Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(21)
IBUK Libra
(6)
ebookpoint BIBLIO
(4)
Forma i typ
Książki
(19)
E-booki
(10)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Audiobooki
(2)
Czasopisma
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
dostępne
(18)
tylko na miejscu
(14)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(18)
Czytelnia
(15)
Autor
Drucker Peter F. (1909-2005)
(4)
Doroba Anita
(2)
Grabiec Olimpia (1975- )
(2)
Jędraszczyk-Kałwak Joanna
(2)
Ściborek Zbigniew (1949- )
(2)
Antonowicz Paweł
(1)
Balcerak Alicja
(1)
Barabasz Adela
(1)
Bednarczyk Ewa
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Butryn-Karaś Magdalena
(1)
Carboni Joel
(1)
Carr David K
(1)
Chodyński Andrzej
(1)
Cyfert Szymon
(1)
Czajka Kamil
(1)
Czajkowska Maria
(1)
Czopek Jakub
(1)
Dudek Marek
(1)
Duncan William
(1)
Dusza Bożena
(1)
Dzyuma-Zaremba Ulyana
(1)
Fugiel Marcin
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Godziszewski Sebastian
(1)
Gonzalez Mónica
(1)
Gorzeń-Mitka Iwona
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Gurba Ewa
(1)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(1)
HARD Kelvin J
(1)
Hallada Marek
(1)
Hofman-Kohlmeyer Magdalena
(1)
Janasz Władysław
(1)
Januszkiewicz Katarzyna
(1)
Jegorow Dorota
(1)
Jóżwicka Magdalena
(1)
Kacprzyńska Beata
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Karaś Krzysztof
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Kassay Štefan
(1)
Kisiołek Artur
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Kocot Maria
(1)
Kocór Maria
(1)
Kondak Anna
(1)
Kopeć Katarzyna Dorota
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Kozioł-Nadolna Katarzyna
(1)
Kołodziejczak Małgorzata
(1)
Krishnan M.S
(1)
Kroik Janusz
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Krzakiewicz Kazimierz
(1)
Kurtyka Michał (1973- )
(1)
Lakhno Valeriy
(1)
Leśniowski Tomasz
(1)
Malara Zbigniew
(1)
Malinowska Ewa
(1)
Malátek Vojtěch
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Mazur Stanisław
(1)
Milsom Peter
(1)
Motylski Maciej
(1)
Mróz-Gorgoń Barbara
(1)
Musiał Emilia
(1)
Myjak Teresa
(1)
Mądry Jan
(1)
Nagora Inna
(1)
Niemczyk Andrzej
(1)
Niemczyk Anna
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Ostraszewska Zuzanna
(1)
Ostrowska Małgorzata
(1)
Ostrowski Kazimierz
(1)
Pakulska Jolanta
(1)
Parkes Aneta
(1)
Penc Józef (1939-2017)
(1)
Petrov Alexander
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Prahalad C. K. (1941-2010)
(1)
Przewoźnik Sylwia
(1)
Roth Gérard (1955- )
(1)
Rozmus Stefan
(1)
Rutkowska-Podołowska Małgorzata
(1)
Rzewucka Paulina
(1)
Siciński Jędrzej
(1)
Sipa Monika
(1)
Sitek Marcin
(1)
Skalik Jan
(1)
Skibiński Andrzej
(1)
Skorus Piotr
(1)
Staszewska Jolanta (1960- )
(1)
Sulich Adam
(1)
Szeworski Adam (1918-2014)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(31)
Język
polski
(31)
Temat
Zarządzanie zmianą
(14)
Innowacje
(8)
Przedsiębiorstwo
(5)
Zmiana społeczna
(5)
Organizacja
(4)
Zarządzanie
(4)
Informatyzacja
(2)
Innowacje organizacyjne
(2)
Kadry
(2)
Menedżerowie
(2)
Motywacja pracy
(2)
Przedsiębiorczość (postawa)
(2)
Rozwój społeczny
(2)
Społeczeństwo
(2)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(2)
Zwinne zarządzanie
(2)
Aktywność fizyczna
(1)
Alokacja
(1)
Badania naukowe
(1)
Barwy
(1)
Bezpieczeństwo informacyjne
(1)
Blogi
(1)
Coaching
(1)
Controlling
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Decyzje
(1)
Digitalizacja
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziennikarstwo
(1)
E-learning
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Egalitaryzm
(1)
Fonoholizm
(1)
Globalizacja
(1)
Hermeneutyka
(1)
Historia wychowania
(1)
Hotelarstwo
(1)
Informacja
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Instytucje nonprofit
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Kierownicy projektów
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Kompetencje przywódcze
(1)
Komunikacja internetowa
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja marketingowa
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikacja wizualna
(1)
Komunikowanie marketingowe
(1)
Konflikt szkolny
(1)
Kryzys edukacji
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Marka (ekonomia)
(1)
Marketing społecznościowy
(1)
Materiały budowlane
(1)
Mediacja szkolna
(1)
Mentoring
(1)
Metoda projektów
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Motywacja
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele
(1)
Nieruchomości
(1)
Osobowość
(1)
Otoczenie firmy
(1)
Planowanie strategiczne
(1)
Poczucie własnej skuteczności
(1)
Pokolenie Z
(1)
Postawy
(1)
Postęp techniczny
(1)
Praca
(1)
Praca socjalna
(1)
Praca zespołowa
(1)
Private equity
(1)
Produktywność pracy
(1)
Profilaktyka szkolna
(1)
Projektowanie zrównoważone
(1)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Reklama
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
Samokształcenie
(1)
Scrum
(1)
Sport
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Społeczna odpowiedzialność biznesu
(1)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Podręcznik
(7)
Opracowanie
(5)
Praca zbiorowa
(3)
Czasopismo ekonomiczne
(2)
Czasopismo naukowe
(2)
Monografia
(2)
Poradnik
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(19)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
31 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Wprowadzenie: Źródła i rola myśli przewodnich Druckera I. Zarządzanie: Zarządzanie jako społeczna sztuka wyzwolona; Wymiary zarządzania; Cele i zadania firm biznesowych; Czego mogą się nauczyć firmy biznesowe od instytucji non profit; Społeczne wpływy i problemy; Nowe paradygmaty zarządzania; Informacja jakiej dziś potrzebują zarządzający; Zarządzanie przez wyznaczanie celów i samokontrolę; Podstawowe zasady doboru personelu; Firma a przedsiębiorczość; Nowe przedsięwzięcie; Strategie przedsiębiorcze. II. Człowiek: Skuteczności trzeba się nauczyć; Mój wkład jest najważniejszy; Poznaj swoje mocne strony i swoje wartości; Bądź panem swojego czasu; Skuteczne podejmowanie decyzji; Skuteczna komunikacja; Przywództwo jako praca; Zasady innowacji; Druga połowa naszego życia; Osoba wykształcona. III. Społeczeństwo: Wiek przemian społecznych- powstanie "społeczeństwa wiedzy"; Nastanie społeczeństwa przedsiębiorczości; Obywatelstwo jako zaangażowanie w sektorze społecznym; Od analizy do percepcji- nowy światopogląd. Posłowie: Wyzwanie przed jakim stoimy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie / PWN Wydawanictwo Naukowe)
1. Transformacja biznesu; 2. Procesy biznesowe- gleba dla innowacji; 3. Analiza danych w poszukiwaniu innowacji; 4. Technologia informatyczna ma znaczenie- architektura techniczna w służbie innowacji; 5. Spuścizna organizacyjna- przeszkody w tworzeniu wartości; 6. Skuteczność i elastyczność- łagodzenie napięć; 7. Dynamiczne dobieranie talentów; 8. Plan działania dla menedżerów: koncentracja na istocie innowacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Podręcznik prezentuje w kompleksowy sposób kluczowe koncepcje i teorie z obszaru organizacji i zarządzania. Uaktualnione i rozszerzone trzecie wydanie Podstaw zarządzania organizacjami jest adresowane do studentów realizujących programy przedmiotów w obszarze zarządzania organizacjami, jak również do menedżerów, którzy otrzymają kompleksową wizję tego, czym jest organizacja, jak nią zarządzać i jak ją doskonalić. Rozdział pierwszy poświęcono ogólnej charakterystyce teorii organizacji i zarządzania. W rozdziale drugim jest przedstawiona ewolucja nauki organizacji i zarządzania. Rozdział trzeci omawia proces planowania w organizacji. Strukturom organizacyjnym oraz procesowi ich budowy i kształtowania poświęcono rozdziały czwarty i piąty. W rozdziale szóstym został omówiony proces motywowania. Treść rozdziału siódmego stanowi realizacja procesu kontroli w organizacji, analizowana zarówno w ujęciu strategicznym, jak i operacyjnym. Rozdział ósmy zawiera charakterystykę znaczenia i roli informacji w procesie zarządzania. W rozdziale dziewiątym przedstawiono podstawowe zagadnienia dotyczące podejmowania decyzji kierowniczych. Pracę kierowniczą w organizacji omawia rozdział dziesiąty. W rozdziale jedenastym omówiono założenia koncepcji stylów kierowania i zaprezentowano podstawowe ich modele. Rozdział dwunasty to rekonstrukcja i prezentacja współczesnego stanu wiedzy o zarządzaniu strategicznym przedsiębiorstwem. Ostatni, trzynasty rozdział poświęcono zagadnieniom dotyczącym zarządzania zmianami w organizacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Podjęcie tematyki innowacyjności wynika z wyzwań współczesnego zarządzania oraz stanowi naturalny efekt wcześniejszych prac, które dotyczyły mechanizmów doskonalenia przedsiębiorstw oraz budowania ich trwałej konkurencyjności. Wyzwanie, jakim jest kształtowanie innowacyjności organizacji, dobrze wyrażają słowa Linusa Paulinga, dwukrotnego laureata Nagrody Nobla, który powiedział, że „najlepszym sposobem na to, by wpaść na dobry pomysł, jest wpadanie na mnóstwo pomysłów”. Zachęcając do dyskusji o rozwijaniu innowacyjności służącej doskonaleniu i rozwojowi przedsiębiorstw, oddajemy w Państwa ręce kolejny numer Prac Naukowych z cyklu „Zmiana warunkiem sukcesu”. Jak zawsze proponowana problematyka jest zróżnicowana i zarówno podejmuje zagadnienia dotyczące zarządzania w ujęciu teoretycznym, jak i przedstawia wyniki badań empirycznych. Innowacyjność organizacji w dzisiejszym świecie ma kluczowe znaczenie dla rozwoju nie tylko ich samych, ale również gospodarki. Wprowadzanie „odpowiedzialnych” innowacji może przyczyniać się do doskonalenia przedsiębiorstwa. Dzieje się tak dzięki roli, jaką w procesach doskonalenia przedsiębiorstw odgrywa koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu, co przekłada się na dostarczanie zrównoważonej wartości, łączącej aspekty: ekonomiczny, społeczny i środowisko¬wy. W kolejnych artykułach autorzy stawiają kolejne pytania. Czy postęp innowacyjny wymusza zmianę kultury organizacyjnej przedsiębiorstw? Jaka jest rola menedżera w dostarczaniu innowacji przez zespoły wiedzy? Jakie warunki sprzyjają kreatywności i twórczości w firmach o wysokiej tolerancji niepewności? Kolejna grupa artykułów dotyczy wpływu technologii na wdrażanie zmian organizacyjnych oraz innowacyjnych. Ciekawym przyczynkiem do dyskusji mogą być badania, w których autorzy rozpatrują model biznesu jako siłę motoryczną aktywności innowacyjnej przedsiębiorstw oraz – w sytuacji odwrotnej – przypadek, gdy innowacyjne technologie wpływają na kształtowanie modelu biznesu firmy. Wierzymy, że tematyka innowacyjności jako źródła doskonalenia i rozwoju kształtującego kierunki zmian w przedsiębiorstwach stanie się dla Państwa wartościowym źródłem inspiracji w pracy naukowej. Joanna Kacała,Grzegorz Bełz
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
ROZDZIAŁ I. Zarządzanie zmianą w warunkach permanentnej zmiany - podejście prospektywne ROZDZIAŁ II. "Nowa Gospodarka", czyli przemiany ekonomiczno-społeczne we współczesnym świecie ROZDZIAŁ III. Modele biznesu gospodarki obiegu zamkniętego a potencjał konkurencyjności przedsiębiorstw ROZDZIAŁ IV. Znaczenie innowacji we współczesnych modelach biznesowych ROZDZIAŁ V. Budowanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw przy wykorzystaniu nowych technologii ROZDZIAŁ VI. Informatyzacja procesów zarządzania projektami w organizacjach pozarządowych w Polsce ROZDZIAŁ VII. Innowacyjne rozwiązania technologiczne w procesie wdrażania tłumaczenia maszynowego w sektorze usług ROZDZIAŁ VIII. Modele e-biznesowe start-upów sektora FinTech w Polsce ROZDZIAŁ IX. Ocena skutków ekonomicznych robotyzacji na przykładzie sklepów samoobsługowych ROZDZIAŁ X. Wykorzystanie rynku e-commerce i chińskich platform społecznościowych w handlu sztuką ROZDZIAŁ XI. Ponowne wykorzystanie baterii pojazdów elektrycznych jako sposób na popularyzację koncepcji gospodarki o obiegu zamkniętym - studium przypadku ROZDZIAŁ XII. Behawioralne skłonności inwestorów giełdowych na przykładzie indeksu mWIG40 notowanego na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych ROZDZIAŁ XIII. Sieci pracownicze jako narzędzie wsparcia różnorodności i inkluzji w organizacji ROZDZIAŁ XIV. Skuteczność różnych technik burzy mózgów w zarządzaniu organizacjami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rebranding : strategiczna zmiana dla organizacji / Barbara Mróz-Gorgoń. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2019. - 343, [1] s. : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Wstęp; I. Zarządzanie zmianą strategiczną – perspektywa teoretyczna 1.1. Zmiana – definicja i ewolucja zmiany w organizacji 1.2. Zarządzanie zmianą – pojęcie, teorie i modele 1.3. Zmiana strategiczna – determinanty i znaczenie 1.4. Uwarunkowania zewnętrzne i wewnętrzne zmian w organizacji – czynniki wyzwalające i hamujące zmiany w organizacji II. Rebranding w świetle teorii zarządzania i marketingu 2.1. Marka korporacyjna w procesie brandingowym – pojęcia podstawowe 2.2. Definicje i formy rebrandingu 2.3. Przesłanki rebrandingu 2.4. Proces i modele rebrandingu 2.5. Czynniki kształtujące skuteczność procesu rebrandingu III. Rebranding na polskim rynku w świetle badań jakościowych 3.1. Opis badań i charakterystyka respondentów 3.2. Rebranding i jego uwarunkowania 3.3. Proces rebrandingu – przebieg, czas trwania i uczestnicy procesu 3.4. Czynniki skuteczności procesu rebrandingu w świetle badań jakościowych 3.5. Wyniki badań jakościowych – próba syntezy IV. Rebranding w świetle badań ilościowych 4.1. Charakterystyka procedury badawczej i projekt modelu pomiarowego 4.2. Charakterystyka rebrandingu w badanych firmach na podstawie zebranych odpowiedzi 4.3. Weryfikacja skal pomiarowych 4.3.1. Współzależności pomiędzy konstruktami Podsumowanie V. Aneks Załącznik 1 – Przypadki rebrandingu wybranych marek; ZOO Wrocław; InPost; Nest Bank; Mamut; Warta; Cyfrowy Polsat; Port Lotniczy Wrocław; Tygodnik „Polityka”; TIM; Work Service; MBank; Załącznik 2 – Scenariusz indywidualnego wywiadu pogłębionego; Załącznik 3 – Skale pomiarowe poszczególnych konstruktów; Summary; Bibliografia; Spis tabel; Spis rysunków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Uwarunkowania innowacyjności; 2. Wyznaczenie kierunków rozwoju; 3. Znaczenie badań naukowych; 4. Zarządzanie realizacją projektów innowacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Prezentowane w publikacji doniesienia koncentrują się na kilku grupach zagadnień szczegółowych, związanych z przeobrażeniami procesów zarządczych. Pierwsza grupa podejmuje szeroką i zawsze aktualną problematykę zmian organizacyjnych. Prezentują ten obszar zagadnień następujące artykuły: Z doświadczeń projektowania zmian w systemie taryfowym przedsiębiorstwa, Najpierw żal po stracie, a dopiero później zmiana – czyli kiedy jest możliwa zmiana w organizacji, Partycypacja pracowników jako sposób minimalizowania oporu ludzi przed zmianami organizacyjnymi – komunikat z badań, Turbulencja otoczenia w badaniach empirycznych, Teoria sieci i teoria rozwoju w zarządzaniu organizacjami świadczącymi usługi publiczne, Od zarządzania procesowego do X-Engineeringu – transformacja przedsiębiorstw w kierunku sieciowości procesów, Organizacja konwencjonalna versus ewoluująca: przeszkody i bariery, Ewolucja i kierunki restrukturyzacji modelu zarządzania państwowymi zasobami leśnymi o charakterze narodowym. W drugim obszarze zagadnień mieszczą się artykuły poświęcone wyodrębnionym procesom zarządczym. Prezentują one spektrum zróżnicowanych obiektów, których procesy zarządcze zostały poddane zarówno analizie teoretycznej, jak i empirycznej weryfikacji. Reprezentują tę grupę m.in. następujące prace: Determinanty rozwoju procesów zorientowanych na klienta w gminie. Studium przypadku, Wykorzystanie komunikacji jako narzędzia zarządczego w zmieniających się organizacjach, Kierunki usprawniania współpracy w outsourcingu personalnym, Kierunki zmian inteligentnych systemów wytwórczych. Pozostałe artykuły odnoszą się do zjawisk i problemów, jakie wprost lub pośrednio wynikają ze zmian zachodzących we współczesnych przedsiębiorstwach. Mieszczą się w tej grupie następujące artykuły: Od kooperacji do kooperencji – przełamywanie barier w zakresie procesów zarządzania zaufaniem w relacjach, Zaufanie i wiarygodność w sieciach międzyorganizacyjnych, Nowy sposób myślenia o karierze zawodowej warunkiem sukcesu, Czynniki ograniczające efektywność controllingu w przedsiębiorstwie, Nadmiar informacji. Próba identyfikacji problemu w małych i średnich przedsiębiorstwach, Międzyorganizacyjny efekt synergiczny jako kryterium oceny układu outsourcingowego
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku

Współczesne organizacje ulegają ciągłym przekształceniom, aby trwać i rozwijać się w dynamicznym otoczeniu, muszą charakteryzować się dużą elastycznością i zdolnością adaptacji do nowych warunków. Owa permanentna zmiana jest dziś wyzwaniem dla organizacji, jednak przede wszystkim, dla jej najcenniejszego kapitału, jakim są ludzie. Jednostka w stabilnym i dobrze poznanym otoczeniu, wypracowuje schematy postępowania, które pozwalają jej funkcjonować w środowisku zawodowym w sposób przewidywalny. Zmienność przestrzeni organizacyjnej sprawia zaś, że wzorce postępowania bardzo szybko się dezaktualizują. Brak wyraźnych wytycznych dotyczących przyszłości sprawia, że modelowanie zachowań dzieje się „tu i teraz”, a efekt końcowy, nawet jeśli jest zadowalający, nie pozostaje aktualnym na długo. W książce opisano wpływ zmienności różnych elementów organizacji na zachowania ludzi. Zwrócono uwagę na aspekty relacji władzy, funkcjonalnych i kooperacji. Poddano je wielowymiarowej analizie z perspektywy aktualnych trendów występujących w naukach o zarządzaniu. Ponadto udzielono odpowiedzi na wiele istotnych pytań, które mogą stanowić inspirację do dalszych poszukiwań naukowych. Publikacja kierowana jest do środowisk naukowych i osób zainteresowanych tematyką zachowań organizacyjnych.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorczość / Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości ; przewodniczący komitetu red. Jerzy Dietl)
Wstęp; Cz.I: ZMIANY I ZARZĄDZANIE PROCESEM ZMIAN: Jak zmieniają się organizacje, Perspektywy globalizacji Zarządzanie zmianami o charakterze złożonym, Zrozumienie pozycji człowieka w procesie zmian, Motywowanie i umożliwianie przeprowadzenia zmian, Jak zostać prawdziwym liderem procesu zmian; Cz.II: METODA WIELOPŁA-SZCZYZNOWEGO ZARZĄDZANIA PROCESEM ZMIAN: Metoda zarządzania procesem zmian według Coopersa i Lybranda, Narzędzia, techniki i działania naprawcze; Załączniki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents]: Wstęp [Introduction], s. 7–8; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej [The development and types of social knowledge], s. 9–18; Jarosław Górniak: Badanie społeczeństwa z perspektywy podmiotu działającego [Analysis of society from the point of view of an acting subject], s. 19–32; Stanisław Mazur: Poznanie, wiedza i działanie społeczne w paradygmacie wielości [Cognition, knowledge and social action in the multiplicity paradigm], s. 33–42; Jan Hartman: Co po socjologii? [What will replace sociology? ], s. 43–52; Anna Giza: Społeczeństwo jako problem koordynacji: rola wiedzy w stanowieniu bytu społecznego [Society as a coordination problem: The role of knowledge in establishing social entities], s. 53–70; Bob Jessop: Social imaginaries, structuration, learning, and ‘collibration’: Their role and limitations in governing complexity, s. 71–84; Robert Delorme: Głęboka Kompleksowość a ujęcie krytyczności w wyjaśnianiu kompleksowości przez Morina i Le Moigne’a [Deep Complexity and the problem of criticality in Morin’s and Le Moigne’s accouts of complexity], s. 85–108; John L. Campbell, Owe K. Pedersen: Reżimy wiedzy: jak Stany Zjednoczone i Dania interpretowały kryzys stagflacji [Knowledge regimes: How America and Denmark made sense of the stagflation crisis], s. 109–124; Barbara Worek: Kiedy poznający podmiot jest działającą kobietą: przypadek badań feministycznych [When the cognitive subject is an active woman: The case of feminist studies], s. 125–136; Robert Chrabąszcz: Lingwistyka a współczesne paradygmaty nauki [Linguistics vs. the contemporary research paradigms], s. 137–146; Bartosz Józefowski: Evidence-based policy – nowa koncepcja dotykająca starych problemów [Evidence-based policy: A new approach to old problems], s. 147˜–152; Magdalena Jelonek: Niezamierzone efekty działań ludzkich, czyli o tym, czy może się udać reforma systemu szkolnictwa wyższego [Unintended effects of human action and reforms of the higher education system], s. 153–164; Marek Ćwiklicki: Tworzenie się wiedzy społecznej według teorii CRP [Social knowledge creation in the complex responsive processes theory ], s. 165–172; Miłowit Kuniński: Wyjaśnianie powstawania norm [Explaining the emergence of norms], s. 173–184; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej – ciąg dalszy [The development and types of social knowledge – continued.], s. 185–194.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Nowoczesności)
R.1 Jak radzić sobie z problemami zasadniczego znaczenia: Jak radzić sobie z inflacją; Zarządzanie dla płynności i stabilności finansowej; Zarządzanie produktywnością; Produktywność pracownika umysłowego; Koszty utrzymania się w biznesie a złudzenie zysku. R.2 Zarządzanie z myślą o jutrze: Koncentrowanie środków na rezultatach; Jak uwalniać się od tego, co wczorajsze; Zarządzanie wzrostem; Zarządzanie innowacjami i zmianami; Strategie biznesu na jutro; Karta punktowa dla menedżerów. R.3 Zarządzanie w morzu zmian: nowa struktura ludności nowa dynamika demograficzna: Nowe realia; Podział produkcji: integracja ponadnarodowa; Nowe rynki konsumenta; Implikacje dla strategii zarządzania; Od "siły roboczej" do "sił roboczych"; Koniec obowiązkowego wieku emerytalnego; "Dwugłowy potwór"; Zapotrzebowanie na miejsca pracy w krajach rozwijających się; Potrzeba planowania w kwestii nadwyżki siły roboczej. R.4 Zarządzanie w burzliwych środowiskach: Zintegrowana gospodarka światowa; Ponadnarodowy pieniądz światowy; Koniec suwerenności; Spękana struktura polityczna świata; Kraje prawie rozwinięte w gospodarce światowej Strategie biznesu dla gospodarki światowej; Społeczeństwo pracownicze; "Władza idzie za własnością"; Czy związki zawodowe mogą przetrwać?; Przedsiębiorstwo jako instytucja polityczna; Zarządzanie w środowisku po litycznym. Wnioski: Wyzwanie wobec świata zarządzania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Istotne zagadnienia dotyczące przyszłości, Nowe paradygmaty w dziedzinie zarządzania; Strategia: nowe fakty i założenia: Lider zmian; Wyzwania w dziedzinie informacji; Wydajność pracowników umysłowych; Zarządzanie samym sobą.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie)
Wstęp: Jak zyskać dzięki zmianom; Natychmiastowe reagowanie; Bezproblemowe zapewnianie wygody; Starzejące się pokolenie powojennego wyżu demograficznego i dorastające pokolenie X: Masowa indywidualizacja produktów Styl życia; Obniżanie cen; Zróżnicowanie pod względem wartości; Doskonała obsługa; Technoprzewaga; Jakość na światowym poziomie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Podziękowania; Zamiast wstępu; Rozdział 1. Jak poprowadzić proces strategicznej zmiany? 1.1. Rozpoczęcie procesu partycypacyjnego 1.2. Jak zorganizować diagnozę? 1.3. Jak opracować diagnozę wewnętrzną? 1.4. Zasady podejścia systemowego i analitycznego 1.5. Przeprowadzenie diagnozy 1.6. Od diagnozy do wyzwań strategicznych i ambicji przedsiębiorstwa 1.7. Koncepcja strategiczna 1.8. Opracowanie strategicznego planu działania 1.9. Czynniki wpływające na specyfikę procesu strategicznego 1.10. Podsumowanie etapów procesu strategicznego 1.11. Przykład udanego procesu strategicznego Rozdział 2. Jak wdrażać strategię? 2.1. Warunki sukcesu dla realizacji projektu strategicznego 2.2. System zarządzania w służbie strategii 2.3. Faza wdrożenia 2.4. Szczeble odpowiedzialności zarządczej 2.5. Kontrakt o cele 2.6. Rozmowa oceniająca 2.7. Tabela zarządcza 2.8. Narzędzia menedżera operacyjnego 2.9. Audyt zarządzania 2.10. Przegląd systemu zarządzania 2.11. Przegląd strategiczny 2.12. Podsumowanie wdrożenia systemu zarządzania Rozdział 3. Jak zarządzać kapitałem ludzkim spójnie ze strategią? 3.1. Makrokompetencje a strategia 3.2. Rozwijanie kompetencji 3.3. Szkolenie 3.4. Przegląd kadry 3.5. Zarządzanie talentami 3.6. Dobór zarządzających 3.7. Dwie perspektywy zarządzania Rozdział 4. Jak prowadzić zmianę? 4.1. "Rozszerzanie horyzontów" 4.2. Uwzględnianie czynnika czasu 4.3. Postawa i uczciwość menedżerska 4.4. Dynamika społeczna 4.5. Wymiar kulturowy w przedsiębiorstwie 4.6. Prowadzenie zmiany a przełomy 4.7. Zarządzanie kryzysem 4.8. Analiza niespójności Rozdział 5. Jakie zmiany w organizacji, jakie nowe role dla menedżera? 5.1. Ewolucja organizacji i zarządzania 5.2. Czynniki przełomu 5.3. Niektóre teorie i modele zmiany organizacyjnej 5.4. Zagadnienia etyki 5.5. Menedżer a złożoność 5.6. Menedżer a szkolenie 5.7. Uwzględnianie stresu 5.8. Menedżer a emocje 5.9. Ewolucja organizacji i roli menedżera w przyszłości; Wnioski; Przykładowe pytania do diagnozy; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie , ISSN 1899-8658 ; Tom XVIII Zeszyt 1/2017)
Kwartalnik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Nieregularnie, 2000-2002, Półrocznik, 2003-2014
Zawiera: Legitymizacja przedsiębiorstwa a triada strategicznych działań w zakresie CSR: przedsiębiorczość – innowacyjność – jakość; Reengineering and Controlling in I.D.C. Holding; Motywowanie do pracy w opinii pracowników małych i średnich przedsiębiorstw; Recruitment and selection in the opinion of small and medium enterprises employees; Ocena współpracy międzypokoleniowej z perspektywy płci w polskich organizacjach w kontekście zarządzania wiekiem; Komunikaty wizualne – specyfika komunikacji marketingowej; Partycypacja menedżera w zarządzaniu przedsiębiorstwem na rynku gastronomicznym; Crowdfunding scheme in journalism; Persuasion strategies in Polish advertisements addressed to young people; Złożoność w zarządzaniu – refleksje nad pozycją badań nad złożonością w kontekście zarządzania ryzykiem; Innowacyjność środkiem do zwiększania konkurencyjności na rynku nieruchomości; Sprawozdawczość finansowa w organizacjach pozarządowych – prawodawstwo versus praktyka gospodarcza; Impacts of creation of safety stock on human resources management in manufacturing companies; Cykl giełdowy na GWP w Warszawie a poziom niedoszacowania IPO spółek zasilanych funduszami private equity w latach 2000-2013; Międzynarodowe public relations i komunikacja międzykulturowa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie , ISSN 1899-8658 ; Tom XVIII Zeszyt 3/2017)
Kwartalnik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Nieregularnie, 2000-2003, Półrocznik, 2003-2014
Zawiera: Spójność strategii personalnej jako determinanta rozwoju przedsiębiorstwa; Work commitment as an effect of applied system of motivation; Motivating factors applied in small and medium enterprises; Coaching jako interaktywne narzędzie wspomagające rozwój pracowników w przedsiębiorstwie; Poziom innowacyjności polski na tle unii europejskiej - analiza w oparciu o dekompozycję sumarycznego wskaźnika innowacji (SII); Environmental insurance in Poland and selected EU countries; Transformacje struktury organizacyjnej firmy informatycznej - studium przypadku; Pozycja konsumenta na rynku na tle Teorii Kreatywnego Monopolu Petera Andreasa Thiela; Generowanie wartości poprzez bloga firmowego. Studium przypadku; The role of storytelling in building a brand; Development of a support system for managing the cyber protection of an information object; Negocjacje alokacji zasobów w procesie organizacji struktury systemu wytwarzania w warunkach rozproszenia zasobów; Jakość materiałów budowlanych a preferencje nabywców na przykładzie systemów stropowych; Reflective learning facilitators.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Współczesna organizacja, 2. Zmiana - aspekty teoretyczne, 3. Metodyka przeprowadzania zmian, 4. Zmiany struktury organizacyjnej, 5. Zmiana kultury organizacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I. Zrównoważony rozwój 1. Istota zrównoważonego rozwoju 1.1. Dlaczego zrównoważony rozwój? 1.2. Ewolucja modeli zrównoważonego rozwoju 1.3. Dlaczego organizacje podejmują się stosowania zrównoważonych praktyk? 1.4. Cele zrównoważonego rozwoju 1.5. United Nations Global Compact 1.6. Zrównoważony rozwój jako czynnik wpływu 2. Zrównoważony rozwój a projekty 2.1. Zrównoważone projekty 2.2. Zrównoważone zarządzanie projektami 2.3. Standard GPM P5TM dotyczący zrównoważonego rozwoju w zarządzaniu projektami 2.4. Kierownicy projektów zrównoważonych 3. Etyka, zasady i wartości 3.1. Podstawowe koncepcje 3.2. Zapewnienie etycznego łańcucha dostaw 3.3. Etyka i zrównoważony rozwój 3.4. Zasady i zrównoważony rozwój 3.5. Wartości i zrównoważony rozwój Część II. Metodyka PRiSM 4. Podstawy PRiSM 4.1. Koncepcje zarządzania projektami 4.2. Cykl życia projektu PRiSM 4.3. Kluczowe produkty PRiSM 5. Zarządzanie fazą cyklu życia projektu PRiSM 5.1. Planowanie podstawowe 5.2. Personel 5.3. Produkty projektu 5.4. Ryzyko i szanse 5.5. Koszty i finanse 5.6. Czas i harmonogram 5.7. Plany zarządzania 6. Procesy wspierające 6.1. Zaangażowanie interesariuszy 6.2. Szacowanie 6.3. Tworzenie zespołu 6.4. Monitorowanie i kontrola skuteczności 6.5. Kontrola zmian 6.6. Zarządzanie konfiguracją 6.7. Zrównoważone zamówienia 6.8. Zarządzanie kwestiami problematycznymi Część III. Pełne wykorzystanie PRiSM 7. Ład 7.1. Co to jest ład? 7.2. Poziomy ładu mające wpływ na projekty 7.3. Charakterystyka dobrego ładu 7.4. Dlaczego ład projektowy jest ważny? 7.5. Wpływa braku ładu 7.6. Ład w zakresie ról w zarządzaniu projektami 7.7. Ustalanie zasad ładu 8. Zarządzanie korzyściami 8.1. Definicje 8.2. Proces zarządzania korzyściami 8.3. Zarządzanie zrównoważonym rozwojem i korzyściami 8.4. Wartość dodana z zarządzania korzyściami 9. Zarządzanie zmianami organizacyjnymi 9.1. Proces zarządzania zmianami organizacyjnymi 9.2. zrównoważony rozwój a OCM 9.3. Modele zmian 9.4. OCM a zarządzanie projektami 10. Zarządzanie wartością 10.1. Definicje 10.2. Korzyści z zarządzania wartością 10.3. Zarządzanie wartością wymaga kompromisów 10.4. Proces zarządzania wartością 10.5. Zaangażowanie interesariuszy 10.6. Określanie nośników wartości 10.7. Profil wartości 11. Myślenie systemowe 11.1. Podstawowe koncepcje 11.2. Przyjmowanie myślenia systemowego 11.3. Zastosowanie myślenia systemowego Część IV. Normy 12. Normy wspierające zrównoważone projekty 12.1. Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna 12.2. Systemy zarządzania środowiskowego 12.3. Systemy zarządzania energią 12.4. Odpowiedzialność społeczna 12.5. Systemy zarządzania działaniami antykorupcyjnymi 12.6. Zrównoważony rozwój w społecznościach 12.7. Zrównoważone zamówienia 12.8. Systemy zarządzania jakością 12.9. Systemy zarządzania aktywami 12.10. Zarządzanie ryzykiem i szansami 13. Standardy ładu zarządzania projektami 13.1. Standardy ładu 13.2. Standardy zarządzania projektami 13.3. Standardy zarządzania programami 13.4. Standardy zarządzania portfelami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; Rozdział 1 Organizacja zwinna w konkurencyjnym środowisku rynkowym; Rozdział 2 Zwinność organizacyjna jako odpowiedź na wyzwania cyfryzacji; Rozdział 3 Wyzwania i problemy współczesnego świata a zwinność organizacyjna; Rozdział 4 Analiza wyników badań empirycznych. Dyskusja naukowa; Zakończenie; Bibliografia; Spis rysunków; Spis tabel; Aneks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej