Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(56)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(55)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje naukowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Czasopisma
(1)
E-booki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(45)
dostępne
(30)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(32)
Czytelnia
(46)
Autor
Małasiewicz Alicja
(3)
Rudkowska Grażyna
(3)
Wrona Leszek
(3)
Adryjanek Anna
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Borecka-Biernat Danuta
(2)
Dambach Karl E
(2)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Ubertowska Aleksandra
(2)
Adamczyk Grażyna
(1)
Adamczyk Marta
(1)
Alster Agnieszka
(1)
Baraniewicz Danuta
(1)
Bednarek Dorota
(1)
Bednarek Hanna
(1)
Bełza Magdalena
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bielicki Eugeniusz (1926- )
(1)
Bondyra Bożena
(1)
Borzęcka Anna
(1)
Bruner Jerome
(1)
Brzezińska Anna
(1)
Brzostowska-Tereszkiewicz Tamara
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Chlasta-Obłąk Dagmara
(1)
Chętkowski Dariusz
(1)
Ciborski Piotr
(1)
Ciosek Mieczysław (1945- )
(1)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Czyż Stanisław
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Derda Ahata
(1)
Dołęga Zofia
(1)
Dudek Mieczysław
(1)
Ferdyn Emanuel
(1)
Filipiak Ewa
(1)
Fryszkiewicz Marzena
(1)
Gajdzica Zenon (1970- )
(1)
Gawron Agata
(1)
Gebauer Karl
(1)
Glasser William
(1)
Gondzik Erwin
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Gulińska-Grzeluszka Diana
(1)
Guła-Kubiszewska Halina
(1)
Herbert Martin
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Hrapkiewicz Helena
(1)
Idem Magdalena
(1)
Iłendo-Milewska Agnieszka
(1)
Jacewicz Agata
(1)
Jankowska Danuta
(1)
Jegier Aneta
(1)
Jerzak Marta
(1)
Jusewicz-Kalter Ewa
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Karasowska Aleksandra
(1)
Katra Grażyna
(1)
Kałuszyński Maciej
(1)
Kielak Józefa
(1)
Kleszcz Magdalena
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kolisko-Nagły Małgorzata
(1)
Konarzewski Krzysztof
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kos Ewa
(1)
Kotowicz Justyna
(1)
Kowalik Piotr
(1)
Kowalik Stanisław
(1)
Kruszewski Krzysztof
(1)
Kubiak Martyna
(1)
Kulesza Marek
(1)
Kuźnik Marek
(1)
Kwapisz Urszula
(1)
Kübler Magdalena
(1)
Lankamer Agata
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Libiszowska-Żółtkowska Maria
(1)
Malinow Anna
(1)
Mateja Agnieszka
(1)
Michalak Renata
(1)
Mikulášková Gabriela
(1)
Minga Urszula
(1)
Musialska Kinga
(1)
Nowak Anna
(1)
Nowakoska-Kempna Iwona
(1)
Obszyńska-Litwiniec Anna
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Olubiński Andrzej
(1)
Ostrowska Krystyna
(1)
Parzęcki Ryszard
(1)
Pavluvčíková Elena
(1)
Pietras Żaneta
(1)
Piwowarski Rafał
(1)
Piękoś Karolina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(30)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(57)
Język
polski
(57)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(5)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Uczniowie
(34)
Nauczyciele
(17)
Nauczanie
(7)
Szkolnictwo
(7)
Dziecko
(6)
Kształcenie
(6)
Młodzież
(5)
Przemoc w szkole
(5)
Psychologia
(5)
Uczniowie klas początkowych
(5)
Nauczanie początkowe
(4)
Osobowość
(4)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(4)
Uwaga (psychologia)
(4)
Agresywność
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Dziecko zdolne
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Motoryka mała
(3)
Pedagogika
(3)
Percepcja wzrokowa
(3)
Poznanie
(3)
Psychologia rozwojowa
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Spostrzeganie
(3)
Wychowanie
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Zdolności
(3)
Depresja psychiczna
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Integracja społeczna
(2)
Klasa szkolna (socjol.)
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Motywacja
(2)
Myślenie
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Pamięć wzrokowa
(2)
Prześladowanie w miejscu pracy
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rodzina
(2)
Rozwój psychospołeczny
(2)
Rozwój społeczny
(2)
Samotność
(2)
Sens życia
(2)
Socjalizacja
(2)
Stres
(2)
Szkoły
(2)
Uczenie się
(2)
Uczniowie gimnazjów
(2)
Uczucia
(2)
Arteterapia
(1)
Bruner, Jerome (1915- )
(1)
Bruner, Jerome Seymour (1915-2016)
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dorośli
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Etyka
(1)
Frankl, Viktor E. (1905-1997)
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Jaques-Dalcroze, Emile (1865-1950)
(1)
Język dziecka
(1)
Kariera
(1)
Kobieta
(1)
Kodály, Zoltán (1882-1967)
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Konflikt społeczny
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kształcenie zawodowe
(1)
Kultura
(1)
Kwestionariusz Predyspozycji Zawodowych
(1)
Leczenie
(1)
Lęk
(1)
Macierzyństwo
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metody nauczania
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Mowa
(1)
Muzykoterapia
(1)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Temat: czas
1989-
(4)
2001-
(2)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Austria
(1)
Będzin (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Gatunek
Karty pracy ucznia
(5)
Poradnik
(3)
Monografia
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(15)
Psychologia
(10)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
57 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: Od Autora; Jak ja nienawidzę swojej generacji. Cz. I Wybuchy wolności w szkolnych murach: Wychowawca czy polonista?; Jak zrobić awans dzięki niepełnosprawnym?; Umyj gębę uczniowi; O polityce - pół żartem, pół serio; Posłowie na szrot albo tartaku; Kto ma jakiś pomysł?; Plan wychowawczy nie przewiduje kradzieży; Kto się boi szkolnych gejów?; Poczuj odrazę do artysty; Pochwal się, ile wypiłeś; Kto uczy młodych?; Kiedy i jak używać życia; Seks a praca domowa, czyli o czym marzą uczniowie w weekend; Kto zrobił w szkole „chlew”?; Kto zamienia szkołę w „oborę” i „stajnię”?; Jak spóźniać się i mieć wytłumaczenie?; Nagraj maturę na komórkę; Wychowanie rodziców. Cz. II Bez ograniczeń w weekend: 250 funtów od Macloma McLarena; Ile trzeba zarabiać, aby coś znaczyć w mieście?; Kto odpowiada za nieuczciwość?; Komu nie spodobały się usta Mariana?; Po ilu browarach kołuje się w głowie?; Tarapaty Italiańca w Łodzi, czyli jak dokopać obcokrajowcowi; Perły przed wieprze; Przyjaciela zawsze zdradzisz; Komu kominiarz przynosi szczęście?; Dziewczynka z zapałkami. Cz. III Swoboda po ostatnim dzwonku: łomem naprawie się telefon; Ziomal uczy się asertywności dwa razy; Czy nauczyciel powinien sam jechać na wakacje?; Dzielę pokój z uczniami; Od czego są wczasy?; „Na zdrowie!” w ustach Francuza; Polski król we francuskim więzieniu; Ksiądz w księgarni; Przepisy ruchu drogowego dla młodzieży; Brać kufle z baru czy nie?; Walka o grzałkę; Niech mnie aresztują w Baden-Baden; Dyskusja o wielkim spawaczu; Ojciec od niczego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 2889)
I. Pojęcie sytuacji trudnej. Radzenie sobie człowieka w sytuacjach trudnych: 1. Pojęcie sytuacji trudnej. stres psychologiczny. 2. Rodzaje sytuacji trudnych. 3. Sytuacje społecznej interakcji jako sytuacje trudne. 4. Pojęcie i kategorie radzenia sobie w sytuacjach trudnych. 5. Strategie radzenia sobie w kontekście sytuacji trudnych. II. Osobowościowe uwarunkowania strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych: 1. Samoocena jako czynnik determinujący strategie radzenia sobie w sytuacjach trudnych. 2. Rola poczucia umiejscowienia kontroli w wyznaczaniu strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych. 3. Lęk jako predykator strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych. III. Rodzinne uwarunkowania strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych: 1. Rola postaw rodzicielskich w generowaniu strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych. 2. Modelujący wpływ rodziców w kształtowaniu strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych. IV. Metodologia badań własnych: 1. Teoretyczne podstawy badań. 2. Problemy i hipotezy badawcze. 3. Metody badań własnych. 4. Charakterystyka osób badanych i przebieg badań. V. Wyniki badań. Osobowościowe uwarunkowania stosowanych przez młodzież strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych: 1. Poziom samooceny badanej młodzieży a ich strategie radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych. 2. Porównanie strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych pod względem poziomu samooceny młodzieży. 3. Poczucie umiejscowienia kontroli młodzieży a ich strategie radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych. 4. Porównanie strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych pod względem poczucia umiejscowienia kontroli młodzieży. 5. Poziom leku dorastającej młodzieży a ich strategie radzenia sobie w trudnych sytuacjach. 6. Porównanie strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych pod względem poziomu lęku młodzieży. 7. Zmienne osobowościowe jako determinanty strategii radzenia sobie młodzieży w trudnych sytuacjach społecznych. 8. Zmienne osobowościowe jako wskaźnik prognozy strategii radzenia sobie młodzieży w trudnych sytuacjach społecznych. VI. Wyniki badań. Rodzinne uwarunkowania stosowanych przez młodzież strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych: 1. Percepcja postaw rodzicielskich a strategie radzenia sobie młodzieży w trudnych sytuacjach społecznych. 2. Porównanie strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych pod względem postaw rodzicielskich percypowanych przez młodzież. 3. Strategie radzenia sobie rodziców w trudnych sytuacjach społecznych w percepcji młodzieży a przejawiane przez nią strategie radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych. 4. Zmienne rodzinne jako determinanty strategii radzenia sobie młodzieży w trudnych sytuacjach społecznych. 5. Zmienne rodzinne jako wskaźnik prognozy strategii radzenia sobie młodzieży w trudnych sytuacjach społecznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Czynniki wpływające na funkcjonowanie człowieka jako istoty społecznej;2. Kompetencje społeczne nauczycieli; 3. Wpływ społeczny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zapobieganie trudnościom w uczeniu się; 2. Implikacje neurodydaktyczne dla edukacji dzieci i młodzieży; 3. Uczniowie o symptomie niedostosowania społecznego; 4. Uwarunkowania i przejawy agresji i przemocy w szkole; 5. Czynniki zewnętrzne decydujące o powodzeniu w nauce szkolnej; 6. Dziecko z ADHD w przedszkolu; 7. Dysleksja- specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu; 8. Logopeda radzi- praca nad wymową dziecka; 9. Nauka pisania a trudności w pisaniu- dysgrafia; 10. Trudności w uczeniu się matematyki- jak im zapobiegać?; 11. Wspomaganie rozwoju przyszłego ucznia- propozycje pracy z dzieckiem w oparciu o program autorski; 12. Profilaktyczno-terapeutyczne aspekty metody M. Montessori
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Rozważania teoretyczne: Psycholog szkolny w Polsce i w innych krajach; Model roli psychologa szkolnego- propozycja własna; Charakterystyka środowiska szkolnego; Psycholog we współczesnej szkole polskiej- inspiracje teoretyczne; 2. Podstawowe wyzwania: Specyficzne problemy rozwoju dziecka w młodszym wieku szkolnym- kierunki i formy działań profilaktycznych; Psycholog szkolny wobec wyzwań dorastania; Niepowodzenia szkolne; Przemoc i krzywdzenia "za szkolną bramą"- programy psychoprofilaktyczne; Rola psychologa szkolnego wobec konfliktów. Działanie profilaktyczne i interwencyjne; 3. Kompetencje i umiejętności: Praca indywidualna; Praca z grupą na terenie szkoły; Kontakt z rodziną w realiach szkolnych; Specyfika kontaktu psychologa szkolnego z nauczycielami; "W obliczu audytorium"; Wspieranie rozwoju uczniów. Perspektywa całościowa. Współpraca psychologa szkolnego z instytucjami pozaszkolnymi w świetle przepisów prawnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Cele kształcenia, 2. Wyniki kształcenia, 3. O nauczaniu i uczeniu się w szkole, 4. Nauczanie i uczenie się faktów, pojęć, zasad, 5. Nauczanie i uczenie się rozwiązywanie problemów, 6. Metody nauczania, 7. Gry dydaktyczne, 8. Najpotrzebniejsze zasady dydaktyczne, 9. O wychowaniu w szkole, 10. Niezwyczajni uczniowie, 11. Problemy zachowania uczniów, 12. Zbieranie i wykorzystywanie informacji o uczniu i klasie, 13. Nauczyciel jako twórca programu, 14. Scenariusze
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 121)
1. Aktywizowanie ucznia w konstruowaniu zintegrowanego obrazu świata: Kształcenie a konstruktywistyczna teoria wiedzy i poznawania; Edukacja zintegrowana w kontekście konstruktywizmu; Konstruktywistyczny model nauczania; 2. Aktywne nauczanie w kontekście zintegrowanym: Aktywizująca strategia nauczania w edukacji najmłodszych uczniów; Metody wyzwalające aktywność dziecka; Kompetencje nauczyciela aktywizującego najmłodszych uczniów; 3. Metodologiczna charakterystyka badań: Założenia i cele badań; Problematyka badawcza; Metody i techniki badawcze. Charakterystyka prób badawczych; 4. Strategie pracy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej: Metody nauczania wprowadzane przez nauczycieli do edukacji wczesnoszkolnej; Sposób wprowadzania nowego zagadnienia przez nauczycieli podczas zajęć z najmłodszymi dziećmi; Rodzaj zadań podejmowanych przez uczniów i sposób ich rozwiązywania; Stopień wpływu ucznia na sposób pracy podczas zajęć w szkole; Możliwości stawiania przez uczniów pytań i poszukiwania na nie odpowiedzi podczas zajęć szkolnych; Rodzaj działalności badawczej podejmowanej przez uczniów; Stopień wykorzystania przez nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej najbliższego otoczenia ucznia jako kontekstu nauczania; Charakterystyka nauczycieli wykorzystujących w pracy z dziećmi aktywizujące strategię kształcenia; 5. Umiejętności poznawcze uczniów edukacji wczesnoszkolnej: Rozwój umiejętności poznawczych; Umiejętność dostrzegania problemów przez uczniów klas III; Umiejętność projektowania rozwiązania przez uczniów aktywnych i biernych w procesie kształcenia; Umiejętność oceny użyteczności danych przez uczniów aktywizowanych i nieaktywizowanych w procesie kształcenia; Umiejętności wykorzystywania przez uczniów osobistej wiedzy w nowym kontekście
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Agresja i jej geneza, 2. Agresja i wychowanie w rodzinie, 3. Agresja i wychowanie w szkole, 4. Budowanie środowiska profilaktycznego w szkole, 5. Terapia pedagogiczna dla uczniów zagrożonych agresją
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
. Nauczyciele, uczniowie i rodzice; 2. Wychowanie do odpowiedzialności; 3. Czemu mają służyć narzędzia wychowawcze; 4. Jak powstrzymać zło szerzące się w szkole?; 5. Jak rozmawiać z rodzicami?; 6. Współpraca dla dobra dziecka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Część I. Najczęściej spotykane w szkole zaburzenia psychiczne i rozwojowe u dzieci i młodzieży: R. 1 Zespół nadpobudliwości psychoruchowej; R. 2 Zaburzenia zachowania; R. 3 Zaburzenia depresyjne; R. 4 Myśli i tendencje samobójcze; R. 5 Zaburzenia lękowe; R. 6 Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne; R. 7 Zaburzenia odżywiania; R. 8 Zespół stresu pourazowego; R. 9 Wykorzystanie seksualne; R. 10 Płodowy zespół alkoholowy; R. 11 Zaburzenia więzi; R. 12 Choroba tikowa; R. 13 Mutyzm; R. 14 Zaburzenia rozwoju językowego; R. 15 Zaburzenia sensoryczne; R. 16 Odmowa chodzenia do szkoły. Część II. Szkolne i pozaszkolne oddziaływania: R. 17 Budowanie ustrukturyzowanego i przyjaznego środowiska w klasie; R. 18Techniki uczenia się sprzyjające poprawie koncentracji uwagi; R. 19 Asystent nauczyciela w klasie; R. 20 Psychoterapia; R. 21 Socjoterapia; R. 22 Trening Zastępowania Agresji; R. 23 Praca z rodzicami; Dodatek: Farmakoterapia, czyli co nauczyciel powinien wiedzieć o leczeniu i lekach; Formy wsparcia dziecka w pigułce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Czym jest Mobbing?, 2. Odpowiedzialność pracodawcy za stosowanie mobbingu, 3. Prawne instrumenty przeciwdziałania mobbingowi, 4. Mediacja - rola organizacji antymobbingowych, 5. Państwowa Inspekcja Pracy, 6. Mobbing - zagadnienia procesowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Część I. Kształtowanie rozwoju społeczno-emocjonalnego dzieci: Rozdział 1. Społeczno-emocjonalny rozwój dziecka, czyli o poznawaniu i rozumieniu siebie oraz świata; Rozdział 2. Treningi umiejętności społecznych dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; Rozdział 3. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci poprzez gry i zabawy. Część II. Wspieranie rozwoju umiejętności społecznych dzieci ze specjalnymi potrzebami: Rozdział 1. Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się; Rozdział 2. Wspieranie rozwoju kompetencji społecznych u dzieci głuchych i słabosłyszących; Rozdział 3. Dzieci z zaburzeniem przetwarzania słuchowego (APD); Rozdział 4. Kształtowanie umiejętności społecznych dziecka z niepełnosprawnością ruchową; Rozdział 5. Dzieci niepełnosprawne intelektualnie; Rozdział 6. Dzieci z chorobami przewlekłymi; Rozdział 7. Analiza społecznego funkcjonowania dziecka z ASD - przesłanki dla praktyki terapeutycznej; Rozdział 8. Dzieci zaniedbane środowiskowo; Rozdział 9. Trudności w kształtowaniu umiejętności społecznych dzieci związane z różnicami kulturowymi czy językowymi; Rozdział 10. Dzieci zdolne i uzdolnione; Rozdział 11. Dziecko w sytuacji rozstania rodziców. Część III. Rola nauczyciela w kształtowaniu rozwoju emocjonalno-społecznego dzieci: Rozdział 1. Nauczyciel - jego wartości, przekonania i postawa; Rozdział 2. Wpływ oceny na kształtowanie umiejętności społecznych dzieci; Rozdział 3. Rozwój społeczno-emocjonalny dziecka w przedszkolu Montessori; Na zakończenie…
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zjawisko agresji; 2. Rodzina jako jeden z możliwych czynników sprzyjających powstawaniu zachowań agresywnych; 3. Charakterystyka dzieci w młodszym szkolnym; 4. Muzykoterapia jako czynnik poprawy jakości życia; 5. Model Mobilnej Rekreacji Muzycznej (MMRM) jako oryginalna forma muzykoterapii wychowawczej; 6. Metodologiczne podstawy badań własnych; 7. Opis badań i analiza zachowań dzieci uczestniczących w eksperymencie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział I: Charakterystyka syndromu ADHD gimnazjalistów; Rozdział II: Rodzina jako środowisko wychowawcze; Rozdział III: Pomoc rodzinom z dzieckiem z zaburzeniami rozwoju; Rozdział IV: Metodologia badań własnych; Rozdział V: Funkcjonowanie systemów rodzinnych osób badanych w świetle wyników uzyskanych w skali AŚR RW autorstwa M. Ryś – analiza porównawcza; Rozdział VI: Style wychowawcze w rodzinach badanych osób w świetle wyników uzyskanych w skali ASW RW autorstwa M. Ryś – analiza porównawcza; Rozdział VII: Postawy gimnazjalistów wobec rodziny, siebie i otoczenia mierzone dyferencjałem semantycznym a nasilenie objawów ADHD – analiza porównawcza; Rozdział VIII: Funkcjonowanie systemy rodzinnego badanych osób mierzone skalą profil rodziny Z. Gasia – analiza porównawcza; Rozdział IX: Postawy rodzicielskie wobec osób badanych mierzone skalą SPR autorstwa M. Plopy – analiza porównawcza; Rozdział X: Rodzinne korelaty nasilenia objawów ADHD gimnazjalistów; Rozdział XI: Podsumowanie wyników badań i implikacje praktyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: CZĘŚĆ PIERWSZA. PRACA Z KONFLIKTEM W SZKOLE Rozdział I. Szkoła jako miejsce tworzenia się konfliktów: warunki instytucjonalne i interpersonalne: 1. Instytucja szkoły jako miejsce rozgrywania się konfliktów; 2. Relacje szkolne i pozaszkolne przestrzenią konfliktową. Rozdział II. Różnorodność szkolnych sytuacji konfliktowych: 1. Konflikty szkolne interpersonalne: uczniowskie i nauczycielskie relacje koleżeńskie; 2. Konflikty szkolne interpersonalne: relacje uczniowsko-nauczycielskie oraz nauczycielsko-dyrektorskie; 3. Intrapersonalne konflikty uczniów i nauczycieli; 4. Okołoszkolne konflikty uczniów: relacje rodzinne. Rozdział III. Strategie radzenia sobie z konfliktem w szkole: 1. Przykład pierwszy: surowy nauczyciel; 2. Przykład drugi: zajęcia pozalekcyjne; 3. Przykład trzeci: wycieczka szkolna; 4. Przykład czwarty: pogarszająca się sytuacja 10-latka; 5. Przykład piąty: psychiczne znęcanie się; 6. Przykład szósty: nieakceptowana córka; 7. Przykład siódmy: wspólne zadanie. Rozdział IV. Rola zidentyfikowanych kategorii w procesie radzenia sobie z konfliktem – propozycja modelu: 1. Strony konfliktu; 2. Kwestie, interesy, potrzeby, cele, przedmiot konfliktu; 3. Wartości, normy, przekonania; 4. Środowisko – otoczenie – warunki; 5. Osoby biorące udział w rozwiązaniu; 6. Trzecia strona konfliktu; 7. Sposoby radzenia sobie z konfliktem; 8. Potrzebne zasoby; 9. Wybór metody rozwiązania; 10. A co, jeśli się nie powiedzie?; 11. Wnioski dla uczestników; 12. Gdy czas nagli. Rozdział V. Projekty zmian szkolnych w sferze rozwiązywania konfliktów: 1. Działania profilaktyczne; 2. Działania doraźne w konflikcie; 3. Projekt długofalowego zintegrowanego działania służącego kształtowaniu podejścia do sytuacji konfliktowych. CZĘŚĆ DRUGA. STRATEGIE RADZENIA SOBIE MŁODZIEŻY W SYTUACJI KONFLIKTU SPOŁECZNEGO W RELACJI DO OSOBOWOŚCIOWYCH UWARUNKOWAŃ Rozdział I. Problematyka osobowościowych uwarunkowań strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego – w literaturze przedmiotu: 1. Młodzież w sytuacji konfliktu społecznego; 2. Strategie radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego; 3. Osobowościowe determinanty strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego (3.1. Samoocena; 3.2. Poczucie umiejscowienia kontroli; 3.3. Ocena poznawcza sytuacji; 3.4. Emocje). Rozdział II. Metodologia badań własnych: 1. Problemy i hipotezy badawcze; 2. Metody badań własnych; 3. Osoby badane. Rozdział III. Osobowościowe uwarunkowania strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego w świetle wyników badań: 1. Poziom samooceny a strategie radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego; 2. Poczucie umiejscowienia kontroli a strategie radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego; 3. Ocena poznawcza sytuacji konfliktu społecznego a strategie radzenia sobie młodzieży w tej sytuacji; 4. Poziom emocji lęku, gniewu i ciekawości a strategie radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego; 5. Zmienne osobowościowe jako determinanty strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego; 6. Podsumowanie wyników badań. CZĘŚĆ TRZECIA. KONFLIKT W RELACJACH INTERPERSONALNYCH DOROSŁYCH RODZEŃSTW – ZAGROŻENIA I SZANSE Rozdział I. Psychologiczne aspekty relacji interpersonalnych dorosłych rodzeństw: 1. Rola rodziny w rozwoju bliskich więzi interpersonalnych; 2. Specyfika relacji w podsystemie rodzeństwa; 3. Rodzaje relacji interpersonalnych rodzeństw; 4. Konflikt a funkcjonowanie psychologiczne rodzeństw (4.1. Stres psychologiczny; 4.2. Depresja; 4.3. Familizm). Rozdział II. Założenia metodologiczne badań własnych: 1. Problemy badawcze; 2. Metoda (2.1. Osoby badane; 2.2. Procedura i materiały). Rozdział III. Konflikt w relacji dorosłych rodzeństw a familizm, stres i depresja w świetle wyników badań własnych: 1. Płeć i okres dorosłości osób badanych a jakość relacji interpersonalnej dorosłych rodzeństw (1.1. Główne wymiary relacji z rodzeństwem; 1.2. Konflikt i jego dymensje w relacji z rodzeństwem); 2. Współzależności między konfliktem w relacji z rodzeństwem a familizmem, stresem i depresją (2.1. Współzależności między badanymi zmiennymi w grupie kobiet znajdujących się w okresie wczesnej dorosłości; 2.2. Współzależności między badanymi zmiennymi w grupie kobiet znajdujących się w okresie średniej dorosłości; 2.3. Współzależności między badanymi zmiennymi w grupie mężczyzn znajdujących się w okresie wczesnej dorosłości; 2.4. Współzależności między badanymi zmiennymi w grupie mężczyzn znajdujących się w okresie średniej dorosłości); 3. Wartości rodzinne a stres i depresja – mediująca rola konfliktu w relacji z dorosłym rodzeństwem; 4. Podsumowanie i dyskusja wyników badań. Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uczenie zakończone sukcesem oparte jest na dobrych relacjach; Problemy będące nieodłączną częścią 1-6 systemu oceniania; Pozbywanie się Psychologii Zewnętrznej Kontroli; W Szkołach Jakości Glasser'a nie ma porażek; Pierwszego dnia, kiedy spotkasz swoją klasę, odnosisz sukces; Argumenty przemawiające za Klasą Opartą na Umiejętnościach; Nowy sposób uczenia; Klasa Oparta na Umiejętnościach w Szkole Podstawowej; Klasa Oparta na Umiejętnościach w Szkole Ponadpodstawowej; Uczenie radości z czytania; Tworzenie więzi zastępuje dyscyplinę, Rola Dyrektora w Szkole Jakości Glasser'a. Załącznik A: Szkoły Jakości Glasser'a stan na październik 2001. Załącznik B: Instytut Williama Glasser'a. Załącznik C: Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Społeczno-pedagogiczna problematyka roli społecznej 2. Główne orientacje badawcze nad rolą nauczyciela i ucznia 3. Metodologia i organizacja badań własnych 4. Psychospołeczne uwarunkowania pracy nauczycielskiej oraz roli ucznia 5. Wokół scenariusza roli 6. Wzory i wzorce osobowe nauczyciela i ucznia 7. Stosunki wychowawcze w klasie szkolnej 8. Wybrane wskaźniki efektywności roli nauczyciela i ucznia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Jaki jesteś sześciolatku?; 2. Założenia reformy i szkolna codzienność; 3. Jak przygotować dziecko do szkoły: Ocena gotowości szkolnej dokonywana w poradni pedagogiczno-psychologicznej; Przykłady zadań, które dziecko dostanie od psychologa; Jak nauczyciele oceniają przygotowanie pierwszoklasistów do podjęcia nauki; Jak ćwiczyć samodzielność?; Jak ośmielić dziecko nieśmiałe?; Ćwiczenia motoryki dużej i małej; 4. Już w szkole- konkretne problemy i zagadnienia: Adaptacje i relacje; Felek idzie do szkoły- bajka terapeutyczna; Plan dnia i kłopoty z pobudką. Rola snu; Zadania domowe; Koncentracja uwagi; Zawsze za mało zabawy; Potrzeba ruchu; Popędzać- nie popędzać?; Świetlica szkolna; Zajęcia dodatkowe; Dzieci z dysfunkcjami; Dziecko bezpieczne w szkole; Fobia szkolna- co robić, gdy dziecko nie chce chodzić do szkoły?.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Agresja w szkole / red. Maria Libiszowska-Żółtkowska, Krystyna Ostrowska. - Wyd. 2. - Warszawa : Difin, 2019. - 253, [1] s. : rys., tab. ; 23 cm.
Zawiera: 1. Agresja – słowo wstępne; 2. Agresywne zachowania uczniów w świetle badań porównawczych z 1997 i 2003 roku; 3. Przestępczość nieletnich w Polsce w statystykach policyjnych i sądowych; 4. Bezpieczeństwo szkoły w opinii nauczycieli; 5. Wpływ klimatu szkoły na przejawianie przez uczniów agresji i przemocy w szkole; 6. Zapobieganie przemocy rówieśniczej w szkole; 7. Refleksje nad wynikami badań agresji; 8. Agresja jako przejaw niedostosowania społecznego młodzieży szkolnej; 9. Polityka oświatowa państwa. Zadania i ułomności; 10. Rodzina i szkoła w systemie wychowania; 11. Pedagogika resocjalizacyjna wobec przemocy i agresji; 12. Agresja wśród dzieci i młodzieży – wyjaśnienie socjologiczne; 13. System psychoprofilaktyki rozwoju i edukacji a przeciwdziałania zachowaniom dewiacyjnym dzieci i młodzieży; 14. Agresywne zachowania młodzieży jako konsekwencja zaburzonych procesów poznawczych. Doniesienie z badań; 15. Profilaktyczna pomoc wychowawcza szkole w zapobieganiu agresji: znaczenie kompetencji społecznych; 16. Działania profilaktyczne wobec młodzieży zagrożonej agresją i przestępczością – inspiracje do działań rozwojowych na przykładzie Schroniska dla Nieletnich Warszawa Okęcie; 17. Kształtowanie empatii w profilaktyce agresji uczniów; Terapia poznawczo-behawioralna w programach redukowania zachowań agresywnych u młodych przestępców; 19. Przejawy oraz nasilenie poziomu agresji, gniewu i wrogości wśród młodzieży licealnej – raport z badań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej