Błeszyński Jacek (1963- )
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Autor
Praca zbiorowa
(159)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(61)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(61)
Radwański Zbigniew (1924-2012)
(57)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(54)
Błeszyński Jacek (1963- )
(-)
Borski Maciej (1975- )
(50)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(48)
Kosikowski Cezary (1942- )
(46)
Świątkowski Andrzej M. (1944- )
(46)
Barcz Jan (1953- )
(45)
Evans Virginia
(40)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(39)
Huczek Marian (1939-2023)
(39)
Faliszewska Jolanta
(38)
Fleszer Dorota (1971- )
(37)
Łuczkiewicz Grzegorz
(36)
Barta Janusz (1947-2021)
(35)
Lityński Adam (1940- )
(35)
Wróbel Andrzej (1953- )
(35)
Baran Krzysztof Wojciech
(34)
Borkowski Janusz (1934-2012)
(33)
Chodyński Andrzej
(32)
Gurdek Magdalena (1977- )
(32)
Krawiec Grzegorz (1977- )
(32)
Markiewicz Ryszard (1948- )
(31)
Garlicki Leszek (1946- )
(30)
Marek Andrzej (1940-2012)
(30)
Wierzbowski Marek (1946- )
(30)
Adamiak Barbara (1949- )
(29)
Nowak Edward (1951- )
(29)
Rozmus Dariusz (1961- )
(29)
Niewiadomski Zygmunt (1950- )
(28)
Pawlak Mirosław
(28)
Penc Józef (1939-2017)
(28)
Rogacka-Łukasik Anna (1980- )
(28)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(28)
Lewicka Maria
(27)
Radzicki Józef
(27)
Skrzydło Wiesław (1929-2021)
(27)
Wojtaszczyk Konstanty Adam
(27)
Bauman Zygmunt (1925-2017)
(26)
Bieniek Gerard
(26)
Chmaj Marek (1969- )
(26)
Izdebski Hubert (1947- )
(26)
Sadowska-Snarska Cecylia
(26)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(26)
Tokarczyk Roman Andrzej (1942- )
(26)
Brodecki Zdzisław
(25)
Florek Ludwik (1946- )
(25)
Hauser Roman (1949- )
(25)
Kozioł Leszek
(25)
Wentkowska Aleksandra
(25)
Grabiec Olimpia (1975- )
(24)
Kołakowski Leszek (1927-2009)
(24)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(24)
Łaszczyca Grzegorz (1970- )
(24)
Chmielnicki Paweł (1972- )
(23)
Dooley Jenny
(23)
Głuchowski Jan (1940- )
(23)
Hołyst Brunon (1930- )
(23)
Leoński Zbigniew (1929-2006)
(23)
Obara Małgorzata
(23)
Shakespeare William
(23)
Kotler Philip (1931- )
(22)
Kotowski Wojciech (1950- )
(22)
Latham-Koenig Christina
(22)
Ochendowski Eugeniusz (1925-2015)
(22)
Oxenden Clive
(22)
Skowrońska-Bocian Elżbieta (1948- )
(22)
Szczepański Marek S
(22)
Winiarska Kazimiera (1948- )
(22)
Banaszak Bogusław (1955-2018)
(21)
Bielenica Krystyna
(21)
Borkowska Stanisława (1939- )
(21)
Brzeziński Bogumił (1948- )
(21)
Bura Maria
(21)
Dolnicki Bogdan (1956- )
(21)
Kwil Małgorzata
(21)
Majewski Kamil
(21)
Misiorowska Ewa
(21)
Nowicki Marek Antoni
(21)
Petkowicz Helena
(21)
Szewc Andrzej
(21)
Słomczyński Maciej
(21)
Boć Jan (1939-2017)
(20)
Cieślak Zbigniew (1954- )
(20)
Kalisz Anna
(20)
Konieczna Anna
(20)
Matan Andrzej
(20)
Mruk Henryk (1948- )
(20)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(20)
Szpor Grażyna
(20)
Tarno Jan Paweł (1951- )
(20)
Łazowski Adam
(20)
Dobrowolska Hanna
(19)
Ehrlich Andrzej
(19)
Gepert Bożena
(19)
Juchnowicz Marta (1948- )
(19)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(19)
Mik Cezary (1964- )
(19)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Czas wolny od pracy
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Jakość życia
(1)
Logopedia
(1)
Mowa
(1)
Niepełnosprawność
(1)
Niepełnosprawność intelektualna
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Życie codzienne
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(2)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
2 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Zawiera: ROZDZIAŁ 1. Niepełnosprawność intelektualna – wprowadzenie do problematyki 1.1. Zarys problemów 1.2. Refleksje nad inteligencją ogólną i jej regulacyjną rolą 1.3. Osoba niepełnosprawna intelektualnie w kulturze 1.4. Kierunki wsparcia osób z niepełnosprawnością intelektualną ROZDZIAŁ 2. Zaburzenia komunikacji językowej w grupie osób z niepełnosprawnością intelektualną 2.2. Możliwości komunikacyjne dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim 2.3. Możliwości komunikacyjne dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym 2.4. Możliwości komunikacyjne osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim ROZDZIAŁ 3. Niepełnosprawność intelektualna jako zaburzenie współwystępujące 3.1. Rozwój i zaburzenia komunikacji językowej u osób z zespołem Downa 3.2. Rozwój i zaburzenia komunikacji językowej u osób z zespołem Gregga 3.3. Masaż logopedyczny 3.4. Możliwości komunikacyjne osób z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi (PDD – Pervasive Developmental Disorders) ROZDZIAŁ 4. Niepełnosprawność intelektualna jako zaburzenie mogące współwystępować z innymi zespołami 4.1. Mózgowe porażenie dziecięce jako zespół objawów chorobowych 4.2. Zaburzenia rozwoju psychoruchowego dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym 4.3. Etiologia i klasyfikacje mózgowego porażenia dziecięcego 4.4. Odmiany kliniczne mózgowego porażenia dziecięcego 4.5. Rozwój mowy i jej zaburzenia u dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym ROZDZIAŁ 5. Niepełnosprawność intelektualna jako zaburzenie ujawniające się w okresie rozwoju 5.1. Możliwości komunikacyjne osób z zespołem łamliwego chromosomu X. Porównanie zespołu z niepełnosprawnością intelektualną i z autyzmem 5.2. Niepełnosprawność intelektualna jako zaburzenie w rozwoju. DIAGNOZA I TERAPIA LOGOPEDYCZNA MAŁEGO DZIECKA Z ZABURZENIAMI ZE SPEKTRUM AUTYZMU (ASD) 1. Zaburzenie ze spektrum autyzmu - kryteria diagnostycze, uwarunkowania genetyczne i neurobiologiczne 2. Komunikacja niewerbalna i werbalna dzieci z ASD oraz dzieci rozwijających się prawidłowo - uściśnienia terminologiczne 3. Zaburzenia komunikacji niewerbalnej i werbalnej u dzieci z ASD - porównanie z normatywnym rozwojem komunikacji społecznej 4. Opóźniony rozwój mowy czy zaburzony rozwój komunikacji werbalnej i niewerbalnej u dzieci z ASD - diagnozowanie i formy zaburzeń komunikacji w ASD 5. Próba porównania zachowań językowych i komunikacyjnych osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz osób z zaburzeniem ze spektrum autyzmu 6. Diagnoza różnicowa niedokształcenia mowy pochodzenia korowego i niedokształcenia mowy w autyzmie 7. Diagnoza rozumienia mowy osób z ASD ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi - propozycja modelu badania 8. ASD a niedosłuch, neuropatia słuchowa i centralne zaburzenia przetważania słuchowego - zależności, współwystępowanie, różnicowanie 9. ASD a epilepsja 10. Zaburzenia czynności jedzenia u dzieci ze spektrum autyzmu 11. Znaczenie procesów przetwarzania sensorycznego w rozwoju komunikacji dzieci z ASD 12. ESDM (Early Start Denver Model) - wielospecjalistyczna metoda wczesnej interwencji dla małych dzieci z ASD 13. Praca logopedyczna z małym dzieckiem ze spektrum autyzmu - podstawowe cele i strategie pracy 14. Terapia logopedyczna dziecka z ASD z nadwrażliwością lub podwrażliwością dotykową obszaru orofacjalnego 15. Wspomagające i alternatywnemetody porozumiewania się (AAC) w pracy nad rozwojem mowy i komunikacji dzieci z ASD 16. Wykorzystanie gestów obrazujących ruchy artykulatorów GORA w terapii logopedycznej dziecka z ASD 17. Etyka w gabinecie logopedy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział 1. Rekonstrukcja pojęć 1. Czas wolny – społeczna istota problemu 1.1. W gąszczu definicji 1.2. Leisure czy play 2. Niepełnosprawność 2.1. Historyczna ewolucja terminu niepełnosprawności 2.2. Społeczny wymiar włączającej filozofii jako łączenie filozofii, ekonomii i polityki 2.3. Wymiar inkluzyjny osób pełnosprawnych społecznie 2.4. Pojęcie niepełnosprawności w percepcji instytucji statystycznych Rozdział 2. Czas wolny jako społecznie uwarunkowana inkluzja 1. Czas wolny – istoty element dobrostanu 2. Czas wolny we współczesnym świecie – wymiar indywidulany 2.1. Czas wolny – zachowania mieszkańców Unii Europejskiej 2.2. Czas wolny jako styl życia współczesnych Polaków 3. Czas wolny osób niepełnosprawnych 3.1. Jedność podzielonego czasu 3.2. Czas rodzin osób niepełnosprawnych 3.3. Dobrostan osób niepełnosprawnych 3.4. Między oczekiwaniami a rzeczywistością – dostępność instytucji kultury i rekreacji dla osób niepełnosprawnych Rozdział 3. Fenomen czasu wolnego jako elementu rozwoju wykluczonych 1. Ewaluacja społecznego ujęcia miejsca czasu wolnego jako elementu oceny dobrostanu/jakości życia 1.1. Formy spędzania czasu wolnego – między uspołecznieniem a indywidualizacją: jakością życia i dobrostanu 1.2. Wybrane badania nad jakością życia osób niepełnosprawnych 1.3. Czas wolny dziecka niepełnosprawnego intelektualnie w stopniu lekkim 2. W poszukiwaniu innego spojrzenia na osobę niepełnosprawną – kompetencje 3. Jakość życia 4. Spojrzenie na niepełnosprawność dzisiaj 4.1. Oblicza niepełnosprawności – niepełnosprawność intelektualna 4.2. Przykładowe prace uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim 4.3. Odmienność świadomości i organizowania czasu wolnego w perspektywie społecznej w pracy z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie 4.4. Czy jest tak źle? Podsumowanie i wnioski wynikające z badań 5. Zmienność i ewaluacja świadomości niepełnosprawności do inności – od partycypacji do wykluczenia 5.1. Badania nad ewaluowaniem świadomości czasu wolnego 5.2. Wpływ świadomości na organizowanie i spędzanie czasu wolnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej