Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(142)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(136)
Publikacje naukowe
(10)
Publikacje fachowe
(6)
Czasopisma
(5)
E-booki
(3)
Druki ulotne
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(114)
dostępne
(77)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(81)
Czytelnia
(114)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(16)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(13)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(9)
Grabowska Tatiana
(5)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(5)
Kaliszewska Małgorzata
(5)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(5)
Moroz Henryk
(5)
Bałachowicz Józefa
(4)
Czyż Stanisław
(4)
Godawa Grzegorz
(4)
Guła-Kubiszewska Halina
(4)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(4)
Karpińska Anna
(4)
Klasińska Barbara
(4)
Kochanowska Ewa
(4)
Kocór Maria
(4)
Kowalewski Michał
(4)
Kryk Gabriela
(4)
Starościak Wojciech
(4)
Urbanek Bogdan
(4)
Wrońska Marta
(4)
Czopek Jakub
(3)
Dobrakowski Paweł
(3)
Hallada Marek
(3)
Jakubowicz-Bryx Anna
(3)
Kabat Małgorzata
(3)
Laskowski Mirosław
(3)
Matusek Beata (1975- )
(3)
Morańska Danuta (1963- )
(3)
Morbitzer Janusz
(3)
Muchacka Bożena
(3)
Nycz Edward
(3)
Ostrowski Kazimierz
(3)
Przewoźnik Sylwia
(3)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(3)
Urbańska Magda
(3)
Waloszek Danuta (1947- )
(3)
Wereszczyńska Katarzyna
(3)
Łabuz-Roszak Beata
(3)
Bereźnicki Franciszek
(2)
Białoszewski Dariusz
(2)
Błędowski Piotr
(2)
Ciechanowska Dorota
(2)
Colonna-Kasjan Daniela
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Dusza Bożena
(2)
Grusiewicz Mirosław
(2)
Kaczmarek Żanetta
(2)
Kaiser Izabella
(2)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(2)
Konieczna Ewelina J
(2)
Korabiewska Izabela
(2)
Krajewska Anna (1956- )
(2)
Krakowski Krzysztof
(2)
Kraus Ewa (1971- )
(2)
Kruszewski Krzysztof
(2)
Królica Maria
(2)
Kübler Magdalena
(2)
Laska Eugenia Iwona
(2)
Lewandowska Monika
(2)
Lewandowski Marek
(2)
Lewowicki Tadeusz
(2)
Leśniewski Zbigniew
(2)
Lulek Barbara
(2)
Majzner Rafał
(2)
Mamroł Andrzej
(2)
Markiewicz-Patkowska Julita
(2)
Neckar-Ilnicka Teresa
(2)
Ogrodnik Joanna
(2)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(2)
Ostrowska Małgorzata
(2)
Parczewska Teresa
(2)
Pawelski Leszek
(2)
Pawelski, Leszek
(2)
Piwowarska Ewa
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Pytel Sławomir
(2)
Półturzycki Józef
(2)
Pęczkowski Ryszard
(2)
Rosiak Agnieszka
(2)
Rosół Adam
(2)
Siemieniecki Bronisław
(2)
Sobieszczyk Maria
(2)
Stopolska Joanna
(2)
Szlosek Franciszek
(2)
Szulc Bogdan M
(2)
Wojciechowska Katarzyna
(2)
Łuszczuk Władysława
(2)
Ślęczka Kazimierz
(2)
Świerk Małgorzata
(2)
Żegnałek Kazimierz
(2)
Adamek Irena
(1)
Akademia Podlaska
(1)
Alster Agnieszka
(1)
Aszkiełowicz Aleksandra
(1)
Attard Tonna Michelle
(1)
Badora Sylwia
(1)
Baraniak Barbara
(1)
Baranowska Aneta Sylwia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(51)
2000 - 2009
(81)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(144)
nieznany (cs)
(1)
Język
polski
(144)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Temat
Nauczyciele
(86)
Nauczanie
(48)
Kształcenie
(25)
Nauczanie początkowe
(25)
Pedagogika
(23)
Nauczyciele nauczania początkowego
(21)
Szkolnictwo
(21)
Uczniowie
(17)
Nauczyciele akademiccy
(13)
Wychowanie przedszkolne
(13)
Nauczanie na odległość
(10)
Nauczyciele przedszkoli
(10)
Oświata
(9)
Studenci
(9)
Uczenie się
(9)
Wychowanie
(9)
Internet
(8)
Multimedia
(8)
Szkolnictwo wyższe
(7)
Wychowanie fizyczne
(7)
Edukacja medialna
(6)
Informatyka
(6)
Komputery
(6)
Pedagogika specjalna
(6)
Metody nauczania
(5)
Nauczanie zintegrowane
(5)
Niepowodzenia szkolne
(5)
Rodzice
(5)
Efektywność nauczania
(4)
Myślenie twórcze
(4)
Młodzież
(4)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(4)
Nauczyciele zawodu
(4)
Przydatność zawodowa
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Sprawność motoryczna
(4)
Wychowanie do wartości
(4)
Wychowanie estetyczne
(4)
Agresywność
(3)
Dziecko
(3)
Innowacje
(3)
Innowacje pedagogiczne
(3)
Język polski
(3)
Kompetencje medialne
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Kształcenie nauczycieli
(3)
Kształcenie ustawiczne
(3)
Ludzie starzy
(3)
Matematyka
(3)
Nauczanie dorosłych
(3)
Pedeutologia
(3)
Pokolenie Z
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Rzeczywistość wirtualna
(3)
Samokształcenie
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Twórczość
(3)
Twórczość dzieci i młodzieży
(3)
Uczniowie klas początkowych
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Umuzykalnianie
(3)
Zawód
(3)
Akademia Sztuki Wojennej
(2)
Aktywność fizyczna
(2)
Arteterapia
(2)
Badania naukowe
(2)
Cele wychowania
(2)
Dzieciństwo
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Edukacja
(2)
Edukacja europejska
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Edukacja muzyczna
(2)
Edukacja regionalna
(2)
Edukacja zdrowotna
(2)
Gimnazja
(2)
Historia wychowania
(2)
Informacja
(2)
Konflikt szkolny
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Kultura
(2)
Logopedia
(2)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(2)
Mediacja szkolna
(2)
Mentoring
(2)
Metodologia
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Muzyka
(2)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(2)
Muzykoterapia
(2)
Nauczanie -- efektywność -- badanie -- metody
(2)
Nauczanie -- podręcznik akademicki
(2)
Nauczanie -- teoria
(2)
Nauczanie programowane
(2)
Nauczyciel
(2)
Nauczyciele historii
(2)
Nauczyciele informatyki
(2)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1989-
(4)
1901-2000
(3)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Europa
(2)
Katowice (woj. śląskie)
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Chiny
(1)
Dania
(1)
Irlandia
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Malta
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(8)
Podręcznik
(7)
Czasopismo naukowe
(5)
Czasopismo pedagogiczne
(5)
Opracowanie
(4)
Materiały konferencyjne
(2)
Monografia
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Księga pamiątkowa
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Poradnik
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(29)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Psychologia
(2)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
145 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Pedagogika wobec współczesności)
1. Zmienność myślenia o dziecku i nauczycielu klas początkowych: Dyskurs pedagogiki wczesnoszkolnej; Kategoria dziecka i dzieciństwa w nowożytnej myśli pedagogicznej; Prawa dziecka; Nauczyciel (wczesnej edukacji) w relacjach wolności i przymusu; Nauczyciel z uczniem, rodzicami i lokalną społecznością. Koncepcje partnerstwa edukacyjnego; (P)rogi Szkoły; 2. Socjalizacja- wychowanie- tożsamość dziecka: Oblicza szkolnej socjalizacji; Wczesna edukacja i płeć kulturowa; Książka obrazkowa dla dzieci; Socjopedagogiczny wymiar zabawy w edukacji wczesnoszkolnej; Dziecko i rówieśnicy w społecznym świecie wczesnej edukacji; Dziecięca codzienność w przestrzeni podwórka; Dzieci z obszarów biedy i zaniedbań kulturowych; 3. Kształcenie- wiedza- dziecięce dociekania: Tworzenie warunków dla rozwojowej zmiany poznawczej i konstruowania wiedzy przez dziecko; Programy kształcenia i podręczniki szkolne jako "wybór z kultury"; Kształcenie zintegrowane jako koncepcja zmiany w polskiej edukacji początkowej; Dociekania filozoficzne z dziećmi; Poznawanie ucznia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metody badań pedagogicznych. Pedagogika porównawcza. Dydaktyka szkolna. Psychologia kształcenia. Pedeutologia. Socjologia edukacji. Podstawy prawa oświatowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 14/2017)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych – dyskusje i polemiki: Projekt zmian procesu kształcenia akademickiego ukierunkowanego na wartości społeczne; Zróżnicowanie motywacji wobec studiowania i nie-uczciwości akademickiej studentów; Ściąganie i plagiaryzm jako wyraz studiowania pozorowanego we współczesnych szkołach wyższych; Wielowymiarowa działalność szkoły na rzecz wspierania rozwoju dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi wyzwaniem dla edukacji jutra; Teoretyczne podstawy pracy z uczniem ze specyficznymi trudnościami w nauce; Współczesny uczeń jako Homo mediens – edukacyjne implikacje; Czy w edukacji jest miejsce na Big Data? Bilans szans i zagrożeń; Kompetencja hermeneutyczna wychowawców/nauczycieli zdrowia; Pobudzanie przez czytanie, czyli biblioterapia w pracy nauczyciela, wychowawcy, terapeuty. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Wartości w zawodzie nauczyciela – wykorzystanie systemowej metody analizy pojęć wieloznacznych; Popularność nauczyciela jutra w szkole w świetle narracji własnej; Osiągnięcia szkolne uczniów szkół podstawowych pracujących w systemie klas łączonych; Aspiracje edukacyjne uczniów a poziom ich osiągnięć szkolnych; Zaufanie i odpowiedzialne zaangażowanie szkolnych podmiotów w edukację dla lepszego jutra; Nauczyciel dzieci w wieku wczesnoszkolnym kreatorem twórczej aktywności. Mity czy fakty?; Rozwijanie samodzielności poznawczej dziecka jako działanie (nie)pozorne nauczycieli w edukacji wczesnoszkolnej; Przebieg edukacji matematycznej w przedszkolu Montessori. Perspektywa badawcza; Wybrane kierunki optymalizacji edukacji muzycznej w klasach początkowych szkoły podstawowej w opiniach studentów; Oddziaływanie bajki na życie emocjonalne dziecka kończącego roczne przygotowanie przedszkolne; Bajka animowana i literacka w codzienności dziecka przedszkolnego; Aktywność edukacyjna studentów pedagogiki wczesnoszkolnej w kontekście ich planów dotyczących własnej przyszłości; Wybrane aspekty diagnozy surdologopedycznej dziecka z niedosłuchem przewodzeniowym. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Didactic, Educational and Social Dimension of Verbal Communication in Educational Theory and Practice of Contemporary Schools; Two types of contemporary reading style and its consequences for proces of thinking and school education; Opinions of parents and children on causes of peer rejection of young primary school students; The impact of lowering and raising the school age and its impact on healthy children, as well as children with disabilities and special educational needs; Creativity as a factor of students’ social intelligence. Summary of research findings; Organization of the educational process in schools with polish and the special boarding-schools for deaf children in the conditions of independent ukraine as a reflection of external differentiation between 1991 and 2010.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 17/2018)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: I. THEORETICAL FOUNDATIONS OF PEDAGOGICAL PROBLEMS - DISCUSSION AND POLEMICS: Why is it worth it? Why should we return to the issues of sources and approaches in pedagogy?; The problem of discursive openness in thinking about upbringing and education; Pedagogy towards the problem of initiation. The first installment: form concept to application, an attempt to reconstruct literature on the subjects. Threads scattered; Trends of the so-called new spirituality and the inclusion of spiritual problems in the area of pedagogical reflection and practice; Courage of a strong-minded girl scout - guidance for the education of tomorrow; Upbringing for success as a challenge to education; Responsive education as a chance to differentiate the teaching process; Education of a child outside the school classroom in the context of pedagogy of place; The application of Ausbel's meaningful learning theory in the organization of knowledge representations on the concept maps; Hobfoll's resources and the teacher's stress; Into idiocracy - pedagogical reflection of the epidemic of stupidity in the generation of the internet era; Trouble with multiculturalism in the eyes of a philosopher of culture; The activity and pedagogical wiews of women at the turn of the 19th and 20th centuries - historical experiences for the contemporary times; Feminism as... multiculturalism? Iris Marion Young on the concept of multiculturalism.; II. PRACTICAL APPLICATION OG PEDAGOGICAL RESEARCH RESULTS: Proposals for changes in didactical cooperation in the assessment of students and teachers; Between involvement and burnout. How do teachers estimate their person-organization fit?; Teacher's skills and their use in professional activity; Impact on motivational orientation on student's school achievements; Paradigm of child education in the awareness of early education teachers - practical implications; A pupil in the early school education on the path to his subjectivity; Drawings as a source of knowledge about the basic developmental needs of children at a younger school age; Socio-cultural animation - the idea and method of changes in local structures; Social impact of the government program support fo universities of the third age (on the example of the podkarpackie province); Pedagogy of tourism as an opportunity to avoid threats lurking for children in the 21st century.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 19/2019)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: I. Theoretical foundations of pedagogical problems - discussion and polemics: The crisis of global neoliberalism and education; The potential of an (un)intimidated teacher; On the need of change in thinking about school and its causative power; The perspective and conditions of pupil supportive assessment in theory and educational school practice; New faces of a contemporary student - digital e-migrant; Traditional communication goals in the educational strategy of shaping the student; Moral education in China - cultural context, history, and contemporary practice; Conclusions from the alfred adler concept for the analysis of the meaning of life in contemporary pedagogy; Feminist critique of multiculturalism. Pedagogical aspects of debates on S. Okin paper „Is multiculturalism bad for women”? II. Practical application of pedagogical research results: The authority of an early childhood education teacher in the perception of children and parents; The potential of a child’s personal knowledge in the awareness of early childhood teachers - practical implications; The effectiveness of peer tutoring in the field of teaching basic astronomical concepts among older preschoolers and younger pupils. A quantitative analysis; The educational potential of the impact of music on integrated teaching; Early school mathematics education from the perspective of future teachers. Reflections after practical teaching placement; Circumstances constricting the didactic cooperation of teachers and students in their assessment; Profiles of social competence of academic teachers of military universities; Emotional intelligence - an indispensable competence in teaching and physiotherapist practice.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 20/2019)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Człowiek w zwierciadle przemian kultury - wyzwania dla ludzi zatrwożonych; Nauczyciel - system - badania naukowe; Praca domowa ucznia - konieczność versus zbędność; Kształtowanie tożsamość w epoce nowoczesnych technologii informacyjnych; Dydaktyka szkoły wyższej wobec zmiany cywilizacyjnej - nowa formuła wykładu; Kompetencje medialne wyznacznikiem konstruktywnego seniora w przestrzeni medialnej; Rola uniwersytetów trzeciego wieku w kształtowaniu jakości życia seniorów i zarządzaniu czasem; Jakość kształcenia w uczelni wojskowej - szanse i dylematy; Szkoła branżowa w opałach. Rzecz o kondycji szkolnictwa zawodowego w kontekście wyborów edukacyjnych młodzieży; Niepowodzenia szkolne z matematyki pedagogicznym wyzwaniem dla edukacji. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Agresja wśród uczniów edukacji wczesnoszkolnej w opinii nauczycieli i rodziców - problem czy syndrom czasu?; Profilaktyka systemowa zachowań ryzykownych młodzieży. Raport z badań efektywności programu profilaktycznego „Mówimy nie uzależnieniom”; Mediacje jako narzędzia rozwiązywania konfliktów szkolnych i rodzinnych z perspektywy młodzieży studenckiej; Good behawior game - alternatywa dla tradycyjnych metod zarządzania klasą. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Factors impacting the improvement of hermeneuatic competences during academic education preparing for social professions; The role of new media in medical students’ acquisition of cognitive and social skills. An introduction to some fundamental considerations; Expectations of parents towards school in the context of responsibility for the upbringing and eduactional achievements of the child; Evaluation of the eduaction-related achievements of primary school pupils - between supporting and exclusion; A kindergarten teacher in students’ creative motor expression development; Positive and negative parental attitudes facing of child’s distability; Two perspectives on modern art. Education - between marginalization and globalization; The role of shared historical memory in Israeli and Polish education systems. Issues and trends; Determinants and dilemmas impacting the cooperation of family and school in conveying community values from the perspective of the literary output of Teresa Śliwińska, a teacher from Poznań. Bibliogaphical research; In the circle of the social and pedagogical significance of folk tradition and culture. The cult of saint roch - a patron saint of plague victims.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 21/2020)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Wybrane aspekty sytuacji szkolnej uczniów z zespołem Aspergera; Nauczyciel i uczeń wobec ery konwergencji medialnej; Kreatywne wykorzystanie potencjału wirtualnej rzeczywistości w dydaktyce; Resentyment a społeczna akceptacja rodzin wielodzietnych. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Obserwacja etnograficzna w kształceniu nauczycieli wczesnej edukacji; Po co jest szkoła? Funkcje szkoły z perspektywy kandydatów do zawodu nauczyciela; Rodzice w przestrzeni szkolnej; Dziecięce prace graficzne jako źródło informacji o rodzinie; Myśli i groźby samobójcze jako elementy zachowań presuicydalnych przejawiane u osób pozbawionych wolności. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: The development paths of hermeneutic competences: the end of an alibi, the beginning of a “sunny adventure”; Information and communication technology in the life of university students - future pre-school and first grade of primary school teachers.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I: Płeć i rodzaj w kulturze współczesnej. 1. Rekonstrukcje kobiecości i męskości w kulturze współczesnej. Teoria i praktyka. 2. Indywidualizm, liberalna edukacja i paradoksy emancypacji kobiet. 3. "Kobiecość w klasie". Kształtowanie gender w perspektywie socjopedagogicznej. Część II: Płeć i rodzaj w szkole. 4. Warunki edukacji szkolnej dziewcząt i chłopców: różnice, ich przyczyny i skutki. 5. Nauczycielskie i uczniowskie przekazy socjalizacyjne związane z płcią. 6. Egzaminy zewnętrzne - czy mają płeć? Część III: Płeć i rodzaj a nauczyciele. 7. Schematy rodzaju (gender) w pracy pedagogicznej nauczycielek edukacji wczesnoszkolnej. 8. Nauczycielskie koncepcje ról społecznych kobiety i mężczyzny - czynnik wzmacniający czy osłabiający szanse rozwojowe dziewcząt i chłopców 9. Nauczyciele wobec zachowań szkolnych uczniów i uczennic starszych klas szkoły podstawowej. 10. Getto nauczycielek - w pułapce stereotypu. Część IV: Płeć i rodzaj w podręcznikach. 11. Wizerunki dziewczynek i chłopców w podręcznikach do nauczania początkowego i do nauczania zintegrowanego. 12. Podwójny standard w edukacji. Kobiecość i męskość w podręcznikach szkolnych dla klas pierwszych. 14. Obrazy rzeczywistości konstruowane w podręcznikach szkolnych. 15. Czy płód jest mężczyzną - ukryte przekazy dotyczące płci w podręcznikach do biologii? 16. Balansowanie na "genderowej" linie. Nancy Drew jako model roli dla dorastających dziewczynek. Część V: Płeć i rodzaj w edukacji seksualnej. 17. Bezdroża szkolnej edukacji seksualnej. 18. Przygotowanie do życia w rodzinie. W poszukiwaniu przedmiotu o przejrzystej tożsamości. 19. Modele funkcjonowania kobiet i mężczyzn w podręcznikach wychowania do życia w rodzinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Społeczno-pedagogiczna problematyka roli społecznej 2. Główne orientacje badawcze nad rolą nauczyciela i ucznia 3. Metodologia i organizacja badań własnych 4. Psychospołeczne uwarunkowania pracy nauczycielskiej oraz roli ucznia 5. Wokół scenariusza roli 6. Wzory i wzorce osobowe nauczyciela i ucznia 7. Stosunki wychowawcze w klasie szkolnej 8. Wybrane wskaźniki efektywności roli nauczyciela i ucznia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Informacja o projekcie: Opis Projektu; Zasady rekrutacji nauczycieli przedmiotów zawodowych i instruktorów praktycznej nauki zawodu w kierunkach ekonomicznym, turystycznym, logistycznym i informatycznym; Zasady naboru przedsiębiorstw z branży ekonomicznej, turystycznej, logistycznej i informatycznej; Dane adresowe. 2. Charakterystyka branży informatycznej. 3. Specyfika przedsiębiorstw branży informatycznej. 4. Charakterystyka przedsiębiorstw i szkół uczestniczących w Grupie opracowującej program stażu; Analiza SWOT podstaw programowych kształcenia w zawodzie technik informatyk. 6. Metody i formy pracy dydaktycznej. 7. Organizacja stażu dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w przedsiębiorstwach informatycznych: Ogólny zarys programu stażu; Organizacja szkoleń i stażu. 8. Zaspokajanie potrzeb rynku pracy w aspekcie przygotowania absolwentów szkół zawodowych a perspektywy rozwoju branży informatycznej: potrzeby rynku pracy; Problematyka kształcenia w zawodzie o specjalności technik informatyk.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Koncepcja Wielorakich Talentów Twórczych C.W. Taylora w kontekście edukacji szachowej; Szachy jako dyscyplina sportu oraz elementy aktywności ruchowej w treningu szachowym dzieci i młodzieży; Szachy i muzyka klasyczna w szpitalu. Walory terapeutyczne. Elementy pasji, sportu, kultury i sztuki; Wpływ kompozycji szachowej na rozwój kreatywności i logicznego myślenia; Wiersze o szachach; Korelacja lekcji szachowych z innymi zajęciami edukacji wczesnoszkolnej – propozycje gie i zabaw; Kraina Szachów – podręcznik z ćwiczeniami skorelowany z prezentacjami multimedialnymi; Interaktywny Podręcznik Szachowy http://szachydzieciom.pl/
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Rekonstrukcja systemu edukacyjnego w Polsce: O reformie oświaty: co wyrównywać, co różnicować, czego najbardziej potrzeba. Głos w dyskusji; Ustawiczność reformowania edukacji; Zagrożenia i szanse systemów edukacji; Efektywność reform oświatowych w okresie przełomu formacyjnego; O szkołę naukową, humanistyczną, otwartą na świat przyrody i społęczeństwo; Priorytety modernizacji systemów edukacyjnych w Europie; Cz.II Wybrane dziedziny zmian edukacyjnych: Teoretyczne i realistyczne podstawy zarządzania oświatą. Zarys problemu; Co dalej, polska edukacjo? Kim powinien być nauczyciel przyszłości? Wyznaczanie nowych priorytetów; Perspektywy postępu w diagnostyce edukacyjnej i egzaminowaniu; Modernizacja procesu kształcenia w obszarze wykorzystania wiedzy w praktyce; Nowa jakość kształcenia i wychowania po reformie systemu oświatowego; Cz.III Reforma kształcenia nauczycieli i uczniów: O blaskach i cieniach zawodu nauczyciela przedszkola. Także o tym, co zniszczyły decyzje polityczne lat dziewięćdziesiątych z dorobku 170 lat wychowania przedszkolnego w Polsce; Wybrane problemy przygotowania i startu zawodowego nauczyciela przedszkola; Reforma edukacji nauczycieli; Wielopoziomowe kształtowanie pojęć matematycznych w ujęciu metody czynnościowej; Czynniki warunkujące role muzyki w edukacji szkolnej; Uczeń zdolny w świetle polskiej reformy edukacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Standardy kształcenia nauczycieli - pół wieku doświadczeń w Polsce; Standardy edukacji nauczycielskiej w kontekście reformy oświatowej; Przemiany doktryn kształcenia nauczycieli; Nauczyciel (wciąż, ale inaczej?) refleksyjny; Nauczyciele i ich edukacja na przełomie XX i XXI wieku - ewolucja czy rewolucja? Modele kształcenia nauczycieli a współczesne potrzeby edukacji i rynku pracy; Problemy teorii i praktyki zawodu nauczycieliskiego - pedeutologiczna "kwadratura koła"; Przemiany ustrojowe a etyka i powinności nauczycieli; Dylematy aksjologii i telogii społecznej (i edukacyjnej) a kompetencje zawodowe nauczycieli; Marzernia o wyzwolonym nauczycielu. O emancypacji i odpowiedzialności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Geneza powstania Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Społecznego; 2. Charakterystyka branż mechanicznej i mechatronicznej w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem województw zachodniopomorskiego i kujawsko-pomorskiego; 3. Program i organizacja stażu dla nauczycieli przedmiotów zawodowych i instruktorów praktycznej nauki zawodu kształcących w kierunkach mechanicznych i mechatronicznycj; 4. Problem teorii i praktyki zawodu nauczycielskiego; 5. Kompetencje jako wielowymiarowy potencjał nauczyciela współczesnej szkoły zawodowej; 6. Staże i praktyki zawodowe w rekwalifikacji zawodowej nauczyciela współczesnej szkoły zawodowej; 7. Nauczyciel jako doradca (nie tylko) zawodowy; 8. Raport z badania ewaluacyjnego Projektu pn. „Nauczyciel zawodu w praktyce”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Nauczyciel szkoły specjalnej w literaturze przedmiotu, 2. Czynniki warunkujące kompetencje nauczyciela szkoły specjalnej, 3. Opis badań własnych, 4. Prezentacja wyników badań w zakresie postaw pedagogicznych nauczycieli szkół specjalnych, 5. Hierarchia wartości nauczycieli szkół pedagogicznych a ich postawy pedagogiczne, 6. Analiza i interpretacja wyników badań dotyczących kwalifikacji zawodowych nauczycieli szkół specjalnych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Streszczenie; 2. Wprowadzenie; 3. Praktyki pedagogiczne w procesie kształcenia nauczycieli; 4. Metodologia analizy desk-research przeprowadzonej w ramach projektu; 5. Wyniki analizy desk-research programu praktyk pedagogicznych; 6. Wnioski z analizy programów praktyk pedagogicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Streszczenie; 2. Wprowadzenie; 3. Program praktyk pedagogicznych- analiza desk research; 4. Metodologia badań ankietowych przeprowadzonych w ramach projektu; 5. Wyniki badań ankietowych dotyczących jakości oraz efektywności programów praktyk pedagogicznych w województwie śląskim; 6. Wnioski i rekomendacje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Nowe koncepcje programowe a ich realizacja w zreformowanej szkole: Psychologiczne aspekty procesu uczenia się języka obcego; Możliwości wykorzystania wyników badań nad przyswajaniem języka obcego w nauczaniu; Zasady konstrukcji programu autorskiego; Programy nauczania języka angielskiego w gimnazjum; Podejście do błędu językowego w programach nauczania języka angielskiego w gimnazjum; Koncepcje pedagogiczne i cele zintegrowanego programu nauczania języka francuskiego i przedmiotów artystycznych dla pierwszego etapu kształcenia; Innowacyjne materiały w nauczaniu języków obcych . Europejskie projekty współpracy w ramach programu Socrates-Lingua; 2. Podręczniki do nauki języków obcych: Wybór i ocena podręczników do nauki języków obcych; rozwijanie kompetencji interkulturowej w nowych materiałach do nauczania języka angielskiego dla szkół średnich; Ukryty program w podręcznikach do nauki języków obcych; Podręczniki do nauki języka angielskiego w gimnazjum; Materiały dydaktyczne w nauczaniu języka angielskiego do celów specjalistycznych (ESP); Podręczniki elektroniczne do nauki języków obcych; 3. Kształcenie nauczycieli języków obcych: Paradygmaty wstępnego kształcenia nauczycieli języków obcych; Tworzenie programu językowego w kształceniu nauczycieli na przykładzie programu zajęć z konwersacji; Autorski program doskonalenia nauczycieli języka angielskiego w zakresie techniki oceniania i testowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 811 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Analiza i interpretacja danych w badaniach o charakterze jakościowym, 2. O badaniach zagrożeń dla przebiegu procesu wychowania we współczesnej rodzinie polskiej w konfrontacji z rzeczywistością wychowawczą, 3. Wyzwania dla edukacji zdrowotnej dorosłych, 4. O potrzebie relatywizacji oceny szkolnej w procesie fizycznej edukacji, 5. Znaczenie aspektów społecznych podczas oceniania osiągnięć uczniów niedostosowanych społecznie, 6. W poszukiwaniu współczesnego modelu kształcenia nauczycieli, 7. Stowarzyszenia nauczycielskie jako środowisko samokształcenia pedagogicznego i działalności na rzecz edukacji, 8. Nauczyciele w procesie reformowania polskiej szkoły; zmiany zakładowe a rzeczywiste, 9. Kształcenie kompetencji praktyczno-moralnych studentów pedagogiki specjalnej, 10. Wioski Dziecięce SOS jako jedna z form opieki nad dziećmi trudnymi, 11. Różnorodność systemów i form opieki w świecie nad dziećmi trudnymi i zaniedbanymi wychowawczo, 12. Alternatywy dla pomocy psychologicznej. E-psychoterapia. charakterystyka zajawiska i postaw wobec pomocy psychologicznej przez Internet, 13. Humanistyczne i narodowe aspekty w kształceniu uczniów romskich, 14. Z pedagogiki ukraińskiej. Analiza poglądów pedagogicznych A Makarenki i W. Schumolińskiego, 15. Wychowawcza rola turystyki w ujęciu Karola Wojtyły, 16. Projkety edukacyjne w systemie doskonalenia zawodowego nauczycieli, 17. Stowarzyszenia nauczycielskie enklawą pracy twórczego nauczyciela
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej