Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(89)
ebookpoint BIBLIO
(7)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(88)
Publikacje fachowe
(60)
Publikacje dydaktyczne
(20)
E-booki
(8)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(86)
tylko na miejscu
(6)
Placówka
Wypożyczalnia
(86)
Czytelnia
(6)
Autor
Górczyński Robert
(11)
Walczak Tomasz
(7)
Watrak Andrzej
(6)
Meryk Radosław
(5)
Piwko Łukasz
(5)
Grębosz Jerzy
(4)
Prata Stephen
(4)
Rajca Piotr (1970- )
(4)
Szczepaniak Mikołaj
(4)
Jońca Rafał
(3)
Moch Wojciech
(3)
Rajca Piotr
(3)
Sawka Krzysztof
(3)
Bąbol Krzysztof
(2)
Deitel Harvey M. (1945- )
(2)
Deitel Paul J
(2)
Garbacz Bartłomiej
(2)
Górczyńska Agnieszka
(2)
Horstmann Cay S. (1959- )
(2)
Hubisz Jakub
(2)
Mizerska Anna
(2)
Sochacki Tomasz
(2)
Sweigart Al
(2)
Szeremiota Przemysław
(2)
Trojan Anna
(2)
Ahmad Imran (1977- )
(1)
Aho Alfred V
(1)
AlbahariJoseph
(1)
Amini Kamran
(1)
Arnold Tim
(1)
Bargieł Daniel
(1)
Beaulieu Alan
(1)
Behrman Kennedy
(1)
Bogusławska Katarzyna
(1)
Bost Kevin
(1)
Brookshear J. Glenn
(1)
Brown Ethan
(1)
Bruner Robert
(1)
Buelta Jaime
(1)
Cadenhead Rogers
(1)
Chisnall David
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Coggeshall John
(1)
Cowell John (1957- )
(1)
Cutajar James
(1)
Danowski Bartosz
(1)
Dawson Michael
(1)
De Graaf Robert
(1)
Deza Alfredo (1979- )
(1)
Dobrzański Jarosław
(1)
Dorda Artur
(1)
Dróżdż Paweł
(1)
Elmasri Ramez A
(1)
Engel Marcin
(1)
Fenner Mark E
(1)
Fiącek Adam
(1)
Flanagan David
(1)
Freeman Adam (1972- )
(1)
Gerner Jason
(1)
Gheorghiu Grig
(1)
Gift Noah
(1)
Gonera Paweł
(1)
Grażyński Andrzej
(1)
Grinberg Miguel
(1)
Grippa Vinicius M
(1)
Gutierrez Felipe
(1)
Géron Aurélien
(1)
Hanchett Erik
(1)
Hochstein Lorin
(1)
Horstmann Cay (1959- )
(1)
Janusz Jacek
(1)
Jóźwiak Paweł
(1)
Kamiński Filip
(1)
Kapil Sunil
(1)
Kernighan Brian W. (1942- )
(1)
Koronkiewicz Paweł (1973- )
(1)
Koterov Dmitriy
(1)
Kowalczyk Grzegorz
(1)
Kuzmichev Sergey
(1)
Lakshman Bulusu
(1)
Lamża Aleksander
(1)
Lane David
(1)
Laskowska Renata
(1)
Lausen Georg
(1)
Liang Y. Daniel
(1)
Lippert Eric
(1)
Listosz Piotr
(1)
Listwon Benjamin
(1)
Luliński Marek
(1)
Lutz Mark
(1)
Marek Sebastian
(1)
Matthes Eric (1972- )
(1)
Matuk Konrad
(1)
Matulewski Jacek (1972- )
(1)
Mayer Christian
(1)
McGavren Jay
(1)
Meijer Bas
(1)
Melé Antonio
(1)
Michaelis Mark
(1)
Mirjalili Vahid
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(58)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(21)
Okres powstania dzieła
2001-
(55)
Kraj wydania
Polska
(97)
Język
polski
(97)
Temat
Programowanie (informatyka)
(51)
Języki programowania
(47)
Python (język programowania)
(27)
Java (język programowania)
(12)
C (język programowania)
(9)
C++ (język programowania)
(9)
Strony WWW
(9)
Aplikacja internetowa
(7)
JavaScript
(7)
PHP
(6)
Programowanie (informat.)
(6)
Baza danych relacyjna
(5)
Baza danych
(4)
C# (język programowania)
(4)
MySQL
(4)
Uczenie się maszyn
(4)
Algorytmy
(3)
Automatyzacja
(3)
HTML
(3)
Handel elektroniczny
(3)
Komputery
(3)
PHP (język programowania)
(3)
Projektowanie stron WWW
(3)
SQL (język zapytań)
(3)
XML
(3)
.NET
(2)
Bezpieczeństwo systemów
(2)
C++
(2)
Informatyka
(2)
Programowanie obiektowe
(2)
Programy komputerowe
(2)
Raspberry Pi
(2)
Systemy operacyjne
(2)
Sztuczna inteligencja
(2)
XHTML
(2)
XHTML (język programowania)
(2)
Algorytmy2
(1)
Analiza funkcjonalna
(1)
Analiza obiektowa (informat.)
(1)
Apache (informat.)
(1)
Automatyka
(1)
Baza danych obiektowa
(1)
Bezpieczeństwo informacyjne
(1)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(1)
Big data
(1)
Blogi
(1)
DDD
(1)
Data mining
(1)
Deep learning
(1)
DevOps (informatyka)
(1)
Django (framework)
(1)
Excel
(1)
Firmowa witryna internetowa
(1)
Flask (platforma programistyczna)
(1)
Framework (platforma programistyczna)
(1)
Gry komputerowe
(1)
Haking
(1)
Internet
(1)
Internet -- stosowanie -- gospodarka
(1)
Java Servlet
(1)
Kaskadowe arkusze stylów
(1)
Laravel (framework)
(1)
Linux
(1)
Marketing elektroniczny
(1)
Matematyka
(1)
Matematyka dyskretna
(1)
Mikroserwis
(1)
Minikomputery i mikrokomputery
(1)
MySQL (program komputerowy)
(1)
Node.js
(1)
Obiektowa baza danych
(1)
Objective-C
(1)
Oracle
(1)
PASCAL
(1)
Praca biurowa
(1)
Projektowanie obiektowe
(1)
Przetwarzanie danych
(1)
Roboty i manipulatory
(1)
Scottie Go
(1)
Scratch
(1)
Scratch (język programowania)
(1)
Sieci neuronowe
(1)
Sieć komputerowa
(1)
Spring (informatyka)
(1)
Struktury danych
(1)
Systemy informatyczne
(1)
Systemy informatyczne rozproszone
(1)
Systemy informatyczne zarządzania
(1)
Systemy operacyjne sieciowe
(1)
TypeScript
(1)
UML
(1)
Uczenie maszynowe
(1)
Układ cyfrowy
(1)
Układ logiczny programowalny FPGA
(1)
VHDL (język programowania)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(63)
Poradnik
(7)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Kompendia i repetytoria
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(72)
Inżynieria i technika
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Matematyka
(2)
97 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Informatyka: mechanizacja abstrakcji, 2. Iteracja, indukcja i rekurencja, 3. Czas działania programów, 4. Kombinatoryka i prawdopodobieństwo, 5. Model danych oparty na drzewach, 6.Model danych oparty na listach, 7.Model danych oparty na zbiorach, 8.Relacyjny model danych, 9. Grafowy model danych, 10.Wzorzec, automaty i wyrażenia regularne, 11. Rekurencyjny opis wzorców, 12.Logika zdań, 13.Wykorzystanie logiki do projektowania komponentów komputerów, 14.Logika predykatów
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Język C : szkoła programowania / Stephen Prata. - Wrocław : Wydawnictwo Robomatic, 2003. - [8], 743 s. : il. ; 24 cm.
1. Zaczynamy, 2. Wstęp do C++, 3. Dane w C++, 4. Łańcuchy znakowe i formatowanie wejście/wyjście, 5. Operatory, wyrażenia i instrukcje, 6. Instrukcje sterujące C : pętle, 7. Instrukcje sterujące C++ : rozgałęzienia i skoki, 8. Znakowe wejście/Wyjście i przekierowanie, 9. Funkcje, 10. Tablice i wskaźniki, 11. Łańcuchy znakowe i funkcje łańcuchowe, 12. Obsługa plików, 13. Klasy zmiennych i opracowywanie programu, 14. Struktura i inne formy danych, 15. Manipulowanie bitami, 16. Preprocesor i biblioteka C++, 17. Zaawansowana reprezentacja danych, 18. Operatory języka C++, 19. Podstawowe typy i klasy zmiennych, 20. Wyrażenia, instrukcje i przebieg programu, 21. Zestaw znaków ASCII, 22. Standardowa biblioteka ANSI C, 23. Różnice pomiędzy C a C++, 24. Komitet C9X, 25. Odpowiedzi na pytania sprawdzające
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
CZĘŚĆ I. PIERWSZE KROKI. Rozdział 1. Podyskutujmy o uczeniu się. 1.1. Witaj. 1.2. Zakres, terminologia, predykcja i dane. 1.3. Rola maszyny w uczeniu maszynowym. 1.4. Przykład systemów uczących się. 1.5. Ocena systemów uczących się. 1.6. Proces budowania systemów uczących się. 1.7. Założenia i realia uczenia się. 1.8. Zakończenie rozdziału. Rozdział 2. Kontekst techniczny. 2.1. O naszej konfiguracji. 2.2. Potrzeba posiadania języka matematycznego. 2.3. Nasze oprogramowanie do zmierzenia się z uczeniem maszynowym. 2.4. Prawdopodobieństwo. 2.5. Kombinacje liniowe, sumy ważone i iloczyny skalarne. 2.6. Perspektywa geometryczna: punkty w przestrzeni. 2.7. Notacja sztuczki plus jeden. 2.8. Odjazd, zrywanie kaftana bezpieczeństwa i nieliniowość. 2.9. NumPy kontra "cała matematyka". 2.10. Problemy z wartościami zmiennoprzecinkowymi. 2.11. Zakończenie rozdziału. Rozdział 3. Predykcja kategorii - początki klasyfikacji. 3.1. Zadania klasyfikacji. 3.2. Prosty zestaw danych do klasyfikacji. 3.3. Trenowanie i testowanie: nie ucz się do testu. 3.4. Ocena - wystawienie stopni. 3.5. Prosty klasyfikator nr 1: najbliżsi sąsiedzi, związki na odległość i założenia. 3.6. Prosty klasyfikator nr 2: naiwny klasyfikator bayesowski, prawdopodobieństwo i złamane obietnice. 3.7. Uproszczona ocena klasyfikatorów. 3.8. Koniec rozdziału. Rozdział 4. Predykcja wartości numerycznych: początki regresji. 4.1. Prosty zbiór danych dla regresji. 4.2. Regresja z najbliższymi sąsiadami i statystyki sumaryczne. 4.3. Błędy regresji liniowej. 4.4. Optymalizacja - wybór najlepszej odpowiedzi. 4.5. Prosta ocena i porównanie regresorów. 4.6. Zakończenie rozdziału. CZĘŚĆ II. OCENA. Rozdział 5. Ocena i porównywanie metod uczenia się. 5.1. Ocena i dlaczego mniej znaczy więcej. 5.2. Terminologia dla faz uczenia się. 5.3. Majorze Tom, coś jest nie tak - nadmierne dopasowanie i niedopasowanie. 5.4. Od błędów do kosztów. 5.5. (Powtórne) próbkowanie - zamienić mniej w więcej. 5.6. Rozbicie: dekonstrukcja błędu na błąd systematyczny i wariancję. 5.7. Ocena graficzna i porównanie. 5.8. Porównywanie metod uczących się za pomocą walidacji krzyżowej. 5.9. Koniec rozdziału. Rozdział 6. Ocena klasyfikatorów. 6.1. Klasyfikatory bazowe. 6.2. Więcej niż dokładność - wskaźniki dla klasyfikacji. 6.3. Krzywe ROC. 6.4. Inne podejście dla wielu klas: jeden-kontra-jeden. 6.5. Krzywe precyzji i skuteczności wyszukiwania. 6.6. Krzywe kumulacyjnej odpowiedzi i wzniesienia. 6.7. Bardziej wyrafinowana ocena klasyfikatorów - podejście drugie. 6.8. Koniec rozdziału. Rozdział 7. Ocena metod regresji. 7.1. Metody regresji będące punktem odniesienia. 7.2. Dodatkowe miary w metodach regresji. 7.3. Wykresy składników resztowych. 7.4. Pierwsze podejście do standaryzacji. 7.5. Ocena mechanizmów regresji w bardziej zaawansowany sposób: podejście drugie. 7.6. Koniec rozdziału. CZĘŚĆ III. JESZCZE O METODACH I PODSTAWACH. Rozdział 8. Inne metody klasyfikacji. 8.1. Jeszcze o klasyfikacji. 8.2. Drzewa decyzyjne. 8.3. Klasyfikatory oparte na wektorach nośnych. 8.4. Regresja logistyczna. 8.5. Analiza dyskryminacyjna. 8.6. Założenia, obciążenie i klasyfikatory. 8.7. Porównanie klasyfikatorów: podejście trzecie. 8.8. Koniec rozdziału. Rozdział 9. Inne metody regresji. 9.1. Regresja liniowa na ławce kar – regularyzacja. 9.2. Regresja z użyciem wektorów nośnych. 9.3. Regresja segmentowa ze stałymi. 9.4. Drzewa regresyjne. 9.5. Porównanie metod regresji: podejście trzecie. 9.6. Koniec rozdziału. Rozdział 10. Ręczna inżynieria cech - manipulowanie danymi dla zabawy i dla zysku. 10.1. Terminologia i przyczyny stosowania inżynierii cech. 10.2. Wybieranie cech i redukcja danych - pozbywanie się śmieci. 10.3. Skalowanie cech. 10.4. Dyskretyzacja. 10.5. Kodowanie kategorii. 10.6. Relacje i interakcje. 10.7. Manipulowanie wartościami docelowymi. 10.8. Koniec rozdziału. Rozdział 11. Dopracowywanie hiperparametrów i potoki. 11.1. Modele, parametry i hiperparametry. 11.2. Dostrajanie hiperparametrów. 11.3. Wyprawa w rekurencyjną króliczą norę - zagnieżdżony sprawdzian krzyżowy. 11.4. Potoki. 11.5. Potoki i dostrajanie całego procesu. 11.6. Koniec rozdziału. CZĘŚĆ IV. ZWIĘKSZANIE ZŁOŻONOŚCI. Rozdział 12. Łączenie mechanizmów uczących się. 12.1. Zespoły. 12.2. Zespoły głosujące. 12.3. Bagging i lasy losowe. 12.4. Boosting. 12.5. Porównywanie metod opartych na zespołach drzew. 12.6. Koniec rozdziału. Rozdział 13. Modele z automatyczną inżynierią cech. 13.1. Wybieranie cech. 13.2. Tworzenie cech za pomocą jąder. 13.3. Analiza głównych składowych - technika nienadzorowana. 13.4. Koniec rozdziału. Rozdział 14. Inżynieria cech dla dziedzin - uczenie specyficzne dla dziedziny. 14.1. Praca z tekstem. 14.2. Klastrowanie. 14.3. Praca z obrazami. 14.4. Koniec rozdziału. Rozdział 15. Powiązania, rozwinięcia i kierunki dalszego rozwoju. 15.1. Optymalizacja. 15.2. Regresja liniowa z prostych składników. 15.3. Regresja logistyczna z prostych składników. 15.4. Maszyna SVM z prostych składników. 15.5. Sieci neuronowe. 15.6. Probabilistyczne modele grafowe. 15.7. Koniec rozdziału. Dodatek A. Kod z pliku mlwpy.py.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Podziękowania; Rozdział 1. Strumienie: 1.1. Od iteracji do operacji na strumieniach; 1.2. Tworzenie strumieni; 1.3. Metody filter, map oraz flatMap; 1.4. Pobieranie podstrumieni i łączenie strumieni; 1.5. Inne przekształcenia strumieni; 1.6. Proste operacje redukcji; 1.7. Typ Optional; 1.8. Gromadzenie wyników; 1.9. Gromadzenie wyników w mapach; 1.10. Grupowanie i podział; 1.11. Kolektory przetwarzające; 1.12. Operacje redukcji; 1.13. Strumienie danych typów prostych; 1.14. Strumienie równoległe; Rozdział 2. Wejście i wyjście: 2.1. Strumienie wejścia-wyjścia; 2.2. Odczyt i zapis danych binarnych; 2.3. Strumienie obiektów i serializacja; 2.4. Zarządzanie plikami; 2.5. Mapowanie plików w pamięci; 2.6. Blokowanie plików; 2.7. Wyrażenia regularne; Rozdział 3. Język XML: 3.1. Wprowadzenie do języka XML; 3.2. Struktura dokumentu XML; 3.3. Parsowanie dokumentów XML; 3.4. Kontrola poprawności dokumentów XML; 3.5. Wyszukiwanie informacji i XPath; 3.6. Przestrzenie nazw; 3.7. Parsery strumieniowe; 3.8. Tworzenie dokumentów XML; 3.9. Przekształcenia XSL; Rozdział 4. Programowanie aplikacji sieciowych: 4.1. Połączenia z serwerem; 4.2. Implementacja serwerów; 4.3. Połączenia wykorzystujące URL; 4.4. Klient http; 4.5. Wysyłanie poczty elektronicznej; Rozdział 5. Programowanie baz danych: JDBC: 5.1. Architektura JDBC; 5.2. Język SQL; 5.3. Instalacja JDBC; 5.4. Stosowanie poleceń SQL; 5.5. Wykonywanie zapytań; 5.6. Przewijalne i aktualizowalne zbiory wyników zapytań; 5.7. Zbiory rekordów; 5.8. Metadane; 5.9. Transakcje; 5.10. Zaawansowane zarządzanie połączeniami; Rozdział 6. API dat i czasu: 6.1. Oś czasu; 6.2. Daty lokalne; 6.3. Modyfikatory dat; 6.4. Czas lokalny; 6.5. Czas strefowy; 6.6. Formatowanie i parsowanie; 6.7. Współdziałanie ze starym kodem; Rozdział 7. Internacjonalizacja: 7.1. Lokalizatory; 7.2. Formaty liczb; 7.3. Data i czas; 7.4. Porządek alfabetyczny i normalizacja; 7.5. Formatowanie komunikatów; 7.6. Wczytywanie i wyświetlanie tekstów; 7.7. Komplety zasobów; 7.8. Kompletny przykład; Rozdział 8. Skrypty, kompilacja i adnotacje: 8.1. Skrypty na platformie Java; 8.2. Interfejs kompilatora; 8.3. Stosowanie adnotacji; 8.4. Składnia adnotacji; 8.5. Adnotacje standardowe; 8.6. Przetwarzanie adnotacji w kodzie źródłowym; 8.7. Inżynieria kodu bajtowego; Rozdział 9. System modułów platformy Javy: 9.1. Pojęcie modułu; 9.2. Nadawanie nazw modułom; 9.3. Modularny program "Witaj, świecie!"; 9.4. Żądanie użycia modułów; 9.5. Eksportowanie pakietów; 9.6. Modularne pliki JAR; 9.7. Moduły a technika refleksji; 9.8. Moduły automatyczne; 9.9. Moduł nienazwany; 9.10. Flagi wiersza poleceń stosowane podczas migracji; 9.11. Wymagania przechodnie i statyczne; 9.12. Eksport kwalifikowany i otwieranie; 9.13. Wczytywanie usług; 9.14. Narzędzia do pracy z modułami; Rozdział 10. Bezpieczeństwo: 10.1. Ładowanie; 10.2. Menedżery bezpieczeństwa i pozwolenia; 10.3. Uwierzytelnianie użytkowników; 10.4. Podpis cyfrowy; 10.5. Szyfrowanie; Rozdział 11. Zaawansowane możliwości pakietu Swing i grafiki: 11.1. Tabele; 11.2. Drzewa; 11.3. Zaawansowane możliwości biblioteki AWT; 11.4. Grafika rastrowa; 11.5. Drukowanie; Rozdział 12. Metody macierzyste: 12.1. Wywołania funkcji języka C z programów w języku Java; 12.2. Numeryczne parametry metod i wartości zwracane; 12.3. Łańcuchy znaków jako parametry; 12.4. Dostęp do składowych obiektu; 12.5. Sygnatury; 12.6. Wywoływanie metod języka Java; 12.7. Dostęp do elementów tablic; 12.8. Obsługa błędów; 12.9. Interfejs programowy wywołań języka Java; 12.10. Kompletny przykład: dostęp do rejestru systemu Windows; Skorowidz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Język C++ - krótki przegląd, Dziedziczenie - więcej szczegółów, Przeciążenie operatorów, wskaźniki this, referencje, Funkcje i klasy wirtualne, System wejścia - wyjścia, Dynamiczna alokacja pamięci, statystyczne elementy klas, Szablony funkcji i klas, przestrzenie nazw, Wyjątki i ich obsługa, Klasa string - łańcuchy znakowe w stylu C ++, Pojemniki, algorytmy i zagadnienia pokrewne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Wspieranie rozwoju ICT w Unii Europejskiej i Polsce: Wsparcie branży ICT przez UE w perspektywie finansowej 2014-2020; Branża ICT w Polsce; Wsparcie rozwoju sektora ICT w Polsce. 2. Projekt „Nie obawiaj się programować, to nie takie trudne – kompleksowe wsparcie uczniów i nauczycieli w zakresie nauki programowania”. 3. Zarys psychologicznej koncepcji rozwojowej dziecka na poziomie edukacji wczesnoszkolnej. 4. Programowanie w języku Scratch. 5. Programowanie w języku Scottie Go.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
CZ.I Zastosowanie PHP do ogólnych prac związanych z tworzeniem aplikacji internetowych: 1. Podstawy zastosowania PHP, 2. Tabilce, 3. Wyrażenia regularne, 4. Obsługa formularzy, 5. Zaawansowane techniki obsługi formularzy, 6. Zapewnianie trwałości danych przy użyciu sesji i cookies, 7. Stosowanie szablonów. Cz. II Zaawansowane programowanie dla www: 8. PEAR,, 9. XSLT oraz inne mechanizmy związane z XML, 10. Debugowanie i optymalizacja, 11. Uwierzytelnianie użytkowników, 12. Szyfrowanie danych, 13. Programowanie obiektowe a PHP, 14. Obsługa błędów, 15. Operacje na HTML i XHTML z użyciem Tidy, 16. Tworzenie poczty elektronicznej w PHP. Cz. III Tworzenie aplikacji w PHP: 17. Zastosowanie PHP w skryptach konsoli, 18. SOAP i PHP, 19. Tworzenie witryn do WAP. Cz. IV Wejście - wyjście, wywołania systemowe i PHP: 23. Wprowadzenie do zagadnień baz danych, 24. Stosowanie bazy danych MySQL w skryptach PHP, 25. Stosowanie bazy danych SQLite w skryptach PHP, 26. Funkcje dba. Cz. V Tworzenie grafiki w PHP: 27. Operacje na rysunkach, 28. Generowanie dokumentów drukowanych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Vademecum Profesjonalisty)
Wprowadzenie; CZĘŚĆ I. STOSOWANIE PHP. Rozdział 1. Podstawowy kurs PHP: Zastosowanie PHP; Tworzenie przykładowej aplikacji: "Części samochodowe Janka"; Osadzanie PHP w HTML; Dodawanie zawartości dynamicznej; Dostęp do zmiennych formularza; Identyfikatory; Typy zmiennych; Deklarowanie i używanie stałych; Zasięg zmiennych; Używanie operatorów; Obliczanie sum w formularzu; Pierwszeństwo i kolejność; Funkcje zarządzania zmiennymi; Podejmowanie decyzji za pomocą instrukcji warunkowych; Powtarzanie działań przy użyciu iteracji; Wyłamywanie się ze struktury skryptu; Używanie alternatywnych składni struktur sterujących; Używanie struktury declare; W następnym rozdziale; Rozdział 2. Przechowywanie i wyszukiwanie danych: Zapisywanie danych do późniejszego użycia; Przechowywanie i wyszukiwanie zamówień Janka; Przetwarzanie plików; Otwieranie pliku; Zapisywanie danych w pliku; Zamykanie pliku; Odczyt z pliku; Inne funkcje plikowe; Blokowanie pliku; Lepszy sposób obróbki danych - bazy danych; Propozycje dalszych lektur; W następnym rozdziale; Rozdział 3. Stosowanie tablic: Czym są tablice?; Tablice indeksowane numerycznie; Tablice z innymi indeksami; Operatory tablicowe; Tablice wielowymiarowe; Sortowanie tablic; Sortowanie tablic wielowymiarowych; Zmiany kolejności elementów w tablicach; Wczytywanie tablic z plików; Wykonywanie innych działań na tablicach; Propozycje dalszych lektur; W następnym rozdziale; Rozdział 4. Manipulowanie łańcuchami znaków i wyrażenia regularne: Przykładowa aplikacja - Inteligentny Formularz Pocztowy; Formatowanie łańcuchów znaków; Łączenie i rozdzielanie łańcuchów znaków za pomocą funkcji łańcuchowych; Porównywanie łańcuchów znaków; Dopasowywanie i zamiana łańcuchów znaków za pomocą funkcji łańcuchowych; Wprowadzenie do wyrażeń regularnych; Odnajdywanie fragmentów łańcuchów za pomocą wyrażeń regularnych; Zamiana fragmentów łańcuchów za pomocą wyrażeń regularnych; Rozdzielanie łańcuchów za pomocą wyrażeń regularnych; Propozycje dalszych lektur; W następnym rozdziale; Rozdział 5. Ponowne wykorzystanie kodu i tworzenie funkcji: Zalety ponownego stosowania kodu; Stosowanie funkcji require() i include(); Stosowanie require() w szablonach stron WWW; Stosowanie funkcji w PHP; Definiowanie własnych funkcji; Podstawowa struktura funkcji; Parametry; Zasięg; Przekazanie przez referencję czy przekazanie przez wartość?; Stosowanie słowa kluczowego return; Implementacja rekurencji; Propozycje dalszych lektur; W następnym rozdziale; Rozdział 6. Obiektowy PHP: Koncepcje programowania obiektowego; Tworzenie klas, atrybutów i operacji w PHP; Tworzenie egzemplarzy; Stosowanie atrybutów klasy; Wywoływanie operacji klas; Kontrola dostępu przy użyciu modyfikatorów private i public; Pisanie funkcji dostępowych; Implementacja dziedziczenia w PHP; Cechy; Projektowanie klas; Tworzenie kodu dla własnej klasy; Zaawansowane mechanizmy obiektowe w PHP; W następnym rozdziale; Rozdział 7. Obsługa błędów i wyjątków: Koncepcja obsługi wyjątków; Klasa Exception; Wyjątki definiowane przez użytkownika; Wyjątki w Częściach samochodowych Janka; Wyjątki i inne mechanizmy obsługi błędów w PHP; Propozycje dalszych lektur; W następnym rozdziale; CZĘŚĆ II. STOSOWANIE MYSQL. Rozdział 8. Projektowanie internetowej bazy danych: Koncepcje relacyjnych baz danych; Jak zaprojektować internetową bazę danych?; Architektura internetowej bazy danych; Propozycje dalszych lektur; W następnym rozdziale; Rozdział 9. Tworzenie internetowej bazy danych: Użytkowanie monitora MySQL; Logowanie się do serwera MySQL; Tworzenie baz i rejestrowanie użytkowników; Definiowanie użytkowników i przywilejów; Wprowadzenie do systemu przywilejów MySQL; Rejestrowanie użytkownika łączącego się z internetu; Używanie odpowiedniej bazy danych; Tworzenie tabel bazy danych; Identyfikatory MySQL; Wybór typów danych w kolumnach; Propozycje dalszych lektur; W następnym rozdziale; Rozdział 10. Praca z bazą danych MySQL: Czym jest SQL?; Zapisywanie danych do bazy; Wyszukiwanie danych w bazie; Dokonywanie zmian rekordów w bazie danych; Zmiana struktury istniejących tabel; Usuwanie rekordów z bazy danych; Usuwanie tabel; Usuwanie całych baz danych; Propozycje dalszych lektur; W następnym rozdziale; Rozdział 11. Łączenie się z bazą MySQL za pomocą PHP: Jak działa internetowa baza danych?; Wykonywanie zapytań do bazy danych z poziomu strony WWW; Wstawianie nowych danych do bazy; Używanie innych interfejsów bazodanowych PHP; Propozycje dalszych lektur; W następnym rozdziale; Rozdział 12. Administrowanie MySQL dla zaawansowanych: Szczegóły systemu przywilejów; Ochrona bazy danych; Uzyskiwanie szczegółowych informacji o bazie danych; Optymalizowanie bazy danych; Tworzenie kopii zapasowej bazy danych MySQL; Przywracanie bazy danych MySQL; Implementowanie replikacji; Propozycje dalszych lektur; W następnym rozdziale; Rozdział 13. Zaawansowane programowanie w MySQL: Instrukcja LOAD DATA INFILE; Mechanizmy składowania danych; Transakcje; Klucze obce; Procedury składowane; Wyzwalacze; Propozycje dalszych lektur; W następnym rozdziale; CZĘŚĆ III. E-COMMERCE I BEZPIECZEŃSTWO. Rozdział 14. Zagrożenia bezpieczeństwa aplikacji internetowych: Identyfikacja zagrożeń; Identyfikacja użytkowników; W następnym rozdziale; Rozdział 15. Tworzenie bezpiecznych aplikacji internetowych: Strategie zapewniania bezpieczeństwa; Zabezpieczanie kodu źródłowego; Zabezpieczanie serwera WWW oraz PHP; Bezpieczeństwo serwera bazy danych; Zabezpieczanie sieci; Bezpieczeństwo komputerów i systemów operacyjnych; Planowanie działań na wypadek awarii; W następnym rozdziale; Rozdział 16. Implementacja metod uwierzytelniania przy użyciu PHP: Identyfikacja użytkowników; Implementacja kontroli dostępu; Podstawowa metoda uwierzytelniania; Wykorzystanie podstawowej metody uwierzytelniania w PHP; Wykorzystanie podstawowej metody uwierzytelniania na serwerze Apache przy użyciu plików .htaccess; Implementacja własnej metody uwierzytelniania; Propozycje dalszych lektur; W następnym rozdziale; CZĘŚĆ IV. ZAAWANSOWANE TECHNIKI PHP. Rozdział 17. Interakcja z systemem plików i serwerem: Wprowadzenie do wysyłania plików; Stosowanie funkcji katalogowych; Interakcja z systemem plików; Stosowanie funkcji uruchamiających programy; Interakcja ze środowiskiem: funkcje getenv() i putenv(); Propozycje dalszych lektur; W następnym rozdziale; Rozdział 18. Stosowanie funkcji sieci i protokołu: Przegląd protokołów; Wysyłanie i odczytywanie poczty elektronicznej; Korzystanie z danych z innych witryn WWW; Stosowanie funkcji połączeń sieciowych; Tworzenie kopii bezpieczeństwa lub kopii lustrzanej pliku; Propozycje dalszych lektur; W następnym rozdziale; Rozdział 19. Zarządzanie datą i czasem: Uzyskiwanie informacji o dacie i czasie w PHP; Konwersja pomiędzy formatami daty PHP i MySQL; Obliczanie dat w PHP; Obliczanie dat w MySQL; Stosowanie mikrosekund; Stosowanie funkcji kalendarzowych; Propozycje dalszych lektur; W następnym rozdziale; Rozdział 20. Umiędzynarodawianie i lokalizowanie: Lokalizacja to nie tylko tłumaczenie; Zbiory znaków; Tworzenie struktury strony przystosowanej do lokalizacji; Zastosowanie funkcji gettext() w umiędzynarodowionej aplikacji; Propozycje dalszej lektury; W następnym rozdziale; Rozdział 21. Generowanie obrazków: Konfigurowanie obsługi obrazków w PHP; Formaty obrazków; Tworzenie obrazków; Stosowanie automatycznie generowanych obrazków na innych stronach; Stosowanie tekstu i czcionek do tworzenia obrazków; Rysowanie figur i wykresów danych; Inne funkcje obrazków; W następnym rozdziale; Rozdział 22. Stosowanie kontroli sesji w PHP: Czym jest kontrola sesji?; Podstawowa zasada działania sesji; Implementacja prostych sesji; Przykład prostej sesji; Konfiguracja kontroli sesji; Implementacja uwierzytelniania w kontroli sesji; W następnym rozdziale; Rozdział 23. Integracja JavaScriptu i PHP: Przedstawienie technologii AJAX; Krótka prezentacja jQuery; Stosowanie jQuery w aplikacjach internetowych; Stosowanie jQuery, technologii AJAX i skryptów PHP; Propozycje dalszej lektury; W następnym rozdziale; Rozdział 24. Inne przydatne własności: Przetwarzanie łańcuchów znaków - funkcja eval(); Zakończenie wykonania - die i exit; Serializacja zmiennych i obiektów; Pobieranie informacji na temat środowiska PHP; Czasowa zmiana środowiska wykonawczego; Podświetlanie źródeł; Używanie PHP w wierszu poleceń; W następnej części; CZĘŚĆ V. TWORZENIE PRAKTYCZNYCH PROJEKTÓW PHP I MYSQL. Rozdział 25. Stosowanie PHP i MySQL w dużych projektach: Zastosowanie inżynierii oprogramowania w tworzeniu aplikacji WWW; Planowanie i prowadzenie projektu aplikacji WWW; Ponowne stosowanie kodu; Tworzenie kodu łatwego w utrzymaniu; Implementacja kontroli wersji; Wybór środowiska programistycznego; Dokumentacja projektów; Prototypowanie; Oddzielanie logiki i zawartości; Optymalizacja kodu; Testowanie; Propozycje dalszych lektur; W następnym rozdziale; Rozdział 26. Usuwanie i rejestracja błędów: Pomoc w usuwaniu błędów w zmiennych; Poziomy zgłaszania błędów; Zmiana ustawień zgłaszania błędów; Wyzwalanie własnych błędów; Eleganckie rejestrowanie błędów; Rejestrowanie błędów w pliku dziennika; W następnym rozdziale; Rozdział 27. Tworzenie uwierzytelniania użytkowników i personalizacji: Składniki rozwiązania; Przegląd rozwiązania; Implementacja bazy danych; Implementacja podstawowej witryny; Implementacja uwierzytelniania użytkowników; Implementacja przechowywania i odczytywania zakładek; Implementacja rekomendacji; Rozwijanie projektu i możliwe rozszerzenia; Rozdział 28. Tworzenie internetowego klienta poczty elektronicznej z użyciem Laravela: Prezentacja frameworka Laravel 5; Rozdział 29. Tworzenie internetowego klienta poczty elektronicznej z użyciem Laravela - część 2.: Tworzenie prostego klienta IMAP przy użyciu Laravela; Łączenie wszystkich elementów w celu implementacji internetowego klienta poczty elektronicznej; Wnioski; Rozdział 30. Integracja z mediami społecznościowymi - udostępnianie i uwierzytelnianie: OAuth - internetowa usługa uwierzytelniająca; Wniosek; Rozdział 31. Tworzenie koszyka na zakupy: Składniki rozwiązania; Przegląd rozwiązania; Implementacja bazy danych; Implementacja katalogu online; Implementacja koszyka na zakupy; Implementacja płatności; Implementacja interfejsu administratora; Rozwijanie projektu; DODATKI; Dodatek A. Instalacja Apache, PHP i MySQL: Instalacja Apache, PHP i MySQL w systemie UNIX; Instalacja Apache, PHP i MySQL w systemie Windows; Instalowanie PEAR; Instalowanie PHP z innymi serwerami; Skorowidz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; 1. Wprowadzenie do języka JavaScript; 1.1. Poznawanie JavaScriptu; 1.2. Witaj, świecie!; 1.3. Wycieczka po języku JavaScript; 1.4. Przykład: histogram częstości użycia znaków; 1.5. Podsumowanie; 2. Struktura leksykalna; 2.1. Tekst programu; 2.2. Komentarze; 2.3. Literały; 2.4. Identyfikatory i zarezerwowane słowa; 2.5. Unicode; 2.6. Opcjonalne średniki; 2.7. Podsumowanie; 3. Typy, wartości i zmienne; 3.1. Informacje ogólne i definicje; 3.2. Liczby; 3.3. Tekst; 3.4. Wartości logiczne; 3.5. Wartości null i undefined; 3.6. Symbole; 3.7. Obiekt globalny; 3.8. Niemutowalne prymitywne wartości i mutowalne odwołania do obiektu; 3.9. Konwersje typów; 3.10. Deklarowanie zmiennych i przypisywanie wartości; 3.11. Podsumowanie; 4. Wyrażenia i operatory; 4.1. Wyrażenia podstawowe; 4.2. Inicjatory obiektów i tablic; 4.3. Wyrażenia definiujące funkcje; 4.4. Wyrażenia dostępu do właściwości; 4.5. Wyrażenia wywołujące; 4.6. Wyrażenia tworzące obiekty; 4.7. Przegląd operatorów; 4.8. Operatory arytmetyczne; 4.9. Wyrażenia relacyjne; 4.10. Wyrażenia logiczne; 4.11. Wyrażenia przypisujące; 4.12. Wyrażenia interpretujące; 4.13. Inne operatory; 4.14. Podsumowanie; 5. Instrukcje; 5.1. Instrukcje wyrażeniowe; 5.2. Instrukcje złożone i puste; 5.3. Instrukcje warunkowe; 5.4. Pętle; 5.5. Skoki; 5.6. Inne instrukcje; 5.7. Deklaracje; 5.8. Podsumowanie instrukcji; 6. Obiekty; 6.1. Wprowadzenie do obiektów; 6.2. Tworzenie obiektów; 6.3. Odpytywanie i ustawianie właściwości; 6.4. Usuwanie właściwości; 6.5. Sprawdzanie właściwości; 6.6. Wyliczanie właściwości; 6.7. Rozszerzanie obiektów; 6.8. Serializacja obiektów; 6.9. Metody obiektów; 6.10. Udoskonalona składnia literału obiektowego; 6.11. Podsumowanie; 7. Tablice; 7.1. Tworzenie tablic; 7.2. Odczytywanie i zapisywanie elementów tablicy; 7.3. Rozrzedzone tablice; 7.4. Długość tablicy; 7.5. Dodawanie i usuwanie elementów tablicy; 7.6. Iterowanie tablic; 7.7. Tablice wielowymiarowe; 7.8. Metody tablicowe; 7.9. Obiekty podobne do tablic; 7.10. Ciągi znaków jako tablice; 7.11. Podsumowanie; 8. Funkcje; 8.1. Definiowanie funkcji; 8.2. Wywoływanie funkcji; 8.3. Argumenty i parametry funkcji; 8.4. Funkcje jako wartości; 8.5. Funkcje jako przestrzenie nazw; 8.6. Domknięcia; 8.7. Właściwości, metody i konstruktory funkcji; 8.8. Programowanie funkcyjne; 8.9. Podsumowanie; 9. Klasy; 9.1. Klasy i prototypy; 9.2. Klasy i konstruktory; 9.3. Słowo kluczowe class; 9.4. Dodawanie metod do istniejących klas; 9.5. Podklasy; 9.6. Podsumowanie; 10. Moduły; 10.1. Tworzenie modułów za pomocą klas, obiektów i domknięć; 10.2. Moduły w środowisku Node; 10.3. Moduły w języku ES6; 10.4. Podsumowanie; 11. Standardowa biblioteka JavaScript; 11.1. Zbiory i mapy; 11.2. Typowane tablice i dane binarne; 11.3. Wyszukiwanie wzorców i wyrażenia regularne; 11.4. Daty i czas; 11.5. Klasy błędów; 11.6. Format JSON, serializacja i analiza składni; 11.7. Internacjonalizacja aplikacji; 11.8. Interfejs API konsoli; 11.9. Interfejs API klasy URL; 11.10. Czasomierze; 11.11. Podsumowanie; 12. Iteratory i generatory; 12.1. Jak działają iteratory?; 12.2. Implementowanie obiektów iterowalnych; 12.3. Generatory; 12.4. Zaawansowane funkcjonalności generatorów; 12.5. Podsumowanie; 13. Asynchroniczność w języku JavaScript; 13.1. Programowanie asynchroniczne i funkcje zwrotne; 13.2. Promesy; 13.3. Słowa kluczowe async i await; 13.4. Iteracje asynchroniczne; 13.5. Podsumowanie; 14. Metaprogramowanie; 14.1. Atrybuty właściwości; 14.2. Rozszerzalność obiektów; 14.3. Atrybut prototype; 14.4. Popularne symbole; 14.5. Znaczniki szablonowe; 14.6. Obiekt Reflect; 14.7. Klasa Proxy; 14.8. Podsumowanie; 15. JavaScript w przeglądarkach; 15.1. Podstawy programowania stron WWW; 15.2. Zdarzenia; 15.3. Przetwarzanie dokumentów; 15.4. Przetwarzanie arkusza stylów; 15.5. Geometria i przewijanie dokumentu; 15.6. Komponenty WWW; 15.7. SVG: skalowalna grafika wektorowa; 15.8. Grafika w znaczniku; 15.9. Klasa Audio; 15.10. Lokalizacja, nawigacja i historia; 15.11. Sieć; 15.12. Magazynowanie danych; 15.13. Wątki robocze i komunikaty; 15.14. Przykład: zbiór Mandelbrota; 15.15. Podsumowanie i dalsza lektura; 16. Serwery w środowisku Node; 16.1. Podstawy programowania w środowisku Node; 16.2. Domyślna asynchroniczność; 16.3. Bufory; 16.4. Zdarzenia i klasa EventEmitter; 16.5. Strumienie; 16.6. Procesy, procesory i szczegóły systemu operacyjnego; 16.7. Operacje na plikach; 16.8. Klienty i serwery http; 16.9. Klienty i serwery inne niż http; 16.10. Procesy potomne; 16.11. Wątki robocze; 16.12. Podsumowanie; 17. Narzędzia i rozszerzenia; 17.1. Inspekcja kodu za pomocą narzędzia ESLint; 17.2. Formatowanie kodu za pomocą narzędzia Prettier; 17.3. Tworzenie testów jednostkowych za pomocą narzędzia Jest; 17.4. Zarządzanie pakietami za pomocą narzędzia npm; 17.5. Pakowanie kodu; 17.6. Transpilacja kodu za pomocą narzędzia Babel; 17.7. Rozszerzenie JSX: znaczniki w kodzie JavaScript; 17.8. Sprawdzanie typów danych za pomocą rozszerzenia Flow; 17.9. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Część I. Zaczynamy. Rozdział 1. Pierwsza aplikacja w TypeScripcie. Przygotowanie systemu. Utworzenie projektu. Używanie pakietu zewnętrznego. Dodawanie poleceń. Trwałe przechowywanie danych. Podsumowanie. Rozdział 2. Poznajemy TypeScript. Dlaczego powinieneś używać języka TypeScript? Co powinieneś wiedzieć? Jak skonfigurować środowisko programistyczne? Jaka jest struktura książki? Czy w książce znajdziesz wiele przykładów? Gdzie znajdziesz przykładowe fragmenty kodu? Podsumowanie. Rozdział 3. Wprowadzenie do języka JavaScript część I. Przygotowanie projektu. Zagmatwany JavaScript. Typy języka JavaScript. Praca z tablicą. Praca z obiektem. Słowo kluczowe this. Podsumowanie. Rozdział 4. Wprowadzenie do języka JavaScript część II. Przygotowanie projektu. Dziedziczenie obiektu JavaScriptu. Używanie iteratorów i generatorów. Używanie kolekcji JavaScriptu. Używanie modułów. Podsumowanie. Rozdział 5. Używanie kompilatora TypeScriptu. Przygotowanie projektu. Struktura projektu. Używanie menedżera pakietów Node. Plik konfiguracyjny kompilatora TypeScriptu. Kompilacja kodu TypeScriptu. Używanie funkcjonalności wersjonowania celu. Wybór formatu modułu. Użyteczne ustawienia konfiguracji kompilatora. Podsumowanie. Rozdział 6. Testowanie i debugowanie kodu TypeScriptu. Przygotowanie projektu. Debugowanie kodu TypeScriptu. Używanie lintera TypeScriptu. Testy jednostkowe w TypeScripcie. Podsumowanie. Część II. Praca z językiem TypeScript. Rozdział 7. Typowanie statyczne. Przygotowanie projektu. Typy statyczne. Używanie unii typów. Używanie asercji typu. Używanie wartownika typu. Używanie typu unknown. Używanie typów null. Podsumowanie. Rozdział 8. Używanie funkcji. Przygotowanie projektu. Definiowanie funkcji. Podsumowanie. Rozdział 9. Tablice, krotki i wyliczenia. Przygotowanie projektu. Praca z tablicami. Krotka. Wyliczenie. Używanie typu literału wartości. Używanie aliasu typu. Podsumowanie. Rozdział 10. Praca z obiektami. Przygotowanie projektu. Praca z obiektami. Używanie złączenia typów. Podsumowanie. Rozdział 11. Praca z klasami i interfejsami. Przygotowanie projektu. Używanie funkcji konstruktora. Używanie klas. Używanie interfejs. Dynamiczne tworzenie właściwości. Podsumowanie. Rozdział 12. Używanie typów generycznych. Przygotowanie projektu. Zrozumienie problemu. Tworzenie klasy generycznej. Definiowanie interfejsu generycznego. Podsumowanie. Rozdział 13. Zaawansowane typy generyczne. Przygotowanie projektu. Używanie kolekcji generycznych. Używanie iteratorów generycznych. Używanie typów indeksu. Używanie mapowania typu. Używanie typów warunkowych. Podsumowanie. Rozdział 14. Praca z JavaScriptem. Przygotowanie projektu. Praca z JavaScriptem. Opisywanie typów używanych w kodzie JavaScriptu. Generowanie plików deklaracji. Podsumowanie. Część III. Tworzenie aplikacji internetowych. Rozdział 15. Tworzenie aplikacji internetowej TypeScriptu część I. Przygotowanie projektu. Przygotowanie zestawu narzędzi. Dodawanie obsługi paczek. Dodawanie programistycznego serwera WWW. Utworzenie modelu danych. Generowanie treści HTML-a za pomocą API modelu DOM. Używanie formatu JSX do tworzenia treści HTML-a. Dodawanie funkcjonalności do aplikacji. Podsumowanie. Rozdział 16. Tworzenie aplikacji internetowej TypeScriptu część II. Przygotowanie projektu. Dodawanie usługi sieciowej. Używanie dekoratorów. Dokończenie aplikacji. Wdrażanie aplikacji. Umieszczanie aplikacji w kontenerze. Podsumowanie. Rozdział 17. Tworzenie aplikacji internetowej Angulara część I. Przygotowanie projektu. Rola TypeScriptu w programowaniu z użyciem frameworka Angular. Utworzenie modelu danych. Wyświetlenie filtrowanej listy produktów. Konfigurowanie aplikacji. Podsumowanie. Rozdział 18. Tworzenie aplikacji internetowej Angulara część II. Przygotowanie projektu. Dokończenie pracy nad funkcjonalnością aplikacji. Wdrażanie aplikacji. Umieszczanie aplikacji w kontenerze. Podsumowanie. Rozdział 19. Tworzenie aplikacji internetowej React część I. Przygotowanie projektu. TypeScript i programowanie React. Definiowanie typów encji. Wyświetlanie filtrowanej listy produktów. Utworzenie magazynu danych. Podsumowanie. Rozdział 20. Tworzenie aplikacji internetowej React część II. Przygotowanie projektu. Konfigurowanie routingu URL. Dokończenie pracy nad funkcjonalnością aplikacji. Wdrażanie aplikacji. Umieszczanie aplikacji w kontenerze. Podsumowanie. Rozdział 21. Tworzenie aplikacji internetowej Vue.js część I. Przygotowanie projektu. TypeScript i programowanie w Vue.js. Utworzenie klas encji. Wyświetlanie filtrowanej listy produktów. Utworzenie magazynu danych. Podsumowanie. Rozdział 22. Tworzenie aplikacji internetowej Vue.js część II. Przygotowanie projektu. Konfigurowanie routingu URL. Dokończenie pracy nad funkcjonalnością aplikacji. Wdrażanie aplikacji. Umieszczanie aplikacji w kontenerze. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Programowanie na potrzeby sieci - podstawy: 1.Podstawy funkcjonowania Internetu, 2. interfejs CGI, 3.Szczegóły działania skryptów CGI. Cz. II wybór i konfiguracja narzędzi - serwer Apache: 4.Instalowanie serwera Apache, 5.Instalowanie PHP i MySQL-a, Cz. III Podstawy języka PHP: 6.Cechy szczególne języka PHP, 7.Zmienne, stałe i wyrażenia, 8.Przetwarzanie danych z formularzy, 9.Konstrukcja składniowa języka PHP, 10.Tablice ascojacyjne, 11.Funkcje i zakres widoczności zmiennych. Cz. IV Standardowe funkcje PHP: 12.Funkcje operujące na ciągach tekstowych, 13.Wykorzystanie tablic, 14.Funkcje matematyczne, 15.Obsługa plików, 16.Obsługa katalogów, 17.Potoki i dowiązania symboliczne, 18.Uruchamianie programów zewnętrznych, 19.Funkcje daty i czasu, 20.Przesyłanie wiadomości przez e-mail w PHP, 21.Współpraca z siecią WWW, 22.Podstawy wyrażeń regularnych w formacie RegEx, 23.Praca z obrazami, 24.Sterowanie interpreterem, 25.Sesje, 26.Praca z bazą danych MySQL, 27.Funkcje sieciowe. Cz. V Techniki programistyczne: 28.Umieszczanie plików na serwerze, 29.Programy modułowe, 30.Kod i szablon stron www, 31.Programowanie obiektowe w PHP, 32.Szablon listów e-mail, 33.Różne rady i wskazówki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Programuj z .NET : praktyka ponad teorią / Paweł Dróżdż. - Gliwice : Helion S.A. , cop. 2020. - 279 s. : il. ; 24 cm.
Wstęp. Rozdział 1. Serwis usprawniający proces produkcyjny, Załóżmy, że... Dokumentacja. Mapa możliwości tego projektu. Trochę teorii dotyczącej projektu. Konfiguracja środowiska do pracy. Plan bazy danych. Implementacja bazy danych. Koncepcja oraz implementacja interfejsów dla serwisów. Implementacja serwisów. Implementacja kontrolerów. Wstępne testy przy użyciu narzędzi dedykowanych. Podsumowanie projektu Rozdział 2. Manager rachunków. Załóżmy, że... Dokumentacja. Mapa możliwości tego projektu. Część backendowa. Część frontendowa. Podsumowanie. Rozdział 3. Manager rachunków w wersji desktopowej. Załóżmy, że... Dokumentacja. Mapa możliwości tego projektu. Trochę teorii dotyczącej projektu. Plan bazy danych. Implementacja bazy danych. Serwis do bazy danych. Podpięcie serwisów do widoków. Podsumowanie projektu. Rozdział 4. Serwis usprawniający managera rachunków. Załóżmy, że... Dokumentacja. Mapa możliwości tego projektu. Burza mózgów. Trochę teorii dotyczącej projektu. Nasz wizja WCF. Tworzenie nowego projektu WCF. Podłączenie do istniejącego serwisu. Podsumowanie projektu. Rozdział 5. Asystent managera sklepu. Załóżmy, że... Dokumentacja. Mapa możliwości tego projektu. Trochę teorii dotyczącej projektu. Planowanie backlogu. Tworzenie backlogu. Sprint 1. Sprint 2. Sprint 3. Sprint 4. Sprint 5. Testowanie. Podsumowanie projektu. Rozdział 6. Asystent managera sklepu w wersji desktopowej. Załóżmy, że... Dokumentacja. Mapa możliwości tego projektu. Trochę teorii dotyczącej projektu. Tworzenie backlogu. Sprint 1. Sprint 2. Sprint 3. Sprint 4. Sprint 5. Testowanie. Podsumowanie projektu. Rozdział 7. Serwis usprawniający asystenta managera sklepu. Załóżmy, że... DOKUMENTACJA. Mapa możliwości tego projektu. Trochę teorii dotyczącej projektu. Tworzenie backlogu. Podsumowanie projektu. Rozdział 8. Elektroniczny podpis przy użyciu technologii blockchain. Załóżmy, że... Dokumentacja. Mapa możliwości tego projektu. Trochę teorii dotyczącej projektu. Tworzenie tablicy canbanowej. Rozpoczynamy pracę. Testy manualne. Podsumowanie projektu. Rozdział 9. Chmurowy serwis magazynujący i agregujący dane. Załóżmy, że... Dokumentacja. Mapa możliwości tego projektu. Trochę teorii dotyczącej projektu. Tworzenie tablicy canbanowej. Rozpoczynamy pracę. Podsumowanie projektu. Rozdział 10. Serwis do zarządzania plikami w wersji AWS. Załóżmy, że... Dokumentacja. Mapa możliwości tego projektu. Trochę teorii dotyczącej projektu. Tworzenie tablicy canbanowej. Rozpoczynamy pracę. Podsumowanie projektu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1.Koncepcja sklepu internetowego, 2.Co należy wiedzieć, 3.Projekt aplikacji, 4.Bezpieczeństwo, 5.Obsługa formularzy, 6.Słowniki i ich zastosowanie, 7.Kategorie i produkty, 8.Koszyk, 9.Rejestracja i zarządzanie klientami, 10.Obsługa zamówień, 11.Wyszukiwanie informacji, 12.Instalacja sklepu internetowego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Leksykon Profesjonalisty)
Rozdział 1. Filozofia Objective-C. Model obiektowy. Opowieść o dwóch systemach typów. C to Objective-C. Język i biblioteka. Historia Objective-C. Wieloplatformowość. Kompilowanie programów napisanych w Objective-C. Rozdział 2. Elementarz Objective-C. Deklarowanie typów w Objective-C. Wysyłanie wiadomości. Selektory. Deklarowanie klas. Protokoły. Dodawanie metod do istniejącej klasy. Nieformalne protokoły. Generowanie metod przy użyciu zadeklarowanych właściwości. Słowa kluczowe self, _cmd i super. Wskaźnik isa. Inicjalizowanie klas. Kodowanie typów. Używanie bloków. Rozdział 3. Zarządzanie pamięcią. Zajmowanie i zwalnianie pamięci. Przypisywanie do zmiennych instancyjnych. Automatyczne zliczanie referencji. Zwracanie obiektów przez argumenty będące wskaźnikami. Unikanie cykli pozyskanych referencji. Migracja do ARC. Pule automatycznego zwalniania pamięci. Konstruktory automatycznie zwalniające pamięć. Automatyczne zwalnianie obiektów w akcesoriach. Wsparcie dla automatycznego odśmiecania kolekcji. Współpraca z C. Niszczenie obiektów. Słabe referencje. Alokowanie skanowanej pamięci. Rozdział 4. Najważniejsze wzorce w Objective-C. Dwufazowe tworzenie obiektów. Kopiowanie obiektów. Archiwizowanie obiektów. Tworzenie wyznaczonych inicjalizatorów. Singleton. Delegowanie. Budowanie fasad. Tworzenie klastrów klas. Pętla wykonania. Rozdział 5. Liczby. Przechowywanie liczb w kolekcjach. Arytmetyka liczb dziesiętnych. Konwersje między ciągami znakowymi i liczbami. Odczytywanie liczb z ciągów znakowych. Rozdział 6. Operacje na ciągach znakowych. Tworzenie stałych ciągów znakowych. Porównywanie ciągów znakowych. Przetwarzanie ciągu znakowego litera po literze. Zmiana kodowania ciągów znakowych. Przycinanie ciągów znakowych. Dzielenie ciągów znakowych. Kopiowanie ciągów znakowych. Tworzenie ciągów znakowych z szablonów. Dopasowywanie wzorców do ciągów znakowych. Przechowywanie tekstu z formatowaniem. Rozdział 7. Kolekcje. Używanie tablic. Kontrolowanie indeksów. Przechowywanie nieuporządkowanych grup obiektów. Tworzenie słownika. Iterowanie po kolekcji. Wyszukiwanie obiektu w kolekcji. Dziedziczenie z kolekcji. Przechowywanie obiektów Objective-C w kolekcjach C++. Rozdział 8. Data i czas. Odczytywanie aktualnej daty. Przygotowanie dat do wyświetlenia. Zliczanie upływającego czasu. Odczytywanie dat z ciągów znakowych. Zdarzenia stopera. Rozdział 9. Listy właściwości. Przechowywanie kolekcji w listach właściwości. Odczytywanie danych z listy właściwości. Zmiana formatu list właściwości. JSON. Przechowywanie ustawień. Przechowywanie dowolnych obiektów w systemie ustawień. Rozdział 10. Interakcja ze środowiskiem. Pobieranie wartości środowiskowych. Przetwarzanie argumentów z linii komend. Ustawienia regionalne użytkownika. Nagłe zakończenie programu. Rozdział 11. Kodowanie klucz-wartość. Dostęp do wartości poprzez klucz. Uzyskiwanie zgodności z KVC. Ścieżki do klucza. Obserwowanie kluczy. Uzyskiwanie zgodności z KVO. Rozdział 12. Obsługa błędów. Różnice w implementacji wyjątków. Rzucanie i łapanie wyjątków. Obiekty wyjątków. Zunifikowany model wyjątków. Wyjątki a zarządzanie pamięcią. Przekazywanie delegat z błędami. Zwracanie informacji o błędzie. NSError. Rozdział 13. Dostęp do katalogów i plików. Odczytywanie pliku. Przenoszenie i kopiowanie plików. Pobieranie atrybutów pliku. Modyfikacja ścieżek. Sprawdzanie, czy plik lub katalog istnieje. Praca z pakietami. Odszukiwanie plików w lokacjach systemowych. Rozdział 14. Wątki. Tworzenie wątków. Ustawianie priorytetu wątku. Synchronizowanie wątków. Przechowywanie danych specyficznych dla danego wątku. Oczekiwanie na prawdziwość warunku. Rozdział 15. Bloki i Grand Central. Wiązanie zmiennych z blokami. Zarządzanie pamięcią a bloki. Wykonywanie czynności w tle. Tworzenie własnych kolejek pracy. Rozdział 16. Powiadomienia. Żądanie powiadomień. Wysyłanie powiadomień. Kolejkowanie powiadomień. Przesyłanie powiadomień między aplikacjami. Rozdział 17. Sieć. Wykorzystywanie obudowanych socketów z języka C. Łączenie się z serwerami. Przesyłanie obiektów przez sieć. Wyszukiwanie węzłów równoległych. Wczytywanie danych spod adresu URL. Rozdział 18. Debugowanie Objective-C. Inspekcja obiektów. Rozpoznawanie problemów z pamięcią. Obserwowanie wyjątków. Asercje. Zapisywanie wiadomości o błędach. Rozdział 19. Środowisko uruchomieniowe Objective-C. Wysyłanie wiadomości na podstawie nazwy. Odszukiwanie klas według nazwy. Sprawdzanie, czy obiekt posiada daną metodę. Przekierowywanie wiadomości. Odszukiwanie klas. Inspekcja klas. Tworzenie nowych klas. Dodawanie nowych zmiennych instancyjnych. Skorowidz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
JavaScript : interaktywne aplikacje webowe / Tomasz Sochacki. - Gliwice : Helion S.A., cop. 2020. - 196, [4] s. ; 20 cm.
Zawiera: Rozdział 1. Wstęp: W świecie wielu przeglądarek; Nie tylko przeglądarki internetowe; Czym będziemy się zajmować w tej książce?; Narzędzia do pracy z książką; Edytory online do pracy z książką; Rozdział 2. Podstawy HTML i DOM: Czym są HTML i DOM?; Podstawowa struktura strony internetowej; Zaczynamy pracę ze znacznikami HTML; Wczytywanie skryptów JavaScript; Narzędzia deweloperskie w przeglądarce internetowej; Rozdział 3. Podstawy pracy z elementami DOM: Pobieranie referencji do elementów DOM; Pobieranie wartości tekstowych elementów; Rozdział 4. Obsługa zdarzeń: Rejestrowanie zdarzeń; Obiekt event funkcji obsługi zdarzeń; Delegowanie zdarzeń; Moment wczytania i pełnego załadowania strony; Wyłączenie domyślnych akcji przeglądarki; Wybrane zdarzenia ruchu i kliknięć myszy; Obsługa zdarzeń klawiatury; Dynamiczne tworzenie obrazków; Wykrywanie połączenia z internetem; Kontrolowane wywoływanie zdarzeń za użytkownika; Dodawanie obsługi zdarzeń dla elementów tworzonych dynamicznie; Propagacja zdarzeń i świadome jej wyłączanie; Obiekt target oraz currentTarget; Rozdział 5. JavaScript i CSS: Ustawianie stylów z poziomu JavaScriptu; Dynamiczne dodawanie i usuwanie klas CSS; Dynamiczne podmienianie klas CSS; Refaktoring przykładowej aplikacji; Odczytywanie stylów CSS; Określanie pozycji elementu na stronie; Przewijanie ekranu do wskazanego elementu; Szerokość i wysokość okna przeglądarki; Dynamiczna zmiana parametrów media query; Rozdział 6. Podstawowe metody i obiekty globalne w przeglądarce internetowej: Natywne okna dialogowe; Kodowanie i dekodowanie znaków; Praca z formatem JSON; Funkcja setTimeout; Wywołania cykliczne setInterval; Obiekt location - podstawowe informacje o adresie strony; Lokalne przechowywanie danych w przeglądarce przy użyciu cookies; Pamięć lokalna localStorage oraz sessionStorage; Obiekt navigator; Rozdział 7. Asynchroniczny JavaScript: Asynchroniczność i obiekt Promise; Tworzenie obietnic; Wykorzystanie funkcji zwracających obietnicę; Praca z obietnicami przy użyciu składni async/await; Obsługa błędów w pracy z obietnicami; Wielokrotne wywołania then i catch; Praca z wieloma obietnicami jednocześnie; Technologia Ajax; Przykładowe API dostępne publicznie; Ajax i metoda fetch; Technologia Ajax z biblioteką axios; Technologia Ajax i obiekt XMLHttpRequest; Rozdział 8. Formularze internetowe: Podstawowe informacje o formularzach; Elementy stosowane w formularzach; Zdarzenia występujące w formularzach; Format danych wprowadzanych w polach formularza; Walidacja formularzy; Ustawianie stanu focus dla pól formularza; Tworzymy formularz wniosku kredytowego; Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Wstęp: Dlaczego JavaScript?; Historia rozwoju JavaScript; Dla kogo przeznaczona jest książka?; Przygotowujemy środowisko; Uruchamianie kodu w przeglądarce; Edytor kodu JavaScript; Praca w środowisku Node.js; Rozdział 2. Podstawy ECMAScript: Podstawowe elementy składni; Nawiasy; Komentarze; Deklarowanie zmiennych i stałych; Typy zmiennych; Zmienne vs stałe w JavaScript; Operatory przypisania i matematyczne; Konkatenacja ciągów znakowych; Operatory porównania; Operatory logiczne; Instrukcja warunkowa if-else; Instrukcja warunkowa switch; Pętla for; Pętle for-in oraz for-of; Pętle while oraz do-while; Konwersja typów zmiennych; Tryb ścisły strict mode; Konieczność deklarowania zmiennych; Duplikowanie parametrów funkcji; Rozdział 3. Funkcje i obiekty: Czym są funkcje?; Definiowanie i wywoływanie funkcji; Tworzymy funkcje; Wartość zwracana przez funkcję; Zakresy i domknięcia w JavaScript; Zakres globalny; Zakres funkcyjny; Zakres blokowy; Funkcje, które od razu się wykonują; Parametry domyślne funkcji; Definiowanie obiektów; Modyfikowanie obiektów; Operatory spread i rest; Prototypy i dziedziczenie; Czym jest dziedziczenie prototypowe?; Nadpisywanie metod z prototypu; Dziedziczenie i typy proste...; Czym jest wskaźnik this?; Wskaźnik this i funkcje strzałkowe; Czym są metody call i apply?; Dobre praktyki podczas tworzenia funkcji i obiektów; Używaj języka angielskiego; Twórz sensowne nazwy funkcji i zmiennych; Dziel kod na małe, proste fragmenty; Bądź ostrożny z wieloma parametrami funkcji; Unikaj zwracania różnych typów przez jedną funkcję; Unikaj dynamicznej zmiany typów; Rozdział 4. Klasy w języku JavaScript: Zacznijmy od funkcji...; Dodanie metod do prototypu; Definiowanie klas w JavaScript; Rozszerzanie klas - słowa extends i super; Rozszerzanie klas i nadpisywanie metod klasy bazowej; Metody statyczne; Klasy z wieloma metodami; Metody prywatne i publiczne; Rozdział 5. Operacje na ciągach znakowych; Tworzenie ciągów znakowych; Modyfikacje wielkości znaków; Wycinanie fragmentu ciągu; Sprawdzanie początku i końca ciągu znakowego; Przeszukiwanie ciągu znakowego; Metoda includes; Wyszukiwanie metodą indexOf; Metoda lastIndexOf do analizy ciągów znakowych; Podział ciągu na tablicę; Rozdział 6. Tablice w języku JavaScript: Podstawowe operacje na tablicach; Definiowanie tablic w JavaScript; Dodawanie elementów na końcu tablicy; Dodawanie elementów na początku tablicy; Dodawanie elementów wewnątrz tablicy; Usuwanie elementów z tablicy; Sprawdzanie czy obiekt jest tablicą; Konwertowanie tablic do ciągów znakowych; Iterowanie po tablicach; Pętla for; Pętla for-in; Pętla for-of; Metoda forEach; Przetwarzanie i filtrowanie tablic; Metoda map; Metoda map vs forEach; Metoda filter; Metody reduce i reduceRight; Metoda flat; Metoda reverse; Wyszukiwanie elementów w tablicy; Metoda indexOf i lastIndexOf; Metoda includes; Metoda find i findIndex; Metoda some i every; Sortowanie elementów tablicy; Rozdział 7. Liczby w JavaScript: Czym właściwie jest typ numer; Liczby i nie-liczby; Jak sprawdzić czy wartość to NaN?; Konwertowanie ciągów znakowych do typu numer; Operacje na liczbach zmiennoprzecinkowych; Metody toFixed i toPrecision; Obiekt globalny Math; Przydatne stałe obiektu Math; Szukanie wartości największej i najmniejszej; Zaokrąglanie liczb; Liczby losowe; Inne przydatne metody obiektu Math; Rozdział 8. Praca z datami w JavaScript: Tworzenie obiektu Date; Obiekt Date i znacznik czasu timestamp; Odczyt parametrów obiektu daty; Problem stref czasowych; Wyświetlanie daty dostosowanej do lokalnych ustawień przeglądarki; Modyfikowanie obiektu Date; Rozdział 9. Ćwiczenia praktyczne: Wyznaczenie sumy kolejnych N liczb; Tablica unikalnych elementów; Wyznaczenie przecięcia dwóch tablic; Wyznaczenie różnicy dwóch tablic; Częstość występowania elementów w tablicy; Sprawdzenie czy podany rok jest rokiem przestępnym; Obliczenie ilości dni w danym miesiącu; Określanie wieku w latach; Generator liczb losowych; Walidacja numeru NIP; Walidacja numeru REGON; Wyznaczenie n-tego wyrazu ciągu Fibonacciego; Sprawdzenie czy liczba jest liczbą pierwszą; Obliczanie średniej oceny bez znajomości wszystkich ocen cząstkowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Wprowadzenie w DDD. Czy mogę zastosować DDD? Dlaczego należy stosować DDD? W jaki sposób stosować DDD? Wartość biznesowa używania technik DDD. Wyzwania związane ze stosowaniem DDD. Fikcja z dużą dawką realizmu. Podsumowanie. Rozdział 2. Dziedziny, Poddziedziny i Konteksty Ograniczone. Szeroka perspektywa. Dlaczego projektowanie strategiczne jest tak ważne? Świat prawdziwych Dziedzin i Poddziedzin. Nadawanie sensu Kontekstom Ograniczonym. Przykładowe Konteksty. Podsumowanie. Rozdział 3. Mapy Kontekstu. Dlaczego Mapy Kontekstu są takie ważne? Podsumowanie. Rozdział 4. Architektura. Wywiad z człowiekiem sukcesu - CIO firmy SaaSOvation. Warstwy. Architektura Sześciokątna albo Porty i Adaptery. Architektura ukierunkowana na usługi. REST (Representational State Transfer). CQRS (Command-Query Responsibility Segregation). Architektura Sterowana Zdarzeniami. Podsumowanie. Rozdział 5. Encje. Do czego używamy Encji? Unikatowa tożsamość. Odkrywanie Encji i ich cech wrodzonych. Podsumowanie. Rozdział 6. Obiekty Wartości. Cechy Wartości. Minimalizm integracji. Typy Standardowe wyrażane w formie Wartości. Testowanie Obiektów Wartości. Implementacja. Utrwalanie Obiektów Wartości. Podsumowanie. Rozdział 7. Usługi. Czym jest Usługa Dziedziny (a przede wszystkim czym ona nie jest)? Upewnij się, że potrzebujesz Usługi. Modelowanie usługi w dziedzinie. Testowanie Usług. Podsumowanie. Rozdział 8. Zdarzenia Dziedziny. Kiedy i dlaczego warto korzystać ze Zdarzeń Dziedziny? Modelowanie Zdarzeń. Publikowanie Zdarzeń z Modelu Dziedziny. Rozpowszechnianie wiadomości w odległych Kontekstach Ograniczonych. Magazyn Zdarzeń. Style architektoniczne wysyłania zmagazynowanych Zdarzeń. Implementacja. Podsumowanie. Rozdział 9. Moduły. Projektowanie z użyciem Modułów. Podstawowe konwencje nazewnictwa Modułów. Konwencja nazewnictwa Modułów w modelu. Moduły Kontekstu Zarządzanie Projektem Agile. Moduły w innych warstwach. Moduł przed Kontekstem Ograniczonym. Podsumowanie. Rozdział 10. Agregaty. Zastosowanie Agregatów wewnątrz Dziedziny Głównej Scrum. Reguła: rzeczywiste niezmienniki modelu w granicach spójności. Reguła: projektuj małe Agregaty. Reguła: odwołuj się do innych Agregatów za pomocą identyfikatora tożsamości. Reguła: na zewnątrz granicy używaj spójności ostatecznej. Powody łamania reguł. Pozyskiwanie informacji przez odkrywanie. Implementacja. Podsumowanie. Rozdział 11. Fabryki. Fabryki w modelu dziedziny. Metody Fabrykujące wewnątrz Rdzenia Agregatu. Fabryki na poziomie Usług. Podsumowanie. Rozdział 12. Repozytoria. Repozytoria typu kolekcja. Repozytoria typu trwały magazyn. Dodatkowe zachowanie. Zarządzanie transakcjami. Hierarchie typów. Repozytoria a Obiekty Dostępu do Danych. Testowanie Repozytoriów. Podsumowanie. Rozdział 13. Integrowanie Kontekstów Ograniczonych. Podstawy integracji. Integracja z wykorzystaniem zasobów RESTful. Integracja z wykorzystaniem mechanizmu przekazywania komunikatów. Podsumowanie. Rozdział 14. Aplikacja. Interfejs użytkownika. Usługi Aplikacji. Kompozycja wielu Kontekstów Ograniczonych. Infrastruktura. Kontenery komponentów. Podsumowanie. Dodatek A. Agregaty i Źródła Zdarzeń: A+ES. Wewnątrz Usługi Aplikacji. Handlery Poleceń. Składnia lambda. Zarządzanie współbieżnością. Swoboda struktury przy zastosowaniu wzorca A+ES. Wydajność. Implementacja Magazynu Zdarzeń. Utrwalanie z wykorzystaniem relacyjnej bazy danych. Utrwalanie obiektów BLOB. Agregaty ukierunkowane. Rzutowanie odczytów modelu. Zastosowanie łącznie z projektem bazującym na Agregatach. Wzbogacanie Zdarzeń. Narzędzia i wzorce pomocnicze. Generowanie kontraktu. Testy jednostkowe i specyfikacje. Wsparcie dla wzorca A+ES w językach funkcyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zaczynamy, 2. Na podbój C++, 3. Dane, 4. Typy złożone, 5. Pętle i wyrażenia relacyjne, 6. Instrukcje rozgałęziające i operatory logiczne, 7. Funkcje = programowe moduły C++, 8. Przygody w krainie funkcji, 9. Modele pamięci i przestrzenie nazw, 10. Obiekty i klasy, 11. Korzystanie z klas, 12. Klasy a dynamiczne zarządzanie pamięcią, 13. Dziedziczenie, 14. Wielokrotne wykorzystanie kodu, 15. Klasy zaprzyjaźnione , wyjątki i inne zagadnienia, 16. Klasa string oraz biblioteka Standarf Template Library, 17. Operacje wejścia/wyjścia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Część I: Podstawy PHP. 1. Wprowadzenie w tematykę PHP. 2. Język PHP. 3. Organizacja kodu i jego wielokrotne wykorzystanie. 4. Programowanie obiektowe. 5. Tablice. 6. Ciągi znaków i znaki alfabetów narodowych. 7. Interakcje z serwisem: formularze. Część II: Podstawowe wiadomości o bazach danych. 8. Wprowadzenie do baz danych. 9. Projektowanie i tworzenie baz danych. 10. Wykorzystanie baz danych: przechowywanie i pobieranie interakcji. 11. Wykorzystanie baz danych: zaawansowany dostęp do danych.. 12. PHP a dostęp do danych. Część III: Planowanie aplikacji internetowych. 13. Aplikacje internetowe i Internet. 14. Implementacja interfejsu użytkownika. 15. Zarządzanie użytkownikami. 16. Zabezpieczenia aplikacji internetowych: planowanie i bezpieczeństwo kodu. 17. Zabezpieczenia aplikacji internetowych: bezpieczeństwo sprzętu i oprogramowania. Część IV: Implementacja aplikacji internetowych. 18. Obsługa błędów i debugowanie. 19. Pliki cookie i sesje. 20. Uwierzytelnianie. 21. Zaawansowane techniki wysyłania treści do przeglądarki oraz buforowania wysyłanej treści. 22. Kontrola poprawności danych za pomocą wyrażeń regularnych. 23. XML i XHTML. 24. Pliki i katalogi. 25. Wysyłanie plików do serwera. 26. Operowanie datami i czasem. 27. Usługi XML Web Services i SOAP. 28. Korzystanie z PEAR. 29. Tworzenie i wdrażanie aplikacji. Część V: Przykładowe projekty i dalsze pomysły. 30. Strategie tworzenia udanych aplikacji internetowych. 31. System zarządzania terminami. 32. Blog. 33. Sklep internetowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
HTML i XHTML : ćwiczenia praktyczne / Bartosz Danowski. - Gliwice : Helion, 2006. - 150 s. : rys. ; 21 cm.
1. Wprowadzenie. 2. Podstawy. 3. Elementy języków XHTML i HTML. 4. Kaskadowe arkusze stylów. 5. Praktyczne projekty. 6. Testowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej