Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(45)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(39)
Publikacje naukowe
(10)
Czasopisma
(6)
Publikacje fachowe
(3)
E-booki
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(40)
dostępne
(30)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(31)
Czytelnia
(40)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(6)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(5)
Klasińska Barbara
(5)
Kaliszewska Małgorzata
(4)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(4)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(4)
Białoszewski Dariusz
(3)
Gajdzica Zenon (1970- )
(3)
Grabowska Tatiana
(3)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(3)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(3)
Karpińska Anna
(3)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(3)
Korabiewska Izabela
(3)
Lewandowska Monika
(3)
Rutkowska Angelina
(3)
Urbańska Magda
(3)
Wrońska Marta
(3)
Colonna-Kasjan Daniela
(2)
Dobrakowski Paweł
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Gawlik Ewa
(2)
Godawa Grzegorz
(2)
Grusiewicz Mirosław
(2)
Hallada Marek
(2)
Kaczmarek Żanetta
(2)
Kalemba Marcelina
(2)
Kowalewski Michał
(2)
Kowalkowski Stanisław
(2)
Kryk Gabriela
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Lulek Barbara
(2)
Mamroł Andrzej
(2)
Markiewicz-Patkowska Julita
(2)
Mateja Agnieszka
(2)
Musiał Emilia
(2)
Nycz Edward
(2)
Ostrowska Małgorzata
(2)
Ostrowski Kazimierz
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Przewoźnik Sylwia
(2)
Remża Piotr
(2)
Rongies Witold
(2)
Rzewucka Paulina
(2)
Waloszek Danuta (1947- )
(2)
Wasylewicz Magdalena
(2)
Wereszczyńska Katarzyna
(2)
Wojciechowska Katarzyna
(2)
Wołoszyn Stefan
(2)
Łabuz-Roszak Beata
(2)
Adamczyk Marta
(1)
Adamus Rafał
(1)
Babiuch Małgorzata
(1)
Baran-Wesołowska Beata
(1)
Barut Arkadiusz (1974- )
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Batiuk Anna
(1)
Bereziński Mirosław
(1)
Bernátová Renáta
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Borowska Teresa
(1)
Borowski Ryszard
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Chlasta-Obłąk Dagmara
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Ciosk Kinga
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Czaplińska-Muternilchowa Róża
(1)
Czerwińska-Koral Katarzyna
(1)
Czopek Jakub
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Dauzenroth Erich
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Deptuła Maria
(1)
Derda Ahata
(1)
Derda Olga
(1)
Dewey John (1859-1952)
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Dusza Bożena
(1)
Dziewulak Dobromir (1958- )
(1)
Dörre-Kolasa Dominika
(1)
Elliott Julian
(1)
Ferdyn Emanuel
(1)
Fleszer Dorota (1971- )
(1)
Fontana David
(1)
Forma Paulina
(1)
Furman Joanna
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gajdzińska Monika
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Gurba Ewa
(1)
Gurdek Magdalena (1977- )
(1)
Guz Sabina
(1)
Guzik Paweł
(1)
Hetmańczyk Hewilia
(1)
Heyne David
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(25)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(46)
Język
polski
(46)
Temat
Szkolnictwo
(29)
Dziecko
(13)
Młodzież
(9)
Nauczanie początkowe
(8)
Nauczyciele
(8)
Wychowanie
(8)
Studenci
(7)
Oświata
(6)
Pedagogika
(6)
Szkolnictwo specjalne
(6)
Kształcenie
(5)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(5)
Dzieci
(4)
Dziecko niepełnosprawne
(4)
Dziecko trudne
(4)
Nauczanie
(4)
Niepowodzenia szkolne
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Rodzice
(4)
Szkolnictwo wyższe
(4)
Twórczość dzieci i młodzieży
(4)
Uczniowie
(4)
Wsparcie społeczne
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Depresja psychiczna
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością
(3)
Historia wychowania
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Kształcenie nauczycieli
(3)
Ludzie starzy
(3)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(3)
Młodzi dorośli
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Nauczyciele akademiccy
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Prawa dziecka
(3)
Radzenie sobie ze stresem
(3)
Rodzina
(3)
Uczenie się
(3)
Umuzykalnianie
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Wychowanie fizyczne
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Agresywność
(2)
Akademia Sztuki Wojennej
(2)
Aktywność fizyczna
(2)
Antypedagogika
(2)
Badania naukowe
(2)
COVID-19
(2)
Dyslekcja i dysgrafia
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Dziecko zdolne
(2)
E-learning
(2)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(2)
Edukacja medialna
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Edukacja prozdrowotna
(2)
Epidemie
(2)
Etyka zawodowa
(2)
Konflikt szkolny
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Mediacja szkolna
(2)
Metodologia
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Multimedia
(2)
Muzykoterapia
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Opieka społeczna
(2)
Patologia społeczna
(2)
Pedagogika przedszkolna
(2)
Pokolenie Z
(2)
Postawy rodzicielskie
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Rodzina zastępcza
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Samobójstwo
(2)
Samokształcenie
(2)
Socjologia edukacji
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Wychowanie moralne
(2)
Zachowania ryzykowne
(2)
Zachowanie
(2)
Zespół ADHD
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Adopcja
(1)
Algorytmy
(1)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Altruizm
(1)
Andragogika
(1)
Animaloterapia
(1)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(3)
1901-
(2)
1989-2000
(2)
2001-0
(2)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(10)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Francja
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Austria
(1)
Czechy
(1)
Europa
(1)
Finlandia
(1)
Grecja
(1)
Hiszpania
(1)
Irlandia
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Litwa
(1)
Niemcy
(1)
Norwegia
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Portugalia
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Włochy
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(10)
Czasopismo naukowe
(6)
Czasopismo pedagogiczne
(5)
Materiały konferencyjne
(2)
Monografia
(2)
Czasopismo prawnicze
(1)
Podręcznik
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(20)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Psychologia
(2)
Historia
(1)
Nauka i badania
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
46 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Gatunek
Wstęp. Część I. Obraz i wyzwania współczesnej edukacji. Rozdział 1. Zmiana społeczna a edukacja. Rozdział 2. Cele i zadania edukacji jutra – dyskurs interdyscyplinarny. Rozdział 3. Metody i formy aktywizacji edukacyjnej osób dorosłych. Część II. Kultura u podstaw edukacji. Rozdział 1. Wpływ edukacji kulturowej z pogranicza dziedzin na profilaktykę stresu i kierunki rozwoju edukacji jutra. Rozdział 2. „Piękno uspołecznione”. Poglądy Johna Ruskina na społeczeństwo i wychowanie. Rozdział 3. Nauczyciel kształcenia zintegrowanego jako przewodnik po kulturze – raport z badania. Rozdział 4. Założenia organizacyjno-metodyczne edukacji muzycznej dzieci młodszych a praktyka szkolna. Rozdział 5. Możliwości wykorzystania technik muzykoterapii w edukacji. Część III. Edukacja moralna i etyczna w rozwoju jednostki i instytucji. Rozdział 1. Wychowanie moralne i jego konsekwencje w poglądach i zachowaniach młodzieży. Rozdział 2. Wyobraźnia moralna dzieci w kontekście rozważań nad wychowaniem moralnym. Część IV. Patriotyzm i edukacja obronna w rozwiązywaniu problemów współczesnego świata. Rozdział 1. Wychowawca i działanie wychowawcze w wychowaniu patriotycznym. Rozdział 2. Tożsamość narodowa i patriotyzm uczniów klas wojskowych w Polsce i studentów wojskowej uczelni wyższej jako istotne elementy bezpieczeństwa narodowego. Rozdział 3. Treści szkolenia w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Rozdział 4. Edukacja wojskowa w opinii uczniów pierwszej edycji programu certyfikowanych wojskowych klas mundurowych – porównanie. Rozdział 5. Selected problems of defence training in Poland. Część V. Przyszłość i przeszłość w edukacji zdrowotnej. Rozdział 1. Medycyna cyfrowa – nowe wyzwania społeczne. Rozdział 2. Czy edukacja zmienia świadomość żywieniową chorych na cukrzycę? Rozdział 3. Wiedza kobiet w wieku prokreacyjnym na temat zdrowego odżywania w ciąży. Rozdział 4. „Dach czy fundamenta?” – problematyka zdrowotna na łamach „Wychowania Fizycznego” z lat 1920-1939 w perspektywie przełomu dwoistości w pedagogice. Część VI. Rola wsparcia edukacyjnego w eliminowaniu zagrożeń społecznych. Rozdział 1. Społeczne uwarunkowania świadomości młodzieży Ochotniczych Hufców Pracy. Rozdział 2. Postawy rodzicielskie jako czynnik ryzyka wystąpienia depresji wśród młodzieży. Rozdział 3. Obraz nastoletniego samobójcy. Rozdział 4. Wsparcie rodzin z dzieckiem ze spektrum autyzmu we wczesnym wspomaganiu w teorii i praktyce. Rozdział 5. Znaczenie opieki wytchnieniowej dla rodziców osób o niepełnej sprawności jako formy wsparcia – rozważania wstępne. Rozdział 6. Przygotowanie uczniów z umiarkowana i znaczną niepełnosprawnością intelektualną do samodzielności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Wstęp. Część I. Społeczno-kulturowe warunki zmian w edukacji. Rozdział 1. Potencjał kategorii emergencji w rozpoznawaniu kwestii społeczno-humanistycznych. Rozdział 2. Zwrot edukacyjny w perspektywie kulturowej. Rozdział 3. Środowiskowe strategie profilaktyczne jako obszar zainteresowania pedagogiki społecznej. Ewolucja teorii i praktyki pedagogicznej. Część II. Edukacja w okresie dzieciństwa a przyszłe losy człowieka. Rozdział 1. Ochrona dziecka i dzieciństwa? Niektóre, wybrane aspekty. Rozdział 2. Oczekiwania rodziców i nauczycieli w obszarze zaangażowania w proces edukacji dziecka. Afirmacja pozoru współpracy. Rozdział 3. Grupa wielowiekowa szansą na adaptację dziecka do warunków przedszkola. Rozdział 4. Plany życiowe młodszych uczniów. Część III. Zagadnienia dydaktyczno-wychowawcze we współczesnej szkole. Rozdział 1. W kręgu problemów wychowawczych współczesnej szkoły - recepcja postaw uczniów przez nauczycieli wybranych placówek oświatowych. Rozdział 2. Mediator w szkole - szansa na porozumienie w konfliktach szkolnych i rówieśniczych. Rozdział 3. Dlaczego edukacja muzyczna jest ważna? Rozdział 4. Komputer w małej szkole. Rozdział 5. Animatorzy kultury jako wychowawcy dzieci i młodzieży. Część IV. Wychowanie moralne w edukacji człowieka. Rozdział 1. Rola wartości etycznych we współczesnym świecie a wpływy wychowania i środowisko życia jednostki. Rozdział 2. Dialog w wychowaniu do wartości w szkole. Rozdział 3. Przyszłe nauczycielki wobec aktywności prospołecznej jako celu wychowania moralnego ucznia. Część V. Edukacja zdrowotna, profilaktyka i terapia. Rozdział 1. Wybrane aspekty procesu wychowania fizycznego w opinii dzieci i młodzieży bydgoskich szkół. Rozdział 2. Aktywność fizyczna u dzieci w wieku szkolnym jako profilaktyka wad postawy. Rozdział 3. Wiedza i nawyki żywieniowe dzieci w wieku szkolnym w zakresie gospodarki wapniowo-fosforanowej. Rozdział 4. Rola muzyki w wychowaniu, edukacji i terapii uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Rozdział 5. Wybrane metody zooterapii w leczeniu dzieci z autyzmem. Część VI. Edukacja wyższa w toku przemian cywilizacyjnych. Rozdział 1. Przemiany szkolnictwa wyższego - między globalnymi procesami a tradycją. Rozdział 2. Czas pandemii czasem innowacyjności, kreatywności i próby nauczyciela akademickiego. Rozdział 3. Wolność, Tomku, w swoim domku? Uwarunkowania warsztatu pracy i nauki na studiach pedagogicznych w czasach pandemii. Rozdział 4. Przygotowanie zawodowe kadry oficerskiej polskich sił zbrojnych. Rozdział 5. Badania losów absolwentów Akademii Sztuki Wojennej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Gatunek
Wstęp. Część I. Organizacja pracy w szkole. Rozdział 1. Szkoła równych szans? (raport z badań wśród nauczycieli). Rozdział 2. Mediacje w szkole jako forma wsparcia w środowisku oświatowym – w opiniach młodzieży akademickiej. Rozdział 3. Siła czy wytrwałość? – Pytania o czynniki warunkujące poczucie sprawstwa. Rozważania w świetle wyników badań własnych. Rozdział 4. Tworzenie projektu edukacyjnego – współdziałanie czy zakamuflowana praca indywidualna? Rozważania w kontekście wyników badań własnych. Rozdział 5. Problemy kierowania szkołą na łamach „Nowej Szkoły” (1945-2017). Część II. Kompetencje i obszary pracy nauczyciela we współczesnej szkole. Rozdział 1. Znane i nieznane wymiary innowacji nauczycielskiej. Kontekst badawczy. Rozdział 2. Wspierające wymiary komunikacji językowej w praktyce edukacyjnej szkoły i w pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela. Rozdział 3. Pedagogiczne uwarunkowania relacji interpersonalnych rodziców i nauczycieli wybranych szkół podstawowych. Rozdział 4. Znaczenie dotyku w edukacji. Model węgierski. Część III. Potencjał edukacji przedszkolnej i zintegrowanej. Rozdział 1. Prawo dziecka do nauki w edukacji wczesnoszkolnej. Rozdział 2. „What we will learn in our youth…” – that it to say, to reasonably support the development of a child’s creative potential. Rozdział 3. Dyscyplina w przedszkolu – wspólne ustalanie zasad czy narzędzie do kierowania grupą? Rozdział 4. Wartości estetyczne przyrody w wytworach plastycznych uczniów kończących edukację wczesnoszkolną. Część IV. Edukacja medialna w instytucjach edukacyjnych. Rozdział 1. Edukacja w społeczeństwie technokratycznym i informacyjnym. Spojrzenie krytyczne i horyzontalne. Rozdział 2. Edukacja cyfrowa, czyli jaka? Rozdział 3. Emocjonalne funkcjonowanie „cyfrowych” uczniów we wczesnym wieku szkolnym. Rozdział 4. Profilaktyka i terapia fonoholizmu wśród uczniów szkół podstawowych. Rozdział 5. Poszukiwanie informacji przez studentów – raport z badań pilotażowych. Rozdział 6. Uczenie się nie musi być monochromatyczne. Kolor jako czynnik mogący wspomagać uczenie się. Część V. Młodzi dorośli jako podmiot oddziaływań edukacyjnych. Rozdział 1. Przeżycie – przebudzenie – przemiana. Inicjacyjne dynamizmy egzystencji ludzkiej w motywowaniu studentów pedagogiki i pracy socjalnej do (samo)doskonalenia kompetencji hermeneutycznych. Rozdział 2. Pojęcie wdzięczności w opinii osób u progu dorosłości. Rozdział 3. Inteligencja emocjonalna studentów – przyszłych nauczycieli. Rozdział 4. Wybrane problemy aktywności fizycznej studentów Uniwersytetu Mikołaja Kopernika – kontekst doświadczeń sportowych i wychowania rodzinnego. Rozdział 5. About the need of preparation of candidates for teachers for cooping with stress at school and supporting students in this range.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Koncepcja i realizacja Toruńskiej Szkoły Terapeutycznej. 1. Szkoła Terapeutyczna - projekt autorski. 2. Specjalne potrzeby edukacyjne. 3. Program wychowawczy Szkoły Terapeutycznej. 4. Edukacja terapeutyczna. 5. Dyrektor Szkoły Terapeutycznej. Część II: Działalność edukacyjna. 6. Podstawy edukacji wczesnoszkolnej. 7. Praktyka edukacji wczesnoszkolnej. 8. Edukacja polonistyczna. 9. Historia i społeczeństwo. 10. Przyroda. 11. Język angielski. 12. Matematyka. 13. Terapia wychowawcza. 14. Wychowanie fizyczne. 15. Edukacja techniczna. 16. Edukacja muzyczna. 17. Edukacja plastyczna. 18. Katecheza. 19. Ścieżki edukacyjne - założenia i realizacja. 20. Ścieżki edukacyjne realizowane w Toruńskiej Szkole Terapeutycznej. Część III: Działalność terapeutyczna. 21. Terapia logopedyczna. 22. Terapia dysleksji, dysgrafii i dysortografii. 23. Terapia matematyczna. 24. "Dziecięca matematyka" w terapii matematycznej. 25. Socjoterapia. 26. Szkoła dla rodziców. Część IV: Działalność wspomagająca rozwój i wychowanie. 27. Baza Szkoły Terapeutycznej. 28. Działalność pedagoga i psychologa szkolnego oraz opieka medyczna. 29. Szkolna świetlica terapeutyczna. 30. Biblioteka szkolna i czytelnictwo uczniów. 31. Formy aktywności pozalekcyjnej. 32. Wybrane scenariusze szczególnych wydarzeń szkolnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja w Dialogu i Perspektywie)
Zawiera: CONSOLATIO. Mapa Pamięci ilustrowana „augustowską” twórczością Profesora Kazimierza Denka; Wprowadzenie. Cz. I Niepowodzenia edukacyjne i możliwość ich minimalizacji: „Edukacja Spotkania” jako antidotum na „negatywizm edukacyjny”; Diagnoza pozytywna w resocjalizacji – modele i propozycje rozwiązań modelowych; Rodzina dziecka w młodszym wieku szkolnym a niepowodzenia szkolne; Rodzinne uwarunkowania niepowodzeń edukacyjnych – komunikat z badań; Habitus a osiągnięcia szkolne uczniów; Potrzeba i konieczność stosowania biblioterapii przez nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej; Matematyka jako jeden z obszarów niepowodzeń szkolnych; Gimnazjalista wobec wyzwań edukacyjnych – ukryte źródła stresu i jego konsekwencje; Klimat emocjonalny klasy – próba operacjonalizacji ulotnych wymiarów kultury szkoły; Niepowodzenia dydaktyczne w uczelni zawodowej – wybrane problemy; Czy szkoła wyższa jest środowiskiem edukacyjnym przyjaznym dyslektycznym studentom – perspektywa studenta i nauczyciela akademickiego; Pro0filaktyka i diagnoza niepowodzeń szkolnych. Cz. II W trosce o efektywność działań edukacyjnych – rekomendacje teoretyczne i praktyczne: Rudymentarne właściwości formacji osobowościowej nauczyciela-wychowawcy; Powinności nauczyciela w dobie zagrożeń i złożoności cywilizacyjnych; Elementy szkoły herbartowskiej we współczesnym systemie dydaktycznym szkoły powszechnej; Wartości swobodnej aktywności zabawowej dzieci; Oferta rekreacyjno-eventowa dla dzieci w wieku przedszkolnym i jej funkcjonowanie na przykładzie Jeleniej Góry; Wiedza dzieci rozpoczynających naukę w szkole na temat wybranych pojęć społeczno-moralnych; Potrzeby szkoleniowe w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli w województwach o zróżnicowanym poziomie wskaźnika edukacyjnego; System samooceny kompetencji fachowej; Refleksje dotyczące znaczenia oceniania szkolnego, głos z badań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Teoretyczne problemy edukacji zdrowotnej, 2. Uwarunkowania i zagrożenia zdrowia współczesnego człowieka, 3. System edukacji zdrowotnej i jego struktura, 4. System edukacji zdrowotnej dzieci i młodzieży w rodzinie, 5. System edukacji zdrowotnej szkoły, 6. Kształtowanie postaw zdrowotnych dzieci i młodzieży, 7. Efekty systemu edukacji zdrowotnej - ocena zdrowia rozwoju, sprawności, aktywności fizycznej oraz wiedzy zdrowotnej dzieci i młodzieży, 8. Ewaluacja systemu edukacji zdrowotnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pierwszy etap reformowania systemu edukacji w Polsce, 2. Wyzwania edukacji zintegrowanej w reformowanej szkole, 3. Reforma edukacji wczesnoszkolnej w kontekście integracji, 4. O niektórych pułapkach zintegrowanego kształcenia, czyli o niebezpieczeństwach ignorowania ważniejszych prawidłowości regulujących proces wychowania i nauczania dzieci, 5. Czytanie jako zaniedbany obszar edukacji wczesnoszkolnej w kontekście kształcenia zintegrowanego, 6. Cienie i blaski reformy edukacji wczesnoszkolnej, 7. Dylematy integralnego kształcenia w klasach początkowych, 7. Refleksje dotyczące istoty zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej, 8. Modernizacja procesu kształcenia nauczycieli reformowanej szkoły podstawowej, 9. Istota społecznej integracji dzieci niepełnosprawnych (szkic teoretyczny), 10. Integracja treściowa i kompetencyjna w edukacji wczesnoszkolnej, 11. Trudności nauczycieli z poznaniem kształcenia zintegrowanego, 12. Integracja w edukacji wczesnoszkolnej - typy możliwe?, 13. Kształcenie zintegrowane w dokumentach reformy edukacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Krępujące ramy, 2. Kim jest ten człowiek; 2. U bram piekła: Korczak i jego dzieci, 3. Dziecko - wielka niewiadoma, 4. Co w zamian?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ku dobrej edukacji / Kazimierz Denek. - Toruń, Leszno : Wydawnictwo Edukacyjne "AKAPIT", 2005. - 243, [1] s. : ryc.; tab. ; 24 cm.
(Studia i Monografie Wyższej Szkoły Humanitycznej w Lesznie / przewodniczący Aleksander Zandecki)
1. Reforma systemu edukacji; 2. Wspieranie i doskonalenie reformy systemu edukacji; 3. W stronę dobrej szkoły; 4. Podmiotowość uczestników procesu kształcenia; 5. Edukacja z perspektywy kapitału ludzkiego; 6. Czas wolny i związana z nim edukacja; 7. Wartości edukacji szkolnej; 8. Teologiczne aspekty edukacji szkolnej; 9. Metody dydaktyczne a aktywność i kreatywność uczniów; 10. Ewaluacja uczniowskich postępów w nauce; 11. Decydują nauczyciele
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienie wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Wczesna edukacja dziecka - stan, potrzeby i kierunki przemian: Dziecko sześcioletnie w szkole. Szansa czy zagrożenie?; Dziecko w siódmym roku życia a start szkolny; Wczesna edukacja dzieci - stan, potrzeby i kierunki przemian; Start szkolny uczniów - studium porównawcze; Obowiązek szkolny w krajach Unii Europejskiej; Problematyka startu szkolnego na łamach czasopism pedagogicznych w latach 2000-2008; Znaczenie dzieciństwa w rozwoju osobowości; Wcześniejszy start szkolny w kontekście rozwoju i edukacji dziecka; Edukacja dziecka. Ograniczenia i możliwości - perspektywy; Dziecko jako podmiot edukacji w świetle nowej podstawy programowej klas I-III; Start szkolny dziecka sześcioletniego - między koniecznością a potrzebą; Opinie nauczycieli edukacji elementarnej na temat wcześniejszego startu szkolnego; Wcześniejsza edukacja dzieci sześcioletnich w szkole w opiniach nauczycieli przedszkoli; Dziecko sześcioletnie w systemie edukacyjnym w opinii studentów kierunków pedagogicznych; Gotowość współczesnej polskiej szkoły do przyjęcia sześciolatków. Cz. II Start szkolny a osiągnięcia rozwojowe i edukacja dzieci sześcioletnich: Diagnoza w edukacji przedszkolnej; Staż przedszkolny wobec społecznych uwarunkować dojrzałości szkolnej sześciolatków; Rozwój psychoruchowy dziecka sześcioletniego a zasady konstruowania procesu nauczania w edukacji wstępnej - w świetle obniżenia obowiązku szkolnego; Kompetencje społeczne dziecka a wcześniejszy start szkolny; Społeczno-emocjonalna gotowość dzieci sześcioletnich do podjęcia nauki (na podstawie badań własnych); Znaczenie edukacji przedszkolnej w rozwoju emocjonalnym człowieka; Możliwość dynamizowania rozwoju molarnego dziecka sześcioletniego w świetle nowej podstawy programowej; Homo Loquens? Uwagi o językowym przygotowaniu dziecka sześcioletniego do startu szkolnego; Poznawcze i społeczne uwarunkowania osiągnięć w czytaniu sześciolatków; Wybrane teoretyczne i praktyczne problemy motywowania dzieci sześcioletnich do uczenia się czytania; Konteksty elementarnej edukacji muzycznej dzieci przedszkolnych; Sprawność motoryczna - ważny element przygotowania dziecka do szkoły; Potrzeba edukacji konsumenckiej najmłodszych - zarys zagadnienia. Cz. III Wspierająca rola środowiska edukacyjnego i rodzinnego w rozwoju dziecka: Indywidualizacja programu kształcenia warunkiem zaspokojenia zróżnicowanych potrzeb dzieci; Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i ich realizacja w szkole; Warunki wspierania rozwoju dziecka z grupy ryzyka dysekcji; Odroczenie obowiązku szkolnego szansą na przyszłe sukcesy edukacyjne dzieci; Opieka zdrowotna i socjalna w placówkach szkolnych w kontekście potrzeb rozwojowych dziecka; Wspierania nauczycieli przedszkola w ocenie dojrzałości szkolnej dziecka przez poradnię psychologicznego-pedagogiczną w Leżajsku; Od oglądalności do działalności dziecka w szkole. Organizacja środowiska wspierającego rozwój uczniów w deklaracjach przyszłych nauczycieli; Mądrość ukryta w zabawie - wspieranie zdolności dzieci w kształceniu zintegrowanym; Podmiotowość dziecka w wieku przedszkolnym w świetle zdarzeń krytycznych; Aksjologiczne aspekty kompetencji zawodowych nauczyciela szansą i wyzwaniem dla wcześniejszego startu szkolnego; Nauczyciel sześciolatka - pierwszoklasisty, pytania, wątpliwości, dylematy; Nauczyciel twórcą efektywnego środowiska edukacyjnego szkoły; Przygotowanie nauczycieli wczesnej edukacji do kształcenia literackiego, Stan aktualny, potrzeby i bariery rozwoju zawodowego nauczycieli klas I-III szkół podstawowych; Wsparcie środowiska rodzinnego jako warunek efektywności oddziaływania edukacji przedszkolnej; Edukacyjne wsparcie rodziców a poziom gotowości szkolnej dzieci; Opinie rodziców o wykorzystywaniu podręczników w edukacji przedszkolnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pojęcie choroby, 2. Wprowadzenie w problemtykę rewalidacji, 3. Środowisko rodzinne i szkolne w procesie usprawniania dzieci niepełnosprawnych, 4. Praca w życiu człowieka niepełnosprawnego, 5. Społeczno-kulturowe możliwości rozowju osób niepełnosprawnych, 6. Strach i lęk w niepełnosprawności, 7. Ból i cierpienie osób niepełnosprawnych, 8. Pojęcie i elementy wstydu, 9. Integracja społeczna - zadaniem dla pedagogiki rewalidacyjnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Wprowadzenie do pedagogiki upośledzonych umysłowo, 2. Rozwój opieki i szkolnictwa specjalnego dla osób upośledzonych umysłowo w Polsce, cz. III Rozwój opieki i edukacji specjalnej w niektórych krajach europejskich
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metody badań pedagogicznych. Pedagogika porównawcza. Dydaktyka szkolna. Psychologia kształcenia. Pedeutologia. Socjologia edukacji. Podstawy prawa oświatowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 15/2017)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: TEORETYCZNE UJĘCIA PROBLEMÓW PEDAGOGICZNYCH - DYSKUSJE I POLEMIKI: Współtworzenie wiedzy między ewolucją a rewolucją epistemologii pedagogicznej; Towarzystwa naukowe w przestrzeni edukacji całożyciowej; Samoobrona powszechna społeczeństwa Rzeczypospolitej Polskiej; Teraźniejszość i przyszłość edukacji dla bezpieczeństwa; Jakość kształcenia w Akademii Sztuki Wojennej - uwarunkowania i wyzwania; Szkolenia obronne w administracji publicznej jako istotny element edukacji dla bezpieczeństwa w RP; Ikonosfera w komunikacji a prywatność współczesnej młodzieży; Bezpieczeństwo w rodzinie - osamotniona starość; Magia literatury i teatru - zapomniane pojęcia w terapii i wspieraniu dziecka zdrowego i dotkniętego chorobą; Wybrane psychologiczne koncepcje mądrości z perspektywy badań nad uczeniem się w okresie późnej dorosłości. PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIE EFEKTÓW BADAŃ PEDAGOGICZNYCH: E-meryt, czyli blogujący senior - raport z badań; Wolontariat jako forma aktywności prospołecznej młodzieży studenckiej; Wybrane motywy aktywności ruchowej w środowisku wodnym w świetle wartości; Aktywność fizyczna w czasie wolnym na przykładzie uczniów w środowisku wiejskim; W stronę przyrody: o norweskich praktykach edukacji na zewnątrz; Wpływ informacji graficznej oraz negatywnego afektu na ocenę ryzyka zachowań seksualnych. WSPÓŁCZESNE PROBLEMY BADAŃ PEDAGOGICZNYCH W WYMIARZE MIĘDZYNARODOWYM: Pedagogical reflection on the usefulness of popular proverbs in a hermeneutic exploration of the world; An employee of generation Y in the face of changes in the global labour market; Characteristics of total institution based on the example of educational care; Motor skills assessment of youth aged 13-14; Eating habits of primary and middle school students; Vulnerability in Family and Creativity Support by Living-Learning Workshops; Parents’ psychological absence in upbringing children: causes, consequences, pedagogical implications; Феликс Францевич Мовчановский - основатель Александровского училища-хутора глухонемых; Духовно-моральний розвиток особистості у педагогічній спадщині Івана Огієнка.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 18/2018)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Role pedagogiki w rozwiązywaniu problemów współczesnego człowieka; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Edukacja dorosłych w kontekście globalnego i wielokulturowego społeczeństwa; Założenia logoteorii Viktora Emila Frankla a wychowanie człowieka; Szkoła jako przestrzeń wspomagania rozwoju; Możliwości wykorzystania arteterapii w edukacji zdrowotnej. II. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Pedagogical essay in academic teaching. Genesis, humanist values, and didactic expectations; Burnout syndrome of university teachers; Communication at school and its influence on the feeling of stress; Relationship to work and learning across three generations; Specifications of functioning in a close interpersonal relationship of women with the tendency of depression education in identifying the depressive tendency; Youth subcultures in the 2nd decade of the 21st century; Forms of musical education and their implementation in artistic and pedagogical systems; Pespective of postwar maternity in Poland (the example of "Moda i życie praktyczne" in the years 1946-1950); Functioning of families with children with autism and the role of non-profit institutions; Organization of educational process in schools with polish educating and the special school for deaf children in the conditions od independent Ukraine (1991-2010). Comparative aspects; Tworzenie i rozwój edukacji dla dzieci z zaburzeniami czucia na Ukrainie i w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 20/2019)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Człowiek w zwierciadle przemian kultury - wyzwania dla ludzi zatrwożonych; Nauczyciel - system - badania naukowe; Praca domowa ucznia - konieczność versus zbędność; Kształtowanie tożsamość w epoce nowoczesnych technologii informacyjnych; Dydaktyka szkoły wyższej wobec zmiany cywilizacyjnej - nowa formuła wykładu; Kompetencje medialne wyznacznikiem konstruktywnego seniora w przestrzeni medialnej; Rola uniwersytetów trzeciego wieku w kształtowaniu jakości życia seniorów i zarządzaniu czasem; Jakość kształcenia w uczelni wojskowej - szanse i dylematy; Szkoła branżowa w opałach. Rzecz o kondycji szkolnictwa zawodowego w kontekście wyborów edukacyjnych młodzieży; Niepowodzenia szkolne z matematyki pedagogicznym wyzwaniem dla edukacji. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Agresja wśród uczniów edukacji wczesnoszkolnej w opinii nauczycieli i rodziców - problem czy syndrom czasu?; Profilaktyka systemowa zachowań ryzykownych młodzieży. Raport z badań efektywności programu profilaktycznego „Mówimy nie uzależnieniom”; Mediacje jako narzędzia rozwiązywania konfliktów szkolnych i rodzinnych z perspektywy młodzieży studenckiej; Good behawior game - alternatywa dla tradycyjnych metod zarządzania klasą. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Factors impacting the improvement of hermeneuatic competences during academic education preparing for social professions; The role of new media in medical students’ acquisition of cognitive and social skills. An introduction to some fundamental considerations; Expectations of parents towards school in the context of responsibility for the upbringing and eduactional achievements of the child; Evaluation of the eduaction-related achievements of primary school pupils - between supporting and exclusion; A kindergarten teacher in students’ creative motor expression development; Positive and negative parental attitudes facing of child’s distability; Two perspectives on modern art. Education - between marginalization and globalization; The role of shared historical memory in Israeli and Polish education systems. Issues and trends; Determinants and dilemmas impacting the cooperation of family and school in conveying community values from the perspective of the literary output of Teresa Śliwińska, a teacher from Poznań. Bibliogaphical research; In the circle of the social and pedagogical significance of folk tradition and culture. The cult of saint roch - a patron saint of plague victims.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 21/2020)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Wybrane aspekty sytuacji szkolnej uczniów z zespołem Aspergera; Nauczyciel i uczeń wobec ery konwergencji medialnej; Kreatywne wykorzystanie potencjału wirtualnej rzeczywistości w dydaktyce; Resentyment a społeczna akceptacja rodzin wielodzietnych. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Obserwacja etnograficzna w kształceniu nauczycieli wczesnej edukacji; Po co jest szkoła? Funkcje szkoły z perspektywy kandydatów do zawodu nauczyciela; Rodzice w przestrzeni szkolnej; Dziecięce prace graficzne jako źródło informacji o rodzinie; Myśli i groźby samobójcze jako elementy zachowań presuicydalnych przejawiane u osób pozbawionych wolności. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: The development paths of hermeneutic competences: the end of an alibi, the beginning of a “sunny adventure”; Information and communication technology in the life of university students - future pre-school and first grade of primary school teachers.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 23/2021)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Wstęp; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych – dyskusje i polemiki 1. Aktywne uczenie się studentów – potrzeba czy konieczność w kształceniu on-line; 2. E-sport – zajęcia godne polecenia czy bezpieczna przystań dla uzależnionych graczy komputerowych; 3. Wpływ kwarantanny na prokrastynacje wśród studentów polskich uczelni medycznych – teoretyczne założenia projektu badawczego. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych 1. Egzaminowanie w edukacji zdalnej a kształtowanie podmiotowości studentów kierunków nauczycielskich; 2. Wychowanie fizyczne w zdalnym nauczaniu w pandemii COVID-19 w opiniach licealistów; 3. Świadomość zagrożeń cyfrowych wśród opinii rodziców – badanie empiryczne. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym 1. The young adults’ adaptation strategies to the pandemic world.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej