Rola społeczna
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(29)
Forma i typ
Książki
(29)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(24)
dostępne
(14)
Placówka
Wypożyczalnia
(14)
Czytelnia
(24)
Autor
Chomczyńska-Rubacha Mariola
(3)
Kopciewicz Lucyna
(2)
Szacki Jerzy (1929-2016)
(2)
Arczewska Magdalena
(1)
Bilewicz Małgorzata
(1)
Bradley Harriet
(1)
Buczkowski Adam
(1)
Budrowska Bogusława
(1)
Burgiel-Szwec Aleksandra
(1)
Chomicka Ewa
(1)
Ciukszo Danuta
(1)
Curran Daniel J
(1)
Datner-Śpiewak Helena (1949- )
(1)
Duch-Krzystoszek Danuta
(1)
Goffman Erving (1922-1982)
(1)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(1)
Horner Wolfgang
(1)
Jasińska-Kania Aleksandra (1932- )
(1)
Klimczak-Ziółek Jolanta
(1)
Kwiatkowska Anna
(1)
Linton Ralph (1893-1953)
(1)
Melosik Zbyszko (1956- )
(1)
Michalak Joanna M
(1)
Nacher Anna
(1)
Nowakowska Agnieszka
(1)
Olubiński Andrzej
(1)
Pankowska Dorota
(1)
Pauluk Dorota
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Przygoda Anna
(1)
Renzetti Claire M
(1)
Simmel Georg
(1)
Stasiak Makary K
(1)
Szmatka Jacek
(1)
Sztobryn Dorota
(1)
Szymański Mirosław J
(1)
Titkow Anna
(1)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(1)
Wojtych Ewa
(1)
Wódz Kazimiera
(1)
Zierkiewicz Edyta
(1)
Znaniecki Florian (1882-1958)
(1)
Łukasiewicz Małgorzata
(1)
Śpiewak Paweł (1951-2023)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(25)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(29)
Język
polski
(29)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1422)
Zarządzanie
(682)
Unia Europejska
(634)
Polska
(627)
Samorząd terytorialny
(531)
Rola społeczna
(-)
Środki masowego przekazu
(427)
Kadry
(418)
Marketing
(414)
Gospodarka
(406)
Banki
(383)
Organizacja
(379)
Prawo pracy
(358)
Internet
(352)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(322)
Integracja europejska
(318)
Prawo
(307)
Nauczanie początkowe
(300)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(280)
Polityka
(265)
Rodzina
(262)
Prawa człowieka
(256)
Unia Europejska (UE)
(253)
Prawo administracyjne
(252)
Praca
(245)
Zarządzanie strategiczne
(245)
Prawo cywilne
(243)
Pedagogika
(242)
Administracja
(241)
Język angielski
(238)
Prawo karne
(238)
Szkolnictwo
(236)
Nauczyciele
(235)
Finanse
(234)
Państwo
(233)
Podatek
(231)
Polityka społeczna
(230)
Kultura
(229)
Psychologia
(227)
Finanse publiczne
(226)
Socjologia
(217)
Społeczeństwo
(217)
Innowacje
(216)
Rachunkowość
(216)
Nauczanie
(213)
Szkolnictwo wyższe
(212)
Zarządzanie jakością
(212)
Opieka społeczna
(209)
Reklama
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(207)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(200)
Menedżerowie
(200)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(198)
Nieruchomości
(194)
Prawo międzynarodowe
(194)
Konkurencja
(193)
Public relations
(192)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(189)
Osobowość
(188)
Zatrudnienie
(183)
Konsumenci (ekon.)
(181)
Bezrobocie
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(179)
Prawo karne procesowe
(177)
Rynek finansowy
(177)
Ochrona środowiska
(176)
Prawo Unii Europejskiej
(175)
Rynek kapitałowy
(175)
Prawo gospodarcze
(165)
Kształcenie
(157)
Umowa
(157)
Filozofia
(152)
Logistyka gospodarcza
(151)
Turystyka
(150)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(148)
Decyzje
(146)
Papiery wartościowe
(146)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Ubezpieczenia społeczne
(144)
Demokracja
(140)
Płaca
(137)
Stosunki interpersonalne
(136)
Psychologia społeczna
(135)
Służba zdrowia
(135)
Prawo konstytucyjne
(134)
Inwestycje
(132)
Postępowanie cywilne
(132)
Terroryzm
(132)
Prawo autorskie
(128)
Język polski
(126)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(124)
Motywacja pracy
(120)
Bezpieczeństwo publiczne
(119)
Temat: czas
1901-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(4)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Edukacja i pedagogika
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Psychologia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
29 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Role społeczne. Analiza teoretyczna wybranych koncepcji socjologicznych: Pojecie roli społecznej w socjologii; Analiza wybranych koncepcji teoretycznych; 2. Kształtowanie roli sędziego rodzinnego. Studium społeczno-historyczne: Specyfika władzy sądowniczej; Geneza sądownictwa rodzinnego na świecie; Utworzenie sądów rodzinnych w Polsce i powołanie sędziów rodzinnych; 3. Role społeczne współcześnie przypisane sędziom rodzinnym w Polsce: Środowisko pracy sędziów; Normy prawne kształtujące role sędziów rodzinnych; Droga do zawodu sędziego rodzinnego; Klasyfikacja ról sędziów rodzinnych; problemy zdiagnozowane na podstawie analizy literatury przedmiotu oraz wyników dotychczas przeprowadzonych badań; Samoorganizacja środowiska- Stowarzyszenie Sędziów Sądów Rodzinnych w Polsce; 4. Społeczne role sędziów rodzinnych. Analiza wyników badań własnych: Założenia metodologiczne badań; Wyniki badań własnych; Rekomendacje
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Niepełnosprawność wzroku – w świetle literatury przedmiotu 1.1. Uszkodzenie wzroku – definicje, klasyfikacje, przyczyny niepełnosprawności 1.2. Konsekwencje niepełnosprawności wzroku 1.3. Psychopedagogiczne mechanizmy kompensujące brak wzroku 2. Sytuacja życiowa osób z niepełnosprawnością wzroku – kontekst teoretyczny 2.1. Sytuacja życiowa – rozumienie pojęcia i rodzaje sytuacji życiowych 2.2. Percepcja sytuacji życiowej przez osoby niepełnosprawne 3. Akceptacja niepełnosprawności 3.1. Pojęcie akceptacji w ujęciu definicyjnym 3.2. Akceptacja niepełnosprawności przez osoby z niepełnosprawnością wzroku 4. Poczucie sensu życia młodzieży z niepełnosprawnością wzroku 4.1. Sens życia i potrzeba poczucia sensu życia – ujęcie teoretyczne 4.2. Sens życia osób niepełnosprawnych w świetle dotychczasowych badań 5. Jakość życia osób niepełnosprawnych 5.1. Definicje i kategorie jakości życia 5.2. Jakość życia w niepełnosprawności 6. Role społeczne 6.1. Pojęcie roli społecznej 6.2. Pełnienie ról społecznych jako przejaw przystosowania społecznego 6.3. Niepełnosprawność a zakres pełnienia ról społecznych 7. Metodologiczne podstawy i organizacja badań własnych 7.1. Przedmiot i cel badań 7.2. Problemy badawcze i hipotezy robocze 7.3. Zmienne i wskaźniki 7.4. Metody, techniki oraz narzędzia badań własnych 7.5. Organizacja badań i metody analizy wyników 7.6. Charakterystyka badanej grupy 8. Analiza i interpretacja wyników badań własnych 8.1. Percepcja własnych problemów przez młodzież z niepełnosprawnością 8.2. Poczucie jakości życia młodzieży z niepełnosprawnością wzroku 8.3. Poziom poczucia sensu życia młodzieży z niepełnosprawnością wzroku w świetle uzyskanych wyników badań Inwentarzem Sensu Życia T. Warnera i S. Williamsa 8.4. Akceptacja niepełnosprawności przez młodzież z niepełnosprawnością wzroku w świetle uzyskanych wyników badań Skalą Akceptacji Inwalidztwa (SAI) Moniki Orkan-Łęckiej 8.5. Poziom pełnienia ról społecznych przez młodzież z niepełnosprawnością wzroku w świetle wyników badań Skalą Oszacowań do Oceny Funkcjonowania Młodzieży w Rolach Społecznych 9. Percepcja własnej sytuacji życiowej a funkcjonowanie w rolach społecznych przez młodzież z niepełnosprawnością wzroku 9.1. Analiza korelacji między wskaźnikami percepcji własnych problemów a poziomem funkcjonowania w rolach społecznych w badanych grupach młodzieży 9.2. Analiza korelacji między wynikami poczucia jakości życia a poziomem funkcjonowania w rolach społecznych w badanych grupach młodzieży 9.3. Analiza korelacji między wynikami badań poczucia sensu życia a poziomem funkcjonowania w rolach społecznych w badanych grupach młodzieży 9.4. Analiza korelacji między wynikami akceptacji niepełnosprawności a poziomem funkcjonowania w rolach społecznych w badanej grupie młodzieży z niepełnosprawnością wzroku 10. Charakterystyka badanej grupy z perspektywy analizy skupień. Zakończenie; Bibliografia; Spis obiektów graficznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Płeć / Harriet Bradley ; przeł. Ewa Chomicka. - Warszawa : Sic! Wydawnictwo, 2008. - 264, [1] s. ; 21 cm.
(Key Concepts)
1. Co kryje się pod nazwą? Znaczenie i sposoby użycia kategorii płci, 2. Płeć i nowoczesność, 3. Upłciowienie światów: produkcja, 5. Upłciowienie światów: reprodukcja, 6. Upłciowienie światów: konsumpcja
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Płeć kulturowa, 2.Ciało w procesie cywilizowania, 3.Ciało instytucjonalne, ciało w procesie racjonalizacji, 4.Ciało w rzeczywistości jednostkowej, 5.Ciało indywidualne w relacji do współczesnych dyskursów ciałoa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
1. Rola wpływów interpersonalnych i naśladownictwa w kształtowaniu zachowań konsumentów, 2. Oddziaływania interpersonalne jako determinanta zachowań polskich konsumentów, 3. Praktyczne zastosowanie wiedzy o roli wpływów interpersonalnych w zachowaniach konsumentów
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I: Płeć i rodzaj w kulturze współczesnej. 1. Rekonstrukcje kobiecości i męskości w kulturze współczesnej. Teoria i praktyka. 2. Indywidualizm, liberalna edukacja i paradoksy emancypacji kobiet. 3. "Kobiecość w klasie". Kształtowanie gender w perspektywie socjopedagogicznej. Część II: Płeć i rodzaj w szkole. 4. Warunki edukacji szkolnej dziewcząt i chłopców: różnice, ich przyczyny i skutki. 5. Nauczycielskie i uczniowskie przekazy socjalizacyjne związane z płcią. 6. Egzaminy zewnętrzne - czy mają płeć? Część III: Płeć i rodzaj a nauczyciele. 7. Schematy rodzaju (gender) w pracy pedagogicznej nauczycielek edukacji wczesnoszkolnej. 8. Nauczycielskie koncepcje ról społecznych kobiety i mężczyzny - czynnik wzmacniający czy osłabiający szanse rozwojowe dziewcząt i chłopców 9. Nauczyciele wobec zachowań szkolnych uczniów i uczennic starszych klas szkoły podstawowej. 10. Getto nauczycielek - w pułapce stereotypu. Część IV: Płeć i rodzaj w podręcznikach. 11. Wizerunki dziewczynek i chłopców w podręcznikach do nauczania początkowego i do nauczania zintegrowanego. 12. Podwójny standard w edukacji. Kobiecość i męskość w podręcznikach szkolnych dla klas pierwszych. 14. Obrazy rzeczywistości konstruowane w podręcznikach szkolnych. 15. Czy płód jest mężczyzną - ukryte przekazy dotyczące płci w podręcznikach do biologii? 16. Balansowanie na "genderowej" linie. Nancy Drew jako model roli dla dorastających dziewczynek. Część V: Płeć i rodzaj w edukacji seksualnej. 17. Bezdroża szkolnej edukacji seksualnej. 18. Przygotowanie do życia w rodzinie. W poszukiwaniu przedmiotu o przejrzystej tożsamości. 19. Modele funkcjonowania kobiet i mężczyzn w podręcznikach wychowania do życia w rodzinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wykłady z pedagogiki / PWN Wydaw. Nauk.)
Wprowadzenie: Pedagogiczne współrzędne wyjaśniania edukacji rodzajowej; 1. Kryteria analizy teorii wyjaśniających praktykę edukacji rodzajowej- metodologiczne podstawy badania; 2. Treściowe właściwości teorii; 3. Metaanaliza badań nad osiągnięciami szkolnymi i ustrojem rodzajowym szkół; 4. Teorie i rzeczywistość- diagnoza potencjału interpretacyjnego teorii; 5. Pedagogika rodzaju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Role płciowe w cyklu życia: 1. W jaki sposób płeć może różnicować jakość życia w różnych stadiach rozwoju człowieka?, 2. Kobiety i mężczyźni wobec trudności i kryzysów, 3. Czym jest schemat płci w świetle poprzedzania kategorialnego?, 4. Ideał dziewczyny i chłopaka - rola stereotypów w młodzieńczych związkach uczuciowych, 5. Zmiany w obrazie siebie u osoby po operacji zmiany płci. Studium przypadku. Cz.II Socjalizacja a funkcjonowanie społeczne kobiet i mężczyzn: 1. Efekty socjalizacji rodzajowej dla rozwoju i twórczego funkcjonowania kobiet i mężczyzn, 2. Kobiecość i męskość w porządku pól społecznych. Polsko-francuskie studium porównawcze, 3. Perspektywy zawodowego funkcjonowania kobiet, 4. Socjalizacja rodzajowa a pozycja społeczno-zawodowa kobiet artystek, 5. Doświadczenia socjalizacyjne a tożsamość rodzajowa - raport z badań pilotażowych, 6. Płeć jako zmienna różnicująca orzeczenie stopnia demoralizacji nieletnich dziewcząt i chłopców, 7. Pleć jako czynnik odrzucenia społecznego. Zjawisko odrzucenia społecznego jako czynnik ryzyka w prawidłowym rozwoju psychicznym jednostki
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Problem dynamicznego ujmowania przemian roli społecznej w literaturze naukowej: Interpretacja podstawowych pojęć teorii roli społecznej; Konkluzje metodologiczne; 2. Geneza społecznej roli dziecka wiejskiego: Określenie rodzaju analizowanych materiałów; Stosunek do prokreacji i do dziecka w łonie matki; Społeczne aspekty relacji między matka a dzieckiem; Reakcja otoczenia na śmierć matki, płodu, noworodka; Stosunek do antykoncepcji, aborcji oraz dzieciobójstwa; Role przypisane przez Boga i ludzi; Przyjęcie dziecka do wspólnoty rodzinnej i religijnej; Dziecko jako wartość; Dziecko przedmiotem planowania i kalkulacji; Wiedza ludowa a psychologia prenatalna; Przemiany obrzędowości; 3. Zabawa a role społeczne dziecka wiejskiego- kiedyś i współcześnie: Zabawa w ujęciu socjologicznym; Czas, miejsce i przestrzeń zabaw; Wiek i płeć dziecka a zabawa; Sposoby zabawiania dziecka a uczenie ról społecznych; Aspekt organizacyjny zabawy w grupach rówieśniczych; Uwikłanie ról zabawowych dzieci w strukturę i stosunki społeczne grup lokalnych; Odbicie kultury w treści ról zabawowych; Role w zabawie a realne role dziecka; Formy spędzania czasu wolnego; 4. Przemiany roli społecznej dziecka wiejskiego w Polsce. Tradycja i globalizacja: Rola dziecka wynikająca z tradycji; Szansa zmian- dziecko wiejskie w roli ucznia; Przemiany społeczności wiejskiej po drugiej wojnie światowej a rola społeczna dziecka wiejskiego- etap konfiguracji; Problem przyszłości kultury wiejskiej- wyobrażenia i potencjał dziecka wiejskiego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Zamiast wprowadzenia. 1. Szkolnictwo polskie w dobie kryzysu ekonomicznego. Część II: Podstawowe kwestie dotyczące roli nauczyciela i kształcenia nauczycieli. 1. Nauki uniwersyteckie i kształcenie nauczycieli w Niemczech i w Polsce - uwagi historyczne. 2. O profesjonalizacji nauczycieli - wstępne wyjaśnienia pojęciowe. 3. Przygotowanie nauczyciela do dekonstrukcji kultury w edukacji. Model kształtowania postawy krytycznej ucznia. Część III: Problemy związane z rolą nauczyciela. 1. Kształcenie i doskonalenie zawodowe nauczycieli w Polsce. 2. W trosce o skuteczne kształcenie pedagogiczne nauczycieli. 3. Polityka oświatowa, rola nauczyciela i empiryczne badania nad szkołą. Koniec szczebla orientacji w Dolnej Saksonii. Część IV: Społeczno-pedagogiczne aspekty roli nauczyciela. 1. Artysta jako nauczyciel, nauczyciel jako artysta. 2. Społeczna integracja ludzi z niepełnosprawnością - z perspektywy nauczyciela. 3. Rola nauczyciela w przygotowaniu do starości. 4. Dzieciństwo w kręgu rodziny, dzieciństwo w kręgu szkoły - wyzwania dla nauczyciela. Część V: Nauczyciel a transformacja społeczna. 1. O transformacji roli nauczyciela we wschodnioniemieckich krajach związkowych. 2. Pomiędzy dwoma światami. Nauczycielskie nastawienia wobec czasu edukacyjnej zmiany. 3. Retrospektywne spojrzenie nauczycieli z Niemiec wschodnich na "wychowanie socjalistyczne" w NRD. Obiektywno-hermeneutyczne rekonstrukcje przypadków radzenia sobie z przemianami światopoglądowymi w szkole. 4. Ernst Thallman - wzór polityczno-ideologicznego wychowania i kształcenia w NRD. Część VI: Nauczyciel w Europie. 1. Aspekty aktualnej reformy szkolnictwa w Hiszpanii i jej wpływ na nauczycieli. 2. Euronauczyciel - kształcenie i funkcjonowanie. 3. Znaczenie kształtowania świadomości europejskiej w indywidualnym planie nauczania saksońskich, polskich i czeskich nauczycieli - zarys projektu badawczego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkoła jako miejsce odtwarzania nierówności płci: edukacja jako praktyka dominacji. Udział szkoły w wytwarzaniu kapitałów rodzajowych uczennic i uczniów; Obraz systemu ról płciowych w polskich podręcznikach dla klas początkowych. Szkoła jako arena starć o prawomocne definicje seksualności i płci: Zabiegając o "odmienną" edukację. Homofobiczny dyskurs i "aseksualna" szkoła; negocjowanie znaczenia kategorii płci. Pomiędzy różnicowaniem płciowym a przekazaniem granic; "Dziwki", "królowe" i "szare myszki", czyli gimnazjalna codzienność widziana przez pryzmat seksualizacji dziewczyństwa. Urodzajowienie edukacji i socjalizacji: "Ku pamięci". Socjalizacyjna funkcja pamiętniczków, (Re)socjalizacja rodzajowa młodzieży nieprzystosowanej społecznie, Stereotyp płci czy płeć języka? Szkolne interakcje komunikacyjne nauczycielek z uczennicami i uczniami, Predyspozycja czy predestynacja? Stereotypy płci i rola szkoły w kontekście rozważań o zdrowiu; Feministyczne interwencje edukacyjne: Spójrz w stronę dziewcząt, Warsztaty wrażliwości genderowej; Pytania o socjalizację - kulturowy rachunek zysków i strat: Nowe trajektorie tożsamości. Analiza dyskursów transformacji; Męskość i kobiecość we współczesnej Polsce; Aktywność zawodowa gospodyń domowych na łamach prasy kobiecej Polski Ludowej; Czy młode kobiety tęsknią za tradycją?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wytwarzanie różnic rodzajowych w socjalizacyjnej pracy szkoły-przegląd badań, Różnice w przebiegu karier szkolnych uczennic i uczniów-przegląd badań, Polskie badania pedagogiczne uwzględniające perspektywę rodzaju, Teoretyczne ramy badań własnych.Problematyka umiejscowienia społecznego w teorii społecznej Pierre'a Bourdieu, Logika pola szkolnego.Nauczycielskie obrazy szkolnego funkcjonowania uczennic i uczniów-konstrukcja przedmiotu badań, I. Logika pola szkolnego-podziały,struktury,dyspozycje, II. Nauczycielskie obrazy szkolnego funkcjonowania uczennic i uczniów-wytwarzanie kapitału rodzajowego, Mechanizmy wytwarzania kapitału rodzajowego w polu szkolnym-podsumowanie, Koedukacja-polityka oswajania różnic czy praktyka rówqnych szans?, Poza politykę tożsamości? Teoria społeczna Pierre'a Bourdieu w badaniu szkolnych uwarunkowań dominacji i opresji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Przegląd literatury: Wprowadzenie; Mężczyzna w rodzinie- przegląd stanowiska teoretycznych i badań; Czynniki sprzyjające zaangażowaniu mężczyzn w obowiązki domowe; 2. Badanie: Założenia metodologiczne i założenia analizy wyników; Wyniki; Podsumowanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Socjologiczna)
Zawiera: Wstęp do wydania polskiego; Przedmowa; Wstęp; Jednostka, kultura i społeczeństwo; Pojęcie kultury; Struktura społeczna a uczestnictwo w kulturze; Osobowość; Rola kultury w kształtowaniu osobowości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. W poszukiwaniu istoty odpowiedzialności. Analiza współczesnej literatury filozoficznej 2. Problematyka odpowiedzialności w świetle psychologii 3. Odpowiedzialność zawodowa nauczyciela 4. Metodologiczne i organizacyjne założenia badań własnych 5. Poczucie odpowiedzialności zawodowej nauczycieli w świetle badań 6. Poczucie odpowiedzialności zawodowej nauczycieli w kontekście pełnionej przez nich roli społecznej w świetle badań
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Płynność sygnifikacji - kultura jako walka o znaczenia, 2. Globalizacja niejedno ma imię - teorie globalizacji kultury a dyskurs zachodniej nowoczesności, 3. Płeć w telewizji, 4. Kryzys nowoczesnego dyskursu płci
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Społeczno-pedagogiczna problematyka roli społecznej 2. Główne orientacje badawcze nad rolą nauczyciela i ucznia 3. Metodologia i organizacja badań własnych 4. Psychospołeczne uwarunkowania pracy nauczycielskiej oraz roli ucznia 5. Wokół scenariusza roli 6. Wzory i wzorce osobowe nauczyciela i ucznia 7. Stosunki wychowawcze w klasie szkolnej 8. Wybrane wskaźniki efektywności roli nauczyciela i ucznia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I: Metodyka pracy wychowawczej. 1. Program edukacyjny "Płeć i rodzaj - role, stereotypy, tożsamość". 2. Ewaluacja programów edukacyjnych. Część II: Ćwiczenia i zadania. 3. Role i stereotypy. 4. Socjalizacja i tożsamość. 5. Dyskryminacja i seksizm. 6. Partnerstwo i samorealizacja. 7. Stereotypy a rzeczywistość.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Kobieta w polskiej tradycji życia rodzinnego i społecznego II. Społeczna pozycja i miejsce kobiety w ideologii i praktyce socjalizmu III. Między tradycyjnym a współczesnym ujęciem ról kobiety w Polsce po 1989 roku IV. Problematyka, podstawa empiryczna i metoda badań V. Od unifikacji do zróżnicowania ról - przygotowanie kobiety do funkcji małżeńsko-rodzinnych VI. Kobieta jako istota płciowa VII. Kobieta w roli matki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej