Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(1467)
Forma i typ
Książki
(1465)
Publikacje naukowe
(186)
Publikacje fachowe
(136)
Publikacje dydaktyczne
(74)
Publikacje informacyjne
(14)
Poradniki i przewodniki
(9)
Publikacje popularnonaukowe
(7)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Dostępność
dostępne
(970)
tylko na miejscu
(911)
wypożyczone
(53)
nieokreślona
(18)
Placówka
Wypożyczalnia
(1027)
Czytelnia
(924)
Autor
Radzicki Józef
(22)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(16)
Sęk Helena (1938- )
(14)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(14)
Milewski Roman
(12)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(11)
Materska Maria (1942- )
(11)
Rusiński Michał
(11)
Doroszewski Witold
(10)
Kukuła Karol (1948- )
(10)
Kwiatkowski Eugeniusz
(10)
Skorupka Stanisław
(10)
Aronson Elliot
(9)
Hamrol Adam (1952- )
(9)
Hołyst Brunon (1930- )
(9)
Sierpińska Maria (1950- )
(9)
Szulżycka Alina
(9)
Czekaj Jan (1950- )
(8)
Jajuga Krzysztof (1956- )
(8)
Kowalczewska Joanna
(8)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(8)
Wiankowska-Ładyka Zofia
(8)
Dębski Wiesław
(7)
Goban-Klas Tomasz (1942- )
(7)
Krysicki Włodzimierz (1905-2001)
(7)
Mikołajczyk Zofia
(7)
Owsiak Stanisław (1946- )
(7)
Stawiński Janusz
(7)
Zagrodzki Michał
(7)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(6)
Giddens Anthony
(6)
Heywood Andrew
(6)
Jajuga Teresa (1954- )
(6)
Jaworska Aleksandra
(6)
Johnson Robert Lee (1941- )
(6)
Jędrzejczyk Zbigniew
(6)
Krugman Paul R
(6)
McCann Vivian
(6)
Pietrzak Bogusław
(6)
Piotrowski Włodzimierz
(6)
Skrzypek Jerzy
(6)
Stiglitz Joseph E
(6)
Suchecki Jacek
(6)
Walkosz Anna
(6)
Altkorn Jerzy (1931-2004)
(5)
Babbie Earl R. (1938- )
(5)
Birch Ann
(5)
Chmielewski Adam
(5)
Czerniawska Ewa (1955- )
(5)
Domański Ryszard
(5)
Fromm Erich (1900-1980)
(5)
Gołembska Elżbieta (1946- )
(5)
Habura Miłosz
(5)
Halliday David
(5)
Hołyst Brunon (1930- ). Bezpieczeństwo jednostki, społeczeństwa i gatunku ludzkiego
(5)
Koźmiński Andrzej
(5)
Michałek Jan Jakub
(5)
Orzechowski Jarosław
(5)
Oręziak Leokadia (1954- )
(5)
Popper Karl R
(5)
Resnick Robert
(5)
Ruszkowski Janusz
(5)
Siara Olga
(5)
Siwiński Włodzimierz
(5)
Stabryła Adam (1942- )
(5)
Walker Jearl
(5)
Wojciechowski Aleksander
(5)
Wojewódzka-Król Krystyna (1948- )
(5)
Włodarski Lech (1916-1997)
(5)
Bałtowski Maciej
(4)
Canwell Diane
(4)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(4)
Czerniawska Ewa
(4)
Dobija Mieczysław (1943- )
(4)
Dobosiewicz Zbigniew (1939-2014)
(4)
Gasparski Wojciech (1936-2022)
(4)
Gerrig Richard J. (1959- )
(4)
Griffin Ricky W
(4)
Gruszka Aleksandra
(4)
Górnicz Ewa
(4)
Heidegger Martin
(4)
Heszen-Niejodek Irena (1942- )
(4)
Jachna Tomasz
(4)
Klimowicz Magdalena
(4)
Kołakowski Leszek (1927-2009)
(4)
Kranas Grażyna
(4)
Kruszewski Krzysztof
(4)
Maliszewska Barbara
(4)
Marcinkowska Monika
(4)
Masłowska-Pietrzak Kamilla
(4)
Muszalski Wojciech (1929-2022)
(4)
Nordhaus William D. (1941- )
(4)
Nęcka Edward (1953- )
(4)
Orłowska Natalia
(4)
Pierścionek Zdzisław (1941-2011)
(4)
Pietrzak Tomasz
(4)
Polański Zbigniew
(4)
Rydzkowski Włodzimierz
(4)
Saciuk Robert (1940-2019)
(4)
Samuelson Paul A. (1915-2009)
(4)
Rok wydania
2020 - 2024
(54)
2010 - 2019
(351)
2000 - 2009
(850)
1990 - 1999
(185)
1980 - 1989
(11)
1970 - 1979
(8)
1960 - 1969
(6)
1950 - 1959
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(128)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(1466)
Australia
(1)
Język
polski
(1467)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Temat
Przedsiębiorstwo
(94)
Zarządzanie
(55)
Socjologia
(49)
Marketing
(45)
Psychologia
(42)
Organizacja
(40)
Psychologia społeczna
(39)
Gospodarka
(38)
Komunikacja społeczna
(37)
Zarządzanie strategiczne
(37)
Rynek kapitałowy
(32)
Ekonomia
(31)
Społeczeństwo
(31)
Osobowość
(30)
Rynek finansowy
(30)
Filozofia
(27)
Polityka
(27)
Środki masowego przekazu
(27)
Globalizacja
(26)
Decyzje
(25)
Nauki społeczne
(25)
Państwo
(25)
Metodologia
(24)
Polska
(24)
Zachowanie
(23)
Zarządzanie jakością
(23)
Internet
(22)
Banki
(21)
Kadry
(21)
Ekonometria
(20)
Finanse
(20)
Psychologia rozwojowa
(20)
Finanse przedsiębiorstwa
(19)
Kultura
(19)
Psychoterapia
(19)
Turystyka
(19)
Uczucia
(19)
Integracja europejska
(18)
Uczenie się
(18)
Inwestycje
(17)
Pamięć
(17)
Transport
(17)
Finanse publiczne
(16)
Interakcje społeczne
(16)
Praca
(16)
Prawo
(16)
Społeczeństwo informacyjne
(16)
Dziecko
(15)
Historia
(15)
Język polski
(15)
Pieniądz
(15)
Reklama
(15)
Agresywność
(14)
Antropologia społeczna
(14)
Młodzież
(14)
Stosunki interpersonalne
(14)
Stres
(14)
Badania marketingowe
(13)
Gospodarka narodowa
(13)
Język
(13)
Metody badawcze
(13)
Poznanie
(13)
Unia Europejska
(13)
Unia Europejska (UE)
(13)
Europa
(12)
Motywacja
(12)
Mowa
(12)
Myślenie
(12)
Papiery wartościowe
(12)
Etyka
(11)
Kształcenie
(11)
Kultura organizacyjna
(11)
Matematyka
(11)
Miasta
(11)
Nauczanie
(11)
Ochrona środowiska
(11)
Pedagogika
(11)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(11)
Rodzina
(11)
Statystyka
(11)
Wiedza
(11)
Grupy społeczne
(10)
Jakość
(10)
Konsumenci (ekon.)
(10)
Koszty
(10)
Mikroekonomia
(10)
Motywacja pracy
(10)
Planowanie strategiczne
(10)
Produkcja
(10)
Psychoanaliza
(10)
Rachunkowość zarządcza
(10)
Sprawozdawczość finansowa
(10)
Systemy informatyczne zarządzania
(10)
Szkolnictwo
(10)
Terroryzm
(10)
Uczniowie
(10)
Usługi
(10)
Świadomość
(10)
Świadomość społeczna
(10)
Badania naukowe
(9)
Temat: dzieło
Wikipedia
(1)
Temat: czas
2001-
(71)
1901-2000
(31)
1989-2000
(26)
1901-
(14)
1801-1900
(11)
1989-
(8)
1701-1800
(6)
1601-1700
(5)
1801-
(5)
1945-1989
(5)
1501-1600
(4)
1701-
(3)
2001-0
(3)
1001-
(2)
1101-
(2)
1201-
(2)
1301-
(2)
1401-1500
(1)
1601-
(1)
1939-
(1)
1945-
(1)
401-
(1)
501-
(1)
601-
(1)
701-
(1)
901-
(1)
Bibliografia s. 262-281 i przy rozdz. Indeksy
(1)
Temat: miejsce
Polska
(61)
Europa
(9)
Kraje Unii Europejskiej
(9)
Stany Zjednoczone (USA)
(4)
Francja
(3)
Rosja
(3)
Wielka Brytania
(3)
Afryka
(2)
Azja
(2)
Europa Zachodnia
(2)
Europa Środkowo-Wschodnia
(2)
Hiszpania
(2)
Niemcy
(2)
Szwajcaria
(2)
Szwecja
(2)
Włochy
(2)
ZSRR
(2)
Ameryka
(1)
Ameryka Łacińska
(1)
Antarktyda
(1)
Australia
(1)
Bałtyk
(1)
Bliski Wschód
(1)
Brazylia
(1)
Chiny
(1)
Daleki Wschód
(1)
Dania
(1)
Jamał (Rosja ; półwysep)
(1)
Japonia
(1)
Kraje rozwinięte
(1)
Lwów (Ukraina)
(1)
Panama
(1)
Panamski, Kanał (Panama)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie ; okolice)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Łódź (woj. łódzkie ; okolice)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(357)
Opracowanie
(104)
Monografia
(44)
Ćwiczenia i zadania
(25)
Praca zbiorowa
(21)
Poradnik
(16)
Encyklopedia
(11)
Esej
(10)
Materiały pomocnicze
(7)
Antologia
(5)
Raport z badań
(4)
Słownik języka polskiego
(4)
Case study (studium przypadku)
(3)
Kompendia i repetytoria
(3)
Literatura polska
(3)
Słownik
(3)
Literatura
(2)
Literatura amerykańska
(2)
Literatura angielska
(2)
Literatury europejskie
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Synteza
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Ankieta
(1)
Dramat polski
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Komentarz prawny
(1)
Literatura japońska
(1)
Literatura podróżnicza
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Pamiętniki koreańskie
(1)
Poezja angielska
(1)
Poezja polska
(1)
Poradniki
(1)
Powieść angielska
(1)
Powieść polska
(1)
Proza polska
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Słownik angielsko-polski
(1)
Słownik języka angielskiego
(1)
Słownik polsko-ukraiński
(1)
Słownik wyrazów obcych
(1)
Wykład
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Wywiady
(1)
Wzory umów
(1)
Źródła historyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(185)
Zarządzanie i marketing
(120)
Psychologia
(109)
Socjologia i społeczeństwo
(80)
Filozofia i etyka
(51)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(49)
Matematyka
(40)
Edukacja i pedagogika
(37)
Informatyka i technologie informacyjne
(33)
Medycyna i zdrowie
(28)
Media i komunikacja społeczna
(21)
Historia
(18)
Językoznawstwo
(18)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(18)
Transport i logistyka
(15)
Inżynieria i technika
(12)
Nauka i badania
(12)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(11)
Biologia
(9)
Kultura i sztuka
(9)
Fizyka i astronomia
(6)
Podróże i turystyka
(5)
Etnologia i antropologia kulturowa
(4)
Literaturoznawstwo
(3)
Architektura i budownictwo
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
1467 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie / Zdzisław Pierścionek. - Wyd. 2 zm. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2011. - 503, [1] s. ; rys., tab. ; 24 cm.
1. Podstawy zarządzania strategicznego: Tradycyjne i nowe koncepcje zarządzania strategicznego; Proces zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie; Analiza strategiczna przedsiębiorstwa i jego otoczenia; Analityczne metody formułowania strategii przedsiębiorstwa; Procesy wdrażania, kontroli oraz weryfikacji strategii; 2. Konkurencyjność oraz strategie konkurencji przedsiębiorstwa- poziom strategicznych jednostek biznesu: Kategorie konkurencyjności w gospodarce i w przedsiębiorstwie; Rynkowe i zasobowe strategie konkurencji oraz procedury ich budowy; Koncepcje źródeł konkurencyjności przedsiębiorstwa; 3. Strategie rozwoju przedsiębiorstwa- poziom zarządzania korporacją: Typy i rodzaje strategii rozwoju przedsiębiorstwa; Strategie specjalizacji oraz dywersyfikacji przedsiębiorstwa; Umiędzynarodowienie i globalizacja przedsiębiorstwa; 4. Strategie tworzenia i rozwoju sieci przedsiębiorstw- poziom zarządzania siecią: Sieci przedsiębiorstw oraz strategie ich tworzenia i rozwoju; Fuzje i przejęcia przedsiębiorstw oraz alianse strategiczne; 14. Strategie outsourcingu produkcji i usług.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy / Adam Stabryła. - Warszawa ; Kraków : PWN Wydaw. Nauk., 2000. - 377 s. : tab., wykr. ; 25 cm.
R.1 Koncepcje zarządzania strategicznego: Pojęcie zarządzania strategicznego; Determinanty systemu zarządzania strategicznego; Geneza zarządzania strategicznego; Szkoły i nury w zarządzaniu strategicznym; Zasady zarządzania strategicznego. R.2 Typologia strategii zarządzania: Pojecie strategii zarządzania; Cele firmy; Wizja i misja firmy; Podział strategii zarządzania; Opcja strategiczna; Program działalności globalnej przedsiębiorstwa (DGP). R.3 Kierunki wykorzystania analizy preferencji w zarządzaniu strategicznym: Istota analizy preferencji; Zasady analizy preferencji; Strefa przygotowawcza analizy preferencji; Metoda rangowania; Metoda punktacji. R.4 Analiza strategiczna: Istota i zakres analizy strategicznej; Przegląd metod analizy makrootoczenia; Przegląd metod analizy sektorowej; Przegląd metod analizy strategicznej firmy; Podejście uniwersalne w analizie strategicznej firmy. R.5 Planowanie strategiczne: Planowanie strategiczne jako narzędzie rozwoju firmy; Internacjonalizacja i globalizacja a koncepcja planowania strategicznego; Analiza zdolności rozwojowej firmy; Restrukturyzacja firmy; Programowanie strategiczne; Plan biznesowy firmy. R.6 Implementacja strategii i kontrola strategiczna: Ch-ka procesu implementacji; Kontrola strategiczna w praktyce firmy; Analiza produktywności; Instrumenty analizy działalności operacyjnej; Analiza dziedziny zasobów ludzkich; Kompleksowa kwalifikacja działalności firmy. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy / Adam Stabryła. - Warszawa; Kraków : PWN Wydaw. Nauk., 2002. - 377 s. : tab., rys., wzory ; 25 cm.
R.1 Koncepcje zarządzania strategicznego: Pojęcie zarządzania strategicznego; Determinanty systemu zarządzania strategicznego; Geneza zarządzania strategicznego; Szkoły i nury w zarządzaniu strategicznym; Zasady zarządzania strategicznego. R.2 Typologia strategii zarządzania: Pojecie strategii zarządzania; Cele firmy; Wizja i misja firmy; Podział strategii zarządzania; Opcja strategiczna; Program działalności globalnej przedsiębiorstwa (DGP). R.3 Kierunki wykorzystania analizy preferencji w zarządzaniu strategicznym: Istota analizy preferencji; Zasady analizy preferencji; Strefa przygotowawcza analizy preferencji; Metoda rangowania; Metoda punktacji. R.4 Analiza strategiczna: Istota i zakres analizy strategicznej; Przegląd metod analizy makrootoczenia; Przegląd metod analizy sektorowej; Przegląd metod analizy strategicznej firmy; Podejście uniwersalne w analizie strategicznej firmy. R.5 Planowanie strategiczne: Planowanie strategiczne jako narzędzie rozwoju firmy; Internacjonalizacja i globalizacja a koncepcja planowania strategicznego; Analiza zdolności rozwojowej firmy; Restrukturyzacja firmy; Programowanie strategiczne; Plan biznesowy firmy. R.6 Implementacja strategii i kontrola strategiczna: Ch-ka procesu implementacji; Kontrola strategiczna w praktyce firmy; Analiza produktywności; Instrumenty analizy działalności operacyjnej; Analiza dziedziny zasobów ludzkich; Kompleksowa kwalifikacja działalności firmy. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy / Adam Stabryła. - [dodruk]. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2005. - 377 s. : wykr., tab. ; 24 cm.
R.1 Koncepcje zarządzania strategicznego: Pojęcie zarządzania strategicznego; Determinanty systemu zarządzania strategicznego; Geneza zarządzania strategicznego; Szkoły i nury w zarządzaniu strategicznym; Zasady zarządzania strategicznego. R.2 Typologia strategii zarządzania: Pojecie strategii zarządzania; Cele firmy; Wizja i misja firmy; Podział strategii zarządzania; Opcja strategiczna; Program działalności globalnej przedsiębiorstwa (DGP). R.3 Kierunki wykorzystania analizy preferencji w zarządzaniu strategicznym: Istota analizy preferencji; Zasady analizy preferencji; Strefa przygotowawcza analizy preferencji; Metoda rangowania; Metoda punktacji. R.4 Analiza strategiczna: Istota i zakres analizy strategicznej; Przegląd metod analizy makrootoczenia; Przegląd metod analizy sektorowej; Przegląd metod analizy strategicznej firmy; Podejście uniwersalne w analizie strategicznej firmy. R.5 Planowanie strategiczne: Planowanie strategiczne jako narzędzie rozwoju firmy; Internacjonalizacja i globalizacja a koncepcja planowania strategicznego; Analiza zdolności rozwojowej firmy; Restrukturyzacja firmy; Programowanie strategiczne; Plan biznesowy firmy. R.6 Implementacja strategii i kontrola strategiczna: Ch-ka procesu implementacji; Kontrola strategiczna w praktyce firmy; Analiza produktywności; Instrumenty analizy działalności operacyjnej; Analiza dziedziny zasobów ludzkich; Kompleksowa kwalifikacja działalności firmy. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy / Adam Stabryła. - [5 dodruk]. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., [2011]. - 377, [1] s. : rys., tab. ; 24 cm.
R.1 Koncepcje zarządzania strategicznego: Pojęcie zarządzania strategicznego; Determinanty systemu zarządzania strategicznego; Geneza zarządzania strategicznego; Szkoły i nury w zarządzaniu strategicznym; Zasady zarządzania strategicznego. R.2 Typologia strategii zarządzania: Pojecie strategii zarządzania; Cele firmy; Wizja i misja firmy; Podział strategii zarządzania; Opcja strategiczna; Program działalności globalnej przedsiębiorstwa (DGP). R.3 Kierunki wykorzystania analizy preferencji w zarządzaniu strategicznym: Istota analizy preferencji; Zasady analizy preferencji; Strefa przygotowawcza analizy preferencji; Metoda rangowania; Metoda punktacji. R.4 Analiza strategiczna: Istota i zakres analizy strategicznej; Przegląd metod analizy makrootoczenia; Przegląd metod analizy sektorowej; Przegląd metod analizy strategicznej firmy; Podejście uniwersalne w analizie strategicznej firmy. R.5 Planowanie strategiczne: Planowanie strategiczne jako narzędzie rozwoju firmy; Internacjonalizacja i globalizacja a koncepcja planowania strategicznego; Analiza zdolności rozwojowej firmy; Restrukturyzacja firmy; Programowanie strategiczne; Plan biznesowy firmy. R.6 Implementacja strategii i kontrola strategiczna: Ch-ka procesu implementacji; Kontrola strategiczna w praktyce firmy; Analiza produktywności; Instrumenty analizy działalności operacyjnej; Analiza dziedziny zasobów ludzkich; Kompleksowa kwalifikacja działalności firmy. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie turystyką / red. nauk. Aleksander S. Kornak. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 1999. - 202, [1] s. : wykr. ; 21 cm.
Wprowadzenie; I. Zdobywanie rynków w turystyce; Koncentracja kapitałów i wspólnoty gospodarcze; Badanie i ustalenie segmentów oraz typów rynku turystycznego; Tworzenie techniczno-organizacyjnych układów informacyjnych wspomagających kierowanie turystyką; Samodzielność regionalna turystyki; II. Dziedziny strategii rynkowych; Stosowanie metod heurystycznych; Strategia produkcji, świadczenia usług oraz udostępniania dóbr wolnych i naturalnych; Kanały rynkowe w turystyce; Strategia dystrybucji i aktywnej sprzedaży; Promocja sprzedaży w turystyce; Strategia cen w turystyce; III. Parametry i instrumenty w turystyce (diagnoza stanu); Parametry i instrumenty w systemie marketingowym; Menedżering i marketing w symbiozie na rynkach turystycznych; Organizacja funkcji marketingowych w przedsiębiorstwie; Planowanie działań marketingowych; Niektóre parametry finansowe w turystyce; IV. Instrumenty zbytu i aktywnej sprzedaży; Planowanie promocji i zbytu; Konkurencja hoteli i biur podróży; Negocjacje i umowy; Reklama; Oferty, innowacje, katalogi; Akwizycja; Zdobywanie przychylności opinii publicznej; Znaki handlowe; Targi i giełdy turystyczne; Jakość i obsługa klientów; Praca i płaca w turystyce; Polska turystyka na drodze do nowej Europy; Niektóre definicje i określenia; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Otoczenie biznesu, czyli niepewność uogólniona, 2. Raj utracony: sprawne zarządzanie, efektywna organizacja, 3. Wyzwania przełomu, 4. Zarządzanie wiedzą, 5. Zarządzanie dynamiczne, 6. Budowa potencjału społecznego, 7. Przedsiębiorczość, 8. Zarządzanie międzykulturowe
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Marketing)
1. Wprowadzenie: "Klient nasz pan"; 2. Maksymalizacja zyskowości; 3. Wskaźniki wyboru klienta; 4. Zarządzanie zyskowością klientów; 5. Maksymalizacja zyskowości klientów; 6. Jednoczesne zarządzanie lojalnością i zyskownościa; 7. Optymalna alokacja zasobów pomiędzy strategie marketingowe i strategie komunikacji; 8. Kierowanie właściwych produktów do właściwych klientów we właściwym czasie; 9. Zapobieganie odpływowi klientów; 10. Zarządzanie klientami wielokanałowymi; 11. Powiązanie inwestycji w budowę marki z zyskownością klientów; 12. Pozyskiwanie klientów przynoszących zyski; 13. Zarządzanie referencjami klientów; 14. Trudności organizacyjne i wdrożeniowe; 15. Przyszłość dyscypliny zarządzania klientami
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Geneza, przesłanki i istota zarządzania wiedzą, 2. Jakościowe kreowanie wiedzy - podejście japońskie, 3. Ilościowe zarządzanie wiedzą - podejście zachodnie, 4. Kreowanie wiedzy na tle współczesnych koncepcji zarządzania, 5. Wiedza jako podstawa efektywnego zarządzania kapitałem intelektualnym, 6. Zarządzanie wiedzą i kapitałem intelektualnym w małych firmach, 7. Zarządzanie wiedzą w perspektywie personalnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: CZĘŚĆ I. OD PRACY DO KAPITAŁU LUDZKIEGO. Rozdział 1. Transformacja pracy i funkcji personalnej: 1.1. Istota pracy; 1.2. Transformacja pracy; 1.3. Czy zmierzch pracy?; 1.4. Nowe zjawiska w obszarze pracy; 1.5. Ewolucja funkcji personalnej; 1.5.1. Istota funkcji personalnej; 1.5.2. Modele funkcji personalnej; 1.5.3. Fazy rozwoju funkcji personalnej; Pytania; Literatura zalecana. Rozdział 2. Podstawy funkcji zarządzania zasobami ludzkimi: 2.1. Istota zarządzania zasobami ludzkimi; 2.1.1. Istota i znaczenie pojęcia zasoby ludzkie organizacji; 2.1.2. Co rozumie się przez zarządzanie zasobami ludzkimi?; 2.2. Rodzaje zarządzania zasobami ludzkimi; 2.2.1. Modelowe ujęcia ZZL; 2.2.2. Podejście "twarde" i "miękkie" w ZZL; 2.3. Zastrzeżenia wobec koncepcji ZZL; 2.4. Istota, zasady i modele polityki personalnej; 2.4.1. O istocie polityki personalnej; 2.4.2. Nowa treść pojęcia polityka personalna/kadrowa; 2.4.3. Ogólne zasady polityki personalnej; 2.4.4. Szczegółowe zasady polityki personalnej; 2.4.5. Modele polityki personalnej; 2.5. Specyficzne podejścia w ZZL; Pytania; Literatura zalecana. Rozdział 3. Kapitał ludzki organizacji: 3.1. Istota i pomiar kapita3u intelektualnego organizacji; 3.1.1. Mierzenie kapitału intelektualnego organizacji; 3.1.2. Nowa propozycja bilansu przedsiębiorstwa; 3.1.3. Pozafinansowe mierniki kapitału intelektualnego organizacji; 3.2. Pojęcie i rodzaje kapitału ludzkiego; 3.2.1. Kapitał ludzki w skali makro; 3.2.2. Indywidualny kapitał ludzki; 3.2.3. Kapitał ludzki zespołu; 3.2.4. Kapitał ludzki organizacji; 3.2.5. Kapitał ludzki jako metafora; 3.3. Od zasobów ludzkich do kapitału ludzkiego; Pytania; Literatura zalecana. Rozdział 4. Uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi: 4.1. Wewnętrzne uwarunkowania ZZL; 4.1.1. Strategiczny aspekt ZZL; 4.1.2. Kultura organizacyjna a ZZL; 4.1.3. Struktura organizacyjna a ZZL; 4.2. Zewnętrzne uwarunkowania ZZL; 4.2.1. Globalizacja; 4.2.2. Integracja europejska; Pytania; Literatura zalecana. CZĘŚĆ II. PLANOWANIE I ALOKACJA ZASOBÓW LUDZKICH. Rozdział 5. Analiza pracy i planowanie zatrudnienia: 5.1. Istota i rodzaje analizy pracy; 5.2. Proces analizy pracy; 5.3. Opis stanowiska pracy i jego wykorzystanie; 5.4. Istota planowania i rodzaje planów zasobów ludzkich; 5.5. Metody planowania zatrudnienia i jego wykorzystanie; 5.6. Budowa społecznego planu restrukturyzacji; Pytania; Literatura zalecana. Rozdział 6. Alokacja zasobów ludzkich organizacji: 6.1. Istota i determinanty alokacji zasobów ludzkich; 6.2. Pozyskiwanie pracowników; 6.2.1. Rekrutacja; 6.2.2. Selekcja; 6.2.3. Adaptacja; 6.3. Alokacja pracowników wewnątrz organizacji; 6.4. Odejścia pracowników; Pytania; Literatura zalecana. CZĘŚĆ III. OCENA PRACY I PRACOWNIKÓW. Rozdział 7. Wartościowanie pracy: 7.1. Istota i rozwój wartościowania pracy; 7.2. Metody wartościowania pracy; 7.3. Proces wartościowania pracy i jego uwarunkowania; 7.4. Wykorzystanie wyników wartościowania pracy; Pytania; Literatura zalecana. Rozdział 8. Ocenianie pracowników: 8.1. Istota i rodzaje oceny pracowników; 8.2. Projektowanie okresowych ocen pracowniczych; 8.2.1. Cele oceniania; 8.2.2. Zasady oceniania; 8.2.3. Kryteria oceniania; 8.2.4. Metody oceniania; 8.2.5. Procedura oceniania; 8.3. Wdrażanie ocen pracowniczych; 8.4. Wykorzystanie ocen pracowniczych; Pytania; Literatura zalecana. CZĘŚC IV. SYSTEMY MOTYWOWANIA PRACOWNIKÓW. Rozdział 9. Motywacja i motywowanie: 9.1. Istota motywacji. Krótki rys podstawowych teorii; 9.2. Motywowanie do pracy; 9.2.1. Narzędzia motywowania; 9.2.2. Ewolucja motywowania; 9.2.3. Warunki i zasady skutecznego motywowania; Pytania; Literatura zalecana. Rozdział 10. Wynagradzanie: 10.1. Istota wynagrodzeń. Kwestie terminologiczne; 10.2. Funkcje wynagrodzeń; 10.3. Determinanty wynagrodzeń; 10.4. Kształtowanie strategii wynagrodzeń; 10.5. Tabele płac i zasady podwyższania stawek płac; 10.5.1. Dziewięć zasad budowy tabel płac; 10.5.2. Podstawowe problemy budowy tabel płac; 10.5.3. Zasady podwyższania stawek płac; 10.6. Formy wynagrodzeń; 10.6.1. Cztery podstawowe formy wynagrodzeń; 10.6.2. Inne formy wynagradzania; 10.6.3. O zasadach skutecznego premiowania; 10.7. Wynagrodzenia długoterminowe; 10.7.1. Akcje i opcje na akcje; 10.7.2. Systemy odroczonych udziałów w zysku; 10.7.3. Warunki powodzenia; 10.8. Świadczenia dodatkowe; 10.9. Mierniki efektów; 10.10. Analiza i usprawnianie systemu wynagrodzeń; o zarządzaniu systemem wynagrodzeń; Pytania; Literatura zalecana. CZĘŚĆ V. ROZWÓJ KAPITALU LUDZKIEGO ORGANIZACJI. Rozdział 11. Istota rozwoju kapitału ludzkiego organizacji: 11.1. Transformacja zasobów ludzkich w kapitał ludzki; 11.2. Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji; 11.2.1. Modele polityki personalnej; 11.2.2. Stawka na najlepszych; 11.3. Główne czynniki rozwoju kapitału ludzkiego organizacji; 11.3.1. Szkolenia pracowników; 11.3.2. Realokacja pracowników; 11.3.3. Restrukturyzacja wykonywanej pracy; 11.3.4. Działania w zakresie ochrony zdrowia i obsługi socjalnej; 11.4. Pozostałe czynniki rozwoju kapitału ludzkiego; 11.4.1. Wpływ kultury organizacyjnej; 11.4.2. Równowaga między pracą zawodową a życiem osobistym; 11.4.3. Rola zarządzania wiedzą; 11.5. Podmioty rozwoju kapitału ludzkiego; Pytania; Literatura zalecana. Rozdział 12. Proces szkolenia pracowników: 12.1. Rozpoznanie i analiza potrzeb szkoleniowych; 12.2. Plan szkolenia pracowników i jego realizacja; 12.3. Metody szkoleniowe;12.3.1. Wybrane metody szkolenia na stanowisku pracy; 12.3.2. Wybrane metody szkolenia poza stanowiskiem pracy; 12.3.3. Zabezpieczenie materialne przedsięwzięć szkoleniowych; 12.4. Ocena przebiegu i efektów przedsięwzięć szkoleniowych; Pytania; Literatura zalecana. Rozdział 13. Kształtowanie karier w organizacji: 13.1. Istota kariery zawodowej; 13.2. Teorie rozwoju kariery - wymiar indywidualny; 13.3. Organizacyjny aspekt kariery zawodowej. Zarządzanie karierą; 13.3.1. Subprocesy zarządzania karierą w organizacji; 13.3.2. Instrumenty zarządzania karierą; 13.4. Zarządzanie karierą - wyzwania i przyszłe tendencje; Pytania; Literatura zalecana. CZĘŚĆ VI. ORGANIZACJA PROCESÓW PERSONALNYCH. Rozdział 14. Organizacja zarządzania zasobami ludzkimi: 14.1. Podmioty zarządzania zasobami ludzkimi; 14.2. Role i kompetencje pracowników działu zasobów ludzkich; 14.3. Rozwiązania organizacyjne w obszarze funkcji personalnej; 14.4. Outsourcing zadań personalnych; 14.5. Doradztwo personalne; Pytania; Literatura zalecana. Rozdział 15. Informatyczne systemy wspomagania ZZL: 15.1. System zarządzania - system informacyjny - system informatyczny; 15.2. System informatyczny i jego elementy; 15.3. System informatyczny i jego użyteczność w ZZL; 15.4. Oferta - użyteczność systemów informatycznych we wspomaganiu rutynowej pracy menedżera personalnego i pracowników działu ZZL; 15.5. Wirtualizacja i jej rola w zarządzaniu zasobami ludzkimi; 15.6. Uwagi o zastosowaniu systemów informatycznych do wspomagania funkcjonowania ZZL - rola Internetu; Pytania; Literatura zalecana. CZĘŚĆ VII. PARTNERSTWO SPOLECZNE W BUDOWANIU KAPITAŁU LUDZKIEGO ORGANIZACJI. Rozdział 16. Partnerstwo w zarządzaniu kapitałem ludzkim organizacji: 16.1. Partnerstwo i jego formy – kwestie terminologiczne; 16.2. Trzy modele zarządzania zasobami ludzkimi w ujęciu szerokim; 16.2.1. Model amerykański; 16.2.2. Model zachodnioeuropejski; 16.2.3. Model japoński; 16.3. Partnerstwo w ZZL w Polsce; 16.3.1. Dialog społeczny - rola państwa; 16.3.2. Partnerzy społeczni; 16.3.3. Partnerstwo zakładowe - relacje pomiędzy pracodawcą (kierownictwem) i pracownikami; Pytania; Literatura zalecana. Rozdział 17. W poszukiwaniu nowej drogi: 17.1. Ewolucja modelu unijnego (korporacyjnego); 17.2. Dialog społeczny; 17.3. ZZL w organizacjach a relacje: pracodawca (kierownictwo)–pracownicy (ich przedstawicielstwa); 17.3.1. Elastyczność zakładowego ZZL; 17.3.2. Rodzaje artykulacji interesów pracowniczych w organizacji; 17.3.3. Co z korporatyzmem?; 17.3.4. Wzrost roli działu ZZL; 17.4. Podsumowanie; Pytania; Literatura zalecana. ANEKS. ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W RÓŻNYCH ORGANIZACJACH A.1. ZZL w małych i średnich przedsiębiorstwach; A.1.1. Charakterystyka zatrudnienia w MSP; A.1.2. Uwarunkowania ZZL w MSP; A.1.3. Organizacja (struktura, podmioty, zadania); A.1.4. Strategie i metody ZZL; A.1.5. Wyzwania, problemy do rozwiązania; Pytania; Literatura zalecana. A.2. ZZL w jednostkach administracji publicznej; A.2.1. Charakterystyka zatrudnienia w jednostkach administracji publicznej; A.2.2. Uwarunkowania i ograniczenia ZZL; A.2.3. Organizacja funkcjonowania instytucji administracji publicznej; A.2.4. Strategie i metody ZZL; A.2.5. Przewidywane zmiany w realizacji funkcji personalnej; Pytania; Literatura zalecana; A.3. ZZL w jednostkach badawczo-rozwojowych; A.3.1. Wprowadzenie; A.3.2. Charakterystyka zatrudnienia w JBR; A.3.3. Uwarunkowania ZZL w JBR; A.3.4. Organizacja ZZL w JBR; A.3.5. Strategie i narzędzia ZZL; A.3.6. Podsumowanie; Pytania; Literatura zalecana. A.4. ZZL w jednostkach sektora usług medycznych; A.4.1. Wprowadzenie; A.4.2. Charakterystyka zatrudnienia; A.4.3. Uwarunkowania ZZL w ZOZ-ach; A.4.4. Organizacja funkcji personalnej w SP ZOZ-ach; A.4.5. Strategie i metody ZZL w szpitalach; A.4.6. Podsumowanie; Pytania; Literatura zalecana. Bibliografia. Słownik pojęć. Indeks rzeczowy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: od pracy do kapitału ludzkiego. 1. Transformacja pracy i funkcji personalnej. 2. Podstawy koncepcji zarządzania zasobami ludzkimi. 3. Kapitał ludzki organizacji. 4. Uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi. Część II: Planowanie i alokacja zasobów ludzkich. 5. Analiza pracy i planowanie zatrudnienia. 6. Alokacja zasobów ludzkich organizacji. Część III: Ocena pracy i pracowników. 7. Wartościowanie pracy. 8. Ocenianie pracowników. Część IV: Systemy motywowania pracowników. 9. Motywacja i motywowanie. 10 Wynagradzanie. Część V: Rozwój kapitału ludzkiego organizacji. 11. Istota rozwoju kapitału ludzkiego organizacji. 12. Proces szkolenia pracowników. 13. Kształtowanie karier w organizacji. Część VI: Organizacja procesów personalnych. 14. Organizacja zarządzania zasobami ludzkimi. 15. Informatyczne systemy wspomagania ZZL. Część VII: Partnerstwo społeczne w budowaniu kapitału ludzkiego organizacji. 16. Partnerstwo w zarządzaniu kapitałem ludzkim organizacji. 17. W poszukiwaniu innej drogi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp CZĘŚĆ I. OD PRACY DO KAPITAŁU LUDZKIEGO: 1.1. Badanie postaw studentów wobec pracy; 1.2. Ewolucja funkcji personalnej w Xerox Polska Sp. z o.o.; 1.3. Identyfikacja modeli zarządzania ludźmi w organizacji; 1.4. Misja i wizja firmy jako elementy strategicznego zarządzania; 1.5. Zarządzanie zasobami ludzkimi w firmie ,,Astra’’; 1.6. Kultura organizacyjna firmy InterSearch SA; 1.7. Diagnoza kultury organizacyjnej uczelni; 1.8. Nękanie psychiczne w miejscu pracy – mobbing; 1.9. Mobbing w redakcji czasopisma; 1.10. Mobbing w firmie X; 1.11. Telepraca. CZĘŚĆ II. PLANOWANIE I ALOKACJA ZASOBÓW LUDZKICH: 2.1. Podział pracy i opisy stanowisk w małej firmie handlowo-usługowej; 2.2. Wykorzystanie opisu stanowiska w procesie rekrutacji i selekcji; 2.3. Analiza pracy i opis stanowiska przedstawiciela handlowego w firmie FMCG; 2.4. Wakat na stanowisku dyrektora personalnego; 2.5. Redagowanie ogłoszenia prasowego; 2.6. Przygotowanie CV i listu motywacyjnego; 2.7. Rozmowa kwalifikacyjna; 2.8. Projekt oceny zintegrowanej; 2.9. Inżynier Edward; 2.10. Zatrudnienie nieformalne; 2.11. Aspekty prawne zatrudniania i zwalniania pracowników; 2.12. Program outplacementu w firmie Polski Krem SA. CZĘŚĆ III. OCENA PRACY I PRACOWNIKÓW: 3.1. Wartościowanie pracy i wynagrodzenia w hipermarkecie ,,Global’’; 3.2. Henryk kontra szef; 3.3. Anna Walewska; 3.4. Oceny pracownicze w przychodni; 3.5. Ranking studentów. CZĘŚĆ IV. SYSTEMY MOTYWOWANIA PRACOWNIKÓW: 4.1. Jak nauczyłem się stymulować pracowników; 4.2. Problemy w Drewplaście SA; 4.3. Czynniki różnicujące produktywność grupy pracowników; 4.4. Mierzenie motywacji osiągnięć; 4.5. Pokój mieszkalny; 4.6. Janina górą!; 4.7. Style kierowania; 4.8. Badanie efektywności stylu kierowania – test Reddina; 4.9. Konflikt ,,swoi i obcy’’; 4.10. Kafeteria; 4.11. ,,Źródełko’’ – projekt systemu wynagrodzeń. CZĘŚĆ V. ROZWÓJ KAPITAŁU LUDZKIEGO ORGANIZACJI: 5.1. System szkoleń w Xerox Polska Sp. z o.o.; 5.2. Czy pracownicy uczelni powinni się szkolić?; 5.3. Diagnoza potrzeb szkoleniowych w firmie ,,KarDom’’; 5.4. Wybór firmy szkoleniowej; 5.5. Program doskonalenia kadry kierowniczej firmy Schenker; 5.6. Koszyk zadań; 5.7. Kadra rezerwowa; 5.8. Kariera Agnieszki Wardeckiej; 5.9. Od czego zależy moja kariera zawodowa?; 5.10. Planowanie własnego rozwoju; 5.11. Drzewo życia. CZĘŚĆ VI. ORGANIZACJA PROCESÓW PERSONALNYCH: 6.1. Outsourcing w polskim oddziale firmy AIMS; 6.2. Bezpieczeństwo informacji w firmie – rola i zadania pracowników działu personalnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. 1. Teoretyczne podstawy zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji zorientowanej procesowo: 1.1. Źródło reorientacji procesowej organizacji; 1.2. Współczesne podejście do zarządzania procesami w organizacji; 1.3. Ewoluowanie struktur organizacyjnych – funkcjonalne i procesowe koncepcje struktury organizacyjnej; 1.4. Zarządzanie zasobami ludzkimi w perspektywie zmian w organizacji i w zarządzaniu. 2. Modelowe ujęcie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji zorientowanej procesowo: 2.1. Przesłanki modelowego ujęcia zarządzania zasobami ludzkimi; 2.2. Wyznaczanie celów zarządzania zasobami ludzkimi; 2.3. Kształtowanie warunków organizacyjnych i personalnych dla zarządzania zasobami ludzkimi; 2.4. Doskonalenie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji procesowej; 2.5. Ocena dojrzałości procesów; 2.6. Uczestnictwo i odpowiedzialność w procesach personalnych. 3. Metodyczne aspekty badań: 3.1. Problemy, cele oraz założenia badawcze; 3.2. Zakres prowadzonych badań; 3.3. Zastosowanie metody badań; 3.4. Dobór przedsiębiorstw objętych studiami przypadków. 4. Analiza podejścia procesowego w zarządzaniu zasobami ludzkimi – studia przypadków: 4.1. Model organizacji procesowej; 4.1.1. Kształtowanie modelu organizacyjnego; 4.1.2. Procesy i role jako podstawowe elementy modelu organizacji procesowej. Studium przypadku: Kształtowanie ról w Ericsson Sp. z o.o.; 4.2. Model kompetencji; 4.2.1. Podejście systemowe do kształtowania kompetencji; 4.2.2. Modelowanie kompetencji w organizacji zorientowanej procesowo; 4.2.3. Proces oceny kompetencji. Studium przypadku: Rola wartości i kompetencji w rozwijaniu pracowników CEDC International; 4.3. Model wynagradzania; 4.3.1. Rola mierników procesów w ocenie wyników pracy. Studium przypadku: Model wynagradzania pracowników oraz jego następstwa procesowe w Grupie Azoty S.A.; 4.3.2. Powiązanie wyników pracy i oceny kompetencji w wynagradzaniu. Studium przypadku: Performance Management w firmie T-Mobile Polska; 4.3.3. Kształtowanie wynagrodzenia podstawowego; 4.4. Model procesów personalnych; 4.4.1. Modele i standardy procesów personalnych. Studium przypadku: Siły napędowe i zasady zarządzania w procesie rozwijania pracowników w Banku BGŻ BNP Paribas S.A., Studium przypadku: Standaryzacja procesu rozwoju pracowników w PHZ „Baltona” S.A.; 4.4.2. Hierarchia i architektura procesów. Studium przypadku: Modelowanie procesów personalnych w Newag S.A.. Studium przypadku: Proces zarządzania zasobami ludzkimi w Grupie Azoty S.A.; 4.4.3. Projektowanie i dokumentowanie procesów. Studium przypadku: Dokumentowanie procesu rekrutacji pracowników w Poczcie Polskiej S.A. 5.Podsumowanie badań oraz wnioski dotyczące podejścia procesowego w zarządzaniu zasobami ludzkimi: 5.1. Kształtowanie kultury organizacji procesowej; 5.2. Modelowanie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji zorientowanej procesowo. Zakończenie. Bibliografia. Spis tabel. Spis rysunków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zasady geografii społeczno-ekonomicznej / Ryszard Domański. - Warszawa ; Poznań : PWN Wydaw. Nauk., 2000. - 244, [1] s. : tab., wykr. ; 24 cm.
1.Istota geografii społeczno-ekonomicznej; 2.Ludność; 3.Gospodarka: perspektywa geograficzna; 4.System: społeczeństwo-środowisko przyrodnicze;5. Przestrzenna struktura gospodarki i społeczeństwa;6.Procesy społeczno-gospodarcze w przestrzeni geograficznej; 7.Regionalne nierówności; 8.Metody i modele; 9.Praktyczne zastosowania geografii społeczno-ekonomicznej; 10.Wybrane problemy współczesnej geografii ekonomicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (2 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Wprowadzenie Cz.I Określanie preferencji społecznych : R.2 Preferencje indywidualne a preferencje społeczne, R.3 Zasada Pareta i "nowa ekonomia dobrobytu", R.4 Teorie sprawiedliwości, funkcje dobrobytu i optimum społeczne. Cz.II Wybory społeczene, państwo i rynek : R.5 Preferencje społeczne i instytucje, R.6 Niesprawność rynku : aspekty mikroekonomiczne, R.7 Niesprawność rynku : aspekty makroekonomiczne. Cz.III Normatywna i pozytywna teoria polityki gospodarczej : R.8 Normatywna teoria polityki gospodarczej, R.9 Niesprawność państwa : elementy pozytywnej teorii polityki gospodarczej. Cz.IV Interwencja mikroekonomiczna : R.10 Polityka mikroekonomiczna, R.11 Polityka redystrybucji dochodu i optymalny system podatkowy, R.12 Wybór społeczny i analiza kosztów i korzyści. Cz.V Interwencja makroekonomiczna w gospodarce zamkniętej : R.13 Cele makroekonomiczne a polityka pieniężna, R.14 Cele makroekonomiczne a polityka fiskalna, R.15 Polityka dochodowa i polityka cenowa. Cz.VI Interwencja makroekonomiczna w polityce otwartej : R.16 Systemy walutowe i reżimy kursów walutowych, R.17 Polityka oddziałujaca na bilans płatniczy, R.18 Polityka gospodarcza w gospodarce otwartej. Cz.VII Problemy "reżimu" w krajowych i międzynarodowych działaniach rządu : R.19 Spójność w wyborze publicznym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zasady rachunkowości zarządczej / Andrzej Piosik. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2006. - 380, [2] s. : wykr., tab. ; 24 cm.
1. Istota rachunkowości zarządczej 2. Koszty i ich klasyfikacja 3. Koszty zleceń 4. Koszty produktów jednorodnych 5. Koszty produktów łącznych 6. Rozliczanie kosztów podmiotów pomocniczych 7. Rachunek kosztów zmiennych a rachunek kosztów pełnych : standaryzacja kosztów 8. Analiza koszt-wielkość sprzedaży-zysk 9. Budżetowanie w przedsiębiorstwie 10. Rachunkowość odpowiedzialności 11. Rachunek kosztów działań 12. Budżetowanie kapitałowe 13. Rachunkowość w zarządzaniu strategicznym - wybrane zagadnienia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 657 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 657 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorczość / Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości ; przewodniczący komitetu red. Jerzy Dietl)
Przedmowa; Wprowadzenie; Rekrutacja; Ustalenie warunków pracy i adaptacja pracowników; Wynagradzanie personelu; Zarządzanie personelem; Stosunki pracy; Rozstanie przedsiębiorstwa z pracownikiem; Prowadzenie dokumentacji; Przewodnik po prawie pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pojęcie zaufania: rola kultury w kształtowaniu społecznych struktur gospodarki; Społeczeństwa o niskim poziomie zaufania i paradoks wartości rodzinnych; Społeczeństwa o wysokim poziomie zaufania i umiejętności spontanicznego tworzenia organizacji; Społeczeństwo amerykańskie i kryzys zaufania; Wzbogacanie zaufania: łączenie tradycyjnej kultury i nowoczesnej organizacji w XXI wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Podziękowania. Wstęp. 1. Zawód psychologa w świetle prawa: 1.1. Prawna definicja zawodu psychologa; 1.2. Psycholog jako zawód zaufania publicznego; 1.2.1. Prawne koncepcje zawodu zaufania publicznego i zawodu regulowanego; 1.2.2. Zawody zaufania publicznego w świadomości współczesnych Polaków; 1.3. Samorząd zawodowy i inne organizacje zawodowe; 1.3.1. Regulacje prawne i organizacje zawodowe psychologów w innych krajach; 1.3.2. Sytuacja prawna innych zawodów zaufania publicznego w Polsce; 1.3.3. Samorząd zawodowy psychologów w Polsce; 1.3.4. Zrzeszenia psychologów w Polsce; 1.3.5. Międzynarodowe zrzeszenia psychologów; 1.4. Prawo do wykonywania zawodu psychologa; 1.4.1. Prawo do wykonywania zawodu psychologa w zapisie ustawy; 1.4.2. Faktyczne prawo do wykonywania zawodu psychologa; 1.4.3. Konsekwencje niejasności prawnych w regulacji zawodu psychologa i losy ustawy. 2. Odpowiedzialność w zawodzie psychologa: 2.1. Rodzaje odpowiedzialności psychologów w praktyce zawodowej; 2.1.1. Odpowiedzialność karna; 2.1.2. Odpowiedzialność cywilna; 2.1.3. Odpowiedzialność dyscyplinarna; 2.2. Prawa klienta/pacjenta w kontekście odpowiedzialności zawodowej psychologa. 3. Źródła zasad etycznych w zawodzie psychologa: 3.1. Etyka filozoficzna a etyka stosowana; 3.2. Kodeksy etyki różnych zawodów; 3.3. Etyka zawodowa w zawodzie psychologa; 3.3.1. Kodeks Etyczno-Zawodowy Psychologa Polskiego Towarzystwa Psychologicznego; 3.3.2. Zasady etyczne psychologa i kodeks postępowania Amerykańskiego Towarzystwa Psychologicznego; 3.4. Zasady etyczne a regulacje prawne; 3.4.1. Konflikt zasad etycznych i przepisów prawa; 3.4.2. Konflikt zasad etycznych i wymogów organizacji; 3.4.3. Absolutny zakaz łamania praw człowieka; 3.5. Kontrowersje wokół kodeksów etyki; 3.6. Jak rozstrzygać wątpliwości etyczne? 4. Podstawowe zasady etyczne w pracy psychologa: 4.1. Zasada A: Działanie dla dobra i nieszkodzenie; 4.2. Zasada B: Wierność i odpowiedzialność; 4.3. Zasada C: Uczciwość i prawość; 4.4. Zasada D: Sprawiedliwość; 4.5. Zasada E: Szacunek dla ludzkich praw i ludzkiej godności. 5. Tajemnica zawodowa: 5.1. Pojęcie tajemnicy zawodowej; 5.2. Tajemnica w zawodzie psychologa – podstawy prawne; 5.3. Jak długo obowiązuje tajemnica zawodowa?; 5.4. Ograniczenia tajemnicy zawodowej w przypadku zagrożenia życia lub zdrowia; 5.5. Tajemnica zawodowa a obowiązki społeczne i prawne obywateli; 5.5.1. Poufność w kontekście informacji o przestępstwach; 5.5.2. Możliwość zwolnienia z tajemnicy zawodowej w procesie karnym; 5.5.3. Obowiązek dochowania tajemnicy w sądowym postępowaniu cywilnym lub rodzinnym; 5.5.4. Obszary wymagające dopracowania standardów: ofiary przemocy; 5.6. Poufność w kontekście pacjentów z zaburzeniami psychicznymi; 5.7. Zagrożenie poufności w kontekście terapii grupowej lub terapii par oraz w usługach na odległość; 5.8. Ograniczenia poufności w usługach na zlecenie strony trzeciej; 5.9. Tajemnica w pracy biegłego sądowego; 5.10. Ujawnienie informacji w celach dydaktycznych; 5.11. Ujawnienie informacji w celu uzyskania konsultacji; 5.12. Ujawnienie informacji poufnej na życzenie klienta; 5.13. Dokumentacja: poufność, czas i sposób przechowywania; 5.13.1. Regulacje prawne związane z dokumentacją w Polsce; 5.13.2. Dokumentacja medyczna i dokumentacja psychologiczna w kontekście świadczeń medycznych; 5.13.3. Rodzaje dokumentacji psychologicznej i jej zabezpieczenie; 5.13.4. Sposób przechowywania dokumentacji psychologicznej; 5.13.5. Okres przechowywania dokumentacji psychologicznej. 6. Świadoma zgoda na usługę psychologiczną: 6.1. Prawo klienta do dobrowolnego i świadomego korzystania z usług psychologicznych; 6.1.1. Zgoda na przetwarzanie danych osobowych; 6.1.2. Zgoda na usługę psychologiczną osób z ograniczoną zdolnością do czynności prawnych; 6.1.3. Usługa psychologiczna bez zgody; 6.2. Informacje niezbędne do podjęcia świadomej zgody; 6.2.1. Rzetelna informacja o kwalifikacjach psychologa; 6.2.2. Rzetelna informacja o metodzie pracy i jej alternaty-wach; 6.2.3. Rzetelna informacja o poufności i jej ograniczeniach; 6.2.4. Uzgodnienie celu, zakresu i sposobu realizacji usługi; 6.2.5. Rzetelna informacja o prawach klienta; 6.3. Uzgodnienie praktycznych aspektów usługi; 6.3.1. Konflikt interesów i różnorodność ról; 6.3.2. Odpłatność; 6.3.3. Wymiar czasowy. 7. Standardy etyczne w diagnozie psychologicznej; 7.1. Opinia psychologiczna na podstawie badania diagnostycznego; 7.2. Zasady ogólne etycznego postępowania diagnostycznego; 7.3. Podmiotowe traktowanie klienta; 7.3.1. Minimalizacja wtargnięcia; 7.3.2. Diagnoza a badania naukowe; 7.4. Zapewnienie optymalnego funkcjonowania klienta; 7.5. Dobór narzędzi diagnostycznych; 7.5.1. Odpowiedzialne rozróżnienie między diagnozą psychologiczną a badaniem testowym; 7.5.2. Kontrowersje wokół technik projekcyjnych; 7.5.3. Prawo do stosowania narzędzia diagnostycznego; 7.5.4. Kwalifikacje użytkownika narzędzi diagnostycznych; 7.6. Przedstawienie wniosków diagnostycznych; 7.6.1. Pisemna opinia, orzeczenie, raport; 7.6.2. Ustna informacja zwrotna; 7.7. Przechowywanie dokumentacji; 7.8. Diagnoza grup szczególnych (niepełnosprawność, obca kultura/obcy język); 7.8.1. Bariera językowa; 7.8.2. Bariera kulturowa; 7.8.3. Modyfikacja procedury i niedostosowanie prób normalizacyjnych. 8. Standardy etyczne w pomocy psychologicznej; 8.1. Kwalifikacje do udzielania pomocy psychologicznej; 8.1.1 Kontekst prawny; 8.2. Pomoc psychologiczna a autonomia i integralność klienta; 8.3. Zawarcie kontraktu na pomoc psychologiczną; 8.4. Terapia dla rodzin lub grup; 8.5. Terapia dla osób znajdujących się już pod opieką psychologa; 8.6. Przerwanie terapii; 8.7. Zakończenie terapii. 9. Usługi psychologiczne na zlecenie strony trzeciej – problem dobrowolności, podmiotowości i poufności: 9.1. Diagnoza psychologiczna w procesie ubiegania się o pracę; 9.2. Prawnie wymagana ocena psychologiczna w celu określenia zdolności do wykonywania zawodu lub funkcji: 9.3. Pobór do wojska; 9.4. Usługa psychologiczna na zlecenie pracodawcy; 9.5. Przymusowe badanie psychologiczne na zlecenie wymiaru sprawiedliwości; 9.6. Dokumentacja psychologiczna w systemie oświaty. 10. Przeciwdziałanie dyskryminacji w praktyce psychologicznej: 10.1. Dyskryminacja – kontekst prawny; 10.2. Przejawy dyskryminacji w praktyce psychologicznej; 10.2.1. Odmowa świadczenia; 10.2.2. Niezróżnicowane postrzeganie osób należących do mniejszości; 10.2.3. Niedostosowanie świadczenia do specyficznych potrzeb osób należących do mniejszości; 10.2.4. Nieuwzględnianie zagrożenia stereotypem; 10.2.5. Przeżywanie negatywnych uczuć; 10.3. Dyskryminacja wynikająca z ograniczeń kompetencji psychologów; 10.3.1. Ograniczenia kompetencji w usługach dla klientów z zaburzeniami somatycznymi; 10.3.2. Ograniczenia kompetencji w usługach dla klientów z grup mniejszościowych; 10.4. Dyskryminacja wynikająca z uprzedzeń żywionych przez psychologa; 10.4.1. Obowiązek eliminowania uprzedzeń; 10.4.2. Zalecenia dla psychologów świadczących usługi populacjom zróżnicowanym etnicznie, językowo, kulturowo i seksualnie. 11. Standardy etyczne w usługach psychologicznych na odległość: 11.1. Czy możliwa jest etyczna usługa psychologiczna na odległość?; 11.2. Opracowania dotyczące zasad etycznych w usługach na odległość; 11.3. Zalety kontaktu psychologicznego na odległość; 11.4. Zagrożenia dla praw klienta w usługach na odległość; 11.4.1. Poufność w usługach na odległość; 11.4.2. Sytuacja kryzysowa w usługach na odległość; 11.4.3. Świadoma zgoda w usługach na odległość; 11.4.4 Wyznaczanie granic; 11.5. Specyfika telepsychoterapii; 11.6. Diagnoza psychologiczna przez internet; 11.6.1. Zalety i ograniczenia; 11.6.2. Testy do samodzielnego rozwiązania w celu rozwoju osobistego i pogłębienia samoświadomości vs. diagnoza psychologiczna; 11.7. Bezpieczeństwo narzędzi diagnostycznych w internecie. 12. Usługi psychologiczne na rzecz dzieci; 12.1. Zgoda na usługę psychologiczną wobec dzieci; 12.1.1. Władza rodzicielska – aspekt prawny; 12.1.2. Wyrażenie zgody na usługę psychologiczną wobec dziecka – kwestie prawne; 12.1.3. Zgoda na usługę psychologiczną na terenie instytucji, pod której opieką znajduje się dziecko; 12.1.4. Kontrowersje wokół minimalnego wieku dla wyrażenia świadomej zgody – regulacje w kodeksie cywilnym; 12.1.5. Kontrowersje wokół minimalnego wieku dla wyrażenia świadomej zgody – jak kwestia zgody dziecka jest regulowana w zawodzie lekarza; 12.1.6. Wyrażenie przyzwolenia na usługę psychologiczną przez dziecko; 12.2. Odpowiedzialność za samopoczucie dziecka w trakcie kontaktu; 12.2.1. Obecność osoby bliskiej; 12.3. Poszanowanie podmiotowości dziecka; 12.3.1. Poszanowanie podmiotowości dziecka a wywiad z rodzicami; 12.3.2. Poszanowanie podmiotowości dziecka a udzielanie informacji zwrotnych; 12.3.3. Zdefiniowanie obszaru świadczenia i minimalizacja wtargnięcia; 12.4. Dylemat klient-dziecko czy klient-rodzic; 12.5. Zasada poufności i jej ograniczenia w usługach wobec dzieci; 12.6. Dziecko w badaniach naukowych; 12.6.1. Dobrowolność udziału dzieci w psychologicznych badaniach naukowych; 12.6.2. Czy badania naukowe z udziałem dzieci są konieczne? 13. Zasady etyki w naukowych badaniach psychologicznych; 13.1. Prawne aspekty przestrzegania zasad etyki w psychologicznych badaniach naukowych; 13.1.1. Regulacja badań biomedycznych; 13.1.2. Regulacje w badaniach naukowych z udziałem ludzi w innych krajach; 13.1.3. Regulacje w badaniach naukowych z udziałem zwierząt. Zasady humanitarnej opieki i wykorzystania zwierząt w badaniach; 13.1.4. Polskie regulacje w psychologicznych badaniach naukowych z udziałem ludzi; 13.2. Świadoma zgoda na udział w badaniu; 13.2.1. Regulacje prawne dotyczące przetwarzania wrażliwych danych osobowych; 13.2.2. Świadoma zgoda na rejestrację głosu i wizerunku; 13.2.3. Zgoda na ujawnienie dodatkowych informacji; 13.2.4. Zgoda na udział w badaniach osób bez zdolności lub z ograniczoną zdolnością do czynności prawnych; 13.2.5. Odstąpienie od świadomej zgody w badaniach naukowych; 13.3. Poufność informacji w badaniach naukowych; 13.3.1. Przechowywanie danych; 13.3.2. Ujawnienie osobie badanej wrażliwych danych z badania naukowego; 13.4. Zgoda instytucji; 13.5. Udział w badaniu osób podległych (klient/pacjent, student); 13.6. Problemy związane z wykluczaniem osób z badań; 13.7. Wynagrodzenie za udział w badaniach; 13.8. Procedury maskujące; 13.8.1. Procedura odkłamania; 13.8.2. Odstąpienie od procedury odkłamania; 13.9. Minimalizowanie szkód; 13.10. Badanie naukowe weryfikujące skuteczność terapii; 13.11. Badania naukowe przez internet; 13.11.1. Poufność w badaniach internetowych; 13.11.2. Problem świadomej zgody w badaniach internetowych; 13.11.3. Maskowanie, odkłamanie i dyskomfort w badaniach internetowych. 14. Zasady etycznego postępowania podczas rozpowszechniania wyników badań, wiedzy psychologicznej i popularyzacji: 14.1. Rozpowszechnianie wyników badań naukowych i wiedzy naukowej; 14.1.1. Plagiatorstwo; 14.1.2. Zasady powoływania się na literaturę cytowaną; 14.1.3. Zasady cytowania i parafrazowania; 14.1.4. Zgoda na reprodukcję; 14.2. Autorstwo publikacji; 14.3. Powtórna publikacja danych; 14.4. Udostępnianie danych do weryfikacji; 14.5. Recenzja naukowa; 14.6. Unikanie konfliktu interesów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej