Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(51)
Forma i typ
Książki
(44)
Czasopisma
(7)
Dostępność
tylko na miejscu
(43)
dostępne
(31)
Placówka
Wypożyczalnia
(31)
Czytelnia
(43)
Autor
Kamińska Aleksandra (1976- )
(11)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(9)
Plieth-Kalinowska Izabela
(4)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(4)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(3)
Guz Sabina
(3)
Kowalewski Michał
(3)
Markiewicz-Patkowska Julita
(3)
Widawski Krzysztof
(3)
Wojciechowska Katarzyna
(3)
Łuszczuk Władysława
(3)
Borowska Teresa
(2)
Ciechanowska Dorota
(2)
Czopek Jakub
(2)
Gawlik Ewa
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Jakubowicz-Bryx Anna
(2)
Kabat Małgorzata
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Karpińska Anna
(2)
Klasińska Barbara
(2)
Kowalkowski Stanisław
(2)
Kraus Ewa (1971- )
(2)
Lewicka Agnieszka
(2)
Matusek Beata (1975- )
(2)
Palak Zofia
(2)
Pęczkowski Ryszard
(2)
Sochacka Izabela
(2)
Tylka Monika
(2)
Wrońska Marta
(2)
Alexová Milena
(1)
Alster Agnieszka
(1)
Angiel Joanna
(1)
Augustyniak Ewa
(1)
Badora Sylwia
(1)
Batiuk Anna
(1)
Bednarek Józef
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bruner Jerome
(1)
Brzezińska Anna
(1)
Brzostowska-Tereszkiewicz Tamara
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Burczyk Irena
(1)
Cibor Ryszard
(1)
Cudowska Agata
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Domagalska Sylwia
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Durek Iwona
(1)
Dusza Bożena
(1)
Dębińska-Rudy Ewa
(1)
Gabzdyl Jolanta
(1)
Gebel Katarzyna W
(1)
Glasser William
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Godawa Szymon
(1)
Guzik Paweł
(1)
Gąsiorek Krystyna
(1)
Gębora Agnieszka Katarzyna
(1)
Huk Tomasz
(1)
Jabłonkowska Jolanta Barbara
(1)
Jaguś Monika
(1)
Juszczyk-Rygałło Joanna
(1)
Juříková Jana
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kaiser Izabella
(1)
Kalinowski Romuald
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kocór Maria
(1)
Konieczna Ewelina J
(1)
Kopsztejn Maria
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kosakowski Czesław
(1)
Kosek-Nita Bogumiła
(1)
Kosmala Janina
(1)
Kowalska Ewa
(1)
Kowalski Mirosław
(1)
Kozerska Agnieszka
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Krause Amadeusz
(1)
Kruszewska Aleksandra
(1)
Krzywoń Danuta (1973- )
(1)
Kuchynska Irina Oleksiiwna
(1)
Kucyper Krzysztof
(1)
Kupisiewicz Czesław
(1)
Kuras Leszek
(1)
Kwatera Anna
(1)
Kwaśna Anna
(1)
Langier Cecylia
(1)
Levin Eyal
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Majzner Rafał
(1)
Malach Josef
(1)
Maliszewski Wojciech J
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(22)
2000 - 2009
(29)
Kraj wydania
Polska
(51)
Język
polski
(51)
Temat
Nauczanie
(23)
Pedagogika
(21)
Pedagogika specjalna
(11)
Nauczyciele
(9)
Nauczanie początkowe
(7)
Niepełnosprawni
(7)
Dziecko
(6)
Uczniowie
(6)
Dziecko niepełnosprawne
(5)
Kształcenie
(5)
Studenci
(5)
Środki masowego przekazu
(5)
Edukacja medialna
(4)
Szkolnictwo
(4)
Twórczość
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Komputery
(3)
Ludzie starzy
(3)
Myślenie twórcze
(3)
Pedagogika medialna
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Rodzice
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Wychowanie
(3)
Agresywność
(2)
Biblioterapia
(2)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko upośledzone
(2)
Internet
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Kultura
(2)
Matematyka
(2)
Metodologia
(2)
Multimedia
(2)
Młodzież
(2)
Młodzież głucha
(2)
Młodzież niepełnosprawna
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Osobowość
(2)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Rehabilitacja (med.)
(2)
Rodzina
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Wartość
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Alkoholizm
(1)
Bajkoterapia
(1)
Bruner, Jerome (1915- )
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Denek, Kazimierz (1932-2016)
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Domy dziecka
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko wiejskie
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Empatia
(1)
Film
(1)
Folklor
(1)
Good Behavior Game
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry fabularne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Głuchociemni
(1)
Głusi
(1)
Instytucja totalna
(1)
Irlandia
(1)
Jakość życia
(1)
Język
(1)
Język migowy
(1)
Języki
(1)
Komunikacja
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Ludzie starzy w rodzinie
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mediacja (socjol.)
(1)
Metoda Montessori
(1)
Muzyka
(1)
Muzyka instrumentalna
(1)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(1)
Narkotyki
(1)
Nauczanie dorosłych
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Nieprzystosowanie społeczne
(1)
Nowe media w edukacji
(1)
Temat: czas
2001-0
(2)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Pedagogika
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Czasopismo naukowe
(7)
Czasopismo pedagogiczne
(7)
Księgi pamiątkowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
51 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Podstawy edukacji w systemie Montessori. 2. Metodologiczne założenia badań własnych. 3. Osiągnięcia dzieci w rozwoju poznawczym. 4. Sprawność językowa dzieci. 5. Wybrane osiągnięcia szkolne dzieci. 6. Zachowania społeczne dzieci. 7. Wybrane cechy osobowości dzieci. 8. Niektóre właściwości procesu nauczania-uczenia się w szkołach Montessori.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seminaria Metodologii Pedagogiki / Polskie Towarzystwo Pedagogiczne)
1. O wiedzy pedagogicznej: Wiedza w pedagogice i wiedza pedagogiczna; Treści i źródła badan pedagogicznych; Prawidłowości i/lub kontekst jako kryteria tworzenia wiedzy pedagogicznej; Kształtowanie (się) pedagogicznej wiedzy nauczycielskiej - w procesie stawania się i bycia nauczycielem - epitafium. 2. Orientacje metodologiczne w tworzeniu wiedzy: Metodologia spod znaku x? a humanistyczna tożsamość pedagogiki; Poznawczy status danych jakościowych; Kilka metodologicznych problemów tworzenia i przekazu fenomenologicznej wiedzy o wychowaniu; Hermeneutyka jako metodologia rozumienia i interpretacji wiedzy pedagogicznej; Konstruowanie wiedzy o rodzaju w edukacji. 3. Praktyka tworzenia wiedzy: Kryteria waloryzacji praktyki badawczej - między inhibitacją metodologiczną a permisywnym toleratnyzmem; Geneza pytań problemowych w badaniach pedagogicznych - dziedziczenie, odkrycie, zredefiniowanie; O stosowaniu hipotez w badaniach pedagogicznych; Deskrypcje etnograficzne i konstruowanie wiedzy kulturowej w pedagogice. 4. Otwarcie dyskusji: W nawiązaniu do wystąpień - dyskusja
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Proces dorastania człowieka do świadomości podmiotowości 1. Charakterytyka człowieka świadomego swojej podmiotowości 2. Podmiot umyślnie twórczy 3. Człowiek racjonalny 4. Człowiek podświadomy II. Trzy modele człowieka, jego ewolucji i trzy pedagogiki 1. Trzy modele człowieka 2. Trzy poziomy ewolucji człowieka 3. Trzy rodzaje pedagogiki 4. Pedagog przewodnikiem duchowym III. Trening i projekt innowacyjny 1. Ćwieczenie treningowe, trening indywidualny i grupowy 2. Projekt innowacyjny IV. Świadomość i rozwój relacji społecznych 1. Człowiek aktualny i potencjalny 2. Odroczone wartościowanie 3. Postrzeganie drugiego 4. Rozwój relacji społecznych 5. Pytania i zagadnienia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Multimedia w kształceniu / Józef Bednarek. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2006. - 412 s. : rys., tab. ; 24 cm.
Część Teoretyczna. 1. Jaka jest specyfika dydaktyki i nauczania-uczenia się? 2. Jak rozwijały i doskonaliły się media? 3. Czym są media i technologie informacyjne? 4. Najnowsze strategie oświatowo-informatyczne. 5. Jakie są informatyczne tendencje w kształceniu? 6. Czym charakteryzuje się kształcenie multimedialne? 7. Jak można scharakteryzować wybrane media i multimedia. Część praktyczna. 8. Jakie modyfikacje procesu dydaktycznego wynikają ze stosowania mediów? 9. Jak racjonalnie stosować media? 10. Czym jest edukacja informatyczna i czytelniczo-medialna? 11. Jak zmienia się działalność biblioteki? 12. Jakie jest zastosowanie mediów w edukacji specjalnej? 13. Czym charakteryzuje się edukacja na odległość? 14. Czym jest telefonia komórkowa i jakie są jej możliwości? 15. Jakie są wyzwania społeczeństwa informacyjnego i zagrożenia stwarzane przez najnowsze technologie? 16. Jakie przeobrażenia społeczne następują pod wpływem mediów? 17. Jakie są najnowsze rozwiązania w zakresie technologii informacyjnych?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Wczesna edukacja dziecka - stan, potrzeby i kierunki przemian: Dziecko sześcioletnie w szkole. Szansa czy zagrożenie?; Dziecko w siódmym roku życia a start szkolny; Wczesna edukacja dzieci - stan, potrzeby i kierunki przemian; Start szkolny uczniów - studium porównawcze; Obowiązek szkolny w krajach Unii Europejskiej; Problematyka startu szkolnego na łamach czasopism pedagogicznych w latach 2000-2008; Znaczenie dzieciństwa w rozwoju osobowości; Wcześniejszy start szkolny w kontekście rozwoju i edukacji dziecka; Edukacja dziecka. Ograniczenia i możliwości - perspektywy; Dziecko jako podmiot edukacji w świetle nowej podstawy programowej klas I-III; Start szkolny dziecka sześcioletniego - między koniecznością a potrzebą; Opinie nauczycieli edukacji elementarnej na temat wcześniejszego startu szkolnego; Wcześniejsza edukacja dzieci sześcioletnich w szkole w opiniach nauczycieli przedszkoli; Dziecko sześcioletnie w systemie edukacyjnym w opinii studentów kierunków pedagogicznych; Gotowość współczesnej polskiej szkoły do przyjęcia sześciolatków. Cz. II Start szkolny a osiągnięcia rozwojowe i edukacja dzieci sześcioletnich: Diagnoza w edukacji przedszkolnej; Staż przedszkolny wobec społecznych uwarunkować dojrzałości szkolnej sześciolatków; Rozwój psychoruchowy dziecka sześcioletniego a zasady konstruowania procesu nauczania w edukacji wstępnej - w świetle obniżenia obowiązku szkolnego; Kompetencje społeczne dziecka a wcześniejszy start szkolny; Społeczno-emocjonalna gotowość dzieci sześcioletnich do podjęcia nauki (na podstawie badań własnych); Znaczenie edukacji przedszkolnej w rozwoju emocjonalnym człowieka; Możliwość dynamizowania rozwoju molarnego dziecka sześcioletniego w świetle nowej podstawy programowej; Homo Loquens? Uwagi o językowym przygotowaniu dziecka sześcioletniego do startu szkolnego; Poznawcze i społeczne uwarunkowania osiągnięć w czytaniu sześciolatków; Wybrane teoretyczne i praktyczne problemy motywowania dzieci sześcioletnich do uczenia się czytania; Konteksty elementarnej edukacji muzycznej dzieci przedszkolnych; Sprawność motoryczna - ważny element przygotowania dziecka do szkoły; Potrzeba edukacji konsumenckiej najmłodszych - zarys zagadnienia. Cz. III Wspierająca rola środowiska edukacyjnego i rodzinnego w rozwoju dziecka: Indywidualizacja programu kształcenia warunkiem zaspokojenia zróżnicowanych potrzeb dzieci; Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i ich realizacja w szkole; Warunki wspierania rozwoju dziecka z grupy ryzyka dysekcji; Odroczenie obowiązku szkolnego szansą na przyszłe sukcesy edukacyjne dzieci; Opieka zdrowotna i socjalna w placówkach szkolnych w kontekście potrzeb rozwojowych dziecka; Wspierania nauczycieli przedszkola w ocenie dojrzałości szkolnej dziecka przez poradnię psychologicznego-pedagogiczną w Leżajsku; Od oglądalności do działalności dziecka w szkole. Organizacja środowiska wspierającego rozwój uczniów w deklaracjach przyszłych nauczycieli; Mądrość ukryta w zabawie - wspieranie zdolności dzieci w kształceniu zintegrowanym; Podmiotowość dziecka w wieku przedszkolnym w świetle zdarzeń krytycznych; Aksjologiczne aspekty kompetencji zawodowych nauczyciela szansą i wyzwaniem dla wcześniejszego startu szkolnego; Nauczyciel sześciolatka - pierwszoklasisty, pytania, wątpliwości, dylematy; Nauczyciel twórcą efektywnego środowiska edukacyjnego szkoły; Przygotowanie nauczycieli wczesnej edukacji do kształcenia literackiego, Stan aktualny, potrzeby i bariery rozwoju zawodowego nauczycieli klas I-III szkół podstawowych; Wsparcie środowiska rodzinnego jako warunek efektywności oddziaływania edukacji przedszkolnej; Edukacyjne wsparcie rodziców a poziom gotowości szkolnej dzieci; Opinie rodziców o wykorzystywaniu podręczników w edukacji przedszkolnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Artysta muzyk jako pedagog; 2. Pedagogika gry instrumentalnej; Uczeń jako podmiot; Nauczyciel- jego kwalifikacje, osobowość i zadania artystyczno-wychowawcze; Problematyka pedagogiczno-psychologiczna w polskim piśmiennictwie muzycznym; 3. Dydaktyka ogólna a nauczanie gry instrumentalnej; Proces dydaktyczny; Zasady nauczani; Metody nauczania; Organizacyjne formy nauczania; Obowiązki i prawa nauczyciela w szkole muzycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wybitni przedstawiciele nauk o wychowaniu; 2. Dydaktyka i jej obrzeża; 3. O szkole, jej misji i funkcjonowaniu; 4. Idee i zalecenia reporterów edukacyjnych a reformowanie edukacji w praktyce
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp, 1. Rozwój,twórczość i tożsamość a edukacja dziecka w młodszym wieku szkolnym, 2. Teoretyczne źródła budowania koncepcji edukacji wspierającej twórczość i autokreację dzieci w młodszym wieku szkolnym, 3. Autorska koncepcja edukacji dzieci "Od twórczości potencjalnej do autokreacji", 4. Problem,metodologia i organizacja badań, 5. Kompetencje dziecka i ich zmiany a fazie aktualnego rozwoju-analiza wyników badań, 6. Kompetencje autokreacyjne jako właściwość najbliższej fazy życia i strefy rozwoju dziecka-wyniki badań własnych, 7. Podsumowanie wyników badań i refleksje końcowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskursy pedagogiki specjalne / Uniwersytet Warmińsko-Mazurski ; 6)
Cz. I Wybrane problemy pedagogiki specjalnej; Cz. II Diagnoza i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością; Cz. III Dziecko z niepełnosprawnością w różnych formach kształcenia; Cz. IV Pedagog specjalny - dylematy roli; Cz. V Wsparcie osób z niepełnosprawnością oraz ich rodzin; Cz. VI Osoba dorosła z niepełnosprawnością - wybrane problemy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika wobec współczesności)
1. Zmienność myślenia o dziecku i nauczycielu klas początkowych: Dyskurs pedagogiki wczesnoszkolnej; Kategoria dziecka i dzieciństwa w nowożytnej myśli pedagogicznej; Prawa dziecka; Nauczyciel (wczesnej edukacji) w relacjach wolności i przymusu; Nauczyciel z uczniem, rodzicami i lokalną społecznością. Koncepcje partnerstwa edukacyjnego; (P)rogi Szkoły; 2. Socjalizacja- wychowanie- tożsamość dziecka: Oblicza szkolnej socjalizacji; Wczesna edukacja i płeć kulturowa; Książka obrazkowa dla dzieci; Socjopedagogiczny wymiar zabawy w edukacji wczesnoszkolnej; Dziecko i rówieśnicy w społecznym świecie wczesnej edukacji; Dziecięca codzienność w przestrzeni podwórka; Dzieci z obszarów biedy i zaniedbań kulturowych; 3. Kształcenie- wiedza- dziecięce dociekania: Tworzenie warunków dla rozwojowej zmiany poznawczej i konstruowania wiedzy przez dziecko; Programy kształcenia i podręczniki szkolne jako "wybór z kultury"; Kształcenie zintegrowane jako koncepcja zmiany w polskiej edukacji początkowej; Dociekania filozoficzne z dziećmi; Poznawanie ucznia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas : dawnej Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu w Sosnowcu. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 1/2006)
Rocznik
1. Ogólnometodologiczne składniki pracy naukowej nauczycieli szkół wyższych, 2 .Wyposażenie uczniów w emocje kreatywne - warunkiem rozumienia i bycia z innymi, 3. Marginalizacja osób niepełnosprawnych, 4. Źródła napięć i lęków kandydatów na rodziców adopcyjnych przed wykluczeniem w środowisku społecznym, 5. Poziom reaktywności a podatność na wypadki dzieci w młodszym wieku szkolnym, 6. Przemyt narkotyków na tle przestępczości zorganizowanej, 7. Indywidualne i społeczne aspekty uzależnienia od alkoholu, 8. Profesjologia - nauka o zawodowym rozwoju człowieka, Cz. II Psychologia i życie: 1. W pogoni za edukacyjnym sukcesem, 2. Kto boi się terminalnie chorych?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 10/2015)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Wstęp; I. Problemy wychowania w rodzinie i poza nią: Wychowanie człowieka w ujęci pedagogiki personalistycznej; Family and its problems; Egzystencja dziecka w warunkach przemocy domowej i szkolnej. Analiza psychologiczno-prawna; Instrumenty prawne stosowane w przypadkach przestępczości nieletnich; LL. Praktyka edukacyjna współczesnego pedagoga: Neuroplastyczność mózgu wsparciem rozwojowym dziecka we wczesnym dzieciństwie; The role of mneminics in the process of L1 and L2 language learning; The importance of autonomous self-development of adult learners in the theory of transformative learning by J. Mezirow; Zalety I wady e-podręcznika postrzegane z perspektywy nauczycieli; Muzyka a słuch fonematyczny; Postrzeganie sytuacji konfliktowych w środowisku rówiesniczym prze uczniów we wczesnej edukacji; Z teorii i praktyki pracy z uczniem zagrożonym niedostosowaniem społecznym w szkole podstawowej; Preschool teacher in modern educational strategy; To be a teacher - it is so easy to say - how diffucult it is to meet the expectations of the children’ modern education; Key aspects of the iedological and political directions of educational activity in high er school in conditions of prezent time (art. w jęz. ukraińskim).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 11/2015)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
1. Problemy osób niepełnosprawnych: „Świat Idealny” - systemowa koncepcja pracy z dzieckiem niepełnosprawnym intelektualnie; Rola prac ręcznych w terapii zajęciowej osób niepełnosprawnych; Systemy i rodzaje wsparcia społecznego rodziny z dzieckiem autystycznym; Pedagogika specjalna Gestalt w pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną; 2. Sposoby wykorzystania czasu wolnego: Pozyskiwanie informacji i komunikacja jako podstawowe sposoby funkcjonowania dziecka w świecie nowych mediów; Reklama telewizyjna w percepcji dziecka przedszkolnego; Eventy rekreacyjne dla dzieci w wieku przedszkolnym na przykładzie oferty Jeleniej Góry; Ways of spending time after school (recreation) In the eyes of adolescents before the age of fifteen; Do sport climbers need education in their eating habits?; Risk-taking factors in backpacker tourism
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 12/2016)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Wstęp; O. Rola współczesnej szkoły w wychowaniu i kształceniu dzieci i młodzieży: Małe szkoły - duże problemy finansowe; Ocenianie uczniów we współczesnej i przyszłej praktyce edukacyjnej szkoły - szanse, zagrożenia, perspektywy; W poszukiwaniu świata wartości poprzez geograficzne okulary; Dziecko w kulturze szkoły; Refleksje o poszukiwaniu autorytetu w wychowaniu; II. Edukacja medialna we współczesnym systemie kształcenia: Bezpieczeństwo i ochrona prywatności młodzieży w Internecie w kontekście edukacji medialnej; Dialogowość procesów edukacyjnych w sieci; E-podręcznik jako środek edukacyjny przeznaczony dla pokolenia cyfrowych tubylców; III. Rola edukacji zintegrowanej w wychowaniu i kształceniu dziecka: edukacja najmłodszych dzieci wobec aktualnych zmian oświatowych; Rysunkowe obrazowanie bryły przez dzieci w wieku 3-6 lat - doniesienie z badań; Zachowania zdrowotne uczniów klas trzecich w wybranych szkołach podstawowych województwa kujawsko-pomorskiego; Moral upbringing of children in the context of transformations of modern familie. An overview of issues; IV. Współczesne formuły terapii u rekreacji: Funkcjonowanie placówek opiekuńczo-wychowawczych a poziom kompetencji społecznych wychowanków; Metoda harcerska w oddziaływaniach zakładu poprawczego; Edukacyjny wymiar turystyki wiejskiej; Tourism for All: challenge for persons with disability.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 14/2017)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych – dyskusje i polemiki: Projekt zmian procesu kształcenia akademickiego ukierunkowanego na wartości społeczne; Zróżnicowanie motywacji wobec studiowania i nie-uczciwości akademickiej studentów; Ściąganie i plagiaryzm jako wyraz studiowania pozorowanego we współczesnych szkołach wyższych; Wielowymiarowa działalność szkoły na rzecz wspierania rozwoju dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi wyzwaniem dla edukacji jutra; Teoretyczne podstawy pracy z uczniem ze specyficznymi trudnościami w nauce; Współczesny uczeń jako Homo mediens – edukacyjne implikacje; Czy w edukacji jest miejsce na Big Data? Bilans szans i zagrożeń; Kompetencja hermeneutyczna wychowawców/nauczycieli zdrowia; Pobudzanie przez czytanie, czyli biblioterapia w pracy nauczyciela, wychowawcy, terapeuty. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Wartości w zawodzie nauczyciela – wykorzystanie systemowej metody analizy pojęć wieloznacznych; Popularność nauczyciela jutra w szkole w świetle narracji własnej; Osiągnięcia szkolne uczniów szkół podstawowych pracujących w systemie klas łączonych; Aspiracje edukacyjne uczniów a poziom ich osiągnięć szkolnych; Zaufanie i odpowiedzialne zaangażowanie szkolnych podmiotów w edukację dla lepszego jutra; Nauczyciel dzieci w wieku wczesnoszkolnym kreatorem twórczej aktywności. Mity czy fakty?; Rozwijanie samodzielności poznawczej dziecka jako działanie (nie)pozorne nauczycieli w edukacji wczesnoszkolnej; Przebieg edukacji matematycznej w przedszkolu Montessori. Perspektywa badawcza; Wybrane kierunki optymalizacji edukacji muzycznej w klasach początkowych szkoły podstawowej w opiniach studentów; Oddziaływanie bajki na życie emocjonalne dziecka kończącego roczne przygotowanie przedszkolne; Bajka animowana i literacka w codzienności dziecka przedszkolnego; Aktywność edukacyjna studentów pedagogiki wczesnoszkolnej w kontekście ich planów dotyczących własnej przyszłości; Wybrane aspekty diagnozy surdologopedycznej dziecka z niedosłuchem przewodzeniowym. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Didactic, Educational and Social Dimension of Verbal Communication in Educational Theory and Practice of Contemporary Schools; Two types of contemporary reading style and its consequences for proces of thinking and school education; Opinions of parents and children on causes of peer rejection of young primary school students; The impact of lowering and raising the school age and its impact on healthy children, as well as children with disabilities and special educational needs; Creativity as a factor of students’ social intelligence. Summary of research findings; Organization of the educational process in schools with polish and the special boarding-schools for deaf children in the conditions of independent ukraine as a reflection of external differentiation between 1991 and 2010.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 15/2017)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: TEORETYCZNE UJĘCIA PROBLEMÓW PEDAGOGICZNYCH - DYSKUSJE I POLEMIKI: Współtworzenie wiedzy między ewolucją a rewolucją epistemologii pedagogicznej; Towarzystwa naukowe w przestrzeni edukacji całożyciowej; Samoobrona powszechna społeczeństwa Rzeczypospolitej Polskiej; Teraźniejszość i przyszłość edukacji dla bezpieczeństwa; Jakość kształcenia w Akademii Sztuki Wojennej - uwarunkowania i wyzwania; Szkolenia obronne w administracji publicznej jako istotny element edukacji dla bezpieczeństwa w RP; Ikonosfera w komunikacji a prywatność współczesnej młodzieży; Bezpieczeństwo w rodzinie - osamotniona starość; Magia literatury i teatru - zapomniane pojęcia w terapii i wspieraniu dziecka zdrowego i dotkniętego chorobą; Wybrane psychologiczne koncepcje mądrości z perspektywy badań nad uczeniem się w okresie późnej dorosłości. PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIE EFEKTÓW BADAŃ PEDAGOGICZNYCH: E-meryt, czyli blogujący senior - raport z badań; Wolontariat jako forma aktywności prospołecznej młodzieży studenckiej; Wybrane motywy aktywności ruchowej w środowisku wodnym w świetle wartości; Aktywność fizyczna w czasie wolnym na przykładzie uczniów w środowisku wiejskim; W stronę przyrody: o norweskich praktykach edukacji na zewnątrz; Wpływ informacji graficznej oraz negatywnego afektu na ocenę ryzyka zachowań seksualnych. WSPÓŁCZESNE PROBLEMY BADAŃ PEDAGOGICZNYCH W WYMIARZE MIĘDZYNARODOWYM: Pedagogical reflection on the usefulness of popular proverbs in a hermeneutic exploration of the world; An employee of generation Y in the face of changes in the global labour market; Characteristics of total institution based on the example of educational care; Motor skills assessment of youth aged 13-14; Eating habits of primary and middle school students; Vulnerability in Family and Creativity Support by Living-Learning Workshops; Parents’ psychological absence in upbringing children: causes, consequences, pedagogical implications; Феликс Францевич Мовчановский - основатель Александровского училища-хутора глухонемых; Духовно-моральний розвиток особистості у педагогічній спадщині Івана Огієнка.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 20/2019)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Człowiek w zwierciadle przemian kultury - wyzwania dla ludzi zatrwożonych; Nauczyciel - system - badania naukowe; Praca domowa ucznia - konieczność versus zbędność; Kształtowanie tożsamość w epoce nowoczesnych technologii informacyjnych; Dydaktyka szkoły wyższej wobec zmiany cywilizacyjnej - nowa formuła wykładu; Kompetencje medialne wyznacznikiem konstruktywnego seniora w przestrzeni medialnej; Rola uniwersytetów trzeciego wieku w kształtowaniu jakości życia seniorów i zarządzaniu czasem; Jakość kształcenia w uczelni wojskowej - szanse i dylematy; Szkoła branżowa w opałach. Rzecz o kondycji szkolnictwa zawodowego w kontekście wyborów edukacyjnych młodzieży; Niepowodzenia szkolne z matematyki pedagogicznym wyzwaniem dla edukacji. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Agresja wśród uczniów edukacji wczesnoszkolnej w opinii nauczycieli i rodziców - problem czy syndrom czasu?; Profilaktyka systemowa zachowań ryzykownych młodzieży. Raport z badań efektywności programu profilaktycznego „Mówimy nie uzależnieniom”; Mediacje jako narzędzia rozwiązywania konfliktów szkolnych i rodzinnych z perspektywy młodzieży studenckiej; Good behawior game - alternatywa dla tradycyjnych metod zarządzania klasą. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Factors impacting the improvement of hermeneuatic competences during academic education preparing for social professions; The role of new media in medical students’ acquisition of cognitive and social skills. An introduction to some fundamental considerations; Expectations of parents towards school in the context of responsibility for the upbringing and eduactional achievements of the child; Evaluation of the eduaction-related achievements of primary school pupils - between supporting and exclusion; A kindergarten teacher in students’ creative motor expression development; Positive and negative parental attitudes facing of child’s distability; Two perspectives on modern art. Education - between marginalization and globalization; The role of shared historical memory in Israeli and Polish education systems. Issues and trends; Determinants and dilemmas impacting the cooperation of family and school in conveying community values from the perspective of the literary output of Teresa Śliwińska, a teacher from Poznań. Bibliogaphical research; In the circle of the social and pedagogical significance of folk tradition and culture. The cult of saint roch - a patron saint of plague victims.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Program telewizyjny; 2. Audycja radiowa; 3. Konwencja snu; 4. Teatr w teatrze; 5. Spotkanie po latach; 6. Żywy pamiętnik; 7. Twórcza narada, czyli burza mózgów; 8. Goście w szkole; 9. Motyw podróży w czasie albo/i przestrzeni; 10. Wywiad sceniczny; 11. Magiczne pudełko; 12. Parodia utworu; 13. Prezentacja PowerPoint albo film; 14. Świeczornica
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Edukacja i wsparcie społeczne w doskonaleniu się I. Edukacja i wsparcie społeczne w doskonaleniu się dzieci i młodzieży dotkniętych niepełnosprawnością: 1. Edukacja medialna w wyrównywaniu szans życiowych osób z objawamiwielopostaciowej niepełnosprawności; 2. Rodzice w szkole integracyjnej - wątek konieczny współczesnej edukacji; 3. Diagnozowanie gotowości szkolnej dzieci z wadą słuchu w poradniachpsychologiczno-pedagogicznych- raport z badań pilotażowych; 4. Autyzm a zaburzenia współwystępujące. Dylematy diagnostyczne; 5. Wpływ zdeterminowania językowego romskich uczniów na proces edukacji; 6. Praca dydaktyczna nauczyciela historii na lekcjach kształtowania pojęć historycznych u uczniów klas III gimnazjum z lekką niepełnosprawnością intelektualną; 7.Personalizm i personalizm chrześcijański jako podstawa dialogu nauczyciela z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych w nauczaniu wczesnoszkolnym; 8. Wsparcie społeczne młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim 9. Wsparcie społeczne udzielane rodzinom adopcyjnym i zastępczym wychowującym dziecko z niepełnosprawnością; 10. Rozumienie swojej niepełnosprawności przez osoby dorosłe z niepełnosprawnością intelektualną; 11. Praca na rzecz osób niepełnosprawnych II. Wybrane terapie poprawiające jakość życia osób z ograniczonymi sprawnościami: 1. Metoda ośrodków pracy - rzeczywistość czy fikcja; 2. Wczesne wspomaganie rozwoju w praktyce Ośrodka Edukacyjno-Rehabilitacyjno-Wychowawczego w Ustroniu; 3.Terapia neuro-odruchowa Temprana jako nowatorski sposób rehabilitacji osób niepełnosprawnych. Z doświadczeń; 4.Praca fizjoterapeuty z chorymi z problemami w komunikowaniu się; 5. Rola i zadania fizjoterapeuty w edukacji zdrowotnej osób z niepełnosprawnością; 6. Działalność Beskidzkiego Zrzeszenia Sportowo-Rehabilitacyjnego "Start"jako przykład rehabilitacji, edukacji i socjalizacji przez sport; 7. Młodzi dorośli na rynku pracy - szanse i barier samorealizacji; 8. Prawo do godności niepełnosprawnych intelektualnie mieszkańców domów pomocy społecznej; 9. A special needs youth support club as a form of psychological and educational.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Nauczyciel szkoły specjalnej w literaturze przedmiotu, 2. Czynniki warunkujące kompetencje nauczyciela szkoły specjalnej, 3. Opis badań własnych, 4. Prezentacja wyników badań w zakresie postaw pedagogicznych nauczycieli szkół specjalnych, 5. Hierarchia wartości nauczycieli szkół pedagogicznych a ich postawy pedagogiczne, 6. Analiza i interpretacja wyników badań dotyczących kwalifikacji zawodowych nauczycieli szkół specjalnych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej