Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(171)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(162)
Publikacje naukowe
(38)
Publikacje fachowe
(21)
Czasopisma
(9)
E-booki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(121)
dostępne
(114)
nieokreślona
(3)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(116)
Czytelnia
(123)
Autor
Pocztowski Aleksy (1956- )
(6)
Rudolf Stanisław
(6)
Antonowicz Paweł
(5)
Dzieńdziora Joanna
(5)
Grabiec Olimpia (1975- )
(5)
Strużycki Marian
(5)
Borkowska Stanisława (1939- )
(4)
Huczek Marian (1939-2023)
(4)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(4)
Altkorn Jerzy (1931-2004)
(3)
Bartkowiak Piotr
(3)
Chodyński Andrzej
(3)
Marcinkiewicz Cezary
(3)
Siciński Jędrzej
(3)
Baran Michał
(2)
Buzek Ludgarda (1935- )
(2)
Bućko Józef
(2)
Bławat Franciszek (1945- )
(2)
Czajka Kamil
(2)
Fleszer Dorota (1971- )
(2)
Gorynia Marian
(2)
Grudzewski Wiesław M
(2)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(2)
Hofman-Kohlmeyer Magdalena
(2)
Juchnowicz Marta (1948- )
(2)
Jędraszczyk-Kałwak Joanna
(2)
Kocot Maria
(2)
Kondak Anna
(2)
Kowalska Sylwia
(2)
Kozioł Leszek
(2)
Kramer Matthias (1959- )
(2)
Kwiatkowski Stefan
(2)
Lachiewicz Stefan (1950- )
(2)
Merski Janusz
(2)
Stefańska-Matuszyn Maria
(2)
Sulich Adam
(2)
Szabłowski Józef
(2)
Tarczydło Beata
(2)
Tworzydło Dariusz
(2)
Widera Wiktor
(2)
Wolniak Radosław
(2)
Wąsik Teresa Lidia
(2)
Adamkiewicz-Drwiłło Hanna G
(1)
Alimpiiev Yevhenii
(1)
Andruszkiewicz Krzysztof
(1)
Antonowicz Alicja
(1)
Bakonyi Jadwiga
(1)
Balcerak Alicja
(1)
Balcerzak-Paradowska Bożena
(1)
Balcerzyk Robert
(1)
Baryń Magdalena
(1)
Bazan-Bulanda Anna
(1)
Beck-Krala Ewa
(1)
Bednarska-Wnuk Izabela
(1)
Berliński Andrzej
(1)
Białecki Klemens Paweł (1929-2021)
(1)
Bielecka Agnieszka
(1)
Bielski Ireneusz
(1)
Biesok Grzegorz (1976- )
(1)
Bojewska Barbara
(1)
Borkowski Stanisław (1945- )
(1)
Borowiecki Ryszard
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Brauweiler Jan
(1)
Brdulak Jakub J
(1)
Bryke Mariusz
(1)
Budzik Tomasz
(1)
Bugaj Justyna M
(1)
Busławski Adam
(1)
Bęben Robert
(1)
Błaszczuk Anna
(1)
Błaszczyk Mateusz
(1)
Błeszyński Tomasz
(1)
Cewińska Joanna
(1)
Chodyńska-Kukułka Agata
(1)
Chrobak Gracjan
(1)
Ciechan-Kujawa Marlena
(1)
Ciechomski Wiesła
(1)
Ciejpa-Znamirowski Krzysztof
(1)
Cierniak-Emerych Anna
(1)
Ciszewska Mariola
(1)
Czainska Katarzyna
(1)
Czechowski Lucjan
(1)
Dacko-Pikiewicz Zdzisława
(1)
Detyna Beata
(1)
Dmytruszyńska Benita
(1)
Dobiegała-Korona Barbara
(1)
Dojwa Katarzyna
(1)
Doligalski Tymoteusz
(1)
Duda Magdalena
(1)
Dudek Marek
(1)
Dudziak Arkadiusz
(1)
Dudziak Arkadiusz Stanisław
(1)
Dudzińska-Korczak Natalia
(1)
Duraj Jan
(1)
Dworak Janusz
(1)
Dyhdalewicz Anna
(1)
Falecki Janusz
(1)
Falencikowski Tadeusz
(1)
Filipowicz Janina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(15)
2010 - 2019
(43)
2000 - 2009
(105)
1990 - 1999
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(38)
Kraj wydania
Polska
(174)
Język
polski
(174)
Temat
Przedsiębiorstwo
(107)
Zarządzanie
(28)
Kadry
(21)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(19)
Innowacje
(17)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(17)
Zarządzanie wiedzą
(15)
Gospodarka
(11)
Zarządzanie strategiczne
(11)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(11)
Przedsiębiorczość (postawa)
(10)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(9)
Otoczenie firmy
(9)
Polska
(8)
Rynek pracy
(8)
Zarządzanie jakością
(8)
Globalizacja
(7)
Menedżerowie
(7)
Systemy informatyczne zarządzania
(7)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(7)
Konkurencyjność
(6)
Kultura organizacyjna
(6)
Logistyka
(6)
Motywacja pracy
(6)
Ochrona środowiska
(6)
Organizacja
(6)
Zarządzanie ryzykiem
(6)
Banki
(5)
Efektywność ekonomiczna
(5)
Finanse przedsiębiorstwa
(5)
Inwestycje
(5)
Konkurencja
(5)
Marketing
(5)
Ocena pracowników
(5)
Organizacja ucząca się
(5)
Polityka zatrudnienia
(5)
Rachunkowość
(5)
Restrukturyzacja przedsiębiorstwa
(5)
Unia Europejska
(5)
Bezrobocie
(4)
Bibliotekarstwo
(4)
Euro (pieniądz)
(4)
Informacja dla zarządzania
(4)
Innowacje organizacyjne
(4)
Instytucje nonprofit
(4)
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
(4)
Komunikacja marketingowa
(4)
Logistyka gospodarcza
(4)
Outsourcing
(4)
Praca
(4)
Produkcja
(4)
Prywatyzacja
(4)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(4)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(4)
Rozwój regionalny
(4)
Szczupłe zarządzanie
(4)
Szkolnictwo wyższe
(4)
Turystyka
(4)
Zarządzanie kryzysowe
(4)
Zarządzanie projektami
(4)
Controlling
(3)
Decyzje
(3)
Etyka biznesu
(3)
Fundusze strukturalne UE
(3)
Gospodarka oparta na wiedzy
(3)
Integracja europejska
(3)
Inwestycje zagraniczne
(3)
Klaster (ekonomia)
(3)
Marka*
(3)
Marketing strategiczny
(3)
Przedsiębiorczość
(3)
Przedsiębiorstwo rodzinne
(3)
Przedsiębiorstwo społeczne
(3)
Przedsiębiorstwo usługowe
(3)
Płaca
(3)
Rynek kapitałowy
(3)
Siła robocza
(3)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(3)
Wartość ekonomiczna
(3)
Wizerunek przedsiębiorstwa
(3)
Zaangażowanie pracowników
(3)
Zarządzanie publiczne
(3)
Zarządzanie talentami
(3)
Zatrudnienie
(3)
Analiza finansowa
(2)
Audyt wewnętrzny
(2)
Baza danych
(2)
Benchmarking
(2)
Blogi
(2)
Branża TSL
(2)
COVID-19
(2)
Czas pracy
(2)
Dialog społeczny
(2)
Dobrostan psychiczny
(2)
Ekonomia
(2)
Ekonomika pracy
(2)
Ekonomika przedsiębiorstwa
(2)
Ekorozwój
(2)
Energetyka
(2)
Faktoring
(2)
Temat: dzieło
Konstytucja Polski (1997)
(1)
Temat: czas
2001-
(46)
1989-2000
(24)
1901-2000
(11)
1989-
(4)
1945-1989
(3)
2001-0
(3)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Polska
(85)
Kraje Unii Europejskiej
(12)
Niemcy
(3)
Czechy
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Czarnków (woj. wielkopolskie)
(1)
Europa
(1)
Japonia
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Kołbaskowo (woj. zachodniopomorskie, pow. policki, gm. Kołbaskowo)
(1)
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie ; okolice)
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie ; okolice)
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(33)
Opracowanie
(22)
Monografia
(12)
Case study (studium przypadku)
(10)
Czasopismo naukowe
(9)
Podręcznik
(8)
Czasopismo ekonomiczne
(6)
Materiały pomocnicze
(6)
Poradnik
(4)
Raport z badań
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Przegląd literatury
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(79)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(61)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(7)
Transport i logistyka
(3)
Ochrona środowiska
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Podróże i turystyka
(1)
174 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Funkcja personalna w zmieniającej się gospodarce., 2. Istota i zakres restrukturyzacji funkcji personalnej, 3. Czynniki determinujące zmiany funkcji personalnej, 4. Organizacja funkcji personalnej, 5. Strategie zarządzania zasobami ludzkimi, 6. Zatrudnianie i zwalnianie pracowników, 7. Systemy ocen pracowniczych, 8. Rozwój kapitału ludzkiego, 9. Systemy wynagradzania pracowników, 10. Kierunki zmian funkcji personalnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Proces przejęcia przedsiębiorstwa; Przekształcenie spółek kapitałowych; Fuzje (łączenie) spółek kapitałowych; Zasady rachunkowości w przypadku nabycia i łączenia spółek kapitałowych; Przekształcanie spółki kapitałowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Uwarunkowania zewnętrzne gospodarowania w transporcie samochodowym. 2. Produkcja transportowa i sposoby jej realizacji. 3. Wymogi stawiane polskim przedsiębiorstwom transportu samochodowego. 4. Zarządzanie w transporcie samochodowym. 5. Strategie przedsiębiorstw transportu samochodowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Pojęcie holdingu, Co to jest holding, Tworzenie holdingu, Rodzaje holdingów; Rozwój struktur holdingowych na świecie, Holdingi w Niemczech, Wielkie j Brytanii, Japonii; Holdingi w praktyce krajowej, Formy przedholdingowe w Polsce, Uwarunkowania formalno-prawne holdingu, Tendencje rozwojowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zarządcze aspekty funkcjonowania małego przedsiębiorstwa; 2. Informacja w zarządzaniu małym przedsiębiorstwem; 3. Potrzeby informacyjne menedżerów i wykorzystanie informacji finansowych w zarządzaniu małym przedsiębiorstwem; 4. Źródła informacji finansowych w małym przedsiębiorstwie; 5. Metody gromadzenia i przetwarzania informacji finansowych na potrzeby małego przedsiębiorstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Wpływ technologii informacyjnej na współczesne procesy zarządzania : 1. Strategia informacyjna przedsiębiorstwa - istota, cele i zadania, 2. Rola zasobów informacyjnych w dynamice przedsiębiorstwa, 3. System zarządzania bazą danych elementem integrującym współczesne organizacje, 4. Wpływ technologii informacyjnej na funkcjonowanie jednostek w systemach franchisingowych, 5. Architektura wirtualnych branżowych systemów wspomagania decyzji, 6. Specyfika wirtualnego outsourcingu informatycznego, 7. Sieci neuronowe jako alternatywne narzędzie prognostyczne w przedsiębiorstwie, 8. Arkusz kalkulacyjny jako narzędzie symulacji próbki z populacji, 9. Technologie informatyczne umożliwiające komunikację w korporacjach na szczeblach Rad Nadzorczych, 10. Wybrane źródła konkurencyjnej przewagi przedsiębiorstwa w przestrzeni Internetowej. Cz. II Zarządzanie informacją i wiedzą : 11. Technologie sieciowe i elektroniczna wymiana danych (EDI) jako narzędzia wspomagające obieg dokumentów księgowych w przedsiębiorstwie , 12. Pakiety oprogramowania służące weryfikacji wiedzy analizujące wypowiedzi otwarte, 15. Znaczenie systemów informacyjnych w łańcuchu wartości uczelni wyższej, 16. Standardy wymiany informacji naukowej w Internecie. Cz. III Teoria i praktyka projektowania, wdrażania i eksploatacji systemów informatycznych zarządzania : 17. Proces Tworzenia systemu klasy ERP na przykładzie metodyki BPSC S.A., 18. Wpływ elastycznego oprogramowania SIZ na proces wdrażania i eksploatację, 19 .Integracja sieciowa systemów informatycznych. Analiza wybranych rozwiązań modelowych, 20. Próba klasyfikacji informatycznych systemów budżetowania firm, 21. Specyfikacja wdrażania współczesnych systemów informatycznych wspomagających zarządzanie projektami, 22.Integracja procesowa w projektowania systemów zintegrowanych klasy ERPII w obszarze zarządzania łańcuchem dostaw SCM. Cz. IV Kierunki zmian w metodach i technikach nauczania informatyki ekonomicznej : 23. Kierunki kształcenia przyszłych menedżerów informacji w szkolnictwie wyższym, 24. Nauczanie informatyki ekonomicznej dla inżynierów, 25. Klasyfikacja pojęć obszaru distance laerning, 26. Analiza szans oraz zagrożeń związanych z wykorzystaniem Internetu w edukacji, 27. Rola portalu edukacyjnego w procesie nauczania, 28. Idea OpenSource w procesie edukacji na uczelni wyższej, 29. Zastosowanie systemów wnioskujących przez przypadki w inteligentnych systemach autorskich
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie / C.H.Beck)
I. Współczesna gospodarka a innowacje: 1. Rola państwa i rządu w kształtowaniu innowacyjnej gospodarki; 2. Istota współczesnych innowacji- specyfika, kierunki, trendy; 3. Innowacje w przepisach prawnych; 4. Finansowanie innowacji; 5. Problemy w finansowaniu nauki i innowacji w Polsce; II. Innowacje w obszarze marketingu, logistyki i obsługi klienta w procesie budowania przewagi konkurencyjnej; 6. Przewaga konkurencyjna gospodarki jutra; Kreatywność usług; Marketing innowacji i innowacje w marketingu; Jakość produktu jako element przewagi konkurencyjnej w marketingu; 10. Innowacje w obsłudze logistycznej klienta; 11. Wdrażanie innowacji nietechnologicznych w sektorze MSP w Polsce; III. Wspomaganie rozwoju innowacyjności przedsiębiorstw: Organizacyjne uwarunkowania innowacji w przedsiębiorstwie; Instytucje wsparcia biznesu i innowacji w Polsce; 14. Parki technologiczne; 15. Partnerstwo publiczno-prywatne; 16. Klastry jako forma integracji przedsiębiorstw; 17. Utrzymanie klienta dzięki zastosowaniu interakcyjności na przykładzie rozgłośni radiowej; 18. E-biznes - główne obszary innowacji; 19. Innowacyjne działania marketingowe w tworzeniu przewagi konkurencyjnej przez promocję Marek miast i regionów; 20. Założenia tworzenia prywatnych zakładów klinicznych oraz innowacje w obsłudze pacjentów (doświadczenia niemieckie); 21. Ramowy program finansowania innowacji transportowych w województwie zachodniopomorskim do 2015 r.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Innowacyjność organizacji; 2. Innowacyjność w zarządzaniu małymi i średnimi przedsiębiorstwami; 3. Zarządzanie innowacjami w globalizacji; 4. Wzrost innowacyjności gospodarki europejskiej warunkiem przeciwdziałania marginalizacji Europy na globalnym rynku; 5. Problemy zarządzania w społeczeństwie nowoczesnym; 6. Wpływ wiedzy i kultury na innowacje w przedsiębiorstwach usługowych; 7. Kreatywność, twórczość i innowacyjność a przyszłość przedsiębiorstw; 8. Innowacje w zarządzaniu przedsiębiorstwem- wykorzystanie metody Kazein; 9. Czy region łódzki jest innowacyjny czy tylko jego metropolia; 10. Innowacje w e-commerce; 11. Zarządzanie innowacjami w sieci produktowej; 12. Rola komunikacji w kreowaniu rozwoju organizacji; 13. Innowacje i przedsiębiorczość jako determinanty kształtowania nowoczesnej architektury; 14. Klastry nowy sposób na konkurencyjność; 15. Innowacyjne Lokalizacje Hipermarketów w Polce; 16. Strategiczne zarządzanie personelem jako instrument kształtowania innowacyjności w przedsiębiorstwie; 17. Rynkowe uwarunkowania innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Istota, funkcje, i znaczenie usług biznesowych w polskiej gospodarce; 2. Konkurencyjność przedsiębiorstw - przejawy, uwarunkowania, mierniki, instrumenty; 3. Innowacje jako narzędzie konkurowania w usługach; 4. Innowacyjność usług biznesowych w świetle wyników badań własnych; 5. Wykorzystanie innowacyjnych usług biznesowych w procesie konkurowania; 6. Współpraca przedsiębiorstw świadczących usługi biznesowe i ich klientów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Innowacyjność jako jeden z kluczowych elementów polityki Unii Europejskiej. Innowacyjność a kapitał społeczny. Teoria kosztów transakcyjnych a powstanie i rozprzestrzenianie się innowacji w gospodarce. Innowacyjność a wartość przedsiębiorstwa. Innowacje Technologiczne a optymalizacja wartości dla akcjonariuszy - przejście do e - mierników wartości. Zarządzanie procesami innowacyjnymi w organizacji. Innowacyjne zarządzanie ludźmi w organizacji poprzez wykorzystanie outsourcingu personalnego. Praca tymczasowa jako innowacja w zakresie zatrudnienia. Reflected Best Self - innowacyjne narzędzia w procesie zarządzania rozwoje pracowników. Dobre praktyki w spółkach publicznych jako przykład innowacji w nadzorze korporacyjnym. Innowacje w regionie. Polskie fabryki pomysłów: nowoczesne propozycje wartości. Innowacyjność struktur organizacyjnych Telekomunikacji Polskiej. Innowacje w procesie restrukturyzacji polskiej Służby Celnej. Innowacyjność edukacji ekonomicznej jako element procesu przekazywania wiedzy, kształtowania umiejętności i rozwoju osobowości młodzieży w Zespole Szkół w Wojkowicach. Product placement jako innowacja we współczesnych kanałach komunikacji marketingowej. Współczesne międzynarodowe negocjacje handlowe w aspekcie tradycyjnych i innowacyjnych zachowań przedstawicieli dwóch skrajnych modeli kultur narodowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Cel i zakres dokumentu, 2. Odpowiedzialność zabezpieczenia danych osobowych przetwarzanych w systemie informatycznym, 3. Ogólne wymagania w zakresie zabezpieczenia systemu informatycznego, 4. Szczegółowe wymagani a w zakresie zabezpieczenia systemu informatycznego; 5. Zarządzanie uprawnieniami do korzystania z systemu informatycznego, 6. Szkolenia w zakresie bezpieczeństwa danych osobowych przetwarzanych w systemie informatycznym, 7. Instrukcja zarządzania systemem informatycznym przetwarzającym dane osobowe, 8. Instrukcja postępowania w przypadku naruszenia ochrony danych osobowych, 9. Instrukcja korzystania z komputerów przenośnych przetwarzających dane osobowe, 10. Przetwarzanie danych osobowych przez podmiot zewnętrzny, 11. Kontrola przestrzegania wymagań w zakresie ochrony danych osobowych, 12. Wprowadzenie zmian do istniejących wytycznych i ich publikacja
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 342.72/.73 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Sektor MSP w otoczeniu makroekonomicznym: Makroekonomiczne funkcje państwa a MSP; Makroekonomiczne i instytucjonalne uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstw w Polsce; Podejście systemowe w identyfikacji dalekosiężnych kierunków rozwoju gospodarki; Funkcjonowanie polskich małych i średnich, przedsiębiorstw w gospodarce globalnej; Miejsce i rola sektora MSP w nurcie współczesnej nauki i przedsiębiorczości; Refleksje na temat inkubacji przedsiębiorczości w świetle badań opartych na studium przypadku; Instytucjonalne formy wsparcia przedsiębiorczości na przykładzie organizacji pozarządowej; Funkcjonalizacja patologii instytucji egzekwujących prawo jako przeszkoda dla rozwoju sektora MSP; Polityka wspierania eksportu małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce a ich rozwój; Korzystny klimat inwestycyjny jako czynnik konkurencyjności kraju (regionu); Wpływ otoczenia na rozwój małych firm budowlanych w transformującej się gospodarce (w latach 1989-2006); 2. Małe i średnie przedsiębiorstwa na konkurencyjnym rynku: Modelowe ujęcia i charakterystyka determinant funkcjonowania i rozwoju oraz odrodzenia przedsiębiorstw sektora MSP; Konkurencyjność polskich małych i średnich przedsiębiorstw na rynku Unii Europejskiej; Determinanty internacjonalizacji MSP; Zarządzanie wiedzą jako istotny element walki konkurencyjnej przedsiębiorstw; System zarządzania obsługą stacjonarnych urządzeń transportowych; Jakość usług doradczych oferowanych przy wdrażaniu SZJ; Relacje biznesowe MSP; Postawy studentów studentów przedsiębiorczość- wyniki badań; 3. Czynniki konkurencyjności przedsiębiorstw sektora MSP: Wybrane aspekty zarządzania strategicznego w małych przedsiębiorstwach w warunkach internacjonalizacji i globalizacji; Rola innowacji i inwestycji rzeczowych w MSP; Sfera procesu i innowacji na przykładzie przedsiębiorstw na rynku polskim i niemieckim; Niematerialne czynniki rozwoju przedsiębiorczości; Rola kapitału ludzkiego i e-umiejętności w rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce; Innowacyjność MSP w Polsce (na podstawie badań empirycznych); Bariery rozwoju innowacyjności MSP w Polsce; Logistyczne modelowanie funkcji zaopatrzenia; Polityka jakości, czyli ciągłe doskonalenie procesów; Informatyzacja funkcji personalnej w MSP; Analiza niezgodności wykrywanych w trakcie audytów zewnętrznych; 4. Rynki czynników wytwórczych wytwórczych konkurencyjność przedsiębiorstw sektora MSP: Rynki finansowe a uwarunkowania działalności gospodarczej MSP; Rachunki firmowe jako podstawowy produkt lokowania wolnych środków pieniężnych przedsiębiorstw; Szacowane stopy dyskontowej dla MSP- propozycja modelu; Możliwości redukcji kosztów finansowania przy wykorzystaniu instrumentów pochodnych jako narzędzie rozwoju MSP w Polsce; Uwarunkowania procesu inwestycyjnego w sektorze MSP; Wpływ funduszu jeremie na finansową sytuację mikro i małych przedsiębiorstw; Anioły biznesu- nieformalni inwestorzy venture capital; Wpływ MSP na rynek pracy w Polsce w latach 1994-2004; Instytucjonalne i rynkowe uwarunkowania popytu na pracę w sektorze MSP; MSP jako szansa na przedsiębiorczość kobiet
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie / C.H.Beck)
Zawiera: Wstęp; 1. Proces integracji europejskiej: 1.1. Wprowadzenie do procesu integracji gospodarczej w Europie; 1.2. Koncepcja i proces urzeczywistnienia integracji europejskiej; 1.3. Pojęcie, koncepcja i zasady funkcjonowania rynku wewnętrznego UE. 2. Teorie, modele i koncepcje internacjonalizacji: 2.1. Pojęcie i istota internacjonalizacji; 2.2. Wybrane teorie i koncepcje internacjonalizacji; 2.3. Teoria cyklu życia produktu wg R. Vernona; 2.4. Model internacjonalizacji szkoły uppsalskiej; 2.5. Model internacjonalizacji szkoły helsińskiej; 2.6. Modele wczesnej i szybkiej internacjonalizacji; 2.7. Innowacyjne modele etapowe internacjonalizacji; 2.8. Model fazowy internacjonalizacji wg H.G. Meisnera i S. Gerbera 2.9. Model 3E (the three E’s model). 3. Determinanty, motywy i koncepcje internacjonalizacji na eurorynku: 3.1. Determinanty internacjonalizacji na rynku Unii Europejskiej; 3.2. Motywy internacjonalizacji przedsiębiorstw na eurorynku; 3.3. Koncepcje umiędzynarodowienia przedsiębiorstw. 4. Strategie internacjonalizacji przedsiębiorstw: 4.1. Pojęcie i klasyfikacje strategii internacjonalizacji; 4.2. Charakterystyka form internacjonalizacji na eurorynku; 4.3. Timing wejścia na rynki zagraniczne; 4.4. Standaryzacja versus dyferencjacja marketingu na eurorynku. 5. Wyniki badań empirycznych o charakterze jakościowym metodą case study research: 5.1. Przegląd badań empirycznych internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw; 5.2. Studia przypadków jako metoda badań; 5.3. Procedura prowadzenia badań studiów przypadków; 5.4. Wyniki badań studiów przypadków przedsiębiorstw polskich; 5.5. Wyniki badań studiów przypadków przedsiębiorstw niemieckich; 5.6. Wyniki analizy porównawczej studiów przypadków przedsiębiorstw polskich i niemieckich. 6. Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw na eurorynku na podstawie wyników badań empirycznych o charakterze ilościowym: 6.1. Charakterystyka próby badawczej; 6.2. Strategie internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw; 6.3. Struktura regionalnego umiędzynarodowienia polskich przedsiębiorstw; 6.4. Orientacje międzynarodowe przedsiębiorstw wg koncepcji EPRG; 6.5. Działalność przedsiębiorstw na rynku Unii Europejskiej; 6.6. Zmiany zachodzące w działalności przedsiębiorstw na eurorynku w kontekście akcesji w struktury UE; 6.7. Znaczenie powstania rynku wewnętrznego UE dla internacjonalizacji przedsiębiorstw na eurorynku; 6.8. Znaczenie czynników zewnętrznych i wewnętrznych dla umiędzynarodowienia działalności przedsiębiorstw na eurorynku; 6.9. Motywy internacjonalizacji przedsiębiorstw na eurorynku; 6.10. Makro- i mikrootoczenie krajów UE-15 i UE-13; 6.11. Instrumenty marketingu stosowane przez przedsiębiorstwa na eurorynku; 6.12. Standaryzacja marketingu stosowana przez przedsiębiorstwa na eurorynku. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Innowacja przedsiębiorstwa - podstawowe pojęcia i podejścia teoretyczne; 2. Innowacyjność przedsiębiorstwa - podstawowe pojęcia, ujęcia i nurty badawcze; 3. Usieciowienie przedsiębiorstwa - podstawowe pojęcia i podejścia teoretyczne; 4. Internacjonalizacja, innowacyjność i usieciowienie przedsiębiorstwa - główne nurty badawcze; 5. Internacjonalizacja, innowacyjność i usieciowienie przedsiębiorstw - koncepcja i metoda badań; 6. Internacjonalizacja, innowacyjność i usieciowienie przedsiębiorstw - wyniki badań i dyskusja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Humanistyczne wartości w zarządzaniu organizacji; 2. Innowacje społeczne; 3. Innowacje społeczne w koncepcjach realizacji funkcji personalnej i społecznej odpowiedzialności biznesu; 4. Absorpcja innowacji społecznych w organizacjach gospodarczych; 5. Inwestowanie w innowacje społeczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Relacje z projektu: 1. Projekt Inwestycja w Kadry, 2. Perspektywy rozwoju zarządzania zasobami ludzkimi w małych i średnich przedsiębiorstwach w Polsce, 3. Rozwój a koncepcja Liferlong Learning. Cz. II Artykuły problemowe: 1. Rekrutacja i utrzymanie poziomu zatrudnienia. Strategie kadrowe organizacji, 2. Psychologiczne pułapki w ocenie kandydatów do pracy, 3. Zakres kompetencji zawodowych pracownika HR, 4. Zarządzanie skutecznością w przedsiębiorstwie i jej pomiar, 5. Strategie wynagrodzeń za wkład pracownika, 6. Możliwości rozwoju zawodowego w małych i średnich przedsiębiorstwach, 7. Dobre szkolenie - efektowne szkolenie, 8. Zarządzanie ogniem. Metody zapobiegania wypaleniu zawodowemu, 9. Zwalnianie pracowników - jak sobie radzić z redukcją personelu. Cz. III Skrzynka narzędziowa: 1. Zarządzanie strategiczne zasobami ludzkimi, 2. Ocenianie pracowników, 3. Szkolenie pracowników, 4. Nabór pracowników, 5. Ocenianie pracowników
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Podstawowe zasady funkcjonowania funduszy unijnych : Rodzaje funduszy unijnych, Beneficjenci, Przeznaczenie programów operacyjnych. 2.Przedsięwzięcia i projekty : Elementy wniosku o dofinansowanie z funduszy strukturalnych, Przedsięwzięcie i projekt - podstawowe definicje, Typy projektów, Procedura składania wniosków, Zarządzanie projektami, Zasady konstrukcji biznesplanu (studium wykonalności), Plan finansowy jako istotny element biznesplanu (studium wykonalności), Ocena efektywności projektów inwestycyjnych, Dostosowanie wzorcowego biznesplanu do wymogów SPO
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; Bezpośrednie konsekwencje wejścia do Unii Europejskiej dla polskich przedsiębiorstw; Pozyskiwanie finansowania we wczesnych fazach rozwoju przedsiębiorstwa; Polityka proeksportowa Unii Europejskiej; Strategia rozwoju rynku; Skutecznie konkurować; W poszukiwaniu źródeł oszczędności; Analiza kondycji spółki; Jak zwiększyć konkurencyjność firmy na rynku UE poprzez strategię wzrostu zewnętrznego?; Ocena ryzyka strategicznego; Kompleksowe podejście do zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwie; Zarządzanie ryzykiem a wpływ na reputację firmy; Ocena ryzyka regulacyjnego Współpraca czy rywalizacja?; Podglądać liderów - benchmarking; Zarządzanie marką a pozycja konkurencyjna polskich przedsiębiorstw; Ile warta jest wolność wybory - opcje rzeczowe; Uwolnić kapitał - jak usprawnić procesy zarządzania kapitałem obrotowym; Zarządzanie należnościami; Restrukturyzacja finansowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Andrzej Chodyński: Organizacja non - profit jako akywny interesariusz firmy zarządzającej wiedzą. Uwarunkowania zrównoważonego. Agata Dudek: Public relations szkół wyższych na przykładzie Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu w Sosnowcu. Alicja Gębczyńska: Czynniki determinujące satysfakcję klienta wewnętrznego w organizacji non - profit. Zdzisław Gebołyś: Jak badać misję biblioteki? Honorata Howaniec: Public relations a wizerunek organizacji non - profit. Marian Huczek: Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych biblioteki. Marian Huiczek, Irena Socha: Komunikacja w doskonaleniu procesu public relations w bibliotece. Adam Stefan Jabłoński: Projakościowy model zarządzania widzą w organizacjach non - profit. Marek Marian Jabłoński: Innowacyjny menedżer organizacji non - profit. Joanna Kamińska: Czynniki wpływające na jakość pracy w bibliotece. Maja Kitlińska: Wykorzystanie metod organizatorskich do poprawy efektywności pracy w bibliotece. Małgorzata Koszembar-Wiklik: Tożsamość wizualna organizacji non profit. Baeata Palma, Izabela Jurczak: Program komputerowy Sowa jako narzędzie wspomagania usług świadczonych użytkownikowi biblioteki Szkoły Zarządzania i Marketingu. Beata Żołędowska: Orientacja na użytkownika podstawą doskonalenia usług bibliotecznych. Marta Bartkowska - Stenek: wdrażanie systemu zarządzania jakością w urzędzie administracji publicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; Nr 2354)
Część I: Kultura organizacji i myślenie strategiczne. Nowe modele kultury organizacyjnej w kontekście wyzwań XXI wieku; Zarządzanie w świecie narastających zagrożeń; Myślenie menedżerów w epoce globalizacji i sieci informacyjnych; Okiełznać niepewność? Temporalne uwarunkowania przystosowania do pracy we współczesnych organizacjach. Część II: Wiedza, kompetencje i przydatność zawodowa. Znaczenie wiedzy i kapitału intelektualnego we współczesnej gospodarce i organizacji; E-kompetencje - potencjał społeczeństwa informacyjnego; Od osobowości do plastyczności - nowe spojrzenie na kompetencje ludzkie; Assessment center - kolejne rozczarowanie?; Diagnostyka przydatności zawodowej metodą symulacji komputerowej. Część III: Komunikacja. Skuteczna komunikacja we współczesnym świecie biznesu - rola informacji i języka; Rozwój komunikacji i zmierzch kultury monochromicznej; Promowanie zarządzania kapitałem ludzkim. Część IV: Zarządzanie pracownikami. Proces postrzegania strategii personalnej przez kadrę kierowniczą i pracowników; Theory and Practice of Human Resource Development in Slovakia; Change of Motivation Factors after Joining the EU. Część V: Kariera i funkcjonowanie zawodowe. Globalizacja i restrukturyzacja a nowy model kariery i sukcesu; Kobieta transgresyjna na rynku europejskim; Sprawca mobbingu czy ofiara? Psychologiczna charakterystyka nieetycznych zachowań interpersonalnych w organizacji; The Role of Work and Organizational Psychologists in the Globalization and Integration Era.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej