Socjalizacja
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(41)
Forma i typ
Książki
(41)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje fachowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(33)
dostępne
(26)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(28)
Czytelnia
(33)
Autor
Gajdzica Zenon (1970- )
(3)
Chomczyńska-Rubacha Mariola
(2)
Modrzewski Jerzy
(2)
Nycz Edward
(2)
Różalska Ewa
(2)
Adamczyk Grażyna
(1)
Bandura Albert
(1)
Bełza Magdalena
(1)
Bluszcz Grzegorz
(1)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(1)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(1)
Bondyra Bożena
(1)
Borzęcka Anna
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Cudak Henryk
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Doliński Artur
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Dziekońska Joanna
(1)
Feinberg Walter
(1)
Fryszkiewicz Marzena
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gawron Agata
(1)
Grabowska Barbara
(1)
Gramlewicz Barbara
(1)
Gramlewicz Marek
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Herbert Martin
(1)
Ilnicka Renata Małgorzata
(1)
Jankowska Danuta
(1)
Jaworska-Surma Aleksandra
(1)
Jusewicz-Kalter Ewa
(1)
Jędrzejewski Marek
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Karkowska Magda
(1)
Karwowska Małgorzata
(1)
Kielak Józefa
(1)
Kirenko Janusz (1954- )
(1)
Klinik Anna
(1)
Klonowska Iwona
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Korczyński Mariusz
(1)
Kotowicz Justyna
(1)
Kowalczewska Joanna
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Kozdroń Agnieszka
(1)
Krakowski Krzysztof
(1)
Kraus Ewa (1971- )
(1)
Kruszewski Krzysztof
(1)
Kucia Marek (1962- )
(1)
Kuć Małgorzata
(1)
Kwapisz Urszula
(1)
Laskowski Mirosław
(1)
Lewandowski Marek
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
Leśniewski Zbigniew
(1)
Lisiecka Alina
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Machnio Dominika
(1)
Majewski Tomasz
(1)
Mateja Agnieszka
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Miracki Bartek
(1)
Nawrot Bogdan
(1)
Nidecka Bogusława
(1)
Niewiadomska Iwona
(1)
Nowak Anna
(1)
Nowakoska-Kempna Iwona
(1)
Nowicka Marzenna
(1)
Nowicka Marzenna (1962- )
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Ostolski Paweł
(1)
Pietras Żaneta
(1)
Plichta Piotr
(1)
Podgórecki Józef
(1)
Pokładecki Jacek
(1)
Prysak Dorota
(1)
Przygoda Anna
(1)
Rachwaniec-Szczecińska Żaneta
(1)
Radzicki Józef
(1)
Reddy Linda A
(1)
Rosiński Dariusz
(1)
Roter Adam
(1)
Rottermund Jerzy
(1)
Sikorska Małgorzata
(1)
Skibska Joanna
(1)
Soltis Jonas F
(1)
Sołtysiak Teresa
(1)
Szopa Dorota
(1)
Sztompka Piotr (1944- )
(1)
Szulc Bogdan M
(1)
Tillmann Klaus-Jurgen
(1)
Tobuła Kamila
(1)
Turner Jonathan H
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(28)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(41)
Język
polski
(41)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1422)
Zarządzanie
(682)
Unia Europejska
(634)
Polska
(627)
Samorząd terytorialny
(531)
Socjalizacja
(-)
Środki masowego przekazu
(427)
Kadry
(418)
Marketing
(414)
Gospodarka
(406)
Banki
(383)
Organizacja
(379)
Prawo pracy
(358)
Internet
(352)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(322)
Integracja europejska
(318)
Prawo
(307)
Nauczanie początkowe
(300)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(280)
Polityka
(265)
Rodzina
(262)
Prawa człowieka
(256)
Unia Europejska (UE)
(253)
Prawo administracyjne
(252)
Praca
(245)
Zarządzanie strategiczne
(245)
Prawo cywilne
(243)
Pedagogika
(242)
Administracja
(241)
Język angielski
(238)
Prawo karne
(238)
Szkolnictwo
(236)
Nauczyciele
(235)
Finanse
(234)
Państwo
(233)
Podatek
(231)
Polityka społeczna
(230)
Kultura
(229)
Psychologia
(227)
Finanse publiczne
(226)
Socjologia
(217)
Społeczeństwo
(217)
Innowacje
(216)
Rachunkowość
(216)
Nauczanie
(213)
Szkolnictwo wyższe
(212)
Zarządzanie jakością
(212)
Opieka społeczna
(209)
Reklama
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(207)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(200)
Menedżerowie
(200)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(198)
Nieruchomości
(194)
Prawo międzynarodowe
(194)
Konkurencja
(193)
Public relations
(192)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(189)
Osobowość
(188)
Zatrudnienie
(183)
Konsumenci (ekon.)
(181)
Bezrobocie
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(179)
Prawo karne procesowe
(177)
Rynek finansowy
(177)
Ochrona środowiska
(176)
Prawo Unii Europejskiej
(175)
Rynek kapitałowy
(175)
Prawo gospodarcze
(165)
Kształcenie
(157)
Umowa
(157)
Filozofia
(152)
Logistyka gospodarcza
(151)
Turystyka
(150)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(148)
Decyzje
(146)
Papiery wartościowe
(146)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Ubezpieczenia społeczne
(144)
Demokracja
(140)
Płaca
(137)
Stosunki interpersonalne
(136)
Psychologia społeczna
(135)
Służba zdrowia
(135)
Prawo konstytucyjne
(134)
Inwestycje
(132)
Postępowanie cywilne
(132)
Terroryzm
(132)
Prawo autorskie
(128)
Język polski
(126)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(124)
Motywacja pracy
(120)
Bezpieczeństwo publiczne
(119)
Temat: dzieło
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1989-2000
(4)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Europa
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(5)
Opracowanie
(4)
Podręcznik
(4)
Antologia
(1)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(13)
Edukacja i pedagogika
(12)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
41 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Rodzina jako miejsce socjalizacji dziecka: Socjalizacja dziecka w rodzinie a kontekst społeczno-kulturowy; O socjalizacji funkcji konfliktu pokoleń w rodzinie; Dziecięca perspektywa migracji rodzicielskich; Proces socjalizacji dziecka w środowisku rodziny zastępczej; Dziecko przewlekle chore w rodzinie i w środowisku pozarodzinnym- wybrane zagadnienia; 2. Środowiskowe uwarunkowania procesu socjalizacji dzieci: Efekty socjalizacji szkolnej- ocena kompetencji polskich uczniów; Osiągnięcia szkolne gimnazjalistów z rodzin dotkniętych ubóstwem; Socjalizacja i wychowanie dziecka w realiach kultury popularnej; Lokalność, kosmopolityzm, koegzystencja w przestrzeni przepływów. Wybrane kwestie socjalizacji młodych pokoleń we współczesnym świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 125)
1. O procesie socjalizacji z perspektywy poznawczej pedagogiki społecznej, 2. O typologii społecznego uczestnictwa i jej egzemplifikacji w społeczeństwie doświadczającym zmiany cywilizacyjnej, 3. O biograficznym wymiarze procesu socjalizacji, 4. O istocie i przejawach społecznego problemu dziecięcego i potrzebie jego przezwyciężania, 5. O młodości zależnej, kreatywnej, przedwcześnie usamodzielnionej i społecznie degradowanej, 6. O dorosłości ustabilizowanej, awansującej, degradującej się i marginalizowanej, 7. O starości społecznie koniecznej, tolerowanej i izolowanej, 8. O pedagogicznych modelach pomocy jako kulturowo wzorowanych formach socjalizacyjnej reakcji społecznej na sytuacje zagrażające standardowemu uczestnictwu społecznemu, 9. O pedagogice angażującej się w kształtowaniu obrazu społecznego uczestnictwa jednostek i ich kategorii wiekowych w zmieniających się środowiskach ich życia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 125)
1. O procesie socjalizacji z perspektywy poznawczej pedagogiki społecznej, 2. O typologii społecznego uczestnictwa i jej egzemplifikacji w społeczeństwie doświadczającym zmiany cywilizacyjnej, 3. O biograficznym wymiarze procesu socjalizacji, 4. O istocie i przejawach społecznego problemu dziecięcego i potrzebie jego przezwyciężania, 5. O młodości zależnej, kreatywnej, przedwcześnie usamodzielnionej i społecznie degradowanej, 6. O dorosłości ustabilizowanej, awansującej, degradującej się i marginalizowanej, 7. O starości społecznie koniecznej, tolerowanej i izolowanej, 8. O pedagogicznych modelach pomocy jako kulturowo wzorowanych formach socjalizacyjnej reakcji społecznej na sytuacje zagrażające standardowemu uczestnictwu społecznemu, 9. O pedagogice angażującej się w kształtowaniu obrazu społecznego uczestnictwa jednostek i ich kategorii wiekowych w zmieniających się środowiskach ich życia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Samorząd terytorialny ziem polskich pod zaborem pruskim; Proces legimatyzacji władzy elit lokalnych; Ponadgminne podziały terytorialne Polski - ciągłość czy zmiana; Tożsamość lokalna a rozwój samorządu terytorialnego; Powiat a procesy konsolidacji jednostek samorządu w państwach UE; Rozwiązania antykorupcyjne w strukturach samorządowych w Polsce; Samorząd terytorialny jako podmiot strategii rozwoju społecznego; Czynnik obywatelski w realizowanych w Polsce reformach samorządowych; Samorząd województwa w Polsce w świetle standardów europejskich; Wybory samorządowe '98. Niektóre aspekty; Percepcja społeczna władz lokalnych i jej znaczenie dla funkcjonowania samorządu terytorialnego po reformie ustrojowej w Polsce; Polityczne uwarunkowania funkcjonowania samorządu powiatowego; Współpraca struktur samorządu terytorialnego na pograniczu polsko-czeskim. Na przykładzie Euroregionów "Nysa" i "Pradziad"; Samorząd regionalny w Polsce; Kształtowanie się społeczeństwa obywatelskiego w wymiarze regionalnym. Przypadek Śląska Opolskiego; Samorząd terytorialny na Litwie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 352/354 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 352/354 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1 Teoretyczne konteksty socjalizacji dziecka w szkole: O istocie socjalizacji; Konceptualizacja ujęć socjalizacji szkolnej; Funkcjonalistyczne interpretacje procesu socjalizacji szkolnej; Socjalizacja w opcji radykalno-strukturalnej; Procesy socjalizacji w podejściu interpretatywnym; Radykalno-humanistyczne ujęcie socjalizacji; Socjalizacja w różnych podejściach teoretycznych – próba podsumowania. R. 2 Edukacyjne wymiary procesu socjalizacji: Edukacja szkolna jako obszar socjalizacji; Socjalizacja w dyskusji o przymusie i kreacji; Socjalizacja polem napięć i sprzeczności; Socjalizacja jako proces nabywania tożsamości osobowej. R. 3 Założenia metodologiczne i problematyka badań własnych: Socjalizacja a przyjęta orientacja metodologiczna; Projekt badań; Strategie i techniki postępowania badawczego; Pole badawcze i przebieg gromadzenia danych. R. 4 Praktyki socjalizacyjne na lekcjach w klasach początkowych w świetle badań własnych: Władza i zaufanie nauczyciela jako czynniki wyznaczające warunki socjalizacji na lekcjach; Podporządkowanie i opór jako strategie działania w interakcjach z nauczycielem. R. 5 Semiotyczne odczytania przestrzeni socjalizującej ucznia: Znaki w przestrzeni socjalizującej ucznia; Klasa szkolna jako miejsce socjalizowania przez znaki. R. 6 Rekonstrukcja wybranych kategorii w świadomości nauczycieli: Konceptualizacja kategorii „dzieciństwo” w świadomości nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej; „Dziecko” w wypowiedziach nauczycieli wczesnej edukacji; „Socjalizacja szkolna” – rekonstrukcja rozumienia nauczycielskiego; Wyniki rekonstrukcji – ujęcie syntetyczne. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cyfrowy Tubylec w Szkole - Diagnozy i Otwarcia ; t. 3)
Wstęp; Rozdział I Cyfrowe pokolenie w refleksji pedagogicznej i badawczych doniesieniach; Młode pokolenie pod cyfrową egidą – różne oblicza fenomenu; Cyfrowy potencjał współczesnych uczniów w perspektywie polskich raportów z badań; Muzyka w i-mózgu – muzyczne kompetencje percepcyjne cyfrowych tubylców; Edukacja muzyczna w perspektywie technologiczno-medialnej – założenia, wizje i praktyka; Wiedza osobista dziecka w młodszym wieku szkolnym w perspektywie mediatyzacji przestrzeni życia i edukacji; Obraz szkoły w e-kulturze dziecięcej. Analiza komunikacji internetowej dzieci w wybranych miejscach sieciowych; Трансформация механизмов социализации подростков средствами интернет; Rozdział II Ucyfrowienie przestrzeni edukacji – propozycje i zapytania; Współpraca nauczyciela i rodziców w przygotowaniu dziecka do bezpiecznego korzystania z cyberprzestrzeni; Urządzenia mobilne jako wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; Wykorzystanie technik cyfrowych w działaniach promujących studia polonistyczne; Współczesne wykorzystanie zasady poglądowości w edukacji matematycznej; Technologie informacyjno-komunikacyjne a efektywna edukacja w szkole podstawowej; Dydaktyk szkolny wobec potrzeby rozwijania umiejętności uczenia się uczniów; Realizacja innowacji pedagogicznej a konwergentne kompetencje medialne, informacyjne i cyfrowe dzieci; Młody nauczyciel kontra komputer – o problemach nabywania kompetencji z zakresu wykorzystywania TIK w edukacji; Bibliografia; Noty o autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski ; Nr 292)
Średnie miasto przemysłowe: socjologiczno-pedagogiczne
i kulturowe perspektywy badawcze. Współczesna" kwesti
młodzieżowa" a tożsamość społeczno - kulturowa młodeg o pokolenia. Metodologia badań własnych.Młodzież w strukturze społecznej miasta. Miasto jako fakt kulturowy w doświadczeniu młodzieży. Środowisko życia w kształtowaniu tożsamości kulturowej młodzieży. Przemiany współczesnej cywilizacji a tożsamość kulturowa młodego pokolenia (Wnioski z badań)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1 Rola technologii informacyjno-komunikacyjnych w życiu osób z niepełnosprawnościami: Niepełnosprawność – modele i ich ewolucja; definiowanie niepełnosprawności a rola technologii; Nowe media i technologie informacyjno-komunikacyjne – wybrane implikacje pedagogiczne; Socjalizacja a nowe media – kontekst niepełnosprawności; Pedagogika medialna w cyfrowych czasach; Podsumowanie. R. 2 Pozytywne aspekty korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych dla osób z niepełnosprawnością: Technooptymizm – Internet jako uniwersalne narzędzie przekraczania ograniczeń; Technologie informacyjno-komunikacyjne i Internet jako narzędzia wspomagające realizację celów pedagogiki specjalnej; Internet a tożsamość i autoprezentacja użytkowników z niepełnosprawnościami; Internet a upodmiotowienie i autonomia osób z niepełnosprawnościami; Podsumowanie. R. 3 Korzystanie z Internetu przez osoby z niepełnosprawnościami – ograniczenia, bariery, obszary ryzyka: Od cyfrowego podziału do cyfrowej nierówności; Poza niepełnosprawność – korzystanie z Internetu a znaczenie czynników społeczno-demograficznych; Dostosowanie jako warunki korzystania z narzędzi ery cyfrowej; Internet a niepełnosprawność – między technofobią i technoutopią; Internet a niepełnosprawność – obszary zaniedbane; Podsumowanie. R. 3 Charakterystyka niepełnosprawności intelektualnej: Niepełnosprawność intelektualna – kwestie definicyjne; Wybrane aspekty funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną; Niepełnosprawność intelektualna a izolacja społeczna i stygmatyzacja; Czas wolny osób z niepełnosprawnością intelektualną; Podsumowanie. R. 5 Młodzi ludzie z niepełnosprawnością intelektualną a Internet – obszary szans i nadziei: Między edukacją i rehabilitacją – technologie informacyjno-komunikacyjne w uczeniu się i wspomaganiu rozwoju osób z niepełnosprawnością intelektualną; Tożsamość osób z niepełnosprawnością intelektualną a relacje z innymi w mediach społecznościowych; Wsparcie online osób z niepełnosprawnością intelektualną; Nowe media a upodmiotowienie osób z niepełnosprawnością intelektualną; Wzory korzystania z Internetu w czasie wolnym przez dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną; Podsumowanie. R. 6 Młodzi ludzie z niepełnosprawnością intelektualna a Internet – kontekst barier i ryzyka: Internet a zachowania ryzykowne osób z niepełnosprawnością intelektualną – czynniki chroniące i czynniki ryzyka; Osoby z niepełnosprawnością intelektualną i ich podatność na stawanie się ofiarą krzywdzenia w Internecie; Młodzi ludzie z niepełnosprawnością intelektualną i ryzyko wykorzystywania w Internecie; Zaangażowanie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w przemoc tradycyjną i cyberbullying; Podsumowanie. R. 7 Znaczący dorośli a korzystanie z Internetu przez osoby z niepełnosprawnością intelektualną: Rodzice a zarządzanie ryzykiem online dzieci z niepełnosprawnością intelektualną; profesjonaliści a cyfrowe kompetencje podopiecznych z niepełnosprawnością intelektualną; technologie informacyjno-komunikacyjne jako narzędzie wspierania rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną; Rodzice dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w poszukiwaniu wsparcia w Internecie; Podsumowanie. Podsumowanie i wnioski – w stronę edukacji medialnej ukierunkowanej na młodych ludzi z niepełnosprawnością intelektualną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: R. I Starość jako etap życia człowieka: Wprowadzenie; Pojęcie starości; Wybrane koncepcje starzenia się i starości; Potrzeby człowieka starzejącego się; Rodzaje aktywności podejmowanych przez seniorów; Społeczne role realizowane przez seniorów; Podsumowanie. R. II Proces rodzinnej socjalizacji: Wprowadzenie; Pojęcie socjalizacji; Wybrane teorie socjalizacji; Rodzina środowiskiem socjalizacyjnym; Rola dziadków w procesie socjalizacji wnuków; Podsumowanie. R. III Metodologiczne podstawy badań własnych: Wprowadzenie; cele i przedmiot badań, problemy oraz wyłonione zmienne; Zastosowane metody, techniki i narzędzia badawcze; Organizacja i przebieg badań oraz charakterystyka badanej próby i terenu badań; Podsumowanie. R. IV Preferencje aksjologiczne badanych dziadków i ich wnuków; Wprowadzenie; Zależność pomiędzy systemami wartości przedstawicieli najstarszego i najmłodszego pokolenia w rodzinie; Normy przekazywane wnukom w procesie rodzinnej socjalizacji; Podsumowanie. R. V Wybrane elementy tradycji przekazywane w drodze międzypokoleniowego przekazu kultury w rodzinie: Wprowadzenie; Elementy tradycji religijnej przekazywane swoim wnukom przez seniorów; Elementy tradycji świeckiej przekazywane przez dziadków swym wnukom; Podsumowanie. R. VI Metody oddziaływań wychowawczych stosowane przez seniorów wobec swoich wnuków: Wprowadzenie; Dominujące w rodzinach rodzaje kontaktów dziadków i wnuków; Stosowany przez dziadków system kar i nagród; Sytuacje wychowawcze tworzone przez dziadków; Podsumowanie. Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Jak rozwijać umiejętności społeczne dzieci w przyjemny i skuteczny sposób? Przez zabawę! Przedstawiamy książkę, która krok po kroku wyjaśnia, jak nauczyć dzieci w wieku 5–12 lat: zawierania przyjaźni czekania na swoją kolej proszenia o pomoc i oferowania pomocy używania odpowiednich słów kontrolowania swojego zachowania wyrażania emocji. Ta książka to prawdziwa „skrzynka narzędziowa” nauczyciela, pedagoga, terapeuty. Zawiera kompletne, rzetelne informacje na temat interwencji przez zabawę rozwijającą umiejętności społeczne dzieci – od wskazówek dotyczących tworzenia grupy po gotowe scenariusze interwencji. Dodatkowym atutem książki jest uwzględnienie specyfiki terapii zabawą skierowanej do dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Socjalizacja i jej zaburzenia, 2. Udział nauczyciela w procesie rozpoznawania i przeciwdziałania zaburzeniom procesu socjalizacji, 3. W jakich warunkach interweniują nauczyciele?, 4. Jacy są nauczyciele - obraz na podstawie badań; 5. Wnioski z badań
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; nr 2329)
1. Wstęp; 2. Proces socjalizacji dzieci; 3. Ubóstwo dzieci jako problem społeczny; 4. Metodologiczne problemy w badaniu ubóstwa dzieci i młodzieży; 5. Doświadczanie ubóstwa- interpretacje socjobiografii dzieci; 6. Dziecko z rodziny dotkniętej ubóstwem społecznym w percepcji dorosłych- interpretacje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seksualia. Nowa kobieta, nowy mężczyzna, nowa rodzina / red. nauk. Tomasz Szlendak)
1. Co się stało z socjalizacją?, 2. Jak badać socjalizację we współczesnym społeczeństwie - próba stworzenia modelu teoretycznego, 3. Przemiany warunków brzegowych - poziom analiz systemowych, 4. Poziom analiz kulturowo-społecznych: nowa rodzina, nowa matka, nowy ojciec - zmiany w układzie sił w rodzinie, 5. Triumf nowego dziecka, 6. Współczesne wzory socjalizacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Polska młodzież - zaburzenia w rozwoju biopsychospołecznym (etiologia, fenomenologia, skutki i szanse optymalnego rozwoju): Style życia preferowane przez młodzież niepełnosprawną w zmieniającej się rzeczywistości społeczno-ekonomicznej ostatniego dziesięciolecia; Wybrane aspekty wczesnej stymulacji dziecka z upośledzeniem umysłowym a przystosowanie psychospołeczne do realizacji obowiązku szkolnego; Aktywne uczestnictwo w życiu społecznym młodzieży i dorosłych upośledzonych umysłowo; Pozycja dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w rodzinie jako wyznacznik ich społecznej integracji; Formy agresji ujawniające się w relacjach społecznych młodzieży z lekkim upośledzeniem umysłowym; Integracja dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym z rówieśnikami ze szkół masowych; Zadania, kompetencje i gotowość nauczyciela klas integracyjnych do pomocy uczniom w kształtowaniu poczucia własnej wartości; Utrudnienia w procesach integracji młodego pokolenia z zaburzeniami wzroku - uwagi krytyczne i propozycje zmian; Scenariusz dnia mieszkańców domów pomocy społecznej dla osób z niepełnosprawnością umysłową; Doświadczanie siebie przez dzieci z głęboką niepełnosprawnością intelektualną żyjące w Domu Pomocy Społecznej; Status a jakość życia osób z niepełnosprawnością intelektualną - mity i fakty; Zainteresowania zawodowe uczniów szkół zawodowych specjalnych; Obraz samego siebie a aspiracje młodzieży z uszkodzonym słuchem na tle integracji edukacyjnej i społecznej; Niektóre trudności w uzyskiwaniu samodzielności przez młodzież głuchoniewidomą; Szanse rozwoju młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną. Cz. II Polska młodzież - zaburzenia w zachowaniu (etiologia, fenomenologia, skutki, szanse rozwoju): Aspiracje życiowe współczesnej młodzieży licealnej w aspekcie przemian ustrojowych i środowiska rodzinnego; Decyzje zawodowo-edukacyjne i ich uwarunkowania u młodzieży sprawnej i niepełnosprawnej; Poczucie alienacji u maturzystów; Aspiracje kształcenia uczniów szkół podstawowych. Czynniki ograniczające; Zaburzenia socjalizacji dzieci w rodzinach o osłabionych więziach rodzinnych; Typ kontroli rodzicielskiej i modele oddziaływań środowiska a zaburzenia w zachowaniu młodzieży; Socjalizacja i wychowanie dzieci w rodzinach z ubóstwem materialnym; Rola czynników osobowościowo-rodzinnych w rozwoju zaburzonych form zachowania młodzieży w trudnej sytuacji interakcji społecznej; Zjawisko używania środków odurzających i psychotropowych przez młodzież szkolną; Używanie alkoholu i środków odurzających przez studentów; Psychologiczno-etyczne aspekty nikotynizmu wśród młodzieży; Zachowania dewiacyjne młodzieży i ich niektóre uwarunkowania w świetle badań porównawczych; Postawy młodocianych więźniów wobec norm i rygoryzmu moralnego; Przestępczość młodzieży - rozmiary i charakterystyka zjawiska; Społeczne uwarunkowania przestępczości młodzieży; Alkohol w etiologii desocjalizacji i wykolejenia przestępczego młodocianych mężczyzn; Więź emocjonalna w rodzinach nieletnich prostytutek; Koncepcja życia, śmierci i śmierci samobójczej w percepcji dziecka; Psychospołeczne uwarunkowania zamachów samobójczych dzieci i młodzieży; Przemoc widziana oczami dziecka; Niektóre uwarunkowania przemocy wobec młodego pokolenia w rodzinie (doniesienia z badań); Młodzież wobec represji karnej nowego Kodeksu Karnego; Projektowanie programów profilaktycznych w środowisku lokalnym - potrzeby a rzeczywistość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Socjologia jako nauka, 2. Zachowanie i działanie ludzkie, 3. Interakcje i stosunki społeczne, 4. Organizacja i struktura społeczna, 5. Zachowania zbiorowe i ruchy społeczne, 6. Grupy społeczne, 7. Kultura, 8. Normy, wartości i role, 9. Idee i przekonania, 10. Nierówności społeczne, 11. Władza i panowanie, 12. Socjalizacja i kontrola społeczna, 13. Dewiacja, 14. Postęp, 15. Rewolucja, 16. Globalizacja
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wartości moralne w procesie socjalizacji, 2. Wartości moralne a odpowiedzialność za proces resocjalizacji, 3. Wartości moralne a skuteczność procesu resocjalizacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie, 2. Socjalizacja a płeć - a zarazem wprowadzenie do podstawowych teorii psychologicznych, 3. Socjalizacja przez szkołę - a zarazem wprowadzenie do podstawowych teorii socjologicznych, 4. Socjalizacja w wieku młodzieńczym - a zarazem wprowadzenie do podejść łączących różne teorie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Istota i początki socjologii. 2.Teorie i metody w socjologii. 3.Symbole i kultura. 4. Struktura społeczna. 5. Interakcja społeczna. 6.Socjalizacja. 7.Grupy i organizacje. 8.Nierówności: klasowe, etniczne i płci. 9.Instytucje. 10.Populacja, społeczność lokalna i środowisko. 11. Zaburzenia, dewiacje i sprzeciw społeczny. 12.Zmiana społeczna.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Istota i początki socjologii. 2. Teorie i metody w socjologii. 3. Symbole i kultura. 4. Struktura społeczna. 5. Interakcja społeczna. 6. Socjalizacja. 7. Grupy i organizacje. 8. Nierówności: klasowe, etniczne i płci. 9. Instytucje. 10. Populacja, społeczność lokalna i środowisko. 11. Zaburzenia, dewiacje i sprzeciw społeczny. 12. Zmiana społeczna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (5 egz.)
Książka
W koszyku
Opętanie (nie)jedzeniem / red. Beata Ziółkowska. - Warszawa : SCHOLAR Wydaw. Naukowe, 2009. - 254 [2] s. : wykr., tab. ; 24 cm.
(Zastosowanie psychologii / red. nauk. Anna Brzezińska, Elżbieta Hornowska)
Słowo od redaktorki, Dynamika kontekstu społecznego w okresie dzieciństwa i dorastania, Dlaczego (nie) jemy? Psychologiczne uwarunkowania stosunku do pokarmu, 1. Rodzina jako kontekst rozwoju człowieka, 1.1. Współczesna rodzina jako kontekst rozwoju dzieci i młodzieży, 1.2. Przegląd koncepcji dotyczących rodzin anorektycznych, 1.3. Anorexia Nervosa - choroba jednostki czy choroba rodziny?, 1.4. Transgeneracyjne ujęcie rodziny a problematyka anoreksji, 1.5. Terapia systemowa rodzin w leczeniu anorexia nervosa, 1.6. Przemoc seksualna w rodzinie w etiologii zaburzeń jedzenia, 2. Adolescencja i formowanie struktury potrzeb, 2.1. Źródła hierarchii potrzeb w świetle koncepcji rozwoju człowieka, 2.2. Biologiczne i psychologiczne zmiany okresu adolescencji a anoreksja, 2.3. Osiąganie autonomii a ryzyko wystąpienia anoreksji w okresie adolescencji, 2.4. Potrzeba autonomii a lęk przed autonomią w anoreksji, 2.5. Anoreksja jako opóźnienie wejścia w dorosłość, 2.6. Potrzeba perfekcjonizmu jako źródło i czynnik utrwalający anorexia nervosa, 2.7. Potrzeba perfekcjonizmu a ekspresja anorexia nervosa. Profilaktyka i terapia. 3. Kultura jako kontekst rozwoju człowieka. 3.1. Uczestnictwo w kulturze i jego znaczenie dla procesu rozwoju, 3.2. Ciało dyscyplinowane. Wpływ kultury ponowoczesnej na powstanie anorexia nervosa, 3.3. Rola czynników kulturowych w powstawaniu zaburzeń odżywiania, 3.4. Poddaj się perfekcji - ciało w środkach masowego przekazu, 3.5. Kobieta szczupłą każda chce byćů Wpływ wzorców kulturowych na częstość zachorowań na anoreksję, 3.6. Potrzeba reformy reklamy a profilaktyka zaburzonego stosunku do ciała i jedzenia, 3.7. Krótka charakterystyka dzienników internetowych dziewcząt z anoreksją, 3.8. Anoreksja na forach internetowych - analiza krytyczna, 3.9. Anoreksja na forach internetowych, 3.10. Anoreksja i bulimia na forach internetowych, 4. Sytuacje trudne i strategie radzenia sobie, 4.1. Sytuacje trudne jako źródło zaburzeń łaknienia. Zaburzenia łaknienia jako źródło sytuacji trudnych. 4.2. Anorexia nervosa jako strategia zaradcza uruchamiana w sytuacjach trudnych, 4.3. Anoreksja - sposób radzenia sobie w sytuacji trudnej?, 4.4. Radzenie sobie z urazowymi doświadczeniami okresu dzieciństwa a podatność na anoreksję w okresie adolescencji, 4.5. Hospitalizacja pacjentek anorektycznych jako sytuacja trudna, 4.6. Być w pobliżu, być oboků Otoczenie w walce z chorobą, 4.7. Radzenie sobie dziewcząt z anorexia nervosa w sytuacji edukacyjnej. 5. Inne perspektywy ujmowania zaburzeń łaknienia, 5.1. Nowe spojrzenie na anoreksję psychiczną, 5.2. Głód więzi, głód siebieů Otyłość a anoreksja, 5.3. Anoreksja psychiczna jako zaburzenie o cechach uzależnienia, 5.4. Problem anoreksji w sporcie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej