Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(28)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(27)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje fachowe
(2)
Czasopisma
(1)
E-booki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(18)
dostępne
(14)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(16)
Czytelnia
(18)
Autor
Popek Stanisław (1936- )
(4)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(2)
Nęcka Edward (1953- )
(2)
Adamczewski Rafał
(1)
Bachnik Katarzyna
(1)
Bednarek Dorota
(1)
Bednarek Hanna
(1)
Bielik-Robson Agata (1966- )
(1)
Bloom Harold (1930-2019)
(1)
Byčkov Jiří (1972- )
(1)
Charmaciński Marcin
(1)
Chojnacki Marek
(1)
Cudowska Agata
(1)
Cylkowska-Nowak Mirosława
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Dopierała Dominika
(1)
Fabiszak Marta
(1)
Fontana David
(1)
Franken Robert E
(1)
Garbarski Lechosław
(1)
Gałkowska-Jakubik Maria
(1)
Hanelt-Skotarczak Joanna
(1)
Janicka-Olejnik Ewa
(1)
Karolak Wiesław (1949- )
(1)
Kincel Adam
(1)
Knapik-Szweda Sara
(1)
Komar Natalia
(1)
Konieczna-Nowak Ludwika
(1)
Kosek-Nita Bogumiła
(1)
Krauze-Sikorska Hanna
(1)
Krzywoń Danuta (1973- )
(1)
Kucyper Krzysztof
(1)
Kędzierska Hanna
(1)
Lasocińska Kamila
(1)
Lewczuk Anna
(1)
Marten Zbigniew
(1)
Mastalski Janusz
(1)
Mikuláštík Milan
(1)
Modrzejewska Daria
(1)
Mroczek-Żulicka Aleksandra
(1)
Okupniak Liliana
(1)
Paszkowski Michał
(1)
Przylipiak Mirosław
(1)
Romanowska-Łakomy Halina (1950- )
(1)
Siemieniecka-Gogolin Dorota
(1)
Sloane Paul
(1)
Smolec Bożena
(1)
Sowa Janek
(1)
Stasiak Makary K
(1)
Strzelecki Wojciech
(1)
Suświłło Małgorzata
(1)
Szopiński Józef
(1)
Szostak Jacek
(1)
Szuster Marcin
(1)
Ujwary-Gil Anna
(1)
Witerska Kamila
(1)
Wojtczuk-Turek Agnieszka
(1)
Wycichowska Paulina
(1)
Zabielska Jolanta
(1)
Zbonikowski Andrzej
(1)
Świeży Maciej
(1)
Żywycki Mateusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(20)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(29)
Język
polski
(29)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Twórczość
(21)
Myślenie twórcze
(8)
Kreatywność
(6)
Psychologia twórczości
(5)
Pedagogika
(4)
Twórczość dzieci i młodzieży
(4)
Uczenie się
(4)
Zdolności
(4)
Motywacja
(3)
Nauczanie
(3)
Osobowość
(3)
Uczucia
(3)
Agresywność
(2)
Arteterapia
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko
(2)
Gry i zabawy
(2)
Inteligencja (psychologia)
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele
(2)
Postawy
(2)
Psychologia
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Rozwój osobowości
(2)
Sztuka dziecka
(2)
Wychowanie
(2)
Antropologia filozoficzna
(1)
Coaching
(1)
Człowieczeństwo
(1)
Etyka społeczna
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Filozofia
(1)
Fromm, Erich (1900-1980)
(1)
Gardner, Howard (1943- )
(1)
Historia literatury
(1)
Hospicja
(1)
Innowacje
(1)
Innowacje organizacyjne
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Kształcenie
(1)
Lęk przed wpływem (teoria)
(1)
Marketing
(1)
Maslow, Abraham Harold (1908-1970)
(1)
Menedżerowie
(1)
Metodologia
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Mowa
(1)
Muzykoterapia
(1)
Myślenie
(1)
Nauka
(1)
Nałóg
(1)
Nęcka, Edward (1953- )
(1)
Obraz siebie
(1)
Odżywianie
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Pomoce naukowe
(1)
Popęd płciowy
(1)
Przedsiębiorczość (postawa)
(1)
Przemoc
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Przywództwo
(1)
Psychoanaliza
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychologia zarządzania
(1)
Psychorysunek
(1)
Reklama
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Samopoznanie -- psychologia
(1)
Samorealizacja
(1)
Scenariusze imprez okolicznościowych
(1)
Sen
(1)
Socjologia edukacji
(1)
Sowa, Jan (1976- )
(1)
Stres
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo
(1)
Sztuka
(1)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(1)
Teoria literatury
(1)
Terapia Gestalt
(1)
Testy psychologiczne
(1)
Ubóstwo
(1)
Uczniowie
(1)
Umysł
(1)
Wartość
(1)
Więź rodzinna
(1)
Wyobraźnia twórcza
(1)
Zarządzanie
(1)
Zawód
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Świadomość
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
Gatunek
Opracowanie
(5)
Podręcznik
(4)
Praca zbiorowa
(3)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Monografia
(1)
Publicystyka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(12)
Edukacja i pedagogika
(4)
Kultura i sztuka
(4)
Filozofia i etyka
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Literaturoznawstwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
29 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Twórczość jako zjawisko, wartość, proces, 2. Twórcza postawa w narracji osobowości kreatywnej, 3. Koncepcja twórczych orientacji życiowych, 4. Przestrzeń kształtowania orientacji życiowych, 5.Próba empirycznej egzemplifikacji koncepcji, 4.Edukacyjne konsekwencje twórczego paradygmatu myślenia, 5. Wokół idei człowieka poszukującego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kwestionariusz twórczego zachowania KANH / Stanisław Popek. - Wyd. 2 popr. i uzupeł. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej , 2000. - 83, [1] s. : rys., tab. ; 24 cm.
Zawiera: Wstęp; Podstawy teoretyczne Kwestionariusza Twórczego Zachowania KANH; Konstrukcja Kwestionariusza; Niektóre psychometryczne właściwości Kwestionariusza KANH-I; Próby empirycznej weryfikacji wartości Kwestionariusza KANH-I; Technika obliczania wyników; Opracowanie norm stenowych dla Kwestionariusza KANH-I; Interpretacja wyników; Kwestionariusz KANH-I; Kwestionariusz KANH-II; Klucz do Kwestionariusza KANH; Arkusz odpowiedzi KANH-I; Arkusz odpowiedzi KANH-II.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Horyzonty Nowoczesności - teoria - literatura - kultura / przewod.kom.red Ryszard Nycz ; 19)
1. Lęk przed wpływem : 1. Medytacja nad pierwszeństwem oraz streszczenie, 2. Clinamen czyli poetycka omyłka, 3. Tessera czyli dopełnienie i antyteza, 4. Kenosis czyli powtórzenie i nieciągłość, 5. Manifest krytyki antytetycznej, 6. Demonizacja czyli antywzniosłość, 7. Askesis czyli oczyszczenie i solipsyzm, 8. pophrades, czyli powrót zmarłych, 9. Refleksje na temat drogi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 121)
I. Postawy być i mieć- definicje. Koncepcje, elementy strukturalne: 1. Określenie pojecia "postawa"; 2. Wybrane koncepcje i postawy być i mieć; 3. Elementy strukturalne postaw być i mieć; II. Psychologiczne wymiary syndromu wzrostu i rozpadu: 1. Narcyzm vs miłość bliźniego obcej natury; 2. Symbioza vs niezależność i wolność; 3. Nekrofilia i biofilia według Ericha Fromma; III. Metodologiczne aspekty badań własnych: 1. Problem badawczy i hipotezy; 2. Charakterystyka badanej grupy; 3. Procedura i przebieg badań; 4. Charakterystyka zastosowanych metod; IV. Psychologiczne aspekty syndromu wzrostu i rozpadu: 1. Analiza syndromu wzrostu i rozpadu w świetle danych uzyskanych w kwestionariuszach; 2. Analiza syndromu wzrostu i rozpadu w świetle rysunków; 3. Elementy syndromu wzrostu i rozpadu a media; V. Postawy być i mieć a elementy składowe syndromu wzrostu i rozpadu: 1. Postawy być i mieć a elementy składowe syndromu wzrostu i rozpadu w świetle kwestionariuszy; 2. Postawy być i mieć a elementy składowe syndromu wzrostu i rozpadu w świetle testu projekcyjnego; 3. Grupy być i mieć a media; 4. Porównanie grup być i mieć
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace metodologiczne / Górnośląska Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Mysłowicach. Zakład Psychologii)
1. Charakterystyczne cechy nauki: Pojęcie nauki; Zasady poznania naukowego; Cele nauki; Funkcje nauki; Zadania nauki; Twierdzenia nauki; Czynności poznania naukowego; Terminologia nauki; Dziedziny poznania naukowego; Społeczny charakter poznania naukowego; Dynamika w rozwoju nauki i badań; Kryteria wyodrębniania nowych dyscyplin nauki; Twórcza osobowość uczonego; 2. Twórczy rozwój człowieka: Warunki rozwoju twórczego; Dziedziny rozwoju twórczego; Proces rozwoju twórczego; Wyniki rozwoju twórczego; Etapy powstawania dzieł twórczych; Poziomy rozwoju twórczego; Powodzenie i niepowodzenie w rozwoju twórczym; Metody stymulacji rozwoju twórczego; Metody poznawania wyników rozwoju twórczego; Refleksje ogólne i wnioski praktyczne; 3. Postępowania badawcze (poznawcze): Istota badania naukowego; Terminologia metodologiczna; Pojęcia metodologii badań naukowych; Strategia naukowego działania według prof. dr hab. Józefa Verle; Postępowanie badawcze według prof. dr hab. Heliodora Muszyńskiego; Myślenie i działanie techniczne według prof. dr hab. Tadeusza Nowackiego; Etapy realizacji badań naukowych według prof. dr hab. Kazimierza Czarneckiego; Graficzno-opisowe etapy postępowania badawczego według dr Erwina Gondzika; Temat jako podstawa metodologiczna badań według prof. dr hab. Stefana Kunowskiego; 4. Refleksje ogólne
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Odkryj w sobie kreatywność / Michał Paszkowski. - Warszawa : Difin, 2008. - 164 s. ; 21 cm.
1. Kreatywnosć - odkryj swój talent, 2. Poznaj i przełam bariery kreatywności, 3. Rozwiń swoje zdolności twórcze, 4. Zbuduj strefę twórczego myślenia, 5. Opanuj techniki tworzenia pomysłów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas : dawnej Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu w Sosnowcu. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 2/2007)
Rocznik
I. Wyzwania edukacji XXI wieku: 1. Uczenie się jako forma cywilizacyjnego istnienia człowieka, 2. Emocje wyzwaniem dla współczesnej edukacji, 3. Teoretyczne podstawy zawodowego rozwoju czlowieka, 4. Psychologia Gestalt a psychoterapia Gestalt.II. Edukacja wobec zagrożeń wspólczesnego świata: 5. Osobowościowe uwarunkowania zachowań agresywnych, 6. Walory gier i zabaw muzyczno - ruchowych w terapii zaburzeń zachowania u dzieci, 7. Stres w pracy nauczyciela, 8. Systuacja społeczno - kulturalna dzieci w rodzinach dotknietych biedą, 9. Hospicjum w słuzbie czlowiekowi (wybrane zagadnienia z tanatopedagogiki). III. Artykuły zagraniczna: Creativity and innovation in process of work,. IV Recenzje: Recenzja ksiązki: Milan Mikulastik, "Manazerska Psychologie"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Program telewizyjny; 2. Audycja radiowa; 3. Konwencja snu; 4. Teatr w teatrze; 5. Spotkanie po latach; 6. Żywy pamiętnik; 7. Twórcza narada, czyli burza mózgów; 8. Goście w szkole; 9. Motyw podróży w czasie albo/i przestrzeni; 10. Wywiad sceniczny; 11. Magiczne pudełko; 12. Parodia utworu; 13. Prezentacja PowerPoint albo film; 14. Świeczornica
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia dla coachów / Maciej Świeży. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2020. - 235 s. : rys., rab. ; 24 cm.
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Rozdział 1. Coaching i psychologia 1. Rozumienie coachingu 2. Psychologia jako źródło podstaw dla modelu coachingowego 3. Psychologia jako źródło wiedzy użytecznej dla coachów Rozdział 2. Psychologia w coachingu operacyjnym: definiowanie celów, podtrzymywanie motywacji i twórcze podejście do problemów 1. Definiowanie celów i dążenie do ich realizacji 2. Wspieranie samokontroli i wytrwałości 3. Stwarzanie przestrzeni dla motywacji autonomicznej 4. Zmiana strategii działania: wycieczka w stronę psychologii twórczości Rozdział 3. Psychologia w coachingu kompetencyjnym: organizacja procesu uczenia się 1. Rozwijanie samoświadomości: identyfikacja obszarów do rozwoju 2. Organizacja procesu uczenia się umiejętności 3. Uczenie się jako zmiana nawyków 4. Uczenie się z wykorzystaniem treningu wyobrażeniowego Rozdział 4. Coaching psychologiczny: praca z emocjami klientów 1. Podstawowe charakterystyki emocji 2. Inteligencja emocjonalna 3. Rola coacha we wspieraniu zarządzania emocjami Rozdział 5. Psychologia w coachingu psychologicznym: osobowość, samoocena i zmiana schematów 1. Podstawowe pytania w psychologii osobowości 2. Zmiana osobowości w coachingu: praca ze schematami 3. Myślenie o sobie, schematy Ja i samoocena Dodatek 1. Kiedy coaching nie pomoże? Kwalifikowanie klientów do pracy coachingowej 1. Ograniczenia coachingu i kompetencji coachów 2. Ocena możliwości podjęcia coachingu 3. Rezygnacja z coachingu i dalsze kroki Dodatek 2. Uczenie się z głową. Jak czytać teksty psychologiczne z perspektywy praktyka? Literatura cytowana.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Wczesne lata; 1. Wczesny rozwój społeczny, 2. Zabawa Cz. II Czynniki kognitywne a uczenie się; 3. Formowanie się pojęć a rozwój poznawczy, 4. Mowa, 5. Inteligencja, 6. Kreatywność, 7. Uczenie się. Cz. III Czynniki afektywne; 8. Osobowość, 9. Wartość a rozwój moralny. Cz. IV Społeczna interakcja, relacje nauczyciel-dziecko i osobowość nauczyciela; 11. Zachowanie społeczne a umiejętności społeczne, 12. Doradztwo i poradnictwo edukacyjne, 13. Kierowanie klasą i jej kontrola, 14. Osobowość nauczyciela, cechy nauczyciela i stres nauczyciela
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Psychologia edukacyjna to niezbędna pozycja w bibliotece każdego psychologa zatrudnionego w szkole, przedszkolu lub innej placówce edukacyjnej, a także studenta, który przygotowuje się do tej roli. Zespół specjalistów pod kierunkiem Doroty Bednarek i Hanny Bednarek opracował kompendium wiedzy na temat zadań psychologa pracującego w sektorze edukacji. W podręczniku ujęto trzy obszary tematyczne związane z psychologią edukacji: Zagadnienia podstawowe. Autorzy wyjaśniają, na czym polega rola psychologa w polskim systemie edukacji, jakie ramy prawne, organizacyjne, etyczne i praktyczne go obowiązują. Osobne rozdziały poświęcono tożsamości zawodowej psychologa edukacyjnego, praktyce opartej na dowodach naukowych oraz roli szkoły w zakresie dbania o zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży. Specjalne potrzeby edukacyjne – wybrane zagadnienia (diagnoza i interwencja). Autorzy opisują tu praktyczne zadania psychologa w kontekście diagnozy i interwencji związanych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Przybliżają podstawowe typy specjalnych potrzeb edukacyjnych, jak zaburzenie rozwoju językowego, dysleksja rozwojowa, dyskalkulia czy spektrum autyzmu, opisują prawidłowy przebieg procedury diagnostycznej, dostępne narzędzia oraz potencjalne trudności w diagnozie. Czytelnik znajdzie tu także wiedzę na temat interwencji opartych na dowodach naukowych. Różnorodność zastosowań psychologii edukacyjnej. W tej części zawarto rozdziały wzbogacające wiedzę i warsztat psychologa, którego zadaniem jest nie tylko troska o ucznia, lecz także współpraca z nauczycielami i dbanie o klimat placówki edukacyjnej. Czytelnik znajdzie tu m.in. informacje na temat przekazywania informacji zwrotnej, tutoringu i mentoringu, edukacji seksualnej i międzykulturowej, stymulowania kreatywności uczniów oraz projektowania doświadczeń.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Podstawowe zagadnienia w badaniach nad motywacją, 2. Składniki motywacji, 3. Głód i jedzenie, 4. Namiętność, miłość, sex, 5. Pobudzenie i kierowanie uwagą a maksymalna efektywność działania, 6. Czuwanie, spanie i marzenia senne, 7. Używanie i nadużywanie substancji psychoaktywnych, 8. Agresja, przymus, złość, 9. Emocje i stres a zdrowie, 10. Emocje niespójne z celem (negatywne), 11. Emocje spójne z celem (pozytywne), 12. Od ciekawości do twórczości, 13. Potrzeba sprawowania kontroli, doskonalenia się oraz poczucia własnej wartości, 14. Samoregulacja motywacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Postępy Psychologii )
Pojęcia i kryteria twórczości, Struktura procesu twórczego, Poznawcze składniki procesu twórczego, Emocje i motywacje w twórczości, Wgląd, Indywidualne cechy twórców, Społeczny kontekst twórczości, Systemowe koncepcje twórczości, Stosowana psychologia twórczości, Próba syntezy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Część I. Teoretyczne podstawy mechanizmów twórczości plastycznej 1. Plastyka jako dziedzina twórczości: Człowiek jako istota twórcza; Twórczość – kryteria i kategorie twórczości plastycznej; Plastyka jako język wypowiedzi i społecznej komunikacji; 2. Osobowościowe uwarunkowania twórczości plastycznej: Psychopatologiczne poglądy na genezę twórczości plastycznej; Twórczość plastyczna w świetle psychologii głębi; Próby wyjaśnienia genezy twórczości plastycznej na podstawie teorii samorealizacji osobowości; Badania empiryczne nad osobowością twórczą plastyków; Modele psychiki ludzkiej; Twórczość plastyczna w świetle psychologii poznawczej; Wybitni intelektualiści jako twórcy dzieł plastycznych; Wpływ różnic indywidualnych na twórczość plastyczną; Systemowe ujęcie uzdolnień plastycznych na podstawie modeli interakcyjnych; Teorie systemów i ich wpływ na ujmowanie koncepcji psychiki ludzkiej; Wpływ modeli interakcyjnych na pojmowanie struktury uzdolnień plastycznych. Część II. Rozwój twórczości plastycznej dzieci i młodzieży 1. Rys historyczny badań nad twórczością plastyczną dzieci i młodzieży 2. Plastyka dzieci i młodzieży jako twórczość artystyczna 3. Okresy i fazy w twórczości plastycznej dzieci i młodzieży: Okresy i fazy rozwoju twórczości plastycznej dzieci i młodzieży – synteza wybranych poglądów; Rozwój kolorystyki w twórczości plastycznej dzieci i młodzieży w świetle dotychczasowych poglądów; Psychospołeczne uwarunkowania kryzysów w twórczości plastycznej młodzieży w świetle dotychczasowego piśmiennictwa. 4. Dotychczasowe metody analizy wytworów plastycznych; 5. Problemy, hipotezy i metody własnych badań: Problemy i hipotezy badawcze; Metody badań własnych i ich charakterystyka; Zakres i populacja osób badanych. 6. Psychologiczna analiza i charakterystyka formy i treści wypowiedzi plastycznych dzieci i młodzieży na podstawie własnych badań empirycznych: Bazgroty dzieci w wieku poniemowlęcym; Twórczość plastyczna dzieci wieku przedszkolnego; Twórczość plastyczna dzieci młodszego wieku szkolnego; Twórczość plastyczna dzieci w średnim i starszym wieku szkolnym. 7. Analiza kryzysu w twórczości plastycznej dzieci i młodzieży: Istota i objawy zjawisk kryzysowych; Czynniki warunkujące zjawisko kryzysu w twórczości plastycznej dzieci i młodzieży; Próby przezwyciężania kryzysu twórczości plastycznej dzieci i młodzieży w praktyce szkolnej. 8. Próby określenia typologii postaw twórczych na podstawie analizy materiałów z badań empirycznych: Analiza wyników badań empirycznych; Refleksje końcowe. 9. Wnioski. Część III. Funkcje twórczości plastycznej w życiu człowieka 1. Funkcje rozwojowo-edukacyjne w twórczości plastycznej: Funkcja – znaczenie pojęcia; Edukacyjna funkcja twórczości plastycznej. 2. Twórczość plastyczna jako projekcja osobowości: Ekspresja a twórczość plastyczna; Projekcja jako metoda badania w psychologii; Projekcja twórcza; Struktura wytworów plastycznych a język projekcji; Struktura wytworu plastycznego (S. Popek); Analiza projekcyjnych wyznaczników w wybranych testach rysunkowych; Kolor jako znak i wartość w projekcji; Ekspresja plastyczna dzieci jako informacja projekcyjna. 3. Twórczość plastyczna w psychoterapii: „Psychoterapia” i pojęcia pokrewne; Terapia w procesie twórczości plastycznej w sytuacji indywidualnej i społecznej; Regulacyjna moc twórczości plastycznej; Przykładowe programy; Zakończenie; Bibliografia; Spis schematów; Spis tabel; Spis wykresów; Wykaz ilustracji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Twórczość - płaszczyzny rozpatrywania zjawiska w refleksji humanistycznej, 2. Kompetencje twórcze - aspekty teoretyczne i praktyczne, 3. kompetencje twórcze a funkcjonowanie zawodowe jednostki, 4. Rozwijanie kompetencji twórczych z wykorzystaniem treningów i warsztatów psychologicznych, 5. Program badan własnych, 6. Analiza wyników badań, 7. Interpretacja wyników badań, 8. Rozwijanie kompetencji twórczych -wnioski i perspektywy dalszych badań
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie Cz.I Podstawy teoretyczne : R.1 Samorealizacja w aspekcie psychologicznym, R.2 Koncepcja samorealizacji A. Maslowa, R.3 Psychologiczna problematyka wartości, R.4 Obraz siebie a samorealizacja.Analiza zależności. Cz.II Metodologia badań: R.1 Techniki badawcze, R.2 Metodologia badań
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Konstrukcje, 2. Szczegóły, 3 .Analogie, 4. Zdarzenia, 5. Postacie, 6. Dialogi, 7. Kształty, 8. Barwy, 9. Dźwięki, 10. Pytania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Potrzeba innowacji, 2. Charakterystyka twórczego lidera, 3. Test innowacyjności, 4. Murowanie fundamentów, 5. Urzeczywistnienie wizji, 6. Kwestionowanie własnych przekonań, 7. Zadawanie dociekliwych pytań, 8. Zmiana punktu widzenia, 9. Wykorzystywanie nietuzinkowych pomysłów, 10. Przyjmowanie, przystosowywanie, udoskonalanie, 11. Zmiana zasad, 12. Zwiększenie wydajności
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Introduction; I. Twórczość – natura zjawiska i płaszczyzny jego rozpatrywania II. Badania empiryczne nad osobowością ludzi twórczych we współczesnej psychologii III. Modele psychiki a podstawowe pytania psychologii twórczości IV. Zdolności i uzdolnienia – ujęcie systemowe problemu V. Zdolności i uzdolnienia a skuteczność procesu nauczania młodzieży w świetle ocen szkolnych VI. Wpływ modeli psychiki na ewolucję systemów dydaktycznych VII. Intuicja jako podstawowy problem współczesnej psychologii VIII. Konformizm–nonkonformizm jako osobowościowy mechanizm kształtujący przemienność stosunków społeczno-ustrojowych IX. O istocie i mechanizmach pasji ludzkiej X. Męka tworzenia – reguła czy wyjątek? XI. Psychofizjologiczny wpływ barw na zachowanie się człowieka. Podstawy teoretyczne XII. Ekspresja plastyczna i jej wartości jako metody projekcyjnej w badaniach psychologicznych XIII. Testy rysunkowe a wartości projekcyjne wytworów plastycznych XIV. Kreacyjne pierwiastki w plastyce dzieci i młodzieży XV. Twórczość poetycka młodzieży i jej osobowościowe uwarunkowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Więź rodziców a kreatywność dzieci / Józef Szopiński. - Warszawa : CeDeWu , 2016. - 213 s. : il. (gł. kolor.) ; 24 cm.
1. Rodzina jako źródło kreatywności lub barier; 2. Psychologiczne aspekty kreatywności; 3. Rodzina a kreatywność - badanie autora; 4. Konsekwencje rozmytych granic między ojcem a córką; 5. Konsekwencje rozmytych granic między matka a synem; 6. Rola transformującego nauczania we wprowadzaniu zmian w życiu rodzinnym i zawodowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej