostępie sekwencyjnym; 11.4. Odczytywanie danych z pliku o dostępie sekwencyjnym; 11.5. Plik o dostępie swobodnym; 11.6. Tworzenie pliku o dostępie swobodnym; 11.7. Losowy zapis danych w pliku o dostępie swobodnym; 11.8. Odczytywanie danych z pliku o dostępie swobodnym; 11.9. Studium przypadku - program przetwarzający transakcje; 11.10. Bezpieczne programowanie w języku C; Rozdział 12. Struktury danych w języku C: 12.1. Wprowadzenie; 12.2. Struktura odwołująca się do samej siebie; 12.3. Dynamiczna alokacja pamięci; 12.4. Lista jednokierunkowa; 12.5. Stos; 12.6. Kolejka; 12.7. Drzewo; 12.8. Bezpieczne programowanie w języku C; Rozdział 13. Preprocesor w języku C: 13.1. Wprowadzenie; 13.2. Dyrektywa preprocesora #include; 13.3. Dyrektywa preprocesora #define - stałe symboliczne; 13.4. Dyrektywa preprocesora #define – makra; 13.5. Kompilacja warunkowa; 13.6. Dyrektywy preprocesora #error i #pragma; 13.7. Operatory # i ##; 13.8. Numery wierszy; 13.9. Predefiniowane stałe symboliczne; 13.10. Asercje; 13.11. Bezpieczne programowanie w języku C; Rozdział 14. Inne zagadnienia związane z językiem C: 14.1. Wprowadzenie; 14.2. Przekierowanie operacji wejścia-wyjścia; 14.3. Zmiennej długości lista argumentów; 14.4. Stosowanie argumentów powłoki; 14.5. Kompilowanie programu składającego się z wielu plików kodu źródłowego; 14.6. Zakończenie działania programu za pomocą exit() i atexit(); 14.7. Sufiksy dla literałów liczb całkowitych i zmiennoprzecinkowych; 14.8. Obsługa sygnałów; 14.9. Dynamiczna alokacja pamięci - funkcje calloc() i realloc(); 14.10. Bezwarunkowe odgałęzienie za pomocą goto; Rozdział 15. C++ jako lepsza wersja C - wprowadzenie do technologii obiektowej: 15.1. Wprowadzenie; 15.2. C++; 15.3. Prosty program dodający dwie liczby; 15.4. Biblioteka standardowa języka C++; 15.5. Pliki nagłówkowe; 15.6. Funkcja typu inline; 15.7. Słowa kluczowe języka C++; 15.8. Referencja i parametry przekazywane przez referencję; 15.9. Pusta lista parametrów; 15.10. Argumenty domyślne; 15.11. Jednoargumentowy operator ustalenia zasięgu; 15.12. Przeciążanie funkcji; 15.13. Szablony funkcji; 15.14. Wprowadzenie do technologii obiektowej i UML; 15.15. Wprowadzenie do szablonu klasy vector biblioteki standardowej języka C++; 15.16. Zakończenie rozdziału; Rozdział 16. Wprowadzenie do klas, obiektów i ciągów tekstowych: 16.1. Wprowadzenie; 16.2. Definiowanie klasy z funkcją składową; 16.3. Definiowanie funkcji składowej z parametrem; 16.4. Dane składowe, funkcje składowe set i get; 16.5. Inicjalizacja obiektu za pomocą konstruktora; 16.6. Umieszczenie klasy w oddzielnym pliku, aby umożliwić jej wielokrotne użycie; 16.7. Oddzielenie interfejsu od implementacji; 16.8. Weryfikacja danych wejściowych za pomocą funkcji set; 16.9. Zakończenie rozdziału; Rozdział 17. Klasy - zgłaszanie wyjątków: 17.1. Wprowadzenie; 17.2. Studium przypadku - klasa Time; 17.3. Zasięg klasy i dostęp do jej elementów składowych; 17.4. Funkcje dostępu i funkcje narzędziowe; 17.5. Studium przypadku - konstruktor z argumentami domyślnymi; 17.6. Destruktory; 17.7. Kiedy są wywoływane konstruktor i destruktor?; 17.8. Studium przypadku - pułapka podczas zwrotu odwołania lub wskaźnika do prywatnych danych składowych; 17.9. Domyślne przypisywanie danych składowych; 17.10. Obiekty i funkcje składowe typu const; 17.11. Kompozycja - obiekt jako element składowy klasy; 17.12. Funkcje i klasy zaprzyjaźnione; 17.13. Stosowanie wskaźnika this; 17.14. Statyczne elementy składowe klasy; 17.15. Zakończenie rozdziału; Rozdział 18. Przeciążanie operatorów i klasa string: 18.1. Wprowadzenie; 18.2. Stosowanie przeciążonych operatorów klasy string biblioteki standardowej; 18.3. Podstawy przeciążania operatorów; 18.4. Przeciążanie operatorów dwuargumentowych; 18.5. Przeciążanie dwuargumentowych operatorów wstawiania danych do strumienia i pobierania danych ze strumienia; 18.6. Przeciążanie operatorów jednoargumentowych; 18.7. Przeciążanie jednoargumentowych operatorów prefiks i postfiks ++ i --; 18.8. Studium przypadku - klasa Date; 18.9. Dynamiczne zarządzanie pamięcią; 18.10. Studium przypadku - klasa Array; 18.11. Operator w postaci funkcji składowej kontra operator w postaci funkcji nieskładowej; 18.12. Konwersja między typami; 18.13. Konstruktor typu explicit i operatory konwersji; 18.14. Przeciążanie funkcji operator(); 18.15. Zakończenie rozdziału; Rozdział 19. Programowanie zorientowane obiektowo – dziedziczenie: 19.1. Wprowadzenie; 19.2. Klasa bazowa i klasa pochodna; 19.3. Relacje między klasą bazową i klasą pochodną; 19.4. Konstruktor i destruktor w klasie pochodnej; 19.5. Dziedziczenie publiczne, chronione i prywatne; 19.6. Stosowanie dziedziczenia w tworzeniu oprogramowania; 19.7. Zakończenie rozdziału; Rozdział 20. Programowanie zorientowane obiektowo – polimorfizm: 20.1. Wprowadzenie; 20.2. Wprowadzenie do polimorfizmu - polimorficzna gra wideo; 20.3. Relacje między obiektami w hierarchii dziedziczenia; 20.4. Typ pola i konstrukcja switch; 20.5. Klasa abstrakcyjna i czysta funkcja wirtualna; 20.6. Studium przypadku - system kadrowo-płacowy oparty na polimorfizmie; 20.7. (Opcjonalnie) Polimorfizm, funkcje wirtualne i wiązanie dynamiczne "pod maską"; 20.8. Studium przypadku - system kadrowo-płacowy oparty na polimorfizmie, mechanizmie RTTI, rzutowaniu w dół, operatorach dynamic_cast i typeid oraz klasie type_info; 20.9. Zakończenie rozdziału; Rozdział 21. Dokładniejsza analiza strumieni wejścia i wyjścia: 21.1. Wprowadzenie; 21.2. Strumienie; 21.3. Strumień wyjścia; 21.4. Strumień wejścia; 21.5. Niesformatowane operacje wejścia-wyjścia przeprowadzane za pomocą funkcji read(), write() i gcount(); 21.6. Wprowadzenie do manipulatorów strumienia; 21.7. Stany formatu strumienia i manipulatorów strumienia; 21.8. Stany błędu strumienia; 21.9. Powiązanie strumieni wyjścia i wejścia; 21.10. Zakończenie rozdziału; Rozdział 22. Dokładniejsza analiza obsługi wyjątków: 22.1. Wprowadzenie; 22.2. Przykład - obsługa próby dzielenia przez zero; 22.3. Ponowne zgłoszenie wyjątku; 22.4. Rozwinięcie stosu; 22.5. Kiedy używać obsługi wyjątków?; 22.6. Konstruktor, destruktor i obsługa wyjątków; 22.7. Wyjątki i dziedziczenie; 22.8. Przetwarzanie niepowodzenia w wyniku działania operatora new; 22.9. Klasa unique_ptr i dynamiczna alokacja pamięci; 22.10. Hierarchia wyjątków biblioteki standardowej; 22.11. Zakończenie rozdziału; Rozdział 23. Wprowadzenie do szablonów niestandardowych: 23.1. Wprowadzenie; 23.2. Szablony klas; 23.3. Szablon funkcji przeznaczonej do przeprowadzania operacji na obiekcie specjalizacji szablonu klasy; 23.4. Parametry pozbawione typu; 23.5. Argumenty domyślne parametrów typu szablonu; 23.6. Przeciążanie szablonu funkcji; 23.7. Zakończenie rozdziału; Dodatek A. Pierwszeństwo operatorów w językach C i C++; Dodatek B. Kodowanie znaków ASCII; Dodatek C. Systemy liczbowe; C.1. Wprowadzenie; C.2. Skracanie liczb dwójkowych do ósemkowych i szesnastkowych; C.3. Konwersja liczb ósemkowych i szesnastkowych na dwójkowe; C.4. Konwersja liczb dwójkowych, ósemkowych i szesnastkowych na dziesiętne; C.5. Konwersja liczb dziesiętnych na dwójkowe, ósemkowe i szesnastkowe; C.6. Ujemne liczby dwójkowe - notacja dopełnienia do dwóch; Dodatek D. Sortowanie - informacje szczegółowe; D.1. Wprowadzenie; D.2. Notacja dużego O; D.3. Sortowanie przez wybieranie; D.4. Sortowanie przez wstawianie; D.5. Sortowanie przez scalanie; Dodatek E. Wielowątkowość oraz inne zagadnienia związane ze standardami C99 i C11; E.1. Wprowadzenie; E.2. Nowe nagłówki w C99; E.3. Wyznaczone metody inicjalizacyjne i złożone literały; E.4. Typ bool; E.5. Niejawne użycie typu int w deklaracji funkcji; E.6. Liczby zespolone; E.7. Usprawnienia w preprocesorze; E.8. Inne funkcje standardu C99; E.8.1. Minimalne ograniczenia zasobów kompilatora; E.8.2. Słowo kluczowe restrict; E.8.3. Niezawodne kopiowanie liczb całkowitych; E.8.4. Element składowy w postaci elastycznej tablicy; E.8.5. Złagodzone ograniczenia dotyczące inicjalizacji agregowanych elementów; E.8.6. Operacje matematyczne dla typów generycznych; E.8.7. Funkcja typu inline; E.8.8. Zakończenie działania funkcji bez wyrażenia; E.8.9. Predefiniowany identyfikator __func__; E.8.10. Makro va_copy; E.9. Nowe funkcje w standardzie C11; E.9.1. Nowe nagłówki C11; E.9.2. Obsługa wielowątkowości; E.9.3. Funkcja quick_exit(); E.9.4. Obsługa Unicode; E.9.5. Specyfikator funkcji _Noreturn; E.9.6. Wyrażenia typów generycznych; E.9.7. Dodatek L - możliwości w zakresie analizy i niezdefiniowane zachowanie; E.9.8. Kontrola wyrównania do granicy; E.9.9. Asercje statyczne; E.9.10. Typy zmiennoprzecinkowe; E.10. Zasoby dostępne w internecie; Dodatki w internecie; Dodatek F. Użycie debugera Visual Studio FTP; Dodatek G. Użycie debugera GNU FTP.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Wprowadzenie. 1.1. Pierwsze kroki. 1.2. Zmienne i wyrażenia arytmetyczne. 1.3. Instrukcja for. 1.4. Stałe symboliczne. 1.5. Znakowe operacje wejścia-wyjścia. 1.6. Tablice. 1.7. Funkcje. 1.8. Argumenty - przekazywanie jako wartość. 1.9. Tablice znaków. 1.10. Zmienne zewnętrzne i zakres zmiennych. Rozdział 2. Typy, operatory i wyrażenia. 2.1. Nazwy zmiennych. 2.2. Typy danych i ich rozmiar. 2.3. Stałe. 2.4. Deklaracje. 2.5. Operatory arytmetyczne. 2.6. Operatory porównania i logiczne. 2.7. Konwersja typów. 2.8. Inkrementacja i dekrementacja. 2.9. Operatory bitowe. 2.10. Operatory i wyrażenia przypisania. 2.11. Wyrażenia warunkowe. 2.12. Priorytety operatorów i kolejność wykonywania obliczeń. Rozdział 3. Sterowanie wykonywaniem programu. 3.1. Instrukcje i bloki. 3.2. if-else. 3.3. else-if. 3.4. switch. 3.5. Pętle while i for. 3.6. Pętla do-while. 3.7. break i continue. 3.8. goto i etykiety. Rozdział 4. Funkcje i struktura programu. 4.1. Funkcje – podstawy. 4.2. Zwracanie wartości innych niż int. 4.3. Zmienne zewnętrzne. 4.4. Zakres. 4.5. Pliki nagłówkowe. 4.6. Zmienne statyczne. 4.7. Zmienne rejestrowe. 4.8. Struktura blokowa. 4.9. Inicjalizacja. 4.10. Rekurencja. 4.11. Preprocesor języka C. Rozdział 5. Wskaźniki i tablice. 5.1. Wskaźniki i adresy. 5.2. Wskaźniki i argumenty funkcji. 5.3. Wskaźniki i tablice. 5.4. Arytmetyka adresów. 5.5. Wskaźniki znakowe i funkcje. 5.6. Tablice wskaźników, wskaźniki do wskaźników. 5.7. Tablice wielowymiarowe. 5.8. Inicjalizacja tablic wskaźników. 5.9. Wskaźniki a tablice wielowymiarowe. 5.10. Argumenty wiersza poleceń. 5.11. Wskaźniki do funkcji. 5.12. Rozbudowane deklaracje zmiennych i funkcji. Rozdział 6. Struktury. 6.1. Struktury – podstawy. 6.2. Struktury i funkcje. 6.3. Tablice struktur. 6.4. Wskaźniki do struktur. 6.5. Struktury cykliczne (odwołujące się do siebie). 6.6. Wyszukiwanie w tabelach. 6.7. typedef. 6.8. union. 6.9. Pola bitowe. Rozdział 7. Wejście i wyjście. 7.1. Standardowe operacje wejścia-wyjścia. 7.2. printf - formatowanie danych wyjściowych. 7.3. Listy argumentów o zmiennej długości. 7.4. scanf - formatowane dane wejściowe. 7.5. Dostęp do plików. 7.6. stderr i exit - obsługa błędów. 7.7. Wierszowe operacje wejścia-wyjścia. 7.8. Inne funkcje. Rozdział 8. Interfejs systemu UNIX. 8.1. Deskryptory plików. 8.2. Niskopoziomowe operacje wejścia-wyjścia - odczyt i zapis. 8.3. open, creat, close, unlink. 8.4. lseek - dostęp swobodny. 8.5. Przykład - implementacja fopen i getc. 8.6. Przykład - listy zawartości katalogów. 8.7. Przykład - mechanizm alokacji pamięci. Dodatek A. Opis języka C. A.1. Wprowadzenie. A.2. Konwencje leksykalne. A.3. Zapis składni. A.4. Identyfikatory obiektów. A.5. Obiekty i L-wartości. A.6. Konwersje. A.7. Wyrażenia. A.8. Deklaracje. A.9. Instrukcje. A.10. Deklaracje zewnętrzne. A.11. Zakres i wiązanie. A.12. Przetwarzanie wstępne. A.13. Gramatyka. Dodatek B. Standardowa biblioteka języka C. B.1. Wejście i wyjście. B.2. Wykrywanie klas znaków. B.3. Ciągi znakowe. B.4. Funkcje matematyczne. B.5. Funkcje narzędziowe. B.6. Diagnostyka. B.7. Listy argumentów o zmiennej długości. B.8. Skoki odległe. B.9. Sygnały. B.10. Data i godzina. B.11. Ograniczenia określane przez implementację. Dodatek C. Podsumowanie zmian.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Język C : szkoła programowania / Stephen Prata. - Wrocław : Wydawnictwo Robomatic, 2003. - [8], 743 s. : il. ; 24 cm.
1. Zaczynamy, 2. Wstęp do C++, 3. Dane w C++, 4. Łańcuchy znakowe i formatowanie wejście/wyjście, 5. Operatory, wyrażenia i instrukcje, 6. Instrukcje sterujące C : pętle, 7. Instrukcje sterujące C++ : rozgałęzienia i skoki, 8. Znakowe wejście/Wyjście i przekierowanie, 9. Funkcje, 10. Tablice i wskaźniki, 11. Łańcuchy znakowe i funkcje łańcuchowe, 12. Obsługa plików, 13. Klasy zmiennych i opracowywanie programu, 14. Struktura i inne formy danych, 15. Manipulowanie bitami, 16. Preprocesor i biblioteka C++, 17. Zaawansowana reprezentacja danych, 18. Operatory języka C++, 19. Podstawowe typy i klasy zmiennych, 20. Wyrażenia, instrukcje i przebieg programu, 21. Zestaw znaków ASCII, 22. Standardowa biblioteka ANSI C, 23. Różnice pomiędzy C a C++, 24. Komitet C9X, 25. Odpowiedzi na pytania sprawdzające
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Zaczynamy. Skąd C? Dlaczego C? Dokąd zmierza C? Co robią komputery? Języki wysokiego poziomu i kompilatory. Standardy języka. Korzystanie z C - siedem kroków. Mechanika programowania. Jak zorganizowano tę książkę. Konwencje zapisu. Informacje dodatkowe. Podsumowanie rozdziału. Pytania sprawdzające. Ćwiczenie. Rozdział 2. Wstęp do C. Prosty przykład języka C. Objaśnienie. Co zrobić, aby Twój program był czytelny? Kolejny krok. Wiele funkcji. Usuwanie błędów. Słowa kluczowe. Kluczowe zagadnienia. Podsumowanie rozdziału. Pytania sprawdzające. Ćwiczenia. Rozdział 3. Dane w C. Program przykładowy. Zmienne i stałe. Słowa kluczowe typów danych. Typy danych w C. Korzystanie z typów danych. Uwaga na argumenty. Jeszcze jeden przykład. Kluczowe zagadnienia. Podsumowanie rozdziału. Pytania sprawdzające. Ćwiczenia. Rozdział 4. Łańcuchy znakowe i formatowane wejście-wyjście. Na początek... program. Łańcuchy znakowe. Wprowadzenie. Stałe i preprocesor C. Poznać i wykorzystać printf() i scanf(). Kluczowe zagadnienia. Podsumowanie rozdziału. Pytania sprawdzające. Ćwiczenia. Rozdział 5. Operatory, wyrażenia i instrukcje. Wstęp do pętli. Podstawowe operatory. Niektóre inne operatory. Wyrażenia i instrukcje. Funkcje z argumentami. Przykładowy program. Zagadnienia kluczowe. Podsumowanie rozdziału. Pytania sprawdzające. Ćwiczenia. Rozdział 6. Instrukcje sterujące C. Pętle. Wracamy do pętli while. Instrukcja while. Co jest większe? Korzystanie z operatorów i wyrażeń relacyjnych. Pętle nieokreślone i pętle liczące (232) Pętla for. Inne operatory przypisania: +=, -=, *=, /=, %=. Operator przecinkowy: , Pętla z warunkiem wyjścia - do while. Której pętli użyć? Pętle zagnieżdżone. Tablice. Przykład wykorzystujący pętlę i wartość zwracaną przez funkcję. Zagadnienia kluczowe. Podsumowanie rozdziału. Pytania sprawdzające. Ćwiczenia. Rozdział 7. Instrukcje sterujące C. Rozgałęzienia i skoki. Instrukcja if. Dodajemy else. Bądźmy logiczni. Program liczący słowa. Operator warunkowy: ?:. Dodatki do pętli - continue i break. Wybór spośród wielu możliwości - switch i break. Instrukcja goto. Kluczowe zagadnienia. Podsumowanie rozdziału. Pytania sprawdzające. Ćwiczenia. Rozdział 8. Znakowe wejście-wyjście i przekierowywanie. Jednoznakowe we-wy - getchar() i putchar(). Bufory. Kończenie danych wprowadzanych z klawiatury. Przekierowywanie a pliki. Tworzenie przyjaźniejszego interfejsu użytkownika. Sprawdzanie poprawności danych wejściowych. Menu. Zagadnienia kluczowe. Podsumowanie rozdziału. Pytania sprawdzające. Ćwiczenia. Rozdział 9. Funkcje. Przypomnienie. Prototypy ANSI C. Rekurencja. Kompilowanie programów zawierających więcej niż jedną funkcję. Uzyskiwanie adresów: operator &. Modyfikacja zmiennych w funkcji wywołującej. Wskaźniki: pierwsze spojrzenie. Kluczowe zagadnienia. Podsumowanie rozdziału. Pytania sprawdzające. Ćwiczenia. Rozdział 10. Tablice i wskaźniki. Tablice. Tablice wielowymiarowe. Wskaźniki do tablic. Funkcje, tablice i wskaźniki. Działania na wskaźnikach. Ochrona zawartości tablicy. Wskaźniki a tablice wielowymiarowe. Tablice o zmiennym rozmiarze (VLA, ang. variable - length array). Literały złożone. Zagadnienia kluczowe. Podsumowanie rozdziału. Pytania sprawdzające. Ćwiczenia. Rozdział 11. Łańcuchy znakowe i funkcje łańcuchowe. Reprezentacja łańcuchów i łańcuchowe wejście-wyjście. Wczytywanie łańcuchów. Wyświetlanie łańcuchów. Zrób to sam. Funkcje łańcuchowe. Przykład użycia. Sortowanie łańcuchów. Łańcuchy a funkcje znakowe z rodziny ctype.h. Argumenty wiersza poleceń. Konwersja łańcuchów do liczb. Zagadnienia kluczowe. Podsumowanie rozdziału. Pytania sprawdzające. Ćwiczenia. Rozdział 12. Klasy zmiennej, łączność i zarządzanie pamięcią. Klasy zmiennych. Funkcje pseudolosowe i zmienne statyczne. Rzut kostką. Przydział pamięci. Funkcje malloc() i free(). Kwalifikatory typu ANSI C. Kluczowe zagadnienia. Podsumowanie rozdziału. Pytania sprawdzające. Ćwiczenia. Rozdział 13. Obsługa plików. Wymiana informacji z plikami. Standardowe wejście-wyjście. Niewyszukany program kompresujący pliki. Plikowe wejście-wyjście - fprintf(), fscanf(), fgets() i fputs(). Przygody z dostępem swobodnym - fseek() i ftell(). Za kulisami standardowego wejścia-wyjścia. Inne standardowe funkcje wejścia-wyjścia. Zagadnienia kluczowe. Podsumowanie rozdziału. Pytania sprawdzające. Ćwiczenia. Rozdział 14. Struktury i inne formy danych. Przykładowy problem. Tworzenie spisu książek. Deklaracja struktury. Definiowanie zmiennej strukturalnej. Tablice struktur. Struktury zagnieżdżone. Wskaźniki do struktur. Struktury a funkcje. Zapisywanie zawartości struktury w pliku. Struktury. Co dalej? Unie. Szybkie spojrzenie. Typy wyliczeniowe. typedef: szybkie spojrzenie. Udziwnione deklaracje. Funkcje a wskaźniki. Kluczowe zagadnienia. Podsumowanie rozdziału. Pytania sprawdzające. Ćwiczenia. Rozdział 15. Manipulowanie bitami. Liczby binarne, bity i bajty. Inne systemy liczbowe. Operatory bitowe. Pola bitowe. Kluczowe zagadnienia. Podsumowanie rozdziału. Pytania sprawdzające. Ćwiczenia. Rozdział 16. Preprocesor i biblioteka C. Pierwsze kroki w translacji programu (732) Stałe symboliczne. #define/ #define i argumenty. Makro czy funkcja? Dołączanie plików. #include. Inne dyrektywy. Funkcje wplatane (C99). Funkcje bezpowrotne (C11). Biblioteka języka C. Biblioteka funkcji matematycznych. Biblioteka narzędzi ogólnego użytku. Biblioteka assert.h. Funkcje memcpy() i memmove() z biblioteki string.h. Zmienna liczba argumentów. stdarg.h. Zagadnienie kluczowe. Podsumowanie rozdziału. Pytania sprawdzające. Ćwiczenia. Rozdział 17. Zaawansowana reprezentacja danych. Poznajemy reprezentację danych. Listy łączone. Abstrakcyjne typy danych (ATD). Kolejki. Symulowanie za pomocą kolejki. Lista łączona czy tablica? Drzewa binarne. Co dalej?. Zagadnienia kluczowe. Podsumowanie rozdziału. Pytania sprawdzające. Ćwiczenia. Dodatek A. Odpowiedzi na pytania sprawdzające. Dodatek B. Dokumentacja. I. Lektura uzupełniająca. II. Operatory w języku C. III. Podstawowe typy i klasy zmiennych. IV. Wyrażenia, instrukcje i przepływ sterowania w programie. V. Standardowa biblioteka ANSI C oraz rozszerzenia standardu C99 i C11. VI. Rozszerzone typy całkowite. VII. Obsługa rozszerzonych zbiorów znaków. VIII. Efektywniejsze obliczenia numeryczne w C99 i C11. IX. Różnice między C a C++. Skorowidz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zaczynamy, 2. Na podbój C++, 3. Dane, 4. Typy złożone, 5. Pętle i wyrażenia relacyjne, 6. Instrukcje rozgałęziające i operatory logiczne, 7. Funkcje = programowe moduły C++, 8. Przygody w krainie funkcji, 9. Modele pamięci i przestrzenie nazw, 10. Obiekty i klasy, 11. Korzystanie z klas, 12. Klasy a dynamiczne zarządzanie pamięcią, 13. Dziedziczenie, 14. Wielokrotne wykorzystanie kodu, 15. Klasy zaprzyjaźnione , wyjątki i inne zagadnienia, 16. Klasa string oraz biblioteka Standarf Template Library, 17. Operacje wejścia/wyjścia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie; 2. Podstawowe elementy języka; 3. Tablice i instrukcje sterujące; 4. Struktura programu; 5. Struktury; 6. Wskaźniki; 7. Dynamiczne struktury danych; 8. Praca z plikami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Komputery, ludzie i programowanie. 1.1. Wstęp. 1.2. Oprogramowanie. 1.3. Ludzie. 1.4. Informatyka. 1.5. Komputery są wszędzie. 1.6. Ideały dla programistów. CZĘŚĆ I. PODSTAWY. Rozdział 2. Witaj, świecie! 2.1. Programy. 2.2. Klasyczny pierwszy program. 2.3. Kompilacja. 2.4. Łączenie. 2.5. Środowiska programistyczne. Rozdział 3. Obiekty, typy i wartości. 3.1. Dane wejściowe. 3.2. Zmienne. 3.3. Typy danych wejściowych. 3.4. Operacje i operatory. 3.5. Przypisanie i inicjalizacja. 3.6. Złożone operatory przypisania. 3.7. Nazwy. 3.8. Typy i obiekty. 3.9. Kontrola typów. Rozdział 4. Wykonywanie obliczeń. 4.1. Wykonywanie obliczeń. 4.2. Cele i narzędzia. 4.3. Wyrażenia. 4.4. Instrukcje. 4.5. Funkcje. 4.6. Wektor. 4.7. Właściwości języka. Rozdział 5. Błędy. 5.1. Wstęp. 5.2. Źródła błędów. 5.3. Błędy kompilacji. 5.4. Błędy konsolidacji. 5.5. Błędy czasu wykonania. 5.6. Wyjątki. 5.7. Błędy logiczne. 5.8. Szacowanie. 5.9. Debugowanie. 5.10. Warunki wstępne i końcowe. 5.11. Testowanie. Rozdział 6. Pisanie programu. 6.1. Problem. 6.2. Przemyślenie problemu. 6.3. Wracając do kalkulatora. 6.4. Gramatyki. 6.5. Zamiana gramatyki w kod. 6.6. Wypróbowywanie pierwszej wersji. 6.7. Wypróbowywanie drugiej wersji. 6.8. Strumienie tokenów. 6.9. Struktura programu. Rozdział 7. Kończenie programu. 7.1. Wprowadzenie. 7.2. Wejście i wyjście. 7.3. Obsługa błędów. 7.4. Liczby ujemne. 7.5. Reszta z dzielenia. 7.6. Oczyszczanie kodu. 7.7. Odzyskiwanie sprawności po wystąpieniu błędu. 7.8. Zmienne. Rozdział 8. Szczegóły techniczne - funkcje itp. 8.1. Szczegóły techniczne. 8.2. Deklaracje i definicje. 8.3. Pliki nagłówkowe. 8.4. Zakres. 8.5. Wywoływanie i wartość zwrotna funkcji. 8.6. Porządek wykonywania instrukcji. 8.7. Przestrzenie nazw. Rozdział 9. Szczegóły techniczne - klasy itp. 9.1. Typy zdefiniowane przez użytkownika. 9.2. Klasy i składowe klas. 9.3. Interfejs i implementacja. 9.4. Tworzenie klas. 9.5. Wyliczenia. 9.6. Przeciążanie operatorów. 9.7. Interfejsy klas. 9.8. Klasa Date. CZĘŚĆ II. WEJŚCIE I WYJŚCIE. Rozdział 10. Strumienie wejścia i wyjścia. 10.1. Wejście i wyjście. 10.2. Model strumieni wejścia i wyjścia. 10.3. Pliki. 10.4. Otwieranie pliku. 10.5. Odczytywanie i zapisywanie plików. 10.6. Obsługa błędów wejścia i wyjścia. 10.7. Wczytywanie pojedynczej wartości. 10.8. Definiowanie operatorów wyjściowych. 10.9. Definiowanie operatorów wejściowych. 10.10. Standardowa pętla wejściowa. 10.11. Wczytywanie pliku strukturalnego. Rozdział 11. Indywidualizacja operacji wejścia i wyjścia. 11.1. Regularność i nieregularność. 11.2. Formatowanie danych wyjściowych. 11.3. Otwieranie plików i pozycjonowanie. 11.4. Strumienie łańcuchowe. 11.5. Wprowadzanie danych wierszami. 11.6. Klasyfikowanie znaków. 11.7. Stosowanie niestandardowych separatorów. 11.8. Zostało jeszcze tyle do poznania. Rozdział 12. Projektowanie klas graficznych. 12.1. Czemu grafika? 12.2. Model graficzny. 12.3. Pierwszy przykład. 12.4. Biblioteka GUI. 12.5. Współrzędne. 12.6. Figury geometryczne. 12.7. Używanie klas figur geometrycznych. 12.8. Uruchamianie programu. Rozdział 13. Klasy graficzne. 13.1. Przegląd klas graficznych. 13.2. Klasy Point i Line. 13.3. Klasa Lines. 13.4. Klasa Color. 13.5. Typ Line_style. 13.6. Typ Open_polyline. 13.7. Typ Closed_polyline. 13.8. Typ Polygon. 13.9. Typ Rectangle. 13.10. Wykorzystywanie obiektów bez nazw. 13.11. Typ Text. 13.12. Typ Circle. 13.13. Typ Ellipse. 13.14. Typ Marked_polyline. 13.15. Typ Marks. 13.16. Typ Mark. 13.17. Typ Image. Rozdział 14. Projektowanie klas graficznych. 14.1. Zasady projektowania. 14.2. Klasa Shape. 14.3. Klasy bazowe i pochodne. 14.4. Zalety programowania obiektowego. Rozdział 15. Graficzne przedstawienie funkcji i danych. 15.1. Wprowadzenie. 15.2. Rysowanie wykresów prostych funkcji. 15.3. Typ Function. 15.4. Typ Axis. 15.5. Wartość przybliżona funkcji wykładniczej. 15.6. Przedstawianie danych na wykresach. Rozdział 16. Graficzne interfejsy użytkownika. 16.1. Różne rodzaje interfejsów użytkownika. 16.2. Przycisk Next. 16.3. Proste okno. 16.4. Typ Button i inne pochodne typu Widget. 16.5. Przykład. 16.6. Inwersja kontroli. 16.7. Dodawanie menu. 16.8. Debugowanie kodu GUI. CZĘŚĆ III. DANE I ALGORYTMY. Rozdział 17. Wektory i pamięć wolna. 17.1. Wprowadzenie. 17.2. Podstawowe wiadomości na temat typu vector. 17.3. Pamięć, adresy i wskaźniki. 17.4. Pamięć wolna a wskaźniki. 17.5. Destruktory. 17.6. Dostęp do elementów. 17.7. Wskaźniki na obiekty klas. 17.8. Babranie się w typach - void* i rzutowanie. 17.9. Wskaźniki i referencje. 17.10. Wskaźnik this. Rozdział 18. Wektory i tablice. 18.1. Wprowadzenie. 18.2. Inicjalizacja. 18.3. Kopiowanie. 18.4. Podstawowe operacje. 18.5. Uzyskiwanie dostępu do elementów wektora. 18.6. Tablice. 18.7. Przykłady – palindrom. Rozdział 19. Wektory, szablony i wyjątki. 19.1. Analiza problemów. 19.2. Zmienianie rozmiaru. 19.3. Szablony. 19.4. Sprawdzanie zakresu i wyjątki. 19.5. Zasoby i wyjątki. Rozdział 20. Kontenery i iteratory. 20.1. Przechowywanie i przetwarzanie danych. 20.2. Ideały twórcy biblioteki STL. 20.3. Sekwencje i iteratory. 20.4. Listy powiązane. 20.5. Jeszcze raz uogólnianie wektora. 20.6. Przykład - prosty edytor tekstu. 20.7. Typy vector, list oraz string. 20.8. Dostosowanie wektora do biblioteki STL. 20.9. Dostosowywanie wbudowanych tablic do STL. 20.10. Przegląd kontenerów. Rozdział 21. Algorytmy i słowniki. 21.1. Algorytmy biblioteki standardowej. 21.2. Najprostszy algorytm - find(). 21.3. Ogólny algorytm wyszukiwania - find_if(). 21.4. Obiekty funkcyjne. 21.5. Algorytmy numeryczne. 21.6. Kontenery asocjacyjne. 21.7. Kopiowanie. 21.8. Sortowanie i wyszukiwanie. 21.9. Algorytmy kontenerowe. CZĘŚĆ IV. POSZERZANIE HORYZONTÓW. Rozdział 22. Ideały i historia. 22.1. Historia, ideały i profesjonalizm. 22.2. Krótka historia języków programowania. Rozdział 23. Przetwarzanie tekstu. 23.1. Tekst. 23.2. Łańcuchy. 23.3. Strumienie wejścia i wyjścia. 23.4. Słowniki. 23.5. Problem. 23.6. Wyrażenia regularne. 23.7. Wyszukiwanie przy użyciu wyrażeń regularnych. 23.8. Składnia wyrażeń regularnych. 23.9. Dopasowywanie przy użyciu wyrażeń regularnych. 23.10. Źródła. Rozdział 24. Działania na liczbach. 24.1. Wprowadzenie. 24.2. Rozmiar, precyzja i przekroczenie zakresu. 24.3. Tablice. 24.4. Tablice wielowymiarowe w stylu języka C. 24.5. Biblioteka Matrix. 24.6. Przykład - rozwiązywanie równań liniowych. 24.7. Liczby losowe. 24.8. Standardowe funkcje matematyczne. 24.9. Liczby zespolone. 24.10. Źródła. Rozdział 25. Programowanie systemów wbudowanych. 25.1. Systemy wbudowane. 25.2. Podstawy. 25.3. Zarządzanie pamięcią. 25.4. Adresy, wskaźniki i tablice. 25.5. Bity, bajty i słowa. 25.6. Standardy pisania kodu. Rozdział 26. Testowanie. 26.1. Czego chcemy. 26.2. Dowody. 26.3. Testowanie. 26.4. Projektowanie pod kątem testowania. 26.5. Debugowanie. 26.6. Wydajność. 26.7. Źródła. Rozdział 27. Język C. 27.1. C i C++ to rodzeństwo. 27.2. Funkcje. 27.3. Mniej ważne różnice między językami. 27.4. Pamięć wolna. 27.5. Łańcuchy w stylu języka C. 27.6. Wejście i wyjście - nagłówek stdio. 27.7. Stałe i makra. 27.8. Makra. 27.9. Przykład - kontenery intruzyjne. DODATKI. Dodatek A. Zestawienie własności języka. A.1. Opis ogólny. A.2. Literały. A.3. Identyfikatory. A.4. Zakres, pamięć oraz czas trwania. A.5. Wyrażenia. A.6. Instrukcje. A.7. Deklaracje. A.8. Typy wbudowane. A.9. Funkcje. A.10. Typy zdefiniowane przez użytkownika. A.11. Wyliczenia. A.12. Klasy. A.13. Szablony. A.14. Wyjątki. A.15. Przestrzenie nazw. A.16. Aliasy. A.17. Dyrektywy preprocesora. Dodatek B. Biblioteka standardowa. B.1. Przegląd. B.2. Obsługa błędów. B.3. Iteratory. B.4. Kontenery. B.5. Algorytmy. B.6. Biblioteka STL. B.7. Strumienie wejścia i wyjścia. B.8. Przetwarzanie łańcuchów. B.9. Obliczenia. B.10. Czas. B.11. Funkcje biblioteki standardowej C. B.12. Inne biblioteki. Dodatek C. Podstawy środowiska Visual Studio. C.1. Uruchamianie programu. C.2. Instalowanie środowiska Visual Studio. C.3. Tworzenie i uruchamianie programu. C.4. Później. Dodatek D. Instalowanie biblioteki FLTK. D.1. Wprowadzenie. D.2. Pobieranie biblioteki FLTK z internetu. D.3. Instalowanie biblioteki FLTK. D.4. Korzystanie z biblioteki FLTK w Visual Studio. D.5. Sprawdzanie, czy wszystko działa. Dodatek E. Implementacja GUI. E.1. Implementacja wywołań zwrotnych. E.2. Implementacja klasy Widget. E.3. Implementacja klasy Window. E.4. Klasa Vector_ref. E.5. Przykład – widgety. Słowniczek. Bibliografia. Zdjęcia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej