Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(91)
IBUK Libra
(13)
ebookpoint BIBLIO
(3)
Forma i typ
Książki
(89)
E-booki
(16)
Publikacje naukowe
(12)
Czasopisma
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(58)
dostępne
(50)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(52)
Czytelnia
(58)
Autor
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(4)
Popek Stanisław (1936- )
(4)
Gniazdowski Andrzej
(3)
Graczyk Piotr
(3)
Heidegger Martin
(3)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(3)
Rymkiewicz Wawrzyniec
(3)
Szmidt Krzysztof J
(3)
Werner Mateusz
(3)
Wodziński Cezary
(3)
Gwóźdź Andrzej
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Klasińska Barbara
(2)
Kuras Leszek
(2)
Murdoch Anna
(2)
Nęcka Edward (1953- )
(2)
Stasiak Makary K
(2)
Witerska Kamila
(2)
Święcicka Justyna
(2)
Adamczewski Rafał
(1)
Adamek Irena
(1)
Bachnik Katarzyna
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Bednarek Dorota
(1)
Bednarek Hanna
(1)
Bernátová Renáta
(1)
Bielecka-Prus Joanna
(1)
Bielik-Robson Agata (1966- )
(1)
Bloom Harold (1930-2019)
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Buczek Katarzyna
(1)
Budzyńska-Daca Agnieszka
(1)
Byčkov Jiří (1972- )
(1)
Charmaciński Marcin
(1)
Chojnacki Marek
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Cudowska Agata
(1)
Cylkowska-Nowak Mirosława
(1)
Czarnecki Zdzisław Jerzy
(1)
Czopek Jakub
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Dahme Heinz-Jürgen (1949- )
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Dobrowolska Barbara
(1)
Dopierała Dominika
(1)
Drabińska Danuta
(1)
Dusza Bożena
(1)
Fabiszak Marta
(1)
Filipiak Ewa
(1)
Folkierska Andrea
(1)
Fontana David
(1)
Forma Paulina
(1)
Franken Robert E
(1)
Garbarski Lechosław
(1)
Gałkowska-Jakubik Maria
(1)
Gniazdowski Andrzej. Tom 1 Nietzsche
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Goćkowski Janusz
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Graczyk Piotr. Tom 1 Nietzsche
(1)
Gurba Ewa
(1)
Guz Sabina
(1)
Górski Eugeniusz
(1)
Hallada Marek
(1)
Hampel Karolina
(1)
Hanelt-Skotarczak Joanna
(1)
Heidegger Martin. Tom 1 Nietzsche
(1)
Huk Tomasz (1978- )
(1)
Janicka-Olejnik Ewa
(1)
Kaczmarczyk Grażyna
(1)
Kaczor Arkadiusz
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kamela Paweł
(1)
Kapica Gabriela (1941- )
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Karolak Wiesław (1949- )
(1)
Karpińska Anna
(1)
Kieliś Izabela
(1)
Kincel Adam
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Kisiel Mirosława
(1)
Knapik-Szweda Sara
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Kocór Maria
(1)
Komar Natalia
(1)
Konieczna-Nowak Ludwika
(1)
Kopciewicz Lucyna
(1)
Kosek-Nita Bogumiła
(1)
Kosowski Zygmunt
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Kowalczuk Karol
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Kozieł Krzysztof
(1)
Kozub-Kulik Katarzyna
(1)
Kołakowski Leszek (1927-2009)
(1)
Kołodziejczyk Lech
(1)
Krajewski Mirosław
(1)
Krauze-Sikorska Hanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(24)
2000 - 2009
(72)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(107)
Język
polski
(107)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Temat
Twórczość
(37)
Twórczość dzieci i młodzieży
(17)
Myślenie twórcze
(12)
Pedagogika
(9)
Filozofia
(8)
Nauczyciele
(8)
Kreatywność
(7)
Dziecko
(6)
Nauczanie początkowe
(6)
Szkolnictwo
(6)
Wychowanie
(6)
Psychologia twórczości
(5)
Socjologia
(5)
Gry i zabawy
(4)
Kształcenie
(4)
Nauczanie
(4)
Nauka
(4)
Studenci
(4)
Uczenie się
(4)
Zdolności
(4)
Dzieci
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Kultura
(3)
Metodologia
(3)
Motywacja
(3)
Młodzież
(3)
Nietzsche, Fridrich(1844-1900)
(3)
Osobowość
(3)
Postawy
(3)
Przydatność zawodowa
(3)
Reklama
(3)
Rodzice
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Sztuka
(3)
Sztuka dziecka
(3)
Uczucia
(3)
Agresywność
(2)
Antropologia filozoficzna
(2)
Arteterapia
(2)
Dyskusja
(2)
Edukacja medialna
(2)
Inteligencja (psychologia)
(2)
Inteligencja emocjonalna
(2)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Logika
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Pedagogika kultury
(2)
Pokolenie Z
(2)
Polityka
(2)
Przedsiębiorczość (postawa)
(2)
Psychologia
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Publicystyka polska
(2)
Rozwój osobowości
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Samokształcenie
(2)
Schopenhauer, Arthur (1788-1860)
(2)
Społeczeństwo
(2)
Uczniowie
(2)
Uczniowie gimnazjów
(2)
Wartość
(2)
Więź rodzinna
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Aktywność fizyczna
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Arendt, Hannah (1906-1975)
(1)
Badania etnologiczne
(1)
Badania naukowe
(1)
Barwy
(1)
Benedykt XVI (papież ; 1927- )
(1)
Bergson, Henri (1859-1941)
(1)
Bernstein, Basil B. (1924-2000)
(1)
Białoszewski, Miron (1922-1983)
(1)
Bourdieu, Pierre (1930-2002)
(1)
Ceny
(1)
Coaching
(1)
Cytaty
(1)
Czasopisma regionalne i lokalne polskie
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Człowieczeństwo
(1)
Demokracja
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Dziennikarze
(1)
E-learning
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Egalitaryzm
(1)
Ekonomia
(1)
Eliade, Mircea (1907-1986)
(1)
Estetyka
(1)
Etyka
(1)
Etyka społeczna
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Film
(1)
Film niemiecki
(1)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
1901-
(4)
1901-2000
(3)
2001-
(2)
1801-
(1)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Dąbrowskie, Zagłębie
(2)
Polska
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Francja
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(15)
Opracowanie
(5)
Podręcznik
(5)
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Literatura polska
(2)
Monografia
(2)
Aforyzmy
(1)
Antologia
(1)
Bajka i baśń
(1)
Esej
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Poezja polska
(1)
Publicystyka
(1)
Twórczość literacka dzieci i młodzieży
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(12)
Edukacja i pedagogika
(8)
Kultura i sztuka
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Filozofia i etyka
(4)
Historia
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Religia i duchowość
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
107 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Pierwszy rocznik „Prac Polonistycznych ukazał się w Łodzi w 1937 roku, z inicjatywy wybitnych humanistów związanych z Wolną Wszechnicą (ze Stefanią Skwarczyńską na czele). Pismo na trwałe związało się z Łodzią i regionem, ale od początku było periodykiem o charakterze ogólnopolskim. Po wojnie, nie przestając pełnić funkcji forum środowiska macierzystego, zyskiwało z każdym wydanym tomem coraz większy zasięg oddziaływania i coraz mocniejszą pozycję ogólnopolską. Przyjęto i konsekwentnie realizowano zasadę, aby publikować w kolejnych rocznikach artykuły literaturoznawców z rozmaitych ośrodków i środowisk, oraz aby byli to najlepsi specjaliści w zakresie danej problematyki. W ciągu ponad siedemdziesięciu lat istnienia „Prace Polonistyczne” zyskały uznanie i wysoką rangę ze względu na to, że każdy rocznik w zgodnej opinii badaczy wydatnie wzbogacał wiedzę o rodzimej literaturze. Rozprawy opublikowane w „Pracach Polonistycznych” weszły w dziesiątkach pozycji do podstawowej bibliografii każdej epoki literackiej i każdej dziedziny literaturoznawstwa.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Pierwszy rocznik „Prac Polonistycznych ukazał się w Łodzi w 1937 roku, z inicjatywy wybitnych humanistów związanych z Wolną Wszechnicą (ze Stefanią Skwarczyńską na czele). Pismo na trwałe związało się z Łodzią i regionem, ale od początku było periodykiem o charakterze ogólnopolskim. Po wojnie, nie przestając pełnić funkcji forum środowiska macierzystego, zyskiwało z każdym wydanym tomem coraz większy zasięg oddziaływania i coraz mocniejszą pozycję ogólnopolską. Przyjęto i konsekwentnie realizowano zasadę, aby publikować w kolejnych rocznikach artykuły literaturoznawców z rozmaitych ośrodków i środowisk, oraz aby byli to najlepsi specjaliści w zakresie danej problematyki. W ciągu ponad siedemdziesięciu lat istnienia „Prace Polonistyczne” zyskały uznanie i wysoką rangę ze względu na to, że każdy rocznik w zgodnej opinii badaczy wydatnie wzbogacał wiedzę o rodzimej literaturze. Rozprawy opublikowane w „Pracach Polonistycznych” weszły w dziesiątkach pozycji do podstawowej bibliografii każdej epoki literackiej i każdej dziedziny literaturoznawstwa.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Pierwszy rocznik „Prac Polonistycznych ukazał się w Łodzi w 1937 roku, z inicjatywy wybitnych humanistów związanych z Wolną Wszechnicą (ze Stefanią Skwarczyńską na czele). Pismo na trwałe związało się z Łodzią i regionem, ale od początku było periodykiem o charakterze ogólnopolskim. Po wojnie, nie przestając pełnić funkcji forum środowiska macierzystego, zyskiwało z każdym wydanym tomem coraz większy zasięg oddziaływania i coraz mocniejszą pozycję ogólnopolską. Przyjęto i konsekwentnie realizowano zasadę, aby publikować w kolejnych rocznikach artykuły literaturoznawców z rozmaitych ośrodków i środowisk, oraz aby byli to najlepsi specjaliści w zakresie danej problematyki. W ciągu ponad siedemdziesięciu lat istnienia „Prace Polonistyczne” zyskały uznanie i wysoką rangę ze względu na to, że każdy rocznik w zgodnej opinii badaczy wydatnie wzbogacał wiedzę o rodzimej literaturze. Rozprawy opublikowane w „Pracach Polonistycznych” weszły w dziesiątkach pozycji do podstawowej bibliografii każdej epoki literackiej i każdej dziedziny literaturoznawstwa.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Pierwszy rocznik „Prac Polonistycznych ukazał się w Łodzi w 1937 roku, z inicjatywy wybitnych humanistów związanych z Wolną Wszechnicą (ze Stefanią Skwarczyńską na czele). Pismo na trwałe związało się z Łodzią i regionem, ale od początku było periodykiem o charakterze ogólnopolskim. Po wojnie, nie przestając pełnić funkcji forum środowiska macierzystego, zyskiwało z każdym wydanym tomem coraz większy zasięg oddziaływania i coraz mocniejszą pozycję ogólnopolską. Przyjęto i konsekwentnie realizowano zasadę, aby publikować w kolejnych rocznikach artykuły literaturoznawców z rozmaitych ośrodków i środowisk, oraz aby byli to najlepsi specjaliści w zakresie danej problematyki. W ciągu ponad siedemdziesięciu lat istnienia „Prace Polonistyczne” zyskały uznanie i wysoką rangę ze względu na to, że każdy rocznik w zgodnej opinii badaczy wydatnie wzbogacał wiedzę o rodzimej literaturze. Rozprawy opublikowane w „Pracach Polonistycznych” weszły w dziesiątkach pozycji do podstawowej bibliografii każdej epoki literackiej i każdej dziedziny literaturoznawstwa.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Pierwszy rocznik „Prac Polonistycznych ukazał się w Łodzi w 1937 roku, z inicjatywy wybitnych humanistów związanych z Wolną Wszechnicą (ze Stefanią Skwarczyńską na czele). Pismo na trwałe związało się z Łodzią i regionem, ale od początku było periodykiem o charakterze ogólnopolskim. Po wojnie, nie przestając pełnić funkcji forum środowiska macierzystego, zyskiwało z każdym wydanym tomem coraz większy zasięg oddziaływania i coraz mocniejszą pozycję ogólnopolską. Przyjęto i konsekwentnie realizowano zasadę, aby publikować w kolejnych rocznikach artykuły literaturoznawców z rozmaitych ośrodków i środowisk, oraz aby byli to najlepsi specjaliści w zakresie danej problematyki. W ciągu ponad siedemdziesięciu lat istnienia „Prace Polonistyczne” zyskały uznanie i wysoką rangę ze względu na to, że każdy rocznik w zgodnej opinii badaczy wydatnie wzbogacał wiedzę o rodzimej literaturze. Rozprawy opublikowane w „Pracach Polonistycznych” weszły w dziesiątkach pozycji do podstawowej bibliografii każdej epoki literackiej i każdej dziedziny literaturoznawstwa. Od blisko dwudziestu lat redakcja „Prac Polonistycznych” (najpierw pod kierunkiem Krystyny Poklewskiej, a od ponad dekady — Wiesława Pusza) nadaje tomom charakter monograficzny. Ukazały się roczniki poświęcone dorobkowi autorskiemu: Z. Herberta, J. Słowackiego, J. Tuwima, wydano tomy tematyczne: Przypomnienia i promocje; U zbiegów stuleci; Zaskoczenia; „Jakaż to nuża wisi nade mną”, czyli w okowach ciała i duszy; Romantycy — fantastyka — podróż; Tobie — teraz. W kręgu literackich ofiarowań; Z powodu okoliczności, pod wpływem chwili; Pory dnia, pory roku; Potomność i potomkowie. Zapisać się w pamięci, zapisać się w nazwisku; Jak literat z literatem. Słowem i czynem, na tak i na nie; Z warsztatów badaczy literatury oświecenia. Aktualia. W ostatnich latach pismo wzbogaciło się o nowe działy; do „Rozpraw i artykułów” doszły „Edycje”, „Na marginesach lektur” i „Przekłady”. W roku 2014 planowany jest tom: Talent i umiejętności w literackiej potrzebie. Wszystkie publikowane artykuły mają charakter naukowy. Każdy z publikowanych artykułów ma angielską wersję tytułu oraz streszczenie w języku angielskim. Od rocznika 2012 tomy zawierają indeks nazwisk.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1. Niespodziewany świat rewolucji, 2. Katalog wszelkiego zła, 3. Charyzma Kapuścińskiego, 4. Cmenatrz
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. H.L.A. Harta filozofia prawa: Filozoficzne podstawy koncepcji H.L.A. Harta; Harta opisowa filozofia prawa; Harta krytyczna filozofia prawa- wzmianka; 2. Koncepcja minimalnej treści prawa natury: Wpływ Thomasa Hobbesa i Davida Hume'a; Koncepcja minimalnej treści prawa natury w ujęciu sprawozdawczym; 3. Minimalna treść prawa natury w ujęciu krytycznym; 4. Sporne problemy koncepcji minimalnej treści prawa natury: Pozytywizm czy prawo natury; Inne sporne problemy koncepcji minimalnej treści prawa natury
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego w Warszawie. Prawo ; Zeszyt 4)
Od mistyki do twórczej antropologii; Poglądy społeczno-ekonomiczne Jana Pawła II; Jan Paweł II- rozważania o współczesnej kulturze; Problem prawdy w naukach empirycznych; Prawda w rozumieniu Jana Pawła II na podstawie encyklik Veritatis splendor i fieds et ratio; Jan Paweł II- papież - filozof.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 340 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia dla coachów / Maciej Świeży. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2020. - 235 s. : rys., rab. ; 24 cm.
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Rozdział 1. Coaching i psychologia 1. Rozumienie coachingu 2. Psychologia jako źródło podstaw dla modelu coachingowego 3. Psychologia jako źródło wiedzy użytecznej dla coachów Rozdział 2. Psychologia w coachingu operacyjnym: definiowanie celów, podtrzymywanie motywacji i twórcze podejście do problemów 1. Definiowanie celów i dążenie do ich realizacji 2. Wspieranie samokontroli i wytrwałości 3. Stwarzanie przestrzeni dla motywacji autonomicznej 4. Zmiana strategii działania: wycieczka w stronę psychologii twórczości Rozdział 3. Psychologia w coachingu kompetencyjnym: organizacja procesu uczenia się 1. Rozwijanie samoświadomości: identyfikacja obszarów do rozwoju 2. Organizacja procesu uczenia się umiejętności 3. Uczenie się jako zmiana nawyków 4. Uczenie się z wykorzystaniem treningu wyobrażeniowego Rozdział 4. Coaching psychologiczny: praca z emocjami klientów 1. Podstawowe charakterystyki emocji 2. Inteligencja emocjonalna 3. Rola coacha we wspieraniu zarządzania emocjami Rozdział 5. Psychologia w coachingu psychologicznym: osobowość, samoocena i zmiana schematów 1. Podstawowe pytania w psychologii osobowości 2. Zmiana osobowości w coachingu: praca ze schematami 3. Myślenie o sobie, schematy Ja i samoocena Dodatek 1. Kiedy coaching nie pomoże? Kwalifikowanie klientów do pracy coachingowej 1. Ograniczenia coachingu i kompetencji coachów 2. Ocena możliwości podjęcia coachingu 3. Rezygnacja z coachingu i dalsze kroki Dodatek 2. Uczenie się z głową. Jak czytać teksty psychologiczne z perspektywy praktyka? Literatura cytowana.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Wczesne lata; 1. Wczesny rozwój społeczny, 2. Zabawa Cz. II Czynniki kognitywne a uczenie się; 3. Formowanie się pojęć a rozwój poznawczy, 4. Mowa, 5. Inteligencja, 6. Kreatywność, 7. Uczenie się. Cz. III Czynniki afektywne; 8. Osobowość, 9. Wartość a rozwój moralny. Cz. IV Społeczna interakcja, relacje nauczyciel-dziecko i osobowość nauczyciela; 11. Zachowanie społeczne a umiejętności społeczne, 12. Doradztwo i poradnictwo edukacyjne, 13. Kierowanie klasą i jej kontrola, 14. Osobowość nauczyciela, cechy nauczyciela i stres nauczyciela
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Psychologia edukacyjna to niezbędna pozycja w bibliotece każdego psychologa zatrudnionego w szkole, przedszkolu lub innej placówce edukacyjnej, a także studenta, który przygotowuje się do tej roli. Zespół specjalistów pod kierunkiem Doroty Bednarek i Hanny Bednarek opracował kompendium wiedzy na temat zadań psychologa pracującego w sektorze edukacji. W podręczniku ujęto trzy obszary tematyczne związane z psychologią edukacji: Zagadnienia podstawowe. Autorzy wyjaśniają, na czym polega rola psychologa w polskim systemie edukacji, jakie ramy prawne, organizacyjne, etyczne i praktyczne go obowiązują. Osobne rozdziały poświęcono tożsamości zawodowej psychologa edukacyjnego, praktyce opartej na dowodach naukowych oraz roli szkoły w zakresie dbania o zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży. Specjalne potrzeby edukacyjne – wybrane zagadnienia (diagnoza i interwencja). Autorzy opisują tu praktyczne zadania psychologa w kontekście diagnozy i interwencji związanych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Przybliżają podstawowe typy specjalnych potrzeb edukacyjnych, jak zaburzenie rozwoju językowego, dysleksja rozwojowa, dyskalkulia czy spektrum autyzmu, opisują prawidłowy przebieg procedury diagnostycznej, dostępne narzędzia oraz potencjalne trudności w diagnozie. Czytelnik znajdzie tu także wiedzę na temat interwencji opartych na dowodach naukowych. Różnorodność zastosowań psychologii edukacyjnej. W tej części zawarto rozdziały wzbogacające wiedzę i warsztat psychologa, którego zadaniem jest nie tylko troska o ucznia, lecz także współpraca z nauczycielami i dbanie o klimat placówki edukacyjnej. Czytelnik znajdzie tu m.in. informacje na temat przekazywania informacji zwrotnej, tutoringu i mentoringu, edukacji seksualnej i międzykulturowej, stymulowania kreatywności uczniów oraz projektowania doświadczeń.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Podstawowe zagadnienia w badaniach nad motywacją, 2. Składniki motywacji, 3. Głód i jedzenie, 4. Namiętność, miłość, sex, 5. Pobudzenie i kierowanie uwagą a maksymalna efektywność działania, 6. Czuwanie, spanie i marzenia senne, 7. Używanie i nadużywanie substancji psychoaktywnych, 8. Agresja, przymus, złość, 9. Emocje i stres a zdrowie, 10. Emocje niespójne z celem (negatywne), 11. Emocje spójne z celem (pozytywne), 12. Od ciekawości do twórczości, 13. Potrzeba sprawowania kontroli, doskonalenia się oraz poczucia własnej wartości, 14. Samoregulacja motywacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Postępy Psychologii )
Pojęcia i kryteria twórczości, Struktura procesu twórczego, Poznawcze składniki procesu twórczego, Emocje i motywacje w twórczości, Wgląd, Indywidualne cechy twórców, Społeczny kontekst twórczości, Systemowe koncepcje twórczości, Stosowana psychologia twórczości, Próba syntezy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Część I. Teoretyczne podstawy mechanizmów twórczości plastycznej 1. Plastyka jako dziedzina twórczości: Człowiek jako istota twórcza; Twórczość – kryteria i kategorie twórczości plastycznej; Plastyka jako język wypowiedzi i społecznej komunikacji; 2. Osobowościowe uwarunkowania twórczości plastycznej: Psychopatologiczne poglądy na genezę twórczości plastycznej; Twórczość plastyczna w świetle psychologii głębi; Próby wyjaśnienia genezy twórczości plastycznej na podstawie teorii samorealizacji osobowości; Badania empiryczne nad osobowością twórczą plastyków; Modele psychiki ludzkiej; Twórczość plastyczna w świetle psychologii poznawczej; Wybitni intelektualiści jako twórcy dzieł plastycznych; Wpływ różnic indywidualnych na twórczość plastyczną; Systemowe ujęcie uzdolnień plastycznych na podstawie modeli interakcyjnych; Teorie systemów i ich wpływ na ujmowanie koncepcji psychiki ludzkiej; Wpływ modeli interakcyjnych na pojmowanie struktury uzdolnień plastycznych. Część II. Rozwój twórczości plastycznej dzieci i młodzieży 1. Rys historyczny badań nad twórczością plastyczną dzieci i młodzieży 2. Plastyka dzieci i młodzieży jako twórczość artystyczna 3. Okresy i fazy w twórczości plastycznej dzieci i młodzieży: Okresy i fazy rozwoju twórczości plastycznej dzieci i młodzieży – synteza wybranych poglądów; Rozwój kolorystyki w twórczości plastycznej dzieci i młodzieży w świetle dotychczasowych poglądów; Psychospołeczne uwarunkowania kryzysów w twórczości plastycznej młodzieży w świetle dotychczasowego piśmiennictwa. 4. Dotychczasowe metody analizy wytworów plastycznych; 5. Problemy, hipotezy i metody własnych badań: Problemy i hipotezy badawcze; Metody badań własnych i ich charakterystyka; Zakres i populacja osób badanych. 6. Psychologiczna analiza i charakterystyka formy i treści wypowiedzi plastycznych dzieci i młodzieży na podstawie własnych badań empirycznych: Bazgroty dzieci w wieku poniemowlęcym; Twórczość plastyczna dzieci wieku przedszkolnego; Twórczość plastyczna dzieci młodszego wieku szkolnego; Twórczość plastyczna dzieci w średnim i starszym wieku szkolnym. 7. Analiza kryzysu w twórczości plastycznej dzieci i młodzieży: Istota i objawy zjawisk kryzysowych; Czynniki warunkujące zjawisko kryzysu w twórczości plastycznej dzieci i młodzieży; Próby przezwyciężania kryzysu twórczości plastycznej dzieci i młodzieży w praktyce szkolnej. 8. Próby określenia typologii postaw twórczych na podstawie analizy materiałów z badań empirycznych: Analiza wyników badań empirycznych; Refleksje końcowe. 9. Wnioski. Część III. Funkcje twórczości plastycznej w życiu człowieka 1. Funkcje rozwojowo-edukacyjne w twórczości plastycznej: Funkcja – znaczenie pojęcia; Edukacyjna funkcja twórczości plastycznej. 2. Twórczość plastyczna jako projekcja osobowości: Ekspresja a twórczość plastyczna; Projekcja jako metoda badania w psychologii; Projekcja twórcza; Struktura wytworów plastycznych a język projekcji; Struktura wytworu plastycznego (S. Popek); Analiza projekcyjnych wyznaczników w wybranych testach rysunkowych; Kolor jako znak i wartość w projekcji; Ekspresja plastyczna dzieci jako informacja projekcyjna. 3. Twórczość plastyczna w psychoterapii: „Psychoterapia” i pojęcia pokrewne; Terapia w procesie twórczości plastycznej w sytuacji indywidualnej i społecznej; Regulacyjna moc twórczości plastycznej; Przykładowe programy; Zakończenie; Bibliografia; Spis schematów; Spis tabel; Spis wykresów; Wykaz ilustracji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wokół pojęcia " publicystyka", 2. Z biografii publicysty i literata, 3. Teksty informacyjne, 4. Teksty perswazyjne, 5. Teksty krytyczne, 6. Teksty użytkowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wytwarzanie różnic rodzajowych w socjalizacyjnej pracy szkoły-przegląd badań, Różnice w przebiegu karier szkolnych uczennic i uczniów-przegląd badań, Polskie badania pedagogiczne uwzględniające perspektywę rodzaju, Teoretyczne ramy badań własnych.Problematyka umiejscowienia społecznego w teorii społecznej Pierre'a Bourdieu, Logika pola szkolnego.Nauczycielskie obrazy szkolnego funkcjonowania uczennic i uczniów-konstrukcja przedmiotu badań, I. Logika pola szkolnego-podziały,struktury,dyspozycje, II. Nauczycielskie obrazy szkolnego funkcjonowania uczennic i uczniów-wytwarzanie kapitału rodzajowego, Mechanizmy wytwarzania kapitału rodzajowego w polu szkolnym-podsumowanie, Koedukacja-polityka oswajania różnic czy praktyka rówqnych szans?, Poza politykę tożsamości? Teoria społeczna Pierre'a Bourdieu w badaniu szkolnych uwarunkowań dominacji i opresji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Twórczość - płaszczyzny rozpatrywania zjawiska w refleksji humanistycznej, 2. Kompetencje twórcze - aspekty teoretyczne i praktyczne, 3. kompetencje twórcze a funkcjonowanie zawodowe jednostki, 4. Rozwijanie kompetencji twórczych z wykorzystaniem treningów i warsztatów psychologicznych, 5. Program badan własnych, 6. Analiza wyników badań, 7. Interpretacja wyników badań, 8. Rozwijanie kompetencji twórczych -wnioski i perspektywy dalszych badań
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Rzeczywistość kulturowa a perswazyjność przekazów medialnych: Wizerunki medialne i kultura medialna. Potrzeba upowszechniania alfabetyzacji medialnej; Media wychowujące; Nauczyciele i uczniowie w globalnym społeczeństwie informacyjnym; Semiotyczny wymiar komunikacji wirtualnej wśród młodzieży i jego konsekwencje społeczne; Doświadczenie dzieciństwa w perspektywie mediamorfozy; Komputer a aktywność uczniów w uczeniu się matematyki; Ku otwartej przestrzeni edukacyjnej: kształtowanie kompetencji społecznych i świadomości kulturowej uczniów realizujących projekty w ramach akcji e-Twinning; Filmy realizowane przez dzieci za pomocą telefonów komórkowych; Region źródłem poznania i informacji o otaczającej rzeczywistości. 2. Szkoła środowiskiem wyjaśniania świata ludzi i przedmiotów – optyka nauczycielska: Tvorivost’, škola a učitel’ dnešnej školy – twórczość, szkoła i nauczyciel dzisiaj; Ďalšie vzdelávanie učitel’ov v SR z aspektu ich kariérneho rastu; Autoedukacja w percepcji studentów studiów pedagogicznych; Społeczno-emocjonalny aspekt gotowości szkolnej w świadomości nauczycielek wychowania przedszkolnego; Nauczyciel (współ)twórcą procesu poznawania, przyswajania i odkrywania otaczającej rzeczywistości. Rozbieżności między stanem postulowanym a codziennością szkolną; Możliwości pokonywania barier psychicznych uczniów w aspekcie codziennej pracy nauczyciela; Folklore – music pedagogy – music education; Autoregulacja w procesie kształcenia – na tle wybranych koncepcji uczenia się. 3. Szkoła środowiskiem wyjaśniania świata ludzi i przedmiotów – wymiar wspomagania dziecka: Kompetencje komunikacyjne dziecka jako determinanty jego efektywnego funkcjonowania w rzeczywistości społecznej i kulturowej; Możliwości wspierania rozwoju zdolności poznawczych uczniów w edukacji wczesnoszkolnej; Educational opportunitydesigning method in the integrated early-school education; Muzyka barokowa w orbicie zainteresowań młodego pokolenia (na przykładzie uczniów klasy szóstej szkoły podstawowej); Rekreacja i turystyka rodzinna jako substancja nowej rzeczywistości społecznej; Wycieczka szkolna jako poznawanie przez dziecko rzeczywistości społecznej i kulturowej. 4. Tworzenie i twórczość jako substancja nowej rzeczywistości społecznej: Przeżywanie życia w młodości – niektóre wymiary i społeczno-kulturowe wyznaczniki autokreacji w perspektywie zadań edukacyjnych. Analiza teoretyczno-empiryczna; Autokreacja jako projektowanie twórczych orientacji życiowych na przykładzie rodziców adopcyjnych; Homo Creator w organizacji, czyli o znaczeniu twórczości w miejscu pracy; Twórczość w służbie a wypalenie zawodowe funkcjonariuszy policji; Rola przeszłych doświadczeń emocjonalnych oraz aktualnych stylów przywiązania i doświadczania zdarzeń w formowaniu przekonań o naturze ludzkiej przez adolescentów; Społeczne reprezentacje ubioru jako efekt przeżyć estetycznych. 5. Przestrzenie inności czyli dotrzeć, zrozumieć i ujawnić potencjalność kreacji jednostki nietypowej: Odkrywanie świata dźwięków przez dzieci w wieku przedszkolnym; Wspieranie potencjału dzieci podatnych na zagrożenie, czyli kilka słów o zjawisku resilience; Zrozumieć dysleksję; Pies i dziecko – od terapii po sztukę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie Cz.I Podstawy teoretyczne : R.1 Samorealizacja w aspekcie psychologicznym, R.2 Koncepcja samorealizacji A. Maslowa, R.3 Psychologiczna problematyka wartości, R.4 Obraz siebie a samorealizacja.Analiza zależności. Cz.II Metodologia badań: R.1 Techniki badawcze, R.2 Metodologia badań
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Filozofia kultury i edukacja)
Część I: Obowiązek a odpowiedzialność. 1. Dyskredytacja obowiązku. 2. Obowiązek a posłuszeństwo. 3. Odpowiedzialność. Część II: Świat w pedagogice Sergiusza Hessena. 1. Wartości. 2. Metoda. 3. Dialektyka. Część III: Włączanie we wspólnotę - zadanie odpowiedzialnej edukacji i wychowania. 1. Wspólnota a osobowa indywidualność. 2. Dwuznaczność biologicznie pojmowanego życia. 3. Włączanie w byt społeczny. 4. Wprowadzanie w kulturę duchową.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej