Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(352)
Forma i typ
Książki
(350)
Publikacje fachowe
(51)
Publikacje naukowe
(42)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(250)
dostępne
(180)
wypożyczone
(8)
nieokreślona
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(190)
Czytelnia
(252)
Autor
Śliwerski Bogusław (1954- )
(13)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(11)
Skorek Ewa Małgorzata
(10)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(7)
Gajdzica Zenon (1970- )
(5)
Moroz Henryk
(5)
Rottermund Jerzy
(5)
Winczura Barbara (1969- )
(5)
Bereźnicki Franciszek
(4)
Gajda Janusz
(4)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(4)
Klinik Anna
(4)
Krause Amadeusz
(4)
Baran Jolanta
(3)
Cytowska Beata (1964- )
(3)
Dymara Bronisława
(3)
Kowalewska Barbara
(3)
Kusztal Justyna
(3)
Murzyn Andrzej
(3)
Nowicka Agnieszka
(3)
Ochonczenko Helena
(3)
Piasecka Małgorzata
(3)
Piątek Karolina
(3)
Szwejka Łukasz
(3)
Adamek Irena
(2)
Gardian-Miałkowska Renata
(2)
Grzybowski Przemysław Paweł
(2)
Gunia Grażyna
(2)
Głażewski Michał
(2)
Hildebrandt-Wypych Dobrochna
(2)
Jakubowski Witold
(2)
Jaworska Anetta
(2)
Jąder Mariola
(2)
Kanios Anna
(2)
Kieszkowska Anna
(2)
Kojs Wojciech (1940- )
(2)
Konieczna Ewelina J
(2)
Korzeniowska Wiesława
(2)
Kowalska Ewa
(2)
Kowalski Mirosław
(2)
Kulisiewicz Beata
(2)
Kupisiewicz Czesław
(2)
Marczak Monika
(2)
Melosik Zbyszko (1956- )
(2)
Muchacka Bożena
(2)
Nastazjak Aleksandra
(2)
Ogonowska Agnieszka
(2)
Olczak Agnieszka
(2)
Pawlak Piotr
(2)
Ptaszek Grzegorz
(2)
Rawson Martyn
(2)
Richter Tobias
(2)
Roguska Agnieszka
(2)
Rudzińska-Rogoża Aneta
(2)
Stasica Jadwiga
(2)
Szołtysek Adolf E
(2)
Tanaś Maciej
(2)
Tomczak Joanna
(2)
Urbanek Arkadiusz
(2)
Woynarowska Agnieszka
(2)
Wrona Sylwia
(2)
Wyczesany Janina
(2)
Wąsiński Arkadiusz
(2)
Zawiślak Aleksandra
(2)
Ziętara Renata
(2)
Zych Adam A
(2)
Łyczewska Ewa
(2)
Śmiechowska-Petrovskij Emilia
(2)
Świerczek Maria
(2)
Ambrozik Wiesław
(1)
Barczykowska Agnieszka
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bauman Teresa (1955-2017)
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Bednarski Leszek
(1)
Belzyt Joanna Iza (1977- )
(1)
Bidzan Mariola
(1)
Biedroń Małgorzata
(1)
Bielski Janusz (1934-2018)
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Boczkowska Magdalena
(1)
Bodanko Anatol
(1)
Boguszewska Anna
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borowska Teresa
(1)
Brycz Hanna
(1)
Bröderman Smeds Mari
(1)
Brühlmeier Arthur (1934- )
(1)
Budniak Alina
(1)
Bula Danuta
(1)
Bystrzanowska Ewelina
(1)
Bystrzanowska Maria
(1)
Błaszczyk Klaudia
(1)
Błeszyński Jacek Jarosław
(1)
Cabalski Marian
(1)
Carlgren Frans
(1)
Charkowska Katarzyna (1984- )
(1)
Chmura-Rutkowska Iwona
(1)
Chojnacka-Szawłowska Gabriela
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(195)
2000 - 2009
(138)
1990 - 1999
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(24)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(352)
Język
polski
(352)
Odbiorca
Pedagodzy specjalni
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Pedagogika
(39)
Wychowanie
(33)
Nauczanie
(30)
Dziecko
(28)
Pedagogika resocjalizacyjna
(17)
Niepełnosprawni
(15)
Pedagogika specjalna
(15)
Rodzina
(15)
Młodzież
(14)
Nauczyciele
(14)
Kształcenie
(13)
Szkolnictwo
(13)
Więźniowie
(12)
Niepowodzenia szkolne
(11)
Uczniowie
(11)
Środki masowego przekazu
(11)
Nauczanie początkowe
(10)
Muzykoterapia
(9)
Patologia społeczna
(9)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(9)
Wychowanie przedszkolne
(9)
Diagnoza pedagogiczna
(8)
Dziecko z niepełnosprawnością
(8)
Metodologia
(8)
Metody nauczania
(8)
Osoby z niepełnosprawnością
(8)
Terapia zajęciowa
(8)
Wartość
(8)
Kobieta
(7)
Kształcenie integracyjne
(7)
Myślenie twórcze
(7)
Niedostosowanie społeczne
(7)
Opieka społeczna
(7)
Szkolnictwo wyższe
(7)
Arteterapia
(6)
Edukacja medialna
(6)
Ludzie starzy
(6)
Metody wychowawcze
(6)
Mowa
(6)
Rehabilitacja medyczna
(6)
Studenci
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Historia wychowania
(5)
Jakość życia
(5)
Mężczyzna
(5)
Młodzież trudna
(5)
Nauczanie zintegrowane
(5)
Osobowość
(5)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(5)
Pedagogika penitencjarna
(5)
Przemoc w rodzinie
(5)
Psychoterapia
(5)
Rehabilitacja (med.)
(5)
Socjologia
(5)
Służba więzienna
(5)
Uczenie się
(5)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(5)
Wychowanie moralne
(5)
Zespół ADHD
(5)
Adopcja
(4)
Autyzm
(4)
Biblioterapia
(4)
Choreoterapia
(4)
Dysleksja i dysgrafia
(4)
Dziecko z ADHD
(4)
Edukacja międzykulturowa
(4)
Eksperyment pedagogiczny
(4)
Gry edukacyjne
(4)
Innowacje
(4)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(4)
Integracja społeczna
(4)
Internet
(4)
Język polski
(4)
Kultura
(4)
Metoda biograficzna
(4)
Metody szacunkowe
(4)
Młodociani przestępcy
(4)
Obserwacja pedagogiczna
(4)
Orientacja przestrzenna
(4)
Pedagodzy
(4)
Pedagogika medialna
(4)
Pedagogika waldorfska
(4)
Postawy
(4)
Prostytucja
(4)
Przestępczość
(4)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(4)
Samokształcenie
(4)
Sondaże
(4)
Sprawdziany i testy
(4)
Teatroterapia
(4)
Teoria wychowania
(4)
Wczesna interwencja
(4)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(4)
Zapobieganie
(4)
Zwalczanie
(4)
Agresywność
(3)
Antypedagogika
(3)
Dziecko niewidome
(3)
Dziecko trudne
(3)
Dziecko zdolne
(3)
Temat: czas
2001-
(39)
1989-2000
(14)
1989-
(11)
1901-2000
(10)
2001-0
(8)
1801-
(3)
1801-1900
(3)
1901-
(3)
1945-1989
(3)
1945-
(2)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1701-1800
(1)
Temat: miejsce
Polska
(36)
Europa
(2)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Litwa
(2)
Szwajcaria
(2)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Włochy
(2)
Austria
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Będzin (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Czechy
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Hiszpania
(1)
Holandia
(1)
Kanada
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kujawsko-pomorskie, województwo
(1)
Niemcy
(1)
Norwegia
(1)
Portugalia
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Rosja
(1)
Szwecja
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(45)
Praca zbiorowa
(33)
Podręcznik
(28)
Raport z badań
(13)
Monografia
(12)
Materiały konferencyjne
(6)
Poradnik
(6)
Case study (studium przypadku)
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Encyklopedia
(1)
Gry i zabawy
(1)
Kalendarium
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Program nauczania
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Varia
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(100)
Socjologia i społeczeństwo
(42)
Psychologia
(24)
Medycyna i zdrowie
(15)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(7)
Nauka i badania
(6)
Historia
(5)
Media i komunikacja społeczna
(5)
Filozofia i etyka
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Religia i duchowość
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Ochrona środowiska
(1)
352 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska)
1. Antropozofia jako podstawa edukacji waldorfskiej; 2. Fazy rozwoju dziecka a program waldorfski; 3. Metodyka nauczania w szkołach waldorfskich; 4. Ewaluacja i oceniani; 5. Samorządność w szkołach waldorfskich; 6. Program nauczania przedszkolnego; 7. Horyzontalny program nauczania; 8. Wertykalny program nauczania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Dziecko w procesie wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju: Idea wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju małego dziecka; Postępowanie interwencyjne i wczesna terapia na oddziałach noworodkowych i niemowlęcych; Możliwości interwencji dietetycznej w terapii wielu schorzeń; Wybrane aspekty diagnozy psychologicznej dziecka z zaburzeniami rozwojowymi; Małe dziecko w procesie terapeutycznym; Problematyka relacji terapeutycznej we wczesnej interwencji u niemowląt i małych dzieci; Wczesne wspomaganie rozwoju- najczęściej popełniane błędy; 2. Wspomaganie rozwoju dziecka w jego najbliższym środowisku: Stymulowanie rozwoju niemowląt; Wczesne komunikowanie się dziecka. Narodziny miłości; Rodzicielskie wsparcie szansą dla rozwoju małego dziecka; Wspomaganie rozwoju małego dziecka w wieku przedszkolnym- propozycje rozwiązań metodycznych; Zabawa tematyczna istotnym czynnikiem wspomagającym rozwój małego dziecka; Rozpoznawanie kolorów przez dzieci w wieku przedszkolnym. Przyczyny nadmiernych trudności; Znaczenie wczesnej interwencji szkolnej wobec ucznia z niepełnosprawnością intelektualna dla jego dalszej drogi edukacyjnej; 3. Wczesna stymulacja rozwoju małego dziecka: Metoda NDT- Bobach w usprawnianiu dzieci z zaburzeniami rozwoju ruchowego; Diagnostyka i terapia metodą Volty we wczesnej interwencji. Zaburzenia ośrodkowej koordynacji ruchowej; Podstawowe zasady obserwacji i terapii zaburzeń integracji sensorycznej u małego dziecka; Wczesna interwencja logopedyczna w przypadku dzieci z rozszczepem podniebienia; 4. Wczesna interwencja wobec dziecka zaburzonego w rozwoju: Wczesna rehabilitacja dzieci z wadą słuchu; Badanie kompetencji językowych u małych dzieci z wadą słuchu; Postępowanie terapeutyczno- wychowawcze wobec dziecka niepełnosprawnego wzrokowo; Wspomaganie rozwoju małego dziecka z uszkodzonym wzrokiem poprzez działania muzykoterapeutyczne; Wspomaganie rozwoju dziecka z zespołem Downa w wieku przedszkolnym; Wczesna rehabilitacja mowy i jej znaczenie u dzieci z zespołem Downa; Wczesna interwencja terapeutyczna u dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym ze pomocą systemu nauczania Retta w opinii rodziców; Wczesne wykrywanie zaburzeń autystycznych w świetle koncepcji teorii umysłu; "Mali profesorowie" czy inteligentni autyści? Wczesna diagnoza dziecka z zespołem Aspergera; 5. Pomoc dzieciom z problemami emocjonalnymi i trudnościami w zachowaniu: Wczesna interwencja wobec problemów emocjonalnych dziecka związanych z adaptacją do przedszkola; Diagnoza i wczesna interwencja traumy dziecięcej; Zaburzenia w zachowaniu dzieci. Możliwości wczesnej interwencji terapeutycznej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podstawowa wiedza potrzebna do zrozumienia chorób genetycznych; 2. Wspomaganie rozwoju dzieci z zespołem Downa; 3. Wspomaganie rozwoju dzieci z zespołem Pradera-Williego; 4. Wspomaganie rozwoju dzieci z zespołem CHARGE; 5. Wspomaganie rozwoju dzieci z zespołem Freemana-Sheldona; 6. Dzieci z wadami ciała modzelowatego- wspieranie rozwoju w pierwszych latach życia; 7. Dzieci z zespołem malformacji Dandy'ego-Walkera; 8. Ręka, myślenie i mowa- rozwój psychoruchowy i poznawczy a kształtowanie mowy dziecka w odniesieniu do dzieci z chorobami genetycznymi; 9. Rola rodzica w wychowaniu i edukacji dziecka z rzadką chorobą genetyczną na przykładzie rodziców Jakuba- chłopca z rzadkim zespołem dymorficznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wielokulturowość – edukacja – tożsamość. O potrzebie konstruowania czasowego współrozumienia. Cz. I Tymczasowe poznanie: Edukacja etniczna i regionalna szansą reinhabilitacji. Od wielokulturowej ku międzykulturowej edukacji regionalnej; Polityczne i prawne aspekty edukacji międzykulturowej i dialogu międzykulturowego; Od praktyki do teorii edukacji regionalnej. Casus kaszubskości; Współczesna tożsamość kaszubska; Znaczenie edukacji regionalnej dla zachowania tożsamości i dziedzictwa kulturowego. Cz. II Edukacja: od doświadczania świata do (re)konstrukcji tożsamości: Szkolnictwo polskiej mniejszości narodowej na Białorusi. Osiągnięcia – tendencje – oczekiwania; determinanty egzogenne i endogenne wpływające na kondycję i jakość pracy kulturalno-oświatowej związków i stowarzyszeń mniejszościowych w województwie pomorskim; Współczesne autoidentyfikacje mieszkańców pogranicza etniczno-kulturalnego; Mariawici w przestrzeni edukacyjnej: od koherencji ku dyferencjacji (intra)dyskursu nad mniejszością mariawicką; O edukacji regionalnej. Z doświadczeń nauczyciela regionalisty; Głodnica – Cassubia Felix?; Codzienność i zdroworozsądkowość wychowania rodzinnego a możliwość jego waloryzacji regionalizmem. Refleksje na marginesie codzienności. Cz. III Język – edukacja – zmagania o tożsamość: Rola języka w edukacji służącej w budowaniu tożsamości na przykładzie Górnego Śląska; Nauczanie języków mniejszościowych: metody, działania, wyzwania. Przykład języków: bretońskiego, łużyckiego i kaszubskiego; Niemieckie szkolnictwo prywatne i nauczanie wędrowne na Pomorzu w latach 1926-1939; Kiedy język polski staje się obcym… O nauczaniu języka i kultury polskiej Polaków na Wschodzie. Cz. IV (Tymczasowe) propozycje edukacyjne: Od edukacji regionalnej do edukacji międzykulturowej – ku zbliżeniu ludzi i ich kultur; Edukacja regionalna wsparta na dziecięcym filozofowaniu. Refleksje z pogranicza praktyki; Dialog międzykulturowy i polska szkoła; Edukacja regionalna a media masowe; Kultura muzyczna Kaszub w kontekście wybranych problemów edukacji międzykulturowej; Szkoła Suki Biłgorajskiej – rodzinna inicjatywa muzycznej edukacji regionalnej; etnoedukacja – pomiędzy myśleniem globalnym a działanie lokalnym; Doświadczanie edukacji regionalnej w przestrzeni pogranicza na przykładzie programu „Klasa dziedzictwa kulturowego); Edukacja regionalna na Kurpiowszczyźnie; Edukacja międzykulturowa wobec polityki migracyjnej Unii Europejskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych ; Tom 2)
Poczucie jakości życia niepełnosprawnych jako czynnik determinujący rozwój jednostki i jej postepy w zakresie rehabilitacji społeczno-zawodowej; Pozytywne postawy społeczne warunkiem skutecznej rehabilitacji osób niepełnosprawnych; Zapomniani niepełnosprawni pacjenci; Czy dzieci mają prawo do prawdy o chorobie?; Psychologiczne wyznaczniki skutecznego zmagania się z chorobą i niepełnosprawnością; Choroba i uzdrowienie w wybranych fragmentach Biblii; Odwaga przezwyciężania cierpienia, rozpaczy i defetyzmu w postawie osób niepełnosprawnych; Fenomenologiczny aspekt niepełnosprawności; Poczucie własnej wartości u dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną. Rola wychowawcza środowiska integracyjnego; Status osoby niepełnosprawnej; Rola pediatry we wczesnym wykrywaniu zaburzeń rozwoju mowy; Zabawy słuchowe w rehabilitacji dzieci niesłyszących; Zdrowie jako wartość w edukacji i socjalizacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualna; Metody terapii stosowane wobec dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce szkolnej. Propozycje programów stymulujących; W kręgu sztuki i arteterapii. Słowa, które mają uzdrawiająca moc; Socjodrama sposobem na przekroczenie barier
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Rozdział 1 Zakład karny jako placówka resocjalizacyjna: 1.1. Zakłady karne w Polsce – historia i wewnętrzna struktura; 1.2. Formalny podział więźniów; 1.3. Cele i zadania personelu penitencjarnego. Rozdział 2 Człowiek w warunkach izolacji więziennej: 2.1. Deprywacja podstawowych potrzeb; 2.2. Następstwa odosobnienia społecznego; 2.3. Przystosowanie człowieka do warunków odosobnienia. Rozdział 3 Podkultura więzienna jako główny wyznacznik życia poszkodowanych: 3.1. Pozaformalny podział więźniów – struktura i znaczenie „drugiego życia”; 3.2. Skazani poszkodowani – charakterystyka populacji; 3.3. Pejoratywne skutki otrzymania statusu osoby poszkodowanej. Rozdział 4 Założenia metodologiczne i organizacja badań własnych: 4.1. Przedmiot i cel badań; 4.2. Problemy i hipotezy badawcze; 4.3. Zmienne i wskaźniki;  4.4. Metody, techniki i narzędzia badawcze;  4.5. Teren badań i dobór próby badawczej;  4.6. Charakterystyka badanej próby. Rozdział 5 Skazani poszkodowani w warunkach izolacji penitencjarnej: 5.1. Przyczyny otrzymania statusu osoby poszkodowanej; 5.2. Relacje zdegradowanych z grypsującymi i niegrypsującymi;   5.3. Relacje między poszkodowanymi;  5.4. Poczucie zagrożenia deprecjonowanych;   5.5. Skazani poszkodowani w warunkach izolacji penitencjarnej – analiza indywidualnych przypadków. Rozdział 6 Uczestnictwo poszkodowanych w oddziaływaniach resocjalizacyjnych: 6.1. Aktywność w zajęciach kulturalno-oświatowych i sportowych;  6.2. Uczestnictwo w zajęciach edukacyjnych;  6.3. Aktywność pracownicza zdegradowanych;  6.4. Uczestnictwo poszkodowanych w oddziaływaniach resocjalizacyjnych – analiza indywidualnych przypadków.  Rozdział 7 Wybrane czynniki resocjalizacji skazanych poszkodowanych: 7.1. Kontakt z wychowawcą penitencjarnym;  7.2. Znaczenie kontaktów z rodziną;  7.3. Religia w życiu skazanych zdeprecjonowanych; 7.4. Wybrane czynniki resocjalizacji skazanych poszkodowanych – analiza indywidualnych przypadków. Zakończenie i wnioski .
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychoterapeutyczne wartości zajęć z udziałem zwierząt- rys historyczny; Pies terapeuta; Wspomaganie rozwoju dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych: 1. Organizacja i przebieg zajęć; 2. Ćwiczenia wspomagające rozwój apercepcji; 3. Ćwiczenia kształtujące orientację przestrzenną; 4. Ćwiczenia rozwijające samodzielność; 5. Ćwiczenia rozwijające sprawność ruchową i koordynację ruchowo-wzrokową; 6. Ćwiczenia doskonalące umiejętność liczenia; 7. Ćwiczenia wspomagające umiejętność syntezy i analizy; 8. Ćwiczenia wspomagające umiejętność klasyfikacji; 9. Ćwiczenia wspomagające umiejętność rozpoznawania i nazywania kolorów; 10. Ćwiczenia wspomagające myślenie przyczynowo-skutkowe i rozwój umiejętności przewidywania; 11. Ćwiczenia wspomagające rozwój mowy; Rytmy w rozwoju dziecka; Elementy dogoterapii w organizowaniu zabaw dziecięcych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych ; T. 13)
Zawiera: Część I Edukacja w życiu osoby z niepełną sprawnością: Indywidualizacja w edukacji warunkiem integracji – zarys modelu; Trening umiejętności społecznych jako forma wsparcia w rozwoju ucznia z niepełnosprawnością; Wspomaganie rozwoju dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na etapie wychowania przedszkolnego; Realizacja działań proekologicznych w opinii nauczycieli szkół specjalnych; Historyczna wiedza pojęciowa uczniów klas III gimnazjum specjalnego; Znaczenie przedmiotu muzykografia w procesie edukacji muzycznej dzieci i młodzieży z dysfunkcją wzroku; Wybrane elementy edukacji specjalnej wprowadzające do roli człowieka dobrze wychowanego. Interpretacja badań własnych w świetle teorii Floriana Znanieckiego; Edukacja do dorosłości. Część II Wokół problemów socjalizacji osób z niepełnosprawnością: Miejsce terapii pedagogicznej w pedagogice specjalnej – studium terminologiczne; Adaptacja społeczna osób z niepełnosprawnością intelektualną – analiza narracji; Subiektywny obraz dorosłości osób z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną; Rola aktywności człowieka z niepełnosprawnością intelektualną w procesie rehabilitacji; Założenia polityki społecznej a rozwiązywanie problemów moralnych i prawnych osób z niepełnosprawnością; W poszukiwaniu dróg do samodzielności artystycznej osób z niepełnosprawnością; Cele życiowe i wzory osobowe młodzieży niepełnosprawnej w kontekście jej przyszłości i przygotowania do życia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pomiędzy wpływam, manipulacją a poznaniem, 2. Medialne ośrodki perswazji, 3. Elementarne figury perswazji na przykładzie filmu reklamowego, 4. Uwiedź mnie!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. Część I Wprowadzenie do teoretycznych i metodycznych podstaw logopedii: 1. Podstawy teoretyczne logopedii; 1.1. Podstawowe definicje; 1.1.1. Logopedia jako dyscyplina naukowa; 1.1.2. Logopedia jako profesja; 1.1.3. Logopedia jako przedmiot studiów; 1.2. Rozwój myśli logopedycznej w świetle ewolucji światowych paradygmatów; 1.3. Zaburzona zdolność komunikacyjna (ZZK); 1.4. Interwencja logopedyczna; 1.4.1. Logopedyczna diagnoza; 1.4.1.1. Metody i zasady logopedycznej diagnozy; 1.4.2. Logopedyczna terapia; 1.4.2.1. Metody, techniki, strategie logopedyczne; 1.4.2.2. Zasady i formy pracy; 1.4.3. Logopedyczna profilaktyka; 1.5. Sens terapii logopedycznej; 2. Komunikacja alternatywna; 2.1. Ustalenie terminologiczne na temat komunikacji wspomagającej i alternatywnej; 2.1.1. Język migowy; 2.1.2. System Blissa; 2.1.3. Piktogramy; 2.1.4. Makaton; 2.2. Misja Stowarzyszenia ISSAC; 2.3. Podobieństwa i różnice między sposobami porozumiewania się; 3. Pomoce w diagnozie, terapii i profilaktyce logopedycznej; 3.1. Funkcje i zadania środków dydaktycznych w interwencji logopedycznej; 3.2. Znaczenie dźwięków naśladowczych w interwencji logopedycznej; 3.3. Graficzne i plastyczne wspomaganie interwencji logopedycznej; 3.4. Urządzenia wspomagające terapię logopedyczną; 4. Koncepcja i organizacja opieki logopedycznej w Polsce; 4.1. Model multiinterdyscyplinarnej opieki logopedycznej w teorii L. Kaczmarka; 4.2. Organizacja opieki logopedycznej – systemowa analiza; 4.3. Perspektywy logopedycznej interwencji na początku XXI wieku; 4.4. Profilaktyka logopedyczna szansą dla dziecka, rodziców, logopedy; 4.4.1. Prenatalne uwarunkowania rozwoju mowy; 4.4.2. Zapobieganie zaburzeniom mowy w okresie noworodkowym oraz niemowlęcym; 4.4.3. Wspomaganie rodziców; 4.4.4. Wspomaganie rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym; 4.4.5. Kultura żywego słowa. Część II Zaburzenia mowy: 1. Wprowadzenie do zaburzeń w kształtowaniu się mowy; 1.1. Uwagi ogólne na temat typologii zaburzeń mowy, głosu i zaburzeń zdolności komunikacyjnej; 2. Dyslalia; 2.1. Ustalenia terminologiczne; 2.2. Etiologia; 2.3. Klasyfikacja dyslalii; 2.4. Diagnoza; 2.5. Terapia; 2.6. Seplenienie; 2.7. Rotacyzm; 2.8. Profilaktyka; 3. Rhinolalia; 3.1. Terminologia; 3.2. Etiologia; 3.3. Rozszczep podniebienia; 3.3.1. Statystyka; 3.3.2. Etiologia; 3.3.3. Symptomy; 3.3.4. Diagnoza; 3.3.5. Terapia; 3.3.6. Profilaktyka; 4. Afazja, afazja dziecięca (alalia); 4.1. Ustalenia terminologiczne; 4.2. Przyczyny; 4.3. Klasyfikacja i symptomatologia; 4.4. Afazja dziecięca – terminologia; 4.4.1. Etiologia; 4.4.2. Klasyfikacja; 4.4.3. Diagnoza; 4.4.4. Terapia; 4.4.5. Profilaktyka; 5. Dyzartria; 5.1. Ustalenia terminologiczne; 5.2. Dyzartria a mózgowe porażenie dziecięce; 5.3. Typologia etiologiczno-symptomatologiczna dyzartrii; 5.4. Diagnoza; 5.5. Terapia; 5.6. Profilaktyka; 6. Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu; 6.1. Ustalenia terminologiczne; 6.2. Etiologia; 6.3. Klasyfikacja; 6.4. Statystyka; 6.5. Symptomy; 6.6. Diagnoza objawów ryzyka dysleksji; 6.6.1. Wiek niemowlęcy i poniemowlęcy; 6.6.2. Wiek przedszkolny (3-5 lat); 6.6.3. Wiek 6-7 lat; 6.6.4. Młodszy wiek szkolny (klasa I-III); 6.6.5. Wiek szkolny powyżej klasy IV; 6.7. Diagnoza; 6.8. Terapia; 6.9. Profilaktyka; 7.Mutyzm; 7.1. Ustalenia terminologiczne; 7.2. Etiologia; 7.3. Klasyfikacja; 7.4. Symptomatologia; 7.5. Zasady interwencji logopedycznej; 7.6. Profilaktyka; 8. Zaburzenia głosu; 8.1. Terminologia; 8.2. Etiologia; 8.3. Klasyfikacja; 8.4. Symptomatologia; 8.5. Zasady interwencji logopedycznej; 9. Jąkanie; 9.1. Ustalenia terminologiczne; 9.2. Statystyka; 9.3. Klasyfikacja; 9.4. Przyczyny; 9.4.1. Czynniki etiologiczne; 9.4.1.1. Przyczyny organiczne; 9.4.1.2. Środowisko społeczne; 9.4.1.3. Czynniki psychiczne; 9.4.2. Geneza jąkania; 9.5. Symptomy; 9.5.1. Napięcie psychiczne; 9.5.2. Nadmierny wysiłek; 9.5.3. Dysfluencja; 9.6. Opieka logopedyczna; 9.6.1. Diagnostyka; 9.6.1.1. Napięcie psychiczne związane z potrzebą komunikacji; 9.6.1.2. Nadmierny wysiłek przy mówieniu; 9.6.1.3. Niepłynności w wypowiedzi; 9.6.1.4. Diagnostyka dyferencyjna; 9.6.2. Terapia; 9.6.2.1. Integracyjny program terapeutyczny; 9.7. Profilaktyka; 10. Mowa bezładna (niewyraźna mowa, giełkot); 10.1. Określenie terminologiczne; 10.2. Statystyka; 10.3. Klasyfikacja; 10.4. Przyczyny; 10.5. Symptomy; 10.5.1. Przejawy w dziedzinie zdolności mowy i zdolności językowych; 10.5.1.1. Patologicznie przyspieszone tempo mowy; 10.5.1.2. Niewyraźna artykulacja; 10.5.1.3. Obniżony poziom zdolności językowych; 10.5.2. Inne objawy; 10.6. Opieka logopedyczna; 10.6.1. Diagnostyka; 10.6.1.1. Diagnostyka dyferencjalna; 10.6.2. Terapia; 10.6.2.1. Zasady ogólne; 10.6.2.2. Metody i techniki; 10.7. Profilaktyka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Minimum wymagań stawianych badaniom pedagogicznym, 2. Teoretyczne aspekty badań pedagogicznych, 3. Badania ilościowe i pomiar w pedagogice, 4. Badania jakościowe w pedagogice, 5. Problemy i hipotezy w badaniach pedagogicznych, 6. Zmienne wskaźniki i typy badań pedagogicznych, 7. Dobór próby w badaniach pedagogicznych, 8. Etapy badań pedagogicznych, 9. Moralne aspekty badań pedagogicznych; 10. Przegląd metod i technik badań pedagogicznych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Przedmowa; Wstęp; Założenia programu; Cele ogólne i szczegółowe programu; Planowane efekty; Metody, formy i zasady pracy z dzieckiem; Harmonogram działań; Charakterystyka rozwojowej niepłynności mówienia i jąkania wczesnodziecięcego; Diagnoza i terapia jąkania; Ewaluacja programu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Badania, podstawowe założenia, cele: Badania socjologiczno-pedagogiczne dzieci i młodzieży m. Żory; Podstawowe założenia i cele autorskich programów profilaktyczno-edukacyjnych. Cz. II Programy, warsztaty, scenariusze: „SPRÓBUJĘ…” Program profilaktyczny dla młodzieży, nauczycieli i rodziców; Zbiorcze sprawozdanie z realizacji zajęć programu „Spróbuję…”; „PRZYBIJ PIĄTKĘ” Program profilaktyczno-wychowawczy dla klas I-VI; Program warsztatów dla osób prowadzących świetlice szkolne; „JAK ROZMAWIAĆ Z RODZICAMI” Zajęcia warsztatowe dla nauczycieli; Mechanizmy obronne osobowości. Antystres; „Żadnych murów” - konspekty zajęć z grupy liderów młodzieżowych; Warsztaty dotyczące agresji i konfliktów osiedlowych; „Aktywna drużyna” warsztaty profilaktyczne dla przybocznych i drużynowych; Trening umiejętności rozwiązywania konfliktów; Scenariusz do zajęć [lekcja wychowawcza] w ramach spotkań z pedagogiem szkolny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Rozdział 1 Nieśmiałość: Definicje i pojęcia; Geneza nieśmiałości; Wpływ nieśmiałości na funkcjonowanie dziecka; Formy terapii dzieci nieśmiałych. Rozdział 2 Wizualizacja: Definicje i pojęcia; Rodzaje wizualizacji; Funkcje wizualizacji; Zasady prowadzenia wizualizacji. Rozdział 3 Arteterapia: Definicje i pojęcia; Funkcje i cele arteterapii; Klasyfikacja arteterapii; Ekspresja twórcza. Rozdział 4 Autorska koncepcja wizualizacji z wybranymi technikami arteterapii: Wizualizacja z wybranymi technikami arteterapii; Funkcje i cele; Struktura i przebieg; Rekwizyty; Gabinet do terapii i jego wyposażenie; Osoba terapeuty. Rozdział 5 Metodologia badań własnych: Problem badawczy i hipotezy badawcze; Metody i techniki badawcze; Charakterystyka osób badanych; Opis terenu badań; Opis przebiegu badań. Rozdział 6 Wyniki badań: Wyniki uzyskane za pomocą „Arkusza obserwacyjnego aktywności werbalnej dziecka”; Wyniki uzyskane za pomocą Skali Metrycznej do Badania Zdolności Ruchowych Dzieci i Młodzieży N. Ozjereckiego w opracowaniu A. Barańskiego; Wyniki uzyskane za pomocą „Rysunku postaci ludzkiej” Goodenough-Harrisa w opracowaniu E. Hornowskiej i W. Paluchowskiego; Wyniki uzyskane za pomocą „Arkusza oceny improwizacji na dziecięcych instrumentach perkusyjnych inspirowanej wizualizacją”; Wyniki uzyskane za pomocą „Arkusza oceny improwizacji ruchowej inspirowanej wizualizacją”; Wyniki uzyskane za pomocą „Arkusza oceny rysunków inspirowanych wizualizacją”. Rozdział 7 Omówienie wyników badań. Podsumowanie. Bibliografia. Aneks 1 Przykładowe scenariusze sesji z wykorzystaniem wizualizacji z wybranymi technikami arteterapii; Aneks 2 „Arkusz obserwacyjny aktywności werbalnej dziecka”; Aneks 3 „Arkusz oceny improwizacji na dziecięcych instrumentach perkusyjnych inspirowanej wizualizacją”; Aneks 4 „Arkusz oceny improwizacji ruchowej inspirowanej wizualizacją”; Aneks 5 „Arkusz oceny rysunków inspirowanych wizualizacją”.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I Wybrane aspekty wspomagania zaburzonego rozwoju małego dziecka: Teoria; Kilka uwag o procesie wspomagania; Zrozumieć świat dziecka/osoby dorosłej z niepełnosprawnością intelektualną; Metody terapeutyczne – krótki przegląd; Słowo o zasadach wspomagania rozwoju; Część II Wybrane aspekty wspomagania zaburzonego rozwoju małego dziecka: Praktyka; Ocena profilu sensorycznego/reaktywności sensorycznej dziecka z niepełnosprawnością intelektualną; Jak diagnozować profil sensoryczny dzieci z niepełnosprawnością intelektualną – wybrane zagadnienia; Program nauki spożywania posiłków przy stole; Program nauki spożywania posiłków przy użyciu sztućców; Trening czystości, czyli trudna sztuka korzystania z nocnika; Samodzielne zasypianie; Jak nauczyć dziecko posługiwania się własnymi rękoma; Metoda Félicie Affolter; Codzienna stymulacja sensoryczna; Domowe zabawy z zakresu metody integracji sensorycznej (SI); Praca z dzieckiem z głęboką niepełnosprawnością; Muzyka w procesie wspomagania zaburzonego rozwoju dziecka; Słowo o wyglądzie zewnętrznym; Seksualność i potrzeby seksualne niepełnosprawnych intelektualnie; Kiedy nadmiar zajęć i aktywności może być szkodliwy?; Rodzina dziecka; Do Rodziców! Zakończenie; Aneks; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie w problematykę ryzyka dysleksji u dzieci: Dylematy ryzyka dysleksji; Diagnozowanie ryzyka dysleksji u dzieci; Rola przedszkola w procesie wspomagania rozwoju dziecka z ryzyka dysleksji; Zasady i specyfika pracy terapeutycznej z dziećmi ryzyka dysleksji w wieku przedszkolnym; 2. Profilaktyka i terapia w codzienności edukacyjnej dziecka z ryzyka dysleksji; Zastosowanie teorii integracji sensorycznej w diagnozie i terapii dziecka z ryzyka dysleksji; Moja praca z dzieckiem dyslektycznym- doświadczenia terapeuty; Wspomaganie rozwoju dziecka z ryzyka dysleksji w Miejskim Przedszkolu nr 8 w Zielonej Górze; Od motoryki małej do motoryki dużej- znaczenie ćwiczeń ruchowych z perspektywy teoretycznej i praktycznej; Muzykoterapia jako istotne narzędzie wspierania rozwoju dziecka; Glottodydaktyka w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej; Polisensoryczne metody w nauczeniu czytania i pisania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie w problematykę ryzyka dysleksji u dzieci: Dylematy ryzyka dysleksji; Diagnozowanie ryzyka dysleksji u dzieci; Rola przedszkola w procesie wspomagania rozwoju dziecka z ryzyka dysleksji; Zasady i specyfika pracy terapeutycznej z dziećmi ryzyka dysleksji w wieku przedszkolnym; 2. Profilaktyka i terapia w codzienności edukacyjnej dziecka z ryzyka dysleksji; Zastosowanie teorii integracji sensorycznej w diagnozie i terapii dziecka z ryzyka dysleksji; Moja praca z dzieckiem dyslektycznym- doświadczenia terapeuty; Wspomaganie rozwoju dziecka z ryzyka dysleksji w Miejskim Przedszkolu nr 8 w Zielonej Górze; Od motoryki małej do motoryki dużej- znaczenie ćwiczeń ruchowych z perspektywy teoretycznej i praktycznej; Muzykoterapia jako istotne narzędzie wspierania rozwoju dziecka; Glottodydaktyka w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej; Polisensoryczne metody w nauczeniu czytania i pisania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
1. Terminologia w badaniach współczesnej myśli pedagogicznej; 2. Myśl pedagogiczna w ponowoczesnym świecie- między fundamentalizmem a pluralizmem; 3. Klasyfikacje, typologie, mapy myśli pedagogicznej; 4. Studia porównawcze myśli pedagogicznej; 5. Egzemplifikacje badań nad recepcję i krytyką prądów pedagogicznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Psychologia mediów- filar edukacji medialnej: Psychologia mediów- historia, obszar badań i perspektywy; Kompetencje medialne i informacyjne jako nowy typ kompetencji cywilizacyjnych człowieka. Ujęcie modelowe; Media w zyciu rodziny. Rodzaje korzystania z mediów; Edukacja psychologiczna w serialu HBO Bez tajemnic. Przez rozrywkę do poznania; 2. Pułapki medialnej rzeczywistości i psychologia odbioru: Fazy materializacji idei na przykładzie postaci Sherlocka Holmesa. Przyczynek do roli mediów w społecznym konstruowaniu rzeczywistości; Zaufanie na dobre i na złe? Czynniki wzmacniające i osłabiające zaufanie do mediów; Zobaczyć znaczy uwierzyć? Sugestia i dezinformacja w przekazie wideo; Wskaźnik skuteczności telewizyjnego przekazu reklamowego; Afektywne i osobowościowe czynniki w percepcji reklamy; 3. Nowe media i technologie: Wizerunek marki jako pracodawcy w reklamie internetowej: o roli atrybutów funkcjonalnych i symbolicznych; Własne dobro czy prawdziwa pomoc? Przykłady nowych form zachowań pomocnych za pośrednictwem Internetu; Dialog z wirtualnym i wyobrażonym rozmówcą jako forma wsparcia i poprawy zdrowia psychicznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wartościujący wymiar przestrzeni społecznej; Podstawowe podejścia metodyczne stosowania w badaniach wartości etnicznych; Uczeń w środowisku wielokulturowym; Codzienność jako kategoria opisu rzeczywistości; Po co komu rodzina? Miniprzyczynek do maxidyskusji; Nowe wymiary pracy socjalnej z rodzina; Wpływ rodziny na system (anty)wartości współczesnej młodzieży; Przemoc wobec dziecka w rodzinie; W poszukiwaniu nowych kategorii pedagogicznych - mariaż zdrowia i radości życia; Współczesna edukacja zdrowotna. Kontrowersje i wyzwania; Podmiotowe obszary jakości życia ludzi znajdujących się w różnej sytuacji życiowej; Senior i jego wsparcie we współczesnej konfiguracji międzypokoleniowej; Przyszli tancerze baletowi. Cechy osobowości i ich korelacja z sukcesem zawodowym; Rozumienie realnie przeżytych doświadczeń przez ofiary przemocy; Wybuchy agresji oraz samoocena; Rola komputera w życiu, edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością na przykładzie przewlekle chorych; Wpływ rehabilitacji ruchowej, a w szczególności hipoterapii (i terapeutycznej jazdy konnej) na człowieka niepełnosprawnego fizycznie i umysłowo; Bajkoterapia jako metoda wspomagająca rozwój dzieci niepełnosprawnych i pełnosprawnych; Zagrożenia kryminalne w percepcji osób bezdomnych; Wizja dzielnicowego w perspektywie kształtowania poczucia bezpieczeństwa w społecznej lokalności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej