Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(63)
Forma i typ
Książki
(60)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje fachowe
(6)
Czasopisma
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(54)
dostępne
(33)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(37)
Czytelnia
(55)
Autor
Filipowicz Grzegorz
(3)
Klasińska Barbara
(3)
Oleksyn Tadeusz (1945- )
(3)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(3)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Jabłoński Marek
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Karpińska Anna
(2)
Kowalewski Michał
(2)
Pietrulewicz Bogusław
(2)
Urbańska Magda
(2)
Wrońska Marta
(2)
Alimpiiev Yevhenii
(1)
Baczyńska Anna Katarzyna
(1)
Baka Łukasz
(1)
Baraniak Barbara
(1)
Barczak Andrzej S
(1)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Baryń Magdalena
(1)
Bednarczyk Henryk
(1)
Bernátová Renáta
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Budzisz Bolesław
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Chodkowski Zbigniew
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Czabanowska Katarzyna
(1)
Czopek Jakub
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Detyna Beata
(1)
Dietl Jerzy (1927-2021)
(1)
Dudak Anna
(1)
Dusza Bożena
(1)
Forma Paulina
(1)
Francik Kamila
(1)
Gmoch Ryszard
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Grabiec Olimpia (1975- )
(1)
Gruszczyńska-Malec Grażyna
(1)
Gurba Ewa
(1)
Guzik Paweł
(1)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(1)
Hallada Marek
(1)
Horodeński Ryszard Cz
(1)
Illiashenko Nataliia
(1)
Illiashenko Sergii
(1)
Janiga Jan
(1)
Jeruszka Urszula (1952- )
(1)
Juchnowicz Marta (1948- )
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kamińska Krystyna
(1)
Kałucki Krzysztof
(1)
Klimkowska Katarzyna
(1)
Kobis Paweł
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kocór Maria
(1)
Konarski Stanisław
(1)
Koprowska Dorota
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Kot Mirosław
(1)
Kowalczuk Karol
(1)
Kowalik Piotr
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kowalska Sylwia
(1)
Kowaluk Marzena
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Krasnodębska Anna
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Kulhánek Lumír
(1)
Kupidura Tomasz
(1)
Kutrowska Barbara
(1)
Kwatera Anna
(1)
Levin Eyal
(1)
Listwan Tadeusz
(1)
Lodziński Krzysztof
(1)
Lulek Barbara
(1)
Lęgowicz Aleksandra
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Mazurek-Kucharska Beata
(1)
Mańka Aleksander (1966- )
(1)
Miąsek Dagmara
(1)
Moczydłowska Joanna
(1)
Morańska Danuta (1963- )
(1)
Musiał Emilia
(1)
Nikodemska Sabina
(1)
Nowak-Dziemianowicz Mirosława
(1)
Nycz Edward
(1)
Okulicz-Kozaryn Katarzyna
(1)
Olszak Alicja
(1)
Ostrowska Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(31)
2000 - 2009
(30)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(63)
Język
polski
(63)
Temat
Przydatność zawodowa
(44)
Menedżerowie
(16)
Nauczyciele
(11)
Kadry
(10)
Przywództwo
(7)
Zawód
(7)
Absolwenci szkół wyższych
(5)
Innowacje
(5)
Pedagodzy specjalni
(5)
Praca
(5)
Przedsiębiorstwo
(4)
Studenci
(4)
Szkolnictwo
(4)
Zarządzanie kompetencjami
(4)
Kariera
(3)
Kompetencje zawodowe
(3)
Kultura organizacyjna
(3)
Motywacja pracy
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Organizacja
(3)
Poradnictwo zawodowe
(3)
Rodzice
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Wypalenie zawodowe
(3)
Dziecko
(2)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Konsumenci
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Metodologia
(2)
Nauczanie
(2)
Negocjacje
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Ocena pracowników
(2)
Organizacja ucząca się
(2)
Pedagodzy
(2)
Pokolenie Z
(2)
Rynek pracy
(2)
Samokształcenie
(2)
Satysfakcja zawodowa
(2)
Siła robocza
(2)
Społeczna odpowiedzialność biznesu
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Zachowanie organizacyjne
(2)
Zarządzanie
(2)
Absolwenci szkół zawodowych
(1)
Agresywność
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Arteterapia
(1)
Aspiracje zawodowe
(1)
Assessment center
(1)
BPMS (informatyka)
(1)
Badania etnologiczne
(1)
Badania naukowe
(1)
Banki
(1)
Bankowe usługi detaliczne
(1)
Barwy
(1)
Bezpieczeństwo informacji
(1)
Bezrobocie
(1)
Bhp
(1)
Biblioterapia
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Development center
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Doradcy personalni
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
E-learning
(1)
Edukacja domowa
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Egalitaryzm
(1)
Ekonomiści
(1)
Emerytura
(1)
Etyka biznesu
(1)
Fonoholizm
(1)
Good Behavior Game
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Grupy społeczne
(1)
Hermeneutyka
(1)
Historia wychowania
(1)
Informacja
(1)
Innowacje organizacyjne
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Kapitał ludzki
(1)
Katecheci
(1)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1989-2000
(3)
1901-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(3)
Bieruń (woj. śląskie)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Europa
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Tychy (woj. śląskie)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(7)
Opracowanie
(6)
Praca zbiorowa
(5)
Materiały konferencyjne
(4)
Czasopismo naukowe
(3)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Monografia
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Komentarz do ustawy
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(12)
Edukacja i pedagogika
(8)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Nauka i badania
(4)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
63 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1. Kształcenie pedagogiczne: Umiejętności konstruowania programów kształcenia w przygotowaniu zawodowym nauczycieli; Praktyki jako istotna forma przygotowania zawodowego absolwentów w kontekście przemian rynku pracy; Nauczyciele między indywidualizacją a integracją; Studenci kierunków nauczycielskich wobec nowych zadań edukacyjnych; Kształcenie i zatrudnienie pedagogów specjalnych- wielowątkowość zagadnienia; Nauczyciel przedmiotów zawodowych a wymagania rynku pracy; 2. Plany i aspiracje studentów specjalności pedagogicznych: Aspiracje i plany zawodowe studentów pedagogiki KUL w kontekście czynników wspomagających wejście na rynek pracy; Aspiracje i plany zawodowe młodzieży akademickiej w Polsce na przykładzie studentów geografii; 3. Młodzi pedagodzy na rynku pracy: Adaptacja zawodowa młodych pedagogów; Kompetencje społeczne kandydatów do zawodu pracownika socjalnego; Rynek pracy i wartość pracy w opiniach studentów; Przygotowanie zawodowe absolwentów studiów wyższych do wymagań stawianych przez współczesne organizacje; Kompetencje społeczno-emocjonalne absolwentów kierunków nauczycielskich i pedagogicznych; Postrzeganie wychowawcy świetlicy profilaktyczno-wychowawczej przez wychowanków- młodzież gimnazjalną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Śląskiej Wyższej Szkoły Zarządzania im. gen. Jerzego Ziętka w Katowicach ; nr 14/2006)
1. Praca człowieka we współczesnej organizacji: Organizacja wirtualna. Pojecie i funkcjonowanie; Strategie rozwoju kariery zawodowej; Wymiary kompetencji zawodowych pracownika współczesnej organizacji; Przywództwo menedżerskie. Kierunki zmian; Skodyfikowana czy spersonalizowana strategia zarządzania wiedzą- miedzy wiedzą jawną a ukryta; Odpowiedzialność społeczna przedsiębiorstwa; 2. Konkurencyjność współczesnego przedsiębiorstwa: Znaczenie innowacyjności w budowaniu przewagi konkurencyjnej polskich przedsiębiorstw; Model konkurencyjności przedsiębiorstwa; Technologie telekomunikacyjne i informatyczne w przedsiębiorstwach transportowych; Specyfika zarządzania personelem w przedsiębiorstwie globalnym; Metodyka oceny realizacji strategii Narodowych Funduszy Inwestycyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Koncepcja pomiaru jakościowych wymiarów kapitału ludzkiego w organizacji; 2. Kompetencyjny wymiar kapitału ludzkiego w organizacji; 3. Pomiar kluczowych postaw pracowników; 4. Pomiar kontaktów interpersonalnych; 5. Klimat organizacyjny jako wymiar kapitału ludzkiego; 6. Kulturowy wymiar kapitału ludzkiego w organizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część: Społeczne aspekty roli nauczyciela: 1. Wiedza, umiejętności i kompetencje nauczyciela w świecie w którym trzeba Bronic pedagogicznego sensu edukacji, 2. Hermeneutyczne inspiracje w myśleniu o nauczycielu, 3. Pojecie odpowiedzialności w refleksji nad wychowaniem, 4. Spojrzenie na rolę nauczyciela z perspektywy różnych oczekiwań społecznych, 5. Ład społeczny i zakładnicy modeli edukacyjnych. Refleksje pedagogiczne, 6. Nauczyciel jako istotny aktor społecznego świata szkoły, 7. Niebieska władza, pomarańczowy nauczyciel, zielony uczeń, 8. Zmienne otoczenie jako kontekst funkcjonowania współczesnego nauczyciela. Część B: Profesjonalne aspekty roli nauczyciela: 9. "Wielki Przegrany Współczesności". Polski nauczyciel jako podmiot i przedmiot kształcenia, 10. Przygotowanie ogólno pedagogiczne oraz specjalistyczne jako składnik kompetencji zawodowej nauczyciela zdobywanej w ramach studiów z perspektywy polonisty, 11. Modele nauczania - uczenia się w przygotowaniu dydaktycznym nauczycieli, 12. Profesjonalne kompetencje nauczyciela, 13. Kompetencje zawodowe wychowawców w pracy z agresywnymi nieletnimi. Propozycje udoskonaleń w procesie kształcenia pedagogów, 14. nauczyciele religii wobec rozwoju moralnego uczniów, 15. Pedagogia T. Gordon jako sposób usensawiania świata z punktu widzenia racjonalności emancypacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1 Organizacja edukacji dorosłych w Polsce i w Europie: historia i teraźniejszość w warunkach integracji: Wyjaśnienia terminologiczne; rys historyczny polskiej edukacji dorosłych na tle dokonań europejskich; Współczesne funkcje i cele edukacji ustawicznej dorosłych; Formy edukacji ustawicznej dorosłych Polaków, ze szczególnym uwzględnieniem studiów podyplomowych. R. 2 Wybrane czynniki sytuacji zawodowej: Pojęcie sytuacji zawodowej; Motywacja do pracy; Motywacja osiągnięć a decyzje edukacyjno-zawodowe; Postawy i ich struktura; Postawy zawodowe a decyzje edukacyjne; Satysfakcja zawodowa i czynniki warunkujące jej osiąganie; Satysfakcja zawodowa a aktywność edukacyjna pracowników; Wypalenie zawodowe i jego uwarunkowania; Zapobieganie ryzyku wypalenia zawodowego z uwzględnieniem decyzji edukacyjnych; Współzależność omawianych czynników sytuacji zawodowej. R. 3 Założenia metodologiczne badań własnych: Celem badań; Problemy badawcze; Metoda, techniki i narzędzia badawcze; Teren badań; Dobór i charakterystyka osób badanych. R. 4 Sytuacja zawodowa badanych osób studiujących w systemie komercyjnym i grantowym: Wprowadzenie; Forma realizowanych studiów podyplomowych a obiektywne czynniki sytuacji zawodowej; Forma realizowanych studiów podyplomowych a subiektywne czynniki sytuacji zawodowej; Forma realizowanych studiów podyplomowych a motywacja osiągnięć; Forma realizowanych studiów podyplomowych a postawy zawodowe; Forma realizowanych studiów podyplomowych a wypalenie zawodowe; Forma realizowanych studiów podyplomowych a satysfakcja z warunków pracy; Podsumowanie. R. 5 Staż pracy a funkcjonowanie zawodowe słuchaczy pedagogicznych studiów podyplomowych: Wprowadzenie; Staż pracy a motywacja osiągnięć; Staż pracy a postawy zawodowe; Staż pracy a wypalenie zawodowe; Staż pracy a satysfakcja zawodowa; Podsumowanie. R. 6 Forma zatrudnienia a funkcjonowanie zawodowe słuchaczy studiów podyplomowych: Wprowadzenie; Forma zatrudnienia a motywacja osiągnięć; Forma zatrudnienia a postawy zawodowe; Forma zatrudnienia a wypalenie zawodowe; Forma zatrudnienia a satysfakcja zawodowa; Podsumowanie. R. 7 Funkcjonowanie badanych słuchaczy studiów podyplomowych w zawodach nauczycielskich i nienauczycielskich: Wprowadzenie; Charakter wykonywanego zawodu a motywacja osiągnięć; Charakter wykonywanego zawodu a postawy zawodowe; Charakter wykonywanego zawodu a wypalenie zawodowe; Charakter wykonywanego zawodu a satysfakcja zawodowa; Podsumowanie. R. 8 Zajmowanie stanowisk kierowniczych a funkcjonowanie zawodowe słuchaczy pedagogicznych studiów podyplomowych: Wprowadzenie; Zajmowanie stanowisk kierowniczych a motywacja osiągnięć; Zajmowanie stanowisk kierowniczych a postawy zawodowe; Zajmowanie stanowisk kierowniczych a wypalenie zawodowe; Zajmowanie stanowisk kierowniczych a satysfakcja zawodowa; Podsumowanie. R. 9 Status zawodowy a funkcjonowanie zawodowe słuchaczy pedagogicznych studiów podyplomowych: Wprowadzenie; Status zawodowy a motywacja osiągnięć; Status zawodowy a postawy zawodowe; Status zawodowy a wypalenie zawodowe; Status zawodowy a satysfakcja zawodowa; Podsumowanie. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Zarządzania i Nauk Społecznych w Tychach)
1. Juniorzy i debiutanci na rynku pracy. Nowoczesny pracownik - próba portretu socjologicznego, 2. Bezrobocie i rynek pracy jako przedmiot badań socjologicznych, 3. Bezrobocie na lokalnym rynku pracy Tychów i powiatu bieruńsko-lędzińskiego, 4 .Dynamika zmiany stopy oraz struktury bezrobocia na loklanym rynku pracy Tychów i powiatu bieruńsko-lędzińskiego w okresie grudzień 2000-czerwiec 2005, 5. Edukacja całożyciowa - kompetencje cywilizacyjne a regionalny rynek pracy (raport z badań), 6. Kompetencje cywilizacyjne osób bezrobotnych w świetle badań empirycznych, 7. Monitoring zawodów deficytowych i nadwyżkowych w Tychach i powiecie bieruńsko-lędzińskim (styczeń 2003-czerwiec 2005)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Podmioty zarządzające, ich role i kompetencje: 1.1. Podmioty zarządzające w organizacji i ich zróżnicowanie; 1.2. Funkcje zarządzania; 1.3. Role organizacyjne zarządzających; 1.4. Różne rozumienia kompetencji; 1.5. Klasyfikacje kompetencji zarządzających. 2. Przedsiębiorstwo społecznie odpowiedzialne: 2.1. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, interesariusze, zrównoważony rozwój; 2.2. Ewolucja pojęć i praktyk w zakresie CSR i zrównoważonego rozwoju; 2.3. Przesłanki za upowszechnieniem idei przedsiębiorstw społecznie odpowiedzialnych; 2.4. Korzyści przedsiębiorstw ze stosowania koncepcji CSR; 2.5. Charakterystyka przedsiębiorstwa społecznie odpowiedzialnego i zrównoważonego; 2.6. Postawy zarządzających wobec CSR. 3. Kompetencje menadżerów a społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa: 3.1. Modele kompetencji menadżerów w kontekście CSR i zrównoważonego rozwoju; 3.2. Przegląd literatury; 3.3. Zależności między wybranymi cechami zarządzających a CSR: 3.3.1. Wiek, staż i perspektywy rozwoju kariery; 3.3.2. Wykształcenie prezesa; 3.3.3. Doświadczenia prezesa; 3.3.4. Osobowość – wybrane cechy (narcyzm, pycha, pokora); 3.3.5. Wartości menadżerów; 3.3.6. Motywacje menadżera; 3.4. Prezes jako przywódca. Kompetencje przywódcy w kontekście CSR i zrównoważonego rozwoju: 3.4.1. Przywódca transformacyjny i transakcyjny; 3.4.2. Przywódca etyczny; 3.4.3. Przywódca odpowiedzialny; 3.4.4. Przywódca służebny; 3.4.5. Przywódca zrównoważony (sustainable leadership); 3.4.6. Kompetencje w zakresie zarządzania strategicznego; 3.4.7. Kompetencje w zakresie współpracy i doboru menadżerów; 3.4.8. Troska o rozwój następców; 3.5. Wielu interesariuszy – wiele kompetencji zarządzających. 4. Kompetencje menadżerów i CSR – wyniki badań ilościowych: 4.1. Założenia badawcze; 4.2. Charakterystyka próby badawczej; 4.3. Wyniki badań ankietowych; 4.4. Wnioski i konkluzje. 5. Studia przypadków: 5.1. Założenia badawcze; 5.2. Przywództwo społecznie odpowiedzialne w firmie Ochnik SA. Studium przypadku: 5.2.1. Charakterystyka przedsiębiorstwa; 5.2.2. Społeczna odpowiedzialność w przedsiębiorstwie i działania prezesa; 5.2.3. Kompetencje prezesa. Wnioski końcowe; 5.3. Przywództwo społecznie odpowiedzialne w hucie ArcelorMittal Warszawa. Studium przypadku: 5.3.1. Charakterystyka przedsiębiorstwa; 5.3.2. Działania zakresie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa; 5.3.3. Kompetencje prezesa. Wnioski końcowe; 5.4. Analiza przekrojowa studiów przypadków; 5.5. Wnioski i konkluzje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Poziom i struktura popytu na pracę w województwie podlaskim w latach 1999-2008: Wprowadzenie; Istota popytu na pracę; Zmiana poziomu popytu na pracę w województwie podlaskim w latach 1999-2008; Popyt na pracę według sektorów gospodarki; Struktura popytu na pracę wedlug dziedzin działalności gospodarki; Struktura popytu na pracę w sektorze usługowym; Struktura popytu na pracę w przemyśle; 2. Potrzeby kadrowe podlaskich firm w świetle badań ilościowych: Uwagi metodologiczne; Ogólna charakterytyka badanych przedsiębiorstw; Sytuacja ekonomiczna podlaskich firm oraz perspektywy ich rozwoju; Charakterytyka zatrudnionych oraz ruch kadrowy w badanych firmach; Polityka kadrowa firm; Trudności w pozyskiwaniu pracowników; Oczekiwania pracodawców wobec kandydatów do pracy; Sposoby rekrutacji nowych pracowników; Przewidywane zmiany kadrowe i ich przyczyny; Perspektywiczne potrzeby kadrowe podlaskich firm a edukacja zawodowa; Kierunki kształcenia zawodowego w kontekście bieżących i perspektywicznych potrzeb kadrowych; Przyszłościowe kierunki kształcenia zawodowego na Podlasiu w opinii pracodawców; 3. Potrzeby szkoleniowe podlaskich firm w świetle badań ilościowych: Zakres działalności szkoleniowej; Przyczyny braku szkoleń pracowników; Tematyka dotychczasowych szkoleń kierownictwa i pracowników; Źródła finansowania szkoleń; Typy dotychczasowych szkoleń; Kryteria wyboru ofert szkoleniowych; Preferowane terminy odbywania szkoleń; Bariery uczestnictwa pracowników w szkoleniach; Szkolenia a system motywacyjny pracowników, kształtowanie ścieżki kariery i ocen pracowniczych; Obszary potrzeb szkoleniowych podlaskich firm; 4. Potrzeby kadrowe i szkoleniowe podlaskich firm w swietle badań jakościowych: Metodologia badań; Opis próby badawczej; Ocena poziomu i struktury popytu na pracę w województwie podlaskim; Wpływ kryzysu na kondycję podlaskich firm i poziom zatrudnienia; Ocena poziomu zatrudnienia w firmach oraz ruchu kadrowego; Potrzeby kadrowe a system edukacji zawodowej; Potrzeby szkoleniowe podlaskich przedsiębiorców; 5. Wnioski końcowe
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Manipulacja w kierowaniu ludźmi; 2. Szkolenia pracowników z wykorzystaniem outsourcingu; 3. Pragmatyczne przywództwo jako sposób budowania potencjału organizacji; 4. Pomiar cech i zachowań przywódczych w kontekście wartości kultury organizacyjnej; 5. Metody kształtowania kultury organizacyjnej; 6. Zarządzanie karierami pracowniczymi w organizacji: współczesne problemy i wyzwania; 7. Kształtowanie satysfakcji i zaangażowania pracowników; 8. Koncepcje, modele i metody zarządzania różnorodnością; 9. Metody i techniki zarządzania zasobami ludzkimi w kontekście wirtualizacji zarządzania; 10. Metody zarządzania zasobami ludzkimi oparte na kompetencjach; 11. Metody kształtowania wynagrodzeń w przedsiębiorstwie; 12. Jak zmierzyć to, co niemierzalne? Zasady konstruowania wskaźników syntetycznych w zarządzaniu zasobami ludzkimi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kompetencje zawodowe nauczycieli. Integrowanie kompetencji nauczycieli dla jakości edukacji; Education in the 21st century; Kompetencje zawodowe nauczyciela w świetle reformy systemu edukacji; Kształcenie nauczycieli do prowadzenia edukacji kulturalnej; Kształcenie integracyjne niepełnosprawnych a kompetencje nauczyciela; Kompetencje nauczycieli przyszłości w świetle raportu dla UNESCO, opracowanego przez Międzynarodową Komisję do Spraw Edukacji XXI wieku; Wiedza i kompetencje nauczyciela w świetle teorii pedagogicznych; Innowacje pedagogiczne nauczycieli jako wskaźnik ich kompetencji zawodowych; Kompetencje komunikacyjne nauczyciela; Kompetencje komunikacyjne nauczyciela a skuteczność porozumiewania się w klasie w edukacji wczesnoszkolnej; Znajomość podstawowych pojęć informatycznych wśród studentów jako czynnik kompetencji nauczycieli; Rola oraz kompetencje pedagoga szkolnego w zreformowanej szkole podstawowej; kompetencje pedagoga pracującego w wielokulturowym środowisku pogranicza a jakość kształcenia w procesie edukacji; Kompetencje językowe nauczycieli; Kompetencje nauczyciela - samoocena pracy nauczycieli szkół specjalnych; Jakość kształcenia - kompetencje nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w klasie integracyjnej; Kompetencje kreatywne nauczycieli; Edukator-nauczyciel zdrowia. Wymagania i rzeczywistość; Akty językowe jako przejaw przemocy symbolicznej i wyraz kompetencji komunikacyjnych nauczycieli przedszkola; Kompetencje nauczyciela w reformowanym systemie edukacji; Kształcenie i doskonalenie nauczycieli czynnych zawodowo - propozycje rozszerzenia kompetencji pedagogicznych; Kształcenie nauczycieli wyznaczone potrzebą uzyskania kompetencji zawodowych; Kompetencje nauczycieli akademickich w opinii studentów - na przykładzie studentów WSH w Pułtusku i Uniwersytetu w Białymstoku; Badanie oczekiwań studentów w zakresie niewerbalnych zachowań nauczycieli na zajęciach edukacyjnych; Kompetencje zawodowe nauczyciela. Nauczyciel epoki przemiany a jakość kształcenia. Ankiety studenckie jako narzędzia doskonalenia jakości kształcenia w Uniwersytecie Opolskim; Jakość kształcenia jako istotna kategoria współczesnej edukacji; Rizenim kvality v pregradualni priprave ucitelu k profesionalnim kompetencim; Jakość kształcenia oświatowych kadr kierowniczych; Kultura szkoły a jakość kształcenia. Próba eksplikacji; Wyniki sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych a podnoszenie jakości pracy szkoły; Przygotowanie nauczycieli do doskonalenia procesu ewaluacji; System zarządzania jakością według ISO 9001:2000 narzędziem doskonalenia procesu kształcenia w szkole wyższej na przykładzie Wydziału Towaroznawstwa Akademii Ekonomicznej w Poznaniu; Czy wagary mają wpływ na jakość kształcenia; Stosunki interpersonalne między nauczycielem i uczniem a jakość kształcenia (refleksje z badań); Technologia informacyjna w edukacji - zagrożenia; Wideokonferencja w edukacji; Nauczyciel i jego rola w rozwoju osobowości ucznia; Kształtowanie umiejętności zawodowych nauczyciela; Możliwości i ograniczenia rozwoju zawodowego nauczycieli; Opinie nauczycieli o procesie wdrażania reformy edukacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Key Account Manager / Krzysztof Kałucki. - Warszawa : Difin SA , 2015. - 188, [1] s. : il. ; 23 cm.
Zawiera: Od Autora. Rozdział I. Kim jest Kluczowy Klient?: Kluczowy Klient, czyli kto?; Wybór Kluczowego Klienta; Decyzja o wyborze klienta oraz sposobu współpracy; Co robić w przypadku, kiedy umowa jest podpisywana po raz pierwszy?; Specyfika relacji z Kluczowymi Klientami. Rozdział II. Praca na stanowisku Key Account Managera: Początki zawodu KAM w Polsce; Ścieżka kariery; Zadania; Cykliczność pracy; Trochę o zaangażowaniu w pracy; Dokumentacja w dziale. Rozdział III. Kompetencje na stanowisku Key Account Managera: Umiejętności, wiedza, odpowiedzialność?; Manager czy lider?; Kreowanie nowego lidera; Praca z zespołem KAM-ów. Stawianie celów i rozliczanie; Finansowa strona pracy; Analiza rentowności promocji; Rachunek wyników (P&L); Kaskadowanie rabatów; Marża a narzut; Marża dostawcy a marża klienta; Kontrakty net/net; Poprawa warunków – co, kiedy się opłaca?; Przesunięcia z „back” na „front” i odwrotnie – co, kiedy się opłaca?; Budżetowanie; Współpraca z Działem Kontrolingu. Rozdział IV. Dualizm pracy na stanowisku Key Account Managera: Współpraca z innymi działami wewnątrz organizacji; Grupy robocze, praca zespołowa; Zasady dobrej pracy zespołowej; Feedback; Prawa w środowisku międzynarodowym; Sprzedaż czy negocjacje?; Zrozumieć sposób myślenia kupującego. Rozdział V. Proces negocjacyjny: Negocjacje; Negocjacje: indywidualne, w parach, a może grupowe?; Negocjacje a sztuki walki – skąd to porównanie?; Nastawienie do siebie i do działania; Trudny Klient a typy osobowości: od Hipokratesa do Donalda Trumpa. Wpływ osobowości na proces negocjacyjny; „No logo” – etykietowanie; Stawianie celów, metoda SMART, Spotkanie negocjacyjne: etapy; Wybrane techniki negocjacyjne; Tabela zmiennych; Negocjacje: uniwersalne i dobre rady; Podobieństwa i różnice w pracy KAM-a i Kupca; Perswazja i manipulacja; Etyczna perswazja czy zaspokajanie potrzeby bezpieczeństwa?; Komunikacja interpersonalna: rola pytań; SPIN „łączy” sprzedaż i negocjacje: jeszcze o sztuce zadawania pytań; Lingwistyka negocjacyjna; Aktywne słuchanie: jak słuchać, aby usłyszeć i zrozumieć?; Informacje ukryte w komunikacji niewerbalnej; Wartości etyczne w pracy KAM-a. Rozdział VI. Rola emocji w pracy Key Account Managera: Emocje w biznesie; Kłamstwo w biznesie. Rozdział VII. Praktyczne NLP w pracy Key Account Managera: Co to jest NLP?; Uniwersalny model komunikacji a filtracja myśli; Indywidualne predyspozycje w komunikacji interpersonalnej; Rola predykatów; Jeszcze o dopasowaniu do drugiej osoby. Znaczenie metaprogramów. Zakończenie. Aneks. Studium przypadku: Negocjacje handlowe. Przygotowanie do procesu; Studium przypadku. Firmy Orion i Cezar. Słownik popularnych zwrotów w języku angielskim. Bibliografia. O Autorze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ustawa o systemie oświaty : komentarz / Mateusz Pilich. - Wyd. 6 Stan prawny na 01.09.2015 r. - Warszawa : Wolters Kluwer SA , 2015. - 1486, [1] s. ; 21 cm.
(Praktyczne Komentarze Lex)
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty; Przepisy ogólne; Wychowanie przedszkolne, obowiązek szkolny i obowiązek nauki; Przyjmowanie do publicznych przedszkoli, publicznych innych form wychowania przedszkolnego, publicznych szkół i publicznych placówek; zarządzanie szkołami i placówkami publicznymi; Ocenianie, klasyfikowanie i promowanie uczniów w szkołach publicznych; Sprawdzian, egzamin gimnazjalny i egzamin maturalny oraz egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie; Społeczne organy w systemie oświaty; Organizacja kształcenia, wychowania i opieki w szkołach i placówkach publicznych; Zakłady kształcenia i placówki doskonalenia nauczycieli; Finansowanie szkół i placówek publicznych; Szkoły i placówki niepubliczne; Pomoc materialna dla uczniów; Przepisy szczegółowe; Zmiany w przepisach obowiązujących; Przepisy przejściowe i końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wiadomości wstępne o komunikacji; 2. Klasyfikacja potrzeb człowieka i ich charakterystyka; 3. Komunikacja interpersonalna; 4. Komunikacja werbalna i niewerbalna; 5. Typologia zachowań klientów; 6. Komunikacja międzynarodowa i międzykulturowa; 7. Podróż psychologiczna; 8. Konflikty międzyludzkie - główne ich przyczyny w miejscu pracy; 9. Różne role w grupie; 10. Negocjacje; 11. Etyka w relacji z drugim człowiekiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozprawy Habilitacyjne Uniwersytetu Łodzkiego / Uniwersytet Łódzki)
1. Wielokulturowość, 2. Polska "wielokulturowość", 3. Implikacje pedagogiczne wielokulturowości, 4. Dziecko w wieku przedszkolnym wobec "inności", 5. Kształcenie nauczycieli wychowania przedszkolnego, 6. Nauczyciel przedszkola wobec wielokulturowości - wyzwania współczesnej edukacji, 7. Wizerunke nauczyciela wychowania przedszkolnego, 8. Nauczyciel i jego umiejętności w kontekscie przygotowania do edukacji wielokultrowej i edukacji międzykulturowej, 9. Ja i świat - analiza treści dzieciecych rysunków jako odzwierciedlenie "jakości" pracy nauczyciela w odniesieniu do poznawania przez dzieci ludzi innych kultur, ras i wyznań, 10. "Profesjonalizm" nauczyciela wychowania przedszkolengo w obliczu narastającej wielokulturowości
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Pedagog specjalny z perspektywy pedeutologii. 1. Normalizacja życia młodzieży niepełnosprawnej wyzwaniem dla pedagoga specjalnego, 2. nominalne zawody (stanowiska pracy) dla absolwentów kierunku pedagogiki specjalnej, 3. Pedagog specjalny jako terapeuta w ujęciu klasyków oraz w ujęciu współczesnym, 4. Socjopedagogiczne aspekty współpracy pedagoga specjalnego z rodzicami dziecka niepełnosprawnego, 5. Etos i misja zawodowa sądowych kuratowrów rodzinnych w zderzeniu z odczuciami podopiecznych, 6. Kompetencje nauczyciela w świetle potrzeb ucznia o specalnych potrzebach edukacyjnych w szkole masowej, 7. Model przygotowania nauczycili języków obcych do pracy z osobami z dysfunkcja wzroku w projekcie "Per linguas mundi ad laborem", 8. Umiejętności nauczyciela pracującego w klasie integracyjnej, 9. Przemiany kompetencji i postaw surdopedagogów i logopedów związane ze stosowaniem metody fonogestów, 9. Wypalenie zawodowe nauczycieli - pedagogów specjalnych a ich zawodowe kompetencje i pełnione role, 10. Zagrożenie wypalaniem się sił u pedagoga specjalnego a zagadnienie oceniania zachowania u uczniów, 11. Wolontariat - niewykorzystany potencjal w rehabilitacji, 12. Tożsamość pedagoga specjalnego w europejskiej przestrzeni edukacyjnej. Część II Deontologiczne aspekty pedagogiki spewcjalnej: 13. Aksjologiczny kontekst procesu rehabilitacji, 14. Kompromis i ustępstwo w pracy pedagoga specjalnego, 15. Rodzina z dzieckiem upośledzonym jako rodzina nierozumiana. Wymiary marginalizacji, 16. Moralna odpowiedzialność surdopedagoga za rozwój niesłyszącego wychowanka, 17. Realizacja funkcji rekonstrukcyjnej, adaptacyjnej i emancypacyjnej w szkole specjalnej, 18. wartości preferowane przez studentów pedagogiki specjalnej - komunikat w sprawie badań, 19. Aksjologiczny i społeczny wymiar słuzby nauczycielskiej w autopercepcji pedagogów specjalnych zatrudnionych w tradycyjnym i integracyjnym systemie kształcenia, 20. Uwarunkowania postaw pedagogów wobec edukacji integracyjnej uczniów niepełnosprawnych, 21. Wpływ osób niepełnosprawnych na aksjologiczne preferencje studentow, 22. o genetyce dysleksji, trudności w uczeniu się oraz zaburzeń współistniejących, 23. Poziom empatii i hierarchia wartości studentów pedagogiki specjalnej, 24. Cechy identyfikacji z matką i ojcem podopiecznych ośrodków kuratorskich, 25. Korekta Dysfunkcjonaluch Schematów Zachowanie (KDSZ) - wersja "B" w zastasowaniu do rehabilitacji psychicznej osób niewidomych, 26. Nauczyciel wobec psychospołecznych problemów dzieci i mlodzieży, 27. Niektóre aspekty metodyki katechezy osób uposledzonych umysłowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I. Podstawy teoretyczne kształcenia nauczycieli wychowania przedszkolnego: 1. Uniwersyteckie kształcenie nauczycieli wychowania przedszkolnego, 2. Opiekun praktyk studenckich (wprowadzenie do rozważań nad nowym modelem pedagogicznego kształcenia), 3. Wychowanie przedszkolne w wybranych systemach edukacyjnych - analiza porównawcza, 4. pozycja społeczna i zawodowa nauczycieli przedszkola w Polsce po II wojnie światowej. Wybrane problemy, 5. Dostęp dzieci do edukacji - mity i rzeczywistość. Część II. Kompetencje nauczyciela i jego działalność praktyczna: 6. Kompetencje nauczycieli w zakresie kształcenia artystycznego dzieci w wieku przedszkolnym, 7. Kompetencje muzyczne nauczycieli wychowania przedszkolnego, 8. Kompetencje informatyczne nauczyciela przedszkola, 9. Demokratyczny styl rozmowy nauczyciela z dzieckiem, 10. Edukacja środowiskowa dzieci w wieku przedszkolnym w opinii nauczycieli, 11. Stopień rozumienia edukacji regionalnej przez nauczycieli wychowania przedszkolnego, 12. Procedura zawierania umowy nauczyciela z dzieckiem w przedszkolu. Stan i możliwości. Część III. Współpraca nauczyciela przedszkola ze środowiskiem rodzinnym: 13. Edukacja z partnerskim udziałem rodziców - rozwiązywania stosowane w bydgoskich przedszkolach, 14. Rodzina promująca zdrowie w wyobrażeniach dzieci kończących edukację przedszkolną, 15. Dziecko i jego środowisko rodzinne, 16. Znaczenie roli kobiety w edukacji przedszkolne, 17. Jakiego przedszkola chcą dla woich dzieci rodzice?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Metodologia rynku pracy województwa śląskiego : 1.Modelowanie rynku pracy Cz. II Struktura zawodowa a potrzeby gospodarki województwa śląskiego : 2.Struktura zawodowa a działy, sekcje i sektory gospodarki, 3.Bezrobocie a edukacja zawodowa, 4.Zapotrzebowanie na kwalifikacje zawodowe a edukacja zawodowa, 5.Postawy absolwentów ponadpodstawowych szkół zawodowych wobec bezrobocia. Cz. III Lokalne rynki pracy województwa śląskiego : 6.Ocena lokalnej infrastruktury społeczno-gospodarczej, 7.Kwalifikacje zawodowe a rynek pracy, 8.Kształtowanie modeli kształcenia i zarządzania (Projekt metody obserwacji rynku pracy). Cz. IV Monitorowanie rynku pracy w województwie śląskim : 9.Analiza rynku pracy, 10.Lokalne rynki pracy, 11.Kwalifikacje zawodowe generujące bezrobocie lub zapotrzebowanie na pracę, 12.Analiza rynku pracy województwa śląskiego w przekroju zawodowo-kwalifikacyjnym, 13.Analiza rynku pracy Żor w przekroju zawodowo-kwalifikacyjnym
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie / C.H.Beck)
1. Interpretacja i zakres metodologii projektowania; 2. Wybrane obszary projektowania; 3. Zasady projektowania; 4. Klasyczne i współczesne metodyki projektowania; 5. Projektowanie usprawniające i projektowanie bazowe; 6. Uniwersalne ujęcie procesu projektowo-realizacyjnego; 7. Dyspozycje projektów; 8. Procedura operacjonizacji; 9. Makiety badawcze i listy kontrolne; 10. Ryzyko i wykonalność projektu; 11. Podejście systemowe w projektowaniu organizacji; 12. Projektowanie struktur organizacyjnych w perspektywie gospodarki opartej na wiedzy; 13. Projektowanie zintegrowane systemu zadaniowego; 14. Projektowanie systemów zarządzania procesowego; 15. Projektowanie systemów zarządzania strategicznego; 16. Projektowanie łańcucha wartości; 17. Projektowanie systemów zarządzania jakością; 18. Projektowanie systemów logistycznych i operacyjnych; 19. Projektowanie struktur sieciowych; 20. Projektowanie struktur algorytmicznych; 21. Projektowanie systemów wczesnego ostrzegania; 22. Projektowanie systemów zarządzania kryzysowego; 23. Projektowanie systemów zarządzania ryzykiem; 24. Projektowanie systemów motywacyjnych; 25. Projektowanie systemu oceny kompetencji kadry menedżerskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Dostosowanie studiów ekonomicznych do potrzeb współczesnej gospodarki 2. Oczekiwania biznesu wobec absolwentów studió ekonomicznych 3. Współpraca między uczelniami a potencjalnymi pracodawcami absolwentó studiów ekonomicznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
1. Współczesne szkolnictwo w obliczu reform oświatowych: Edukacja jutra wiedzie do postępu edukacyjnego od wczoraj do dzisiaj; Ku nowoczesnej szkole; Nauczyciel wobec reformy- reforma wobec nauczyciela. Ku polityce partnerstwa i dialogu edukacyjnego; Dyrektor szkoły- zarządca czy kreator edukacji; System edukacji w Szwecji; 2. Szkoła jako podmiot polityki lokalnej: Środowisko lokalne rzeczywistym determinantem rozwoju edukacji; Komu zależy na jakości kształcenia? O samorządzie terytorialnym, wspólnocie lokalnej i kulturze politycznej Polaków; Wybrane zagadnienia polityki oświatowej gminy Racibórz na lata 2013-2017; 3. Kompetencje współczesnego nauczyciela: Zdolności i kompetencje interpersonalne nauczyciela warunkujące skuteczność procesu pedagogicznego; Kompetencje nauczycielskie związane z troską o motywację uczenia się uczniów/studentów w ramach paradygmatu humanistycznego w realnym środowisku uczenia się; Wykształcony, doświadczony nauczyciel… Dyskusje o przygotowaniu nauczycieli do pracy z uczniem w szkole; Jaki nauczyciel w e-szkole?; 4. Współczesne wyzwania stojące przed nauczycielami i wychowawcami: Problematyka niepowodzeń edukacyjnych z perspektywy Tatrzańskich Sympozjów Naukowych; Neurodydaktyka- sposób na niepowodzenia współczesnej szkoły?; Różnorodność w edukacji- wyzwanie dla polskich nauczycieli; Rzeczywistość wychowawcza wobec znamion psychomanipulacji w relacjach pedagogicznych współczesnej szkoły; Druga szansa dla młodzieży zaniedbanej i trudnej. Casus Ochotniczych Hufców Pracy; 5. Ewaluacja i innowacje w edukacji szkolnej: Kognitywistyczne fundamenty hybrydowego modelu szkoły; Kilka uwag o ewaluacji kształcenia szkolnego; Cel a zadanie- kategorie ewaluacji kształcenia; Innowacje pelagiczne w edukacji wczesnoszkolnej; Podstawa programowa a metodyka kształcenia; 6. Edukacja wczesnoszkolna w perspektywie jutra: Sześciolatek u progu kariery szkolnej- nowe wyzwania, szanse i zagrożenia; Kształtowanie dojrzałości szkolnej poprzez zabawę; Edukacja domową forma kształcenia i samokształcenia dzieci; Dziecko w roli konsumenta. Dylematy pedagoga; 7. Specjalne potrzeby edukacyjne i profilaktyka w szkole jutra: Paradygmaty normalizacyjne, modele wsparcia, a pomoc specjalna w szkołach masowych; Elementy Metody Dobrego Startu w profilaktyce i terapii logopedycznej; Profilaktyka zniekształceń poznawczych u dzieci- wybrane środki i metody dydaktyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej