Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(40)
IBUK Libra
(7)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(38)
Publikacje naukowe
(14)
E-booki
(8)
Publikacje fachowe
(4)
Czasopisma
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(28)
dostępne
(21)
wypożyczone
(6)
Placówka
Wypożyczalnia
(25)
Czytelnia
(30)
Autor
Heszen-Niejodek Irena (1942- )
(4)
Sęk Helena (1938- )
(3)
Wciórka Jacek
(3)
Borski Maciej (1975- )
(2)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(2)
Ciechorski Jan
(2)
Dobrakowski Paweł
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Kmieciak Błażej
(2)
Kwak Magdalena
(2)
Mateja Agnieszka
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Pużyński Stanisław (1936-2015)
(2)
Rachwaniec-Szczecińska Żaneta
(2)
Sobas Magdalena
(2)
Syrek Ewa
(2)
Wilczek-Rużyczka Ewa
(2)
Woynarowska Barbara
(2)
Łabuz-Roszak Beata
(2)
Andruszko Robert
(1)
Baran Krzysztof Wojciech
(1)
Baran-Wesołowska Beata
(1)
Bartołd Robert
(1)
Barut Arkadiusz (1974- )
(1)
Basco Ramirez Monica
(1)
Bednarek Dorota
(1)
Bednarek Hanna
(1)
Bernacka Ryszarda Ewa
(1)
Bielańska Ewa
(1)
Borkowska Agata
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Brodniak Włodzimierz A
(1)
Brykczyńska Celina
(1)
Butcher James N
(1)
Búgelová Tatjana
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Chaba Dawid
(1)
Chatizow Joanna (1964- )
(1)
Cierpiałkowska Lidia
(1)
Cierpisz Małgorzata
(1)
Cohen David (1946- )
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Duda Juliusz
(1)
Fijałkowski Adam
(1)
Flegel Kathryn
(1)
Gardziel Andrzej
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gawęda Łukasz
(1)
Gałecki Piotr
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Goffman Erving (1922-1982)
(1)
Goleman Daniel (1946- )
(1)
Gredka-Ligarska Iwona
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Grzegorzewska Iwona
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Gurdek Magdalena (1977- )
(1)
Górski Adam
(1)
Głowacka Maria Danuta
(1)
Hooley Jill M
(1)
Jaklewicz Hanna
(1)
Jarosz Agnieszka
(1)
Johnson Robert Lee (1941- )
(1)
Jopkiewicz Agata
(1)
Jopkiewicz Maria
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kalisz Anna
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kamińska Agnieszka Gloria
(1)
Kardaras Nicholas (1964- )
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Koczur Wiesław
(1)
Kordeczka Magdalena
(1)
Kosicki Tomasz
(1)
Kowalczyk Robert
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Kozicka Beata
(1)
Krajewska Anna (1956- )
(1)
Krakowski Krzysztof
(1)
Kraus Ewa (1971- )
(1)
Krawiec Grzegorz (1977- )
(1)
Kubica Józef F
(1)
Kuczkowska Ewelina
(1)
Kuczkowski Przemysław
(1)
Kuźnik Marek
(1)
Laskowski Mirosław
(1)
Lekston Mariusz (1975- )
(1)
Lew-Starowicz Zbigniew
(1)
Lewandowski Marek
(1)
Leśniewski Zbigniew
(1)
Lis Artur
(1)
Lisiecka Alina
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Machnio Dominika
(1)
Mackiewicz Romana
(1)
Majewska Patrycja
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(48)
Język
polski
(47)
angielski
(1)
Temat
Zdrowie psychiczne
(12)
Zaburzenia psychiczne
(9)
Jakość życia
(7)
Radzenie sobie ze stresem
(7)
Depresja psychiczna
(6)
Stres
(6)
Choroby psychiczne
(5)
Zdrowie publiczne
(5)
Dobrostan psychiczny
(4)
Higiena psychiczna
(4)
Młodzież
(4)
Promocja zdrowia
(4)
Psychopatologia
(4)
Zachowania prozdrowotne
(4)
Zachowanie
(4)
Choroby ludzi
(3)
Dzieci
(3)
Edukacja zdrowotna
(3)
Kryzys psychiczny
(3)
Odporność psychiczna
(3)
Osoby z niepełnosprawnością
(3)
Osoby z zaburzeniami psychicznymi
(3)
Psychiatria
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Psychologia stresu
(3)
Psychologia zdrowia
(3)
Służba zdrowia
(3)
Agresywność
(2)
Akceptacja choroby
(2)
Autyzm
(2)
COVID-19
(2)
Czas wolny od pracy
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Dobra osobiste
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Klasyfikacja
(2)
Medycyna
(2)
Medycyna behawioralna
(2)
Medycyna społeczna
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Międzynarodowa Statystyczna Klasyfikacja Chorób i Problemów Zdrowotnych - ICD-10
(2)
Motywacja leczenia się
(2)
Muzykoterapia
(2)
Nałóg
(2)
Ochrona dóbr osobistych
(2)
Poczytalność ograniczona
(2)
Postawy rodzicielskie
(2)
Prawa osób z niepełnosprawnościami
(2)
Prawa pacjenta
(2)
Psychologia kliniczna
(2)
Psychozy
(2)
Samobójstwo
(2)
Uczniowie
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie seksualne
(2)
Zachowania ryzykowne
(2)
Zdrowie fizyczne
(2)
Akta stanu cywilnego
(1)
Alkoholizm
(1)
Andragogika
(1)
Antonovsky, Aaron (1923-1994)
(1)
Antypedagogika
(1)
Badania naukowe
(1)
Ból
(1)
Cele wychowania
(1)
Choroby
(1)
Choroby afektywne dwubiegunowe
(1)
Choroby cywilizacyjne
(1)
Chorzy
(1)
Chorzy psychicznie
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Dieta cukrzycowa
(1)
Dietetyka
(1)
Dobro dziecka
(1)
Dobro pacjenta (etyka lekarska)
(1)
Dokumentacja medyczna
(1)
Dostęp do świadczeń zdrowotnych
(1)
Dowody (prawo)
(1)
Duchowość buddyjska
(1)
Dyskryminacja chorych i niepełnosprawnych
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
E-learning
(1)
E-zdrowie
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Egzaminy
(1)
Ekspertyza (prawo)
(1)
Empowerment
(1)
Epidemie
(1)
Etyka
(1)
Farmakoterapia
(1)
Funkcjonariusze publiczni
(1)
Gromadzenie informacji
(1)
Gry komputerowe
(1)
Historia wychowania
(1)
Hobfoll, Stevan E. (1951- )
(1)
Improwizacja muzyczna
(1)
Temat: dzieło
Konstytucja Polski (1997)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
1801-1900
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Europa
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Włochy
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Podręcznik
(16)
Praca zbiorowa
(8)
Opracowanie
(5)
Monografia
(3)
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Poradnik
(1)
Publicystyka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(25)
Psychologia
(23)
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(6)
Edukacja i pedagogika
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Nauka i badania
(1)
Religia i duchowość
(1)
48 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Postępy Psychologii)
Metaanalizy w psychologii kobiety; Społecznokonstruktywistyczne podejście do rodzaju; Społeczne uczenie się męskości i kobiecości; Perspektywa międzykulturowa; Polityka płci: różnice między kobieta a mężczyzną w sypialni, kuchni i gabinecie; Agresja mężczyzn wobec kobiet: perspektywa ewolucyjna; Molestowanie seksualne; Seksizm: perspektywa zintegrowana; Kobiety a zdrowie psychiczne; Stereotypy płci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; Nr 1897)
1. Stres i radzenie sobie - główne kontrowersje, 2. Style a strategie radzenia sobie ze stresem. Problemy pomiaru, 3. Stres - radzenie sobie - koszty psychologiczne, 4. Temperament a stres : Temperament jako czynnik moderujący stresory, stan i skutki stresu oraz radzenie sobie ze stresem, 5. Stres i radzenie sobie w modelu salutogenetycznym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział 1 Kryzys psychiczny: perspektywa społeczno-prawno-medyczna; Rozdział 2 Przymus w medycynie: między troską a nakazem; Rozdział 3 Przymusowa hospitalizacja psychiatryczna – między emocjami a paragrafem; Rozdział 4 Działania przymusowe wobec dziecka w kryzysie psychicznym; Rozdział 5 Prawo w psychiatrii, psychiatria w prawie; Podsumowanie; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Socjologia zdrowia, choroby i medycyny. W poszukiwaniu partnerów i nowej tożsamości 2. Promocja zdrowia w teorii i działaniu 3. Stan zdrowia psychicznego Polaków. Próba diagnozy 4. System ochrony zdrowia w transformacji. Percepcja społeczna 5. Granice medykalizacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ustawa z 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz.U. nr 111, poz 55 ze zm.). 1. Przepisy ogólne (art. 1-10). 2. Badanie, leczenie, rehabilitacja oraz opieka i pomoc (art. 10a-20). 3. Postępowanie lecznicze (art. 21-37). 4. Przyjęcie do domu pomocy społecznej (art. 38-41). 5. Postępowanie przed sądem opiekuńczym (art. 42-49). 6. Ochrona tajemnicy (art. 50-52). 7. Przepisy karne, zmiany w przepisach obowiązujących oraz przepisy przejściowe i końcowe (art. 53-56).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podstawy teoretyczne i pojęcia ogólne: Norma i patologia; Zasadnicze źródła teoretyczne pedopsychiatrii klinicznej; Badanie dziecka; 2. Badanie psychopatologii zachowania: Psychopatologia zaburzeń zasypiania i snu; Psychopatologia zachowań ruchowych; Psychopatologia mowy; Psychopatologia sfery oralno-alimentarnej; Zaburzenia czynności zwieraczy; Psychopatologia funkcji poznawczych; Psychopatologia zaburzeń zachowania; Psychopatologia zabawy; Zaburzenia identyfikacji płciowej i zachowań seksualnych; 3. Obszary nomograficzne: Upośledzenie rozwoju umysłowego, mózgowe porażenie dziecięce i padaczka; Autyzm wczesnodziecięcy i psychozy dziecięce; Zaburzenia lękowe, objawy i organizacja o charakterze nerwicowym; Epizod depresyjny a "choroba depresyjna" u dziecka; Zaburzenia psychosomatyczne; Na pograniczu nozografii; 4. Dziecko w środowisku: Stres i uraz. Czynniki ryzyka oraz zaburzenia reaktywne i adaptacyjne; Dziecko w rodzinie; Dziecko w szkole; Dziecko i migracje; Dziecko i świat medyczny; Dziecko potrzebujące ochrony. Ochrona dziecka: struktury leczniczo-socjalne; 5. Terapia: Rejonizacja i struktury lecznicze w psychiatrii dziecięcej; Zgłoszenie do leczenia i konsultacja terapeutyczna; Psychoterapia i reedukacja; Leczenie farmakologiczne dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: I DEPRESJA: 1. Dołek, chandra czy depresja? Różnice oraz teoria pozytywnej dezintegracji; 2. Depresja jest chorobą. Definicja; 3. Czym się różni depresja u dzieci, młodzieży i dorosłych? Objawy i różnice; 4. Weź się w garść, czyli czego nie mówić, a co mówić osobom z depresją; 5. Dlaczego moje dziecko? Czynniki i przyczyny (genetyczne, somatyczne, reaktywne); 6. Co robić, jeśli dziecko zachoruje na depresję? Pomoc – ambulatorium czy szpital?; 7. Psychiatra, psycholog czy psychoterapeuta? Jak wygląda wizyta u lekarz psychiatry i czym się różni psycholog od psychoterapeuty; 8. Farmakoterapia, psychoterapia czy jeszcze coś innego? Sposoby leczenia depresji; 9. Co mówić, jak mówić, a czego nie mówić? Sposoby komunikacji oraz wsparcie szkoły i bliskich. II SAMOBÓJSTWO: 1. Jak wyłapać niepokojące sygnały? Ocena ryzyka, syndrom presuicydalny; 2. Co mam robić? Kiedy i jak reagować; 3. Co robić, aby się nie wydarzyło? Profilaktyka depresji, samobójstw i zachowań ryzykownych; 4. A jeśli już się stało?... Żałoba i jak mówić o samobójstwie do dzieci i młodzieży. III JEŚLI NIE DEPRESJA, TO CO?: 1. Smutek, który trwa i trwa… Dystymia; 2. Wzloty i upadki. Zaburzenia afektywne dwubiegunowe; 3. Gdy dziecko się boi. Lęk, fobie, fobia społeczna; 4. Gdy perfekcjonizm staje się problemem. Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne; 5. Druga strona lustra. Schizofrenia i zaburzenia psychotyczne, 6. Dieta czy choroba. Anoreksja i bulimia; 7. Osobowość borderline. Choroba czy zaburzenie osobowości; 8. Potrzeba znieczulenia. Alkohol, narkotyki, dopalacze. IV DZIECKO KRZYWDZONE: 1. Zaczyna się od klapsa… Przemoc fizyczna; 2. Na miłość trzeba zasłużyć… Przemoc psychiczna (emocjonalna); 3. Daj wujkowi buzi. Wykorzystywanie seksualne dzieci. V PROFILAKTYKA I PROMOCJA ZDROWIA PSYCHICZNEGO: 1. Nie daję rady… Sposoby radzenia sobie ze stresem; 2. Ja tego nie przeżyję… Umiejętność przeżywania porażki – przygotowanie do dorosłego życia; 3. Naucz dziecko mówienia nie. Trening asertywności; 4. O języku serca. Porozumienie bez przemocy. Gdzie można uzyskać pomoc? Podziękowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Psychologia zaburzeń w zarysie 2. Historyczne i współczesne poglądy na temat zaburzonego zachowania 3. Przyczyny zaburzeń i poglądy na zaburzenia psychiczne 4. Ocena kliniczna i diagnoza 5. Stres a zdrowie psychiczne i fizyczne 6. Napady paniki, lęk, obsesje i powiązane z nimi zaburzenia 7. Zaburzenia nastroju i samobójstwo 8. Zaburzenia z objawami somatycznymi i zaburzenia dysocjacyjne 9. Zaburzenia odżywiania i otyłość 10. Zaburzenia osobowości 11. Zaburzenia związane z substancjami psychoaktywnymi 12. Odmienności, dysfunkcje i zaburzenia seksualne 13. Schizofrenia i inne zaburzenia psychotyczne 14. Zaburzenia neuropoznawcze 15. Zaburzenia wieku dziecięcego i młodzieńczego (zaburzenia neurorozwojowe) 16. Terapia 17. Współczesne problemy i kwestie prawne w psychologii zaburzeń psychicznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Lista kategorii; Badawcze kryteria diagnostyczne; Tymczasowe kryteria dla wybranych zaburzeń; Zaburzenia specyficzne kulturowo; Lista ekspertów indywidualnych; Lista ośrodków koordynujących badania terenowe, ośrodków badań terenowych sprawozdających do nich oraz badaczy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Uwagi w wybranych kategoriach zaburzeń psychicznych i zachowania w ICD-10; Lista kategorii; Opisy kliniczne i wskazówki diagnostyczne; Aneks. Inne stany klasyfikowane w ICD-10 często związane z zaburzeniami psychicznymi i zaburzeniami zachowania; Lista głównych badaczy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Ochrona zdrowia psychicznego we współczesnym świecie; 2. Ochrona zdrowia psychicznego w dokumentach WHO; 3. Ochrona zdrowia psychicznego w dokumentach UE; 4. Ochrona zdrowia psychicznego w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Przedmowa; Część I. Edukacja zdrowotna – podstawy teoretyczne i metodyczne; Rozdział 1. Zdrowie; 1.1. Definiowanie zdrowia i choroby; 1.1.1. Definiowanie zdrowia profesjonalne i potoczne; 1.1.2. Zdrowie jako kategoria pozytywna; 1.1.3. Definiowanie choroby; 1.2. Modele zdrowia; 1.2.1. Biomedyczny model zdrowia; 1.2.2. Holistyczne podejście do zdrowia; 1.2.3. Model salutogenezy A. Antonovsky’ego; 1.3. Mierniki zdrowia; 1.4. Zdrowie jako wartość i zasób dla jednostki i społeczeństwa; 1.5. Jakość życia związana ze zdrowiem; Rozdział 2. Czynniki warunkujące zdrowie i dbałość o zdrowie; 2.1. Czynniki warunkujące zdrowie i zmiany w ich postrzeganiu; 2.2. Czynniki ryzyka i czynniki chroniące; 2.3. Styl życia i zachowania zdrowotne; 2.3.1. Prozdrowotny styl życia; 2.3.2. Zachowania zdrowotne; 2.3.3. Charakterystyka zachowań zdrowotnych dorosłych Polaków; 2.4. Wsparcie społeczne; 2.4.1. Definicje i rodzaje wsparcia społecznego; 2.4.2. Kapitał społeczny; 2.5. Czynniki społeczno-ekonomiczne; 2.6. Opieka zdrowotna; 2.7. Dbałość ludzi o własne zdrowie; 2.7.1. Sposoby dbania o zdrowie w społeczeństwie polskim; 2.7.2. Przyczyny bierności wobec zdrowia; 2.7.3. Niektóre uwarunkowania dbałości o zdrowie; 2.7.4. Healthism – nadmierna koncentracja na zdrowiu; Rozdział 3. Z dziejów edukacji zdrowotnej w Polsce; 3.1. Periodyzacja dziejów edukacji zdrowotnej w Polsce; 3.2. Twórcy, ich dzieła i myśli; 3.3. Znaczące organizacje, instytucje i projekty; 3.4. Czasopisma naukowe i fachowe; Rozdział 4. Koncepcje i podstawy teoretyczne edukacji zdrowotnej; 4.1. Terminologia i definicje; 4.1.1. Nazwy i ich ewolucja; 4.1.2. Definicje; 4.1.3. Podstawowe pojęcia; 4.2. Cele i oczekiwane efekty; 4.3. Koncepcje i modele; 4.4. Teorie wykorzystywane w edukacji zdrowotnej; 4.5. Etyczne aspekty edukacji zdrowotnej; Rozdział 5. Edukacja zdrowotna a terapia i profilaktyka chorób oraz promocja zdrowia; 5.1. Rola edukacji zdrowotnej w terapii chorób; 5.2. Edukacja zdrowotna a profilaktyka; 5.3. Promocja zdrowia; 5.3.1. Geneza promocji zdrowia; 5.3.2. Definicje; 5.3.3. Strategia działania; 5.3.4. Podejścia i metody działań; 5.3.5. Modele promocji zdrowia; 5.3.6. Edukacja zdrowotna jako kluczowy komponent promocji zdrowia; 5.4. Profilaktyka a promocja zdrowia; Rozdział 6. Metodyka edukacji zdrowotnej; 6.1. Planowanie i ewaluacja w edukacji zdrowotnej; 6.1.1. Etapy planowania programu edukacji zdrowotnej; 6.1.2. Zasady układania scenariusza zajęć; 6.1.3. Ewaluacja w edukacji zdrowotnej; 6.2. Tworzenie warunków do uczenia się; 6.2.1. Komunikowanie jako podstawa uczenia się – nauczania; 6.2.2. Rola i kompetencje osób prowadzących edukację zdrowotną; 6.2.3. Warunki, organizacja i klimat sprzyjające dobremu komunikowaniu i uczeniu się; 6.3. Metody wspomagania uczenia się; 6.3.1. Rodzaje metod i technik uczenia się – nauczania; 6.3.2. Zasady doboru metod i technik uczenia się – nauczania; 6.3.3. Akcje i konkursy w edukacji zdrowotnej; 6.3.4. Charakterystyka wybranych metod i technik; 6.4. Środki dydaktyczne w edukacji zdrowotnej; 6.4.1. Środki dydaktyczne stosowane w edukacji zdrowotnej w ostatnich dekadach; 6.4.2. Korzyści i ograniczenia w korzystaniu z Internetu; Rozdział 7. Współpraca z mass mediami w edukacji zdrowotnej; 7.1. Mass media jako źródła informacji o zdrowiu; 7.2. Zasady skutecznego wykorzystywania mass mediów w edukacji zdrowotnej; 7.3. Współpraca z mass mediami; 7.4. Marketing społeczny i kampanie społeczne w promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej; Rozdział 8. Edukacja zdrowotna w różnych siedliskach; 8.1. Edukacja zdrowotna w rodzinie; 8.1.1. Edukacja zdrowotna dzieci i młodzieży; 8.1.2. Potrzeby w zakresie promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej starszych członków rodziny; 8.2. Edukacja zdrowotna w przedszkolu; 8.3. Edukacja zdrowotna w szkole; 8.3.1. Dzieje edukacji zdrowotnej w szkole w Polsce w ostatnim półwieczu; 8.3.2. Aktualna sytuacja w szkolnej edukacji zdrowotnej w Polsce; 8.3.3. Nowe rozwiązania w szkolnej edukacji zdrowotnej w niektórych krajach Europy; 8.3.4. Szkoła promująca zdrowie; 8.4. Edukacja zdrowotna w zakładach opieki zdrowotnej; 8.4.1. Edukacja zdrowotna w praktyce lekarza podstawowej opieki zdrowotnej – lekarza rodzinnego; 8.4.2. Zadania pielęgniarki rodzinnej w edukacji zdrowotnej; 8.4.3. Zadania pielęgniarki i higienistki szkolnej w edukacji zdrowotnej; 8.4.4. Edukacja osób przewlekle chorych i niepełnosprawnych; 8.4.5. Szpital promujący zdrowie; Część II. Wybrane zagadnienia edukacji zdrowotnej dzieci i młodzieży w wieku szkolnym; Wprowadzenie; Rozdział 1. Dbałość o ciało; 1.1. Postrzeganie i dbałość o ciało we współczesnym świecie; 1.2. Uczenie się dbania o ciało w dzieciństwie i młodości; 1.3. Wybrane zagadnienia i propozycje zajęć; 1.3.1. Dbałość o zęby; 1.3.2. Samokontrola masy ciała; 1.3.3. Pielęgnacja i samobadanie piersi; 1.3.4. Samobadanie jąder; 1.3.5. Ochrona przed nadmiernym nasłonecznieniem; Rozdział 2. Zdrowe żywienie i aktywność fizyczna; 2.1. Pojęcie zdrowego żywienia; 2.2. Prozdrowotna edukacja żywieniowa; 2.3. Edukacja żywieniowa w szkole; 2.4. Wybrane zagadnienia i propozycje zajęć; 2.4.1. Urozmaicenie posiłków; 2.4.2. Umiarkowanie w jedzeniu; 2.4.3. Uregulowane żywienie; 2.4.4. Umiejętność przygotowania posiłków; 2.4.5. Uprawianie sportu i inne formy aktywności fizycznej; 2.4.6. Unikanie lub ograniczanie spożycia niektórych produktów; 2.4.7. + Uśmiech; Rozdział 3. Bezpieczeństwo - zapobieganie urazom; 3.1. Wypadki i urazy – definicje i epidemiologia; 3.2. Profilaktyka urazów a promocja bezpieczeństwa; 3.3. Edukacja do bezpieczeństwa; 3.4. Edukacja do bezpieczeństwa w szkole; 3.5. Wybrane zagadnienia i propozycje zajęć; 3.5.1. Samoocena własnych zachowań związanych z bezpieczeństwem; 3.5.2. Przyczyny urazów i sposoby ich eliminowania; 3.5.3. Ocena i podejmowanie ryzyka; 3.5.4. Identyfikacja zagrożeń w najbliższym otoczeniu; Rozdział 4. Seksualność – wybrane zagadnienia; 4.1. Podstawowe pojęcia; 4.1.1. Zdrowie seksualne i prokreacyjne; 4.1.2. Prawa prokreacyjne i seksualne; 4.1.3. Wychowanie i edukacja seksualna; 4.2. Edukacja seksualna; 4.2.1. Edukacja seksualna dzieci w wieku przedszkolnym; 4.2.2. Edukacja seksualna dzieci w okresie wczesnoszkolnym; 4.2.3. Biomedyczne podstawy edukacji seksualnej młodzieży; 4.2.4. Psychoseksualne podstawy edukacji seksualnej młodzieży; 4.2.5. Antykoncepcja i zapobieganie zakażeniom przenoszonym drogą płciową; 4.2.6. Problemy osobiste i relacje interpersonalne; 4.3. Zasady konstruowania i realizacji programów edukacji seksualnej młodzieży; 4.3.1. Zasady konstruowania programów edukacji seksualnej; 4.3.2. Ważne rady praktyczne; Rozdział 5. Zdrowie psychospołeczne – wybrane zagadnienia; Wprowadzenie; A. Zdrowie i dobrostan psychiczny; 5.1. Kondycja psychiczna dzieci i młodzieży; 5.2. Złożoność i wieloznaczność zdrowia psychicznego; 5.3. Kryteria zdrowia psychicznego; 5.4. Dobrostan psychiczny; 5.5. Propozycje zajęć; B. Emocje i stres; 5.6. Emocje; 5.7. Radzenie sobie z negatywnymi emocjami; 5.8. Stres; 5.9. Strategie przeciwstresowe i mechanizmy obronne; 5.10. Propozycje zajęć; C. Optymizm; 5.11. Optymiści i pesymiści; 5.12. Optymistyczna postawa życiowa; 5.13. Styl wyjaśniania; 5.14. Wyuczona bezradność i granice optymizmu; 5.15. Kształtowanie pozytywnego stosunku do świata; 5.16. Propozycje zajęć; D. Poczucie tożsamości i własnej wartości; 5.17. Terminologia; 5.18. Kształtowanie się obrazu „ja” i poczucia własnej wartości; 5.19. Spostrzeganie siebie w relacjach z innymi; 5.20. Wpływ wychowania na kształtowanie poczucia własnej wartości ucznia; 5.21. Ocena szkolna jako czynnik oddziałujący na poczucie własnej wartości ucznia; 5.22. Propozycje zajęć; E. Umiejętności życiowe; 5.23. Umiejętności życiowe i ich kształtowanie w edukacji zdrowotnej i innych działaniach szkoły; 5.23.1. Definicja i rodzaje umiejętności życiowych; 5.23.2. Planowanie edukacji służącej kształtowaniu umiejętności życiowych; 5.23.3. Możliwości kształtowania umiejętności życiowych w polskiej szkole; 5.24. Rozwijanie u uczniów wybranych umiejętności życiowych; 5.24.1. Myślenie krytyczne i podejmowanie decyzji; 5.24.2. Myślenie twórcze i rozwiązywanie problemów; 5.24.3. Komunikacja interpersonalna; F. Chorzy psychicznie w społeczeństwie; 5.25. Zaburzenia i choroby psychiczne; 5.26. Stosunek społeczeństwa do zaburzeń i chorób psychicznych; 5.27. Społeczny wizerunek osób chorych psychicznie; 5.28. Działania na rzecz integracji osób z zaburzeniami psychicznymi i przeciwdziałanie stygmatyzacji; 5.29. Propozycje zajęć; Rozdział 6. Zapobieganie używaniu substancji psychoaktywnych; 6.1. Zmiany w podejściu do problemów związanych z nadużywaniem substancji psychoaktywnych; 6.2. Integralne podejście do profilaktyki używania substancji psychoaktywnych i innych zachowań problemowych młodzieży; 6.3. Nowe i „stare” poziomy profilaktyki; 6.4. Główne obszary profilaktyki używania substancji psychoaktywnych; 6.4.1. Profilaktyka ukierunkowana na jednostkę; 6.4.2. Profilaktyka ukierunkowana na środowisko społeczne; 6.5. Profilaktyka oparta na naukowych podstawach; 6.6. Strategie oparte na naukowych podstawach; 6.6.1. Strategie wiodące; 6.6.2. Strategie uzupełniające; 6.7. Istotne elementy programów profilaktycznych; 6.8. Wskazówki dotyczące ewaluacji; 6.9. Propozycje zajęć; Rozdział 7. Przeciwdziałanie agresji i przemocy wśród uczniów; 7.1. Agresja i przemoc wśród dzieci i młodzieży – definicje, formy, częstość występowania; 7.2. Podejścia wyjaśniające agresję i przemoc u dzieci i młodzieży; 7.3. Środowiskowe uwarunkowania agresji; 7.4. Przyczyny i skutki zachowań agresywnych; 7.4.1. Potrzeby zaspokajane przez zachowania agresywne; 7.4.2. Charakterystyka sprawców i ofiar przemocy; 7.4.3. Skutki zachowań agresywnych; 7.5. Zapobieganie zachowaniom agresywnym uczniów; 7.6. Umiejętności i strategie potrzebne do radzenia sobie w szkolnych sytuacjach agresji i przemocy; Aneks. Propozycje ćwiczeń i zabaw; A.1. Ćwiczenia rozgrzewająco-integrujące; A.2. Ćwiczenia energetyzujące; A.3. Ćwiczenia relaksacyjne; A.4. Ćwiczenia koncentracji; Bibliografia; Indeks nazwisk; Indeks rzeczowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Książka
W koszyku
I. Edukacja zdrowotna - podstawy teoretyczne i metodyczne 1. Zdrowie 2. Czynniki warunkujące zdrowie i dbałość o zdrowie 3. Z dziejów edukacji zdrowotnej w Polsce 4. Koncepcje i podstawy teoretyczne edukacji zdrowotnej 5. Edukacja zdrowotna a terapia i profilaktyka chorób oraz promocja zdrowia 6. Metodyka edukacji zdrowotnej 7. Współpraca z mass mediami w edukacji zdrowotnej 8. Edukacja zdrowotna w różnych siedliskach II. Wybrane zagadnienia edukacji zdrowotnej dzieci i młodzieży w wieku szkolnym 1. Dbałość o ciało 2. Zdrowe żywienie i aktywność fizyczna 3. Bezepieczeństwo - zapobieganie urazom 4. Seksualność - wybrane zagadnienia 5. Zdrowie psychospołeczne - wybrane zagadnienia 6. Zapobieganie używaniu substancji psychoaktywnych 7. Przeciwdziałanie agresji i przemocy wsród uczniów 8. Propozycje cwiczeń i zabaw
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy psychologii klinicznej i osobowości / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, Katedra Psychologii Klinicznej KUL ; 6)
1. Inwentarz Poczucia Własnej Wartości - CSEI S. Coopersmitha 2. Religijne aspekty radzenia sobie ze stresem (prace nad polską wersją kwestionariusza RCOPE) 3. Kwestionariusz do badania zmęczenia. Psychometryczne właściwości 4. Pomiar poczucia osamotnienia u dzieci - Skala Osamotnienia dla Dzieci (children's Loneliness Scale, LSC) S.R. Ashera, S. Hymel i P.D. Renshawa 5. Kwestionariusz do Badania Bólu u Dzieci i młodzieży J. Varni i K. Thompson (Varni/Thompson Pediatric Pain Questionnaire - VT-PPQ) 6. Kwestionariusz Radzenia sobie ze Stresem (KRS). Wartość diagnostyczna i wyniki badań młodzieży 7.Kwestionariusz Tendencji Konstruktywnych/Dekonstruktywnych w badaniach dzieci grających w "agresywne" gry komputerowe 8. Kwestionariusz Narcyzmu. Wartość diagnostyczna w świetle wyników badań polskiej młodzieży 9. Pomiar egzystencjalnego wymiaru depresji i jej osobowościowe korelaty u młodzieży akademickiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział 1. Rekonstrukcja pojęć 1. Czas wolny – społeczna istota problemu 1.1. W gąszczu definicji 1.2. Leisure czy play 2. Niepełnosprawność 2.1. Historyczna ewolucja terminu niepełnosprawności 2.2. Społeczny wymiar włączającej filozofii jako łączenie filozofii, ekonomii i polityki 2.3. Wymiar inkluzyjny osób pełnosprawnych społecznie 2.4. Pojęcie niepełnosprawności w percepcji instytucji statystycznych Rozdział 2. Czas wolny jako społecznie uwarunkowana inkluzja 1. Czas wolny – istoty element dobrostanu 2. Czas wolny we współczesnym świecie – wymiar indywidulany 2.1. Czas wolny – zachowania mieszkańców Unii Europejskiej 2.2. Czas wolny jako styl życia współczesnych Polaków 3. Czas wolny osób niepełnosprawnych 3.1. Jedność podzielonego czasu 3.2. Czas rodzin osób niepełnosprawnych 3.3. Dobrostan osób niepełnosprawnych 3.4. Między oczekiwaniami a rzeczywistością – dostępność instytucji kultury i rekreacji dla osób niepełnosprawnych Rozdział 3. Fenomen czasu wolnego jako elementu rozwoju wykluczonych 1. Ewaluacja społecznego ujęcia miejsca czasu wolnego jako elementu oceny dobrostanu/jakości życia 1.1. Formy spędzania czasu wolnego – między uspołecznieniem a indywidualizacją: jakością życia i dobrostanu 1.2. Wybrane badania nad jakością życia osób niepełnosprawnych 1.3. Czas wolny dziecka niepełnosprawnego intelektualnie w stopniu lekkim 2. W poszukiwaniu innego spojrzenia na osobę niepełnosprawną – kompetencje 3. Jakość życia 4. Spojrzenie na niepełnosprawność dzisiaj 4.1. Oblicza niepełnosprawności – niepełnosprawność intelektualna 4.2. Przykładowe prace uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim 4.3. Odmienność świadomości i organizowania czasu wolnego w perspektywie społecznej w pracy z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie 4.4. Czy jest tak źle? Podsumowanie i wnioski wynikające z badań 5. Zmienność i ewaluacja świadomości niepełnosprawności do inności – od partycypacji do wykluczenia 5.1. Badania nad ewaluowaniem świadomości czasu wolnego 5.2. Wpływ świadomości na organizowanie i spędzanie czasu wolnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; R.1 Pojęcia ogólne, terminy, definicje; R.2 Sytuacja zdrowotna w Polsce; R.3 Racjonalne żywienie szansą poprawy zdrowotności społeczeństwa; R.4 Znaczenie rekreacji ruchowej w zachowaniu zdrowia człowieka; R.5 Choroby cywilizacyjne w Polsce oraz ich prewencja; R.6 Patologie zjawisk społecznych w Polsce; R.7 Zdrowie psychiczne oraz zapobieganie występowaniu zaburzeń psychicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Kompendium wiedzy na temat zdrowia psychicznego, jego determinantach i zagrożeniach, a także wzmacnianiu zdrowia psychicznego według koncepcji salutogenetycznej i radzenia sobie ze stresem. Książka adresowana jest w szczególności do lekarzy, pielęgniarek, psychologów, pedagogów szkolnych, dyrektorów szkół i ośrodków szkolno-wychowawczych, nauczycieli, a także studentów kierunków przygotowujących do tych zawodów. Będzie również cennym źródłem informacji na temat wzmacniania zdrowia psychicznego dla wielu innych grup zawodowych, a także dla indywidualnego odbiorcy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży to pierwszy tak obszerny polski podręcznik tej dyscypliny. Do jego stworzenia zaproszono Autorki i Autorów reprezentujących wiodące uczelnie w Polsce, uznanych praktyków klinicznych oraz psychoterapeutów. Podjęli oni trud przekazania najbardziej współczesnej wiedzy teoretycznej i empirycznej w sposób zrozumiały i odnoszący się do działań praktycznych. Treści podręcznika uporządkowano w sześciu częściach: • Teoretyczne podstawy psychologii klinicznej dzieci i młodzieży – omówiono tu rys historyczny oraz podstawy psychologii klinicznej dzieci i młodzieży, zdefiniowano tę dziedzinę nauki i określono jej przedmiot, przedstawiono ogólne teorie i modele stosowane do analizy zjawisk zdrowia i zaburzeń okresu dzieciństwa i adolescencji oraz wiedzę z psychologii rozwojowej niezbędną do rozumienia nieprawidłowości w rozwoju dzieci i młodzieży. • Psychologiczna diagnoza kliniczna dzieci i młodzieży – szczególną uwagę poświęcono tu specyfice diagnozy klinicznej dzieci i młodzieży; omówiono modele diagnozy, postępowanie diagnostyczne dziecięcego psychologa klinicznego oraz stosowane w diagnozie klinicznej dziecka metody, z uwzględnieniem specyfiki diagnozy neuropsychologicznej. W bloku tym znalazł się też rozdział poświęcony etycznym zasadom postępowania psychologia klinicznego dzieci i młodzieży jako badacza i praktyka. • Psychologia zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży – w tej części omówiono psychologii zaburzeń okresu dzieciństwa i adolescencji. Zaprezentowano wiedzę psychologiczną i wyniki badań nad wybranymi zaburzeniami psychicznymi występującymi u dzieci i młodzieży opisanymi w aktualnie obowiązujących systemach klasyfikacyjnych. • Kliniczne problemy dzieci i młodzieży – w kolejnych rozdziałach specjaliści scharakteryzowali wybrane trudności, które nie spełniają kryteriów zaburzenia psychicznego, ale znacząco wpływają na dyskomfort psychiczny oraz obniżają zdolności do skutecznego funkcjonowania w najważniejszych dziedzinach życia (m.in. agresja, samookaleczenia, otyłość czy przedwczesne macierzyństwo). • Specjalne obszary zainteresowania psychologii klinicznej dzieci i młodzieży – opisano tu trudności obserwowane u dzieci i młodzieży, które dotyczą m.in. zmagania się dziecka z chorobą, zaburzeń psychicznych rodzica, kryzysów rodzinnych, adopcji i opieki zastępczej oraz cyfryzacji życia. • Wybrane problemy pomocy psychologicznej – podręcznik kończą zagadnienia związane z różnymi formami praktycznej działalności psychologa klinicznego dzieci i młodzieży. Oprócz omówienia specyfiki pomocy udzielanej dzieciom i ich rodzinom poruszono też zagadnienia profilaktyki, psychoterapii wybranych zaburzeń, wczesnej interwencji i terapii neuropsychologicznej oraz społecznych i środowiskowych form pomocy (np. socjoterapia). Podręcznik jest adresowany do wszystkich osób zainteresowanych problematyką psychologii klinicznej dzieci i młodzieży, a zwłaszcza do studentów psychologii, słuchaczy studiów podyplomowych i uczestników kursów specjalizacyjnych. Polecamy go także psychologom praktykom pracującym z dziećmi, młodzieżą i ich rodzinami oraz przedstawicielom zawodów pokrewnych: pedagogom, kuratorom sądowym, lekarzom, socjologom itp. Mogą z niego skorzystać także rodzice, którzy niepokoją się o przebieg rozwoju i wzorce funkcjonowania swoich dzieci. Mamy nadzieję, że prezentowane opracowanie wypełni lukę na rynku wydawniczym i stworzy okazję nie tylko do uzupełnienia wiedzy, ale też do refleksji, przemyśleń, dyskusji i rozwoju zawodowego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Pierwsza na rynku wydawniczym wielodyscyplinarna książka w całości poświęcona zdrowiu psychicznemu i seksualnemu lesbijek, gejów i osób biseksualnych (LGB). Autorzy książki to uznani eksperci, klinicyści praktycy, naukowcy i nauczyciele akademiccy. Są wśród nich lekarze, psycholodzy, biolodzy, specjaliści zdrowia publicznego i prawa; znani i cenieni w kraju i na świecie za swoją działalność naukową oraz zgłębianie tematyki seksuologicznej. To ważny głos w dyskusji poświęconej opracowywaniu standardów postępowania z osobami z grupy LGB. Publikacja z pewnością zainteresuje lekarzy, psychologów, osób zajmujących się zdrowiem gejów, lesbijek i osób biseksualnych, jak i dla studentów medycyny, psychologii, medycyny, pedagogiki i innych nauk społecznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej