Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(144)
IBUK Libra
(5)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(141)
Publikacje fachowe
(35)
Publikacje naukowe
(27)
E-booki
(6)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Czasopisma
(2)
Audiobooki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(107)
dostępne
(100)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(101)
Czytelnia
(107)
Autor
Panasiuk Aleksander (1965- )
(11)
Jaworski Władysław L. (1927-2017)
(8)
Opolski Krzysztof (1948- )
(6)
Ofiarski Zbigniew (1959- )
(5)
Dobosiewicz Zbigniew (1939-2014)
(4)
Gospodarowicz Andrzej (1945- )
(4)
Głuchowski Jan (1940- )
(4)
Huczek Marian (1939-2023)
(4)
Olesińska Agnieszka (1968- )
(4)
Altkorn Jerzy (1931-2004)
(3)
Chodyński Andrzej
(3)
Filipiak Beata (1967- )
(3)
Kosiński Bohdan
(3)
Krzyżkiewicz Zbigniew (1923-2016)
(3)
Nowak Alojzy Z. (1956- )
(3)
Brzeziński Bogumił (1948- )
(2)
Czechowska Iwona Dorota
(2)
Etel Leonard (1960- )
(2)
Grabowski Michał
(2)
Grewiński Mirosław (1973- )
(2)
Małecka-Ziembińska Edyta
(2)
Patyk Jacek
(2)
Perenc Józef (1945- )
(2)
Zawadzka Zofia (1950-2005)
(2)
Abdrabou Lucia
(1)
Alchusová Zuzana
(1)
Antonowicz Paweł
(1)
Babiarz Stefan
(1)
Bakalarczyk Sebastian
(1)
Balcerzyk Robert
(1)
Bar Gabriela
(1)
Barnik Paweł
(1)
Barta Janusz (1947-2021)
(1)
Bartosiewicz Adam
(1)
Bartuzel Konrad
(1)
Beck-Krala Ewa
(1)
Bednarska-Wnuk Izabela
(1)
Bekas Robert
(1)
Białecki Marcin
(1)
Bielecki Piotr
(1)
Bieliński Jerzy
(1)
Bienias Ilona
(1)
Bienias Mateusz
(1)
Bilski Janusz (1949- )
(1)
Bitz Michael
(1)
Bodo Monika
(1)
Bogucki Stanisław
(1)
Borek Marcin
(1)
Borkowski Stanisław
(1)
Borkowski Tadeusz
(1)
Borszowski Paweł (1972- )
(1)
Brolik Jacek (1958- )
(1)
Bronakowski Henryk
(1)
Burcon Tomasz
(1)
Burzyński Andrzej
(1)
Burzyński Krzysztof
(1)
Cebulski Kamil
(1)
Cewińska Joanna
(1)
Chimkowska Angelika
(1)
Chomiczewski Witold
(1)
Chrenko Alchusová Lucia
(1)
Chróścielewski Wojciech (1952- )
(1)
Chłodnicki Mateusz
(1)
Cicha Agnieszka
(1)
Cichosz Marzenna
(1)
Cichoń Mariusz
(1)
Cichy Janusz
(1)
Ciejpa-Znamirowski Krzysztof
(1)
Cierniak-Emerych Anna
(1)
Ciesielski Marek (1949- )
(1)
Cioczek Konrad
(1)
Cisek Marcin
(1)
Clark Graham
(1)
Cybula Piotr
(1)
Czainska Katarzyna
(1)
Czaplewski Maciej
(1)
Czaplicka Monika
(1)
Czubakowska Ksenia (1946- )
(1)
Dahmen Andreas (1962- )
(1)
Dankowska Małgorzata
(1)
Dejnaka Agnieszka
(1)
Drywa Anna
(1)
Dumas Anna
(1)
Dutko Maciej
(1)
Dyczek-Formanek Elfryda
(1)
Dywański Piotr
(1)
Dębniewska Maria
(1)
Ehrlich Andrzej (1928-2023)
(1)
Fiuk Grzegorz
(1)
Flaga-Gieruszyńska Kinga (1973- )
(1)
Flejterski Stanisław (1948- )
(1)
Fornalski Paweł
(1)
Forsthoff Ulrich
(1)
Foryś Iwona
(1)
Froń Karol
(1)
Fryczyńska Marzena
(1)
Gabrysz Romuald
(1)
Gaca Daria
(1)
Gafrikowa Viera
(1)
Gajewski Dominik
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(30)
2000 - 2009
(91)
1990 - 1999
(17)
Okres powstania dzieła
2001-
(21)
Kraj wydania
Polska
(147)
Rosja
(1)
Czechy
(1)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(148)
angielski
(1)
rosyjski
(1)
Temat
Banki
(41)
Podatek od towarów i usług
(27)
Usługi
(26)
Bankowe usługi detaliczne
(22)
Usługi turystyczne
(18)
Prawo podatkowe
(16)
Marketing
(15)
Turystyka
(14)
Akcyza
(13)
Podatek
(13)
Usługi elektroniczne
(13)
Kredyt
(12)
Przedsiębiorstwo
(12)
Jakość usług
(11)
Postępowanie podatkowe
(10)
Przedsiębiorstwo usługowe
(10)
Usługi finansowe
(10)
Handel elektroniczny
(9)
Rynek finansowy
(9)
Zarządzanie jakością
(9)
Bankowość elektroniczna
(8)
Produkt turystyczny
(8)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(8)
Gospodarka elektroniczna
(7)
Nadzór bankowy
(7)
Podatek dochodowy od osób fizycznych
(7)
Prawo bankowe
(7)
Zarządzanie
(7)
Kontrola skarbowa i podatkowa
(6)
Podatek dochodowy
(6)
Podatek od nieruchomości
(6)
Podatek rolny
(6)
Unia Europejska
(6)
Banki internetowe
(5)
Finanse
(5)
Gwarancje bankowe
(5)
Hotelarstwo
(5)
Innowacje
(5)
Organizacja
(5)
Podatek od gier
(5)
Ryzyko bankowe
(5)
Unia Europejska (UE)
(5)
Usługi logistyczne
(5)
Badania marketingowe
(4)
Bank centralny
(4)
Branża TSL
(4)
Handel
(4)
Jakość produktu
(4)
Kapitał
(4)
Konsumenci (ekon.)
(4)
Logistyka gospodarcza
(4)
Obsługa klienta
(4)
Pieniądz elektroniczny
(4)
Podatek dochodowy od osób prawnych
(4)
Podatek od spadków i darowizn
(4)
Swobodny przepływ kapitału
(4)
Swobodny przepływ osób
(4)
Swobodny przepływ towarów
(4)
Swobodny przepływ usług
(4)
Analiza ekonomiczna
(3)
Bankowy Fundusz Gwarancyjny
(3)
Ekonomika
(3)
Fundusze strukturalne UE
(3)
Gastronomia
(3)
Globalizacja
(3)
Gospodarka
(3)
Karta podatkowa
(3)
Karty płatnicze
(3)
Konkurencja
(3)
Marketing cyfrowy
(3)
Narodowy Bank Polski (NBP)
(3)
Podatek leśny
(3)
Podatek od czynności cywilnoprawnych
(3)
Podatek od środków transportowych
(3)
Podatki i opłaty lokalne
(3)
Prawo Unii Europejskiej
(3)
Prawo celne
(3)
Rynek pieniężny
(3)
Transport
(3)
Ubezpieczenia
(3)
Usługi płatnicze
(3)
Zarządzanie strategiczne
(3)
Aukcja internetowa
(2)
Bank Gospodarstwa Krajowego
(2)
Biura podróży
(2)
Europejski Bank Centralny
(2)
Europejski System Banków Centralnych
(2)
Fundusze celowe
(2)
Giełda papierów wartościowych
(2)
Infrastruktura społeczna
(2)
Instytucje nonprofit
(2)
Integracja europejska
(2)
Jednolity rynek Unii Europejskiej
(2)
Komunikacja marketingowa
(2)
Konsumenci
(2)
Koszty
(2)
Kultura
(2)
Marketing bankowy
(2)
Marketing strategiczny
(2)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(2)
Temat: czas
2001-
(24)
1989-2000
(11)
1901-2000
(6)
1989-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(61)
Kraje Unii Europejskiej
(11)
Niemcy
(4)
Europa
(1)
Gatunek
Podręcznik
(55)
Opracowanie
(21)
Praca zbiorowa
(21)
Monografia
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Poradnik
(3)
Komentarz do ustawy
(2)
Komentarz prawny
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Akty prawne
(1)
Artykuły
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Komentarz
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(114)
Zarządzanie i marketing
(40)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(38)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(11)
Podróże i turystyka
(8)
Transport i logistyka
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
150 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Przedmiot i zakres prawa podatkowego Wspólnoty Europejskiej. 2. Kontrola wspólnotowa systemów prawa krajowego a swobodny przepływ towarów. 3. Kontrola wspólnotowa systemów prawa krajowego a swobodny przepływ osób, usług i kapitału. 4. Harmonizacja podatku od wartości dodanej. 5. Harmonizacja akcyz. 6. Harmonizacja podatków pośrednich obciążających gromadzenie kapitałów. 7. Dyrektywa o wspólnym systemie opodatkowania w odniesieniu do spółek dominujących i spółek zależnych różnych państw członkowskich Wspólnoty Europejskiej. 8. Dyrektywa w sprawie wspólnego systemu opodatkowania mającego zastosowanie w przypadku łączenia, podziałów, wydzieleń, wnoszenia majątku i zamiany udziałów dotyczących spółek różnych państw członkowskich oraz przeniesienie statutowej siedziby SE lub SCE z jednego państwa do drugiego państwa członkowskiego. 9. Dyrektywa Rady w sprawie opodatkowania dochodów z oszczędności w postaci odsetek. 10. Dyrektywa Rady w sprawie wspólnego systemu podatkowego dla spółek powiązanych różnych państw członkowskich z tytułu przychodów w postaci odsetek oraz należności licencyjnych. 11. Konwencja Arbitrażowa. 12. Współpraca Arbitrażowa. 13. Współpraca administracyjna państw członkowskich w sferze prawa podatkowego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 336 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Prawo, procedury i postępowanie celne / (red.) Edyta Małecka-Ziembińska. - Wyd. 1 dodruk. - Warszawa : CeDeWu, 2021. - 201 s. : il. ; 24 cm.
Wstęp; Wykaz najczęściej powoływanych aktów prawnych; Część 1 Prawo, postępowanie i administracja celna Rozdział 1 Cło oraz system i polityka celna UE: 1.1. Pojęcie i rodzaje ceł 1.2. System celny UE 1.3. Polityka celna UE Rozdział 2 Służba i administracja celna w Polsce: 2.1. Struktura administracji celnej sprzed reformy; 2.2. Struktura Krajowej Administracji Skarbowej; Rozdział 3 Służba i administracja celna w Niemczech: 3.1. Przepisy celne; 3.2. Administracja celna; 3.3. Federalna Akademia Finansów (BFA - Bundesfinanzakademie); 3.4. Zawód celnika w Niemczech; Słowniczek; Rozdział 4 Postępowanie celne: 4.1. Zasady ogólne i reguły interpretacyjne; 4.2. Rejestracja osób, uprawnień, elektronizacja postępowania; 4.3. Decyzje, rodzaje i zarządzanie nimi (unieważnienie, zmiana, cofnięcie); 4.4. Pozwolenia; 4.5. Terminy; 4.6. Postępowanie odwoławcze; Część 2 Wprowadzenie towarów na obszar celny UE i procedury celne Rozdział 5 Przedstawicielstwo celne: 5.1. Przesłanki ustanowienia przedstawiciela celnego; 5.2. Warunki uzyskania statusu agenta celnego; 5.3. Rodzaje przedstawicielstwa; Rozdział 6 Procedury celne: 6.1. Rodzaje procedur celnych; 6.2. Procedury przywozowe (importowe); 6.3. Procedura wywozowa (eksportowa); Rozdział 7 Upoważniony przedsiębiorca - korzystanie z pozwolenia AEO w praktyce: 7.1. Powstanie i pojęcie instytucji upoważnionego przedsiębiorcy; 7.2. Rodzaje pozwoleń AEO; 7.3. Korzyści z posiadania statusu AEO; Część 3 Elementy kalkulacyjne Rozdział 8 Wspólna taryfa celna i klasyfikacja taryfowa. Wiążąca Informacja Taryfowa: 8.1. Wspólna taryfa celna; 8.2. Nomenklatura Scalona; 8.3. Wiążąca Informacja Taryfowa; Rozdział 9 Wartość celna: 9.1. Podstawy prawne oraz definicja wartości celnej; 9.2. Metody ustalania wartości celnej; Rozdział 10 Reguły pochodzenia towarów: 10.1. Preferencyjne pochodzenie towarów; 10.2. Niepreferencyjne pochodzenie towarów; Rozdział 11 Podatek od towarów i usług w transakcjach międzynarodowych: 11.1. Rola prawa unijnego w procesie stosowania prawa podatkowego; 11.2. Czynności opodatkowane; Rozdział 12 Dług celny - Dariusz Leśniewski: 12.1. Powstanie długu celnego; 12.2. Zabezpieczenie długu celnego; 12.3. Zaksięgowanie, płatności należności celnych i odroczenia płatności; 12.4. Zwrot i umorzenie należności celnych; 12.5. Wygaśnięcie długu celnego; Notki o Autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 346 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 346 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Prawo, procedury i postępowanie celne / (red.) Edyta Małecka-Ziembińska. - Wyd. 1 dodruk. - Warszawa : CeDeWu, 2022. - 201 s. : il. ; 24 cm.
Wstęp; Wykaz najczęściej powoływanych aktów prawnych; Część 1 Prawo, postępowanie i administracja celna Rozdział 1 Cło oraz system i polityka celna UE: 1.1. Pojęcie i rodzaje ceł 1.2. System celny UE 1.3. Polityka celna UE Rozdział 2 Służba i administracja celna w Polsce: 2.1. Struktura administracji celnej sprzed reformy; 2.2. Struktura Krajowej Administracji Skarbowej; Rozdział 3 Służba i administracja celna w Niemczech: 3.1. Przepisy celne; 3.2. Administracja celna; 3.3. Federalna Akademia Finansów (BFA - Bundesfinanzakademie); 3.4. Zawód celnika w Niemczech; Słowniczek; Rozdział 4 Postępowanie celne: 4.1. Zasady ogólne i reguły interpretacyjne; 4.2. Rejestracja osób, uprawnień, elektronizacja postępowania; 4.3. Decyzje, rodzaje i zarządzanie nimi (unieważnienie, zmiana, cofnięcie); 4.4. Pozwolenia; 4.5. Terminy; 4.6. Postępowanie odwoławcze; Część 2 Wprowadzenie towarów na obszar celny UE i procedury celne Rozdział 5 Przedstawicielstwo celne: 5.1. Przesłanki ustanowienia przedstawiciela celnego; 5.2. Warunki uzyskania statusu agenta celnego; 5.3. Rodzaje przedstawicielstwa; Rozdział 6 Procedury celne: 6.1. Rodzaje procedur celnych; 6.2. Procedury przywozowe (importowe); 6.3. Procedura wywozowa (eksportowa); Rozdział 7 Upoważniony przedsiębiorca - korzystanie z pozwolenia AEO w praktyce: 7.1. Powstanie i pojęcie instytucji upoważnionego przedsiębiorcy; 7.2. Rodzaje pozwoleń AEO; 7.3. Korzyści z posiadania statusu AEO; Część 3 Elementy kalkulacyjne Rozdział 8 Wspólna taryfa celna i klasyfikacja taryfowa. Wiążąca Informacja Taryfowa: 8.1. Wspólna taryfa celna; 8.2. Nomenklatura Scalona; 8.3. Wiążąca Informacja Taryfowa; Rozdział 9 Wartość celna: 9.1. Podstawy prawne oraz definicja wartości celnej; 9.2. Metody ustalania wartości celnej; Rozdział 10 Reguły pochodzenia towarów: 10.1. Preferencyjne pochodzenie towarów; 10.2. Niepreferencyjne pochodzenie towarów; Rozdział 11 Podatek od towarów i usług w transakcjach międzynarodowych: 11.1. Rola prawa unijnego w procesie stosowania prawa podatkowego; 11.2. Czynności opodatkowane; Rozdział 12 Dług celny - Dariusz Leśniewski: 12.1. Powstanie długu celnego; 12.2. Zabezpieczenie długu celnego; 12.3. Zaksięgowanie, płatności należności celnych i odroczenia płatności; 12.4. Zwrot i umorzenie należności celnych; 12.5. Wygaśnięcie długu celnego; Notki o Autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 346 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Oferenci usług finansowych jako pośrednicy finansowi Rodzaje finansowania; Lokaty w bankach i towarzystwach ubezpieczeniowych; Lokaty kapitałowe w papierach wartościowych; Giełdowe transakcje terminowe papierami wartościowymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336.71 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Samorządowa)
Część I. Podstawowe zasady funkcjonowania funduszy unijnych: 1. Instytucjonalny system wdrażania i zarządzania programami i projektami współfinansowanymi z funduszy unijnych. 2. Cykl życia projektu. 3. Programy operacyjne realizowane w Polsce z podziałem na unijne źródła ich współfinansowania. 4. Kwalifikowanie projektów i wydatków. 5. Kwalifikowalność wydatków w poszczególnych Funduszach Strukturalnych. 6. Przyszłość polityki spójności. Część II. Zasady konstrukcji studium wykonalności lub biznesplanu dla projektów współfinansowanych ze środków UE: 1. Typy projektów współfinansowanych ze środków UE. 2. Zasady konstrukcji studium wykonalności (biznesplanu). 3. Zawartość studium wykonalności (biznesplanu) zalecana w ramach ZPORR. 4. Analiza finansowa i ekonomiczna. 5. Analiza finansowa i ekonomiczna projektu realizowanego przez Regionalny Ośrodek Kultury. Część III. Produkty i usługi bankowe wspomagające uzyskanie dofinansowania z funduszy unijnych. 1. Zagadnienia związane z absorpcją zasobów finansowych. 2. Potrzeby beneficjentów pomocy ze środków unijnych. 3. Cechy charakterystyczne projektów z dofinansowania funduszy strukturalnych. 4. Produkty i usługi bankowe. 5. Podsumowanie. Część IV. Wybrane fundusze celowe Banku Gospodarstwa Krajowego. 1. Prefinansowanie ze środków budżetu państwa. 2. Fundusz Poręczeń Unijnych. 3. Przykład wnioskowania o poręczenie/gwarancję FPU.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Przepisy ogólne, 2. Zakres opodatkowania, 3. Podatnicy i płatnicy, 4. Obowiązek podatkowy, 5. Miejsce świadczenia, 6. Podstawa opodatkowania, 7. Zasady wymiaru i poboru z tytułu importu towarów, 8. Wysokość opodatkowania, 9. Odliczanie i zwrot podatku. Odliczanie częściowe, 10. Rejestracja. Deklaracje i informacje podsumowujące. Zapłata podatku, 11. Dokumentacja, 12. Procedury szczególne, 13. Zmiany w przepisach obowiązujących, przepisy przejściowe i końcowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział I. Przedsiębiorstwo hotelowe jako podmiot rynku turystycznego: Pojęcie przedsiębiorstwa hotelowego; Cechy, funkcje, cele i zasady funkcjonowania przedsiębiorstwa hotelowego; Przedmiot działalności przedsiębiorstwa hotelowego; Zróżnicowanie funkcjonalne przedsiębiorstw hotelowych; Formy prawno-organizacyjne hoteli; Tendencje w zakresie struktury instytucjonalnej rynku; Powiązania hotelu z innymi podmiotami rynku turystycznego. Rozdział II. Ekonomiczne i finansowe aspekty funkcjonowania przedsiębiorstwa hotelowego: Ekonomika hotelu; Rachunkowość zarządcza; Nowoczesna polityka cenowa; Finanse przedsiębiorstwa hotelowego; Zarządzanie ryzykiem. Rozdział III. Organizacyjne aspekty funkcjonowania przedsiębiorstwa hotelowego: Rodzaje struktur działalności gospodarczej w przedsiębiorstwach hotelowych; Podstawowe komórki organizacyjne w hotelu; Kultura organizacyjna w hotelu; Zarządzanie zasobami ludzkimi w hotelu; Współczesne metody zarządzania w przedsiębiorstwie hotelowym; Nowoczesny marketing w hotelu; Jakość obsługi gościa hotelowego; Strategie i modele biznesu hotelowego; Społeczna odpowiedzialność biznesu hotelowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 375.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Podmiot i przedmiot ekonomiki przedsiębiorstw Produkt turystyczny; Przedsiębiorstwo turystyczne-za- sady różnicowania przedsiębiorstw; zastosowanie zasad analizy mikroekonomicznej wobec przedsiębiorstw tury- stycznych; Organizacja i finanse przedsiębiorstw tury- stycznych; Oddziaływanie na przedsiębiorstwa turysty- czne w gospodarce rynkowej; Podstwy marketingu w prze- dsiębiorstwie turystycznym-wybrane zagadnienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Teoria ekonomii / C.H.Beck)
1. Szacowanie wartości gruntów jako narzędzie wspierające proces inwestycyjny; 2. Analiza finansowa opłacalności inwestycji w nieruchomość użytkową za pomocą kredytu bankowego; 3. Prognozowanie sprzedaży w przedsiębiorstwie handlowym; 4. Organizacja, finansowanie i zarządzanie usługami komunalnymi z uwzględnieniem aspektów jakościowych; 5. Współpraca przedsiębiorstw turystycznych i samorządu terytorialnego w zakresie promocji turystyki w regionie; 6. Kooperacja jako determinanta kształtowania struktur klastrowych w branży turystycznej; 7. Usługi przewozów przesyłek drobnych w małej firmie sektora TSL; 8. Outsourcing w sferze usług logistycznych; 9. Zarządzanie procesowe w przedsiębiorstwie logistyczno-spedycyjnym; 10. Wykorzystanie Informacji księgowych do zarządzania procesowego w ochronie środowiska; 11. Identyfikacja form i obszarów aktywności marketingowej podmiotów zarządzających portami morskimi w Polsce; 12. System zarządzania relacjami z klientem a jakość obsługi klienta; 13. Zarządzanie wiedzą w firmie usługowej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Przedsiębiorstwo usługowe w aspekcie historycznym: Wprowadzenie; Zarys ewolucji przedsiębiorstwa usługowego; Podsumowanie. 2. Wstęp do ekonomiki przedsiębiorstwa usługowego: Definicja usług; Cechy usług; Klasyfikacja i typizacja usług; Funkcje usług w gospodarce rynkowej; Ekonomika przedsiębiorstwa usługowego jako dyscyplina badawcza. 3. Funkcjonowanie przedsiębiorstwa usługowego: Przesłanki tworzenia i działalności przedsiębiorstwa na rynku usług; Istota, cechy i kryteria klasyfikacji przedsiębiorstw usługowych; Funkcje przedsiębiorstwa usługowego; Zasady działania przedsiębiorstwa usługowego; Struktura celów przedsiębiorstwa na rynku usług. 4. Otoczenie przedsiębiorstwa usługowego: Pojęcie i klasyfikacja otoczenia; Otoczenie prawne; Otoczenie państwowe i samorządowe; Otoczenia międzynarodowe; Otoczenia bankowo-finansowe; Otoczenie konsumenckie; Otoczenie konkurencyjne; Otoczenie rynku pracy. 5. Czynniki produkcji w przedsiębiorstwie usługowym: Wprowadzenie; Praca jako czynnik produkcji; Ziemia jako czynnik produkcji; Kapitał jako czynnik produkcji; Informacja i wiedza jako czynnik produkcji. 6. Przedsiębiorstwo usługowe a środowisko: Znaczenie środowiska dla przedsiębiorstwa usługowego; Ograniczenia środowiskowe funkcjonowania przedsiębiorstw usługowych; Zarządzenia środowiskowe. 7. Przedsiębiorstwo usługowe w gospodarce regionalnej: Gospodarka regionalna; Znaczenie polityki regionalnej dla przedsiębiorstwa usługowego; wizerunek regionu a przedsiębiorstwo usługowe. 8. Rachunkowość finansowa w przedsiębiorstwach usługowych: Powiązania między rachunkowością finansową a rachunkowością zarządczą; Funkcje rachunkowości finansowej; Księgi rachunkowe; Obszary zastosowania informacji ze sprawozdawczości finansowej. 9. Opodatkowanie przedsiębiorstw usługowych: Opodatkowanie dochodów; Opodatkowanie usług podatkiem VAT; Opodatkowanie majątku i czynności cywilnoprawnych; pozostałe obowiązki pomadkowe; Strategie podatkowe
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Organizacja przedsiębiorstwa usługowego: Specyfika procesu zarządzania przedsiębiorstwem usługowym; Ogólne zasady organizacji i struktura przedsiębiorstwa usługowego; Outsourcing oraz wirtualizacja działalności przedsiębiorstwa usługowego; Zmiana i doskonalenie organizacji przedsiębiorstwa usługowego. 2. Zarządzanie procesowe w przedsiębiorstwie usługowym: Istota i znaczenie procesu; Specyfika podejścia procesowego w przedsiębiorstwie usługowym; Pojęcie i charakterystyczne cechy zarządzania procesowego; Kulturowe aspekty zarządzania procesowego; Efekty zarządzania procesowego i diagnozy procesów w przedsiębiorstwie usługowym. 3, Zarządzanie kadrami w przedsiębiorstwie usługowym: Potrzeba i istota zarządzania zespołami ludzkimi; Motywowanie pracowników w przedsiębiorstwie usługowym; Proces kadrowy w przedsiębiorstwie usługowym; Systemy komunikowania wewnątrzzakładowego i informatyczne rozwiązania wspomagające zarządzanie kadrami; 4. Strategia zarządzania przedsiębiorstwem usługowym: Uzasadnienie wyboru strategii dla firmy usługowej; Budowanie strategii dla małej firmy usługowej; Budowanie strategii dla dużej firmy usługowej; Rekomendacje dla przedsiębiorstwa usługowego w zakresie kształtowania strategii. 5. Rachunkowość zarządcza a controlling w przedsiębiorstwach usługowych: Rachunkowość zarządcza czy controlling; Rola rachunku kosztów w przedsiębiorstwach usługowych; Wybrane odmiany rachunku kosztów; Budżety jako narzędzie rachunkowości zarządczej. 6. Zarządzanie kosztami w przedsiębiorstwie usługowym: Pojęcie i klasyfikacja kosztów, Pojęcie zarządzania kosztami; Planowanie kosztów; Analiza kosztów i ich wykorzystanie w rachunkach decyzyjnych; Kalkulacja kosztów. 7. Zarządzanie ceną w przedsiębiorstwie usługowym: Wprowadzenie do problematyki kształtowania cen usług; Rodzaj ceny w usługach; Cena usługi w systemie decyzyjnym przedsiębiorstwa; Strategie zarządzania cen ą usług. 8. Zarządzanie finansami w przedsiębiorstwie usługowym: Istota zarządzania finansami w przedsiębiorstwie usługowym; Decyzje finansowe w działalności przedsiębiorstwa usługowego; Finansowanie działalności przedsiębiorstwa usługowego; Zarządzanie kapitałem pracującym w przedsiębiorstwie usługowym; Strategie finansowania działalności przedsiębiorstwa usługowego. 9. Zarządzanie kapitałem w przedsiębiorstwie usługowym: Koszt kapitału finansującego działalność przedsiębiorstwa; Dźwignia operacyjna i finansowa; Kształtowanie struktury kapitału przedsiębiorstwa; Polityka dywidend. 10. Zarządzanie ryzykiem w przedsiębiorstwie usługowym: Ryzyko w przedsiębiorstwie usługowym; Proces zarządzanie ryzykiem; Zarządzanie ryzykiem przez ubezpieczenie. 11, Zarządzanie wartością przedsiębiorstw usługowych: Wpływ specyfiki działalności usługowej na wartość przedsiębiorstw; Oddziaływanie działalności usługowej na kształtowanie wartości dla interesariuszy; Teoretyczne podstawy wyceny przedsiębiorstw - metody, założenia, wyniki; Wykorzystanie metod majątkowych wyceny przedsiębiorstw; Podejście dochodowe do wyceny wartości przedsiębiorstw usługowych. 12. Corporate governence przedsiębiorstwa: Pojęcia i cele corporate governance; Typy i komponenty corporate governance w spółkach usługowych; Teorie corporate governance a wpływ rad nadzorczych na efektywność spółek świadczących usługi; Znaczenie kodeksu nadzoru korporacyjnego; Rating a corporate governance. 13. Zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwach usługowych: Innowacyjność sektora usług - aspekt gospodarczy; charakterystyka i rodzaje innowacji usługowej; Proces innowacyjny; Strategie innowacyjne w przedsiębiorstwie usługowym; Innowacje w usługach - wyzwanie i bariery. 14. Zarządzanie innowacją w przedsiębiorstwie usługowym: Informacja jako czynnik rozowju gospodarczego; Znaczenie informacji w procesach zarządzania przedsiębiorstwem usługowym; strategiczne zarządzanie informacją w przedsiębiorstwach usługowych; Systemy zarządzania informacją w przedsiębiorstwach usługowych; bezpieczeństwo informacji w procesach usługowych. 15. Zarządzanie jakością w przedsiębiorstwach usługowych: Znaczenie jakości w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa usługowego; Procesowe podejście do zarządzania jakością w przedsiębiorstwie usługowym; Wybrane techniki i metody zarządzania jakością w przedsiębiorstwie usługowym; Standardy systemu zarządzania jakością usług na przykładzie ISO 9000 i TQM; Zarządzanie jakością oparte na normach ISO 9000; Zarządzanie przez jakość (TQM). 16. Zarządzanie procesami logistycznymi w przedsiębiorstwach usługowych: Czynności i procesy logistyczne w przedsiębiorstwie usługowym; Struktura systemu logistycznego przedsiębiorstwa usługowego; Identyfikacja kosztów procesów logistycznych w przedsiębiorstwie usługowym; Zarządzanie procesami logistycznymi w przedsiębiorstwie usługowym; Kształtowanie łańcucha dostaw w przedsiębiorstwa usługowego. 16. Zarządzanie procesami logistycznymi w przedsiębiorstwach usługowych: Czynności i procesy logistyczne w przedsiębiorstwie usługowym; Struktura systemu logistycznego przedsiębiorstwa usługowego; Identyfikacja kosztów procesów logistycznych w przedsiębiorstwie usługowym; Zarządzanie procesami logistycznymi w przedsiębiorstwie usługowym; Kształtowanie łańcucha dostaw przedsiębiorstwa usługowego. 7. Zarządzanie marketingowe w przedsiębiorstwach usługowych: Zarządzanie i planowanie marketingowe; Plan marketingowy w zarządzaniu marketingowym; Zarządzanie 7P w przedsiębiorstwie usługowym; Strategia marketingowa jako element zarządzania marketingiem; Wpływ otoczenia przedsiębiorstwa na zarządzanie marketingiem; Nowe trendy w zarządzaniu marketingowym w przedsiębiorstwie. 18. Zarządzanie produkcją w przedsiębiorstwach usługowych. 19. Zarządzanie relacjami klienta. 20. Zintegrowane podejście do rozwiązywania problemów konsumenta. 21. Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach usługowych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowa polityka społeczna ; 1)
Transformacja polityki społecznej w Europie- główne kierunki reorganizacji; Polityka społeczna i usługi społeczne; Usługi społeczne w sferze zdrowia - w kierunku prywatnego uczestnictwa; Usługi społeczne w opiece długoterminowej; Usługi w pomocy społecznej; Usługi w obszarze ubezpieczeń społecznych; Usługi w polskim systemie zabezpieczenia społecznego - dalsze kierunki przemian.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wykaz kont syntetycznych, 1. Pojęcie i klasyfikacja kos ztów, 2. Przekroje ewidencyjne kosztów, 3. Ujęcie kosztó w w rachunku zysków i strat, 4. Rachunek kosztów w prze myśle, 5. Rachunek kosztów w handlu, 6. Rachunek kosztów przedsiębiorstw budowlano-montażowych, 7. Skomputeryzowany rachunek kosztów, 8. Budżetowanie kosztów, 9. Koszty w procesie podejmowania decyzji, 10. Koszty jako przedmiot analizy ekonomicznej, 11. Wewnętrzne i zewnętrzne sprawozdania o kosztach, 12. Nowoczesne odmiany rachunku kosztów
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 657 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 657 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Turystyka jako przedmiot badań ekonomicznych; 2. Uwarunkowania popytu turystycznego; 3. Ekonomika podaży turystycznej; 4. Równowaga i relacje konkurencyjne na rynku turystycznym; 5. Miejsce turystyki w gospodarce narodowej; 6. Globalizacja i internacjonalizacja działalności turystycznej; 7. Turystyka a środowisko społeczne i naturalne; 8. Miejsce państwa na rynku turystycznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Funkcjonowanie euro: Polityka i strategia wejścia Polski do strefy euro; Kursowo-monetarne uwarunkowania przystąpienia Polski do Unii Gospodarczej i Walutowej; Efekty i perspektywy funkcjonowania wspólnej waluty - euro; Wpływ waluty euro na polskie pdmioty gospodarcze. Cz.II Usługi bankowe: Znaczenie programów software w rozwoju bankowych usług elektronicznych w Polsce; Narodowy Bank Polski a perspektywy członkostwa Polski w Unii Gospodarczej i Walutowej; Bankowość spółdzielcza w drodze do UE; Bankowośc inwestycyjna XXI wieku; Handel elektroniczny a ochrona konsumenta; Instytucje pośrednictwa kreytowego w Polsce i w Niemczech. Cz.III Rynek kapitałowy i inwestycje finansowe w UE: Zadłużenie polskich przedsiębiorstw w bankach zagranicznych a proces rozszerzania UE; Głowne tendencja rozwoju rynków fiannsowych w krajach wysokorozwiniętych; Udział UE w zagranicznych inwestycjach bezpośrednich w Polsce; Rozwój polskiego rynku funduszy inwestycyjnych na polskim rynku kapitałowym; Transfer technologii do Polski przez kapitał zagraniczny; Profil inwestora indywidualnego w Polsce i w krajach UE. Cz.IV Wykorzystanie metod ilościowych w pomiarach efektów integracji: Modele kursu złoty - euro. Wyniki estymmacji, testowania i prognozowania; Zastosowanie syntetycznego wskaźnika integracji do pomiaru stopnia zbieżności gospodarczej krajów UE. Cz.V Rynek usług ubezpieczeniowych: Dostosowania w zakresie sektora ubezpieczeniowego do wymogów członkostwa w UE; Perspektywy wzrostu udziału inwestycji krajów UE w polskim rynku ubezpieczeń; Dziesięć lat rozwoju jednolitegorynku ubezpieczeń.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 336 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Usługi logistyczne w łańcuchu dostaw 2. Usługi i systemy obsługi 3. Branża usług logistycznych 4. Koszty i ceny usług logistycznych 5. Giełdy elektroniczne 6. Studia przypadków
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Znaczenie analiz sektorowych w zmieniającym się otoczeniu prawnym, ekonomicznym, społecznym i technologicznym współczesnych przedsiębiorstw; Nowe uwarunkowania zarządzania informacją w e-przedsiębiorstwach w świetle RODO; Standardy interoperacyjności oprogramowania w perspektywie; Przemysł 4.0; Mikroekonomiczne determinanty bezpieczeństwa ekonomicznego przedsiębiorstw na przykładzie sektora ubezpieczeniowego; Wpływ certyfikacji systemu zarządzania na proces zarządzania ryzykiem w obliczu nowelizacji normy ISO 9001:2015 (na przykładzie przedsiębiorstw z branży spożywczej); Rozwój i przetrwanie start-upów w branży technologii reklamowych w Polsce; Marketing wielokanałowy w sieciach handlowych drogerii; Wykorzystanie stref czasowych we współpracy jednostek R&D sektora automotive; Rola i znaczenie wzornictwa przemysłowego w branży modowej; Ocena ważności czynników koncepcji rozwoju w przedsiębiorstwie z branży obuwniczej; Marka korporacyjna jako strategiczny instrument budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw sektora usług hotelarskich; Jakość obsługi celnej a konkurencyjność przedsiębiorstw uczestniczących w obrocie międzynarodowym; Efektywność i skuteczność procesu kształcenia na przykładzie publicznych uczelni technicznych w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Introducing service operations management; 2. Understanding the challenges for operations managers; 3. Developing and using the service concept; 4. Understanding customers and relationships; 6. Managing supply networks and supplier relationships; 7. Designing the customer experience; 8. Designing the service process; 9. Measuring, controlling and managing; 10. Managing people; 11. Managing service resources; 12. Driving continuous improvement; 13. Learning from problems; 14. Learning from other operations; 15. Creating and implementing the strategy; 16. Understanding and influencing culture; 17. Building a world-class service organization.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Sprzedaż przez Internet w prawie europejskim; 2. Sprzedaż w świetle prawa polskiego; 3. Zawarcie umowy sprzedaży przez Internet; 4. Wykonanie umowy sprzedaży przez Internet oraz skutki jej niewykonania bądź nienależytego wykonania; 5. Ustanie stosunku wynikającego z umowy sprzedaży przez Internet i jego skutki; 6. Ograniczenia sprzedaży wybranych towarów przez Internet; 7. Procesowe aspekty sprzedaży przez Internet; 8. Kolizyjne aspekty sprzedaży przez Internet; 9. Podatkowe aspekty sprzedaży przez Internet.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347.7 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej